Ik wou net zeggen dat Leonard Cohen in de op moet.quote:
Die boodschap kwam wel door hoorquote:Op zondag 3 september 2023 22:47 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen dat Leonard Cohen in de op moet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga voor de Jeff Buckley versiequote:Op zondag 3 september 2023 22:47 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen dat Leonard Cohen in de op moet.
Gaaf.quote:
T is voor mij geen wedstrijd, t is voor mij een voorkeurquote:Op zondag 3 september 2023 22:54 schreef BasEnAad het volgende:
Iets kan ook gewoon een leuk nummer zijn, maar bij Hallelujah wordt het elke keer zo'n pretentieuze wedstrijd. Boeie.
Ik vind het ook niet zijn beste nummer.quote:Op zondag 3 september 2023 22:54 schreef BasEnAad het volgende:
Iets kan ook gewoon een leuk nummer zijn, maar bij Hallelujah wordt het elke keer zo'n pretentieuze wedstrijd. Boeie.
Er zijn mooiere nummers iddquote:Op zondag 3 september 2023 22:55 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zijn beste nummer.
Dat hij zoveel gecoverd werd geeft ook wel aan dat hij een groot artiest was.quote:
Ze zijn/waren beide heel goed ...quote:Op zondag 3 september 2023 23:08 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat hij zoveel gecoverd werd geeft ook wel aan dat hij een groot artiest was.
Van Herman van Veen leerde ik Suzanne kennen, wat ook een mooie uitvoering is. Net in de tijd dat ik een vriendinnetje had die zo heette.quote:
Toen was ik al langquote:Op zondag 3 september 2023 23:12 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Van Herman van Veen leerde ik Suzanne kennen, wat ook een mooie uitvoering is. Net in de tijd dat ik een vriendinnetje had die zo heette.
Was je ook stapelgek op haar?quote:Op zondag 3 september 2023 23:12 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Van Herman van Veen leerde ik Suzanne kennen, wat ook een mooie uitvoering is. Net in de tijd dat ik een vriendinnetje had die zo heette.
Dat waren we op elkaar. Maar het liep niet zoals zou moeten.quote:
Ik ken het niet van toen het uitkwam.quote:Op zondag 3 september 2023 23:19 schreef chufi het volgende:
Suzanne van Herman is uit "69... dat ik het ken OK , maar jij
Ken het ook hoorquote:Op zondag 3 september 2023 23:22 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ken het niet van toen het uitkwam.
Ik zal het later op de radio wel hebben gehoord. Toen naar de 2de hands platenzaak gerend om hem te kopen.
Prachtigquote:Op zondag 3 september 2023 23:24 schreef marcb1974 het volgende:
Heb hier Xite opstaan op tv.
Nu Golden Oldies
Donna Summer
Net al Billy Ocean.
TV zender Ons vind ik ook wel leuk om te kijken. Soms programma's met een terugblik op een bepaald jaar lang geleden.quote:Op zondag 3 september 2023 23:24 schreef marcb1974 het volgende:
Heb hier Xite opstaan op tv.
Nu Golden Oldies
Donna Summer
Net al Billy Ocean.
Ja, die is ook leukquote:Op zondag 3 september 2023 23:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
TV zender Ons vind ik ook wel leuk om te kijken. Soms programma's met een terugblik op een bepaald jaar lang geleden.
Ik luister vaak naar Joe, alleen maar muziek uit de jaren 70 en 80.quote:
Ik las laatst over Joe.... maar nog niet geluisterdquote:Op zondag 3 september 2023 23:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik luister vaak naar Joe, alleen maar muziek uit de jaren 70 en 80.
Wel een aanrader als je van muziek uit die periode houdt. Belgische zender die ook goed in Nederland te beluisteren is.quote:Op zondag 3 september 2023 23:46 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik las laatst over Joe.... maar nog niet geluisterd
'Vroegah' was Veronica radio ook zoquote:Op zondag 3 september 2023 23:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik luister vaak naar Joe, alleen maar muziek uit de jaren 70 en 80.
Komt die niet naar NL, met Giel B. als dinges daar?quote:Op zondag 3 september 2023 23:49 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Wel een aanrader als je van muziek uit die periode houdt. Belgische zender die ook goed in Nederland te beluisteren is.
https://joe.nl/zo-luister-je-naar-joe-1
Klopt.quote:Op zondag 3 september 2023 23:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
'Vroegah' was Veronica radio ook zo
Die zijn wel afgezakt
Ze zijn in Nederland al goed te bereiken. Weinig gelul iig dus ook geen Giel Beelen.quote:Op zondag 3 september 2023 23:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Komt die niet naar NL, met Giel B. als dinges daar?
Er IS al een NL versie van lees ik net. Je hoeft dus niet naar de BE versie te luisteren.quote:Op zondag 3 september 2023 23:51 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Ze zijn in Nederland al goed te bereiken. Weinig gelul iig dus ook geen Giel Beelen.
Ja nu ook in Nederland...quote:Op zondag 3 september 2023 23:49 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Wel een aanrader als je van muziek uit die periode houdt. Belgische zender die ook goed in Nederland te beluisteren is.
https://joe.nl/zo-luister-je-naar-joe-1
Ik zie het net.quote:Op zondag 3 september 2023 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er IS al een NL versie van lees ik net. Je hoeft dus niet naar de BE versie te luisteren.
Giel zit bij een andere nieuwe.
https://www.rtlboulevard.(...)iozender-giel-beelen
Gadverdamme.quote:Op maandag 4 september 2023 00:04 schreef chufi het volgende:
Maar ik ga weer ff de Spanish dirt show kijken
Losing my religion.quote:Op maandag 4 september 2023 00:14 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ga mijn religie verliezen geloof ik
Ik ken het alleen van VOF de Kunst, niet van Herman van Veen.quote:Het lied Suzanne uit 1969 is een cover van Leonard Cohens Suzanne uit 1967. De Nederlandse tekst is van Rob Chrispijn. Het nummer was voor beiden hun eerste hit en tekende het begin van hun jarenlange samenwerking.[9]
Nee Herman hat de de hit in 95 volgens mijquote:Op maandag 4 september 2023 00:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik ken het alleen van VOF de Kunst, niet van Herman van Veen.
Dat Herman van Veen hier een hit mee had in 1969 is voor mij echt niet te plaatsen, dat is al zo achterlijk lang voordat ik geboren was
Het zijn ook 2 totaal verschillende liedjes.quote:Op maandag 4 september 2023 00:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat Herman van Veen hier een hit mee had in 1969 is voor mij echt niet te plaatsen, dat is al zo achterlijk lang voordat ik geboren was
95?quote:Op maandag 4 september 2023 00:38 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee Herman hat de de hit in 95 volgens mij
Oke bedankt, ik kon het al niet plaatsen!quote:Op maandag 4 september 2023 00:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het zijn ook 2 totaal verschillende liedjes.
Luister ze even beide van Herman van Veen en Leonard Cohen.quote:Op maandag 4 september 2023 00:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
oke oke oke ja! Ik ben een stomme aap.quote:Op maandag 4 september 2023 00:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Luister ze even beide van Herman van Veen en Leonard Cohen.
En daarna die van VOF de Kunst
Die kun je verstaan bedoel jequote:Op maandag 4 september 2023 00:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
oke oke oke ja! Ik ben een stomme aap.
Versie van Herman van Veen is wel beter.
Neuh, geen stomme aap.quote:Op maandag 4 september 2023 00:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
oke oke oke ja! Ik ben een stomme aap.
Versie van Herman van Veen is wel beter.
Ja, die kende ik ook.quote:
Ik luister al niet meer dus geen ideequote:Op maandag 4 september 2023 01:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, die kende ik ook.
Maar er zullen vast weer andere 'bekende' zijn die jij niet kent. En ik ook niet.
Hangt waarschijnlijk ook van genre af.
Ik ook alquote:
Vandaag een intruductiedag in Utrecht, vrijdag maar weer thuis werken denk ik. Lekker een kort weekje.quote:Op maandag 4 september 2023 08:57 schreef StevenHyde het volgende:
Goedemorgen
Hier weer aan t werk na 3 weken vakantie. Gelukkig thuiswerken om even in te komen
Waarvoor heb je een introductie. Een nieuw project?quote:Op maandag 4 september 2023 09:03 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Vandaag een intruductiedag in Utrecht, vrijdag maar weer thuis werken denk ik. Lekker een kort weekje.
Soort van welkomstdag voor alle nieuwe medewerkers.quote:Op maandag 4 september 2023 09:08 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Waarvoor heb je een introductie. Een nieuw project?
Ah okay. Succes. Hopelijk hebben ze straks een lekkere lunch.quote:Op maandag 4 september 2023 09:09 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Soort van welkomstdag voor alle nieuwe medewerkers.
Het blijkt wel leuk te zijn volgens collega's en er is een goede kantine.quote:Op maandag 4 september 2023 09:11 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ah okay. Succes. Hopelijk hebben ze straks een lekkere lunch.
Morgenquote:
De kantine in het HGB is idd niks mis mee.quote:Op maandag 4 september 2023 09:15 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het blijkt wel leuk te zijn volgens collega's en er is een goede kantine.
De kantine hier thuis is anders ook primaquote:Op maandag 4 september 2023 09:35 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De kantine in het HGB is idd niks mis mee.
Dat zal best. Heb jij ook cateringpersoneel dat vanalles voor je maakt?quote:Op maandag 4 september 2023 09:40 schreef cafca het volgende:
[..]
De kantine hier thuis is anders ook prima
Effe checkenquote:
Nee, dat dan weer nietquote:Op maandag 4 september 2023 09:41 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat zal best. Heb jij ook cateringpersoneel dat vanalles voor je maakt?
Dan is het geen italiaan.quote:Op maandag 4 september 2023 09:42 schreef cafca het volgende:
Ik zag laatst dat de Italiaan hier ook pizza met ananas op de kaart heeft staan
Dat is tenminste wat andersquote:
Wij hebben hier een pizzeria van een echte Italiaan, die jaagt je zijn zaak uit als je ananas op je pizza wil.quote:
Ja, dat had ik hier ook gedacht, maar blijkbaar is de verloedering hier toch toegeslagen...quote:Op maandag 4 september 2023 09:56 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Wij hebben hier een pizzeria van een echte Italiaan, die jaagt je zijn zaak uit als je ananas op je pizza wil.
Of hij denkt handel is handel. Ook wat voor te zeggen.quote:Op maandag 4 september 2023 10:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat had ik hier ook gedacht, maar blijkbaar is de verloedering hier toch toegeslagen...
Ja, dat zal ook meespelen. Hij heeft natuurlijk ook concurrentie van Dominos, New York Pizza en de lokale Turkquote:Op maandag 4 september 2023 10:06 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Of hij denkt handel is handel. Ook wat voor te zeggen.
Mijn broer werkt ook bij de NS in Utrecht, zit daar ergens op kantoorquote:Op maandag 4 september 2023 09:03 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Vandaag een intruductiedag in Utrecht, vrijdag maar weer thuis werken denk ik. Lekker een kort weekje.
quote:Op maandag 4 september 2023 11:46 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Deze combi doet me meer denken aan een kinderlokker![]()
Waar gaan we heen?quote:
Nou dan blijf ik lekker hier hoorquote:
Die tijd heb ik gehadquote:Op maandag 4 september 2023 12:22 schreef marcb1974 het volgende:
Lees dan ook gewoon de Donald Duck he
De grote:quote:Op maandag 4 september 2023 13:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Welke is de grote?
Ik heb deze:
https://www.lego.com/nl-n(...)x-wing-fighter-75301
Ook gezien, maar duur en grootquote:Op maandag 4 september 2023 13:23 schreef D. het volgende:
[..]
De grote:
https://www.lego.com/nl-nl/product/x-wing-starfighter-75355
Maar wel gaaf, in HOBby is er een lego topic wat wel leuk is.quote:
Dat kent Marc uiteraard welquote:Op maandag 4 september 2023 13:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Maar wel gaaf, in HOBby is er een lego topic wat wel leuk is.
2 zelfs, de echte lego en de nepperdquote:Op maandag 4 september 2023 13:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Daar post ik zo nu en danquote:Op maandag 4 september 2023 13:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat werd toch een woestijnlandquote:Op maandag 4 september 2023 13:42 schreef pullup het volgende:
Het is helaas nu weer mis met de waterhoeveelheid in grote delen van Spanje @:chufi
[ twitter ]
Klopt, maar als het dan groot moet wil ik een echte X-wing,quote:
Waarom moet dat fake nou weer, lekker afschieten die boel.quote:Op maandag 4 september 2023 13:57 schreef Dotteke het volgende:
[..]
2 zelfs, de echte lego en de nepperd
Het is daar echt rap omgeslagen. Ik zat 1,5 week nog te puffen (vd hitte ... ben geen zwangere man) in de omgeving van Alicante. Geen spat regen gehad. En dag nadat ik was geland in NL starte de Vuelta en deden ze die TTT in noodweer.quote:Op maandag 4 september 2023 13:42 schreef pullup het volgende:
Het is helaas nu weer mis met de waterhoeveelheid in grote delen van Spanje @:chufi
[ twitter ]
Mooi hoorquote:Op maandag 4 september 2023 14:36 schreef marcb1974 het volgende:
The Man will burn tonight
[ afbeelding ]
Zon terug op burning man
Blubber gun ik zequote:Op maandag 4 september 2023 14:36 schreef marcb1974 het volgende:
The Man will burn tonight
[ afbeelding ]
Zon terug op burning man
Allemaal nep hippies daar. Beetje kamperen ala maar wel met hun priv jet daarheenquote:
Gelijk hebben ze, weet je wel hoe ver dat is in de woestijn waar het heet is zonder waterquote:Op maandag 4 september 2023 15:32 schreef pullup het volgende:
[..]
Allemaal nep hippies daar. Beetje kamperen ala maar wel met hun priv jet daarheen
Zat er eentje op Twitter te klagen dat ie een ‘harrowing’ walk van 6 mile heeft moeten doen om weer in de bewoonde wereld te komen 🥴😂
Daarom gun ik ze veel regen en blubberquote:Op maandag 4 september 2023 15:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelijk hebben ze, weet je wel hoe ver dat is in de woestijn waar het heet is zonder water
Waar?quote:
Coolquote:Op maandag 4 september 2023 15:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Pullup is er zelf 1 waarschijnlijk
quote:Op maandag 4 september 2023 15:48 schreef pullup het volgende:
[..]
Daarom gun ik ze veel regen en blubber![]()
![]()
6 mile
geen idee zou wel goedkoper zijnquote:Op maandag 4 september 2023 14:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom moet dat fake nou weer, lekker afschieten die boel.
Das vaak met nep dat het goedkoper isquote:
Zou Dotteke nep zijn denk je?quote:Op maandag 4 september 2023 16:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Das vaak met nep dat het goedkoper is
Natuurlijk denk ik nietquote:Op maandag 4 september 2023 16:26 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zou Dotteke nep zijn denk je?
De enige waar ik zeker van ben is dat de mensen die ik ontmoet heb niet nep zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 16:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Natuurlijk denk ik niet
Maar nee, Dot is niet nep.
Middag schoonheid.quote:
Maar hoe weet jij dat zo zeker? Weet je zeker dat er geen terminator tussen zat? Die zijn erg goed in staat op een mens te lijken volgens de filmsquote:Op maandag 4 september 2023 16:45 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De enige waar ik zeker van ben is dat de mensen die ik ontmoet heb niet nep zijn.
Heb je nog een beetje leuke dag vandaag.quote:
Als ze door honden herkend worden dan ook door badeendjes.quote:Op maandag 4 september 2023 16:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij dat zo zeker? Weet je zeker dat er geen terminator tussen zat? Die zijn erg goed in staat op een mens te lijken volgens de films
Daar kan wat inzitten natuurlijkquote:Op maandag 4 september 2023 16:55 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als ze door honden herkend worden dan ook door badeendjes.
Jawel,gewoon een maandag hequote:Op maandag 4 september 2023 16:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Heb je nog een beetje leuke dag vandaag.
mooiquote:
Introductiedag van mijn werk in Utrecht gehad. Dat was wel leuk.quote:Op maandag 4 september 2023 17:03 schreef Lovely het volgende:
[..]
Jawel,gewoon een maandag he![]()
Jij dan?
quote:
Weer nieuwe dingen geleerd?quote:Op maandag 4 september 2023 17:05 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Introductiedag van mijn werk in Utrecht gehad. Dat was wel leuk.
Hou op, straks ga ik nog ja zeggenquote:Op maandag 4 september 2023 17:08 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zag een tijdje geleden een aantal van dit soort meen foto's en daar zaten best wel mooie tussen.
Het was een kennismaking dag met alle nieuwe medewerkers.quote:
quote:Op maandag 4 september 2023 17:09 schreef drakin het volgende:
[..]
Hou op, straks ga ik nog ja zeggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ah ok, dat is wel leukquote:Op maandag 4 september 2023 17:12 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het was een kennismaking dag met alle nieuwe medewerkers.
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Je zegt hiermee dat ik naar buiten moet?quote:
Niks moet maar als je nog wilt genieten van de zon. Zonder dat je weg smelt, moet je idd ff naar buiten toequote:Op maandag 4 september 2023 17:14 schreef drakin het volgende:
[..]
Je zegt hiermee dat ik naar buiten moet?
O dan moet ik even opschieten dusquote:Op maandag 4 september 2023 17:19 schreef Lovely het volgende:
[..]
Niks moet maar als je nog wilt genieten van de zon. Zonder dat je weg smelt, moet je idd ff naar buiten toe
ok dan ga ik weer even zittenquote:
Denk je er voor je rust te liggenquote:Op maandag 4 september 2023 19:41 schreef Sodeknetters het volgende:
Lig je hier in Grou, is er een studentenweek aan de gang. Genieten hoe die gasten afgemat worden.
Ach, het is een gezellig rumoer. Hebben er geen last van en het zal waarschijnlijk ook niet de hele nacht door gaan.quote:Op maandag 4 september 2023 19:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Denk je er voor je rust te liggen
Mijn oom en tante hebben daar jaren gewoond en hadden er een rondvaartbedrijf, elk jaar op 28 augustus gingen we daar altijd naartoe om met de hele familie de verjaardag van mijn oma te vieren.
Is toch ook juist leuk om naar te kijken, en een beetje leven in de brouwerij. Die studenten boffen ook maar met dit weer.quote:Op maandag 4 september 2023 20:01 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ach, het is een gezellig rumoer. Hebben er geen last van en het zal waarschijnlijk ook niet de hele nacht door gaan.
Grou is een leuk dorp. Zijn er even doorheen gewandeld. Geen straf om er elk jaar te zijn denk ik.
Doe de groeten aan Fred!quote:Op maandag 4 september 2023 20:01 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ach, het is een gezellig rumoer. Hebben er geen last van en het zal waarschijnlijk ook niet de hele nacht door gaan.
Grou is een leuk dorp. Zijn er even doorheen gewandeld. Geen straf om er elk jaar te zijn denk ik.
Komen ze niet van de week in het nieuws als het volgende dispuut dat geschorst is wegens zware onregelmatigheden?quote:Op maandag 4 september 2023 20:01 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Precies. Een beetje lol mag er wel zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 20:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Is toch ook juist leuk om naar te kijken, en een beetje leven in de brouwerij. Die studenten boffen ook maar met dit weer.
Die jaarlijkse verjaardag van oma was altijd een feestje, het was een grote familie die verspreid door het hele land woonde, dus dan zag je elkaar weer eens.
Zoals een boot van onschuldige toeristen kapen?quote:Op maandag 4 september 2023 20:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Komen ze niet van de week in het nieuws als het volgende dispuut dat geschorst is wegens zware onregelmatigheden?
Ze worden volgens mij redelijk kort gehouden. Hoorde ze net op het terras steeds over leraren die rond zouden lopen.quote:Op maandag 4 september 2023 20:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Komen ze niet van de week in het nieuws als het volgende dispuut dat geschorst is wegens zware onregelmatigheden?
En de schipper kielhalen.quote:Op maandag 4 september 2023 20:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Zoals een boot van onschuldige toeristen kapen?
Als ik die van van de week hoorde zou dat nog heel erg meevallenquote:Op maandag 4 september 2023 20:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Zoals een boot van onschuldige toeristen kapen?
Dan zal het wel meevallen jaquote:Op maandag 4 september 2023 20:12 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ze worden volgens mij redelijk kort gehouden. Hoorde ze net op het terras steeds over leraren die rond zouden lopen.
Ja dat was vrij genantquote:Op maandag 4 september 2023 20:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb je ooit de effecten van kielhalen goed meegekregen?quote:
Gelukkig is kielhalen dat niet.quote:
Regel een vluchtelingquote:
Jaarlijks terugkerende ellende.quote:Op maandag 4 september 2023 20:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Regel een vluchteling![]()
Vul een emmer in een steegje
De effecten zijn in ieder geval sterk afhankelijk van de manier van kielhalen, in de lengte- of de breedterichting.quote:Op maandag 4 september 2023 20:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb je ooit de effecten van kielhalen goed meegekregen?
Check de smileyquote:Op maandag 4 september 2023 20:20 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Gelukkig is kielhalen dat niet.
Vindikut was toch ook al voorbij gekomen vorige week?quote:Op maandag 4 september 2023 20:23 schreef pullup het volgende:
[..]
Jaarlijks terugkerende ellende.
Je zou toch zeggen dat ze een keer leren maar helaas.
Wel voor de verandering geen Vindicat
Lengte of breedte maakte vaak niet uit, overleven was heel zeldzaamquote:Op maandag 4 september 2023 20:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De effecten zijn in ieder geval sterk afhankelijk van de manier van kielhalen, in de lengte- of de breedterichting.
Ow dat had ik dan gemistquote:Op maandag 4 september 2023 20:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vindikut was toch ook al voorbij gekomen vorige week?
En nee, blijkbaar leren ze niet
Over de lengte was overleven sowieso uitgeslotenquote:Op maandag 4 september 2023 20:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Lengte of breedte maakte vaak niet uit, overleven was heel zeldzaam
Nou ja, als we Sode nu over de lengte van zijn boot kielhalen heb ik toch wel goede hoop op zijn overlevenquote:Op maandag 4 september 2023 20:27 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Over de lengte was overleven sowieso uitgesloten
Gewoon een kwestie van een niet te grote boot varenquote:Op maandag 4 september 2023 20:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja, als we Sode nu over de lengte van zijn boot kielhalen heb ik toch wel goede hoop op zijn overleven
Ga er niet vanuit dat hij met een fluyt of groter vaart neequote:Op maandag 4 september 2023 20:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van een niet te grote boot varen
Dan heb je een goede snorkel nodig.quote:Op maandag 4 september 2023 20:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ga er niet vanuit dat hij met een fluyt of groter vaart nee
Kom het maar proberen.quote:Op maandag 4 september 2023 20:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou ja, als we Sode nu over de lengte van zijn boot kielhalen heb ik toch wel goede hoop op zijn overleven
Geen enkele vorm van planning kan ooit stom geluk vervangen.quote:Op maandag 4 september 2023 20:35 schreef pullup het volgende:
Wel heel goed uitgezocht om deze week op vakantie te gaanDenk de beste week van het jaar qua weer
* Sodeknetters gaat een duikfles regelen.quote:Op maandag 4 september 2023 20:39 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan heb je een goede snorkel nodig.
Denk je dat je eens kans hebt je?quote:
Zo, echt wel, beter weer kan je niet treffen voor zo'n vakantiequote:Op maandag 4 september 2023 20:35 schreef pullup het volgende:
Wel heel goed uitgezocht om deze week op vakantie te gaanDenk de beste week van het jaar qua weer
Dat weet ik zeker denk ik.quote:Op maandag 4 september 2023 20:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Denk je dat je eens kans hebt je?
En hoeveel groeit er aan de onderkant van je boot?
Nope je haalde het sowieso niet. De onderzijde van schepen was begroeid met zeepokken en andere schelpdieren. Alsof je over een rasp werd gehaald.quote:Op maandag 4 september 2023 20:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De effecten zijn in ieder geval sterk afhankelijk van de manier van kielhalen, in de lengte- of de breedterichting.
Bedoel als we je onder je boot doortrekkenquote:
Dat ga je al niet redden, geloof me.quote:Op maandag 4 september 2023 20:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Bedoel als we je onder je boot doortrekken
Beloof een aantal van die studenten daar een krat bier en ze helpen wel hoorquote:Op maandag 4 september 2023 20:45 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat ga je al niet redden, geloof me.
quote:Op maandag 4 september 2023 20:43 schreef pullup het volgende:
Ik ben een beetje melig na vandaag, weet niet waarom
[ twitter ]
Ghehe blijft toch grappigquote:
Het zit je diep hequote:Op maandag 4 september 2023 20:48 schreef pullup het volgende:
[..]
Ghehe blijft toch grappig
[ twitter ]
Ik kwam niet meer bijquote:
Dat is niet wat ik geleerd heb en wat ik nu op internet lees.quote:Op maandag 4 september 2023 20:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nope je haalde het sowieso niet. De onderzijde van schepen was begroeid met zeepokken en andere schelpdieren. Alsof je over een rasp werd gehaald.
Alleen dat stuk van die demonstranten had ik gemist.quote:
Klein maar dapperquote:
Ja ik heb dat filmpje gezienquote:Op maandag 4 september 2023 20:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alleen dat stuk van die demonstranten had ik gemist.
Daar ook al ja.
Zie er uit Duitsland een aantal waarbij de auto's ze nu gewoon uit de weg duwen
Het enige voordeel van een pestverleden: zorg er altijd voor dat je een grotere klootzak bent dan je tegenstander.quote:
Hy Domnivoor,quote:
quote:
Kopstoot tegen een knieschijf/of tegen de klotenquote:Op maandag 4 september 2023 20:56 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het enige voordeel van een pestverleden: zorg er altijd voor dat je een grotere klootzak bent dan je tegenstander.
Hoiquote:
Vanmiddag dit zitten kijken,quote:Op maandag 4 september 2023 20:53 schreef pullup het volgende:
[..]
Ja ik heb dat filmpje gezien
Echt die politie ging er op zijn Amerikaans op los, zal even zoeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
quote:Op maandag 4 september 2023 20:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vanmiddag dit zitten kijken,
echt, WTF![]()
Deze Amerikaanse agenten hadden WEL geduld.Ah hoef ik verder niet te zoekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het al niet zo snel
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
Thanks.quote:Op maandag 4 september 2023 20:58 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Kopstoot tegen een knieschijf/of tegen de kloten![]()
voor notturna en fijne vakantie
Nee, dit is wat anders.quote:Op maandag 4 september 2023 21:00 schreef pullup het volgende:
[..]
Ah hoef ik verder niet te zoeken
Ik vond het al niet zo snel
Ja ik zag het begin maar kijk het morgen welquote:
https://www.youtube.com/shorts/tiMK-EuVRPA?feature=sharequote:Op maandag 4 september 2023 21:02 schreef pullup het volgende:
[..]
Ja ik zag het begin maar kijk het morgen wel
Nee, sorry.quote:Op maandag 4 september 2023 21:04 schreef engine het volgende:
Iemand hier heel toevallig een abonnement op De Limburger (of Telegraaf zal misschien ook werken) ?
Ik wil dit graag lezen maar zit achter een betaalmuur.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20230904_93275957
Die denken dat ik miljonair ben en overal maar op kan abonneren ofzo. Ik wil gewoon even een artikeltje lezen. Echt zwaar irritant.quote:
En ik kende dat al voor internet toen ik nog boeken las over de oude zeevaart. Kielhalen en andere folterstraffen kwamen sowieso weinig voor in de oude tijden. Hoewel er talloze voorbeelden te vinden zijn, ze werden alleen toegepast bij hoogverraad. Balthasar Gerards en de gebroeders de Witt zijn gruwelijk om het leven gebracht.quote:Op maandag 4 september 2023 20:50 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik geleerd heb en wat ik nu op internet lees.
ja, graagquote:Op maandag 4 september 2023 21:12 schreef Superbadeendje het volgende:
Wil je nog meer geschiedenisfeitjes.
Als de verhalen op internet niet stroken met jouw verhalen zijn het volgens jou altijd onzinverhalenquote:Op maandag 4 september 2023 21:12 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
En ik kende dat al voor internet toen ik nog boeken las over de oude zeevaart. Kielhalen en andere folterstraffen kwamen sowieso weinig voor in de oude tijden. Hoewel er talloze voorbeelden te vinden zijn, ze werden alleen toegepast bij hoogverraad. Balthasar Gerards en de gebroeders de Witt zijn gruwelijk om het leven gebracht.
Het wemelt op het internet van die onzin verhalen.
Hier nog een leuke.
[ afbeelding ]
De kooi zou beletten om de overledene uit het graf te ontsnappen want het zou een vampier zijn (volgens de verhalen op internet).
De waarheid is dat het is om grafschennis tegen te gaan. Hier lag een rijk/belangrijk persoon begraven. Door de kooi werd er voorkomen dat het graf geschonden werd.
Wil je nog meer geschiedenisfeitjes.
Spanje bouwde de sterkste zeilschepen doordat ze de bomen van jongs af aan al in de vorm van scheepsspanten lieten groeien. Door dat te doen waren er minder losse verbindingen nodig.quote:
Daar wil ik graag de foto's bijquote:Op maandag 4 september 2023 21:23 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Spanje bouwde de sterkste zeilschepen doordat ze de bomen van jongs af aan al in de vorm van scheepsspanten lieten groeien. Door dat te doen waren er minder losse verbindingen nodig.
Graag jaquote:
Onzinverhaalquote:Op maandag 4 september 2023 21:22 schreef marcb1974 het volgende:
Over kielhalen, https://historiek.net/kielhalen-straf-geschiedenis/81861/
Aan boord was alleen de doodstraf een zwaardere straf
En, ze noemde het: de naaste straffe des doods.
Neh, gewoon postenquote:Op maandag 4 september 2023 21:25 schreef D. het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wellicht een poging tot raden wilde
Fly me to the moon!quote:Op maandag 4 september 2023 21:25 schreef D. het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wellicht een poging tot raden wilde
quote:Op maandag 4 september 2023 21:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Een kruising tussen Jezus en Atlas?
Jatlas!
Nice!quote:
Ik luister nu mijn eigen nummerquote:
Het is niet worldquote:
quote:Op maandag 4 september 2023 21:16 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als de verhalen op internet niet stroken met jouw verhalen zijn het volgens jou altijd onzinverhalen
Ik zeg ook niet dat kielhalen altijd overleefd werd, maar het is niet zo het altijd de dood tot gevolg had.
Het zal ook niet zo zijn of de bestrafte altijd dood boven water kwam. Maar vergeet niet dat er van medische kennis en mogelijkheden nog nauwelijks sprake was. De kans dat je het overleefde was nagenoeg nul.quote:Kielhalen kon worden uitgevoerd in de lengterichting van het schip, of overdwars. Doordat de scheepsromp vaak begroeid was met zeepokken, mosselen en schelpen kon kielhalen aanzienlijke verwondingen opleveren. Kielhalen in de lengterichting betekende meestal de dood van de gestrafte.
Dan heb je er 32quote:Op maandag 4 september 2023 21:33 schreef Deisyy het volgende:
16 kleine schildpadjes gehaakt en toen bleek ik niet tevreden te zijn.
*opnieuw 16 kleine schildpadjes haakt
quote:
Ik moest aan deze denken.quote:
Doet nie!quote:Op maandag 4 september 2023 21:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik moest aan deze denken.
[ afbeelding ]
doet ook nie!quote:Op maandag 4 september 2023 21:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ga Sue Ellen sue-en![]()
[ afbeelding ]
Zou ik ook zeggen als ik het niet met mezelf eens wasquote:Op maandag 4 september 2023 21:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je bent zelluf een onzinverhaal
Dat is om kip of gevogelte te stomen. Water in het bakkie, kip erop en in de oven. Verder nog vragen?quote:
Kom er maar niet in de winter danquote:Op maandag 4 september 2023 20:01 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
D'r mond ook nietquote:Op maandag 4 september 2023 21:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, die doet het ook niet, inderdaad
quote:Op maandag 4 september 2023 21:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Volgens mij doet er wel meer het niet bij haar
Volgens mij heb je gelijk.quote:Op maandag 4 september 2023 21:51 schreef cafca het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 september 2023 21:47 schreef drakin het volgende:
[..]
Kom er maar niet in de winter danIn de winter zal het er wel een stuk stiller zijn denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die mist wel het een en ander inderdaad.quote:Op maandag 4 september 2023 21:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Zie spoiler waarom ik dat wel zeker weetquote:Op maandag 4 september 2023 21:59 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
In de winter zal het er wel een stuk stiller zijn denk ik.
Gezien en ik geloof je directquote:Op maandag 4 september 2023 22:01 schreef drakin het volgende:
[..]
Zie spoiler waarom ik dat wel zeker weet
Zo meteen komt SBE met een mooi verhaal over de aloude Perzen die daar een bijzonder soort fruit voor hadden gekweektquote:
Oh hij had al een mooi verhaalquote:Op maandag 4 september 2023 22:21 schreef pullup het volgende:
[..]
Zo meteen komt SBE met een mooi verhaal over de aloude Perzen die daar een bijzonder soort fruit voor hadden gekweekt
Over de aubergine?quote:Op maandag 4 september 2023 22:21 schreef pullup het volgende:
[..]
Zo meteen komt SBE met een mooi verhaal over de aloude Perzen die daar een bijzonder soort fruit voor hadden gekweekt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |