abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2023 @ 16:54:52 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210319382
https://www.nu.nl/economi(...)lbaar-te-worden.html

Om te voorkomen dat het leven voor veel Nederlanders onbetaalbaar wordt, moet het demissionaire kabinet actie ondernemen. Dat zeggen budgetinstituut Nibud en Defence for Children als reactie op een armoedewaarschuwing waar het Centraal Planbureau (CPB) woensdag mee kwam.
Die stelt dat als het kabinet niet met maatregelen komt om de armste huishoudens te helpen, de armoede in Nederland volgend jaar groter wordt. Dit jaar zijn er wel steunmaatregelen, maar een groot deel daarvan loopt eind dit jaar af.

"Een zorgwekkende ontwikkeling, die het Nibud al langere tijd ziet", zegt directeur Arjan Vliegenthart van het instituut. "Er is werk aan de winkel, of het kabinet nu demissionair is of niet."

Kinderrechtenorganisatie Defence for Children verwacht dat zonder ingrijpen in iedere klas twee kinderen opgroeien in armoede. "Voor deze kinderen kan dit betekenen dat er onvoldoende geld is voor voedsel, water, kleding of een verwarmd huis", zegt de organisatie op X, voorheen Twitter.

"Kinderen uit gezinnen met een laag inkomen lopen een groter risico om later zelf ook in een soortgelijke situatie terecht te komen. Opgroeien in armoede kan ook leiden tot een groter risico op kindermishandeling."

De organisatie roept politieke partijen op om het belang van het kind centraal te zetten in het armoede- en schuldenbeleid, ook met het oog op de komende Tweede Kamerverkiezingen in november.

Meer kinderen met lege maag naar school
Het Rode Kruis zegt woensdag zich eveneens zorgen te maken. "Je kunt niet bezuinigen op huur en energie, dus dan wordt eten een sluitpost. Dan gaan nog meer kinderen dan nu met een lege maag naar school."

De organisatie biedt onder meer gratis maaltijden aan op basisscholen en middelbare scholen. Momenteel doen 1578 scholen mee. Ze komen in aanmerking wanneer minstens 30 procent van de leerlingen uit een gezin komt met een kwetsbare financiële situatie.

Volgens het Rode Kruis zijn ongeveer driehonderd deelnemende scholen tijdens de zomervakantie opengebleven, zodat kinderen daar langs konden gaan voor ontbijt of lunch. "Zes weken vakantie is een lange tijd. Dat kinderen zes weken niet naar school gaan en niet voldoende eten, is niet wat je wil."

Minimumloon moet omhoog, vindt vakbond
Vakbond FNV maakt zich ook zorgen over de geldproblemen bij veel Nederlanders. Daarom wil de bond graag dat het minimumloon omhoog gaat naar 16 euro per uur. Eerder noemde FNV nog een bedrag van 14 euro. Het huidige wettelijke minimumloon is iets minder dan 13 euro. Verder zouden diverse toeslagen en het kindgebonden budget hoger moeten worden.

Voedselbanken Nederland, waar 174 voedselbanken bij zijn aangesloten, zegt zich door het rapport van het CPB niet nóg meer zorgen te maken dan het al doet. "De zorgen zijn niet anders dan anders", aldus vicevoorzitter Tom Hillemans.

De voedselverstrekkers hadden het vorig jaar flink drukker, vooral doordat veel huishoudens te maken kregen met een torenhoge energierekening. De banken hadden 35 procent meer 'klanten'. In totaal zijn vorig jaar 120.000 mensen geholpen. Inmiddels daalt het aantal weer wat. Wel is de verwachting dat die daling beperkt blijft.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:00:48 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_210319445
Hoe gaat het met de multinationals in Nederland?
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:06:47 #3
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210319509
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:00 schreef Aberkullie het volgende:
Grof gezegd betalen zij onder meer karrevrachten aan belasting voor hen die aan het overheidsinfuus liggen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:08:06 #4
403820 Aberkullie
pi_210319525
quote:
11s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:06 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Grof gezegd betalen zij onder meer karrevrachten aan belasting voor hen die aan het overheidsinfuus liggen.
Had van jou geen andere reactie verwacht als - knip-rasechte VVD’er.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 17-08-2023 17:54:51 ]
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:08:48 #5
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210319531
En dan hoor ik dat we allemaal biologisch moeten eten, en energie vooral duurder moet worden, want klimaat en milieu. Er moet meer belast worden op consumptie, maar intussen gaan de lasten op werk niet omlaag
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:11:04 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210319554
Klinkt verder leuk, lonen verhogen, maar vooral de inflatie moet verlaagd worden naar 1-2% max. Maar ja, de ECB is niet meer onafhankelijk en hogere rente is te duur voor de knoflookstaten. Inflatie verlaagd hun schulden ook zo lekker.
pi_210319574
quote:

[..]
Die hebben in hun peuter, kleuter en jeugdjaren ook alle dagen voedzame maaltijden gehad, waardoor zij zo groot en machtig zijn geworden.
Kunnen dus ook wel het nodige doen voor ondervoede mensen.
pi_210319577
quote:

[..]
Fucking onzin in belastingparadijs Nederland.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:13:03 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210319578
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:00 schreef Aberkullie het volgende:
Het probleem is niet de multinationals of de rijken, het probleem is een overheid die maar blijft groeien, lasten blijft verhogen en een ECB die veel te weinig doet aan de inflatie.
pi_210319610
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Klinkt verder leuk, lonen verhogen, maar vooral de inflatie moet verlaagd worden naar 1-2% max. Maar ja, de ECB is niet meer onafhankelijk en hogere rente is te duur voor de knoflookstaten. Inflatie verlaagd hun schulden ook zo lekker.
Lonen verhogen is compleet achterlijk en lost niks op. Want het zorgt ervoor dat de hogere lonen weer doorberekend worden in de productprijzen en dus nog meer inflatie.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:16:40 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210319614
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Fucking onzin in belastingparadijs Nederland.
Multinationals zijn goed voor ongeveer 1/3 van het bbp van Nederland
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:18:52 #13
345631 Scjvb
pi_210319631
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Die hebben in hun peuter, kleuter en jeugdjaren ook alle dagen voedzame maaltijden gehad, waardoor zij zo groot en machtig zijn geworden.
Kunnen dus ook wel het nodige doen voor ondervoede mensen.
De overheid doet eigenlijk al veel te veel. Strooien met geld :|W, waaronder eind vorig jaar de uitkeringen verhogen o.i.d.

Oké soms terecht inzake gas, boodschappen, maar dan alle dure hobby's nog die men er vaak op nahoudt waardoor bij velen de kas wel heel erg krap wordt.

Sorry hoor!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210319651
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En dat is niet genoeg.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:24:35 #15
345631 Scjvb
pi_210319668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:08 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Had van jou geen andere reactie verwacht als - knip-rasechte VVD’er.
Ik weet het. :) Is goed. Leken neemt men verder niets kwalijk! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 17-08-2023 17:55:52 ]
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:26:49 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210319700
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En dat is niet genoeg.
Wow, wat een goed inhoudelijk standpunt.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:29:57 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210319730
quote:

[..]
Wat hebben we aan bbp?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:36:38 #18
403820 Aberkullie
pi_210319811
quote:

[..]
Ik zal het de kids vertellen die zonder eten naar school moeten.
pi_210319856
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:36 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Mijn buurman was daarentegen wel heel blij met de met de subsidie op zijn elektrische auto, zijn zonnepanelen en zijn warmtepomp :7 (sarcasme)
pi_210319898
Dat zal wel weer opgelost worden met nog meer gratis geld. Uiteraard op te brengen door de brave belastingbetaler die inmiddels van een verdiende euro nog maar net 40 cent over houdt.

Dat waren mijn eerste gedachten toen ik dit vandaag op de radio hoorde.
Maar het kan nog erger. Zojuist een mevrouw van het CDA die dacht dat we het op konden lossen met wat extra begrotingstekort en een hogere staatsschuld.
Nog steeds gratis geld maar dan op de pof.
Dit soort lui zou je toch met pek en veren uit de politiek moeten jagen !
-
pi_210319958
Nog meer geld dus voor gezinnen die de vele toeslagen overal voor gebruiken behalve waar het voor bedoeld is; hun kinderen.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:57:18 #22
345631 Scjvb
pi_210319986
quote:

[..]
Doen! ^O^
pi_210320005
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat hebben we aan bbp?
Er liepen eens twee economen door het bos. Komen ze plotseling bij een enorme hoop berenstront. Zegt de een tegen de ander: ik geef je honderd duizend euro als je die berg stront opvreet. Die andere denkt even na, het is een flinke berg en ie stinkt enorm, maar ja, een ton is een ton. Dus hij gaat eten en vreet die hele berg op.

Lopen ze verder, komen ze weer een berg berenstront tegen. Nu zegt die andere econoom: jouw beurt. Als je die berg opvreet krijg je een ton van mij.

Die ander twijfelt ook niet lang en vreet de berg stront op.

Lopen ze weer verder, zegt de ene opeens: "eigenlijk zijn we helemaal niks opgeschoten. Allebei hebben we een berg stront gegeten maar financieel zijn we er niks rijker van geworden!"

"Ja dat klopt, maar we hebben wel het bbp met 2 ton verhoogd!"
  donderdag 17 augustus 2023 @ 18:00:31 #24
3542 Gia
User under construction
pi_210320007
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:53 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Nog meer geld dus voor gezinnen die de vele toeslagen overal voor gebruiken behalve waar het voor bedoeld is; hun kinderen.
Zie vaak arme gezinnen met stuk voor stuk overgewicht. Elke dag fastfood en thuis bezorgd is veel duurder dan verse groenten van de markt.
pi_210320049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Zie vaak arme gezinnen met stuk voor stuk overgewicht. Elke dag fastfood en thuis bezorgd is veel duurder dan verse groenten van de markt.
Ja maar vers eten is duur !!?!!!11!1!11
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_210320062
quote:

[..]
Ja klopt. Of ze roken.
Was laatst nog een artikel van het AD. Weer zo' n jankmoeder die al rokend van haar gratis korte vakantie zat te genieten want ze had geen geld ervoor om dit haar kind te geven.
Nee, gek he?!
pi_210320073
Werkelijk te treurig voor mogelijk dat er kinderen in Nederland zijn die met een lege maag, met honger naar school gaan. En ja, de ouders maken ongetwijfeld keuzes die niet handig of zelfs dom zijn maar daar mag een kind niet de dupe van zijn.

Om even in te zoomen op een belangrijke opmerking in het artikel dat kinderen van ouders met weinig geld vaak ook het risico lopen om weinig geld te gaan verdienen wilde ik een persoonlijke anecdote delen.

Ik kom uit een bijstandsgezin en de haat die mijn vader had voor werken, de maatschappij en bazen was een bron van indoctrinatie. Mij werd verteld dat je maximaal moest lenen van Duo en verder heb ik meegekregen dat geld op een minder legale wijze eigenlijk ook prima was. Mede hierdoor heb ik een fikse studieschuld en zal ik nooit een huis kunnen kopen. Ik ben niet zielig, heb mij onttrokken van mijn opvoeden en normen en waarden maar heb nog dikwijls een dubbeltje gevoel. Een zeer krachtige emotie die zich meester van mij maakt als bepaalde zaken niet goed lopen. Daarom, ondersteun de jongsten en leer ze positieve herinneringen opbouwen.
pi_210320084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:16 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Lonen verhogen is compleet achterlijk en lost niks op. Want het zorgt ervoor dat de hogere lonen weer doorberekend worden in de productprijzen en dus nog meer inflatie.
Ah de loonprijsspiraal. Lonen nooit meer verhogen _O_
pi_210320095
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah de loonprijsspiraal. Lonen nooit meer verhogen _O_
Dat zou inderdaad het beste zijn.
Je kunt wel vechten voor een hoger loon natuurlijk of zorgen dat je zelf meer verdient.
Maar het moet niet zo zijn dat iedereen er even 10% bij krijgt zoals dit jaar.
pi_210320109
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Ja klopt. Of ze roken.
Was laatst nog een artikel van het AD. Weer zo' n jankmoeder die al rokend van haar gratis korte vakantie zat te genieten want ze had geen geld ervoor om dit haar kind te geven.
Nee, gek he?!
Denk jij dat als die dame die buil shag per week laat liggen zij ineens wel genoeg geld overhouden?
pi_210320125
quote:

[..]
Ja klopt. Of ze roken.
Nee, gek he?!
Ja, of ze hebben een kleurentelevisie.
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze een een smartphone hebben.
Ik heb zelfs wel eens gezien dat een dergelijk iemand een internetaansluiting en verwarming had.
Bontste wat ik gezien heb dat zo een ouder een nieuwe fiets kocht voor een kind.
Verschrikkelijk allemaal, schandalig! (sarcasme)
pi_210320145
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Denk jij dat als die dame die buil shag per week laat liggen zij ineens wel genoeg geld overhouden?
Wie zegt dat ze shag rookt? Vaak zijn het ook nog dure sigaretten.
Geld heb je nooit genoeg en ja ze houdt per jaar zeker een hoop geld over als ze zou stoppen en daarvan zou ze zeker iets leuks kunnen doen met haar kind. Of wil jij anders beweren?
pi_210320159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:14 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Ja, of ze hebben een kleurentelevisie.
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze een een smartphone hebben.
Ik heb zelfs wel eens gezien dat een dergelijk iemand een internetaansluiting en verwarming had.
Bontste wat ik gezien heb dat zo een ouder een nieuwe fiets kocht voor een kind.
Verschrikkelijk allemaal, schandalig! (sarcasme)
Grappig, normaal worden de rokers als paria' s gezien, behalve dan als ze kinderen hebben, dan is het een dikke prima en mag je er niks van zeggen. _O-
pi_210320177
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:18 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Grappig, normaal worden de rokers als paria' s gezien, behalve dan als ze kinderen hebben, dan is het een dikke prima en mag je er niks van zeggen. _O-
Een tevreden roker is geen onrustoker is mijn motto als roker en ex-roker. :7
pi_210320212
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:16 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]

Bedoel je die paar tv uitzendingen waar ze toevallig/expres mensen filmen die roken?
pi_210320221
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Werkelijk te treurig voor mogelijk dat er kinderen in Nederland zijn die met een lege maag, met honger naar school gaan. En ja, de ouders maken ongetwijfeld keuzes die niet handig of zelfs dom zijn maar daar mag een kind niet de dupe van zijn.

Om even in te zoomen op een belangrijke opmerking in het artikel dat kinderen van ouders met weinig geld vaak ook het risico lopen om weinig geld te gaan verdienen wilde ik een persoonlijke anecdote delen.

Ik kom uit een bijstandsgezin en de haat die mijn vader had voor werken, de maatschappij en bazen was een bron van indoctrinatie. Mij werd verteld dat je maximaal moest lenen van Duo en verder heb ik meegekregen dat geld op een minder legale wijze eigenlijk ook prima was. Mede hierdoor heb ik een fikse studieschuld en zal ik nooit een huis kunnen kopen. Ik ben niet zielig, heb mij onttrokken van mijn opvoeden en normen en waarden maar heb nog dikwijls een dubbeltje gevoel. Een zeer krachtige emotie die zich meester van mij maakt als bepaalde zaken niet goed lopen. Daarom, ondersteun de jongsten en leer ze positieve herinneringen opbouwen.
Respect voor jouw eigen houding in relatie tot de opvoeding die je gehad hebt.
En ik heb ook begrip voor de compassie die je toont voor kinderen in armoedige omstandigheden.

Maar ik denk er niet aan om mee te gaan in nog meer gratis geld voor mensen die niks bijdragen aan de samenleving. Doe dan maar schoolmaaltijden die gratis zijn voor wie dat wil.
-
pi_210320225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:20 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Als ex roker weet jij dan ook hoeveel geld je over de balk smijt met je gepaf. En als je kinderen hebt je daarin andere keuzes kan maken dan door te blijven paffen en je kind de dupe te laten worden van je zinloze verslaving. En dan ook nog gaan janken in de media ook. :')
pi_210320238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Bedoel je die paar tv uitzendingen waar ze toevallig/expres mensen filmen die roken?
Waarschijnlijk die hele dure illegale sigaretten uit het Oostblok, want op TV kan je prima zien hoe duur die sigaretten zijn.
pi_210320242
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:16 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Geld heb je nooit genoeg en ja ze houdt per jaar zeker een hoop geld over als ze zou stoppen en daarvan zou ze zeker iets leuks kunnen doen met haar kind. Of wil jij anders beweren?
Ik denk dat vanaf de zijlijn een situatie veroordelen zonder kennis van zaken zonder enig voorbehoud veel te gemakkelijk is
pi_210320251
Accepteren moeten we het maar. Dat we met zn allen een stukje armer worden.
-kaag

Dus allemaal.

Maar de multinationals en de voedingsindustrie niet. Zoals bijvoorbeeld in Frankrijk waar er wel overheidsdruk wordt uitgevoerd om de kosten zo laag mogelijk te houden, lees: het laten ophoeren van de graaiers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210320252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Nee.
Nogmaals, sinds wanneer wordt het roken ineens weer toegejuicht en mag het geen probleem zijn als je toch al geen cent te makken hebt? :')
pi_210320335
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:24 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Als ex roker weet jij dan ook hoeveel geld je over de balk smijt met je gepaf. En als je kinderen hebt je daarin andere keuzes kan maken dan door te blijven paffen en je kind de dupe te laten worden van je zinloze verslaving. En dan ook nog gaan janken in de media ook. :')
Nog geen minuut spijt van gehad van al dat geld, was een prima besteding :7
Voor sommige mensen werkt roken beter dan het duurste medicijn. :7
Worden er vaak veel prettiger mensen van.
pi_210320336
quote:

[..]
Oh, weer het gebruikelijke valse dilemma dat elke dag frituur bestellen duurder is. De meeste in die situatie kopen natuurlijk gewoon twintig frikandellen voor 1.99 en frituren zelf.

Ik vermoed dat je dit heb waargenomen op een 1 of andere campingzender die je en inkijkje gaf in het "echte" leven aan de onderkant van de maatschappij.
pi_210320362
Stoppen met het massaal importeren van die nieuwe onderklasse zou al heel veel schelen. Asielopvang kost de staat jaarlijks miljarden. Die mensen hun leven lang aan het staatsinfuus houden nog heel veel meer. Van dat geld kunnen de eigen mensen makkelijk geholpen worden en de belastingen hoeven niet omhoog.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_210320419
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:32 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Nog geen minuut spijt van gehad van al dat geld, was een prima besteding :7
Voor sommige mensen werkt roken beter dan het duurste medicijn. :7
Worden er vaak veel prettiger mensen van.
Een prettig mens ben je of je bent het niet, daar veranderd een rokertje niks aan. Maar ieder zijn ding of mening.
Van mij mag iedereen lekker blijven doorpaffen maar houdt op met het zielige gejank dat je je kind geen vakantie op de camping kan bieden of ontopic; geen boterham naar school kan geven. De [kinder]toeslagen zijn er voor je kinderen, niet voor jezelf!
  donderdag 17 augustus 2023 @ 18:45:27 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210320526
quote:

[..]
Wat hebben we aan bbp?
Welvaart, werkgelegenheid,
  donderdag 17 augustus 2023 @ 18:46:52 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210320556
quote:

[..]
Waarom vertel je ze niet dat het de schuld van de joden is, of van buitenlanders?
  donderdag 17 augustus 2023 @ 18:48:41 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210320582
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Stoppen met het massaal importeren van die nieuwe onderklasse zou al heel veel schelen. Asielopvang kost de staat jaarlijks miljarden. Die mensen hun leven lang aan het staatsinfuus houden nog heel veel meer. Van dat geld kunnen de eigen mensen makkelijk geholpen worden en de belastingen hoeven niet omhoog.
Oh gelukkig. Ik was al bang dat er niemand de asielzoekers / immigranten de schuld zou geven. Nu nog een D66 bashje eroverheen en het feest is compleet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210320607
Er zijn belangrijkere zaken dan armoede.

donderdag 17 augustus 2023 @ 18:51:02 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210320612
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Vakbond FNV maakt zich ook zorgen over de geldproblemen bij veel Nederlanders. Daarom wil de bond graag dat het minimumloon omhoog gaat naar 16 euro per uur. Eerder noemde FNV nog een bedrag van 14 euro. Het huidige wettelijke minimumloon is iets minder dan 13 euro. Verder zouden diverse toeslagen en het kindgebonden budget hoger moeten worden.
In welk universum leven die gasten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 17 augustus 2023 @ 18:53:20 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210320642
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En dat is niet genoeg.
quote:

[..]
Wat hebben we aan bbp?
quote:

[..]
Ik bewonder de inhoudelijke postings en de intelligentie van deze mensen
pi_210320656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Oh gelukkig. Ik was al bang dat er niemand de asielzoekers / immigranten de schuld zou geven. Nu nog een D66 bashje eroverheen en het feest is compleet.
Natuurlijk zijn de asielzoekers niet de schuldigen, maar de mensen die gratis geld en huizen faciliteren:
de politiek, de NGO"s en de mensensmokkelaars,
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 18:54:23 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210320661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ze komen terecht op voor hun leden, dat is meer dan de overheid doet aan inflatiebestrijding.
pi_210320691
quote:

[..]
FNV schijnt een Nederlandse vakbond te zijn

https://nl.wikipedia.org/wiki/Federatie_Nederlandse_Vakbeweging
Bovenstaande link nog meer informatie, geen dank :7
pi_210320702
quote:

[..]
Dit is wat je krijgt als je de graaiflatie niet reguleert
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 17 augustus 2023 @ 18:58:04 #56
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210320732
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:53 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ik denk dat hier wel een deel van het probleem zit. Want geld storten op de bankrekening van de ouders zonder dat er enige controle is op waar het geld daadwerkelijk aan uit wordt gegeven is ook niet een oplossing denk ik.
Misschien dat hier meer geld aan kan worden uitgetrokken? Mensen een soort curator/ bewindvoerder geven die het geld uitgeeft?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210320733
quote:

[..]
Ja klopt. Of ze roken.
Nee, gek he?!
Rokende mensen zijn goed voor de economie, want;
- zij brengen miljarden aan accijns op
- zij gaan jaren eerder dood, hetgeen AOW en pensioen spaart.
_O_
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 18:59:03 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210320751
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:27 schreef Red_85 het volgende:
Accepteren moeten we het maar. Dat we met zn allen een stukje armer worden.
-kaag

Dus allemaal.

Maar de multinationals en de voedingsindustrie niet. Zoals bijvoorbeeld in Frankrijk waar er wel overheidsdruk wordt uitgevoerd om de kosten zo laag mogelijk te houden, lees: het laten ophoeren van de graaiers.
Is natuurlijk makkelijk scoren voor de Franse regering, maar waar is de keiharde druk op Christine Lagarde die als de president van de ECB onafhankelijk voor prijs stabiliteit had te zorgen? Frankrijk doet aan verdeel en heers. De waarheid is dat al die knoflooklanden, dat is inclusief Frankrijk, juist belang hebben bij de geldpers laten draaien en hoge inflatie. Inflatie verhogen verlaagd de staatschuld.
pi_210320761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:58 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Rokende mensen zijn goed voor de economie, want;
- zij brengen miljarden aan accijns op
- zij gaan jaren eerder dood, hetgeen AOW en pensioen spaart.
_O_
Het lijkt er op dat je het verschil tussen AOW en pensioen niet helemaal scherp hebt.
-
pi_210320769
Er is natuurlijk veel migratie uit de derde wereld gekomen. Vaak leven zij rond de armoedegrens. Als je dan zegt dat een groot deel van Nederland arm is geworden, wordt dat er niet bij verteld.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:04:40 #61
346939 Janneke141
pi_210320837
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ze komen terecht op voor hun leden, dat is meer dan de overheid doet aan inflatiebestrijding.
Ja, alleen werkt het dus vooral averechts. En daar hebben hun leden, zeker die aan de onderkant van de arbeidsmarkt, dan weer het meeste last van.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:13:15 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210320949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:00 schreef jakosi het volgende:
Er is natuurlijk veel migratie uit de derde wereld gekomen. Vaak leven zij rond de armoedegrens. Als je dan zegt dat een groot deel van Nederland arm is geworden, wordt dat er niet bij verteld.
Tja, als je honderduizenden mensen importeert die arm zijn en ook zullen blijven dan is het niet verwonderlijk dat het aantal arme mensen toeneemt.
pi_210320965
En de trein wordt ook nog eens onbetaalbaar ;(
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:14:57 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210320971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, alleen werkt het dus vooral averechts. En daar hebben hun leden, zeker die aan de onderkant van de arbeidsmarkt, dan weer het meeste last van.
Klopt, maar zonder de loonsverhoging zouden ze het nog erger hebben. Zoals ik zei, de vakbond komt tenminste nog op voor haar mensen, dat zie je bij de ECB en de politiek niet, die laten de inflatie gewoon gebeuren en doen er veel te weinig aan. En dan heb ik het niet (alleen) over de Nederlandse politiek, maar over de gehele europese politiek. Lage rente, hoge inflatie, dat is ideaal voor regeringen
pi_210321102
Wat moet een verpleegkundige bijvoorbeeld dan? Gewoon een tik van 15% koopkrachtverlies door ECB-falen nemen en niet zeuren?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:31:23 #66
346939 Janneke141
pi_210321169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Klopt, maar zonder de loonsverhoging zouden ze het nog erger hebben.
Dat is dus maar de vraag. De exorbitante loonsverhogingen werken alleen maar meer grote prijsstijgingen in de hand, en daarnaast faillissementen bij de kleinere ondernemingen die het minder lang kunnen uitzingen dan de grote ketens. Beide zijn erg onwenselijke ontwikkelingen voor zowel de maatschappij als de werknemers.

Dat het ECB-beleid voor de gemiddelde EU-inwoner slecht heeft gewerkt ben ik overigens volledig met je eens.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:33:49 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210321218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:25 schreef Akkerdjie het volgende:
Wat moet een verpleegkundige bijvoorbeeld dan? Gewoon een tik van 15% koopkrachtverlies door ECB-falen nemen en niet zeuren?
Een beter betalende baan zoeken.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:38:01 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210321276
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een beter betalende baan zoeken.
En wie gaat jou dan helpen in het ziekenhuis? Niet iedereen kan manager, chirurg of baas zijn.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:42:17 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210321348
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:38 schreef Momo het volgende:

[..]
En wie gaat jou dan helpen in het ziekenhuis? Niet iedereen kan manager, chirurg of baas zijn.
Moet de verpleegkundige dan maar bukken?
Maar wees lekker verontwaardigd naar mij toe, of naar de verpleegkundige die een beter betaalde baan neemt. Het probleem is dat de ECB iedereen naait.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:44:12 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210321383
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Moet de verpleegkundige dan maar bukken?
Nee die moeten gewoon meer betaald krijgen overal, je moet mensen niet wegjagen bij een beroep dat nodig is. Hogerop gaan kan niet voor iedereen de oplossing zijn.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:45:36 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210321402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee die moeten gewoon meer betaald krijgen overal, je moet mensen niet wegjagen bij een beroep dat nodig is. Hogerop gaan kan niet voor iedereen de oplossing zijn.
De vraag was:" Wat moet een verpleegkundige bijvoorbeeld dan? Gewoon een tik van 15% koopkrachtverlies door ECB-falen nemen en niet zeuren?"
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:46:54 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210321427
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De vraag was:" Wat moet een verpleegkundige bijvoorbeeld dan? Gewoon een tik van 15% koopkrachtverlies door ECB-falen nemen en niet zeuren?"
Nee gaan protesteren en anders eventueel staken.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:48:36 #73
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210321454
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee gaan protesteren en anders eventueel staken.
Kan je ook doen, maar mijn advies is een ander. Jouw eerste reactie was dat de verpleegkundige blijkbaar een plicht heeft
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:51:50 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210321494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Welvaart, werkgelegenheid,
Bedrijven zorgen voor werkgelegenheid en welvaart, niet het BBP. BBP is min of meer een proxy voor economische activiteit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:53:19 #75
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210321519
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bedrijven zorgen voor werkgelegenheid en welvaart, niet het BBP. BBP is min of meer een proxy voor economische activiteit.
Zoals ik zei, Multinationals ca 1/3 van BBP
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:55:58 #76
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210321557
quote:

[..]
Maar niet 1/3 van de belastinginkomsten.
Verder: https://www.accountant.nl(...)belastingontwijking/
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:56:40 #77
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_210321567
quote:

[..]
En hoeveel kosten die multinationals als we de druk op woningmarkt/energienet/watervoorziening/wegennet/milieu en volksgezondheid meenemen in de berekening?

Tata steel, Chemours, Amazon, Google. Allemaal bedrijven die een schijntje belasting betalen vergeleken met de kosten die ze opleveren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:00:37 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210321629
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zoals ik zei, Multinationals ca 1/3 van BBP
Ik ben het niet met je oneens dat multinationals weldegelijk zeer belangrijk zijn voor de Nederlandse economie, maar de relatie tussen dat belang van multinationals en onze welvaart en welzijn vond ik alleen wat complexer dan te vatten is een eendimensionaal cijfertje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210321654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:24 schreef quo_ het volgende:

[..]
Respect voor jouw eigen houding in relatie tot de opvoeding die je gehad hebt.
En ik heb ook begrip voor de compassie die je toont voor kinderen in armoedige omstandigheden.

Maar ik denk er niet aan om mee te gaan in nog meer gratis geld voor mensen die niks bijdragen aan de samenleving. Doe dan maar schoolmaaltijden die gratis zijn voor wie dat wil.
Gratis schoolmaaltijden lijkt mij super. :) Ik snap niet dat dit niet overal al is doorgevoerd. Je helpt er zoveel kinderen mee.
pi_210321713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Werkgelegenheid voor buitenlanders en welvaart voor buitenlandse aandeelhouders steeds meer en meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:04:21 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210321717
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:55 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Maar niet 1/3 van de belastinginkomsten.
Verder: https://www.accountant.nl(...)belastingontwijking/
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:56 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
En hoeveel kosten die multinationals als we de druk op woningmarkt/energienet/watervoorziening/wegennet/milieu en volksgezondheid meenemen in de berekening?

Tata steel, Chemours, Amazon, Google. Allemaal bedrijven die een schijntje belasting betalen vergeleken met de kosten die ze opleveren.
Vertel, hoe zouden jullie het regelen?
pi_210321747
Verbazingwekkend om te zien hoe mensen met plezier naar beneden schoppen maar te lui zijn om naar boven te slaan. Arme mensen hebben armoe aan zichzelf te danken, maar miljardenwinsten en miljoenenbonussen voor CEO's zijn a-ok.

Je bent geen goed mens als je wat af loopt te geven op een bijstandsmoeder omdat ze toevallig rookt of een huisdier heeft. En, mocht je zelf middenklasse zijn, je bent de volgende in de rij van werkende arme mensen.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:07:56 #83
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_210321800
Zolang restaurants en terrassen nog bomvol zitten als het mooi weer is zal het wel meevallen allemaal
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_210321829
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:05 schreef Barbusse het volgende:
Verbazingwekkend om te zien hoe mensen met plezier naar beneden schoppen maar te lui zijn om naar boven te slaan. Arme mensen hebben armoe aan zichzelf te danken, maar miljardenwinsten en miljoenenbonussen voor CEO's zijn a-ok.

Je bent geen goed mens als je wat af loopt te geven op een bijstandsmoeder omdat ze toevallig rookt of een huisdier heeft. En, mocht je zelf middenklasse zijn, je bent de volgende in de rij van werkende arme mensen.
Mee eens. Ik vind het sowieso verbazingwekkend dat mensen vaak met een vingertje wijzen naar mensen in armoede. Alsof het hun eigen schuld is. Maar ik vermoed dat dat komt omdat het voor die mensen veilig voelt om te denken dat ze alles zelf in de hand hebben. Wat absoluut niet zo is natuurlijk. Armoede kan veel mensen overkomen.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:12:04 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210321899
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Werkgelegenheid voor buitenlanders en welvaart voor buitenlandse aandeelhouders steeds meer en meer.
In directe zin is dat inderdaad zo, wordt hier de omzet niet gemaakt, vloeit bijna alle winst weg en zoveel werknemers hebben die multinationals niet (en die op de hoofdkantoren zijn veelal tijdelijke expats). Ze zorgen er echter wel voor kleinschaliger bedrijvigheid rondom zich te binden die wel arbeidsplaatsen oplevert, zo wordt die bijdrage van multinationals aan het BBP volgens mij ook berekend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:12:32 #86
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_210321914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:20 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Arme mensen zijn meestal niet tevreden. En er zit best wat in om kritisch te zijn over rokende ouders die geen geld over houden voor hun kinderen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:29:26 #87
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210322273
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Vertel, hoe zouden jullie het regelen?
De vervuiler betaalt => geen kwantumkorting meer op energie (elektriciteit en gas).
En bedrijven die niet aan kunnen tonen dat ze een redelijk deel belasting betalen extra belasten.
Hypotheekrenteaftrek sneller afbouwen.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210322330
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Arme mensen zijn meestal niet tevreden. En er zit best wat in om kritisch te zijn over rokende ouders die geen geld over houden voor hun kinderen.
Het is wel wat om van iemand te verlangen dat die geen enkele euro aan zichzelf uitgeeft. Ondertussen kijken we niet naar andere veel grotere uitgaven want die doen er niet toe alleen dat roken. Dat is niet 'kritisch'
pi_210322358
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja, als je honderduizenden mensen importeert die arm zijn en ook zullen blijven dan is het niet verwonderlijk dat het aantal arme mensen toeneemt.
Ja precies wat ik zeg. En de media proberen het allemaal weer te framen dat we heel solidair moeten zijn en hogere belastingen mogen betalen.
pi_210322392
Plus de armoede is natuurlijk veel lager dan gerapporteerd wegens het gigantische zwarte circuit.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:38:42 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210322410
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:29 schreef Rostrup het volgende:

[..]
De vervuiler betaalt => geen kwantumkorting meer op energie (elektriciteit en gas).
En bedrijven die niet aan kunnen tonen dat ze een redelijk deel belasting betalen extra belasten.
Om vervolgens die bedrijven te zien vertrekken
quote:
Hypotheekrenteaftrek sneller afbouwen.
En wat zet je daar tegenover? Of zet je daar niets tegenover en dan is het gewoon weer een lastenverhoging.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:42:06 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210322465
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Om vervolgens die bedrijven te zien vertrekken
[..]
En wat zet je daar tegenover? Of zet je daar niets tegenover en dan is het gewoon weer een lastenverhoging.
Mensen die in armoede zitten hebben waarschijnlijk geen koopwoning.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:43:36 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210322495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Mensen die in armoede zitten hebben waarschijnlijk geen koopwoning.
Sinds je de vraag van aan iemand anders wil beantwoorden, dan moet je hem ook beantwoorden
pi_210322699
Rijken worden rijker, en de armen steeds armer. Zo gaat het in de toekomst steeds meer. Aardig cyberpunk wereldje gaat het worden. High tech en low life voor de burger.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210323894
Ik las ergens dat de hogere zorgtoeslag ook vanaf volgend jaar stopt. Klopt dat?

Heb het nieuws niet veel meer gevolgd afgelopen jaar.
Twiddel
pi_210324004
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:24 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Het is toch echt de overheid geweest die van een goedkope verslaving een dure heeft gemaakt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210324058
Armoede in Nederland?
Hou op zeg.

Ja, als je boven je stand gaat leven dan ga je problemen krijgen.
Leef je gewoon normaal dan is er in Nederland 0,001% kans dat je met armoede te maken krijgt.
En die 0,001% heeft dan met heftige onvoorziene omstandigheden te maken.

De lonen zijn hier heel hoog. Er zijn heel veel banen.
En al zou je niet werken dan zijn er vele vangnetten om niet in de armoede terecht te komen.
pi_210324111
Ze gaan net zo lang door tot we op onze knieën gaan smeken voor de Great Reset.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 22:03:24 #99
345631 Scjvb
pi_210324137
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 21:56 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is toch de overheid die van een goedkope verslaving een dure heeft gemaakt.
Inderdaad.

Prijsverhoging op dit vlak geschiedde voor de goede orde, juist om de burger te ontmoedigen naar sigaretten te grijpen en zowel gezondheid als geld in de buidel ten grabbel te gooien.
Doet men dat toch, dan wordt het inderdaad een dure les.
pi_210324177
https://boterhamsters.nl/

Iets zoals dit initiatief is er niet voor niets.

Vanuit mijn werk kom ik ook bij de mensen thuis, en dan ben ik altijd weer zo dankbaar dat ik alles goed voor elkaar heb.

Maar dit geldt voor vele mensen niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')