SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Verkeerde uitgangspunt van Warren, hij heeft niets uitgezet, hij heeft enkel het verzoek geweigerd om het aan te zetten voor Crimea.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:10 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
US Senator Elizabeth Warren demanded an investigation into @SpaceX after Elon Musk admitted blocking #Ukraine's access to Starlink to stop an attack on 🇷🇺 warships. We need "to make sure foreign policy is conducted by the government & not by 1 billionaire"
Maar wel na overleg met Rusland.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Verkeerde uitgangspunt van Warren, hij heeft niets uitgezet, hij heeft enkel het verzoek geweigerd om het aan te zetten voor Crimea.
Volgens elmo.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Verkeerde uitgangspunt van Warren, hij heeft niets uitgezet, hij heeft enkel het verzoek geweigerd om het aan te zetten voor Crimea.
We weten volgens mij niet wat de afspraken zijn geweest.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het niet aan willen zetten of het juist opzettelijk uitzetten is beiden een vorm van blokkade toch? Dus de uitgangspunt klopt?quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
quote:after Elon Musk admitted blocking #Ukraine's access to Starlink to stop an attack on ?? warship
Er is nogal opzichtig toneel gespeeld. Toen de verontwaardiging van het uitzetten op peak hight was kregen we even een een-tweetje tussen zijn biograaf en hem, en was het ineens: nee, het heeft nooit aangestaan hoor!quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:35 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Het niet aan willen zetten of het juist opzettelijk uitzetten is beiden een vorm van blokkade toch? Dus de uitgangspunt klopt?
[..]
Ik weet het, dat viel mij ook op en waarom zouden de Oekraners berhaupt een drone sturen als er geen dekking was, dit wisten ze overduidelijk niet en waarom wisten ze dat niet?quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er is nogal opzichtig toneel gespeeld. Toen de verontwaardiging van het uitzetten op peak hight was kregen we even een een-tweetje tussen zijn biograaf en hem, en was het ineens: nee, het heeft nooit aangestaan hoor!
Terwijl we onderandere van de engineers die de drones bouwen hoorde dat er voorheen prima connectie was.
Poetin is dan ook een groot fan van hem.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:06 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik weet het, dat viel mij ook op en waarom zouden de Oekraners berhaupt een drone sturen als er geen dekking was, dit wisten ze overduidelijk niet en waarom wisten ze dat niet?
Wat wel feit is is dat hij gebeld heeft met Rusland en ofwel het uitstond en niet aan wilde zetten ofwel aanstond en het uitgezet is en dus een vorm van blokkade is. Het maakt dus uiteindelijk niet uit welke van de 2 waar is.
Alles wat deze man zegt moet in twijfel gebracht worden, en zijn uitspraken doet hij niet zomaar.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poetin is dan ook een groot fan van hem.
[ twitter ]
Nee, dreigen met nukes is genoeg.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:35 schreef zuchtje het volgende:
Het is positief voor Rusland als Starlink uit Oekrane verdwijnt. Wellicht krijgt hij dit voor elkaar door het zaaien van twijfel tussen de VS/het Westen en Musk.
Nee een kimverjaardagquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een kringverjaardag
En Kim heeft alle hapjes op
Ziet er prachtig uit. Jammer dat het zo'n troep is.quote:
Als de piloot niet weet waar welke knoppen zitten, zou ik sowieso niet instappen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 08:42 schreef Starhopper het volgende:
Het moment dat er eentje crasht en geen Rus meer durft te vliegen is weer iets dichterbij.
[ twitter ]
Aldus alle kolonisten.quote:
quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:30 schreef Aether het volgende:
Oh jee, laten we maar snel om Poetins tafel gaan zitten
Poetin: 'Oekraens tegenoffensief boekt geen vooruitgang'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71994785
Oftewel, Oekrane boekt terreinwinst, er komt een mobilisatie en Rusland wil een adempauze om te herbewapenenquote:Ook zei Poetin te verwachten dat Oekrane uiteindelijk toch vredesbesprekingen wil als er een tekort aan middelen ontstaat. Om een staakt-het-vuren vervolgens te gebruiken om zich opnieuw te bewapenen, zei de president.
Een nieuwe verplichte mobilisatieronde in Rusland is niet nodig, zei Poetin. Volgens hem gaan dagelijks 1000 tot 1500 mensen per dag het leger in. De uitspraken van Poetin kunnen niet onafhankelijk worden geverifieerd.
En terecht.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:27 schreef 3rr0r het volgende:
Hij moet dus ook op het matje komen
[ twitter ]
Watquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als de piloot niet weet waar welke knoppen zitten, zou ik sowieso niet instappen. [ twitter ]
Dit is niet alsof hij direct de VS een loer heeft gedraaid. Dan was hij in de problemen. Nu is het een stevig gesprek.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:23 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En terecht.
De VS zal denk ik wel wat wetten hebben om in geval van nood/nationale veiligheid bedrijven in te nemen/nationaliseren.
Dit lijkt mij een mooie gelegenheid.
Elon Muskow gaat maar in Rusland wat bedrijfje spelen.
Dat krijg je, als je al je luchtvaart piloten hebt gemobiliseerd als kannonenvoer.quote:
Jezus die vloekt vaker per zin dan Eminem.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als de piloot niet weet waar welke knoppen zitten, zou ik sowieso niet instappen. [ twitter ]
Je kan dat idd doen ja.quote:
Ik las Skynet.quote:
Goedkope Europese Airbusrommelquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
quote:
Aldus de typische Russische manier van benaderen en denken.quote:If the United States believes that Ukraine is ready for negotiations
quote:
Die Noord-Koreaanse generaals zien er allemaal hetzelfde uit; een in mat RAL7047 uitgevoerd skelet met een enorme pet er op vastgeschroefd.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Die man op de achtergrond heeft er geen hoge pet van op
Oh wacht, toch wel
Hij is waarschijnlijk gewoon bedreigd door Poetin en heeft eieren voor zijn geld gekozen.quote:
Dat je je over wil geven is een ding, maar als je dan tussen neus en lippen door ook nog even je wegvluchtende kameraad eraan hangt, ben je wel een hele minne hond.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_rifle_and_puts_his/
Russian soldier drops his rifle and puts his hands in the air after seeing Ukrainian drone, then points to his still armed comrade trying to run away
Je hoeft niet sneller dan de leeuw te zijn, alleen sneller dan je mattie.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat je je over wil geven is een ding, maar als je dan tussen neus en lippen door ook nog even je wegvluchtende kameraad eraan hangt, ben je wel een hele minne hond.
Misschien wilde hij hetzelfde regelen voor z'n kameraad.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat je je over wil geven is een ding, maar als je dan tussen neus en lippen door ook nog even je wegvluchtende kameraad eraan hangt, ben je wel een hele minne hond.
Zou hij al spijt hebben van z'n uitspraken? Iedereen zag het aankomen dus hijzelf ook neem ik aan.quote:
Consider ammehoela, de beslissing is al maanden geleden gemaakt maar ze spelen nog steeds dat toneelstukje dat ze nog geen beslissing hebben genomen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:21 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Media: Sweden to consider sending Gripen fighter jets to Ukraine.
The Swedish government will instruct the country's military to investigate the possibility of sending Gripen fighter jets to Ukraine, the Swedish Radio's news service Ekot reported on Sept. 12, citing its…
De reden was niet de goeie, maar wel mooi dat die rat eindelijk gevangen zit.quote:
Zit nu al een maand of 2 vast.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De reden was niet de goeie, maar wel mooi dat die rat eindelijk gevangen zit.
Opzich leuk en aardig, maar sinds hij vast zit en Prigozhin is overleden is de kritiek van mensen binnen of die connecties met Rusland hebben wel flink afgenomen. In dat opzicht dus niet heel erg positief.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:57 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zit nu al een maand of 2 vast.
Sterker nog, paar weken terug kwam nog naar buiten dat het niet goed met hem ging![]()
En wat is er dan besloten?quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Consider ammehoela, de beslissing is al maanden geleden gemaakt maar ze spelen nog steeds dat toneelstukje dat ze nog geen beslissing hebben genomen.
Zelfde verhaal met de fighterjets van Frankrijk.
Hoe minder kritiek, hoe dichter Putin's bubble, hoe wereldvreemder hij word, hoe groter de fouten die hij maakt, des te korter de oorlog.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich leuk en aardig, maar sinds hij vast zit en Prigozhin is overleden is de kritiek van mensen binnen of die connecties met Rusland hebben wel flink afgenomen. In dat opzicht dus niet heel erg positief.
Ze zijn ook allemaal zwaar ondervoedt geweest want Zuid-Koreanen zijn inmiddels het langste volk in Azie, terwijl de genen hetzelfde zijn. Noord-Koreanen zijn piepklein allemaal, ik vermoed door het ontbreken van gezond en gevarieerd voedsel.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die Noord-Koreaanse generaals zien er allemaal hetzelfde uit; een in mat RAL7047 uitgevoerd skelet met een enorme pet er op vastgeschroefd.
ik schat het leger van NK met al die broodmagere jongens lager in dan de diensplichtige russenquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die Noord-Koreaanse generaals zien er allemaal hetzelfde uit; een in mat RAL7047 uitgevoerd skelet met een enorme pet er op vastgeschroefd.
Mwoah, laten we niet vergeten dat de een een organisatie had die qua (oorlogs)misdaden en wreedheden niets onder doet voor IS en al-Quaida.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich leuk en aardig, maar sinds hij vast zit en Prigozhin is overleden is de kritiek van mensen binnen of die connecties met Rusland hebben wel flink afgenomen. In dat opzicht dus niet heel erg positief.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe minder kritiek, hoe dichter Putin's bubble, hoe wereldvreemder hij word, hoe groter de fouten die hij maakt, des te korter de oorlog.
Drie keer raden waar slavenarbeiders uit Noord-Korea binnenkort aan de slag mogen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Raad eens waar de meeste conscripts vandaan komen
die worden allemaal met scheppen ten strijde gestuurd in rotten van 6quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:59 schreef havanagila het volgende:
[..]
Drie keer raden waar slavenarbeiders uit Noord-Korea binnenkort aan de slag mogen.
Kan me nog herinneren dat in januari de Ukrainse defensie minister blij uit een meeting kwam die over fighterjets ging.quote:
Waar zou het aan liggen dat ze langer zijn dan de andere 'Westerse' Aziatische volkeren (China/HK/Japan). Drinken ze meer melk ofzo?quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze zijn ook allemaal zwaar ondervoedt geweest want Zuid-Koreanen zijn inmiddels het langste volk in Azie, terwijl de genen hetzelfde zijn.
Gezondere levensstijl.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Waar zou het aan liggen dat ze langer zijn dan de andere 'Westerse' Aziatische volkeren (China/HK/Japan). Drinken ze meer melk ofzo?
Daar ben ik het 100% mee eens, alleen had ik dat het liefst gezien na Poetin zijn dood. Want nu heeft Poetin in feite nogmeer macht. Al zijn tegenstanders zitten of achter de tralies of zijn inmiddels dood.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:34 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik gun hen absoluut de meest verschrikkelijke dood toe.
Een is al weg.
Laten we nou niet doen dat zij de voice of reason waren voor een vrij en democratisch Rusland zo.
Er zijn ook saboteursgroepen in Rusland actief natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daar ben ik het 100% mee eens, alleen had ik dat het liefst gezien na Poetin zijn dood. Want nu heeft Poetin in feite nogmeer macht. Al zijn tegenstanders zitten of achter de tralies of zijn inmiddels dood.
Het enige verschil tussen de Russen en IS/Taliban is dat de Russen kernwapens hebben, voor de rest is het van hetzelfde barbaarse en misdadige laken een pak.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:34 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Mwoah, laten we niet vergeten dat de een een organisatie had die qua (oorlogs)misdaden en wreedheden niets onder doet voor IS en al-Quaida.
Niet alleen in Oekrane, maar ook in Syri en Afrika.
En de ander is verantwoordelijk voor de dood van een paar honderd Nederlanders.
Ik gun hen absoluut de meest verschrikkelijke dood toe.
Een is al weg.
Laten we nou niet doen dat zij de voice of reason waren voor een vrij en democratisch Rusland zo.
Dan ben je als (voormalig) wereldmacht, met het 2e leger van de wereld, toch diep gezonken als je bij nota bene Noord-Korea om hulp moet vragenquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:08 schreef TLC het volgende:
kimmetje op bezoek bij putler, oftewel een klassiek geval van soort zoekt soort
Dat krijg ik ook allemaal mee hoor, dus mij vertel je hier geen nieuwe dingen. Een deel van die acties zullen echter niet uitgevoerd zijn door Russen zelf, maar meer Oekranse SSU. Als met al valt het mij erg tegen voor een oorlog waarbij zoveel mensen omkomen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Er zijn ook saboteursgroepen in Rusland actief natuurlijk.
Voordat Oekranse drones doelen in Rusland aan konden vallen, waren er regelmatig branden/aanslagen bij/op Russische doelen.
Denk aan die dochter van Dugin, en later nog een aanslag in een restaurant met een bom in een beeldje en zo.
En die Russen die aan Oekranse zijde meevechten tegen het Russische leger.
Dus er is 'genoeg' weerstand.
Alleen niet meer op 'hoog' niveau nee, daar heb je gelijk in ja.
Nu die 2 zijn uitgeschakeld is ook die schreeuwlelijkerd van die talkshow ingebonden.
Zijn ze er trouwens over uit wie hij nou was?quote:
Een paar maanden geleden hebben ze opruiming gehouden onder de bekende mensen met 'invloed'. Enkele bekende figuren uit de media en ook leger (waaronder dus Girkin) zijn vervolgens opgepakt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat krijg ik ook allemaal mee hoor, dus mij vertel je hier geen nieuwe dingen. Een deel van die acties zullen echter niet uitgevoerd zijn door Russen zelf, maar meer Oekranse SSU. Als met al valt het mij erg tegen voor een oorlog waarbij zoveel mensen omkomen.
En welke lelijkerd van die talkshow? Want die Solovyev is nogsteeds knettergek bezig met z'n nucleaire blabla.
Volgens mij was dat wel duidelijk geworden maar weet het niet zeker meer.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:38 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zijn ze er trouwens over uit wie hij nou was?
Er staat me iets van bij dat er destijds wat verwarring over was, en er 2 namen circuleerden.
Ja, uiteindelijk was het die ene..quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:38 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zijn ze er trouwens over uit wie hij nou was?
Er staat me iets van bij dat er destijds wat verwarring over was, en er 2 namen circuleerden.
Wel aardig kort door de bocht hoorquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Interessant plaatje over de verschillende nuclear warheads die ik tegenkwam
https://www.reddit.com/r/(...)d_and_shouldnt_have/
[ afbeelding ]
Geweldig. Waarschijnlijk zat Poetin tegenover bushquote:
Verwachtte je iets anders van een Rus?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
"Don't give me hope"quote:
Die vrouw was eigenaar van een bank en een groot voedselconcern en was in onderhandeling met Wagner om voor een 5 miljoen fee de eerste vrouwelijke Wagner strijder te worden?quote:
Waar ik ook kijk op Twitter zie ik nooit een X ipv twitter in de adresbalk staan, PC+Chrome. Misschien dat dit anders is op een mobieltje?quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:30 schreef Anton91 het volgende:
Als je een link kopieert op twitter, dan is de url x.com Fok! herkent dat niet als twitter, dus als je een tweet hier wil posten moet je die x vervangen door twitter en dan werkt het wel.
Hier ook niet hoor? Als ik via de app op mijn mobiel een tweet wil embedden staat er ook nog steeds twitter.com in de url.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:33 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Waar ik ook kijk op Twitter zie ik nooit een X ipv twitter in de adresbalk staan, PC+Chrome. Misschien dat dit anders is op een mobieltje?
Sterker nog, als ik het zelf verander naar X veranderd ie meteen weer terug naar twitter na het enteren.
Als ik rechtonder bij een tweet op dat pijltje klik op copy link, dan komt er een url met X te staan (via de pc, mobiel geen idee).quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:33 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Waar ik ook kijk op Twitter zie ik nooit een X ipv twitter in de adresbalk staan, PC+Chrome. Misschien dat dit anders is op een mobieltje?
Sterker nog, als ik het zelf verander naar X veranderd ie meteen weer terug naar twitter na het enteren.
Ik krijg daar dan inderdaad ook x.com maar daar pak ik nooit de URL maar gewoon vanaf de adresbalk (ik haal dan zelf de ref weg, precies ervoor klikken, dan Shift indrukken en pijltje naar beneden indrukken om alles in 1 keer te selecteren wat na ref komt en druk ik delete in, is een handeling van 1 a 2 seconden.)quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ik rechtonder bij een tweet op dat pijltje klik op copy link, dan komt er een url met X te staan (via de pc, mobiel geen idee).
Ik weet wel vrij zeker dat Oekrane dan gestopt zou zijn met bestaan. Helaas geeft niet iedereen daar iets om.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:
This answer is fairly scary for anyone who is Ukrainian or has Ukrainian family members. What would have happened if the West didn't arm Ukraine and give them ammo? And their sentiment would have been the same but without the capability to fight back?
Would there have been a 2nd mass genocide like in the 30's? Who would have invaded Russia to save Ukrainians from mass murder if Russia made some nuclear threats? No one. They would have all just watched us die. Thank god we got the military support that we did.
[ twitter ]
Volgens mij alleen als je op Twitter X de optie "Copy link" gebruikt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:33 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik zie wat sceptische reacties in de commentsquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Naast Polen heeft de UK ook grootse plannen
[ twitter ]
Nogal jaquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zie wat sceptische reacties in de comments
quote:The most lethal? I’m sorry, as he actually seen Polands shopping list?
quote:Poland: "Hold our beers"...
quote:t's not hard to buy the most modern equipment when you have 5 soldiers
Net zoals de VS komt de UK mensen tekort die het leger in willen. Maar wat ik dan weer niet snap is waarom ze dan niet meer Gurkha's uit Nepal binnenhalen. Daar doen letterlijk 2000 man elke keer mee waarvan ze dan weer 200 man selecteren. Maak er 400 of 800 van. Of alle 2000.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zie wat sceptische reacties in de comments
Alles drones en AIquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Net zoals de VS komt de UK mensen tekort die het leger in willen. Maar wat ik dan weer niet snap is waarom ze dan niet meer Gurkha's uit Nepal binnenhalen. Daar doen letterlijk 2000 man elke keer mee waarvan ze dan weer 200 man selecteren. Maak er 400 of 800 van. Of alle 2000.
Waarom zou je kostbare mensenlevens willen opofferen aan het op industrile schaal om het leven brengen van zo veel mogelijk Russen op het slagveld? Daar is techniek veel beter geschikt voor.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Net zoals de VS komt de UK mensen tekort die het leger in willen. Maar wat ik dan weer niet snap is waarom ze dan niet meer Gurkha's uit Nepal binnenhalen. Daar doen letterlijk 2000 man elke keer mee waarvan ze dan weer 200 man selecteren. Maak er 400 of 800 van. Of alle 2000.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door slashdotter3 op 12-09-2023 22:38:45 ]
Een AMG shellquote:Op dinsdag 12 september 2023 22:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Ipv dat Duitsland nu gelijk een voorraad van 20 miljoen shells ofzo gaan inslaan, kunnen ze niet beter meer dual use fabrieken maken die in vredestijd auto's ofzo maken en in oorlogstijd snel kunnen omschakelen naar artillery shells?
[ twitter ]
Alle belangrijke figuren worden in de gaten gehouden (telefoon en internet verkeer van hem en familie getapt) door de FSB. Een arts van Putin 100% zekerquote:"He tried to leave the Russian Federation for Belarus and was detained by officers of the Russian FSB, who apparently knew that the director… planned to travel abroad,"
Ik snap niet dat EU nog altijd niet verboden heeft dat de Russen in EU (Italie bijv) vakantie kunnen vieren. Laat ze lekker in hun eigen land vakantie vieren. Muurtje eromheen en Rusland uit alle geschiedenisboeken schrappen. Poetin wie? Nooit van gehoord.quote:
Waarom moet de locatie zo nodig worden geopenbaard door de artikelschrijver?quote:Op dinsdag 12 september 2023 23:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)kere-vijand-a4174175
Met drones bevecht Oekrane een veel talrijkere vijand
Oekraense drones Sinds de Russische invasie is in Oekrane een omvangrijke drone-industrie ontstaan. „Als wij iets maken dat de Russen niet hebben, hebben we een voordeel.”
Missie geslaagd, zegt Rostyslav Olentsjyn, over een van zijn drones die de Oekraense krijgsmacht inzette aan het front. Al liep het uiteindelijk slecht af met dit exemplaar. Bij een nachtelijke missie schakelde de drone twee Russische militaire voertuigen uit en doodde tien Russische soldaten, kreeg Olentsjyn als fabrikant van de drone achteraf op een briefing te horen. Maar bij de eerstvolgende missie ging het mis.
Oekraense militairen schoten de drone, de Saker Scout, uit de lucht. Ze dachten dat het een vijandige drone was. Kan gebeuren, meent Olentsjyn (47). Hij geeft een rondleiding door zijn dronebedrijf Twist Robotics in de West-Oekraense stad Lviv. Liever bekijkt mede-oprichter Olentsjyn het van de positieve kant. Want als je de kosten van de drone, 23.000 dollar, afzet tegenover het resultaat, waaronder het vernietigen van kostbare militaire voertuigen, kun je het alleen maar een succesvolle missie noemen, waarvoor geen Oekraense soldaat zijn leven voor hoefde te riskeren.
Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)kere-vijand-a4174175
CNNquote:Thirteen more children have returned home from Russia-occupied territories, according to Save Ukraine, a non-governmental organization working to bring home Ukrainian children.
“Today, Save Ukraine returned 13 more children from the occupied territories of Kherson, Luhansk and Zaporizhzhia region as part of the 11th rescue mission,” Save Ukraine said in a Facebook post, adding that it had performed "11 rescue missions so far that made it possible to return 176 children to Ukraine."
One of the returned children was a girl named Olesia, whose mother “hid her from the occupation authorities and her fellow villagers for a whole year so that no one would find out that the girl lived with her mother and force her to study at a Russian school,” Save Ukraine said.
Another three siblings – Polina, Taras and Matvii – had a split in the family following Russia's invasion of Ukraine in 2022. Their divorced parents took different stances on the war.
According to Save Ukraine, the mother was “painfully worried about Ukraine, and dad became pro-Russian.” The father banned his former wife and the kids from leaving the Russian-occupied territory, the organization said.
“There, during the occupation, children were forced to go to a Russian school, and the mother was threatened to be deprived of her parental rights,” Save Ukraine said.
Dan tref je ook de goede Russen die willen vluchten. De figuren die hier vakantie komen vieren zijn de rijken. Die hebben vaak ook een paspoort van de EU of weten via een andere manier binnen te komen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 23:03 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik snap niet dat EU nog altijd niet verboden heeft dat de Russen in EU (Italie bijv) vakantie kunnen vieren. Laat ze lekker in hun eigen land vakantie vieren. Muurtje eromheen en Rusland uit alle geschiedenisboeken schrappen. Poetin wie? Nooit van gehoord.
Hahahaquote:According to Vasily Nebenzya, Russia convened a meeting in order to discuss how the "unrestrained pumping" of Ukraine with weapons from the West affects the prospects for resolving the Ukrainian crisis.
Tel daarbij de efficintie op, die een, zeker Duits bedrijf, nastreeft en je ziet hoe de afdeling ontwikkeling met versnellingspookknoppen komt in de vorm van zo’n granaat.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
This grenade is brought to you by BMW M5
Ja, ook Russen kennen kameraadschap.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:03 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Verwachtte je iets anders van een Rus?
Doet me denken aan de Avalatoren in Belgrado. Paar jaar geleden opgestaan en dan bedenk je je wat een klap het moet zijn geweest toen dat ding in ‘99 naar beneden kwam.quote:
Net zo indrukwekkend als Putins verovering van Ukraine.quote:Op woensdag 13 september 2023 00:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poeh poeh, indrukwekkend.
Precies, je zou, als je dit zou wilen, de verkoop van paspoorten aan welvarende Russen kunnen aanpakken. Maar landen als Cyprus en Malta zullen daar nooit mee akkoord gaan aangezien dit flink geld opleverd.quote:Op dinsdag 12 september 2023 23:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan tref je ook de goede Russen die willen vluchten. De figuren die hier vakantie komen vieren zijn de rijken. Die hebben vaak ook een paspoort van de EU of weten via een andere manier binnen te komen.
Als ik op Cyprus Rusland googel dan vind ik vooral nieuws van halverwege 2022 van hoe ze de Russen missen. Er is geen recenter nieuws dus zij worden niet echt geraakt hiermee.quote:Op woensdag 13 september 2023 00:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, je zou, als je dit zou wilen, de verkoop van paspoorten aan welvarende Russen kunnen aanpakken. Maar landen als Cyprus en Malta zullen daar nooit mee akkoord gaan aangezien dit flink geld opleverd.
*badum tssssss*quote:Op woensdag 13 september 2023 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zo indrukwekkend als Putins verovering van Ukraine.
Cyprus is gewoon soeverein is heeft enkel "gouden" paspoorten van aan onder sancties hevige personen ingetrokken. Het gaat overigens om zo'n 10.000 personen, daarnaast heeft Cyprus een forse bevolking Pontische Grieken.quote:Op woensdag 13 september 2023 00:47 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Als ik op Cyprus Rusland googel dan vind ik vooral nieuws van halverwege 2022 van hoe ze de Russen missen. Er is geen recenter nieuws dus zij worden niet echt geraakt hiermee.
En anders fuck hun. EU loopt ook centjes mis en is ook wat meer kwijt dan van voor de oorlog.
Inmiddels ook op NOS.nl te vinden:quote:
quote:Russische straaljager neergestort in regio Volgograd
Een straaljager van het Russische leger is neergestort in de regio Volgograd, enkele honderden kilometers ten oosten van Oekrane. In de verklaring van het Russische ministerie van Defensie staat niet wat de oorzaak is van de crash.
De Su-24-straaljager zou zijn neergestort in onbewoond gebied. Volgens Russische staatsmedia ging het om een oefeningsvlucht; het toestel zou onbewapend zijn geweest. Reddingsdiensten zijn naar de locatie van de crash gestuurd.
Was er laatst niet iemand die kwam melden dat het aantal uit de lucht vallende jets in Rusland best meevalt?quote:Op woensdag 13 september 2023 01:36 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Inmiddels ook op NOS.nl te vinden:
[..]
Duikboten hadden we nog op het lijstjequote:
Whaaaaaaat abouuuut?quote:Op woensdag 13 september 2023 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zo indrukwekkend als Putins verovering van Ukraine.
Die doet het niet meerquote:
Dit noem jij een wahataboutism?quote:
quote:Op woensdag 13 september 2023 08:03 schreef TLC het volgende:
Als nu een drone een bommetje los zou laten boven de hoofden van putler en kim had je er 2 voor de prijs van 1
Damaged als in 'weinig meer van over' zo te zien.quote:Op woensdag 13 september 2023 08:27 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Zou gaan om een landingsschip en om een onderzeeboot.
Interessant weerquote:
In 2023 meerdere complimentjes krijgen van Poetin. Dan ben je een heel fout figuur.quote:
Die paspoorten moeten ook op de n of andere manier maar eens ingetrokken worden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 23:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan tref je ook de goede Russen die willen vluchten. De figuren die hier vakantie komen vieren zijn de rijken. Die hebben vaak ook een paspoort van de EU of weten via een andere manier binnen te komen.
Poetin heeft daar een neusje voor natuurlijk.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik weet nog steeds niet of Musk daadwerkelijk aan de kant van Rusland staat (meer 'chaotic neutral' gok ik) maar Poetin doet t wel slim om hem een compliment te geven. Er loopt duidelijk een breuklijn in de Amerikaanse politiek en bevolking door Twitter en musk heen op dit moment.
Geen idee trouwens of hij daar zelf een neusje voor heeft. Soms denk ik gewoon dat staff van hem op Reddit/Twitter de meest controversiele discussies opzoekt en dit samenvat voor Poetinquote:Op woensdag 13 september 2023 09:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poetin heeft daar een neusje voor natuurlijk.
Net als de Trump-breuklijn: Poetin: rechtszaken tegen Trump zijn politiek gemotiveerdquote:Op woensdag 13 september 2023 09:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen idee trouwens of hij daar zelf een neusje voor heeft. Soms denk ik gewoon dat staff van hem op Reddit/Twitter de meest controversiele discussies opzoekt en dit samenvat voor Poetin
Defensie van de VS moet zich wel achter de oren krabben nu gok ik. Over dat ze onlangs een contract hebben gemaakt met spacex voor defensie doeleinden. Als blijkt dat de baas van dat systeem niet aan de kant van de VS staat is dat nogal een risico.
Musk is hard op weg om de nieuwe Trump te worden. Niet een kopie natuurlijk (imo heeft musk ook nog redelijke kanten). Maar wel als boegbeeld van dezelfde mensen en ideeen.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net als de Trump-breuklijn: Poetin: rechtszaken tegen Trump zijn politiek gemotiveerd
Idd, lui die veelal ontvankelijk zijn voor Russische propaganda.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Musk is hard op weg om de nieuwe Trump te worden. Niet een kopie natuurlijk (imo heeft musk ook nog redelijke kanten). Maar wel als boegbeeld van dezelfde mensen en ideeen.
Voordeel is in ieder geval dat hij geen US president kan worden.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Musk is hard op weg om de nieuwe Trump te worden. Niet een kopie natuurlijk (imo heeft musk ook nog redelijke kanten). Maar wel als boegbeeld van dezelfde mensen en ideeen.
Dan geef je hem wel veel krediet.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poetin heeft daar een neusje voor natuurlijk.
Veel Russen die in het westen wonen zijn Poetin- aanhanger en anti-westers, dus dat "goed" valt in veel gevallen wel mee.quote:Op dinsdag 12 september 2023 23:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik denk dat ditjuist is waar KGB beter in is dan alle legers bij elkaar. het compleet inpalmen van mensen met invloed, en vanuit daar chaos creeeren.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik weet nog steeds niet of Musk daadwerkelijk aan de kant van Rusland staat (meer 'chaotic neutral' gok ik) maar Poetin doet t wel slim om hem een compliment te geven. Er loopt duidelijk een breuklijn in de Amerikaanse politiek en bevolking door Twitter en musk heen op dit moment.
Zie hier een reden voor Rus om de boel op te stokenquote:Op woensdag 13 september 2023 09:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen idee trouwens of hij daar zelf een neusje voor heeft. Soms denk ik gewoon dat staff van hem op Reddit/Twitter de meest controversiele discussies opzoekt en dit samenvat voor Poetin
Defensie van de VS moet zich wel achter de oren krabben nu gok ik. Over dat ze onlangs een contract hebben gemaakt met spacex voor defensie doeleinden. Als blijkt dat de baas van dat systeem niet aan de kant van de VS staat is dat nogal een risico.
Ik heb het dan ook niet over Russen die nu in het westen wonen.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Veel Russen die in het westen wonen zijn Poetin- aanhanger en anti-westers, dus dat "goed" valt in veel gevallen wel mee.
Van wat ik las waren er zo'n 10 missles + wat onbemande bootjes.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:15 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Wat gek, de Russen beweerden dat t een semi-suicide missie was met kleine bootjes.
Dit inderdaad, de ruskies melden 3 zeedrones, en een aantal Neptune/Storm Shadow raketten.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Van wat ik las waren er zo'n 10 missles + wat ombemande bootjes.
Gebeurt dat?quote:Op woensdag 13 september 2023 10:11 schreef polderturk het volgende:
De zoveelste Azerbeidzjaan die gesneuveld is voor Oekrane.
Ik heb het al eerder gezegd.
Oekrane, de EU en de VS moeten in het geheim in ex-Soviet en Oost-Europese landen actief huursoldaten gaan recruteren. Al de bevolkingen in deze landen (op Servi en Armeni na) hebben een gruwelijke hekel aan Rusland.
[ twitter ]
Ga gewoon weg als dit telkens is wat er uit je toetsenbord komt.quote:Op woensdag 13 september 2023 00:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poeh poeh, indrukwekkend.
Geen ATACMS? Onder de noemer: wij vernietigen al wat er nog niet gearriveerd is? Valt me weer tegen dan.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit inderdaad, de ruskies melden 3 zeedrones, en een aantal Neptune/Storm Shadow raketten.
Misschien ook nog wat drones als extra afleiding.
Degenen die willen en kunnen vechten tegen de Russen doen dat al.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:11 schreef polderturk het volgende:
De zoveelste Azerbeidzjaan die gesneuveld is voor Oekrane.
Ik heb het al eerder gezegd.
Oekrane, de EU en de VS moeten in het geheim in ex-Soviet en Oost-Europese landen actief huursoldaten gaan recruteren. Al de bevolkingen in deze landen (op Servi en Armeni na) hebben een gruwelijke hekel aan Rusland.
[ twitter ]
Humanitaire kwestiesquote:'Onvoorwaardelijke steun van Noord-Korea voor Rusland'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72018818
De Russische president Poetin en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un bespreken 'economische samenwerking en humanitaire kwesties'. Ook sprak Kim Jong-un zijn "onvoorwaardelijke steun" voor de Russische regering uit. Wat ze precies hebben afgesproken is nog onduidelijk.
KGB is Wit-Rusland.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik denk dat ditjuist is waar KGB beter in is dan alle legers bij elkaar. het compleet inpalmen van mensen met invloed, en vanuit daar chaos creeeren.
Poetin heeft ook gezegd dat het westen hypocriet is met hun waardes en idealen en dat hun strategie is om die waardes op te blazen, want die zijn niet houdbaar, volgens hem (al dit is gedreven uit wraak voor de val van de sovjet unie.)
Voorbeeld: asielbeleid en rechten van de mens. Wat doet poetin: blaast landen op en zorgt voor extreme toestroom asielzoekers naar europa. Te gelijk financieren ze de anti asiel partijen. dus deze groep zal nooit rusland afvallen voor hun aandeel in het asielprobleem, maar vallen alleen de westerse idealen aan.
ander voorbeeld is vrije woord. Dit is een concept wat past binnen de westerse cultuur. (een cultuur waar wij dus geen eerwraak en familie/groeps eer meer kennen, waardoor dingen niet beledigend zijn maar ook dat agressie / vergelding alleen door de overheid mag worden uitgevoerd, in tegen stelling tot landen waar eer hoog staat, is eigen gerecht heel normaal).
Ze (KGB) richten Russia Today voor europa op. hierin worden 24 uur lang bewust leugens en desinformatie rond gestrooid in het engels, frans, duits en nooit in het Russische door in sovjet unie opgeleide elite propagandisten. Wat het contrast tussen gewoon RT en RT europa aangeeft; Gewoon RT tijdens de covid pandemie: mensen kom je vaccine halen een goede patriot neemt zijn vaccine. RT europe: Vaccine zijn bedacht om jullie te onderdrukken, covid is een verzinsel van de elite, laat je niet onderdrukken kom in opstand etc.
Beide voorbeelden geven m.i. weer dat een van de strategieen is om zoveel mogelijk bepaalde waardes op te blazen, zodat de tegen reactie (om samenleving te beschermen) noodzakelijk wordt, waarop zij (Rusland) waar hard kunnen roepen dat het westen hypocriet is, waardoor de onrust en kloof onder de bevolking steeds groter wordt. Er is een groot trollenleger gaande wie dit dan weer zullen ontkennen en tegelijk precies die dingen doen om de kloof te vergroten. Dus ontken dat Rusland een aandeel heeft in de energiecrisis, maar schreeuw moord en brand over corruptie eu en oekraine en hoe slecht er voor het nationale volk is .En dat dit getrol toevallig in alle talen gebeurd en altijd overal met de zelfde thema's, is dan toevallig ofzo.....
Nou dat valt heel erg mee hoor vergis je er niet in.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Veel Russen die in het westen wonen zijn Poetin- aanhanger en anti-westers, dus dat "goed" valt in veel gevallen wel mee.
Hoeveel Noord-Koreaanse minions naar Rusland worden gestuurd natuurlijk.quote:
Dus Musk zit wel actief de Oekraeners te saboteren?quote:
Volgens het bericht vanuit Starlink is het een storing. Maar de timing is nogal "toevallig".quote:Op woensdag 13 september 2023 11:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dus Musk zit wel actief de Oekraeners te saboteren?
Was er maar een plek om dit type drone eens grondig te testen.quote:
En dan toch nog een landingsschip en een duikboot weten te slopenquote:Op woensdag 13 september 2023 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens het bericht vanuit Starlink is het een storing. Maar de timing is nogal "toevallig".
[ twitter ]
Jaquote:Op woensdag 13 september 2023 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan toch nog een landingsschip en een duikboot weten te slopen
Niet zo handig, dat is een serieuze zwakte.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:59 schreef Slayage het volgende:
Hoogmoed komt voor de val. De Russen dachten echt dat de Oekraners nooit deze haven zouden bombarderen waardoor ze dus al hun onderhoud voor de zwarte zee vloot in Sebastopol deden. Ze hebben die ene staatsloterij spotje gemist over kansen spreiden![]()
[ twitter ]
De rest van de vloot gaat straks dus door gebrek aan onderhoud vanzelf naar bodem?quote:Op woensdag 13 september 2023 11:59 schreef Slayage het volgende:
Hoogmoed komt voor de val. De Russen dachten echt dat de Oekraners nooit deze haven zouden bombarderen waardoor ze dus al hun onderhoud voor de zwarte zee vloot in Sebastopol deden. Ze hebben die ene staatsloterij spotje gemist over kansen spreiden![]()
[ twitter ]
Laatst had je dat nieuwsbericht dat de Oekraners raketten uit de lucht hadden geschoten die de Russen hadden afgeschoten op vrachtschepen. Daarnaast had ook die ka52 die dat Turkse schip ging enteren, dus een schip is niet perse nodig om de graanvracht tegen te houden.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:07 schreef Ulx het volgende:
Met een paar uitgebrande wrakken in de droogdokken wordt het lastig schepen repareren. Dan wordt graanschepen tegenhouden ook moeilijker. Want waar moet zo'n oorlogsschip heen als die geraakt is door een Neptune of drone?
Vanaf de wal raketten op schepen schieten is wel even wat anders dan naar een schip varen en die tot stoppen dwingen.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Laatst had je dat nieuwsbericht dat de Oekraners raketten uit de lucht hadden geschoten die de Russen hadden afgeschoten op vrachtschepen. Daarnaast had ook die ka52 die dat Turkse schip ging enteren, dus een schip is niet perse nodig om de graanvracht tegen te houden.
Lol! GENOTquote:
Dat is wel een duur grapjequote:Op woensdag 13 september 2023 12:10 schreef Ulx het volgende:
Tijdens de chaos in Sebastopol is de politie op Russische soldaten gaan schieten.
[ twitter ]
Dit kan er wel bij, niet in plaats van.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Als NL en andere EU landen nou eens dit soort spul aanschaft dan we goed voorbereid op een moderne oorlog. Met de prijs van 1 F35 van 80 miljoen (en 40k onderhoud per vlieguur) kan je een hele leger drones aanschaffen
Uiteraard, maar net zo effectief als je doel is om de graanvracht tot stilstand te brengenquote:Op woensdag 13 september 2023 12:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vanaf de wal raketten op schepen schieten is wel even wat anders dan naar een schip varen en die tot stoppen dwingen.
Een raket in een schip dat onder een andere vlag vaart schieten is vragen om heel veel gezeik. Tegenhouden en controleren heeft wat minder risico.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
Uiteraard, maar net zo effectief als je doel is om de graanvracht tot stilstand te brengen
quote:Op woensdag 13 september 2023 11:59 schreef Perrin het volgende:
De bingo-kaart raakt weer wat voller.
[ afbeelding ]
Ik zie niet wat hier het probleem is, kan je het misschien aanwijzen voor mij?quote:Op woensdag 13 september 2023 12:10 schreef Ulx het volgende:
Tijdens de chaos in Sebastopol is de politie op Russische soldaten gaan schieten.
Als dit 3 op een rij was geweest was het al klaar.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:59 schreef Perrin het volgende:
De bingo-kaart raakt weer wat voller.
[ afbeelding ]
Nee, zo duur zijn rus soldaten niet.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is wel een duur grapjedie dingen kosten echt honderden miljoenen
Om precies te zijn: de prijs van een russische soldaat is 1 zak aardappelen.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, zo duur zijn rus soldaten niet.
Kun je wel lekkere friet van makenquote:Op woensdag 13 september 2023 13:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Om precies te zijn: de prijs van een russische soldaat is 1 zak aardappelen.
Well playedquote:Op woensdag 13 september 2023 13:36 schreef Ulx het volgende:
Het terugpakken van die boorplatformen (waar radars en andere systemen stonden) en het systematisch aanpakken van de radars van de luchtverdediging op de Krim heeft Rusland met een enorm probleem opgezadeld. Als ze nu blind zijn voor dit soort aanvallen moeten ze de haven opgeven. Anders gaat de rest van de vloot er ook aan.
De russen zullen Sevastopol nooit opgeven, maar ze moeten nu continue hun schepen heen en weer bewegen. En reparaties zijn onmogelijk geworden: ieder schip dat stil ligt wordt geraakt.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:36 schreef Ulx het volgende:
Het terugpakken van die boorplatformen (waar radars en andere systemen stonden) en het systematisch aanpakken van de radars van de luchtverdediging op de Krim heeft Rusland met een enorm probleem opgezadeld. Als ze nu blind zijn voor dit soort aanvallen moeten ze de haven opgeven. Anders gaat de rest van de vloot er ook aan.
En dat tegen een land dat amper een noemenswaardige marine heeft/hadquote:Op woensdag 13 september 2023 13:42 schreef oheng het volgende:
Strategisch gezien hebben ze de slag om de Zwarte Zee verloren, ergens vorig jaar al.
Oud nieuws, waarom word dit weer aangehaald door NOS?quote:Op woensdag 13 september 2023 13:07 schreef Aether het volgende:
Roemeni vindt fragmenten van vermoedelijk Russische drone
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72021377
Het Roemeense ministerie van Defensie zegt dat het fragmenten van waarschijnlijk een Russische drone heeft gevonden op Roemeens grondgebied. De drone zou de haven in de zuidelijke stad Izmajil, net over de grens met Roemeni hebben aangevallen.
In een verklaring veroordeelt het Roemeense ministerie de aanvallen op de Oekraense havenstad sterk: "Deze aanvallen zijn onrechtvaardigheid en gaan zeer tegen de regels van het internationale recht in."
A) oude media lopen achter B) dit is een opzichtig toneelstuk met als doel meer troepen aan de roemeense grens, onder de noemer: ja, maar we moeten wel ons grondgebied beschermen, kijk maar wat je gedaan hebt!quote:Op woensdag 13 september 2023 13:47 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Oud nieuws, waarom word dit weer aangehaald door NOS?
Muskquote:Op woensdag 13 september 2023 13:53 schreef ExTec het volgende:
Dit doet ook de ronde, een starlink outage.... precies in dezelfde periode dat rus haven geraakt werdt. Als dit geen toeval blijkt is elmo toast.
[ twitter ]
Duidelijker:
[ afbeelding ]
Dit gaat om de aanval van vannacht.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:47 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Oud nieuws, waarom word dit weer aangehaald door NOS?
Dat is wel hl toevallig...quote:Op woensdag 13 september 2023 13:53 schreef ExTec het volgende:
Dit doet ook de ronde, een starlink outage.... precies in dezelfde periode dat rus haven geraakt werdt. Als dit geen toeval blijkt is elmo toast.
[ twitter ]
Duidelijker:
[ afbeelding ]
Heen en weer bewegen gaat ook niet helpen.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:42 schreef oheng het volgende:
[..]
De russen zullen Sevastopol nooit opgeven, maar ze moeten nu continue hun schepen heen en weer bewegen. En reparaties zijn onmogelijk geworden: ieder schip dat stil ligt wordt geraakt.
Strategisch gezien hebben ze de slag om de Zwarte Zee verloren, ergens vorig jaar al.
Ah, heerlijk dit soort dilemma's.
Hail Hydra!quote:
Dus dit is de 3e keer dat een drone op hun grondgebied valt?quote:Op woensdag 13 september 2023 13:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit gaat om de aanval van vannacht.
Heeeeeeel toevalligquote:Op woensdag 13 september 2023 13:58 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat is wel hl toevallig...
Izmail ligt tegen de Roemeense grens, dus de kans is zeer groot dat zo'n drone mist en in Roemeni terecht komt.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:59 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dus dit is de 3e keer dat een drone op hun grondgebied valt?
How about een stapje verder en het Krim opgevenquote:Op woensdag 13 september 2023 13:36 schreef Ulx het volgende:
Als ze nu blind zijn voor dit soort aanvallen moeten ze de haven opgeven.
quote:Op woensdag 13 september 2023 14:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
How about een stapje verder en de Krim Oekrane opgeven
Zonder de haven van Sevastopel is de Krim niet belangrijk voor de Russen.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
How about een stapje verder en het Krim opgeven
Wat is de suggestie, dat dit adhv het opmerken door Rusland van de maritieme drones die er ook zouden zijn geweest is gebeurd? Neem aan dat niks daarvan meer werkt via starlink waar Musk invloed op heeft en de Stormshadows uiteraard sowieso niet beinvloed daardoor.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:53 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Duidelijker:
[ afbeelding ]
Dat zal gedacht worden idd.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat is de suggestie, dat dit adhv het opmerken door Rusland van de maritieme drones die er ook zouden zijn geweest is gebeurd?
inmiddels gegoogeld, is idd derde drone:quote:Op woensdag 13 september 2023 14:02 schreef Aether het volgende:
[..]
Izmail ligt tegen de Roemeense grens, dus de kans is zeer groot dat zo'n drone mist en in Roemeni terecht komt.
Bron volkskrantquote:Als het inderdaad gaat om dronewrakstukken, zou het de derde keer deze maand zijn dat puin van een Russische drone in Navo- en EU-land Roemeni is neergekomen. Afgelopen week werden tweemaal onderdelen van Russische drones gevonden bij Plauru, eveneens na drone-aanvallen op de Oekraense havenstad Izmajil.
Het is wel zo dat Oekraine gekozen heeft voor 2 stilstaande schepen.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heen en weer bewegen gaat ook niet helpen.
En alvast voor 2024:
Noorwegen maakt de Penguin ASW raket. En die is certified voor hun F16's. En Noorwegen doneert een aantal F16's aan Oekrane. Is de radardekking westelijk van de Krim weg of zwaar verminderd moeten Russische schepen daar niet gaan varen. Anders worden ze uit het water geschoten.
Ah dat hoorde ik dusquote:Op woensdag 13 september 2023 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hier in de buurt is het ook weer genieten ivm herdenking market garden. Laagvliegende props
Ah. Ik zag ze hier ook jaquote:Op woensdag 13 september 2023 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hier in de buurt is het ook weer genieten ivm herdenking market garden. Laagvliegende props
Lijkt me sterk dat hij doorgaat met spelletjes spelen als de Amerikaanse regering in z'n nek zit nu. Hij heeft daar toch net iets meer te verliezen.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zal gedacht worden idd.
Wel zeer toevallig dat het samenviel met de aanval op de rus haven. Die aanval die volgens elmo nucleair wapengekletter zou veroorzaken, weetjewel. Alsof de duvel er mee speelt is elmo now left holding his dick.
Nu heeft oekraine starlink (starshield) die hij niet uit mag zetten, maar een verdomd handige manier daar om heen is het gewoon globaal uitzetten,
En dan zeggen dat het een storing was.
Een ka52 is een aanvalshelicopter, meer dan de beide piloten past daar niet in. Volgens mij was het zo'n ding:quote:Op woensdag 13 september 2023 12:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Laatst had je dat nieuwsbericht dat de Oekraners raketten uit de lucht hadden geschoten die de Russen hadden afgeschoten op vrachtschepen. Daarnaast had ook die ka52 die dat Turkse schip ging enteren, dus een schip is niet perse nodig om de graanvracht tegen te houden.
Dan was het andere modelquote:Op woensdag 13 september 2023 14:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een ka52 is een aanvalshelicopter, meer dan de beide piloten past daar niet in. Volgens mij was het zo'n ding:
[ afbeelding ]
Ik denk ook dat die dry docks het voornaamste doelwit waren, dat landingsschip en die kilo class sub zijn mooi meegenomen en bemoeilijken reparaties aan die docks. Schepen hebben bijzonder veel onderhoud nodig, en gezien de corruptie daar zou het me niks verbazen dat die schepen ng meer onderhoud nodig hebben vergeleken met NAVO marineschepen. Dit gaat op de lange termijn de Russische marine veel pijn doen, zeker als Oekrane meer docks en onderhoudsinstallaties weet te raken.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is wel zo dat Oekraine gekozen heeft voor 2 stilstaande schepen.
Maar, het kan ook zijn dat Oekraine voor deze doelwitten koos om 2 droogdokken onbruikbaar te maken.
In Sevastopol heeft rusland nog maar 4 droogdokken beschikbaar. (In het noordwesten is er nog een droogdok)
Met een helikopter alleen ga je geen schip enteren. Als je pech hebt zit er beveiliging op het schip, of een triggerhappy joker die ff z'n magazijn leegt op je, en dan ben je weg.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een ka52 is een aanvalshelicopter, meer dan de beide piloten past daar niet in. Volgens mij was het zo'n ding:
[ afbeelding ]
Ja ik snap dan ook niet waarom de Russen heel de tijd op roepen tot escalatie richting de Navo. De Usaf alleen kan die hele bende in 48 uur oprollen.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En dat tegen een land dat amper een noemenswaardige marine heeft/had
Een Shock and Awe achtige campaign op belangrijke strategische Russische doelen n Oekrane en ze ze zijn idd binnen 48 uur volledig klaar.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik snap dan ook niet waarom de Russen heel de tijd op roepen tot escalatie richting de Navo. De Usaf alleen kan die hele bende in 48 uur oprollen.
Een handvol stormshadows is al een probleem laat staan wanneer ze dit soort dingen om hun oren krijgen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rapid_Dragon_(missile_system)
Ik denk het niet.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gebeurt dat?
Het zou mij niks verbazen overigens hoor.
Officiele russische bronnen melden dat beide schepen gerepareerd gaan worden.quote:
Het is een olieplatform. Geen school, winkel of woning. Cultureel is het ook niet relevant. Dus ik vermoed niet dat het waardevol genoeg is om een raket op af te schieten.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:09 schreef 3rr0r het volgende:
Middelvinger naar een foto van hem op z'n kant op de grond. Dat wordt een flinke raket richting die plek vannacht ben ik bang.
[ twitter ]
Het zou wel typisch een russische reactie wezen:quote:Op woensdag 13 september 2023 15:16 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het is een olieplatform. Geen school, winkel of woning. Cultureel is het ook niet relevant. Dus ik vermoed niet dat het waardevol genoeg is om een raket op af te schieten.
Genocide en terreur plegen doe je door je doelen bewust uit te kiezen.
Alle White Star rations geplunderdquote:Op woensdag 13 september 2023 15:09 schreef 3rr0r het volgende:
Middelvinger naar een foto van hem op z'n kant op de grond. Dat wordt een flinke raket richting die plek vannacht ben ik bang.
[ twitter ]
Zelfs als het waar is, hoe te repareren als ze beiden in kapotgeschoten dry docks liggen?quote:Op woensdag 13 september 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Officiele russische bronnen melden dat beide schepen gerepareerd gaan worden.
Oftewel: die zijn total loss.
quote:
quote:
Ach, roebels weer gestort.quote:
Dom tankie, die in de kelder van z'n moeders huis woont. Die voor de oorlog nog anti-putin was, tot die ontdekte dat pro-putin zijn lucratiever was.quote:
Kritiekloos 😱quote:Op woensdag 13 september 2023 15:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dom tankie, die in de kelder van z'n moeders huis woont. Die voor de oorlog nog anti-putin was, tot die ontdekte dat pro-putin zijn lucratiever was.
En "onafhankelijke denkers" zoals jij vreten het op, is het niet
Nu niks? Dat ze transgender is weet iedereen en is verder ook geen geheim.quote:
Inderdaad is toch al lang bekent dat ze transgender is. Ze heeft er zelfs meerdere tweets over geplaats en over hoe ze in Oekrane naar haar kijken. Ik snap die ophef ook niet echt.quote:Op woensdag 13 september 2023 16:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu niks? Dat ze transgender is weet iedereen en is verder ook geen geheim.
Dit is eerder een beschrijving die bij Poetin past.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel apart dat er volk blijft dat in Oekrane alleen maar kwaad ziet, ondanks dat de Russen nog veel ergere dingen doen.
Het doel is om het anti oekrainische sentiment harder aan te wakkeren onder de republikeinen (wie nu net samen met de democraten een nieuwe wet rondom veiligheid in de zwarte zee hebben gemaakt en door het huis geloosd). Men hoopt met dit soort tweets, dat republikeinen gaan denken: hey transgenders zijn slecht dus oekraine heeft een transgender dus oekraine is slecht. rusland goed want die vecht tegen transgenders.quote:Op woensdag 13 september 2023 16:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Inderdaad is toch al lang bekent dat ze transgender is. Ze heeft er zelfs meerdere tweets over geplaats en over hoe ze in Oekrane naar haar kijken. Ik snap die ophef ook niet echt.
Dit ligt niet zover van de waarheid af denk ik.quote:Op woensdag 13 september 2023 16:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het doel is om het anti oekrainische sentiment harder aan te wakkeren onder de republikeinen (wie nu net samen met de democraten een nieuwe wet rondom veiligheid in de zwarte zee hebben gemaakt en door het huis geloosd). Men hoopt met dit soort tweets, dat republikeinen gaan denken: hey transgenders zijn slecht dus oekraine heeft een transgender dus oekraine is slecht. rusland goed want die vecht tegen transgenders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ik kan niet wachten op het volgende filmpje van William Spanielquote:Op woensdag 13 september 2023 13:42 schreef oheng het volgende:
[..]
De russen zullen Sevastopol nooit opgeven, maar ze moeten nu continue hun schepen heen en weer bewegen. En reparaties zijn onmogelijk geworden: ieder schip dat stil ligt wordt geraakt.
Ah, heerlijk dit soort dilemma's.
Je hadd het idee, dat de slogan oekraine zijn nazi's om een andere reden is bedacht? Het was puur om in het Westen steun te krijgen.quote:Op woensdag 13 september 2023 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word wel erg moe van dat nazi gezwam elke keer. Ja nazi bad. Dus alles wat ik niet tof vind geef ik gewoon de nazi tag. Want dan is het ook bad.
Nee, zeker niet. Ik weet dat dat vanuit het Kremlin komt om hier tractie tegen de oorlog te genereren. Ik doelde alleen op de tweet van die gast die dat dus ook doet.quote:Op woensdag 13 september 2023 16:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je hadd het idee, dat de slogan oekraine zijn nazi's om een andere reden is bedacht? Het was puur om in het Westen steun te krijgen.
Maar dit wil niet zeggen dat sommige stromingen geen nazi ideologie hebben hier in het westen. Veel is gebaseerd op de nazi filosoof Carl Schmitt; en vooral het anti westers liberalisme, deze ideeen vinden veel oorsprong terug in zijn denken. De hele filosofie van Dogin, is op deze man gebasseerd. Als je zijn standpunten leest, zie veel terug bij de ideeen van altright in europa: orban, Baudet, Le penn (jonge, de oude) etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |