Ik denk dat een redelijk fors percentage toch 100 zal blijven rijden met de huidige benzineprijzen en dan is het dus slecht voor de doorstroming. Snelheidsverschillen zijn slecht, je krijgt dan meer inhaalacties.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
Aah die 130 kmh mag wel weer terugkomen, zorgt toch voor meer doorstroming en voelt ook natuurlijker aan.
2e kamer maakt wetten. Daar gaat de rechter verder niet over.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat een redelijk fors percentage toch 100 zal blijven rijden met de huidige benzineprijzen en dan is het dus slecht voor de doorstroming. Snelheidsverschillen zijn slecht, je krijgt dan meer inhaalacties.
Maar een rechter zal er sowieso voor gaan liggen. Het is wellicht niet bewezen voor de rechter dat 100km/u minder uitstoot oplevert dan 130km/u. Maar als je nu van 100km/u naar 130km/u wil gaan moet je bewijzen dat dat niet meer uitstoot op gaat leveren en dat gaat nooit lukken.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:14 schreef Hanca het volgende:
Maar als je nu van 100km/u naar 130km/u wil gaan moet je bewijzen dat dat niet meer uitstoot op gaat leveren en dat gaat nooit lukken.
En dat is dus niet waar. Als de wet botst met een ander verdrag of Europese regelgeving, wordt het afgeschoten. Zie bijvoorbeeld de bouwvrijstelling als voorbeeld dat hier goed bij past.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
2e kamer maakt wetten. Daar gaat de rechter verder niet over.
Al komt er een wet dat alle buitenspiegels rood geverfd moeten worden, dat is een democratische keuze.
Geen behoefte aan die discussie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is dus niet waar. Als de wet botst met een ander verdrag of Europese regelgeving, wordt het afgeschoten. Zie bijvoorbeeld de bouwvrijstelling als voorbeeld dat hier goed bij past.
Omdat een auto bij 130km/u nou eenmaal significant meer uitstoot dan bij 100km/u. En bewijzen dat mensen dan verder bij de natuurgebieden vandaan blijven rijden (wat nu het argument is, men is meer N wegen bij de natuurgebieden gaan opzoeken) is volgens mij niet te doen.quote:
Tja, er zijn gelukkig rechters die de wetgever controleren. Zo zit onze rechtsstaat gelukkig in elkaar.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen behoefte aan die discussie.
Maar zeer discutabel of dit waar is en of dit wenselijk is. Nederlandse kiezers mogen een parlement kiezen die dergelijke wetten kan maken of verwerpen.
Waarom stemmen we anders?
Maar geen behoefte aan een discussie hierover.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat een auto bij 130km/u nou eenmaal significant meer uitstoot dan bij 100km/u. En bewijzen dat mensen dan verder bij de natuurgebieden vandaan blijven rijden (wat nu het argument is, men is meer N wegen bij de natuurgebieden gaan opzoeken) is volgens mij niet te doen.
quote:Sluiproute door Veluwse natuur is 'piekbelaster', maar minister grijpt niet in
De Gortelseweg, een slingerende sluiproute dwars door de Veluwe, is volgens minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof, VVD) inderdaad een 'piekbelaster', gemeten naar de uitstoot van stikstof door wegverkeer.
Maar is het niet aan haar om daar iets aan te doen?
Is ook geen discussie over mogelijk:quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen behoefte aan die discussie.
Maar zeer discutabel of dit waar is en of dit wenselijk is. Nederlandse kiezers mogen een parlement kiezen die dergelijke wetten kan maken of verwerpen.
Waarom stemmen we anders?
Maar geen behoefte aan een discussie hierover.
helaasquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Is ook geen discussie over mogelijk:
Artikel 94 grondwet:
Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.
Oftewel: Afspraken in internationale verdragen en beslissingen van internationale organisaties die voor burgers gelden zijn belangrijker dan Nederlandse wetten.
Onze grondwet kunnen we veranderen. Maar voor EU-recht helpt dat niets.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Is ook geen discussie over mogelijk:
Artikel 94 grondwet:
Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.
Oftewel: Afspraken in internationale verdragen en beslissingen van internationale organisaties die voor burgers gelden zijn belangrijker dan Nederlandse wetten.
Dat kan. Daarvoor is tweemaal (twee kabinetsperiodes) een 2/3 meerderheid nodig in zowel de tweede als de eerste kamer.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onze grondwet kunnen we veranderen. Maar voor EU-recht helpt dat niets.
Die had ik niet aan zien komenquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef Faraday01 het volgende:
Esther Ouwehand geen lijsttrekker en een integriteitsonderzoek aan haar broek
Dat is toch een klap voor de PvdD.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef Faraday01 het volgende:
Esther Ouwehand geen lijsttrekker en een integriteitsonderzoek aan haar broek
Waarom zou een dualistisch stelsel tegen de internationale rechtsorde in gaan? Dan zou bijvoorbeeld de VS of Italië er ook uit moeten. Onzin. Kan best, is gewoon een keuze.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat kan. Daarvoor is tweemaal (twee kabinetsperiodes) een 2/3 meerderheid nodig in zowel de tweede als de eerste kamer.
Loopt men ook nog tegen artikel 90 aan. Bevordering der internationale rechtsorde.
Zullen we dus ook nog uit de EU en de VN moeten stappen.
Zie je het bovenstaande gebeuren? Ik niet.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is toch een klap voor de PvdD.
https://www.ad.nl/politie(...)chendingen~a528b4d4/
Best kans dat dit erg goed nieuws is voor Timmermans, trouwens.
Vergeet het maar. Ik leg alleen uit het het zit. Jouw mening is irrelevant. Er zijn massa's mensen die menen dat we verdragen kunnen opzeggen. Theoretisch kan het, maar het is praktisch onuitvoerbaar.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou een dualistisch stelsel tegen de internationale rechtsorde in gaan? Dan zou bijvoorbeeld de VS of Italië er ook uit moeten. Onzin. Kan best, is gewoon een keuze.
Niet iets waar ik voor zou zijn, maar het kan wel.
Ja, het blijft toch moeilijk dit. Alles gelijk op straat gooien is niks, nietszeggende statements zijn ook niks. Nu maar hopen dat het niet zo af loopt als bij Volt, inderdaad. Of bij Gijs van Dijk.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De manier waarop roept vragen op.
heel opmerkelijk dat die meldingen ineens kwamenquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De manier waarop roept vragen op.
Hoe wat precies zit? Je hebt vast een bron bij de stelling dat een dualistische systeem indruist tegen de internationale rechtsorde en leidt tot uittreden uit VN en EU. (Dat EU recht rechtstreeks doorwerkt op grond van Costa/ENEL en Van Gend en Loos weet ik, maar dat is niet zo relevant.)quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Ik leg alleen uit het het zit. Jouw mening is irrelevant. Er zijn massa's mensen die menen dat we verdragen kunnen opzeggen. Theoretisch kan het, maar het is praktisch onuitvoerbaar.
Einde discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |