abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210542812
https://threadreaderapp.com/thread/1699085764502364410.html

Die drone was dus waarschijnlijk geraakt door Oekraiense luchtverdediging en in Roemenie beland.
  dinsdag 5 september 2023 @ 19:34:09 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210542818
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:14 schreef quirina het volgende:
Wauw wat zijn jullie hard over Thierry Baudet. Onze liefelijke lavendelsnuivende *-+#;-
Hij is lief.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 5 september 2023 @ 19:34:47 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210542827
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:54 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Kunnen ze dit soort stellingen niet carpetbommen?
  dinsdag 5 september 2023 @ 19:39:11 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210542859
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Kunnen ze dit soort stellingen niet carpetbommen?
Daar hebben ze nu clustermunitie voor :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210542972
Wat is de logica erachter eigenlijk? Dat een bommetje eraf ketst? Dat de bandenbuffer een gat in het vliegtuig voorkomt? En als het in brand vliegt denken ze het snel te kunnen blussen voor de banden mee gaan doen aan de hittevorming?

twitter
  dinsdag 5 september 2023 @ 19:58:14 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210543066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:49 schreef 3rr0r het volgende:
Wat is de logica erachter eigenlijk? Dat een bommetje eraf ketst? Dat de bandenbuffer een gat in het vliegtuig voorkomt? En als het in brand vliegt denken ze het snel te kunnen blussen voor de banden mee gaan doen aan de hittevorming?

[ twitter ]
Als je een kartonnen drone hebt die enorm veel stalen balletjes in de rondte knalt als ie ontploft, kan je er met een beetje geluk best veel tegen houden.

Nadeel is wel dat je 3 dagen bezig bent de banden eraf te halen als je ff een rondje wil vliegen.
pi_210543198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:55 schreef Slayage het volgende:

[..]
Hij was ook meteen te zien bij ongehoord nederland samen met Cliteur :')
Is Cliteur een beetje genuanceerd of net als Baudet gewoon >95% Poetinpijper?
pi_210543395
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Is Cliteur een beetje genuanceerd of net als Baudet gewoon >95% Poetinpijper?
Die zijn het volgens mij helemaal met elkaar eens alleen is Cliteur te gehaaid om dat ronduit uit te spreken.

Maar nog altijd lid van FvD, dus dan weet ik genoeg.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:19:30 #10
pi_210543402
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als je een kartonnen drone hebt die enorm veel stalen balletjes in de rondte knalt als ie ontploft, kan je er met een beetje geluk best veel tegen houden.

Nadeel is wel dat je 3 dagen bezig bent de banden eraf te halen als je ff een rondje wil vliegen.
Welnee, je vliegt gewoon weg en laat 30 kolonels de banden van de startbaan oprapen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_210543551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:49 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
Let op, ik kan mij vergissen! Maar volgens mij wordt dit gedaan om de drones die Ukraine gebruikt in de war te brengen. De drones kiezen zelfstandig het uiteindelijke doelwit uit door gebruik te maken van computer vision. Door een voorgeprogrammeerde afbeelding van het doelwit te vergelijken met wat de ingebouwde camera's van de drone daadwerkelijk 'zien'. Die banden op de vleugels brengen de drones dus in de war. Op andere plekken doen de Russen dit door verf te gebruiken, zoals bijvoorbeeld op marine schepen.
pi_210543589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Knoc het volgende:

[..]
Let op, ik kan mij vergissen! Maar volgens mij wordt dit gedaan om de drones die Ukraine gebruikt in de war te brengen. De drones kiezen zelfstandig het uiteindelijke doelwit uit door gebruik te maken van computer vision. Door een voorgeprogrammeerde afbeelding van het doelwit te vergelijken met wat de ingebouwde camera's van de drone daadwerkelijk 'zien'. Die banden op de vleugels brengen de drones dus in de war. Op andere plekken doen de Russen dit door verf te gebruiken, zoals bijvoorbeeld op marine schepen.
Maar dat is bij zo'n drone die zichzelf erin boort, hier bij de aanval op die vliegtuigen laatst was er toch een filmpje waarbij de drone iets dropt?
pi_210543644
Deze of het is een ander die filmt hoe een drone zich erin boort, kan ook

twitter
pi_210543669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Knoc het volgende:

[..]
Als ik de Rus was met de taak het vliegtuig van vorm te laten veranderen zou ik niet voor een oplossing met veel zware banden gaan.
pi_210543699
Wat is berhaupt de reden dat ze in de soviet unie geen hangaars gebruiken? Heb dat geprobeerd te googlen maar kom er nooit op :P
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:42:51 #16
pi_210543739
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:38 schreef BEFEM het volgende:
Wat is berhaupt de reden dat ze in de soviet unie geen hangaars gebruiken? Heb dat geprobeerd te googlen maar kom er nooit op :P
Russische vliegtuigen zijn te stoer voor hangars?
pi_210543748
quote:
Op een paar hangars besparen is leuker jacht uitkiezen.
pi_210543754
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:31 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Maar dat is bij zo'n drone die zichzelf erin boort, hier bij de aanval op die vliegtuigen laatst was er toch een filmpje waarbij de drone iets dropt?
Op welke manier de drone zijn doelwit aanvalt is niet relevant. Wat ik beschrijf is de manier waarop de drone zijn doelwit identificeert.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als ik de Rus was met de taak het vliegtuig van vorm te laten veranderen zou ik niet voor een oplossing met veel zware banden gaan.
Waarom niet? Het is een hele goedkope en snelle manier om de drones onschadelijk te maken. Simplicity is the ultimate sophistication.
pi_210543757
quote:
Omdat ze banden hebben
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210543786
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:43 schreef Knoc het volgende:

[..]
Op welke manier de drone zijn doelwit aanvalt is niet relevant. Wat ik beschrijf is de manier waarop de drone zijn doelwit identificeert.
[..]
Waarom niet? Het is een hele goedkope en snelle manier om de drones onschadelijk te maken. Simplicity is the ultimate sophistication.
Ok, heb daar nog nooit over gehoord bij drones die hun projectiel zo droppen.
pi_210543844
Hier een artikel erover

https://www.thedrive.com/(...)-bombers-from-attack

quote:
A covering of tires could well be calculated to break up the infrared signature of these aircraft, to confuse cruise missiles using image matching for targeting. This technique is also frequently referred to as DSMAC (Digital Scene Matching Area Correlator) or ATR (Automated Target Recognition) when used in cruise missiles.

As we have previously discussed, using DSMAC/ATR would provide land attack versions of Ukraine’s homegrown Neptune missiles with a significant advantage, making them largely immune to electronic warfare jamming. At the same time, their approach to the target would not involve any telltale radio-frequency emissions, thanks to the passive nature of the targeting.
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:10:13 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210544019
quote:
Of ze hebben ondergrondse hangars en decoys op het asfalt staan?

Neeh te ver gezocht, zoiets zou ik doen.
Vakman pur sang
pi_210544048
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of ze hebben ondergrondse hangars en decoys op het asfalt staan?

Neeh te ver gezocht, zoiets zou ik doen.
Nee, ze hebben dit al sinds het begin 80 jaar geleden. Er is vast een reden waarom dat wij hangaars hebben en zij niet maar ik kan het niet vinden. @AchJa misschien?

Mogelijk met de diepte van het land te maken en dat ze niet bang zjjn dat ze geraakt worden ofzo? Hoewel het met het weer me ook beter lijkt dat ze binnen staan?
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:15:38 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210544051
The CAMM-ER (Common Anti-Air Modular Missile - Extended Range) is a surface-to-air missile developed by MBDA, a European defense company. It is an extended-range variant of the CAMM missile family and is designed to provide air defense against a wide range of threats, including aircraft, helicopters, unmanned aerial vehicles (UAVs), and cruise missiles.

The CAMM-ER missile features a two-way datalink, active radar seeker, and a dual-pulse rocket motor for extended range. It has a range of over 40 kilometers (25 miles) and can engage targets at altitudes of up to 40,000 feet. The missile is also capable of engaging multiple targets simultaneously and has a high level of maneuverability to counter agile threats.

The CAMM-ER missile is intended to be launched from ground-based air defense systems, such as truck-mounted launchers or naval vessels. It is part of a broader family of CAMM missiles, which includes the CAMM (land-based air defense) and the Sea Ceptor (naval air defense) variants.

Overall, the CAMM-ER missile provides enhanced air defense capabilities with extended range and improved performance, making it suitable for a variety of operational scenarios.
twitter
pi_210544131
Godskolere, straks moeten we uitkijken voor Polen.
pi_210544160
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Waarom?
Vakman pur sang
pi_210544164
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom?
Daarom!
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:30:24 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210544205
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aine-oorlog-a4173387
Nederland trekt geen lessen uit Oekrane-oorlog
Defensie De krijgsmacht kan de vitale infrastructuur niet beschermen tegen een hybride aanval, waarschuwt Theo van den Doel.

Volgens Jacques Attali, voormalig adviseur van verschillende Franse presidenten (NRC, 23/8) is Europa niet in staat om voor zijn eigen veiligheid op te komen. „Als Donald Trump volgend jaar de verkiezingen wint, ophoudt Oekrane te steunen en zich uit Europa terugtrekt, is Europa verloren.” Die constatering is weliswaar correct maar niet nieuw. De afschrikkingscomponent en het militaire vermogen van de NAVO wordt in hoofdzaak gegenereerd door de Verenigde Staten. Decennialang profiteert West-Europa van deze Amerikaanse bescherming. Dat dit bij het aantreden van een Republikeinse president zou kunnen veranderen daar wordt in Europa liever niet aan gedacht. Immers in dat scenario staat men in Europa praktisch met lege handen.
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:33:42 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210544253
quote:
Derdewereldlanden kunnen zich niet n allerlei dure militaire vliegtuigen n bomvrije shelters permitteren.
pi_210544276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:30 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aine-oorlog-a4173387
Nederland trekt geen lessen uit Oekrane-oorlog
Defensie De krijgsmacht kan de vitale infrastructuur niet beschermen tegen een hybride aanval, waarschuwt Theo van den Doel.

Volgens Jacques Attali, voormalig adviseur van verschillende Franse presidenten (NRC, 23/8) is Europa niet in staat om voor zijn eigen veiligheid op te komen. „Als Donald Trump volgend jaar de verkiezingen wint, ophoudt Oekrane te steunen en zich uit Europa terugtrekt, is Europa verloren.” Die constatering is weliswaar correct maar niet nieuw. De afschrikkingscomponent en het militaire vermogen van de NAVO wordt in hoofdzaak gegenereerd door de Verenigde Staten. Decennialang profiteert West-Europa van deze Amerikaanse bescherming. Dat dit bij het aantreden van een Republikeinse president zou kunnen veranderen daar wordt in Europa liever niet aan gedacht. Immers in dat scenario staat men in Europa praktisch met lege handen.
Wat overdreven, 'verloren' en 'met lege handen' en tevens nogal onrealistisch zelfs met Trump als president.
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:35:31 #33
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Forum Admin dinsdag 5 september 2023 @ 21:35:52 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210544283
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Bij bolszewika kurwa
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:37:08 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210544334
*twitter werkt weer eens niet mee :(

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2023 21:43:19 ]
pi_210544335
Achtervolgd worden door een drone. Wat een nachtmerrie.
pi_210544411
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:35 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Wat overdreven, 'verloren' en 'met lege handen' en tevens nogal onrealistisch zelfs met Trump als president.
Lobby van defensie om meer geld te scoren.
En terecht, even lekker bang maken. :P
Vakman pur sang
pi_210544416
Ze krijgen het nog druk zometeen met leveringen uit Rusland :D

twitter
pi_210544465
twitter
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:44:05 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210544955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:53 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Oef! Dat is wel echt serieus :o .
Dat wordt excel opstarten en je magazijnen en fabrieken via sheets proberen draaiende te houden :D .

Mental note voor Nederlandse Defensie. Ga geen ruzie maken met Dld, want als SAP de stekker er hier uit trekt liggen niet alleen bedrijven eruit. Maar ook Defensie (of is Speer na 20 jaar nog steeds niet afgerond :') )
pi_210545037
quote:
Het enige wat nog ontbreekt zijn nukes.
pi_210545091
quote:
Ik snap ze wel. De ervaring leert dat ze in wereldoorlogen over het algemeen als eerste sneuvelen :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210545115
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:52 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zijn vast al besteld bij een corrupte Rus.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 september 2023 @ 23:06:58 #45
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210545158
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik snap ze wel. De ervaring leert dat ze in wereldoorlogen over het algemeen als eerste sneuvelen :+
In WO1 niet hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210545160
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
_O-

Ik denk dat ze vooral hebben geleerd van hoe het nu in Oekrane gaat en niet dezelfde lot willen ondergaan met niet genoeg middelen om zich te verdedigen en of misschien komt Amerika na volgend jaar als Trump wint niet eens meer helpen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 september 2023 @ 23:08:12 #47
3928 Ulx
pi_210545174
Dat, en ze snappen ook wel dat de weg naar de Noordzee en Denemarken door Polen loopt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210545265
quote:
US-made Bradley vehicles provide more protection on "road to hell," Ukrainian soldiers say
SPOILER
CNN

Bradley beschermt goed
Mensen uit Robotyne mee geevacueerd
Bradley maakt een fluitend geluid
  dinsdag 5 september 2023 @ 23:19:41 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210545271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:39 schreef oheng het volgende:
Achtervolgd worden door een drone. Wat een nachtmerrie.

Altijd afgevraagd wanneer deze dingen werkelijkheid worden. Ik geef t nog 10 jaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210545282
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lobby van defensie om meer geld te scoren.
En terecht, even lekker bang maken. :P
Volgens jouw grote voorbeeld Rob de Wijk is het anders helemaal niet zo onwaarschijnlijk dat Rusland ons eens gaat aanvallen, daar zit hij ons toch steeds voor te waarschuwen? Met zijn geescaleer.

En opzich ben ik het wel eens dat West Europa haar kop in het zand steekt. Enerzijds zijn we (nog) bang voor escalatie, maar aan de andere kant hangt er ook een sfeertje van, die Russen zijn echt niet zo gek om ons aan te vallen hoor! Beetje tegenstrijdig niet?
pi_210545291
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom?
Die hebben een niet al te gezellige regering waar het gaat om de rechtsstaat e.d. Zo'n land tot op de tanden bewapend is niet direct een briljant idee…
pi_210545310
quote:
Straks moeten wij Nederlanders muurtjes gaan stucen in Polen, want anders :(
  dinsdag 5 september 2023 @ 23:26:44 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210545315
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:52 schreef Gehrman het volgende:

[..]
ClaudeAI:

Yes, Poland is considered a nuclear threshold state. Here are some key details:

A nuclear threshold state is one that has the technological and industrial capabilities to build nuclear weapons relatively quickly but has chosen not to do so (yet).

Poland has a very well developed civil nuclear power and technology sector. It has nuclear research reactors and could weaponize its civilian nuclear program if it decided to pursue nuclear weapons.

During the Cold War, Poland was a member of the Warsaw Pact and was defended under the Soviet nuclear umbrella. It relied on the USSR for security guarantees.

After the fall of communism, Poland joined NATO in 1999. It no longer needs an independent nuclear deterrent as it has the protection of NATO's nuclear weapons sharing arrangements.

However, some analysts speculate that tensions with Russia over issues like Ukraine could make Poland reconsider an independent nuclear option longer term as a hedge.

For now, Poland firmly agrees to the Nuclear Non-Proliferation Treaty and supports global non-proliferation norms. But it retains a latent nuclear capacity if strategic circumstances changed drastically.

So in summary, while firmly non-nuclear currently, Poland possesses the technical means and resources to become a nuclear weapons state relatively quickly if it chose to, which is defining characteristics of a nuclear threshold state.
pi_210545317
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 september 2023 23:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Straks moeten wij Nederlanders muurtjes gaan stucen in Polen, want anders :(
Zolang de vodka gratis is....
pi_210545318
quote:
Poes ❤
pi_210545331
Goed idee om nukes te stallen in Polen.
Moeten ze meteen werk van maken asap!
pi_210545340
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 23:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Poland has a very well developed civil nuclear power and technology sector. It has nuclear research reactors and could weaponize its civilian nuclear program if it decided to pursue nuclear weapons.

Toevallig weet ik dat mensen die in Polen werkzaam waren in de kernfysica (ook) in Odessa zijn opgeleid :)
  dinsdag 5 september 2023 @ 23:42:56 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210545430
Mocht de VS zich ooit terugtrekken uit NATO, Europa, Taiwan, etc... vanwege Trump dan zijn er meerdere nucleair treshhold states die binnen een maand hun eigen nukes hebben. Taiwan, Japan, Zuid Korea, Polen
pi_210545456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 23:28 schreef quirina het volgende:
Goed idee om nukes te stallen in Polen.
Moeten ze meteen werk van maken asap!
Wat is er goed aan? Er zijn al meer dan genoeg nukes die al overal op de wereld kunnen gebruikt worden. Het is niet doet je dichtbij hoeft te zijn.

Dus nee laat ze maar lekker waar ze zijn. Als je ze al nodig hebt maakt het dus niet uit of ze nou wel of niet in polen staan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210545469
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 23:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Mocht de VS zich ooit terugtrekken uit NATO, Europa, Taiwan, etc... vanwege Trump dan zijn er meerdere nucleair treshhold states die binnen een maand hun eigen nukes hebben. Taiwan, Japan, Zuid Korea, Polen
quote:
Nuclear-latent powers
There are many countries capable of producing nuclear weapons, or at least enriching uranium or manufacturing plutonium. Among the most notable are Japan, Canada, Germany, the Netherlands, and Australia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_latency
pi_210545475
quote:
Ja laten we vooral niet miljarden gaan verneuken aan nukes
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210545514
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 woensdag 6 september 2023 @ 00:09:39 #63
3928 Ulx
pi_210545579
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 23:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik verwacht Duitsland en de andere Sharing staten er dan ook werk van te maken. Frankrijk en het VK gaan niet zoiets als sharing opzetten met Duitsland.
  woensdag 6 september 2023 @ 06:44:35 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210546209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 23:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat is er goed aan? Er zijn al meer dan genoeg nukes die al overal op de wereld kunnen gebruikt worden. Het is niet doet je dichtbij hoeft te zijn.

Dus nee laat ze maar lekker waar ze zijn. Als je ze al nodig hebt maakt het dus niet uit of ze nou wel of niet in polen staan.
Inderdaad het maakt geen ene fuck uit. Plus men gooit alleen nog maar meer kolen op het vuur.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_210546307
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 23:21 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Volgens jouw grote voorbeeld Rob de Wijk is het anders helemaal niet zo onwaarschijnlijk dat Rusland ons eens gaat aanvallen, daar zit hij ons toch steeds voor te waarschuwen? Met zijn geescaleer.

En opzich ben ik het wel eens dat West Europa haar kop in het zand steekt. Enerzijds zijn we (nog) bang voor escalatie, maar aan de andere kant hangt er ook een sfeertje van, die Russen zijn echt niet zo gek om ons aan te vallen hoor! Beetje tegenstrijdig niet?
Ja dat bedoel ik.
Vakman pur sang
pi_210546315
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 23:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Blijven nadenken, als Oekrane zijn eigen nukes nog had gehad dan hadden ze Rusland nu niet op de koffie.
pi_210546515

(CNN)

''Snel autobanden op onze vliegtuigen doen zodat de Oekrainse drones onze vliegtuigen niet al te erg beschadigen''

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210546619
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 08:20 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]

(CNN)

''Snel autobanden op onze vliegtuigen doen zodat de Oekrainse drones onze vliegtuigen niet al te erg beschadigen''

Volgens mij is het voornamelijk om de automatische doelherkenning van drones te verwarren. In principe kunnen drones "op zicht" vliegen, zodra ze een voorgeprogrammeerd doel herkennen - handig als er gps-jammers zijn.
Expeets zeggen echter dat de banden weinig zullen uitmaken.

Edit: Beetje zelfde idee als wat ze met hun schepen doen:
pi_210546789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat wordt excel opstarten
Dacht dat het Kremlin het gebruik van Office al in 2016 had verboden ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210546887
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat wordt excel opstarten en je magazijnen en fabrieken via sheets proberen draaiende te houden :D .

Mental note voor Nederlandse Defensie. Ga geen ruzie maken met Dld, want als SAP de stekker er hier uit trekt liggen niet alleen bedrijven eruit. Maar ook Defensie (of is Speer na 20 jaar nog steeds niet afgerond :') )
Geen idee of die meuk in de cloud draait of gewoon on-prem.. Als het on-prem is heb je vast slimme Russiche gast die om de blokkade heen gaat..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210546922
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 07:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Blijven nadenken, als Oekrane zijn eigen nukes nog had gehad dan hadden ze Rusland nu niet op de koffie.
Oke. En wat heeft dat met polen te maken? En vind je een post met blijven nadenken beginnen zelf nou ook niet een klein beetje denigrerend
  woensdag 6 september 2023 @ 09:30:53 #73
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210546940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:20 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Geen idee of die meuk in de cloud draait of gewoon on-prem.. Als het on-prem is heb je vast slimme Russiche gast die om de blokkade heen gaat..
ERP's vereisen over het algemeen constant onderhoud. Bedrijven zijn vaak doorlopend in de weer met nieuwe functionaliteit toevoegen. En dat doen ze zelden zelf.
&lt;signature here&gt;.
pi_210547152
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
ERP's vereisen over het algemeen constant onderhoud. Bedrijven zijn vaak doorlopend in de weer met nieuwe functionaliteit toevoegen. En dat doen ze zelden zelf.
True, maar dat betekend niet dat je meteen plat bent.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  woensdag 6 september 2023 @ 09:58:24 #75
pi_210547169
quote:
Eigen bommen eerst! *O*
  woensdag 6 september 2023 @ 10:06:28 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210547230
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Eigen bommen eerst! *O*
En dan huren we daarna een maffe talkshow host in, die avond aan avond gaat praten over moskou nuken *O*
&lt;signature here&gt;.
pi_210547231
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke. En wat heeft dat met polen te maken? En vind je een post met blijven nadenken beginnen zelf nou ook niet een klein beetje denigrerend
Hij doelt op dat als Polen nu nukes zou hebben Rusland Polen nooit zouden binnenvallen.

Maar of dat ook goed is voor de rest van EU en of Polen niet radicaliseert nadat ze een kernmacht worden?
  Overall beste user 2022 woensdag 6 september 2023 @ 10:07:17 #78
3928 Ulx
pi_210547235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
True, maar dat betekend niet dat je meteen plat bent.
Klopt, maar even wat processen in je toko reorganiseren wordt wel een stuk lastiger.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 september 2023 @ 10:09:02 #79
3928 Ulx
pi_210547250
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:06 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Hij doelt op dat als Polen nu nukes zou hebben Rusland Polen nooit zouden binnenvallen.

Maar of dat ook goed is voor de rest van EU en of Polen niet radicaliseert nadat ze een kernmacht worden?
Nukes hebben en roepen dat Duitsland ze duizend miljard moet betalen....

Ik kan me voorstellen dat Duitsland dan niet blij is.
pi_210547254
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:06 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]

Rusland gaat polen sowieso nooit binnenvallen met of zonder nukes.

En als Oek nu nog nukes had gehad. Vraag ik me ook af of het iets uitgemaakt had. Als Oek nukes zou gebruiken dan krijgen ze als nog navo over zich heen en hebben ze meteen 0 vrienden meer.
  woensdag 6 september 2023 @ 10:11:28 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210547266
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:09 schreef over_hedge het volgende:
Vraag ik me ook af of het iets uitgemaakt had.
Ja, dat gaat meestal hand in hand met een boekwerkje genaamd "nucleaire doctrine", waarin je keurig uiteenzet wanneer en onder welke omstandigheden je ze gebruikt.

Zeer lang verhaal kort bestond deze topic niet als oekraine ze had gehad.
&lt;signature here&gt;.
pi_210547284
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat gaat meestal hand in hand met een boekwerkje genaamd "nucleaire doctrine", waarin je keurig uiteenzet wanneer en onder welke omstandigheden je ze gebruikt.

Zeer lang verhaal kort bestond deze topic niet als oekraine ze had gehad.
Zo makkelijk is dat niet. Had Rusland ook niet een nucleaire doctrine waar in staat dat als het grondgebied van rusland aangevallen wordt ze nukes gebruiken? Ik heb nog geen nukes gezien.
pi_210547294
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dan huren we daarna een maffe talkshow host in, die avond aan avond gaat praten over moskou nuken *O*
Frank M *O*
Die voer je vantevoren een paar liter bananenmilkshake en gaaaaan (met die banaan) *O*
  woensdag 6 september 2023 @ 10:14:59 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210547298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zo makkelijk is dat niet. Had Rusland ook niet een nucleaire doctrine waar in staat dat als het grondgebied van rusland aangevallen wordt ze nukes gebruiken?
Nope. Staan kreten in a'la het voortbestaand van de staat bedreigen, en bv de mogelijkheid van rus om nukes te gebruiken zelf aan te vallen.
&lt;signature here&gt;.
pi_210547309
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Eigen bommen eerst! *O*
Willen wij meer of minder bommen *O*
pi_210547320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Rusland gaat polen sowieso nooit binnenvallen met of zonder nukes.

En als Oek nu nog nukes had gehad. Vraag ik me ook af of het iets uitgemaakt had. Als Oek nukes zou gebruiken dan krijgen ze als nog navo over zich heen en hebben ze meteen 0 vrienden meer.
Dat laatste klopt wel, zou voor Rusland de beste manier zijn geweest om Oekraine te annexeren onder de mom van veiligheid en niemand in EU zou ook maar iets hebben willen doen, mogelijk waren we Rusland dankbaar geweest.
pi_210547325
quote:
11s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Willen wij meer of minder bommen *O*
Wat ik nu wil is mijn koffie. En dan ga ik nadenken of ik meer of minder wil.
pi_210547331
quote:
12s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Wat ik nu wil is mijn koffie. En dan ga ik nadenken of ik meer of minder wil.
Zou Wilders eigenlijk zwarte koffie drinken? c_/
pi_210547349
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Zou Wilders eigenlijk zwarte koffie drinken? c_/
Dat betwijfel ik, zal wel iets blanks als water of tonic zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 10:32:28 ]
pi_210547389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, maar even wat processen in je toko reorganiseren wordt wel een stuk lastiger.
Oh ja zeker, al kan ik uit eigen ervaring vertellen dat zonder support van een vendor je met creativiteit best ver komt.. O-). Ideaal is anders maar ok..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  woensdag 6 september 2023 @ 10:42:34 #91
pi_210547494
pi_210547510
quote:

[..]
Emile Ratelband?
pi_210547567
Goh, weten jullie welke discussie ik al even mis..?

Maar wat grote bommen betreft. Waarom heeft Rusland bepaalde wapens nog niet (veel) ingezet?

Ze hebben chemisch, hoewel dat natuurlijk schuurt tegen nucleair. Maar ze hebben ook dingen zoals de FOAB’s waar zelf de VS de moeder versie zelfs al eens heeft ingezet.

Een strijd zoals eerder rond Bakhmut zou er misschien makkelijker van worden. Of kan dat gewoon niet omdat men fysiek een vliegtuig boven de dropzone moet zien te krijgen dan?

Ik zeg niet dat deze wapens nut en/of tactisch belang hebben, maar het zou wel in het straatje passen van Rusland niet?
pi_210547592
quote:
11s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:43 schreef Aether het volgende:

[..]
Emile Ratelband?
TJAKKOV
  woensdag 6 september 2023 @ 10:53:36 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210547618
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ze hebben chemisch, hoewel dat natuurlijk schuurt tegen nucleair.
De waarschuwingen die de VS de deur uit heeft gedaan, waren richting WMD's, niet zo zeer tegen alleen nukes. Dus in dat opzicht is chemisch geen optie.

En en grote bom, doet alleen boem. Nut daarvan is beperkt.
&lt;signature here&gt;.
pi_210547693
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
De waarschuwingen die de VS de deur uit heeft gedaan, waren richting WMD's, niet zo zeer tegen alleen nukes. Dus in dat opzicht is chemisch geen optie.

En en grote bom, doet alleen boem. Nut daarvan is beperkt.
Natuurlijk. Maar een land wat energie centrales en andere burgerdoelen raakt, ook voor de dreiging en intimidatie en dreigt met nukes, zo’n land daar verwacht je van dat ze die dingen juist wel inzetten. Ook voor propaganda misschien.
Verder zijn er best scenario’s geweest waar zo’n ding wel nut heeft.

Nogmaals, ik zeg niet dat zo’n ding per se nut heeft. Maar van Rusland zou je het kunnen verwachten toch?
pi_210547754
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar een land wat energie centrales en andere burgerdoelen raakt, ook voor de dreiging en intimidatie en dreigt met nukes, zo’n land daar verwacht je van dat ze die dingen juist wel inzetten. Ook voor propaganda misschien.

Nogmaals, ik zeg niet dat zo’n ding per se nut heeft. Maar van Rusland zou je het kunnen verwachten toch?
Durven ze gewoon (nog) niet. Of die zooi is in zo'n slechte staat dat eerder een zelfmoord missie gaat worden...
pi_210547766
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210547845
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Op Azovstal had wel een mogelijkheid geweest denk ik.
pi_210547888
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:19 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Op Azovstal had wel een mogelijkheid geweest denk ik.
En bakhmut? Zo heel lieten ze die stad niet.
pi_210547895
quote:

[..]
Ja *O* Elke avond op de plek van Candelight, de Solovyov-show op de radio.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210547919
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:15 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Pro Oekrane lult net zo. 2 weken geleden zou Robotyne al gevallen zijn en zou het volgende dorp op het punt staan te vallen. Men was door de linies en zou weldra voor Tokmak staan.

Voor tactische verschuivingen moet je echt niet van Twitterberichten uitgaan.
pi_210547941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En bakhmut? Zo heel lieten ze die stad niet.
Daar was wel meer luchtverdediging. Als je echt met een bommenwerper er boven moet vliegen, geen idee of dat moet of niet.
pi_210547953
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210547959
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Pro Oekrane lult net zo. 2 weken geleden zou Robotyne al gevallen zijn en zou het volgende dorp op het punt staan te vallen. Men was door de linies en zou weldra voor Tokmak staan.

Ligt aan welke berichten. En wat je beschouwd als 'het dorp' of 'de stad'. Verdediger zou bijvoorbeeld uitgaan van een gemeente (Nederlandse variant) en aanvaller juist de plaats zelf zonder buitengebieden.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 september 2023 @ 11:35:39 #107
3928 Ulx
pi_210547984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ik heb geen officile berichten gezien dat ze over twee weken in Tokmak zouden staan. Waar heb jij ze gelezen?
pi_210547996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:28 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Dat zou voor Rusland wel interessant zijn en voor Oekrane vreselijk. Rusland heeft al uit meerdere landen manschappen gebruikt maar dit zou een nieuwe stap zijn. Wat denken jullie? Straks Noord Koreanen die vechten tegen Oekrane?
_O-
pi_210548010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb geen officile berichten gezien dat ze over twee weken in Tokmak zouden staan. Waar heb jij ze gelezen?
Ja, officieel valt het wat Oekrane betreft wel mee.

Dat en de visuele onderbouwde bronnen zijn het beste te volgen.
  woensdag 6 september 2023 @ 11:40:53 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210548016
quote:
Wat denken jullie? Straks Noord Koreanen die vechten tegen Oekrane?
Dat zou een escalatie van putin zijn.

Dan is het volgende wat gebeurt dat polen gewoon gaat matten in oekraine.
&lt;signature here&gt;.
pi_210548018
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Daar was wel meer luchtverdediging. Als je echt met een bommenwerper er boven moet vliegen, geen idee of dat moet of niet.
Ja inderdaad. Azovstaal was inderdaad een goeie. Toen had Rusland wel momentum en zagen ze misschien minder reden toe.
  woensdag 6 september 2023 @ 11:45:11 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210548057
Katten O+ O+ O+

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210548058
quote:

[..]
Dat zou voor Rusland wel interessant zijn en voor Oekrane vreselijk. Rusland heeft al uit meerdere landen manschappen gebruikt maar dit zou een nieuwe stap zijn. Wat denken jullie? Straks Noord Koreanen die vechten tegen Oekrane?
Ideaal dat zijn 2 vliegen in n klap.
Mooie kans het laatste communisme uit te roeien
Vakman pur sang
  woensdag 6 september 2023 @ 11:45:37 #114
pi_210548065
quote:
[ twitter ]
Een welwillend gebaar van de Russen. :Y
  woensdag 6 september 2023 @ 11:57:16 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210548177
quote:
[ twitter ]
Ik krijg een dejavu naar Donbas vorig jaar. Dat begon ook met tactisch terugtrekken uit kleinere plaatsen. Straks net als daar een terugtrekking uit een groot gebied?
pi_210548278
quote:

[..]
Je hoeft echt geen heel artikel dat al lang is van zichzelf in zijn geheel te quoten. Als men genteresseerd is klikken ze wel op je URL om de rest te lezen.

En wat ik denk? Dit komt eens in de zoveel tijd terug. Allemaal bangmakerij, gaat niet gebeuren.
  Moderator woensdag 6 september 2023 @ 12:07:24 #117
8781 crew  Frutsel
pi_210548289
quote:

[..]
Een beetje netjes copy/pasten + bronvermelding zou welkom zijn ;) ;)
pi_210548314
quote:
84s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik krijg een dejavu naar Donbas vorig jaar. Dat begon ook met tactisch terugtrekken uit kleinere plaatsen. Straks net als daar een terugtrekking uit een groot gebied?
Men trekt zich pas terug als een positie onhoudbaar of niet meer rendabel is geworden.

Grotere gebieden gebeurt denk ik pas zodra Oekrane deze weet af te snijden.
pi_210548383
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zou een escalatie van putin zijn.

Dan is het volgende wat gebeurt dat polen gewoon gaat matten in oekraine.
Lichte escalatie, maar niet heel veel toch. Noord Korea is nu al een paria. Weet btw niet wat Polen ermee te maken heeft want dan is het wel escalatie want Navo artikel 5 en blbalba.
pi_210548395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Een beetje netjes copy/pasten + bronvermelding zou welkom zijn ;) ;)
Ik zie nu dat er geen bron bij staat is van Telegraaf. Dat copy pasten was best wat werk want het staat achter een paid wall

https://www.telegraaf.nl/(...)-leveren-aan-rusland
pi_210548410
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:06 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Je hoeft echt geen heel artikel dat al lang is van zichzelf in zijn geheel te quoten. Als men genteresseerd is klikken ze wel op je URL om de rest te lezen.

En wat ik denk? Dit komt eens in de zoveel tijd terug. Allemaal bangmakerij, gaat niet gebeuren.
Ja bangmakerij? net zoals dat Rusland toch nooooooooooit Oekrane zou binnen vallen? Noord Koreaanse troepen werken ook al in werkkampen in Rusland en China. Waarom zouden ze niet voor geld af en toe een geweer oppakken? Ze hebben een groot leger en dan kunnen de soldaten weer wat gevechtservaring op doen, handig tegen Zuid Korea.
pi_210548414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:17 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Lichte escalatie, maar niet heel veel toch. Noord Korea is nu al een paria. Weet btw niet wat Polen ermee te maken heeft want dan is het wel escalatie want Navo artikel 5 en blbalba.
Leg uit, Polen mengt zich erin en het is dan artikel 5? Hoe dan?
pi_210548429
Pikken is goede business in Rusland

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210548440
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:20 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Leg uit, Polen mengt zich erin en het is dan artikel 5? Hoe dan?
Als Polen wordt binnen gevallen door Rusland geldt artikel 5. Lees anders ff:
https://nos.nl/collectie/(...)vragen-en-antwoorden
  Moderator woensdag 6 september 2023 @ 12:22:19 #125
8781 crew  Frutsel
pi_210548443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:18 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik zie nu dat er geen bron bij staat is van Telegraaf. Dat copy pasten was best wat werk want het staat achter een paid wall

Copy/Paste vanuit een Premium Artikel mag dan juist weer niet :)
Premium Artikelen zijn helaas niet toegestaan ivm copyright:) (zie ook OP van NWS-FB topic)
pi_210548451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:20 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ja bangmakerij? net zoals dat Rusland toch nooooooooooit Oekrane zou binnen vallen? Noord Koreaanse troepen werken ook al in werkkampen in Rusland en China. Waarom zouden ze niet voor geld af en toe een geweer oppakken? Ze hebben een groot leger en dan kunnen de soldaten weer wat gevechtservaring op doen, handig tegen Zuid Korea.
Wie zei precies dat Rusland Oekrane nooit zou binnenvallen?
  Moderator woensdag 6 september 2023 @ 12:22:54 #127
8781 crew  Frutsel
pi_210548452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:22 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ja maar in dit geval mengt Polen zich in de strijd en is dat andersom. Polen wordt zelf niet aangevallen.
pi_210548466
quote:

[..]
Als Rusland afspraken maakt met een ander land m.b.t. het leveren van manschappen, dan gaat Oekrane dat ook doen. Polen zal hier wellicht gehoor aan geven.

Let wel, het zal dan waarschijnlijk niet alleen blijven bij het leveren van soldaten. Want die soldaten moeten ook beschermd worden, dus dan komt de hele mallemolen mee.
pi_210548489
quote:

[..]
Artikel 5 geld enkel als je aangevallen wordt. Nu is dat feitelik al gebeurd met de raket die lande in polen en daar burgers gedood heeft (of het een ukrains afgevuurde raket was is up to debate, maar een kniesoor die daar op let). Polen mag altijd zelf een speciale operatie starten, daarvoor heeft het de NAVO niet nodig
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210548491
quote:

[..]
Wacht even, je schiet nu alle kanten op. Extec zei dat Polen zich erin ging mengen in Oekraine als NK Rusland ging helpen en jij begon over artikel 5 zonder uitleg en nu zeg je omdat Rusland Polen zou binnen vallen.

Ik volg je gedachtengang niet zo.
  Moderator woensdag 6 september 2023 @ 12:26:21 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210548496
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:18 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Zonde van de moeite want als het achter een paywall staat mag je niet copy pasten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210548503
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:24 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Als Rusland afspraken maakt met een ander land m.b.t. het leveren van manschappen, dan gaat Oekrane dat ook doen. Polen zal hier wellicht gehoor aan geven.

Let wel, het zal dan waarschijnlijk niet alleen blijven bij het leveren van soldaten. Want die soldaten moeten ook beschermd worden, dus dan komt de hele mallemolen mee.
Tja verandert weinig toch? Oekrane heeft al regelmatig defensie "adviseurs" op eigen grond gehad ter ondersteuning en voor de uitleg van wapens etc. Ook zijn ze al vaak in het buitenland geweest voor trainingen. Rusland gebruikt al langer soldaten uit omliggende landen (voormailig sovjet landen) om te helpen.
  woensdag 6 september 2023 @ 12:27:16 #133
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210548507
quote:
Weet btw niet wat Polen ermee te maken heeft want dan is het wel escalatie want Navo artikel 5 en blbalba.
rus nodigd dan bondgenoten uit om mee te gaan vechten. Dan kan je niet volhouden dat als polen dat zou besluiten te doen, dat een verdere escalatie is. En NAVO art 5 blablabla is als polen op eigen grondgebied wordt aangevallen, niet als die zelf besluiten te gaan matten.
&lt;signature here&gt;.
pi_210548518
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:25 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Wacht even, je schiet nu alle kanten op. Extec zei dat Polen zich erin ging mengen in Oekraine als NK Rusland ging helpen en jij begon over artikel 5 zonder uitleg en nu zeg je omdat Rusland Polen zou binnen vallen.

Ik volg je gedachtengang niet zo.
Ik snap sowieso niet waarom je bij mij Polen erbij haalt. Anders ga je met Extec verder kletsen over de bemoeienis van Polen. Mijn post ging over Noord Koreaanse troepen die wellicht straks meevechten.
pi_210548524
Geen kattenfilmpje maar hond

twitter
pi_210548537
Patron O+
pi_210548539
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:26 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Tja verandert weinig toch? Oekrane heeft al regelmatig defensie "adviseurs" op eigen grond gehad ter ondersteuning en voor de uitleg van wapens etc. Ook zijn ze al vaak in het buitenland geweest voor trainingen. Rusland gebruikt al langer soldaten uit omliggende landen (voormailig sovjet landen) om te helpen.
er is een (groot) verschil tussen vrijwilligers en beroeps. De buitenlanders die zich in het conflict mengen doen dat niet op officile titel. Die genieten niet dezelfde rechten en moeten zichzelf zien te redden. Ze kunnen zich niet beroepen op hulp van het land waar ze ingeschreven staan.
pi_210548544
Obama :')
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210548547
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:31 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Daar is de UK natuurlijk ook zelf schuld aan. Als je gaat roepen dat het de beste tank ter wereld is en nauwelijks is te vernietigen en tijdens conflicten waar ze ooit zijn ingezet er niet een verloren hebt, op 1 na vanwege een zelf gemaakte fout vanwege zijn titanium bepantsering dan krijg je dit soort onzin tweets waarbij er dan 1 verloren gaat bij de eerste de beste inzet. Maar in feite is alles te vernietigen en zo gek is dat dus niet.
  woensdag 6 september 2023 @ 12:31:31 #140
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210548550
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:26 schreef LethalNinja het volgende:
Rusland gebruikt al langer soldaten uit omliggende landen (voormailig sovjet landen) om te helpen.
Verschil zit hem in het pakje dat die noord-koreanen dan aan hebben. Dat rus nu mensen betrekt en die in rus uniform hijst, net als oekraine nu doet met vrijwilligers, telt niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_210548561
quote:

[..]
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik snap sowieso niet waarom je bij mij Polen erbij haalt. Anders ga je met Extec verder kletsen over de bemoeienis van Polen. Mijn post ging over Noord Koreaanse troepen die wellicht straks meevechten.
Je postjes gingen niet over Polen? Ow....? 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 12:35:15 ]
  woensdag 6 september 2023 @ 12:33:57 #142
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210548584
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ja, hij wil graag de deelname van noord-korea aan deze oorlog in een vacuum bespreken.

Maar zo werkt het niet, daar gaan gewoon gevolgen aan vast zitten.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator woensdag 6 september 2023 @ 12:34:56 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210548592
Er gaan al de hele oorlog verhalen dat Jan en alleman mee zouden komen doen maar vooralsnog komt er niemand opdagen

Ik zie het zo snel niet gebeuren eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210548594
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:32 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
[..]
[..]

Klopt ging over het mee doen van Noord Korea. Iemand anders ging mij later vragen stellen over Polen maar daar ging de Telegraaf post niet over.

quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, hij wil graag de deelname van noord-korea aan deze oorlog in een vacuum bespreken.

Maar zo werkt het niet, daar gaan gewoon gevolgen aan vast zitten.
Ja die gevolgen voel ik wel hoor, "dat zal mij leren"........

Wil je meer weten over Polen dan zul je dat met iemand anders moeten bespreken.

[ Bericht 15% gewijzigd door LethalNinja op 06-09-2023 12:36:47 (d) ]
  woensdag 6 september 2023 @ 12:36:32 #145
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210548611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:35 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Klopt ging over het mee doen van Noord Korea. Iemand anders ging mij later vragen stellen over Polen maar daar ging de Telegraaf post niet over.
Daar gaan dan consequenties uit voortvloeien.

Duidelijk?

Want blijkbaar wil je die consequenties niet bespreken.
&lt;signature here&gt;.
pi_210548624
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daar gaan dan consequenties uit voortvloeien.

Duidelijk?

Want blijkbaar wil je die consequenties niet bespreken.
Waarom wil je het niet hebben over Noord Korea, je probeert het van Noord Korea weg te sturen. Licht dat maar toe, duidelijk?
pi_210548637
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:35 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Prima maar jij zei zelf wat over Polen en daar stelde ik een vraag over. Het was geen aanval maar je werd een beetje ehm.... prikkelbaar. Jammer.
pi_210548639
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:34 schreef sp3c het volgende:
Er gaan al de hele oorlog verhalen dat Jan en alleman mee zouden komen doen maar vooralsnog komt er niemand opdagen

Ik zie dat er nog wel van komen. Geen kernwapens maar wel een conventionele clash waarbij er uiteindelijk navo troepen in Oekrane worden ingezet. Zeker aangezien Oekrane zowel de Donbass als de Krim willen bevrijden.
  woensdag 6 september 2023 @ 12:39:24 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210548643
Alsof die Noordkoreaanse hongerlijertjes wat zinvols kunnen bijdragen in een oorlog in Europa.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210548649
quote:

Dit was min of meer wat ik al zei. Maar zijn antwoord was het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:20 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
pi_210548665
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Prima maar jij zei zelf wat over Polen en daar stelde ik een vraag over. Het was geen aanval maar je werd een beetje ehm.... prikkelbaar. Jammer.
Ik wil het een andere keer wel over Polen hebben hoor. Maar op dit moment weet ik weinig van Polen en waarom die wel of niet zou meevechten. Het is verder ook niet relevant met het artikel dat ik eerder heb gedeeld. Dat gaat over Nood Korea. Dat heb ik gedeeld en daar heb ik de vraag bij gezet wat jullie daarvan vinden ;-)
pi_210548679
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:37 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Waarom wil je het niet hebben over Noord Korea, je probeert het van Noord Korea weg te sturen. Licht dat maar toe, duidelijk?
Jij stelt een theorie, Extec de mogelijke gevolgen van de theorie. Als jij je theorie wilt bespreken maar de mogelijke gevolgen niet wordt dat een nogal eentonige discussie.
pi_210548691
quote:

Ja is inderdaad niet nieuw. Volgens mij had ik vorig jaar ook al eens gelezen dat Noord Korea zou mee vechten. Gezien de huidige ontwikkelingen voor het Russische leger bij o.a Robotny en omdat de reserve troepen op zijn ziet het er wel naar uit dat Rusland de extra handjes nu meer dan ooit kan gebruiken.
  woensdag 6 september 2023 @ 12:46:13 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210548713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
Lieve doggo O+
pi_210548721
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:40 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik wil het een andere keer wel over Polen hebben hoor. Maar op dit moment weet ik weinig van Polen en waarom die wel of niet zou meevechten. Het is verder ook niet relevant met het artikel dat ik eerder heb gedeeld. Dat gaat over Nood Korea. Dat heb ik gedeeld en daar heb ik de vraag bij gezet wat jullie daarvan vinden ;-)
Ik gaf je mijn mening toch? Ik geloof er niet zo in.

Jij wilde van 2 kanten het verhaal horen wat op zich goed is maar het valt op dat je eigenlijk over 1 kant wilt praten en het valt ook op dat je al dat nieuws niet met een schep zout neemt.
pi_210548730
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:28 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
Grappig hoe Patron Blinken nauwelijks aandacht geeft maar vooral richt op de snackjes van zijn begeleider. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 12:50:12 ]
  woensdag 6 september 2023 @ 12:50:07 #157
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210548736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:37 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik zie dit sowieso niet gebeuren, laat ik dat voorop stellen.

Maar louter het feit dat noord-korea mee zou gaan doen, vind ik weinig interessant. En normaliter kun je dat ook niet analyseren zonder naar de verdere gevolgen te kijken.

Vandaar dat ik zeg: jij wil het graag hebben over dat die mee gaan doen in een vacuum, net alsof als hun mee zouden gaan doen, dat totaal geen verdere consequenties heeft.

Maar een van de al dan niet serieuze rode lijnen van het kremlin was dat het westen zich niet (met boots on the ground) zou gaan bemoeien met deze oorlog.

En dat zou het kremlin dan van tafel vegen als ze dat zelf wel zouden doen.
&lt;signature here&gt;.
pi_210548795
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik zie dit sowieso niet gebeuren, laat ik dat voorop stellen.

Maar louter het feit dat noord-korea mee zou gaan doen, vind ik weinig interessant. En normaliter kun je dat ook niet analyseren zonder naar de verdere gevolgen te kijken.

Vandaar dat ik zeg: jij wil het graag hebben over dat die mee gaan doen in een vacuum, net alsof als hun mee zouden gaan doen, dat totaal geen verdere consequenties heeft.

Maar een van de al dan niet serieuze rode lijnen van het kremlin was dat het westen zich niet (met boots on the ground) zou gaan bemoeien met deze oorlog.

En dat zou het kremlin dan van tafel vegen als ze dat zelf wel zouden doen.
NK zal natuurlijk nooit officieel troepen inzetten als je het mij vraagt. Dat zal dan gebeuren onder de noemer vrijwilligers zoals er ook Polen en andere westerse inwoners nu op dit moment mee vechten in Oekrane. Of zoals de Russen al sinds 2014 de rebellen steunen met zogenaamde Russische vrijwilligers dat gewoon Russische militairen waren.
  woensdag 6 september 2023 @ 13:00:07 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210548841
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:56 schreef Cherni het volgende:

[..]
NK zal natuurlijk nooit officieel troepen inzetten als je het mij vraagt. Dat zal dan gebeuren onder de noemer vrijwilligers zoals er ook Polen en andere westerse inwoners nu op dit moment mee vechten in Oekrane. Of zoals de Russen al sinds 2014 de rebellen steunen met zogenaamde Russische vrijwilligers dat gewoon Russische militairen waren.
Vrijwilligers uit Noord Korea :') Zou Poetin dat met een strak gezicht kunnen aankondigen? :')
  woensdag 6 september 2023 @ 13:02:16 #160
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210548862
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:56 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, maar dan kan de andere kant met gelijke munt terugbetalen. Dus: hijs bv die polen maar in een UA uniform en gaan met die banaan.

Het westen is natuurlijk wel goed, maar niet gek.

Een uitgemergelde koreaan die bijkans geen woord rus of welke andere taal dan koreaans spreekt ga je slecht verborgen houden op het moment dat ze ze als POW gaan ondervragen, of interviewen.

Polen heeft al gepraat met oekraine over serieuze inzet van troepen, zeg maar: als het 'wat kalmer wordt'. Dus de intentie van hun zou ik niet onderschatten.
&lt;signature here&gt;.
pi_210548867
quote:
84s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vrijwilligers uit Noord Korea :') Zou Poetin dat met een strak gezicht kunnen aankondigen? :')
Dat gaat op de manier zoals met de Tsjetsjeense inzet.
  woensdag 6 september 2023 @ 13:04:26 #162
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210548877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat gaat op de manier zoals met de Tsjetsjeense inzet.
Dat land is gewoon onderdeel van de rus federatie. Niet echt goed vergelijk ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_210548886
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, maar dan kan de andere kant met gelijke munt terugbetalen. Dus: hijs bv die polen maar in een UA uniform en gaan met die banaan.

Het westen is natuurlijk wel goed, maar niet gek.

Een uitgemergelde koreaan die bijkans geen woord rus of welke andere taal dan koreaans spreekt ga je slecht verborgen houden op het moment dat ze ze als POW gaan ondervragen, of interviewen.

Polen heeft al gepraat met oekraine over serieuze inzet van troepen, zeg maar: als het 'wat kalmer wordt'. Dus de intentie van hun zou ik niet onderschatten.
Dat zie ik dan ook wel gebeuren Polen of UK etc in UA uniformen. Zeker aangezien Oekrane de Krim en de Donbass willen bevrijden lijkt mij dat zelfs een noodzaak.
  woensdag 6 september 2023 @ 13:19:12 #164
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210548989
Hoe serieus moeten we het NK leger eigenlijk nemen? Ze kunnen wel leuk marcheren voor de propagandafilmpjes maar kunnen ze ook vechten? Volgens mij stelt het geen reet voor.
pi_210549004
quote:
84s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:19 schreef Starhopper het volgende:
Hoe serieus moeten we het NK leger eigenlijk nemen? Ze kunnen wel leuk marcheren voor de propagandafilmpjes maar kunnen ze ook vechten? Volgens mij stelt het geen reet voor.
Ik denk dat de VS wat betreft het helemaal niet erg zou vinden als er een bataljon oid Noord-Koreanen mee gaat doen.
pi_210549017
Al denk ik dat een boomschors en kever dieet je niet echt heel sterk maakt.
  woensdag 6 september 2023 @ 13:28:37 #167
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210549076
Wat leuk dat de milieu-hippies ook meevechten.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210549094
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Met milieu vriendelijke pijl en boog?

Wel met een mooi groen geweer *O*
pi_210549109
quote:
Romania's defense minister, Angel Tilvar, has confirmed that parts of a Russian drone fell on Romanian territory after it had targeted a Ukrainian port on the River Danube, which runs along the border between the two countries.

Tilvar spoke with CNN’s Romanian affiliate A3CNN while visiting the area Wednesday.

The defense ministry had initially denied reports earlier this week that parts of a Russian drone had fallen on the Romanian side of the Danube.
CNN

Was ook moeilijk meer te ontkennen nadat het helemaal geoconfirmed was door de fanatiekelingen.
  woensdag 6 september 2023 @ 13:32:20 #170
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210549112
quote:

[ twitter ]
Nice!!! _O_
  woensdag 6 september 2023 @ 13:35:19 #171
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210549142
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:22 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Wie zei precies dat Rusland Oekrane nooit zou binnenvallen?
Poetin, paar dagen voor de invasie.
  woensdag 6 september 2023 @ 13:38:43 #172
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210549172
quote:
Jonge knapen die niet beter weten dan wat het land hun laat zien.
In tegenstelling tot groot aantal Russen hebben Noord Koreanen weinig besef van de buitenwereld.

Probleem ook voor hun is, dat mocht men zich overgeven of deserteren, dan weten ze heel goed dat hun families dan de sjaal zijn.
Dus deze luitjes zijn gigantisch fanatiek.
pi_210549181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zie ik dan ook wel gebeuren Polen of UK etc in UA uniformen. Zeker aangezien Oekrane de Krim en de Donbass willen bevrijden lijkt mij dat zelfs een noodzaak.
Polen gaat helemaal niet meevechten mochten er Noord-Koreanen mee gaan doen (wat ik ook niet zie gebeuren). En Polen gaat al helemaal niet hun soldaten daar heen sturen en vervolgens in een UA pakje trekken. Dan gaan ze natuurlijk hun leger gewoon zelf besturen.
pi_210549251
quote:

[ twitter ]
Netjes alle hulsjes in de daarvoor bestemde afvalbak?
  woensdag 6 september 2023 @ 13:47:56 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210549256
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Ik denk dat de VS wat betreft het helemaal niet erg zou vinden als er een bataljon oid Noord-Koreanen mee gaat doen.
Ja, dan weet je tenminste hoe je het NK leger moet inschatten.
  woensdag 6 september 2023 @ 13:48:22 #176
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210549263
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:38 schreef theguyver het volgende:

[..]
Jonge knapen die niet beter weten dan wat het land hun laat zien.
In tegenstelling tot groot aantal Russen hebben Noord Koreanen weinig besef van de buitenwereld.

Probleem ook voor hun is, dat mocht men zich overgeven of deserteren, dan weten ze heel goed dat hun families dan de sjaal zijn.
Dus deze luitjes zijn gigantisch fanatiek.
Maar kunnen ze wel vechten? Ik denk dat het vooral show is.
  woensdag 6 september 2023 @ 13:49:05 #177
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210549273
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:47 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Netjes alle hulsjes in de daarvoor bestemde afvalbak?
Zeker, en de orcs gaan in de compostbak :)
&lt;signature here&gt;.
pi_210549285
quote:
84s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mochten ze troepen sturen dan zijn het vast wat kliekjes met vooral symbolische waarde.
Kim zal dondersgoed snappen dat hij ze waarschijnlijk toch niet terug ziet, dus zal hij wel oppassen met wat hij stuurt.
pi_210549295
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker, en de orcs gaan in de compostbak :)
Wil ik we garanties dat er geen verrijkt uranium op ze is gebruikt.
pi_210549301
quote:
84s.gif Op woensdag 6 september 2023 13:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De Tiktok-brigade maar dan zonder Tiktok.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 13:56:00 ]
pi_210549315
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html

Er zijn een tweetal Russen (en een Fransman), die nabij Australie aan het varen waren in een opblaasbare catamaran, aangevallen door haaien. Het is onbekend waarom de haaien hun aangevallen hebben. Alle 3 zijn gezond en wel gered.

pi_210549340
Bijna
pi_210549406
quote:
Het stelt kwalitatief weinig voor idd maar het voornaamste is dat Poetin het recruiteren van "normale" Russen dan weer kan uitstellen terwijl dat nou juist voor onrust in de Russische samenleving zou kunnen zorgen. Dus met name op dat vlak erg jammer als het hem lukt om Noord Koreanen in te zetten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Forum Admin woensdag 6 september 2023 @ 14:12:39 #184
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210549467
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 14:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het stelt kwalitatief weinig voor idd maar het voornaamste is dat Poetin het recruiteren van "normale" Russen dan weer kan uitstellen terwijl dat nou juist voor onrust in de Russische samenleving zou kunnen zorgen. Dus met name op dat vlak erg jammer als het hem lukt om Noord Koreanen in te zetten.
Zeker waar, maar ik verwacht niet dat hij 200k man krijgt. En een deel er van zal toch naar het front moeten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 6 september 2023 @ 14:39:59 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210549654
Google translate werkt niet goed maar er is iets ontploft op de markt in Kostiantynivka? Teringratten :(
twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 6 september 2023 @ 14:53:29 #186
3928 Ulx
pi_210549774
twitter
pi_210549805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 14:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Jeetje.

Las gister dat ze in de UK Wagner gaan aanmerken als terroristische organisatie. Rusland als terroristische staat markeren is voor de meeste landen zeker te lastig voor de handel die er nog wel plaatsvindt...
pi_210549901
Russen worden ook steeds meer toegelaten op internationale sporttoernooien, gewoon alle russen nog steeds weren !! als je dat leest van zo'n aanslag op een markt, fuck alle kutrussen en als ze dan ergens niet toelaten worden dat ze dan maar gaan klagen bij hun grote leider :r :r :r :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210549919
'Resten van Russische drone gevonden in Roemeni'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71861399

In Roemeni zijn brokstukken van een Russische drone gevonden, zegt de Roemeense minister van Defensie tegen Antena 3 CNN. De stukken werden gevonden op Roemeens grondgebied aan de grens met Oekrane, nadat de afgelopen dagen nabijgelegen Oekraense havens door Rusland werden aangevallen.

Oekrane zei maandag al dat Russische drones waren neergekomen op Roemeens grondgebied, maar Roemeni zelf ontkende dat toen nog. Uiteindelijk werden in de omgeving van Plauru resten van een neergestorte drone gevonden.

De Roemeense minister gaat de beveiliging in het gebied opschroeven, met meer observatiepunten en patrouilles. Eerder veroordeelde hij ook al de aanval op de Oekraense havens vlak bij de grens met Roemeni.
pi_210549973
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:09 schreef Aether het volgende:

In Roemeni zijn brokstukken van een Russische drone gevonden, zegt de Roemeense minister van Defensie tegen Antena 3 CNN. De stukken werden gevonden op Roemeens grondgebied aan de grens met Oekrane, nadat de afgelopen dagen nabijgelegen Oekraense havens door Rusland werden aangevallen.

Oekrane zei maandag al dat Russische drones waren neergekomen op Roemeens grondgebied, maar Roemeni zelf ontkende dat toen nog. Uiteindelijk werden in de omgeving van Plauru resten van een neergestorte drone gevonden.

De Roemeense minister gaat de beveiliging in het gebied opschroeven, met meer observatiepunten en patrouilles. Eerder veroordeelde hij ook al de aanval op de Oekraense havens vlak bij de grens met Roemeni.

Vergeten de disclaimer bij te voegen.
  woensdag 6 september 2023 @ 15:21:32 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210550030
quote:
[ twitter ]
WTF! Was dit een clusterbom? Ik zie en hoor ook meerdere kleinere explosies.

Gore teringhonden! :( :( :(
pi_210550085
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:09 schreef Aether het volgende:

De Roemeense minister gaat de beveiliging in het gebied opschroeven, met meer observatiepunten en patrouilles.
Eerder veroordeelde hij ook al de aanval op de Oekraense havens vlak bij de grens met Roemeni.
Wat willen ze doen dan, brokstukken die neervallen met een netje opvangen eer ze op het land vallen?
pi_210550098
quote:
87s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
WTF! Was dit een clusterbom? Ik zie en hoor ook meerdere kleinere explosies.

Gore teringhonden! :( :( :(
Nee dat is iets op de grond denk ik, elektriciteitskastje ofzo
  woensdag 6 september 2023 @ 15:30:29 #194
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210550113
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:26 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Wat willen ze doen dan, brokstukken die neervallen met een netje opvangen eer ze op het land vallen?
Met meer obervatie punten en patrouilles zijn ze nog sneller en beter in staat om te vertellen waarom de volgende weer geen aanval op NAVO grondgebied is.
&lt;signature here&gt;.
pi_210550124
Ukrainian intelligence not sure Prigozhin died in plane crash
https://www.ukrinform.net(...)ane-crash-yusov.html
pi_210550259
Hihi, Henk heeft de NAFO op bezoek gehad:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210550327
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:26 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Afweergeschut bij de Roemeense grens installeren en vliegende objecten die naderen uit de lucht knallen.

Maargoed, daar maak je ook Poetin boos mee.
pi_210550348
quote:
2s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Die knakker kan beter naar een bejaardentehuis
pi_210550353
quote:
[ twitter ]
Tuurlijk moet er aangedrongen worden op een compromis. Vrede is de uitweg immers.
Maar tot zover is het niet mogelijk.
Oekraine, wil je west en zuid Oekraine aan Rusland geven? nee. Wil je iets van land geven dan? Nee.
Rusland, wil je je troepen terugtrekken uit Oekraine? nee.

En dan?
pi_210550365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:53 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Afweergeschut bij de Roemeense grens installeren en vliegende objecten die naderen uit de lucht knallen.

Maargoed, daar maak je ook Poetin boos mee.
Ja geloof je het zelf, dat ze drones boven Oekraine kapot gaan schieten want anders is er risico dat er stukken op hun land neerkomen.
pi_210550377
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ja geloof je het zelf, dat ze drones boven Oekraine kapot gaan schieten want anders is er risico dat er stukken op hun land neerkomen.
Een buffer zone van een aantal km is doodnormaal om je eigen burgers te beschermen (zoals Turkije ook deed in Syrie en wij o.a. Patriots daarheen stuurde voor het dekken ervan). De enige reden waarom het nu niet gebeurd is omdat Rusland.
pi_210550388
  woensdag 6 september 2023 @ 16:00:09 #203
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210550397
quote:
[ twitter ]
Het verbaasd me hoeveel bedrijvigheid er is zo dicht bij het front.
Maar goed we hebben het random burgerdoel weer gehad van deze 48 uur. Walgelijke tactiek.
  woensdag 6 september 2023 @ 16:07:19 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210550471
quote:
[ twitter ]
Beste oplossing is pensioenen omhoog en belastingvrijstelling voor langzame campers.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210550479
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het verbaasd me hoeveel bedrijvigheid er is zo dicht bij het front.
Maar goed we hebben het random burgerdoel weer gehad van deze 48 uur. Walgelijke tactiek.
Over bedrijvigheid gesproken:

https://www.nd.nl/varia/v(...)maanden-van-dit-jaar
pi_210550511
quote:
[ twitter ]
"Hier heb je je F-16s, nu wel een compromis sluiten, h".
  woensdag 6 september 2023 @ 16:17:40 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210550559
Russische landmijnen recyclen.

twitter
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210550590
pi_210550769
De eerste Britse Uitdager 2 is vernietigd.

twitter
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_210550782
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:37 schreef HSG het volgende:

[ twitter ]
Alweer?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210550812
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:17 schreef Hyperdude het volgende:

[ twitter ]
Return to sender :7
  woensdag 6 september 2023 @ 16:43:49 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210550841
quote:

[ twitter ]
BIEM!
pi_210550842
quote:
2s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Alweer?
Deze gaat tot eind september elke dag voorbijkomen.
pi_210550865
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:37 schreef HSG het volgende:

[ twitter ]
Ja, de Russische ambassade had het er ook maar druk mee.

NWS / Oorlog in Oekrane #863 Kitty's revenge
  woensdag 6 september 2023 @ 16:47:21 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210550886
quote:
[ twitter ]
Gekke Henkie :')

pi_210550904
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:55 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Die knakker kan beter naar een bejaardentehuis
Misschien moet ie Putin feliciteren :7
  woensdag 6 september 2023 @ 16:50:27 #217
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210550926
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:44 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Deze gaat tot eind september elke dag voorbijkomen.
Omdat die wunderwaffe-propaganda maar eens te meer gelogenstraft wordt.

Als we 'dit en dit' sturen dan is het zo gebeurd. Nee.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210550927
quote:
[ twitter ]
Tja had niet anders verwacht sinds hij bij de huisjesmelker partij zit.
pi_210550987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Is dat ooit gezegd dan?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210550988
quote:

[..]

Omdat het beter is als de oude sovjetmeuk, en meer bescherming biedt voor de crew, groter bereik heeft en zo.

Maar niks is onverwoestbaar.
Dat heeft nooit iemand beweerd.
En dat Wunderwaffe geneuzel komt vooral van het oh zo kritische en vragenstellende kamp...
pi_210551003
quote:

[..]

Dat verzin je zelf.
pi_210551023
Zelensky:

quote:
At least 16 people have been killed by Russian shelling in Kostyantynivka, Donetsk region. Russian terrorists have attacked a regular market, shops, and a pharmacy, killing innocent people. The number of casualties could rise further.

Anyone in the world who is still dealing with anything Russian simply ignores this reality. Heinous evil. Brazen wickedness. Utter inhumanity.

My condolences to everyone who has lost a loved one. The Russian evil must be defeated as soon as possible.
https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1699405764983415077

twitter
  woensdag 6 september 2023 @ 17:04:03 #223
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210551094
quote:

[..]
Ja, daar zal het het kremlin echt om te doen zijn. :O
&lt;signature here&gt;.
pi_210551106
pi_210551163
quote:

[ twitter ]
Zo dan, das wel ietsje harder dan een granaatje...
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 6 september 2023 @ 17:09:53 #226
pi_210551164
quote:

[..]

Putins' invasie zou maar 3 dagen duren, nou moet je er niet iets anders van maken.
pi_210551168
twitter
  woensdag 6 september 2023 @ 17:12:17 #228
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210551181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat verzin je zelf.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Omdat het beter is als de oude sovjetmeuk, en meer bescherming biedt voor de crew, groter bereik heeft en zo.

Maar niks is onverwoestbaar.
Dat heeft nooit iemand beweerd.
En dat Wunderwaffe geneuzel komt vooral van het oh zo kritische en vragenstellende kamp...
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Is dat ooit gezegd dan?
Nee. Nu idem weer met de F16's. Als er luchtsteun is dan kun je echt een doorbraak forceren.

En dat is niet per se hier. Maar scroll even door X en dan zie je massa's "experts" die zulke onzin verspreiden.

Keiharde leugens.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 6 september 2023 @ 17:14:17 #229
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210551199
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Putins' invasie zou maar 3 dagen duren, nou moet je er niet iets anders van maken.
Keizerrijk van Moskou tot aan Lissabon toch?
pi_210551276
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
[..]
Nee. Nu idem weer met de F16's. Als er luchtsteun is dan kun je echt een doorbraak forceren.

En dat is niet per se hier. Maar scroll even door X en dan zie je massa's "experts" die zulke onzin verspreiden.

Keiharde leugens.
Dit is X niet. Dan plaats je daar die kritiek maar, hier komt het gewoon dom over.
  woensdag 6 september 2023 @ 17:28:30 #231
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210551318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit is X niet. Dan plaats je daar die kritiek maar, hier komt het gewoon dom over.
Haha ga heen man, ieder topic staat vol met tweets.
  woensdag 6 september 2023 @ 17:34:23 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210551345
quote:

[ twitter ]
Netjes geretourneerd.

Dankzij alle mijnen die de Russen achterlaten hebben de Oekraense drones voorlopig meer dan voldoende munitie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210551402
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nah, und? Jij suggereert met je post dat iedereen hier denkt dat het een walk in the park zou worden, iets wat door niemand hier werd aangenomen. Na de eerste aankondiging van zware offensieve wapens duurde het maanden vanwege training en logistiek voordat ze operationeel waren in Oekrane, en nog niet eens alles is gearriveerd. Maanden die Rusland heeft gebruikt om verdedigingslinies met waanzinnig veel mijnen en andere obstakels aan te leggen. Er is werkelijk niemand hier die dacht dat het makkelijk zou worden.
pi_210551424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Geef dan eens voorbeelden van dergelijke tweets. Kennelijk staat ieder topic er vol mee, moet niet lastig zijn dan! Ik ben benieuwd naar die talloze tweets “Als we 'dit en dit' sturen dan is het zo gebeurd”.
pi_210551498
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210551542
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:51 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Meneertje is vergeten dat er ook moslims met plezier door Rusland naar de slachtbank gestuurd worden? :') En waar is zijn uniform en oproep voor het leger?
pi_210551610
Vandaag heel laag wat militaire transportvliegtuigen zien overvliegen @twente.
Meer waarnemingen?
Vakman pur sang
  woensdag 6 september 2023 @ 18:10:37 #238
pi_210551652
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Vandaag heel laag wat militaire transportvliegtuigen zien overvliegen @:twente.
Meer waarnemingen?
Ja, gisteren rond Elst. Ze gingen (dus) niet erg snel.
pi_210551711
quote:
Meer waarnemingen?
https://www.defensie.nl/onderwerpen/vliegbewegingen

quote:
Van 4 tot en met 16 september vindt de internationale oefening Falcon Leap plaats. Tijdens de oefening wordt laag gevlogen met militaire transportvliegtuigen boven een groot deel van Nederland.
Verschillende oefeningen aan de gang op dit ogenblik.
pi_210551712
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 6 september 2023 @ 18:21:36 #241
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210551726
quote:
9s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:19 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dat was dichtbij! :o
pi_210551962
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210552030
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2023 23:26 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Zolang de vodka Wodka gratis is....
FTFY
pi_210552052
Burning man, Russian edition

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210552082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 19:03 schreef Slayage het volgende:
Burning man, Russian edition

[ twitter ]
Die had gehoopt op de regen zoals in Amerika het geval dit jaar.
pi_210552109
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:21 schreef Slayage het volgende:
Pikken is goede business in Rusland

[ twitter ]
Dat hele Armata platform is n grote slapstick komedie. _O-
pi_210552121
twitter
pi_210552133
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daar is de UK natuurlijk ook zelf schuld aan. Als je gaat roepen dat het de beste tank ter wereld is en nauwelijks is te vernietigen en tijdens conflicten waar ze ooit zijn ingezet er niet een verloren hebt, op 1 na vanwege een zelf gemaakte fout vanwege zijn titanium bepantsering dan krijg je dit soort onzin tweets waarbij er dan 1 verloren gaat bij de eerste de beste inzet. Maar in feite is alles te vernietigen en zo gek is dat dus niet.
Staat het berhaupt vast dat het om een Challenger gaat?
pi_210552159
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 19:11 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Experts als die David.d hebben het niet ontkend bij het zien van die beelden.
pi_210552212
quote:

[..]

Dit uiteraard in tegenstelling tot de satans, armata's en su-57's die lichtjaren vooruit lopen op de verouderde techniek waar westerse legers mee opgescheept zitten.
pi_210552235
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 19:11 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Britten hebben het ook bevestigd
-Rabia Al-Basri
pi_210552238
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210552332
quote:

[..]
[..]
[..]

Keiharde leugens.
Mwa, de enigen die hier pertinent Russische leugens verspreiden zijn jij en je collega kremlintrolletjes.
pi_210552471
quote:
9s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:19 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik weet zeker dat de drone piloot met een harde plasser achter die KA-52 aan zat :'D

Economisch nieuws: 98,4 ruble vs 1 dollar. Dat wordt dus vrijdag wr 100 roebel :')
pi_210552872
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het kan nog steeds een geweldige tank zijn. Wij weten niet wat deze allemaal te verduren heeft gehad. De eerste de beste inzet, als dat al uberhaupt klopt, is wel aan een hevig gefortificeerde front met mijnenvelden, artillerie en ka 52 helicopters. Niet zo gek dat er tanks verloren gaan.
pi_210553557
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Boze tongen (.slechte bronnen) beweren dat hij in die tijd coke en crack rookte op een homo feestje en aan het kontbonken was.
Die ‘roddels’ zijn er al sinds jaar en dag..
Zijn betwistte afkomst ook.. Zijn vrouw zou een omgebouwde man zijn..Michael…( een ‘Tranny..)
Joan Rivers ( actrice) gaf een openhartig straatinterview waarin ze dit vertelde als het best bewaarde publieke geheim..
Een klein poosje later was ze dood..😕
Leuke post voor Bnw..😅
pi_210553783
quote:
And in terms of long-term military support the new package commits $100 million in military support, through the foreign military financing program, the department said. This comes as conversations between the US and Ukraine over long-term support continue.

“I met today with President (Volodymyr) Zelensky I discussed longer-term sustainable security arrangements, which will provide ongoing security assistance and modern military equipment across land, air, sea and cyberspace, as well as training and intelligence share. The State Department is leading these discussions, which will continue in the months ahead,” Blinken said.

More than one-fifth of the new support announced on Wednesday, totaling more than $200 million, will go toward support for transparency and reform, bolstering efforts on anti-corruption, rule of law and the justice sector, the department said. This support notably comes following the resignation of the Ukrainian defense minister earlier this week in the wake of a number of corruption scandals in the Ukrainian Ministry of Defense.

The US will also use this bucket of funding for transparency-related efforts to direct funding towards Ukraine’s capacity to both investigate and prosecute war crimes, invest in reconstruction efforts and strengthen the country’s financial management practices.

The humanitarian assistance portion of this new assistance totaling $206 million will go towards critical support including food, water, and shelter to those in Ukraine and those forced to flee to neighboring countries. There will also be more than $90 million in humanitarian assistance specifically for demining, the department said.
CNN

Alle vlakken wat centen.
pi_210553815
Was dit al gepost in dit topic :')

Poetin: 'Westen zette jood aan het hoofd van nazistisch Oekrane'

De Russische president Vladimir Poetin heeft in een televisie-interview gezegd dat de westerse machten een jood, Volodymyr Zelensky, als president van Oekrane hebben genstalleerd
Hij zou daar zijn aangesteld om de verheerlijking van het nazisme in het Oost-Europese land te verbergen. Poetin probeert zo zijn invasie van Oekrane te rechtvaardigen, die hij een "speciale militaire operatie" noemt.

Poetin beweert dat de leiders van Kiev "genocide" plegen tegen miljoenen Russisch-sprekende mensen in Oekrane met behulp van neo-nazi’s. Hij zegt ook dat het walgelijk is dat een jood de Holocaust in Oekrane bedekt, waar anderhalf miljoen mensen werden uitgeroeid door de nazi’s tijdens de Tweede Wereldoorlog.

De Oekraense regering en haar westerse bondgenoten ontkennen de beschuldigingen van Poetin en zeggen dat ze slechts een voorwendsel zijn voor Moskou’s oorlog om Oekrane in te lijven.

Een adviseur van de Oekraense president zei dat Poetin zelf "walgelijk" was toen hij "massale misdaden tegen burgers van een ander land" met een "verschrikkelijke leugen" probeerde te rechtvaardigen.

https://nieuws.marokko.nl(...)nazistisch-oekraine/
  Overall beste user 2022 woensdag 6 september 2023 @ 22:10:15 #259
3928 Ulx
pi_210553823
quote:

[..]
[..]
[..]

Keiharde leugens.
Dus de F16's zijn geen escalatie. Dat scheelt.
pi_210553826
Russen trollen met wat ze niet meer hebben?

twitter
  woensdag 6 september 2023 @ 22:21:19 #261
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210553930
Leveren van HIMARS lanceervoertuigen hebben we echt al heel lang niet meer gezien.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210553963
Turkije en rusland hebben afgesproken dat 1 miljoen ton graan vervoerd mag worden als een soort graan deal "light".

Onder de vorige graandeal exporteerde Oekraine 33 miljoen ton graan.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 september 2023 @ 22:32:34 #263
3928 Ulx
pi_210554015
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 22:26 schreef oheng het volgende:
Turkije en rusland hebben afgesproken dat 1 miljoen ton graan vervoerd mag worden als een soort graan deal "light".

Wat heeft Oekrane daarmee te maken?
pi_210554034
US lawmakers visiting The Hague say Russian President Putin is committing genocide in Ukraine
https://apnews.com/articl(...)e605fe8054cb387ef3d4
pi_210554040
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Nee, ze hebben dit al sinds het begin 80 jaar geleden. Er is vast een reden waarom dat wij hangaars hebben en zij niet maar ik kan het niet vinden. @:achja misschien?

Mogelijk met de diepte van het land te maken en dat ze niet bang zjjn dat ze geraakt worden ofzo? Hoewel het met het weer me ook beter lijkt dat ze binnen staan?
De Russen hebben wel degelijk hardened aircraft shelters (HAS). Alleen zijn bv. die TU95's van een dusdanig formaat dat je daar moeilijk een HAS voor kan bouwen, dat zou wel een heel duur feestje worden.
pi_210554072
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 22:26 schreef oheng het volgende:

Zoals het hier staat leek het voor mij erop dat Oekrane dankzij de bemiddeling van Turkije met Rusland 1 miljoen ton graan mocht exporteren.
pi_210554110
quote:
Meer waarnemingen?
Vanaf # 219 AnneX in PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #58
pi_210554140
Dat gedoetje met die drone in Roemeni roept ook wel wat vraagtekens op. Niemand verwacht een militaire reactie vanwege een afzwaaier waarbij niemand gewond raakt. Maar dat ontkennen straalt toch een bepaalde lafheid uit, en we weten hoe Poetin daar op reageert.
zie email 27 oktober
  woensdag 6 september 2023 @ 22:50:49 #269
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210554143
quote:
2s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Alweer?
Ja ze hadden hem gerepareerd en nu is deze weer vernietigd.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_210554152
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 22:50 schreef trein2000 het volgende:
Dat gedoetje met die drone in Roemeni roept ook wel wat vraagtekens op. Niemand verwacht een militaire reactie vanwege een afzwaaier waarbij niemand gewond raakt. Maar dat ontkennen straalt toch een bepaalde lafheid uit, en we weten hoe Poetin daar op reageert.
Of een soort stilzwijgende afspraak:

Over neerstortende drones geen gedoe van beide zijden.

Maar dat is pure speculatie van mijn zijde.
  woensdag 6 september 2023 @ 22:56:00 #272
pi_210554182
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
Goh, weten jullie welke discussie ik al even mis..?

Maar wat grote bommen betreft. Waarom heeft Rusland bepaalde wapens nog niet (veel) ingezet?

Ze hebben chemisch, hoewel dat natuurlijk schuurt tegen nucleair. Maar ze hebben ook dingen zoals de FOAB’s waar zelf de VS de moeder versie zelfs al eens heeft ingezet.

Een strijd zoals eerder rond Bakhmut zou er misschien makkelijker van worden. Of kan dat gewoon niet omdat men fysiek een vliegtuig boven de dropzone moet zien te krijgen dan?

Ik zeg niet dat deze wapens nut en/of tactisch belang hebben, maar het zou wel in het straatje passen van Rusland niet?
pi_210554197
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 22:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)e_fed_up_of_russian/
Locals on Thailand’s Phuket Are Fed up of Russian Draft Dodgers
400.000 Russen, hoe lang zal het duren voor ze een deel van Thailand gaan claimen?
pi_210554244
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 22:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat heeft Oekrane daarmee te maken?
rusland exporteert nog steeds vrolijk graan over de Zwarte Zee, dus ik neem aan dat Oekraine deze 1 miljoen ton graan mag exporteren?

Interessante discussie gisteren bij Andrew Perpetua live. Als je naar zijn kaart kijkt, dan zie je dat er een aantal russische artillerie stukken letterlijk op 5 tot 10 kilometer van de frontlinie vernietigd worden. Zie bijv. bij Robotyne.
Wat natuurlijk vl te dichtbij is. Nou zou het zo kunnen zijn dat de lopen zo versleten zijn, dat ze geen extra aandrijflading kunnen gebruiken, uit angst dat de loop ontploft.

Oh en die Challenger 2 was eerst geimmobiliseerd door een mijn, en daarna vernietigd met andere wapens. Zoals we veel en veel vaker hebben gezien deze oorlog: eeerst immobiliseren, en daarna komen de drone filmpjes van een aanval op een stilstaande tank.

Overigens is de Challenger 3 wl een Wunderwaffen. :7
pi_210554278
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 23:06 schreef oheng het volgende:

[..]
rusland exporteert nog steeds vrolijk graan over de Zwarte Zee, dus ik neem aan dat Oekraine deze 1 miljoen ton graan mag exporteren?
Volgens mij is die 1 miljoen ton graan gewoon van Rusland (nou ja, kan ook gejat zijn van Oekrains bezet gebied) zelf, ze hadden toch afgesproken samen te werken en graan te exporteren naar Afrika?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 23:14:31 ]
pi_210554314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 23:13 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Volgens mij is die 1 miljoen ton graan gewoon van Rusland (nou ja, kan ook gejat zijn van Oekrains bezet gebied) zelf, ze hadden toch afgesproken samen te werken en graan te exporteren naar Afrika?
Ja, volgens mij nu ook... Wat een waardeloze deal. :{
pi_210554343
quote:
9s.gif Op woensdag 6 september 2023 23:00 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
400.000 Russen, hoe lang zal het duren voor ze een deel van Thailand gaan claimen?
Allemaal nazi's daar in Thailand :')
  donderdag 7 september 2023 @ 00:14:12 #278
pi_210554573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 22:50 schreef trein2000 het volgende:
We lokken hem weer in de val. Op een dag gaat ie te ver en dan pakken we hem.
pi_210554641
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210554660
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210554727
quote:
Blablabla...
pi_210554734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 01:01 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Blablabla...
Ondanks dat het om Andrey Gurulev gaat zal hij niet snel serieus genomen worden. Maar het feit dat zulke hoge figuren zulke uitspraken doen in Rusland is natuurlijk nogal lachwekkend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210554765
Kan ik nog gewoon hi ha ho doen? En zeggen dat iedereen niet moet zeuren en op elkaar reageren?

#kroeg #liefdagboek #ikwasmijntelefoondienetjesindeopladerlagkwijtthuis

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2023 01:18:54 ]
pi_210555151
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 01:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ondanks dat het om Andrey Gurulev gaat zal hij niet snel serieus genomen worden. Maar het feit dat zulke hoge figuren zulke uitspraken doen in Rusland is natuurlijk nogal lachwekkend.
Het maakt voor mij niet uit wie het zegt, Rusland dreigt heel erg vaak met nukes maar zij zijn niet de enigen met nukes en een nuke op Oekrane zal niets helpen maar het alleen dramatisch verder escaleren. Zulke verhalen zou je in de kroeg verwachten, niet op de nationale tv/media.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 september 2023 @ 06:31:45 #285
3928 Ulx
pi_210555165
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 23:06 schreef oheng het volgende:
En dat bepalen Turkije en Rusland?
  Overall beste user 2022 donderdag 7 september 2023 @ 06:32:58 #286
3928 Ulx
pi_210555167
quote:
12s.gif Op woensdag 6 september 2023 23:26 schreef Aether het volgende:

[..]
Allemaal nazi's daar in Thailand :')
Heel veel girlie-men.
  donderdag 7 september 2023 @ 06:48:53 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210555191
^O^

twitter

twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door Starhopper op 07-09-2023 06:53:56 ]
  donderdag 7 september 2023 @ 07:17:14 #288
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210555245
Maksim Zelenov confessed to http://Gulagu.net that Russia mass-murdered civilians in Ukrainian villages near Bakhmut and Soledar during the offensive. They murdered everyone there simply because they were Ukrainians. Russian "liberation" is actually ethnic cleansing.

He's a former Russian police officer who got into jail for murder, but Putin released him so he could join Wagner and do dirty work for Russian troops in Ukraine.

When the area had been "cleansed," the Russian army entered. Russia celebrated massacring Ukrainians and taking Soledar. This is how Russian heroes are born.

twitter
  donderdag 7 september 2023 @ 07:32:53 #289
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 7 september 2023 @ 07:43:42 #290
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 7 september 2023 @ 07:59:53 #291
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210555441
Macron: geen plek voor Rusland op Spelen in Parijs
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71875574
  donderdag 7 september 2023 @ 09:03:41 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210555750
quote:
Budanov _O_
  donderdag 7 september 2023 @ 09:06:10 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210555761
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 08:02 schreef Aether het volgende:
Macron: geen plek voor Rusland op Spelen in Parijs
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71875574
"De echte vraag waarover de olympische wereld zich moet buigen is welke plaats Russische atleten krijgen. Zij hebben soms een leven lang voor de Spelen getraind en kunnen ook slachtoffer zijn van het Russische regime."

Lekker naef weer :') :') :')
  donderdag 7 september 2023 @ 09:11:03 #295
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210555784
quote:
84s.gif Op donderdag 7 september 2023 09:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
"De echte vraag waarover de olympische wereld zich moet buigen is welke plaats Russische atleten krijgen. Zij hebben soms een leven lang voor de Spelen getraind en kunnen ook slachtoffer zijn van het Russische regime."

Lekker naef weer :') :') :')
Mogen ze wel onder een neutrale vlag spelen? Dat vraag ik me af. Gok van wel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 7 september 2023 @ 09:15:27 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210555818
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2023 09:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mogen ze wel onder een neutrale vlag spelen? Dat vraag ik me af. Gok van wel.
Ja. Mijn stukje heb ik ook gekopieerd uit het deel van de neutrale vlag. Topsport en politiek (euh regime) is nauw met elkaar verbonden dus een neutrale vlag mag geen optie zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Starhopper op 07-09-2023 09:20:52 ]
pi_210555846
quote:
84s.gif Op donderdag 7 september 2023 09:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Mijn stukje heb ik ook gekopieerd uit het deel van de neutrale vlag. Topsport en politiek (euh regime) is nauw met elkaar verbonden dus een neutrale vlag mag geen optie zijn.
Onder neutrale vlag spelen, en dan als winnaars worden gehuldigd in eigenland, na de spelen?
  donderdag 7 september 2023 @ 09:21:18 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210555854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 09:19 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Onder neutrale vlag spelen, en dan als winnaars worden gehuldigd in eigenland, na de spelen?
Dit ja. Net als vorig jaar, een maand na de invasie :') :') :') Heel trots met een Z op de borst.

pi_210555868
quote:
84s.gif Op donderdag 7 september 2023 09:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit ja. Net als vorig jaar, een maand na de invasie :') :') :') Heel trots met een Z op de borst.

[ afbeelding ]
Na dit geloof ik er helemaal niet meer in.

donderdag 7 september 2023 @ 09:29:30 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210555896
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 09:24 schreef Aether het volgende:

[..]
Na dit geloof ik er helemaal niet meer in.

[ afbeelding ]
Zie je het al voor je dat zij onder de neutrale vlag naar de spelen gaat? :') Met haar socialmedia vol oorlogspropaganda :')
  donderdag 7 september 2023 @ 09:29:38 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210555899
VOL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')