elke dag vanaf 9 september.quote:1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion
Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.
"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.
Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.
XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.
Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.
Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.
En daar zijn ze ook open over.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:02 schreef Perrin het volgende:
De politie heeft blijkbaar wat moeite met haar onpartijdigheid.
Nee, maar toen hadden de ouders eerst met een paar dozijn trekkers de snelweg geblokkeerd, dus toen waren de kindjes wel veilig.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:12 schreef recursief het volgende:
[..]
Veilig thuis er voor meldingen van huiselijk geweld en mishandeling. Ik vind het wel heel bijzonder om dit daaronder te laten vallen.
Is hier ook melding van gemaakt?
[ afbeelding ]
Tractors op een veld met een groepje moeders dat op de kleintjes let.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:19 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als mensen echt kinderachtig willen doen dan kunnen ze ook meldingen maken voor deze kinderen...
Dat zeg ik toch, zou kinderachtig zijn als mensen Veilig Thuis zouden gaan benaderen voor kinderen van mensen die andere mensen zouden haten omdat ze aan het andere kant van het politieke spectrum staan.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Tractors op een veld met een groepje moeders dat op de kleintjes let.
Wow, erg zeg!
Maar deze hoor ik je niet over?quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Tractors op een veld met een groepje moeders dat op de kleintjes let.
Wow, erg zeg!
quote:
Bron? Want nergens lees ik dat de politie bij demonstraties waar kinderen "misbruikt" worden een onderscheid maakt? Oftewel ga ik ervanuit dat ze bij boeren of corona demonstraties ook de kinderen hebben aangemeld bij "veilig thuis", dus dan is het "veilig thuis" die partijdig is en de ene demonstratie een groter recht vindt dan de ander. En daar sta ik ook niet van te kijken als je leest hoe ziekelijk overtuigt de linksmens is van hun "gelijk".quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:02 schreef Perrin het volgende:
De politie heeft blijkbaar wat moeite met haar onpartijdigheid.
Vind ik nogal een verschil. Een veld met stilstaande trekkers met erachter een groepje moeders dat wat kleuters in de gaten houdt, of een stel kinderen op een oplegger op de snelweg. De locatie is ook erg verschillend, snelweg - weiland.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar deze hoor ik je niet over?
[..]
[ afbeelding ]
#veiligthuisquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik nogal een verschil. Een veld met stilstaande trekkers met erachter een groepje moeders dat wat kleuters in de gaten houdt, of een stel kinderen op een oplegger op de snelweg. De locatie is ook erg verschillend, snelweg - weiland.
Je ziet toch overduidelijk een weiland tussen de twee weghelften inliggen??!?!?quote:
quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je ziet toch overduidelijk een weiland tussen de twee weghelften inliggen??!?!?
Nee, mafkees. Ze hebben die kinderen daar toen niet aangemeld. En ook de blokkeerboeren niet massaal gearresteerd.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Bron? Want nergens lees ik dat de politie bij demonstraties waar kinderen "misbruikt" worden een onderscheid maakt? Oftewel ga ik ervanuit dat ze bij boeren of corona demonstraties ook de kinderen hebben aangemeld bij "veilig thuis", dus dan is het "veilig thuis" die partijdig is en de ene demonstratie een groter recht vindt dan de ander. En daar sta ik ook niet van te kijken als je leest hoe ziekelijk overtuigt de linksmens is van hun "gelijk".
Tijd dat ze veilig thuis eens flink onder de loep gaan nemen en de linkse invloeden in dat groepje eens flink gaan aanpakken, zo'n partij dient onpartijdig te zijn en het belang van een kind altijd op n te zetten.
Wat hebben de boeren te maken met beroeps protesteerders? Die boeren kwamen op voor hun gezin en dit was eenmalig. Die "moeder" gaat iedere week naar een andere demonstratie en heeft daar haar werk van gemaakt.quote:
Weet je, mij boeit het niet; zijn hun kinderen. Als die ouders denken dat het goed is voor hun welbevinden om 1x in de week door de politie opgepakt te worden samen met je moeder, dan moeten zij dat lekker zelf weten. Dat de politie er een melding van doet bij Veilig Thuis, is m.i. terecht. Dat die er niets mee doen, begrijp ik ergens wel.quote:
Ik heb ook moeders gezien die met hun baby demonstraties liepen. Die moeder liep gewoon met dat kind door alles wat werd gegooid door de tegenpartij.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet je, mij boeit het niet; zijn hun kinderen. Als die ouders denken dat het goed is voor hun welbevinden om 1x in de week door de politie opgepakt te worden samen met je moeder, dan moeten zij dat lekker zelf weten. Dat de politie er een melding van doet bij Veilig Thuis, is m.i. terecht. Dat die er niets mee doen, begrijp ik ergens wel.
Die boeren protesten waren ook niet eenmalig en daar heb je ook figuren die erop af komen die constant demonstreren voor verschillende zaken. Net alsof die XR demonstranten dan niet voor hun gezin opkomen juist. Dat is ook precies hun punt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:39 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Wat hebben de boeren te maken met beroeps protesteerders? Die boeren kwamen op voor hun gezin en dit was eenmalig. Die "moeder" gaat iedere week naar een andere demonstratie en heeft daar haar werk van gemaakt.
Misschien dan maar een melding doen bij de arbeidsinspectie voor kinderarbeid.
En nog lees ik nergens dat bij de boerenprotesten en de coronademonstraties dat de politie geen kinderen heeft aangemeld mafkees? Ik kan me zelfs nog wel wat hysterie herinneren van veel (zelfs internationale clubjes) bij de anti kozp acties waar kinderen bij stonden verkleed als zwarte Piet? Waar is die ophef nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, mafkees. Ze hebben die kinderen daar toen niet aangemeld. En ook de blokkeerboeren niet massaal gearresteerd.
https://nos.nl/artikel/24(...)deren-a12-activisten
Onpartijdigheid betekent geen partij kiezen. Dat doet de politie wel door in vergelijkbare gevallen totaal verschillend te handelen.
Niet inperken, maar zorg ervoor dat je kind veilig is.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:44 schreef capricia het volgende:
Mensen die het demonstratierecht van minderjarigen willen inperken.![]()
Scholieren mogen ook niet meer demonstreren?
Dat zijn ze straks ook niet als de waterspiegel stijgtquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:46 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Niet inperken, maar zorg ervoor dat je kind veilig is.
Ligt er natuurlijk aan waarvoor he, sluiten die demonstraties aan bij linkse meningen dan natuurlijk wel, sluiten die demonstraties aan bij rechtse meningen dan natuurlijk niet. Toch al genoeg artikelen over geweest in het verleden waarbij leraren en ouders dubbele standaarden hanteerden zodra het een protest was wat niet in hun straatje paste.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:44 schreef capricia het volgende:
Mensen die het demonstratierecht van minderjarigen willen inperken.![]()
Scholieren mogen ook niet meer demonstreren?
Dan nog, wat is er mis mee om je kind zijn of haar eigen mening te laten ontwikkelen totdat hij of zijn groot genoeg is om er zelf iets mee te gaan doen.?quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zijn ze straks ook niet als de waterspiegel stijgt
Die waren net zo extreem bezig. Ook zij haalden het nieuws met hun achterlijk push-gedrag.quote:
Je bent de scholierenprotesten vergeten?quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:46 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Niet inperken, maar zorg ervoor dat je kind veilig is.
nee hoor, tegenwoordig is het een object om likes te genereren op social media.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:48 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dan nog, wat is er mis mee om je kind zijn of haar eigen mening te laten ontwikkelen totdat hij of zijn groot genoeg is om er zelf iets mee te gaan doen.?
Je kind is niet je evenbeeld. Het is een individu.
Nou mijn kind mag straks op GroenLinks gaan stemmen, terwijl ik op BBB stem.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
nee hoor, tegenwoordig is het je object om likes te genereren op social media.
Het is meer een spiegel voor de mensen die vinden dat er van alles met de XR demonstranten moet gebeuren.quote:
Wat leuk voor je en je kind. Jouw keuze. Weet jij of die kinderen van boeren of XR gedwongen werden mee te gaan, of misschien vonden ze het wel een leuk uitje.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:50 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou mijn kind mag straks op GroenLinks gaan stemmen, terwijl ik op BBB stem.
Bij wijze van spreken. (dit is niet de realiteit)
Dat is fijn voor mijn kind, en dat vind ik bij alle demonstraties.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:52 schreef Pheno het volgende:
Geen idee waarom die kinderen trouwens opeens een dingetje zijn. Eerst janken dat XR foei doet en niet op het malieveld voor jan dokus willen staan, nu gaan de tegenstanders weer roepen over kinderen?
Nou ja, XR lacht zich rot, weer meer aandacht.
Het is niet noodzakelijk anders hadden we allang actie ondernomen. Het is puur een hobby van een paar lui die te lui zijn om te werken. Als ze het echt serieus zouden nemen dan gaan ze werken en belasting betalen. Mocht de zeespiegel stijgen dan gebruiken we dit geld om de dijken te verhogen of ergens anders een stuk land te kopen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:51 schreef rutger05 het volgende:
Hoe dan ook; de boeren blokkeerden de wegen en intimideerden op schandalige wijze politici uit eigen belang om noodzakelijke veranderingen van de sterk vervuilende agrarische industrie tegen te houden. Dit is natuurlijk totaal niet te vergelijken met de klimaatactivisten die protesteren om noodzakelijke veranderingen in ons aller belang om klimaatverandering een halt toe te roepen.
Dan nog kan je natuurlijk van alles vinden van deze wijze van demonstreren, maar de insteek van de demonstranten is wel heel anders.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:56 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Het is niet noodzakelijk anders hadden we allang actie ondernomen. Het is puur een hobby van een paar lui die te lui zijn om te werken. Als ze het echt serieus zouden nemen dan gaan ze werken en belasting betalen. Mocht de zeespiegel stijgen dan gebruiken we dit geld om de dijken te verhogen of ergens anders een stuk land te kopen.
XR zijn een stelletje zielige narcisten.
Omdat aandeelhouders en macht belangrijker zijn is het niet nodig volgens de bedrijven die daadwerkelijk een verschil kunnen makenquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:56 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Het is niet noodzakelijk anders hadden we allang actie ondernomen. Het is puur een hobby van een paar lui die te lui zijn om te werken. Als ze het echt serieus zouden nemen dan gaan ze werken en belasting betalen. Mocht de zeespiegel stijgen dan gebruiken we dit geld om de dijken te verhogen of ergens anders een stuk land te kopen.
XR heeft het uiterst makkelijk. Gewoon rustig de snelweg op kunnen lopen, vervolgens getrakteerd worden op een waterkanon standje verfrissende plantenspuit en na arrestatie weer losgelaten worden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En daar zijn ze ook open over.
[ twitter ]
Zijn die bijvoorbeeld preventief opgepakt? Nee. Dat doen ze alleen bij klimaatdemonstranten.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
XR heeft het uiterst makkelijk. Gewoon rustig de snelweg op kunnen lopen, vervolgens getrakteerd worden op een waterkanon standje verfrissende plantenspuit en na arrestatie weer losgelaten worden.
Ik heb andere beelden gezien van hoe het ook kan als er een grasveld bezet wordt en meteen de knuppel en honden ingezet worden. Met een veroordeling hondenbrigade wegens onnodig geweld tot gevolg.
Best aanneemlijk dat de politie partijdig is, maar bepaald niet in het nadeel van XR.
Zoveel ongefundeerde populistische kroegpraatquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:56 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Het is niet noodzakelijk anders hadden we allang actie ondernomen. Het is puur een hobby van een paar lui die te lui zijn om te werken. Als ze het echt serieus zouden nemen dan gaan ze werken en belasting betalen.
Lekker bbqen op de snelweg toch?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
XR heeft het uiterst makkelijk. Gewoon rustig de snelweg op kunnen lopen, vervolgens getrakteerd worden op een waterkanon standje verfrissende plantenspuit en na arrestatie weer losgelaten worden.
Ik heb andere beelden gezien van hoe het ook kan als er een grasveld bezet wordt en meteen de knuppel en honden ingezet worden. Met een veroordeling hondenbrigade wegens onnodig geweld tot gevolg.
Best aanneemlijk dat de politie partijdig is, maar bepaald niet in het nadeel van XR.
Ja maar dat is Kaag. Dan mag het. Die moet niet zo zeuren. Heeft ze zelf over zich afgeroepen.quote:
Ik zou ook gewoon flink gas geven en het daarna op een lage bloedsuikerspiegel gooien.quote:
Is er geschoten op de XR wappies ?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Lekker bbqen op de snelweg toch?
[ afbeelding ]
Fijn dat je het nog steeds niet snapt. Je hebt echt een plaat voor je hoofd he?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou ook gewoon flink gas geven en het daarna op een lage bloedsuikerspiegel gooien.
Voor het eerst dat ik dit filmpje van Kaag zie. Knap dat ze daar blijft staan omringt door groep infantielenquote:
Haha juist wat XR doet gefundeerde populistische kroegpraat. Komop zeg.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Zoveel ongefundeerde populistische kroegpraat![]()
Dat jij het niet met XR eens bent, of misschien wel een hekel aan ze hebt, is echt volslagen irrelevant.
De allergrootste opkomst is in het weekend. Dat doet vermoeden dat die mensen op werkdagen gewoon aan het werk zijnquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:56 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Minderjarig toch? Een kind nog. Op een demo.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Is er geschoten op de XR wappies ?
[ twitter ]
Ja hoor, top. Met jou?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De allergrootste opkomst is in het weekend. Dat doet vermoeden dat die mensen op werkdagen gewoon aan het werk zijn
Gaat het allemaal wel goed met je?
Ik hoor je dus niet over die kinderen op de snelweg op een oplegger of klein trekkertje.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik nogal een verschil. Een veld met stilstaande trekkers met erachter een groepje moeders dat wat kleuters in de gaten houdt, of een stel kinderen op een oplegger op de snelweg. De locatie is ook erg verschillend, snelweg - weiland.
Ahja, nog iemand die blind is door eigen standpunten en daardoor vind dat anderen daardoor minder rechten zouden moeten hebben omdat ze zich niet kunnen vinden in politieke standpuntenquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:11 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Haha juist wat XR doet gefundeerde populistische kroegpraat. Komop zeg.
Doodeng. Dat gedachtengoed. Minder rechten willen voor anderen omdat je het niet eens met ze bent.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Ahja, nog iemand die blind is door eigen standpunten en daardoor vind dat anderen daardoor minder rechten zouden moeten hebben omdat ze zich niet kunnen vinden in politieke standpunten
Maar hoe groot is de plaat voor het hoofd van XR? De meeste mensen zijn niet tegen het stoppen van fossiele subsidies, maar 80% is wel tegen de manier van actievoeren van XR. Dan heb je toch ook een behoorlijke plaat voor je hoofd als je van mening bent dat je op die manier moet blijven actievoeren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:10 schreef Momo het volgende:
Fijn dat je het nog steeds niet snapt. Je hebt echt een plaat voor je hoofd he?![]()
Ze hebben dezelfde rechten alleen houden ze zich hier niet aan. Ze blokkeren een weg waarvan duidelijk is gesteld door de rechter dat dit niet toegestaan is.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Ahja, nog iemand die blind is door eigen standpunten en daardoor vind dat anderen daardoor minder rechten zouden moeten hebben omdat ze zich niet kunnen vinden in politieke standpunten
Ja verbaas mij erover dat mensen vinden dat bijvoorbeeld boeren of XR meer of minder rechten zouden moeten hebben op zelfde aspecten zoals recht op demonstratie, straf voor bepaalde zaken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Doodeng. Dat gedachtengoed. Minder rechten willen voor anderen omdat je het niet eens met ze bent.
Net zoals kozp en blm wegen mocht blokkeren, je wilt niet gaan turven wie er wel en niet wordt aangepakt bij demonstraties want buiten "de boeren" is al jullie munitie op en ik heb er nog heel wat linkse demonstraties in de koker zitten die een andere behandeling hebben gekregen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Lekker bbqen op de snelweg toch?
[ afbeelding ]
Dus omdat 80 procent van de mensen het er niet mee is, moeten ze stoppen met actie voeren op iets waar hun wel in geloven?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar hoe groot is de plaat voor het hoofd van XR? De meeste mensen zijn niet tegen het stoppen van fossiele subsidies, maar 80% is wel tegen de manier van actievoeren van XR. Dan heb je toch ook een behoorlijke plaat voor je hoofd als je van mening bent dat je op die manier moet blijven actievoeren.
En hoe is dit anders dan andere demonstraties waar de rechter ook geen toestemming heeft gegeven?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:15 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ze hebben dezelfde rechten alleen houden ze zich hier niet aan. Ze blokkeren een weg waarvan duidelijk is gesteld door de rechter dat dit niet toegestaan is.
En dan over rechten beginnen...
Nee, ze moeten stoppen met actievoeren op plekken waar dat niet is toegestaan. Of moet iedereen maar overal actie kunnen voeren voor iets waar hij/zij in gelooft?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:19 schreef Momo het volgende:
Dus omdat 80 procent van de mensen het er niet mee is, moeten ze stoppen met actie voeren op iets waar hun wel in geloven?
Dus iedereen moet zijn mening maar met geweldig en pressie doorduwen? Lekkere samenleving hebben jullie voor ogen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
En hoe is dit anders dan andere demonstraties waar de rechter ook geen toestemming heeft gegeven?
Hoezo niet? Op die oplegger vind ik niet kunnen. Op een klein trekkertje in een weiland, prima.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoor je dus niet over die kinderen op de snelweg op een oplegger of klein trekkertje.
Nouja, als elke belangenclub die het niet eens is met democratische besluiten snelwegen gaat blokkeren dan wordt het nog al een zooitje.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus omdat 80 procent van de mensen het er niet mee is, moeten ze stoppen met actie voeren op iets waar hun wel in geloven?
Nouja als mensen echt ergens in geloven gaan ze dat wel doen. En al die groepen moet op een zelfde manier behandeld worden door politie. Want uren een snelweg bezetten kan inderdaad niet.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:20 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee, ze moeten stoppen met actievoeren op plekken waar dat niet is toegestaan. Of moet iedereen maar overal actie kunnen voeren voor iets waar hij/zij in gelooft?
Ik ben niet de persoon met een plaat voor de kop, dat zijn de mensen die dit soort protesten ondersteunen maar zelf wel groot uitstoter of verbruiker zijn door bijvoorbeeld 3 kinderen op de planeet te zetten en lekker elk jaar met het vliegtuig de wereld overvliegen wel. Het is gewoon lachwekkend, als iedereen die daar nu stond de laatste dagen naar huis gestuurd zou worden mits ze meer verbruiken en vervuilen dan deze pvv stemmer dan had er niemand meer gestaan buiten ik, hypocriet volk is het, factortje 100 meer vervuilen dan iemand zoals mij maar het wel onbetaalbaar willen maken voor mensen zoals mij, geesteszieke mensen allemaal.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Fijn dat je het nog steeds niet snapt. Je hebt echt een plaat voor je hoofd he?![]()
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je schijnbaar nog steeds blind bent dat de rechter ook geen toestemming had gegeven voor verschillende demonstraties van de boeren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:21 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dus iedereen moet zijn mening maar met geweldig en pressie doorduwen? Lekkere samenleving hebben jullie voor ogen.
Het verschil is juist dat als hun moeder de snelweg met haar eigen lijf blokkeert moeder en kind idd opgepakt worden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet je, mij boeit het niet; zijn hun kinderen. Als die ouders denken dat het goed is voor hun welbevinden om 1x in de week door de politie opgepakt te worden samen met je moeder, dan moeten zij dat lekker zelf weten. Dat de politie er een melding van doet bij Veilig Thuis, is m.i. terecht. Dat die er niets mee doen, begrijp ik ergens wel.
De slachtofferrol is u op het lijf geschreven.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik ben niet de persoon met een plaat voor de kop, dat zijn de mensen die dit soort protesten ondersteunen maar zelf wel groot uitstoter of verbruiker zijn door bijvoorbeeld 3 kinderen op de planeet te zetten en lekker elk jaar met het vliegtuig de wereld overvliegen wel. Het is gewoon lachwekkend, als iedereen die daar nu stond de laatste dagen naar huis gestuurd zou worden mits ze meer verbruiken en vervuilen dan deze pvv stemmer dan had er niemand meer gestaan buiten ik, hypocriet volk is het, factortje 100 meer vervuilen dan iemand zoals mij maar het wel onbetaalbaar willen maken voor mensen zoals mij, geesteszieke mensen allemaal.
Maar blijf de beer maar porren, het is wachten op de eerste automobilist die op dat moment zijn emoties niet in hand heeft.
Deels, maar ook de argumentatie van een kleuter.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is meer een spiegel voor de mensen die vinden dat er van alles met de XR demonstranten moet gebeuren.
Dat zeg ik toch nergens? Op een of andere manier betrekken XR aanhangers er opeens de boeren erbij terwijl dit niets met elkaar te maken heeft.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je schijnbaar nog steeds blind bent dat de rechter ook geen toestemming had gegeven voor verschillende demonstraties van de boeren.
Dit.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je schijnbaar nog steeds blind bent dat de rechter ook geen toestemming had gegeven voor verschillende demonstraties van de boeren.
Roep toch al jaren dat ik tussen de allochtonen in woon, dan neem je wel eens wat over. Hoewel ik niet snap wat een slachtofferrol te maken heeft met ziekelijk hypocriet volk wat dubbele standaarden hanteert.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De slachtofferrol is u op het lijf geschreven.
Dat klopt. Maar het is wat complexer om een snelweg vol met tractoren schoon te vegen dan een snelweg met mensen. Dat vergt nou eenmaal een iets andere aanpak. Overigens was de sympathie voor de boeren er vooral de eerste keer. Dat is vervolgens ook steeds verder teruggelopen en inmiddels ergeren de meeste mensen zich ook aan het feit dat bij iedere tegenslag voor de boeren er weer meteen gedreigd wordt met actievoeren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:25 schreef Momo het volgende:
Een gebrek aan historisch besef , en blijkbaar is googlen te moeilijk dat je deze vragen moet stellen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:56 schreef S95Sedan het volgende: [..] Waar hebben boeren in het verleden de boel vernield of eerder demonstraties gevoerd? XR is gewoon een beroepsclubje dat echt al jaren actief is met het irriteren van andere burgers en wetten breken omwille van 'het klimaat'.
Ja, ga nog lekker door met het oproepen van geweld tegen een bepaalde groep omdat je het daar niet mee eens bent. Je bent net erg als mensen die gaan lopen typen dat ze maar op de boeren moesten gaan schieten.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik ben niet de persoon met een plaat voor de kop, dat zijn de mensen die dit soort protesten ondersteunen maar zelf wel groot uitstoter of verbruiker zijn door bijvoorbeeld 3 kinderen op de planeet te zetten en lekker elk jaar met het vliegtuig de wereld overvliegen wel. Het is gewoon lachwekkend, als iedereen die daar nu stond de laatste dagen naar huis gestuurd zou worden mits ze meer verbruiken en vervuilen dan deze pvv stemmer dan had er niemand meer gestaan buiten ik, hypocriet volk is het, factortje 100 meer vervuilen dan iemand zoals mij maar het wel onbetaalbaar willen maken voor mensen zoals mij, geesteszieke mensen allemaal.
Maar blijf de beer maar porren, het is wachten op de eerste automobilist die op dat moment zijn emoties niet in hand heeft.
Morgen staan ze hand in hand met Marc Dutroux te protesteren tegen kindermisbruik, dat is het niveau van deze mensen.
Idem. Demonstratierecht is een belangrijk grondrecht.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
En dat was ook niet n keer, dat waren meerdere keren.
En mind you, ik heb niet zo'n moeite met die demonstraties, niet met die van de boeren en ook niet met die van XR, maar de compleet verschillende benadering door de overheid is wel bizar.
Ik verdedig gewoon de rechten van die mensen en hoe enkelzijdig sommige mensen naar zaken kijken. Ik heb juist eerder in deze reeks gezegd dat ik denk dat deze demonstraties niet werken omdat ze veel sympathie verliezen bij Henk en Ingrid en hun doelen niet realistisch zijn. Maar schijnbaar kunnen we geen nuance hebben en kun je alleen voor of tegen mensen zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:27 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nergens? Op een of andere manier betrekken XR aanhangers er opeens de boeren erbij terwijl dit niets met elkaar te maken heeft.
Op deze manier kan iedereen de snelweg plat leggen omdat hij een andere mening heeft dan het kabinet. Een mooie bende krijgen we dan in dit land.
Daarbij is het ook best wel hypocriet om klimaatgekkies te verdedigen op een forum waarvan de servers enorm veel energie gebruiken.
Dus je hebt het over 1963, 1989 en 2023 en dat vergelijk je met idioten die dagellijks of wekelijks bij een andere demonstratie staan.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gebrek aan historisch besef , en blijkbaar is googlen te moeilijk dat je deze vragen moet stellen.
DE OPSTAND DER BRAVEN: DE BOERENOPSTAND VAN 1963
BOZE BOEREN IN DEN HAAG: DE BOERENPROTESTEN VAN 1989-1990
Alles maar omwille lekker door te mogen gaan met vervuilen.
Andermans (vermeende) hypocrisie - al dan niet terecht - benoemen is natuurlijk altijd heel makkelijk, maar dat doe je alleen wanneer je inhoudelijk niks in te brengen hebt. Niks meer dan een doorzichtige poging om te verbloemen dat je het ergens mee oneens bent maar dat je eigenlijk niet in staat bent om uit te leggen waarom.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Weet je zeker dat jij de aangewezen persoon bent om te klagen over het niveau van anderen wanneer je zelf met dit soort uitspraken komt?quote:Morgen staan ze hand in hand met Marc Dutroux te protesteren tegen kindermisbruik, dat is het niveau van deze mensen.
Misschien hebben ze de aanpak van demonstreren op de snelweg opgeschroeft, omdat ze het zat zijn. Dus, zouden nu de boeren het doen, worden ze ook opgepakt. Je kunt niet verwachten dat een aanpak altijd hetzelfde blijft. Als een bepaalde aanpak het probleem niet stopt en er blijft gedemonstreerd worden op snelwegen, dan gaat men over tot een hardere aanpak. Allemaal heel logisch, lijkt mij.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verschil is juist dat als hun moeder de snelweg met haar eigen lijf blokkeert moeder en kind idd opgepakt worden.
Als moeder met de trekker de snelweg blokkeert niet.
Je bent het dus met ze eens maar vind hun methode niet goed. Dat is toch volledig voor zijn.....quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verdedig gewoon de rechten van die mensen en hoe enkelzijdig sommige mensen naar zaken kijken. Ik heb juist eerder in deze reeks gezegd dat ik denk dat deze demonstraties niet werken omdat ze veel sympathie verliezen bij Henk en Ingrid en hun doelen niet realistisch zijn. Maar schijnbaar kunnen we geen nuance hebben en kun je alleen voor of tegen mensen zijn.
Waar roep ik op tot geweld? Weet je wat mij nog meer stoort dan die ziekelijke linkse hypocrisie? Dat is dat ziekelijke verzinnen van uitspraken door linkse mensen zoals "oproepen tot geweld". Elke reactie bevestigd mij maar weer dat we hier te maken hebben met een geesteszieke groep mensen. Het moet eens afgelopen zijn met die onzin welke links denkende usertjes iedere keer hier weer verzinnen, oftewel de quote waar ik oproep tot geweld? Zo niet hoop ik dat je je eigen reactie mod.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ga nog lekker door met het oproepen van geweld tegen een bepaalde groep omdat je het daar niet mee eens bent. Je bent net erg als mensen die gaan lopen typen dat ze maar op de boeren moesten gaan schieten.
Je haat blijft vast zitten in het feit dat er hypocriete mensen rond lopen bij dat soort demonstraties. Maar dit is ook gewoon een diverse groep met mensen van verschillen achtergronden. Er zitten ook types bij die speciale kleren lopen, alleen naar biologische winkels gaan om hun weekpotten te vullen en nooit op vakantie gaan.
Het moest van diep komen zie ik.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gebrek aan historisch besef , en blijkbaar is googlen te moeilijk dat je deze vragen moet stellen.
DE OPSTAND DER BRAVEN: DE BOERENOPSTAND VAN 1963
BOZE BOEREN IN DEN HAAG: DE BOERENPROTESTEN VAN 1989-1990
Alles maar omwille lekker door te mogen gaan met vervuilen.
Deze logica ontgaat mij even.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:56 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Het is niet noodzakelijk anders hadden we allang actie ondernomen.
En waar precies gaan we dat land kopen? En is is dat niet gigantisch duur? Hoeveel belasting moeten de lui die te lui zijn om te werken daarvoor ongeveer betalen?quote:Het is puur een hobby van een paar lui die te lui zijn om te werken. Als ze het echt serieus zouden nemen dan gaan ze werken en belasting betalen. Mocht de zeespiegel stijgen dan gebruiken we dit geld om de dijken te verhogen of ergens anders een stuk land te kopen.
Nee, ik zeg toch hun doelen niet realistisch zijn en hun methode niet werkt. Je leeft schijnbaar graag in een simpele zwart-wit wereld. Maar ik vond ook dat de boeren recht hadden te protesteren. Ben ik dan ook volledig voor de boeren?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:37 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je bent het dus met ze eens maar vind hun methode niet goed. Dat is toch volledig voor zijn.....
Ja, dat is het vast.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien hebben ze de aanpak van demonstreren op de snelweg opgeschroeft, omdat ze het zat zijn. Dus, zouden nu de boeren het doen, worden ze ook opgepakt. Je kunt niet verwachten dat een aanpak altijd hetzelfde blijft. Als een bepaalde aanpak het probleem niet stopt en er blijft gedemonstreerd worden op snelwegen, dan gaat men over tot een hardere aanpak. Allemaal heel logisch, lijkt mij.
quote:
quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou ook gewoon flink gas geven en het daarna op een lage bloedsuikerspiegel gooien.
Nouja zie hier boven, je zou flink gas geven en dan doen alsof je er niks aan kon doen.quote:Weet je wat mij nog meer stoort dan die ziekelijke linkse hypocrisie? Dat is dat ziekelijke verzinnen van uitspraken door linkse mensen zoals "oproepen tot geweld". Elke reactie bevestigd mij maar weer dat we hier te maken hebben met een geesteszieke groep mensen. Het moet eens afgelopen zijn met die onzin welke links denkende usertjes iedere keer hier weer verzinnen, oftewel de quote waar ik oproep tot geweld? Zo niet hoop ik dat je je eigen reactie mod.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Roep toch al jaren dat ik tussen de allochtonen in woon, dan neem je wel eens wat over. Hoewel ik niet snap wat een slachtofferrol te maken heeft met ziekelijk hypocriet volk wat dubbele standaarden hanteert.
Gaat 'ie lekker?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waar roep ik op tot geweld? Weet je wat mij nog meer stoort dan die ziekelijke linkse hypocrisie? Dat is dat ziekelijke verzinnen van uitspraken door linkse mensen zoals "oproepen tot geweld". Elke reactie bevestigd mij maar weer dat we hier te maken hebben met een geesteszieke groep mensen. Het moet eens afgelopen zijn met die onzin welke links denkende usertjes iedere keer hier weer verzinnen, oftewel de quote waar ik oproep tot geweld? Zo niet hoop ik dat je je eigen reactie mod.
Van mij mogen van al die boeren de namen genoteerd worden en moeten ze voorkomen. Net zo goed als met de XR demonstranten. Dat je trekkers iets minder makkelijk van de snelweg kunt verwijderen is nu eenmaal een feit. Ik zou zeggen, de straf verhogen nadat ieder verzoek om te vertrekken geweigerd wordt. 60 uur, 80 uur, 100 uur...nog niet weg 120 uur. Na 240 uur mag het beginnen met 1 week zitten. En ga maar door. Worden boeren niet heel gelukkig van.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is het vast.
Laten we eens kijken wat er gebeurt als er weer een snelweg geblokkeerd wordt met trekkers of vrachtwagens.
Ik roep toch niet op tot geweld? Dit is wat IK zou doen, niet wat ik zeg wat anderen moeten doen. Valt er iets over te zeggen, natuurlijk, het is irritatie en frustratie vanuit mijn kant, maar oproepen tot geweld is als ik nu opriep dat iedereen maar die gasten omver moet rijden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:43 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nouja zie hier boven, je zou flink gas geven en dan doen alsof je er niks aan kon doen.
Slecht geslapen vannacht?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waar roep ik op tot geweld? Weet je wat mij nog meer stoort dan die ziekelijke linkse hypocrisie? Dat is dat ziekelijke verzinnen van uitspraken door linkse mensen zoals "oproepen tot geweld". Elke reactie bevestigd mij maar weer dat we hier te maken hebben met een geesteszieke groep mensen. Het moet eens afgelopen zijn met die onzin welke links denkende usertjes iedere keer hier weer verzinnen, oftewel de quote waar ik oproep tot geweld? Zo niet hoop ik dat je je eigen reactie mod.
Eerlijk gezegd wel, hitte en veel onweer in het zuiden, vaak wakker geweest. Lief dat je dit vraagt, jij een fijne nachtrust gehad?quote:
Directe uithuisplaatsing, denk ik. Een hardere aanpak is tenslotte logisch.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is het vast.
Laten we eens kijken wat er gebeurt als er weer een snelweg geblokkeerd wordt met trekkers of vrachtwagens.
Je zegt letterlijk dat je zelf die gasten omver zou moeten rijden met verwijzing naar een incident eerder waar iemand mensen heeft vermoord. Maar het is pas oproepen tot geweld als je erbij zou zeggen dat anderen dat ook zo precies zouden moeten doen?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik roep toch niet op tot geweld? Dit is wat IK zou doen, niet wat ik zeg wat anderen moeten doen. Valt er iets over te zeggen, natuurlijk, het is irritatie en frustratie vanuit mijn kant, maar oproepen tot geweld is als ik nu opriep dat iedereen maar die gasten omver moet rijden.
Gisteren stond een artikel hier op FOK over een mishandeling in een tram. Ik en met nadruk op IK had die gasten een flink pak rammel verkocht als ik het gezien had, dat is wat IK zou doen. Jij had denkelijk 112 gebeld gok ik zo even waar niks mis mee is trouwens. Maar dat is dan toch mijn persoonlijke keuze? Ik roep jou toch niet op om hetzelfde te doen, dus hoe is mijn mening en hetgeen wat IK zou doen oproepen tot geweld? Jij blijft misschien in die file staan met een auto die stationair draait, ik denk liever aan het klimaat en wil zo snel mogelijk die auto weer uitzetten, dus snel naar huis, en als dan wat wereldreizigers daarbij op een snelweg zitten is dat toch hun risico? Kunnen ze daarna niet meer de wereld over vliegen na mijn aktie heb ik toch meer voor het klimaat betekend dan dat zij ooit zullen doen?quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk dat je zelf die gasten omver zou moeten rijden met verwijzing naar een incident eerder waar iemand mensen heeft vermoord. Maar het is pas oproepen tot geweld als je erbij zou zeggen dat anderen dat ook zo precies zouden moeten doen?
Wie van de ontkenners hier was het ? Tekaschi iig niet, die zou doorrijdenquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:54 schreef Perrin het volgende:
Politie had geen zin in eigenrichting.
[ twitter ]
Gast wordt harder aangepakt dan die snelwegblokkeerdersquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:54 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Hahaha walgelijk die wouten in dit landquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:54 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Terecht natuurlijk. Hij probeert op dreigende wijze een demonstratie te verstoren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gast wordt harder aangepakt dan die snelwegblokkeerders
Even wachten op de verontwaardiging van Amnesty en kritiek op het politie optreden.
Wouten?quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:01 schreef Kuhn het volgende:
[..]
Hahaha walgelijk die wouten in dit land
Jesusquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:54 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Zeg Toine, ben het echt heel vaak met je eens he, maar dit moet je toch wel wetenquote:
Ik weet het ook wel, maar begrijp niet waarom hij niet gewoon politie zegt. Wouten vind ik zo'n tokkie uitspraak.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg Toine, ben het echt heel vaak met je eens he, maar dit moet je toch wel weten
Wat smeris is boven de rivieren is wouten...
He hier weer eens een loze opmerking van een idioot die anderen beschuldigd idioot te zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:36 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dus je hebt het over 1963, 1989 en 2023 en dat vergelijk je met idioten die dagellijks of wekelijks bij een andere demonstratie staan.
Ik geloof niet eens dat er een boer te vinden is die bij al die 3 demonstraties aanwezig is geweest.
Ziekelijk? Die obsessie met "links" ...quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat zo'n gozer niet gewoon wordt opgepakt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:06 schreef capricia het volgende:
Een wat langer filmpje. Journalist slaan.
[ twitter ]
Hij is opgepakt en busje in beslag genomenquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zo'n gozer niet gewoon wordt opgepakt.![]()
Probeert nota bene die agent ook nog vast te pakken.
Oh. Nou, lekker gewerkt danquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij is opgepakt en busje in beslag genomen
Je bent dan ook wel een idioot als je denkt wel even een afzetting van de politie aan de kant te kunnen gooien omdat jij erdoor moet.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ah, gewoon het standaard aso bestelbusjesvolk dus.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij is opgepakt en busje in beslag genomen
Meteen even busje doorzoeken op snuifbare zaken enzo, standaard procedurequote:Op dinsdag 12 september 2023 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, gewoon het standaard aso bestelbusjesvolk dus.
Hoera, je hebt door hoe prioritering werkt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:16 schreef MoreDakka het volgende:
Prima dat ze zo iemand oppakken. Maar dat doen ze omdat hij alleen is. Zo zouden al die snelwegblokkeerders behandeld moeten worden.
Volk dat warmtepompen aansluit en woningen isoleert en daarmee meer doet aan de energietransitie dan het volk dat op de A12 zit.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, gewoon het standaard aso bestelbusjesvolk dus.
Lekker snel conclusie getrokken ofnie pik. Wie begon er met agressief en escalerend optreden?quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jesus
Ongewapend, slag met de lange lat, 2 paarden er op af.
Totaal geen gevaar maar wel agressief en escalerend optreden.
Doe ditzelfde dan bij die xr kindjes...
Snap wel dat mensen een hekel aan de smeris hebben.
Klopt, de politie geeft de verkeerde dingen prioriteit.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoera, je hebt door hoe prioritering werkt.
Wat dat betreft is het erg vreemd dat deze man zo aangebrand is, want als hij zo door blijft gaan voor het oog van potentile klanten kan hij het aansluiten van warmtepompen en woningen isoleren wel op zijn buik schrijven.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volk dat warmtepompen aansluit en woningen isoleert en daarmee meer doet aan de energietransitie dan het volk dat op de A12 zit.
Sowieso een gekke gedachte. Ik ben boos dat ik niet door kan rijden, laat ik een journalist aanvallen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het erg vreemd dat deze man zo aangebrand is, want als hij zo door blijft gaan voor het oog van potentile klanten kan hij het aansluiten van warmtepompen en woningen isoleren wel op zijn buik schrijven.
Gaat Chris ons nog vertellen wat de context bij dit filmpje is of gaat het vooral om het veroorzaken van zoveel mogelijk #ophef?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Belachelijk gedrag. Agressie en geweld is nooit de oplossing, meteen oppakken zo'n mafklapper.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dat is dweilen met de kraan open, tussen al die hysterische klimaatdemonstranten zullen ook genoeg drugsgebruikers zitten.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meteen even busje doorzoeken op snuifbare zaken enzo, standaard procedure
Jij kent de installatiemarkt niet. De vraag is zo groot dat je een marginaal clubje als XR kunt missen als kiespijn.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het erg vreemd dat deze man zo aangebrand is, want als hij zo door blijft gaan voor het oog van potentile klanten kan hij het aansluiten van warmtepompen en woningen isoleren wel op zijn buik schrijven.
En ook zij kunnen op een andere wijze demonstreren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ga nog lekker door met het oproepen van geweld tegen een bepaalde groep omdat je het daar niet mee eens bent. Je bent net erg als mensen die gaan lopen typen dat ze maar op de boeren moesten gaan schieten.
Je haat blijft vast zitten in het feit dat er hypocriete mensen rond lopen bij dat soort demonstraties. Maar dit is ook gewoon een diverse groep met mensen van verschillen achtergronden. Er zitten ook types bij die speciale kleren lopen, alleen naar biologische winkels gaan om hun weekpotten te vullen en nooit op vakantie gaan.
Man kan niet doorrijden, gaat verhaal halen, slaat onderweg een journalist die dat vastlegt en grijpt een agent.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:27 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Gaat Chris ons nog vertellen wat de context bij dit filmpje is of gaat het vooral om het veroorzaken van zoveel mogelijk #ophef?
Welke context acht je hier nodig dan?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:27 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Gaat Chris ons nog vertellen wat de context bij dit filmpje is of gaat het vooral om het veroorzaken van zoveel mogelijk #ophef?
Was jij er trouwens bij afgelopen weekend?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lekker snel conclusie getrokken ofnie pik. Wie begon er met agressief en escalerend optreden?
quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:27 schreef ReplaR het volgende:
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)ilist-deelt-klap-uitquote:Verslaggever geslagen bij A12-blokkade
Een verslaggever van Omroep West is bij de blokkade van snelweg A12 geslagen door een automobilist die erlangs wilde. Op dat moment was onze collega beelden aan het maken met zijn camera.
Na de klap liep de automobilist richting agenten, die hem wegstuurden. Daarbij werd een tik uitgedeeld met een wapenstok. De automobilist was kwaad omdat de snelweg geblokkeerd werd. 'Er moeten mensen werken godverdomme. Haal die *-lijers weg joh', schreeuwde hij. Onze verslaggever maakt het goed, de automobilist is aangehouden.
Dat geldt alleen voor 'man-wordt-in-tram-lens-geslagen' filmpjes, vragen naar 'de context'?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke context acht je hier nodig dan?
Zeeeker zeeker.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor 'man-wordt-in-tram-lens-geslagen' filmpjes, vragen naar 'de context'?
Geen slimme actie.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:30 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)ilist-deelt-klap-uit
https://www.omroepwest.nl(...)ilist-deelt-klap-uitquote:Net als de afgelopen dagen zijn aangehouden A12-blokkeerders naar het ADO-stadion aan de rand van Den Haag vervoerd. Daar worden zij zonder proces-verbaal vrijgelaten.
Als er kinderen bij waren dan is dat goed. Evenals een melding bij de leerplichtambtenaar.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel meldingen bij VT denken jullie?
De blokkade was bekendquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:30 schreef capricia het volgende:
De automobilist was kwaad omdat de snelweg geblokkeerd werd. 'Er moeten mensen werken godverdomme. Haal die *-lijers weg joh', schreeuwde hij.
Bekend bij het zitvolk ja. Het werkvolk houdt het nieuws niet altijd bij.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De blokkade was bekendWaarom heeft hij geen alternatieve route gekozen vanmorgen?
Ik ben in beide gevallen tegen snelwegblokkades en het ontregelen van de samenleving op die manier.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja verbaas mij erover dat mensen vinden dat bijvoorbeeld boeren of XR meer of minder rechten zouden moeten hebben op zelfde aspecten zoals recht op demonstratie, straf voor bepaalde zaken.
Welja; ga gewoon eisen van mensen dat ze nog wat eerder opstaan elke dag om alternatieve routes uit te pluizen zodat ze niet te maken krijgen met een opzettelijk geblokkeerde snelweg.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De blokkade was bekendWaarom heeft hij geen alternatieve route gekozen vanmorgen?
Zoiets duurt anno 2023 toch maar 2 tellen, als het al niet automatisch gaat.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welja; ga gewoon eisen van mensen dat ze nog wat eerder opstaan elke dag om alternatieve routes uit te pluizen zodat ze niet te maken krijgen met een opzettelijk geblokkeerde snelweg.
En dit moet iedere dag doorgaan, toch, deze demo?
Beste anti-reclame voor XR, dat dan weer wel.
Als je weet dat er een blokkade kan zijn is het gewoon dom om stug door te rijden via de A10. En er dan nog boos om worden ookquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welja; ga gewoon eisen van mensen dat ze nog wat eerder opstaan elke dag om alternatieve routes uit te pluizen zodat ze niet te maken krijgen met een opzettelijk geblokkeerde snelweg.
Het scheelt wel dat het bij iedereen die niet in Den Haag moet zijn het een stuk minder boeit voor de (on)waardigheid.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee. Ik had leukere dingen te doen, en ik ben ook niet zo'n voorstander van snelwegen blokkeren. Hoezo is mijn aan- of afwezigheid relevant?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Was jij er trouwens bij afgelopen weekend?
Lijkt me wel onhandig om via de A10 door te rijden als je in Den Haag moet zijn, maar soit.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je weet dat er een blokkade kan zijn is het gewoon dom om stug door te rijden via de A10. En er dan nog boos om worden ook
Niet de route uitpluizen, de route moeten omrijden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoiets duurt anno 2023 toch maar 2 tellen, als het al niet automatisch gaat.
Ze zitten niet op een snelweg, daar gaan alle vergelijkingen al helemaal mank.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet de route uitpluizen, de route moeten omrijden.
Dat ding heet niet zomaar 'snelweg'. Dat je snel daar bent waar je moet zijn.
Maar wellicht geloven de XR'ers dat deze werklui het geen enkel probleem vinden om elke dag nog en half uur tot een uur op te offeren om op hun bestemming te geraken.
Precies. Dit heeft niets met demonstratierecht te maken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben in beide gevallen tegen snelwegblokkades en het ontregelen van de samenleving op die manier.
Ook niet op een landelijk boerenpaadje, wel?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zitten niet op een snelweg, daar gaan alle vergelijkingen al helemaal mank.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook niet op een landelijk boerenpaadje, wel?
Als iemand die zich geregeld druk maakt over klimaatverandering had ik mij kunnen voorstellen dat je zoiets aanspreekt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee. Ik had leukere dingen te doen, en ik ben ook niet zo'n voorstander van snelwegen blokkeren. Hoezo is mijn aan- of afwezigheid relevant?
Nee, natuurlijk niet. Je pakt een stuk asfalt waarvan je weet dat mensen er van afhankelijk zijn om daar te geraken waar ze werkzaamheden hebben.quote:
Ik had verwacht dat jij het al weken een vermoeiende act vondquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Begint onderhand vermoeiende act te worden dat XR.
Afgezien van deze sneue actie heb ik XR al naar de vuilbak verwezen na hun racistische en sekstistische missie te hebben gelezen. Niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat jij het al weken een vermoeiende act vond
Google maps noemt het wel A12. Dus een snelweg?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zitten niet op een snelweg, daar gaan alle vergelijkingen al helemaal mank.
Nee, jij gaat eerst helemaal lopen beargumenteren waarom het zo afschuwelijk is op het gegeven dat het een snelweg is, en nu op eens ben je met je neus op de feiten gedrukt en ratel je maar wat anders.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Je pakt een stuk asfalt waarvan je weet dat mensen er van afhankelijk zijn om daar te geraken waar ze werkzaamheden hebben.
En dat nog toejuichen ook.
Ik gun die groep op zich wel een keer een middagje demonstreren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat jij het al weken een vermoeiende act vond
De snelweg eindigt 1km oostelijker. Dat het nog A12 heet slaat eigenlijk nergens op, het is een 70-weg binnen de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Google maps noemt het wel A12. Dus een snelweg?
https://maps.app.goo.gl/iAeWF687XH358a8f9?g_st=ic
Wat denk je nou, dat XR de A12 uitkiest omdat het zo lekker rustig is?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, jij gaat eerst helemaal lopen beargumenteren waarom het zo afschuwelijk is op het gegeven dat het een snelweg is, en nu op eens ben je met je neus op de feiten gedrukt en ratel je maar wat anders.
Dus het heet niet alleen A12, XR noemt het ook A12, maar het is eigenlijk niet de A12.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De snelweg eindigt 1km oostelijker. Dat het nog A12 heet slaat eigenlijk nergens op, het is een 70-weg binnen de bebouwde kom.
En de naam van die weg is hoe precies belangrijk voor jouw argumentatie dat ze op een snelweg zouden zitten terwijl dat aantoonbaar niet zo is?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus het heet niet alleen A12, XR noemt het ook A12, maar het is eigenlijk niet de A12.
Aantoonbaar?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En de naam van die weg is hoe precies belangrijk voor jouw argumentatie dat ze op een snelweg zouden zitten terwijl dat aantoonbaar niet zo is?
Het is wel de A12. Het is geen stuk snelweg, wat overigens niet betekent dat het een irrelevant kutweggetje is.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus het heet niet alleen A12, XR noemt het ook A12, maar het is eigenlijk niet de A12.
In ieder geval een realistisch doel.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:07 schreef Gimmick het volgende:
In de jaren '70 blokkeerde de actiegroep Stop de Kindermoord diverse drukke en gevaarlijke wegen. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een andere verkeersaanpak in Nederland met minder aandacht voor auto's en meer aandacht voor fietsers en voetgangers. Er hebben toen ongetwijfeld hardwerkende mensen last gehad van hun acties, maar ik ben blij dat ze het gedaan hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar zou ik ook aan meegedaan kunnen hebben aangezien het doel helder is.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:07 schreef Gimmick het volgende:
In de jaren '70 blokkeerde de actiegroep Stop de Kindermoord diverse drukke en gevaarlijke wegen. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een andere verkeersaanpak in Nederland met minder aandacht voor auto's en meer aandacht voor fietsers en voetgangers. Er hebben toen ongetwijfeld hardwerkende mensen last gehad van hun acties, maar ik ben blij dat ze het gedaan hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat op je werk komt door ESG, ik neem aan dat je voor een groot internationaal bedrijf werkt?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
Het ergst vind ik niet de wegblokkades maar de geestvernauwing. Er is geen goed gesprek meer met elkaar te voeren en de dogmatiek van de klimaatactivisten dringt zelfs door op de werkvloer. Bij ons op kantoor hangen posters waar ik m'n wenkbrauwen bij frons: is dit nou de plek om actie te voeren? En mag ik misschien nog een andere mening hebben of staat m'n baan dan op het spel?
Ik weet 100% zeker dat je hetzelfde zou hebben gezegd over de protesten toen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:15 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Daar zou ik ook aan meegedaan kunnen hebben aangezien het doel helder is.
Nu zitten we met "Just stop oil" types.
zoooooooooo herkenbaar... hier ook doodgegooid met klimaat dit, inclusie dat, SDG zus, gender zo.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
Het ergst vind ik niet de wegblokkades maar de geestvernauwing. Er is geen goed gesprek meer met elkaar te voeren en de dogmatiek van de klimaatactivisten dringt zelfs door op de werkvloer. Bij ons op kantoor hangen posters waar ik m'n wenkbrauwen bij frons: is dit nou de plek om actie te voeren? En mag ik misschien nog een andere mening hebben of staat m'n baan dan op het spel?
Idd ze zouden preventief hier de radicale extremisten die mensen dood willen maken moeten oppakken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, de politie geeft de verkeerde dingen prioriteit.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zoooooooooo herkenbaar...
en dat is dus dat woke virus dat overal doordringt.
Je werkgever heeft die posters opgehangenquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
Die melding bij de leerplichtambtenaar lijkt me een moetje.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als er kinderen bij waren dan is dat goed. Evenals een melding bij de leerplichtambtenaar.
Ik heb de definitie al eens gegeven, maar wil het best nog een keer doen:quote:
Riiiight.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lekker snel conclusie getrokken ofnie pik. Wie begon er met agressief en escalerend optreden?
Even gemist dat wittebusjesmeneer een verslaggever aanvloog?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Riiiight.
Lekker in verhouding toch? Voor een pionnetje verzetten 2 paarden en een lange lat naar je hoofd krijgen?
Zijn ontwrichtende demonstraties goed of slecht? FOK! zegt: goed als als ik het doel steun, anders slecht.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:26 schreef MoreDakka het volgende:
Is politieoptreden goed of slecht? FOK! zegt: goed als het tegen de mensen is die ik haat, anders slecht.
Een ideologie die mensen a priori beoordeelt op basis van vaststaande eigenschappen zou eenieder in ieder geval de wenkbrauwen moeten doen fronsen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ideaal schimmenspook om schuimbekkend tegen ten strijde te trekken.
Vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een ideologie die mensen a priori beoordeelt op basis van vaststaande eigenschappen zou eenieder in ieder geval de wenkbrauwen moeten doen fronsen.
Correct. Gelukkig is het vrij simpel: een maatschappijontwrichtende snelwegblokkade is slecht.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zijn ontwrichtende demonstraties goed of slecht? FOK! zegt: goed als als ik het doel steun, anders slecht.
Dan kunnen we het eens zijn dat XR geheel voldoet aan die definitie.quote:
Alleen was deze "snelwegblokkade" nou niet bepaald "maatschappijontwrichtend" te noemen. Een zooi mensen moesten hierdoor noodgedwongen een andere route kiezen en daar is het wel bij gebleven.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Correct. Gelukkig is het vrij simpel: een maatschappijontwrichtende snelwegblokkade is slecht.
Als we Marokkanen en alle Islamieten mogen aanspreken op het gedrag van individuen, waarom mag XR dat niet? Klopt het niet wat ze daar zeggen? We mogen hier wel benadrukken dat de Nederlanders met een gekleurde huidskleur zich niet op de utrechtsebaan laten zien, dus blijkbaar speelt het welquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
"We worden gedreven door een diep gevoel van verbondenheid met het leven op onze planeet. Te lang hebben westerse regeringen en bedrijven het belang van witte, rijke, en machtige mannen boven dat van de rest van de mensheid en de niet-menselijke natuur geplaatst."
Waar 'de machtigen en rijken der aarden' had volstaan, voldoet ook XR geheel aan de definitie van woke. En dat wil nog 'verbinden' ook.
Precies, 'een zooi mensen'...quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen was deze "snelwegblokkade" nou niet bepaald "maatschappijontwrichtend" te noemen. Een zooi mensen moesten hierdoor noodgedwongen een andere route kiezen en daar is het wel bij gebleven.
Wie is 'we'?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als we Marokkanen en alle Islamieten mogen aanspreken op het gedrag van individuen, waarom mag XR dat niet? Klopt het niet wat ze daar zeggen? We mogen hier wel benadrukken dat de Nederlanders met een gekleurde huidskleur zich niet laten zien, dus blijkbaar speelt het wel
Ik vind het niks, die nadruk leggen op huidskleur,
Dat is wat maatschappijontwrichtend betekent. Daarnaast is het de bedoeling om de snelweg permanent te blokkeren h.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen was deze "snelwegblokkade" nou niet bepaald "maatschappijontwrichtend" te noemen. Een zooi mensen moesten hierdoor noodgedwongen een andere route kiezen en daar is het wel bij gebleven.
Heb je een linkje naar dat missie statement? Ik kan het niet vindenquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb de definitie al eens gegeven, maar wil het best nog een keer doen:
Woke: zeggen te strijden tegen exclusie en discriminatie terwijl je zelf excelleert in hokjesdenken, exotisering en het benaderen van mensen niet op gedrag maar vaststaande eigenschappen als ras, geslacht en seksuele voorkeur, met bijpassend dader- en slachtofferprofiel waarin individualisme geen enkele rol speelt, enkel 'de groep'.
Maar misschien komt dat aan de orde in dat boek.
Je kunt het in ieder geval terug vinden direct in paragraaf 2 van de missie statement van XR, om maar een voorbeeld te geven:
"We worden gedreven door een diep gevoel van verbondenheid met het leven op onze planeet. Te lang hebben westerse regeringen en bedrijven het belang van witte, rijke, en machtige mannen boven dat van de rest van de mensheid en de niet-menselijke natuur geplaatst."
Waar 'de machtigen en rijken der aarden' had volstaan, voldoet ook XR geheel aan de definitie van woke. En dat wil nog 'verbinden' ook.
Tsja twee honderd meter eerder een afslag moeten nemen is maatschappij ontwrichtend.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben zelf ambivalent. Het is goed omdat we wetten en regels hebben en iedereen eraan wordt gehouden en gelijk wordt behandeld. Maar ik kan burgerlijke ongehoorzaamheid ook wel waarderen, van welke activisten dan ook (klimaat, corona, boeren). M'n kinderen leer ik dan ook dat het belangrijk is om je aan de regels te houden, maar dat je regels nooit kritiekloos moet volgen. Samenlevingen brengen namelijk ook immorele regels voort en daarom zijn achterdocht en een zekere rebelsheid onmisbaar. Quis custodiet ipsos custodes?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:26 schreef MoreDakka het volgende:
Is politieoptreden goed of slecht? FOK! zegt: goed als het tegen de mensen is die ik haat, anders slecht.
https://extinctionrebellion.nl/over-ons/quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:35 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar dat missie statement? Ik kan het niet vinden
Daar ben ik het mee eens, maar burgerlijke ongehoorzaamheid is wat anders dan een snelweg permanent willen blokkeren totdat de politiek doet wat zij willen. Dat is de democratie omzeilen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf ambivalent. Het is goed omdat we wetten en regels hebben en iedereen eraan wordt gehouden en gelijk wordt behandeld. Maar ik kan burgerlijke ongehoorzaamheid ook wel waarderen, van welke activisten dan ook (klimaat, corona, boeren). M'n kinderen leer ik dan ook dat het belangrijk is om je aan de regels te houden, maar dat je regels nooit kritiekloos moet volgen. Samenlevingen brengen namelijk ook immorele regels voort en daarom zijn achterdocht en een zekere rebelsheid onmisbaar. Quis custodiet ipsos custodes?
Het benoemen van kleur geen toegevoegde waarde, ik vraag of 't niet klopt wat de zeggen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie is 'we'?
Wat is precies de meerwaarde van het benoemen van huidskleur en geslacht in deze?
Probeer het eens logisch, en als het kan ethisch, te verantwoorden?
In combinatie met wat? Met welk nut?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het benoemen van kleur geen toegevoegde waarde, ik vraag of 't niet klopt wat de zeggen.
We is een substantile groep Nederlanders.... Als het bij mensen met een kleurtje van toegevoegde waarde is, lijkt het me een beetje gek om nu stennis te maken omdat onze huidskleur een keer benoemd wordt.
Want de hele maatschappij heeft er last van?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is wat maatschappijontwrichtend betekent. Daarnaast is het de bedoeling om de snelweg permanent te blokkeren h.
Vraag dat eens aan rechts Nederland?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In combinatie met wat? Met welk nut?
Ja, al jaren gedaan, en nog, o.m. met aangegeven voorbeelden aangaande Marokkanen, Joden en Zwarten.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vraag dat eens aan rechts Nederland?
ah, bij https://extinctionrebellion.nl/noodsituatie/ zie ik je quote.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
https://extinctionrebellion.nl/over-ons/
Het was vooral zo dat het gros der Europeanen tot begin 20e eeuw (en in Oost-Europa nog langer) straatarme arbeiders en boeren waren. Een simpel "de rijken en machtigen der aarde" had volstaan, en was conform hun eigen drang tot 'verbinding' en het tegengaan van 'mensen tegen elkaar uitspelen' ook een stuk logischer geweest.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:53 schreef zuchtje het volgende:
[..]
ah, bij https://extinctionrebellion.nl/noodsituatie/ zie ik je quote.
Op zich zouden ze de huidskleur er niet bij hoeven te trekken. Maar het is lastig te ontkennen dat het niet zo was. De industrielisten van weleer waren zelden niet-blank.
Het is een statement over iets wat zich lang geleden afgespeeld heeft. XR wil hiermee niet de geschiedenis herschrijven, of een groep uitsluiten.
Maar het is wel een beetje onzinnig om dit te benoemen. Want mensen (zoals jij) vallen er over, en het leidt af van de oplossing.
Bijzonder. Ik ben geen jurist, maar iemand oppakken kan volgens mij alleen als daar een grond voor is, en als het onvoldoende is voor een PV dan vraag ik me af hoe de politie dat wil aantonen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel meldingen bij VT denken jullie?
Niet alles is woke he. Opkomen voor het klimaat zou ik niet woke willen noemen. Maar ik begrijp dat je graag je stokpaardje weer wil berijden?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en dat is dus dat woke virus dat overal doordringt.
Of je leest even de verdere berichten en ziet waar ik dit op baseer...quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:01 schreef recursief het volgende:
[..]
Niet alles is woke he. Opkomen voor het klimaat zou ik niet woke willen noemen. Maar ik begrijp dat je graag je stokpaardje weer wil berijden?
- Doe eens wat lieverquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
https://extinctionrebellion.nl/over-ons/
en dan Verklaring van Opstand.
Klopt, hier moet gewoon een proces-verbaal voor opgemaakt worden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:58 schreef recursief het volgende:
[..]
Bijzonder. Ik ben geen jurist, maar iemand oppakken kan volgens mij alleen als daar een grond voor is, en als het onvoldoende is voor een PV dan vraag ik me af hoe de politie dat wil aantonen.
Ik deelde je mening, maar een aantal dingen springen er uit waardoor ik Ettos' frustratie wel begrijpquote:Op dinsdag 12 september 2023 15:01 schreef recursief het volgende:
[..]
Niet alles is woke he. Opkomen voor het klimaat zou ik niet woke willen noemen. Maar ik begrijp dat je graag je stokpaardje weer wil berijden?
Zover is 'ie niet eens gekomen man...quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:13 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik deelde je mening, maar een aantal dingen springen er uit waardoor ik Ettos' frustratie wel begrijp
"witte, rijke, en machtige mannen"
"Het westerse wereldbeeld moet kantelen"
Ik begrijp dat we een verantwoordelijkheid hebben om het anders te doen, maar ik denk niet dat de wereld gered is als we ons een Chinees wereldbeeld aanmeten..
Een persoonlijke gok mag altijd.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat je hetzelfde zou hebben gezegd over de protesten toen.
Hoe weet jij ditquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De snelweg eindigt 1km oostelijker. Dat het nog A12 heet slaat eigenlijk nergens op, het is een 70-weg binnen de bebouwde kom.
Je geeft hier aan dat er geen probleem is met het klimaat????????quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:00 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Eens met deze post.
Alleen wokies komen op voor het klimaat. Ik ken oprecht geen normaal persoon die het ook maar iets interesseert. Is puur een verzonnen papieren probleem. Zelfde als met de stikstofcrisis.
Ik kom wel eens buiten, kan het aanraden.quote:
Je hebt het tegen een boswachter.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kom wel eens buiten, kan het aanraden.
En mocht dat te veel gevraagd zijn, het kost 30 seconden rondkijken op Streetview.
Oh ok…quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kom wel eens buiten, kan het aanraden.
En mocht dat te veel gevraagd zijn, het kost 30 seconden rondkijken op Streetview.
@Een_boswachterquote:Op dinsdag 12 september 2023 16:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je hebt het tegen een boswachter.
Ik ben niet woke, stem rechts maar maak mij wel degelijk zorgen om het klimaat. Ik ben het wel totaal niet eens met de aanpak wat vooral voor een veel grotere kloof zal zorgen tussen de klasses in de samenleving en stoort mij mateloos aan de schreeuwers die vinger wijzen naar anderen terwijl ze zelf hun reet afvegen aan het klimaat want ze menen dat een toeslag het klimaat red, een toeslag wat zij wel met 2 vingers in de neus kunnen betalen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:00 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Eens met deze post.
Alleen wokies komen op voor het klimaat. Ik ken oprecht geen normaal persoon die het ook maar iets interesseert. Is puur een verzonnen papieren probleem. Zelfde als met de stikstofcrisis.
ik ben het wel met je eens hoor en er zijn gelukkig zat geen normale personen in de wereld, waaronder ik.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:00 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ik ken oprecht geen normaal persoon die het ook maar iets interesseert.
Mooi dat jezelf al het antwoord geeft. 👍quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik ben niet woke, stem rechts maar maak mij wel degelijk zorgen om het klimaat. Ik ben het wel totaal niet eens met de aanpak wat vooral voor een veel grotere kloof zal zorgen tussen de klasses in de samenleving en stoort mij mateloos aan de schreeuwers die vinger wijzen naar anderen terwijl ze zelf hun reet afvegen aan het klimaat want ze menen dat een toeslag het klimaat red, een toeslag wat zij wel met 2 vingers in de neus kunnen betalen.
Een betere wereld creeren kan nooit kwaad, probleem met het klimaat is wel dat links en de wokies menen het alleenrecht te hebben op de discussie en oplossingen terwijl ze overlopen van hypocrisie waardoor ik graag de hakken in het zand zet in dit soort discussies.
Nja, maar ben dan ook geen normaal iemand.
en daar ben ik trots op! Het is de beste keuze uit mijn leven!quote:
Mogen we dat ja? In mijn sociale en professionele kringen is het toch niet echt cool om grote groepen aan te spreken op het gedrag van individuen. Of om trends in grote groepen, individuen te verwijten.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als we Marokkanen en alle Islamieten mogen aanspreken op het gedrag van individuen, waarom mag XR dat niet? Klopt het niet wat ze daar zeggen? We mogen hier wel benadrukken dat de Nederlanders met een gekleurde huidskleur zich niet op de utrechtsebaan laten zien, dus blijkbaar speelt het wel
Top! Je weet dat het nutteloos is maar geniet er van anderen de maat te nemen. Dat het iemand anders een slecht gevoel geeft maakt niet uit zolang jij je er maar beter door voelt. 👍quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en daar ben ik trots op! Het is de beste keuze uit mijn leven!
alles is toch nutteloos? Je kan niks meenemen in je 6 planken na afloop.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:29 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Top! Je weet dat het nutteloos is maar geniet er van anderen de maat te nemen. Dat het iemand anders een slecht gevoel geeft maakt niet uit zolang jij je er maar beter door voelt. 👍
Dappere vrouw.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:45 schreef Poolbal het volgende:
Nou vanmiddag een appje van m'n schoonmoeder: poolbal, ik wil lid worden van Extinction Rebellion, maar niet demonstreren. Hoe word je lid?
Vanavond belt m'n moeder: hoi, wanneer ga je demonstreren want ik wil mee. Ze is 75 en heeft een stoma..
Times they are a-changing?
Wow!quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:45 schreef Poolbal het volgende:
Nou vanmiddag een appje van m'n schoonmoeder: poolbal, ik wil lid worden van Extinction Rebellion, maar niet demonstreren. Hoe word je lid?
Vanavond belt m'n moeder: hoi, wanneer ga je demonstreren want ik wil mee. Ze is 75 en heeft een stoma..
Times they are a-changing?
Twee bejaarden overtuigd. Best knap! (al lukt het de gemiddelde Nigeriaan ook…)quote:
Goed bewijs. Misschien ziet ze gewoon niet meer zo goed.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:54 schreef Poolbal het volgende:
M'n schoonmoeder is enorm van de vogels en zegt: er zijn er nog maar zo weinig met vroeger.
Wel gek dat ze iets in de krant lezen en dan jou vragen hoe je lid kunt worden. 😂quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:54 schreef Poolbal het volgende:
Ik heb ze niet overtuigd. Ze lezen de krant. Ze zijn 70+ en hebben gezien hoe de natuur is veranderd.
M'n schoonmoeder is enorm van de vogels en zegt: er zijn er nog maar zo weinig met vroeger.
Maarreh, fijne avond verder 👋
Had ik toch persoonlijk zelf wat meer ingezet op 'voornamelijk 1e wereldlanden n/of zwaar gendustrialiseerde landen' en ongereguleerd kapitalisme (beperkte grondstoffen maar toch alsmaar groei willen). Maarja ..quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bagatellisering was wel weer verwacht. Het is maar een 'halve zin onderaan een website', waarbij je het hele reutelverhaal over het Systeem kennelijk gemist hebt.
Mij verder conservatief noemen geeft aan dat je er echt werkelijk geen zak van hebt begrepen. Al was het maar omdat dat ooit vooral een heel conservatief dingetje was, mensen beoordelen op vaststaande eigenschappen van die mensen.
Verder hoef je geen intellectueel te zijn, niet eens een pseudo-intellectueel, om te zien dat XR gewoon uit het vaatje Gloria Wekker/Joris Luytendijk getapt heeft:
- De crisis is het gevolg van Westerse regeringen en hoe die vooral de belangen van rijke witte mannen dienen;
- Dit is onderdeel van het Systeem, hetzelfde systeem dat verantwoordelijk is voor racisme, seksisme en andere vormen van onderdrukking;
- Verandering kan enkel door het Westerse Systeem te kantelen.
Samengevat: het Westen en witte mannen zijn kut en verantwoordelijk voor alle ellende op deze planeet.
Verwissel wat woorden van de hoofdpersonen en je zou het noemen wat het is: racisme, seksisme en grove generaliseringen. Maar nu, nu geeft woke niet thuis. Nu geen ellenlange verhalen over inclusie en diversiteit en tolerantie.
Over stokpaardjes gesproken![]()
quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook niet op een landelijk boerenpaadje, wel?
MISSCHIEN ZIET ZE ZE WEL VLIEGENquote:Op dinsdag 12 september 2023 22:00 schreef RipCity het volgende:
[..]
Goed bewijs. Misschien ziet ze gewoon niet meer zo goed.
Is dit vrouwenhumor?quote:
quote:Op woensdag 13 september 2023 11:39 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Poging tot satire van rechts
Aantal kinderen ook weer meegenomen lees ik. Toch mooi om te zien dat die vrij hebben gekregen van school om mee te mogen met hun oudersquote:Op woensdag 13 september 2023 14:18 schreef Poolbal het volgende:
Het was weer inspirerend. De mensen. De sfeer. Politie die het eigenlijk wel gezellig vindt. Veel respect voor de mensen die zich laten arresteren.
quote:
Wat een mafklapper zeg die vader. Gewoon een minderjarig kind dit soort illegale zaken laten verdedigen en dan ook nog net doen of ze zelf de afweging kan maken.quote:
Nee dat mag inderdaad niet. Neem maar even tien minuten pauze.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Ik breng mijn kind bewust in gevaar maar dat mag niemand zegguh!!'
Zo'n kleine meid is nog niet bekend met geestelijke mishandeling, komt er later wel uit als ze helmaal ontspoort is.quote:
Kans van 1 op 2 toch?quote:Op woensdag 13 september 2023 19:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zo'n kleine meid is nog niet bekend met geestelijke mishandeling, komt er later wel uit als ze helmaal ontspoort is.
Dat kan ze dus nog helemaal niet zelf bepalen, dat is nu juist punt.quote:Op woensdag 13 september 2023 19:39 schreef Leandra het volgende:
Lijkt me een kind dat prima weet wat ze wil.
En vooral: wat ze niet wil.
Je stemt rechts maar maakt je zorgen om het klimaat en grotere kloof tussen de klasses in de samenleving....quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:18 schreef Tekaschi het volgende:
stem rechts maar maak mij wel degelijk zorgen om het klimaat. Ik ben het wel totaal niet eens met de aanpak wat vooral voor een veel grotere kloof zal zorgen tussen de klasses in de samenleving
Lekker goed voorbeeld voor een kind.quote:
Hier was dus helemaal niets mis mee.quote:
Ja, zo hadden we vroeger allemaal wel een idee wat we op die leeftijd willen doen.quote:Op woensdag 13 september 2023 19:39 schreef Leandra het volgende:
Lijkt me een kind dat prima weet wat ze wil.
En vooral: wat ze niet wil.
Ach ja zo heeft iedereen wel wat, alsnog beter dan het ene jaar alle moslims dood wensen en het volgende jaar weer de pvv'ers, verheug mij al op 2024 met je, eens zien welke persoonlijkheid we dan van jou te zien krijgen.quote:Op woensdag 13 september 2023 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je stemt rechts maar maakt je zorgen om het klimaat en grotere kloof tussen de klasses in de samenleving....
Dit is alsof je iemand tegenkomt die met opzet zijn auto total loss slaat en daarna in een hoekje gaat huilen dat die niet meer start.
Het is zo goed als onmogelijk om al die auto's al op de plekken waar ze geparkeerd staan tegen te houden voordat ze de weg op gaan.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:23 schreef StephanL het volgende:
Nou morgen eens proberen om ze tegen te houden voor ze de weg op gaan. Dat zou leuk zijn
Apart dat als je lopend een snelweg zou oversteken dat je 390 euro boete krijgt. Dit rapalje staat doodleuk te dansen op de A12 en krijgt nog politiebescherming ook.....quote:Personen die zich niet kunnen identificeren, mogen 24 uur administratief gehecht worden om hun identiteit te doen vaststellen
Mijn persoonlijkheid is nauwelijks veranderd.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach ja zo heeft iedereen wel wat, alsnog beter dan het ene jaar alle moslims dood wensen en het volgende jaar weer de pvv'ers, verheug mij al op 2024 met je, eens zien welke persoonlijkheid we dan van jou te zien krijgen.
Dit jaar zijn het dus de kapitalisten? 😅quote:Op woensdag 13 september 2023 21:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijkheid is nauwelijks veranderd.
Ben alleen niet meer bezig met blut und boden gelul. Vooral als je ziet dat degene met kapitaal het gebruiken om arbeiders tegen elkaar op te zetten. Ik ben simpelweg anders naar de zaken gaan kijken. Ik zie grotere vijanden dan wat moslims.
Het grootkapitaal, altijd al. Kwestie van proberen om funderingen te vernietigen ipv in een kooi voor de rijken blijven vechten.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:04 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dit jaar zijn het dus de kapitalisten? 😅
Kennis is macht.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het grootkapitaal, altijd al. Kwestie van proberen om funderingen te vernietigen ipv in een kooi voor de rijken blijven vechten.
Altijd al? Wat voor successen heb je al geboekt op dit gebied?quote:Op woensdag 13 september 2023 22:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het grootkapitaal, altijd al. Kwestie van proberen om funderingen te vernietigen ipv in een kooi voor de rijken blijven vechten.
dE nAtUuR hErStEld ZiCh WeL11!!quote:Op donderdag 14 september 2023 08:55 schreef Poolbal het volgende:
Wel mooi om te zien hoe begaan iedereen is met kinderen!
Aangezien er zich een toekomst lijkt te ontstaan waar het voor de kinderen heel moeilijk wordt om zorgeloos te leven, verwacht ik veel actie de komende tijd!
De huidige natuurrampen worden steeds extremer met iedere extra graad opwarming. We zitten nu op 1,1. Benieuwd waar we over 20 jaar zitten en hoe extreem de natuurrampen dan zijn omdat we weet niks gedaan hebben.
Biodiversiteit staat wereldwijd onder extreem hoge druk. We zitten in de 6e massa extintctie, zo snel sterven soorten uit. In de afgelopen 50 jaar zijn alle typen diersoorten aan het instorten. Zonder biodiversiteit geen eten in de supermarkt. Benieuwd hoe dat over 20 jaar gaat als we met zo'n 9 miljard mensen zijn. Is onze manier van consumeren dan minder gebaseerd op roofbouw van ecosystemen? (als die ecosystemen de klimaatverandering kunnen weerstaan, daar zijn diertjes en planten gevoelig voor helaas)
Kortom, als we niets doen gaan we zelf (ik leef nog wel 20 jaar) een moeilijke tijd tegemoet en onze kinderen... poe.. I don't want to know.
Gelukkig is iedereen begaan met kinderen 🌻
Dit is toch wel weer bijzonder.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:10 schreef Rnie het volgende:
Klimaatactivisten moeten vrezen voor vervolging: politie en OM willen arrestanten weer registreren
https://www.ad.nl/binnenl(...)egistreren~af60f11a/
Gewoon je ID thuislaten.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:10 schreef Rnie het volgende:
Klimaatactivisten moeten vrezen voor vervolging: politie en OM willen arrestanten weer registreren
https://www.ad.nl/binnenl(...)egistreren~af60f11a/
Mwah, m.i. gewoon normaal. Men overtreedt de wet en dan volgt er eerst een waarschuwing. Blijf je dan volharden dan word je alsnog aangehouden.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is toch wel weer bijzonder.![]()
Is het vergrijp veranderd of zijn de wetten gewijzigd?
Van helemaal niet registreren nu naar vervolging.
Dat voelt toch wel een beetje als willekeur.
Goh, zo zorgvuldig?quote:Op donderdag 14 september 2023 09:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat betekent vingerafdrukken en foto's achterlaten. En misschien zelfs DNA.
Er werden massaal mensen aangehouden en vervolgens na een tijdje zonder PV heengezonden. Daar kwam, imo terecht, een heleboel kritiek op, want als je geen PV hebt, dan kun je ook nooit meer aantonen dan er voldoende grond was voor die aanhoudingen, en dan is die grond er ook niet. Kennelijk heeft iemand bij politie/OM ingezien dat die werkwijze niet correct is, en dat betekent voortaan dat voor een aanhouding ook gewoon een PV geschreven wordt. Of er dan ook vervolgd wordt is een tweede, maar met een PV dreigt vervolging. Zonder PV uiteraard niet.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is toch wel weer bijzonder.![]()
Is het vergrijp veranderd of zijn de wetten gewijzigd?
Van helemaal niet registreren nu naar vervolging.
Dat voelt toch wel een beetje als willekeur.
Dat zijn blufacties waar je niet wakker van hoeft te liggen, net zoals die aanmeldingen bij Veilig Thuis. Maar als jij je ID niet bij je hebt en je hebt pech dan kan de politie je het heel lastig maken.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goh, zo zorgvuldig?
Je snapt niet dat er dan toch willekeurige mensen een "waarschuwing" kregen vanwege hun vermeende aanwezigheid bij een protestactie op Schiphol, waar ze niet bij waren.
Ja. Wat een bizar verhaal is dat zeg. Op basis van een Twitter profielfoto en een like op een post.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goh, zo zorgvuldig?
Je snapt niet dat er dan toch willekeurige mensen een "waarschuwing" kregen vanwege hun vermeende aanwezigheid bij een protestactie op Schiphol, waar ze niet bij waren.
Nou, idd... en dan blijkt de persoon die werkelijk aanwezig was ook nog eens totaal niet te lijken op die profielfoto.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Wat een bizar verhaal is dat zeg. Op basis van een Twitter profielfoto en een like op een post.
En dan blijkt het ook nog onmogelijk te zijn om uit alle dossiers verwijderd te worden omdat ze niet aan kunnen geven met wie al die systemen gedeeld zijn. En in beroep kan niet, omdat je geen verdachte bent.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, idd... en dan blijkt de persoon die werkelijk aanwezig was ook nog eens totaal niet te lijken op die profielfoto.
Dat is niet waar. Het kan namelijk zijn dat het OM niet tot vervolging overgaat, maar seponeert onder voorwaarden ("voorwaardelijk sepot"). Dan wordt je bijvoorbeeld verteld dat je niet vervolgd wordt en dus ook niet de kans krijgt om je te verweren, maar als je je nog een keer bij een betoging op Schiphol laat zien, dat ze alsnog tot vervolging overgaan. Zo een voorwaardelijk sepot moet worden gedocumenteerd, en daarmee heb je een strafblad. En dat kan dan weer gevolgen hebben als je een VOG nodig hebt of een niet-verplichte verzekering wil afsluiten.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zijn blufacties waar je niet wakker van hoeft te liggen, net zoals die aanmeldingen bij Veilig Thuis. Maar als jij je ID niet bij je hebt en je hebt pech dan kan de politie je het heel lastig maken.
Je laat je toch niet afschepen met een voorwaardelijke seponering? Verzoek het OM alsnog te vervolgen, desnoods via een artikel 12 procedure.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het kan namelijk zijn dat het OM niet tot vervolging overgaat, maar seponeert onder voorwaarden ("voorwaardelijk sepot"). Dan wordt je bijvoorbeeld verteld dat je niet vervolgd wordt en dus ook niet de kans krijgt om je te verweren, maar als je je nog een keer bij een betoging op Schiphol laat zien, dat ze alsnog tot vervolging overgaan. Zo een voorwaardelijk sepot moet worden gedocumenteerd, en daarmee heb je een strafblad. En dat kan dan weer gevolgen hebben als je een VOG nodig hebt of een niet-verplichte verzekering wil afsluiten.
Dat is voor veel mensen een behoorlijke drempel en het OM gaat je niet vertellen dat dat kan. Ik weet ook niet of iedereen beseft dat dit een strafblad oplevert.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je laat je toch niet afschepen met een voorwaardelijke seponering? Verzoek het OM alsnog te vervolgen, desnoods via een artikel 12 procedure.
Niet zo gek door alle windmolens, overbevolking en volgepleurde weilanden met zonnepanelen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:54 schreef Poolbal het volgende:
Ik heb ze niet overtuigd. Ze lezen de krant. Ze zijn 70+ en hebben gezien hoe de natuur is veranderd.
Maarreh, fijne avond verder 👋
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |