Ik denk dat een redelijk fors percentage toch 100 zal blijven rijden met de huidige benzineprijzen en dan is het dus slecht voor de doorstroming. Snelheidsverschillen zijn slecht, je krijgt dan meer inhaalacties.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
Aah die 130 kmh mag wel weer terugkomen, zorgt toch voor meer doorstroming en voelt ook natuurlijker aan.
2e kamer maakt wetten. Daar gaat de rechter verder niet over.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat een redelijk fors percentage toch 100 zal blijven rijden met de huidige benzineprijzen en dan is het dus slecht voor de doorstroming. Snelheidsverschillen zijn slecht, je krijgt dan meer inhaalacties.
Maar een rechter zal er sowieso voor gaan liggen. Het is wellicht niet bewezen voor de rechter dat 100km/u minder uitstoot oplevert dan 130km/u. Maar als je nu van 100km/u naar 130km/u wil gaan moet je bewijzen dat dat niet meer uitstoot op gaat leveren en dat gaat nooit lukken.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:14 schreef Hanca het volgende:
Maar als je nu van 100km/u naar 130km/u wil gaan moet je bewijzen dat dat niet meer uitstoot op gaat leveren en dat gaat nooit lukken.
En dat is dus niet waar. Als de wet botst met een ander verdrag of Europese regelgeving, wordt het afgeschoten. Zie bijvoorbeeld de bouwvrijstelling als voorbeeld dat hier goed bij past.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
2e kamer maakt wetten. Daar gaat de rechter verder niet over.
Al komt er een wet dat alle buitenspiegels rood geverfd moeten worden, dat is een democratische keuze.
Geen behoefte aan die discussie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is dus niet waar. Als de wet botst met een ander verdrag of Europese regelgeving, wordt het afgeschoten. Zie bijvoorbeeld de bouwvrijstelling als voorbeeld dat hier goed bij past.
Omdat een auto bij 130km/u nou eenmaal significant meer uitstoot dan bij 100km/u. En bewijzen dat mensen dan verder bij de natuurgebieden vandaan blijven rijden (wat nu het argument is, men is meer N wegen bij de natuurgebieden gaan opzoeken) is volgens mij niet te doen.quote:
Tja, er zijn gelukkig rechters die de wetgever controleren. Zo zit onze rechtsstaat gelukkig in elkaar.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen behoefte aan die discussie.
Maar zeer discutabel of dit waar is en of dit wenselijk is. Nederlandse kiezers mogen een parlement kiezen die dergelijke wetten kan maken of verwerpen.
Waarom stemmen we anders?
Maar geen behoefte aan een discussie hierover.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat een auto bij 130km/u nou eenmaal significant meer uitstoot dan bij 100km/u. En bewijzen dat mensen dan verder bij de natuurgebieden vandaan blijven rijden (wat nu het argument is, men is meer N wegen bij de natuurgebieden gaan opzoeken) is volgens mij niet te doen.
quote:Sluiproute door Veluwse natuur is 'piekbelaster', maar minister grijpt niet in
De Gortelseweg, een slingerende sluiproute dwars door de Veluwe, is volgens minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof, VVD) inderdaad een 'piekbelaster', gemeten naar de uitstoot van stikstof door wegverkeer.
Maar is het niet aan haar om daar iets aan te doen?
Is ook geen discussie over mogelijk:quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen behoefte aan die discussie.
Maar zeer discutabel of dit waar is en of dit wenselijk is. Nederlandse kiezers mogen een parlement kiezen die dergelijke wetten kan maken of verwerpen.
Waarom stemmen we anders?
Maar geen behoefte aan een discussie hierover.
helaasquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Is ook geen discussie over mogelijk:
Artikel 94 grondwet:
Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.
Oftewel: Afspraken in internationale verdragen en beslissingen van internationale organisaties die voor burgers gelden zijn belangrijker dan Nederlandse wetten.
Onze grondwet kunnen we veranderen. Maar voor EU-recht helpt dat niets.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Is ook geen discussie over mogelijk:
Artikel 94 grondwet:
Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.
Oftewel: Afspraken in internationale verdragen en beslissingen van internationale organisaties die voor burgers gelden zijn belangrijker dan Nederlandse wetten.
Dat kan. Daarvoor is tweemaal (twee kabinetsperiodes) een 2/3 meerderheid nodig in zowel de tweede als de eerste kamer.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onze grondwet kunnen we veranderen. Maar voor EU-recht helpt dat niets.
Die had ik niet aan zien komenquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef Faraday01 het volgende:
Esther Ouwehand geen lijsttrekker en een integriteitsonderzoek aan haar broek
Dat is toch een klap voor de PvdD.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef Faraday01 het volgende:
Esther Ouwehand geen lijsttrekker en een integriteitsonderzoek aan haar broek
Waarom zou een dualistisch stelsel tegen de internationale rechtsorde in gaan? Dan zou bijvoorbeeld de VS of Italië er ook uit moeten. Onzin. Kan best, is gewoon een keuze.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat kan. Daarvoor is tweemaal (twee kabinetsperiodes) een 2/3 meerderheid nodig in zowel de tweede als de eerste kamer.
Loopt men ook nog tegen artikel 90 aan. Bevordering der internationale rechtsorde.
Zullen we dus ook nog uit de EU en de VN moeten stappen.
Zie je het bovenstaande gebeuren? Ik niet.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is toch een klap voor de PvdD.
https://www.ad.nl/politie(...)chendingen~a528b4d4/
Best kans dat dit erg goed nieuws is voor Timmermans, trouwens.
Vergeet het maar. Ik leg alleen uit het het zit. Jouw mening is irrelevant. Er zijn massa's mensen die menen dat we verdragen kunnen opzeggen. Theoretisch kan het, maar het is praktisch onuitvoerbaar.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou een dualistisch stelsel tegen de internationale rechtsorde in gaan? Dan zou bijvoorbeeld de VS of Italië er ook uit moeten. Onzin. Kan best, is gewoon een keuze.
Niet iets waar ik voor zou zijn, maar het kan wel.
Ja, het blijft toch moeilijk dit. Alles gelijk op straat gooien is niks, nietszeggende statements zijn ook niks. Nu maar hopen dat het niet zo af loopt als bij Volt, inderdaad. Of bij Gijs van Dijk.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De manier waarop roept vragen op.
heel opmerkelijk dat die meldingen ineens kwamenquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De manier waarop roept vragen op.
Hoe wat precies zit? Je hebt vast een bron bij de stelling dat een dualistische systeem indruist tegen de internationale rechtsorde en leidt tot uittreden uit VN en EU. (Dat EU recht rechtstreeks doorwerkt op grond van Costa/ENEL en Van Gend en Loos weet ik, maar dat is niet zo relevant.)quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Ik leg alleen uit het het zit. Jouw mening is irrelevant. Er zijn massa's mensen die menen dat we verdragen kunnen opzeggen. Theoretisch kan het, maar het is praktisch onuitvoerbaar.
Einde discussie.
Er is maar een manier om dit soort dingen te voorkomen. En dat is vooraf, als er geen concreet geval speelt, een hele duidelijke procedure optuigen waarin duidelijk is wie welke rol en taak heeft op welk moment.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het blijft toch moeilijk dit. Alles gelijk op straat gooien is niks, nietszeggende statements zijn ook niks. Nu maar hopen dat het niet zo af loopt als bij Volt, inderdaad. Of bij Gijs van Dijk.
Dag Trein. Ik heb hier al zo vaak een discussie over gehad met mensen. Geen zin meer in. Ik heb alleen uitgelegd hoe het grondwettelijk zit. Artikeltjes erbij gezet dus kun je het nog even rustig nalezen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe wat precies zit? Je hebt vast een bron bij de stelling dat een dualistische systeem indruist tegen de internationale rechtsorde en leidt tot uittreden uit VN en EU. (Dat EU recht rechtstreeks doorwerkt op grond van Costa/ENEL en Van Gend en Loos weet ik, maar dat is niet zo relevant.)
Zeker. Ik ga nu haast wel zeker switchen. Niet alleen hierdoor maar toch vooral omdat er kansen liggen om het echt anders te gaan doen nu. Al maak ik me daarover ook weer geen illusies.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is toch een klap voor de PvdD.
https://www.ad.nl/politie(...)chendingen~a528b4d4/
Best kans dat dit erg goed nieuws is voor Timmermans, trouwens.
Dag Niels, ik heb heel wat lesjes internationaal recht gehad. Je verkoopt onzin.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dag Trein. Ik heb hier al zo vaak een discussie over gehad met mensen. Geen zin meer in. Ik heb alleen uitgelegd hoe het grondwettelijk zit. Artikeltjes erbij gezet dus kun je nog even rustig nalezen.
als ik het zo lees zijn alle procedures in werking gezet die vastliggen, maar het is wel heel bijzonder dat na de aankondiging van het bestuur Ouwehand weer voor te dragen er ineens meldingen komenquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is maar een manier om dit soort dingen te voorkomen. En dat is vooraf, als er geen concreet geval speelt, een hele duidelijke procedure optuigen waarin duidelijk is wie welke rol en taak heeft op welk moment.
Als je nog wat moet bedenken op het moment dat de bal al aan het rollen is gaat het altijd mis. Dan hebben mensen andere belangen, komt de druk op de ketel.
Als je procedure is om eerst een persbericht uit te doen en dan pas interne stakeholders te informeren dan deugt je procedure niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als ik het zo lees zijn alle procedures in werking gezet die vastliggen, maar het is wel heel bijzonder dat na de aankondiging van het bestuur Ouwehand weer voor te dragen er ineens meldingen komen
Je kunt die procedure optuigen. Maar dan is het plots je lijsttrekker een paar weken vlak voor het inleveren van de lijst, bij het begin van je campagne. Dan tellen de procedures plots niet meer.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is maar een manier om dit soort dingen te voorkomen. En dat is vooraf, als er geen concreet geval speelt, een hele duidelijke procedure optuigen waarin duidelijk is wie welke rol en taak heeft op welk moment.
Als je nog wat moet bedenken op het moment dat de bal al aan het rollen is gaat het altijd mis. Dan hebben mensen andere belangen, komt de druk op de ketel.
Nou, wanneer je binnenkort een verkiezing ingaat dan is de timing niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heel opmerkelijk dat die meldingen ineens kwamen
Kan bonafide zijn natuurlijk, het komt vaker voor dat men hoopt het minnelijk op te lossen en dat nog een rondje/promotie/whatever dan de druppel is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:00 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Nou, wanneer je binnenkort een verkiezing ingaat dan is de timing niet zo vreemd.
Om eerlijk te zijn als ik gewoon met het verkeer mee rij, rij ik altijd harder dan 100 op een paar modelburgers na. Ik rij alleen 100 als er traject controle is (zit hier helaas in de omgeving) of langzamer als er file is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Zo lang Tata en consorten gewoon kunnen blijven vervuilen, slaat dat 100 rijden echt als een lul op een drumstel natuurlijk.
Er is destijds ook gewoon aangegeven dat het puur voor de bühne was en het effect verwaarloosbaar.
https://www.trouw.nl/poli(...)jsttrekker~b48c2273/quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De jongerenorganisatie eist inmiddels het vertrek van het bestuur. Zeg maar daag zetelwinst.
quote:Zo laat de fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren in Groningen, Wesley Pechler, weten dat hij op het aanstaande ledencongres een motie van wantrouwen zal indienen tegen het gehele bestuur.
SP-praktijken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:17 schreef rubbereend het volgende:
Ah Ouwehand had vorig jaar problemen met Koffeman en eerder al met Thieme.......
Ik denk niet Teunissen, die wist van niks en laat dat duidelijk merken. Van Raan en Wassenberg zijn geen lijsttrekker types en oude mannen, wat gek zou zijn als uithangbord van deze partij. Van Esch en Vestering kan ik slecht inschatten, passen als jongere vrouwen wel bij de PvdD.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:28 schreef capricia het volgende:
Raar verhaal weer.
Wie gaat het bestuur nu naar voren schuiven?
quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk niet Teunissen, die wist van niks en laat dat duidelijk merken. Van Raan en Wassenberg zijn geen lijsttrekker types en oude mannen, wat gek zou zijn als uithangbord van deze partij. Van Esch en Vestering kan ik slecht inschatten, passen als jongere vrouwen wel bij de PvdD.
En dan? Ouwehand lijsttrekker, de mensen met klachten rennen naar de pers (dat lijkt me 100% zeker) en Ouwehand is vervolgens de hele campagne vragen hierover aan het beantwoorden in plaats van over hun plannen te praten. Dat is ook gegarandeerd de partij om zeep helpen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Eerst maar eens kijken of dat bestuur zijn hand niet overspeelt. 24ste congres.
Dan moet je wel op de hoogte zijn van de beschuldigingen. Bovendien geef je dan het partijbestuur een argument om je helemaal te wippen. Staat ze dan eigenlijk wel op de lijst? Dat zou vreemd zijn, afhankelijk van de aard van de beschuldigingen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:40 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Gok dat er wel een paar vraagjes gaan komen..
Heerlijke timing voor Esther Ouwehand lijkt me, je kan gelijk eens flink terugmeppen
Inderdaad, dit lijkt wel heel verhelderend. Over het bestuur zijn natuurlijk al vaker negatieve verhalen verschenen. Laat het bestuur nu in elk geval meer duidelijk maken over die beschuldigingen. Maar dit is wel een heel opvallende volgorde. Al stelt het bestuur natuurlijk dat de volgorde andersom is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:31 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2489876
Kennelijk heeft Ouwehand gisteren een kritische brief aan het bestuur gestuurd. En dan vandaag zo’n vage verklaring waar niemand iets vanaf weet. Dan weet ik wel weer voldoende:
Zo lees ik het wel een beetje. Of ze moet bezwaren hebben tegen nieuwe kandidaten die zij waarschijnlijk al wel kent.quote:Ze wil onder meer een "een kandidatenlijst met mensen die te vertrouwen zijn met de zware verantwoordelijkheid voor het Kamerlidmaatschap".
Vooralsnog lijkt het er eerder op dat het bestuur nu met een bijzonder goed verhaal moet gaan komen. En welke kansen van de eigen partij torpedeert ze eigenlijk als het bestuur lokale politici wil dwingen om niet mee te doen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:48 schreef Janneke141 het volgende:
Als Ouwehand er zo klaar mee was, dan had ze ook gewoon aan kunnen sluiten in de polonaise vertrekkende Kamerleden. Maar kennelijk torpedeert ze liever de kansen van haar eigen partij. Bijzonder.
Daar doen ze bij de SP anders ook niet moeilijk over hoor.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:44 schreef Hanca het volgende:
Voor beide valt trouwens iets te zeggen. Maar je kunt als bestuur natuurlijk nooit vertegenwoordigers verbieden om te praten over coalities, om het eenvoudige feit dat die vertegenwoordigers zonder last moeten werken.
Dat maakt het niet minder fout.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar doen ze bij de SP anders ook niet moeilijk over hoor.
'Gedurende het onderzoek' wordt lastig, dat onderzoek is nooit klaar voor de lijsten moeten worden ingeleverd en dus zit Ouwehand dan niet meer in de Kamer.quote:Op zondag 10 september 2023 12:11 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom moet een jeugd afdeling en/of anderen nu ineens partij kiezen?
Houdt je commentaar lekker binnen de partij of lever geen commentaar gedurende het onderzoek.
Niet eens. Je kunt dat niet naar buiten gooien. Wat er moet gebeuren nu is dat het bestuur van deze zaak afgehaald wordt (en wellicht zelfs helemaal terugtreedt) en de ALV een onafhankelijk iemand benoemt die mandaat krijgt om te redden wat er te redden valt.quote:Op zondag 10 september 2023 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
'Gedurende het onderzoek' wordt lastig, dat onderzoek is nooit klaar voor de lijsten moeten worden ingeleverd en dus zit Ouwehand dan niet meer in de Kamer.
Volgens mij is er nu maar 1 optie: het bestuur deelt de reden dat ze Ouwehand niet meer willen (terwijl ze een maand geleden nog achter haar stonden) volledig en dan moeten de leden maar besluiten. Ja, dit is privacytechnisch wellicht lastig, maar een andere manier om te bepalen wie er gelijk heeft en of Ouwehand nog lijsttrekker kan zijn zie ik niet.
Daarnaast heeft Ouwehand naar ik begrijp zelf aangegeven dat ze geen lijsttrekker wil zijn als een bepaald vrouwelijk lid in het bestuur blijft zitten, dus over dat bestuurslid en ik denk nu het hele bestuur moet ook in openheid worden gesproken zodat ook hier de leden kunnen kiezen.
Ja, dat is een hoop vuile was buiten hangen. Maar dat heb je als je zulke dingen laat ontploffen een paar weken voor de lijsten moeten ingeleverd.
Maar dat kan nooit meer voor dat de lijsten moeten worden opgesteld. De lijst moet ook worden goedgekeurd door een ledenvergadering. Er is nog een maand voor de lijsten moeten worden ingeleverd. Haal daar een week vanaf om nu een eerste ledenvergadering te organiseren en dan wil je ook nog de voorlopige lijst publiceren voor de tweede ledenvergadering zodat er ook tijd is voor amendementen en je houdt misschien 2 weken over voor onderzoek.quote:Op zondag 10 september 2023 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet eens. Je kunt dat niet naar buiten gooien. Wat er moet gebeuren nu is dat het bestuur van deze zaak afgehaald wordt (en wellicht zelfs helemaal terugtreedt) en de ALV een onafhankelijk iemand benoemt die mandaat krijgt om te redden wat er te redden valt.
Maar je hoeft ook geen onderzoek te doen. Het enige dat je moet vaststellen is of wat er nu ligt aanleiding is om een voorlopige maatregel te treffen. Dat onderzoek gaat er nooit zijn voor de 9e. Normaal moet het bestuur dat doen, maar kennelijk is het vertrouwen weg en ik vind dat daar ook wel een goede onderbouwing voor is (en dit bestuur had de schijn al tegen). Dus dan moet er maar een derde naar kijken.quote:Op zondag 10 september 2023 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat kan nooit meer voor dat de lijsten moeten worden opgesteld. De lijst moet ook worden goedgekeurd door een ledenvergadering. Er is nog een maand voor de lijsten moeten worden ingeleverd. Haal daar een week vanaf om nu een eerste ledenvergadering te organiseren en dan wil je ook nog de voorlopige lijst publiceren voor de tweede ledenvergadering zodat er ook tijd is voor amendementen en je houdt misschien 2 weken over voor onderzoek.
Iedereen die zegt dat hij dit in 2 weken kan onderzoeken houdt de boel voor de gek, dat kan gewoon niet. En dus is er geen tijd meer om het goed te doen. Er is gewoon een harde deadline van 9 oktober en een bepaling in de statuten dat de leden over de lijst gaan.
Dit had natuurlijk allemaal veel eerder gemoeten. Zowel vanuit het bestuur, maar ook vanuit Ouwehand. Eerst blij op het podium het programma presenteren en een paar dagen later het opstappen van minsten 1 bestuurslid eisen met als dreigement dat je anders de partij op blaast door je terug te trekken als lijsttrekker met alle negatieve publiciteit die dat op zal leveren is natuurlijk ook gewoon een teken dat je ongeschikt bent als partijleider.
Als je een echt onafhankelijk persoon zou kunnen vinden, kan dat. Maar omdat hier onder de richtingenstrijd ligt die al vanaf het begin binnen de PvdD plaats vindt (getuigenispartij vs compromisme, Thieme vs Ouwehand) ben ik bang dat een onafhankelijke figuur vinden die door iedereen wordt geaccepteerd gewoon niet gaat lukken.quote:Op zondag 10 september 2023 14:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar je hoeft ook geen onderzoek te doen. Het enige dat je moet vaststellen is of wat er nu ligt aanleiding is om een voorlopige maatregel te treffen. Dat onderzoek gaat er nooit zijn voor de 9e. Normaal moet het bestuur dat doen, maar kennelijk is het vertrouwen weg en ik vind dat daar ook wel een goede onderbouwing voor is (en dit bestuur had de schijn al tegen). Dus dan moet er maar een derde naar kijken.
Logisch wel. Het bestuur had eerst de klachten moeten onderzoeken en daarna pas in de publiciteit moeten komen. Dat hebben ze omgedraaid en nu voelt het alsof Ouwehand voor de bus is gegooid. Dat pikken veel leden niet dus zoeken ze de publiciteit.quote:Op zondag 10 september 2023 12:11 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom moet een jeugd afdeling en/of anderen nu ineens partij kiezen?
Moeten we nu interne brieven maar gaan publiceren?
Houdt je commentaar lekker binnen de partij of lever geen commentaar gedurende het onderzoek.
Het lijkt idd een herhaling van zetten van de zaken Gündoğan en Arib, wel opvallend dat het allemaal vrouwen zijn waarbij er amper tot geen of wat vage klachten zijn en daar heel veel aan wordt opgehangen.quote:Op zondag 10 september 2023 17:35 schreef grimselman het volgende:
[..]
Logisch wel. Het bestuur had eerst de klachten moeten onderzoeken en daarna pas in de publiciteit moeten komen. Dat hebben ze omgedraaid en nu voelt het alsof Ouwehand voor de bus is gegooid. Dat pikken veel leden niet dus zoeken ze de publiciteit.
Maar bij Gundogan en Arib (ik neem althans aan dat je die bedoelt) was de reden heel anders. Bij Ouwehand is het een politiek verschil van inzicht, geen grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zondag 10 september 2023 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt idd een herhaling van zetten van de zaken Gündoğan en Karib, wel opvallend dat het allemaal vrouwen zijn waarbij er amper tot geen of wat vage klachten zijn en daar heel veel aan wordt opgehangen.
Het is vooral heel erg dom dat ze dit op dezelfde manier doen, die inmiddels gebleken niet werkt.
In zoverre dat er nooit wat uitgekomen is, de dames hebben of gaan de politiek wel verlaten, dus waarschijnlijk toch doel bereikt.
Met modder gooien en dan hopen dat er iets blijft plakken.quote:Op zondag 10 september 2023 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt idd een herhaling van zetten van de zaken Gündoğan en Karib, wel opvallend dat het allemaal vrouwen zijn waarbij er amper tot geen of wat vage klachten zijn en daar heel veel aan wordt opgehangen.
Het is vooral heel erg dom dat ze dit op dezelfde manier doen, die inmiddels gebleken niet werkt.
In zoverre dat er nooit wat uitgekomen is, de dames hebben of gaan de politiek wel verlaten, dus waarschijnlijk toch doel bereikt.
Ja, my bad, Arib idd.... geen idee wat daar gebeurde.quote:Op zondag 10 september 2023 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar bij Gundogan en Arib (ik neem althans aan dat je die bedoelt) was de reden heel anders. Bij Ouwehand is het een politiek verschil van inzicht, geen grensoverschrijdend gedrag.
Mannen overkomt het ook, zie Gijs van Dijk.quote:Op zondag 10 september 2023 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt idd een herhaling van zetten van de zaken Gündoğan en Arib, wel opvallend dat het allemaal vrouwen zijn waarbij er amper tot geen of wat vage klachten zijn en daar heel veel aan wordt opgehangen.
Ik vind het nogal niet wat om "mogelijke integriteitsschendingen" openbaar te maken zonder duidelijk aan te geven waar het om gaat.quote:Wat is een integriteitsschending?6
• Corruptie: omkoping.
• Corruptie (belangenverstrengeling): bevoordeling van vrienden, familie, partij.
• Discriminatie, (seksuele) intimidatie, onfatsoenlijke omgangsvormen en pesten.
• Dubieuze giften en beloften.
• Fraude en diefstal.
• Misbruik en manipulatie van (de toegang tot) informatie.
• Misbruik van bevoegdheden.
• Onverenigbare nevenfuncties, activiteiten en/ of contacten.
• Verspilling en wanprestatie.
• Wangedrag in de vrije tijd
Daar was vrij duidelijk aangegeven waar de beschuldiging om ging, dat eea verder wat dubieus was is een tweede.quote:Op zondag 10 september 2023 18:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mannen overkomt het ook, zie Gijs van Dijk.
Klopt dat dat wel wat duidelijker was. Maar alle beschuldigingen zijn inmiddels gerectificeerd.quote:Op zondag 10 september 2023 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar was vrij duidelijk aangegeven waar de beschuldiging om ging, dat eea verder wat dubieus was is een tweede.
En die Sydney van ik geloof D66.quote:Op zondag 10 september 2023 18:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mannen overkomt het ook, zie Gijs van Dijk.
Koren op de molen van PvdA/GL.quote:Op zondag 10 september 2023 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt dat dat wel wat duidelijker was. Maar alle beschuldigingen zijn inmiddels gerectificeerd.
Maar goed, nu 50 plus weg is moest er een andere ruziepartij opstaan voor ons vermaak. Maar ik had niet verwacht dat dat PvdD zou zijn.
Mwah, Smeets ontkende niet wat er gebeurd was:quote:Op zondag 10 september 2023 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]
En die Sydney van ik geloof D66.
Eens.quote:Op zondag 10 september 2023 19:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, Smeets ontkende niet wat er gebeurd was:
"Meerdere mensen verklaren contact met mij als ongewenst te hebben ervaren. Zoals ik ook gisteren al zei, ben ik daar erg van geschrokken, omdat het nooit mijn intentie is geweest."
Mooi verbloemend taalgebruik voor "ik heb het wel gedaan maar ik dacht niet dat de ander het vervelend zou vinden".
"Ik heb het wel gedaan maar ik dacht dat ik er wel mee weg zou komen".quote:Op zondag 10 september 2023 19:28 schreef Leandra het volgende:
"ik heb het wel gedaan maar ik dacht niet dat de ander het vervelend zou vinden".
Ik heb het niet meer scherp. Was het strafbaar dan?quote:Op zondag 10 september 2023 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"Ik heb het wel gedaan maar ik dacht dat ik er wel mee weg zou komen".
Maakt dat iets uit?quote:Op zondag 10 september 2023 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het niet meer scherp. Maar was het strafbaar dan?
Voor mijn geheugen wel.quote:
Je bent niet pas een beroerde collega en een slecht voorbeeld als volksvertegenwoordiger als je voor je gedrag wordt veroordeeld. Als je gedrag algemeen als onwenselijk wordt ervaren (schelden, aan mensen zitten, enz) is dat meestal niet voldoende voor een veroordeling. Maar dat lijkt me wel voldoende om iemand uit een fractie te willen zetten.quote:Op zondag 10 september 2023 19:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Alleen is hij nooit veroordeeld.
Daar ging dit geval niet over.quote:Op zondag 10 september 2023 19:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent niet pas een beroerde collega en een slecht voorbeeld als volksvertegenwoordiger als je voor je gedrag wordt veroordeeld. Als je gedrag algemeen als onwenselijk wordt ervaren (schelden, aan mensen zitten, enz) is dat meestal niet voldoende voor een veroordeling. Maar dat lijkt me wel voldoende om iemand uit een fractie te willen zetten.
Nee, bij hem ging het om seksueel getinte opmerkingen of gedragingen naar minderjarigen, toch? Tja, dat kan soms ook lastig te bepalen zijn wanneer het strafbaar is, maar de grens van wanneer iets ontoelaatbaar is voor een volksvertegenwoordiger mag toch wel een stuk hoger liggen dan bij strafbaar ja/nee.quote:
Natuurlijk wel. Als Kamerlid ben je ook ambassadeur van je partij. Daar hoort ook een bepaald normenkader bij. De screenshots stonden all over Twitter. Dat was echt onhoudbaar. Ondanks dat hij zichzelf nu zo in de slachtofferrol manoeuvreert.quote:
Niet ieder ongewenst gedrag is ook direct strafbaar. En voor de bijdehandjes - nee, die hoor je mij niet omdraaien.quote:Op zondag 10 september 2023 19:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mijn geheugen wel.
Geloof dat ie onder druk eruit gebonjourd is.
Terwijl anderen die wel voor een misdrijf veroordeeld zijn, er gewoon nog zitten.
Altijd heel bijzonder hoe de publieke opinie werkt.
Van PvdD naar NSC zie ik toch niet heel veel gebeuren. Eerder van PvdD naar D66 of Volt, maar PvdA/GL heeft de meeste kansen.quote:
Een 16 jarige jongen, lees ik net.quote:Op zondag 10 september 2023 19:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, bij hem ging het om seksueel getinte opmerkingen naar minderjarigen, toch? Tja, dat kan soms ook lastig te bepalen zijn wanneer het strafbaar is, maar de grens van wanneer iets ontoelaatbaar is voor een volksvertegenwoordiger mag toch wel een stuk hoger liggen dan bij strafbaar ja/nee.
Het is een lastige, in NL heb je vanaf 16 jaar seksueel zelfbeschikkingsrecht, en mag je met personen onder de 18 geen seks tegen betaling hebben, maar als hij geen betaling bood en ze wel onder de 18 waren dan krijg je een soort van schemerzone.quote:Op zondag 10 september 2023 19:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mijn geheugen wel.
Geloof dat ie onder druk eruit gebonjourd is.
Terwijl anderen die wel voor een misdrijf veroordeeld zijn, er gewoon nog zitten.
Altijd heel bijzonder hoe de publieke opinie werkt.
Klopt naar PVDA/GL is het meest logischquote:Op zondag 10 september 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van PvdD naar NSC zie ik toch niet heel veel gebeuren. Eerder van PvdD naar D66 of Volt, maar PvdA/GL heeft de meeste kansen.
Een Dion Graus vind ik ook zeer discutabel. Maar hey, de fractie vindt het kennelijk allemaal okay.quote:Op zondag 10 september 2023 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet ieder ongewenst gedrag is ook direct strafbaar. En voor de bijdehandjes - nee, die hoor je mij niet omdraaien.
Je moet met een vrij beperkte groep mensen aan hetzelfde doel kunnen werken. Als dat werk onmogelijk wordt gemaakt omdat er één persoon niet in die groep kan functioneren, bijvoorbeeld wegens gebrekkige communicatieve vaardigheden, dan ontkom je er bijna niet aan afscheid van zo iemand te nemen. Of diegene dan man of vrouw is, en Arib, Smeets, Van Dijk of Ouwehand heet maakt daarvoor niet zo veel uit.
Wilders heeft zichzelf niet onmogelijk gemaakt in zijn fractie, en daarnaast is hij de enige die iets beslist over de PVV-fractie, dus die blijft natuurlijk gewoon zitten.
Een veroordeling belemmert je niet om zitting te nemen in de Kamer, of de gemeenteraad of wat ook, tenzij die veroordeling je expliciet heeft uitgesloten van het passief kiesrecht en dat is hier niet het geval. En laten we wel wezen: voor de mensen die op Wilders willen stemmen is die veroordeling eerder een 'zie je wel' dan een belemmering.quote:Op zondag 10 september 2023 19:51 schreef capricia het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat een veroordeling voor groepsbelediging en discriminatie, kennelijk geen probleem is.
Los van het gegeven dat mensen het bij Smeets nog niet wisten toen ze er op stemden kan ik me heel goed voorstellen dat je zo iemand als partij niet voor jou in de kamer wilt hebben zitten.quote:Op zondag 10 september 2023 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Een 16 jarige jongen, lees ik net.
Natuurlijk is zo een iemand niet houdbaar.
Ik vind het opmerkelijk dat een veroordeling voor groepsbelediging en discriminatie, kennelijk geen probleem is.
Ik snap het wel hoor. Als je er op wil stemmen, moet dat kunnen.
Maar opmerkelijk is dat wel.
Verschil is wel dat Wilders niet is veroordeeld voor gedrag, maar voor het op een zeer opruiende manier uiten van een politiek standpunt. Dat mensen die dat standpunt delen daardoor zich niet laten weerhouden op hem te stemmen is dan niet zo gek.quote:Op zondag 10 september 2023 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor. Als je er op wil stemmen, moet dat kunnen.
Maar opmerkelijk is dat wel.
Oh, dat tweede deel ging over iemand anders, namelijk Wilders. Die veroordeeld is. En daarmee gewoon stemmen trekt.quote:Op zondag 10 september 2023 19:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Los van het gegeven dat mensen het bij Smeets nog niet wisten toen ze er op stemden kan ik me heel goed voorstellen dat je zo iemand als partij niet voor jou in de kamer wilt hebben zitten.
Het is niet dat hij zelf 19 of 21 was ofzo, hij is 48, dus tot ongeveer zijn 25ste kon hij sowieso amper berichten sturen.
Niet echt meer: https://www.1limburg.nl/n(...)mmen-voor-dion-grausquote:Op zondag 10 september 2023 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
En een Dion Graus trekt ook gewoon stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |