abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210566537
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Daar staan we dan anders in.

Overigens verwacht ik ook wel dat er nog een stukje terug gaat komen maar er zullen zeker grote afschrijvingen aan komen.
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Daar staan we dan anders in.

Overigens verwacht ik ook wel dat er nog een stukje terug gaat komen maar er zullen zeker grote afschrijvingen aan komen.
Ik denk dat bepalend is of je nog wat terugverwacht of niet. Als je denkt dat MAX nog wat terug weet te krijgen moet je ze hun gang laten gaan en zijn negatieve berichten alleen maar schadelijk. Maar als je daar niet in gelooft is er mogelijk bij MAX zelf wat te halen, ze zijn immers bezig met een nieuwe kapitaalronde.
Zelf ben ik er niet gerust op, de markt is nu eenmaal slecht en er is nog steeds niets verkocht. Wel zouden enkele panden op een veiling verkocht zijn maar de investeerders hebben nog geen cent gezien. Ook zijn er al veilingen mislukt
pi_210566658
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:04 schreef Tjalala het volgende:
Zit mobiel maar kreeg net deze link van ccf.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is eind 2020 op een veiling verkocht, taxatie komt nu gevoelsmatig wel hoog over, maar vergeleken met andere aanbod (huur / koop) in de straat is die lijkt dat bedrage toch wel weer goed te praten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210566723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:28 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
[..]
Ik denk dat bepalend is of je nog wat terugverwacht of niet. Als je denkt dat MAX nog wat terug weet te krijgen moet je ze hun gang laten gaan en zijn negatieve berichten alleen maar schadelijk. Maar als je daar niet in gelooft is er mogelijk bij MAX zelf wat te halen, ze zijn immers bezig met een nieuwe kapitaalronde.
Zelf ben ik er niet gerust op, de markt is nu eenmaal slecht en er is nog steeds niets verkocht. Wel zouden enkele panden op een veiling verkocht zijn maar de investeerders hebben nog geen cent gezien. Ook zijn er al veilingen mislukt
Als ik het allemaal goed begrepen heb zijn het bij MAX een stel prutsers die op dit moment als werknemer/eigenaren van de diverse B.V.'s niet op het minimum loon staan maar hun zakken nog steeds aan het vullen zijn met een goed salaris. Dit willen ze zo lang mogelijk vol blijven houden. Dus doe nog maar een rondje aandelen zodat we ons gevierde leventje zo lang mogelijk kunnen voortzetten.

Ook al kost een curator/vereffenaar ook geld maar het zou mij niets verbazen als zo'n aangestelde met kennis, meer geld voor de investeerders binnen sleept dan de huidige 50 man tellende eigenaren/werknemers club (welke in totaal ergens tussen 250 en 500k per maand zullen kosten) van Max.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-09-2023 13:32:49 ]
pi_210566839
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef tnhb het volgende:

[..]
Is eind 2020 op een veiling verkocht, taxatie komt nu gevoelsmatig wel hoog over, maar vergeleken met andere aanbod (huur / koop) in de straat is die lijkt dat bedrage toch wel weer goed te praten.

SPOILER
Lees ik nu goed dat het geheel in 2020 voor 175K op de veiling verkocht is met ook al de zelfde huurprijs (36000 euro) per jaar als in de is pitch vermeld?
pi_210567072
CRE Zoetermeer:

Verlengingsovereenkomst staat online.

Laatste verlenging => eind Februari einde
Half september wordt tussen de 300k en 1M vervroegd afgelost.
Uit de verkoop van een andere participatie zal nadien nog eens 700k worden afgelost, niet gespecifieerd wanneer.
pi_210567146
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als ik het allemaal goed begrepen heb zijn het bij MAX een stel prutsers die op dit moment als werknemer/eigenaren van de diverse B.V.'s niet op het minimum loon staan maar hun zakken nog steeds aan het vullen zijn met een goed salaris. Dit willen ze zo lang mogelijk vol blijven houden. Dus doe nog maar een rondje aandelen zodat we ons gevierde leventje zo lang mogelijk kunnen voortzetten.

Ook al kost een curator/vereffenaar ook geld maar het zou mij niets verbazen als zo'n aangestelde met kennis, meer geld voor de investeerders binnen sleept dan de huidige 50 man eigenaren/werknemers club (welke in totaal ergens tussen 250 en 500k per maand zullen kosten) van Max.
Zo had ik het nog niet bekeken. Hun verhaal is dat ze deskundigen inhuren die wel door de investeerders betaald moeten worden. Inzake de C*rb*lo-portefeuille schiet MAX die kosten voor maar voor een ander project moeten vooraf de kosten worden opgebracht (loopt nog). De effort die ze er zelf in steken is voor rekening van MAX. Omdat ze alleen maar intermediair zijn hoeven ze dat eigenlijk niet te doen, ze kunnen zich dus in geval van klachten beroepen op deze onverplichte inspanning. Op zich terecht maar tot nu toe heeft het niks opgeleverd wat betreft konkreet resultaat.
pi_210567171
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef Bieselke het volgende:
Uit de verkoop van een andere participatie zal nadien nog eens 700k worden afgelost, niet gespecifieerd wanneer.
Prognose oplevering volgens funda advertentie is 4e kwartaal 2023:
https://www.funda.nl/nieu(...)731-de-buitenplaats/
pi_210567310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 10:59 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
die 0,36% is een voorlopig percentage van de heffing (voor de voorlopige aanslag 2023). Wordt pas na afloop van 2023 bekend. Zal meer worden. En daar gaat de box 3 belasting dan overheen.
Ik ben het wel eens met de stelling dat momenteel Crowdfunding rendement twijfelachtig is, ook al zie ik persoonlijk nog geen betrouwbare (NL/DE) deposito's die 4% geven. Maar ik heb wel een spaarrekening die 2,5% geeft. Het zit een beetje op het randje allemaal.

Ik zou iedereen aanraden die zwaar in crowdfund zit en die een rendement lager dan ~6% heeft om bezwaar te maken bij de fiscus over 2023. Wat er nu gebeurt is dan voor jou even onrechtmatig als er met spaarders gebeurde.
pi_210567470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik ben het wel eens met de stelling dat momenteel Crowdfunding rendement twijfelachtig is, ook al zie ik persoonlijk nog geen betrouwbare (NL/DE) deposito's die 4% geven. Maar ik heb wel een spaarrekening die 2,5% geeft. Het zit een beetje op het randje allemaal.

Ik zou iedereen aanraden die zwaar in crowdfund zit en die een rendement lager dan ~6% heeft om bezwaar te maken bij de fiscus over 2023. Wat er nu gebeurt is dan voor jou even onrechtmatig als er met spaarders gebeurde.
Je kunt helemaal geen bezwaar maken over 2022 want de belastingdienst heeft besloten alleen nog maar voorlopige aanslagen op te leggen in afwachting van een aantal rechtzaken die lopen over box 3 beleggingen. Het liep blijkbaar nogal uit de hand met de hoeveelheid bezwaren :o zoiets zal ook wel in 2023 gebeuren alleen is er dan meer duidelijkheid over wat de rechter er van vindt.
pi_210567602
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef Bieselke het volgende:
CRE Zoetermeer:

Verlengingsovereenkomst staat online.

Laatste verlenging => eind Februari einde
Half september wordt tussen de 300k en 1M vervroegd afgelost.
Ik kreeg net ook een mail van CRE met als inhoud: "Zojuist is een nieuwe update gepubliceerd voor uw investering in de propositie Ontwikkeling Zoetermeer II. ". Ik zit echter helemaal niet in dit project. Hebben meer mensen dit?
pi_210567908
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:11 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Ik kreeg net ook een mail van CRE met als inhoud: "Zojuist is een nieuwe update gepubliceerd voor uw investering in de propositie Ontwikkeling Zoetermeer II. ". Ik zit echter helemaal niet in dit project. Hebben meer mensen dit?
Ik zit wel in het project en kreeg hem ook, maar het grappige was dat de link verwees naar een besloten lening van april 2023, 1mio met inschrijving vanaf 100k, met 2e hypotheek. 6.5% voor 12mnd. Er lijkt dus in april een extra leningaanvraag te zijn geweest voor Zoetermeer (of deze is doorgegaan, geen idee). Pagina is nu weggehaald…

Edit 1: Toch maar even de hypotheekdata geraadpleegd.

Eerste hypotheek is van CRE, 2.5mio.
Afkomstig uit stuk Hyp3 81448/21 Ingeschreven op 24-08-2021 om 14:42
Hypotheek
Ondertekend op 24-08-2021 om 14:20

Tweede hypotheek is van vijf met name genoemde privé personen, 1.0mio.
Afkomstig uit stuk Hyp3 82747/90 Ingeschreven op 16-02-2022 om 09:00
Hypotheek
Ondertekend op 15-02-2022 om 14:45

Die dateert dus van 2022, terwijl ik in de pitch die ik eenmalig zag toch april 2023 meende te zien. Mogelijk was dat dan een herfinanciering van de tweede lening, maar die is dan kennelijk toch niet doorgegaan. Of ik heb het verkeerd gezien en de private pitch was van 2022, dat kan ook natuurlijk.

Edit 2: gezien het projectnummer in de link van de verdwenen pitch (https://www.crowdrealesta(...)keling-zoetermeer-ii) is die toch van 2023, maar is die dan kennelijk niet gelukt omdat er daarna geen hypotheek is vastgelegd. Dus er is nog een tweede hypothecaire lening, vermoedelijk onder regie van CRE. Dat geeft wel wat extra aandacht bij eventuele verkoop van het project, dat de verdeling over de leningen wel goed gaat. Wel weer raar dat de investeerders in de eerste lening hier niet van mogen weten...

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 08-09-2023 14:01:48 ]
pi_210568040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Lees ik nu goed dat het geheel in 2020 voor 175K op de veiling verkocht is met ook al de zelfde huurprijs (36000 euro) per jaar als in de is pitch vermeld?
Blijkbaar aan een ander want Anand betaalde er 320K voor.
Ik ga ook maar pandjes kopen op de veiling , dat levert meer op dan werken.

Ik sla deze windhandel met plezier over. Uiteindelijk blijft er iemand met de gebakken peren zitten en zal niet ome obli zijn.
Pecunia non olet
pi_210568063
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik ben het wel eens met de stelling dat momenteel Crowdfunding rendement twijfelachtig is, ook al zie ik persoonlijk nog geen betrouwbare (NL/DE) deposito's die 4% geven.

Inderdaad. Niet accepteren als je de fiscus je een verzonnen rendement toedicht terwijl je dat helemaal niet haalt.

Is het duidelijk waarop ze nu aan het wachten zijn?
Of ze nou lopende rechtszaken winnen of verliezen, de stortvloed aan bezwaren gaan er in beide gevallen komen.
pi_210568108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Blijkbaar aan een ander want Anand betaalde er 320K voor.
Ik ga ook maar pandjes kopen op de veiling , dat levert meer op dan werken.

Ik sla deze windhandel met plezier over. Uiteindelijk blijft er iemand met de gebakken peren zitten en zal niet ome obli zijn.
In 2020 was de hypotheek rente ongeveer de helft van het huidige tarief dus de executie waarde van dit object zal dus vermoedelijk lager zijn dan wat het in 2020 bij BVA veilingen (175k) heeft opgebracht. Ik sla deze Anand ook over heb al genoeg leningen van deze gasten.
pi_210568148
quote:

[..]
Ja, ik heb de mail net ook gehad, maar zit niet in het project. Aangezien de link uit de e-mail niet meer werkt, zullen ze het ongetwijfeld nu zelf ook door hebben dat er iets mis is gegaan.
pi_210568158
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
In 2020 was de hypotheek rente ongeveer de helft van het huidige tarief dus de executie waarde van dit object zal dus vermoedelijk lager zijn dan wat het in 2020 bij BVA veilingen (175k) heeft opgebracht. Ik sla deze Anand ook over heb al genoeg leningen van deze gasten.
Ik zag dat er sprake is van erfpacht....dat zal ook invloed gehad hebben?
Pecunia non olet
pi_210568404
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dat lees ik in elk geval ook, volgens het contract wat je daar kunt inzien (en tot 31/12/2021 loopt) is er een jaarlijkse herziening afgesproken met als eerste datum 1-1-2018, ik neem aan dat die huur dus feitelijk hoger is (maar ze bij ccf niet verder hebben gekeken dan het oorspronkelijke huurcontract). Daar komt bij dat de in het contract vermelde huurder per 9/21/2021 in staat van faillisement verkeert, dus dat huurcontract is uiteindelijk niet meer relevant lijkt me. Voor mij voorlopig wat potentiele onduidelijkheden waar ik verder geen tijd aan wil besteden.
pi_210568475
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:33 schreef Slingervinger het volgende:
Omdat ze alleen maar intermediair zijn hoeven ze dat eigenlijk niet te doen, ze kunnen zich dus in geval van klachten beroepen op deze onverplichte inspanning. Op zich terecht maar tot nu toe heeft het niks opgeleverd wat betreft konkreet resultaat.
Dat is wel wat te gemakkelijk geroepen door dhr. F. B., ik heb hem dat namelijk ook al eerder horen zeggen. Dat zou betekenen dat jij (en ik en alle andere investeerders van een project) dus schijnbaar zelf individueel tot incassohandelingen over zouden mogen gaan want zij zouden daar geen verplichting tot hebben. Nu heb ik de AV van MCF niet zo helder voor de geest, maar bij (vrijwel?) alleen CF platformen wordt juist die mogelijkheid us expliciet uitgesloten in de voorwaarden zodat het platfom dan wel de stichting zekerheden een inspanningsverplichting krijgt om over te gaan tot executie. De kosten daarvan komen weer wel ten laste van de opbrengst cq. moeten verhaald worden op de debiteur, als daar niets te halen valt en de kosten absurt zijn blijft er niets over.
pi_210568479
quote:

[..]
Ik zit niet in project Zoetermeer, en kreeg de mail ook. In mijn eigen dashboard was de update dus ook niet te zien.
pi_210568657
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik zit wel in het project en kreeg hem ook, maar het grappige was dat de link verwees naar een besloten lening van april 2023, 1mio met inschrijving vanaf 100k, met 2e hypotheek. 6.5% voor 12mnd. Er lijkt dus in april een extra leningaanvraag te zijn geweest voor Zoetermeer (of deze is doorgegaan, geen idee). Pagina is nu weggehaald…

Edit 1: Toch maar even de hypotheekdata geraadpleegd.

Eerste hypotheek is van CRE, 2.5mio.
Afkomstig uit stuk Hyp3 81448/21 Ingeschreven op 24-08-2021 om 14:42
Hypotheek
Ondertekend op 24-08-2021 om 14:20

Tweede hypotheek is van vijf met name genoemde privé personen, 1.0mio.
Afkomstig uit stuk Hyp3 82747/90 Ingeschreven op 16-02-2022 om 09:00
Hypotheek
Ondertekend op 15-02-2022 om 14:45

Die dateert dus van 2022, terwijl ik in de pitch die ik eenmalig zag toch april 2023 meende te zien. Mogelijk was dat dan een herfinanciering van de tweede lening, maar die is dan kennelijk toch niet doorgegaan. Of ik heb het verkeerd gezien en de private pitch was van 2022, dat kan ook natuurlijk.

Edit 2: gezien het projectnummer in de link van de verdwenen pitch (https://www.crowdrealesta(...)keling-zoetermeer-ii) is die toch van 2023, maar is die dan kennelijk niet gelukt omdat er daarna geen hypotheek is vastgelegd. Dus er is nog een tweede hypothecaire lening, vermoedelijk onder regie van CRE. Dat geeft wel wat extra aandacht bij eventuele verkoop van het project, dat de verdeling over de leningen wel goed gaat. Wel weer raar dat de investeerders in de eerste lening hier niet van mogen weten...

SPOILER
Die extra inschrijving in feb 2022 is op zich wel bijzonder, want pas rond 11/2/2022 zijn ook de gelden van CRE vrijgegeven, project liep meen ik al van ergens augustus 2021.

SPOILER
pi_210568730
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je kunt helemaal geen bezwaar maken over 2022 want de belastingdienst heeft besloten alleen nog maar voorlopige aanslagen op te leggen in afwachting van een aantal rechtzaken die lopen over box 3 beleggingen. Het liep blijkbaar nogal uit de hand met de hoeveelheid bezwaren :o zoiets zal ook wel in 2023 gebeuren alleen is er dan meer duidelijkheid over wat de rechter er van vindt.
Inderdaad, en dat terwijl in 2022 het fictief rendement op beleggingen nog ruim gunstiger was dan in 2023.

Eigenlijk is de kans klein dat dit standhoudt, want het zou volledig inconsistent zijn met de eerdere uitspraak over spaarders. Alleen al omdat de fiscus met die 6,17% alleen rekening houdt met fictieve beleggingen, niet met crowdfund of uitgeleend geld. Stel je voor de ouder die in 2020 tegen 2,5% geld heeft uitgeleend aan zijn kind, betaalt nu 2% belasting over het fictief rendement ofwel 80% belasting in box3.
pi_210569369
Van Laere Investments B.V.
¤ 220.000 | 7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/van-laere-investments-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand
pi_210569702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Van Laere Investments B.V.
¤ 220.000 | 7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/van-laere-investments-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand
Op basis van de huuropbrengst zouden de zekerheden voldoende moeten zijn. Helaas geen taxatierapport en ook geen HA.
Het project lijkt wel oké voor een basis inleg.
pi_210569749
Kessels V.O.F.
¤ 290.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/kessels-v-o-f/
2x 1e hypotheek
pi_210569993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Kessels V.O.F.
¤ 290.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/kessels-v-o-f/
2x 1e hypotheek
Deze is m.i. nog net even leuker.
Deze wil ik wel wat hoger meenemen.

Als iemand een linkje weet te bemachtigen dan hou ik mij aanbevolen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')