SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:22 schreef ExTec het volgende:
Die domme europeanen hebben nog steeds geen "final plan" aangeleverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.foreignaffair(...)r-washington-endgameWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Dat klinkt best plausibel, plausibeler dan dat zelensky niet weet hoe die moet bellen of dat europeanen niet weten hoe ze plannen moeten maken of formulieren in moeten vullen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:41 schreef RM-rf het volgende:
vertaald kun je echter vooral zeggen dat de amerikanen niet helemaal blij zijn met het CSAT-plan een basis direkt aan de oekrainse grens hiervoor in te richten en willen afdwingen dat deze training in Tucson plaatsvind
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @ExTec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.
Ik hou niet van de standaard strandvakanties. Liever bezichtig ik ook wat. Maar misschien is dit wel een goed alternatief.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:13 schreef Starhopper het volgende:
Lekker bakken op De Krim![]()
[ twitter ]
En daar gaan we weerquote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @ExTec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @:Extec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
Ik kom hier niet om cynisch (semi) persoonlijk wapengekletter te lezen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daar gaan we weer
Die tanks duurde zo lang, niet omdat DE pas overstag ging toen de VS Abrams toezegde,
Nee, die domme europeanen vulde de juiste formulieren maar niet in!
En toen de VS eenmaal overstag ging, en DE dus ook, toen wisten die europeanen ook ineens spontaan hoe ze wel formulieren in moesten vullen.
Dat gaat alleen mar trager met een federaal Europa. Verdee heeft Europa eerder tanks (een maand of 5quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.
Krijg je er van als je verscheept via DHL.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daar gaan we weer
Die tanks duurde zo lang, niet omdat DE pas overstag ging toen de VS Abrams toezegde,
Nee, die domme europeanen vulde de juiste formulieren maar niet in!
En toen de VS eenmaal overstag ging, en DE dus ook, toen wisten die europeanen ook ineens spontaan hoe ze wel formulieren in moesten vullen.
Meneer charap roept al vanaf dag 1 op tot onderhandelen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:05 schreef nostra het volgende:
https://www.foreignaffair(...)r-washington-endgame
Altijd een kwestie van wie ervoor betaald (en wie het voor het zeggen heeft, de beslissingen neemt, het materiaal levert, en deels ook eventuele knowhow of bepaalde faciliteiten achteraf zal overnemen)....quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:05 schreef ExTec het volgende:
Als de VS zegt: wij gaan de trainingen geven, denk ik dat europa daar helemaal blij mee zou zijn.
Ik vraag me af hoeveel kilo explosieven je op een drone kan plakken, als je de schade in de omgeving ziet.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:40 schreef oheng het volgende:
Echt he, die russen doen me zo erg denken aan de Eloi van Time Machine. Hun passiviteit is werkelijk legendarisch.
Hier de grote biem met geluid van de optische fabriek nabij Moskou.
Wagner naar Belarus begint steeds meer op Russisch 4D chess te lijken. En dat is geen compliment.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
Eh, ok.
[ twitter ]
Draad voor twitterlozen:
https://threadreaderapp.com/thread/1689201503880257536.html
Maar was europa hier niet juist aan begonnen omdat de VS het niet wilde?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Altijd een kwestie van wie ervoor betaald (en wie het voor het zeggen heeft, de beslissingen neemt, het materiaal levert, en deels ook eventuele knowhow of bepaalde faciliteiten achteraf zal overnemen)....
nu hebben een aantal europese landen onder het CSAT consortium aangeven dit te doen en die zullen ook niet zomaar hun controle domweg opgeven aan de amerikanen, en ales laten uitvoeren in Tucson, terwijl ze dit wel moeten financieren.
natuurlijk zal europa uiteindelijk als doel hebben zelf ook hierbij in de 'driver seat'te zitten en bv hiervoor zelf een door hen gecontroleerde basis op te richten en zelf instructeurs te hebben en bv ook onderhoud daar te doen... (zeker als dat een opzet is naar een eigen, onafhankelijkere europese defensie-samenwerking)
zoiets zal de VS eerder als het geheel buiten hen omgaan een beetje tegenstaan, juist de VS houd graag dit soort dingen onder eigen controle
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
Eh, ok.
[ twitter ]
Draad voor twitterlozen:
Zal niet puur door een drone zijn. Lijkt me dat er spul dat al daar aanwezig was is opgeblazen. Zulke schade is anders alleen mogelijk met een flinke raket.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel kilo explosieven je op een drone kan plakken, als je de schade in de omgeving ziet.
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
The Wagner Group is reported to have effectively been kicked out of Belarus, with thousands of its remaining fighters being bussed back into Russia. The Belarusian leader, Alexander Lukashenko, is reported to have refused to finance Wagner's stay in his country.
Gek verhaal.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
Eh, ok.
[ twitter ]
Draad voor twitterlozen:
Hoe weet je dat het Russen zijn? Oogt als een random meme.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Heel veel dode Russen, weet iemand meer over dat plaatje? Waar is het van?
https://pbs.twimg.com/med(...)rmat=jpg&name=medium
Is dat niet hetzelfde plaatje als dat prigozjin gebruikte als achtergrond in 1 van zijn filmpjes?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat is van Prighozin die een het klagen was toen bij Bakhmutquote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:18 schreef slashdotter3 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet heel moeilijk. Plan van aanpak voor training en wanneer wat waar, door wie wanneer en hoe moet gaan gebeuren. Op dit moment zijn NL & DK bezig dat plan samen te stellen.quote:
Nais!!!quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:
In kursk ook al iets. Ze hebben er echt zin an, vandaag.
[ twitter ]
Kortom de wil is er, dingen zijn wel degelijk van start aan het gaan en mogelijk eerder dan eerder werd verwacht.quote:bron: newsweek 21jul23
Ukraine could be set to receive F-16 fighter jets sooner than the expected schedule, according to comments made by John Kirby, Coordinator for Strategic Communications at the National Security Council.
Kirby suggested in an interview with Fox News on Thursday 21jul23 that Ukraine could start to receive F-16s by the end of this year—significantly sooner than was previously anticipated.
... ...
Ukrainian Foreign Minister Dmytro Kuleba told Radio Free Europe/Radio Liberty in an interview earlier this month that he expected the first F-16s in Ukrainian airspace by the end of the Q1 2024.
"Training should start sometime in August, maybe at the beginning of September. Simultaneously, legal decisions necessary for the transfer of the aircraft and the aircraft themselves will be prepared. I think that if Ukrainian pilots fly the first F-16s in Ukrainian airspace by the end of the first quarter of next year, then this will be according to the schedule," Kuleba said.
The first Ukrainian pilots are expected to be trained to operate F-16s by next year but training for those pilots is likely to begin in August. Training will take place first in Denmark until a center can be set up in Romania—both countries are members of NATO.
Denmark and the Netherlands, also a NATO member, are leading international efforts to train Ukrainian pilots.
"Hopefully, we will be able to see results in the beginning of next year," Denmark's acting defense minister Troels Lund Poulsen told reporters in Vilnius on July 11 on the sidelines of the NATO summit.
Zou me ook niet verbazen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:49 schreef nixxx het volgende:
Dat hele gedoe over f-16 en training en moeilijk moeilijk kan ook gewoon nog een rookgordijn zijn.. dat we over drie-zes maanden ineens filmpjes van f-16 met gele drietanden zien die overal bommen droppen.
Doe voortaan mijn contactlenzen heeeel voorzichtig inquote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:39 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Nooit geweten dat optische apparatuur zo explosief was
quote:Russian media report that the general director of PIRO-ROSS plant, Sergei Chankaev (where the explosion allegedly happened), has been detained and is being brought for interrogation.
Reportedly, director of the company hired illegal migrants for his enterprise. The owner of the pyrofirm allegedly claims that the explosion occurred in a neighboring workshop, not in the warehouse where he stored his pyrotechnics.
Does this mean that a Russian strategic military plant was renting out its premises for commerce and illegals were working there?
I'm not surprised.
Ik zou dat heel grappig vinden.quote:
https://www.president.gov(...)ali-bilsh-dosy-84797quote:Today I spoke with Prime Minister of the Netherlands Mark Rutte, and the key issue in our conversation was the protection of people, protection from Russian occupiers. We discussed in detail how to reinforce our warriors on the frontline and provide greater security to our cities and villages, to our entire land. We are preparing new defense packages, and I am grateful to Mark personally and to everyone in the Netherlands - each and every one who stands with Ukraine. We are preparing to upgrade our aviation with modern aircraft, and it is the Netherlands that can become a leader in the issue of F-16s for Ukraine. It is important that the Netherlands acceded to the G7 declaration on security guarantees for our country, and we discussed how these guarantees can be specified at the bilateral level. In addition, I invited Mark, Mr. Prime Minister, to participate in the Crimea Platform Summit at the level of leaders, which will take place on August 23.
Hello, my name is Kyrill Budanov, may I rent some space in your factory that produces strategic military equipment?quote:
Ik had vrijwel direct het idee dat Wagner een paard van Troje zou zijn voor Loekie.quote:
De feitelijke herovering is nog niet geclaimd volgens mij maar wel dat het 'elk moment kan gebeuren'. En dat al 3 weken langquote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Dat dorp zouden ze toch al 3 keer heroverd hebben?
Dan genereer je nog steeds ruis bij de Russen en daarmee krijg je indianenverhalen bij de gewone soldaten. Door onduidelijkheden en moeten ze bij de top toch weer alles controleren.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou dat heel grappig vinden.
Maar de gedachtenfout daaraan is natuurlijk dat het kremlin zo slecht in z'n informatie zit dat ze het moeten hebben van de westerse MSM.
IPV dat ze op resp. plekken gewoon humint hebben. En op die manier dus exact weten wanneer wat start.
Dat klinkt als zware PTSDquote:
Ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan genereer je nog steeds ruis bij de Russen en daarmee krijg je indianenverhalen bij de gewone soldaten. Door onduidelijkheden en moeten ze bij de top toch weer alles controleren.
Dat die F16's komen weten ze wel. Maar hoeveel piloten? En hoe goed zijn ze getraind? En hoor je nou wel of geen Oekraiens accent in hun radio-engels?
En de Russische geheime dienst? Da's die club die voorspelde dat Europa zou kiezen voor goedkoop gas en dat Oekraners ze zouden opwachten met bloemen.
Ze kunnen zich beter bezighouden met het doodschieten van journalisten en het onderdrukken van dissidenten. Kunnen ze beter.
Hmm ja ja heel logisch allemaalquote:
3e keer is altijd de beste keer.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Dat dorp zouden ze toch al 3 keer heroverd hebben?
En dat over de hele linie.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De feitelijke herovering is nog niet geclaimd volgens mij maar wel dat het 'elk moment kan gebeuren'. En dat al 3 weken lang
Ja ze hebben ook al een week Uruzaine omsingeld.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dat over de hele linie.
Even een dorp rap grijpen zou wel eens lekker zijn.
Ja gelukkig maar. Alleen die bossen lijken de Russen wat gewonnen te hebben.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja ze hebben ook al een week Uruzaine omsingeld.
Het terugverover3n van wat ze in Kharkiv verloren hebben gaat wel vrij rap, daar is bijna alles al terug. Heeft Rusland natuurlijk geen tijd gehad om een verdediging te bouwen.
Ik mis nog dat ze haar hand open vouwt en de drone een granaatje laat vallen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 18:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Misschien handig voor die fps drones
[ twitter ]
Rusland moet een paar joekels van drones op Moscow krijgenquote:Op woensdag 9 augustus 2023 18:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Lange draad maar ook Rusland is hard op weg naar een drone supermacht te worden
[ twitter ]
[ twitter ]
Wat een topdag vandaagquote:
quote:German Military Aid to Ukraine updated with ⬇️
Delivered:
— 10 Bandvagn 206
— 2 MIM-104 Patriot launchers
— 6,705 rounds DM125 155mm artillery ammunition (smoke shells) (already known)
— Material for explosive ordnance disposal
— 5 Border protection vehicles
Zijn dat dan reserve launchers, vervanging voor mogelijke beschadigde launchers of hebben ze een tweede/derde unit bijgekregen?quote:
Geen idee, neem aan uitbreiding maar daar is geen precieze info over gegeven.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zijn dat dan reserve launchers, vervanging voor mogelijke beschadigde launchers of hebben ze een tweede/derde unit bijgekregen?
Enter ice cube. Tevens gta san Andreas soundtrackquote:
Zou een kleine wonder zijn als er slechts gewonden zijn gevallenquote:
CNNquote:At least three people have been killed in Russian shelling of the city of Zaporizhzhia on Wednesday in southeast Ukraine, President Volodymyr Zelensky said in a Telegram post.
"Zaporizhzhia. Another attack by Russian terrorists. As of now, three people have been reported dead. My condolences to the families," Zelensky said.
CNNquote:The White House is downplaying a CNN poll that shows most Americans oppose Congress providing additional funding to support Ukraine in its war with Russia ahead of a reported administration request for more aid.
“We have seen throughout this war solid support from the American people, solid support from the Congress in a bipartisan and bicameral way for continuing to support Ukraine and we're going to stay focused on that,” National Security Council Coordinator for Strategic Communications John Kirby told reporters Wednesday.
Kirby said the aid is not only important to the people of Ukraine but also to European and NATO allies "given that this fighting is on the doorstep" of many of those countries.
Additionally, he said, it's a matter of “national security of the American people.”
"“I think it's important to remember that if we just sit back and we let Putin win, we let him take Ukraine, where does it stop next?” Kirby said. "
Senate Minority Leader Mitch McConnell called for continued support for Ukraine during an event in Louisville, Kentucky, on Wednesday. He pushed back on arguments from House Republicans — and some Senate Republicans — that Russian aggression in Ukraine is not an issue for the US.
“Most of the money that we spend related to Ukraine is actually spent in the US, replenishing weapons, more modern weapons. So, it's actually employing people here and improving our own military for what may lie ahead," he said.
Op een tank is er nog enige logica met die kooien, maar bovenop je eigen verder onbeschermde explosieven?quote:
Zag laatst een foto waar het iets had tegengehouden. Tis natuurlijk meer geluk dan wijsheid en zal in een enkel geval helpen. Maar baat het niet, schaadt het niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op een tank is er nog enige logica met die kooien, maar bovenop je eigen verder onbeschermde explosieven?
Het zal vast goed voor het moreel zijn ofzo.
Eigen initiatief... Je vraagt je af of dat dan medewerking voor geld is of uit ideologisch motief.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:14 schreef Aether het volgende:
Duitse officier die informatie deelde met Rusland gearresteerd
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71265389
Duitse aanklagers hebben een militaire officier gearresteerd die informatie deelde met Rusland. De Duitser werkte op het militaire inkoopbureau en wordt verdacht van het doorgeven van geheime informatie aan de Russische inlichtingendienst.
Thomas H. benaderde sinds mei op eigen initiatief het Russische consulaat in Bonn en de ambassade in Berlijn en bood zijn medewerking aan. Hij zou zeker n keer tijdens zijn werk verkregen informatie hebben doorgespeeld aan een Russische inlichtingendienst.
Duitsland is een belangrijk doelwit van Russische spionageoperaties, omdat het land een van de grootste leveranciers van militair materieel aan Oekrane is. Thomas H. werd gearresteerd in Koblenz en zit voorlopig vast. Zijn huis en werkplek zijn doorzocht door de politie. Het Duitse ministerie van Defensie geeft geen commentaar op de zaak.
Maakt niet uit.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En hoe verhouden de Oekraense uitgaven in 2017 zich hiertoe?
Zal vast wel een praktijk geleerde noodsprong hebben ivm de javelins die min of meer van bovenaf neer suizen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op een tank is er nog enige logica met die kooien, maar bovenop je eigen verder onbeschermde explosieven?
Het zal vast goed voor het moreel zijn ofzo.
Sinds musk aan de macht is bij Twitter X blijven beelden van russen die pech hebben niet lang online staan blijkbaarquote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:08 schreef Slayage het volgende:
Deze moscoviet heeft wel heel erg pech https://twitter.com/parro(...)366505438244864?s=20
het is hard gegaan deze weekquote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:33 schreef oheng het volgende:
Gaan we de 100 roebel voor 1 dollar halen deze week? RIA houdt u op de hoogte!
Check ook de comment sectie.
Oh maar dat eist niemand in het berichtje wat je deelt.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maakt niet uit.
Als zo’n werkweigerende hippy gaat eisen dat er zich jonge Europese mannen maar even die oorlog moeten oplossen mag hij de baard eraf krijgen.
Hij mag op zijn blote knien dankbaar zijn dat er mensen zijn met ballen die zich wel geven voor de veiligheid en toekomst van hun land en naasten.
Is beroepsleger dus als het moet, moet Guido gewoon gaan. Of krijgt hij slechts salaris om in Nederland in de wei te spelen als er geen conflicten zijn?quote:
Denk dat die te oud is inmiddels voor die shit. Is ook wel een halve mafkees.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is beroepsleger dus als het moet, moet Guido gewoon gaan. Of krijgt hij slechts salaris om in Nederland in de wei te spelen als er geen conflicten zijn?
Die infographic is gebrekkig. Nederland en Polen staan er niet eens bij en horen kennelijk ook niet bij de groep Rest of Europe.quote:
Kweet niet. Ik kan de link gewoon gebruikenquote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:44 schreef TLC het volgende:
[..]
Sinds musk aan de macht is bij Twitter X blijven beelden van russen die pech hebben niet lang online staan blijkbaar
Echt van allebeide kansloze opmerkingenquote:
Als je geen account hebt en zo'n link met 'gevoelige content' label klikt krijg je een melding dat de tweet niet bestaat. Maar hij is er wel.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:44 schreef TLC het volgende:
[..]
Sinds musk aan de macht is bij Twitter X blijven beelden van russen die pech hebben niet lang online staan blijkbaar
Vaagquote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:31 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je geen account hebt en zo'n link met 'gevoelige content' label klikt krijg je een melding dat de tweet niet bestaat. Maar hij is er wel.
Wel lastig laden.quote:
Ik vraag me af hoe effectief zoiets is om eerlijk te zijn....quote:
Democratie en vrijheid en al die andere onzin is alleen als het ze uitkomt.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:24 schreef Slayage het volgende:
Amerika vindt democratie in Oekrane belangrijk, maar in Pakistan not so much. Daar moeten ze het maar doen met een militaire junta. De eeuwige Amerikaanse dubbele moraal![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Pakistan is een land dat op omvallen staat door alle interne problemen en vanwege de noeks is niet alleen de VS hier een beetje huiverig over.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 08:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Democratie en vrijheid en al die andere onzin is alleen als het ze uitkomt.
Niet, zodra die omflikkert is het uitgeschakeld. Slecht design, waardeloos.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 00:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe effectief zoiets is om eerlijk te zijn....
Misschien leuk voor bij een wachtpost. Voor de aanval redelijk nutteloos denk ik. Misschien om even naar voren te sturen voor dekkingsvuur.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 00:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe effectief zoiets is om eerlijk te zijn....
Een geheim Pakistaans overheidsdocument 'suggests' dat de Amerikanen een gekozen premier weg willen werken.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:24 schreef Slayage het volgende:
Amerika vindt democratie in Oekrane belangrijk, maar in Pakistan not so much. Daar moeten ze het maar doen met een militaire junta. De eeuwige Amerikaanse dubbele moraal![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Amerika is niet heilig maar het wezenlijke verschil tussen Oekrane en Pakistan is dat in die laatste de islam de dominante religie is. En waar dat het geval is, is over het algemeen weinig plaats voor zaken als wetenschap, rede, vooruitgang of democratie en blijft men hangen in een systeem van krijgsheren en stammetjes die elkaar bevechten.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:24 schreef Slayage het volgende:
![]()
![]()
[ twitter ]
quote:Vladimir Putin has saved human civilization by invading Ukraine, according to a new propaganda-heavy textbook being taught to Russian schoolchildren.
quote:The textbook’s last chapter falsely claims that Ukraine was going to join NATO when President Putin decided to invade.
quote:Ukraine’s NATO membership, which still appears to be a distant prospect, would have forced Russia to declare war on the whole of NATO, the book claims: “This could have been the end of civilization. (We) could not let it happen.”
quote:The authors also suggested that if Putin had waited, instead of attacking Ukraine, Russia would be in a sorry state, like it was in 1941 when it was invaded by Nazi Germany.
quote:In the new textbook, the former culture minister has written a chapter titled “Russia is a country of heroes” which gives a brief summary of military “feats” performed by 18 Russian commanders and fighters in Ukraine.
quote:One passage claimed that Ukraine is an “ultra-nationalist state” where “opposition has been banned and all things Russian have been branded as enemy.”
quote:The textbook also erroneously claims that Ukraine had been plotting to turn the Black Sea port of Sevastopol into a NATO base before Russia annexed the Crimean peninsula in 2014.
quote:It also describes the ensuing separatist war in eastern Ukraine as a popular uprising of local citizens while failing to mention that the fighting was triggered by rogue soldiers, led by former Russian intelligence agent Igor Girkin and latterly by regular Russian troops.
Je zou erom lachen als het niet zo triest was.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:07 schreef Delenlill het volgende:
https://nationalpost.com/(...)l-textbook-in-russia
Wat meer informatie over de nieuwe tekstboeken voor het laatste jaar van de middelbare school in Rusland. Dit zijn dingen die de scholieren nu gaan leren. Wat natuurlijk prima in het straatje past van de staatspropaganda.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Heb zo’n hekel aan die flauwekul YouTube filmpjes.quote:
"Ben van het lezen", maar dan wel alleen pro-russische propaganda toch?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb zo’n hekel aan die flauwekul YouTube filmpjes.
Heb er nog nooit een gekeken maar die kop elke keer op de thumbnail irriteert me al.
Ben van het lezen.
Ik ben het wel met die user eens dat het dom posten van filmpjes (of nieuwsartikelen, zo je wil) zonder begeleidende tekst of eigen mening weinig toevoegt aan de discussie.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:42 schreef Refragmental het volgende:
[..]
"Ben van het lezen", maar dan wel alleen pro-russische propaganda toch?
Zijn youtube kanaal is een goede bron van informatie, hij laat ook gewoon de verliezen en problemen aan de kant van Oekraine zien. Maar dat weet je niet, want jij kijkt niet verder dan een thumbnail.
quote:Separatist partisan group Zeleniy Klin (The Green Wedge) claim to have blown up a Russian navy ship docked at a submarine base in Vladivostok. Zeleniy Klin advocate for the independence of the region of Green Ukraine, also known as the Russian Far East.
quote:Good morning! Remember we recently asked you to collect intelligence about one supposedly protected and guarded place in Vladivostok? Finally, we can tell why all this was necessary.
Tonight, our partisans in Vladivostok blew up one of the ships of the Russian Navy!
Thus, we congratulate all the peoples of the Green Wedge on the International Day of the Indigenous Peoples of the World, and the occupiers on the Day of Military Glory of the Armed Forces of the Russian Federation
The fact of "cotton" is already confirmed by several media in Vladivostok. Unfortunately, we cannot report on the sinking of the ship or its serious damage, but the very fact of sabotage at the protected submarine base of the Pacific Fleet already indicates that the occupation authorities of the Russian Federation cannot provide security even seemingly so far from the Ukrainian line.
Occupiers, know:
Our partisans are a great people and you will never be able to protect yourself from them and feel safe. The "Eastern Frontiers" are officially under threat, under the threat of overthrowing the occupying power!
Brothers and sisters, giants of the Green Wedge, come to our fight!
Remember, our actions are a holy struggle for freedom and independence to the people of the Green Wedge.
We and only we are masters of our land, we are not occupiers, but fighters for freedom and justice.
We do not demand what belongs to others, we demand the return of what was taken from our ancestors: their will, land, and independence.
De Newyork Times is by far de beste krant geweest in dit conflict.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met die user eens dat het dom posten van filmpjes (of nieuwsartikelen, zo je wil) zonder begeleidende tekst of eigen mening weinig toevoegt aan de discussie.
Voordat ik tijd steek in een filmpje lees ik graag waarom het volgens degene die het post de moeite van het kijken waard is.
Best wel zwakke argumentatie. Jammer dat die eenregelige twitter-denkwijze zo sterk verspreid word, om iedere nuance ook kapot te maken en mensen in confoirmation-bubble's te duwen.quote:
Niet alles hoeft een discussie te zijn. Veel van die filmpjes zijn samenvattingen van wat er recent gebeurd is, om dan nog een verhaaltje er bij te zetten is gewoon onzin, daar er al veel eerder van langsgekomen is, maar dan met meer informatie en inzichten. En nieuws is nieuws. hoeft ook niet een discussie op te volgen. Het melden van bepaalde nieuws maakt het lezen van dit topic al waard voor mij.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met die user eens dat het dom posten van filmpjes (of nieuwsartikelen, zo je wil) zonder begeleidende tekst of eigen mening weinig toevoegt aan de discussie.
Voordat ik tijd steek in een filmpje lees ik graag waarom het volgens degene die het post de moeite van het kijken waard is.
The copium is strong in this one.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb er nog nooit een gekeken
ChatGPT - Samenvattingen van websites en YouTube-video'squote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb er nog nooit een gekeken maar die kop elke keer op de thumbnail irriteert me al.
Ben van het lezen.
That's a bingoquote:Op donderdag 10 augustus 2023 08:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Democratie en vrijheid en al die andere onzin is alleen als het ze uitkomt.
quote:Duikvlucht Russische roebel even voorbij na ingreep centrale bank
De waarde van de roebel heeft deze week het laagste niveau bereikt in zestien maanden. Voor 1 euro betalen Russen nu 106 roebel. De lange daling lijkt even voorbij nu de Russische centrale bank ingrijpt.
Sinds vorig jaar was de waarde van de Russische roebel bijna gehalveerd. Alleen in de maanden na het uitbreken van de oorlog in Oekrane was de roebel nog minder waard.
Handelsbeperkingen en de afgenomen (waarde van de) export van gas en olie drukten de waarde van de roebel. Maar die lange waardedaling lijkt nu even voorbij.
De Russische centrale bank liet woensdag weten te stoppen met de aankoop van andere valuta voor de Russische overheid. Valuta-experts menen dat er voor een echte waardestijging van de munt nog meer actie nodig is.
quote:
Koopman, dominee en ….?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Je onderschat ze, die hebben zelfs een driedubbele moraal.
Dan is het woordje “even” in de titel toch juist redelijk raak?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:53 schreef Digi2 het volgende:
Merkwaardige titel want volgens mij zet de daling juist door als de centrale bank stopt met steunmaatregelen.
[..]
[..]
Is de ideale plek voor een pontoonbrug. Vraag me af of die storm shadows een goede investering zijn daar op die brug, groeien ook niet tot aan de hemel natuurlijk.quote:
Zo'n brug is waarschijnlijk een stuk beter voorradig dan een storm shadow.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, weer een nieuw doelwit.
Wachten tot het klaar is en weer bommetje er op.
Het westen heeft geen zin meer in boots on the ground, en Poetin heeft kernwapens gestald in Wit-Rusland.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:51 schreef Bensel het volgende:
zou een heleboel oplossen als polen wit-rusland binnenvalt en overneemt. Suwalski gap veilig,, konigsberg afgezonderd, kiev een stuk veiliger, bewaking langs noordgrens oekraine kan ingezet worden tegen rusland, [utin verliest een bondgenoot en productiemogelijkheid, ,litouwen en letland veiliger, wagner geen issue meer in die streek, en het allerbelangrijkst: een volk dat van een dictator verlost is, de meerderheid is voor het westen.
waarchijnlijk zal het zonder al te veel geweld kunnen, het leger staat niet faliekant achter de president
in een oorlog is logistiek het meest belangrijke wat er is. Zonder goede logistiek geen leger. deze bruggen (het zijn er niet heel veel) zijn daardoor een enorm waardevol target. ZOnder die bruggen kunnen er nauwelijks versterkingen vanuit de krim richting kherson en omstreken gaan, en andersom valr sw keim veel moeilijker te bevoorrdaden. Dus ja, het is een hele shitload aan storm shadow raketten waard.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is de ideale plek voor een pontoonbrug. Vraag me af of die storm shadows een goede investering zijn daar op die brug, groeien ook niet tot aan de hemel natuurlijk.
Ja dat is allemaal logisch maar als een brug binnen een dag (ofzo) weer gerepareerd is dan is het de vraag of je niet beter een munitiedepot of commandocontrole ofzo aan kan vallen met je storm shadows.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:00 schreef Bensel het volgende:
[..]
in een oorlog is logistiek het meest belangrijke wat er is. Zonder goede logistiek geen leger. deze bruggen (het zijn er niet heel veel) zijn daardoor een enorm waardevol target. ZOnder die bruggen kunnen er nauwelijks versterkingen vanuit de krim richting kherson en omstreken gaan, en andersom valr sw keim veel moeilijker te bevoorrdaden. Dus ja, het is een hele shitload aan storm shadow raketten waard.
https://www.rt.com/russia(...)moscow-region-video/quote:A source in the emergency services told RIA Novosti that the explosion had taken place due to a violation of technical procedures.
Je kunt ze stallen, maar afvuren is toch een heel ander ding. Als hij er 1 durft af te vuren, dan zijn er binnen no time boots on the ground in ukraine. (mad zal niet gebeuren bij 1 nuke) En rusland wordr dan echt een paria in de wereld. Want ook een india en andere relatief bevriende landen zullen dan hun vingers van rusland aftrekken. Dat is politieke zelfmoord.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het westen heeft geen zin meer in boots on the ground, en Poetin heeft kernwapens gestald in Wit-Rusland.
Dit gaat dus nooit gebeuren.
Rusland gaat geen atoombom gooien maar mocht dat wel zo zijn dan koopt India nog steeds Russische olie. Anders ligt hun economie plat en dat willen ze uiteraard niet. Zelfde geldt voor China. Politiek gezien zullen ze wel last krijgen ja.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:05 schreef Bensel het volgende:
[..]
Je kunt ze stallen, maar afvuren is toch een heel ander ding. Als hij er 1 durft af te vuren, dan zijn er binnen no time boots on the ground in ukraine. (mad zal niet gebeuren bij 1 nuke) En rusland wordr dan echt een paria in de wereld. Want ook een india en andere relatief bevriende landen zullen dan hun vingers van rusland aftrekken. Dat is politieke zelfmoord.
Lekker, kan je als Rus ook amper nog thuiswerken.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:22 schreef Aether het volgende:
Russia Starts Blocking VPN Protocols
https://vpncentral.com/russia-starts-blocking-vpn-protocols/
Terechte ophef.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:42 schreef slashdotter3 het volgende:
premium
tldr: Ukrainse asielzoekers krijgen een woning in Westland maar wonen er niet en gaan terug naar Ukraine op vakantie. Oftewel ze hebben die woningen helemaal niet nodig.
https://www.telegraaf.nl/(...)eeg-of-onderverhuurd
Statushouders en Oekraners soms maandenlang op vakantie: woningen leeg of onderverhuurd
DE LIER - In het Westland is ophef ontstaan over woningen van statushouders en Oekraense vluchtelingen die ’vaak langere tijd leegstaan’. Coalitiepartij Westland Verstandig trekt aan de bel en wil dat de gemeente tegen deze ’ongewenste ontwikkeling’ gaat optreden.
ja, dit is moreel gezien gewoon fout. Maar niet te voorkomen, er zijn altijd mensen die dit proberenquote:
Typerend dat dit bericht uit het racistische Westland komt, dat altijd bezig is om migranten te weren. Past uiteraard precies in het straatje de Telegraaf.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:42 schreef slashdotter3 het volgende:
premium
tldr: Ukrainse asielzoekers krijgen een woning in Westland maar wonen er niet en gaan terug naar Ukraine op vakantie. Oftewel ze hebben die woningen helemaal niet nodig.
Statushouders en Oekraners soms maandenlang op vakantie: woningen leeg of onderverhuurd
DE LIER - In het Westland is ophef ontstaan over woningen van statushouders en Oekraense vluchtelingen die ’vaak langere tijd leegstaan’. Coalitiepartij Westland Verstandig trekt aan de bel en wil dat de gemeente tegen deze ’ongewenste ontwikkeling’ gaat optreden.
Dit zijn geen vluchtelingen maar migranten, en dienen dus ook als zodanig te worden behandeld. Dus uit de asielprocedure zetten en gewoon bij de ambassade een visumaanvraag indienen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
ja, dit is moreel gezien gewoon fout. Maar niet te voorkomen, er zijn altijd mensen die dit proberen
Wat is hier racistisch aan? Als je gewoon op vakantie kan naar het land van herkomst, waarvoor ben je dan precies op de vlucht? Anders dan oneigenlijk gebruik van de regeling (= fraude) kan ik het niet noemen eigenlijk.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Typerend dat dit bericht uit het racistische Westland komt, dat altijd bezig is om migranten te weren. Past uiteraard precies in het straatje de Telegraaf.
Natuurlijk niet. Dat betekent kleur bekennen en zul het voor iedereen die dit flikt doen. Oftewel, toegeven dat veel asielzoekers die nu in de procedure zitten simpelweg migranten zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit zijn geen vluchtelingen maar migranten, en dienen dus ook als zodanig te worden behandeld. Dus uit de asielprocedure zetten en gewoon bij de ambassade een visumaanvraag indienen.
Maar hier gaat geen politicus z’n vingers aan branden.
Hier wat over zeggen wordt ook al snel gezien als goedkoop scoren over de rug van zielige vluchtelingen, terwijl het gemaakte punt gewoon terecht is en ook het draagvlak voor de opvang ondergraaft.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat betekent kleur bekennen en zul het voor iedereen die dit flikt doen. Oftewel, toegeven dat veel asielzoekers die nu in de procedure zitten simpelweg migranten zijn.
En dat zijn er nogal wat.
CNNquote:As of Thursday morning, 12 people remain missing, 60 victims have been treated, and one woman died in hospital, according to authorities. Rescuers are continuing to search the rubble.
Zit ik net te luisteren. De stand van de roebel is net zo belangrijk al de situatie aan het front.quote:
Dat is inderdaad de lijm die alles bij elkaar houdt, zodra de gemiddelde rus het lastig krijgt kan (en zal het waarschijnlijk) snel over zijn met Poetin en de oorlog.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Zit ik net te luisteren. De stand van de roebel is net zo belangrijk al de situatie aan het front.
TLDW? Ik kan nu even niet kijken.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Zit ik net te luisteren. De stand van de roebel is net zo belangrijk al de situatie aan het front.
Idd zo racistisch dat ze honderdduizenden arbeidsmigranten hebben werken in het Westland.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Typerend dat dit bericht uit het racistische Westland komt, dat altijd bezig is om migranten te weren. Past uiteraard precies in het straatje de Telegraaf.
issue is dat de gemiddelde rus in een dorp woont en eigen eten verbouwt zonder enige luxe. Het deel in de steden dat niet in avolledig afgeragde soviet appartementen woont, die zou evt in opstand komen, de rest kan het geen f schelen, dat is een ver van hun bed show.En van degenen die in opstand hadden kunnen komen is er een groot deel inmiddels vertrokken naar het buitenland. De rest, mochten die opstandig raken, worden opgepakt en naar het front gestuurd.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de lijm die alles bij elkaar houdt, zodra de gemiddelde rus het lastig krijgt kan (en zal het waarschijnlijk) snel over zijn met Poetin en de oorlog.
Ze mogen er overdag zwoegen en aan het einde van de dag moeten ze optyfen naar den Haag of Rotterdam, omdat er niet mogen wonenquote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Idd zo racistisch dat ze honderdduizenden arbeidsmigranten hebben werken in het Westland.
De Russen kan het ook geen flikker schelen dat er doden vallen. In het Westen zou er enorme ophef zijn, maar daar haalt iedereen z’n schouders op want “in een oorlog moeten er nou eenmaal mensen naar het front en de dood is dan een bedrijfsrisico”.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
issue is dat de gemiddelde rus in een dorp woont en eigen eten verbouwt zonder enige luxe. Het deel in de steden dat niet in avolledig afgeragde soviet appartementen woont, die zou evt in opstand komen, de rest kan het geen f schelen, dat is een ver van hun bed show.En van degenen die in opstand hadden kunnen komen is er een groot deel inmiddels vertrokken naar het buitenland. De rest, mochten die opstandig raken, worden opgepakt en naar het front gestuurd.
Maakt niet zoveel meer uit, ze worden sowieso evengoed naar het front gestuurd. Naar het schijnt, de stedelingen juist in veel mindere mate.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
De rest, mochten die opstandig raken, worden opgepakt en naar het front gestuurd.
1 nukeje moet kunnen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:05 schreef Bensel het volgende:
[..]
Je kunt ze stallen, maar afvuren is toch een heel ander ding. Als hij er 1 durft af te vuren, dan zijn er binnen no time boots on the ground in ukraine. (mad zal niet gebeuren bij 1 nuke) En rusland wordr dan echt een paria in de wereld. Want ook een india en andere relatief bevriende landen zullen dan hun vingers van rusland aftrekken. Dat is politieke zelfmoord.
Ja, op je hoofd.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
1 nukeje moet kunnen.
Zo’n excuus nukeje. Oeps ja sorry, verkeerde knopje.
Lijkt me sterk. Ze lezen gewoon veel van dezelfde Twitter accounts, subreddits en websites. Vandaar de overlap.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik weet vrij zeker dat er iemand van BNR radio hier meeleest en de items in zijn Oekrane nieuwsupdate meeneemt.
Daar geloof ik echt geen ene bal van. Er is nog niets gebeurd wat daar op lijkt en de gemiddelde Rus heeft net genoeg om geen risico’s te lopen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de lijm die alles bij elkaar houdt, zodra de gemiddelde rus het lastig krijgt kan (en zal het waarschijnlijk) snel over zijn met Poetin en de oorlog.
We schakelen nu weer over naar hopen op economische collapse.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daar geloof ik echt geen ene bal van. Er is nog niets gebeurd wat daar op lijkt en de gemiddelde Rus heeft net genoeg om geen risico’s te lopen.
Grote volksopstand, die hoop heb ik wel opgegeven.
ik zou wel meelezen als ik journalist wasquote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Ze lezen gewoon veel van dezelfde Twitter accounts, subreddits en websites. Vandaar de overlap.
Ja oke, de geniale inzichten van user Ronald-Koeman zijn inderdaad wel het lezen waard. Ik snap dat ze dat bij BNR niet willen missen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou wel meelezen als ik journalist was
gewoon 1 of 2 keer per dag
Zeggen dat je gewoon veilig naar Oekrane kan gaan, zeggen dat Oekrane een veilig land isquote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is hier racistisch aan? Als je gewoon op vakantie kan naar het land van herkomst, waarvoor ben je dan precies op de vlucht? Anders dan oneigenlijk gebruik van de regeling (= fraude) kan ik het niet noemen eigenlijk.
Waarom zouden ze die woningen niet nodig hebben?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:42 schreef slashdotter3 het volgende:
premium
Hmmm.... hoe graag sommigen ook staan te trappelen en de Russen dat vuurtje graag willen opstoken, gaat Polen naast & als lid van de NATO zeker niet en laat staan op eigen houtje, Wit-Rusland binnenvallen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:51 schreef Bensel het volgende:
zou een heleboel oplossen als polen wit-rusland binnenvalt en overneemt. Suwalski gap veilig,, konigsberg afgezonderd, kiev een stuk veiliger, bewaking langs noordgrens oekraine kan ingezet worden tegen rusland, [utin verliest een bondgenoot en productiemogelijkheid, ,litouwen en letland veiliger, wagner geen issue meer in die streek, en het allerbelangrijkst: een volk dat van een dictator verlost is, de meerderheid is voor het westen.
waarchijnlijk zal het zonder al te veel geweld kunnen, het leger staat niet faliekant achter de president
Misschien heeft Polen nog wel een PMC?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm.... hoe graag sommigen ook staan te trappelen en de Russen dat vuurtje graag willen opstoken, gaat Polen naast & als lid van de NATO zeker niet en laat staan op eigen houtje, Wit-Rusland binnenvallen.
Het verzet tegen een dictatuur zal toch echt van binnenuit moeten komen. Een dictator en hier zetbaas, zal zorgen dat dwarsliggers worden verwijderd en de rest voorzien van voldoende redenen om de potentaat niet aan de dijk te (kunnen) zetten.
Onderbuikartikel en/of iemand al of niet waar dan ook (niet) naar terug/gaat, is in binnen de regels van onze samenleving en bestel, een eigen keuze.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:42 schreef slashdotter3 het volgende:
premium
Ja maar het blijft toch raar dat iemand zegt te zijn gevlucht voor wat dan ook, maar vervolgens wel “op vakantie” gaat naar de plek waar die persoon vandaan gevlucht is? Dan zou je zeggen dat het met dat acute gevaar ook wel meeviel?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onderbuikartikel en/of iemand al of niet waar dan ook (niet) naar terug/gaat, is in binnen de regels van onze samenleving en bestel, een eigen keuze.
Ik ken mensen die asiel genieten en juist omdat ze hier dat asiel hebben, dan in volledige vrijheid met die bescherming kunnen staan en gaan waar zij maar willen. Waar wmb het probleem vooral zit dat het Nederlands beleid niet standvastig is en men geen duidelijk keuzes wil maken. Enerzijds wil men de goede herder zijn maar niet bereid om de wolf die de schapen bijt buiten de eigen hekken houden.
Ik blijf het niet snappen waarom dit soort artikelen voet aan de grond krijgen zijn om te belichten dat anderen ook hun vrijheden aan het beleven zijn. De partij(en) die daar problemen mee hebben, moeten zich de ogen uit hun strontkont schamen om over de rug van whatever migranten, "zieltjes" te winnen.
Desnoods als stukadoors vermomdquote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien heeft Polen nog wel een PMC?
Een soort Wagner.pl
Kan Polen iedere betrokkenheid ontkennen.
Het gevaar is natuurlijk gemobiliseerd en daarna afgeschoten worden.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar het blijft toch raar dat iemand zegt te zijn gevlucht voor wat dan ook, maar vervolgens wel “op vakantie” gaat naar de plek waar die persoon vandaan gevlucht is? Dan zou je zeggen dat het met dat acute gevaar ook wel meeviel?
En daar heb ik dan toch wel moeite mee.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het gevaar is natuurlijk gemobiliseerd en daarna afgeschoten worden.
Als je in het noorden woont ben je verder relatief veilig. Vandaar ook de vakanties, want met asielstatus kan er geen beroep meer worden gedaan om het leger te dienen.
Nederland en vele andere landen werken mee aan het huisvesten van deserteurs.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En daar heb ik dan toch wel moeite mee.
Waarom? Veel van die Oekraense vluchtelingen vervullen hier ook vacatures die anders open bleven staan. Ik zie ze bijna in elke sector aan de slag gaan. Die lui hebben dan toch ook recht op vakantie, ook naar hun thuisland omdat grote delen gewoon veilig zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En daar heb ik dan toch wel moeite mee.
Het is niet zozeer raar maar vooral een eigen waarneming die dan wordt afgezet als maatstaf tegen andermans overweging(en). Wat iemand hooguit kunt zeggen is dat die het anders of niet zouden doen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar het blijft toch raar dat iemand is gevlucht voor wat dan ook, maar vervolgens wel “op vakantie” gaat naar de plek waar die persoon vandaan gevlucht is? Dan zou je zeggen dat het met dat acute gevaar ook wel meeviel?
Bijna. Een huurwoning mag je vrijwel nooit onderverhuren. Particulier niet, en sociale huurwoning niet.quote:
Ik hoop/denk ook dat Oekrane er op blijft toezien dat verkregen wapens niet zullen worden gebruikt op -en met als doel Russisch soverein gebied te bestoken. Dat Oekrane die wapens gebruik in Russen uit haar sovereine staat te verdrijven - incl de Krim en aanvoerroutes - is haar legitieme recht.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:43 schreef skysherrif het volgende:
Kom er nu pas achter dat itt atacms en SS, de taurus ipv 300km, 500km ver gaat.
Dat gaat echt een verschil maken zodra Oekraine die krijgt. Alhoewel ik vrees dat oekraine ze niet mag gebruiken voor Rusland. Maar het zal iig alles op de krim kunnen raken nu.
Zo simpel is het. Als je hier als asielzoeker een woning krijgt, dan zou je in ernstig gevaar moeten zijn. Ons asielbeleid is er niet voor de lol, en onze woningvoorraad is zelfs al te klein voor alle huidige inwoners.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar het blijft toch raar dat iemand zegt te zijn gevlucht voor wat dan ook, maar vervolgens wel “op vakantie” gaat naar de plek waar die persoon vandaan gevlucht is? Dan zou je zeggen dat het met dat acute gevaar ook wel meeviel?
dit is oekraine topicquote:Op donderdag 10 augustus 2023 18:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo simpel is het. Als je hier als asielzoeker een woning krijgt, dan zou je in ernstig gevaar moeten zijn. Ons asielbeleid is er niet voor de lol, en onze woningvoorraad is zelfs al te klein voor alle huidige inwoners.
Die luchthaven diep in rusland vanwaar die bombers steeds raketten afvuren vind ik anders een prima doel.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 18:06 schreef Vallon het volgende:
Ik hoop/denk ook dat Oekrane er op blijft toezien dat verkregen wapens niet zullen worden gebruikt op -en met als doel Russisch soverein gebied te bestoken.
Je kijkt teveel films. Als je dat soort beveiliging kunt toevoegen, kun je het ook weer verwijderen. En laten ze in oekraine nou bepaald niet een tekort aan software developers hebben. Je hebt het over die mensen die de patriot 'gehacked' hebben zodat die hypersonische raketten af kan vangen.quote:Het zou/zal mij verder niet verbazen dat er ergens een inactivatie is ingebouwd zodat grensoverschrijdende wapens - w.o. straks ook de F16 - niet functioneren buiten de voor hun ingestelde perimeter.
Daar zijn dan ongetwijfeld regels voor en waar vastgesteld en qua belang bezwaarlijk is, kan dan aangifte van misbruik worden gedaan. Zelfs als dan iets niet mag, telt in onze rechtstaat ook mee of daarmee een feitelijk belang wordt gediend of geschaad.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bijna. Een huurwoning mag je vrijwel nooit onderverhuren. Particulier niet, en sociale huurwoning niet.
Maar voor de rest is het wmb niet zo'n issue, nee.
Dan ga je er vanuit dat Oekraners bewust eventuele afspraken en veiligheidsmaatregelen zouden willen omzeilen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 18:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die luchthaven diep in rusland vanwaar die bombers steeds raketten afvuren vind ik anders een prima doel.
[..]
Je kijkt teveel films. Als je dat soort beveiliging kunt toevoegen, kun je het ook weer verwijderen. En laten ze in oekraine nou bepaald niet een tekort aan software developers hebben. Je hebt het over die mensen die de patriot 'gehacked' hebben zodat die hypersonische raketten af kan vangen.
quote:Russia is experiencing a "dollar famine", Russian media report.
Nog een filmpje van soldaten die niet hun beloofde salaris betaald hebben gekregen.quote:Russian soldiers from the 144th brigade were guaranteed a monthly salary of 195 000 rubles. In actuality, they receive 8,000–10,000 rubles. To arrange the payments, they issued the leader of Karachay-Cherkessia an ultimatum. since their salaries were not paid by the Russian Ministry of Defense.
Tja, men zou ondertussen beter moeten weten. Het is en blijft een onrustig vakantieoordquote:
Voor wat ik heb gezien is dat waar de Russen een grote troepenmacht hebben opgebouwd. En is hun plan om Kupyansk te veroveren. Oekrane is bezig met een gedwongen evacuatie van Kupyansk en alle dorpen en gehuchten tussen Kupyansk en het front.quote:
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 18:21 schreef ExTec het volgende:
Je hebt het over die mensen die de patriot 'gehacked' hebben zodat die hypersonische raketten af kan vangen.
quote:
PMC Chopinquote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien heeft Polen nog wel een PMC?
Een soort Wagner.pl
Kan Polen iedere betrokkenheid ontkennen.
quote:
Plaatje ervan in de link. Kan hem niet embedden voor wat voor reden dan ook.quote:Russian landing ship Olenegorsky Gornyak that was attacked by a naval drone in Novorossiysk dry dock, it has a big hole in it's side.
Ik vraag me af, hoe kan het dat ze zo goedgelovig zijn. Lijkt me dat dit niet de 1e keer is dat ze genaaid worden door de regering. Als je al eerder door dezelfde partij bedonderd bent dan zeg je de volgende keer toch "jou vertrouw ik niet meer" ipv "dit keer zal het vast wel goed gaan"quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:43 schreef Delenlill het volgende:
Russian soldiers from the 144th brigade were guaranteed a monthly salary of 195 000 rubles. In actuality, they receive 8,000–10,000 rubles. To arrange the payments, they issued the leader of Karachay-Cherkessia an ultimatum. since their salaries were not paid by the Russian Ministry of Defense.
Administratiekosten ingehoudenquote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:43 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_144th_brigade_were/
[..]
Nog een filmpje van soldaten die niet hun beloofde salaris betaald hebben gekregen.
Ze zijn zo achterlijk om zich met hun huilfilmpjes nog altijd tot Poetin te richten, alsof het lot van de horigen de KGB en de Russische mafia ook maar iets interesseert.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vraag me af, hoe kan het dat ze zo goedgelovig zijn. Lijkt me dat dit niet de 1e keer is dat ze genaaid worden door de regering. Als je al eerder door dezelfde partij bedonderd bent dan zeg je de volgende keer toch "jou vertrouw ik niet meer" ipv "dit keer zal het vast wel goed gaan"
Binnenkort is het goedkoper om je reet te vegen met roebels dan met gewone wc papier.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
107 ruble voor een euro
[ afbeelding ]
Geen idee. Ze zouden ondertussen inderdaad beter moeten weten.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vraag me af, hoe kan het dat ze zo goedgelovig zijn. Lijkt me dat dit niet de 1e keer is dat ze genaaid worden door de regering. Als je al eerder door dezelfde partij bedonderd bent dan zeg je de volgende keer toch "jou vertrouw ik niet meer" ipv "dit keer zal het vast wel goed gaan"
Best imposant die resolutie en maakt weer duidelijk dat het knap lastig is (zal zijn) om je te kunnen verbergen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:07 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ky_gornyak_that_was/
[..]
Plaatje ervan in de link. Kan hem niet embedden voor wat voor reden dan ook.
https://mil.in.ua/en/news(...)hip-to-the-dry-dock/
(meer informatie)
Het feit dat het ding (3600 ton, 115m lang bij 15m breed) in het droogdok ligt gps , geeft mij aan dat de reparatie mogelijk zal zijn.quote:... The potential repair of the Project 775 Olenegorsky Gornyak ships is complicated due to the fact that they were produced by the Polish shipyard Stocznia Płnocna (today – Remontowa Shipbuilding), located in Gdansk. Therefore, Russia does not have access to spare parts.
Hij zou natuurlijk in het droogdok kunnen zitten om de schade beter in te kunnen schatten. Maar als er genoeg geld tegen aangegooid wordt zou hij zeker gerepareerd kunnen worden. Maar de vraag is of dat het ook waard is.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Best imposant die resolutie en maakt weer duidelijk dat het knap lastig is (zal zijn) om je te kunnen verbergen.
Vermoed ook dat er dagelijks wel foto's zijn gemaakt van Oekrane met "what did change, where".....
[..]
Het feit dat het ding (3600 ton, 115m lang bij 15m breed) in het droogdok ligt gps , geeft mij aan dat de reparatie mogelijk zal zijn.
Volgens mij valt het wat betreft zout water wel mee...quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:42 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Hij zou natuurlijk in het droogdok kunnen zitten om de schade beter in te kunnen schatten. Maar als er genoeg geld tegen aangegooid wordt zou hij zeker gerepareerd kunnen worden. Maar de vraag is of dat het ook waard is.
Buiten dat er een erg groot gat in de zijkant zit. Was er ook zout water in de machinekamer binnen gekomen. Welke ongetwijfeld ook een hoop schade veroorzaakt heeft. En daar Rusland flink corrupt is zou het me niks verbazen als ze het zo goedkoop mogelijk gaan repareren, wat later weer een probleem zou kunnen opleveren.
Ben benieuwd hoe lang een eventuele reparatie zal duren. Hopelijk zien we hem deze oorlog niet meer terug.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sea_of_Azovquote:The narrowness of the Kerch Strait limits the water exchange with the Black Sea. As a result, the salinity of the Sea of Azov is low; in the open sea it is 10–12 psu, about one third of the salinity of the oceans; it is even lower (2–7 psu) in the Taganrog Bay at the northeast end of the Sea.
Dat zou inderdaad mooi zijn. Als ze ook daadwerkelijk naar de kelder gaan zoals hun vlagschip. Misschien 2-3 drones elke keer op het zelfde doelwit gebruiken. Maar we weten natuurlijk niet hoeveel van die drones ze hebben op dit ogenblik. En hoe lang het duurt om er nieuwe bij te maken.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:44 schreef 3rr0r het volgende:
Doordat die zeedrones zo ver moeten reizen kunnen ze net niet genoeg explosiekracht meenemen dat zulke grotere schepen echt naar de klote gaan. Moet je mazzel hebben. Benieuwd of ze daar nog een ontwikkeling in kunnen doen. Dat bij impact er eerder brand ook ontstaat bijv.
Dat is inderdaad een stuk minder dan een normale zee. Maar apparatuur kan sowieso niet tegen water vaak. Dus laten we hopen dat die motor/machines gewoon vervangen moeten worden en niet meer te repareren zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wat betreft zout water wel mee...
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sea_of_Azov
Een eerdere keer vielen ze wel met meerdere aan. Toen schoot Rusland er nog eentje stuk maar een andere raakte alsnog wel. Bij deze laatste aanvallen weet je eigenlijk niet met hoeveel ze aanvielen en of er iets verloren is gegaan onderweg. Ze leken iig niet ontdekt te zijn door de Russen deze laatste twee keren.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:48 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad mooi zijn. Als ze ook daadwerkelijk naar de kelder gaan zoals hun vlagschip. Misschien 2-3 drones elke keer op het zelfde doelwit gebruiken. Maar we weten natuurlijk niet hoeveel van die drones ze hebben op dit ogenblik. En hoe lang het duurt om er nieuwe bij te maken.
Misschien dat een sterkere motor een optie zou kunnen zijn. Maar ze willen natuurlijk ook geen snelheid verliezen. Dat is n van de grote voordelen van die zee drones.
In 10 jaar, 50% waardeverlies van je munt, vertelt mij ook deels waarom de oorlog "noodzakelijk" was om binnenlands te kunnen dienen als afleiding mbt structurele problemen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Binnenkort is het goedkoper om je reet te vegen met roebels dan met gewone wc papier.
Ja, ik weet dat je er niks van geloofd,quote:
Dat is ook zo. En op de tanker was natuurlijk ook geen drone afweer aanwezig. Op het landingsschip mogelijk wel. maar dat zal ook wel minimaal zijn geweest.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Een eerdere keer vielen ze wel met meerdere aan. Toen schoot Rusland er nog eentje stuk maar een andere raakte alsnog wel. Bij deze laatste aanvallen weet je eigenlijk niet met hoeveel ze aanvielen en of er iets verloren is gegaan onderweg. Ze leken iig niet ontdekt te zijn door de Russen deze laatste twee keren.
https://www.defensemirror(...)aine__Raytheon_Chiefquote:A software tweak has enabled PATRIOT missile defense systems to intercept hypersonic missiles in Ukraine, according to Gregory J. Hayes, chairman and chief executive officer of Raytheon Technologies which manufactures the PATRIOT.
In comments quoted by the Wall Street Journal (WSJ), Hayes has said, “Ukraine adjusted the software of the PATRIOT air defense system so that it could track and destroy hypersonic missiles flying twice as fast as it was designed for.”
The WSJ article titled, “How the U.S. PATRIOT Missile Became a Hero of Ukraine War,” speaks of how the PATRIOT systems operated by Ukrainian crew intercepted dozens of Russian missiles including the famed Kinzhal (‘Dagger’ in Russian language).
Ik had misschien niet de gemiddelde rus moeten gebruiken, maar de "welgestelde" Rus, dus de Slavische uberslavs in het westen. (Zoals ze zichzelf zien) die gewoon een keuvelend leven hebben. Zodra de oorlog daar met de deur in huis komt vallen is het waarschijnlijk snel voorbij.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daar geloof ik echt geen ene bal van. Er is nog niets gebeurd wat daar op lijkt en de gemiddelde Rus heeft net genoeg om geen risico’s te lopen.
Grote volksopstand, die hoop heb ik wel opgegeven.
Dat is heel wat anders dan de suggestie te wekken dat dit door een slimme cracker gehackt is. Ik denk dat het een gekende instelling is die ergens mogelijk deep-down-inside uitgelegd wordt wat en waarom het in welke omstandigheden waarvoor functioneert.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:59 schreef 3rr0r het volgende:
... Ukraine adjusted the software ...
Tsja, het wordt te simpel gemeld met de woorden tweak en adjustment om echt te weten hoe of wat. Gaan lopen spelen met de broncode lijkt me gezien de situatie niet voor de hand liggend dus gewoon ergens beschikbare instellingen anders afstellen inderdaad.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan de suggestie te wekken dat dit door een slimme cracker gehackt is. Ik denk dat het een gekende instelling is die ergens mogelijk deep-down-inside uitgelegd wordt wat en waarom het in welke omstandigheden waarvoor functioneert.
Het verhaal voor mij is sterk gesimplificeert of dat een gebruiker zeg de PC handleiding heeft gelezen, dat de monitor ook op een andere resolutie kan worden ingesteld. Het verhaal begint sws dat er toegang is/was tot documentatie en instellingen van het (wapen)systeem.
Verder denk ik dat zomaar wat aanpassen en laat staan op goed geluk wat prutsen sws onmogelijk is.
Natuurlijk prima verder dat je als gebruiker de wapens kunt & gaat afstellen om in te spelen op het type bedreiging.
Daarvoor valt men te gemakkelijk uit een raam.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik had misschien niet de gemiddelde rus moeten gebruiken, maar de "welgestelde" Rus, dus de Slavische uberslavs in het westen. (Zoals ze zichzelf zien) die gewoon een keuvelend leven hebben. Zodra de oorlog daar met de deur in huis komt vallen is het waarschijnlijk snel voorbij.
Dat of er komt een nog grotere havik voor in de plaats maar dat denk ik eigenlijk niet.
Niet meegekregen?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:42 schreef Discombobulate het volgende:
We horen ook niks meer over de north strean. Je zou toch zeggen dat ze het nu wel moeten weten.
Man man komt elke brand in Moskou nou op dat X nieuws?quote:
Moet je een willekeurig BLM/Antifa topic lezen. Daar doet men alsof er duizenden steden plat zijn gebrand.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Man man komt elke brand in Moskou nou op dat X nieuws?
Moet je doen bij elke brand in pak m beet Newyork, ben je best druk mee nog.
Die lezen? Nee, bedankt.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 23:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moet je een willekeurig BLM/Antifa topic lezen. Daar doet men alsof er duizenden steden plat zijn gebrand.
Stfu, ik laat me als inwoner van het Westland niet uitmaken voor racist.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het wordt voor de China dus aanzienlijk goedkoper om inkopen in Rusland te doen. En, erger voor Rusland, goedkoper om bedrijven en stukken van Rusland op te kopen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
In 10 jaar, 50% waardeverlies van je munt, vertelt mij ook deels waarom de oorlog "noodzakelijk" was om binnenlands te kunnen dienen als afleiding mbt structurele problemen.
In 2013 was een roebel nog meer dan 0,02ct waard en nu dan onder de 0,01 (en daarmee lager dan toen oorlog startte). En helaas voor Rusland, is de Roebel waarde t.o.v. de Yuan China nog meer gezakt of anders gezegd de Yuan maakt een kleine opmars.
Maar goed Rusland zal het kunnen inspinnen dat dit een complot is en tijdelijk als kost voor de baat omdat zij met grondstofrijke BRICS landen aan het "samenwerken" is. Best vervelend verder dat je dan zelf op je grondstoffen flink moet inleveren. Dit kan niet anders dan leiden naar lijden voor de burgerbevolking die simpelweg het met minder moet doen.
Als er briefjes van 1 roebel zijn dan zitten we al aardig in de richting gezien de prijzen van pleepapierquote:[ afbeelding ]
Goh...quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet meegekregen?
Die is opgeblazen.
Welke "maker" precies?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat je er niks van geloofd,
Maar jouw mening < de mening van de maker.
Raytheonquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 00:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke "maker" precies?
En mijn mening is vwb dit dossier iig > de mening van extec.
Dus adjusted maar ook 'twice as fast as it was designed for'. Dus niet een voor de hand liggende instelling als men dat zo zegt lijkt me.quote:Ukraine adjusted the software of the PATRIOT air defense system so that it could track and destroy hypersonic missiles flying twice as fast as it was designed for.”
Blijft interessant hier over te s(p)eculeren. Nu denk ik dat Ukraine inhoudelijk geen designkennis heeft van het Patriot systeem (dat zij pas een paar maanden in gebruik heeft) en het mij eveneens wat onwaarschijnlijk lijkt dat zij de software daarvan op eigen houtje (kunnen of mogen) aanpassen. Tweaken met dat soort apparaten lijkt mij al snel doomsday.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 00:34 schreef 3rr0r het volgende:
Er staat
[..]
Dus adjusted maar ook 'twice as fast as it was designed for'. Dus niet een voor de hand liggende instelling als men dat zo zegt lijkt me.
HIV besmettingen zijn geen belemmering hoor. Ze laten juist ook zwakkeren en criminelen naar Oekrane gaan zodat de staat niets meer ervoor hoeft te betalen en dood gaan ze toch wel. Want de medicijnen die wij hier hebben om HIV te remmen zijn heel schaars in Rusland.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 02:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Expres hiv krijgen zodat je niet naar Ukraine hoeft
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |