Spanje bouwde de sterkste zeilschepen doordat ze de bomen van jongs af aan al in de vorm van scheepsspanten lieten groeien. Door dat te doen waren er minder losse verbindingen nodig.quote:
Daar wil ik graag de foto's bijquote:Op maandag 4 september 2023 21:23 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Spanje bouwde de sterkste zeilschepen doordat ze de bomen van jongs af aan al in de vorm van scheepsspanten lieten groeien. Door dat te doen waren er minder losse verbindingen nodig.
Graag jaquote:
Onzinverhaalquote:Op maandag 4 september 2023 21:22 schreef marcb1974 het volgende:
Over kielhalen, https://historiek.net/kielhalen-straf-geschiedenis/81861/
Aan boord was alleen de doodstraf een zwaardere straf
En, ze noemde het: de naaste straffe des doods.
Neh, gewoon postenquote:Op maandag 4 september 2023 21:25 schreef D. het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wellicht een poging tot raden wilde
Fly me to the moon!quote:Op maandag 4 september 2023 21:25 schreef D. het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wellicht een poging tot raden wilde
quote:Op maandag 4 september 2023 21:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Een kruising tussen Jezus en Atlas?
Jatlas!
Nice!quote:
Ik luister nu mijn eigen nummerquote:
Het is niet worldquote:
quote:Op maandag 4 september 2023 21:16 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als de verhalen op internet niet stroken met jouw verhalen zijn het volgens jou altijd onzinverhalen
Ik zeg ook niet dat kielhalen altijd overleefd werd, maar het is niet zo het altijd de dood tot gevolg had.
Het zal ook niet zo zijn of de bestrafte altijd dood boven water kwam. Maar vergeet niet dat er van medische kennis en mogelijkheden nog nauwelijks sprake was. De kans dat je het overleefde was nagenoeg nul.quote:Kielhalen kon worden uitgevoerd in de lengterichting van het schip, of overdwars. Doordat de scheepsromp vaak begroeid was met zeepokken, mosselen en schelpen kon kielhalen aanzienlijke verwondingen opleveren. Kielhalen in de lengterichting betekende meestal de dood van de gestrafte.
Dan heb je er 32quote:Op maandag 4 september 2023 21:33 schreef Deisyy het volgende:
16 kleine schildpadjes gehaakt en toen bleek ik niet tevreden te zijn.
*opnieuw 16 kleine schildpadjes haakt
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |