SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is lief.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:14 schreef quirina het volgende:
Wauw wat zijn jullie hard over Thierry Baudet. Onze liefelijke lavendelsnuivende *-+#;-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Daar hebben ze nu clustermunitie voorquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kunnen ze dit soort stellingen niet carpetbommen?
Als je een kartonnen drone hebt die enorm veel stalen balletjes in de rondte knalt als ie ontploft, kan je er met een beetje geluk best veel tegen houden.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:49 schreef 3rr0r het volgende:
Wat is de logica erachter eigenlijk? Dat een bommetje eraf ketst? Dat de bandenbuffer een gat in het vliegtuig voorkomt? En als het in brand vliegt denken ze het snel te kunnen blussen voor de banden mee gaan doen aan de hittevorming?
[ twitter ]
Is Cliteur een beetje genuanceerd of net als Baudet gewoon >95% Poetinpijper?quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij was ook meteen te zien bij ongehoord nederland samen met Cliteur
Die zijn het volgens mij helemaal met elkaar eens alleen is Cliteur te gehaaid om dat ronduit uit te spreken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Is Cliteur een beetje genuanceerd of net als Baudet gewoon >95% Poetinpijper?
Welnee, je vliegt gewoon weg en laat 30 kolonels de banden van de startbaan oprapen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je een kartonnen drone hebt die enorm veel stalen balletjes in de rondte knalt als ie ontploft, kan je er met een beetje geluk best veel tegen houden.
Nadeel is wel dat je 3 dagen bezig bent de banden eraf te halen als je ff een rondje wil vliegen.
Let op, ik kan mij vergissen! Maar volgens mij wordt dit gedaan om de drones die Ukraine gebruikt in de war te brengen. De drones kiezen zelfstandig het uiteindelijke doelwit uit door gebruik te maken van computer vision. Door een voorgeprogrammeerde afbeelding van het doelwit te vergelijken met wat de ingebouwde camera's van de drone daadwerkelijk 'zien'. Die banden op de vleugels brengen de drones dus in de war. Op andere plekken doen de Russen dit door verf te gebruiken, zoals bijvoorbeeld op marine schepen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:49 schreef 3rr0r het volgende:
Wat is de logica erachter eigenlijk? Dat een bommetje eraf ketst? Dat de bandenbuffer een gat in het vliegtuig voorkomt? En als het in brand vliegt denken ze het snel te kunnen blussen voor de banden mee gaan doen aan de hittevorming?
[ twitter ]
Maar dat is bij zo'n drone die zichzelf erin boort, hier bij de aanval op die vliegtuigen laatst was er toch een filmpje waarbij de drone iets dropt?quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Knoc het volgende:
[..]
Let op, ik kan mij vergissen! Maar volgens mij wordt dit gedaan om de drones die Ukraine gebruikt in de war te brengen. De drones kiezen zelfstandig het uiteindelijke doelwit uit door gebruik te maken van computer vision. Door een voorgeprogrammeerde afbeelding van het doelwit te vergelijken met wat de ingebouwde camera's van de drone daadwerkelijk 'zien'. Die banden op de vleugels brengen de drones dus in de war. Op andere plekken doen de Russen dit door verf te gebruiken, zoals bijvoorbeeld op marine schepen.
Als ik de Rus was met de taak het vliegtuig van vorm te laten veranderen zou ik niet voor een oplossing met veel zware banden gaan.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Knoc het volgende:
[..]
Let op, ik kan mij vergissen! Maar volgens mij wordt dit gedaan om de drones die Ukraine gebruikt in de war te brengen. De drones kiezen zelfstandig het uiteindelijke doelwit uit door gebruik te maken van computer vision. Door een voorgeprogrammeerde afbeelding van het doelwit te vergelijken met wat de ingebouwde camera's van de drone daadwerkelijk 'zien'. Die banden op de vleugels brengen de drones dus in de war. Op andere plekken doen de Russen dit door verf te gebruiken, zoals bijvoorbeeld op marine schepen.
Russische vliegtuigen zijn te stoer voor hangars?quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:38 schreef BEFEM het volgende:
Wat is berhaupt de reden dat ze in de soviet unie geen hangaars gebruiken? Heb dat geprobeerd te googlen maar kom er nooit op
Op een paar hangars besparen is leuker jacht uitkiezen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:38 schreef BEFEM het volgende:
Wat is berhaupt de reden dat ze in de soviet unie geen hangaars gebruiken? Heb dat geprobeerd te googlen maar kom er nooit op
Op welke manier de drone zijn doelwit aanvalt is niet relevant. Wat ik beschrijf is de manier waarop de drone zijn doelwit identificeert.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:31 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Maar dat is bij zo'n drone die zichzelf erin boort, hier bij de aanval op die vliegtuigen laatst was er toch een filmpje waarbij de drone iets dropt?
Waarom niet? Het is een hele goedkope en snelle manier om de drones onschadelijk te maken. Simplicity is the ultimate sophistication.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als ik de Rus was met de taak het vliegtuig van vorm te laten veranderen zou ik niet voor een oplossing met veel zware banden gaan.
Omdat ze banden hebbenquote:Op dinsdag 5 september 2023 20:38 schreef BEFEM het volgende:
Ok, heb daar nog nooit over gehoord bij drones die hun projectiel zo droppen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:43 schreef Knoc het volgende:
[..]
Op welke manier de drone zijn doelwit aanvalt is niet relevant. Wat ik beschrijf is de manier waarop de drone zijn doelwit identificeert.
[..]
Waarom niet? Het is een hele goedkope en snelle manier om de drones onschadelijk te maken. Simplicity is the ultimate sophistication.
quote:A covering of tires could well be calculated to break up the infrared signature of these aircraft, to confuse cruise missiles using image matching for targeting. This technique is also frequently referred to as DSMAC (Digital Scene Matching Area Correlator) or ATR (Automated Target Recognition) when used in cruise missiles.
As we have previously discussed, using DSMAC/ATR would provide land attack versions of Ukraine’s homegrown Neptune missiles with a significant advantage, making them largely immune to electronic warfare jamming. At the same time, their approach to the target would not involve any telltale radio-frequency emissions, thanks to the passive nature of the targeting.
Of ze hebben ondergrondse hangars en decoys op het asfalt staan?quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:38 schreef BEFEM het volgende:
Nee, ze hebben dit al sinds het begin 80 jaar geleden. Er is vast een reden waarom dat wij hangaars hebben en zij niet maar ik kan het niet vinden. @AchJa misschien?quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of ze hebben ondergrondse hangars en decoys op het asfalt staan?
Neeh te ver gezocht, zoiets zou ik doen.
Waarom?quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Godskolere, straks moeten we uitkijken voor Polen.
Derdewereldlanden kunnen zich niet n allerlei dure militaire vliegtuigen n bomvrije shelters permitteren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:38 schreef BEFEM het volgende:
Wat overdreven, 'verloren' en 'met lege handen' en tevens nogal onrealistisch zelfs met Trump als president.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:30 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aine-oorlog-a4173387
Nederland trekt geen lessen uit Oekrane-oorlog
Defensie De krijgsmacht kan de vitale infrastructuur niet beschermen tegen een hybride aanval, waarschuwt Theo van den Doel.
Volgens Jacques Attali, voormalig adviseur van verschillende Franse presidenten (NRC, 23/8) is Europa niet in staat om voor zijn eigen veiligheid op te komen. „Als Donald Trump volgend jaar de verkiezingen wint, ophoudt Oekrane te steunen en zich uit Europa terugtrekt, is Europa verloren.” Die constatering is weliswaar correct maar niet nieuw. De afschrikkingscomponent en het militaire vermogen van de NAVO wordt in hoofdzaak gegenereerd door de Verenigde Staten. Decennialang profiteert West-Europa van deze Amerikaanse bescherming. Dat dit bij het aantreden van een Republikeinse president zou kunnen veranderen daar wordt in Europa liever niet aan gedacht. Immers in dat scenario staat men in Europa praktisch met lege handen.
Bij bolszewika kurwaquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Lobby van defensie om meer geld te scoren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat overdreven, 'verloren' en 'met lege handen' en tevens nogal onrealistisch zelfs met Trump als president.
Oef! Dat is wel echt serieusquote:
Het enige wat nog ontbreekt zijn nukes.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Ik snap ze wel. De ervaring leert dat ze in wereldoorlogen over het algemeen als eerste sneuvelenquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Zijn vast al besteld bij een corrupte Rus.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het enige wat nog ontbreekt zijn nukes.
In WO1 niet hoor.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik snap ze wel. De ervaring leert dat ze in wereldoorlogen over het algemeen als eerste sneuvelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik snap ze wel. De ervaring leert dat ze in wereldoorlogen over het algemeen als eerste sneuvelen
quote:US-made Bradley vehicles provide more protection on "road to hell," Ukrainian soldiers say
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. CNN
Bradley beschermt goed
Mensen uit Robotyne mee geevacueerd
Bradley maakt een fluitend geluid
quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:39 schreef oheng het volgende:
Achtervolgd worden door een drone. Wat een nachtmerrie.
Volgens jouw grote voorbeeld Rob de Wijk is het anders helemaal niet zo onwaarschijnlijk dat Rusland ons eens gaat aanvallen, daar zit hij ons toch steeds voor te waarschuwen? Met zijn geescaleer.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lobby van defensie om meer geld te scoren.
En terecht, even lekker bang maken.
Die hebben een niet al te gezellige regering waar het gaat om de rechtsstaat e.d. Zo'n land tot op de tanden bewapend is niet direct een briljant idee…quote:
Straks moeten wij Nederlanders muurtjes gaan stucen in Polen, want andersquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
ClaudeAI:quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het enige wat nog ontbreekt zijn nukes.
Zolang de vodka gratis is....quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Straks moeten wij Nederlanders muurtjes gaan stucen in Polen, want anders
Toevallig weet ik dat mensen die in Polen werkzaam waren in de kernfysica (ook) in Odessa zijn opgeleidquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Poland has a very well developed civil nuclear power and technology sector. It has nuclear research reactors and could weaponize its civilian nuclear program if it decided to pursue nuclear weapons.
Wat is er goed aan? Er zijn al meer dan genoeg nukes die al overal op de wereld kunnen gebruikt worden. Het is niet doet je dichtbij hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:28 schreef quirina het volgende:
Goed idee om nukes te stallen in Polen.
Moeten ze meteen werk van maken asap!
quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Mocht de VS zich ooit terugtrekken uit NATO, Europa, Taiwan, etc... vanwege Trump dan zijn er meerdere nucleair treshhold states die binnen een maand hun eigen nukes hebben. Taiwan, Japan, Zuid Korea, Polen
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_latencyquote:Nuclear-latent powers
There are many countries capable of producing nuclear weapons, or at least enriching uranium or manufacturing plutonium. Among the most notable are Japan, Canada, Germany, the Netherlands, and Australia.
Ja laten we vooral niet miljarden gaan verneuken aan nukesquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_latency
Ik verwacht Duitsland en de andere Sharing staten er dan ook werk van te maken. Frankrijk en het VK gaan niet zoiets als sharing opzetten met Duitsland.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Mocht de VS zich ooit terugtrekken uit NATO, Europa, Taiwan, etc... vanwege Trump dan zijn er meerdere nucleair treshhold states die binnen een maand hun eigen nukes hebben. Taiwan, Japan, Zuid Korea, Polen
Inderdaad het maakt geen ene fuck uit. Plus men gooit alleen nog maar meer kolen op het vuur.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat is er goed aan? Er zijn al meer dan genoeg nukes die al overal op de wereld kunnen gebruikt worden. Het is niet doet je dichtbij hoeft te zijn.
Dus nee laat ze maar lekker waar ze zijn. Als je ze al nodig hebt maakt het dus niet uit of ze nou wel of niet in polen staan.
Ja dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens jouw grote voorbeeld Rob de Wijk is het anders helemaal niet zo onwaarschijnlijk dat Rusland ons eens gaat aanvallen, daar zit hij ons toch steeds voor te waarschuwen? Met zijn geescaleer.
En opzich ben ik het wel eens dat West Europa haar kop in het zand steekt. Enerzijds zijn we (nog) bang voor escalatie, maar aan de andere kant hangt er ook een sfeertje van, die Russen zijn echt niet zo gek om ons aan te vallen hoor! Beetje tegenstrijdig niet?
Blijven nadenken, als Oekrane zijn eigen nukes nog had gehad dan hadden ze Rusland nu niet op de koffie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat is er goed aan? Er zijn al meer dan genoeg nukes die al overal op de wereld kunnen gebruikt worden. Het is niet doet je dichtbij hoeft te zijn.
Dus nee laat ze maar lekker waar ze zijn. Als je ze al nodig hebt maakt het dus niet uit of ze nou wel of niet in polen staan.
Volgens mij is het voornamelijk om de automatische doelherkenning van drones te verwarren. In principe kunnen drones "op zicht" vliegen, zodra ze een voorgeprogrammeerd doel herkennen - handig als er gps-jammers zijn.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:20 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
(CNN)
''Snel autobanden op onze vliegtuigen doen zodat de Oekrainse drones onze vliegtuigen niet al te erg beschadigen''
Dacht dat het Kremlin het gebruik van Office al in 2016 had verbodenquote:Op dinsdag 5 september 2023 22:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oef! Dat is wel echt serieus.
Dat wordt excel opstarten
Geen idee of die meuk in de cloud draait of gewoon on-prem.. Als het on-prem is heb je vast slimme Russiche gast die om de blokkade heen gaat..quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oef! Dat is wel echt serieus.
Dat wordt excel opstarten en je magazijnen en fabrieken via sheets proberen draaiende te houden.
Mental note voor Nederlandse Defensie. Ga geen ruzie maken met Dld, want als SAP de stekker er hier uit trekt liggen niet alleen bedrijven eruit. Maar ook Defensie (of is Speer na 20 jaar nog steeds niet afgerond)
Oke. En wat heeft dat met polen te maken? En vind je een post met blijven nadenken beginnen zelf nou ook niet een klein beetje denigrerendquote:Op woensdag 6 september 2023 07:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Blijven nadenken, als Oekrane zijn eigen nukes nog had gehad dan hadden ze Rusland nu niet op de koffie.
ERP's vereisen over het algemeen constant onderhoud. Bedrijven zijn vaak doorlopend in de weer met nieuwe functionaliteit toevoegen. En dat doen ze zelden zelf.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Geen idee of die meuk in de cloud draait of gewoon on-prem.. Als het on-prem is heb je vast slimme Russiche gast die om de blokkade heen gaat..
True, maar dat betekend niet dat je meteen plat bent.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
ERP's vereisen over het algemeen constant onderhoud. Bedrijven zijn vaak doorlopend in de weer met nieuwe functionaliteit toevoegen. En dat doen ze zelden zelf.
Eigen bommen eerst!quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_latency
En dan huren we daarna een maffe talkshow host in, die avond aan avond gaat praten over moskou nukenquote:
Hij doelt op dat als Polen nu nukes zou hebben Rusland Polen nooit zouden binnenvallen.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke. En wat heeft dat met polen te maken? En vind je een post met blijven nadenken beginnen zelf nou ook niet een klein beetje denigrerend
Klopt, maar even wat processen in je toko reorganiseren wordt wel een stuk lastiger.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:56 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
True, maar dat betekend niet dat je meteen plat bent.
Nukes hebben en roepen dat Duitsland ze duizend miljard moet betalen....quote:Op woensdag 6 september 2023 10:06 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Hij doelt op dat als Polen nu nukes zou hebben Rusland Polen nooit zouden binnenvallen.
Maar of dat ook goed is voor de rest van EU en of Polen niet radicaliseert nadat ze een kernmacht worden?
Rusland gaat polen sowieso nooit binnenvallen met of zonder nukes.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:06 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Hij doelt op dat als Polen nu nukes zou hebben Rusland Polen nooit zouden binnenvallen.
Maar of dat ook goed is voor de rest van EU en of Polen niet radicaliseert nadat ze een kernmacht worden?
Ja, dat gaat meestal hand in hand met een boekwerkje genaamd "nucleaire doctrine", waarin je keurig uiteenzet wanneer en onder welke omstandigheden je ze gebruikt.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:09 schreef over_hedge het volgende:
Vraag ik me ook af of het iets uitgemaakt had.
Zo makkelijk is dat niet. Had Rusland ook niet een nucleaire doctrine waar in staat dat als het grondgebied van rusland aangevallen wordt ze nukes gebruiken? Ik heb nog geen nukes gezien.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat gaat meestal hand in hand met een boekwerkje genaamd "nucleaire doctrine", waarin je keurig uiteenzet wanneer en onder welke omstandigheden je ze gebruikt.
Zeer lang verhaal kort bestond deze topic niet als oekraine ze had gehad.
Frank Mquote:Op woensdag 6 september 2023 10:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan huren we daarna een maffe talkshow host in, die avond aan avond gaat praten over moskou nuken
Nope. Staan kreten in a'la het voortbestaand van de staat bedreigen, en bv de mogelijkheid van rus om nukes te gebruiken zelf aan te vallen.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat niet. Had Rusland ook niet een nucleaire doctrine waar in staat dat als het grondgebied van rusland aangevallen wordt ze nukes gebruiken?
Dat laatste klopt wel, zou voor Rusland de beste manier zijn geweest om Oekraine te annexeren onder de mom van veiligheid en niemand in EU zou ook maar iets hebben willen doen, mogelijk waren we Rusland dankbaar geweest.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Rusland gaat polen sowieso nooit binnenvallen met of zonder nukes.
En als Oek nu nog nukes had gehad. Vraag ik me ook af of het iets uitgemaakt had. Als Oek nukes zou gebruiken dan krijgen ze als nog navo over zich heen en hebben ze meteen 0 vrienden meer.
Wat ik nu wil is mijn koffie. En dan ga ik nadenken of ik meer of minder wil.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Willen wij meer of minder bommen
Zou Wilders eigenlijk zwarte koffie drinken?quote:Op woensdag 6 september 2023 10:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wat ik nu wil is mijn koffie. En dan ga ik nadenken of ik meer of minder wil.
Dat betwijfel ik, zal wel iets blanks als water of tonic zijn.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zou Wilders eigenlijk zwarte koffie drinken?
Oh ja zeker, al kan ik uit eigen ervaring vertellen dat zonder support van een vendor je met creativiteit best ver komt..quote:Op woensdag 6 september 2023 10:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, maar even wat processen in je toko reorganiseren wordt wel een stuk lastiger.
11 Unieke Soorten Koffie in Indonesi die alle Koffieliefhebbers Moeten Proberen!quote:Op woensdag 6 september 2023 10:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zou Wilders eigenlijk zwarte koffie drinken?
Emile Ratelband?quote:Op woensdag 6 september 2023 10:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan huren we daarna een maffe talkshow host in, die avond aan avond gaat praten over moskou nuken
De waarschuwingen die de VS de deur uit heeft gedaan, waren richting WMD's, niet zo zeer tegen alleen nukes. Dus in dat opzicht is chemisch geen optie.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ze hebben chemisch, hoewel dat natuurlijk schuurt tegen nucleair.
Natuurlijk. Maar een land wat energie centrales en andere burgerdoelen raakt, ook voor de dreiging en intimidatie en dreigt met nukes, zo’n land daar verwacht je van dat ze die dingen juist wel inzetten. Ook voor propaganda misschien.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
De waarschuwingen die de VS de deur uit heeft gedaan, waren richting WMD's, niet zo zeer tegen alleen nukes. Dus in dat opzicht is chemisch geen optie.
En en grote bom, doet alleen boem. Nut daarvan is beperkt.
Durven ze gewoon (nog) niet. Of die zooi is in zo'n slechte staat dat eerder een zelfmoord missie gaat worden...quote:Op woensdag 6 september 2023 11:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar een land wat energie centrales en andere burgerdoelen raakt, ook voor de dreiging en intimidatie en dreigt met nukes, zo’n land daar verwacht je van dat ze die dingen juist wel inzetten. Ook voor propaganda misschien.
Verder zijn er best scenario’s geweest waar zo’n ding wel nut heeft.
Nogmaals, ik zeg niet dat zo’n ding per se nut heeft. Maar van Rusland zou je het kunnen verwachten toch?
Op Azovstal had wel een mogelijkheid geweest denk ik.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar een land wat energie centrales en andere burgerdoelen raakt, ook voor de dreiging en intimidatie en dreigt met nukes, zo’n land daar verwacht je van dat ze die dingen juist wel inzetten. Ook voor propaganda misschien.
Verder zijn er best scenario’s geweest waar zo’n ding wel nut heeft.
Nogmaals, ik zeg niet dat zo’n ding per se nut heeft. Maar van Rusland zou je het kunnen verwachten toch?
En bakhmut? Zo heel lieten ze die stad niet.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:19 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Op Azovstal had wel een mogelijkheid geweest denk ik.
Jaquote:Op woensdag 6 september 2023 10:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Pro Oekrane lult net zo. 2 weken geleden zou Robotyne al gevallen zijn en zou het volgende dorp op het punt staan te vallen. Men was door de linies en zou weldra voor Tokmak staan.quote:
Daar was wel meer luchtverdediging. Als je echt met een bommenwerper er boven moet vliegen, geen idee of dat moet of niet.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En bakhmut? Zo heel lieten ze die stad niet.
Ligt aan welke berichten. En wat je beschouwd als 'het dorp' of 'de stad'. Verdediger zou bijvoorbeeld uitgaan van een gemeente (Nederlandse variant) en aanvaller juist de plaats zelf zonder buitengebieden.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Pro Oekrane lult net zo. 2 weken geleden zou Robotyne al gevallen zijn en zou het volgende dorp op het punt staan te vallen. Men was door de linies en zou weldra voor Tokmak staan.
Voor tactische verschuivingen moet je echt niet van Twitterberichten uitgaan.
Ik heb geen officile berichten gezien dat ze over twee weken in Tokmak zouden staan. Waar heb jij ze gelezen?quote:Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Pro Oekrane lult net zo. 2 weken geleden zou Robotyne al gevallen zijn en zou het volgende dorp op het punt staan te vallen. Men was door de linies en zou weldra voor Tokmak staan.
Voor tactische verschuivingen moet je echt niet van Twitterberichten uitgaan.
quote:Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat zou voor Rusland wel interessant zijn en voor Oekrane vreselijk. Rusland heeft al uit meerdere landen manschappen gebruikt maar dit zou een nieuwe stap zijn. Wat denken jullie? Straks Noord Koreanen die vechten tegen Oekrane?
Ja, officieel valt het wat Oekrane betreft wel mee.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb geen officile berichten gezien dat ze over twee weken in Tokmak zouden staan. Waar heb jij ze gelezen?
Dat zou een escalatie van putin zijn.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef LethalNinja het volgende:
Wat denken jullie? Straks Noord Koreanen die vechten tegen Oekrane?
Ja inderdaad. Azovstaal was inderdaad een goeie. Toen had Rusland wel momentum en zagen ze misschien minder reden toe.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daar was wel meer luchtverdediging. Als je echt met een bommenwerper er boven moet vliegen, geen idee of dat moet of niet.
Ideaal dat zijn 2 vliegen in n klap.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat zou voor Rusland wel interessant zijn en voor Oekrane vreselijk. Rusland heeft al uit meerdere landen manschappen gebruikt maar dit zou een nieuwe stap zijn. Wat denken jullie? Straks Noord Koreanen die vechten tegen Oekrane?
Een welwillend gebaar van de Russen.quote:
Ik krijg een dejavu naar Donbas vorig jaar. Dat begon ook met tactisch terugtrekken uit kleinere plaatsen. Straks net als daar een terugtrekking uit een groot gebied?quote:
Je hoeft echt geen heel artikel dat al lang is van zichzelf in zijn geheel te quoten. Als men genteresseerd is klikken ze wel op je URL om de rest te lezen.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Een beetje netjes copy/pasten + bronvermelding zou welkom zijnquote:Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Men trekt zich pas terug als een positie onhoudbaar of niet meer rendabel is geworden.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik krijg een dejavu naar Donbas vorig jaar. Dat begon ook met tactisch terugtrekken uit kleinere plaatsen. Straks net als daar een terugtrekking uit een groot gebied?
Lichte escalatie, maar niet heel veel toch. Noord Korea is nu al een paria. Weet btw niet wat Polen ermee te maken heeft want dan is het wel escalatie want Navo artikel 5 en blbalba.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zou een escalatie van putin zijn.
Dan is het volgende wat gebeurt dat polen gewoon gaat matten in oekraine.
Ik zie nu dat er geen bron bij staat is van Telegraaf. Dat copy pasten was best wat werk want het staat achter een paid wallquote:Op woensdag 6 september 2023 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Een beetje netjes copy/pasten + bronvermelding zou welkom zijn![]()
Ja bangmakerij? net zoals dat Rusland toch nooooooooooit Oekrane zou binnen vallen? Noord Koreaanse troepen werken ook al in werkkampen in Rusland en China. Waarom zouden ze niet voor geld af en toe een geweer oppakken? Ze hebben een groot leger en dan kunnen de soldaten weer wat gevechtservaring op doen, handig tegen Zuid Korea.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:06 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Je hoeft echt geen heel artikel dat al lang is van zichzelf in zijn geheel te quoten. Als men genteresseerd is klikken ze wel op je URL om de rest te lezen.
En wat ik denk? Dit komt eens in de zoveel tijd terug. Allemaal bangmakerij, gaat niet gebeuren.
Leg uit, Polen mengt zich erin en het is dan artikel 5? Hoe dan?quote:Op woensdag 6 september 2023 12:17 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Lichte escalatie, maar niet heel veel toch. Noord Korea is nu al een paria. Weet btw niet wat Polen ermee te maken heeft want dan is het wel escalatie want Navo artikel 5 en blbalba.
Als Polen wordt binnen gevallen door Rusland geldt artikel 5. Lees anders ff:quote:Op woensdag 6 september 2023 12:20 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Leg uit, Polen mengt zich erin en het is dan artikel 5? Hoe dan?
Copy/Paste vanuit een Premium Artikel mag dan juist weer nietquote:Op woensdag 6 september 2023 12:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik zie nu dat er geen bron bij staat is van Telegraaf. Dat copy pasten was best wat werk want het staat achter een paid wall
https://www.telegraaf.nl/(...)-leveren-aan-rusland
Wie zei precies dat Rusland Oekrane nooit zou binnenvallen?quote:Op woensdag 6 september 2023 12:20 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja bangmakerij? net zoals dat Rusland toch nooooooooooit Oekrane zou binnen vallen? Noord Koreaanse troepen werken ook al in werkkampen in Rusland en China. Waarom zouden ze niet voor geld af en toe een geweer oppakken? Ze hebben een groot leger en dan kunnen de soldaten weer wat gevechtservaring op doen, handig tegen Zuid Korea.
Ja maar in dit geval mengt Polen zich in de strijd en is dat andersom. Polen wordt zelf niet aangevallen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Als Polen wordt binnen gevallen door Rusland geldt artikel 5. Lees anders ff:
https://nos.nl/collectie/(...)vragen-en-antwoorden
Als Rusland afspraken maakt met een ander land m.b.t. het leveren van manschappen, dan gaat Oekrane dat ook doen. Polen zal hier wellicht gehoor aan geven.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:17 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Lichte escalatie, maar niet heel veel toch. Noord Korea is nu al een paria. Weet btw niet wat Polen ermee te maken heeft want dan is het wel escalatie want Navo artikel 5 en blbalba.
Artikel 5 geld enkel als je aangevallen wordt. Nu is dat feitelik al gebeurd met de raket die lande in polen en daar burgers gedood heeft (of het een ukrains afgevuurde raket was is up to debate, maar een kniesoor die daar op let). Polen mag altijd zelf een speciale operatie starten, daarvoor heeft het de NAVO niet nodigquote:Op woensdag 6 september 2023 12:17 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wacht even, je schiet nu alle kanten op. Extec zei dat Polen zich erin ging mengen in Oekraine als NK Rusland ging helpen en jij begon over artikel 5 zonder uitleg en nu zeg je omdat Rusland Polen zou binnen vallen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Zonde van de moeite want als het achter een paywall staat mag je niet copy pastenquote:Op woensdag 6 september 2023 12:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik zie nu dat er geen bron bij staat is van Telegraaf. Dat copy pasten was best wat werk want het staat achter een paid wall
Tja verandert weinig toch? Oekrane heeft al regelmatig defensie "adviseurs" op eigen grond gehad ter ondersteuning en voor de uitleg van wapens etc. Ook zijn ze al vaak in het buitenland geweest voor trainingen. Rusland gebruikt al langer soldaten uit omliggende landen (voormailig sovjet landen) om te helpen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:24 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als Rusland afspraken maakt met een ander land m.b.t. het leveren van manschappen, dan gaat Oekrane dat ook doen. Polen zal hier wellicht gehoor aan geven.
Let wel, het zal dan waarschijnlijk niet alleen blijven bij het leveren van soldaten. Want die soldaten moeten ook beschermd worden, dus dan komt de hele mallemolen mee.
rus nodigd dan bondgenoten uit om mee te gaan vechten. Dan kan je niet volhouden dat als polen dat zou besluiten te doen, dat een verdere escalatie is. En NAVO art 5 blablabla is als polen op eigen grondgebied wordt aangevallen, niet als die zelf besluiten te gaan matten.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:17 schreef LethalNinja het volgende:
Weet btw niet wat Polen ermee te maken heeft want dan is het wel escalatie want Navo artikel 5 en blbalba.
Ik snap sowieso niet waarom je bij mij Polen erbij haalt. Anders ga je met Extec verder kletsen over de bemoeienis van Polen. Mijn post ging over Noord Koreaanse troepen die wellicht straks meevechten.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:25 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wacht even, je schiet nu alle kanten op. Extec zei dat Polen zich erin ging mengen in Oekraine als NK Rusland ging helpen en jij begon over artikel 5 zonder uitleg en nu zeg je omdat Rusland Polen zou binnen vallen.
Ik volg je gedachtengang niet zo.
er is een (groot) verschil tussen vrijwilligers en beroeps. De buitenlanders die zich in het conflict mengen doen dat niet op officile titel. Die genieten niet dezelfde rechten en moeten zichzelf zien te redden. Ze kunnen zich niet beroepen op hulp van het land waar ze ingeschreven staan.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Tja verandert weinig toch? Oekrane heeft al regelmatig defensie "adviseurs" op eigen grond gehad ter ondersteuning en voor de uitleg van wapens etc. Ook zijn ze al vaak in het buitenland geweest voor trainingen. Rusland gebruikt al langer soldaten uit omliggende landen (voormailig sovjet landen) om te helpen.
Daar is de UK natuurlijk ook zelf schuld aan. Als je gaat roepen dat het de beste tank ter wereld is en nauwelijks is te vernietigen en tijdens conflicten waar ze ooit zijn ingezet er niet een verloren hebt, op 1 na vanwege een zelf gemaakte fout vanwege zijn titanium bepantsering dan krijg je dit soort onzin tweets waarbij er dan 1 verloren gaat bij de eerste de beste inzet. Maar in feite is alles te vernietigen en zo gek is dat dus niet.quote:
Verschil zit hem in het pakje dat die noord-koreanen dan aan hebben. Dat rus nu mensen betrekt en die in rus uniform hijst, net als oekraine nu doet met vrijwilligers, telt niet.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:26 schreef LethalNinja het volgende:
Rusland gebruikt al langer soldaten uit omliggende landen (voormailig sovjet landen) om te helpen.
quote:Op woensdag 6 september 2023 12:17 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 september 2023 12:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Je postjes gingen niet over Polen? Ow....?quote:Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom je bij mij Polen erbij haalt. Anders ga je met Extec verder kletsen over de bemoeienis van Polen. Mijn post ging over Noord Koreaanse troepen die wellicht straks meevechten.
Ja, hij wil graag de deelname van noord-korea aan deze oorlog in een vacuum bespreken.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je postjes gingen niet over Polen? Ow....?
https://www.telegraaf.nl/(...)-leveren-aan-ruslandquote:Op woensdag 6 september 2023 12:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je postjes gingen niet over Polen? Ow....?
Ja die gevolgen voel ik wel hoor, "dat zal mij leren"........quote:Op woensdag 6 september 2023 12:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, hij wil graag de deelname van noord-korea aan deze oorlog in een vacuum bespreken.
Maar zo werkt het niet, daar gaan gewoon gevolgen aan vast zitten.
Daar gaan dan consequenties uit voortvloeien.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Klopt ging over het mee doen van Noord Korea. Iemand anders ging mij later vragen stellen over Polen maar daar ging de Telegraaf post niet over.
Waarom wil je het niet hebben over Noord Korea, je probeert het van Noord Korea weg te sturen. Licht dat maar toe, duidelijk?quote:Op woensdag 6 september 2023 12:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar gaan dan consequenties uit voortvloeien.
Duidelijk?
Want blijkbaar wil je die consequenties niet bespreken.
Prima maar jij zei zelf wat over Polen en daar stelde ik een vraag over. Het was geen aanval maar je werd een beetje ehm.... prikkelbaar. Jammer.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Klopt ging over het mee doen van Noord Korea. Iemand anders ging mij later vragen stellen over Polen maar daar ging de Telegraaf post niet over.
Ik zie dat er nog wel van komen. Geen kernwapens maar wel een conventionele clash waarbij er uiteindelijk navo troepen in Oekrane worden ingezet. Zeker aangezien Oekrane zowel de Donbass als de Krim willen bevrijden.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:34 schreef sp3c het volgende:
Er gaan al de hele oorlog verhalen dat Jan en alleman mee zouden komen doen maar vooralsnog komt er niemand opdagen
Ik zie het zo snel niet gebeuren eerlijk gezegd
Dit was min of meer wat ik al zei. Maar zijn antwoord was het volgende:quote:Op woensdag 6 september 2023 12:34 schreef sp3c het volgende:
Er gaan al de hele oorlog verhalen dat Jan en alleman mee zouden komen doen maar vooralsnog komt er niemand opdagen
quote:Op woensdag 6 september 2023 12:20 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja bangmakerij? net zoals dat Rusland toch nooooooooooit Oekrane zou binnen vallen? Noord Koreaanse troepen werken ook al in werkkampen in Rusland en China. Waarom zouden ze niet voor geld af en toe een geweer oppakken? Ze hebben een groot leger en dan kunnen de soldaten weer wat gevechtservaring op doen, handig tegen Zuid Korea.
Ik wil het een andere keer wel over Polen hebben hoor. Maar op dit moment weet ik weinig van Polen en waarom die wel of niet zou meevechten. Het is verder ook niet relevant met het artikel dat ik eerder heb gedeeld. Dat gaat over Nood Korea. Dat heb ik gedeeld en daar heb ik de vraag bij gezet wat jullie daarvan vinden ;-)quote:Op woensdag 6 september 2023 12:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Prima maar jij zei zelf wat over Polen en daar stelde ik een vraag over. Het was geen aanval maar je werd een beetje ehm.... prikkelbaar. Jammer.
Jij stelt een theorie, Extec de mogelijke gevolgen van de theorie. Als jij je theorie wilt bespreken maar de mogelijke gevolgen niet wordt dat een nogal eentonige discussie.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:37 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Waarom wil je het niet hebben over Noord Korea, je probeert het van Noord Korea weg te sturen. Licht dat maar toe, duidelijk?
Ja is inderdaad niet nieuw. Volgens mij had ik vorig jaar ook al eens gelezen dat Noord Korea zou mee vechten. Gezien de huidige ontwikkelingen voor het Russische leger bij o.a Robotny en omdat de reserve troepen op zijn ziet het er wel naar uit dat Rusland de extra handjes nu meer dan ooit kan gebruiken.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:34 schreef sp3c het volgende:
Lieve doggoquote:Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef 3rr0r het volgende:
Geen kattenfilmpje maar hond
[ twitter ]
Ik gaf je mijn mening toch? Ik geloof er niet zo in.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:40 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik wil het een andere keer wel over Polen hebben hoor. Maar op dit moment weet ik weinig van Polen en waarom die wel of niet zou meevechten. Het is verder ook niet relevant met het artikel dat ik eerder heb gedeeld. Dat gaat over Nood Korea. Dat heb ik gedeeld en daar heb ik de vraag bij gezet wat jullie daarvan vinden ;-)
Grappig hoe Patron Blinken nauwelijks aandacht geeft maar vooral richt op de snackjes van zijn begeleider.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef 3rr0r het volgende:
Geen kattenfilmpje maar hond
[ twitter ]
Ik zie dit sowieso niet gebeuren, laat ik dat voorop stellen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:37 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Waarom wil je het niet hebben over Noord Korea, je probeert het van Noord Korea weg te sturen. Licht dat maar toe, duidelijk?
NK zal natuurlijk nooit officieel troepen inzetten als je het mij vraagt. Dat zal dan gebeuren onder de noemer vrijwilligers zoals er ook Polen en andere westerse inwoners nu op dit moment mee vechten in Oekrane. Of zoals de Russen al sinds 2014 de rebellen steunen met zogenaamde Russische vrijwilligers dat gewoon Russische militairen waren.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie dit sowieso niet gebeuren, laat ik dat voorop stellen.
Maar louter het feit dat noord-korea mee zou gaan doen, vind ik weinig interessant. En normaliter kun je dat ook niet analyseren zonder naar de verdere gevolgen te kijken.
Vandaar dat ik zeg: jij wil het graag hebben over dat die mee gaan doen in een vacuum, net alsof als hun mee zouden gaan doen, dat totaal geen verdere consequenties heeft.
Maar een van de al dan niet serieuze rode lijnen van het kremlin was dat het westen zich niet (met boots on the ground) zou gaan bemoeien met deze oorlog.
En dat zou het kremlin dan van tafel vegen als ze dat zelf wel zouden doen.
Vrijwilligers uit Noord Koreaquote:Op woensdag 6 september 2023 12:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
NK zal natuurlijk nooit officieel troepen inzetten als je het mij vraagt. Dat zal dan gebeuren onder de noemer vrijwilligers zoals er ook Polen en andere westerse inwoners nu op dit moment mee vechten in Oekrane. Of zoals de Russen al sinds 2014 de rebellen steunen met zogenaamde Russische vrijwilligers dat gewoon Russische militairen waren.
Dat zou kunnen, maar dan kan de andere kant met gelijke munt terugbetalen. Dus: hijs bv die polen maar in een UA uniform en gaan met die banaan.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
NK zal natuurlijk nooit officieel troepen inzetten als je het mij vraagt. Dat zal dan gebeuren onder de noemer vrijwilligers zoals er ook Polen en andere westerse inwoners nu op dit moment mee vechten in Oekrane. Of zoals de Russen al sinds 2014 de rebellen steunen met zogenaamde Russische vrijwilligers dat gewoon Russische militairen waren.
Dat gaat op de manier zoals met de Tsjetsjeense inzet.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vrijwilligers uit Noord KoreaZou Poetin dat met een strak gezicht kunnen aankondigen?
Dat land is gewoon onderdeel van de rus federatie. Niet echt goed vergelijkquote:Op woensdag 6 september 2023 13:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat gaat op de manier zoals met de Tsjetsjeense inzet.
Dat zie ik dan ook wel gebeuren Polen of UK etc in UA uniformen. Zeker aangezien Oekrane de Krim en de Donbass willen bevrijden lijkt mij dat zelfs een noodzaak.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan kan de andere kant met gelijke munt terugbetalen. Dus: hijs bv die polen maar in een UA uniform en gaan met die banaan.
Het westen is natuurlijk wel goed, maar niet gek.
Een uitgemergelde koreaan die bijkans geen woord rus of welke andere taal dan koreaans spreekt ga je slecht verborgen houden op het moment dat ze ze als POW gaan ondervragen, of interviewen.
Polen heeft al gepraat met oekraine over serieuze inzet van troepen, zeg maar: als het 'wat kalmer wordt'. Dus de intentie van hun zou ik niet onderschatten.
Ik denk dat de VS wat betreft het helemaal niet erg zou vinden als er een bataljon oid Noord-Koreanen mee gaat doen.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:19 schreef Starhopper het volgende:
Hoe serieus moeten we het NK leger eigenlijk nemen? Ze kunnen wel leuk marcheren voor de propagandafilmpjes maar kunnen ze ook vechten? Volgens mij stelt het geen reet voor.
Met milieu vriendelijke pijl en boog?quote:Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef ExTec het volgende:
Wat leuk dat de milieu-hippies ook meevechten.
[ twitter ]
CNNquote:Romania's defense minister, Angel Tilvar, has confirmed that parts of a Russian drone fell on Romanian territory after it had targeted a Ukrainian port on the River Danube, which runs along the border between the two countries.
Tilvar spoke with CNN’s Romanian affiliate A3CNN while visiting the area Wednesday.
The defense ministry had initially denied reports earlier this week that parts of a Russian drone had fallen on the Romanian side of the Danube.
Nice!!!quote:Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Poetin, paar dagen voor de invasie.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:22 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wie zei precies dat Rusland Oekrane nooit zou binnenvallen?
Jonge knapen die niet beter weten dan wat het land hun laat zien.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:19 schreef Starhopper het volgende:
Hoe serieus moeten we het NK leger eigenlijk nemen? Ze kunnen wel leuk marcheren voor de propagandafilmpjes maar kunnen ze ook vechten? Volgens mij stelt het geen reet voor.
Polen gaat helemaal niet meevechten mochten er Noord-Koreanen mee gaan doen (wat ik ook niet zie gebeuren). En Polen gaat al helemaal niet hun soldaten daar heen sturen en vervolgens in een UA pakje trekken. Dan gaan ze natuurlijk hun leger gewoon zelf besturen.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zie ik dan ook wel gebeuren Polen of UK etc in UA uniformen. Zeker aangezien Oekrane de Krim en de Donbass willen bevrijden lijkt mij dat zelfs een noodzaak.
Netjes alle hulsjes in de daarvoor bestemde afvalbak?quote:Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Ja, dan weet je tenminste hoe je het NK leger moet inschatten.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik denk dat de VS wat betreft het helemaal niet erg zou vinden als er een bataljon oid Noord-Koreanen mee gaat doen.
Maar kunnen ze wel vechten? Ik denk dat het vooral show is.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jonge knapen die niet beter weten dan wat het land hun laat zien.
In tegenstelling tot groot aantal Russen hebben Noord Koreanen weinig besef van de buitenwereld.
Probleem ook voor hun is, dat mocht men zich overgeven of deserteren, dan weten ze heel goed dat hun families dan de sjaal zijn.
Dus deze luitjes zijn gigantisch fanatiek.
Zeker, en de orcs gaan in de compostbakquote:Op woensdag 6 september 2023 13:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Netjes alle hulsjes in de daarvoor bestemde afvalbak?
Mochten ze troepen sturen dan zijn het vast wat kliekjes met vooral symbolische waarde.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar kunnen ze wel vechten? Ik denk dat het vooral show is.
Wil ik we garanties dat er geen verrijkt uranium op ze is gebruikt.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, en de orcs gaan in de compostbak
De Tiktok-brigade maar dan zonder Tiktok.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar kunnen ze wel vechten? Ik denk dat het vooral show is.
Het stelt kwalitatief weinig voor idd maar het voornaamste is dat Poetin het recruiteren van "normale" Russen dan weer kan uitstellen terwijl dat nou juist voor onrust in de Russische samenleving zou kunnen zorgen. Dus met name op dat vlak erg jammer als het hem lukt om Noord Koreanen in te zetten.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:19 schreef Starhopper het volgende:
Zeker waar, maar ik verwacht niet dat hij 200k man krijgt. En een deel er van zal toch naar het front moeten.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het stelt kwalitatief weinig voor idd maar het voornaamste is dat Poetin het recruiteren van "normale" Russen dan weer kan uitstellen terwijl dat nou juist voor onrust in de Russische samenleving zou kunnen zorgen. Dus met name op dat vlak erg jammer als het hem lukt om Noord Koreanen in te zetten.
Jeetje.quote:
quote:Op woensdag 6 september 2023 15:09 schreef Aether het volgende:
'Resten van Russische drone gevonden in Roemeni'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71861399
In Roemeni zijn brokstukken van een Russische drone gevonden, zegt de Roemeense minister van Defensie tegen Antena 3 CNN. De stukken werden gevonden op Roemeens grondgebied aan de grens met Oekrane, nadat de afgelopen dagen nabijgelegen Oekraense havens door Rusland werden aangevallen.
Oekrane zei maandag al dat Russische drones waren neergekomen op Roemeens grondgebied, maar Roemeni zelf ontkende dat toen nog. Uiteindelijk werden in de omgeving van Plauru resten van een neergestorte drone gevonden.
De Roemeense minister gaat de beveiliging in het gebied opschroeven, met meer observatiepunten en patrouilles. Eerder veroordeelde hij ook al de aanval op de Oekraense havens vlak bij de grens met Roemeni.
WTF! Was dit een clusterbom? Ik zie en hoor ook meerdere kleinere explosies.quote:
Wat willen ze doen dan, brokstukken die neervallen met een netje opvangen eer ze op het land vallen?quote:Op woensdag 6 september 2023 15:09 schreef Aether het volgende:
'Resten van Russische drone gevonden in Roemeni'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71861399
In Roemeni zijn brokstukken van een Russische drone gevonden, zegt de Roemeense minister van Defensie tegen Antena 3 CNN. De stukken werden gevonden op Roemeens grondgebied aan de grens met Oekrane, nadat de afgelopen dagen nabijgelegen Oekraense havens door Rusland werden aangevallen.
Oekrane zei maandag al dat Russische drones waren neergekomen op Roemeens grondgebied, maar Roemeni zelf ontkende dat toen nog. Uiteindelijk werden in de omgeving van Plauru resten van een neergestorte drone gevonden.
De Roemeense minister gaat de beveiliging in het gebied opschroeven, met meer observatiepunten en patrouilles. Eerder veroordeelde hij ook al de aanval op de Oekraense havens vlak bij de grens met Roemeni.
Nee dat is iets op de grond denk ik, elektriciteitskastje ofzoquote:Op woensdag 6 september 2023 15:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
WTF! Was dit een clusterbom? Ik zie en hoor ook meerdere kleinere explosies.
Gore teringhonden!![]()
![]()
Met meer obervatie punten en patrouilles zijn ze nog sneller en beter in staat om te vertellen waarom de volgende weer geen aanval op NAVO grondgebied is.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan, brokstukken die neervallen met een netje opvangen eer ze op het land vallen?
Afweergeschut bij de Roemeense grens installeren en vliegende objecten die naderen uit de lucht knallen.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan, brokstukken die neervallen met een netje opvangen eer ze op het land vallen?
Die knakker kan beter naar een bejaardentehuisquote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
Hihi, Henk heeft de NAFO op bezoek gehad:
[ twitter ]
Tuurlijk moet er aangedrongen worden op een compromis. Vrede is de uitweg immers.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Ja geloof je het zelf, dat ze drones boven Oekraine kapot gaan schieten want anders is er risico dat er stukken op hun land neerkomen.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Afweergeschut bij de Roemeense grens installeren en vliegende objecten die naderen uit de lucht knallen.
Maargoed, daar maak je ook Poetin boos mee.
Een buffer zone van een aantal km is doodnormaal om je eigen burgers te beschermen (zoals Turkije ook deed in Syrie en wij o.a. Patriots daarheen stuurde voor het dekken ervan). De enige reden waarom het nu niet gebeurd is omdat Rusland.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja geloof je het zelf, dat ze drones boven Oekraine kapot gaan schieten want anders is er risico dat er stukken op hun land neerkomen.
Het verbaasd me hoeveel bedrijvigheid er is zo dicht bij het front.quote:
Beste oplossing is pensioenen omhoog en belastingvrijstelling voor langzame campers.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Over bedrijvigheid gesproken:quote:Op woensdag 6 september 2023 16:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het verbaasd me hoeveel bedrijvigheid er is zo dicht bij het front.
Maar goed we hebben het random burgerdoel weer gehad van deze 48 uur. Walgelijke tactiek.
"Hier heb je je F-16s, nu wel een compromis sluiten, h".quote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Alweer?quote:Op woensdag 6 september 2023 16:37 schreef HSG het volgende:
De eerste Britse Uitdager 2 is vernietigd.
[ twitter ]
Return to senderquote:Op woensdag 6 september 2023 16:17 schreef Hyperdude het volgende:
Russische landmijnen recyclen.
[ twitter ]
BIEM!quote:Op woensdag 6 september 2023 16:17 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Ja, de Russische ambassade had het er ook maar druk mee.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:37 schreef HSG het volgende:
De eerste Britse Uitdager 2 is vernietigd.
[ twitter ]
Gekke Henkiequote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Misschien moet ie Putin feliciterenquote:Op woensdag 6 september 2023 15:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die knakker kan beter naar een bejaardentehuis
Omdat die wunderwaffe-propaganda maar eens te meer gelogenstraft wordt.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Deze gaat tot eind september elke dag voorbijkomen.
Tja had niet anders verwacht sinds hij bij de huisjesmelker partij zit.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Is dat ooit gezegd dan?quote:Op woensdag 6 september 2023 16:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat die wunderwaffe-propaganda maar eens te meer gelogenstraft wordt.
Als we 'dit en dit' sturen dan is het zo gebeurd. Nee.
Omdat het beter is als de oude sovjetmeuk, en meer bescherming biedt voor de crew, groter bereik heeft en zo.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat verzin je zelf.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1699405764983415077quote:At least 16 people have been killed by Russian shelling in Kostyantynivka, Donetsk region. Russian terrorists have attacked a regular market, shops, and a pharmacy, killing innocent people. The number of casualties could rise further.
Anyone in the world who is still dealing with anything Russian simply ignores this reality. Heinous evil. Brazen wickedness. Utter inhumanity.
My condolences to everyone who has lost a loved one. The Russian evil must be defeated as soon as possible.
Ja, daar zal het het kremlin echt om te doen zijn.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zo dan, das wel ietsje harder dan een granaatje...quote:Op woensdag 6 september 2023 16:17 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Putins' invasie zou maar 3 dagen duren, nou moet je er niet iets anders van maken.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
quote:
quote:Op woensdag 6 september 2023 16:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Omdat het beter is als de oude sovjetmeuk, en meer bescherming biedt voor de crew, groter bereik heeft en zo.
Maar niks is onverwoestbaar.
Dat heeft nooit iemand beweerd.
En dat Wunderwaffe geneuzel komt vooral van het oh zo kritische en vragenstellende kamp...
Nee. Nu idem weer met de F16's. Als er luchtsteun is dan kun je echt een doorbraak forceren.quote:
Keizerrijk van Moskou tot aan Lissabon toch?quote:Op woensdag 6 september 2023 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putins' invasie zou maar 3 dagen duren, nou moet je er niet iets anders van maken.
Dit is X niet. Dan plaats je daar die kritiek maar, hier komt het gewoon dom over.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee. Nu idem weer met de F16's. Als er luchtsteun is dan kun je echt een doorbraak forceren.
En dat is niet per se hier. Maar scroll even door X en dan zie je massa's "experts" die zulke onzin verspreiden.
Keiharde leugens.
Haha ga heen man, ieder topic staat vol met tweets.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is X niet. Dan plaats je daar die kritiek maar, hier komt het gewoon dom over.
Netjes geretourneerd.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:17 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Nah, und? Jij suggereert met je post dat iedereen hier denkt dat het een walk in the park zou worden, iets wat door niemand hier werd aangenomen. Na de eerste aankondiging van zware offensieve wapens duurde het maanden vanwege training en logistiek voordat ze operationeel waren in Oekrane, en nog niet eens alles is gearriveerd. Maanden die Rusland heeft gebruikt om verdedigingslinies met waanzinnig veel mijnen en andere obstakels aan te leggen. Er is werkelijk niemand hier die dacht dat het makkelijk zou worden.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Haha ga heen man, ieder topic staat vol met tweets.
Geef dan eens voorbeelden van dergelijke tweets. Kennelijk staat ieder topic er vol mee, moet niet lastig zijn dan! Ik ben benieuwd naar die talloze tweets “Als we 'dit en dit' sturen dan is het zo gebeurd”.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Haha ga heen man, ieder topic staat vol met tweets.
Meneertje is vergeten dat er ook moslims met plezier door Rusland naar de slachtbank gestuurd worden?quote:
Ja, gisteren rond Elst. Ze gingen (dus) niet erg snel.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Vandaag heel laag wat militaire transportvliegtuigen zien overvliegen @:twente.
Meer waarnemingen?
https://www.defensie.nl/onderwerpen/vliegbewegingenquote:Op woensdag 6 september 2023 18:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Meer waarnemingen?
Verschillende oefeningen aan de gang op dit ogenblik.quote:Van 4 tot en met 16 september vindt de internationale oefening Falcon Leap plaats. Tijdens de oefening wordt laag gevlogen met militaire transportvliegtuigen boven een groot deel van Nederland.
Dat was dichtbij!quote:
FTFYquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:26 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Zolang de vodka Wodka gratis is....
Die had gehoopt op de regen zoals in Amerika het geval dit jaar.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:03 schreef Slayage het volgende:
Burning man, Russian edition
[ twitter ]
Dat hele Armata platform is n grote slapstick komedie.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:21 schreef Slayage het volgende:
Pikken is goede business in Rusland
[ twitter ]
Staat het berhaupt vast dat het om een Challenger gaat?quote:Op woensdag 6 september 2023 12:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar is de UK natuurlijk ook zelf schuld aan. Als je gaat roepen dat het de beste tank ter wereld is en nauwelijks is te vernietigen en tijdens conflicten waar ze ooit zijn ingezet er niet een verloren hebt, op 1 na vanwege een zelf gemaakte fout vanwege zijn titanium bepantsering dan krijg je dit soort onzin tweets waarbij er dan 1 verloren gaat bij de eerste de beste inzet. Maar in feite is alles te vernietigen en zo gek is dat dus niet.
Experts als die David.d hebben het niet ontkend bij het zien van die beelden.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Staat het berhaupt vast dat het om een Challenger gaat?
Dit uiteraard in tegenstelling tot de satans, armata's en su-57's die lichtjaren vooruit lopen op de verouderde techniek waar westerse legers mee opgescheept zitten.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Britten hebben het ook bevestigdquote:Op woensdag 6 september 2023 19:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Staat het berhaupt vast dat het om een Challenger gaat?
Mwa, de enigen die hier pertinent Russische leugens verspreiden zijn jij en je collega kremlintrolletjes.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee. Nu idem weer met de F16's. Als er luchtsteun is dan kun je echt een doorbraak forceren.
En dat is niet per se hier. Maar scroll even door X en dan zie je massa's "experts" die zulke onzin verspreiden.
Keiharde leugens.
Ik weet zeker dat de drone piloot met een harde plasser achter die KA-52 aan zat :'Dquote:
Het kan nog steeds een geweldige tank zijn. Wij weten niet wat deze allemaal te verduren heeft gehad. De eerste de beste inzet, als dat al uberhaupt klopt, is wel aan een hevig gefortificeerde front met mijnenvelden, artillerie en ka 52 helicopters. Niet zo gek dat er tanks verloren gaan.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar is de UK natuurlijk ook zelf schuld aan. Als je gaat roepen dat het de beste tank ter wereld is en nauwelijks is te vernietigen en tijdens conflicten waar ze ooit zijn ingezet er niet een verloren hebt, op 1 na vanwege een zelf gemaakte fout vanwege zijn titanium bepantsering dan krijg je dit soort onzin tweets waarbij er dan 1 verloren gaat bij de eerste de beste inzet. Maar in feite is alles te vernietigen en zo gek is dat dus niet.
Die ‘roddels’ zijn er al sinds jaar en dag..quote:Op woensdag 6 september 2023 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Boze tongen (.slechte bronnen) beweren dat hij in die tijd coke en crack rookte op een homo feestje en aan het kontbonken was.
CNNquote:And in terms of long-term military support the new package commits $100 million in military support, through the foreign military financing program, the department said. This comes as conversations between the US and Ukraine over long-term support continue.
“I met today with President (Volodymyr) Zelensky I discussed longer-term sustainable security arrangements, which will provide ongoing security assistance and modern military equipment across land, air, sea and cyberspace, as well as training and intelligence share. The State Department is leading these discussions, which will continue in the months ahead,” Blinken said.
More than one-fifth of the new support announced on Wednesday, totaling more than $200 million, will go toward support for transparency and reform, bolstering efforts on anti-corruption, rule of law and the justice sector, the department said. This support notably comes following the resignation of the Ukrainian defense minister earlier this week in the wake of a number of corruption scandals in the Ukrainian Ministry of Defense.
The US will also use this bucket of funding for transparency-related efforts to direct funding towards Ukraine’s capacity to both investigate and prosecute war crimes, invest in reconstruction efforts and strengthen the country’s financial management practices.
The humanitarian assistance portion of this new assistance totaling $206 million will go towards critical support including food, water, and shelter to those in Ukraine and those forced to flee to neighboring countries. There will also be more than $90 million in humanitarian assistance specifically for demining, the department said.
Dus de F16's zijn geen escalatie. Dat scheelt.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
[..]
Keiharde leugens.
Wat heeft Oekrane daarmee te maken?quote:Op woensdag 6 september 2023 22:26 schreef oheng het volgende:
Turkije en rusland hebben afgesproken dat 1 miljoen ton graan vervoerd mag worden als een soort graan deal "light".
Onder de vorige graandeal exporteerde Oekraine 33 miljoen ton graan.
De Russen hebben wel degelijk hardened aircraft shelters (HAS). Alleen zijn bv. die TU95's van een dusdanig formaat dat je daar moeilijk een HAS voor kan bouwen, dat zou wel een heel duur feestje worden.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, ze hebben dit al sinds het begin 80 jaar geleden. Er is vast een reden waarom dat wij hangaars hebben en zij niet maar ik kan het niet vinden. @:achja misschien?
Mogelijk met de diepte van het land te maken en dat ze niet bang zjjn dat ze geraakt worden ofzo? Hoewel het met het weer me ook beter lijkt dat ze binnen staan?
Zoals het hier staat leek het voor mij erop dat Oekrane dankzij de bemiddeling van Turkije met Rusland 1 miljoen ton graan mocht exporteren.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:26 schreef oheng het volgende:
Turkije en rusland hebben afgesproken dat 1 miljoen ton graan vervoerd mag worden als een soort graan deal "light".
Onder de vorige graandeal exporteerde Oekraine 33 miljoen ton graan.
Vanaf # 219 AnneX in PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #58quote:Op woensdag 6 september 2023 18:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Meer waarnemingen?
Of een soort stilzwijgende afspraak:quote:Op woensdag 6 september 2023 22:50 schreef trein2000 het volgende:
Dat gedoetje met die drone in Roemeni roept ook wel wat vraagtekens op. Niemand verwacht een militaire reactie vanwege een afzwaaier waarbij niemand gewond raakt. Maar dat ontkennen straalt toch een bepaalde lafheid uit, en we weten hoe Poetin daar op reageert.
quote:Op woensdag 6 september 2023 10:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
Goh, weten jullie welke discussie ik al even mis..?
Maar wat grote bommen betreft. Waarom heeft Rusland bepaalde wapens nog niet (veel) ingezet?
Ze hebben chemisch, hoewel dat natuurlijk schuurt tegen nucleair. Maar ze hebben ook dingen zoals de FOAB’s waar zelf de VS de moeder versie zelfs al eens heeft ingezet.
Een strijd zoals eerder rond Bakhmut zou er misschien makkelijker van worden. Of kan dat gewoon niet omdat men fysiek een vliegtuig boven de dropzone moet zien te krijgen dan?
Ik zeg niet dat deze wapens nut en/of tactisch belang hebben, maar het zou wel in het straatje passen van Rusland niet?
400.000 Russen, hoe lang zal het duren voor ze een deel van Thailand gaan claimen?quote:Op woensdag 6 september 2023 22:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)e_fed_up_of_russian/
Locals on Thailand’s Phuket Are Fed up of Russian Draft Dodgers
rusland exporteert nog steeds vrolijk graan over de Zwarte Zee, dus ik neem aan dat Oekraine deze 1 miljoen ton graan mag exporteren?quote:
Volgens mij is die 1 miljoen ton graan gewoon van Rusland (nou ja, kan ook gejat zijn van Oekrains bezet gebied) zelf, ze hadden toch afgesproken samen te werken en graan te exporteren naar Afrika?quote:Op woensdag 6 september 2023 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
rusland exporteert nog steeds vrolijk graan over de Zwarte Zee, dus ik neem aan dat Oekraine deze 1 miljoen ton graan mag exporteren?
Ja, volgens mij nu ook... Wat een waardeloze deal.quote:Op woensdag 6 september 2023 23:13 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Volgens mij is die 1 miljoen ton graan gewoon van Rusland (nou ja, kan ook gejat zijn van Oekrains bezet gebied) zelf, ze hadden toch afgesproken samen te werken en graan te exporteren naar Afrika?
Allemaal nazi's daar in Thailandquote:Op woensdag 6 september 2023 23:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
400.000 Russen, hoe lang zal het duren voor ze een deel van Thailand gaan claimen?
We lokken hem weer in de val. Op een dag gaat ie te ver en dan pakken we hem.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:50 schreef trein2000 het volgende:
Dat gedoetje met die drone in Roemeni roept ook wel wat vraagtekens op. Niemand verwacht een militaire reactie vanwege een afzwaaier waarbij niemand gewond raakt. Maar dat ontkennen straalt toch een bepaalde lafheid uit, en we weten hoe Poetin daar op reageert.
Ondanks dat het om Andrey Gurulev gaat zal hij niet snel serieus genomen worden. Maar het feit dat zulke hoge figuren zulke uitspraken doen in Rusland is natuurlijk nogal lachwekkend.quote:
Het maakt voor mij niet uit wie het zegt, Rusland dreigt heel erg vaak met nukes maar zij zijn niet de enigen met nukes en een nuke op Oekrane zal niets helpen maar het alleen dramatisch verder escaleren. Zulke verhalen zou je in de kroeg verwachten, niet op de nationale tv/media.quote:Op donderdag 7 september 2023 01:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ondanks dat het om Andrey Gurulev gaat zal hij niet snel serieus genomen worden. Maar het feit dat zulke hoge figuren zulke uitspraken doen in Rusland is natuurlijk nogal lachwekkend.
En dat bepalen Turkije en Rusland?quote:Op woensdag 6 september 2023 23:06 schreef oheng het volgende:
rusland exporteert nog steeds vrolijk graan over de Zwarte Zee, dus ik neem aan dat Oekraine deze 1 miljoen ton graan mag exporteren?
Heel veel girlie-men.quote:
Budanovquote:
"De echte vraag waarover de olympische wereld zich moet buigen is welke plaats Russische atleten krijgen. Zij hebben soms een leven lang voor de Spelen getraind en kunnen ook slachtoffer zijn van het Russische regime."quote:Op donderdag 7 september 2023 08:02 schreef Aether het volgende:
Macron: geen plek voor Rusland op Spelen in Parijs
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71875574
Mogen ze wel onder een neutrale vlag spelen? Dat vraag ik me af. Gok van wel.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"De echte vraag waarover de olympische wereld zich moet buigen is welke plaats Russische atleten krijgen. Zij hebben soms een leven lang voor de Spelen getraind en kunnen ook slachtoffer zijn van het Russische regime."
Lekker naef weer![]()
![]()
Ja. Mijn stukje heb ik ook gekopieerd uit het deel van de neutrale vlag. Topsport en politiek (euh regime) is nauw met elkaar verbonden dus een neutrale vlag mag geen optie zijn.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mogen ze wel onder een neutrale vlag spelen? Dat vraag ik me af. Gok van wel.
Onder neutrale vlag spelen, en dan als winnaars worden gehuldigd in eigenland, na de spelen?quote:Op donderdag 7 september 2023 09:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Mijn stukje heb ik ook gekopieerd uit het deel van de neutrale vlag. Topsport en politiek (euh regime) is nauw met elkaar verbonden dus een neutrale vlag mag geen optie zijn.
Dit ja. Net als vorig jaar, een maand na de invasiequote:Op donderdag 7 september 2023 09:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Onder neutrale vlag spelen, en dan als winnaars worden gehuldigd in eigenland, na de spelen?
Na dit geloof ik er helemaal niet meer in.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja. Net als vorig jaar, een maand na de invasie![]()
![]()
Heel trots met een Z op de borst.
[ afbeelding ]
Zie je het al voor je dat zij onder de neutrale vlag naar de spelen gaat?quote:Op donderdag 7 september 2023 09:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Na dit geloof ik er helemaal niet meer in.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |