abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210268845
Waarom zou je over sex, gender en dat soort zaken praten op je werk. Laat dat spul gewoon in je privé leven.
pi_210268848
quote:
Woke mind virus. Als jouw mening 1:1 in De Speld kan staan, dan wordt het tijd om na te gaan denken. Maar woke mind virus doet er graag een schepje bovenop.
pi_210268873
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:10 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou je over sex, gender en dat soort zaken praten op je werk. Laat dat spul gewoon in je privé leven.
O, van mij mag dat prima. Mits je even goed aftast of de ander dat ook ok vindt.

Zelf heb ik geen enkele moeite daarmee. Maar ik zal er zelf in een professionele situatie nooit over beginnen.
pi_210268899
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, van mij mag dat prima. Mits je even goed aftast of de ander dat ook ok vindt.

Zelf heb ik geen enkele moeite daarmee. Maar ik zal er zelf in een professionele situatie nooit over beginnen.
Dat gaat dus niet met de woke stroming van tegenwoordig - als ik stel dat ik geen behoefte heb aan het hele pronouns verhaal word ik door figuren zoals Wantie gelynched want opeens is de werkplaats dan niet “inclusief”.

Die flexibiliteit werkt maar 1 kant op blijkbaar.
pi_210268926
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat gaat dus niet met de woke stroming van tegenwoordig - als ik stel dat ik geen behoefte heb aan het hele pronouns verhaal word ik door figuren zoals Wantie gelynched want opeens is de werkplaats dan niet “inclusief”.

Die flexibiliteit werkt maar 1 kant op blijkbaar.
Dat ben ik met je eens. Er wordt vaak met twee maten gemeten.

Dat hele pronouns geneuzel slaat inderdaad nergens op. Heb je van die bedrijven die dat op de website zetten. En dan is werkelijk bij iedereen de pronoun exact in lijn met wat je zou verwachten obv de foto. ;)
pi_210269423
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 04:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je zegt eerst dat het uit het verband is getrokken, en vervolgens blijkt dat niet zo te zijn in je verdere relaas...

Wat precies het verschil is tussen panseksueel en biseksueel is, is toen al uitgelegd. Daar hoeven we het niet opnieuw over te hebben..

En aandachtstrekkerij...
Als het over voetbal gaat bij de koffieautomaat, dan is dat oké, maar owee als het over geaardheid gaat.

Een stukje preutsheid anno 2023.
Je hebt mijn post al twee keer zijdelings benoemd om aan te duiden dat het volgens jou allemaal maar belachelijk is dat bepaalde termen tegen biologie en natuurwetten in gaan.

Volgens jou allemaal maar belachelijk en termen als panseksualiteit moeten maar normaal gevonden en geaccepteerd worden. En iedereen die daar niet in mee wil gaan probeer je een beetje te framen.
pi_210269486
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 04:19 schreef Wantie het volgende:

Wat precies het verschil is tussen panseksueel en biseksueel is, is toen al uitgelegd. Daar hoeven we het niet opnieuw over te hebben..
Nou, jij hebt een uitleg gegeven. Waar toch meerderen het onderbouwd niet mee eens waren.
pi_210269783
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Woke mind virus. Als jouw mening 1:1 in De Speld kan staan, dan wordt het tijd om na te gaan denken. Maar woke mind virus doet er graag een schepje bovenop.
Trannies zijn gewoon ordinaire stampvoetende trollen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210270227
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:47 schreef Hathor het volgende:

[..]
Trannies zijn gewoon ordinaire stampvoetende trollen.
Ach welnee. De meesten leven gewoon hun anonieme leven.
pi_210278078
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, jij hebt een uitleg gegeven. Waar toch meerderen het onderbouwd niet mee eens waren.
Iemand die zelf panseksueel was, was het er wel mee eens.

De rest reageerde vanuit hun eigen onbekendheid met het begrip...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210278141
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je hebt mijn post al twee keer zijdelings benoemd om aan te duiden dat het volgens jou allemaal maar belachelijk is dat bepaalde termen tegen biologie en natuurwetten in gaan.
Tja, dat is ook belachelijk. Datzelfde wordt door sommigen nog steeds beweerd over homoseksualiteit.

Het is bovendien idioot als een groep mensen die seksualiteit op een bepaalde manier beleeft dat samenvat in 1 term, anderen gaan roepen dat dat tegen natuurwetten is.

Dit voelt als het 911 complot, waarbij de instorting van de twin towers tegen de natuurwetten in ging.

quote:
Volgens jou allemaal maar belachelijk en termen als panseksualiteit moeten maar normaal gevonden en geaccepteerd worden. En iedereen die daar niet in mee wil gaan probeer je een beetje te framen.
Dus jij vindt iemand die panseksueel is abnormaal en accepteert die persoon niet zoals hij is?

Of is dat weer een frame van mij?

Ik begrijp het even niet.
Iemand zoekt naar diens seksualiteit,dat blijkt geen hetero te zijn, ook geen homo, en Bi sluit er ook niet goed op aan.
Bi komt wel het dichtst bij, maar is toch anders. Mensen willen graag aansluiting vinden bij gelijkgestemden, dus ontstaat er een subgroep die zichzelf panseksueel noemt.

Daar is toch verder niets mis mee? Waarom zou je dat niet willen accepteren van iemand. En waarom is seksualiteit nog steeds vies en eng of zoiets dat we absoluut niet willen weten wat iemands seksuele oriëntatie is
pi_210278186
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 07:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iemand die zelf panseksueel was, was het er wel mee eens.

De rest reageerde vanuit hun eigen onbekendheid met het begrip...
Ja, creationists zijn het ook met elkaar eens dat de aarde 6.000 jaar oud is. Duh!
pi_210278468
quote:
Dus jij vindt iemand die panseksueel is abnormaal en accepteert die persoon niet zoals hij is?
Je kunt iemand die zich panseksueel noemt, zeg 0.001% van de bevolking, dus abnormaal, in ieder geval duidelijk niet de norm, toch gewoon accepteren zoals hij is? Daar gaat het toch juist om, dat er een kleine minderheid is die bestaat en die laat zijn?

Of gaat het je erom dat je die kleine minderheid wilt normaliseren? Je legt veel gewicht op het woord abnormaal zo en dan wordt het vooral een semantische discussie (wat is abnormaal/normaal etc.). Ik snap je punt niet zo goed.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 14 augustus 2023 @ 09:51:41 #239
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210279202
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 08:41 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Je kunt iemand die zich panseksueel noemt, zeg 0.001% van de bevolking, dus abnormaal, in ieder geval duidelijk niet de norm, toch gewoon accepteren zoals hij is? Daar gaat het toch juist om, dat er een kleine minderheid is die bestaat en die laat zijn?

Of gaat het je erom dat je die kleine minderheid wilt normaliseren? Je legt veel gewicht op het woord abnormaal zo en dan wordt het vooral een semantische discussie (wat is abnormaal/normaal etc.). Ik snap je punt niet zo goed.
Ik denk dat veel van de mensen die met van die nieuwe gender en seksuele identiteiten niet alleen passieve acceptatie willen, maar actief geprezen of aangemoedigd willen worden. Meer aandacht, meer bevestiging.

Wat mij betreft zijn we als samenleving gekke henkie als we daarin meegaan. Je word geaccepteerd als mens, met je eigenaardigheden zoals iedereen wel wat heeft in meer of mindere mate en dat is het dan wel.

Even dat voorbeeld van wanties panseksuele collega.. als een collega daarover zou beginnen tegen mij bij het koffie apparaat zou ik echt zoiets hebben van, wtf, waarom denk je dat mij dat interesseert? Leuk dat je het wil delen, maar ik hoef het niet te horen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210279304
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:51 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk dat veel van de mensen die met van die nieuwe gender en seksuele identiteiten niet alleen passieve acceptatie willen, maar actief geprezen of aangemoedigd willen worden. Meer aandacht, meer bevestiging.

Wat mij betreft zijn we als samenleving gekke henkie als we daarin meegaan. Je word geaccepteerd als mens, met je eigenaardigheden zoals iedereen wel wat heeft in meer of mindere mate en dat is het dan wel.

Even dat voorbeeld van wanties panseksuele collega.. als een collega daarover zou beginnen tegen mij bij het koffie apparaat zou ik echt zoiets hebben van, wtf, waarom denk je dat mij dat interesseert? Leuk dat je het wil delen, maar ik hoef het niet te horen.
Maar dan zou je in die collega's ogen weer een panfoob zijn omdat je hem niet wilt aanhoren...
pi_210279336
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 08:41 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]

Tja, 1 op de 4 miljoen heeft 2 verschillende kleuren ogen, dus die zijn abnormaal.
.

Zo kun je alles wegredeneren.

Het gaat erom dat je die personen accepteert en normaal behandeld.

Of zie je ze als abnormaal en accepteer je ze niet.
pi_210279353
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik vind het wel lachen hoe mensen zonder dat ze enige context hebben zelf situaties gaan invullen en daar vervolgens hun afkeuring over uitspreken...
pi_210279395
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 07:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dat is ook belachelijk. Datzelfde wordt door sommigen nog steeds beweerd over homoseksualiteit.

Voor de voortplanting is het niet handig maar komt idd ook bij andere diersoorten voor. Heeft een soort sociale functie.
quote:
Het is bovendien idioot als een groep mensen die seksualiteit op een bepaalde manier beleeft dat samenvat in 1 term, anderen gaan roepen dat dat tegen natuurwetten is.

Dit voelt als het 911 complot, waarbij de instorting van de twin towers tegen de natuurwetten in ging.
[..]

Iemand zoekt naar diens seksualiteit,dat blijkt geen hetero te zijn, ook geen homo, en Bi sluit er ook niet goed op aan.
Bi komt wel het dichtst bij, maar is toch anders. Mensen willen graag aansluiting vinden bij gelijkgestemden, dus ontstaat er een subgroep die zichzelf panseksueel noemt.

Nee men verzint een term. Overigens prima maar je hoeft niet te verwachten dat anderen daar in mee gaan.
quote:
Daar is toch verder niets mis mee? Waarom zou je dat niet willen accepteren van iemand. En waarom is seksualiteit nog steeds vies en eng of zoiets dat we absoluut niet willen weten wat iemands seksuele oriëntatie is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210279493
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 07:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]

Nou ja, schijnbaar moeten we het van een bepaald groepje massaal normaal vinden maar ik schaar het eerder onder first world problems. Van mij mag iedereen zijn zoals hij/zij/het is maar op het moment dat je een ander denkt te moeten overtuigen van bepaalde labeltjes of hokjes houdt het bij mij wel op. Jij kan het allemaal heel normaal vinden, ik vind termen als panseksualiteit echt overdreven. En inderdaad abnormaal. Ik kan er niks mee en ik wil het ook niet erkennen en wat is daar mis mee?
pi_210279513
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, 1 op de 4 miljoen heeft 2 verschillende kleuren ogen, dus die zijn abnormaal.
.

Iemand kun je best abnormaal vinden én accepteren. Maar ik begrijp dat dat volgens jou onmogelijk is en dat is misschien wel een beetje waar de schoen wringt. Volgens de queer-community moeten we ze allemaal maar normaal vinden en accepteren terwijl ik je op een briefje kan geven dat dat in ons leven niet meer gaat gebeuren.
pi_210279533
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:02 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar dan zou je in die collega's ogen weer een panfoob zijn omdat je hem niet wilt aanhoren...
Dat nemen we wel voor lief, als je me verder gewoon met rust laat, ben ik eender welke foob je ook maar wil. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210279535
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
.

Je maakt van het woord abnormaal een begrip met een morele lading, alsof het slecht zou zijn. Voor vrijwel iedereen is dit niet zo. Ik heb nog steeds geen idee wat je punt is in deze.

Nog een oprechte vraag: wat is je “end game”, wanneer is je missie of doel van deze discussies geslaagd? Wanneer zeg je: “transgenders zijn geaccepteerd genoeg om hier niet meer voor te strijden op fora of andere plekken”?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_210279605
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:23 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Je maakt van het woord abnormaal een begrip met een morele lading, alsof het slecht zou zijn. Voor vrijwel iedereen is dit niet zo. Ik heb nog steeds geen idee wat je punt is in deze.

Nog een oprechte vraag: wat is je “end game”, wanneer is je missie of doel van deze discussies geslaagd? Wanneer zeg je: “transgenders zijn geaccepteerd genoeg om hier niet meer voor te strijden op fora of andere plekken”?
Die is er niet want de doelpalen worden steeds verzet.
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:55:33 #249
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210279769
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Iemand kun je best abnormaal vinden én accepteren. Maar ik begrijp dat dat volgens jou onmogelijk is en dat is misschien wel een beetje waar de schoen wringt. Volgens de queer-community moeten we ze allemaal maar normaal vinden en accepteren terwijl ik je op een briefje kan geven dat dat in ons leven niet meer gaat gebeuren.
Dit ja, iemand die met één been of arm geboren is, is ook abnormaal. Maar die kun je ook gewoon accepteren en normaal behandelen en dat doet bijna iedereen ook.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210280133
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Voor de voortplanting is het niet handig maar komt idd ook bij andere diersoorten voor. Heeft een soort sociale functie.
[..]
Dus volgens jou is homoseksualiteit onnatuurlijk?

quote:
Nee men verzint een term. Overigens prima maar je hoeft niet te verwachten dat anderen daar in mee gaan.
[..]

Tja, elke term is verzonnen.
En je kunt dat wel negeren, maar datgene dat met die term wordt bedoeld verdwijnt niet.

Je mag bijvoorbeeld best niet meegaan in de term homoseksualiteit, maar dat maakt niet dat het dus niet bestaat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')