quote:Op woensdag 13 september 2023 14:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
How about een stapje verder en de Krim Oekrane opgeven
Zonder de haven van Sevastopel is de Krim niet belangrijk voor de Russen.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
How about een stapje verder en het Krim opgeven
Wat is de suggestie, dat dit adhv het opmerken door Rusland van de maritieme drones die er ook zouden zijn geweest is gebeurd? Neem aan dat niks daarvan meer werkt via starlink waar Musk invloed op heeft en de Stormshadows uiteraard sowieso niet beinvloed daardoor.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:53 schreef ExTec het volgende:
Dit doet ook de ronde, een starlink outage.... precies in dezelfde periode dat rus haven geraakt werdt. Als dit geen toeval blijkt is elmo toast.
[ twitter ]
Duidelijker:
[ afbeelding ]
Dat zal gedacht worden idd.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat is de suggestie, dat dit adhv het opmerken door Rusland van de maritieme drones die er ook zouden zijn geweest is gebeurd?
inmiddels gegoogeld, is idd derde drone:quote:Op woensdag 13 september 2023 14:02 schreef Aether het volgende:
[..]
Izmail ligt tegen de Roemeense grens, dus de kans is zeer groot dat zo'n drone mist en in Roemeni terecht komt.
Bron volkskrantquote:Als het inderdaad gaat om dronewrakstukken, zou het de derde keer deze maand zijn dat puin van een Russische drone in Navo- en EU-land Roemeni is neergekomen. Afgelopen week werden tweemaal onderdelen van Russische drones gevonden bij Plauru, eveneens na drone-aanvallen op de Oekraense havenstad Izmajil.
Het is wel zo dat Oekraine gekozen heeft voor 2 stilstaande schepen.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heen en weer bewegen gaat ook niet helpen.
En alvast voor 2024:
Noorwegen maakt de Penguin ASW raket. En die is certified voor hun F16's. En Noorwegen doneert een aantal F16's aan Oekrane. Is de radardekking westelijk van de Krim weg of zwaar verminderd moeten Russische schepen daar niet gaan varen. Anders worden ze uit het water geschoten.
Ah dat hoorde ik dusquote:Op woensdag 13 september 2023 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hier in de buurt is het ook weer genieten ivm herdenking market garden. Laagvliegende props
Ah. Ik zag ze hier ook jaquote:Op woensdag 13 september 2023 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hier in de buurt is het ook weer genieten ivm herdenking market garden. Laagvliegende props
Lijkt me sterk dat hij doorgaat met spelletjes spelen als de Amerikaanse regering in z'n nek zit nu. Hij heeft daar toch net iets meer te verliezen.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zal gedacht worden idd.
Wel zeer toevallig dat het samenviel met de aanval op de rus haven. Die aanval die volgens elmo nucleair wapengekletter zou veroorzaken, weetjewel. Alsof de duvel er mee speelt is elmo now left holding his dick.
Nu heeft oekraine starlink (starshield) die hij niet uit mag zetten, maar een verdomd handige manier daar om heen is het gewoon globaal uitzetten,
En dan zeggen dat het een storing was.
Een ka52 is een aanvalshelicopter, meer dan de beide piloten past daar niet in. Volgens mij was het zo'n ding:quote:Op woensdag 13 september 2023 12:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Laatst had je dat nieuwsbericht dat de Oekraners raketten uit de lucht hadden geschoten die de Russen hadden afgeschoten op vrachtschepen. Daarnaast had ook die ka52 die dat Turkse schip ging enteren, dus een schip is niet perse nodig om de graanvracht tegen te houden.
Dan was het andere modelquote:Op woensdag 13 september 2023 14:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een ka52 is een aanvalshelicopter, meer dan de beide piloten past daar niet in. Volgens mij was het zo'n ding:
[ afbeelding ]
Ik denk ook dat die dry docks het voornaamste doelwit waren, dat landingsschip en die kilo class sub zijn mooi meegenomen en bemoeilijken reparaties aan die docks. Schepen hebben bijzonder veel onderhoud nodig, en gezien de corruptie daar zou het me niks verbazen dat die schepen ng meer onderhoud nodig hebben vergeleken met NAVO marineschepen. Dit gaat op de lange termijn de Russische marine veel pijn doen, zeker als Oekrane meer docks en onderhoudsinstallaties weet te raken.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is wel zo dat Oekraine gekozen heeft voor 2 stilstaande schepen.
Maar, het kan ook zijn dat Oekraine voor deze doelwitten koos om 2 droogdokken onbruikbaar te maken.
In Sevastopol heeft rusland nog maar 4 droogdokken beschikbaar. (In het noordwesten is er nog een droogdok)
Met een helikopter alleen ga je geen schip enteren. Als je pech hebt zit er beveiliging op het schip, of een triggerhappy joker die ff z'n magazijn leegt op je, en dan ben je weg.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een ka52 is een aanvalshelicopter, meer dan de beide piloten past daar niet in. Volgens mij was het zo'n ding:
[ afbeelding ]
Ja ik snap dan ook niet waarom de Russen heel de tijd op roepen tot escalatie richting de Navo. De Usaf alleen kan die hele bende in 48 uur oprollen.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En dat tegen een land dat amper een noemenswaardige marine heeft/had
Een Shock and Awe achtige campaign op belangrijke strategische Russische doelen n Oekrane en ze ze zijn idd binnen 48 uur volledig klaar.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik snap dan ook niet waarom de Russen heel de tijd op roepen tot escalatie richting de Navo. De Usaf alleen kan die hele bende in 48 uur oprollen.
Een handvol stormshadows is al een probleem laat staan wanneer ze dit soort dingen om hun oren krijgen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rapid_Dragon_(missile_system)
Ik denk het niet.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gebeurt dat?
Het zou mij niks verbazen overigens hoor.
Officiele russische bronnen melden dat beide schepen gerepareerd gaan worden.quote:
Het is een olieplatform. Geen school, winkel of woning. Cultureel is het ook niet relevant. Dus ik vermoed niet dat het waardevol genoeg is om een raket op af te schieten.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:09 schreef 3rr0r het volgende:
Middelvinger naar een foto van hem op z'n kant op de grond. Dat wordt een flinke raket richting die plek vannacht ben ik bang.
[ twitter ]
Het zou wel typisch een russische reactie wezen:quote:Op woensdag 13 september 2023 15:16 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het is een olieplatform. Geen school, winkel of woning. Cultureel is het ook niet relevant. Dus ik vermoed niet dat het waardevol genoeg is om een raket op af te schieten.
Genocide en terreur plegen doe je door je doelen bewust uit te kiezen.
Alle White Star rations geplunderdquote:Op woensdag 13 september 2023 15:09 schreef 3rr0r het volgende:
Middelvinger naar een foto van hem op z'n kant op de grond. Dat wordt een flinke raket richting die plek vannacht ben ik bang.
[ twitter ]
Zelfs als het waar is, hoe te repareren als ze beiden in kapotgeschoten dry docks liggen?quote:Op woensdag 13 september 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Officiele russische bronnen melden dat beide schepen gerepareerd gaan worden.
Oftewel: die zijn total loss.
quote:
quote:
Ach, roebels weer gestort.quote:
Dom tankie, die in de kelder van z'n moeders huis woont. Die voor de oorlog nog anti-putin was, tot die ontdekte dat pro-putin zijn lucratiever was.quote:
Kritiekloos 😱quote:Op woensdag 13 september 2023 15:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dom tankie, die in de kelder van z'n moeders huis woont. Die voor de oorlog nog anti-putin was, tot die ontdekte dat pro-putin zijn lucratiever was.
En "onafhankelijke denkers" zoals jij vreten het op, is het niet
Nu niks? Dat ze transgender is weet iedereen en is verder ook geen geheim.quote:
Inderdaad is toch al lang bekent dat ze transgender is. Ze heeft er zelfs meerdere tweets over geplaats en over hoe ze in Oekrane naar haar kijken. Ik snap die ophef ook niet echt.quote:Op woensdag 13 september 2023 16:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu niks? Dat ze transgender is weet iedereen en is verder ook geen geheim.
Dit is eerder een beschrijving die bij Poetin past.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel apart dat er volk blijft dat in Oekrane alleen maar kwaad ziet, ondanks dat de Russen nog veel ergere dingen doen.
Het doel is om het anti oekrainische sentiment harder aan te wakkeren onder de republikeinen (wie nu net samen met de democraten een nieuwe wet rondom veiligheid in de zwarte zee hebben gemaakt en door het huis geloosd). Men hoopt met dit soort tweets, dat republikeinen gaan denken: hey transgenders zijn slecht dus oekraine heeft een transgender dus oekraine is slecht. rusland goed want die vecht tegen transgenders.quote:Op woensdag 13 september 2023 16:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Inderdaad is toch al lang bekent dat ze transgender is. Ze heeft er zelfs meerdere tweets over geplaats en over hoe ze in Oekrane naar haar kijken. Ik snap die ophef ook niet echt.
Dit ligt niet zover van de waarheid af denk ik.quote:Op woensdag 13 september 2023 16:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het doel is om het anti oekrainische sentiment harder aan te wakkeren onder de republikeinen (wie nu net samen met de democraten een nieuwe wet rondom veiligheid in de zwarte zee hebben gemaakt en door het huis geloosd). Men hoopt met dit soort tweets, dat republikeinen gaan denken: hey transgenders zijn slecht dus oekraine heeft een transgender dus oekraine is slecht. rusland goed want die vecht tegen transgenders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ik kan niet wachten op het volgende filmpje van William Spanielquote:Op woensdag 13 september 2023 13:42 schreef oheng het volgende:
[..]
De russen zullen Sevastopol nooit opgeven, maar ze moeten nu continue hun schepen heen en weer bewegen. En reparaties zijn onmogelijk geworden: ieder schip dat stil ligt wordt geraakt.
Strategisch gezien hebben ze de slag om de Zwarte Zee verloren, ergens vorig jaar al.
Ah, heerlijk dit soort dilemma's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |