Lieverds, allemaal heel erg bedankt voor de gezelligheid. Ik heb het zo naar mijn zin gehad. Het was bij vlagen chaotisch maar ik heb ook voldoende tijd gehad om met iedereen te kletsen en om lekker te eten.
Mijn top drie waren de hamburger, de asperges en de Baskische kip

Maar alles was eigenlijk heerlijk. Met een grote groep eten heeft als groot voordeel dat er zo veel verschillende dingen zijn om uit te kiezen.
Het was zo fijn dat het weer net goed was. Alleen maar een paar druppels toen jullie er waren. De rest van het weekend was zo veel natter.
Ik heb het erg gewaardeerd dat jullie zo veel spullen mee hebben genomen. Partytent, haringen, tafelkleed, servetten, stoelen, etc. Ideaal. En 5 jaar geleden had AnneX al dat bestek en wijnglazen en borden meegenomen van de rommelmarkt. Die kwamen dit weekend goed van pas. Vorig weekend trouwens ook toen we nog een grote groep eters hadden. Zaterdag brengen we het kleine tafeltje dat bij de parasol stond terug naar vrienden en dan zijn we weer rond. Het paste ook precies aan de tafels.
quote:
Wat zonde! We hebben jullie gemist. Is het nog gelukt om een filmpje jullie kant op te sturen? Ik heb dat een beetje gemist.
quote:
Op zondag 27 augustus 2023 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:[..]
Volgens mij was er weinig over. Van @:Lucky_Strike kreeg ik een stukje overgebleven (hoe dan???) feta mee om straks heel heel langzaam van te genieten.
Jij als grootste fan had het grootste recht om het mee naar huis te nemen
Er was redelijk wat over. Sowieso veel pulled pork, wat kipkluifjes en wat speklappen. Veder koude schotel, dips, brownies en boterkoek. Pastasalade denk ik ook maar dat heb ik niet goed gezien.
Het was zo leuk om zo'n brede selectie aan eten te hebben.
quote:
Op zondag 27 augustus 2023 10:20 schreef sigme het volgende:Mogge!
[..]
Nog een handvol lamskoteletjes om het af te maken

Tot mijn verbazing gingen zelfs die nog allemaal op
Ik had wat meer ruimte moeten houden voor de toetjes, ik ben dol op toetjes en kan behoorlijk wat eten, maar het paste er echt niet meer bij. Ok, de panna cotta paste nog net. Gelukkig mocht ik wat brownies en boterkoek mee naar huis
Ik was vanochtend 2 kilo zwaarder dan gisterochtend
2 kilo
Je koteletten waren echt geweldig lekker. En er is nog een pakje in de vriezer
quote:
Dank je! Ik heb zo veel complimenten gekregen in de afgelopen paar weken. Er is ook zo'n 50 man op visite geweest

Maar ja, we zijn er heel trots op. Van de 1500 dingen die we moesten doen zijn er nu nog 100 over. Het is zo fijn dat het bijna af is. We genieten er met volle teugen van.
quote:
Op zondag 27 augustus 2023 12:13 schreef Cat-astrophe het volgende:Lollig hoe men de koude schotel als voorgerecht beschouwde en zelfs op stokbrood smeerde. Dat doen ‘wij’ niet

Fijn dat hij in de smaak viel!
Diversiteit aan vleesjes en BBQ garnituren

Feta heb ik aan me voorbij laten gaan

LS en Flip wonen mooi

En hadden het zo druk dat ik ze niet lastig ging vallen met een vraag om rondleiding. En zelf rondsnuffelen… niet mijn stijl

Behalve in de keuken dan, daar heb ik kastjes opengetrokken. En onbedoeld hun vaatwassystematiek overhoop gegooid
Piep geaaid, die vond ons maar knap ingewikkeld!
Haha, het voorgerecht. Ik lees dat net ook. Het kwam toevallig als eerste op tafel. Ik eet het ook wel op stokbrood trouwens. En net nog op het brood van LHO

Ik heb nooit eerder zo'n salade van een slager op. Wel van Johma enzo natuurlijk. Maar dit is wel next level hoor. Lekker!
Ik vind het geweldig dat je de vaatwasser hebt ingeruimd. We hoefden hem alleen maar aan te zetten. De volgende dag nog drie keer en toen waren we alweer klaar.
Piep is zelluf ingewikkeld

Zij wil overal bij zijn en als ze dan aandacht krijgt, wordt het te complex. Eigen schuld hoor
Zondagochtend vond ik overal spullen. Brownies, kipvleugels, barbecuesaus, sinaasappelsap, speklappen, haringen en scheerlijn, een paraplu, koelelement en een vestje en wie weet wat er nog meer tevoorschijn komt. Ik weet ook niet helemaal wat er express is achtergebleven. Ik snap trouwens ook niet hoe de kipvleugels in de vriezer komen, ik wilde ze eigenlijk in de marinade van LHO doen want dat mag van de Keuringsdienst. Misschien heb ik het wel zelf gedaan ook.
We zijn zo verwend met kadootjes ook

De kaas van
@MadMaster is goddelijk (ook namens mijn oom en tante), de vlaaien zijn out of this world (ook namens oom, tante, vriend en vriendin). Ik ben zo blij met de zuurkoolpot van
@sigme, al is J meer fan van de koteletten. De fruittas is al aangebroken, dat is altijd welkom. Ik heb het idee dat ik dingen vergeet. Edit: het brood sowieso, en de panna cotta.
Wat mij betreft is dit voor herhaling vatbaar!
Gemarineerde feta:
http://www.lavenderandlov(...)-marinated-feta.htmlOok prima in de oven te maken, al doet de rooksmaak van de bbq wel veel. Ik gooi er altijd over waar ik trek in heb. De koriander, komijn, tijm en citroenrasp zijn wel vaste ingredienten. En zoals gezegd, maak dit met feta en niet met witte kaas.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 29-08-2023 17:01:14 ]