quote:
quote:
Ik bewonder de inhoudelijke postings en de intelligentie van deze mensenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik zal het de kids vertellen die zonder eten naar school moeten.
Natuurlijk zijn de asielzoekers niet de schuldigen, maar de mensen die gratis geld en huizen faciliteren:quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh gelukkig. Ik was al bang dat er niemand de asielzoekers / immigranten de schuld zou geven. Nu nog een D66 bashje eroverheen en het feest is compleet.
Ze komen terecht op voor hun leden, dat is meer dan de overheid doet aan inflatiebestrijding.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In welk universum leven die gasten?
FNV schijnt een Nederlandse vakbond te zijnquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is wat je krijgt als je de graaiflatie niet reguleertquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat hier wel een deel van het probleem zit. Want geld storten op de bankrekening van de ouders zonder dat er enige controle is op waar het geld daadwerkelijk aan uit wordt gegeven is ook niet een oplossing denk ik.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:53 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Nog meer geld dus voor gezinnen die de vele toeslagen overal voor gebruiken behalve waar het voor bedoeld is; hun kinderen.
Rokende mensen zijn goed voor de economie, want;quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Ja klopt. Of ze roken.
Was laatst nog een artikel van het AD. Weer zo' n jankmoeder die al rokend van haar gratis korte vakantie zat te genieten want ze had geen geld ervoor om dit haar kind te geven.
Nee, gek he?!
Is natuurlijk makkelijk scoren voor de Franse regering, maar waar is de keiharde druk op Christine Lagarde die als de president van de ECB onafhankelijk voor prijs stabiliteit had te zorgen? Frankrijk doet aan verdeel en heers. De waarheid is dat al die knoflooklanden, dat is inclusief Frankrijk, juist belang hebben bij de geldpers laten draaien en hoge inflatie. Inflatie verhogen verlaagd de staatschuld.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:27 schreef Red_85 het volgende:
Accepteren moeten we het maar. Dat we met zn allen een stukje armer worden.
-kaag
Dus allemaal.
Maar de multinationals en de voedingsindustrie niet. Zoals bijvoorbeeld in Frankrijk waar er wel overheidsdruk wordt uitgevoerd om de kosten zo laag mogelijk te houden, lees: het laten ophoeren van de graaiers.
Het lijkt er op dat je het verschil tussen AOW en pensioen niet helemaal scherp hebt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Rokende mensen zijn goed voor de economie, want;
- zij brengen miljarden aan accijns op
- zij gaan jaren eerder dood, hetgeen AOW en pensioen spaart.
Ja, alleen werkt het dus vooral averechts. En daar hebben hun leden, zeker die aan de onderkant van de arbeidsmarkt, dan weer het meeste last van.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ze komen terecht op voor hun leden, dat is meer dan de overheid doet aan inflatiebestrijding.
Tja, als je honderduizenden mensen importeert die arm zijn en ook zullen blijven dan is het niet verwonderlijk dat het aantal arme mensen toeneemt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:00 schreef jakosi het volgende:
Er is natuurlijk veel migratie uit de derde wereld gekomen. Vaak leven zij rond de armoedegrens. Als je dan zegt dat een groot deel van Nederland arm is geworden, wordt dat er niet bij verteld.
Klopt, maar zonder de loonsverhoging zouden ze het nog erger hebben. Zoals ik zei, de vakbond komt tenminste nog op voor haar mensen, dat zie je bij de ECB en de politiek niet, die laten de inflatie gewoon gebeuren en doen er veel te weinig aan. En dan heb ik het niet (alleen) over de Nederlandse politiek, maar over de gehele europese politiek. Lage rente, hoge inflatie, dat is ideaal voor regeringenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, alleen werkt het dus vooral averechts. En daar hebben hun leden, zeker die aan de onderkant van de arbeidsmarkt, dan weer het meeste last van.
Dat is dus maar de vraag. De exorbitante loonsverhogingen werken alleen maar meer grote prijsstijgingen in de hand, en daarnaast faillissementen bij de kleinere ondernemingen die het minder lang kunnen uitzingen dan de grote ketens. Beide zijn erg onwenselijke ontwikkelingen voor zowel de maatschappij als de werknemers.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Klopt, maar zonder de loonsverhoging zouden ze het nog erger hebben.
Een beter betalende baan zoeken.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:25 schreef Akkerdjie het volgende:
Wat moet een verpleegkundige bijvoorbeeld dan? Gewoon een tik van 15% koopkrachtverlies door ECB-falen nemen en niet zeuren?
En wie gaat jou dan helpen in het ziekenhuis? Niet iedereen kan manager, chirurg of baas zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een beter betalende baan zoeken.
Moet de verpleegkundige dan maar bukken?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:38 schreef Momo het volgende:
[..]
En wie gaat jou dan helpen in het ziekenhuis? Niet iedereen kan manager, chirurg of baas zijn.
Nee die moeten gewoon meer betaald krijgen overal, je moet mensen niet wegjagen bij een beroep dat nodig is. Hogerop gaan kan niet voor iedereen de oplossing zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Moet de verpleegkundige dan maar bukken?
De vraag was:" Wat moet een verpleegkundige bijvoorbeeld dan? Gewoon een tik van 15% koopkrachtverlies door ECB-falen nemen en niet zeuren?"quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee die moeten gewoon meer betaald krijgen overal, je moet mensen niet wegjagen bij een beroep dat nodig is. Hogerop gaan kan niet voor iedereen de oplossing zijn.
Nee gaan protesteren en anders eventueel staken.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De vraag was:" Wat moet een verpleegkundige bijvoorbeeld dan? Gewoon een tik van 15% koopkrachtverlies door ECB-falen nemen en niet zeuren?"
Kan je ook doen, maar mijn advies is een ander. Jouw eerste reactie was dat de verpleegkundige blijkbaar een plicht heeftquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee gaan protesteren en anders eventueel staken.
Bedrijven zorgen voor werkgelegenheid en welvaart, niet het BBP. BBP is min of meer een proxy voor economische activiteit.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Welvaart, werkgelegenheid,
Zoals ik zei, Multinationals ca 1/3 van BBPquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bedrijven zorgen voor werkgelegenheid en welvaart, niet het BBP. BBP is min of meer een proxy voor economische activiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |