SPOILER: UsernamesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaal
Duizenden jaren voor de gebeurtenissen in het spel creëerden Lilith, de dochter van Mephisto, en de engel Inarius het rijk van Sanctuary om toevlucht te bieden aan diegenen die wilden ontsnappen aan het eeuwige conflict tussen de High Heavens en de Burning Hells. Deze relatie tussen demoon en engel leidde tot de geboorte van de Nephalem. De bewoners in Sanctuary geloofden dat de Nephalem te veel aandacht van de High Heavens en de Burning Hells zouden trekken en als gevolg daarom wilden ze hen vernietigen. Lilith, die niet wilde dat haar kinderen werden vermoord, vernietigde iedereen die haar tegenstond, waardoor Inarius werd gedwongen haar te verbannen.
Diablo IV speelt zich af in de wereld van Sanctuary en vindt plaats 50 jaar na de gebeurtenissen in Diablo III: Reaper of Souls. Een sekte heeft het voor elkaar gekregen Lilith weer op te roepen. Na de gebeurtenissen in eerdere games zijn de krachten van demonen en engelen uitgeput, waardoor Lilith een kans ziet de macht te grijpen in Sanctuary. Ze zegt dat ze Sanctuary wil beschermen, maar waarom wil ze dan toch een poort naar de hel openen?
Classes
• De Barbarian die eerder verscheen in Diablo II en Diablo III, heeft de mogelijkheid om tijdens gevechten tussen wapens te wisselen.
• De Necromancer die eerder actief was in Diablo II en Diablo III, gebruikt duistere magie om skeletten op te roepen en vervloekingen uit te spreken.
• De Sorcerer, die terugkeert uit de eerste game en Diablo II, is een magiër dat vuur-, ijs- en bliksemmagie hanteert.
• De Rogue is terug uit de eerste game en is een snel bewegende strijder die afwisselt tussen melee-gevechten met blades of afstandsgevechten met een boog
• De Druid, die in Diablo II al te spelen was, kan van vorm veranderen tussen menselijke, weerwolf- en weerbeervormen, en bezit aard- en stormmagie.
Gameplay
In tegenstelling tot eerdere Diablo-games kun je de wereld van Sanctuary vrij verkennen. Terwijl je ronddwaalt, kom je vijf zones tegen die totaal van elkaar verschillen: Kehjistan is een woestijngebied, Scosglen is een bosrijk gebied, Fractured Peaks is een besneeuwd gebied, de Dry Steppes is een meer bergachtig gebied en Hawezar is het moerassig deel van deze open wereld. En met een wereld die zo groot is, is het belangrijk om een manier te hebben om je te verplaatsen, dus naast waypoints en townportals zijn er nu ook mounts beschikbaar.
Diablo 4 heeft ook verschillende nieuwe mechanica geīmplementeerd. Als het op het uiterlijk van je personage aankomt, keert Transmogrification terug na te zijn geīntroduceerd in Diablo III's Reaper of Souls-uitbreiding en heeft het een aantal belangrijke verbeteringen ondergaan, waardoor je stukken pantser die je vindt kunt mixen en matchen met aangepaste kleuropties.
Je personage, en elke klasse, heeft ook de mogelijkheid om te Evaden en gezondheidsdrankjes hebben ook enkele veranderingen ondergaan. Nu heb je slechts een bepaalde hoeveelheid en je kunt de kracht ervan vergroten door de juiste middelen te oogsten en te leveren zodat je deze kunt upgraden.
De Codex of Power is een andere belangrijke nieuwe gameplay-functie in Diablo 4. Dit systeem geeft spelers meer controle over hun builds. Met de hulp van een crafter kun je Aspects toepassen, dit zijn legendarische krachten die na voltooiing worden verzameld in missies en dungeons, om skills te veranderen en nieuwe krachten uit te rusten voor een bepaalde klasse. Er is ook het Renown-systeem, dat vergelijkbaar is met XP die je kunt verdienen terwijl je in de wereld speelt, maar het komt ook ten goede aan alle personages die je op een realm maakt, zodat ze bijvoorbeeld meer skillpoints krijgen en potions kunnen dragen.
Maar de nieuwe mechanica richten zich niet alleen op je personage. Het Diablo 4-team heeft ook verbeteringen aangebracht in de multiplayermogelijkheden waarmee je tijdens evenementen andere spelers of wereldbazen kunt tegenkomen. Er is wel een limiet aan het aantal mensen dat je tegelijkertijd kunt zien. Ze willen dat de game nog steeds als een desolate plek is, zodat het niet meteen te druk aanvoelt.
Teamspeak 3 server:
IP: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om FOK! tag bij MrManuel
Teamspeak van ClapClapYourHands
IP kthnxbai.info:9987
-- handige shit --![]()
Beetje grind hoort er altijd bij, maar veel mensen werken en zo, die willen dan in de avond beetje spelen. Je moet er dan wel voor zorgen dat het voor die mensen ook leuk is. Ik heb nooit wat tegen grinden gehad, zolang low level content ook leuk is. Ik weet niet of Diablo dat doet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:34 schreef Tim_G het volgende:
Bijzonder dat men ineens zo verbaast lijkt dat je er gegrind dient te worden?
Zou het wel goed zijn geweest als je naar lvl 100 kon vliegen en dat daarna de grind begon? Voor mij begint de grind op het moment dat je WT4 unlocked en dat is prima wat mij betreft of begrijp ik het geklaag verkeerd?
Ik werk 40 uur per week, heb 3 kinderen, ik sport, ik heb nog andere hobby's buiten huis maar een spelletje spelen is ook een hobby die je vrij gemakkelijk dagelijks een uurtje kunt oppakken. Ik ben niet na week lvl 100 maar ik vermaak me prima.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:06 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Beetje grind hoort er altijd bij, maar veel mensen werken en zo, die willen dan in de avond beetje spelen. Je moet er dan wel voor zorgen dat het voor die mensen ook leuk is. Ik heb nooit wat tegen grinden gehad, zolang low level content ook leuk is. Ik weet niet of Diablo dat doet.
Kwam net een "Jimbo" in-game tegen - was jij het?quote:
Kleine kans, zeker gezien mensen tegenkomen al een wonder is, laat staan een van de vele jimbos....maar hey voor het goede verhaal; ja dat was ik manquote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:15 schreef Leatherneck het volgende:
[..]
Kwam net een "Jimbo" in-game tegen - was jij het?
No man's sky flashbacks.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:09 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Kleine kans, zeker gezien mensen tegenkomen al een wonder is, laat staan een van de vele jimbos....maar hey voor het goede verhaal; ja dat was ik man
Droppen van mobs of uit dingen loot.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:09 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Ik heb dus nu geen sideguests meer en moet er nog in iedere regio 15 ofzo...hoe krijg ik ze allemaal te zien of hoe kan ik ze vinden?
powerpyx heeft een lijstje per gebied waar je ze kunt vinden. Sommige zijn irritant, want het is rng, een specifieke monstertype dropt bv een item, maar ja, dat kan bij het eerste monster zijn of bij monster #500 die je sloopt. Uit eigen ervaring, omdat ik de eerste drie regionen compleet had gedaan tijdens pre-season: het valt op zich mee, soms moet je 10 minuten op een monster focussen. Andere items droppen weer van resource nodes, weer andere van corpses die her en der liggen. Er is een reden dat ik me niet druk maak om die quests dit seizoenquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:09 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Ik heb dus nu geen sideguests meer en moet er nog in iedere regio 15 ofzo...hoe krijg ik ze allemaal te zien of hoe kan ik ze vinden?
Thanks...ik wil gewoon 1x alles gedaan hebben...maar over de sidequests ben ik wel aan het twijfelen, omdat ik niet kan achterhalen wat ik wel en niet heb gedaan. Dan ben ik straks 10 minuten aan het monster farmen, terwijl ik de quest al gedaan heb, zonder dat ik het weetquote:Op maandag 14 augustus 2023 08:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
powerpyx heeft een lijstje per gebied waar je ze kunt vinden. Sommige zijn irritant, want het is rng, een specifieke monstertype dropt bv een item, maar ja, dat kan bij het eerste monster zijn of bij monster #500 die je sloopt. Uit eigen ervaring, omdat ik de eerste drie regionen compleet had gedaan tijdens pre-season: het valt op zich mee, soms moet je 10 minuten op een monster focussen. Andere items droppen weer van resource nodes, weer andere van corpses die her en der liggen. Er is een reden dat ik me niet druk maak om die quests dit seizoen
Ja, raar dat er geen quest log is. Ze hoeven alleen maar een kopje: quests done is de quest tab te stoppenquote:Op maandag 14 augustus 2023 08:23 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Thanks...ik wil gewoon 1x alles gedaan hebben...maar over de sidequests ben ik wel aan het twijfelen, omdat ik niet kan achterhalen wat ik wel en niet heb gedaan. Dan ben ik straks 10 minuten aan het monster farmen, terwijl ik de quest al gedaan heb, zonder dat ik het weet
Dat is een tendens die je veelal terugziet in de tripple A industrie. Het verklaard ook waarom indie games het zo goed doen. Kleinere teams waarbij men visie heeft. Tripple A games hebben geen visie. De Ubisoft openworld template is bijvoorbeeld om van te kotsen. AC, Far Cry en watchdogs. Allemaal dezelfde saaie openworld mechanics.quote:Op maandag 14 augustus 2023 08:59 schreef Pheno het volgende:
Keek vanochtend naar een video van Blizzard waarin wat devvers de game aan het spelen waren. Die mensen hebben de game nooit aangeraakt of zo. Het waren level designers, maar dan nog. Lullig dat die mensen nu persoonlijk compleet afgefakkeld worden, want iedereen nog steeds boos, dit dat. Maar het laat wel zien dat de mensen die beslissingen kunnen nemen ver van de game staan.
Nou ja, er is wel een visie, maar die creëren ze op het moment dat gameplay x populair is, vijf of meer jaar voor release. Of "we hebben engine y, die voldoet prima voor een open wereld, laten we dat hergebruiken". Tijden en smaken veranderen in de tussentijd. Ze kunnen door hun teamgrootte ook minder snel schakelen om veranderingen door te voeren. Ook alltijd leuk: zo'n open beta playtest waarbij staat dat ze de feedback gaan gebruiken. Een maand voor release. Er gaat niets mee gebeuren, het is een marketingding. Dat is het voordeel van indies: kleine teams, 'simpelere' games dus sneller klaar (behalve Silksong).quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:16 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Dat is een tendens die je veelal terugziet in de tripple A industrie. Het verklaard ook waarom indie games het zo goed doen. Kleinere teams waarbij men visie heeft. Tripple A games hebben geen visie. De Ubisoft openworld template is bijvoorbeeld om van te kotsen. AC, Far Cry en watchdogs. Allemaal dezelfde saaie openworld mechanics.
Dat filmpje was wel echt beschamend hoorquote:Op maandag 14 augustus 2023 08:59 schreef Pheno het volgende:
Keek vanochtend naar een video van Blizzard waarin wat devvers de game aan het spelen waren. Die mensen hebben de game nooit aangeraakt of zo. Het waren level designers, maar dan nog. Lullig dat die mensen nu persoonlijk compleet afgefakkeld worden, want iedereen nog steeds boos, dit dat. Maar het laat wel zien dat de mensen die beslissingen kunnen nemen ver van de game staan.
Ben blij dat jij nog steeds blij bent en het hier even meldt....anders was ik niet zo blij geweest als ik nu ben...quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:23 schreef streamjohan het volgende:
Ben nog steeds blij deze game verkocht te hebben met naar een paar euro verlies. Had een level 50 necro en de rest op minimaal level 25. Trok me niet echt.
Graag gedaan.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:39 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Ben blij dat jij nog steeds blij bent en het hier even meldt....anders was ik niet zo blij geweest als ik nu ben...
Oh, ik ook hoor. Level 87 rogue blijft braaf monsters level 92+ neermaaien in nm dungeons. Heb nu wel alle uniques die ik wilde, dat is wel erg fijn, maar ik ben nog op jacht naar betere ringen. En ondertussen ook al wat 'perfect' aspects gevonden, dus het gaat de goede kant op. Ik overleefde zelfs pvp en heb die season pass challenge van 10k cleansed whatever. Het is eigenlijk helemaal niet zo veel, maar er zitten genoeg campers te wachten op jequote:Op maandag 14 augustus 2023 10:41 schreef Document1 het volgende:
Ik vermaak me nog prima al voelt m’n minion necro als een verkeerde keus.
Ik was ook verder gegaan met necromancer met minions na mij Druid waar ik geen vooruitgang in zag, op level 50 overgestapt naar blood lance en dat scheelt echt een hoop qua damage (en tijd, want de skeletons steeds resurracten schoot ook niet op).quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:41 schreef Document1 het volgende:
Ik vermaak me nog prima al voelt m’n minion necro als een verkeerde keus.
Ze gaan bij mij niet dood heb best veel + minion health maar voor er iets kapot is joh. Duurt echt te lang zelfs met die hearth die damage upped. Blijkbaar heb je toch echt de mendl ring nodig.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik was ook verder gegaan met necromancer met minions na mij Druid waar ik geen vooruitgang in zag, op level 50 overgestapt naar blood lance en dat scheelt echt een hoop qua damage (en tijd, want de skeletons steeds resurracten schoot ook niet op).
ah bij mij gingen ze steeds doodquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:58 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ze gaan bij mij niet dood heb best veel + minion health maar voor er iets kapot is joh. Duurt echt te lang zelfs met die hearth die damage upped. Blijkbaar heb je toch echt de mendl ring nodig.
Ik was er best snel, ik had eigenlijk amper door wat er gebeurde en toen was ik al op de helft.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:20 schreef Zoon_John het volgende:
Hoe is de season pass eigenlijk? Hoe hard moet je ervoor grinden stel speel 8 uurtjes in de week. Kom ik er dan?
15 x de worldboss word wel een dingetje, ik heb pas 3 x het event mee kunnen pakken. Legion events wel regelmatig maar de worldboss........quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:59 schreef Pheno het volgende:
En dat was ‘de moeilijkste versie’ van de season boss. Pussy. Nog 4 season achievements te gaan:
- 13/15 world bosses
- Uber lilly
- Level 100
- Nm dungeon level 43 ( gewoon te lui om te doen)
En dan zie ik wel wat ik doe, misschien wat ingame achievements hunten . Ik moet nog steeds zoveel whispers inruilen bij die boom. Maar ik vind die zooi zo saai om te doen en er komt daadwerkelijk nooit wat goeds uit die crates.
Stelt geen reet voor. Tenminste, om de season pass progress vrij te spelen. Het zat in de ultimate edition, dus toch maar gebruikt. Geen idee of ik seizoen 2 ga spelen namelijkquote:Op maandag 14 augustus 2023 23:20 schreef Zoon_John het volgende:
Hoe is de season pass eigenlijk? Hoe hard moet je ervoor grinden stel speel 8 uurtjes in de week. Kom ik er dan?
Statues niet meer, maar de renown is dan nog niet maxquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:36 schreef Document1 het volgende:
Ik hoop dat ik die kut statues en renown nooit meer hoef te doen.
Ja leuk van ze om die statues te laten houdenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:36 schreef Document1 het volgende:
Ik hoop dat ik die kut statues en renown nooit meer hoef te doen.
Las meer van die verhalen, gelukkig had ik op 1 char alle statues en hoefde ik daar alleen bij in te loggen. Ik had al zoiets van "het is blij, en ze verkloten toch alles, dus dan maar alles op 1 char doen"quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:11 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ja leuk van ze om die statues te laten houden
Had ingelogd met al mn chars om ze te syncen, mooi dat ik 3/5e opnieuw mocht doen
Tip wat ik deed: ik had nog wat strongholds niet gedaan, die zijn maar 3 levels hoger dan jezelf, maar wel de betere xp. En hobbel mee met de legion events.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nice Karina!
Ik heb met hulp van Pheno ook capstone afgerond maar Tier 4 is nog te lastig voor mij, ga te snel dood. Nog wat levels nodig denk ik. (ook geen ancestral stuff)
Dankje, ik was zelf verbaasdquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nice Karina!
Ik heb met hulp van Pheno ook capstone afgerond maar Tier 4 is nog te lastig voor mij, ga te snel dood. Nog wat levels nodig denk ik. (ook geen ancestral stuff)
goeie pets op de billen gegeven toch wel?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:46 schreef Pheno het volgende:
Ik zag een Karina lopen tijdens een helltide
netjes, netjesquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:56 schreef Leatherneck het volgende:
Season gedaan, Lilith gedaan, en nu nog beetje min-maxen I guess. Rogue aanmaken en verdergaan.
[ afbeelding ]
Als je een druid bent vast eerder. Ik heb als rogue al 7 windforces, een paar skyhunter en weet ik wat meer. Zo jammer dat gear voor andere classes eigenlijk niet dropt, anders had ik vast al lekker zitten theorycraften met een gevonden unique.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:22 schreef 2NutZ het volgende:
Wil graag de tempest roar helm maar zie dat sommige mensen pas na lvl90 een hebben gevonden.
Hoop het. Hoop ook echt dat ze wat gaan doen met meer opslag en goedkoper build wijzigen enzo.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je een druid bent vast eerder. Ik heb als rogue al 7 windforces, een paar skyhunter en weet ik wat meer. Zo jammer dat gear voor andere classes eigenlijk niet dropt, anders had ik vast al lekker zitten theorycraften met een gevonden unique.
het kutte is, dat die helm dus verdomd unique is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je een druid bent vast eerder. Ik heb als rogue al 7 windforces, een paar skyhunter en weet ik wat meer. Zo jammer dat gear voor andere classes eigenlijk niet dropt, anders had ik vast al lekker zitten theorycraften met een gevonden unique.
lolquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:46 schreef Pheno het volgende:
Ik zag een Karina lopen tijdens een helltide
Drifting shade en die stomme lightning waar je in een shield moet gaan staan zijn instant salvagequote:Op zondag 20 augustus 2023 17:23 schreef Karina het volgende:
[..]
lolik doe ze meestal niet maar ik zat nog in een groepje van een legion event, (oh dat was vandaag) dus ben meegelopen. Kreeg trouwens geen ene moer uit die kistjes
Zelfs niet uit die van 250.
Krijg van de events wel af en toe goede gear, heb nu deze
[ afbeelding ]
Vandaag ook de 1e lvl 21 NM dungeon gedaan, daar kreeg ik geen ene moerEn die met de drifting shade affix gooi ik vooraan ook weg... te irritant.
lucky. Hoe en waar? NMD?quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tempest Roar op level 70![]()
![]()
Niet meest geweldige roll maar
NM Dungeon level 21. Ik verbaas me er om dat jij er zo weinig vindt. Ik heb echt een hoop uniques in mijn stash zitten.quote:
Omgquote:Op maandag 21 augustus 2023 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NM Dungeon level 21. Ik verbaas me er om dat jij er zo weinig vindt. Ik heb echt een hoop uniques in mijn stash zitten.
Insatiable Fury (4x), Mad Wolf Glee, Storm pants, Temerity pants, Vasily helm(2x), Butcher Cleaver, Mother Embrace ring (4x), Hunter Zenith ring en nu Tempest Roar.
kan niet, zijn account boundquote:Op maandag 21 augustus 2023 13:40 schreef 2NutZ het volgende:
Mocht iemand een tempest roar over hebben en deze wel wil ruilen ofzo als dat kan. Laat even weten :p
Fckquote:
Beetje in groepen gaan rennen gaat wat sneller danquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:06 schreef Karina het volgende:
Levellen na lvl 70 gaat wel retetraag. Nu lvl 72. Dungeons geven niet superveel XP, met 1 legion event krijg ik volgens mij meer dan een hele dungeon
Helltides gaan ook lekkerderquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:06 schreef Karina het volgende:
Levellen na lvl 70 gaat wel retetraag. Nu lvl 72. Dungeons geven niet superveel XP, met 1 legion event krijg ik volgens mij meer dan een hele dungeon
Tijd voor een LFG functie!quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:11 schreef D_A het volgende:
[..]
Beetje in groepen gaan rennen gaat wat sneller dan
Ja die moet ik maar wat vaker doen, al levert het qua loot bij mij tot nu toe niks op verder.quote:
Xp en gold. Want je kunt alle rotzooi wel lekker verkopenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 08:08 schreef Karina het volgende:
Ja die moet ik maar wat vaker doen, al levert het qua loot bij mij tot nu toe niks op verder.
Dat wel jaquote:Op woensdag 23 augustus 2023 08:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Xp en gold. Want je kunt alle rotzooi wel lekker verkopen
Uit de bijbehorende mailing:quote:
quote:Play Time : 3 days 21 hours 36 minutes
Last Time Played : 23-8-2023 18:29:39
Players Killed : 0
Monsters Killed : 43784
Elites Killed : 1594
Gold Collected : 8034073
Power : 805
World Tier : 4
Last Update : 23-8-2023 18:34:14
Die kreeg ik gisteren ook. Is vooral handig bij pvp maar dat doe ik niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:01 schreef Karina het volgende:
Toch maar even de helltide gedaan en toen hij al over was bleef er nog een boss over, met superveel health en het duurde zeker 10 minuten voordat ik hem gekilled had en die dropte dit
[ afbeelding ]
Maar dan m1385 armor en 8592 thorns.Denk dat ik hem maar equip
al zit er verder niks op.
Leuk!!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 18:35 schreef Karina het volgende:
Handige site om je play time en nog wat dingetjes te checken:
https://d4armory.io/
Mijn huidige char, necromancer
[..]
Hij ligt ook al weer in mijn bank, doet helemaal niks voor necromancer. Ik krijg ook allerlei uniques nu maar helaas heb ik er meestal niets aan, allerlei stats die ik niet heb. Krijg ook steeds dezelfdequote:Op donderdag 24 augustus 2023 10:40 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Die kreeg ik gisteren ook. Is vooral handig bij pvp maar dat doe ik niet.
Gisteren ook weer een staff of crone en 2 butchers unique maar nog steeds geen vasily of tempest helaas.
Dat is de RNGquote:Op zondag 27 augustus 2023 10:09 schreef 2NutZ het volgende:
Volgens mij heeft blizzard wat aangepast.
Ben lvl78 druid en had nog geen vasily en tempest roar gezien. Gisteren achter elkaar in 2 lvl 25NM dungeons in een gewone silver chest beide gekregen :’)
Het houdt niet op..... niet vanzelfquote:
Ik vind het tegenvallen.. ik heb de vasily nog niet geprobeerd op een build omdat het gewoon ontzettend veel gold, tijd en moeite kost om een build te maken in Diablo 4.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is de RNGVind je ze dan vind je ze opeens met duizenden tegelijk. Wel lekker, kan je nu echt blazen.
Skill tree is makkelijk te resetten. Paragon board is inderdaad vervelend klusje. En dan juiste aspects erop zetten (materiaal + geld) kan ook wel kut zijn maar als je het goed hebt geregeld moet het lukken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:30 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik vind het tegenvallen.. ik heb de vasily nog niet geprobeerd op een build omdat het gewoon ontzettend veel gold, tijd en moeite kost om een build te maken in Diablo 4.
Ik heb de tempest roar gebruikt voor een build met mad glee en shred en ondanks dat ik wel single point meer dmg doe vaak met de barber was mijn oude build met de poison creeper en landslide/trample echt aanzienlijk beter maar ik heb wel gelezen dat deze op wat hogere levels (boven 80+) minder effectief zijn.
Beetje aanvoelen allemaal en de paragon boards aanpassen heb ik nog nooit gedaan, is super lastig
Oja ik ben level 78 druid en doe rond de 30NM dungeon. Heb het idee dat dit veel hoger kan?
Ik heb even wat tijd gebruikt om mijn boons, skills en gear te resetten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Skill tree is makkelijk te resetten. Paragon board is inderdaad vervelend klusje. En dan juiste aspects erop zetten (materiaal + geld) kan ook wel kut zijn maar als je het goed hebt geregeld moet het lukken.
Kost misschien kwartier tot half uur dan kan je lekker verder. Ik doe nu T35 met mijn Werewolf Druid, zeker met Grizzly Rage ram ik erdoorheen.
Alleen Tempest Roar nu.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:38 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik heb even wat tijd gebruikt om mijn boons, skills en gear te resetten.
Gebruik nu alleen de tempest roar unique, geen mad glee chest meer en gaat nu een stuk beter en ook een stuk leuker met die werewolf tornado build. Ram er ook redelijk makkelijk doorheen met T30+ Nm dungeons.
Moet alleen nog veel gold vinden, alles is op, om te rerollen.
Wat gebruik jij aan uniques?
Kan wel denk ik alleen krijg je geen extra XP als je een hogere dungeon doet, en de loot is ook niet echt beter heb ik gemerkt. Ik heb 2x in een groepje een NM 45 (zoiets denk ik, mobs waren lvl 100 ik was 81) en de loot was nog steeds hetzelfde (kut dus). Nadeel was ook dat ik daarna alleen nog maar NM 45 e.d. sigils kreeg die ik solo niet kan doenquote:Op maandag 28 augustus 2023 09:30 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik vind het tegenvallen.. ik heb de vasily nog niet geprobeerd op een build omdat het gewoon ontzettend veel gold, tijd en moeite kost om een build te maken in Diablo 4.
Ik heb de tempest roar gebruikt voor een build met mad glee en shred en ondanks dat ik wel single point meer dmg doe vaak met de barber was mijn oude build met de poison creeper en landslide/trample echt aanzienlijk beter maar ik heb wel gelezen dat deze op wat hogere levels (boven 80+) minder effectief zijn.
Beetje aanvoelen allemaal en de paragon boards aanpassen heb ik nog nooit gedaan, is super lastig
Oja ik ben level 78 druid en doe rond de 30NM dungeon. Heb het idee dat dit veel hoger kan?
Lekker, ik hoop lvl 90 aan te tikken hiermee.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:23 schreef Pheno het volgende:
Uit persbericht: van 1 september 19.00 uur tot 5 september 19.00 uur krijgen spelers 25% meer XP en goud geldt voor zowel de Seizoens- als de Ethernal Realm en voor alle World Tiers
Attack power is niet alles. Mijn druid heeft nog geen 7k attack power, maar doet crits van 50-200 mil. Het ligt allemaal aan je secondary item stats en je build. Uber Lilith kun je zelfs als druid solo doen met een zogenaamde Lilith Build. maar ik vind het slecht dat je speciaal voor lilith helemaal moet omspeccen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:06 schreef Pheno het volgende:
Dit weekend level 97 gehaald. Het valt eigenlijk best mee, beetje helltide afwisselen met nm dungeons. Al mijn glyphs zijn lvl 15, daarvan moet ik nog 5 van de 6 naar level 21 helpen.
En dan maar iemand vinden om Uber Lilith te doen. Solo zal wel niet lukken, mijn attack power is maar 11k. Het is roeien met de riemen die ik heb op nm dungeon zo rond tier 50
quote:YogiBear (lvl 100 Druid)
Play Time : 5 days 7 hours 48 minutes
Last Time Played : 8/25/2023, 2:22:52 AM
Monsters Killed : 166894
Elites Killed : 8678
Gold Collected : 82904886
Power : 794
World Tier : 4
Last Update : 8/31/2023, 12:30:29 PM
Dit is de build die ik gebruik (aanpassing op die van een streamer):
https://d4builds.gg/builds/9ee6bb04-e72b-44ca-8b34-56ef118cb23f/
Welke dat dan? Drifting Shade zeker? Of Lightning Storm? Stormbane's Wrath? Volcanic? Potion Breakers?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:54 schreef Karina het volgende:
Hopelijk worden er ook wat nm dungeon affixes gewijzigd of verwijderd want sommige zijn gewoon echt niet leuk.
Drifting shade, lightning storm en stormbane's wratch gaan meteen de versplinteraar in iddquote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:44 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Welke dat dan? Drifting Shade zeker? Of Lightning Storm? Stormbane's Wrath? Volcanic? Potion Breakers?
Als je een build speelt die veel unstoppable geeft, dan heb je daar geen last van, kun je overal gewoon in blijven staan
Waarom zou je nog III dungeons doen? Als je de capstone haalt, dan kan je de gewone dungeons op IV prima meepakken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Dankje, ik was zelf verbaasdIk doe nu wat tier IV legion events voor gear en ga daarna weer naar III om dungeons te doen. En de strongholds zijn idd een goed idee, die heb ik ook allemaal gedaan. Ga zo de worldboss meedoen op tier IV dat zal wel lachen worden denk ik
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan of je ZELF de capstones gedaan hebt, of dat je het een vriend voor je hebt laten doen. Ik heb meerdere spelers richting level 70 geboost door de capstones voor hen te doen op level 1. Tegen de tijd dat ik beide capstones voor ze gedaan had waren ze al rond level 20 (half uurtje) en vervolgens level 50 (uurtje). level 70 na 2-3 uurtjes boosten. Maar vanaf level 65+ moet torment wel te doen zijn.quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:13 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Waarom zou je nog III dungeons doen? Als je de capstone haalt, dan kan je de gewone dungeons op IV prima meepakken.
In dit geval had ze het ook zelf gedaan begreep. Maar verder interessante info wat je oplepelt, ik had begrepen dat je boosten weinig zinvol was omdat je enkel extra xp krijgt tot mobs die 3 lvls hoger zijn dan jij. Dus als lvl 50 toon krijg je voor lvl60 mobs net zoveel xp als voor lvl 53 mobs.quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:05 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan of je ZELF de capstones gedaan hebt, of dat je het een vriend voor je hebt laten doen. Ik heb meerdere spelers richting level 70 geboost door de capstones voor hen te doen op level 1. Tegen de tijd dat ik beide capstones voor ze gedaan had waren ze al rond level 20 (half uurtje) en vervolgens level 50 (uurtje). level 70 na 2-3 uurtjes boosten. Maar vanaf level 65+ moet torment wel te doen zijn.
Nope is oude informatie. Je krijgt nu exp tot 10 levels hoger dan je eigen level en de 200% experience bonus van torment content stacked daarmee. Dus je krijgt op torment echt veel meer exp. Als je het wil proberen, laat ik het je wel eens zienquote:Op vrijdag 1 september 2023 15:00 schreef Tim_G het volgende:
[..]
In dit geval had ze het ook zelf gedaan begreep. Maar verder interessante info wat je oplepelt, ik had begrepen dat je boosten weinig zinvol was omdat je enkel extra xp krijgt tot mobs die 3 lvls hoger zijn dan jij. Dus als lvl 50 toon krijg je voor lvl60 mobs net zoveel xp als voor lvl 53 mobs.
Maar zo werkt het toch niet zeg je?
De III deed ik voor de renownquote:Op vrijdag 1 september 2023 10:13 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Waarom zou je nog III dungeons doen? Als je de capstone haalt, dan kan je de gewone dungeons op IV prima meepakken.
Ah dat wist ik nog niet! Goed om te wetenquote:Op vrijdag 1 september 2023 20:16 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Nope is oude informatie. Je krijgt nu exp tot 10 levels hoger dan je eigen level en de 200% experience bonus van torment content stacked daarmee. Dus je krijgt op torment echt veel meer exp. Als je het wil proberen, laat ik het je wel eens zien
Het beste wat je kunt doen om optimale exp te krijgen is NM dungeons 10 levels boven je eigen level. Hoger heeft niet echt nut, behalve dan om je glyphs sneller te levellen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 22:14 schreef Karina het volgende:
[..]
De III deed ik voor de renowndat ging wat vlotter. Ik ben ondertussen lvl 87 dus dat is al niet meer van toepassing
[..]
Ah dat wist ik nog niet! Goed om te wetenAl doe ik nu meestal al hogere dan 'voorgeschreven' zeg maar. Had nog niet gemerkt dat ik toch extra XP kreeg.
Goed om te horen! Vond 60 naar 70 toe al vrij snel gaan. Dus dat verklaart het welquote:Op vrijdag 1 september 2023 20:16 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Nope is oude informatie. Je krijgt nu exp tot 10 levels hoger dan je eigen level en de 200% experience bonus van torment content stacked daarmee. Dus je krijgt op torment echt veel meer exp. Als je het wil proberen, laat ik het je wel eens zien
Ik ga proberen wat hoger te doen nu idd. Lvl 92 mobs gaat sowieso nu makkelijk dus iets hoger is sowieso geen probleem denk ik.quote:Op zaterdag 2 september 2023 06:00 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Het beste wat je kunt doen om optimale exp te krijgen is NM dungeons 10 levels boven je eigen level. Hoger heeft niet echt nut, behalve dan om je glyphs sneller te levellen.
Wat?quote:Op zaterdag 2 september 2023 06:00 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Het beste wat je kunt doen om optimale exp te krijgen is NM dungeons 10 levels boven je eigen level. Hoger heeft niet echt nut, behalve dan om je glyphs sneller te levellen.
Nee, de monsters in een nm dungeon moeten tien levels hoger dan je zijn. Ik gok zo rond nm 35-40 dusquote:Op zaterdag 2 september 2023 13:22 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat?
Ik ben lvl 81 dan zou ik lvl91 nm dungeon moeten kunnen doen? Ik doe lvl40 solo
De formule op torment om je ideale level nm sigil te bepalen op basis van 10 levels boven je eigen level is de volgende:quote:Op zaterdag 2 september 2023 13:22 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat?
Ik ben lvl 81 dan zou ik lvl91 nm dungeon moeten kunnen doen? Ik doe lvl40 solo
Voor Uber Lilith heb je minimaal 13K (buffed) armor nodig. Heb je dat niet, dan ga je gegarandeerd 1-shot neer elke keer dat ze een grote attack doet.quote:Op zaterdag 2 september 2023 13:50 schreef Pheno het volgende:
Ik ga vandaag de 100 aantikken, 99,5 op het moment. En dan eens kijken of uberlilly me alle hoeken van de kamer laat zien
Gamepass? is dat zo'n abbonnement ofzo?quote:Op zaterdag 2 september 2023 17:43 schreef Pheno het volgende:
Mijn gamepass is net afgelopen, daar ligt het aan. Moet die weer verlengen, maar er was een cheap truukje om goedkoop gpu te krijgen.
Maar ik snap de telegraphs op de grond niet tijdens haar battle. Die spikes doen pijn, maar de telegraphs laten echt zo slecht zien waar ze komen.
Ja, ze moeten je toch ergens uitmelken dus je betaalt voor multiplayer op consoles. PS Plus, Xbox Live Gold/Gamepass en Nintendo Online.quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:37 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Gamepass? is dat zo'n abbonnement ofzo?
En telegraphs? wut? ik snap je niet. (mischien is dat een console dingetje?)
En daar heb je die 13k armor dus voor nodig, om daar niet 1-shot van dood te gaanquote:Op zaterdag 2 september 2023 19:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, ik kan haar aanvallen niet lezen. Normaal zie je wel iets aankomen, maar ik zie nu wat strepen door de grond gaan en even later ben ik dood
Mja, niet haalbaar op een rogue zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:22 schreef Deepcage het volgende:
[..]
En daar heb je die 13k armor dus voor nodig, om daar niet 1-shot van dood te gaan
Het is wel haalbaar, maar dan moet je een hele boel andere stats vervangen door Armor % en Armor while Fortified %. Dan moet je weer hele nieuwe gear gaan verzamelen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mja, niet haalbaar op een rogue zou ik zeggen.
Ik speel nog steeds D2R....en met een Mosaic assassin....echt OP...ren overal door heen...ubers geen probleem...Dclone appeltje eitje....players 7 als mes door de boterquote:Op zaterdag 2 september 2023 23:57 schreef Pheno het volgende:
Mja, ik ga d’r wel meppen een keer. Zoals ik alle ubers in eerdere delen wilde kunnen solo’en. Waar is mijn assassin bitch van deel 2, I need her
Schurk is zeker rogue? lolquote:Om deze cosmetische wapens uit te rusten, ga je naar je garderobe in je nabijgelegen stad, selecteer je het itemtabblad, vervolgens de wapenvariant die je wilt uitrusten en tot slot selecteer je Confirm Look. De Vermiljoen donker boekdeel is alleen geschikt voor de klassen Tovenaars en Necromancer en de Vermiljoen boutenwerper is alleen geschikt voor Schurken.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 15:52 schreef Karina het volgende:
Gratis shit bij amazon prime gaming: https://gaming.amazon.com/home
De vertaling___
[..]
Schurk is zeker rogue? lol
En hoeveel spelen D2R dan nog?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:52 schreef Elan het volgende:
Bijna net zoveel mensen spelen inmiddels deel 3 als deel 4.
Wat een pareltje.
Blizzard is dood voor mij na dit fiasco.
Gelachen +1quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:28 schreef 2NutZ het volgende:
Vanmiddag vrij genomen begint seizoen pas vanavond om 7 uurfml
Sorry, ik moest ook lachen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:28 schreef 2NutZ het volgende:
Vanmiddag vrij genomen begint seizoen pas vanavond om 7 uurfml
Ik heb eternal tot lvl 56 gedaan met een necro. Toen seizoen 1 met een druid tot lvl 86 en nu begonnen met een rogue op seizoen 2. Tot nu toe lijkt het wel leuker, vind het weer leuk om met een nieuw karakter opnieuw te beginnen maar ik vermoed wel dat ik wederom ga stoppen rond lvl 60 ofzo.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sorry, ik moest ook lachen.
Maar begint het al een beetje ergens op te lijken? Ik was er na de initiële hype eigenlijk volledig op uitgekeken en heb er verder ook geen blik meer op geworpen.
666x3 koeien uitmoorden, +/-8 per minuut -> reloaden van game -> weer 8 -> reloaden. Blizzard dacht dat dat een leuk idee was of zoquote:
Dit seizoen is juist wel leuk met die vampiric powers.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heb al maanden D4 niet meer gespeeldOok niet echt meer aan gedacht, zal wel weer aan slag gaan na kerst ergens denk ik.
Ik heb het ook nog niet aangeraakt. Komt vanzelf wel weer, maar nu even geen zin.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heb al maanden D4 niet meer gespeeldOok niet echt meer aan gedacht, zal wel weer aan slag gaan na kerst ergens denk ik.
Zelfde hier hoor. Na launch een tijdje echt heel goed mee vermaakt, maar toen kwam de grind en daar haakte ik af.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Welke nerfs ? Ze hebben letterlijk gezegd niet te gaan nerfen gisterquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:24 schreef Friday12 het volgende:
S2 was wel ok tot ze ineens shit nerfen zonder patch notes
ja heel mooi maar ze hebben poison gefixed ofzquote:Op woensdag 25 oktober 2023 19:36 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Welke nerfs ? Ze hebben letterlijk gezegd niet te gaan nerfen gister
? Dat is dan toch een voordeel juist voor de speler.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:59 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ja heel mooi maar ze hebben poison gefixed ofzdus eigenlijk officieel niet een nerf
Ja speelde rogue (zonder te weten dat het op was) en mn dmg was ineens veel lager een dag of 2 geledenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 23:16 schreef Jimbo het volgende:
[..]
? Dat is dan toch een voordeel juist voor de speler.
Psn was zwaar overpowered in mobs.
Tenzij je het over het duriel gevecht hebt. Die was verreweg te makkelijk en kon je op lvl 70 al met 2 vingers in je kut doen. Prima dat ze die dan sterker maken.
Je posts nu klinken meer als een gevalletje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Heb je enigsinds nog gespeeld sinds S1?
geen ander item gepakt of iets? ik heb t met mn sorc ook, heb vergelijkbaar qua dmg betere items maar omdat de buckets anders zijn zijn nieuwe items vaak veel zwakkerquote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:02 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja speelde rogue (zonder te weten dat het op was) en mn dmg was ineens veel lager een dag of 2 geleden
Nope had 2 dagen niet gespeeld en lagere dmg.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:49 schreef Jimbo het volgende:
[..]
geen ander item gepakt of iets? ik heb t met mn sorc ook, heb vergelijkbaar qua dmg betere items maar omdat de buckets anders zijn zijn nieuwe items vaak veel zwakker
Het is mij ook gewoon nog te grindy zonder beloning. Een D2R is natuurlijk ook gewoon een enorme grind, maar je vindt altijd toch wel weer iets waardoor je weer verder wilt spelen. Dat mist nog echt wel in D4.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:08 schreef Pheno het volgende:
Nog steeds niet begonnen om die reden: die motivatie om weer door te gaan naar 100 door continue dezelfde nm dungeons te doen: blegh.
het is echt veel sneller nu. Heb zelf echt pas mijn 4e rune op lvl 15 en ben lvl 90quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:08 schreef Pheno het volgende:
Nog steeds niet begonnen om die reden: die motivatie om weer door te gaan naar 100 door continue dezelfde nm dungeons te doen: blegh.
Armor en res gok ikquote:Op dinsdag 7 november 2023 14:16 schreef 2NutZ het volgende:
Hoe zit dat met die bosses?
Ik ben nu lvl 73 poison rogue met ancestral gear. Eigenlijk gaat het meeste mij vrij makkelijk af. NMD lvl 30+ vlieg ik doorheen echter WT4 echo of varshan lukt mij gewoon niet. Bijna one shot door hem. ook te weinig dmg.
En die is voor lvl 75+ dus ik varag mij af hoe ik dit zou moeten doen? en dan verder die andere bazen nog zoals grigoire etc dat gaat mij zo nooit lukken natuurlijk.
Het lijkt wel of ik iets mis...
Dat dacht ik ook maar heb juist veel armor en dmg reduction en res potions daarom snap ik het nietquote:
Maar ik loop tegen hetzelfde aan. Varshan one shot me keer op keer terwijl ik lvl 80 ben.quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:40 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar heb juist veel armor en dmg reduction en res potions daarom snap ik het niet
Oef zelfs op lvl 80... vaag want ik heb zaken als temple of light enzo voor hogere tiers heel makkelijk kunnen doen op veel lagere level dan aangegeven maar deze bosses zijn onmogelijk.quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:43 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Maar ik loop tegen hetzelfde aan. Varshan one shot me keer op keer terwijl ik lvl 80 ben.
Klopt, maar vond Varshan op T3 al veel lastiger dan de rest. Komt eigenlijk omdat je overal doorheen vliegt en als je echt even moet opletten dan zit dat helemaal niet in je systeemquote:Op dinsdag 7 november 2023 15:48 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Oef zelfs op lvl 80... vaag want ik heb zaken als temple of light enzo voor hogere tiers heel makkelijk kunnen doen op veel lagere level dan aangegeven maar deze bosses zijn onmogelijk.
Andere bosses al geprobeerd dan?
Dat klopt wel het is een hele andere manier van deze game spelen natuurlijk. Ik was ook op den duur iets van 10min bezig en toen was die halfdood. Daarna alsnog ge1shot maar goed....quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:50 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Klopt, maar vond Varshan op T3 al veel lastiger dan de rest. Komt eigenlijk omdat je overal doorheen vliegt en als je echt even moet opletten dan zit dat helemaal niet in je systeem
Gewoon doorlvl-en totdat je er overheen walstquote:Op dinsdag 7 november 2023 15:53 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat klopt wel het is een hele andere manier van deze game spelen natuurlijk. Ik was ook op den duur iets van 10min bezig en toen was die halfdood. Daarna alsnog ge1shot maar goed....
Een lvl 100 random dude, zo'n ball lightning wizard hielp me en die had hem in 20sec dood
Ja gelukkig gaat dit wat sneller dan season 1quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:07 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Gewoon doorlvl-en totdat je er overheen walst
S2 nog wel gedaan?quote:Op dinsdag 5 december 2023 12:30 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb het spel al even niet meer opgestart inderdaad. Ben weer verder gegaan met Lost Ark.
Aan begonnen. Lvl40 ofzo.quote:
Vind S2 een verademing ivm S1, levellen gaat echt veel sneller. Het loopt allemaal net wat lekkerder.quote:
Ik ben te casual om dat verschil echt te merken.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:14 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Vind S2 een verademing ivm S1, levellen gaat echt veel sneller. Het loopt allemaal net wat lekkerder.
Juist als casual merk je het verschil. Je komt verder in minder tijdquote:Op dinsdag 5 december 2023 13:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben te casual om dat verschil echt te merken.
Haha, idem. Maar ik vind het sfeertje wel prima bij D4. Je zit alleen veel alleen te spelen omdat er gewoon echt minder mensen online zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:18 schreef Friday12 het volgende:
Ik vind D4 kut vergeleken met D3. Daar heb ik echt veel uren in zitten.
Niet echt hyped nog steedsquote:Op maandag 22 januari 2024 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn we een beetje enthousiast voor season 3 morgen? Aantal skills getweakt, nieuwe uniques. Helltide is altijd up minus 5 minuten area change.
Heb niet alle eerdere patches gelezen dus geen idee of je nu wel makkelijk items kan vinden voor andere class en de irritante level requirement wat aangepast is...
Edit: level requirement blijkbaar al lang aangepast naar 60 voor sacred en 80 voor ancestral.
Sacred kan je vinden vanaf 50 en Ancestral vanaf 70 geloof ik. Maar alle items ongeacht op welke level je het vindt hebben een level requirement. Die staat nu vast op 60 voor sacred en 80 voor ancestral. Eerder schaalde die mee met je level. Nu is het dan beter bruikbaar voor andere characters.quote:Op maandag 22 januari 2024 15:22 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Niet echt hyped nog steeds
Sacred is nu min lvl 60? of hoe bedoel je?
Ja maar je kan dus nu niet op 45 al sacred gear krijgenquote:Op maandag 22 januari 2024 15:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sacred kan je vinden vanaf 50 en Ancestral vanaf 70 geloof ik. Maar alle items ongeacht op welke level je het vindt hebben een level requirement. Die staat nu vast op 60 voor sacred en 80 voor ancestral. Eerder schaalde die mee met je level. Nu is het dan beter bruikbaar voor andere characters.
nicequote:Op maandag 22 januari 2024 16:46 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Morgen ergens. Weet niet precies de tijd
quote:
7 uur voor ons dusquote:10 a.m. PT for the West Coast of North America
1 p.m. ET for the East Coast of North America
6 p.m. GMT for the U.K.
7 p.m. CET for Western Europe/Paris
3 a.m. JST on Jan. 24 for Tokyo
Wat hoopt men dan?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:19 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Is het al wat beter geworden? Begreep dat seizoen 3 nog niet echt gaat brengen wat men hoopt?
Ik ben steed dieper aan het wegzakken in PoE...wat een mega leercurve!
Uitdaging en afwisseling vooral. Ik persoonlijk dan. En een einde aan level scaling.quote:
Tja wat wil je. Cold, lightning of firequote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:42 schreef Speklap3000 het volgende:
Iemand toevallig nog goede sorc builds? Ben level 55
whatever het snelst leveledquote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja wat wil je. Cold, lightning of fire
Capstone dungeon al gedaan? Ik vind die fases na die dungeon's vaak het leukst. Van Normal naar Sacred en van Sacred naar Ancestral gear, dan maak je echt sprongen dps gezien.quote:Op woensdag 24 april 2024 00:14 schreef StateOfMind het volgende:
Moet zeggen dat Diablo 4 vrij verslavend is
Was nooit echt een diehard fan (ben bij D3 ingestapt, vond die wel vermakelijk) en dat eindeloze endgame grinden is niet mijn ding.
Maar eenmaal een goede sterke build, is het wel heel erg tof om vijanden en bazen te melten
Ben nu net level 45 Sorceress en heb een mix van Lightning, Ice en Fire (Spark en Arc Lash full upgrade, Chain Lightning full upgrade, Blizzard full upgrade, Inferno full upgrade, en Firewall full upgrade).
Daarnaast nog Blizzard enchantment en Fireball enchantment.
En Vyr Mastery.
En nog 7 skillpoints over waar ik nog geen bestemming voor heb
En 1,2 miljoen Gold
Wel World Tier 1![]()
Persoonlijk snap ik dat gemiep niet zo. Er is niks p2w aan? Als jij 10 euro wilt uitgeven aan cosmetics moet je dat zeker doen maar er zit meer dan genoeg keus in de normale gear.quote:Op maandag 29 april 2024 13:55 schreef Zoon_John het volgende:
Leeft het spel nog een beetje? Zag het in de sale, maar geen zin in die micro transactions die best behoorlijk zijn en niet meer zo micro.
Er zijn zoals Tim_G al zegt alleen maar micro-transactions om net dat ander kleurtje broek of andere look voor je shield te hebben. Je kan niets kopen waarmee je sterker wordt.quote:Op maandag 29 april 2024 13:55 schreef Zoon_John het volgende:
Leeft het spel nog een beetje? Zag het in de sale, maar geen zin in die micro transactions die best behoorlijk zijn en niet meer zo micro.
Ik ben principieel wel tegen micro-transactions voor games van 70 euroquote:Op woensdag 1 mei 2024 08:34 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Persoonlijk snap ik dat gemiep niet zo. Er is niks p2w aan? Als jij 10 euro wilt uitgeven aan cosmetics moet je dat zeker doen maar er zit meer dan genoeg keus in de normale gear.
Zitten zo richting het eind van S3 volgens mij en als ik even rondloop zie ik nog genoeg anderen lopen. Als dadelijk S4 start zal het weer even booming zijn.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn zoals Tim_G al zegt alleen maar micro-transactions om net dat ander kleurtje broek of andere look voor je shield te hebben. Je kan niets kopen waarmee je sterker wordt.
Je moet het zelf weten natuurlijk maar in Diablo word je misschien maar 1x gevraagd om een Game Pass te kopen en verder niet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:12 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Ik ben principieel wel tegen micro-transactions voor games van 70 euroJe hoeft ze niet te kopen, maar je wordt wel met die reclame geterroriseerd.
[..]
Oh de dikkere items droppen eindelijk een keer?quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:35 schreef Aloria het volgende:
Beste seizoen tot nu toe, eindelijk de grandfather gedropped, nu voor de shaco farmen.
Nog meer mensen die hc spelen ?
En? Heb je m aangeslingerd?quote:Op maandag 20 mei 2024 20:39 schreef Monolith het volgende:
Ik neig er toch nog eerder naar om het nieuwe seizoen van D2R weer eens aan te slingeren eind deze week.
Ik gok dat ik de expansion speel, maar daar blijft het ook wel bij. Ik heb niet eens zin om te kijken of het echt zo veel beter is geworden. De eerste twee seizoenen waren mij te grind en de drops waren echt matig.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:53 schreef TonyMalony het volgende:
[..]
Oh de dikkere items droppen eindelijk een keer?Ik heb D4 opgegeven. Het leuk voor even, maar het grinden ben ik op den duur wel beu.
Yes, lvl 87 sorcje voor de items en nu bezig met een barb omdat ik eigenlijk nog nooit echt serieus barb had gespeeld.quote:Op woensdag 5 juni 2024 07:58 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
En? Heb je m aangeslingerd?
Heb je niet je eigen bedrijf meer?quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:41 schreef Jimbo het volgende:
inmiddels met 4x WT4 flink op farm (allemaal ook Pit60 op farm). 2x lvl 100 en 2x 85+misschien maar eens een baan gaan zoeken... tot de expansion
Oh jawel, maar ook extreem veel tijd overquote:
quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:42 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Oh jawel, maar ook extreem veel tijd over
Na aaaaaaal die jaren, nog steeds gefrustreerd raken van de dropsquote:Op woensdag 5 juni 2024 19:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heel vermoeiend de drops van Mephisto. Weer wat runs net en dropt ie voor 3e keer IK Maul, 3e keer IK Boots, 4e Frostburn, 3x Trang Oul Armor.
Als het iets is wat ik NIET nodig heb is het dat.
Blijft een ding natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:21 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Na aaaaaaal die jaren, nog steeds gefrustreerd raken van de drops
Blijft toch vreemd dat we (ook ik) er maar in blijven trappen haha.
Speel op dit moment overigens geen Diablo meer. Ben nog steeds helemaal verslingerd aan PoE.
Dan vind ik net wel IK Helm die ik nodig heb.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:21 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Na aaaaaaal die jaren, nog steeds gefrustreerd raken van de drops
Blijft toch vreemd dat we (ook ik) er maar in blijven trappen haha.
Speel op dit moment overigens geen Diablo meer. Ben nog steeds helemaal verslingerd aan PoE.
Ja voor mij zijn barb / druid / necro en in mindere mate assa nog steeds wel classes die ik te weinig speel dus nu maar eens een barb doen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan vind ik net wel IK Helm die ik nodig heb.
Dan denk je toch van ja het kan nog dan ga je nog wat runs doen. Daarin is D2 gewoon miljard keer beter dan D3/D4. En wat Monolith post herken ik ook
Eerste Oculus die ik vond was ethereal. Vet balen, dan vind je later wel een goede dan ben je blij. En dan vind je Skullders Ire voor broodnodige mf. En dan vind je Bartucs voor assassin. Dan ga je een assassin maken en vind je een titans voor een javazon.
Bij D3/D4 vind je alleen shit voor je eigen char. Nooit het gevoel van ja nu heb ik genoeg om een ander char te maken.
Whirlwind Barb heb ik wel vaak gemaakt, maar omdat ik geen high runes heb moet dat vaak via complete IK-set. Dan vind ik het wel leuk. Shout Barb schijnt erg goed te zijn maar heb ik nooit gedaan.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja voor mij zijn barb / druid / necro en in mindere mate assa nog steeds wel classes die ik te weinig speel dus nu maar eens een barb doen.
En ik heb nog steeds geen aRPG gezien die qua itemization kan tippen aan D2.
Ja 1 groot nadeel van D2 blijft toch dat teleport een heel groot verschil maakt en enigma nou ook niet bepaald heel makkelijk te verkrijgen is, zeker niet als je min of meer solo self found speelt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Whirlwind Barb heb ik wel vaak gemaakt, maar omdat ik geen high runes heb moet dat vaak via complete IK-set. Dan vind ik het wel leuk. Shout Barb schijnt erg goed te zijn maar heb ik nooit gedaan.
Summoner heel vaak gedaan ook, heel erg makkelijk maar wel traag zonder enigma. Poison Necro nooit gedaan.
Joh even 2000 countess runs en je bent er zo....of 3000 LK runs...kom kom...beetje werken er voorquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja 1 groot nadeel van D2 blijft toch dat teleport een heel groot verschil maakt en enigma nou ook niet bepaald heel makkelijk te verkrijgen is, zeker niet als je min of meer solo self found speelt.
Als ik non-ladder had gespeeld, dan had ik wel een enigma bij elkaar gehad inmiddels. Vorige keer volgens mij een jah in cows en de ladder ervoor een ber uit het kistje achter mephisto.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:10 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Joh even 2000 countess runs en je bent er zo....of 3000 LK runs...kom kom...beetje werken er voor
Dat vind ik trouwens wel fijn bij PoE...uiteraard zijn er wel items die iedereen wil, maar het is allemaal op te lossen. Zelfde als 'teleport" er zijn stuk of 5 mobility gems die elke build gewoon kan dragen....
Kwam net dit tegen op YouTube over PoE2 voor consolesquote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:10 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Joh even 2000 countess runs en je bent er zo....of 3000 LK runs...kom kom...beetje werken er voor
Dat vind ik trouwens wel fijn bij PoE...uiteraard zijn er wel items die iedereen wil, maar het is allemaal op te lossen. Zelfde als 'teleport" er zijn stuk of 5 mobility gems die elke build gewoon kan dragen....
Nog 1 nachtje slap0n!quote:Op zondag 22 september 2024 20:55 schreef Jimbo het volgende:
ííééééts meer dan 2 weken en dan vessel of hatred![]()
Zin an. Iemand nog zin om samen vanaf dat de servers live gaan te levelen ? Ff naar lvl 50+ en dan nieuwe content uit te moorden
Dat is niet het enige. Je krijgt ook minder skillpoints omdat je niet in het nieuwe gebied kan vernam ik zojuist van mijn broertje.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:05 schreef 2NutZ het volgende:
Diablo 4 vond ik geweldig. Alle seasons gespeeld. Laatste season zelfs 2 chars tot 100 gebracht maar sseason 6 en the expension verandert zoveel dat ik er niet meer aan ga beginnen.
Ga geen 80 eu voor een expansion betalen bende gek. En alleen met betalen kan je gebruik maken van runwewords
Jammer maar helaas.
Dat klopt. Maar in principe kun je nu niet meer mee draaien als je niet geīnteresseerd bent in de nieuwe class. Ik ga geen 40 euro betalen voor een nieuw gebied en 1 extra skillpoint.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:15 schreef Friday12 het volgende:
Het is een expansion. Heeft zelfs d2 gehad.
En d3 heeft ook een necromancer expansion gehad. Maar dat was echt puur een nieuwe class zonder powercreep.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:15 schreef Friday12 het volgende:
Het is een expansion. Heeft zelfs d2 gehad.
reaper of souls????quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:17 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En d3 heeft ook een necromancer expansion gehad. Maar dat was echt puur een nieuwe class zonder powercreep.
Ah ja daar heb je inderdaad gelijk in!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:18 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel die vergeet je.. Was ook een expansion.Necro was losse DLC
Nou heb ik met alle klassen die ik gespeeld heb wel het gevoel dat je eigenlijk maar wat gehandicapt rond loopt totdat je behoorlijk wat skillpoints en een beetje leuke matching gear hebt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:57 schreef DemonRage het volgende:
Oja tuurlijk... eerst nog ff een update van ruim 37 GB
-edit-
ff gespeeld... mijn Spiritborn is inmiddels level 17 maar voelt nog niet echt "snel". De monk uit D3 kwam sneller en krachtiger over met aanvallen.
dan speel je echt de verkeerde class, d4 is nog nooit zo snel geweest als nu, zeker met de evade eagle spiritbornquote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:18 schreef Friday12 het volgende:
Na PoE zal alles sloom blijven voelen helaas.
Ik heb nu nog niet gespeeld. Maar in het algemeen bedoel ik.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:29 schreef Jimbo het volgende:
[..]
dan speel je echt de verkeerde class, d4 is nog nooit zo snel geweest als nu, zeker met de evade eagle spiritborn
met alle movement skills die er in POE zijn, voor alle classes, is het gewoon zo snel idd. Niet alleen voor de ubergoed gebouwde chars...iedereen kan een movement gem er ingooien waardoor je door het level kan schieten...zo veel meer verschillende mechanics ook die het leuk houden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:18 schreef Friday12 het volgende:
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:08 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik heb nu nog niet gespeeld. Maar in het algemeen bedoel ik.
D4 is slomer dan PoE en geen engele patch gaat dat veranderenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:56 schreef Jimbo het volgende:
[..]lekker je mening geven als je er geen kut van weet.
Goed bezig weer friday, zo kennen we je weer. Wil je ook het middenoosten conflict even oplossen als je toch bezig bent?
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:15 schreef Friday12 het volgende:
[..]
D4 is slomer dan PoE en geen engele patch gaat dat veranderen
Als je ziek snel wilt levelen; blade dance rogue. Echt bizar hoe snel die op lvl 60 is. je loopt constant shit te killen en je XP zie je echt ziek snel oplopenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:59 schreef Netsplitter het volgende:
Was begonnen met een Necro, maar ben geswitched naar die nieuwe class. Levellen gaat niet zo snel als met de necro, maar dat zal voornamelijk aan mij liggen.
Interessant als volgende na mijn spiritborn.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 23:39 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Als je ziek snel wilt levelen; blade dance rogue. Echt bizar hoe snel die op lvl 60 is. je loopt constant shit te killen en je XP zie je echt ziek snel oplopen
Nou, dat heb ik juist met PoE. Het loopt niet lekker, het is traag en het ziet er nogal karig uit. Ja, het is gratis maar dat merk je dan ook aan alles.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:18 schreef Friday12 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |