abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 september 2023 @ 09:47:36 #151
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210588329
De (voor ons) complete onduidelijkheid hoe rentepercentages worden toegekend, in combinatie met verwevenheid van het platform en de grootste leningnemer, blijft mij terughoudend doen zijn met CRE. Toch heb ik in de loop der jaren al best een aardige portefeulle opgebouwd daar, en dat heeft alles te maken met hun ontegenzeggelijk goede track record.
In komende maanden heb ik wat aflossingen op de rol staan (Ooltgensplaat, Schwanbeck, Garageboxen Emmerich en Erfurt). Vooralsnog zie ik eerlijk gezegd geen aantrekkelijke vervangingsprojecten bij CRE.

De rentes die wij nu minimaal willen hebben i.v.m. marktsituatie en belastingwetgeving/VRH, begint fors te knellen met de exploitaties van ondernemers.
pi_210588542
En dat is precies waarom bij CRE de projecten eindeloos verlengd worden. Herfinanciering te duur.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_210588778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 18:34 schreef quepos het volgende:

[..]
Dat klopt misschien, maar iedere optie moeten we aanpakken om Max te kunnen stoppen.
Ik vind het eerlijk gezegd belangrijker dat de investeerders nog wat van hun geld terugzien en die zijn niet gebaat bij afkraken van MAX. Ze zeggen zich in te spannen maar hebben geen belang bij een snelle afwikkeling want dan staat de werkelijke schade vast en kan MAX zelf ook worden aangesproken. Met wie nu nog instapt kan ik geen compassie hebben, er is thans voldoende info voorhanden
  zondag 10 september 2023 @ 11:46:38 #154
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210589477
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:36 schreef Slingervinger het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd belangrijker dat de investeerders nog wat van hun geld terugzien en die zijn niet gebaat bij afkraken van MAX. Ze zeggen zich in te spannen maar hebben geen belang bij een snelle afwikkeling want dan staat de werkelijke schade vast en kan MAX zelf ook worden aangesproken. Met wie nu nog instapt kan ik geen compassie hebben, er is thans voldoende info voorhanden
Iedereen maakt hierin zijn/haar eigen afweging. En die verdeeldheid onder investeerders is in het voordeel van MaxCF.
Mij persoonlijk gaat het nu meer om de mensen achter Max te stoppen dan om nieuwe investeerders te behoeden. CEO F*lix Berkho*ut is gewoon een ongelooflijke prutser en tot dat inzicht moet hij inmiddels zelf toch ook wel zijn gekomen. En desondanks maar door blijven gaan na zo'n wanprestatie, dat ruikt niet fris voor mij.
We praten hier niet over bedragen maar mijn wat ik in Max heb zitten zou ik graag beschikbaar stellen als deze man openbaar aan de schandpaal kan worden genageld..
pi_210589541
Vanmiddag komt er een project in Maastricht online bij SiG. Vragen veel geld en hebben hoge verwachtingen. Het schijnt een herfinanciering te zijn. Iemand die mee heeft gedaan met de eerste tranche?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210590010
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:54 schreef ---Boemba--- het volgende:
Vanmiddag komt er een project in Maastricht online bij SiG. Vragen veel geld en hebben hoge verwachtingen. Het schijnt een herfinanciering te zijn. Iemand die mee heeft gedaan met de eerste tranche?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan alleen zeggen dat ze altijd tijdig betaald hebben.
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127
Rente was wel een stuk lager dan nu
pi_210591223
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:05 schreef Collin63 het volgende:
Het nieuwste project bij Crowdrealestate, Tankstation Wavre daar is nog maar voor 24% ingeschreven.Van die 24% is altijd een aantal die er alsnog van afziet. Met een lineaire aflossing van 4% per jaar maar liefst. Een B project met een rente van 6%. Dit project gaat op deze manier niet volkomen.
Sowieso tovert Crowdrealestate met de rente percentages er zit totaal geen lijn in daar.
Dit B project 6% en er zijn ook B projecten met 8,5% en A projecten met 7%.
Het zou op basis van deze info (https://www.crowdrealestate.nl/investeren#crowdrealestate-waardering) te herleiden moeten zijn. Bij het vorige tankstation project van dezelfde geldnemer wordt meer afgelost, had een lagere LTV en was reeds een klein jaartje geleden, dezelfde rente hanteren lijkt mij dan in het gehele niet marktconform en dat geeft die slechts 25% (wat uiteindelijk nog wat lager zal worden bij realisatie) ) naar mijn idee dan ook aan. Nog afgezien van het feit dat dit een 1e hypotheek in Belgie betreft en ik eigenlijk niet weet hoe executie, indien noodzakelijk, daar zou gaan, oftewel wat is de waarde van het recht van hypotheek?
pi_210592113
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik kan alleen zeggen dat ze altijd tijdig betaald hebben.
https://investeren.sameni(...)icht-scharnerweg-127
Rente was wel een stuk lager dan nu
Klopt , MEEGENOMEN in 1A / hebben ook Grote Gracht 35-35d bij SIG , beiden keurig betaald tot op heden, Scharnerweg 127 zit PHI als huurder vlgs mij tot 2026 heb ik ergens gelezen, proberen de boel te her-ontwikkelen tot appartementen hetgeen volgens de plattegrond kan en tot die tijd een huurder erin voor de ¤
https://phi-med.nl/vestigingen/zuid-limburg/
pi_210597279
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:36 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Er waren direct vanaf het begin voldoende rode vlaggen om ver van dit platform vandaan te blijven.
pi_210597878
quote:
12s.gif Op zondag 10 september 2023 16:04 schreef peterc het volgende:

[..]
Klopt , MEEGENOMEN in 1A / hebben ook Grote Gracht 35-35d bij SIG , beiden keurig betaald tot op heden, Scharnerweg 127 zit PHI als huurder vlgs mij tot 2026 heb ik ergens gelezen, proberen de boel te her-ontwikkelen tot appartementen hetgeen volgens de plattegrond kan en tot die tijd een huurder erin voor de ¤
https://phi-med.nl/vestigingen/zuid-limburg/
Neem liever een gewone woning dan dit monumentale bedrijvenpand. 18 maanden looptijd is ook niet zo interessant ivm kosten. Als de gemeente niet akkoord gaat met de plannen zit je met een onverkoopbaar pand met een laag energielabel. Er komen nog diverse herfinancieringen van gewone doorsnee woningen aan.
pi_210600220
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:15 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Klopt, opmerking was ook om aan te geven dat die renovatie inderdaad ook nodig is.
Zou het hiervoor verhuurd zijn als kamers?

Qua oppervlakte zijn hier makkelijk 2 woningen van te maken. Leningnemenrs wonen er zelf naast in een soortgelijke woning, dus zullen de potentie er wel in zien. Meneer heeft zelf een bouwbedrijf, zal wel schelen in de renovatiekosten.
Er is een ding wat ik nog niet begrijp.

Er wordt gesteld dat er een eerste hypotheek wordt gevestigd op de Bokstraat maar ook op de de andere woning (niet EW).
Echter verderop wordt vermeld dat daar een hypotheek op zit van 175.000 euro.
Pecunia non olet
pi_210600360
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 10:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er wordt gesteld dat er een eerste hypotheek wordt gevestigd op de Bokstraat maar ook op de de andere woning (niet EW).

Ik lees het zo dat ze straks vier woningen bezitten:
- Hun eigen woning
- Het pand van de buren (wat nu gefinancierd wordt via CCF)
- Een beleggingspand aan de Clu*sena*rstraat 29 (hypotheekvrij, zodat CCF 1e hypotheek krijgt)
- Een vierde beleggingspand met een hypotheek van ¤175K. Omdat deze buiten de zekerheden valt, hebben ze naar mijn idee daarover geen extra details gegeven.

Ze lijken daarmee flink aan het bouwen aan hun financiële toekomst.
pi_210600365
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 10:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

da's weer een andere niet genoemde woning
pi_210600374
Het staat wel haaks op het woordje 'één'. Dat moet ik toegeven.

quote:
Overige financiers:
Naast de eigen woning met een WOZ waarde van ¤ 124.852,- met een hypothecaire lening van ¤ 114.342,- bezitten ze nog één andere woning met een WOZ-waarde van ¤ 222.000,- en een hypothecaire lening van ¤ 175.000,-.
Maar daarbij wordt ook een hele andere WOZ waarde vermeld dan bij het pand waarop CCF een 1e hypotheek krijgt (Clu*sena*rstraat 29), dus het zal wel om een ander pand gaan. Zou Clu*sena*rstraat 29 het huis van een van hun ouders kunnen zijn, die garant staan met hun afgeloste woning?
pi_210600880
De Visfuik
¤ 45.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/de-visfuik/
Overname viswinkel met 2e hypotheek woonhuis
pi_210600892
Közde
¤ 264.000 | 8,0% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/servicedesk/
Aankoop pand voor grillroom en bovenwoning met 1e hypotheek

Op dit moment kan er al ingeschreven worden met de investeringsknop

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 11-09-2023 12:06:29 ]
pi_210601004
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 12:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Közde

niet meer
pi_210601053
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 12:12 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
niet meer
Ik nog wel. Via de knop investeren, en dan minimaal 500 euro.
pi_210601701
achterstand CCF EC* Mach**ry

SPOILER
pi_210601770
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 13:13 schreef zeeland6 het volgende:
achterstand CCF EC* Mach**ry

SPOILER
Moet met zekerheden goed gaan komen. Openstaande schuld is 82.500 en zekerheid
SPOILER
pi_210601837
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:02 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Ik lees het zo dat ze straks vier woningen bezitten:
- Hun eigen woning
- Het pand van de buren (wat nu gefinancierd wordt via CCF)
- Een beleggingspand aan de Clu*sena*rstraat 29 (hypotheekvrij, zodat CCF 1e hypotheek krijgt)
- Een vierde beleggingspand met een hypotheek van ¤175K. Omdat deze buiten de zekerheden valt, hebben ze naar mijn idee daarover geen extra details gegeven.

Ze lijken daarmee flink aan het bouwen aan hun financiële toekomst.
Ja, die gedachte kwam bij mij ook op. Mocht dat zo zijn dan dat had veel duidelijker vermeld moeten worden.
Zolang het verhaal maar klopt wat betreft de 2 eerste hypotheken dan vind ik het (nog steeds) best....
Pecunia non olet
pi_210602041
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 12:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Közde

Wel een aardig project wat ik wel wil meenemen. Bij mij helaas gaan investeringsknop zichtbaar.
Als er iemand is met een linkje waarbij deze knop wel zichtbaar is dan hou ik mij aanbevolen 😎
pi_210602432
Horeca-pand in Huissen met 1e hypotheek op Collin

Linkje

SPOILER
pi_210602473
N=2

100% van de leningnemers betaalt de rente niet sinds de overname van NewFunding door Bel*ggingsp*nden-financier*ng.nl.
pi_210602604
Wat beweging in het box3 dossier:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nsbelasting-a4174088

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')