SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:22 schreef ExTec het volgende:
Die domme europeanen hebben nog steeds geen "final plan" aangeleverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.foreignaffair(...)r-washington-endgameWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Dat klinkt best plausibel, plausibeler dan dat zelensky niet weet hoe die moet bellen of dat europeanen niet weten hoe ze plannen moeten maken of formulieren in moeten vullen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:41 schreef RM-rf het volgende:
vertaald kun je echter vooral zeggen dat de amerikanen niet helemaal blij zijn met het CSAT-plan een basis direkt aan de oekrainse grens hiervoor in te richten en willen afdwingen dat deze training in Tucson plaatsvind
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @ExTec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.
Ik hou niet van de standaard strandvakanties. Liever bezichtig ik ook wat. Maar misschien is dit wel een goed alternatief.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:13 schreef Starhopper het volgende:
Lekker bakken op De Krim![]()
[ twitter ]
En daar gaan we weerquote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @ExTec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, geen exportformuliertjes invullen is geen belemmering voor het leveren van tanks volgens sommigen, dus die acht piloten uitleggen hoe bepaalde onderdelen van de f-16 werken zal ook geen groot issue zijn. Toch, @:Extec? Of is het in dit geval weer anders? Nee, lijkt me niet. Het kan tenslotte gewoon op de simulator.
Ik kom hier niet om cynisch (semi) persoonlijk wapengekletter te lezen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daar gaan we weer
Die tanks duurde zo lang, niet omdat DE pas overstag ging toen de VS Abrams toezegde,
Nee, die domme europeanen vulde de juiste formulieren maar niet in!
En toen de VS eenmaal overstag ging, en DE dus ook, toen wisten die europeanen ook ineens spontaan hoe ze wel formulieren in moesten vullen.
Dat gaat alleen mar trager met een federaal Europa. Verdee heeft Europa eerder tanks (een maand of 5quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is toch standaard voor Europa. Tergend langzaam. Van mij mogen we zsm gaan naar een verenigde staten van Europa in het model van de VS met vergaande bevoegdheden voor de individuele staten. Als het buitenlands beleid en defensie maar centraal geregeld zijn.
Krijg je er van als je verscheept via DHL.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daar gaan we weer
Die tanks duurde zo lang, niet omdat DE pas overstag ging toen de VS Abrams toezegde,
Nee, die domme europeanen vulde de juiste formulieren maar niet in!
En toen de VS eenmaal overstag ging, en DE dus ook, toen wisten die europeanen ook ineens spontaan hoe ze wel formulieren in moesten vullen.
Meneer charap roept al vanaf dag 1 op tot onderhandelen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:05 schreef nostra het volgende:
https://www.foreignaffair(...)r-washington-endgame
Altijd een kwestie van wie ervoor betaald (en wie het voor het zeggen heeft, de beslissingen neemt, het materiaal levert, en deels ook eventuele knowhow of bepaalde faciliteiten achteraf zal overnemen)....quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:05 schreef ExTec het volgende:
Als de VS zegt: wij gaan de trainingen geven, denk ik dat europa daar helemaal blij mee zou zijn.
Ik vraag me af hoeveel kilo explosieven je op een drone kan plakken, als je de schade in de omgeving ziet.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:40 schreef oheng het volgende:
Echt he, die russen doen me zo erg denken aan de Eloi van Time Machine. Hun passiviteit is werkelijk legendarisch.
Hier de grote biem met geluid van de optische fabriek nabij Moskou.
Wagner naar Belarus begint steeds meer op Russisch 4D chess te lijken. En dat is geen compliment.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
Eh, ok.
[ twitter ]
Draad voor twitterlozen:
https://threadreaderapp.com/thread/1689201503880257536.html
Maar was europa hier niet juist aan begonnen omdat de VS het niet wilde?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Altijd een kwestie van wie ervoor betaald (en wie het voor het zeggen heeft, de beslissingen neemt, het materiaal levert, en deels ook eventuele knowhow of bepaalde faciliteiten achteraf zal overnemen)....
nu hebben een aantal europese landen onder het CSAT consortium aangeven dit te doen en die zullen ook niet zomaar hun controle domweg opgeven aan de amerikanen, en ales laten uitvoeren in Tucson, terwijl ze dit wel moeten financieren.
natuurlijk zal europa uiteindelijk als doel hebben zelf ook hierbij in de 'driver seat'te zitten en bv hiervoor zelf een door hen gecontroleerde basis op te richten en zelf instructeurs te hebben en bv ook onderhoud daar te doen... (zeker als dat een opzet is naar een eigen, onafhankelijkere europese defensie-samenwerking)
zoiets zal de VS eerder als het geheel buiten hen omgaan een beetje tegenstaan, juist de VS houd graag dit soort dingen onder eigen controle
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
Eh, ok.
[ twitter ]
Draad voor twitterlozen:
Zal niet puur door een drone zijn. Lijkt me dat er spul dat al daar aanwezig was is opgeblazen. Zulke schade is anders alleen mogelijk met een flinke raket.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel kilo explosieven je op een drone kan plakken, als je de schade in de omgeving ziet.
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
The Wagner Group is reported to have effectively been kicked out of Belarus, with thousands of its remaining fighters being bussed back into Russia. The Belarusian leader, Alexander Lukashenko, is reported to have refused to finance Wagner's stay in his country.
Gek verhaal.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
Eh, ok.
[ twitter ]
Draad voor twitterlozen:
Hoe weet je dat het Russen zijn? Oogt als een random meme.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Heel veel dode Russen, weet iemand meer over dat plaatje? Waar is het van?
https://pbs.twimg.com/med(...)rmat=jpg&name=medium
Is dat niet hetzelfde plaatje als dat prigozjin gebruikte als achtergrond in 1 van zijn filmpjes?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat is van Prighozin die een het klagen was toen bij Bakhmutquote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:18 schreef slashdotter3 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet heel moeilijk. Plan van aanpak voor training en wanneer wat waar, door wie wanneer en hoe moet gaan gebeuren. Op dit moment zijn NL & DK bezig dat plan samen te stellen.quote:
Nais!!!quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:
In kursk ook al iets. Ze hebben er echt zin an, vandaag.
[ twitter ]
Kortom de wil is er, dingen zijn wel degelijk van start aan het gaan en mogelijk eerder dan eerder werd verwacht.quote:bron: newsweek 21jul23
Ukraine could be set to receive F-16 fighter jets sooner than the expected schedule, according to comments made by John Kirby, Coordinator for Strategic Communications at the National Security Council.
Kirby suggested in an interview with Fox News on Thursday 21jul23 that Ukraine could start to receive F-16s by the end of this year—significantly sooner than was previously anticipated.
... ...
Ukrainian Foreign Minister Dmytro Kuleba told Radio Free Europe/Radio Liberty in an interview earlier this month that he expected the first F-16s in Ukrainian airspace by the end of the Q1 2024.
"Training should start sometime in August, maybe at the beginning of September. Simultaneously, legal decisions necessary for the transfer of the aircraft and the aircraft themselves will be prepared. I think that if Ukrainian pilots fly the first F-16s in Ukrainian airspace by the end of the first quarter of next year, then this will be according to the schedule," Kuleba said.
The first Ukrainian pilots are expected to be trained to operate F-16s by next year but training for those pilots is likely to begin in August. Training will take place first in Denmark until a center can be set up in Romania—both countries are members of NATO.
Denmark and the Netherlands, also a NATO member, are leading international efforts to train Ukrainian pilots.
"Hopefully, we will be able to see results in the beginning of next year," Denmark's acting defense minister Troels Lund Poulsen told reporters in Vilnius on July 11 on the sidelines of the NATO summit.
Zou me ook niet verbazen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:49 schreef nixxx het volgende:
Dat hele gedoe over f-16 en training en moeilijk moeilijk kan ook gewoon nog een rookgordijn zijn.. dat we over drie-zes maanden ineens filmpjes van f-16 met gele drietanden zien die overal bommen droppen.
Doe voortaan mijn contactlenzen heeeel voorzichtig inquote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:39 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Nooit geweten dat optische apparatuur zo explosief was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |