Niet mijn OP.quote:Op dinsdag 11 april 2023 17:59 schreef QAnonn het volgende:
Transgender vrouw wordt gezicht van Bud Light: Kid Rock schiet (!) als reactie blikjes bier kapot. Het Amerikaanse biermerk Bud Light krijgt kritiek omdat het de bekende transgender influencer Dylan Mulvaney inschakelt voor enkele reclamefilmpjes. Voor enkele Amerikanen smaakt hun bier nu niet meer, en bij rapper Kid Rock is het zelfs zo erg dat hij blikjes neerkogelt.
Rock (52) zet zelf een video online waarin hij met een halfautomatisch geweer enkele dozen Bud Light lekschiet. “Fuck Bud Light, en fuck Anheuser-Busch”, sneert hij nog naar de camera terwijl hij zijn middenvinger opsteekt. De rapper draagt niet toevallig een ‘Make America Great Again’-pet van Donald Trump, want het is in die conservatieve hoek dat de reclame in het verkeerde keelgat schiet.
Dylan Mulvaney is niet de eerste de beste, want als influencer en activiste is ze ook buiten sociale media een bekend gezicht. Ze acteert sinds 2015 en maakte tijdens de pandemie bekend dat ze een transgender vrouw is. Sinds begin vorig jaar scoort ze op TikTok met video’s van haar transitie. Afgelopen oktober ontmoette ze president Joe Biden in het Witte Huis en begin februari stond ze op de rode loper van de Grammy Awards. Ze krijgt online bakken haatberichten, iets waarover ze sprak in onder meer talkshow ‘The Drew Barrymore Show’.
https://www.hln.be/buiten(...)bier-kapot~aa2a4cf2/
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Go woke go broke.
Dit is dus de waanzin waar ik weiger aan mee te doenquote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:17 schreef HeatWave het volgende:
Dat is al helemaal niet meer bij te houden. Wederom, prima wat je zelf wil zijn, maar eisen dat mensen je maar aanspreken zoals jij je op dat moment voelt is gewoon debiel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar wel janken als iemand je dagelijks wisselende pronouns niet weet.
Dit is natuurlijk ook een toxische frame. Het gros van die galbakken is niet transgender te noemen, ze lijken eerder travestie misbruikt te hebben om wc's en kleedkamers binnen te komen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je weet de helft niet, de meesten hier hebben geen idee hoe doorgeslagen het in de VS inmiddels is.
[ afbeelding ]
Maar "tegen" zijn is transfobie.
Nou, dat moet dan maar he?.
Er is een uitermate normatieve en breedgedragen seksuele voorkeur, al eeuwen, die zich manifesteert in mannen die aantrekkingskracht ervaren voor vrouwen, en vice versa. Dat is ook logisch want het hele voortbestaan van de menselijke soort is er op gebaseerd.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is geen generieke seksuele voorkeur. Niet voor niets komen we bijna letters te kort om alle verschillende vormen van geaardheid in kaart te brengen.
En elke andere vorm werd eeuwenlang onderdrukt, gecriminaliseerd, vervolgd.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er is een uitermate normatieve en breedgedragen seksuele voorkeur, al eeuwen, die zich manifesteert in mannen die aantrekkingskracht ervaren voor vrouwen, en vice versa. Dat is ook logisch want het hele voortbestaan van de menselijke soort is er op gebaseerd.
Ja, omdat niet iedereen hetzelfde is..quote:En niet voor niets komen er meer letters bij???
Dat is nieuw voor mij, dat mijn geaardheid een hobby is.quote:Omdat genderideologische radicalen hun hobby iets te ver doorvoeren.
Tja, ik verwacht gewoon als mens te worden behandeld en te worden gerespecteerd wie ik ben, en dat ik mijn leven kan leiden op mijn manier.quote:Jammere is dat ze ook verwachten dat de rest van de wereld meegaat in die 67.643 soorten van gender- en seksuele identiteit. Sowieso een teken van absolute decadentie dat men zich met dit soort verzinsels bezighoudt.
Word jij niet als mens behandeld dan of belet iemand jou om je homoseksuele voorkeur uit te oefenen?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
En elke andere vorm werd eeuwenlang onderdrukt, gecriminaliseerd, vervolgd.
[..]
Ja, omdat niet iedereen hetzelfde is..
Niet iedereen is hetero.
Dat jij daar moeite mee hebt, dat niet iedereen dezelfde geaardheid heeft, dat kun je alleen jezelf verwijten.
[..]
Dat is nieuw voor mij, dat mijn geaardheid een hobby is.
.
[..]
Tja, ik verwacht gewoon als mens te worden behandeld en te worden gerespecteerd wie ik ben, en dat ik mijn leven kan leiden op mijn manier.
En dat ik daarbij afwijk van de breedgedragen normatieve seksuele voorkeur maakt niet dat ik een of andere genderidwologische radicaal ben.
En ik vind dat dat ook geldt voor iemand die lesbisch is, panseksueel, biseksueel, aseksueel, etc.
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Word jij niet als mens behandeld dan of belet iemand jou om je homoseksuele voorkeur uit te oefenen?
quote:En ik vind dat dat ook geldt voor iemand die lesbisch is, panseksueel, biseksueel, aseksueel, etc
Homo- en biseksualiteit zijn normale seksuele voorkeuren, geen idee waarom je het weer op de haat-toer gooit. Of toch wel: je moet weer iemand framen als een intolerante nazi die jou je bestaan niet gunt en niet respecteert.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Niet iedereen is hetero.
Dat jij daar moeite mee hebt, dat niet iedereen dezelfde geaardheid heeft, dat kun je alleen jezelf verwijten.
[..]
.
[..]
Tja, ik verwacht gewoon als mens te worden behandeld en te worden gerespecteerd wie ik ben, en dat ik mijn leven kan leiden op mijn manier.
En dat ik daarbij afwijk van de breedgedragen normatieve seksuele voorkeur maakt niet dat ik een of andere genderidwologische radicaal ben.
En ik vind dat dat ook geldt voor iemand die lesbisch is, panseksueel, biseksueel, aseksueel, etc.
Hoe wordt een panseksueel, om maar wat te noemen, precies belet in het leiden van een normaal leven?quote:
maar ik vroeg niet naar panseksuelen, biseksuelen en aseksuele, ik vraag naar jou. Of ben je weer in de ontwijkmodus?quote:
Het gevolg is dat er meer letters bijkomen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe wordt een panseksueel, om maar wat te noemen, precies belet in het leiden van een normaal leven?
Ik vroeg niet om het gevolg, ik vroeg hoe panseksuelen belet wordt een normaal leven te leidenquote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gevolg is dat er meer letters bijkomen.
Je begrijpt hopelijk wel het verschil tussen jezelf in een hokje stoppen, of door een ander in een hokje gedwongen te worden....quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:20 schreef Akkerdjie het volgende:
Las dat in Iran flink geopereerd wordt (ben weer eens de rabbit hole door Fok! ingedoken) , mogelijk zelfs als tweede land qua hoeveelheid, na Thailand. Simpelweg om homo’s in een hokje van man of vrouw te stoppen. Behoorlijk ironisch, aangezien hier mensen ook vaak kiezen om in een hokje gestopt te worden (of bedenken ze er wel een), alleen vanwege een andere reden.
Gelukkig worden ze daar wel geaccepteerd.
Dat begrijp jij ook niet, met je constante beschuldigingen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk wel het verschil tussen jezelf in een hokje stoppen, of door een ander in een hokje gedwongen te worden....
Erkenning dat het fenomeen panseksueel bestaat hoort daarbij.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vroeg niet om het gevolg, ik vroeg hoe panseksuelen belet wordt een normaal leven te leiden
Oh, we gaan gewoon door zolang we nieuwe 'identiteiten' kunnen verzinnen?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Erkenning dat het fenomeen panseksueel bestaat hoort daarbij.
Maar dat is wel weer een letter extra.
Volgens jou begrijpt Akkerdje dat dus niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat begrijp jij ook niet, met je constante beschuldigingen.
Ben wel benieuwd trouwens wie begonnen is met het hele CIS en TERF verhaal. Gokje is dat het geen vrouwen zijn geweest.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk wel het verschil tussen jezelf in een hokje stoppen, of door een ander in een hokje gedwongen te worden....
Dat weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd trouwens wie begonnen is met het hele CIS en TERF verhaal. Gokje is dat het geen vrouwen zijn geweest.
Panseksueel is een verzinsel?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, we gaan gewoon door zolang we nieuwe 'identiteiten' kunnen verzinnen?
Jij accepteert panseksuelen niet?quote:Met automatische bijkomstigheid natuurlijk dat iedereen dat verder moet accepteren, laat staan snappen.
In Nederland niet, kennelijk tot groot verdriet van een enkeling, want die acceptatie leidt tot alweer een letter...quote:Maar nog steeds geen antwoord: hoe worden panseksuelen belet een normaal leven te leiden?
Panseksualiteit is biseksualiteit voor de 21e eeuw. Dat krijg je als je continu nieuwe vlaggen en labels verzint.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Panseksueel is een verzinsel?
[..]
Jij accepteert panseksuelen niet?
[..]
In Nederland niet, kennelijk tot groot verdriet van een enkeling, want die acceptatie leidt tot alweer een letter...
Dana Defosse heeft de term in 1994 in het Engels gentroduceerd.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd trouwens wie begonnen is met het hele CIS en TERF verhaal. Gokje is dat het geen vrouwen zijn geweest.
Nee, daar zit verschil tussen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Panseksualiteit is biseksualiteit voor de 21e eeuw.
Mijn collega is panseksueel, ik zal haar morgen dit slechte nieuws brengen.quote:Dat krijg je als je continu nieuwe vlaggen en labels verzint.
Elk woord is verzonnen.quote:En ja: iets als 'frayseksueel' is inderdaad puur verzonnen.
Ik neem aan dat je niet iedereen in je leven nog maar net kent.quote:Verder ken ik geen panseksuelen, en het is inderdaad nog niet in me opgekomen om aan mensen die ik net ken direct over hun seksuele identiteit te beginnen, heel raar.
Los van dat er mensen zijn die dat afkeuren.quote:Ik accepteer mensen op basis van hun karakter en gedrag, niet op hun al dan niet zelfbedachte gender- en seksuele identiteit.
Maar fijn dat je aangeeft dat men alhier panseksuelen - als men al weet wat het is - helemaal niet belet een normaal leven te leiden.
Daarom vraag ik me al maanden af waarom jij je er zo druk over maakt.quote:Hetgeen geldt voor het gros van die letters. Want in tegenstelling tot wat jij graag gelooft, is 99% van de bevolking niet eens bezig met al die letters en hokjes en labels en identiteiten.
Klopt, ik ken een hele hoop mensen al heel lang. En ook met hen heb ik geen ellenlange discussies over gender- en seksuele identiteit. Jij ongetwijfeld wel.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, daar zit verschil tussen.
[..]
Mijn collega is panseksueel, ik zal haar morgen dit slechte nieuws brengen.
[..]
Elk woord is verzonnen.
Homoseksueel is ook een woord dat ooit bedacht is. Net zoals heteroseksueel.
[..]
Ik neem aan dat je niet iedereen in je leven nog maar net kent.
[..]
Los van dat er mensen zijn die dat afkeuren.
[..]
Daarom vraag ik me al maanden af waarom jij je er zo druk over maakt.
Nope,ik accepteer iedereen zoals die is en heb het geluk dat ik me in een omgeving bevindt waar diversiteit breed geaccepteerd is.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, ik ken een hele hoop mensen al heel lang. En ook met hen heb ik geen ellenlange discussies over gender- en seksuele identiteit. Jij ongetwijfeld wel.
Ik ken verschillende mensen die daar inderdaad last van hebben.quote:Er zijn mensen die het afkeuren... ja, en nu? Er zijn lieden die seks voor het huwelijk of scheiding afkeuren. Heb je daar last van?
Omdat ze dat heeft verteld.quote:Hoe weet jij eigenlijk dat je collega pan is?
Nou, dit bijvoorbeeld is nou niet het toonbeeld van onderbouwde kritiek op LGBTwhatever:quote:En waarom ik hiermee bezig ben? Precies vanwege mensen die tactieken hanteren als jij. We kunnen onderhand lijstjes gaan maken met posts waarin je iedere onderbouwde kritiek op genderideologie framet als haat, iedereen die iets zegt wat je onwelgevallig is direct categoriseert als intolerant, gevaarlijk, kwaadaardig, op basis van uitermate selectief lezen mensen woorden in de mond legt, en op die manier ook graag monddood wil maken.
DAAROM houd ik me daarmee bezig, omdat je kennelijk niet doorhebt wat voor smerige werkwijze het is, en waartoe dergelijke beschuldigingen in het echte leven toe kunnen en reeds hebben geleid. En dat geldt voor heel die woke sekte.
Ik ben benieuwd of mijn collega zichzelf inderdaad als een genderideologische radicaal ziet.quote:En niet voor niets komen er meer letters bij??? Omdat genderideologische radicalen hun hobby iets te ver doorvoeren
Jij accepteert iedereen zoals die is? Proest.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope,ik accepteer iedereen zoals die is en heb het geluk dat ik me in een omgeving bevindt waar diversiteit breed geaccepteerd is.
[..]
Ik ken verschillende mensen die daar inderdaad last van hebben.
Ik gelukkig niet.
[..]
Omdat ze dat heeft verteld.
[..]
Nou, dit bijvoorbeeld is nou niet het toonbeeld van onderbouwde kritiek op LGBTwhatever:
[..]
Ik ben benieuwd of mijn collega zichzelf inderdaad als een genderideologische radicaal ziet.
Omdat ze panseksueel is.
Het effect is hetzelfde. Een situatie waarin je zoals vroeger in de jaren 50 indeelt (of zichzelf indeelt, whatever floats your boat) en hier zijn identiteit uithaalt in plaats van identiteit uit persoonlijk karakter. Dat maakt het ironisch; het past bij een extreem conservatieve stroming zoals die van Iran.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, uiteraard in de context van deze discussie.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij accepteert iedereen zoals die is? Proest.
Nou, dat heeft wel hun leven negatief benvloedt.quote:En goh, mensen hebben er last van... Opnieuw: en nu?
Waarom niet?quote:Waarom heeft ze dat verteld?
Tja, ik had het over het spectrum van geaardheid, wat van uitsluitend hetero via hetero/homo/bi is uitgegroeid tot een heel spectrum.quote:En opnieuw selectief bezig; het gaat niet om LGBT, het gaat om genderideologie, en het feit dat er continu nieuwe letters worden toegevoegd, en dat er tevens verwacht wordt dat iedereen die definities snapt, accepteert en toepast, omdat ze anders intolerante haatdragende bijna-Hitlers zijn, is uitermate fundamenteke kritiek op die ideologie.
Dat is mens eigen..de een is hetero, de ander homo, weer een ander panseksueel, iemand is intersekse, nonbinair, transgender, etc.quote:Maar de meest valide kritiek blijft dat die ideologie enorm graag mensen in hokjes zet
Oh, het zegt veel over die persoon.quote:mensen niet op basis van individualiteit, karakter en gedrag benadert, maar vanuit al dan niet zelfverzonnen identiteiten, die verder ook geen moer zeggen over de persoon zelf.
Dat is er altijd al geweest.quote:Dat is je overigens pas 56 keer uitgelegd, dat dit een regressie is van progressie, een terugkeer naar irrelevante categorisering op basis van vaststaande eigenschappen van mensen.
Waarom zou iemand panseksualiteit 'angstvallig verborgen' moeten houden?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, uiteraard in de context van deze discussie.
[..]
Nou, dat heeft wel hun leven negatief benvloedt.
Gelukkig zien we dat nu bijna niet meer.
[..]
Waarom niet?
Iedereen weet ook dat ik homo ben en wie op het werk allemaal hetero zijn.
Zij is dus panseksueel en heeft dat verteld.
En dat kan ze omdat ze zich bevindt in die verfoeide woke omgeving die onze organisatie als beleid voert.
Ze hoeft dat niet angstvallig verborgen te houden, zoals ik dat moest met mijn homoseksualiteit op haar leeftijd...
[..]
Tja, ik had het over het spectrum van geaardheid, wat van uitsluitend hetero via hetero/homo/bi is uitgegroeid tot een heel spectrum.
Jij trekt daar gender bij.
Bij gender zien we inderdaad ook zo'n spectrum.
[..]
Dat is mens eigen..de een is hetero, de ander homo, weer een ander panseksueel, iemand is intersekse, nonbinair, transgender, etc.
Die hokjes onstaan niet omdat een of andere ideologie dat dicteert, maar omdat mensen zich op die manier identificeren.
[..]
Oh, het zegt veel over die persoon.
[..]
Dat is er altijd al geweest.
Bijvoorbeeld als een groep wordt aangesproken, ging dat meestal met 'dames en heren'.
Hop, 2 hokjes gecreerd.
Toen de NS besloot om die hokjes te verwijderen en er 'beste reizigers ' van te maken was Nederland te klein.
Hoe durft de NS die 2 hokjes weg te nemen!
Tja, als mannen en vrouwen zo hun eigen hokje koesteren, waarom mag ik dan geen hokje met het label 'homo' hebben?
Of mijn collega het hokje 'panseksueel'?
Gewoon een biseksueel, alleen vallen panseksuelen op personen ipv geslachten. Totaal debiel als je t mij vraagt maar whatever.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:00 schreef Apotheose het volgende:
wtf is een panseksueel?Potten en pannen?
Ik heb het vermoeden dat het gaat over externe validatie verkrijgen, al dan niet onder druk, omdat interne validatie om wat voor reden dan ook niet op orde is vanuit de persoon zelf. Maar misschien kan Wantie dit verder uileggen. Ik denk dat deze vraag een beetje de crux is van het hele verhaal.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou iemand panseksualiteit 'angstvallig verborgen' moeten houden?
En nu weet je dat ze het is.
En nu?
Is het verplicht daar dat men weet wat voor gender- en seksuele identiteit men heeft? Wat levert het precies op te weten wat voor identiteit iemand heeft? In welke mate verandert dat kijk op iemands karakter en gedrag en, qua werk, productiviteit?
Kortom: wat is precies de reden dat iedereen daar van elkaar weet welke identiteit aangemeten wordt?
Tenslotte: je kruipt maar in zoveel hokjes als je wil; ga echter niet verwachten dat de hele samenleving daar in meegaat, en dat wanneer men dat niet doet, dat niet zozeer een teken is van HAAT EN NIJD maar van complete desinteresse.
In de jaren vijftig hadden we de verzuiling.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:15 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het effect is hetzelfde. Een situatie waarin je zoals vroeger in de jaren 50 indeelt (of zichzelf indeelt, whatever floats your boat) en hier zijn identiteit uithaalt in plaats van identiteit uit persoonlijk karakter. Dat maakt het ironisch; het past bij een extreem conservatieve stroming zoals die van Iran.
Maar het is niet zo dat ze van buitenaf in een hokje worden gestopt.quote:Ik kies er liever voor om niet hetero’s of wie dan ook kleurenblind/seksueel neutraal op karakter te beoordelen en ervoor te kiezen ze niet in hokjes te stoppen.
Maar welke regressie dan.quote:Ik hou niet van regressie op dat gebied. Er is veel te hard gestreden vroeger door allerlei voornamelijk L en H- (en andere minderheden) personen om dat weer op te geven. Als je een lul bent interesseert me je uiterlijk of seksualiteit niet. Ook niet als je vriendelijk bent. Ik ga wel in beide gevallen anders met je om.
Dat maakt me vreemdgenoeg blijkbaar voor de hardliners transfoob of racist, maar die woorden hebben sowieso nauwelijk betekenis meer. Mijn identiteit valt of staat niet wat een intolerant regressief persoon tegen me zegt gelukkig.
Ik hield mijn homoseksualiteit verborgen om niet in elkaar geslagen te worden, zoals een klasgenoot die helaas te verwijfd was om dat te kunnen verbergen en stelselmatig in elkaar werd gerost.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tegenwoordig blijft het gelukkig daar bij.quote:En nu weet je dat ze het is.
En nu?
Is het verplicht om dat verborgen te houden?quote:Is het verplicht daar dat men weet wat voor gender- en seksuele identiteit men heeft?
Tja, zelfs op dit forum is mij gevraagd naar mijn geaardheid.quote:Wat levert het precies op te weten wat voor identiteit iemand heeft? In welke mate verandert dat kijk op iemands karakter en gedrag en, qua werk, productiviteit?
Kortom: wat is precies de reden dat iedereen daar van elkaar weet welke identiteit aangemeten wordt?
Nee, met de felheid waarin daarover hier gediscussieerd wordt getuigt niet van complete desinteresse.quote:Tenslotte: je kruipt maar in zoveel hokjes als je wil; ga echter niet verwachten dat de hele samenleving daar in meegaat, en dat wanneer men dat niet doet, dat niet zozeer een teken is van HAAT EN NIJD maar van complete desinteresse.
Die desinteresse betreft, voor het gros der natie, identiteiten waarmee mensen zich vereenzelvigen. Mensen hebben wel wat beters te doen. De interesse zit in de huidige tendens om voor het minste of geringste weggezet te worden als homohater en transfoob (en racist), en het is al voldoende om daarvoor uitgemaakt te worden door jou van repliek te dienen. Repliek die ook nergens ook maar in de verste verte bestaat uit boodschappen die stellen dat jij er NIET mag zijn, je NIET met respect behandeld behoort te worden en dat je geen bestaansrecht zou hebben. En al helemaal niet op basis van iets triviaals als seksuele geaardheid. Laat staan dat er gejuicht wordt wanneer debielen andere mensen, in dit geval homo's, puur op basis van die geaardheid psychisch en lijfelijk beschadigen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik hield mijn homoseksualiteit verborgen om niet in elkaar geslagen te worden, zoals een klasgenoot die helaas te verwijfd was om dat te kunnen verbergen en stelselmatig in elkaar werd gerost.
Ik krijg altijd te horen dat je niet aan mij kunt zien dat ik homo ben.
Dat heeft een reden.
Dat is niet vanzelf gekomen.
Mijn collega heeft het geluk dat zij dat niet hoeft mee te maken. Ze kan openlijk over haarzelf zijn, zonder afkeuring, uitstoting, of erger.
[..]
Tegenwoordig blijft het gelukkig daar bij.
[..]
Is het verplicht om dat verborgen te houden?
Of heeft men de vrijheid om dat uit te dragen?
[..]
Tja, zelfs op dit forum is mij gevraagd naar mijn geaardheid.
Niet in deze discussie, maar jaren geleden al.
Ik snap niet waarom je met verplichting, moeten, etc. komt.
Dat mensen graag iets willen weten is heel menselijk.
Ik weet op mijn werk wie getrouwd is, wie kinderen heeft, wie gescheiden is, wie alleenstaand, etc.
[..]
Nee, met de felheid waarin daarover hier gediscussieerd wordt getuigt niet van complete desinteresse.
Bij desinteresse vallen dit soort topics stil, ipv dat er meerdere threads simultaan maandenlang lopen.
Bedankt voor je antwoord. Krijg er een beetje dezelfde vragen van die Etto ook stelt, maar wil vooral de laatste vraag beantwoorden.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de jaren vijftig hadden we de verzuiling.
Toen had je meerdere samenlevingen naast elkaar.
De katholiek ging naar katholieke scholen, verenigingen, winkels, etc.
De protestant naar protestantse winkels, scholen, etc.
Men leefde volledig langs elkaar.
LGBTwhatever is eerder andersom, elke keer als er een nieuwe letter komt is het van: 'kom er ook bij'.
En kritiek erop van bijvoorbeeld conservatieve homo's is juist dat ze die anderen er niet bij willen. Die moeten een aparte zuil krijgen.
[..]
Maar het is niet zo dat ze van buitenaf in een hokje worden gestopt.
Ze kiezen er zelf voor om zich te onderscheiden.
Bijvoorbeeld biseksueel vs panseksueel.
Voor een buitenstaander komt dat wellicht op hetzelfde neer.
Maar mijn collega denkt daar anders over. Ze heeft me uitgelegd waarom ze niet biseksueel is, maar panseksueel.
Ze kiest dus zelf voor die term om haar geaardheid te omschrijven. Zelf voor dat zogenaamde hokje.
[..]
Maar welke regressie dan.
Op wat voor gebied zie jij dat er achteruitgang is.
'In die nieuwsgroep zocht Dana Defosse naar een manier om te verwijzen naar niet-transgender personen'quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dana Defosse heeft de term in 1994 in het Engels gentroduceerd.
Geen idee of ze een cisvrouw of een transvrouw is.
Je blijft dus antwoorden op concrete vragen ontwijken.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
In elke groep heb je militanten, heb je excessen, etc.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 23:07 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. Krijg er een beetje dezelfde vragen van die Etto ook stelt, maar wil vooral de laatste vraag beantwoorden.
Ik weet dat er veel lhbti+ mensen geen hardliners zijn en niet meegaan in het hele verhaal of ook gewoon hun leven leiden zonder militant activisme te bedrijven. Ik heb het spefifiek over de groep extremen, die toch behoorlijk groot is en veel invloed claimt, die zeer intolerant reageren op andersdenkenden. Die zelfs anderen, op basis van geslacht en huidskleur (hetero blanke man) (een hokje) niet eens als volwaardig mens zien. Behalve als hun hokjes volledig worden geaccepteerd. Maar dan nog zie je dat, omdat intersectionaliteit vaak volledig wordt omarmd, dat het nog steeds gaat over hokjes die meer of minder hoog in rangorde staat, en dus helemaal niet om gedrag.
Het is tekenend hoe rabiaat en intolerant die groep omgaat met insiders die op een gegeven moment dissident gedrag gaan vertonen door bijvoorbeeld dingen te bevragen of teveel naar karakter gaan kijken ipv hokjes. Die worden verguisd, verbannen uit de groep. Het is vaak ook deze groep die in eerste instantie dicteert hoe de rest van de groep moet denken, er lijkt geen ruimte meer voor individualiteit. Wat dat betreft lijkt het heel veel op de zuilencultuur. Of hoe moslims met ex-moslims omgaan bijvoorbeeld. Nu zie je het ook steeds meer gebeuren met feministische lesbinnes, die nu gewoon weg worden gezet als TERFS, terwijl zij voor een belangrijk deel acceptatie binnen de autochtone NL bevolking voor elkaar hebben gekregen. Het is intolerantie alom, zelfs binnen de lhbti’ers onderling lijkt er behoorlijk wat strijd gaande.
Ik vind dit bovenstaande denken zo regressief als de pest, en het feit dat Iran hiermee aan de haal is gegaan was een eye opener voor mij.
Het doet me denken aan een eercultuur van vroeger wat nog in conservatieve gelovige samenlevingen speelt vs. de verlichte eigenwaardeculturen waar het individu meer centraal staat die los staat van een “tribe” en hierdoor minder bespeeld kan worden (en zich laat worden) door bad actors.
Zoals?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 06:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je blijft dus antwoorden op concrete vragen ontwijken.
Oh, ik heb concrete voorbeelden aangehaald, zoals een klasgenoot die stelselmatig in elkaar werd geslagen omdat bij hem zichtbaar was dat hij homo was, dat ik in het verleden niet met mijn partner op straat kon lopen, zonder herhaaldelijk te worden uitgescholden, waardoor je op een gegeven moment maar enkele meters verwijderd van elkaar gaat lopen,etc.quote:Wat een leven, jezelf wentelen in slachtofferschap maar niet aan kunnen geven waarom je nou precies slachtoffer bent en hoe jij beperkt word in het uitoefenen van je seksuele voorkeur.
.
Het is ook geen term die je in het dagelijks leven zult zien.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 23:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
'In die nieuwsgroep zocht Dana Defosse naar een manier om te verwijzen naar niet-transgender personen'
Ach ja, de reddit van de jaren '90.
Je ziet on-line veel dat 'cis' een kenmerk is zoals 'lang' of 'blond', maar bijvoorbeeld bij een signalement van een dader heb je niet echt iets aan 'cis'.
In tegenstelling tot de kleur van de dader die wel van belang kan zijn.
Op die manier kan ik ook termen gaan verzinnen voor mensen die van lotje getikt zijn en mensen die dat niet zijn (niks aan bij een signalement, maar dan heb je het in elk geval niet over bv. 'gezonde' mensen).
Mensen hebben iets beters te doen. En nu?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die desinteresse betreft, voor het gros der natie, identiteiten waarmee mensen zich vereenzelvigen. Mensen hebben wel wat beters te doen.
Dus je interesse ligt bij dat je bij het minste en geringste als homohater of transfoob wordt weggezet.quote:De interesse zit in de huidige tendens om voor het minste of geringste weggezet te worden als homohater en transfoob (en racist), en het is al voldoende om daarvoor uitgemaakt te worden door jou van repliek te dienen.
Dus daar bestaat die repliek niet uit.quote:Repliek die ook nergens ook maar in de verste verte bestaat uit boodschappen die stellen dat jij er NIET mag zijn, je NIET met respect behandeld behoort te worden en dat je geen bestaansrecht zou hebben. En al helemaal niet op basis van iets triviaals als seksuele geaardheid. Laat staan dat er gejuicht wordt wanneer debielen andere mensen, in dit geval homo's, puur op basis van die geaardheid psychisch en lijfelijk beschadigen.
Dus de woke trein dendert door bedrijven en scholen.quote:Maar je bent niet de enige; de woke trein dendert al enige tijd vrolijk voort door scholen, bedrijven, media en academia. Omdat er al bij voorbaat wordt uitgegaan van kwade wil en intolerantie, en dat terwijl, nogmaals, Nederland voorop loopt in de tolerantie, acceptatie en bescherming van minderheden. Al decennia.
Dus je vind de manier waarop ik discussieer interessant.quote:De wijze waarop jij en andere discipelen van woke discussiren is wat mij interesseert. Omdat het helemaal niets met tolerantie en inclusie te maken heeft, integendeel.
Ik lees dat anders nu pas voor het eerst maar het klinkt allemaal vrij incidenteel, ook wel een beetje fijn en ik ben van mening dat de lhbgtiq+ movement waar jij volledig in ondergempeld lijkt, polariseert en acceptatie ondermijnt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 07:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoals?
[..]
Oh, ik heb concrete voorbeelden aangehaald, zoals een klasgenoot die stelselmatig in elkaar werd geslagen omdat bij hem zichtbaar was dat hij homo was, dat ik in het verleden niet met mijn partner op straat kon lopen, zonder herhaaldelijk te worden uitgescholden, waardoor je op een gegeven moment maar enkele meters verwijderd van elkaar gaat lopen,etc.
Maar daar lees je voor het gemak overheen.
Ik heb ook meerdere malen aangehaald dat ik nu in mijn sociale leven daar geen last meer van heb en ik wordt geaccepteerd zoals ik ben. Dat ik alleen in dit soort topics merk dat de acceptatie van LGBTwhatever soms nog droevig is gesteld. In het dagelijks leven zie ik dat niet.
Maar daar lees je ook overheen.
Het lijkt erop dat jij mij in de hoek slachtoffer probeert te duwen.
ok thanks. Ja vind ik persoonlijk ook altijd wat raar... Maar dat hele 100.000 genders / geslachten vind ik echt een uit de hand gelopen hobby.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gewoon een biseksueel, alleen vallen panseksuelen op personen ipv geslachten. Totaal debiel als je t mij vraagt maar whatever.
Als je daarin genteresseerd bent wel ja.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:28 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ok thanks. Ja vind ik persoonlijk ook altijd wat raar... Maar dat hele 100.000 genders / geslachten vind ik echt een uit de hand gelopen hobby.
Geaardheid is wat anders dan gender. Hoe iemand zich als gender identificeerd moet hij/zij/het/hen/hun/hullie zelf weten. Geaardheid kan logischerwijs maar louter bestaan uit 3 varianten. Hoe graag mensen het ook zouden willen, geslacht is en blijft binair. Daaruit volgt dat je hetero, homo of biseksueel kunt zijn. Iedereen die over zichzelf anders beweerd tart met de biologische en natuurwetten en bevind zich in een identiteitscrisis.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:28 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ok thanks. Ja vind ik persoonlijk ook altijd wat raar... Maar dat hele 100.000 genders / geslachten vind ik echt een uit de hand gelopen hobby.
Dat iemand zich niet omschrijft als biseksueel wil niet zeggen dat hij/zij dat niet is. Volgens de taalkunde is een panseksueel gewoon een biseksueel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je daarin genteresseerd bent wel ja.
Verder is het natuurlijk aan iedereen zelf welke geaardheid die heeft.
Wat bi vs pan betreft, daar zit toch een verschil tussen. Dat iemand die pan is zich niet herkent in de definitie van biseksueel, dat kan natuurlijk. Dat is verder aan die persoon. En anderen hoeven daar verder niets mee. Maar als je bijvoorbeeld graag in gesprek gaat met gelijkgestemden, dan is het wel gemakkelijk dat er een term voor bestaat. Dat scheelt een hoop verwarring.
Ja maar dan ben je niet speciaal genoeg! Je wil een van de nieuwere letters in het alfabet zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat iemand zich niet omschrijft als biseksueel wil niet zeggen dat hij/zij dat niet is. Volgens de taalkunde is een panseksueel gewoon een biseksueel.
Als dit zo is snap ik waarom je niet snapt wat woke is, of het geklets erover overdreven vindt. Als dit zo is, zou ik lekker zo houden. Behalve wat rondgegooi met transfobie en homofobie (waar terecht tegenstand op komt) zit je inderdaad niet op intersectioneel niveau te redeneren. Dan had ik waarschijnlijk niet eens de moeite genomen te reageren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 07:02 schreef Wantie het volgende:
Verder weet ik niet wat je bedoelt met rangorde binnen de LGBTwhatever hokjes.
Ik ken woke inderdaad alleen van op afstand, en wat ik daarvan begrijp is dat het een containerbegrip is geworden voor een hele reeks stromingen, denkwijzen, activisme, politiek, etc.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:37 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Als dit zo is snap ik waarom je niet snapt wat woke is, of het geklets erover overdreven vindt. Als dit zo is, zou ik lekker zo houden. Behalve wat rondgegooi met transfobie en homofobie (waar terecht tegenstand op komt) zit je inderdaad niet op intersectioneel niveau te redeneren. Dan had ik waarschijnlijk niet eens de moeite genomen te reageren.
Die extremen zijn momenteel en al een tijd hun invloed aan het uitbreiden en aan het institutionaliseren. Het feit dat dit gebeurt maakt het alleen maar moeilijker om puur op karakter met mensen om te gaan, je gaat je toch behoedzamer opstellen naar iemand die mogelijk hardliner is. Ik probeer persoonlijk iedereen als individu te benaderen en niet in dezelfde denkfout te stappen als deze groep mensen (net zoals ik er in de kern vanuit ga dat jij ook geen slechte intenties hebt), maar reacties zijn zo buitensporig heftig bij deze groep dat je wel voorzichtig MOET zijn.
panseksueel iemand die zich aangetrokken voelt tot mensen van alle genders. In tegenstelling tot biseksuelen, die zich tot mannen en vrouwen aangetrokken voelen, zeggen panseksuele mensen vaak dat gender berhaupt geen rol speelt in hun seksuele gevoelens.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat iemand zich niet omschrijft als biseksueel wil niet zeggen dat hij/zij dat niet is. Volgens de taalkunde is een panseksueel gewoon een biseksueel.
Biologische- en natuurwetten worden getart.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geaardheid is wat anders dan gender. Hoe iemand zich als gender identificeerd moet hij/zij/het/hen/hun/hullie zelf weten. Geaardheid kan logischerwijs maar louter bestaan uit 3 varianten. Hoe graag mensen het ook zouden willen, geslacht is en blijft binair. Daaruit volgt dat je hetero, homo of biseksueel kunt zijn. Iedereen die over zichzelf anders beweerd tart met de biologische en natuurwetten en bevind zich in een identiteitscrisis.
En nu moeten wij aan jou vragen waarom het een vreemde uitspraak is en dan geef jij een antwoord dat helemaal niets met de vraag te maken heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Biologische- en natuurwetten worden gestart.
Beetje vreemde uitspraak.
Hoezo moet jij wat?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:12 schreef Viezig het volgende:
[..]
En nu moeten wij aan jou vragen waarom het een vreemde uitspraak is
Tja, dat iemand op een persoonlijkheid valt ipv geslacht tart biologische en natuurwetten wordt er gezegd.quote:en dan geef jij een antwoord dat helemaal niets met de vraag te maken heeft.
Doeiquote:Ik ben helemaal klaar met jou, iedereen constant beschuldigen van allerlei fobien, maar ik wil je wel n tip meegeven: het is allemaal wat zinvoller als je antwoordt met: "Ik vind dat een beetje een vreemde uitspraak omdat..."
Daar wil ik dan wel even op reageren. Volgens de biologie kennen we nog steeds 2 geslachten. Geaardheid kan worden herleid tot die twee geslachten. Dat, om maar wat te noemen, een panseksueel niet per definitie op n bepaald geslacht valt maakt nog niet dat het geen biseksueel is. Een panseksueel voelt zich aangetrokken tot personen ipv gender. Allemaal prima maar voor de simpele ziel gewoon iemand die op zowel mannen als vrouwen kan vallen en daarmee een biseksueel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo moet jij wat?
Ik reageer op vliegbaard.
En ook die moet verder niets.
[..]
Tja, dat iemand op een persoonlijkheid valt ipv geslacht tart biologische en natuurwetten wordt er gezegd.
Dat slaat toch nergens op?
Wat voor natuurwetten bepalen iemands geaardheid?
[..]
Doei
waarom moeten we dit weten?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
panseksueel iemand die zich aangetrokken voelt tot mensen van alle genders. In tegenstelling tot biseksuelen, die zich tot mannen en vrouwen aangetrokken voelen, zeggen panseksuele mensen vaak dat gender berhaupt geen rol speelt in hun seksuele gevoelens.
Bron: onzetaal.nl
Ik zie in de verste verte ook het verschil niet tussen een biseksueel en een panseksueel, het is gewoon een andere benaming voor exact hetzelfde, lood om oud ijzer. Het zijn gewoon ontzettende muggenzifters die genderofielen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar wil ik dan wel even op reageren. Volgens de biologie kennen we nog steeds 2 geslachten. Geaardheid kan worden herleid tot die twee geslachten. Dat, om maar wat te noemen, een panseksueel niet per definitie op n bepaald geslacht valt maakt nog niet dat het geen biseksueel is. Een panseksueel voelt zich aangetrokken tot personen ipv gender. Allemaal prima maar voor de simpele ziel gewoon iemand die op zowel mannen als vrouwen kan vallen en daarmee een biseksueel.
Ik voel me aangetrokken tot vrouwelijke personen maar ik identificeer me niet met het begrip hetero (omdat het me geen flikker interesseert hoe we het noemen). Voor mij is het geen hobby om een hokje te zoeken.
Natuurlijk hoeft ze het niet angstvallig verborgen te houden dat ze panseksueel is. Sterker nog, ik vermoed dat de collega in questie om de twee zinnen ongevraagd laat weten dat ze panseksueel is. Jezelf panseksueel noemen ipv biseksueel is natuurlijk interessantdoenerij en dat moet iedereen dan natuurlijk wel weten.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nu weet je dat ze het is.
En nu?
Is het verplicht daar dat men weet wat voor gender- en seksuele identiteit men heeft? Wat levert het precies op te weten wat voor identiteit iemand heeft? In welke mate verandert dat kijk op iemands karakter en gedrag en, qua werk, productiviteit?
Tenslotte: je kruipt maar in zoveel hokjes als je wil; ga echter niet verwachten dat de hele samenleving daar in meegaat, en dat wanneer men dat niet doet, dat niet zozeer een teken is van HAAT EN NIJD maar van complete desinteresse.
Het is gewoon een extreme uiting van narcisme en aandacht trekken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 05:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie in de verste verte ook het verschil niet tussen een biseksueel en een panseksueel, het is gewoon een andere benaming voor exact hetzelfde, lood om oud ijzer. Het zijn gewoon ontzettende muggenzifters die genderofielen.
Om het simpel uit te leggen: een hetero wordt opgewonden door vrouwen, een homo door mannen, een biseksueel door mannen en vrouwen en een panseksueel door geen een van beide.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar wil ik dan wel even op reageren. Volgens de biologie kennen we nog steeds 2 geslachten. Geaardheid kan worden herleid tot die twee geslachten. Dat, om maar wat te noemen, een panseksueel niet per definitie op n bepaald geslacht valt maakt nog niet dat het geen biseksueel is. Een panseksueel voelt zich aangetrokken tot personen ipv gender. Allemaal prima maar voor de simpele ziel gewoon iemand die op zowel mannen als vrouwen kan vallen en daarmee een biseksueel.
Ik voel me aangetrokken tot vrouwelijke personen maar ik identificeer me niet met het begrip hetero (omdat het me geen flikker interesseert hoe we het noemen). Voor mij is het geen hobby om een hokje te zoeken.
Waarom ga je er vanuit dat het 'verzinsels' zijn?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er is een uitermate normatieve en breedgedragen seksuele voorkeur, al eeuwen, die zich manifesteert in mannen die aantrekkingskracht ervaren voor vrouwen, en vice versa. Dat is ook logisch want het hele voortbestaan van de menselijke soort is er op gebaseerd.
En niet voor niets komen er meer letters bij??? Omdat genderideologische radicalen hun hobby iets te ver doorvoeren. Jammere is dat ze ook verwachten dat de rest van de wereld meegaat in die 67.643 soorten van gender- en seksuele identiteit. Sowieso een teken van absolute decadentie dat men zich met dit soort verzinsels bezighoudt.
Waarom ga je er vanuit dat het 'verzinsels' zijn?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En niet voor niets komen er meer letters bij??? Omdat genderideologische radicalen hun hobby iets te ver doorvoeren. Jammere is dat ze ook verwachten dat de rest van de wereld meegaat in die 67.643 soorten van gender- en seksuele identiteit. Sowieso een teken van absolute decadentie dat men zich met dit soort verzinsels bezighoudt.
Helemaal eens. Maar dat neemt niet weg dat er bij elke vorm van activisme, een groepje zit dat doorslaat.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Niet iedereen is hetero.
[..]
.
[..]
Als ik de definitie 'panseksueel' lees, dan voel ik mij daarin thuis. Maar ik erken ook dat er volgens mij geen wetenschappelijk bewijs is dat zoiets bestaat. En je het eveneens kan zien als gewoon consequente biseksualiteit.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit is een bepaalde karaktereigenschap. Geen seksuele voorkeur.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 07:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om het simpel uit te leggen: een hetero wordt opgewonden door vrouwen, een homo door mannen, een biseksueel door mannen en vrouwen en een panseksueel door geen een van beide.
Met als uitzondering daarop dat een panseksueel wel opgewonden raakt door iemand met een bepaalde persoonlijkheid, ongeacht welk geslacht die heeft.
Er zit dus een subtiel verschil tussen, en als je behoefte hebt aan contact met gelijkgestemden, dan is het handig dat daar een benaming voor is.
Daarnaast is het raar dat iemand wel mag zeggen hetero te zijn, maar iemand die zegt panseksueel te zijn wordt verweten een hokje te zoeken.
Dat jij het woord niet gebruikt, fijn voor je. Dat is de luxe die je hebt als je tot de overgrote meerderheid behoort.
Voor mij is het woord homo wel van belang, omdat een hetero niet op mij valt.
Klopt, maar wat is er op tegen dat die groep mensen die dat betreft daar een specifiekere term aan geeft..quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 07:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik de definitie 'panseksueel' lees, dan voel ik mij daarin thuis. Maar ik erken ook dat er volgens mij geen wetenschappelijk bewijs is dat zoiets bestaat. En je het eveneens kan zien als gewoon consequente biseksualiteit.
Klopt, maar die kun je alleen aanpakken door ze te isoleren, ipv het te generaliseren over de hele groep.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 07:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[..]
Helemaal eens. Maar dat neemt niet weg dat er bij elke vorm van activisme, een groepje zit dat doorslaat.
Taalkundig, dat is onzetaal.nlquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 04:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
waarom moeten we dit weten?
Een voorbeeld uit deze discussie, tijd geleden plaatste ik een foto van Nikkie de Jager en haar vriend. Toen werd gevraagd wat zijn geaardheid kan zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 07:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is een bepaalde karaktereigenschap. Geen seksuele voorkeur.
Deze karaktereigenschap kun je als biseksueel hebben.
Want biseksuelen vallen op alle mannen en vrouwen, ongeacht het innerlijk en/of uiterlijk? Of hoe moet ik dat subtiele verschil precies zien?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 07:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om het simpel uit te leggen: een hetero wordt opgewonden door vrouwen, een homo door mannen, een biseksueel door mannen en vrouwen en een panseksueel door geen een van beide.
Met als uitzondering daarop dat een panseksueel wel opgewonden raakt door iemand met een bepaalde persoonlijkheid, ongeacht welk geslacht die heeft.
Er zit dus een subtiel verschil tussen, en als je behoefte hebt aan contact met gelijkgestemden, dan is het handig dat daar een benaming voor is.
Daarnaast is het raar dat iemand wel mag zeggen hetero te zijn, maar iemand die zegt panseksueel te zijn wordt verweten een hokje te zoeken.
Dat jij het woord niet gebruikt, fijn voor je. Dat is de luxe die je hebt als je tot de overgrote meerderheid behoort.
Voor mij is het woord homo wel van belang, omdat een hetero niet op mij valt.
Gek genoeg zijn mannen die op shemales vallen vaak naar eigen zeggen heteroseksueel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een voorbeeld uit deze discussie, tijd geleden plaatste ik een foto van Nikkie de Jager en haar vriend. Toen werd gevraagd wat zijn geaardheid kan zijn.
Een aantal zeiden biseksueel, ik denk eerder aan panseksueel.
Of hetero.
Biseksueel betekent dat hij ook op mannen valt. Maar dat hoeft niet het geval te zijn.
Nou, als ik naar mezelf kijk, ik kan op iemand vallen, puur op het uiterlijk. Zonder berhaupt te weten hoe die persoon verder is. En dan in zin van seksuele aantrekkingskracht.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want biseksuelen vallen op alle mannen en vrouwen, ongeacht het innerlijk en/of uiterlijk? Of hoe moet ik dat subtiele verschil precies zien?
Maar dat gaat weer tegen je vraag aan mij in of ik op een transman kan vallen als homo.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gek genoeg zijn mannen die op shemales vallen vaak naar eigen zeggen heteroseksueel.
Ook hier is dus weer het probleem dat er teveel in hokjes gedacht wordt.
Op afstand iemand aantrekkelijk vinden ok. Maar voordat je met iemand in bed duikt moet je toch wel iets van een click hebben. Dat is waarom je als volwassen man best een 16 jarige knap kan vinden, maar dat als je er enkele zinnen mee wisselt het feit dat het een kind is alle lust ontneemt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, als ik naar mezelf kijk, ik kan op iemand vallen, puur op het uiterlijk. Zonder berhaupt te weten hoe die persoon verder is. En dan in zin van seksuele aantrekkingskracht.
Dat schijnt bij panseksuelen anders te liggen
Mensen mogen van mij overal en nergens termen aan geven. Maar wanneer men stelt dat pan een seksuele voorkeur is, dan kies ik ervoor daaraan te twijfelen. Volgens mij is het eerder een definitie die een bepaalde karaktertrek aangeeft. Namelijk: dat je vooral het innerlijk van iemand een grote rol laat spelen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar wat is er op tegen dat die groep mensen die dat betreft daar een specifiekere term aan geeft..
In de discussie wordt dat gezien als aandachtstrekkerij en zelfs in strijd met natuurwetten.
Ik vind dat vreemd.
Een pan valt ook op mannen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een voorbeeld uit deze discussie, tijd geleden plaatste ik een foto van Nikkie de Jager en haar vriend. Toen werd gevraagd wat zijn geaardheid kan zijn.
Een aantal zeiden biseksueel, ik denk eerder aan panseksueel.
Of hetero.
Biseksueel betekent dat hij ook op mannen valt. Maar dat hoeft niet het geval te zijn.
Ik zie jou niet als homo, maar als individueel mens.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat gaat weer tegen je vraag aan mij in of ik op een transman kan vallen als homo.
Want als een hetero kan vallen op een vrouwenlichaam met piemel, dan kan een homo ook vallen op een mannenlichaam met kut.
Dus die vraag van je was onzin.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie jou niet als homo, maar als individueel mens.
Dat er homoseksuele mannen zullen zijn die op een transman kunnen vallen heb ik nooit ontkend. Sterker nog, dat heb ik geadresseerd op een eerder moment.
Wat een vreemde conclusie.quote:
Je maakt hierin 2 aannames op basis van een hokje...quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een vreemde conclusie.
Voor veruit de meeste homoseksuele mannen geldt dat ze niet ook kunnen vallen op een transman. En dat geldt ook voor jou.
Waarmee een transman voor jou geen man is als het relevant is.
Dat homoseksuele mannen in beginsel alleen op mannen vallen is geen aanname, maar de definitie.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je maakt hierin 2 aannames op basis van een hokje...
Tja, toen ik geen antwoord was trok je je eigen conclusie.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat homoseksuele mannen in beginsel alleen op mannen vallen is geen aanname, maar de definitie.
Ten aanzien van jou nam ik niets aan, maar stelde ik de vraag.
Waarom blijf je toch zo defensief?
Daar is je antwoord.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 07:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik de definitie 'panseksueel' lees, dan voel ik mij daarin thuis. Maar ik erken ook dat er volgens mij geen wetenschappelijk bewijs is dat zoiets bestaat. En je het eveneens kan zien als gewoon consequente biseksualiteit.
Is dat filmpje serieus? Man man man.quote:
Ja, dat is in beginsel alleen op cismannen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, toen ik geen antwoord was trok je je eigen conclusie.
Homo's vallen inderdaad op mannen.
Maar is dat werkelijk in beginsel enkel op cismannen?
Anyway, mijn antwoord staat ergens op Fok, toen iemand anders diezelfde vraag stelde.
Ergens rond de berichten over Nicky de Jager.
Hoeft niet wezenlijk anders te zijn,ik ken bottoms die hun piemel alleen gebruiken om te plassen. Sex met een transman die bottom is en een zo'n bottom homo zal weinig verschil maken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 17:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, dat is in beginsel alleen op cismannen.
Zeker als iemand niet volledig in transitie is gegaan (ruime meerderheid), maar ook bij volledig in transitie gaan is de seks wezenlijk anders.
Zo moeilijk is dat niet om te bedenken waarom velen daar moeite mee zullen hebben.
Want het visuele doet er niet toe bij seks?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeft niet wezenlijk anders te zijn,ik ken bottoms die hun piemel alleen gebruiken om te plassen. Sex met een transman die bottom is en een zo'n bottom homo zal weinig verschil maken.
Anyway, je kunt beter gewoon een definitie opstellen wat een 'echte man' is.
Als dat cismannen zijn, dan zijn transmannen geen echte mannen.
Nou, veel doen de lichten uitquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:38 schreef Forbry het volgende:
[..]
Want het visuele doet er niet toe bij seks?
Ik ben bang van welquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 17:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Is dat filmpje serieus? Man man man.
narcistische energieslurpende genderradicalen die hun waanzin graag ook in academia terug zien komenquote:
En die zitten hier op Fok?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
narcistische energieslurpende genderradicalen die hun waanzin graag ook in academia terug zien komen
Reactie:quote:Als ik de definitie 'panseksueel' lees, dan voel ik mij daarin thuis
Ik begrijp die felheid niet.quote:narcistische energieslurpende genderradicalen
Felheid... die begreep ik niet tegen Laurens Buijs.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 20:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
En die zitten hier op Fok?
[..]
Reactie:
[..]
Ik begrijp die felheid niet.
Man zijn is biologisch bepaald.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeft niet wezenlijk anders te zijn,ik ken bottoms die hun piemel alleen gebruiken om te plassen. Sex met een transman die bottom is en een zo'n bottom homo zal weinig verschil maken.
De transman is bottom in dit verhaal.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Man zijn is biologisch bepaald.
En bottoms zullen toch ook wel iemand afzuigen neem ik aan? Totaal anders met een transman.
Doet allemaal niets af aan het stuk van mijn quote wat he selectief negeert.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
DE transman is bottom in dit verhaal.
Die zuigt dus de top.
Tja, je reactie getuigt niet dat je er echt verstand van hebt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Doet allemaal niets af aan het stuk van mijn quote wat je selectief negeert.
Een homo valt op het eigen geslacht. Dat betekent natuurlijk niet dat je dan dus als man iedereen met een piemel aantrekkelijk vind. Dat snap je natuurlijk ook wel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 23:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je reactie getuigt niet dat je er echt verstand van hebt.
Dat een homo op een bepaald geslacht valt klopt niet. Bijvoorbeeld een transvrouw is man van geslacht?
Nou, daar val ik zker niet op
Het is net als met de scheve tanden van Rikkie, die in jouw beleving ook netjes recht stonden: jij blijft gewoon ontkennen wat iedereen met eigen ogen kan zien.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 23:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je reactie getuigt niet dat je er echt verstand van hebt.
Dat een homo op een bepaald geslacht valt klopt niet. Bijvoorbeeld een transvrouw is man van geslacht?
Nou, daar val ik zker niet op
Nou, daar zit wel degelijk veel verschil. Ik als heterovrouw kijk graag homoporno op pornhube en zie die bottoms met ook een stijve lul uiteindelijk klaarkomen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb je al veel DMs gehad ?quote:Op zondag 6 augustus 2023 09:41 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een echte kerel wiens penis ik stijf kan laten worden.
Porno is natuurlijk geen weerspiegeling van de werkelijkheid, los van het feit dat die acteurs niet bottom hoeven te zijn (kunnen ook versa zijn), en dat ik al aangaf dat sommige bottoms hun penis alleen voor plassen gebruiken. Dat geldt niet voor alle bottoms.quote:Op zondag 6 augustus 2023 09:41 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nou, daar zit wel degelijk veel verschil. Ik als heterovrouw kijk graag homoporno op pornhube en zie die bottoms met ook een stijve lul uiteindelijk klaarkomen.
Ik heb wel eens een date gehad met een man die zijn penis een stompie was. Tja, daar kun je weinig mee. Gelukkig kan sex voor gays meer zijn dan aan iemands piemel zitten, dus dan kun je gewoon de focus verleggen. En voor mij is dat niet per se een deal breaker voor een relatie.quote:Nathan, een transman, uit de serie ´Hij ,zij, hen´ en voor wie ik (net, als andere deelnemers uit deze reeks) veel empathie heb. Hij kan zijn kunstpenis alleen omhoog krijgen met een pompje. Ik vind dat fijn voor hem, maar het maakt hem nog geen man. Hij is geen echte man. Ik wil gewoon een echte kerel wiens penis ik stijf kan laten worden. Dat kan met transman niet. Ik vind die cis aanvulling ook nergens op slaan.
Transman is inderdaad de uitzondering op de regel. Wat dat betreft kun je gewoon van man spreken.quote:Op zondag 6 augustus 2023 10:35 schreef Lurf het volgende:
Het zijn woordspelletjes, bedoeld om de publieke opinie te benvloeden. Orwelliaanse newspeak, dat is wat het zo irritant maakt. Het onderscheid tussen cis en trans komt uit de chemie, en een Duitse socioloog (geen bioloog) vond het twintig jaar geleden wel logisch om die terminologie in zijn vakgebied toe te passen. Dat maakt het een theoretisch sociaal construct, geen gevalideerd wetenschappelijk onderscheid. Natuurlijk wordt dat idee voortdurend uitgedaagd, omdat het ook niet meer is dan dat: een idee. Of een wensgedachte. Het onderscheid tussen mannen en transmannen is biologisch relevant en trans is de uitzondering op de hoofdregel. Dat je als transman misschien niet een uitzondering wil zijn begrijp ik, maar dat maakt het nog niet mainstream of een reden om de taal te manipuleren. Dan ben je politiek aan het bedrijven.
Die discussie is helemaal niet moeilijk.quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:36 schreef Wantie het volgende:
Ik vind dat een lastige discussie. Ik vind niet dat ijskoud kunnen zeggen dat transgender tegen natuurwetten in gaat, dat het biologisch alleen mannen of vrouwen kunnen zijn. De wetenschap leert juist dat we nooit alles 100% weten.
Is homoseksualiteit een psychiatrische ziekte? Eerst dachten we van wel, nu denken we van niet.
Zelfde met transgender.
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat dat inderdaad zo is.
Wie weet krijgen we ooit een doorbraak en blijkt wel dat transgender een psychiatrische ziekte is. Of blijkt dan bewijsbaar dat het aangeboren en onveranderlijk is.
Wat het verder complexer maakt is dat de gevolgen van erkenning dat transgenders mensen zijn die in het verkeerde lichaam zijn geboren is de impact ervan op hunzelf, en op de maatschappij.
Zie mijn andere reactie.quote:Op zondag 6 augustus 2023 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die discussie is helemaal niet moeilijk.
In de biologie kennen we maar 2 geslachten XX en XY.
Psychologisch kan iemand zich misschien niet thuis voelen in het lichaam of geslacht dat hij/zij mee heeft gekregen. Het kan best voorkomen dat XY eens wat meer oestrogeen aanmaakt maar dat betekent nog niet automatisch dat die persoon een vrouw in een mannenlichaam is.
Maakt het niet duidelijker.quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Transman is inderdaad de uitzondering op de regel. Wat dat betreft kun je gewoon van man spreken.
Ik vind absoluut niet dat het woord man vervangen moet worden door cisman.
In bepaalde context kan het wel handig zijn.
Bijvoorbeeld in de datingapp Grinder kun je kiezen uit verschillende genders, waaronder man een cisman.
Als je een broertje dood hebt aan die term, dan weet je gelijk wie je links moet laten liggen.
En in discussies over dit onderwerp kan het handig zijn.
Ik neem aan dat iedereen begrijpt wat ik met man bedoel in mijn vorige reactie, maar het voorvoegsel cis had dat wellicht zonder enige ruimte voor twijfel kunnen brengen.
Op academisch niveau over het onderwerp gender snap ik wel dat daarom dat voorvoegsel wordt toegepast. Dat transgenders ons soms cis noemen, boeie. Wij noemen hun trans. En daar hebben ze het ook mee te doen.
Helaas is men bij Grindr inderdaad ook begonnen aan deze bespottelijke onzin. Het geeft ook aan dat allerlei radicale activisten die diep geloven in de genderideologie, echt veel te veel invloed hebben gekregen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Transman is inderdaad de uitzondering op de regel. Wat dat betreft kun je gewoon van man spreken.
Ik vind absoluut niet dat het woord man vervangen moet worden door cisman.
In bepaalde context kan het wel handig zijn.
Bijvoorbeeld in de datingapp Grinder kun je kiezen uit verschillende genders, waaronder man een cisman.
Als je een broertje dood hebt aan die term, dan weet je gelijk wie je links moet laten liggen.
En in discussies over dit onderwerp kan het handig zijn.
Ik neem aan dat iedereen begrijpt wat ik met man bedoel in mijn vorige reactie, maar het voorvoegsel cis had dat wellicht zonder enige ruimte voor twijfel kunnen brengen.
Op academisch niveau over het onderwerp gender snap ik wel dat daarom dat voorvoegsel wordt toegepast. Dat transgenders ons soms cis noemen, boeie. Wij noemen hun trans. En daar hebben ze het ook mee te doen.
keuzestressquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:09 schreef Jaroon het volgende:
Het is rustig. Even een andere vraag. Wat zijn de nadelen van biseksueel zijn?
Dat zat ik mij precies af te vragen. Of monogaam zijn een probleem kan zijn.quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:45 schreef Wantie het volgende:
Als je evenveel naar beide geslachten verlangt kan een monogame relatie lastig zijn.
Je ziet best vaak dat biseksuelen via LGBTwhatever dating apps of op ontmoetingsplekken op zoek zijn naar seks.
Voor sommigen kennelijk wel.quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zat ik mij precies af te vragen. Of monogaam zijn een probleem kan zijn.
Biseksuelen zijn seksueel genteresseerd in beide geslachten. Als een biseksuele man of vrouw meerdere partners wil is dat eigenlijk hetzelfde als een heteroseksuele man of vrouw die meerdere partners wil. Dan ben je simpelweg niet monogaam.quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:45 schreef Wantie het volgende:
Als je evenveel naar beide geslachten verlangt kan een monogame relatie lastig zijn.
Je ziet best vaak dat biseksuelen via LGBTwhatever dating apps of op ontmoetingsplekken op zoek zijn naar seks.
Nou, om het plat uit te drukken, als je een monogame relatie hebt met een vrouw, en je hebt het brandende verlangen om door een grote pik te worden genomen, hoe ga je dat als biseksueel oplossen?quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Biseksuelen zijn seksueel genteresseerd in beide geslachten. Als een biseksuele man of vrouw meerdere partners wil is dat eigenlijk hetzelfde als een heteroseksuele man of vrouw die meerdere partners wil. Dan ben je simpelweg niet monogaam.
Zo ben ik absoluut niet monogaam van nature (toevallig in mijn huidige relatie wel, wat niet gemakkelijk is, maar inmiddels op een leeftijd dat ik het wel kan volhouden). Maar dat is een verlangen naar meer variatie, ook in sekspartners. Dat staat voor mij echt los van geaardheid.
Hoe is dat anders dan het verlangen hebben om je vrouw anaal te nemen, terwijl ze daar niet open voor staat?quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, om het plat uit te drukken, als je een monogame relatie hebt met een vrouw, en je hebt het brandende verlangen om door een grote pik te worden genomen, hoe ga je dat als biseksueel oplossen?
Is ook een uitdaging lijkt me.quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan het verlangen hebben om je vrouw anaal te nemen, terwijl ze daar niet open voor staat?
Bijvoorbeeld .quote:Wat dat betreft is jouw voorbeeld wellicht nog op te lossen met een voorbinddildo.
Klopt.quote:Maar in zijn algemeenheid lopen verlangens nogal eens uit elkaar. En stellen die monogaam zijn vervallen vaak toch in routinematige seks waarbij ook weinig ruimte is voor meer afwijkende wensen.
Daar is vreemdgaan voor ‘uitgevonden’.
Daarvoor zijn vibrators en dildo's.quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, om het plat uit te drukken, als je een monogame relatie hebt met een vrouw, en je hebt het brandende verlangen om door een grote pik te worden genomen, hoe ga je dat als biseksueel oplossen?
Dat is alleen voor elite events volgens de nieuwe policy van de FINA, dus lokale wedstrijden vallen daar niet onder. Dit gaat over olympische spelen etc.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:54 schreef Enchanter het volgende:
Lia Thomas banned from competing against women
Ik had dit helemaal gemist![]()
Langzaamaan worden ze wakker
Het zou me niks verbazen als Lia binnenkort weer gewoon William heet
is gewoon een extreme vorm van doping, mag wmb streng bestraft wordenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:54 schreef Enchanter het volgende:
Dit is toch ook van de zotte dat die tegen vrouwen mag strijden...quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:54 schreef Enchanter het volgende:
Ze moeten ook alle prijzen en prijzengeld afpakken van die narcistische loser.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:54 schreef Enchanter het volgende:
het is een beginquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is alleen voor elite events volgens de nieuwe policy van de FINA, dus lokale wedstrijden vallen daar niet onder. Dit gaat over olympische spelen etc.
Nieuws uit 2022 zag ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:54 schreef Enchanter het volgende:
https://nypost.com/2023/0(...)ooking-riley-gaines/quote:The International Swimming Federation members widely adopted a new “gender inclusion policy” that only permits swimmers who transitioned before age 12 to compete in women’s events.
The organization also proposed an “open competition category
Hoeveel kinderen gaan er eigenlijk in transitie voor hun 12e?quote:The International Swimming Federation members widely adopted a new “gender inclusion policy” that only permits swimmers who transitioned before age 12 to compete in women’s events.
The organization also proposed an “open competition category
Geen idee.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen gaan er eigenlijk in transitie voor hun 12e?
Ik zou me er als arts niet aan durven te wagen om die transitie te starten voor de 12e.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee.
Dat is sowieso ook een punt van discussie: is dat niet veel te jong?
Die tweede optie is wel een aardig idee, naast de bestaande competitie een open competitie voor iedereen.
Bedoeld zal worden dat je voor je 12e al aan de pubertijdsblokkers moet zitten. Helaas zijn dat er steeds meer. Terwijl het een experimentele behandeling is waarvan het bewijs ontbreekt dat deze daadwerkelijk de problemen gaat oplossen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor 12 jaar kan ik nog wel begrijpen (alhoewel het nog kinderen zijn die volgens mij nog helemaal niet over dat soort dingen kunnen beslissen , maar okay dat is een ander verhaal) , maar dat gaat dus niet op William Thomasquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nieuws uit 2022 zag ik.
Eigenlijk al oud nieuws dus.
Deze las ik in een recent artikel:
[..]
https://nypost.com/2023/0(...)ooking-riley-gaines/
Nee, daar geldt dan de regel voor: voor je 12e in transitie en anders in een aparte competitiequote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:13 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Voor 12 jaar kan ik nog wel begrijpen (alhoewel het nog kinderen zijn die volgens mij nog helemaal niet over dat soort dingen kunnen beslissen , maar okay dat is een ander verhaal) , maar dat gaat dus niet op William Thomas
Formulier teruggeven en een fatsoenlijk formulier eisen. Moet je eens opletten hoe snel die gekte voorbij is als dat vaak gebeurt.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:41 schreef Slayage het volgende:
Omdat "woman" niet "inclusief" zou zijn, moet het kennelijk "patients of childbearing potential" wordenspeciaal voor mensen als Ryan
![]()
[ twitter ]
Nee hoor, dan zetten ze gewoon je kankerbehandeling stop wegens "transfobie"quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Formulier teruggeven en een fatsoenlijk formulier eisen. Moet je eens opletten hoe snel die gekte voorbij is als dat vaak gebeurt.
Voor het gemak wordt het daarop gegooidquote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, dan zetten ze gewoon je kankerbehandeling stop wegens "transfobie".
https://www.oregonlive.co(...)ransgender-flag.html
In Amerika is dat behoorlijk gebruikelijk aan het worden. In Europa komt het nog amper voor.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Schadevergoeding eisen. Kan best lucratief zijn daar.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En of je wel even de datum van je laatste menstruatie wil laten weten.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:41 schreef Slayage het volgende:
Omdat "woman" niet "inclusief" zou zijn, moet het kennelijk "patients of childbearing potential" wordenspeciaal voor mensen als Ryan
![]()
[ twitter ]
Absurd en onbegrijpelijk taalgebruik instellen om een verwarde zeer kleine minderheid met wanen niet voor het hoofd te stoten.....de absurditeit is werkelijk met geen pen te beschrijven.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:41 schreef Slayage het volgende:
![]()
[ twitter ]
Hoezo zouden wij dat moeten?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:02 schreef Noek het volgende:
Maar goed, nu moeten wij opeens 1001 namen gaan onthouden van alle genders en hun voorkeuren maar de term vrouw kan dus gewoon van de plank. En dan nog zijn er vrouwen/zusters die mee gaan wapperen.
Krankzinnige debielen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een marginale groep waar om een of andere vage reden wel enorm veel media aandacht voor is.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat moet van de alfabetmaffia
Zo marginaal is die niet. Zeker in academia heeft die sekte een debiel grote invloed, zeker in de VS. Maar zoals gewoonlijk nemen we dat hier ook gretig over.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een marginale groep waar om een of andere vage reden wel enorm veel media aandacht voor is.
Ja de VS is een zinkend schip, daar zijn de universiteiten voor zover ik begreep behrookijk "woke"quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo marginaal is die niet. Zeker in academia heeft die sekte een debiel grote invloed, zeker in de VS.
Zo onschuldig is het allemaal niet. Zie Laurens Buijs.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja de VS is een zinkend schip, daar zijn de universiteiten voor zover ik begreep behrookijk "woke"
Hier in Nederland komen we niet verder dan genderneutrale toiletten. Wat ik ook al gelul vind maar prima.
Je mag je afvragen hoe de maatschappij er over tien jaar uit ziet als die wokeketels op hogere posities zitten.
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo onschuldig is het allemaal niet. Zie Laurens Buijs.
Ik ga tegen beter weten in even lezen wat die man te zeggen heeft.quote:Buijs werkt aan thema's als gender en seksualiteit, de multiculturele samenleving en coronabeleid[1].
Die man, een progressieve homo die al jaren streed voor emancipatie van minderheden, werd door radicale studenten weggejaagd omdat hij weigerde mee te gaan in de taaleisen van de alfabetmaffia en hun verstikkende politiek correcte gedram.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ik ga tegen beter weten in even lezen wat die man te zeggen heeft.
Haha die had ik niet aan zien komen. Beetje zoals bij Bij1 waar iemand niet donker genoeg was omdat hij Algerijns(?) was.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die man, een progressieve homo die al jaren streed voor emancipatie van minderheden, werd door radicale studenten weggejaagd omdat hij weigerde mee te gaan in de taaleisen van de alfabetmaffia en hun verstikkende politiek correcte gedram.
Nee, dat is het angstbeeld dat je voor jezelf hebt gecreerd.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat moet van de alfabetmaffia
Ahumquote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Haha die had ik niet aan zien komen. Beetje zoals bij Bij1 waar iemand niet donker genoeg was omdat hij Algerijns(?) was.
Maar heb je een linkje naar een artikel hier over, oid?
Nee, dat is de realiteit.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is het angstbeeld dat je voor jezelf hebt gecreerd.
Stukje in het Parool...quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ik ga tegen beter weten in even lezen wat die man te zeggen heeft.
quote:
Thank you ladsquote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stukje in het Parool...
https://www.parool.nl/ams(...)ps://www.google.com/
Tja ..quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Proest...
Buijs een antitransextremist noemen...
Alfabetmaffia in actie
quote:Buijs had daarvoor onder ander een afbeelding gedeeld met daarop een plaatje van progressvlaggen in de vorm van een hakenkruis...
Vlak voordat hij zou deelnemen aan een debat tijdens een congres in Groningen.quote:
In plaats van een mug een olifant maken, maar deze man van een mug een oorlog.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat allemaal door 1 Instagram post.
Hij heeft wel meer raars uitgehaald... Schurken tegen FvD aan, bijvoorbeeld, of mijmeren over religie... Wel allemaal NA hetgeen voor is gevallen bij de UvA.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vlak voordat hij zou deelnemen aan een debat tijdens een congres in Groningen.
Grappig, jij betrekt hem in de discussie, en nu moet ik vertellen waarom hij in opspraak kwam?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij heeft wel meer raars uitgehaald... Schurken tegen FvD aan, bijvoorbeeld, of mijmeren over religie... Wel allemaal NA hetgeen voor is gevallen bij de UvA.
"De rechter erkent dat het de afgelopen twee jaar zwaar moet zijn geweest voor de wetenschapper. In een gespannen situatie is het immers ‘niet altijd makkelijk de juiste toon aan te slaan’."
en
"Buijs geeft toe dat hij in zijn communicatie uit de bocht is gevlogen. Dat deed hij vanuit frustratie, angst en radeloosheid die volgens hem toenamen naarmate hij werd ‘genegeerd en uitgelachen, en collega’s en vrienden zich van hem afkeerden’. Buijs heeft daar spijt van, met name dat hij op de persoon heeft gespeeld. Hij zegt zich te kunnen voorstellen dat hij toen geen goed rolmodel was, geen goede wetenschapper, en dat collega’s zich onveilig hebben gevoeld."
Kun je ons vertellen waarom Buijs eigenlijk in opspraak kwam... wat was precies de toedracht?
Nee hoor, je zoekt gewoon bevestiging.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De alfabetmaffia is best eng aan het worden.
Je weet het dus niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig, jij betrekt hem in de discussie, en nu moet ik vertellen waarom hij in opspraak kwam?
Doe gewoon je eigen huiswerk.
Koop een spiegelquote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee hoor, je zoekt gewoon bevestiging.
Dat maak jij ervanquote:
Nee, nadat jij enkele weken geleden met zijn naam kwam.quote:Niet heel verrassend; waarschijnlijk heb je pas van die gozer gehoord NA dat hij in opspraak kwam.
Ik vind het niet normaal voor een academicus om een foto van een hakenkruis gemaakt van progress vlaggen te posten en de uitspraken van hem richting zijn collega's en de UVA die tijdens de rechtszaak aan het licht kwamen komen ook niet bepaald academisch over.quote:Wegens een column in een universiteitsblaadje, no less.
Al eens wat artikelen van hem gelezen? Misschien wel handig, kunnen we vaststellen in hoeverre Buijs een antitransextremist is.
Nee, iemand die al maandenlang berichten post waaruit blijkt dat hij de beweging eng vindt overtuigt niet als hij nu post dat hij de beweging eng gaat vinden...quote:
Er was een flink meningsverschil tussen twee partijen, enerzijds Buijs en anderzijds wat studenten en enkele collega's. Waarbij Buijs pleitte dat non binairiteit geen plaats zou moeten hebben binnen het LGBTQI+ gebeuren omdat het afdoet aan oa de emancipatie van die andere groepen en vrouwen (want vervagende grens over wat vrouw zijn is), en de andere groep daarop vond dat Buijs geen plaats zou moeten hebben aan de VU.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die man, een progressieve homo die al jaren streed voor emancipatie van minderheden, werd door radicale studenten weggejaagd omdat hij weigerde mee te gaan in de taaleisen van de alfabetmaffia en hun verstikkende politiek correcte gedram.
Dat hij na de hele shitshow geheel doorgedraaid is en waarschijnlijk in een mentale burnout zit, en dat ik me NA diezelfde shitshow aan de UVA mij van zijn verdere activiteiten distantieer heb ik maanden terug al aangegeven.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan
[..]
Nee, nadat jij enkele weken geleden met zijn naam kwam.
[..]
Ik vind het niet normaal voor een academicus om een foto van een hakenkruis gemaakt van progress vlaggen te posten en de uitspraken van hem richting zijn collega's en de UVA die tijdens de rechtszaak aan het licht kwamen komen ook niet bepaald academisch over.
Om het zacht uit te drukken.
Inderdaad; een mening in een blaadje. En dat leidde tot een roedel extremistische studenten, die zich natuurlijk direct 'zeer onveilig voelden', die om zijn ontslag eisten.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Er was een flink meningsverschil tussen twee partijen, enerzijds Buijs en anderzijds wat studenten en enkele collega's. Waarbij Buijs pleitte dat non binairiteit geen plaats zou moeten hebben binnen het LGBTQI+ gebeuren omdat het afdoet aan oa de emancipatie van die andere groepen en vrouwen (want vervagende grens over wat vrouw zijn is), en de andere groep daarop vond dat Buijs geen plaats zou moeten hebben aan de VU.
Waarom hij weggestuurd is, is omdat hij enorm beledigend naar zijn collega's en baas was.
Waar zou hij mij van moeten overtuigen, wantie?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, iemand die al maandenlang berichten post waaruit blijkt dat hij de beweging eng vindt overtuigt niet als hij nu post dat hij de beweging eng gaat vinden...
Nou, mischien overtuigt hij jou.
Maar dat zegt ook genoeg..
Nogmaals, ik ga je huiswerk niet maken.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hij na de hele shitshow geheel doorgedraaid is en waarschijnlijk in een mentale burnout zit, en dat ik me NA diezelfde shitshow aan de UVA mij van zijn verdere activiteiten distantieer heb ik maanden terug al aangegeven.
Het punt is: waar is die shitshow door gekomen?
En het antwoord heb je niet.
Kennelijk niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar zou hij mij van moeten overtuigen, wantie?
Dus vanwege enkele studenten deugt een hele groep niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad; een mening in een blaadje. En dat leidde tot een roedel extremistische studenten, die zich natuurlijk direct 'zeer onveilig voelden', die om zijn ontslag eisten.
Vanwege een mening.
Niet het debat aangaan, niet publiceren, nee, direct eisen dat iemand ontslagen wordt. En dat zijn dan nog studenten ook.
DAAR is het mee begonnen, en DAAROM deugt die hele woke-ideologie niet.
Welk huiswerkquote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ga je huiswerk niet maken.
Jij brengt hem in de discussie.
Over welke groep heb je het?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus vanwege enkele studenten deugt een hele groep niet.
Om zelf je punt te maken dat je met deze academicus wilt maken...quote:
Jij hebt het over een groep.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Over welke groep heb je het?
Reeds gedaan.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om zelf je punt te maken dat je met deze academicus wilt maken...
In deze discussie.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reeds gedaan.
Verder, waar noem ik een 'groep'?
Wat schattig dat uitgerekend jij het over dommetje spelen hebt...quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
In deze discussie.
Anyway, zoals gewoonlijk speel je dommetje, wat een van de redenen is dat ik geen moeite doe.
Anyway, wel lachen dat je studenten extremisten noemt, maar o wee als de academicus als extremist wordt gezien....
Het is altijd dezelfde langspeelplaat.
Enkele studenten is een onderschatting. Al zouden het er maar enkele zijn, dan hebben ze relatief veel invloed. Als je te maken hebt met de echte cultisten (en je weet nooit wie dat zijn, iedereen met woke denkbeelden is er mogelijk een) dan gedragen ze zich precies hoe moslim-fundamentalisten zich gedragen tegen ex-moslims. Uitsluiting, verbanning of zelfs steniging. Dat heb ik je eerder proberen uit te leggen, maar toen had je er geen idee van. Ik probeer het nu nog eens aan te geven. In de academia is dit gedachtengoed erg gebruikelijk. Ik nodig iedereen die in de adacemia werkzaam is of lesgeeft eens openbaar iets controversieels te tweeten of anderszins openbaar te maken om te laten zien wat er dan gebeurt. Je moet dan wel bereid zijn om verliezen te nemen. Youtube staat vol met voorbeelden, voornamelijk uit de vs, maar nu ook hier met o.a. Buys (die nu naar Blackbox, een (centrum)rechts youtubekanaal met goede en twijfelachtige content door elkaar) is vertrokken blijkbaar en daar op dat platform gewoon zijn links en woke gedachtengoed mag uiten ironisch genoeg). Je krijgt vanzelf zelfcensuur onder de mensen met minder harde principes en een hypotheek en kinderen etc. Via via wordt wel aangegeven dat men het er niet mee eens is, maar niemand wilt erover spreken.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus vanwege enkele studenten deugt een hele groep niet.
Ja, dat begrijp ik wel.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 00:18 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Enkele studenten is een onderschatting. Al zouden het er maar enkele zijn, dan hebben ze relatief veel invloed. Als je te maken hebt met de echte cultisten (en je weet nooit wie dat zijn, iedereen met woke denkbeelden is er mogelijk een) dan gedragen ze zich precies hoe moslim-fundamentalisten zich gedragen tegen ex-moslims. Uitsluiting, verbanning of zelfs steniging. Dat heb ik je eerder proberen uit te leggen, maar toen had je er geen idee van. Ik probeer het nu nog eens aan te geven. In de academia is dit gedachtengoed erg gebruikelijk. Ik nodig iedereen die in de adacemia werkzaam is of lesgeeft eens openbaar iets controversieels te tweeten of anderszins openbaar te maken om te laten zien wat er dan gebeurt. Je moet dan wel bereid zijn om verliezen te nemen. Youtube staat vol met voorbeelden, voornamelijk uit de vs, maar nu ook hier met o.a. Buys (die nu naar Blackbox, een (centrum)rechts youtubekanaal met goede en twijfelachtige content door elkaar) is vertrokken blijkbaar en daar op dat platform gewoon zijn links en woke gedachtengoed mag uiten ironisch genoeg). Je krijgt vanzelf zelfcensuur onder de mensen met minder harde principes en een hypotheek en kinderen etc. Via via wordt wel aangegeven dat men het er niet mee eens is, maar niemand wilt erover spreken.
Ik heb het idee dat woke, wat in eerste instantie een hardlinerbegrip was vanuit CRT en intersectionaliteit was, nu meanstream wordt verdund als containerterm wat de discussie en de zorgen doodslaat. Op zich een goede tactiek om zo modder in het water te gooien, want je praat zo compleet langs elkaar heen. Heb er niet echt een oplossing voor eerlijk gezegd, behalve iedereen maar eerst vragen wat ze onder woke verstaan of zo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik wel.
Probleem is meer dat Woke inmiddels een dusdanig groot begrip is, dat er geen grip meer te krijgen is op dit soort situaties.
In Nederlands opzicht is woke heel helder te omschrijven... Er gelden enkele onaantastbare regels, geboden zo u wil, waarmee men de samenleving en alle problemen die daarin spelen, dient te duiden, t.w.:quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:09 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat woke, wat in eerste instantie een hardlinerbegrip was vanuit CRT en intersectionaliteit was, nu meanstream wordt verdund als containerterm wat de discussie en de zorgen doodslaat. Op zich een goede tactiek om zo modder in het water te gooien, want je praat zo compleet langs elkaar heen. Heb er niet echt een oplossing voor eerlijk gezegd, behalve iedereen maar eerst vragen wat ze onder woke verstaan of zo.
Zonder verdere bronvermelding zijn het vooralsnog de regels die Etto er aan verbindt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:45 schreef Akkerdjie het volgende:
In een talkshow in de mainstream werd recent nog verklaard door iemand die zich woke vond dat dat gewoon wat extra aandacht hebben voor de minderheden was, en dat hij niet wist waar het gedoe vandaan kwam.
Mooie samenvatting verder wel ja, ik ga hem opslaan. Door die regels krijg je binnen de woke-gemeenschap een soort van puriteitsspiraal waarin je continue moet bewijzen met deugpronken (virtue signaling) dat je bij de groep hoort, en wat de neiging geeft dat het steeds strenger en puurder moet. Alle afwijking wordt gezien als een teken van afvalligheid en betekent dat je keihard boete moet doen of eruit geflikkerd wordt, het liefst met een harde natrap (breed cancellen of doxen, of werkgever opbellen dat er een racist in de gelederen is. Dat maakt het wat religieus/cultistisch.
Lees wat van Joris Luyendijk en Gloria Wekker, en vertel me daarna waar ik precies fout zit.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zonder verdere bronvermelding zijn het vooralsnog de regels die Etto er aan verbindt.
Het is ook keurig in zijn bewoording omschreven.
Mij overtuigt dit niet.
Ik heb zelf zoiets van: als een blad niet je genre is, lees het dan niet. In plaats je telkens zo te ergeren..quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als je echt wil genieten van batshit insane woke, kun je ook nog terecht bij de website OneWorld.
Recente parels zijn de manieren waarop je Bi+ mensen dient aan te spreken (en de vermaledijde bi+ofoob bij de koffieautomaat, want legio werknemers houden zich om 9 uur 's ochtends bezig met de seksuele voorkeuren van mensen, zeker voorkeuren waar ze nog nooit van gehoord hebben) en waarom de van origine Amerikaanse homoseksuele chant 'Love is Love' niet emanciperend genoeg is.
En dan een citaat van de VU-onderzoeker (uiteraard) die hier allemaal onderzoek naar doet (uiteraard):
"Love is Love zet de hetero's aan het denken. Dan vergelijken ze queer liefde met hun eigen gevoelens, wat tot inlevingsvermogen leidt. Ze gaan homo's en lesbiennes als mens zien."
Want dat doen hetero's namelijk niet. Nooit niet. Geen n. Homo's en lesbiennes als mens zien. Soort genetisch mankement. Jeweetwel, mankementen waar ze vroeger ook graag over speculeerden, zij het dan m.b.t. intelligentie en ras of ratio en geslacht. Dit is echter echt anders.
En dat is 'wetenschap'.
Betreden op eigen risico.
Ik lees het zodat ik weet waar ik het over heb wanneer het over woke gaat. Huiswerk doen, enzo.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb zelf zoiets van: als een blad niet je genre is, lees het dan niet. In plaats je telkens zo te ergeren..
Ik heb het inmiddels gelezen, het gaa5om een opiniestuk over Bi+ .
En op zich herken ik zaken uit het stuk wel
Biseksuelen werden door homo's als vies en raar gezien.
En op datingapps en uitgaansleven mijden veel homo's liever biseksuelen.
Recent voorbeeld in deze thread: ik vertelde dat een collega op haar leeftijd wel gewoon kan vertellen dat ze panseksueel is, terwijl ik op haar leeftijd niet gewoon kon vertellen dat ik homo was.
Een verschil in acceptatie door de jaren heen..
Reacties hier: waarom moet ze zoiets vertellen, wat een aandachtstrekkerij, panseksueel bestaat niet, ze gaat tegen de biologische en natuurwetten in, etc ...
Tja...
Het gros van heel dit gezwam bestaat voornamelijk uit narcisme.quote:
De turkstaligen kunnen niet meedoen aan de pronoun geneuzel, zelfs als ze dat zouden willen omdat in de trukse taal naar alles en iedereen verwezen wordt met: o. Of het nou een man/vrouw/hond/koffiekop of God is.quote:
Dat is juist heel inclusiefquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
De turkstaligen kunnen niet meedoen aan de pronoun geneuzel, zelfs als ze dat zouden willen omdat in de trukse taal naar alles en iedereen verwezen wordt met: o. Of het nou een man/vrouw/hond/koffiekop of God is.
Er schattig dat je dit weer compleet uit verband trekt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:10 schreef Wantie het volgende:
Recent voorbeeld in deze thread: ik vertelde dat een collega op haar leeftijd wel gewoon kan vertellen dat ze panseksueel is, terwijl ik op haar leeftijd niet gewoon kon vertellen dat ik homo was.
Een verschil in acceptatie door de jaren heen..
Reacties hier: waarom moet ze zoiets vertellen, wat een aandachtstrekkerij, panseksueel bestaat niet, ze gaat tegen de biologische en natuurwetten in, etc ...
Tja...
Je zegt eerst dat het uit het verband is getrokken, en vervolgens blijkt dat niet zo te zijn in je verdere relaas...quote:Op zondag 13 augustus 2023 04:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er schattig dat je dit weer compleet uit verband trekt.
Volgens de biologie kennen we nog steeds maar twee geslachten en is intersekse een “fout” in de ontwikkeling van het lichaam.
Biseksuelen vallen op beide geslachten. Panseksuelen vallen niet op geslacht maar op personen ongeacht hun geslacht. Dat vind ik op zichzelf al een hele vreemde want mensen worden eenmaal geboren met een geslacht. Het is niet dat je dat zomaar even weg kunt laten. Je kunt ook doodsimpel zeggen; ik ben bi maar ik geef meer om de inhoud dan het uiterlijk. Overigens is de inhoud van doorslaggevend belang bij het aangaan van een langdurige relatie, ongeacht man, vrouw, hetero of homo.
De term panseksualiteit komt op mij meer over als pure aandachtstrekkerij. Ik zou niet weten waarom dat anders bij de koffieautomaat besproken moet worden.
Ja comedy capers is er niks bij.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:15 schreef Mylene het volgende:
Lesbian speed dating event is accused of transphobia for saying only 'adult human females' can attend - after concern when would-be matchmaker 'turned up in a purple latex outfit... with an erection'
They also accused her of being transphobic for saying that 'lesbians don't have penises'.
![]()
preuts gedoequote:Op zondag 13 augustus 2023 09:15 schreef Mylene het volgende:
Lesbian speed dating event is accused of transphobia for saying only 'adult human females' can attend - after concern when would-be matchmaker 'turned up in a purple latex outfit... with an erection'
They also accused her of being transphobic for saying that 'lesbians don't have penises'.
![]()
Preutsheid... lolquote:Op zondag 13 augustus 2023 04:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je zegt eerst dat het uit het verband is getrokken, en vervolgens blijkt dat niet zo te zijn in je verdere relaas...
Wat precies het verschil is tussen panseksueel en biseksueel is, is toen al uitgelegd. Daar hoeven we het niet opnieuw over te hebben..
En aandachtstrekkerij...
Als het over voetbal gaat bij de koffieautomaat, dan is dat ok, maar owee als het over geaardheid gaat.
Een stukje preutsheid anno 2023.
Ja, precies.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Preutsheid... lol
Het gros van de wereld heeft geen idee van al die 67.789 seksuele voorkeuren die er dit jaar bij zijn gekomen. Dan is keuvelen over de prestaties van de lokale kelderklasse of Ajax wat meer begrijpelijk. Ben ook wel benieuwd hoe ouwehoeren over 'foebal' aandachttrekkerij is... als iets voorbij banaal is, is dat het wel. Dat is dan ook wat woke drijft: exotisme. Zaken moten de norm overstijgen, zodat er ook heel snel van uitsluiting, onbegrip en onderdrukking gesproken kan worden.
Koffieautomaatmomentje:
Collega A: "Trouwens, ik ben pasteltint niet-gender gebonden transromanticist"
Collega B: "Wablief?"
Collega A: "Dat ken je niet?"
Collega B: "Geen idee waar je het over hebt"
Collega A: "Dat is mijn seksuele voorkeur"
Collega B: "Gast, het is net negen uur geweest... Waarom moet ik dat weten?"
Collega A: "Omdat dat onderdeel is van wie ik ben"
Collega B: "... Ja, en nu?"
Collega A: "Ik vind je een beetje micro-agressief worden nu..."
Collega B: "... ik ga aan het werk, k?"
Collega A is een type dat heel graag heel veel over zichzelf praat, trouwens. En zit na de onveilige situatie bij de koffieautomaat de rest van de dag overstuur bij de Vertrouwenspersoon Diversity en Equity. Wegens de traumatische gebeurtenis aldaar besluit het hoofdbestuur de hele afdeling op een cursus Inclusie en Tolerantie te sturen, met ruimte voor een powerpointpresentatie van collega A over pasteltint niet gender gebonden transromanticisme, waarna de directie vol lof spreekt over de dapperheid van collega A en zegt zich vol in te zetten voor een veilige werkomgeving 'voor iedereen'. Op een enkeling na heeft de rest van de werknemers geen idee waar de middag over is gegaan, is gefrustreerd omdat werk is blijven liggen en haalt dat maar in het weekend in, omdat diezelfde directie anders in de nek staat te hijgen.
Met collega B volgt nog een afzonderlijk pittig gesprek.
Een stukje woke anno 2023.
Geweldig omschreven en ik zie het ook helemaal voor me hoe het tegenwoordig moet gaan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Preutsheid... lol
Het gros van de wereld heeft geen idee van al die 67.789 seksuele voorkeuren die er dit jaar bij zijn gekomen. Dan is keuvelen over de prestaties van de lokale kelderklasse of Ajax wat meer begrijpelijk. Ben ook wel benieuwd hoe ouwehoeren over 'foebal' aandachttrekkerij is... als iets voorbij banaal is, is dat het wel. Dat is dan ook wat woke drijft: exotisme. Zaken moten de norm overstijgen, zodat er ook heel snel van uitsluiting, onbegrip en onderdrukking gesproken kan worden.
Koffieautomaatmomentje:
Collega A: "Trouwens, ik ben pasteltint niet-gender gebonden transromanticist"
Collega B: "Geen idee waar je het over hebt"
Collega A: "Dat is mijn seksuele voorkeur"
Collega B: "Gast, het is net negen uur geweest... Waarom moet ik dat weten?"
Collega A: "Omdat dat onderdeel is van wie ik ben"
Collega B: "... Ja, en nu?"
Collega A: "Ik vind je een beetje micro-agressief worden nu..."
Collega B: "... ik ga aan het werk, k?"
Collega A is een type dat heel graag heel veel over zichzelf praat, trouwens. En zit na de onveilige situatie bij de koffieautomaat de rest van de dag overstuur bij de Vertrouwenspersoon Diversity en Equity. Wegens de traumatische gebeurtenis aldaar besluit het hoofdbestuur de hele afdeling op een cursus Inclusie en Tolerantie te sturen, met ruimte voor een powerpointpresentatie van collega A over pasteltint niet gender gebonden transromanticisme, waarna de directie vol lof spreekt over de dapperheid van collega A en zegt zich vol in te zetten voor een veilige werkomgeving 'voor iedereen'. Op een enkeling na heeft de rest van de werknemers geen idee waar de middag over is gegaan, is gefrustreerd omdat werk is blijven liggen en haalt dat maar in het weekend in, omdat diezelfde directie anders in de nek staat te hijgen.
Met collega B volgt nog een afzonderlijk pittig gesprek.
Een stukje woke anno 2023.
Een bedrijf waar men het de hele dag onder elkaar over seks heeft is waarschijnlijk niet echt rendabel.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Preutsheid, bekrompenheid...
Dat leidt inderdaad tot dit soort fantasien over gesprekken
Je kunt je kennelijk geen normale conversatie voorstellen met iemand over seksualiteit.
Echt heel bijzonder dit.
Kennis van mij werkt bij een bedrijf waar collega's het onder elkaar bijna de hele dag over seks hebben.
Dat hoeft voor mij ook niet, maar sommigen hier slaan wel totaal de andere kant op qua preutsheid en bekrompenheid.
Anekdotisch bewijs, altijd mooi.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Je kunt je kennelijk geen normale conversatie voorstellen met iemand over seksualiteit.
Echt heel bijzonder dit.
Kennis van mij werkt bij een bedrijf waar collega's het onder elkaar bijna de hele dag over seks hebben.
Dat hoeft voor mij ook niet, maar sommigen hier slaan wel totaal de andere kant op qua preutsheid en bekrompenheid.
Dat het volkomen normaal is dat men 24/7 bezig is met seks, seksualiteit, gender en voorkeuren.quote:
Tenzij het een pornoproductie maatschappij is, of easytoys, dan valt dit waarschijnlijk tegenwoordig onder een ‘onveilige werksfeer’.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Echt heel bijzonder dit.
Aah, op die manier wordt dat dan gedraaid.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat het volkomen normaal is dat men 24/7 bezig is met seks, seksualiteit, gender en voorkeuren.
Ja, precies.quote:Woke is doorgeslagen hobbyisme waar iedereen aan mee moet doen, op straffe van belabeling als 'intolerant' en 'discriminatoir'.
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tenzij het een pornoproductie maatschappij is, of easytoys, dan valt dit waarschijnlijk tegenwoordig onder een ‘onveilige werksfeer’.
Woke mind virus. Als jouw mening 1:1 in De Speld kan staan, dan wordt het tijd om na te gaan denken. Maar woke mind virus doet er graag een schepje bovenop.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:15 schreef Mylene het volgende:
![]()
O, van mij mag dat prima. Mits je even goed aftast of de ander dat ook ok vindt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:10 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou je over sex, gender en dat soort zaken praten op je werk. Laat dat spul gewoon in je priv leven.
Dat gaat dus niet met de woke stroming van tegenwoordig - als ik stel dat ik geen behoefte heb aan het hele pronouns verhaal word ik door figuren zoals Wantie gelynched want opeens is de werkplaats dan niet “inclusief”.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, van mij mag dat prima. Mits je even goed aftast of de ander dat ook ok vindt.
Zelf heb ik geen enkele moeite daarmee. Maar ik zal er zelf in een professionele situatie nooit over beginnen.
Dat ben ik met je eens. Er wordt vaak met twee maten gemeten.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet met de woke stroming van tegenwoordig - als ik stel dat ik geen behoefte heb aan het hele pronouns verhaal word ik door figuren zoals Wantie gelynched want opeens is de werkplaats dan niet “inclusief”.
Die flexibiliteit werkt maar 1 kant op blijkbaar.
Je hebt mijn post al twee keer zijdelings benoemd om aan te duiden dat het volgens jou allemaal maar belachelijk is dat bepaalde termen tegen biologie en natuurwetten in gaan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 04:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je zegt eerst dat het uit het verband is getrokken, en vervolgens blijkt dat niet zo te zijn in je verdere relaas...
Wat precies het verschil is tussen panseksueel en biseksueel is, is toen al uitgelegd. Daar hoeven we het niet opnieuw over te hebben..
En aandachtstrekkerij...
Als het over voetbal gaat bij de koffieautomaat, dan is dat ok, maar owee als het over geaardheid gaat.
Een stukje preutsheid anno 2023.
Nou, jij hebt een uitleg gegeven. Waar toch meerderen het onderbouwd niet mee eens waren.quote:Op zondag 13 augustus 2023 04:19 schreef Wantie het volgende:
Trannies zijn gewoon ordinaire stampvoetende trollen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Woke mind virus. Als jouw mening 1:1 in De Speld kan staan, dan wordt het tijd om na te gaan denken. Maar woke mind virus doet er graag een schepje bovenop.
Ach welnee. De meesten leven gewoon hun anonieme leven.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Trannies zijn gewoon ordinaire stampvoetende trollen.
Iemand die zelf panseksueel was, was het er wel mee eens.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, jij hebt een uitleg gegeven. Waar toch meerderen het onderbouwd niet mee eens waren.
Tja, dat is ook belachelijk. Datzelfde wordt door sommigen nog steeds beweerd over homoseksualiteit.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je hebt mijn post al twee keer zijdelings benoemd om aan te duiden dat het volgens jou allemaal maar belachelijk is dat bepaalde termen tegen biologie en natuurwetten in gaan.
Dus jij vindt iemand die panseksueel is abnormaal en accepteert die persoon niet zoals hij is?quote:Volgens jou allemaal maar belachelijk en termen als panseksualiteit moeten maar normaal gevonden en geaccepteerd worden. En iedereen die daar niet in mee wil gaan probeer je een beetje te framen.
Ja, creationists zijn het ook met elkaar eens dat de aarde 6.000 jaar oud is. Duh!quote:Op maandag 14 augustus 2023 07:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iemand die zelf panseksueel was, was het er wel mee eens.
De rest reageerde vanuit hun eigen onbekendheid met het begrip...
Je kunt iemand die zich panseksueel noemt, zeg 0.001% van de bevolking, dus abnormaal, in ieder geval duidelijk niet de norm, toch gewoon accepteren zoals hij is? Daar gaat het toch juist om, dat er een kleine minderheid is die bestaat en die laat zijn?quote:Dus jij vindt iemand die panseksueel is abnormaal en accepteert die persoon niet zoals hij is?
Ik denk dat veel van de mensen die met van die nieuwe gender en seksuele identiteiten niet alleen passieve acceptatie willen, maar actief geprezen of aangemoedigd willen worden. Meer aandacht, meer bevestiging.quote:Op maandag 14 augustus 2023 08:41 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je kunt iemand die zich panseksueel noemt, zeg 0.001% van de bevolking, dus abnormaal, in ieder geval duidelijk niet de norm, toch gewoon accepteren zoals hij is? Daar gaat het toch juist om, dat er een kleine minderheid is die bestaat en die laat zijn?
Of gaat het je erom dat je die kleine minderheid wilt normaliseren? Je legt veel gewicht op het woord abnormaal zo en dan wordt het vooral een semantische discussie (wat is abnormaal/normaal etc.). Ik snap je punt niet zo goed.
Maar dan zou je in die collega's ogen weer een panfoob zijn omdat je hem niet wilt aanhoren...quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik denk dat veel van de mensen die met van die nieuwe gender en seksuele identiteiten niet alleen passieve acceptatie willen, maar actief geprezen of aangemoedigd willen worden. Meer aandacht, meer bevestiging.
Wat mij betreft zijn we als samenleving gekke henkie als we daarin meegaan. Je word geaccepteerd als mens, met je eigenaardigheden zoals iedereen wel wat heeft in meer of mindere mate en dat is het dan wel.
Even dat voorbeeld van wanties panseksuele collega.. als een collega daarover zou beginnen tegen mij bij het koffie apparaat zou ik echt zoiets hebben van, wtf, waarom denk je dat mij dat interesseert? Leuk dat je het wil delen, maar ik hoef het niet te horen.
Tja, 1 op de 4 miljoen heeft 2 verschillende kleuren ogen, dus die zijn abnormaal.quote:Op maandag 14 augustus 2023 08:41 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je kunt iemand die zich panseksueel noemt, zeg 0.001% van de bevolking, dus abnormaal, in ieder geval duidelijk niet de norm, toch gewoon accepteren zoals hij is? Daar gaat het toch juist om, dat er een kleine minderheid is die bestaat en die laat zijn?
Of gaat het je erom dat je die kleine minderheid wilt normaliseren? Je legt veel gewicht op het woord abnormaal zo en dan wordt het vooral een semantische discussie (wat is abnormaal/normaal etc.). Ik snap je punt niet zo goed.
Ik vind het wel lachen hoe mensen zonder dat ze enige context hebben zelf situaties gaan invullen en daar vervolgens hun afkeuring over uitspreken...quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik denk dat veel van de mensen die met van die nieuwe gender en seksuele identiteiten niet alleen passieve acceptatie willen, maar actief geprezen of aangemoedigd willen worden. Meer aandacht, meer bevestiging.
Wat mij betreft zijn we als samenleving gekke henkie als we daarin meegaan. Je word geaccepteerd als mens, met je eigenaardigheden zoals iedereen wel wat heeft in meer of mindere mate en dat is het dan wel.
Even dat voorbeeld van wanties panseksuele collega.. als een collega daarover zou beginnen tegen mij bij het koffie apparaat zou ik echt zoiets hebben van, wtf, waarom denk je dat mij dat interesseert? Leuk dat je het wil delen, maar ik hoef het niet te horen.
Voor de voortplanting is het niet handig maar komt idd ook bij andere diersoorten voor. Heeft een soort sociale functie.quote:Op maandag 14 augustus 2023 07:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat is ook belachelijk. Datzelfde wordt door sommigen nog steeds beweerd over homoseksualiteit.
Nee men verzint een term. Overigens prima maar je hoeft niet te verwachten dat anderen daar in mee gaan.quote:Het is bovendien idioot als een groep mensen die seksualiteit op een bepaalde manier beleeft dat samenvat in 1 term, anderen gaan roepen dat dat tegen natuurwetten is.
Dit voelt als het 911 complot, waarbij de instorting van de twin towers tegen de natuurwetten in ging.
[..]
Dus jij vindt iemand die panseksueel is abnormaal en accepteert die persoon niet zoals hij is?
Of is dat weer een frame van mij?
Ik begrijp het even niet.
Iemand zoekt naar diens seksualiteit,dat blijkt geen hetero te zijn, ook geen homo, en Bi sluit er ook niet goed op aan.
Bi komt wel het dichtst bij, maar is toch anders. Mensen willen graag aansluiting vinden bij gelijkgestemden, dus ontstaat er een subgroep die zichzelf panseksueel noemt.
quote:Daar is toch verder niets mis mee? Waarom zou je dat niet willen accepteren van iemand. En waarom is seksualiteit nog steeds vies en eng of zoiets dat we absoluut niet willen weten wat iemands seksuele orintatie is
Nou ja, schijnbaar moeten we het van een bepaald groepje massaal normaal vinden maar ik schaar het eerder onder first world problems. Van mij mag iedereen zijn zoals hij/zij/het is maar op het moment dat je een ander denkt te moeten overtuigen van bepaalde labeltjes of hokjes houdt het bij mij wel op. Jij kan het allemaal heel normaal vinden, ik vind termen als panseksualiteit echt overdreven. En inderdaad abnormaal. Ik kan er niks mee en ik wil het ook niet erkennen en wat is daar mis mee?quote:Op maandag 14 augustus 2023 07:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat is ook belachelijk. Datzelfde wordt door sommigen nog steeds beweerd over homoseksualiteit.
Het is bovendien idioot als een groep mensen die seksualiteit op een bepaalde manier beleeft dat samenvat in 1 term, anderen gaan roepen dat dat tegen natuurwetten is.
Dit voelt als het 911 complot, waarbij de instorting van de twin towers tegen de natuurwetten in ging.
[..]
Dus jij vindt iemand die panseksueel is abnormaal en accepteert die persoon niet zoals hij is?
Of is dat weer een frame van mij?
Ik begrijp het even niet.
Iemand zoekt naar diens seksualiteit,dat blijkt geen hetero te zijn, ook geen homo, en Bi sluit er ook niet goed op aan.
Bi komt wel het dichtst bij, maar is toch anders. Mensen willen graag aansluiting vinden bij gelijkgestemden, dus ontstaat er een subgroep die zichzelf panseksueel noemt.
Daar is toch verder niets mis mee? Waarom zou je dat niet willen accepteren van iemand. En waarom is seksualiteit nog steeds vies en eng of zoiets dat we absoluut niet willen weten wat iemands seksuele orintatie is
Iemand kun je best abnormaal vinden n accepteren. Maar ik begrijp dat dat volgens jou onmogelijk is en dat is misschien wel een beetje waar de schoen wringt. Volgens de queer-community moeten we ze allemaal maar normaal vinden en accepteren terwijl ik je op een briefje kan geven dat dat in ons leven niet meer gaat gebeuren.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, 1 op de 4 miljoen heeft 2 verschillende kleuren ogen, dus die zijn abnormaal.
.
Zo kun je alles wegredeneren.
Het gaat erom dat je die personen accepteert en normaal behandeld.
Of zie je ze als abnormaal en accepteer je ze niet.
Dat nemen we wel voor lief, als je me verder gewoon met rust laat, ben ik eender welke foob je ook maar wil.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:02 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar dan zou je in die collega's ogen weer een panfoob zijn omdat je hem niet wilt aanhoren...
Je maakt van het woord abnormaal een begrip met een morele lading, alsof het slecht zou zijn. Voor vrijwel iedereen is dit niet zo. Ik heb nog steeds geen idee wat je punt is in deze.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, 1 op de 4 miljoen heeft 2 verschillende kleuren ogen, dus die zijn abnormaal.
.
Die is er niet want de doelpalen worden steeds verzet.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:23 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je maakt van het woord abnormaal een begrip met een morele lading, alsof het slecht zou zijn. Voor vrijwel iedereen is dit niet zo. Ik heb nog steeds geen idee wat je punt is in deze.
Nog een oprechte vraag: wat is je “end game”, wanneer is je missie of doel van deze discussies geslaagd? Wanneer zeg je: “transgenders zijn geaccepteerd genoeg om hier niet meer voor te strijden op fora of andere plekken”?
Dit ja, iemand die met n been of arm geboren is, is ook abnormaal. Maar die kun je ook gewoon accepteren en normaal behandelen en dat doet bijna iedereen ook.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Iemand kun je best abnormaal vinden n accepteren. Maar ik begrijp dat dat volgens jou onmogelijk is en dat is misschien wel een beetje waar de schoen wringt. Volgens de queer-community moeten we ze allemaal maar normaal vinden en accepteren terwijl ik je op een briefje kan geven dat dat in ons leven niet meer gaat gebeuren.
Dus volgens jou is homoseksualiteit onnatuurlijk?quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Voor de voortplanting is het niet handig maar komt idd ook bij andere diersoorten voor. Heeft een soort sociale functie.
[..]
Tja, elke term is verzonnen.quote:Nee men verzint een term. Overigens prima maar je hoeft niet te verwachten dat anderen daar in mee gaan.
[..]
Volgens de evolutietheorie is het niet erg handige eigenschap idd.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus volgens jou is homoseksualiteit onnatuurlijk?
Daar is een duidelijke definitie van die ook daadwerkelijk afwijkt van de definitie van heteroseksualiteit.quote:[..]
Tja, elke term is verzonnen.
En je kunt dat wel negeren, maar datgene dat met die term wordt bedoeld verdwijnt niet.
Je mag bijvoorbeeld best niet meegaan in de term homoseksualiteit, maar dat maakt niet dat het dus niet bestaat..
Homoseksualiteit: een man die op andere mannen valt.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus volgens jou is homoseksualiteit onnatuurlijk?
[..]
Tja, elke term is verzonnen.
En je kunt dat wel negeren, maar datgene dat met die term wordt bedoeld verdwijnt niet.
Je mag bijvoorbeeld best niet meegaan in de term homoseksualiteit, maar dat maakt niet dat het dus niet bestaat..
De intelligentie spat er bij jou vanaf hoor.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Trannies zijn gewoon ordinaire stampvoetende trollen.
In deze context gaat het om het woord met die lading: 'ik vind je abnormaal, ik accepteer je niet '.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:23 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je maakt van het woord abnormaal een begrip met een morele lading, alsof het slecht zou zijn. Voor vrijwel iedereen is dit niet zo. Ik heb nog steeds geen idee wat je punt is in deze.
Tja, als genderidentiteit geen issue meer is, komen dit soort topics ook niet meer voor.quote:Nog een oprechte vraag: wat is je “end game”, wanneer is je missie of doel van deze discussies geslaagd? Wanneer zeg je: “transgenders zijn geaccepteerd genoeg om hier niet meer voor te strijden op fora of andere plekken”?
Het ging om panseksueel, niet om transgender.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:20 schreef Viezig het volgende:
[..]
Homoseksualiteit: een man die op andere mannen valt.
Transgenderisme: iemand die zegt iets te zijn dat hij/zij niet is.
Waarom moet je dat telkens op een hoop gooien?
Dus dat ontken je.quote:Je telkens herhaalde argument dat homofilie in het verleden ook als psychische stoornis gezien werd snijdt ook geen hout.
Het zal nooit "geen issue" zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
In deze context gaat het om het woord met die lading: 'ik vind je abnormaal, ik accepteer je niet '.
Dat is waar het om gaat.
Daar ging het artikel ook over, de acceptatie van biseksuelen.
Ik heb ook uitgelegd dat de acceptatie van biseksuelen door homoseksuelen er niet altijd is. Veel homo's zien biseksuelen als raar en vies, en willen daar geen contact mee. Dat is in de loop der jaren wel veranderd. Maar nog steeds worden ze door sommigen gemeden in bijvoorbeeld dating apps.
[..]
Tja, als genderidentiteit geen issue meer is, komen dit soort topics ook niet meer voor.
Dit topic gaat over transgenders. Dus houd je grote mond even voor je.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het ging om panseksueel, niet om transgender.
Wel bij de les blijven.
Nee, ik snap echt niet wat je nu bedoelt te zeggen. Volgens mij speelt er echt heel weinig af in jouw hoofd.quote:
Het punt ten aanzien van panseksueel is, dat het volledig overlapt met bisexueel. Je kan immers als biseksueel persoon op beide geslachten vallen en aangezien er maar twee zijn kun je dus op iedereen (pan=alomvattend, dus iedereen) vallen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:40 schreef Wantie het volgende:
Puur voor de inhoud gaan, daar zijn ook alweer aparte termen voor zoals sapioseksueel.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Panseksueel is gewoon BI maar dan iemand die meer voor de inhoud gaat ipv het uiterlijk.
Heel nobel maar meer ook niet.
Mag wel wat minder op de man graagquote:Op maandag 14 augustus 2023 12:43 schreef Viezig het volgende:
[..]
Dit topic gaat over transgenders. Dus houd je grote mond even voor je.
[..]
Nee, ik snap echt niet wat je nu bedoelt te zeggen. Volgens mij speelt er echt heel weinig af in jouw hoofd.
Het is interessant dat jij denkt dat drammen en janken een vruchtbare politieke strategie is.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:49 schreef Intint het volgende:
Interessant dat de marketingstrategie van een Amerikaans (kut)biermerk 5 topics kan vullen.
Zojuist door wat posts gescand en ik merk toch een vrij hoog 'ik heb niets tegen transgenders maaaaarrr....' - gehalte.
Tsja, jij beschrijft de situatie en het is niet erg lastig om je daarin in te leven.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wel lachen hoe mensen zonder dat ze enige context hebben zelf situaties gaan invullen en daar vervolgens hun afkeuring over uitspreken...
Wat is dit nou weer, de biologie heeft het over fouten, wat.quote:Op zondag 13 augustus 2023 04:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er schattig dat je dit weer compleet uit verband trekt.
Volgens de biologie kennen we nog steeds maar twee geslachten en is intersekse een “fout” in de ontwikkeling van het lichaam.
In de basis heeft niemand ook helemaal niks tegen transgenders. Als ik vrienden of collega's zou hebben die in transitie zouden gaan dan zou ik daar volledig achter staan. Het is een proces van een paar jaar en als iemand daar zelf volledig achter staat wie ben ik dan om daar afwijzend tegenover te staan. Echter (ja daar komt de 1e maar al), ik heb het idee dat er onder het mom van publiciteit een heel hoop mensen met identiteitsissue's zich bepaalde identiteiten aan willen meten die wellicht niet helemaal in lijn zijn met wat die persoon daadwerkelijk is.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:49 schreef Intint het volgende:
Interessant dat de marketingstrategie van een Amerikaans (kut)biermerk 5 topics kan vullen.
Zojuist door wat posts gescand en ik merk toch een vrij hoog 'ik heb niets tegen transgenders maaaaarrr....' - gehalte.
Biologie zegt dat het geslacht binair is. Er bestaan dingen als hermafroditisme en intersekse maar dit is niet hoe de mens ''ontworpen'' is.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer, de biologie heeft het over fouten, wat.
quote:Hermafroditisme komt voornamelijk voor bij honden en betekent dat een dier zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen heeft. Hermafroditisme kan ontstaan door een fout in de ontwikkeling van de ongeboren vrucht, soms als gevolg van een erfelijke aandoening. Er bestaan twee vormen van hermafroditisme:
Je moet alles tussen aanhalingstekens zetten want er klopt niets van. De biologie zegt niets. Een individuele onderzoeker kan iets zeggen, en die kan iets fout zeggen zoals deze onderzoeker die je aanhaalt. De natuur doet geen uitspraken en heeft geen concept van goed en fout, de mens is teleologisch gemankeerd en draait wel eens oorzaak en gevolg om.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Biologie zegt dat het geslacht binair is. Er bestaan dingen als hermafroditisme en intersekse maar dit is niet hoe de mens ''ontworpen'' is.
Dit zegt de universiteit van Utrecht over hermafroditisme ofwel intersekse:
[..]
Och ja joh, als we zelfs al aan biologische wetenschap gaan twijfelen dan houdt de discussie ook wel ver op. Of wou je beweren dat mensen die geboren worden met 3 armen volstrekt volgens de natuur is?quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Je moet alles tussen aanhalingstekens zetten want er klopt niets van. De biologie zegt niets. Een individuele onderzoeker kan iets zeggen, en die kan iets fout zeggen zoals deze onderzoeker die je aanhaalt. De natuur doet geen uitspraken en heeft geen concept van goed en fout, de mens is teleologisch gemankeerd en draait wel eens oorzaak en gevolg om.
Ja uiteraard is dat volstrekt volgens de natuur, heeft een robot die persoon met drie armen zo gemaakt ofzo? Die is zoals je zegt zo geboren. De (biologische) natuur werkt ruwweg op twee principes, genetische drift en natuurlijke selectie en dat is alles. Alles wat we daarop aan categorisaties projecteren is precies dat, een projectie. Maar dingen als diersoorten, seksen, enzovoorts bestaan sec gezien helemaal niet, dat zijn enkel genotypische variaties van een oercel. Iedereen is in die zin over generaties met elkaar verbonden en drie armen is niet meer fout dan een snavel. Die classificaties zijn alleen omdat we dat kunnen gebruiken om iets voor onszelf inzichtelijk te kunnen maken en te verklaren.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Och ja joh, als we zelfs al aan biologische wetenschap gaan twijfelen dan houdt de discussie ook wel ver op. Of wou je beweren dat mensen die geboren worden met 3 armen volstrekt volgens de natuur is?
En dat kan volgens jou en andere genderradicalen alleen wanneer je meegaat in zelfbedachte terminologie, die ook om de haverklap weer aangepast en verder verbreed wordt. Een terminologie die ook buiten de kring van ingewijden totaal niet interessant is voor het gros der bevolking.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
.
Ze ziet er heel anders uit dan ze op twitter doet.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:55 schreef Mylene het volgende:
Arm kind, haar ouders kregen dus te horen wat de ouders van David Reimer ook hoorden. John Money’s gender experiment, dat baby’s genderneutraal zijn en makkelijk als jongen of meisje opgevoed kunnen worden. Nog steeds de basis.
Maar wanneer is genderidentiteit geen issue meer? Maak hem eens SMART? Het blijft zo vaag.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
In deze context gaat het om het woord met die lading: 'ik vind je abnormaal, ik accepteer je niet '.
Dat is waar het om gaat.
Daar ging het artikel ook over, de acceptatie van biseksuelen.
Ik heb ook uitgelegd dat de acceptatie van biseksuelen door homoseksuelen er niet altijd is. Veel homo's zien biseksuelen als raar en vies, en willen daar geen contact mee. Dat is in de loop der jaren wel veranderd. Maar nog steeds worden ze door sommigen gemeden in bijvoorbeeld dating apps.
[..]
Tja, als genderidentiteit geen issue meer is, komen dit soort topics ook niet meer voor.
Dit gaat hetzelfde worden als de zwarte Piet topics, 5 jaar verder en iedereen heeft nog steeds dezelfde standpunten.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:42 schreef Cockwhale het volgende:
Zijn hier al 5 delen van? Waar mensen zich druk om maken
Ga je stoep vegen oid.
Het is en blijft een anomalie.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Je moet alles tussen aanhalingstekens zetten want er klopt niets van. De biologie zegt niets. Een individuele onderzoeker kan iets zeggen, en die kan iets fout zeggen zoals deze onderzoeker die je aanhaalt. De natuur doet geen uitspraken en heeft geen concept van goed en fout, de mens is teleologisch gemankeerd en draait wel eens oorzaak en gevolg om.
Ik snap je punt, maar misschien kun je dan ook optreden tegen mensen die zeggen dat je trans- of homofoob bent als je het niet met al "hun" meningen eens bent.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mag wel wat minder op de man graag
We willen juist niet concreet worden want dan is de slachtofferrol opeens weg.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:22 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Maar wanneer is genderidentiteit geen issue meer? Maak hem eens SMART? Het blijft zo vaag.
Natuurlijk is het wel een fout, hoe kom je er nou weer bij simpele biologische definities te ontkennenquote:Op maandag 14 augustus 2023 13:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Heb je berhaupt biologie gehad? Je hebt er in ieder geval niet veel van begrepen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel een fout, hoe kom je er nou weer bij simpele biologische definities te ontkennen![]()
Iedereen weet dat honden een binair geslacht hebben, mannelijk of vrouwelijk, en een afwijking daarvan is een fout. Mijn god hey, wat gaan fascisten toch ver om hun ideologie er doorheen te willen drammen. We hebben nu zelfs ontkenners van simpele biologische termen hier. Wat lees ik toch.
Iedereen is een anomalie.quote:
Jazeker, maar jij negeert blijkbaar gewoon domweg de basisprincipes van binair geslachtsbepaling ten faveure van je politicor woke linkse agenda. Verschrikkelijk eng om te lezen, jij staat vooraan als frontsoldaat blijkbaar.quote:
Laat je niet gaslighten door die extremist joh. Elk normaal weldenkend mens weet wat het binair gendermodel is en kan het gewoon toepassen, en anderen ontkennen het maar gewoon.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Och ja joh, als we zelfs al aan biologische wetenschap gaan twijfelen dan houdt de discussie ook wel ver op. Of wou je beweren dat mensen die geboren worden met 3 armen volstrekt volgens de natuur is?
Niks wat ik hier boven heb gezegd is fout. De binaire geslachtsbepaling is een praktisch hokje en zeker geen doelstelling van een intentionele natuur. Dat snap je ergens ook wel, vandaar ongetwijfeld dat je weer zo dramatisch begint te janken over frontsoldaten en extremisme, huilbaby.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:33 schreef Scorpie het volgende:
Jazeker, maar jij negeert blijkbaar gewoon domweg de basisprincipes van binair geslachtsbepaling ten faveure van je politicor woke linkse agenda. Verschrikkelijk eng om te lezen, jij staat vooraan als frontsoldaat blijkbaar.
Jij hebt echt geen biologie gehad op jouw opleiding als je met dit soort onzin aankomt merk ik alweerquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Niks wat ik hier boven heb gezegd is fout. De binaire geslachtsbepaling is een praktisch hokje en zeker geen doelstelling van een intentionele natuur. Dat snap je ergens ook wel, vandaar ongetwijfeld dat je weer zo dramatisch begint te janken over frontsoldaten en extremisme, huilbaby.
De natuur heeft voortplanting nodig en bij de mens gaat dat met grote en kleine gameten. Dat is waar de relevantie zit. Volstrekt binair.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Niks wat ik hier boven heb gezegd is fout. De binaire geslachtsbepaling is een praktisch hokje en zeker geen doelstelling van een intentionele natuur. Dat snap je ergens ook wel, vandaar ongetwijfeld dat je weer zo dramatisch begint te janken over frontsoldaten en extremisme, huilbaby.
De natuur heeft niets nodig, maar voor voortplanting heb je bij mensen inderdaad (nog) twee sekses nodig.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:25 schreef VEM2012 het volgende:
De natuur heeft voortplanting nodig en bij de mens gaat dat met grote en kleine gameten. Dat is waar de relevantie zit. Volstrekt binair.
Irrelevant voor wat?quote:Dat er ook mensen zijn die geen kleine of grote gameten aanmaken, of anderszins zich niet voort kunnen planten is geheel irrelevant.
Kortom: binair.
Spinoza en Charles Darwin voornamelijk.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen biologie gehad op jouw opleiding als je met dit soort onzin aankomt merk ik alweer
Vertel, op welke alternatieve website heb je dit soort kul weer zitten lezen?
Het is helaas noodzakelijk omdat ze nog steeds hardnekkig appeal to nature fallacies proberen te begaan in het jaar van onze heer 2023.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:03 schreef nixxx het volgende:
Speknek is gewoon een beetje de Sheldon Cooper aan het uithangen.. “actually……”
Hangt van je definities van natuurlijk af, maar zie boven.quote:Zou genderdysphorie trouwens ook nog “natuurlijk” zijn als er bewijs gevonden zou worden dat het in zekere mate door kunstmatig gefabriceerde chemicalin wordt veroorzaakt
De natuur is geen organisme, dus waarom vat jij mijn opmerking op als zodanig? Dommetje spelen?quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:39 schreef speknek het volgende:
[..]
De natuur heeft niets nodig, maar voor voortplanting heb je bij mensen inderdaad (nog) twee sekses nodig.
[..]
Irrelevant voor wat?
Vooral draaien en gaslighten wat hij doet.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De natuur is geen organisme, dus waarom vat jij mijn opmerking op als zodanig? Dommetje spelen?
Omdat het begon met iemand die het intentionaliteit toedichtte: "een fout van de natuur", en later niet volgens het "ontwerp".quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De natuur is geen organisme, dus waarom vat jij mijn opmerking op als zodanig? Dommetje spelen?
quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De natuur heeft voortplanting nodig en bij de mens gaat dat met grote en kleine gameten. Dat is waar de relevantie zit. Volstrekt binair.
Dat er ook mensen zijn die geen kleine of grote gameten aanmaken, of anderszins zich niet voort kunnen planten is geheel irrelevant.
Kortom: binair.
Dat spreekt elkaar tegen vind ik.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als er niet door een grote groep zo fel op wordt gereageerd als in deze discussie het geval is.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:22 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Maar wanneer is genderidentiteit geen issue meer? Maak hem eens SMART? Het blijft zo vaag.
Maar het past wel binnen de evolutietheorie.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Volgens de evolutietheorie is het niet erg handige eigenschap idd.
Maar onnatuurlijk heb ik niet gezegd.
[..]
Veel meer is het inderdaad niet.quote:Daar is een duidelijke definitie van die ook daadwerkelijk afwijkt van de definitie van heteroseksualiteit.
Panseksueel is gewoon BI maar dan iemand die meer voor de inhoud gaat ipv het uiterlijk.
Heel nobel maar meer ook niet.
Totdat ze in transitie gaat.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het punt ten aanzien van panseksueel is, dat het volledig overlapt met bisexueel. Je kan immers als biseksueel persoon op beide geslachten vallen en aangezien er maar twee zijn kun je dus op iedereen (pan=alomvattend, dus iedereen) vallen.
Daarom is het simpelweg een andere naam voor exact hetzelfde.
Echter, panseksualiteit wordt nogal eens als wat anders beschouwd, omdat je dan ook kan vallen op hele andere genderidentiteiten. Alleen: zo werkt geaardheid niet. Als Kate Beckinsale zich vanaf vandaag identificeert als man, dan zullen heteroseksuele mannen nog steeds op haar vallen (tenminste, als ze dat gisteren ook deden, het is een buitengewoon leuke en mooie vrouw, maar zal niet ieders smaak zijn). Er zullen er misschien een paar afknappen op dat ze zichzelf man noemt, maar puur op basis van geaardheid blijft ze gewoon volledig een vrouw.
Kortom: je moet eerst in het hele verhaal van genderidentiteiten en non-binariteit gaan geloven en pas dan kun je panseksualiteit zien als een aparte groep en dan nog geef ik je op een briefje dat iemand die biseksueel is in principe op alle genderidentiteiten kan vallen.
Van mij mag iemand zich panseksueel noemen, maar het is en blijft in essentie exact hetzelfde als biseksueel. Immers... er zijn maar twee geslachten. Seksualiteit is binair.
Er wordt vooral fel gereageerd op een ideologie, niet op mensen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als er niet door een grote groep zo fel op wordt gereageerd als in deze discussie het geval is.
Ben je serieus nu?quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Heb je berhaupt biologie gehad? Je hebt er in ieder geval niet veel van begrepen.
En het is extreem ironisch om me een fascist te noemen als jij degene bent die mensen krampachtig in hokjes probeert te duwen, maar die ironie zal je ongetwijfeld ook volkomen vreemd zijn.
[..]
Iedereen is een anomalie.
Je bedoelt: een man en een vrouw.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:39 schreef speknek het volgende:
[..]
De natuur heeft niets nodig, maar voor voortplanting heb je bij mensen inderdaad (nog) twee sekses nodig.
[..]
Irrelevant voor wat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |