abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:09:05 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_210430933
Na 5 jaar is het weer tijd om bij ons in de tuin te komen barbecueën :Y)

- West Brabant
- Slechte verbinding met OV maar er zijn wel NS stations op 10-15 minuten rijden dus er kunnen vast onderling liften worden geregeld
- Tent opzetten in de tuin is prima
- Enkele slaapplaatsen in de keuken beschikbaar, zelf slaapspullen meenemen
- Er is genoeg eten voor vegetariërs, veganistisch wordt bijzonder lastig helaas
- Partners zijn welkom, kinderen en honden niet
- Iedereen mag iets lekkers meenemen :9

Zaterdag 26 augustus vanaf 15.30: Adres volgt per DM.

L_S & J: Gemarineerde feta, gegrilde groente, misschien gevulde pepertjes, en pulled pork als er vlees te kort is
AnneX&mnX: labne van Ottolenghi, groene asperges
Blues en golfer: kipsaté, hot satésaus en witte wijn
MadMaster: hamburgers, milde satésaus
Kaatje: borrelbroden en dips
Z80: Fridrank
Borisz: pils en dips
Yinny: brownies
cat-astrophe: koude schotel mét gevulde eieren
Fietsie: vegan bbq gerecht, ribben?
Morgane89: vegetarische pastasalade
mascara-klodder en partner: bruiswater, tonijnsalade, speklappen en chenin blanc
LeeHarveyOswald: Baskische kip, zonder oesterzwammen
Sigme: alcoholvrij bier
Leintjeuh: dessert

Wat mij betreft missen we nog gewoon bier en rauwkost/salade. Eventueel een neutraler stokbrood ofzo. Misschien dips in overleg met Kaatje die ook dips meeneemt.

Ivm visallergie graag aan Kaatje doorgeven als je vissaus of oestersaus in een marinade gebruikt

Wegens reeksonderbreking: Het vorige deel is CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S #2

[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 28-08-2023 23:16:04 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:09:21 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_210430944
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210430972
Ik sluit die van mij gelijk :D
pi_210431044
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:11 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik sluit die van mij gelijk :D
Reeks deze dan ook :D
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:42:17 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210431525
Het bier staat koud.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210431636
Ik ben er bijna! Wat een weer onderweg…
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210432458
Yinny en ik zijn er met een kwartiertje
pi_210432783
Onderweg :) momentje samen met mijn vader duurde even wat langer O+
pi_210434795
Tally Tequila meet O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210435437
:W terug!! Leuk om jullie allemaal te zien, ziet er gezellig uit :*
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:47:31 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210435599
Jullie zullen ongetwijfeld veel lekkerder eten dan wij net hebben gedaan.
Die bistro in Haarlem viel namelijk zwaar tegen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 augustus 2023 @ 00:23:40 #12
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210438705
Het was heel leuk om jullie allemaal (weer) eens te zien. O+
Bedankt @Lucky_Strike voor de gastvrijheid en perfecte bbq-plek!
  zondag 27 augustus 2023 @ 00:42:29 #13
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210438821
En weer thuis.
LS en J dank voor de gastvrijheid, de bakkunsten van J en iedereen voor zijn/haar gezelligheid en heerlijke bijdragen… _O_
pi_210438864
Ah, hier zijn jullie! Zomaar uit mijn AT gevallen :o

Was lekker en gezellig O+

Dank voor de gastvrijheid! Ik denk dat ik als souveniertje een koelelement heb achtergelaten, veel plezier ermee LS en J :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210438876
Het was genieten, zowel het gezelschap als het eten. Dank dank dank aan jullie allemaal O+
pi_210438929
Ook thuisgekomen met dank aan @z80 die nog onderweg zal zijn.
Het was zo leuk om jullie allemaal weer te zien en bij te praten en vooral bij sommigen nu een gezicht te kennen. Heerlijk gegeten dank allemaal daarvoor en vooral @Lucky_Strike en @JFlip dank voor jullie gastvrijheid. En wat is jullie tuin geweldig geworden, wat een heerlijke plek
Slaap lekker allemaal (of goedemorgen, lekker geslapen?)
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 27 augustus 2023 @ 01:34:59 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_210439024
z meld zich ook thuis.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210439100
En ook ik ben veilig thuis. Het was hartstikke leuk :)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210439126
Hier wordt nog geborreld 8-)
Spoilers!
pi_210439317
Ook thuis.
Het meest handige van een vriendje aan de overkant is dat je gewoon naar huis kan wandelen.

Geen borrel hier, wel cola :9

Dankjewel @Lucky_Strike en @JFlip voor jullie gastvrijheid en wat fijn dat ik na al die jaren een stukje van jullie huis heb mogen zien.

Sorry voor al mijn gejank. Maar LHO maakte wat bij me los :@ 3x ofzo :')

@sigme en @Cat-astrophe en @morgane allemaal schatjes!!!!!!!!! Precies zoals verwacht.

@MadMaster was prima perfect zoals ik had verwacht.

@AnneX: wat een charmante dame ben je met een evenzo charmante man heb je O+

@Fietsnogwat je hebt mijn respect door hoe open en eerlijk je was en je had de beste hamburgers ook nog meegenomen.

@Leintjuhhh :*

@Yinny ik kon je wel opeten.

Als 1 na laatste Z80, hij had meuk voor meegenomen uit Duitsland en daar zijn geen dankjewels genoeg voor.
Lunch is een ding voor mijn vader en mij. Dit is wat mijn omaatje altijd maakte. Ik maak het altijd precies zoals mijn oma. Dit gaat smullen worden :9

@Kaatje1 jij bent geweldig lief. Blij dat ik even met je heb mogen kletsen O+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2023 04:38:37 ]
pi_210439429
Heel erg leuk om te lezen dat jullie zo erg hebben genoten van een, denk meer dan geslaagde, bbq meet bij Lucky *O*
Is er uiteindelijk nog veel eten over of viel dat wel mee?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 augustus 2023 @ 07:57:41 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210439562
Ik heb niet zo veel foto's. Maar ik kan ze allemaal wel posten :P

Deze asperges met Labneh _O_ van AnneX

De Pulled Pork kwam terwijl we eigenlijk al vol zaten. Deze schaal ging net aan op maar eigenlijk was er nog veel meer.

Voorgerecht van Cat. Huzaren. De eitjes heb ik laten liggen (hou niet van gekookt ei). De salade verder was lekker!

2,5 dippers. De pesto kwam van moi. Die dip half op de foto rechtsonder was _O_. Heeft Kaatje voor gezorgd.

Toetje van Lein. Panna Cotta. Ook erg lekker :9

Hoop dat anderen de lamskoteletten, de kipspies, de Baskische kip, de burgers, de courgetten en aubergine nog op de foto heeft :P. (Ben ik nog eten vergeten? :+)

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 27-08-2023 08:04:28 ]
pi_210439738
Oh gelukkig, er zijn foto's ^O^

We (Jflip, LHO en ik) zijn uiteindelijk om 3.30 maar eens gaan slapen 8-) Niet heel verstandig, aangezien begin van de middag mijn oom en tante op de koffie komen.

Onwijs bedankt allemaal! Ik vond alles erg lekker. Het liep weer net zo fijn als vorige keer. Handig als iedereen wat meebrengt.

Het was bij vlagen heerlijk chaotisch :D Ik heb wel de rondleidingen door het huis enzo overgeslagen bedacht ik later. En de dames met thee hebben geen suiker of zoetje aangeboden gekregen.

O+
Spoilers!
pi_210439802
Alleen fietsie nog ‘melden’…?

Wat een heerlijke plek hebben jullie en hóe fantastisch kan @JFlip (?) de rol van bbq master vervullen en de rol van Lucky van gastvrouw met overzicht.
Je liet ons lekker ons gang gaan in de keuken. 😉

Al het eten AL het eten was even heerlijk en Alle mensen waren even leuk om (weer) te ontmoeten. Zelfs Hont Jeroentje even gezien.

De p.tent bleef in de auto: het was maar een buitje. Onweer dreef langs.
Onderweg heen was een wolkbreuk of twee.

Nogmaals @Lucky_Strike dank aan jullie en nog speciaal voor de plantjes.
Als dank staat mijn paraplu nog in een hoekje bij de bbq.

De foto’s zijn van mensen. Daarvan komt nog wel een linkje. Straks eerst de auto uitpakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 27-08-2023 09:26:58 ]
pi_210439851
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 08:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh gelukkig, er zijn foto's ^O^

We (Jflip, LHO en ik) zijn uiteindelijk om 3.30 maar eens gaan slapen 8-) Niet heel verstandig, aangezien begin van de middag mijn oom en tante op de koffie komen.

Onwijs bedankt allemaal! Ik vond alles erg lekker. Het liep weer net zo fijn als vorige keer. Handig als iedereen wat meebrengt.

Het was bij vlagen heerlijk chaotisch :D Ik heb wel de rondleidingen door het huis enzo overgeslagen bedacht ik later. En de dames met thee hebben geen suiker of zoetje aangeboden gekregen.

O+
Dus ik heb mezelf een rondleiding gegeven :7 Jullie hebben een fantastische mooie woning, lieve L_S en Jflip.
pi_210439901
Eigenlijk weet ik niet mee hoe andere keren de foto’s zijn verstuurd!? 8)7
Een link naar het mapje aan ieder persoonlijk in pm of dm 😳
Straks even voor gaan zitten.

@mascara-klodder :@
quote:
1s.gif

Op zondag 27 augustus 2023 06:58 schreef FutureFairytale het volgende:

Heel erg leuk om te lezen dat jullie zo erg hebben genoten van een, denk meer dan geslaagde, bbq meet bij Lucky *O*
Is er uiteindelijk nog veel eten over of viel dat wel mee?
gut, je had er toch best bij kunnen zijn. Té lang geleden.
pi_210439949
Het was super gezellig!
Dank, dank, dank, @JFlip en @Lucky_Strike!

Er was echt veels te veel heel erg lekker eten en ik hoef nu geen ontbijt nog...
Of dankzij @Cat-astrophe misschien zo een stukje echte Limburgse vlaai.

Ik heb wel rondleiding gehad! Door de moestuin, ben benieuwd hoeveel pepers er uiteindelijk geoogst gaan worden, want ik zag er heeeeel veel.

Ik heb zelf maar een klein beetje brownies over en die kan ik nog wel kwijt aan collega's vanavond. Ik heb nu 4 soorten vlaai, aangezien ik niet kon kiezen :9

[ Bericht 5% gewijzigd door Yinny op 27-08-2023 10:01:47 ]
  zondag 27 augustus 2023 @ 09:31:33 #28
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210440004
Ik heb net al een heel bord pastasalade weggewerkt als ontbijt :9

Op verzoek:
https://www.ah.nl/kookschrift/recept/400079
Dit is het recept zoals het van origine bij Allerhande stond.
Later is het recept veranderd:
https://www.ah.nl/allerha(...)ipfilet-en-nectarine
Maar ik vind het originele recept veel lekkerder.

Zou ik het recept voor de gemarineerde feta en caponata mogen? O-)

De muhammara van Ottolenghi heb ik gevonden:
https://ottolenghi.co.uk/recipes/muhammara
@Kaatje1 zou ik de granaatappelmelasse weg kunnen laten of kunnen vervangen?
Dit gebruik ik nooit, dus dit heb ik nooit in huis.
pi_210440006
Bedankt voor alle gezelligheid , het lekkere eten en drinken wat jullie hebben meegebracht en alle mooie verhalen.. de after-party ging nog even door en volgens mij ligt er nog iemand in m’n woonkamer te snurken 😀

Respect voor de mensen die nog een paar uur moesten motoren of autorijden om thuis te komen!

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar…
pi_210440007
Oké het meest teleurstellende in het echte leven was dat AnneX niet in afkortingen praat in het echt :7
pi_210440015
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 09:31 schreef JFlip het volgende:
Bedankt voor alle gezelligheid , het lekkere eten en drinken wat jullie hebben meegebracht en alle mooie verhalen.. de after-party ging nog even door en volgens mij ligt er nog iemand in m’n woonkamer te snurken 😀

Respect voor de mensen die nog een paar uur moesten motoren of autorijden om thuis te komen!

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar…
Ja volgens mij ligt mijn trui nog bij jullie :')
pi_210440022
Het standaard dingen vergeten moment _O-

Ik las dat ik Jeroentje verdikkeme ook heb gemist.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210440132
Mogge allen! Enorm uitgeslapen en volgens mij zat de grijns van "wat een leuke dag" bij het wakker worden nog op mijn hoofd.
Zo lekker gegeten en zo gezellig gekletst met iedereen, met de een wat meer, de ander wat minder, maar dat komt vast de volgende keer wel want wat is een meet toch leuk. Even Piep mogen aaien *O* , helaas Hansje niet gezien.

En dan de tuin van @Lucky_Strike en @JFlip _O_ Daar zou ik uren in kunnen doorbrengen. Maar ook wat een werk hebben jullie verricht in de afgelopen jaren, het is zo geweldig. Da's vakantie houden in eigen huis en tuin.

Ga straks eens proberen de foto's van de camera hier te plaatsen. De mensen foto's zal ik in DM sturen en van eten heb ik niet zoveel foto's kunnen maken.

@Morgane89 Ik zou de melasse niet weglaten, dat is echt een belangrijk ingredient (eigenlijk moet je het er ook nog een beetje overheen gieten. Maar de melasse kan je ook goed op een salade gieten. De flesjes zijn over het algemeen niet zo heel groot (bij een turkse winkel het goedkoopst) en je kunt het jaren en jaren bewaren. Ik gebruik het regelmatig al zo'n jaar of 8 en ben nog niet halverwege mijn 2e flesje.

En voor de liefhebbers van het witte dipsausje. Het is schandalig makkelijk te maken (toen ik het indertijd hoorde geloofde ik het ook nauwelijks). Klein bakje zure room in een schaaltje en een zakje....tada....cup a soup franse uiensoep erdoor mengen. Minimaal 30 uur (iets langer is lekkerder) wachten en dan dippen (of er in zwemmen zoals @Leintjeuh wilde)
pi_210440201
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 09:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Oké het meest teleurstellende in het echte leven was dat AnneX niet in afkortingen praat in het echt :7
😳 hèh :?

Asperges: https://ottolenghi.co.uk/(...)tter-and-burnt-lemon Niet zó ingewikkeld als zijn andere recepten vaak zijn qua inkopen en bereiden.

Bonus voor een niet mensen foto. Vindt Jeroentje vast goed.
pi_210440375
Mogge!
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 07:57 schreef borisz het volgende:
Ben ik nog eten vergeten?
Nog een handvol lamskoteletjes om het af te maken :D
Tot mijn verbazing gingen zelfs die nog allemaal op :Y)

Ik had wat meer ruimte moeten houden voor de toetjes, ik ben dol op toetjes en kan behoorlijk wat eten, maar het paste er echt niet meer bij. Ok, de panna cotta paste nog net. Gelukkig mocht ik wat brownies en boterkoek mee naar huis O+

Ik was vanochtend 2 kilo zwaarder dan gisterochtend _O-
  zondag 27 augustus 2023 @ 10:23:17 #36
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210440409
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 10:00 schreef AnneX het volgende:

[..]

Asperges: https://ottolenghi.co.uk/(...)tter-and-burnt-lemon Niet zó ingewikkeld als zijn andere recepten vaak zijn qua inkopen en bereiden.
Die asperges waren geweldig.
Ik ruik ze nu nog… *)
pi_210440440

Het was geweldig gezellig!

Heel leuk om weer eens zoveel nieuwe fokkers te leren kennen.

pi_210440619
Nieuwe poging: voor een indruk toen het donker werd:
pi_210440687
Oh en @maskara-klodder hoe heb je die speklapjes gemarineerd? Dat was ook al zo lekker. De enige speklapjes die ik ken zijn die van mijn moeder vroeger (geen idee of ze er iets op deed) en die kant en klare gemarineerde uit de supermarkt en die vind ik wat minder, dus dat koop ik echt nooit meer. Maar jouw marinade :9~
  zondag 27 augustus 2023 @ 11:28:06 #40
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210440996
Het eten was heerlijk inderdaad! En leuk dat het niet allemaal standaard/ kant en klare vleespakketten waren zoals sommige mensen bbq'en.
Zou ik het er net weer afgefietst hebben in ruim 10km met 12kg achterop?
O-)
pi_210441115
Meegenoten van jullie verhalen en de paar foto's :9 O+
pi_210441147
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 11:42 schreef Blues het volgende:
Meegenoten van jullie verhalen en de paar foto's :9 O+
Klapperden jullie oren niet? We hebben het zo vaak over jullie (en @Isabeau en @Lonaa) gehad dat we jullie er zo graag bij hadden gehad (anderen natuurlijk ook maar jullie ....)
  zondag 27 augustus 2023 @ 11:48:34 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210441184
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:

Klapperden jullie oren niet? We hebben het zo vaak over jullie (en @:Isabeau en @:Lonaa) gehad dat we jullie er zo graag bij hadden gehad (anderen natuurlijk ook maar jullie ....)
We hebben we de hele avond lopen F-5 en om te kijken of er nieuws was en of er al foto's waren. ;)

Ziet er allemaal reuze gezellig en lekker uit.
Was er veel over?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210441206
quote:
14s.gif Op zondag 27 augustus 2023 11:48 schreef golfer het volgende:

[..]
We hebben we de hele avond lopen F-5 en om te kijken of er nieuws was en of er al foto's waren. ;)

Ziet er allemaal reuze gezellig en lekker uit.
Was er veel over?
Volgens mij was er weinig over. Van @Lucky_Strike kreeg ik een stukje overgebleven (hoe dan???) feta mee om straks heel heel langzaam van te genieten.
pi_210441355
@Lucky_Strike ik zag een paar overzichtsfoto's van jullie tuin, en sinds wij er de laatste keer waren kan ik alleen maar _O_ _O_ _O_ _O_ O+ O+ O+ O+ denken!
pi_210441375
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 12:01 schreef Blues het volgende:
@:Lucky_Strike ik zag een paar overzichtsfoto's van jullie tuin, en sinds wij er de laatste keer waren kan ik alleen maar _O_ _O_ _O_ _O_ O+ O+ O+ O+ denken!
Inderdaad...Ik zat met open mond van verbazing te kijken. Het is zo ontzettend gaaf geworden. Da's hele dagen vakantie vieren in eigen huis. En ik snap nu ook hoe het allemaal ligt tov het huis (ik heb minder dan nul inzicht in zoiets)
pi_210441454
Net wakker :o O+

En eigenlijk maar 1 foto gemaakt, toen de eettafel in opbouw was. Inclusief regendruppels op de borden van het enige buitje wat we hadden.

Lollig hoe men de koude schotel als voorgerecht beschouwde en zelfs op stokbrood smeerde. Dat doen ‘wij’ niet :P Fijn dat hij in de smaak viel!
Diversiteit aan vleesjes en BBQ garnituren _O_ Feta heb ik aan me voorbij laten gaan :P

LS en Flip wonen mooi O+ En hadden het zo druk dat ik ze niet lastig ging vallen met een vraag om rondleiding. En zelf rondsnuffelen… niet mijn stijl ;) Behalve in de keuken dan, daar heb ik kastjes opengetrokken. En onbedoeld hun vaatwassystematiek overhoop gegooid _O-
Piep geaaid, die vond ons maar knap ingewikkeld!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210441498
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 10:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
😳 hèh :?

@AnneX voorbeeldje in post 24: P.tent . Je doet het van tijd tot tijd echt wel :P

Je MrX had het ook gezellig he?
pi_210441514
Ziet er geslaagd uit O+
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 augustus 2023 @ 12:23:33 #50
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210441541
quote:
@:Lucky_Strike ik zag een paar overzichtsfoto's van jullie tuin, en sinds wij er de laatste keer waren kan ik alleen maar _O_ _O_ _O_ _O_ O+ O+ O+ O+ denken!
Idd. Die tuin is geweldig geworden. Was het eerste dat opviel toen ik de tuin in liep.
pi_210441561
Eitjesrecept:
https://www.leukerecepten.nl/recepten/gevulde-eieren-recept/ en dan maal heulveul mensen, want dan is het lolliger om te maken. Ik had citroenmayonaise ipv gewone mayonaise. Omdat op voorraad :+

Supersimpel! Met superverse peterselie en bieslook uit de tuin van @Lucky_Strike , verzameld en gesneden door mijn ‘keukenhulpje’ @AnneX _O_
pi_210441685
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 12:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eitjesrecept:
https://www.leukerecepten.nl/recepten/gevulde-eieren-recept/ en dan maal heulveul mensen, want dan is het lolliger om te maken. Ik had citroenmayonaise ipv gewone mayonaise. Omdat op voorraad :+

Supersimpel! Met superverse peterselie en bieslook uit de tuin van @:Lucky_Strike , verzameld en gesneden door mijn ‘keukenhulpje’ @:AnneX _O_
Ah...nu snap ik het verschil met die van mijn moeder. Daar heeft nooit yoghurt in gezeten. Daar griezelde ze van. En een vriendin maakt ze ook en die gebruikt ook echt geen yoghurt.
Yoghurt _O_
pi_210442707
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 12:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net wakker :o O+

En eigenlijk maar 1 foto gemaakt, toen de eettafel in opbouw was. Inclusief regendruppels op de borden van het enige buitje wat we hadden.
[ afbeelding ]

Lollig hoe men de koude schotel als voorgerecht beschouwde en zelfs op stokbrood smeerde. Dat doen ‘wij’ niet :P Fijn dat hij in de smaak viel!
Diversiteit aan vleesjes en BBQ garnituren _O_ Feta heb ik aan me voorbij laten gaan :P

LS en Flip wonen mooi O+ En hadden het zo druk dat ik ze niet lastig ging vallen met een vraag om rondleiding. En zelf rondsnuffelen… niet mijn stijl ;) Behalve in de keuken dan, daar heb ik kastjes opengetrokken. En onbedoeld hun vaatwassystematiek overhoop gegooid _O-
Zo fijn van het weer ^O^
  zondag 27 augustus 2023 @ 14:22:50 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210442979
Oow ja, ik kwam ook nog thuis. Precies even laat als @sigme postte dat ze er weer was.

Laatste 10km reed ik weer achter het onweer wat tijdens de BBQ te zien was bij het invallen van het donker; lichtshow als vermaak :)

Was gezellig @ mensen ! :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_210443278
Hopelijk is @LeeHarveyOswald ook veilig thuisgekomen en is iedereen weer daar waar die wezen moet.
Edit: dat is hij

[ Bericht 5% gewijzigd door Kaatje1 op 27-08-2023 15:31:55 ]
  zondag 27 augustus 2023 @ 17:52:50 #56
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210447926
Heeft er iemand ook nog foto's van de vorige bbq-meet in een PM staan?
Ik probeer me nog wat gezichten voor de geest te halen.
pi_210447991
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 17:52 schreef Morgane89 het volgende:
Geef je email maar door via DM.
PM vind ik erg onhandig ;)

Maar mss bedoel je niet die BBQ Black Smoke meet waar ik aan refereer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 27-08-2023 18:33:16 ]
pi_210448699
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 17:52 schreef Morgane89 het volgende:
Volgens mij heeft @AnneX toen foto’s gemaakt. Ik zie nog die taarten met viooltjes voor me
  zondag 27 augustus 2023 @ 19:10:03 #59
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210448784
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 17:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Geef je email maar door via DM.
PM vind ik erg onhandig ;)

Maar mss bedoel je niet die BBQ Black Smoke meet waar ik aan refereer.
Ik snap het verschil tussen PM en DM nooit... Maar ik bedoelde de vorige keer bij Lucky_Strike.
pi_210448852
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 19:10 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik snap het verschil tussen PM en DM nooit... Maar ik bedoelde de vorige keer bij Lucky_Strike.
PM: https://messages.fok.nl/inbox.php
Hele lappen tekst, met enter en citaten

DM: https://dm.fok.nl
Korte berichtjes, komen direct in beeld (op de desktop)
pi_210449568
quote:
7s.gif Op zondag 27 augustus 2023 19:18 schreef sigme het volgende:

[..]
PM: https://messages.fok.nl/inbox.php
Hele lappen tekst, met enter en citaten

DM: https://dm.fok.nl
Korte berichtjes, komen direct in beeld (op de desktop)
Private message vs Direct message :)
pi_210466787
Lieverds, allemaal heel erg bedankt voor de gezelligheid. Ik heb het zo naar mijn zin gehad. Het was bij vlagen chaotisch maar ik heb ook voldoende tijd gehad om met iedereen te kletsen en om lekker te eten.

Mijn top drie waren de hamburger, de asperges en de Baskische kip :9 Maar alles was eigenlijk heerlijk. Met een grote groep eten heeft als groot voordeel dat er zo veel verschillende dingen zijn om uit te kiezen.

Het was zo fijn dat het weer net goed was. Alleen maar een paar druppels toen jullie er waren. De rest van het weekend was zo veel natter.

Ik heb het erg gewaardeerd dat jullie zo veel spullen mee hebben genomen. Partytent, haringen, tafelkleed, servetten, stoelen, etc. Ideaal. En 5 jaar geleden had AnneX al dat bestek en wijnglazen en borden meegenomen van de rommelmarkt. Die kwamen dit weekend goed van pas. Vorig weekend trouwens ook toen we nog een grote groep eters hadden. Zaterdag brengen we het kleine tafeltje dat bij de parasol stond terug naar vrienden en dan zijn we weer rond. Het paste ook precies aan de tafels.

quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 20:47 schreef golfer het volgende:
Jullie zullen ongetwijfeld veel lekkerder eten dan wij net hebben gedaan.
Die bistro in Haarlem viel namelijk zwaar tegen.
Wat zonde! We hebben jullie gemist. Is het nog gelukt om een filmpje jullie kant op te sturen? Ik heb dat een beetje gemist.

quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens mij was er weinig over. Van @:Lucky_Strike kreeg ik een stukje overgebleven (hoe dan???) feta mee om straks heel heel langzaam van te genieten.
Jij als grootste fan had het grootste recht om het mee naar huis te nemen ;)

Er was redelijk wat over. Sowieso veel pulled pork, wat kipkluifjes en wat speklappen. Veder koude schotel, dips, brownies en boterkoek. Pastasalade denk ik ook maar dat heb ik niet goed gezien.

Het was zo leuk om zo'n brede selectie aan eten te hebben.

quote:
7s.gif Op zondag 27 augustus 2023 10:20 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
Nog een handvol lamskoteletjes om het af te maken :D
Tot mijn verbazing gingen zelfs die nog allemaal op :Y)

Ik had wat meer ruimte moeten houden voor de toetjes, ik ben dol op toetjes en kan behoorlijk wat eten, maar het paste er echt niet meer bij. Ok, de panna cotta paste nog net. Gelukkig mocht ik wat brownies en boterkoek mee naar huis O+

Ik was vanochtend 2 kilo zwaarder dan gisterochtend _O-
2 kilo _O-

Je koteletten waren echt geweldig lekker. En er is nog een pakje in de vriezer O+

quote:
Dank je! Ik heb zo veel complimenten gekregen in de afgelopen paar weken. Er is ook zo'n 50 man op visite geweest :o Maar ja, we zijn er heel trots op. Van de 1500 dingen die we moesten doen zijn er nu nog 100 over. Het is zo fijn dat het bijna af is. We genieten er met volle teugen van.

quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 12:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

Haha, het voorgerecht. Ik lees dat net ook. Het kwam toevallig als eerste op tafel. Ik eet het ook wel op stokbrood trouwens. En net nog op het brood van LHO :9 Ik heb nooit eerder zo'n salade van een slager op. Wel van Johma enzo natuurlijk. Maar dit is wel next level hoor. Lekker!

Ik vind het geweldig dat je de vaatwasser hebt ingeruimd. We hoefden hem alleen maar aan te zetten. De volgende dag nog drie keer en toen waren we alweer klaar.

Piep is zelluf ingewikkeld :{w Zij wil overal bij zijn en als ze dan aandacht krijgt, wordt het te complex. Eigen schuld hoor _O-

Zondagochtend vond ik overal spullen. Brownies, kipvleugels, barbecuesaus, sinaasappelsap, speklappen, haringen en scheerlijn, een paraplu, koelelement en een vestje en wie weet wat er nog meer tevoorschijn komt. Ik weet ook niet helemaal wat er express is achtergebleven. Ik snap trouwens ook niet hoe de kipvleugels in de vriezer komen, ik wilde ze eigenlijk in de marinade van LHO doen want dat mag van de Keuringsdienst. Misschien heb ik het wel zelf gedaan ook.

We zijn zo verwend met kadootjes ook O+ De kaas van @MadMaster is goddelijk (ook namens mijn oom en tante), de vlaaien zijn out of this world (ook namens oom, tante, vriend en vriendin). Ik ben zo blij met de zuurkoolpot van @sigme, al is J meer fan van de koteletten. De fruittas is al aangebroken, dat is altijd welkom. Ik heb het idee dat ik dingen vergeet. Edit: het brood sowieso, en de panna cotta.

Wat mij betreft is dit voor herhaling vatbaar!

Gemarineerde feta: http://www.lavenderandlov(...)-marinated-feta.html
Ook prima in de oven te maken, al doet de rooksmaak van de bbq wel veel. Ik gooi er altijd over waar ik trek in heb. De koriander, komijn, tijm en citroenrasp zijn wel vaste ingredienten. En zoals gezegd, maak dit met feta en niet met witte kaas.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 29-08-2023 17:01:14 ]
Spoilers!
pi_210467600
Ik pakte net mijn tas uit en zie tot mijn schande het cadeautje voor jullie :@ zoek straks even een envelop en stuur het op
pi_210467665
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik pakte net mijn tas uit en zie tot mijn schande het cadeautje voor jullie :@ zoek straks even een envelop en stuur het op
:D ik vond nog een zakje naaispul voor je. Het meest nuttige zakje geloof ik _O-

En oh ja. Tikkies sturen en ontvangen. Ga ik nu regelen.
Spoilers!
pi_210467813
Ligt het aan mij of zijn de foto's van @AnneX beveiligd met een wachtwoord?
Spoilers!
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:24:58 #66
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210467875
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de foto's van @:AnneX beveiligd met een wachtwoord?
Ik dacht dat ik de enige was, dus had het niet gemeld. :@
Maar ik kreeg ook een pagina te zien om een password in te voeren…
pi_210467909
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de foto's van @:AnneX beveiligd met een wachtwoord?
Had ik ook. Eerst kon ik ze wel zien en opeens weer niet, dacht ook dat het aan mij lag
pi_210468078
😳
Fiksen na het eten. Pffft.
pi_210468560
Jullie hebben PM. Met link.

Oh, wacht het filmpje nog. Dan wacht ik even af of het met de foto’s is gelukt.

Ben begonnen met filmpje. Lukt het ook met niét Apple gebruikers?
Anders - als je heèl heèl graag wilt zien, want het is een leuk filmpje van 28 sec - dan pm je maar je tel.nr. 😉

[ Bericht 64% gewijzigd door AnneX op 29-08-2023 20:17:15 ]
pi_210468919
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
zuurkoolpot van @sigme
Oh ja, die zuurkoolpot kwam met een oude theedoek om het deksel heel te houden op die rammelige dijkjes daaro bij jullie. Het was niet speciaal de bedoeling om je op te zadelen met een oude theedoek maar ik wil 'm ook niet terug :')
pi_210468977
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh ja, die zuurkoolpot kwam met een oude theedoek om het deksel heel te houden op die rammelige dijkjes daaro bij jullie. Het was niet speciaal de bedoeling om je op te zadelen met een oude theedoek maar ik wil 'm ook niet terug :')
_O-

Ik vergat helemaal om je potjes te geven. En Kaatje heeft geen verse kruiden meegekregen. Niemand kreeg ook koffie bedacht ik later. Ach ja.
Spoilers!
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:47:07 #72
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210469035
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O-

Ik vergat helemaal om je potjes te geven. En Kaatje heeft geen verse kruiden meegekregen. Niemand kreeg ook koffie bedacht ik later. Ach ja.
Een positieve post: Ik heb je wel horen vragen of iemand thee wilde. ^O^

De koffie heb ik 's nachts na thuiskomst nog genomen…
pi_210469050
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O-

Oh, die potjes :D Die zijn toch helemaal niet nodig kind, ik jat gewoon potjes bij mijn vader wanneer ik tegen alle goede voornemens in toch jam maak (weer 8 potten dit weekend).
Die koffie; die had ik best wel kunnen gebruiken, het was een end rijden naar het hoge noorden. Alwaar wel mijn liefste gezellig ook net thuis was O+
pi_210469288
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:47 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Een positieve post: Ik heb je wel horen vragen of iemand thee wilde. ^O^

De koffie heb ik 's nachts na thuiskomst nog genomen…
J was bezig om thee voor mensen te maken, ik had er zelf nooit aan gedacht :D

Wij drinken 's avonds nooit koffie of thee dus het zit totaal niet in mijn systeem.
Spoilers!
pi_210469390
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Hun huishouden is op die manier ook verrijkt met een gastendoekje.
Last minute meegegrist toen ik bedacht dat ontdooiend koel element en kartonnen doos geen optimale combi zijn.

Had ik al gezegd dat het huishouden ook verblijd is met een koelelement? _O-
pi_210469399
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
J was bezig om thee voor mensen te maken, ik had er zelf nooit aan gedacht :D

Wij drinken 's avonds nooit koffie of thee dus het zit totaal niet in mijn systeem.
Ik was blij met de thee (want had het een beetje koud gekregen) en drink hem zonder suiker. Was dat anders geweest dan had ik het wel gevraagd of was ik gaan zoeken :*

Heej, ik kreeg zelfs een theezakjeshoudertje *O*
pi_210469417
:D
Spoilers!
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:30:24 #78
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210469523
@Lucky_Strike, ik heb mijn koeltas ooit gekocht bij Conrad Electronics in Duitsland.
Daar is 'ie niet meer te vinden, maar dit is een soortgelijk model, met klep aan de bovenkant:

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_12.18.ProductTitle

Hier nog meer varianten: https://www.idealo.de/pre(...)omoe-icebreezer.html
pi_210470243
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:30 schreef MadMaster het volgende:
@:Lucky_Strike, ik heb mijn koeltas ooit gekocht bij Conrad Electronics in Duitsland.
Daar is 'ie niet meer te vinden, maar dit is een soortgelijk model, met klep aan de bovenkant:

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_12.18.ProductTitle

Hier nog meer varianten: https://www.idealo.de/pre(...)omoe-icebreezer.html
Dank je!

@Morgane89, heb je de bierdopjes nog meegenomen eigenlijk? Ik vond 's ochtends een leeg schaaltje maar geen idee hoe dat is gekomen.
Spoilers!
  woensdag 30 augustus 2023 @ 06:16:59 #80
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210471399
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dank je!

@:morgane89, heb je de bierdopjes nog meegenomen eigenlijk? Ik vond 's ochtends een leeg schaaltje maar geen idee hoe dat is gekomen.
Check :7
  woensdag 30 augustus 2023 @ 08:31:03 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_210471915
Bierdopjes? Spaar je bierdopjes @Morgane89 ?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 augustus 2023 @ 08:32:30 #82
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210471923
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 08:31 schreef Troel het volgende:
Bierdopjes? Spaar je bierdopjes @:Morgane89 ?
Ik doe een poging voor een crowdfundingactie, voor een nieuwe rolstoelbus voor een vriendin. Maar je schijnt er op het moment weinig voor te krijgen, dus ik vraag me af of het veel zin heeft.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 08:33:23 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_210471925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 08:32 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik doe een poging voor een crowdfundingactie, voor een nieuwe rolstoelbus voor een vriendin. Maar je schijnt er op het moment weinig voor te krijgen, dus ik vraag me af of het veel zin heeft.
Geen idee eigenlijk. Maar elke cent is er eentje toch :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 augustus 2023 @ 08:37:38 #84
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210471940
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 08:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Geen idee eigenlijk. Maar elke cent is er eentje toch :@
Ja, zeker. Zo'n aangepaste bus is verdomd duur :X
pi_210510816
Dacht voor een volgende meet midden in het land aan een flinke ruimte met ruime keuken aan de overkant. Gemaild met de overbuurman: niet dus. Catering in eigen beheer, geen bbq buiten mogelijk en 2 december al gereserveerd.
Ons huis is écht te klein.
Helaasch.
pi_210511791
Heeft @Isabeau 2 december al vrij aangevraagd? Want die gaat het gewoon echt worden.

Ontwikkelingen hier laten zien dat december dit jaar voor mij waarschijnlijk een stukje rustiger gaat worden dan normaal. Grotere kans dus dat ik gewoon kan komen.
pi_210512179
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 17:45 schreef AnneX het volgende:
Dacht voor een volgende meet midden in het land aan een flinke ruimte met ruime keuken aan de overkant. Gemaild met de overbuurman: niet dus. Catering in eigen beheer, geen bbq buiten mogelijk en 2 december al gereserveerd.
Ons huis is écht te klein.
Helaasch.
Leuk geprobeerd maar helaas.

Ik vind een vleesloze of vleeslight meet ook prima. We hebben de laatste twee keer veel vlees gegeten.
Spoilers!
pi_210512524
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd maar helaas.

Ik vind een vleesloze of vleeslight meet ook prima. We hebben de laatste twee keer veel vlees gegeten.
Konijnenvoer, dan komen @Tele6 en @Candaasje misschien ook
pi_210512574
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Konijnenvoer, dan komen @:tele6 en @:candaasje misschien ook
Helaas, ik heb dat weekend nachtdiensten ;(
pi_210512691
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Helaas, ik heb dat weekend nachtdiensten ;(
Vroeg diner bij je werk in de buurt een optie?
pi_210512714
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Vroeg diner bij je werk in de buurt een optie?
Oh, op zich... dat hoeft niet eens vroeg te zijn, want ik start pas om twaalf uur.
Maar dan moet het inderdaad wel in de buurt zijn van werk, of huis, of er ergens beetje tussen in.

Maar laat mij niet de limiterende factor zijn hoor :)
pi_210512873
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh, op zich... dat hoeft niet eens vroeg te zijn, want ik start pas om twaalf uur.
Maar dan moet het inderdaad wel in de buurt zijn van werk, of huis, of er ergens beetje tussen in.

Jij hebt wel een eckte grote tuin O~) O~)
pi_210512968
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik wil dat best een keer doen (als mensen een plantbased meet zien zitten :D :+ ) maar kan beter dan op een dag/avond dat ik niet zelf nog voor middernacht weg moet.

Wordt het wel een breng-je-eigen-heggenschaar-mee meet vrees ik, als ik naar de wildernis nu kijk :')
(In before 'gratis eten!' ):O )
pi_210513050
:D :Y)
pi_210513608
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:05 schreef Blues het volgende:

[..]
In december :o

Wie heeft er 35884 vuurkorven!?!?
pi_210513620
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Iets om in gedachten te houden, toch? En als het qua planning niet lukt omdat een verder-weg locatie toch fijner is, dan vragen we een volgende keer eerst naar jouw nachtdienstplanning :+
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:03:54 #97
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210513669
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
In december :o

Wie heeft er 35884 vuurkorven!?!?
Kampvuur, is die wildernis met een beetje mazzel ook meteen weggebrand.
Maar wat is een plantbased meet?
pi_210513686
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Vegan
pi_210513689
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Vegan
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:06:03 #100
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210513695
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vegan
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vegan
Ik ben overtuigd, dank.
Dus ook geen gevulde eitjes dan… :o
pi_210513712
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]
Ik ben overtuigd, dank.
Dus ook geen gevulde eitjes dan… :o
Geen Limburgse vlaai… geen koude schotel…

:P
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:09:51 #102
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210513727
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

December is wel stamppot tijd.
Die vlaai regelen we wel buiten het hek dan, hij was heerlijk… :9~
pi_210513751
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb nog geen vlaaitikkie gezien, klopt dat?
pi_210513793
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb nog geen vlaaitikkie gezien, klopt dat?
Klopt :D Rest had me gepord, wat in de drukte van de afgelopen weken helpend was. Ik tik je meteen :)
pi_210513840
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Klopt :D Rest had me gepord, wat in de drukte van de afgelopen weken helpend was. Ik tik je meteen :)
Ik dacht er steeds wel aan maar vergat het te vragen omdat ik dat fok niet open had. Maar het geld zou er moeten zijn.
Nogmaals dank (morgen komt onverwacht iemand op de koffie…nu moet ik een stukje deken -O- )
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:19:57 #106
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:23:07 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210513886
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:19 schreef MadMaster het volgende:
Bestaat vegan Chili Con Carne?
Zo ja, wat is dan de vleesvervanger?
Vegan gehakt?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:24:03 #108
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:25:22 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210513916
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]
En waar bestaat dat dan uit?
Geen idee. Nooit gekocht of gegeten. Maar je kan het gewoon in de supermarkt kopen.

EDIT die vd AH en Vivera en de Vegetarische Slager uit soja-eiwit, die van Beyond Meat uit erwten-eiwit. AH heeft ook veldbonengehakt
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:27:08 #110
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210513938
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Geen idee. Nooit gekocht of gegeten. Maar je kan het gewoon in de supermarkt kopen.
Dat weet ik op zich wel, maar ik heb werkelijk nog nooit iets vegans gegeten.
Heb dat ook nog nooit in de supermarkt in mijn handen gehad.
Maar zal eens Googlen, dat kan ook…
pi_210513940
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]
En waar bestaat dat dan uit?
Geen idee, maar het is al fijn rul, in lasagne en bolognese werk het heel goed en smaakt het prima
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:28:10 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210513947
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Heb mijn post geëdit ;)
pi_210513968
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]
In Nijmegen is een heel goed plantbased restaurant De Winkel, en in Arnhem Konijnenvoer. De laatste heeft een “deftig” restaurant en een trattoria. Daar is het smullen
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:33:12 #114
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210514005
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
In Nijmegen is een heel goed plantbased restaurant De Winkel, en in Arnhem Konijnenvoer. De laatste heeft een “deftig” restaurant en een trattoria. Daar is het smullen
Ik wijs vegan niet af, maar ik rij nu niet meteen die kant op om het te proberen.
Maar ik wil het wel een keer, wat dichter bij huis, proberen. Niet om veganist te worden, maar om te kijken/proeven wat het is…

Maar excuus, we dwalen af.
Ik was vooral hardop aan het nadenken wat je in december buiten aan vegan voedsel kan eten en kwam zo uit bij bonen en Chili Con Carne…
pi_210514080
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik wijs vegan niet af, maar ik rij nu niet meteen die kant op om het te proberen.
Maar ik wil het wel een keer, wat dichter bij huis, proberen. Niet om veganist te worden, maar om te kijken/proeven wat het is…

Maar excuus, we dwalen af.
Ik was vooral hardop aan het nadenken wat je in december buiten aan vegan voedsel kan eten en kwam zo uit bij bonen en Chili Con Carne…
Was meer voor wanneer je in de buurt zou zijn. Al stapt een vriendin uit Amsterdam er wel voor in de auto :D
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:38:07 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210514084
Ik ga niet naar een veganbijeenkomst.
Waar dan ook.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:40:23 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210514131
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Was meer voor wanneer je in de buurt zou zijn. Al stapt een vriendin uit Amsterdam er wel voor in de auto :D
Dank je wel, maar de vierdaagse is maar 1 keer per jaar.
Verder kom ik zelden in die hoek van het land.
Morgen kom ik wel in de buurt, op weg naar Duitsland…
pi_210514178
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:38 schreef golfer het volgende:
Waar dan ook.
OK….
pi_210514900
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:38 schreef golfer het volgende:
Waar dan ook.
Oprecht benieuwd!?
  zondag 3 september 2023 @ 00:01:13 #120
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210514941
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 23:56 schreef AnneX het volgende:

Oprecht benieuwd!?
Ik ben geen groenteneter.
Poef.....gone! ©golfer
pi_210516053
@MadMaster wij gebruiken vaak zoete aardappel als vervanger (Jamie Olivier heeft daar ook een recept mee voor Chili ‘sans’ carne’ ), de heren van Bosch recepten gebruiken juist weer paddestoelen.

(Mijn vriend maakt het meestal en gooit er net bij waar ie zin in heeft, maar we gebruiken geen plantaardig ‘gehakt’)

Verder is natuurlijk niemand verplicht te komen. Ik geef alleen aan wat mijn voorwaarden in mijn eigen huis/tuin zijn :)
pi_210516097
Ik sta wel open voor een vegan-bbq-meet een keer in de tuin bij Candaasje *O* Allemaal nieuwe dingen proberen, echt wat voor mij _O_

Maar niet 2 december dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210517634
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 08:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik sta wel open voor een vegan-bbq-meet een keer in de tuin bij Candaasje *O* Allemaal nieuwe dingen proberen, echt wat voor mij _O_

Maar niet 2 december dus.
Lijkt mij ook leuk, ergens vlg zomer ^O^
pi_218064375
Het topic van de eerste meet is vol / gesloten. Dan maar hier.
Er zijn nog foto’s van toen van eten en zónder mensen. Misschien af en toe een hand of arm.
Het zijn er veel! In níet chronologische volgorde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218064631
En voor de volledigheid en aansluitend foto’s van de tweede meet:
Wat was iedereen weer druk (geweest). Verslagen en recepten in de desbetreffende topics.
De foto’s
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#nostalgie
pi_218064973
Jouw taarten @AnneX :9~ en de ribbetjes van @fietsie en de asperges van @Barreltje da’s ook al weer een tijdje geleden dat ik die gemaakt heb (ging heel goed in de airfryer)
  zaterdag 28 juni 2025 @ 19:42:28 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218067800
_O_
Spoilers!
  zondag 29 juni 2025 @ 07:29:30 #128
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_218070274
Deze asperges waren niet van mij :+
Ik was helaas niet bij de meet -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_218070588
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 07:29 schreef Barreltje het volgende:
Bij BBQ I waren de asperges van @Barreltje!
…” Barreltje had geweldige asperges gemaakt. Met sesamolie en sesamzaad ofzo.
Wat was het recept ook alweer?

Dat was deze: foto hierboven.
nog even het recept voor de groene aspergers :

voor 500 g aspergers:
2 ( el) sojasaus, 1 (el) sesamolie, 1 teentje knoflook.
ik maak altijd een grotere hoeveelheid en doe dat in een weckpot(je)
aspergers grillen op de BBQ,( een beetje aangebrand als je daar van houdt)
er af halen en saus er op smeren met een kwastje.. sesamzaadjes eroverheen.. Klaar!
pi_218070637
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 07:29 schreef Barreltje het volgende:
@Barreltje En deze keer?
  zondag 29 juni 2025 @ 09:15:17 #131
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_218070672
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 09:08 schreef AnneX het volgende: