quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Daar staan we dan anders in.
Overigens verwacht ik ook wel dat er nog een stukje terug gaat komen maar er zullen zeker grote afschrijvingen aan komen.
Ik denk dat bepalend is of je nog wat terugverwacht of niet. Als je denkt dat MAX nog wat terug weet te krijgen moet je ze hun gang laten gaan en zijn negatieve berichten alleen maar schadelijk. Maar als je daar niet in gelooft is er mogelijk bij MAX zelf wat te halen, ze zijn immers bezig met een nieuwe kapitaalronde.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Daar staan we dan anders in.
Overigens verwacht ik ook wel dat er nog een stukje terug gaat komen maar er zullen zeker grote afschrijvingen aan komen.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:04 schreef Tjalala het volgende:
Zit mobiel maar kreeg net deze link van ccf.Is eind 2020 op een veiling verkocht, taxatie komt nu gevoelsmatig wel hoog over, maar vergeleken met andere aanbod (huur / koop) in de straat is die lijkt dat bedrage toch wel weer goed te praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het allemaal goed begrepen heb zijn het bij MAX een stel prutsers die op dit moment als werknemer/eigenaren van de diverse B.V.'s niet op het minimum loon staan maar hun zakken nog steeds aan het vullen zijn met een goed salaris. Dit willen ze zo lang mogelijk vol blijven houden. Dus doe nog maar een rondje aandelen zodat we ons gevierde leventje zo lang mogelijk kunnen voortzetten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:28 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat bepalend is of je nog wat terugverwacht of niet. Als je denkt dat MAX nog wat terug weet te krijgen moet je ze hun gang laten gaan en zijn negatieve berichten alleen maar schadelijk. Maar als je daar niet in gelooft is er mogelijk bij MAX zelf wat te halen, ze zijn immers bezig met een nieuwe kapitaalronde.
Zelf ben ik er niet gerust op, de markt is nu eenmaal slecht en er is nog steeds niets verkocht. Wel zouden enkele panden op een veiling verkocht zijn maar de investeerders hebben nog geen cent gezien. Ook zijn er al veilingen mislukt
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is eind 2020 op een veiling verkocht, taxatie komt nu gevoelsmatig wel hoog over, maar vergeleken met andere aanbod (huur / koop) in de straat is die lijkt dat bedrage toch wel weer goed te praten.Lees ik nu goed dat het geheel in 2020 voor 175K op de veiling verkocht is met ook al de zelfde huurprijs (36000 euro) per jaar als in de is pitch vermeld?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo had ik het nog niet bekeken. Hun verhaal is dat ze deskundigen inhuren die wel door de investeerders betaald moeten worden. Inzake de C*rb*lo-portefeuille schiet MAX die kosten voor maar voor een ander project moeten vooraf de kosten worden opgebracht (loopt nog). De effort die ze er zelf in steken is voor rekening van MAX. Omdat ze alleen maar intermediair zijn hoeven ze dat eigenlijk niet te doen, ze kunnen zich dus in geval van klachten beroepen op deze onverplichte inspanning. Op zich terecht maar tot nu toe heeft het niks opgeleverd wat betreft konkreet resultaat.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als ik het allemaal goed begrepen heb zijn het bij MAX een stel prutsers die op dit moment als werknemer/eigenaren van de diverse B.V.'s niet op het minimum loon staan maar hun zakken nog steeds aan het vullen zijn met een goed salaris. Dit willen ze zo lang mogelijk vol blijven houden. Dus doe nog maar een rondje aandelen zodat we ons gevierde leventje zo lang mogelijk kunnen voortzetten.
Ook al kost een curator/vereffenaar ook geld maar het zou mij niets verbazen als zo'n aangestelde met kennis, meer geld voor de investeerders binnen sleept dan de huidige 50 man eigenaren/werknemers club (welke in totaal ergens tussen 250 en 500k per maand zullen kosten) van Max.
Prognose oplevering volgens funda advertentie is 4e kwartaal 2023:quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef Bieselke het volgende:
Uit de verkoop van een andere participatie zal nadien nog eens 700k worden afgelost, niet gespecifieerd wanneer.
Ik ben het wel eens met de stelling dat momenteel Crowdfunding rendement twijfelachtig is, ook al zie ik persoonlijk nog geen betrouwbare (NL/DE) deposito's die 4% geven. Maar ik heb wel een spaarrekening die 2,5% geeft. Het zit een beetje op het randje allemaal.quote:Op donderdag 7 september 2023 10:59 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
die 0,36% is een voorlopig percentage van de heffing (voor de voorlopige aanslag 2023). Wordt pas na afloop van 2023 bekend. Zal meer worden. En daar gaat de box 3 belasting dan overheen.
Je kunt helemaal geen bezwaar maken over 2022 want de belastingdienst heeft besloten alleen nog maar voorlopige aanslagen op te leggen in afwachting van een aantal rechtzaken die lopen over box 3 beleggingen. Het liep blijkbaar nogal uit de hand met de hoeveelheid bezwarenquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met de stelling dat momenteel Crowdfunding rendement twijfelachtig is, ook al zie ik persoonlijk nog geen betrouwbare (NL/DE) deposito's die 4% geven. Maar ik heb wel een spaarrekening die 2,5% geeft. Het zit een beetje op het randje allemaal.
Ik zou iedereen aanraden die zwaar in crowdfund zit en die een rendement lager dan ~6% heeft om bezwaar te maken bij de fiscus over 2023. Wat er nu gebeurt is dan voor jou even onrechtmatig als er met spaarders gebeurde.
Ik kreeg net ook een mail van CRE met als inhoud: "Zojuist is een nieuwe update gepubliceerd voor uw investering in de propositie Ontwikkeling Zoetermeer II. ". Ik zit echter helemaal niet in dit project. Hebben meer mensen dit?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef Bieselke het volgende:
CRE Zoetermeer:
Verlengingsovereenkomst staat online.
Laatste verlenging => eind Februari einde
Half september wordt tussen de 300k en 1M vervroegd afgelost.
Uit de verkoop van een andere participatie zal nadien nog eens 700k worden afgelost, niet gespecifieerd wanneer.
Ik zit wel in het project en kreeg hem ook, maar het grappige was dat de link verwees naar een besloten lening van april 2023, 1mio met inschrijving vanaf 100k, met 2e hypotheek. 6.5% voor 12mnd. Er lijkt dus in april een extra leningaanvraag te zijn geweest voor Zoetermeer (of deze is doorgegaan, geen idee). Pagina is nu weggehaald…quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:11 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik kreeg net ook een mail van CRE met als inhoud: "Zojuist is een nieuwe update gepubliceerd voor uw investering in de propositie Ontwikkeling Zoetermeer II. ". Ik zit echter helemaal niet in dit project. Hebben meer mensen dit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 08-09-2023 14:01:48 ]
Blijkbaar aan een ander want Anand betaalde er 320K voor.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Lees ik nu goed dat het geheel in 2020 voor 175K op de veiling verkocht is met ook al de zelfde huurprijs (36000 euro) per jaar als in de is pitch vermeld?
Inderdaad. Niet accepteren als je de fiscus je een verzonnen rendement toedicht terwijl je dat helemaal niet haalt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met de stelling dat momenteel Crowdfunding rendement twijfelachtig is, ook al zie ik persoonlijk nog geen betrouwbare (NL/DE) deposito's die 4% geven.
Ik zou iedereen aanraden die zwaar in crowdfund zit en die een rendement lager dan ~6% heeft om bezwaar te maken bij de fiscus over 2023. Wat er nu gebeurt is dan voor jou even onrechtmatig als er met spaarders gebeurde.
In 2020 was de hypotheek rente ongeveer de helft van het huidige tarief dus de executie waarde van dit object zal dus vermoedelijk lager zijn dan wat het in 2020 bij BVA veilingen (175k) heeft opgebracht. Ik sla deze Anand ook over heb al genoeg leningen van deze gasten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Blijkbaar aan een ander want Anand betaalde er 320K voor.
Ik ga ook maar pandjes kopen op de veiling , dat levert meer op dan werken.
Ik sla deze windhandel met plezier over. Uiteindelijk blijft er iemand met de gebakken peren zitten en zal niet ome obli zijn.
Ja, ik heb de mail net ook gehad, maar zit niet in het project. Aangezien de link uit de e-mail niet meer werkt, zullen ze het ongetwijfeld nu zelf ook door hebben dat er iets mis is gegaan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:11 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik kreeg net ook een mail van CRE met als inhoud: "Zojuist is een nieuwe update gepubliceerd voor uw investering in de propositie Ontwikkeling Zoetermeer II. ". Ik zit echter helemaal niet in dit project. Hebben meer mensen dit?
Ik zag dat er sprake is van erfpacht....dat zal ook invloed gehad hebben?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
In 2020 was de hypotheek rente ongeveer de helft van het huidige tarief dus de executie waarde van dit object zal dus vermoedelijk lager zijn dan wat het in 2020 bij BVA veilingen (175k) heeft opgebracht. Ik sla deze Anand ook over heb al genoeg leningen van deze gasten.
Dat lees ik in elk geval ook, volgens het contract wat je daar kunt inzien (en tot 31/12/2021 loopt) is er een jaarlijkse herziening afgesproken met als eerste datum 1-1-2018, ik neem aan dat die huur dus feitelijk hoger is (maar ze bij ccf niet verder hebben gekeken dan het oorspronkelijke huurcontract). Daar komt bij dat de in het contract vermelde huurder per 9/21/2021 in staat van faillisement verkeert, dus dat huurcontract is uiteindelijk niet meer relevant lijkt me. Voor mij voorlopig wat potentiele onduidelijkheden waar ik verder geen tijd aan wil besteden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Lees ik nu goed dat het geheel in 2020 voor 175K op de veiling verkocht is met ook al de zelfde huurprijs (36000 euro) per jaar als in de is pitch vermeld?
Dat is wel wat te gemakkelijk geroepen door dhr. F. B., ik heb hem dat namelijk ook al eerder horen zeggen. Dat zou betekenen dat jij (en ik en alle andere investeerders van een project) dus schijnbaar zelf individueel tot incassohandelingen over zouden mogen gaan want zij zouden daar geen verplichting tot hebben. Nu heb ik de AV van MCF niet zo helder voor de geest, maar bij (vrijwel?) alleen CF platformen wordt juist die mogelijkheid us expliciet uitgesloten in de voorwaarden zodat het platfom dan wel de stichting zekerheden een inspanningsverplichting krijgt om over te gaan tot executie. De kosten daarvan komen weer wel ten laste van de opbrengst cq. moeten verhaald worden op de debiteur, als daar niets te halen valt en de kosten absurt zijn blijft er niets over.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:33 schreef Slingervinger het volgende:
Omdat ze alleen maar intermediair zijn hoeven ze dat eigenlijk niet te doen, ze kunnen zich dus in geval van klachten beroepen op deze onverplichte inspanning. Op zich terecht maar tot nu toe heeft het niks opgeleverd wat betreft konkreet resultaat.
Ik zit niet in project Zoetermeer, en kreeg de mail ook. In mijn eigen dashboard was de update dus ook niet te zien.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:11 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik zit wel in het project en kreeg hem ook, maar het grappige was dat de link verwees naar een besloten lening van april 2023, 1mio met inschrijving vanaf 100k, met 2e hypotheek. 6.5% voor 12mnd. Er lijkt dus in april een extra leningaanvraag te zijn geweest voor Zoetermeer (of deze is doorgegaan, geen idee). Pagina is nu weggehaald…
Edit 1: Toch maar even de hypotheekdata geraadpleegd.
Eerste hypotheek is van CRE, 2.5mio.
Afkomstig uit stuk Hyp3 81448/21 Ingeschreven op 24-08-2021 om 14:42
Hypotheek
Ondertekend op 24-08-2021 om 14:20
Tweede hypotheek is van vijf met name genoemde privé personen, 1.0mio.
Afkomstig uit stuk Hyp3 82747/90 Ingeschreven op 16-02-2022 om 09:00
Hypotheek
Ondertekend op 15-02-2022 om 14:45
Die dateert dus van 2022, terwijl ik in de pitch die ik eenmalig zag toch april 2023 meende te zien. Mogelijk was dat dan een herfinanciering van de tweede lening, maar die is dan kennelijk toch niet doorgegaan. Of ik heb het verkeerd gezien en de private pitch was van 2022, dat kan ook natuurlijk.
Edit 2: gezien het projectnummer in de link van de verdwenen pitch (https://www.crowdrealesta(...)keling-zoetermeer-ii) is die toch van 2023, maar is die dan kennelijk niet gelukt omdat er daarna geen hypotheek is vastgelegd. Dus er is nog een tweede hypothecaire lening, vermoedelijk onder regie van CRE. Dat geeft wel wat extra aandacht bij eventuele verkoop van het project, dat de verdeling over de leningen wel goed gaat. Wel weer raar dat de investeerders in de eerste lening hier niet van mogen weten...Die extra inschrijving in feb 2022 is op zich wel bijzonder, want pas rond 11/2/2022 zijn ook de gelden van CRE vrijgegeven, project liep meen ik al van ergens augustus 2021.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, en dat terwijl in 2022 het fictief rendement op beleggingen nog ruim gunstiger was dan in 2023.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je kunt helemaal geen bezwaar maken over 2022 want de belastingdienst heeft besloten alleen nog maar voorlopige aanslagen op te leggen in afwachting van een aantal rechtzaken die lopen over box 3 beleggingen. Het liep blijkbaar nogal uit de hand met de hoeveelheid bezwarenzoiets zal ook wel in 2023 gebeuren alleen is er dan meer duidelijkheid over wat de rechter er van vindt.
Op basis van de huuropbrengst zouden de zekerheden voldoende moeten zijn. Helaas geen taxatierapport en ook geen HA.quote:Op vrijdag 8 september 2023 15:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Van Laere Investments B.V.
¤ 220.000 | 7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/van-laere-investments-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand
Deze is m.i. nog net even leuker.quote:Op vrijdag 8 september 2023 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Kessels V.O.F.
¤ 290.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/kessels-v-o-f/
2x 1e hypotheek
Tenzij ik me vergis en het over het ander deel van het stations gebouw gaat, staat het nog deels te huur (maar dat kan het deel 9 zijn, het pand is 9 en 11) en in het geheel (9 + 11) ook sind een paar weken te koop. Ik ken de omgeving vrij goed en ze hebben er wel wat leuks van proberen te maken, alleen is er geen fatsoenlijke parkeergelegenheid en dat is in deze regio toch wel een dingetje.quote:Op vrijdag 8 september 2023 15:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Van Laere Investments B.V.
¤ 220.000 | 7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/van-laere-investments-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.funda.nl/koop/heerlen/huis-42781210-bokstraat-79/quote:Op vrijdag 8 september 2023 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Kessels V.O.F.
https://www.collincrowdfund.nl/kessels-v-o-f/
2x 1e hypotheek
woning met potentie zou de makelaar zeggenquote:Op vrijdag 8 september 2023 16:45 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/koop/heerlen/huis-42781210-bokstraat-79/
Enige renovatie is wel nodig.
Dat staat ook netjes in de pitch en er is geld voor vrijgemaakt (37k). Geen idee of dit in de richting komt van het bedrag wat nodig is, want geen taxatie/taxatieverslag.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:45 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Klopt, opmerking was ook om aan te geven dat die renovatie inderdaad ook nodig is.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat staat ook netjes in de pitch en er is geld voor vrijgemaakt (37k). Geen idee of dit in de richting komt van het bedrag wat nodig is, want geen taxatie/taxatieverslag.
Wel chic, met twee toiletten..quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:45 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels 2x via de pitch van Marcure (onder reacties) gevraagd om een toelichting, maar daar wil Collin blijkbaar niet op reageren. Zal wel niet passen in hun commerciële belangenquote:Op woensdag 6 september 2023 15:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik vind wel dat Collin dit had moeten weten c.q. vermelden in de pitch. Ik ben niet echt gecharmeerd van dit soort verrassingen. |
Een langlopende verhuursituatie heeft over het algemeen mijn voorkeur, speculeren en/of projectontwikkeling vind ik van andere ordeKan ook best wel interessant zijn voor een bijdrage, maar dan zeker niet meer dan basis wat mij betreft.
Ik heb er ook een hekel aan als vragen niet snel beantwoord worden.Dan maar wachten op een volgend aardig project met minder onduidelijkheden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:53 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels 2x via de pitch van Marcure (onder reacties) gevraagd om een toelichting, maar daar wil Collin blijkbaar niet op reageren. Zal wel niet passen in hun commerciële belangen![]()
Ik overweeg om dan maar helemaal te cancellen. Zo werkt dit niet, Collin.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Kessels V.O.F.
2x 1e hypotheek
Hier is het linkje @Horsemenquote:Op vrijdag 8 september 2023 15:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Deze is m.i. nog net even leuker.
Deze wil ik wel wat hoger meenemen.
Als iemand een linkje weet te bemachtigen dan hou ik mij aanbevolen.
Aha, super.quote:Op zaterdag 9 september 2023 05:34 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
[..]
Hier is het linkje @:horsemen
https://www.collincrowdfu(...)94803d4d39e329b76062
Ook hier dank! Heb nu de sprong naar ‘goud’ kunnen maken 😄quote:Op zaterdag 9 september 2023 05:34 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
[..]
Hier is het linkje @:horsemen
https://www.collincrowdfu(...)94803d4d39e329b76062
Gefeliciteerd Essebes.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ook hier dank! Heb nu de sprong naar ‘goud’ kunnen maken 😄
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ook hier dank! Heb nu de sprong naar ‘goud’ kunnen maken 😄
Voor de statistieken: het is gecorrigeerd en de kosten zijn verdwenen uit het betaalschema van het betreffende project bij gve. Nadat er eerst verschillende voorstellen ter compensatie werden gedaan (van "volgende project zonder kosten" tot "de te betalen kosten alvast uitbetalen" is uiteindelijk toch gewoon het bestaande betaalschema aangepast, iets wat schijnbaar eerst niet kon maar beter/eenvoudiger passender bleek dan de andere voorstellen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 15:34 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is bij jullie inderdaad de korting op die manier verrekend? Bij mij dus niet ondanks dat ik er nog expliciet naar gevraagd heb. Er werd aangegeven dat ik het in het betaalschema terug zou kunnen zien, niet dus, staan gewoon kosten. Opnieuw navraag gedaan hoe dat kan.
Heb het vorige week gezien. Leek mij een 100% gesponsord programma zonder kritische vragen. Na afloop van het interview zat iedereen te klappen incl. presentator.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:34 schreef quepos het volgende:
Morgen komt Felix Berkhout bij RTL ondernemerslounge op tv, heb toevallig net contact gehad met de producer van het programma, en alles uit de doeken gedaan. Hij stond zeer open voor mijn gesprek en zou hem zeker vragen gaan stellen(niet morgen, want die uitzending is al opgenomen). Misschien dat het werkt als meer mensen de producer bellen met de wanpraktijken van Max. Het telefoonnummer stuur ik via pb.
Dus bellen, alle media proberen in te lichten, wij zien ons geld toch niet meer terug?quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:56 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb het vorige week gezien. Leek mij een 100% gesponsord programma zonder kritische vragen. Na afloop van het interview zat iedereen te klappen incl. presentator.
https://ondernemerslounge.tv/watch/866
Vanaf minuut 31 tot minuut 35
Er best zeker goede programma's die hier een goed onderzoek naar kunnen doen/het aan de kaak kunnen stellen, maar ondernemerslounge lijkt me dat niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:04 schreef quepos het volgende:
[..]
Dus bellen, alle media proberen in te lichten, wij zien ons geld toch niet meer terug?
Dat klopt misschien, maar iedere optie moeten we aanpakken om Max te kunnen stoppen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:06 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Er best zeker goede programma's die hier een goed onderzoek naar kunnen doen/het aan de kaak kunnen stellen, maar ondernemerslounge lijkt me dat niet.
Het gaat ook om het Russische Lukoil. Staan op dit moment niet op de EU sanctielijst, maar indirecte verhoudingen met het Kremlin zijn dubieusquote:Op zaterdag 9 september 2023 23:05 schreef Collin63 het volgende:
Het nieuwste project bij Crowdrealestate, Tankstation Wavre daar is nog maar voor 24% ingeschreven.Van die 24% is altijd een aantal die er alsnog van afziet. Met een lineaire aflossing van 4% per jaar maar liefst. Een B project met een rente van 6%. Dit project gaat op deze manier niet volkomen.
Sowieso tovert Crowdrealestate met de rente percentages er zit totaal geen lijn in daar.
Dit B project 6% en er zijn ook B projecten met 8,5% en A projecten met 7%.
Denk zal eens even de tekst doorlezen en kom het volgende tegen:quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:05 schreef Collin63 het volgende:
Het nieuwste project bij Crowdrealestate, Tankstation Wavre daar is nog maar voor 24% ingeschreven.Van die 24% is altijd een aantal die er alsnog van afziet. Met een lineaire aflossing van 4% per jaar maar liefst. Een B project met een rente van 6%. Dit project gaat op deze manier niet volkomen.
Sowieso tovert Crowdrealestate met de rente percentages er zit totaal geen lijn in daar.
Ik vind het eerlijk gezegd belangrijker dat de investeerders nog wat van hun geld terugzien en die zijn niet gebaat bij afkraken van MAX. Ze zeggen zich in te spannen maar hebben geen belang bij een snelle afwikkeling want dan staat de werkelijke schade vast en kan MAX zelf ook worden aangesproken. Met wie nu nog instapt kan ik geen compassie hebben, er is thans voldoende info voorhandenquote:Op zaterdag 9 september 2023 18:34 schreef quepos het volgende:
[..]
Dat klopt misschien, maar iedere optie moeten we aanpakken om Max te kunnen stoppen.
Iedereen maakt hierin zijn/haar eigen afweging. En die verdeeldheid onder investeerders is in het voordeel van MaxCF.quote:Op zondag 10 september 2023 10:36 schreef Slingervinger het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd belangrijker dat de investeerders nog wat van hun geld terugzien en die zijn niet gebaat bij afkraken van MAX. Ze zeggen zich in te spannen maar hebben geen belang bij een snelle afwikkeling want dan staat de werkelijke schade vast en kan MAX zelf ook worden aangesproken. Met wie nu nog instapt kan ik geen compassie hebben, er is thans voldoende info voorhanden
quote:Op zondag 10 september 2023 11:54 schreef ---Boemba--- het volgende:
Vanmiddag komt er een project in Maastricht online bij SiG. Vragen veel geld en hebben hoge verwachtingen. Het schijnt een herfinanciering te zijn. Iemand die mee heeft gedaan met de eerste tranche?Ik kan alleen zeggen dat ze altijd tijdig betaald hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127
Rente was wel een stuk lager dan nu
Het zou op basis van deze info (https://www.crowdrealestate.nl/investeren#crowdrealestate-waardering) te herleiden moeten zijn. Bij het vorige tankstation project van dezelfde geldnemer wordt meer afgelost, had een lagere LTV en was reeds een klein jaartje geleden, dezelfde rente hanteren lijkt mij dan in het gehele niet marktconform en dat geeft die slechts 25% (wat uiteindelijk nog wat lager zal worden bij realisatie) ) naar mijn idee dan ook aan. Nog afgezien van het feit dat dit een 1e hypotheek in Belgie betreft en ik eigenlijk niet weet hoe executie, indien noodzakelijk, daar zou gaan, oftewel wat is de waarde van het recht van hypotheek?quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:05 schreef Collin63 het volgende:
Klopt , MEEGENOMEN in 1A / hebben ook Grote Gracht 35-35d bij SIG , beiden keurig betaald tot op heden, Scharnerweg 127 zit PHI als huurder vlgs mij tot 2026 heb ik ergens gelezen, proberen de boel te her-ontwikkelen tot appartementen hetgeen volgens de plattegrond kan en tot die tijd een huurder erin voor de ¤quote:Op zondag 10 september 2023 12:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik kan alleen zeggen dat ze altijd tijdig betaald hebben.
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127
Rente was wel een stuk lager dan nu
Er waren direct vanaf het begin voldoende rode vlaggen om ver van dit platform vandaan te blijven.quote:Op zondag 10 september 2023 10:36 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd belangrijker dat de investeerders nog wat van hun geld terugzien en die zijn niet gebaat bij afkraken van MAX. Ze zeggen zich in te spannen maar hebben geen belang bij een snelle afwikkeling want dan staat de werkelijke schade vast en kan MAX zelf ook worden aangesproken. Met wie nu nog instapt kan ik geen compassie hebben, er is thans voldoende info voorhanden
Neem liever een gewone woning dan dit monumentale bedrijvenpand. 18 maanden looptijd is ook niet zo interessant ivm kosten. Als de gemeente niet akkoord gaat met de plannen zit je met een onverkoopbaar pand met een laag energielabel. Er komen nog diverse herfinancieringen van gewone doorsnee woningen aan.quote:Op zondag 10 september 2023 16:04 schreef peterc het volgende:
[..]
Klopt , MEEGENOMEN in 1A / hebben ook Grote Gracht 35-35d bij SIG , beiden keurig betaald tot op heden, Scharnerweg 127 zit PHI als huurder vlgs mij tot 2026 heb ik ergens gelezen, proberen de boel te her-ontwikkelen tot appartementen hetgeen volgens de plattegrond kan en tot die tijd een huurder erin voor de ¤
https://phi-med.nl/vestigingen/zuid-limburg/
Er is een ding wat ik nog niet begrijp.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:15 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Klopt, opmerking was ook om aan te geven dat die renovatie inderdaad ook nodig is.
Zou het hiervoor verhuurd zijn als kamers?
Qua oppervlakte zijn hier makkelijk 2 woningen van te maken. Leningnemenrs wonen er zelf naast in een soortgelijke woning, dus zullen de potentie er wel in zien. Meneer heeft zelf een bouwbedrijf, zal wel schelen in de renovatiekosten.
Ik lees het zo dat ze straks vier woningen bezitten:quote:Op maandag 11 september 2023 10:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er is een ding wat ik nog niet begrijp.
Er wordt gesteld dat er een eerste hypotheek wordt gevestigd op de Bokstraat maar ook op de de andere woning (niet EW).
Echter verderop wordt vermeld dat daar een hypotheek op zit van 175.000 euro.
da's weer een andere niet genoemde woningquote:Op maandag 11 september 2023 10:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er is een ding wat ik nog niet begrijp.
Er wordt gesteld dat er een eerste hypotheek wordt gevestigd op de Bokstraat maar ook op de de andere woning (niet EW).
Echter verderop wordt vermeld dat daar een hypotheek op zit van 175.000 euro.
Maar daarbij wordt ook een hele andere WOZ waarde vermeld dan bij het pand waarop CCF een 1e hypotheek krijgt (Clu*sena*rstraat 29), dus het zal wel om een ander pand gaan. Zou Clu*sena*rstraat 29 het huis van een van hun ouders kunnen zijn, die garant staan met hun afgeloste woning?quote:Overige financiers:
Naast de eigen woning met een WOZ waarde van ¤ 124.852,- met een hypothecaire lening van ¤ 114.342,- bezitten ze nog één andere woning met een WOZ-waarde van ¤ 222.000,- en een hypothecaire lening van ¤ 175.000,-.
niet meerquote:Op maandag 11 september 2023 12:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Közde
¤ 264.000 | 8,0% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/servicedesk/
Aankoop pand voor grillroom en bovenwoning met 1e hypotheek
Op dit moment kan er al ingeschreven worden met de investeringsknop
quote:Op maandag 11 september 2023 13:13 schreef zeeland6 het volgende:
achterstand CCF EC* Mach**ryMoet met zekerheden goed gaan komen. Openstaande schuld is 82.500 en zekerheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die gedachte kwam bij mij ook op. Mocht dat zo zijn dan dat had veel duidelijker vermeld moeten worden.quote:Op maandag 11 september 2023 11:02 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Ik lees het zo dat ze straks vier woningen bezitten:
- Hun eigen woning
- Het pand van de buren (wat nu gefinancierd wordt via CCF)
- Een beleggingspand aan de Clu*sena*rstraat 29 (hypotheekvrij, zodat CCF 1e hypotheek krijgt)
- Een vierde beleggingspand met een hypotheek van ¤175K. Omdat deze buiten de zekerheden valt, hebben ze naar mijn idee daarover geen extra details gegeven.
Ze lijken daarmee flink aan het bouwen aan hun financiële toekomst.
Wel een aardig project wat ik wel wil meenemen. Bij mij helaas gaan investeringsknop zichtbaar.quote:Op maandag 11 september 2023 12:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Közde
Bedoel je hier de projecten Bastion-Lelystad en Roodborstlaan-Dieren?quote:Op maandag 11 september 2023 14:50 schreef Jaco078 het volgende:
N=2
100% van de leningnemers betaalt de rente niet sinds de overname van NewFunding door Bel*ggingsp*nden-financier*ng.nl.
Klopt, ik heb er vanmiddag - van beide projecten - mails van ontvangen dat beide debiteuren niet betaald hebben.quote:Op maandag 11 september 2023 15:59 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Bedoel je hier de projecten Bastion-Lelystad en Roodborstlaan-Dieren?
(Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn mail van een week geleden mbt uitbetaling rente van het project koperen ezel, zal er weer eens achteraan mailen).
Oh? En wat gingen ze daaraan doen?quote:Op maandag 11 september 2023 16:04 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Klopt, ik heb er vanmiddag - van beide projecten - mails van ontvangen dat beide debiteuren niet betaald hebben.
Mooi, dan zou het binnenkort opgelost moeten zijn mbt het saldo van de wallet.quote:Op maandag 11 september 2023 21:12 schreef obligataire het volgende:
NF, antwoord op mail:
Hieronder het antwoord op uw vraag:
Is de rente die normaliter op 1 augustus was bijgeschreven, bijgeschreven op de oude wallet? Want de nieuwe wallet staat bij mij nog op nul en dat lijkt me vreemd?
Ja, klopt. De rente van augustus 2023 is nog via Intersolve gegaan. Dit bedrag staat dus op uw oude Wallet bijgeschreven.
Het saldo op uw oude Wallet zal binnenkort van Intersolve rechtstreeks naar u worden geboekt.
In het nieuwe systeem worden rentebetalingen direct uitgekeerd (binnen 1 dag) en staat er in principe nooit geld op de wallet.
Dat laatste klopt, ik heb inmiddels een bedrag ontvangen waarvan ik bijna zeker weet dat het een termijn is van Nijmegen Nieuwe Markt. Handig als ze dat er even bij hadden gezet maar goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik laat het duo, en de beiden heren apart, voor wat het is, en houdt mijn vingers gekruist voor een soepele herfinanciering van de CcF leningen.
quote:Op maandag 11 september 2023 23:17 schreef ETphonehome het volgende:
Het nieuw aangekondigde project op NF (Hoofdstraat 77, Hillegom) is trouwens van een oude bekende van CcF: dhr. A. Weijs.
Bij CcF heb ik twee projecten van het duo Weijs / van Dijk.De heren hadden gehoopt een dure villa in Noordwijk snel te kunnen verkopen, maar dat is tot op heden nog steeds niet gelukt. Ik zit in de 2e lening van de heren, waarbij een hypotheek is op panden in Den Haag en Maarssen. Mocht deze worden geherfinancierd bij Collin dan zal dat zonder mij zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik laat het duo, en de beiden heren apart, voor wat het is, en houdt mijn vingers gekruist voor een soepele herfinanciering van de CcF leningen.
quote:Op maandag 11 september 2023 12:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Közde
quote:Op maandag 11 september 2023 13:52 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wel een aardig project wat ik wel wil meenemen. Bij mij helaas gaan investeringsknop zichtbaar.
Als er iemand is met een linkje waarbij deze knop wel zichtbaar is dan hou ik mij aanbevolen 😎
quote:Op maandag 11 september 2023 14:45 schreef Jaco078 het volgende:
Horeca-pand in Huissen met 1e hypotheek op Collin
LinkjeHet valt mij op dat er in de voorverkoop nog weinig interesse is voor dit project. Mis ik iets bij dit project waardoor het helemaal niet zo’n best project is? Mij leek het namelijk een prima project voor een basis inleg…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht omdat deze alleen op FOK staat?quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het valt mij op dat er in de voorverkoop nog weinig interesse is voor dit project. Mis ik iets bij dit project waardoor het helemaal niet zo’n best project is? Mij leek het namelijk een prima project voor een basis inleg…
Zou kunnen maar dan nog is de interesse niet hoog en het lijkt mij met 8% bruto (geen direct lening) en een 1e hypotheek op een woon/winkel pand toch niet onaardig.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:46 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Wellicht omdat deze alleen op FOK staat?
Tsja de straat is, hoe zal ik het netjes zeggen voordat ik weer een draai om mijn oren krijg, niet de allerbeste straat in Arnhemquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het valt mij op dat er in de voorverkoop nog weinig interesse is voor dit project. Mis ik iets bij dit project waardoor het helemaal niet zo’n best project is? Mij leek het namelijk een prima project voor een basis inleg…
Deel 2 vanaf minuut 30.30 tot 34.30.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:56 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb het vorige week gezien. Leek mij een 100% gesponsord programma zonder kritische vragen. Na afloop van het interview zat iedereen te klappen incl. presentator.
https://ondernemerslounge.tv/watch/866
Vanaf minuut 31 tot minuut 35
Volgens mij zitten ze nu aan de Huissensestraat 60 in Arnhem. Dus Arnhem en niet Huissen. Zelf denk ik dat dit fout in de pitch staat.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:32 schreef obligataire het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp aan project Közde:
Ze hebben nu een grillroom in Huissen en ze willen verhuizen naar een pand in dezelfde straat.
Het onderpand is echter gelegen aan de Huissensestraat in Arnhem.
Dat kan een vergissing zijn in de pitch maar misschien ook betekenen dat het niet om hetzelfde pand gaat?
De kwaliteit van de pitches bij Collin holt achteruitHet roept allemaal vragen op die heel simpel te vermijden zouden zijn als er vooraf wat nagedacht zou worden over logisch te verwachten vragen. Zie ook project Marcure (waarbij de vragen nu wel beantwoord zijn).
Veel slechte recensies op google, voor wat het waard is...quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze nu aan de Huissensestraat 60 in Arnhem. Dus Arnhem en niet Huissen. Zelf denk ik dat dit fout in de pitch staat.
https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
Reactie Collin: "we gaan dit aanpassen".quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze nu aan de Huissensestraat 60 in Arnhem. Dus Arnhem en niet Huissen. Zelf denk ik dat dit fout in de pitch staat.
https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:19 schreef tnhb het volgende:
[..]
Tenzij ik me vergis en het over het ander deel van het stations gebouw gaat, staat het nog deels te huur (maar dat kan het deel 9 zijn, het pand is 9 en 11) en in het geheel (9 + 11) ook sind een paar weken te koop. Ik ken de omgeving vrij goed en ze hebben er wel wat leuks van proberen te maken, alleen is er geen fatsoenlijke parkeergelegenheid en dat is in deze regio toch wel een dingetje.
Daarnaast is het oude belastingkantoor (ligt aan hetzelfde plein) omgecat naar kantoren gebouw De Koploper en heeft wel eigen parkeerplaatsen en gaat er binnekort een verdieping op zetten waardoor het kantoor aanbod nog groter wordt (en dat is al vrij groot). Het lijkt er op dat het over slechts een deel van het geheel gaat gezien de taxatiewaarde tov de te koop staande deel. Om die reden is de taxatie ook wat slecht te vergelijken, maar als het ca 30% van het geheel betreft (bovendste verdieping) dan lijkt een waarde van 380 niet gek in relatie tot de vraagprijs van het geheel.Het nu openstaande project betreft #11, een herfinanciering van de lening 2018. Vanuit hun B.V.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het hok is langdurig verhuurd en de LTV is 57%, laat het met de gebruikelijke roze bril gewaardeerd zijn, dan nog is de kans op schade zeer gering lijkt me.
Dubbel meegenomen.
Die andere is #9, dat is een box 3 verhaal . Uit eigen middelen aangekocht en de Collin lening was voor aanpassingen. 65K dus allemaal goed te overzien, mede gezien de achtergrond van deze mensen.
[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 12-09-2023 13:13:14 ]Pecunia non olet
Bijzondere recensielijst, ofwel heel goed ofwel dramatisch slecht...quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:32 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Veel slechte recensies op google, voor wat het waard is...
quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:32 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Veel slechte recensies op google, voor wat het waard is...
Dat zie je wel vaker, of mensen zijn erg tevreden of juist erg ontevreden. Beide geven vaak een reden om een recensie te schrijven. Als ik het goed begrijp krijgen ze een 7,8 (uit 10).quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:10 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Bijzondere recensielijst, ofwel heel goed ofwel dramatisch slecht...
op google maps zie ik dat het pand een eindje verderop zit in arnhem (groot pand)quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:32 schreef obligataire het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp aan project Közde:
Ze hebben nu een grillroom in Huissen en ze willen verhuizen naar een pand in dezelfde straat.
Het onderpand is echter gelegen aan de Huissensestraat in Arnhem.
Dat kan een vergissing zijn in de pitch maar misschien ook betekenen dat het niet om hetzelfde pand gaat?
De kwaliteit van de pitches bij Collin holt achteruitHet roept allemaal vragen op die heel simpel te vermijden zouden zijn als er vooraf wat nagedacht zou worden over logisch te verwachten vragen. Zie ook project Marcure (waarbij de vragen nu wel beantwoord zijn).
Ik had ook al geprobeerd om de locatie te delen maar lukte mij ook niet.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:45 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
op google maps zie ik dat het pand een eindje verderop zit in arnhem (groot pand)
https://www.google.com/ma(...).39h%2C90t%2Fdata%3D*213m4*211e1*213m2*211snNvTSwAnK41UdzL5hxTjCA*212e0*214m2*213m1*211s0x47c7a581da4b63a3%3A0xa098600bd597559f%3Fsa%3DX%26ved%3D2ahUKEwi3-uuagKWBAxUINuwKHaLuCnIQpx96BAhAEAA!5skozde%20restaurant%20arnhem%20-%20Google%20Zoeken!15sCgIgAQ&imagekey=!1e2!2snNvTSwAnK41UdzL5hxTjCA&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwi3-uuagKWBAxUINuwKHaLuCnIQpx96BAhYEA0
quote:Je hebt geďnvesteerd in het project aan de Grote Gracht 35-35D te Maastricht. Het einde van de looptijd was op 10 september 2023. Wij zijn druk bezig met de herfinanciering. Vanwege het te laat aflossen gaat de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen vanaf 10 september 2023 tot de uiteindelijke aflosdatum aan de investeerders in dit project.
quote:Je hebt geďnvesteerd in het project aan de Scharnerweg 127 te Maastricht. Het einde van de looptijd was op 10 september 2023. Wij zijn druk bezig met de herfinanciering. Vanwege het te laat aflossen gaat de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen vanaf 10 september 2023 tot de uiteindelijke aflosdatum aan de investeerders in dit project.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |