SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Zaterdag t/m dinsdag wordt niet best, nee. Fris en natquote:Op donderdag 24 augustus 2023 13:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Viel Spass en/of sterkte![]()
Ich bin ab Sonntag in Südtirol, dan (en maandag) worden er bakken en bakken met regen verwacht
Winter kennen we hier vrijwel niet. Max 2 weken. En herfst is 80/85% grijs ohne ende. Echt eentonige en kansloze treurnis wat ongeveer 6 maanden duurt. Wat kan je daaraan waarderen? Niet beginnen over mooie kleuren ofzoquote:Op donderdag 24 augustus 2023 12:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat een klamheid buiten. Begin de herfst en winter steeds meer te waarderen. Dan weet je iig zeker dat je gewoon fatsoenlijk kan ademen.
De temperatuur. Gewoon lekker fris, Hollands weer met mooie luchten.quote:
De mooie kleuren.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Winter kennen we hier vrijwel niet. Max 2 weken. En herfst is 80/85% grijs ohne ende. Echt eentonige en kansloze treurnis wat ongeveer 6 maanden duurt. Wat kan je daaraan waarderen? Niet beginnen over mooie kleuren ofzo
alleen de eerste 4 dagen moet de warmte uit de woning, door alles open te zetten, maar dat kan dan niet door de regen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De temperatuur. Gewoon lekker fris, Hollands weer met mooie luchten.
Ik ben heel veel buiten en ben liever goed aangekleed buiten als het fris is, dan me kapot te zweten in korte kleding in klamme hitte.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:32 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
De mooie kleuren.
Haha nee, gewoon de frissere temperaturen. Dat het er buiten niet altijd even leuk uit ziet, neem ik maar voor lief. Maar het is dan gewoon lekker fris (iig geen extremen) en dat trek ik beter.
Al vloek ik af en toe ook nog wel als er een vieze wind staat, 7 graden en regen
Zuid Limburg krijgt nu de volle laag. En dat gebied draait zelfs wat in richting noorden.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:56 schreef Ponsai het volgende:
[..]
En was code geel daar wel terecht? Of staat er nog wat op het programma?
Weer zuid Limburg.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zuid Limburg krijgt nu de volle laag. En dat gebied draait zelfs wat in richting noorden.
Code geel was voor later op de dag. Is inmiddels ingetrokken.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:56 schreef Ponsai het volgende:
[..]
En was code geel daar wel terecht? Of staat er nog wat op het programma?
Nee, code geel was geldig tussen 12 en 17u.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Code geel was voor later op de dag. Is inmiddels ingetrokken.
En wij geen code geel en de hemel barstte bijna uit elkaar met stortbuien.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:07 schreef Haags het volgende:
Uiteraard weer geen druppel gevallen natuurlijk, of überhaupt een goede onweersbui.. wacht op dat laatste onderhand al een jaar of 5.
Wat is jouw vorige username?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Te laat, heb nu al gegeten
Dit keer was het wel een complexe situatie, dat werd de afgelopen tijd ook al gemeld in de guidance van het KNMI.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:46 schreef Ponsai het volgende:
Hoe kan dit toch steeds weer?
Er wordt met codes gegooid en vaak is net enkel maar een buitje.
Geloofwaardigheid raak je hiermee steeds meer kwijt
Over paar minuutjes komt het aan bij mij, wordt lekker donker. Doe maar 5mm ofzo.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:20 schreef Nattekat het volgende:
Ronde 2 nu vanuit het zuidwesten. Alleen regen.
Eerste druppels van de dag.
Moet je wel ramen hebben die je goed open kunt zetten, de ramen hier gaan van onder naar boven open en dat is niet ideaal. Gelukkig staan deze huizen voor volgend jaar op de planning voor kunststof kozijnen en ander groot onderhoudquote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Wel lekker buiten nu.
Binnen is het vies klam, dus nu lekker alles open gezet.
Balkondeur in de woonkamer, groot klapraam in de achterkamer.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Moet je wel ramen hebben die je goed open kunt zetten, de ramen hier gaan van onder naar boven open en dat is niet ideaal. Gelukkig staan deze huizen voor volgend jaar op de planning voor kunststof kozijnen en ander groot onderhoud
Dat is het elke keer.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit keer was het wel een complexe situatie.
Ja ik snap ook niet waarom ze dat doen, het is toch heerlijk om de ramen lekker open te gooien en op die manier goed te kunnen door luchten.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Balkondeur in de woonkamer, groot klapraam in de achterkamer.
Ik vrij veel nieuwbouw huizen schijnen ramen helemaal niet open te kunnen (mechanische ventilatie).
Lijkt me verschrikkelijk.
Dat lijkt me echt vreselijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik vrij veel nieuwbouw huizen schijnen ramen helemaal niet open te kunnen
Ik woon sinds kort in een tussenwoning en sinds de renovatie kan er aan de voorkant idd geen raampje meer open.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik vrij veel nieuwbouw huizen schijnen ramen helemaal niet open te kunnen (mechanische ventilatie).
Altijd handig voor als er brand isquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik vrij veel nieuwbouw huizen schijnen ramen helemaal niet open te kunnen
Wat is dat nou weer voor iets achterlijksquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Lekker man!quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 08:36 schreef dick_laurent het volgende:
Hier nog een dagje flinke hitte en dan gaan we ook afbouwen naar een graadje of 29 a 30
En daarna langzaam de lente in glijden. Zin in.
Wat we afgelopen juli hebben gehad maar dan met temperaturen onder de tien graden, smerige wind en korte dagen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Eens zien in hoeverre het daadwerkelijk "6 maanden treurnis" wordt.
Dat is vrij standaard elk jaar. 80/85% van de tijd staan de weerberichten vol met woorden "grijs" en/of "bewolkt". Uiteraard zijn er best een paar mooie dagen, maar dat is die andere 15/20%. Heel mijn leven nog nooit anders meegemaakt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Eens zien in hoeverre het daadwerkelijk "6 maanden treurnis" wordt.
Nee, maar bij deze, het is klam.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:26 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat het weer eens klam is?
Toch bijzonder gezien de statistieken voor de Bilt:quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:30 schreef INViCTuS het volgende:
Dat is vrij standaard elk jaar. 80/85% van de tijd staan de weerberichten vol met woorden "grijs" en/of "bewolkt". Uiteraard zijn er best een paar mooie dagen, maar dat is die andere 15/20%. Heel mijn leven nog nooit anders meegemaakt.
Dat was hier (omgeving den Bosch) net ook, daarna ging het helemaal los maar werd het wel iets lichter in de luchtquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:47 schreef d.k. het volgende:
Het regent in de regio Eindhoven, het is zo donker dat het wel vier uur in de middag in december leek. Al een verdwaalde onweersklap gehoord, maar tot nu toe vooral regen. En het is klam, vies benauwd gewoon.
10 minuten zon over de hele dag genomen -> niet in deze statistiekenquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch bijzonder gezien de statistieken voor de Bilt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de laatste ruim 60 jaar tel ik dan een gemiddelde van 48 zonloze dagen in de Bilt op 180 dagen herfst en winter samen. Dat is 25-30% van de tijd geen enkele zon.
https://frank62weer.com/zonuren-in-nederland/
Zeker waar. Maar zon is zon. Wat Invictus pretendeert is zwaar overtrokken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
10 minuten zon over de hele dag genomen -> niet in deze statistieken
[ afbeelding ]
Tja, het eeuwenoude gekibbel over beleving vs statistieken..quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker waar. Maar zon is zon. Wat Invictus pretendeert is zwaar overtrokken.
Er zijn maar 6 dagen in december geweest met meer dan 3 uur zon, en dat was een gemiddelde maand. Hoe wil je dat noemen? Prachtig?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Breda troep.quote:
7 om precies te zijn. Eigenlijk is dat niet eens zo slecht, want december heeft gemiddeld 8 uur daglicht.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn maar 6 dagen in december geweest met meer dan 3 uur zon, en dat was een gemiddelde maand. Hoe wil je dat noemen? Prachtig?
niet slechtquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
7 om precies te zijn. Eigenlijk is dat niet eens zo slecht, want december heeft gemiddeld 8 uur daglicht.
Afgelopen december scheen de helft van december de zon minimaal 1 uur.
Ik zal het doorgeven aan ze.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:08 schreef cherrycoke het volgende:
Van mij mag het gaan waaien om die benauwdheid eruit te krijgen
Tja dat is dan ook de zomer en december de winter. Doordat we geen echt koude winters meer hebben met vorst krijgen we meer te maken met grijze soep. Deal with it.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Ter vergelijking: deze afschuwelijk droevige julimaand had 16 dagen met 6 uur zon of meer, naar verhouding een even groot deel van de dag.
Blijft wel apart dat je altijd start met dat het overdrijven is, om dan te eindigen met ‘zo is Nederland, leer ermee leven’. Classic.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja dat is dan ook de zomer en december de winter. Doordat we geen echt koude winters meer hebben met vorst krijgen we meer te maken met grijze soep. Deal with it.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Blijft wel apart dat je altijd start met dat het overdrijven is, om dan te eindigen met ‘zo is Nederland, leer ermee leven’. Classic.
Helemaal met je eens. Ik snap de mensen die herfst/winter afdoen als depressief dan ook nooit. Het is grijs, het is grauw, het is koud en nat. Maar er is ook ruimte voor genoeg mooie dagen, zeker in de herfst met de kleurenpracht in de bossen. Ik geniet er persoonlijk altijd van. Maar goed, het moge duidelijk zijn dat dat niet voor iedereen opgaat.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Blijft wel apart dat je altijd start met dat het overdrijven is, om dan te eindigen met ‘zo is Nederland, leer ermee leven’. Classic.
Stadsmensen die anderhalve boom per dag zien, tja.. Ik snap het wel, als je omgeving (stad) al grijs is, dan wordt het met grijze lucht wel heel grauw.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Ik snap de mensen die herfst/winter afdoen als depressief dan ook nooit. Het is grijs, het is grauw, het is koud en nat. Maar er is ook ruimte voor genoeg mooie dagen, zeker in de herfst met de kleurenpracht in de bossen. Ik geniet er persoonlijk altijd van. Maar goed, het moge duidelijk zijn dat dat niet voor iedereen opgaat.
Ik wens iedereen succes die de komende 6 maanden als vreselijk beschouwen.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:30 schreef INViCTuS het volgende:
Dat is vrij standaard elk jaar. 80/85% van de tijd staan de weerberichten vol met woorden "grijs" en/of "bewolkt". Uiteraard zijn er best een paar mooie dagen, maar dat is die andere 15/20%. Heel mijn leven nog nooit anders meegemaakt.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat Invictus pretendeert is zwaar overtrokken.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja dat is dan ook de zomer en december de winter. Doordat we geen echt koude winters meer hebben met vorst krijgen we meer te maken met grijze soep. Deal with it.
We nemen het mee naar achterenquote:
Je zit niet dichter bij zee, de huidige kustlijn bestond al als zodanig toen men begon met het inpolderen van het westen. Katwijk bestond al in de Romeinse tijd als vissersdorpquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nu ik er zo over nadenk..
Als we Nederland weer terug aan de natuur geven, wordt het in Limburg dan koeler omdat ik dichter bij zee zit?
Als we niet actief water weg blijven pompen word nederland een soort delta moeras.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zit niet dichter bij zee, de huidige kustlijn bestond al als zodanig toen men begon met het inpolderen van het westen. Katwijk bestond al in de Romeinse tijd als vissersdorp
Het zal wel even onder water komen te staan doordat mensen al het veen hebben afgegraven, maar het zal heel gauw weer moeras worden zoals de Biesbos.
Zo warm is Limburg niet, al is het wel een van de warmste plekken in NL jaquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nu ik er zo over nadenk..
Als we Nederland weer terug aan de natuur geven, wordt het in Limburg dan koeler omdat ik dichter bij zee zit?
Ja, dat zeg ik. Al is de kans ook wel aanwezig dat het bestaan van het IJsselmeer itt 2000 jaar geleden en de verplaatsing van de Rijnmonding van Katwijk naar Rotterdam ervoor zorgen dat het een soort Venetië wordt omdat er geen sediment meer wordt aangevoerd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Als we niet actief water weg blijven pompen word nederland een soort delta moeras.
Dus ik moet alles ten westen van Den Bosch-Eindhoven en ten noorden van Den Bosch-Nijmegen nog afgraven voor wat verkoeling hier?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zit niet dichter bij zee, de huidige kustlijn bestond al als zodanig toen men begon met het inpolderen van het westen. Katwijk bestond al in de Romeinse tijd als vissersdorp
Het zal wel even onder water komen te staan doordat mensen al het veen hebben afgegraven, maar het zal heel gauw weer moeras worden zoals de Biesbos.
Serieus, verhuizen binnen NL voor het weerquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo warm is Limburg niet, al is het wel een van de warmste plekken in NL ja
Op weerwoord zit zo'n gozer die schijnbaar van Volendam naar noord Limburg is verhuisd omdat dat binnen NL het meest warme plekje is. (al klaagt hij nog steeds regelmatig dat het 'm niet warm genoeg is)
Dus misschien is voor jou een move naar west Friesland ofzo een goeie aangezien je daar het minst met hitte te maken zal krijgen
nu weer een megabui met onweerquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe is de situatie in Limburg? Daar moet toch wel giga veel neerslag vallen
Vind ik niet. Een dag met halfuur zon wordt al niet meer als zonloos bestempeldquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel toch? https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/limburgquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu weer een megabui met onweer
en geen code geel afgegeven.
Dit ja. Ik hoop dat de komende 6 maanden nog grijzer en grauwer zijn dan ze ooit zijn geweest.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Ik snap de mensen die herfst/winter afdoen als depressief dan ook nooit. Het is grijs, het is grauw, het is koud en nat. Maar er is ook ruimte voor genoeg mooie dagen, zeker in de herfst met de kleurenpracht in de bossen. Ik geniet er persoonlijk altijd van. Maar goed, het moge duidelijk zijn dat dat niet voor iedereen opgaat.
Ik wens iedereen succes die de komende 6 maanden als vreselijk beschouwen.
Hier wat regen, maar pas ruim 7mm sinds vanmorgen. Zie wel wat flitsen in de verte.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe is de situatie in Limburg? Daar moet toch wel giga veel neerslag vallen
regen en onweer sinds 06.00 uur, dit geldt pas vanaf 11.00.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel toch? https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/limburg
Mja, wegens moet je wel een grens trekken. Ik zou zo'n dag niet zonloos noemen, maar ook zeker niet zonnig.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vind ik niet. Een dag met halfuur zon wordt al niet meer als zonloos bestempeld
Lekker rancuneus, maar we weten allemaal dat het gewoon weer een zachte winter wordt. Goed voor de gasrekening.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja. Ik hoop dat de komende 6 maanden nog grijzer en grauwer zijn dan ze ooit zijn geweest.
En een steenkoude winter
Dat gebeurt vanuit het andere kamp ook.quote:
Wat een niveau zegquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat gebeurt vanuit het andere kamp ook.
Daar ga ik wel vanuit, kan het alleen maar meevallenquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker rancuneus, maar we weten allemaal dat het gewoon weer een zachte winter wordt. Goed voor de gasrekening.
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen in dat soort omstandigheden toch maar in de auto stappen.quote:
Ik heb het vaker gezegd, ik gun het de winterliefhebbers van harte.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit, kan het alleen maar meevallen
Niet?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu weer een megabui met onweer
en geen code geel afgegeven.
Ach ja, we gaan het beleven. Zoals je deze zomer zag...het kan altijd anders dan anders.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het vaker gezegd, ik gun het de winterliefhebbers van harte.
Op sommige plekken is al >60mm gevallen.quote:
Een anomalie als juni maar dan de andere kant op, al is het maar een maand? Denk dat vrijwel iedere winterliefhebber daar voor tekendquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Ach ja, we gaan het beleven. Zoals je deze zomer zag...het kan altijd anders dan anders.
Als het IJsselmeer dichtgevroren is, dan is voor mij de winter geslaagdquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een anomalie als juni maar dan de andere kant op, al is het maar een maand? Denk dat vrijwel iedere winterliefhebber daar voor tekend
Als het dan toch koud is dan inderdaad zo koud. Mijn oma heeft nog over de Rijn gelopen zelfs.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het IJsselmeer dichtgevroren is, dan is voor mij de winter geslaagd
In 63 dan zeker?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als het dan toch koud is dan inderdaad zo koud. Mijn oma heeft nog over de Rijn gelopen zelfs.
Ik vermoed dat het overal wel onder water staat na dergelijke stortbuien.quote:
Ik kan het haar niet meer vragen helaas, maar het zal ongetwijfeld dat jaar zijn geweest.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:32 schreef aloa het volgende:
[..]
In 63 dan zeker?
De rijn vriest niet zo maar dicht.
Hier wel gezien dat de Waddenzee grotendeels bevroren was en uiteraard het IJsselmeer
Prijzen zijn iig ten opzichte van vorig jaar flink gedaaldquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Zo sta ik er ook in. Als het dan koud wordt, doe het meteen goed.
Alleen mijn energierekening gaat niet zo leuk zijn dan, maar dat is nog wel te overzien na zo'n goedkope zomer.
Gelukkig wel én vast kunnen zetten t/m augustus 24. Geen kopzorgen meer.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Prijzen zijn iig ten opzichte van vorig jaar flink gedaald
Betaal je nog gauw 1.20, gok ikquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelukkig wel én vast kunnen zetten t/m augustus 24. Geen kopzorgen meer.
Zal wel door windmolens komen danquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 14:49 schreef Nattekat het volgende:
Alle buien ontstaan += 30km van de kust af over de hele kuststrook.
Tegen de klok in laten draaien dan zuiven ze het aanquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zal wel door windmolens komen dan![]()
![]()
Laat die mensen in Zandvoort even lekker droog zitten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 14:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zal wel door windmolens komen dan![]()
![]()
Elfstedentochiequote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja. Ik hoop dat de komende 6 maanden nog grijzer en grauwer zijn dan ze ooit zijn geweest.
En een steenkoude winter
Ik denk nooit meerquote:
Wat voor bakken heeft ie eraan gezet dan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:03 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Het komt hier nou met bakken naar beneden.
De regenpijp reparatie meneer heeft goed werk geleverd 👌
Vuilnisbakkenquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:30 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat voor bakken heeft ie eraan gezet dan?
Ik maak mij het meeste zorgen dat je Bavaria drinktquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:36 schreef DemonRage het volgende:
Godverdomme vochtig, ook binnen (RV tussen 65 en 70%). Tijd voor een experimentje:
[ afbeelding ]
IJsblokjes gemaakt in de vriezer, die in een boterhammenzakje gedaan en boven een maatbeker gehangen.
En er druppelt best wat condens vanaf.
Da's goed te zuipen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:55 schreef Drass het volgende:
[..]
Ik maak mij het meeste zorgen dat je Bavaria drinkt
Lekker man, geniet ervan!quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, over bier gesproken. Proost!
Dat het een mooie nazomer mag worden
[ afbeelding ]
Ik weet precies hoe je je voelt, zo gaat het hier ook altijd...quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 22:02 schreef INViCTuS het volgende:
Ben hier omringd door dikke mooie buien en beste pitten, maar lijkt allemaal voor de Zwitserse grens in te kakken. Keer op keer.
Ik werd vannacht wakker doordat het onweerdequote:Op zaterdag 26 augustus 2023 07:26 schreef Nattekat het volgende:
Was weer eens een gruwelijk benauwde nacht.
Dat viel hier gelukkig weer mee doordat het helder was, gisteren nacht was het wel een ander verhaal en dat kon je merken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 07:26 schreef Nattekat het volgende:
Was weer eens een gruwelijk benauwde nacht.
Ja mooi weer dit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Lekker fris buiten, maar met een zonnetje!
Hier vandaag hoge LV en 33 graden. Redelijk goor. Als het goed is komt morgen wat regen en dat luidt dan ook het einde vd hittegolf in. Laat maar komenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:44 schreef INViCTuS het volgende:
Ga precies op tijd weer uit de bergen weg. Al lijkt het me ook wel keer vet
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. @WereldgozerYou can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
Wat een verschil. Hier 80% bakken regen en nu een lauw zonnetje.quote:
Ik ben net op tijd weg. Aantal gebieden wordt echt slecht. Fünf b tief zorgt voor heel veel neerslag. Sankt Gallenkirch zat ik en daar in Vorarlberg wordt 150-180 mm verwacht. Sneeuwgrens daalt maandag naar 2000. Lijkt me best vet eens mee te maken, maar dit gaat echt wel overlast geven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:58 schreef aloa het volgende:
Sow, die buien in Duitsland![]()
Gigantische wolkbreuken daar momenteel.
Inmiddels ook berichten over tornado's.
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat dit met de waterstand van de Rijn doet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ben net op tijd weg. Aantal gebieden wordt echt slecht. Fünf b tief zorgt voor heel veel neerslag. Sankt Gallenkirch zat ik en daar in Vorarlberg wordt 150-180 mm verwacht. Sneeuwgrens daalt maandag naar 2000. Lijkt me best vet eens mee te maken, maar dit gaat echt wel overlast geven.
[ twitter ]
Komt niet allemaal in de Rijn. Deels Donau en deels zuidkantquote:Op zondag 27 augustus 2023 01:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat dit met de waterstand van de Rijn doet.
Fijn mannelijk weertje. Felgkleurde korte broek aan, Gaastra zeiljack aan. Oud hollandsch grimmig flaneren.quote:Op zondag 27 augustus 2023 11:45 schreef Wereldgozer het volgende:
Heerlijk dagje, vier seizoenen in een, werelds @:rambodirk
Sowieso die hele buienlijn die nu dwars over het land trektquote:
Ik had echt weer bizar mooie wolken in de auto vanochtend.quote:Op zondag 27 augustus 2023 11:46 schreef aloa het volgende:
Gave buien wel![]()
[ afbeelding ]
https://webcam-harlingen.nl/
Nou bereid je maar voor, Oss is nu aan de beurtquote:Op zondag 27 augustus 2023 12:58 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Als ik op de radarbeelden kijk mist die hele buienlijn net Nijmegen.
Hier wolkenvelden met zo'n en een aangename 20 graden.
Met een zacht briesje.
Heerlijk weer om buiten te zijn
Wat betekent Plzen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:58 schreef aloa het volgende:
Sow, die buien in Duitsland![]()
Gigantische wolkbreuken daar momenteel.
Inmiddels ook berichten over tornado's.
[ afbeelding ]
In Nederlands Pilsen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat betekent Plzen?
Moet dat niet zijn Plenzen?
Weet ik, was een (woord)grapje vanwege het weer (regenval en zulks, hihaho).quote:
En nu uiteindelijk 2,1mmquote:Op zondag 27 augustus 2023 13:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Mega bui nu van 38mm naar 14mm bijgesteld.
Wordt geen onweer meer verwacht hier, en op die 14mm bui na verder alleen lichte regen tot een uur of 16u.
Dagen als deze lekker buienradar links laten liggen. Vanmorgen voor de lol maar even gekeken, noodweer werd ingetekend over 30min, werd uiteindelijk maar wat gedrupquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:23 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die de buienradar geloven op dagen als vandaag
Dan ben je of expat of heb je je nooit buiten begeven.
Wind hier ook omgeklapt naar het noorden. Lekker hoor. Véél lagere luchtvochtigheid ook meteen, 29% tegenover 70% gisterenquote:Op zondag 27 augustus 2023 16:22 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
En dan gaan we op vakantie.....
Stad in Tsjechiëquote:Op zondag 27 augustus 2023 13:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat betekent Plzen?
Moet dat niet zijn Plenzen?
Trekt nu het eiland op.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:13 schreef Rabieluh het volgende:
Lekker buitje bij Sardinië.
Hier soms wat te zien.
https://panoramicams.com/sarchittu/
https://www.whatsupcams.c(...)rina-sardinia-italy/
Komt toch aardig wat in de Rijn:quote:Op zondag 27 augustus 2023 01:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt niet allemaal in de Rijn. Deels Donau en deels zuidkant
Kan die wel aan, hoor. Rijn stond niet zo gek hoog, dus zal nu wel een meter of 2/2.5 stijgen bij Maxau. Naarmate het hier komt is dat dan minder. Zal wel een troebel kleurtje gaan gevenquote:Op zondag 27 augustus 2023 23:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Komt toch aardig wat in de Rijn:
[ afbeelding ]
https://www.hydrodaten.admin.ch/de/hochwasserkarte
[ twitter ]
Het regent er nog steeds, dus zal nog wel wat bijkomen ook.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan die wel aan, hoor. Rijn stond niet zo gek hoog, dus zal nu wel een meter of 2/2.5 stijgen bij Maxau. Naarmate het hier komt is dat dan minder. Zal wel een troebel kleurtje gaan geven
Volgens de 14-daagse wordt het hier tot volgende week zaterdag 23-24 gradenquote:Op maandag 28 augustus 2023 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit weekend 26-27 graden in het zuidoosten is zo maar mogelijk
quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens de 14-daagse wordt het hier tot volgende week zaterdag 23-24 graden
even aangepastquote:Op maandag 28 augustus 2023 12:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima dagje hier. Flink ruimte voor de zon, graadje of 20. Zo zou een zomer lente moeten zijn
Om door Oostenrijk te kunnen rijden of om daar te verblijven? Ik zou Tirol en Vorarlberg wel even mijden. Hoe Oostelijker hoe beter. Vooral de 2 westelijke provincies zijn slecht.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:07 schreef Dunckie het volgende:
Weten jullie wat de vooruitzichten zijn op de Balkan grofweg tussen zuid-Oostenrijk en de Kroatische kust tot en met Istrie? Ik werd net gecontacteerd door familie die er zit en zich niet meer zo veilig voelt. Ze vragen zich onder meer af of ze veilig naar Oostenrijk kunnen komen of beter kunnen blijven zitten.
True to that! 16-20 is heel mooi voor de lentequote:
Even de waterstanden in Oostenrijk de gaten houden:quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Om door Oostenrijk te kunnen rijden of om daar te verblijven? Ik zou Tirol en Vorarlberg wel even mijden. Hoe Oostelijker hoe beter. Vooral de 2 westelijke provincies zijn slecht.
Oostenrijk
28 augustus,13:14
Er blijft heftig nieuws komen uit Oostenrijk:
De stad Innsbruck heeft het gemeentelijke rampenplan geactiveerd. De bruggen worden gemonitord, de Emile-Béthouart-Steg en de Karwendelbrücke zijn gesloten. Ook de overstromingsbescherming wordt verder geïntensiveerd. Dit zal leiden tot afsluitingen van de Bürgerstraße tot aan de Karl-Kapferer-Straße.
De Ötztaler Bundesstraße tussen Umhausen en Längenfeld is gedeeltelijk weggespoeld. Aangezien dit de enige verbindingsweg is, is het dal vanaf Umhausen over de weg feitelijk niet langer bereikbaar.
60 personen in Tumpen, in de buurt van Umhausen in het gehucht Ried, moesten kort voor het middaguur preventief worden geëvacueerd. Dit is een voorzorgsmaatregel omdat de huizen daar lager liggen dan het niveau van de Ötztaler Ache
Het noodweer zorgt in Oostenrijk ook voor veel problemen. Veel wegen zijn afgesloten. De weg in het Ötztal tussen Längenfeld en Sölden is gesloten. Ook rondom de Brenner is het op dit moment heftig. Het treintraject tussen Innsbruck en Brenner is dicht door een aardverschuiving.
Ook staan veel rivieren erg hoog. De Ötztaler Ache bij Huben een enorm hoge waterstand op dit moment. Vanochtend zelfs hoogwater met een herhaaltijd van eens in de 100 jaar! Er wordt gevraagd om thuis te blijven.
Nee joh, maart-april is 20 graden echt veel te warm voor. Zomer 20-25 graden en af en toe wat uitschieters omhoog. Regelmatig een goede bui. Zo heeft de natuur het het liefst.quote:
Helemaal niet erg en meer dan genoeg voor een mooie nazomerquote:Op maandag 28 augustus 2023 13:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens de 14-daagse wordt het hier tot volgende week zaterdag 23-24 graden
Gaan we weer zweten zeker met een hoge luchtvochtigheid, nou liever niet.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helemaal niet erg en meer dan genoeg voor een mooie nazomer
https://www.kamera-expres(...)5slKMFgaAtcMEALw_wcBquote:Op maandag 28 augustus 2023 23:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iemand een idee welke bliksemtrigger een beetje goed is voor een camera?
Tja dat nemen we maar even voor het lief, als we daardoor nog wat extra onweersbuien kunnen krijgen, heeeeel graagquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Gaan we weer zweten zeker met een hoge luchtvochtigheid, nou liever niet.
Mag nog wel iets kouder. Graadje of 15 vind ik echt perfect. 😜quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:29 schreef dick_laurent het volgende:
Hele week rond de 22 graden, ofwel de perfecte temperatuur bij jullie. Geluksvogels
Hele maand 22 is beter. Na half oktober is het gedaan en komen de herfst/treurnis/frisse temperaturen/grijze bende weer aan hun trekken. Tegen die tijd komt het niet meer vaak boven de 15 minimaal een halfjaar lang.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mag nog wel iets kouder. Graadje of 15 vind ik echt perfect. 😜
Maar 22 is prima en lekker hoor.
Ik hoor ook gewoon op IJsland of de Noordkaap thuis hequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hele maand 22 is beter. Na half oktober is het gedaan en komen de herfst/treurnis/frisse temperaturen/grijze bende weer aan hun trekken. Tegen die tijd komt het niet meer vaak boven de 15 minimaal een halfjaar lang.
Hoop dat het rond oud en nieuw weer net zo wordt als afeglopen oud en nieuw
Heerlijk!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:07 schreef INViCTuS het volgende:
Tegen die tijd komt het niet meer vaak boven de 15 minimaal een halfjaar lang.
mag van mij november t/m maart 15 graden blijvenquote:
Ja dat is duidelijk! Maar nee, kou hoort ook bij de wintermaanden. Uiteraard het liefst droge kou dan (met zon).quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
mag van mij november t/m maart 15 graden blijven
Alleen komt dat vrijwel niet meer voor. Meestal max 2 weken. Kou het liefst eerst met sneeuw en daarna invallende vorst. Dan heb je sneeuw en ijsquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijk! Maar nee, kou hoort ook bij de wintermaanden. Uiteraard het liefst droge kou dan (met zon).
Het perfecte plaatje om het zo even te noemen, is helemaal niet verkeerd. Waar ik echt een broertje dood aan heb is grijze soep, koude wind en dan wel lage temperaturen. Heb je geen reet aan behalve dat je gasrekening door het dak gaat. Ik kan me nog een dag herinneren in december dat de zon niet te zien was, het een graad boven nul was en miezer. 24u lang..teringquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijk! Maar nee, kou hoort ook bij de wintermaanden. Uiteraard het liefst droge kou dan (met zon).
De winter met torenhoge rekeningen vind ik helemaal om te kotsen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het perfecte plaatje om het zo even te noemen, is helemaal niet verkeerd. Waar ik echt een broertje dood aan heb is grijze soep, koude wind en dan wel lage temperaturen. Heb je geen reet aan behalve dat je gasrekening door het dak gaat. Ik kan me nog een dag herinneren in december dat de zon niet te zien was, het een graad boven nul was en miezer. 24u lang..tering
Beetje vergelijkbaar met warm weer maar kneitershoge luchtvochtigheid ( en dat is dit jaar wel een ding) en dat is helemaal baggerkut
Komt regelmatig voor in Nederland, maar wat jij noemt spant echt de kroon. Dat het 0-3 graden is, donkergrijs en soms wat motregen. Wat is dat erg. Doe mij dan maar gewoon 8-12 graden. Dat het 80% van de tijd grijs/bewolkt is, dat staat wel vast, maar een beetje licht in de tent helpt al heel wat, dus niet donkergrijs. De zon is immers niet vaak te zien in het herfst halfjaarquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het perfecte plaatje om het zo even te noemen, is helemaal niet verkeerd. Waar ik echt een broertje dood aan heb is grijze soep, koude wind en dan wel lage temperaturen. Heb je geen reet aan behalve dat je gasrekening door het dak gaat. Ik kan me nog een dag herinneren in december dat de zon niet te zien was, het een graad boven nul was en miezer. 24u lang..tering
Beetje vergelijkbaar met warm weer maar kneitershoge luchtvochtigheid ( en dat is dit jaar wel een ding) en dat is helemaal baggerkut
Thnx, binnenkort maar even aanschaffen samen met een andere cameraquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:19 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
https://www.kamera-expres(...)5slKMFgaAtcMEALw_wcB
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |