abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210222995
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210223061
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 11:22 schreef ExTec het volgende:

Die domme europeanen hebben nog steeds geen "final plan" aangeleverd.
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210223261
Russia’s invasion of Ukraine in February 2022 was a moment of clarity for the United States and its allies. An urgent mission was before them: to assist Ukraine as it countered Russian aggression and to punish Moscow for its transgressions. While the Western response was clear from the start, the objective—the endgame of this war—has been nebulous.

This ambiguity has been more a feature than a bug of U.S. policy. As National Security Adviser Jake Sullivan put it in June 2022, “We have in fact refrained from laying out what we see as an endgame. . . . We have been focused on what we can do today, tomorrow, next week to strengthen the Ukrainians’ hand to the maximum extent possible, first on the battlefield and then ultimately at the negotiating table.” This approach made sense in the initial months of the conflict. The trajectory of the war was far from clear at that point. Ukrainian President Volodymyr Zelensky was still talking about his readiness to meet his Russian counterpart, Vladimir Putin, and the West had yet to supply Kyiv with sophisticated ground-based rocket systems, let alone tanks and long-range missiles as it does today. Plus, it will always be difficult for the United States to speak about its view on the objective of a war that its forces are not fighting. The Ukrainians are the ones dying for their country, so they ultimately get to decide when to stop—regardless of what Washington might want.

But it is now time that the United States develop a vision for how the war ends. Fifteen months of fighting has made clear that neither side has the capacity—even with external help—to achieve a decisive military victory over the other. Regardless of how much territory Ukrainian forces can liberate, Russia will maintain the capability to pose a permanent threat to Ukraine. The Ukrainian military will also have the capacity to hold at risk any areas of the country occupied by Russian forces—and to impose costs on military and civilian targets within Russia itself.

These factors could lead to a devastating, years-long conflict that does not produce a definitive outcome. The United States and its allies thus face a choice about their future strategy. They could begin to try to steer the war toward a negotiated end in the coming months. Or they could do so years from now. If they decide to wait, the fundamentals of the conflict will likely be the same, but the costs of the war—human, financial, and otherwise—will have multiplied. An effective strategy for what has become the most consequential international crisis in at least a generation therefore requires the United States and its allies to shift their focus and start facilitating an endgame.

WHAT WINNING DOESN’T LOOK LIKE
As of the end of May, the Ukrainian military was on the verge of conducting a significant counteroffensive. After Kyiv’s successes in two earlier operations in the fall of 2022, and given the generally unpredictable nature of this conflict, it is certainly possible that the counteroffensive will produce meaningful gains.

Western policymakers’ attention is primarily devoted to delivering the military hardware, intelligence, and training necessary to make that happen. With so much seemingly in flux on the battlefield, some might argue that now is not the time for the West to start discussions on the endgame. After all, the task of giving the Ukrainians a chance at a successful offensive campaign is already straining the resources of Western governments. But even if it goes well, a counteroffensive will not produce a militarily decisive outcome. Indeed, even major movement of the frontline will not necessarily end the conflict.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.foreignaffair(...)r-washington-endgame
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:05:46 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210223268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 11:41 schreef RM-rf het volgende:
vertaald kun je echter vooral zeggen dat de amerikanen niet helemaal blij zijn met het CSAT-plan een basis direkt aan de oekrainse grens hiervoor in te richten en willen afdwingen dat deze training in Tucson plaatsvind
Dat klinkt best plausibel, plausibeler dan dat zelensky niet weet hoe die moet bellen of dat europeanen niet weten hoe ze plannen moeten maken of formulieren in moeten vullen.

Maar waarom daar dan moeilijk over doen?

Als de VS zegt: wij gaan de trainingen geven, denk ik dat europa daar helemaal blij mee zou zijn.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2023 @ 12:12:31 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210223361
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 11:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @ExTec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:13:32 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210223375
Lekker bakken op De Krim :D

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210223434
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:13 schreef Starhopper het volgende:
Lekker bakken op De Krim :D

[ twitter ]
Ik hou niet van de standaard strandvakanties. Liever bezichtig ik ook wat. Maar misschien is dit wel een goed alternatief.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:17:21 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210223437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @ExTec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
En daar gaan we weer :')

Die tanks duurde zo lang, niet omdat DE pas overstag ging toen de VS Abrams toezegde,

Nee, die domme europeanen vulde de juiste formulieren maar niet in!

En toen de VS eenmaal overstag ging, en DE dus ook, toen wisten die europeanen ook ineens spontaan hoe ze wel formulieren in moesten vullen.

:')
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin woensdag 9 augustus 2023 @ 12:23:01 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210223528
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @:Extec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die tanks duurde zo lang, niet omdat DE pas overstag ging toen de VS Abrams toezegde,

En toen de VS eenmaal overstag ging, en DE dus ook, toen wisten die europeanen ook ineens spontaan hoe ze wel formulieren in moesten vullen.

Ik kom hier niet om cynisch (semi) persoonlijk wapengekletter te lezen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210223560
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 11:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat gaat alleen mar trager met een federaal Europa. Verdee heeft Europa eerder tanks (een maand of 5 :') ) en lange afstandsraketten geleverd. En zonder individuele Staten in Europa zou de f16 nu nog steeds geen optie zijn.

De traagheid in eerste instantie kwam vooral omdat iedereen dacht dat het in 3 dagen voorbij was en ook omdat al onze legers wegbezuinigd zijn.
pi_210223564
Why one man says he’s turned his back on Moscow to fight with Ukraine
We speak to "Apostle", a member of the Liberty of Russia Legion, one of the groups reportedly responsible for the cross-border raids in the Russian city of Belgorod earlier this year.

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0g5kvz6
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:26:09 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210223596
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Krijg je er van als je verscheept via DHL.

Staat voor "duurt heel lang"
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2023 @ 12:36:40 #15
3928 Ulx
pi_210223751
Wat moet er eigenlijk in dat 'final plan' staan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:39:29 #16
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210223803
quote:
Meneer charap roept al vanaf dag 1 op tot onderhandelen.

Zinssnede dat "niemand dan tevreden is met de uitkomst" klopt niet: voor putin is het gewoon een win als die wegloopt met oekrains grondgebied.
&lt;signature here&gt;.
pi_210223815
Echt he, die russen doen me zo erg denken aan de Eloi van Time Machine. Hun passiviteit is werkelijk legendarisch.

Hier de grote biem met geluid van de optische fabriek nabij Moskou.
pi_210223867
Die TT. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:48:17 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210223961
Eh, ok.

twitter

Draad voor twitterlozen:

https://threadreaderapp.com/thread/1689201503880257536.html
&lt;signature here&gt;.
pi_210224056
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:05 schreef ExTec het volgende:
Als de VS zegt: wij gaan de trainingen geven, denk ik dat europa daar helemaal blij mee zou zijn.
Altijd een kwestie van wie ervoor betaald (en wie het voor het zeggen heeft, de beslissingen neemt, het materiaal levert, en deels ook eventuele knowhow of bepaalde faciliteiten achteraf zal overnemen)....

nu hebben een aantal europese landen onder het CSAT consortium aangeven dit te doen en die zullen ook niet zomaar hun controle domweg opgeven aan de amerikanen, en ales laten uitvoeren in Tucson, terwijl ze dit wel moeten financieren.

natuurlijk zal europa uiteindelijk als doel hebben zelf ook hierbij in de 'driver seat'te zitten en bv hiervoor zelf een door hen gecontroleerde basis op te richten en zelf instructeurs te hebben en bv ook onderhoud daar te doen... (zeker als dat een opzet is naar een eigen, onafhankelijkere europese defensie-samenwerking)
zoiets zal de VS eerder als het geheel buiten hen omgaan een beetje tegenstaan, juist de VS houd graag dit soort dingen onder eigen controle (de VS is als een 'helikopter-moeder' die wel graag roept dat haar 'kinderen' zelfstandig moeten zijn, maar enkel qua het zelf betalen van hun defensie-activiteiten, tegelijkertijd is het wel de bedoeling dat ze eigenlijk geheel bouwen op amerikaans militair materieel en daarvan gebruik blijven maken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:55:14 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210224100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:40 schreef oheng het volgende:
Echt he, die russen doen me zo erg denken aan de Eloi van Time Machine. Hun passiviteit is werkelijk legendarisch.

Hier de grote biem met geluid van de optische fabriek nabij Moskou.
Ik vraag me af hoeveel kilo explosieven je op een drone kan plakken, als je de schade in de omgeving ziet.

twitter

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210224101
twitter

Apart vuurwerk hebben ze in Rusland... Die nemen shells (mortierbommen in de volksmond) wel heel serieus.
pi_210224113
quote:
Wagner naar Belarus begint steeds meer op Russisch 4D chess te lijken. En dat is geen compliment.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:57:31 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210224148
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Altijd een kwestie van wie ervoor betaald (en wie het voor het zeggen heeft, de beslissingen neemt, het materiaal levert, en deels ook eventuele knowhow of bepaalde faciliteiten achteraf zal overnemen)....

nu hebben een aantal europese landen onder het CSAT consortium aangeven dit te doen en die zullen ook niet zomaar hun controle domweg opgeven aan de amerikanen, en ales laten uitvoeren in Tucson, terwijl ze dit wel moeten financieren.

natuurlijk zal europa uiteindelijk als doel hebben zelf ook hierbij in de 'driver seat'te zitten en bv hiervoor zelf een door hen gecontroleerde basis op te richten en zelf instructeurs te hebben en bv ook onderhoud daar te doen... (zeker als dat een opzet is naar een eigen, onafhankelijkere europese defensie-samenwerking)
zoiets zal de VS eerder als het geheel buiten hen omgaan een beetje tegenstaan, juist de VS houd graag dit soort dingen onder eigen controle
Maar was europa hier niet juist aan begonnen omdat de VS het niet wilde?
&lt;signature here&gt;.
pi_210224184
quote:
:o

'Tentenkamp voor Wagner dicht bij Oekraense grens'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71249630
pi_210224262
Al zou ik ze zelf geen slachtoffer noemen, maar gewonde.

twitter
pi_210224306
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoeveel kilo explosieven je op een drone kan plakken, als je de schade in de omgeving ziet.

[ twitter ]

[ twitter ]
Zal niet puur door een drone zijn. Lijkt me dat er spul dat al daar aanwezig was is opgeblazen. Zulke schade is anders alleen mogelijk met een flinke raket.
  Forum Admin woensdag 9 augustus 2023 @ 13:06:14 #28
pi_210224310
Die titel trouwens :D!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210224335
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Die titel trouwens :D!
Ja. Je blijft het steeds zien.
pi_210224400
twitter
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:13:40 #31
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210224442
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

The Wagner Group is reported to have effectively been kicked out of Belarus, with thousands of its remaining fighters being bussed back into Russia. The Belarusian leader, Alexander Lukashenko, is reported to have refused to finance Wagner's stay in his country.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:16:13 #32
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210224492
In kursk ook al iets. Ze hebben er echt zin an, vandaag.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210224494
quote:
Gek verhaal.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:18:19 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210224542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Heel veel dode Russen, weet iemand meer over dat plaatje? Waar is het van?
https://pbs.twimg.com/med(...)rmat=jpg&name=medium
Hoe weet je dat het Russen zijn? Oogt als een random meme.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:20:40 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210224566
quote:
Is dat niet hetzelfde plaatje als dat prigozjin gebruikte als achtergrond in 1 van zijn filmpjes?
&lt;signature here&gt;.
pi_210224574
twitter
pi_210224586
quote:
Dat is van Prighozin die een het klagen was toen bij Bakhmut

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:22:07 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210224594
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:26:56 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210224661
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:36 schreef Ulx het volgende:
final plan
Niet heel moeilijk. Plan van aanpak voor training en wanneer wat waar, door wie wanneer en hoe moet gaan gebeuren. Op dit moment zijn NL & DK bezig dat plan samen te stellen.

De Amerikanen zullen vervolgens daarop in spelen met leveren van documentatie, spullen en andere logistieke zaken, eventuele docenten en/of faciliteiten etc.etc.. Het heeft weinig om de hele kit & shitzooi, laat staan mensen, ergens waar dan naartoe te verschepen. Bedenk hier dat de te geven training buiten Oekrane moet gaan plaatsvinden.
In de achtergrond zal ook wel iets staan waar die wannabe piloten in opleiding moeten gaan vliegen dat bij mijn weten waarschijnlijk alleen in de VS kan (starten). Menigeen schijnt te denken dat het vliegen van een F16 iets is als Cessna met behulp van een tweedaagse LOI cursus en een Xbox.

Wat belangrijk is, wat iemand daar ook on/zinnig van vindt, dat klip & klaar helder is dat de Oekraners niet op eigen houtje "heldendaden" gaan uitspoken met die te leveren F16's. Het wapensysteem is dermate complex dat het alleen in perfecte samenspraak en onder voorwaarden, mag en kan worden toegepast.

Dat de werkwijze van door sommigen gezien wordt als dom en vertragend - want zij weten het beter dan de mensen die het plan maken - is vooral koren op de molen om de geboekte vooruitgang te willen afbreken.
Er zullen ongetwijfeld nog vele details ontstaan die zaken (extreem) lastig zullen maken waarbij (mij) duidelijk is dat de inzet unilateraal & onverkort aanwezig is om de de Oekraners te helpen zelf de Russen uit hun land te schoppen.

Ipv dan te reaguren dat iets niet kan (met een verwijtende jijbak als punt) of als complot wordt tegengewerkt, is het een stuk constructiever (ook voor discussie hier) aan te geven wat een mogelijk issue kan zijn en hoe dat gaat worden opgelost.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210224689
-Rabia Al-Basri
pi_210224703
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210224754
quote:
6s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:29 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Spot on _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_210224895
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:49:16 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210224973
Dat hele gedoe over f-16 en training en moeilijk moeilijk kan ook gewoon nog een rookgordijn zijn.. dat we over drie-zes maanden ineens filmpjes van f-16 met gele drietanden zien die overal bommen droppen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 9 augustus 2023 @ 14:07:07 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210225336
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:
In kursk ook al iets. Ze hebben er echt zin an, vandaag.

[ twitter ]
Nais!!! *O*
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 9 augustus 2023 @ 14:13:08 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210225466
quote:
bron: newsweek 21jul23
Ukraine could be set to receive F-16 fighter jets sooner than the expected schedule, according to comments made by John Kirby, Coordinator for Strategic Communications at the National Security Council.

Kirby suggested in an interview with Fox News on Thursday 21jul23 that Ukraine could start to receive F-16s by the end of this year—significantly sooner than was previously anticipated.
... ...
Ukrainian Foreign Minister Dmytro Kuleba told Radio Free Europe/Radio Liberty in an interview earlier this month that he expected the first F-16s in Ukrainian airspace by the end of the Q1 2024.

"Training should start sometime in August, maybe at the beginning of September. Simultaneously, legal decisions necessary for the transfer of the aircraft and the aircraft themselves will be prepared. I think that if Ukrainian pilots fly the first F-16s in Ukrainian airspace by the end of the first quarter of next year, then this will be according to the schedule," Kuleba said.

The first Ukrainian pilots are expected to be trained to operate F-16s by next year but training for those pilots is likely to begin in August. Training will take place first in Denmark until a center can be set up in Romania—both countries are members of NATO.

Denmark and the Netherlands, also a NATO member, are leading international efforts to train Ukrainian pilots.

"Hopefully, we will be able to see results in the beginning of next year," Denmark's acting defense minister Troels Lund Poulsen told reporters in Vilnius on July 11 on the sidelines of the NATO summit.
Kortom de wil is er, dingen zijn wel degelijk van start aan het gaan en mogelijk eerder dan eerder werd verwacht.
Zelf hoop(te) ik - als mijlpaal van historische betekenis - dat nog dit jaar in Oekrane kon worden (proef)gevlogen met een F16 waarmee dan ook een stukje bevestiging komt dat het in Oekrane echt is geleverd, daar kan opstijgen en weer landen.

Ergens in een ander stuk usdefense 23mei23, las ik dat in militaire kringen alom bekend is (gemaakt) dat de F16's geen game changer zullen zijn voor de huidige situatie maar dat de inzet onderdeel is van een middel/lange termijnstrategie.
Op de korte termijn lijken vooral "bommen en granaten" dwz artillerie e.d. relevanter.

Niettemin zou het best "indrukwekkend" zijn wanneer op een eerder moment F16-jets in formatie een gele streep gaan trekken tegen een strakblauwe hemel. Zal (de)motiverend zijn voor respectievelijke partijen in het oorlogsveld.
pi_210225902
quote:
[ twitter ]
Nooit geweten dat optische apparatuur zo explosief was :+
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2023 @ 14:42:38 #49
3928 Ulx
pi_210225935
quote:
6s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:49 schreef nixxx het volgende:
Dat hele gedoe over f-16 en training en moeilijk moeilijk kan ook gewoon nog een rookgordijn zijn.. dat we over drie-zes maanden ineens filmpjes van f-16 met gele drietanden zien die overal bommen droppen.
Zou me ook niet verbazen.
pi_210225983
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 14:39 schreef Neezoistniet het volgende:

[..]
Nooit geweten dat optische apparatuur zo explosief was :+
Doe voortaan mijn contactlenzen heeeel voorzichtig in :7
A murky, forgotten land.
pi_210225985
twitter

quote:
Russian media report that the general director of PIRO-ROSS plant, Sergei Chankaev (where the explosion allegedly happened), has been detained and is being brought for interrogation.

Reportedly, director of the company hired illegal migrants for his enterprise. The owner of the pyrofirm allegedly claims that the explosion occurred in a neighboring workshop, not in the warehouse where he stored his pyrotechnics.
Does this mean that a Russian strategic military plant was renting out its premises for commerce and illegals were working there?

I'm not surprised.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 14:48:57 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210226012
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 14:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zou me ook niet verbazen.
Ik zou dat heel grappig vinden.

Maar de gedachtenfout daaraan is natuurlijk dat het kremlin zo slecht in z'n informatie zit dat ze het moeten hebben van de westerse MSM.

IPV dat ze op resp. plekken gewoon humint hebben. En op die manier dus exact weten wanneer wat start.
&lt;signature here&gt;.
pi_210226050
quote:
[ twitter ]
Daar wordt voorlopig even niets meer geproduceerd.
pi_210226149
quote:
Today I spoke with Prime Minister of the Netherlands Mark Rutte, and the key issue in our conversation was the protection of people, protection from Russian occupiers. We discussed in detail how to reinforce our warriors on the frontline and provide greater security to our cities and villages, to our entire land. We are preparing new defense packages, and I am grateful to Mark personally and to everyone in the Netherlands - each and every one who stands with Ukraine. We are preparing to upgrade our aviation with modern aircraft, and it is the Netherlands that can become a leader in the issue of F-16s for Ukraine. It is important that the Netherlands acceded to the G7 declaration on security guarantees for our country, and we discussed how these guarantees can be specified at the bilateral level. In addition, I invited Mark, Mr. Prime Minister, to participate in the Crimea Platform Summit at the level of leaders, which will take place on August 23.
https://www.president.gov(...)ali-bilsh-dosy-84797
pi_210226219

twitter
  woensdag 9 augustus 2023 @ 15:20:53 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210226347
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 14:46 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
[..]

Hello, my name is Kyrill Budanov, may I rent some space in your factory that produces strategic military equipment?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210226455
  woensdag 9 augustus 2023 @ 15:38:59 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 9 augustus 2023 @ 15:46:02 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210226717
quote:
Karma ^p^
A murky, forgotten land.
pi_210226943
Ohoh
twitter
pi_210226949
Russia’s new schoolbook aims to justify war on Ukraine
https://www.bbc.com/news/world-europe-66450520
pi_210226952
Western allies receive increasingly ‘sobering’ updates on Ukraine’s counteroffensive: ‘This is the most difficult time of the war’
https://edition.cnn.com/2(...)briefings/index.html

CNN begint ook wat meer realistische taal te spreken.
Plaats hier uw advertentie
pi_210226954
How Have Ukrainian Drones Beaten Russian Jammers — And Will It Last?
https://www.forbes.com/si(...)ense&sh=4f0b13a37caa
  Forum Admin woensdag 9 augustus 2023 @ 16:11:34 #65
pi_210226981
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:07 schreef AnneX het volgende:
Ohoh
[ twitter ]
Ik had vrijwel direct het idee dat Wagner een paard van Troje zou zijn voor Loekie.
pi_210227244
twitter

Dat dorp zouden ze toch al 3 keer heroverd hebben? :{
pi_210227353
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

De feitelijke herovering is nog niet geclaimd volgens mij maar wel dat het 'elk moment kan gebeuren'. En dat al 3 weken lang ;(
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2023 @ 16:48:47 #69
3928 Ulx
pi_210227362
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 14:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik zou dat heel grappig vinden.

Maar de gedachtenfout daaraan is natuurlijk dat het kremlin zo slecht in z'n informatie zit dat ze het moeten hebben van de westerse MSM.

IPV dat ze op resp. plekken gewoon humint hebben. En op die manier dus exact weten wanneer wat start.
Dan genereer je nog steeds ruis bij de Russen en daarmee krijg je indianenverhalen bij de gewone soldaten. Door onduidelijkheden en moeten ze bij de top toch weer alles controleren.

Dat die F16's komen weten ze wel. Maar hoeveel piloten? En hoe goed zijn ze getraind? En hoor je nou wel of geen Oekraiens accent in hun radio-engels?

En de Russische geheime dienst? Da's die club die voorspelde dat Europa zou kiezen voor goedkoop gas en dat Oekraners ze zouden opwachten met bloemen.

Ze kunnen zich beter bezighouden met het doodschieten van journalisten en het onderdrukken van dissidenten. Kunnen ze beter.
pi_210227403
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:10 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
Dat klinkt als zware PTSD :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 17:07:02 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210227530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan genereer je nog steeds ruis bij de Russen en daarmee krijg je indianenverhalen bij de gewone soldaten. Door onduidelijkheden en moeten ze bij de top toch weer alles controleren.

Dat die F16's komen weten ze wel. Maar hoeveel piloten? En hoe goed zijn ze getraind? En hoor je nou wel of geen Oekraiens accent in hun radio-engels?

En de Russische geheime dienst? Da's die club die voorspelde dat Europa zou kiezen voor goedkoop gas en dat Oekraners ze zouden opwachten met bloemen.

Ze kunnen zich beter bezighouden met het doodschieten van journalisten en het onderdrukken van dissidenten. Kunnen ze beter.
Ik hoop dat je gelijk hebt ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_210227542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 14:46 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
[..]

Hmm ja ja heel logisch allemaal :')
Die man maakt wapens voor het Russische leger (ongetwijfeld) en die gaan ze nu arresteren. Jaaaa preciessss.
Ruikt naar een cover-up, Russen die willen doen alsof het idd eigenlijk een heel normaal bedrijf had moeten zijn.
pi_210227618
Russische jongeren blijven samen debatteren: 'Maakt me niet uit dat politie me elk moment kan arresteren'
https://nos.nl/l/2486031
pi_210227748
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

3e keer is altijd de beste keer.
Vakman pur sang
pi_210227753
quote:
Doet me een beetje aan dit denken uit de begin van de oorlog.
twitter
pi_210227775
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:07 schreef AnneX het volgende:
Ohoh
[ twitter ]
Eerst maar eens fatsoenlijke bronnen zien.
Vakman pur sang
pi_210228016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:48 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De feitelijke herovering is nog niet geclaimd volgens mij maar wel dat het 'elk moment kan gebeuren'. En dat al 3 weken lang ;(
En dat over de hele linie.
Even een dorp rap grijpen zou wel eens lekker zijn.
pi_210228114
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En dat over de hele linie.
Even een dorp rap grijpen zou wel eens lekker zijn.
Ja ze hebben ook al een week Uruzaine omsingeld.

Het terugverover3n van wat ze in Kharkiv verloren hebben gaat wel vrij rap, daar is bijna alles al terug. Heeft Rusland natuurlijk geen tijd gehad om een verdediging te bouwen.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 18:05:19 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210228220
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja ze hebben ook al een week Uruzaine omsingeld.

Het terugverover3n van wat ze in Kharkiv verloren hebben gaat wel vrij rap, daar is bijna alles al terug. Heeft Rusland natuurlijk geen tijd gehad om een verdediging te bouwen.
Ja gelukkig maar. Alleen die bossen lijken de Russen wat gewonnen te hebben.
In het zuiden is het echt gewoon heel erg taai.
pi_210228255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Misschien handig voor die fps drones

[ twitter ]
Ik mis nog dat ze haar hand open vouwt en de drone een granaatje laat vallen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 9 augustus 2023 @ 18:32:54 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 9 augustus 2023 @ 18:36:45 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210228513
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Lange draad maar ook Rusland is hard op weg naar een drone supermacht te worden

[ twitter ]
[ twitter ]
Rusland moet een paar joekels van drones op Moscow krijgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 augustus 2023 @ 18:39:34 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210228543
Ben benieuwd hoe de oorlog er over een jaar eruit ziet als beide partijen maandelijks 100k drones produceren.
En wanneer er echte drone oorlogen komen van drones die elkaar proberen uit te schakelen.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 18:41:14 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210228562
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:22 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Wat een topdag vandaag :D
pi_210228933
twitter
  woensdag 9 augustus 2023 @ 19:12:28 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 9 augustus 2023 @ 19:14:59 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210228971
https://www.nrc.nl/nieuws(...)he-soldaten-a4171533

De mijnen liggen zelfs onder dode Russische soldaten
Militaire training Russische mijnen langs de frontlinies in Oekrane bemoeilijken het Oekraense tegenoffensief. „Op honderd vierkante meter vonden we 250 mijnen.”

Mineur Oleksandr legt Oekraense soldaten uit hoe ze moeten omgaan met mijnen. De Russen hebben langs het front uitgestrekte mijnenvelden aangelegd, met soms vijf mijnen per vierkante meter..
Mineur Oleksandr legt Oekraense soldaten uit hoe ze moeten omgaan met mijnen. De Russen hebben langs het front uitgestrekte mijnenvelden aangelegd, met soms vijf mijnen per vierkante meter..

In de schaduw van een boom krijgen tien Oekraense militairen bijles, over mijnen. De vijand, legt instructeur Oleksandr op een militair oefenterrein uit, grijpt iedere plek, iedere gelegenheid aan om mijnen te leggen. „Ze kunnen er een leggen tussen het hoge gras. Maar let ook op verrassingen en valstrikken. Onder een mijn kunnen nog drie mijnen liggen. Zelfs onder het lichaam van hun eigen omgekomen soldaten, die ze achterlaten, kan er een verstopt zitten.”

Oleksandr kan het weten. Nu is hij mijneninstructeur, maar bij het Oekraense tegenoffensief gaat hij als mineur voorop om Russische landmijnen onschadelijk te maken. Een dag per week geeft hij samen met andere instructeurs, allen mineurs, mijnenles aan militairen: hij leert hun hoe te zoeken naar mijnen en waar ze dan op moeten letten. De volgende dag, vertelt Oleksandr, moet hij weer naar het front, op 25 kilometer van het oefenterrein tussen Donetsk en Zaporizja.

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)he-soldaten-a4171533
pi_210229042
twitter

quote:
German Military Aid to Ukraine updated with ⬇️

Delivered:
— 10 Bandvagn 206
— 2 MIM-104 Patriot launchers
— 6,705 rounds DM125 155mm artillery ammunition (smoke shells) (already known)
— Material for explosive ordnance disposal
— 5 Border protection vehicles
pi_210229073
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:21 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
[..]

Zijn dat dan reserve launchers, vervanging voor mogelijke beschadigde launchers of hebben ze een tweede/derde unit bijgekregen?
pi_210229110
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:25 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zijn dat dan reserve launchers, vervanging voor mogelijke beschadigde launchers of hebben ze een tweede/derde unit bijgekregen?
Geen idee, neem aan uitbreiding maar daar is geen precieze info over gegeven.
pi_210229114
twitter
pi_210229138
twitter

twitter
pi_210229336

Nog geen informatie over de aanvallen van vandaag. Omdat hij al 15 uur oud is ofzo. Maar toch interessant.
pi_210229481
quote:
84s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat een topdag vandaag :D
Enter ice cube. Tevens gta san Andreas soundtrack
-Rabia Al-Basri
pi_210229496
quote:
11s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:11 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Zou een kleine wonder zijn als er slechts gewonden zijn gevallen
-Rabia Al-Basri
pi_210229507
quote:
At least three people have been killed in Russian shelling of the city of Zaporizhzhia on Wednesday in southeast Ukraine, President Volodymyr Zelensky said in a Telegram post.

"Zaporizhzhia. Another attack by Russian terrorists. As of now, three people have been reported dead. My condolences to the families," Zelensky said.
CNN
pi_210229550
quote:
The White House is downplaying a CNN poll that shows most Americans oppose Congress providing additional funding to support Ukraine in its war with Russia ahead of a reported administration request for more aid.

“We have seen throughout this war solid support from the American people, solid support from the Congress in a bipartisan and bicameral way for continuing to support Ukraine and we're going to stay focused on that,” National Security Council Coordinator for Strategic Communications John Kirby told reporters Wednesday.

Kirby said the aid is not only important to the people of Ukraine but also to European and NATO allies "given that this fighting is on the doorstep" of many of those countries.

Additionally, he said, it's a matter of “national security of the American people.”
"“I think it's important to remember that if we just sit back and we let Putin win, we let him take Ukraine, where does it stop next?” Kirby said. "

Senate Minority Leader Mitch McConnell called for continued support for Ukraine during an event in Louisville, Kentucky, on Wednesday. He pushed back on arguments from House Republicans — and some Senate Republicans — that Russian aggression in Ukraine is not an issue for the US.

Most of the money that we spend related to Ukraine is actually spent in the US, replenishing weapons, more modern weapons. So, it's actually employing people here and improving our own military for what may lie ahead," he said.
CNN
pi_210229658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:33 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Op een tank is er nog enige logica met die kooien, maar bovenop je eigen verder onbeschermde explosieven?

Het zal vast goed voor het moreel zijn ofzo.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 20:32:14 #101
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210230037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 20:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op een tank is er nog enige logica met die kooien, maar bovenop je eigen verder onbeschermde explosieven?

Zag laatst een foto waar het iets had tegengehouden. Tis natuurlijk meer geluk dan wijsheid en zal in een enkel geval helpen. Maar baat het niet, schaadt het niet.
pi_210230601
twitter
pi_210230748
Rusland gaat troepen aan westgrens versterken
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71264933

Rusland gaat de troepen aan grenzen in het westen van het land versterken. Dat zei defensieminister Sjojgoe in een bijeenkomst op zijn ministerie. Volgens hem heeft de versterking te maken met onder meer het NAVO-lidmaatschap van Zweden en het besluit van Polen om zijn leger te versterken. Sjojgoe beschuldigde het "gehele Westen" ervan een proxy-oorlog te voeren tegen Rusland en hij noemde de toetreding van Finland tot de NAVO en de aanstaande toetreding van Zweden "een ernstige destabiliserende factor".
pi_210230762
Duitse officier die informatie deelde met Rusland gearresteerd
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71265389

Duitse aanklagers hebben een militaire officier gearresteerd die informatie deelde met Rusland. De Duitser werkte op het militaire inkoopbureau en wordt verdacht van het doorgeven van geheime informatie aan de Russische inlichtingendienst.

Thomas H. benaderde sinds mei op eigen initiatief het Russische consulaat in Bonn en de ambassade in Berlijn en bood zijn medewerking aan. Hij zou zeker n keer tijdens zijn werk verkregen informatie hebben doorgespeeld aan een Russische inlichtingendienst.

Duitsland is een belangrijk doelwit van Russische spionageoperaties, omdat het land een van de grootste leveranciers van militair materieel aan Oekrane is. Thomas H. werd gearresteerd in Koblenz en zit voorlopig vast. Zijn huis en werkplek zijn doorzocht door de politie. Het Duitse ministerie van Defensie geeft geen commentaar op de zaak.
pi_210231453
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:14 schreef Aether het volgende:
Duitse officier die informatie deelde met Rusland gearresteerd
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71265389

Duitse aanklagers hebben een militaire officier gearresteerd die informatie deelde met Rusland. De Duitser werkte op het militaire inkoopbureau en wordt verdacht van het doorgeven van geheime informatie aan de Russische inlichtingendienst.

Thomas H. benaderde sinds mei op eigen initiatief het Russische consulaat in Bonn en de ambassade in Berlijn en bood zijn medewerking aan. Hij zou zeker n keer tijdens zijn werk verkregen informatie hebben doorgespeeld aan een Russische inlichtingendienst.

Duitsland is een belangrijk doelwit van Russische spionageoperaties, omdat het land een van de grootste leveranciers van militair materieel aan Oekrane is. Thomas H. werd gearresteerd in Koblenz en zit voorlopig vast. Zijn huis en werkplek zijn doorzocht door de politie. Het Duitse ministerie van Defensie geeft geen commentaar op de zaak.
Eigen initiatief... Je vraagt je af of dat dan medewerking voor geld is of uit ideologisch motief.
pi_210231633
Deze moscoviet heeft wel heel erg pech https://twitter.com/parro(...)366505438244864?s=20
-Rabia Al-Basri
pi_210231731
twitter

Terechte opmerking!
Vakman pur sang
pi_210231872
Gaan we de 100 roebel voor 1 dollar halen deze week? RIA houdt u op de hoogte!

Check ook de comment sectie.
pi_210231924
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]

Terechte opmerking!
En hoe verhouden de Oekraense uitgaven in 2017 zich hiertoe?
pi_210231970
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En hoe verhouden de Oekraense uitgaven in 2017 zich hiertoe?
Maakt niet uit.
Als zo’n werkweigerende hippy gaat eisen dat er zich jonge Europese mannen maar even die oorlog moeten oplossen mag hij de baard eraf krijgen.
Hij mag op zijn blote knien dankbaar zijn dat er mensen zijn met ballen die zich wel geven voor de veiligheid en toekomst van hun land en naasten.
Vakman pur sang
  woensdag 9 augustus 2023 @ 22:43:35 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210231984
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 20:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zal vast wel een praktijk geleerde noodsprong hebben ivm de javelins die min of meer van bovenaf neer suizen.

De truc zou dan zijn dat een raket buiten de raketbuizen en cabine van de MRL ontploft zonder dat de daarin geladen zooi wordt meegenomen. Daarnaast kan die kooi mogelijk dienen om er camouflage overheen te trekken.

Kan mij een promotie video herinneren dat bij eerdere tests met kooiconstructies - vooral bedoeld voor antitank granaten - nauwelijks meer bescherming boden. Dat gezegd hebben kan die video ook tot doel hebben gehad om de Russen dat idee - dat kooien niet echt helpen - te geven.

Maar goed, ik ga mee in de gedachten dat het een baat het niet, schaadt het niet verhaal zal hebben. Ook omdat wanneer die MLR wordt afgevuurd die in omgekeerde richting dan iets kan terug verwachten.
pi_210231990
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:08 schreef Slayage het volgende:
Deze moscoviet heeft wel heel erg pech https://twitter.com/parro(...)366505438244864?s=20
Sinds musk aan de macht is bij Twitter X blijven beelden van russen die pech hebben niet lang online staan blijkbaar :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 9 augustus 2023 @ 22:44:25 #114
323876 michaelmoore
pi_210231994
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:33 schreef oheng het volgende:
Gaan we de 100 roebel voor 1 dollar halen deze week? RIA houdt u op de hoogte!

Check ook de comment sectie.
het is hard gegaan deze week
107
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210232001
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maakt niet uit.
Als zo’n werkweigerende hippy gaat eisen dat er zich jonge Europese mannen maar even die oorlog moeten oplossen mag hij de baard eraf krijgen.
Hij mag op zijn blote knien dankbaar zijn dat er mensen zijn met ballen die zich wel geven voor de veiligheid en toekomst van hun land en naasten.
Oh maar dat eist niemand in het berichtje wat je deelt.
Overigens is dat oude staatje zonder Oekrane er bij voor mij vrij nutteloos.
pi_210232148
quote:
[ twitter ]

Terechte opmerking!
Is beroepsleger dus als het moet, moet Guido gewoon gaan. Of krijgt hij slechts salaris om in Nederland in de wei te spelen als er geen conflicten zijn?
pi_210232175
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 23:06 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Is beroepsleger dus als het moet, moet Guido gewoon gaan. Of krijgt hij slechts salaris om in Nederland in de wei te spelen als er geen conflicten zijn?
Denk dat die te oud is inmiddels voor die shit. Is ook wel een halve mafkees.
Maar begrijp zijn commentaar wel. Zo lekker van de zijlijn roepen als kansloze hippie dat de militairen, want daar gaat al teveel geld heen, het maar even moeten oplossen.
Vakman pur sang
pi_210232202
quote:
[ twitter ]

Terechte opmerking!
Die infographic is gebrekkig. Nederland en Polen staan er niet eens bij en horen kennelijk ook niet bij de groep Rest of Europe.
pi_210232233
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:44 schreef TLC het volgende:

[..]
Sinds musk aan de macht is bij Twitter X blijven beelden van russen die pech hebben niet lang online staan blijkbaar :r
Kweet niet. Ik kan de link gewoon gebruiken
-Rabia Al-Basri
pi_210232243
quote:
[ twitter ]

Terechte opmerking!
Echt van allebeide kansloze opmerkingen :')

Die ene gast die zegt dat in het Westen het geld op is, nou wat een onzin. Als er ergens het geld niet op is dan is dat in het Westen wel.
En die andere figuur die dan zegt dat omdat de NAVO veel geld uitgeeft er geen Russisch gevaar is? Beetje naief.
pi_210232253
Amerika vindt democratie in Oekrane belangrijk, maar in Pakistan not so much. Daar moeten ze het maar doen met een militaire junta. De eeuwige Amerikaanse dubbele moraal :r :r :r

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210232292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:44 schreef TLC het volgende:

[..]
Als je geen account hebt en zo'n link met 'gevoelige content' label klikt krijg je een melding dat de tweet niet bestaat. Maar hij is er wel.
pi_210232343
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 23:31 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Als je geen account hebt en zo'n link met 'gevoelige content' label klikt krijg je een melding dat de tweet niet bestaat. Maar hij is er wel.
Vaag
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2023 @ 23:44:04 #124
3928 Ulx
pi_210232383
twitter

Oh man....
  donderdag 10 augustus 2023 @ 00:12:14 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210232551
Mooie theorie, iemand zegt dat Luka een idioot is (bijvoorbeeld dat hem een kolonel positie beloofd is door Putin).
Iemand anders reageert dat hij juist heel slim is, door zich dommer voor te doen dan hij in werkelijkheid is wordt hij niet als een bedreiging gezien en mag hij z'n positie behouden.

https://www.reddit.com/r/(...)e/jvgjj6f/?context=3

He's one of the most unhinged leaders in the world.
=============
He is not actually that. He was playing an idiot for decades because he was not interested in being seen as threatening or dangerous dictator. He was only interested in power inside of the Belarus. Playing an idiot internationally to not be seen as a threat is his strategy.

He is very smart. He managed to stay in power for decades without Europe paying any attention to him or what he does. He is longest serving leader in the whole of Europe for a reason.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 00:17:15 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 donderdag 10 augustus 2023 @ 00:19:16 #127
3928 Ulx
pi_210232585
quote:
Wel lastig laden.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 00:21:08 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 10 augustus 2023 @ 00:22:36 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 10 augustus 2023 @ 00:27:48 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210232621
tldr: er wordt bewust op Ukrainse decoys geschoten en bewust melden ze dan dat ze een succes hebben geboekt. Iedereen in de keten wilt successen horen, niemand staat te wachten op "het was een decoy dus hebben we er niet op geschoten om munitie te besparen".
Een kapotte Bradley wordt meerdere dagen achter elkaar beschoten met verschillende wapens en gefilmd voor bewijs zodat ze elke dag een 'succes' kunnen laten zien
twitter
pi_210232633
quote:
Ik vraag me af hoe effectief zoiets is om eerlijk te zijn....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210233672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 23:24 schreef Slayage het volgende:
Amerika vindt democratie in Oekrane belangrijk, maar in Pakistan not so much. Daar moeten ze het maar doen met een militaire junta. De eeuwige Amerikaanse dubbele moraal :r :r :r

[ twitter ]
Democratie en vrijheid en al die andere onzin is alleen als het ze uitkomt.
pi_210233713
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 08:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Pakistan is een land dat op omvallen staat door alle interne problemen en vanwege de noeks is niet alleen de VS hier een beetje huiverig over.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 08:41:33 #134
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210233788
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Niet, zodra die omflikkert is het uitgeschakeld. Slecht design, waardeloos.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 augustus 2023 @ 08:53:20 #135
3928 Ulx
pi_210233842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Misschien leuk voor bij een wachtpost. Voor de aanval redelijk nutteloos denk ik. Misschien om even naar voren te sturen voor dekkingsvuur.
pi_210233895
quote:

[ twitter ]
Een geheim Pakistaans overheidsdocument 'suggests' dat de Amerikanen een gekozen premier weg willen werken.

Ja, met dit soort nieuws doen we precies niets.
pi_210234398
pi_210234447
quote:

[ twitter ]
Amerika is niet heilig maar het wezenlijke verschil tussen Oekrane en Pakistan is dat in die laatste de islam de dominante religie is. En waar dat het geval is, is over het algemeen weinig plaats voor zaken als wetenschap, rede, vooruitgang of democratie en blijft men hangen in een systeem van krijgsheren en stammetjes die elkaar bevechten.

We hebben diverse keren geprobeerd daar iets aan te doen en dat is nooit gelukt. De bevolking zit er ook niet op te wachten, trouwens.

En dit heeft niks met racisme of islamofobie te maken maar is gewoon de realiteit.
pi_210234464
https://nationalpost.com/(...)l-textbook-in-russia

Wat meer informatie over de nieuwe tekstboeken voor het laatste jaar van de middelbare school in Rusland. Dit zijn dingen die de scholieren nu gaan leren. Wat natuurlijk prima in het straatje past van de staatspropaganda.

quote:
Vladimir Putin has saved human civilization by invading Ukraine, according to a new propaganda-heavy textbook being taught to Russian schoolchildren.
quote:
The textbook’s last chapter falsely claims that Ukraine was going to join NATO when President Putin decided to invade.
quote:
Ukraine’s NATO membership, which still appears to be a distant prospect, would have forced Russia to declare war on the whole of NATO, the book claims: “This could have been the end of civilization. (We) could not let it happen.”
quote:
The authors also suggested that if Putin had waited, instead of attacking Ukraine, Russia would be in a sorry state, like it was in 1941 when it was invaded by Nazi Germany.
quote:
In the new textbook, the former culture minister has written a chapter titled “Russia is a country of heroes” which gives a brief summary of military “feats” performed by 18 Russian commanders and fighters in Ukraine.
quote:
One passage claimed that Ukraine is an “ultra-nationalist state” where “opposition has been banned and all things Russian have been branded as enemy.”
quote:
The textbook also erroneously claims that Ukraine had been plotting to turn the Black Sea port of Sevastopol into a NATO base before Russia annexed the Crimean peninsula in 2014.
quote:
It also describes the ensuing separatist war in eastern Ukraine as a popular uprising of local citizens while failing to mention that the fighting was triggered by rogue soldiers, led by former Russian intelligence agent Igor Girkin and latterly by regular Russian troops.
pi_210234554
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 10:07 schreef Delenlill het volgende:
https://nationalpost.com/(...)l-textbook-in-russia

Wat meer informatie over de nieuwe tekstboeken voor het laatste jaar van de middelbare school in Rusland. Dit zijn dingen die de scholieren nu gaan leren. Wat natuurlijk prima in het straatje past van de staatspropaganda.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Je zou erom lachen als het niet zo triest was.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 10:21:46 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210234626
quote:
Heb zo’n hekel aan die flauwekul YouTube filmpjes.
Heb er nog nooit een gekeken maar die kop elke keer op de thumbnail irriteert me al.
Ben van het lezen.
Vakman pur sang
pi_210234773
https://news.yahoo.com/ex(...)scale-000550939.html
https://www.ukrinform.net(...)-outside-moscow.html (video/foto's)
https://www.reddit.com/r/(...)ompilation_10082023/ (video)
Grote brand in Domodedovo, Moskou regio. Er staat een grote auto reparatie werkplaats, van 1000 vierkante meter, in de fik. Volgens lokale burgers is dit veroorzaakt door gasflessen die ontploften.

Volgens andere bronnen ging het om drones.
pi_210234815
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 10:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb er nog nooit een gekeken maar die kop elke keer op de thumbnail irriteert me al.
Ben van het lezen.
"Ben van het lezen", maar dan wel alleen pro-russische propaganda toch?
Zijn youtube kanaal is een goede bron van informatie, hij laat ook gewoon de verliezen en problemen aan de kant van Oekraine zien. Maar dat weet je niet, want jij kijkt niet verder dan een thumbnail.
pi_210234848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 10:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]
"Ben van het lezen", maar dan wel alleen pro-russische propaganda toch?
Zijn youtube kanaal is een goede bron van informatie, hij laat ook gewoon de verliezen en problemen aan de kant van Oekraine zien. Maar dat weet je niet, want jij kijkt niet verder dan een thumbnail.
Ik ben het wel met die user eens dat het dom posten van filmpjes (of nieuwsartikelen, zo je wil) zonder begeleidende tekst of eigen mening weinig toevoegt aan de discussie.

Voordat ik tijd steek in een filmpje lees ik graag waarom het volgens degene die het post de moeite van het kijken waard is.
pi_210234859
https://www.reddit.com/r/(...)eniy_klin_the_green/
https://t.me/zel_klin/32
quote:
Separatist partisan group Zeleniy Klin (The Green Wedge) claim to have blown up a Russian navy ship docked at a submarine base in Vladivostok. Zeleniy Klin advocate for the independence of the region of Green Ukraine, also known as the Russian Far East.
quote:
Good morning! Remember we recently asked you to collect intelligence about one supposedly protected and guarded place in Vladivostok? Finally, we can tell why all this was necessary.

Tonight, our partisans in Vladivostok blew up one of the ships of the Russian Navy!

Thus, we congratulate all the peoples of the Green Wedge on the International Day of the Indigenous Peoples of the World, and the occupiers on the Day of Military Glory of the Armed Forces of the Russian Federation

The fact of "cotton" is already confirmed by several media in Vladivostok. Unfortunately, we cannot report on the sinking of the ship or its serious damage, but the very fact of sabotage at the protected submarine base of the Pacific Fleet already indicates that the occupation authorities of the Russian Federation cannot provide security even seemingly so far from the Ukrainian line.

Occupiers, know:

Our partisans are a great people and you will never be able to protect yourself from them and feel safe. The "Eastern Frontiers" are officially under threat, under the threat of overthrowing the occupying power!

Brothers and sisters, giants of the Green Wedge, come to our fight!

Remember, our actions are a holy struggle for freedom and independence to the people of the Green Wedge.

We and only we are masters of our land, we are not occupiers, but fighters for freedom and justice.

We do not demand what belongs to others, we demand the return of what was taken from our ancestors: their will, land, and independence.
pi_210234898
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben het wel met die user eens dat het dom posten van filmpjes (of nieuwsartikelen, zo je wil) zonder begeleidende tekst of eigen mening weinig toevoegt aan de discussie.

Voordat ik tijd steek in een filmpje lees ik graag waarom het volgens degene die het post de moeite van het kijken waard is.
De Newyork Times is by far de beste krant geweest in dit conflict.
Die stijgen mijlenver uit bij de rest qua professionaliteit en nieuwswaarde.
Die hebben verschillende journalisten echt in het front lopen.
Vakman pur sang
pi_210234900
quote:
Best wel zwakke argumentatie. Jammer dat die eenregelige twitter-denkwijze zo sterk verspreid word, om iedere nuance ook kapot te maken en mensen in confoirmation-bubble's te duwen.

Ik heb verder een rothekel aan Putin, maar bij de ecuadoriaanse presidents-kandidat denk ik dat de kans dat hij vermoord zou zijn wegens zijn standpunt over Putin eerder relatief gering is en de kans dat de daders te maken hebben met bepaalde gangs-/drugs-kartels en banden met de lokale politieke partijen in Ecuador zelf
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210234936
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Niet alles hoeft een discussie te zijn. Veel van die filmpjes zijn samenvattingen van wat er recent gebeurd is, om dan nog een verhaaltje er bij te zetten is gewoon onzin, daar er al veel eerder van langsgekomen is, maar dan met meer informatie en inzichten. En nieuws is nieuws. hoeft ook niet een discussie op te volgen. Het melden van bepaalde nieuws maakt het lezen van dit topic al waard voor mij.

Sterker nog, soms zijn ellenlange discussies over steeds weer dezelfde onderwerpen/dingen een reden voor mij om het topic voor een paar uurtjes links te laten liggen tot deze weer voorbij zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Delenlill op 10-08-2023 11:15:42 ]
  donderdag 10 augustus 2023 @ 10:59:54 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210235017
quote:
Heb er nog nooit een gekeken
The copium is strong in this one.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210235023
quote:

[..]
Ben van het lezen.
ChatGPT - Samenvattingen van websites en YouTube-video's

https://chrome.google.com/webstore/detail/chatgpt--summarize-every/cbgecfllfhmmnknmamkejadjmnmpfjmp
pi_210235027
Kijk dit is weer een reportage van de frontlinie.
Die lui zijn gewoon ter plekke. ^O^

https://www.nytimes.com/2(...)ounteroffensive.html

Deze werd besproken op BNR net.
En de dag ervoor ook eentje

[ Bericht 12% gewijzigd door Lospedrosa op 10-08-2023 16:44:52 ]
Vakman pur sang
pi_210235124
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 08:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
That's a bingo
-Rabia Al-Basri
pi_210235375
Doe maar niet

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2023 12:18:33 ]
pi_210235536
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2023 12:33:26 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210235622
-dikke doei, ik laat reactie wel staan-

Ik denk niet dat er ook maar n internationaal agerende macht bestaat die kennelijk die ene 'perfecte' moraal zou hebben...
iedere politiek is gewoon ook belangenpolitiek of Real-politik.
en zelfs oorlog is gewoon een voortzetting van een altijd plaatsvindende poging tot invloedname in bepaalde ontwikkelingen waarvan een ander land meent dat het haar belangen zou schaden of denkt dat ze wat te winnen zou hebben om er 'sturend' op te treden...

Hierbij is een politiek van invloedname door Economische samenwerking en Handel (zoals al door Montesqieu gedfinieerd als 'Doux commerce' https://en.wikipedia.org/wiki/Doux_commerce ) eigenlijk net zo goed vergeklijkbaar als juist oorlogvoering tegen een land of juist het sluiten van militaire bondgenootschappen.

Economisch sterke blokken hebben altijd een voordeel, overigens zowel bij oorlogvoering als economische invloedname, maar ook risico's.
bv het samenwerken met sterk groeiende partners kan voor een grootmacht soms ook tot bedreiging van binnenlandse belangen leidden en tot protectionisme, militaire samenwerking kan evengoed ertoe leiden dat andere machten 'parasiteren' op de macht van een sterke partij, om hun eigen belangen te dienen.
Lange oorlogvoering tegen kleine landen kan ook een grootmacht problemen opleveren met binnenlandse opinievorming (zie VS in Vietnam, de nasleep van bv de Irak- en Afghanistan-oorlogen (waarbij de laatste zowel voor de VS alswel voor Rusland tot een catastrofe werd omdat militaire doelen niet haalbaar bleken en een langdurige status-quo veelal de zwakste partij het meest dient, of juist ook derde belanghebbenden aanlokt))

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2023 12:35:47 ]
  donderdag 10 augustus 2023 @ 11:52:20 #158
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210235649
"Mom, let me explain. Over here, we have a man who underwent a (heart) operation in Moscow...And guess what? They're telling him he's fit for military service, that he's healthy.

"There is another boy who's almost blind. He can't even see beyond his own hands. But guess what they're saying? They're also calling him healthy."

twitter
pi_210235662
Merkwaardige titel want volgens mij zet de daling juist door als de centrale bank stopt met steunmaatregelen.

quote:
Duikvlucht Russische roebel even voorbij na ingreep centrale bank

De waarde van de roebel heeft deze week het laagste niveau bereikt in zestien maanden. Voor 1 euro betalen Russen nu 106 roebel. De lange daling lijkt even voorbij nu de Russische centrale bank ingrijpt.

Sinds vorig jaar was de waarde van de Russische roebel bijna gehalveerd. Alleen in de maanden na het uitbreken van de oorlog in Oekrane was de roebel nog minder waard.

Handelsbeperkingen en de afgenomen (waarde van de) export van gas en olie drukten de waarde van de roebel. Maar die lange waardedaling lijkt nu even voorbij.

De Russische centrale bank liet woensdag weten te stoppen met de aankoop van andere valuta voor de Russische overheid.
Valuta-experts menen dat er voor een echte waardestijging van de munt nog meer actie nodig is.
quote:
Euro/Russian Ruble
Last Updated: Aug 10, 2023 5:51 a.m. EDT

107.65
1.34 1.26%
Previous Close
₽106.31
pi_210235796
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Je onderschat ze, die hebben zelfs een driedubbele moraal.
Koopman, dominee en ….?
pi_210235836
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:53 schreef Digi2 het volgende:
Merkwaardige titel want volgens mij zet de daling juist door als de centrale bank stopt met steunmaatregelen.
[..]
[..]

Dan is het woordje “even” in de titel toch juist redelijk raak?
pi_210235972
Niet ok

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2023 12:22:23 ]
  donderdag 10 augustus 2023 @ 12:18:25 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210236057
-ikmoest lachen maar verwijderd want reactie op verwijderde post

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2023 12:21:30 ]
pi_210236154
twitter
pi_210236227
twitter
pi_210236258
twitter
pi_210236283
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 12:38 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Ah, weer een nieuw doelwit.
Wachten tot het klaar is en weer bommetje er op.
pi_210236344
zou een heleboel oplossen als polen wit-rusland binnenvalt en overneemt. Suwalski gap veilig,, konigsberg afgezonderd, kiev een stuk veiliger, bewaking langs noordgrens oekraine kan ingezet worden tegen rusland, [utin verliest een bondgenoot en productiemogelijkheid, ,litouwen en letland veiliger, wagner geen issue meer in die streek, en het allerbelangrijkst: een volk dat van een dictator verlost is, de meerderheid is voor het westen.

waarchijnlijk zal het zonder al te veel geweld kunnen, het leger staat niet faliekant achter de president
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210236378
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 12:38 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Is de ideale plek voor een pontoonbrug. Vraag me af of die storm shadows een goede investering zijn daar op die brug, groeien ook niet tot aan de hemel natuurlijk.
pi_210236384
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 12:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ah, weer een nieuw doelwit.
Wachten tot het klaar is en weer bommetje er op.
Zo'n brug is waarschijnlijk een stuk beter voorradig dan een storm shadow.
pi_210236404
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 12:51 schreef Bensel het volgende:
zou een heleboel oplossen als polen wit-rusland binnenvalt en overneemt. Suwalski gap veilig,, konigsberg afgezonderd, kiev een stuk veiliger, bewaking langs noordgrens oekraine kan ingezet worden tegen rusland, [utin verliest een bondgenoot en productiemogelijkheid, ,litouwen en letland veiliger, wagner geen issue meer in die streek, en het allerbelangrijkst: een volk dat van een dictator verlost is, de meerderheid is voor het westen.

waarchijnlijk zal het zonder al te veel geweld kunnen, het leger staat niet faliekant achter de president
Het westen heeft geen zin meer in boots on the ground, en Poetin heeft kernwapens gestald in Wit-Rusland.

Dit gaat dus nooit gebeuren.
pi_210236439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 12:54 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Is de ideale plek voor een pontoonbrug. Vraag me af of die storm shadows een goede investering zijn daar op die brug, groeien ook niet tot aan de hemel natuurlijk.
in een oorlog is logistiek het meest belangrijke wat er is. Zonder goede logistiek geen leger. deze bruggen (het zijn er niet heel veel) zijn daardoor een enorm waardevol target. ZOnder die bruggen kunnen er nauwelijks versterkingen vanuit de krim richting kherson en omstreken gaan, en andersom valr sw keim veel moeilijker te bevoorrdaden. Dus ja, het is een hele shitload aan storm shadow raketten waard.
Twitch.tv/bensel15
pi_210236455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:00 schreef Bensel het volgende:

[..]
in een oorlog is logistiek het meest belangrijke wat er is. Zonder goede logistiek geen leger. deze bruggen (het zijn er niet heel veel) zijn daardoor een enorm waardevol target. ZOnder die bruggen kunnen er nauwelijks versterkingen vanuit de krim richting kherson en omstreken gaan, en andersom valr sw keim veel moeilijker te bevoorrdaden. Dus ja, het is een hele shitload aan storm shadow raketten waard.
Ja dat is allemaal logisch maar als een brug binnen een dag (ofzo) weer gerepareerd is dan is het de vraag of je niet beter een munitiedepot of commandocontrole ofzo aan kan vallen met je storm shadows.

Bij een grote brug zoals de Kerchbrug is het logisch, die kan je niet vervangen. Of een spoorbrug.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze van de UK maar 50 storm shadows hebben gehad, en nu ook zoiets van de Fransen.
pi_210236476
Over de grote fabriek explosie:
quote:
A source in the emergency services told RIA Novosti that the explosion had taken place due to a violation of technical procedures.
https://www.rt.com/russia(...)moscow-region-video/

Was Ivan toch weer aan het roken in de explosievenkamer die domoor.
pi_210236478
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 12:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het westen heeft geen zin meer in boots on the ground, en Poetin heeft kernwapens gestald in Wit-Rusland.

Dit gaat dus nooit gebeuren.
Je kunt ze stallen, maar afvuren is toch een heel ander ding. Als hij er 1 durft af te vuren, dan zijn er binnen no time boots on the ground in ukraine. (mad zal niet gebeuren bij 1 nuke) En rusland wordr dan echt een paria in de wereld. Want ook een india en andere relatief bevriende landen zullen dan hun vingers van rusland aftrekken. Dat is politieke zelfmoord.
Twitch.tv/bensel15
pi_210236677
pi_210236688
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:05 schreef Bensel het volgende:

[..]
Je kunt ze stallen, maar afvuren is toch een heel ander ding. Als hij er 1 durft af te vuren, dan zijn er binnen no time boots on the ground in ukraine. (mad zal niet gebeuren bij 1 nuke) En rusland wordr dan echt een paria in de wereld. Want ook een india en andere relatief bevriende landen zullen dan hun vingers van rusland aftrekken. Dat is politieke zelfmoord.
Rusland gaat geen atoombom gooien maar mocht dat wel zo zijn dan koopt India nog steeds Russische olie. Anders ligt hun economie plat en dat willen ze uiteraard niet. Zelfde geldt voor China. Politiek gezien zullen ze wel last krijgen ja.
pi_210236690
quote:
Lekker, kan je als Rus ook amper nog thuiswerken.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 13:42:30 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210236865
premium

tldr: Ukrainse asielzoekers krijgen een woning in Westland maar wonen er niet en gaan terug naar Ukraine op vakantie. Oftewel ze hebben die woningen helemaal niet nodig.

https://www.telegraaf.nl/(...)eeg-of-onderverhuurd
Statushouders en Oekraners soms maandenlang op vakantie: woningen leeg of onderverhuurd

DE LIER - In het Westland is ophef ontstaan over woningen van statushouders en Oekraense vluchtelingen die ’vaak langere tijd leegstaan’. Coalitiepartij Westland Verstandig trekt aan de bel en wil dat de gemeente tegen deze ’ongewenste ontwikkeling’ gaat optreden.
pi_210236917
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:42 schreef slashdotter3 het volgende:
premium

tldr: Ukrainse asielzoekers krijgen een woning in Westland maar wonen er niet en gaan terug naar Ukraine op vakantie. Oftewel ze hebben die woningen helemaal niet nodig.

Statushouders en Oekraners soms maandenlang op vakantie: woningen leeg of onderverhuurd

DE LIER - In het Westland is ophef ontstaan over woningen van statushouders en Oekraense vluchtelingen die ’vaak langere tijd leegstaan’. Coalitiepartij Westland Verstandig trekt aan de bel en wil dat de gemeente tegen deze ’ongewenste ontwikkeling’ gaat optreden.
Terechte ophef.
pi_210236950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Terechte ophef.
ja, dit is moreel gezien gewoon fout. Maar niet te voorkomen, er zijn altijd mensen die dit proberen
Twitch.tv/bensel15
pi_210236972
quote:
premium

Typerend dat dit bericht uit het racistische Westland komt, dat altijd bezig is om migranten te weren. Past uiteraard precies in het straatje de Telegraaf.
-Rabia Al-Basri
pi_210236979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:51 schreef Bensel het volgende:

[..]
ja, dit is moreel gezien gewoon fout. Maar niet te voorkomen, er zijn altijd mensen die dit proberen
Dit zijn geen vluchtelingen maar migranten, en dienen dus ook als zodanig te worden behandeld. Dus uit de asielprocedure zetten en gewoon bij de ambassade een visumaanvraag indienen.

Maar hier gaat geen politicus z’n vingers aan branden.
pi_210236993
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:53 schreef Slayage het volgende:

[..]
Typerend dat dit bericht uit het racistische Westland komt, dat altijd bezig is om migranten te weren. Past uiteraard precies in het straatje de Telegraaf.
Wat is hier racistisch aan? Als je gewoon op vakantie kan naar het land van herkomst, waarvoor ben je dan precies op de vlucht? Anders dan oneigenlijk gebruik van de regeling (= fraude) kan ik het niet noemen eigenlijk.
  Forum Admin donderdag 10 augustus 2023 @ 14:01:10 #186
pi_210237071
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit zijn geen vluchtelingen maar migranten, en dienen dus ook als zodanig te worden behandeld. Dus uit de asielprocedure zetten en gewoon bij de ambassade een visumaanvraag indienen.

Maar hier gaat geen politicus z’n vingers aan branden.
Natuurlijk niet. Dat betekent kleur bekennen en zul het voor iedereen die dit flikt doen. Oftewel, toegeven dat veel asielzoekers die nu in de procedure zitten simpelweg migranten zijn.

En dat zijn er nogal wat.
pi_210237191
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Dat betekent kleur bekennen en zul het voor iedereen die dit flikt doen. Oftewel, toegeven dat veel asielzoekers die nu in de procedure zitten simpelweg migranten zijn.

En dat zijn er nogal wat.
Hier wat over zeggen wordt ook al snel gezien als goedkoop scoren over de rug van zielige vluchtelingen, terwijl het gemaakte punt gewoon terecht is en ook het draagvlak voor de opvang ondergraaft.

Je kan er nu al vergif op innemen dat er straks geen Oekraner terug gaat. Dat wordt het zoveelste generaal pardon, want “zielig en de kindjes zijn al geworteld”.
pi_210237233
pi_210237235
quote:
As of Thursday morning, 12 people remain missing, 60 victims have been treated, and one woman died in hospital, according to authorities. Rescuers are continuing to search the rubble.
CNN

Over die explosie in Rusland.
pi_210237327
twitter

Het is in ieder geval nooit de schuld van de politieke top die het land in de afgrond heeft gestort door het starten van een genocidale veroveringsoorlog :')
pi_210237344
quote:
Zit ik net te luisteren. De stand van de roebel is net zo belangrijk al de situatie aan het front.
  Forum Admin donderdag 10 augustus 2023 @ 14:32:43 #192
pi_210237408
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:24 schreef oheng het volgende:

[..]
Zit ik net te luisteren. De stand van de roebel is net zo belangrijk al de situatie aan het front.
Dat is inderdaad de lijm die alles bij elkaar houdt, zodra de gemiddelde rus het lastig krijgt kan (en zal het waarschijnlijk) snel over zijn met Poetin en de oorlog.
pi_210237416
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:24 schreef oheng het volgende:

[..]
TLDW? Ik kan nu even niet kijken.
pi_210237551
quote:

[..]
Idd zo racistisch dat ze honderdduizenden arbeidsmigranten hebben werken in het Westland.

:z
pi_210237570
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de lijm die alles bij elkaar houdt, zodra de gemiddelde rus het lastig krijgt kan (en zal het waarschijnlijk) snel over zijn met Poetin en de oorlog.
issue is dat de gemiddelde rus in een dorp woont en eigen eten verbouwt zonder enige luxe. Het deel in de steden dat niet in avolledig afgeragde soviet appartementen woont, die zou evt in opstand komen, de rest kan het geen f schelen, dat is een ver van hun bed show.En van degenen die in opstand hadden kunnen komen is er een groot deel inmiddels vertrokken naar het buitenland. De rest, mochten die opstandig raken, worden opgepakt en naar het front gestuurd.
Twitch.tv/bensel15
pi_210237683
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Idd zo racistisch dat ze honderdduizenden arbeidsmigranten hebben werken in het Westland.

:z
Ze mogen er overdag zwoegen en aan het einde van de dag moeten ze optyfen naar den Haag of Rotterdam, omdat er niet mogen wonen :')
-Rabia Al-Basri
pi_210237696
Zie er ook graag een Forum utopia met Baudet aan het hoofd :Y)

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210237705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:51 schreef Bensel het volgende:

[..]
issue is dat de gemiddelde rus in een dorp woont en eigen eten verbouwt zonder enige luxe. Het deel in de steden dat niet in avolledig afgeragde soviet appartementen woont, die zou evt in opstand komen, de rest kan het geen f schelen, dat is een ver van hun bed show.En van degenen die in opstand hadden kunnen komen is er een groot deel inmiddels vertrokken naar het buitenland. De rest, mochten die opstandig raken, worden opgepakt en naar het front gestuurd.
De Russen kan het ook geen flikker schelen dat er doden vallen. In het Westen zou er enorme ophef zijn, maar daar haalt iedereen z’n schouders op want “in een oorlog moeten er nou eenmaal mensen naar het front en de dood is dan een bedrijfsrisico”.
pi_210237822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:51 schreef Bensel het volgende:

[..]
De rest, mochten die opstandig raken, worden opgepakt en naar het front gestuurd.
Maakt niet zoveel meer uit, ze worden sowieso evengoed naar het front gestuurd. Naar het schijnt, de stedelingen juist in veel mindere mate.
pi_210237946
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:05 schreef Bensel het volgende:

[..]
1 nukeje moet kunnen.
Zo’n excuus nukeje. Oeps ja sorry, verkeerde knopje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lospedrosa op 10-08-2023 15:43:00 ]
Vakman pur sang
  donderdag 10 augustus 2023 @ 15:43:55 #201
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210238106
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 15:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
1 nukeje moet kunnen.
Zo’n excuus nukeje. Oeps ja sorry, verkeerde knopje.
Ja, op je hoofd.
&lt;signature here&gt;.
pi_210238107
Ik weet vrij zeker dat er iemand van BNR radio hier meeleest en de items in zijn Oekrane nieuwsupdate meeneemt. :W
Vakman pur sang
pi_210238220
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik weet vrij zeker dat er iemand van BNR radio hier meeleest en de items in zijn Oekrane nieuwsupdate meeneemt. :W
Lijkt me sterk. Ze lezen gewoon veel van dezelfde Twitter accounts, subreddits en websites. Vandaar de overlap.
pi_210238418
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar geloof ik echt geen ene bal van. Er is nog niets gebeurd wat daar op lijkt en de gemiddelde Rus heeft net genoeg om geen risico’s te lopen.

Grote volksopstand, die hoop heb ik wel opgegeven.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 16:17:14 #205
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210238438
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Daar geloof ik echt geen ene bal van. Er is nog niets gebeurd wat daar op lijkt en de gemiddelde Rus heeft net genoeg om geen risico’s te lopen.

We schakelen nu weer over naar hopen op economische collapse.

En als dat zich niet voltrekt natuurlijk weer cholera uitbraken, kou en hongersnood bij de Russen in de herfst en winter.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator donderdag 10 augustus 2023 @ 16:19:29 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210238447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 15:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Lijkt me sterk. Ze lezen gewoon veel van dezelfde Twitter accounts, subreddits en websites. Vandaar de overlap.
ik zou wel meelezen als ik journalist was

gewoon 1 of 2 keer per dag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210238559
quote:
88s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zou wel meelezen als ik journalist was

gewoon 1 of 2 keer per dag
Ja oke, de geniale inzichten van user Ronald-Koeman zijn inderdaad wel het lezen waard. Ik snap dat ze dat bij BNR niet willen missen.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 16:42:41 #208
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 10 augustus 2023 @ 16:56:14 #209
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210238864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat is hier racistisch aan? Als je gewoon op vakantie kan naar het land van herkomst, waarvoor ben je dan precies op de vlucht? Anders dan oneigenlijk gebruik van de regeling (= fraude) kan ik het niet noemen eigenlijk.
Zeggen dat je gewoon veilig naar Oekrane kan gaan, zeggen dat Oekrane een veilig land is :? :?
Wat heb jij gedronken?

quote:
premium

Waarom zouden ze die woningen niet nodig hebben?
Oekraners zijn hier alleen maar omdat ze niet veilig in hun eigen land kunnen wonen, velen van hen gaan het liefst zsm terug naar Oekrane.

Alleen voor nu hebben ze een veilige woning nodig, waaronder in bv Nederland.
Dat ze dan eens terug gaan naar hun eigen land lijkt mij wel voor te stellen.
Ze hebben daar alles achter moeten laten.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 17:15:27 #211
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210238942
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 12:51 schreef Bensel het volgende:

Hmmm.... hoe graag sommigen ook staan te trappelen en de Russen dat vuurtje graag willen opstoken, gaat Polen naast & als lid van de NATO zeker niet en laat staan op eigen houtje, Wit-Rusland binnenvallen.

Het verzet tegen een dictatuur zal toch echt van binnenuit moeten komen. Een dictator en hier zetbaas, zal zorgen dat dwarsliggers worden verwijderd en de rest voorzien van voldoende redenen om de potentaat niet aan de dijk te (kunnen) zetten.
pi_210238963
quote:
18s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmm.... hoe graag sommigen ook staan te trappelen en de Russen dat vuurtje graag willen opstoken, gaat Polen naast & als lid van de NATO zeker niet en laat staan op eigen houtje, Wit-Rusland binnenvallen.

Het verzet tegen een dictatuur zal toch echt van binnenuit moeten komen. Een dictator en hier zetbaas, zal zorgen dat dwarsliggers worden verwijderd en de rest voorzien van voldoende redenen om de potentaat niet aan de dijk te (kunnen) zetten.
Misschien heeft Polen nog wel een PMC?
Een soort Wagner.pl
Kan Polen iedere betrokkenheid ontkennen. :P
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210239024

Mooie hoge resolutie beeld van een paar loopgraven bij Robotyne.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 17:28:38 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210239050
quote:
premium

Onderbuikartikel en/of iemand al of niet waar dan ook (niet) naar terug/gaat, is in binnen de regels van onze samenleving en bestel, een eigen keuze.

Ik ken mensen die asiel genieten en juist omdat ze hier dat asiel hebben, dan in volledige vrijheid met die bescherming kunnen staan en gaan waar zij maar willen. Waar wmb het probleem vooral zit dat het Nederlands beleid niet standvastig is en men geen duidelijk keuzes wil maken. Enerzijds wil men de goede herder zijn maar niet bereid om de wolf die de schapen bijt buiten de eigen hekken houden.

Ik blijf het niet snappen waarom dit soort artikelen voet aan de grond krijgen zijn om te belichten dat anderen ook hun vrijheden aan het beleven zijn. De partij(en) die daar problemen mee hebben, moeten zich de ogen uit hun strontkont schamen om over de rug van whatever migranten, "zieltjes" te winnen.
pi_210239072
quote:
18s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:28 schreef Vallon het volgende:

[..]
Onderbuikartikel en/of iemand al of niet waar dan ook (niet) naar terug/gaat, is in binnen de regels van onze samenleving en bestel, een eigen keuze.

Ik ken mensen die asiel genieten en juist omdat ze hier dat asiel hebben, dan in volledige vrijheid met die bescherming kunnen staan en gaan waar zij maar willen. Waar wmb het probleem vooral zit dat het Nederlands beleid niet standvastig is en men geen duidelijk keuzes wil maken. Enerzijds wil men de goede herder zijn maar niet bereid om de wolf die de schapen bijt buiten de eigen hekken houden.

Ik blijf het niet snappen waarom dit soort artikelen voet aan de grond krijgen zijn om te belichten dat anderen ook hun vrijheden aan het beleven zijn. De partij(en) die daar problemen mee hebben, moeten zich de ogen uit hun strontkont schamen om over de rug van whatever migranten, "zieltjes" te winnen.
Ja maar het blijft toch raar dat iemand zegt te zijn gevlucht voor wat dan ook, maar vervolgens wel “op vakantie” gaat naar de plek waar die persoon vandaan gevlucht is? Dan zou je zeggen dat het met dat acute gevaar ook wel meeviel?
pi_210239083
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Een soort Wagner.pl
Desnoods als stukadoors vermomd O-)
A murky, forgotten land.
pi_210239119
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja maar het blijft toch raar dat iemand zegt te zijn gevlucht voor wat dan ook, maar vervolgens wel “op vakantie” gaat naar de plek waar die persoon vandaan gevlucht is? Dan zou je zeggen dat het met dat acute gevaar ook wel meeviel?
Het gevaar is natuurlijk gemobiliseerd en daarna afgeschoten worden.
Als je in het noorden woont ben je verder relatief veilig. Vandaar ook de vakanties, want met asielstatus kan er geen beroep meer worden gedaan om het leger te dienen.
Vakman pur sang
pi_210239139
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gevaar is natuurlijk gemobiliseerd en daarna afgeschoten worden.
Als je in het noorden woont ben je verder relatief veilig. Vandaar ook de vakanties, want met asielstatus kan er geen beroep meer worden gedaan om het leger te dienen.
En daar heb ik dan toch wel moeite mee.
pi_210239165
Ik kan me goed voorstellen dat je als vrouw met je kinderen uit Mariupol gevlucht bent, en in NL opgevangen wordt. En dat je man vervolgens vecht in het Oekraense leger.
En dat je tijdens zijn verlof hem kort kunt zien in Lviv. Ook voor de kinderen fijn.

Wil niet zeggen dat je ook best terug naar Mariupol kunt met je gezin.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210239175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nederland en vele andere landen werken mee aan het huisvesten van deserteurs.
Wmb vrouwen, kinderen en bejaarden welkom.
Vakman pur sang
pi_210239178
Kom er nu pas achter dat itt atacms en SS, de taurus ipv 300km, 500km ver gaat.

Dat gaat echt een verschil maken zodra Oekraine die krijgt. Alhoewel ik vrees dat oekraine ze niet mag gebruiken voor Rusland. Maar het zal iig alles op de krim kunnen raken nu.
pi_210239197
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom? Veel van die Oekraense vluchtelingen vervullen hier ook vacatures die anders open bleven staan. Ik zie ze bijna in elke sector aan de slag gaan. Die lui hebben dan toch ook recht op vakantie, ook naar hun thuisland omdat grote delen gewoon veilig zijn.

Vaak steunen ze ook mensen aldaar met het hier verdiende geld of zetten zich in als vrijwilliger bij bijvoorbeeld inzamelingsacties.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  donderdag 10 augustus 2023 @ 17:51:01 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210239247
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja maar het blijft toch raar dat iemand is gevlucht voor wat dan ook, maar vervolgens wel “op vakantie” gaat naar de plek waar die persoon vandaan gevlucht is? Dan zou je zeggen dat het met dat acute gevaar ook wel meeviel?
Het is niet zozeer raar maar vooral een eigen waarneming die dan wordt afgezet als maatstaf tegen andermans overweging(en). Wat iemand hooguit kunt zeggen is dat die het anders of niet zouden doen.
Er zijn verder allerlei redenen te bedenken om hier een huis hebbend dan daar wel de - weet ik veel - tenten op te gaan zetten.

Zover ik weet worden Oekraners geen reisbeperkingen opgelegd en kan iemand daar hooguit wat van vinden. Ik verwijt de riooljournalistiek is dat zij betrokkenen niet bevragen over hun standpunten. Het journaille komt hier op slinkse manier weg dat zij slechts (eenzijdig) "verslag" wordt gedaan, zonder dat inhoudelijk verder te duiden.
Ik ga dit soort artikelen bijna zien als vooropgezet doel, om - tbv clickbaits - te destabiliseren.

Voor mij is er ook een grens dat een gekozen -en zitting hebbende partij, dit soort onrechtmatige uitlatingen doet. Wanneer je het niet eens bent met het beleid, verander dan de regels. Ga echter niet over de rug van mensen in what-ever omstandigheden, een punt proberen te maken.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 17:53:55 #224
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210239267
quote:
18s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:28 schreef Vallon het volgende:
Onderbuikartikel
Bijna. Een huurwoning mag je vrijwel nooit onderverhuren. Particulier niet, en sociale huurwoning niet.

Maar voor de rest is het wmb niet zo'n issue, nee.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 18:06:04 #225
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210239366
Onder de noemer: ik geloof er niks van.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 18:06:28 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210239370
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:43 schreef skysherrif het volgende:
Kom er nu pas achter dat itt atacms en SS, de taurus ipv 300km, 500km ver gaat.

Dat gaat echt een verschil maken zodra Oekraine die krijgt. Alhoewel ik vrees dat oekraine ze niet mag gebruiken voor Rusland. Maar het zal iig alles op de krim kunnen raken nu.
Ik hoop/denk ook dat Oekrane er op blijft toezien dat verkregen wapens niet zullen worden gebruikt op -en met als doel Russisch soverein gebied te bestoken. Dat Oekrane die wapens gebruik in Russen uit haar sovereine staat te verdrijven - incl de Krim en aanvoerroutes - is haar legitieme recht.

De vraag of een weg/vliegveld of haven in grensgebieden mogen worden bestookt van waaruit het oorlogsgeweld ontstaat, is een lastige. In die gevallen moet zorgvuldig afgewogen worden of en welke destructiemethode wordt toegepast. Liefst met onweerlegbaar bewijs zodat daar(over) geen misverstand kan ontstaan.

Ik vermoed/denk dat vwb de inzet van lange afstandswapens er zorgvuldig intel overleg zal plaatsvinden zodat partijen niet buiten de eigen pot gaan plassen. Het zou/zal mij verder niet verbazen dat er ergens een inactivatie is ingebouwd zodat grensoverschrijdende wapens - w.o. straks ook de F16 - niet functioneren buiten de voor hun ingestelde perimeter.
pi_210239391
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zo simpel is het. Als je hier als asielzoeker een woning krijgt, dan zou je in ernstig gevaar moeten zijn. Ons asielbeleid is er niet voor de lol, en onze woningvoorraad is zelfs al te klein voor alle huidige inwoners.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 18:16:54 #228
323876 michaelmoore
pi_210239447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 18:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zo simpel is het. Als je hier als asielzoeker een woning krijgt, dan zou je in ernstig gevaar moeten zijn. Ons asielbeleid is er niet voor de lol, en onze woningvoorraad is zelfs al te klein voor alle huidige inwoners.
dit is oekraine topic

em als er te weinig huizen zijn dan moeten ze gaan bouwen , weilanden zat
  donderdag 10 augustus 2023 @ 18:21:44 #229
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210239492
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 18:06 schreef Vallon het volgende:
Ik hoop/denk ook dat Oekrane er op blijft toezien dat verkregen wapens niet zullen worden gebruikt op -en met als doel Russisch soverein gebied te bestoken.
Die luchthaven diep in rusland vanwaar die bombers steeds raketten afvuren vind ik anders een prima doel.

quote:
Het zou/zal mij verder niet verbazen dat er ergens een inactivatie is ingebouwd zodat grensoverschrijdende wapens - w.o. straks ook de F16 - niet functioneren buiten de voor hun ingestelde perimeter.
Je kijkt teveel films. Als je dat soort beveiliging kunt toevoegen, kun je het ook weer verwijderen. En laten ze in oekraine nou bepaald niet een tekort aan software developers hebben. Je hebt het over die mensen die de patriot 'gehacked' hebben zodat die hypersonische raketten af kan vangen.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 18:23:15 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 10 augustus 2023 @ 18:31:30 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210239552
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bijna. Een huurwoning mag je vrijwel nooit onderverhuren. Particulier niet, en sociale huurwoning niet.

Maar voor de rest is het wmb niet zo'n issue, nee.
Daar zijn dan ongetwijfeld regels voor en waar vastgesteld en qua belang bezwaarlijk is, kan dan aangifte van misbruik worden gedaan. Zelfs als dan iets niet mag, telt in onze rechtstaat ook mee of daarmee een feitelijk belang wordt gediend of geschaad.

Nu denk ik zelf dat in de meeste gevallen het vooral een beeld is dat men zich indenkt (het bekende: hoe kan het en waar doen ze het van, etc.etc.).
Nogmaals, zover ik weet zijn t.a.v het gebruik van noodwoningen, geen specifieke beperkingen opgelegd anders dan dat een gemeente of verhuurder die qua doelgebruik heeft bepaald. Dat een rechthebbende een gegeven paard anders gebruikt dan de "aanbieder" zelf bedoeld had, is wmb vooral het probleem van de "gever".

Waar ik moeite mee heb is benvloedende journalistiek met suggesties van "zou, mogelijk, misschien, sommigen en soms" waarmee een complete groep valselijk wordt weggezet.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 18:31:41 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 donderdag 10 augustus 2023 @ 18:56:07 #233
3928 Ulx
pi_210239766
twitter

10!
  donderdag 10 augustus 2023 @ 19:03:22 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210239830
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 18:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die luchthaven diep in rusland vanwaar die bombers steeds raketten afvuren vind ik anders een prima doel.
[..]
Je kijkt teveel films. Als je dat soort beveiliging kunt toevoegen, kun je het ook weer verwijderen. En laten ze in oekraine nou bepaald niet een tekort aan software developers hebben. Je hebt het over die mensen die de patriot 'gehacked' hebben zodat die hypersonische raketten af kan vangen.
Dan ga je er vanuit dat Oekraners bewust eventuele afspraken en veiligheidsmaatregelen zouden willen omzeilen.
Ik maakte de opmerking meer vanuit zelfbescherming dat voorkomt dat een wapen zomaar verkeerd gehanteerd kan worden. Zelfs een (gevanceerdere) drone wordt voorzien van een selfdestruct.

Inzake die omzeilen van systemen ken ik idd diverse oostblokkers die daar bovengemiddeld bedreven in lijken te zijn. Lijken omdat in mijn ervaring naast eigenbelang, het meestal geen genialiteit is maar vooral een kans benutten die de andersdenkende "maker" niet had afgedicht.
Wanneer Oekrane een raket ergens anders voor wil gebruiken dan afgesproken, kunnen ze het imo beter eerst vooraf vragen ipv de hechte samenwerking daarmee op het spel te willen zetten.

Natuurlijk snap ik iemands criterium dat in "oorlog" alles is toegestaan dat daarmee het eigen doel dient en er dan ook een verantwoordelijkheid is dat uitvoerende persoon geen domme dingen wil, kan of gaat doen.
Nu heb ik glad het idee dat Oekrane vooral wil samen werken om deel uit te gaan maken van vrije naties die als voorwaarde dan bepaalde afspraken zullen moeten eerbiedigen.
pi_210240679
https://nitter.nl/Gerashchenko_en/status/1689657646918295552
twitter

quote:
Russia is experiencing a "dollar famine", Russian media report.
pi_210240741
twitter

Lol, ik voorzie een 1ster review in de toekomst.
pi_210240868
https://www.nbcnews.com/n(...)-war-india-rcna99173

Putin is nog aan het nadenken of hij de G20 bijeenkomst in september in India persoonlijk zal bijwonen of niet. Daar er volgend jaar weer verkiezingen zijn, en om de landen die niet direct achter het westen staan te proberen te benvloeden. Natuurlijk is het probleem dat er ook Westerse media daar aanwezig zal zijn. Die hij niet zomaar zou kunnen negeren zonder gezichtsverlies te lijden. En hetzelfde geldt voor de Westerse leiders. Ook zal het moeilijk worden om het met knip en plakwerk een positieve ontmoeting te laten lijken voor hun eigen media/propaganda.

Uiteindelijk zal hij natuurlijk weer met een kutsmoes niet op komen dagen. Daar er te veel nadelen en risico's aan verbonden zijn. Maar we zullen zien.
pi_210241115
https://www.reddit.com/r/(...)rostovondon_wounded/

Door de drone aanvallen in Rusland mogen gewonde Russische soldaten lekker in Rostov-on-Don op de landingsbaan van het militaire vliegveld wachten tot de vliegtuigen weer gaan vliegen. Volgens het filmpje liggen ze daar al vanaf 9 uur 's ochtends. En gaat hun vliegtuig om 8 uur 's avonds.

Ik tel zo'n 50+ Russische soldaten. Waarvan een gedeelte op een brancard liggen. En een ander gedeelte sterk genoeg zijn om rond te lopen/normaal te zitten. Ze liggen er in de brandende zon, en hebben alleen maar wat water gehad.

Maar ja van de Russen kun je zulke fratsen verwachten. Soldaten/mensenlevens zijn daar niks waard.
pi_210241215
https://www.reddit.com/r/(...)_russian_sig_tanker/

Een filmpje van de Russische tanker SIG nadat hij geraakt was door een drone. Er zit nu een groot gat aan de zijkant. Maar helaas drijft hij nog wel. Al weet ik niet zeker of hij op zijn eigen kracht kan varen. Moeilijk te zien. Zou ook een paar sleepboten aan te pas kunnen komen.
pi_210241228
Problemen bij Kupyansk ?
pi_210241324
https://www.reddit.com/r/(...)_144th_brigade_were/
quote:
Russian soldiers from the 144th brigade were guaranteed a monthly salary of 195 000 rubles. In actuality, they receive 8,000–10,000 rubles. To arrange the payments, they issued the leader of Karachay-Cherkessia an ultimatum. since their salaries were not paid by the Russian Ministry of Defense.
Nog een filmpje van soldaten die niet hun beloofde salaris betaald hebben gekregen.
pi_210241354
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:36 schreef havanagila het volgende:
Problemen bij Kupyansk ?
Tja, men zou ondertussen beter moeten weten. Het is en blijft een onrustig vakantieoord :|W
pi_210241369
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:36 schreef havanagila het volgende:
Problemen bij Kupyansk ?
Voor wat ik heb gezien is dat waar de Russen een grote troepenmacht hebben opgebouwd. En is hun plan om Kupyansk te veroveren. Oekrane is bezig met een gedwongen evacuatie van Kupyansk en alle dorpen en gehuchten tussen Kupyansk en het front.

https://edition.cnn.com/2(...)ssia-intl/index.html

Indien Rusland gaat proberen om Kupyansk in te nemen zou dit best wel eens een tweede Bakhmut voor hun kunnen worden.
  Moderator donderdag 10 augustus 2023 @ 20:48:58 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210241399
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210241456
twitter
pi_210241515
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Een soort Wagner.pl
PMC Chopin 8-)
pi_210241526
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
PMC Chopin 8-)
:D
De Mazurka's.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210241527
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/08/10/7415070/
Oekraine is mogelijk weer aan het zoeken naar een vervanging van de minister van defensie Oleksii Reznikov. Er zijn twee kandidaten die op dit ogenblik overwogen worden. Oleksandr Kubrakov, de vice-premier "for the Restoration of Ukraine", and de tweede is Oleksandr Kamyshin, de minister "for Strategic Industries of Ukraine".
pi_210241562
twitter
pi_210241602
https://www.reddit.com/r/(...)ky_gornyak_that_was/
quote:
Russian landing ship Olenegorsky Gornyak that was attacked by a naval drone in Novorossiysk dry dock, it has a big hole in it's side.
Plaatje ervan in de link. Kan hem niet embedden voor wat voor reden dan ook.

https://mil.in.ua/en/news(...)hip-to-the-dry-dock/
(meer informatie)
  donderdag 10 augustus 2023 @ 21:09:29 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210241626
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:43 schreef Delenlill het volgende:
Russian soldiers from the 144th brigade were guaranteed a monthly salary of 195 000 rubles. In actuality, they receive 8,000–10,000 rubles. To arrange the payments, they issued the leader of Karachay-Cherkessia an ultimatum. since their salaries were not paid by the Russian Ministry of Defense.
Ik vraag me af, hoe kan het dat ze zo goedgelovig zijn. Lijkt me dat dit niet de 1e keer is dat ze genaaid worden door de regering. Als je al eerder door dezelfde partij bedonderd bent dan zeg je de volgende keer toch "jou vertrouw ik niet meer" ipv "dit keer zal het vast wel goed gaan"
pi_210241647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:43 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_144th_brigade_were/
[..]
Nog een filmpje van soldaten die niet hun beloofde salaris betaald hebben gekregen.
Administratiekosten ingehouden |:)
pi_210241649
quote:
Die ouders moeten niet zeuren, dit is de "totalen Krieg" zoals het regime die wenst.
pi_210241695
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik vraag me af, hoe kan het dat ze zo goedgelovig zijn. Lijkt me dat dit niet de 1e keer is dat ze genaaid worden door de regering. Als je al eerder door dezelfde partij bedonderd bent dan zeg je de volgende keer toch "jou vertrouw ik niet meer" ipv "dit keer zal het vast wel goed gaan"
Ze zijn zo achterlijk om zich met hun huilfilmpjes nog altijd tot Poetin te richten, alsof het lot van de horigen de KGB en de Russische mafia ook maar iets interesseert. :')
  donderdag 10 augustus 2023 @ 21:18:12 #256
323876 michaelmoore
pi_210241710
107 ruble voor een euro

[quote]
pi_210241740
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
107 ruble voor een euro

[ afbeelding ]
Binnenkort is het goedkoper om je reet te vegen met roebels dan met gewone wc papier.
pi_210241746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Geen idee. Ze zouden ondertussen inderdaad beter moeten weten.

Natuurlijk hoopt Rusland gewoon dat ze op het slagveld sterven. En dat hun lichaam nooit terug gevonden wordt. Dan kunnen ze het er gewoon op gooien dat ze er vandoor zijn gegaan, niet weten waar ze zijn of dat ze gedeserteerd zijn. Dan hoeven ze opeens helemaal niks meer te betalen.

Op den duur zal dit natuurlijk helemaal fout gaan. Soldaten die terug keren van het front en niet betaald zijn zullen in opstand komen. Of misdaden gaan plegen. Zoals we al in mindere mate zien.

En hopelijk zal op den duur het gehele volk ook in opstand komen (zoals in het verleden al vaker gebeurd is daar). Maar dat is afwachten of dat daadwerkelijk gebeurd.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 21:31:07 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210241860
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:07 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ky_gornyak_that_was/
[..]
Plaatje ervan in de link. Kan hem niet embedden voor wat voor reden dan ook.

https://mil.in.ua/en/news(...)hip-to-the-dry-dock/
(meer informatie)
Best imposant die resolutie en maakt weer duidelijk dat het knap lastig is (zal zijn) om je te kunnen verbergen.
Vermoed ook dat er dagelijks wel foto's zijn gemaakt van Oekrane met "what did change, where".....

quote:
... The potential repair of the Project 775 Olenegorsky Gornyak ships is complicated due to the fact that they were produced by the Polish shipyard Stocznia Płnocna (today – Remontowa Shipbuilding), located in Gdansk. Therefore, Russia does not have access to spare parts.
Het feit dat het ding (3600 ton, 115m lang bij 15m breed) in het droogdok ligt gps , geeft mij aan dat de reparatie mogelijk zal zijn.
pi_210242001
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:31 schreef Vallon het volgende:

[..]
Best imposant die resolutie en maakt weer duidelijk dat het knap lastig is (zal zijn) om je te kunnen verbergen.
Vermoed ook dat er dagelijks wel foto's zijn gemaakt van Oekrane met "what did change, where".....
[..]
Het feit dat het ding (3600 ton, 115m lang bij 15m breed) in het droogdok ligt gps , geeft mij aan dat de reparatie mogelijk zal zijn.
Hij zou natuurlijk in het droogdok kunnen zitten om de schade beter in te kunnen schatten. Maar als er genoeg geld tegen aangegooid wordt zou hij zeker gerepareerd kunnen worden. Maar de vraag is of dat het ook waard is.

Buiten dat er een erg groot gat in de zijkant zit. Was er ook zout water in de machinekamer binnen gekomen. Welke ongetwijfeld ook een hoop schade veroorzaakt heeft. En daar Rusland flink corrupt is zou het me niks verbazen als ze het zo goedkoop mogelijk gaan repareren, wat later weer een probleem zou kunnen opleveren.

Ben benieuwd hoe lang een eventuele reparatie zal duren. Hopelijk zien we hem deze oorlog niet meer terug.
pi_210242023
Doordat die zeedrones zo ver moeten reizen kunnen ze net niet genoeg explosiekracht meenemen dat zulke grotere schepen echt naar de klote gaan. Moet je mazzel hebben. Benieuwd of ze daar nog een ontwikkeling in kunnen doen. Dat bij impact er eerder brand ook ontstaat bijv.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 21:45:24 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210242037
Veel Russische gewonden overlijden alsnog in de ziekenhuizen omdat ze daar amper medische zorg krijgen.
En daarna worden de lijken verbrand, begraven in Ukraine en opgegeven als MIA ipv ze terug te sturen naar Rusland.

twitter
pi_210242061
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:42 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Hij zou natuurlijk in het droogdok kunnen zitten om de schade beter in te kunnen schatten. Maar als er genoeg geld tegen aangegooid wordt zou hij zeker gerepareerd kunnen worden. Maar de vraag is of dat het ook waard is.

Buiten dat er een erg groot gat in de zijkant zit. Was er ook zout water in de machinekamer binnen gekomen. Welke ongetwijfeld ook een hoop schade veroorzaakt heeft. En daar Rusland flink corrupt is zou het me niks verbazen als ze het zo goedkoop mogelijk gaan repareren, wat later weer een probleem zou kunnen opleveren.

Ben benieuwd hoe lang een eventuele reparatie zal duren. Hopelijk zien we hem deze oorlog niet meer terug.
Volgens mij valt het wat betreft zout water wel mee...
quote:
The narrowness of the Kerch Strait limits the water exchange with the Black Sea. As a result, the salinity of the Sea of Azov is low; in the open sea it is 10–12 psu, about one third of the salinity of the oceans; it is even lower (2–7 psu) in the Taganrog Bay at the northeast end of the Sea.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sea_of_Azov
pi_210242066
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:44 schreef 3rr0r het volgende:
Doordat die zeedrones zo ver moeten reizen kunnen ze net niet genoeg explosiekracht meenemen dat zulke grotere schepen echt naar de klote gaan. Moet je mazzel hebben. Benieuwd of ze daar nog een ontwikkeling in kunnen doen. Dat bij impact er eerder brand ook ontstaat bijv.
Dat zou inderdaad mooi zijn. Als ze ook daadwerkelijk naar de kelder gaan zoals hun vlagschip. Misschien 2-3 drones elke keer op het zelfde doelwit gebruiken. Maar we weten natuurlijk niet hoeveel van die drones ze hebben op dit ogenblik. En hoe lang het duurt om er nieuwe bij te maken.

Misschien dat een sterkere motor een optie zou kunnen zijn. Maar ze willen natuurlijk ook geen snelheid verliezen. Dat is n van de grote voordelen van die zee drones.
pi_210242089
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Volgens mij valt het wat betreft zout water wel mee...
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sea_of_Azov
Dat is inderdaad een stuk minder dan een normale zee. Maar apparatuur kan sowieso niet tegen water vaak. Dus laten we hopen dat die motor/machines gewoon vervangen moeten worden en niet meer te repareren zijn.
pi_210242160
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:48 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad mooi zijn. Als ze ook daadwerkelijk naar de kelder gaan zoals hun vlagschip. Misschien 2-3 drones elke keer op het zelfde doelwit gebruiken. Maar we weten natuurlijk niet hoeveel van die drones ze hebben op dit ogenblik. En hoe lang het duurt om er nieuwe bij te maken.

Misschien dat een sterkere motor een optie zou kunnen zijn. Maar ze willen natuurlijk ook geen snelheid verliezen. Dat is n van de grote voordelen van die zee drones.
Een eerdere keer vielen ze wel met meerdere aan. Toen schoot Rusland er nog eentje stuk maar een andere raakte alsnog wel. Bij deze laatste aanvallen weet je eigenlijk niet met hoeveel ze aanvielen en of er iets verloren is gegaan onderweg. Ze leken iig niet ontdekt te zijn door de Russen deze laatste twee keren.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 21:54:51 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210242172
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Binnenkort is het goedkoper om je reet te vegen met roebels dan met gewone wc papier.
In 10 jaar, 50% waardeverlies van je munt, vertelt mij ook deels waarom de oorlog "noodzakelijk" was om binnenlands te kunnen dienen als afleiding mbt structurele problemen.

In 2013 was een roebel nog meer dan 0,02ct waard en nu dan onder de 0,01 (en daarmee lager dan toen oorlog startte). En helaas voor Rusland, is de Roebel waarde t.o.v. de Yuan China nog meer gezakt of anders gezegd de Yuan maakt een kleine opmars.

Maar goed Rusland zal het kunnen inspinnen dat dit een complot is en tijdelijk als kost voor de baat omdat zij met grondstofrijke BRICS landen aan het "samenwerken" is. Best vervelend verder dat je dan zelf op je grondstoffen flink moet inleveren. Dit kan niet anders dan leiden naar lijden voor de burgerbevolking die simpelweg het met minder moet doen.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 21:57:46 #270
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210242207
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, ik weet dat je er niks van geloofd,

Maar jouw mening < de mening van de maker.
&lt;signature here&gt;.
pi_210242228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:53 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Een eerdere keer vielen ze wel met meerdere aan. Toen schoot Rusland er nog eentje stuk maar een andere raakte alsnog wel. Bij deze laatste aanvallen weet je eigenlijk niet met hoeveel ze aanvielen en of er iets verloren is gegaan onderweg. Ze leken iig niet ontdekt te zijn door de Russen deze laatste twee keren.
Dat is ook zo. En op de tanker was natuurlijk ook geen drone afweer aanwezig. Op het landingsschip mogelijk wel. maar dat zal ook wel minimaal zijn geweest.

Het enige schip die success had was de Ivan Khurs. Maar ook die heeft ze niet allemaal kapot kunnen schieten. Dat was een inlichtingen schip. Die natuurlijk hele goede radar en zo aan boord heeft. En een stuk belangrijker is voor Rusland.
pi_210242233
quote:
A software tweak has enabled PATRIOT missile defense systems to intercept hypersonic missiles in Ukraine, according to Gregory J. Hayes, chairman and chief executive officer of Raytheon Technologies which manufactures the PATRIOT.

In comments quoted by the Wall Street Journal (WSJ), Hayes has said, “Ukraine adjusted the software of the PATRIOT air defense system so that it could track and destroy hypersonic missiles flying twice as fast as it was designed for.”

The WSJ article titled, “How the U.S. PATRIOT Missile Became a Hero of Ukraine War,” speaks of how the PATRIOT systems operated by Ukrainian crew intercepted dozens of Russian missiles including the famed Kinzhal (‘Dagger’ in Russian language).
https://www.defensemirror(...)aine__Raytheon_Chief
  Forum Admin donderdag 10 augustus 2023 @ 22:02:51 #273
pi_210242271
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ik had misschien niet de gemiddelde rus moeten gebruiken, maar de "welgestelde" Rus, dus de Slavische uberslavs in het westen. (Zoals ze zichzelf zien) die gewoon een keuvelend leven hebben. Zodra de oorlog daar met de deur in huis komt vallen is het waarschijnlijk snel voorbij.

Dat of er komt een nog grotere havik voor in de plaats maar dat denk ik eigenlijk niet.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 22:11:48 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210242347
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:59 schreef 3rr0r het volgende:
... Ukraine adjusted the software ...
Dat is heel wat anders dan de suggestie te wekken dat dit door een slimme cracker gehackt is. Ik denk dat het een gekende instelling is die ergens mogelijk deep-down-inside uitgelegd wordt wat en waarom het in welke omstandigheden waarvoor functioneert.
Het verhaal voor mij is sterk gesimplificeert of dat een gebruiker zeg de PC handleiding heeft gelezen, dat de monitor ook op een andere resolutie kan worden ingesteld. Het verhaal begint sws dat er toegang is/was tot documentatie en instellingen van het (wapen)systeem.

Verder denk ik dat zomaar wat aanpassen en laat staan op goed geluk wat prutsen sws onmogelijk is.
Natuurlijk prima verder dat je als gebruiker de wapens kunt & gaat afstellen om in te spelen op het type bedreiging.
pi_210242615
quote:
12s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is heel wat anders dan de suggestie te wekken dat dit door een slimme cracker gehackt is. Ik denk dat het een gekende instelling is die ergens mogelijk deep-down-inside uitgelegd wordt wat en waarom het in welke omstandigheden waarvoor functioneert.
Het verhaal voor mij is sterk gesimplificeert of dat een gebruiker zeg de PC handleiding heeft gelezen, dat de monitor ook op een andere resolutie kan worden ingesteld. Het verhaal begint sws dat er toegang is/was tot documentatie en instellingen van het (wapen)systeem.

Verder denk ik dat zomaar wat aanpassen en laat staan op goed geluk wat prutsen sws onmogelijk is.
Natuurlijk prima verder dat je als gebruiker de wapens kunt & gaat afstellen om in te spelen op het type bedreiging.
Tsja, het wordt te simpel gemeld met de woorden tweak en adjustment om echt te weten hoe of wat. Gaan lopen spelen met de broncode lijkt me gezien de situatie niet voor de hand liggend dus gewoon ergens beschikbare instellingen anders afstellen inderdaad.
pi_210242637
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik had misschien niet de gemiddelde rus moeten gebruiken, maar de "welgestelde" Rus, dus de Slavische uberslavs in het westen. (Zoals ze zichzelf zien) die gewoon een keuvelend leven hebben. Zodra de oorlog daar met de deur in huis komt vallen is het waarschijnlijk snel voorbij.

Dat of er komt een nog grotere havik voor in de plaats maar dat denk ik eigenlijk niet.
Daarvoor valt men te gemakkelijk uit een raam.

De gemiddelde Rus, welgesteld of niet, zal wachten op betere tijden. Teveel te verliezen met niet in de laatste plaats het leven.

De mensen die nodig zijn om Putin in het zadel
Te houden zullen minder te kort komen.
Of ze zijn net zo bang als de rest.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 22:41:04 #277
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210242667
https://www.nytimes.com/2(...)-drones-ukraine.html
Russia Is Replicating Iranian Drones and Using Them to Attack Ukraine
Called the Geran-2, the drones are a Russian-made version of the Shahed-136, which explodes on impact, researchers say.
pi_210242683
We horen ook niks meer over de north strean. Je zou toch zeggen dat ze het nu wel moeten weten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210242691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:42 schreef Discombobulate het volgende:
We horen ook niks meer over de north strean. Je zou toch zeggen dat ze het nu wel moeten weten.
Niet meegekregen?
Die is opgeblazen.
Vakman pur sang
pi_210242773
quote:
Man man komt elke brand in Moskou nou op dat X nieuws?
Moet je doen bij elke brand in pak m beet Newyork, ben je best druk mee nog.
Vakman pur sang
pi_210242796

[ Bericht 51% gewijzigd door Lospedrosa op 10-08-2023 22:55:38 ]
Vakman pur sang
pi_210242800
quote:
Explosions everywhere

Overall beste user 2022 donderdag 10 augustus 2023 @ 23:00:54 #284
3928 Ulx
pi_210242836
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Man man komt elke brand in Moskou nou op dat X nieuws?
Moet je doen bij elke brand in pak m beet Newyork, ben je best druk mee nog.
Moet je een willekeurig BLM/Antifa topic lezen. Daar doet men alsof er duizenden steden plat zijn gebrand.
pi_210242895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 23:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Moet je een willekeurig BLM/Antifa topic lezen. Daar doet men alsof er duizenden steden plat zijn gebrand.
Die lezen? Nee, bedankt.
Vakman pur sang
pi_210242951
:'(
twitter
pi_210242986
quote:

[..]
Stfu, ik laat me als inwoner van het Westland niet uitmaken voor racist.
pi_210243047
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
In 10 jaar, 50% waardeverlies van je munt, vertelt mij ook deels waarom de oorlog "noodzakelijk" was om binnenlands te kunnen dienen als afleiding mbt structurele problemen.

In 2013 was een roebel nog meer dan 0,02ct waard en nu dan onder de 0,01 (en daarmee lager dan toen oorlog startte). En helaas voor Rusland, is de Roebel waarde t.o.v. de Yuan China nog meer gezakt of anders gezegd de Yuan maakt een kleine opmars.

Maar goed Rusland zal het kunnen inspinnen dat dit een complot is en tijdelijk als kost voor de baat omdat zij met grondstofrijke BRICS landen aan het "samenwerken" is. Best vervelend verder dat je dan zelf op je grondstoffen flink moet inleveren. Dit kan niet anders dan leiden naar lijden voor de burgerbevolking die simpelweg het met minder moet doen.
Het wordt voor de China dus aanzienlijk goedkoper om inkopen in Rusland te doen. En, erger voor Rusland, goedkoper om bedrijven en stukken van Rusland op te kopen.

Win/win, maar wel voor de Chinezen dan.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 23:33:03 #289
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210243061
[quote]0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
107 ruble voor een euro

quote:
Als er briefjes van 1 roebel zijn dan zitten we al aardig in de richting gezien de prijzen van pleepapier :X
pi_210243111
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niet meegekregen?
Die is opgeblazen.
Goh...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 23:49:40 #291
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210243132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 23:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Goh...
Was nog wel wat, maar allicht niet wat je wil.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:09:05 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210243247
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, ik weet dat je er niks van geloofd,

Maar jouw mening < de mening van de maker.
Welke "maker" precies?

En mijn mening is vwb dit dossier iig > de mening van extec.
pi_210243298
twitter

:)
pi_210243397
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 00:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Welke "maker" precies?

En mijn mening is vwb dit dossier iig > de mening van extec.
Raytheon

Zie

3rr0r in NWS / Oorlog in Oekrane #842 An unexploded dildo of consequences
pi_210243418
Er staat
quote:
Ukraine adjusted the software of the PATRIOT air defense system so that it could track and destroy hypersonic missiles flying twice as fast as it was designed for.
Dus adjusted maar ook 'twice as fast as it was designed for'. Dus niet een voor de hand liggende instelling als men dat zo zegt lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door 3rr0r op 11-08-2023 00:39:55 ]
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:41:40 #296
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210243459
https://www.reddit.com/r/(...)n_the_eastern_front/
More like: "smashing your head into a brick wall for 2 months straight with no gains"

Whats really happening here is that Russia has smelled blood in the water. AFU has committed reserves in the south - mainly because the first waves that were supposed to break through got chewef up in the gray zone - meaning there are very like a lot less men that can be rotated between the fronts.

If Russia starts advancing up north, Bakhmut gets encircled and the southern front becomes irrelevant. Russia is aware of this, which is why they will commit to a big offensive there in the next few weeks. This forces the AFU to essentially go back to what they were doing pre-June because they don't have the men/armor to conduct an offensive and defend against what is likely a 65k man/100 tank assault force - all without air power.

Unironically, the best shot they have at this point is to dig in where they are. Continually smacking themselves into a defense-in-depth formation in the south has proven to be a fruitless endeavor.
pi_210243475
Azerbeidzjaan heeft veel van deze voertuigen omdat Armeni een miljoen landmijnen op Azerbeidzjaans grondgebied heeft geplaatst. Nu Azerbeidzjaan grote lappen grond heeft heroverd zijn ze begonnen met het verwijderen van de mijnen.

twitter
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 02:07:09 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210243675
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 00:34 schreef 3rr0r het volgende:
Er staat
[..]
Dus adjusted maar ook 'twice as fast as it was designed for'. Dus niet een voor de hand liggende instelling als men dat zo zegt lijkt me.
Blijft interessant hier over te s(p)eculeren. Nu denk ik dat Ukraine inhoudelijk geen designkennis heeft van het Patriot systeem (dat zij pas een paar maanden in gebruik heeft) en het mij eveneens wat onwaarschijnlijk lijkt dat zij de software daarvan op eigen houtje (kunnen of mogen) aanpassen. Tweaken met dat soort apparaten lijkt mij al snel doomsday.

Nu vermoed ik hier dat die truc/kennis/kunde van 'whatever' is aangereikt en/of Raytheon/Lockheed aan het veldtesten is geslagen met toepassen van gewijzigde (tracking)instellingen. Dat dan op naam zetten van Oekrane is sws goed voor de moraal en kanaliseert ook een oorzakelijk gevolg indien iemand op -of aanmerkingen maakt dat het niet getest was.
Prettig is weer te weten dat de Patriot dus heel wat meer kan dan waarvoor het oorspronkelijk voor was 'ontworpen'.

Oekrane schijnt ook een uiterst moderne variant in gebruik te hebben.(zg PAC-3 MSE)
Leeswaardige bron: thedrive 10aug23:
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 02:23:27 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210244287
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 02:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Expres hiv krijgen zodat je niet naar Ukraine hoeft
[ twitter ]
HIV besmettingen zijn geen belemmering hoor. Ze laten juist ook zwakkeren en criminelen naar Oekrane gaan zodat de staat niets meer ervoor hoeft te betalen en dood gaan ze toch wel. Want de medicijnen die wij hier hebben om HIV te remmen zijn heel schaars in Rusland.
Bovendien Rusland heeft meer HIV besmette mensen dan het hele Afrikaanse continent. Velen weten ook heel lang niet dat ze besmet zijn geraakt. En ook heerst er een ontzettende schaamcultuur omtrent HIV.
Want als je als Rus HIV hebt ben je namelijk homo!
En als je als vrouw HIV hebt ben je een hoer.

[ Bericht 0% gewijzigd door quirina op 11-08-2023 05:03:42 ]
pi_210244424
.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')