Daarom schuift ze als gezicht Mona naar voren , samen komen ze een heel eindquote:Op zondag 3 september 2023 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vd Plas is geen premier materiaal, te lomp, moeilijk engels, niet echt beleidskundig.
Van der Plas een soort Merkelquote:Op zondag 3 september 2023 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom schuift ze als gezicht Mona naar voren , samen komen ze een heel eind
Als vd Plas in haar rol groeit zie ik haar wel als een soort Merkel
Ze kan zeker respect afdwingen, Mona weet ik niet
Merkel was ook zeker geen ster in engels, absoluut niet,quote:
Onzin. Maar Mona Keijzer is voor mij juist typisch zo iemand met een ego waar je een dag voor nodig hebt om er omheen te lopen...quote:Op zondag 3 september 2023 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja mona als voormalig staatssecretaris ja. Vriendelijke vrouw, goede inborst, bescheiden.
Maar ik weet dat jij dat niet ziet omdat je iedereen die geen linkse dominee is afschiet,
vd Plas heeft juist geen Ego , ze zijn elkaar tegenpolen op alle frontenquote:Op zondag 3 september 2023 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin. Maar Mona Keijzer is voor mij juist typisch zo iemand met een ego waar je een dag voor nodig hebt om er omheen te lopen...
Als BBB de grootste zou worden , maar dat denk ik nietquote:Op zondag 3 september 2023 12:37 schreef BlackLining het volgende:
Ja. En toch zie ik Keijzer I ook echt niet gebeuren. Het zou een ramp zijn, maar ik kan me er vooralsnog echt niet druk om maken.
Merkel was ook wel tig keer intelligenter natuurlijk. Dokter in weet ik wat allemaal. Je merkt aan Caroline ook wel dat als het moeilijk wordt ze niet echt meekan. De outsider spelen die het niet zo heeft op 'Den haag' heeft ze goed gedaan maar die act is een keer uitgewerkt.quote:Op zondag 3 september 2023 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vd Plas is geen premier materiaal, te lomp, moeilijk engels, niet echt beleidskundig.
Ja klopt, maar dat weet iedereen inclusief BBB kiezer.quote:Op zondag 3 september 2023 15:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Merkel was ook wel tig keer intelligenter natuurlijk. Dokter in weet ik wat allemaal. Je merkt aan Caroline ook wel dat als het moeilijk wordt ze niet echt meekan. De outsider spelen die het niet zo heeft op 'Den haag' heeft ze goed gedaan maar die act is een keer uitgewerkt.
Beetje de anti-these van Mark Rutte en zijn jaren.quote:Op zondag 3 september 2023 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat weet iedereen inclusief BBB kiezer.
Ze is ook niet gekozen om haar intellect, esthetisch voorkomen, of om haar titels he.
Waarom moeten we op jou stemmen "Ik ben gezellig".quote:Op zondag 3 september 2023 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje de anti-these van Mark Rutte en zijn jaren.
Inhoudelijk word ik er wat droef van.
Volgens appelleert Timmermans ook nogal aan dat sentiment hoorquote:Op zondag 3 september 2023 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom moeten we op jou stemmen "Ik ben gezellig".
Ik heb Van Der Plas nooit Engels horen praten maar ik begreep dat zij een Ierse moeder had en dat Engels daarom juist geen probleem was. En daarnaast… Rutte heeft een aardige woordenschat maar een steenkolenaccent die niet bij zijn leeftijd past.quote:Op zondag 3 september 2023 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ik denk dat als het moet dat ze zich heel goed zou reddden , in de kamer en op TV laat ze zich ook de kaas niet van het brood etenquote:Op zondag 3 september 2023 20:16 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik heb Van Der Plas nooit Engels horen praten maar ik begreep dat zij een Ierse moeder had en dat Engels daarom juist geen probleem was. En daarnaast… Rutte heeft een aardige woordenschat maar een steenkolenaccent die niet bij zijn leeftijd past.
Vooral het woordje "gewoon" en "normaal" 100x herhalen in een betoog en je hebt de zetels zo binnen.quote:Op zondag 3 september 2023 20:28 schreef Gimmick het volgende:
Oh nee, dat zeker niet. Ze slaat absoluut een modderfiguur die niet verder komt dan standaard frasen.
‘De mensen in het land hebben genoeg van gezeur over {{onderwerp waar Van Der Plas niets van snapt}} en willen gewoon op zaterdag naar de {{bakker || slager || kapper || sportclub}} zonder Haags gezeur.’
Ik heb het hem nog nooit horen zeggen, Van der Plas wel.quote:Op zondag 3 september 2023 20:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens appelleert Timmermans ook nogal aan dat sentiment hoor
Ik zie Mark van den Oever wel uitgroeien tot een soort Joop den Uyl.quote:
Lol, dat jij nou denkt dat:quote:Op vrijdag 1 september 2023 16:26 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Die zit nu bij BVNL toch.
Maar ik ga weer lekker FVD stemmen. Als iedereen dit zou doen. Dan bestond er ook geen gezeik meer over coalities vormen en water bij de wijn moeten doen. Dat domme kiezers zich weer bedrogen gaan voelen omdat hun linkse partij (nieuw social contract bijv) zich weer bij CDA en VVD zal voegen. Strategisch stemmen heeft nooit gewerkt. Daar moet iedereen mee gewoon mee stoppen. Gewoon stemmen op wie je wilt. En nooit meer luisteren naar sturende Eenvandaag polls
Waarom? Caroline is gwn de lijsttrekker van BBBquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
Mona wordt nu opeens gewoon kamerlid.
[ twitter ]
Wat een zooitje.![]()
Ik denk dat Mona zichzelf niet gewoon als kamerlid ziet. Ze is gepresenteerd als premier kandidaat.quote:Op woensdag 6 september 2023 00:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom? Caroline is gwn de lijsttrekker van BBB
Het letterlijke citaat:quote:Op woensdag 6 september 2023 07:19 schreef Hanca het volgende:
Inderdaad, maar in de HJ Schoolezing van Van der Plas (die lezing devalueert ook met het jaar) gaat ze tekeer tegen Timmermans omdat die er een soort premiersverkiezing van wil maken. Terwijl BBB de enige is die een premierskandidaat heeft gepresenteerd, Timmermans gaf bij aanstelling al aan dat hij gewoon ook Kamerlid kon worden. Maar ja, tegenstrijdigheden horen nou eenmaal bij Van der Plas. Zie ook deze column: https://www.trouw.nl/opin(...)-te-houden~b9eac6f8/
quote:Mijn oproep aan de pers is vanavond dan ook: laat je niet meeslepen door spindoctors en communicatie-adviseurs die er maar al te graag een premiersverkiezing van willen maken. De heer Timmermans vindt dat hartstikke mooi en het maakt hem denkbeeldig groot. Maar het is gewoon totale onzin. Want vanaf 22 november, tot misschien wel heel lange tijd, en wie weet voor de komende vier jaar, is dat wat hij is. Kamerlid. Lid van de blauwestoeltjesbrigade. Volksvertegenwoordiger. Niks meer en zeker niks minder.
Vraag premierskandidaten daarom niet of zij ernaar uitkijken om premier van Nederland te zijn, of wat zij als minister-president wil bereiken. Vraag hen wat zij gaan doen vanaf hun bescheiden blauwe stoeltje in de Tweede Kamer.
Want vergeet niet: premiers komen en gaan, de Tweede Kamer zal blijven bestaan.
Tegenstrijdigheden horen idd bij Van der Plas, dat werd al zeer snel duidelijk. Joost Eerdmans netjes zelf even bellen was ook niet aan de orde. Jammer, maar ze heeft een hele nare vibe om haar heen hangen.quote:Op woensdag 6 september 2023 07:19 schreef Hanca het volgende:
Inderdaad, maar in de HJ Schoolezing van Van der Plas (die lezing devalueert ook met het jaar) gaat ze tekeer tegen Timmermans omdat die er een soort premiersverkiezing van wil maken. Terwijl BBB de enige is die een premierskandidaat heeft gepresenteerd, Timmermans gaf bij aanstelling al aan dat hij gewoon ook Kamerlid kon worden. Maar ja, tegenstrijdigheden horen nou eenmaal bij Van der Plas. Zie ook deze column: https://www.trouw.nl/opin(...)-te-houden~b9eac6f8/
Ze heeft ook commentaar op 'zetelrovers' in de week dat ze er zelf 3 aan haar fractie toe voegt. Van der Plas begint zich te ontpoppen als het meest hypocriete kamerlid.
Mwah ik bash graag op BBB en hun liegende lijsttrekker maar dit is toch gewoon een duidelijke nuancering.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Wat een zooitje.![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Wat een zooitje.![]()
Je hebt gemist dat Van der Plas zelf Mona als premier-kandidaat gepresenteerd heeft?quote:Op woensdag 6 september 2023 11:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]Opeens?
Mona zit bij de BBB en is dus verkiesbaar voor de Kamer.
Het is wel handig van tevoren te weten dat van der Plas geen zin heeft om premier te worden, dus mocht dat gebeuren is dat Mona.
Ik dacht dat iedere debiel wel kon bedenken dat de nummer 2 gewoon de kamer ingaat als de partij niet de grootste wordt, hoef je niet boos te worden en het een zooitje te noemen alleen omdat jij daar niet toe in staat bent
Het is toch ook hun premierskandidaat? Hoe kan het zo zijn dat een verder toch intelligent mens, zo kennen we je, niet kan begrijpen dat het een het ander niet uitsluit. Je kan én premierskandidaat zijn en Kamerlid worden als je geen premier wordt.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat Van der Plas zelf Mona als premier-kandidaat gepresenteerd heeft?
Ik vind het gewoon lachwekkend. Maandenlang praten over hun premier-kandidaat en wanneer ze die gaan presenteren. En dan Mona ook echt op die 'topshow' als premier-kandidaat bekendmaken. Dan vallen de peilingen tegen en dan zegt ze 'Premier-kandidaat? Hoe kom je daarbij, dat heeft de media er van gemaakt. Ze is gewoon nummer twee.'quote:Op woensdag 6 september 2023 12:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is toch ook hun premierskandidaat? Hoe kan het zo zijn dat een verder toch intelligent mens, zo kennen we je, niet kan begrijpen dat het een het ander niet uitsluit. Je kan én premierskandidaat zijn en Kamerlid worden als je geen premier wordt.
Puur cabaret idd.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon lachwekkend. Maandenlang praten over hun premier-kandidaat en wanneer ze die gaan presenteren. En dan Mona ook echt op die 'topshow' als premier-kandidaat bekendmaken. Dan vallen de peilingen tegen en dan zegt ze 'Premier-kandidaat? Hoe kom je daarbij, dat heeft de media er van gemaakt. Ze is gewoon nummer twee.'
Goed toch?quote:Op woensdag 6 september 2023 15:02 schreef Tjoent het volgende:
En het idee over verplichte landbouwlessenbok toch op. Pleit dan voor verplichte lessen 'empathie', voor zover je dat al kunt aanleren.
Ik zou zeggen: als je landbouwlessen gaat geven, neem de kinderen dan ook direct een dagje mee naar het slachthuisquote:Op woensdag 6 september 2023 15:02 schreef Tjoent het volgende:
En het idee over verplichte landbouwlessenbok toch op. Pleit dan voor verplichte lessen 'empathie', voor zover je dat al kunt aanleren.
Stel je voor dat er weer een zender een premiersdebat wil en dat iemand die zo weinig interesse heeft in je partij dan dat debat voor je moet doen...quote:
Klagen en op de gevestigde orde miepen is natuurlijk wel de MO van populistisch rechts, dus dan kan dit ook prima.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:32 schreef Breekfast het volgende:
Haha, eerst zelf met veel bombarie aankondigen dat je met een premierskandidaat komt. En dan klagen dat de media Mona als de premierskandidaat van BBB aankondigt![]()
Pure cabaret dit inderdaad.
Over twee weken is het "Mona? Nee, die heeft hier nooit gewerkt".quote:
Een premierkandidaat die het partijprogramma niet gelezen heeft is op zich al hilarisch zat, dat het Mona Keijzer betreft maakt het alleen nog wat grappigerquote:
Het valt mij op dat ik altijd wat gifgroen aan dit boegbeeld van de sterk vervuilende agrarische industrie zie. Zou deze kleur haar lucky charm zijn?quote:
Wel bijzonder aangezien deze partij eindelijk eens voor de burger was en niet ging. Het blijft lastig om ineens een hele partij aan menen aan te nemen zonder dat je allerlei schuringen krijgt. Dit gaat nog gekker worden.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Over twee weken is het "Mona? Nee, die heeft hier nooit gewerkt".
Daarom is het zo ontzettend vermakelijk om Nederlanders constant van hype naar hype te zien lopen. Van LPF, naar PVV, naar FvD, naar BBB en over 3 jaar weer een nieuwe. Dit keer allemaal omdat sommige mensen geloven dat je de klimaatproblemen kunt ontlopen als je andere politici kiest. En dan kom je bij een partij die het uithangboord is van de boerenbedrijven, propaganda voert, discutabele mensen verzamelt, en straks er toch achter komt dat je helemaal niet om het probleem heen kan. En dan stappen we allemaal weer over naar een andere partij die het zogenaamd beter gaat doen omdat het geen politici zijn.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:32 schreef Breekfast het volgende:
Haha, eerst zelf met veel bombarie aankondigen dat je met een premierskandidaat komt. En dan klagen dat de media Mona als de premierskandidaat van BBB aankondigt![]()
Pure cabaret dit inderdaad.
Ik ben benieuwd wanneer ze elkaar de tent uit gaan vechten. Hier gaan we nog heel lang lol aan beleven.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wel bijzonder aangezien deze partij eindelijk eens voor de burger was en niet ging. Het blijft lastig om ineens een hele partij aan menen aan te nemen zonder dat je allerlei schuringen krijgt. Dit gaat nog gekker worden.
Als ze geen "vijanden" van de pers wil maken is het mischien verstandig dat ze niet zo enorm en opvallend loopt te liegen, natuurlijk.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:13 schreef capricia het volgende:
En nu al vijanden met de pers gemaakt.
Gaat dit nog goed komen?
[ twitter ]
Voor de volledigheid dan ook even meelopen met Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten inderdaad. Primaquote:Op woensdag 6 september 2023 17:27 schreef capricia het volgende:
Weet je, een dagje kijken op een boerderij, of een kaasmakerij etc, lijkt me gewoon prima voor scholen. Maar du moment het de inzet wordt van een politieke partij, vind ik dat gewoon not done, pure propaganda. Zet dan als partij neer dat je beter onderwijs wilt hebben met excursies etc. En niet alleen naar het boerenleven. Maar ook naar andere beroepen, de molenaar, een smederij..verzin het maar, het zijn ambachten die op uitsterven staan en waar een goede boterham te verdienen valt.
basisscholiertjes een dagje mee laten lopen in de bioindustrie, ik denk dat zowel BBB als GL zich daar wel in zouden kunnen vinden.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:27 schreef capricia het volgende:
Weet je, een dagje kijken op een boerderij, of een kaasmakerij etc, lijkt me gewoon prima voor scholen. Maar du moment het de inzet wordt van een politieke partij, vind ik dat gewoon not done, pure propaganda. Zet dan als partij neer dat je beter onderwijs wilt hebben met excursies etc. En niet alleen naar het boerenleven. Maar ook naar andere beroepen, de molenaar, een smederij..verzin het maar, het zijn ambachten die op uitsterven staan en waar een goede boterham te verdienen valt.
Maak er maar een week van, en dan het hele traject van kalf tot kroket.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
basisscholiertjes een dagje mee laten lopen in de bioindustrie, ik denk dat zowel BBB als GL zich daar wel in zouden kunnen vinden.
"Dit project wordt gesponsord door de vegetarische slager".quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maak er maar een week van, en dan het hele traject van kalf tot kroket.
De emoties van BBB'erts in dat geval:quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Dit project wordt gesponsord door de vegetarische slager".
Mona krijgt haar eigen klets hoekje bij de BBBquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:19 schreef C.L.Werner het volgende:
Heb een zwak voor MOna. Ik ga stemmen.
vegetarisch groenteboer dusquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Dit project wordt gesponsord door de vegetarische slager".
Toch stemt CLW op Monaquote:Op vrijdag 8 september 2023 16:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mona krijgt haar eigen klets hoekje bij de BBB
Maar Premier zal ze nooit worden, lieve vrouw hoor, maar dat is het
o ja ze doet geen vlieg kwaad, Mona is de absolute tegenpool van Mark Ruttequote:
quote:Verder zou iedereen vanuit zijn woning minstens drie bomen moeten kunnen zien.
Hopelijk is iedereen er nu wel klaar mee.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:43 schreef Abrikozentaart het volgende:
Populientje begint nu echt lachwekkend te worden
Lief? Ze is juist permanent boos/verongelijkt, zelfs toen ze als coalitielid grotendeels haar zin kreeg. Ze past dan ook goed bij een boze schoppartij aan de zijlijn, niet bij een serieuze partij. Maar gelukkig voor haar heeft BBB met zowel programma als de lijst zichzelf ook in de hoek van boze schoppartij geverfd. Jammer, want provinciaal lijkt BBB soms best redelijk, jammer dat die provinciale lijsttrekkers blijkbaar geen macht hebben binnen de partij.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o ja ze doet geen vlieg kwaad, Mona is de absolute tegenpool van Mark Rutte
maar beetje te lief
Prima plan, laten we beginnen met alle toeslagen voor de landbouwsector af te schaffenquote:Op vrijdag 8 september 2023 19:50 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie net het programma op het RTL Nieuws.
Caroline wil alle toeslagen afschaffen? Apart programma.
De BBB begrijpt dus totaal niet waar de huidige problematiek zit en waarom de regering wetgeving moet maken over verdeling van asielzoekers. Wie had dat nou verwacht.quote:Zo wil de partij een asielquotum waarbij er niet meer dan 15.000 asielzoekers, inclusief nareizigers, per jaar worden opgevangen. Die moeten "eerlijk" over het land verdeeld worden "op basis van inwonersaantallen en draagvlak".
quote:Ze heeft er bewust voor gekozen om het programma niet te laten doorrekenen op betaalbaarheid.
Nee ik heb niet de illusie dat ze met een verkiezingsprogramma veel zetels gaan verliezen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hopelijk is iedereen er nu wel klaar mee.
Alleen de boeren hebben nog een reden maar verder niemand toch?
er zijn verschillende proteststemmen tegen het VVD / cda beleid van de afgelopen 20 jaarquote:Op zaterdag 9 september 2023 08:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik heb niet de illusie dat ze met een verkiezingsprogramma veel zetels gaan verliezen.
Veel mensen stemmen op die partij als een soort middelvinger.
Ze gaat gewoon nog veel stemmen binnenhalen aankomende verkiezingen.
quote:Burgers zijn en doen vaak anders dan beleidmakers veronderstellen. Een diep en wederzijds wantrouwen is het gevolg.
Volgens Kim Putters, aftredend directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau, kan die kloof overbrugd worden met een nieuw sociaal contract.
Humor om te lachenquote:Op zaterdag 9 september 2023 10:05 schreef Magister_Artium het volgende:
In de klas deelt de leraar de cijfers uit van het proefwerk. Er zijn allemaal cijfers gehaald, van hoog tot laag. Floris haalt de zoveelste 10, Ahmed een 3. De klas is onrustig.
Geert, vroeger bevriend met Floris, verwijt Ahmed diens onvoldoende.
Dilan: ‘Ik heb door hard werken een hoger cijfer dan Ahmed!’
Attje en Jesse vinden dat Ahmed nooit de kans heeft gekregen.
Henri: ‘Maar we hebben iedereen toch nodig en kunnen samen het gemiddelde van de klas verhogen?’
Kees wil voor de klas bidden, Mirjam wil er een liedje bij zingen.
Tunahan vraagt aan de leraar of die wel les kan geven.
Sylvana zegt dat de leraar alleen blanken een voldoende gunt.
Joost stelt een ander model onderwijs voor.
En Thierry en Caroline, zelf een 6, schelden Floris uit: ‘stuudje, stuudje!’
Ik hou me aanbevolen voor het eindresultaat, een lekkere kalfskroket van van Dobben gaat er altijd wel in.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maak er maar een week van, en dan het hele traject van kalf tot kroket.
Zou ik op de middelbare school doen en niet op de basisschool, dat welquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
basisscholiertjes een dagje mee laten lopen in de bioindustrie, ik denk dat zowel BBB als GL zich daar wel in zouden kunnen vinden.
quote:Op donderdag 7 september 2023 23:13 schreef capricia het volgende:
En nu al vijanden met de pers gemaakt.
Gaat dit nog goed komen?
[ twitter ]
Die zitten zich gewoon in te zetten voor wat zij denken dat het beste is. Ik ben 100% anti boer, die mogen van mij allemaal verdwijnen, maar ik snap oprecht niet waar deze intense haat voor de BBB vandaan komt.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wanneer ze elkaar de tent uit gaan vechten. Hier gaan we nog heel lang lol aan beleven.
nou 30% van het weiland mag wel weg en vervangen door woningenquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Die zitten zich gewoon in te zetten voor wat zij denken dat het beste is. Ik ben 100% anti boer, die mogen van mij allemaal verdwijnen, maar ik snap oprecht niet waar deze intense haat voor de BBB vandaan komt.
Dat mensen zich verkneukelen als een boevenpartij als FvD kapot gaat, kan ik me voorstellen want dat zijn gen welwillenden, maar ik begrijp echt niet waarom het water je nu al in de mond loopt van een eventueel falen van deze partij. Het is gewoon zielig om zo te geilen op het falen van andere welwillenden. Hijgerig met de popcorn in de hand alles zo negatief mogelijk maken en maar hopen op een harde val. Wat een raar gedrag
Alleen is er dan ook helemaal niemand die dat voorstelt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
maar om de hele voedselvoorziening de nek om te draaien is beetje te grof ,
Zelf zou ik gewoon de geldkraan dichtdraaien en wie dan kan overleven heeft bestaansrecht en de rest moet maar kijken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou 30% van het weiland mag wel weg en vervangen door woningen
de koeien en varkens dat mag wel wel 50% weg net als de landbouwsubsidie
maar om de hele voedselvoorziening de nek om te draaien is beetje te grof ,
De akkerbouw , bollenteelt , boom en vasteplanten , tuinbouw en fruitteelt is goud waard voor nederland
we moeten een beetje minderen met het verlangen om van nederland de serengetti te willen maken , in Afrika zou men willen dat ze de stikstof mest hadden waar hier zo op gehakt wordt
Dan gaat daar ook wat meer gras en bramen groeien
80% van de landbouwsubside gaat naar de rijke Russische wijnboeren en Frankrijk en de vrienden van de regeringen in Hongarije en Polenquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zelf zou ik gewoon de geldkraan dichtdraaien en wie dan kan overleven heeft bestaansrecht en de rest moet maar kijken.
Zou overigens niet overal huizen wegzetten, wat échte natuur ipv die gecultiveerde rotzooi mag er ook wel voor terug
quote:Een derde van al het EU-geld gaat naar landbouw: is dat niet te veel?
Europese regeringsleiders bepalen de komende maanden of het EU-budget voor landbouw gaat groeien of krimpen. Het gaat om veel geld: alleen Nederlandse boeren krijgen jaarlijks al honderden miljoenen aan steun uit Brussel.
Er is de afgelopen tijd steeds meer kritiek op de verdeling van de Europese landbouwsubsidies. Het meeste geld komt namelijk terecht bij hele grote bedrijven, constateerde de New York Times onlangs na maandenlang onderzoek.
In Hongarije, bijvoorbeeld, zorgt premier Viktor Orban dat vele hectaren staatsgrond in handen komen van zijn eigen vrienden en familie, die er vervolgens tientallen miljoenen aan subsidie voor incasseren. En de Tsjechische premier Andrej Babis heeft een eigen landbouwbedrijf, dat jaarlijks bijna 40 miljoen aan Europees geld opstrijkt.
Waarvan akte.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Cupfighter het volgende:
Mona is een zeer goede reden voor mij om geen BBB te stemmen, vreselijk mens
Omdat deze aanname niet klopt. BBB is opgericht om willens en wetens, terwijl ze weten welke schade er wordt aangericht, de belangen te beschermen van de producenten van veevoer en landbouwgif. Nee, niet de boeren, maar de producenten, de megabedrijven. Dat is de reden dat BBB inderdaad niet gepruimd wordt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Die zitten zich gewoon in te zetten voor wat zij denken dat het beste is. Ik ben 100% anti boer, die mogen van mij allemaal verdwijnen, maar ik snap oprecht niet waar deze intense haat voor de BBB vandaan komt.
Dat hele toeslagenstelsel heb je niet nodig als je basisbelastingstelsel op orde is.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:50 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie net het programma op het RTL Nieuws.
Caroline wil alle toeslagen afschaffen? Apart programma.
Ben je bang dat je gaat verliezen op 22/11?quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:20 schreef Hexagon het volgende:
Man man, zelfs Jacobse en van Es hadden een serieuzer programma.
Ik wist niet dat ik ook op Hexagon kon stemmenquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben je bang dat je gaat verliezen op 22/11?
Echt wel.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ik ook op Hexagon kon stemmen
d66 fanboy, wist je toch?quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ik ook op Hexagon kon stemmen
Als je niet verkiesbaar bent, kan je niet verliezenquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
d66 fanboy, wist je toch?
Voor de rest: zie @:Isdatzo
Nee hoor, ik weet het eigenlijk vrij zeker dat D66 zetels verliest, dat heb je wel eens in de politiek.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben je bang dat je gaat verliezen op 22/11?
Dat is wel normaal bij D66. Ze zijn wel eens groot geweest en wel eens klein geweest en alles daar tussenin.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik weet het eigenlijk vrij zeker dat D66 zetels verliest, dat heb je wel eens in de politiek.
Maar verder niet bepaald een sterk argument voor dit programma. Een beetje VBL-niveau/
Beetje hoog van de toren geblazen sinds de laatste verkiezingen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik weet het eigenlijk vrij zeker dat D66 zetels verliest, dat heb je wel eens in de politiek.
Maar verder niet bepaald een sterk argument voor dit programma. Een beetje VBL-niveau/
D66 scoort volgens de peilingen rond de 10 zetels. Ik heb helemaal niks met D66, maar elke verkiezing waar ze 10 of meer zetels halen is volgens mij voor die partij altijd een goed resultaat. Hun groep vaste stemmers is niet echt groot, hun ondergrens ligt behoorlijk laag.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beetje hoog van de toren geblazen sinds de laatste verkiezingen.
Niks 'heb je wel eens'. Zo'n hard pak slaag als jullie nu krijgen, gezien de peilingen, is groot nieuws en moet je niet gaan bagatelliseren. Is laf.
You should admit your situation. There would be more dignity in it.
Wat verwacht je nou precies? En hoe is dat een argument voor het BBB programma?quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niks 'heb je wel eens'. Zo'n hard pak slaag als jullie nu krijgen, gezien de peilingen, is groot nieuws en moet je niet gaan bagatelliseren. Is laf.
IJzersterke respons ditquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
You should try to stay on topic in the BBB topic and not attack other users personally.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
You should try to stay on topic in the BBB topic and not attack other users personally.
Dank man!quote:
Jammer dat mensen tegenwoordig op personen stemmen in plaats van op partijen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Cupfighter het volgende:
Mona is een zeer goede reden voor mij om geen BBB te stemmen, vreselijk mens
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |