Ja klopt. Of ze roken.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie vaak arme gezinnen met stuk voor stuk overgewicht. Elke dag fastfood en thuis bezorgd is veel duurder dan verse groenten van de markt.
Ah de loonprijsspiraal. Lonen nooit meer verhogenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:16 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Lonen verhogen is compleet achterlijk en lost niks op. Want het zorgt ervoor dat de hogere lonen weer doorberekend worden in de productprijzen en dus nog meer inflatie.
Dat zou inderdaad het beste zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah de loonprijsspiraal. Lonen nooit meer verhogen
Denk jij dat als die dame die buil shag per week laat liggen zij ineens wel genoeg geld overhouden?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Ja klopt. Of ze roken.
Was laatst nog een artikel van het AD. Weer zo' n jankmoeder die al rokend van haar gratis korte vakantie zat te genieten want ze had geen geld ervoor om dit haar kind te geven.
Nee, gek he?!
Ja, of ze hebben een kleurentelevisie.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Ja klopt. Of ze roken.
Was laatst nog een artikel van het AD. Weer zo' n jankmoeder die al rokend van haar gratis korte vakantie zat te genieten want ze had geen geld ervoor om dit haar kind te geven.
Nee, gek he?!
Wie zegt dat ze shag rookt? Vaak zijn het ook nog dure sigaretten.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Denk jij dat als die dame die buil shag per week laat liggen zij ineens wel genoeg geld overhouden?
Grappig, normaal worden de rokers als paria' s gezien, behalve dan als ze kinderen hebben, dan is het een dikke prima en mag je er niks van zeggen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:14 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ja, of ze hebben een kleurentelevisie.
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze een een smartphone hebben.
Ik heb zelfs wel eens gezien dat een dergelijk iemand een internetaansluiting en verwarming had.
Bontste wat ik gezien heb dat zo een ouder een nieuwe fiets kocht voor een kind.
Verschrikkelijk allemaal, schandalig! (sarcasme)
Een tevreden roker is geen onrustoker is mijn motto als roker en ex-roker.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:18 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Grappig, normaal worden de rokers als paria' s gezien, behalve dan als ze kinderen hebben, dan is het een dikke prima en mag je er niks van zeggen.
Bedoel je die paar tv uitzendingen waar ze toevallig/expres mensen filmen die roken?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:16 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze shag rookt? Vaak zijn het ook nog dure sigaretten.
Respect voor jouw eigen houding in relatie tot de opvoeding die je gehad hebt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Werkelijk te treurig voor mogelijk dat er kinderen in Nederland zijn die met een lege maag, met honger naar school gaan. En ja, de ouders maken ongetwijfeld keuzes die niet handig of zelfs dom zijn maar daar mag een kind niet de dupe van zijn.
Om even in te zoomen op een belangrijke opmerking in het artikel dat kinderen van ouders met weinig geld vaak ook het risico lopen om weinig geld te gaan verdienen wilde ik een persoonlijke anecdote delen.
Ik kom uit een bijstandsgezin en de haat die mijn vader had voor werken, de maatschappij en bazen was een bron van indoctrinatie. Mij werd verteld dat je maximaal moest lenen van Duo en verder heb ik meegekregen dat geld op een minder legale wijze eigenlijk ook prima was. Mede hierdoor heb ik een fikse studieschuld en zal ik nooit een huis kunnen kopen. Ik ben niet zielig, heb mij onttrokken van mijn opvoeden en normen en waarden maar heb nog dikwijls een dubbeltje gevoel. Een zeer krachtige emotie die zich meester van mij maakt als bepaalde zaken niet goed lopen. Daarom, ondersteun de jongsten en leer ze positieve herinneringen opbouwen.
Als ex roker weet jij dan ook hoeveel geld je over de balk smijt met je gepaf. En als je kinderen hebt je daarin andere keuzes kan maken dan door te blijven paffen en je kind de dupe te laten worden van je zinloze verslaving. En dan ook nog gaan janken in de media ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:20 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Een tevreden roker is geen onrustoker is mijn motto als roker en ex-roker.
Waarschijnlijk die hele dure illegale sigaretten uit het Oostblok, want op TV kan je prima zien hoe duur die sigaretten zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bedoel je die paar tv uitzendingen waar ze toevallig/expres mensen filmen die roken?
Ik denk dat vanaf de zijlijn een situatie veroordelen zonder kennis van zaken zonder enig voorbehoud veel te gemakkelijk isquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:16 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze shag rookt? Vaak zijn het ook nog dure sigaretten.
Geld heb je nooit genoeg en ja ze houdt per jaar zeker een hoop geld over als ze zou stoppen en daarvan zou ze zeker iets leuks kunnen doen met haar kind. Of wil jij anders beweren?
Nee.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bedoel je die paar tv uitzendingen waar ze toevallig/expres mensen filmen die roken?
Nog geen minuut spijt van gehad van al dat geld, was een prima bestedingquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:24 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Als ex roker weet jij dan ook hoeveel geld je over de balk smijt met je gepaf. En als je kinderen hebt je daarin andere keuzes kan maken dan door te blijven paffen en je kind de dupe te laten worden van je zinloze verslaving. En dan ook nog gaan janken in de media ook.
Oh, weer het gebruikelijke valse dilemma dat elke dag frituur bestellen duurder is. De meeste in die situatie kopen natuurlijk gewoon twintig frikandellen voor 1.99 en frituren zelf.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie vaak arme gezinnen met stuk voor stuk overgewicht. Elke dag fastfood en thuis bezorgd is veel duurder dan verse groenten van de markt.
Een prettig mens ben je of je bent het niet, daar veranderd een rokertje niks aan. Maar ieder zijn ding of mening.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:32 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Nog geen minuut spijt van gehad van al dat geld, was een prima besteding![]()
Voor sommige mensen werkt roken beter dan het duurste medicijn.![]()
Worden er vaak veel prettiger mensen van.
Waarom vertel je ze niet dat het de schuld van de joden is, of van buitenlanders?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik zal het de kids vertellen die zonder eten naar school moeten.
Oh gelukkig. Ik was al bang dat er niemand de asielzoekers / immigranten de schuld zou geven. Nu nog een D66 bashje eroverheen en het feest is compleet.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Stoppen met het massaal importeren van die nieuwe onderklasse zou al heel veel schelen. Asielopvang kost de staat jaarlijks miljarden. Die mensen hun leven lang aan het staatsinfuus houden nog heel veel meer. Van dat geld kunnen de eigen mensen makkelijk geholpen worden en de belastingen hoeven niet omhoog.
In welk universum leven die gasten?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Vakbond FNV maakt zich ook zorgen over de geldproblemen bij veel Nederlanders. Daarom wil de bond graag dat het minimumloon omhoog gaat naar 16 euro per uur. Eerder noemde FNV nog een bedrag van 14 euro. Het huidige wettelijke minimumloon is iets minder dan 13 euro. Verder zouden diverse toeslagen en het kindgebonden budget hoger moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |