elke dag vanaf 9 september.quote:1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion
Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.
"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.
Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.
XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.
Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.
Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.
quote:Op donderdag 14 september 2023 14:48 schreef PS. het volgende:
[..]
Kun je weldoen, heeft alsnog een minuut te lang geduurd, gewoon lekker opzouten.
Willen ze nu een lintje?quote:
Daar zullen ze allemaal felle kritiek op hebben maar daar bereik je geen burgers mee.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:54 schreef Bo-KataN het volgende:
Dat die gekkies op de a12 gaan staan en niet in Diemen bij de biomassacentrale? Of bij de bossen van Schoorl waar alles gekapt moet worden? Of bij de vuilverbrandig in Amsterdam waar zo fijn afval uit Rome wordt verbrand.
Of bij de Waddenzee?
Of bij alle vogelhakselaars op de dijken?
Verder kijken dan hun blikveld lang is kunnen ze niet. Stadswappies...zucht.
Ik hoor ze dr niet over. Staan alleen wat te raaskallen over fossiele energie.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar zullen ze allemaal felle kritiek op hebben maar daar bereik je geen burgers mee.
Het zijn geen idealen. Het is hun geloof en dat beoefenen ze in een enge sekte.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Sorry, ik heb hier echt geen goed woord voor over. Dat filmpje moet worden verspreid om aan te geven dat ze van goed gedrag zijn?
Vroeger was de slogan bij de hulpdiensten 'als elke seconde telt'. Stel dat er iemand komt te overlijden doordat hulpdiensten 5 minuten moet omrijden. Wat dan.
Hoe egoïstisch kan iemand zijn om een weg te gaan bezetten vanwege idealen?
En dan zelf maar even bepalen wie er wel en wie er niet door mag.
Laat ze lekker thuis in hongerstaking gaan om de idealen na te streven.
Het maakt ze helemaal niet uit als er mensen doodgaan joh, als ze maar wat meer aandacht krijgenquote:Op donderdag 14 september 2023 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Sorry, ik heb hier echt geen goed woord voor over. Dat filmpje moet worden verspreid om aan te geven dat ze van goed gedrag zijn?
Vroeger was de slogan bij de hulpdiensten 'als elke seconde telt'. Stel dat er iemand komt te overlijden doordat hulpdiensten 5 minuten moet omrijden. Wat dan.
Ja, dat is wel toevallig net nu.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:42 schreef Aether het volgende:
Wat toevallig net nu.
Mens heeft aarde over grenzen geduwd, blijkt uit 'gezondheidscheck voor planeet'
https://nos.nl/l/2490480
Ouwe rebel!quote:Op donderdag 14 september 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik had niet verwacht dat dit zo lang stand zou houden. Op naar de zaterdag, dan doe ik voor de eerste keer mee.
Ik ben ook positief verbaasd over de opkomst elke dag. Wat tof dat je aan gaat sluiten zaterdag. Ben trots op je. Welkom bij de beweging!quote:Op donderdag 14 september 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik had niet verwacht dat dit zo lang stand zou houden. Op naar de zaterdag, dan doe ik voor de eerste keer mee.
Hoezo toevallig? er is maandelijks wel negatief nieuws.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:42 schreef Aether het volgende:
Wat toevallig net nu.
Mens heeft aarde over grenzen geduwd, blijkt uit 'gezondheidscheck voor planeet'
https://nos.nl/l/2490480
Die gaan zich niet voortplanten. Goed voor de planeetquote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Geef die kiddos eens een stukje vlees. Dit kan echt niet.
Vindt ze zélf waarschijnlijk....quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ook raar dat dit zomaar kan. Waar is de leerplichtambtenaar?quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vindt ze zélf waarschijnlijk....
Vindt ze zélf waarschijnlijk....quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
quote:
Afgelopen dagen van de week had je geen tijd want?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Precies zoals je denkt dat die figuren eruitzienquote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
jawel, want later zeggen ze "een baby is zo leuk om te hebben", volledig egoïstischquote:Op vrijdag 15 september 2023 00:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die gaan zich niet voortplanten. Goed voor de planeet
je kan er ook voor kiezen daadwerkelijk wat te doen om de idealen die je nastreeft te realiseren en niet zitten te niksen op een stukje asfalt terwijl je de planeet vervuildquote:Op donderdag 14 september 2023 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom eigenlijk, een dode extra verlaagt toch juist de co2 uitstoot? Dat is wellicht ook wel de kern van het klimaatprobleem, humanisme en klimaatprobleemoplossing zijn fundamenteel gezien tegenovergesteld.quote:
Waarom denk je dat? Dat het snel afgelopen is.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:28 schreef StephanL het volgende:
Het is goed dat het gefaciliteerd worst met agenten en verkeersregelaars want mensen zijn er ook klaar mee zag ik gister.
Als dat niet gebeurt is het snel afgelopen met ze daar.
Ik kwam naar dit topic om precies hetzelfde te zeggen als jijquote:Op donderdag 14 september 2023 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achterlijk mens.quote:Op vrijdag 15 september 2023 00:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dat denk ik ook; is een absolute hype nu en een uitgelezen kans voor een hoop volk om een weekendje al instagrammend te deugenquote:Op vrijdag 15 september 2023 08:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Dat het snel afgelopen is.
Ik denk dat het een druk weekende daar gaat worden.
Dat gevoel heb ik dus ook. En dat maakt met best wel kwaad, want het is gewoon een zeer relevant en belangrijk onderwerp dat nu gekaapt is door dit soort figuren.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook; is een absolute hype nu en een uitgelezen kans voor een hoop volk om een weekendje al instagrammend te deugen
Die kinderen zullen op een bepaald moment toch ook wel vragen gaan stellen... zo van, 'als jullie zo bang zijn voor onze toekomst, waarom heb je ons dan überhaupt op de wereld gezetquote:Op vrijdag 15 september 2023 12:11 schreef S95Sedan het volgende:
Altijd hetzelfde bij dat soort hypocriete lui, janken over anderen maar wel allemaal meerdere kinderen hebben.
Als ze echt met het klimaat begaan was had ze geen kinderen genomen en al helemaal geen twee.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:20 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Die kinderen zullen op een bepaald moment toch ook wel vragen gaan stellen... zo van, 'als jullie zo bang zijn voor onze toekomst, waarom heb je ons dan überhaupt op de wereld gezet'
Dat begrijp ik nl. nooit. Er is toch al tig jaar sprake van klimaatalarmisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |