abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210143347
quote:
Droneverbod rond Rode Plein in Moskou

Rond het Rode Plein in Moskou zijn bordjes verschenen die voorbijgangers wijzen op het een droneverbod dat daar geldt. Personen die zich er niet aan houden riskeren een boete van omgerekend ongeveer 500 euro, bedrijven kunnen een boete krijgen van ongeveer 3000 euro.

De Nederlandse ambassadeur heeft een foto van zo'n bordje op Twitter gezet. "Ondertussen zijn onze gps en ook onze verkeerapps geregeld verstoord, zodat we niet meer weten waar we heengaan."

Vermoedelijk is de verstoring van het gps-signaal het werk van het Russische leger. Dat probeert te voorkomen dat drones die Oekrane naar Moskou stuurt, hun doel treffen.

NOS
pi_210143412
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:44 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

NOS
Alsof Oekrane zich iets aantrekt van een bord :')
  donderdag 3 augustus 2023 @ 12:52:16 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210143441
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:26 schreef Ulx het volgende: [ twitter ] Lekker puh!
https://en.wikipedia.org/(...)ies_List?wprov=sfla1 Noorwegen zat er toch al bij? Of zijn ze nu een supervriendelijke staat jegens Rusland :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_210143459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alsof Oekrane zich iets aantrekt van een bord :')
denk meer dat het voor (semi) prof drone vliegers en grapjassen bedoeld is
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210143507
Alsof iemand het in zijn hoofd zou halen daar nog een drone te laten opstijgen, terwijl als je een blanco papier op het Rode Plein omhoog houdt, je al in een busje verdwijnt.

En alsof Rusland berhaupt een verbodsbord moet ophangen om iemand te kunnen beboeten of arresteren.
pi_210143511
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Frankrijk steunt Oekrane al lange tijd actief (ook met veel wapens). Het artikel waar ik naar verwees komt uit februari, dus ook dat is niks nieuws. Denk dus inderdaad dat je wat gemist hebt ;).
Ben aan vakantie toe geloof ik.. -O-
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210143530
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:53 schreef Bensel het volgende:

[..]
denk meer dat het voor (semi) prof drone vliegers en grapjassen bedoeld is
Zouden er mensen een drone oplaten aan het Rode Plein? Toeristen zijn er in ieder geval amper meer.
pi_210143537
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
Alsof iemand het in zijn hoofd zou halen daar nog een drone te laten opstijgen, terwijl als je een blanco papier op het Rode Plein omhoog houdt, je al in een busje verdwijnt.

En alsof Rusland berhaupt een verbodsbord moet ophangen om iemand te kunnen beboeten of arresteren.
Beetje drone kan je natuurlijk van een flink eind verderop laten opstijgen. Zeker als je naar de wat duurdere semi-prof modellen van een DJI gaat.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210143557
quote:
89s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:57 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ben aan vakantie toe geloof ik.. -O-
In het begin zat Macron wel op de lijn van de realpolitik. Alleen op een bepaald moment kwamen de Fransen erachter dat zoiets alleen werkt als de tegenpartij rationeel handelt en voor rede vatbaar is, maar dat is met Rusland eenvoudigweg niet het geval.
pi_210143564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Beetje drone kan je natuurlijk van een flink eind verderop laten opstijgen. Zeker als je naar de wat duurdere semi-prof modellen van een DJI gaat.
Dat kan, maar des te duurder des te liever je dat ding nog ziet vliegen, in plaats van dat het ding
1300 meter verderop achter zes wolkenkrabbers vliegt.

Tenzij je er een bom aanhangt natuurlijk, in dat geval een uitstekende strategie
pi_210143676
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:01 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat kan, maar des te duurder des te liever je dat ding nog ziet vliegen, in plaats van dat het ding
1300 meter verderop achter zes wolkenkrabbers vliegt.

Tenzij je er een bom aanhangt natuurlijk, in dat geval een uitstekende strategie

I rest my case :). Alleen qua inzet is dat nu handiger aan het front dan midden in Moskou..
pi_210143888
En die nieuwe DJI modelletjes kunnen geloof ik ook op zicht vliegen.

Als je het landingspunt op een doek tekent en je verschuift dat doek dertig meter, landen die dingen keurig 30 meter verderop.

De techniek is er gewoon, en in zelfbouw drones moet dat ook kunnen als je een beetje high res satellietbeelden van de omgeving hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210144517
quote:
Approximately 10,749 civilians have been killed and 15,599 have been wounded in Ukraine since Russia invaded the country in February 2022, according to Ukraine’s War Crimes Department in the Prosecutor General's Office.

The death toll includes 499 children, Yuriy Belousov, the head of the War Crimes Department of Ukraine's Prosecutor General's Office, said in an interview with the news agency Interfax-Ukraine.

Once Ukraine’s occupied territories are liberated, the number of those killed is expected to "increase many times,” he said.

“I think that there will be tens of thousands of dead in Mariupol alone,” Belousov said.

The figures of the Prosecutor General's Office are similar to those of international organizations like the United Nations, he added.
CNN
pi_210144770
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:24 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN
Liberation Russia style... :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210144798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Liberation Russia style... :{
Om verdrietig van te worden -O-
pi_210144823
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:52 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/(...)ies_List?wprov=sfla1 Noorwegen zat er toch al bij? Of zijn ze nu een supervriendelijke staat jegens Rusland :P
Ze hebben twee lijsten, een lijst met unfriendly countries en een lijst unfriendly actions.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 14:54:28 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210144829
quote:

[..]
CNN
De burgemeester van Mariupol zei vorig jaar dat er minimaal 25.000 doden zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:12:31 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210145062
Interessante analyse van diplomatie met Rusland
quote:
"Wij zijn Russen en we kunnen ons niet vergissen." Hoe diplomaten hun invloed op Poetin verloren en de oorlog niet stopten

Waarom slaagde diplomatie er niet in de Russische invasie van Oekrane te stoppen en een ineenstorting van de betrekkingen tussen het Westen en Rusland te voorkomen?

Een van de redenen is het optreden van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Diplomaten hebben jarenlang hun geloofwaardigheid binnen het machtssysteem verloren, in een poging het Kremlin een plezier te doen. Als gevolg hiervan veranderden ze in propagandisten en 'robots' die de positie van Vladimir Poetin niet konden benvloeden.

Diezelfde raakte er gaandeweg van overtuigd dat bruut geweld en ultimatums hem beter dienen dan communicatie in parlementaire termen aan de onderhandelingstafel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210145077
quote:

[..]
CNN
Gelukkig dat de Russen logistiek niet in staat zijn gebleken om op industriele schaal te gaan uitroeien. De wil was en is er absoluut.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:20:27 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210145130
quote:
9s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het klinkt ook wel heel laag, dat aantal.
pi_210145165
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:30 schreef BlackLining het volgende:

Als je het landingspunt op een doek tekent en je verschuift dat doek dertig meter, landen die dingen keurig 30 meter verderop.

De techniek is er gewoon, en in zelfbouw drones moet dat ook kunnen als je een beetje high res satellietbeelden van de omgeving hebt.
Jup, alleen heb ik geleerd dat hem in het zicht houden beter is.

Iets met flinke wind en een drone die besloot een noodlanding te doen tussen een trein station en een doorgaande weg...
pi_210145200
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:14 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gelukkig dat de Russen logistiek niet in staat zijn gebleken om op industriele schaal te gaan uitroeien. De wil was en is er absoluut.
In het verleden hebben ze al meermaals bewezen niet te besodemieterd te zijn om miljoenen mensen te laten verhongeren (Holodomor) of de complete bovenlaag van een samenleving te vermoorden (Katyn).
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 15:31:37 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210145255
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210145298
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Een van hun Patriot systemen dekking laten bieden dan maar?
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 15:37:19 #26
3928 Ulx
pi_210145318
quote:
9s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het is om de een of andere duistere reden wat lastig daar aantallen doden te controleren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 15:38:58 #27
3928 Ulx
pi_210145332
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:35 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Een van hun Patriot systemen dekking laten bieden dan maar?
Ik mag aannemen dat Roemeni wel zo verstandig is om in die buurt luchtverdediging paraat te hebben.
pi_210145367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In het verleden hebben ze al meermaals bewezen niet te besodemieterd te zijn om miljoenen mensen te laten verhongeren (Holodomor) of de complete bovenlaag van een samenleving te vermoorden (Katyn).
Toch is er niemand beter in het vermoorden van russen dan de russen zelf. Zoals bijvoobreld tijdens de Rode Terreur, of de slachting van Novogorod.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:42:32 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210145375
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is om de een of andere duistere reden wat lastig daar aantallen doden te controleren.
Ik vrees dat we heel erg gaan schrikken als ze weer grote plaatsen gaan bevrijden.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 15:46:02 #30
3928 Ulx
pi_210145418
quote:
84s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vrees dat we heel erg gaan schrikken als ze weer grote plaatsen gaan bevrijden.
Ik weet het wel zeker.
pi_210145540
twitter
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 16:04:33 #32
3928 Ulx
pi_210145599
quote:
Hij zegt dus hetzelfde als het Westen en Oekrane. Behalve dat die wel een duidelijk doel voor ogen hebben.
pi_210145655
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij zegt dus hetzelfde als het Westen en Oekrane. Behalve dat die wel een duidelijk doel voor ogen hebben.
In principe wel ja, hij wordt wel steeds meer pessimistisch
Vakman pur sang
pi_210145673
quote:
Sauer veronderstelt dat Rusland een uitputtingsoorlog zal winnen vanwege numeriek overwicht. Ik weet niet of hij daar gelijk in krijgt.

Het Westen zal wel een tandje moeten bijzetten.
pi_210145677
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Om verdrietig van te worden -O-
Verdrietig is een understatement hier...
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 16:19:17 #36
38496 Perrin
pi_210145734
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Sauer veronderstelt dat Rusland een uitputtingsoorlog zal winnen vanwege numeriek overwicht. Ik weet niet of hij daar gelijk in krijgt.

Daar lijkt het niet op. De oorlog lijkt door veel landen in het Westen het liefst onder de mat geveegd te worden.
pi_210145744
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ook leuk voor die russiche gemobiliseerden.

"Jullie kunnen nog jarenlang hier in deze stinkende loopgraaf vertoeven, maar geen idee waarvoor"
pi_210145757
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daar lijkt het niet op. De oorlog lijkt door veel landen in het Westen het liefst onder de mat geveegd te worden.
Eh? Ik heb dat idee totaal niet, integendeel juist.
pi_210145768
De Sauers.

De ene is steenrijk geworden in Rusland, de ander was een schoothondje van Khadyrov.

Ik geef geen cent om de mening van die lui.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 16:23:54 #40
3928 Ulx
pi_210145784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarop baseer je dat?
  donderdag 3 augustus 2023 @ 16:24:57 #41
38496 Perrin
pi_210145794
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Eh? Ik heb dat idee totaal niet, integendeel juist.
Je hoort Westerse overheden er steeds minder over, veel leveringen verlopen langzaam, de NAVO-bijeenkomst was een matige vertoning, echt ter zake doend materieel als lange-afstand raketten en vliegtuigen worden afgehouden.. Het geheel geeft de indruk dat ze net genoeg doen om Oekrane niet te laten verliezen maar zeker niet meer dan dat.
pi_210145803
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
De Sauers.

De ene is steenrijk geworden in Rusland, de ander was een schoothondje van Khadyrov.

Ik geef geen cent om de mening van die lui.
Nou nou hij wordt daar nu ook gewoon vastgezet hoor.
Vakman pur sang
pi_210145815
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je hoort Westerse overheden er steeds minder over, veel leveringen verlopen langzaam, de NAVO-bijeenkomst was een matige vertoning, echt ter zake doend materieel als lange-afstand raketten en vliegtuigen worden afgehouden..
En toch wordt de steun nog steeds iedere keer opgeschroeft. Gaat misschien niet zo snel als men zou willen, maar het gebeurt wel.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 16:27:36 #44
3928 Ulx
pi_210145824
quote:
vliegtuigen worden afgehouden..
F-16 training begint deze maand.
pi_210145825
Boete voor Apple in Rusland voor "onjuiste" informatie over oorlog
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71126669

Techbedrijf Apple moet van een rechtbank in Moskou een boete van omgerekend 4000 euro betalen, omdat het weigert "onjuiste" informatie over de oorlog in Oekrane van zijn podcastplatform te halen.

Volgens de Russische mediatoezichthouder is het informatie die de politieke stabiliteit in Rusland in gevaar brengt. Het is onduidelijk op welke podcast of podcasts precies wordt gedoeld. Persbureau Tass schrijft dat de boete lager is dan het minimumbedrag dat daarvoor staat.

Apple heeft nog niet gereageerd. Het bedrijf heeft de verkoop van zijn producten in Rusland gestaakt, nadat Rusland Oekrane vorig jaar zijn aanval op Oekrane begon.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210145850
quote:

[..]

Wat het numerieke overwicht betreft: het is zeker niet gezegd dat Rusland die ook daadwerkelijk volledig in kan zetten. Hoe meer mensen er naar het front worden gestuurd hoe groter de kans op intern verzet en schakels in het systeem die breken. Niet voor niets is Poetin tot nu toe schijtbang geweest om een algehele mobilisatie af te kondigen of dit hele gebeuren uberhaupt een oorlog te noemen.

Daarnaast is het moraal van de Oekrane veel beter afgestemd op een hele lange strijd. Zij vechten voor hun land en hun bestaan. Rusland vecht voor warrige propaganda leugens, geld en omdat het moet van die loser daar in Moskou. Rara welk moraal er sterker gaat zijn :+ :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_210145899
quote:

[..]
Je hoort Westerse overheden er steeds minder over, veel leveringen verlopen langzaam, de NAVO-bijeenkomst was een matige vertoning, echt ter zake doend materieel als lange-afstand raketten en vliegtuigen worden afgehouden.. Het geheel geeft de indruk dat ze net genoeg doen om Oekrane niet te laten verliezen maar zeker niet meer dan dat.
Media is wat anders dan Overheden.

F16 zijn ze mee bezig en men vult aan wat Oekrane verliest. Landen als Itali hebben nog artillerie geleverd.
pi_210145924
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou nou hij wordt daar nu ook gewoon vastgezet hoor.
Derk Sauer, als hij naar Rusland terug gaat bedoel je?

Wie weet. Misschien is het gewoon jarenlang een nuttige idioot voor het regime geweest.

Hij heeft mij sowieso teveel geprofiteerd in Rusland om hem nog te vertrouwen. Dat zijn zoontje nog even ging werken voor Khadyrov zegt me genoeg in wat voor kringen hij verkeert. En nee, niet zeggen dat zijn toen net meerderjarige zoontje toen zijn eigen keuzes maakte. Dan had ie hem maar moeten dreigen te onterven of op wat voor manier dan ook in bescherming moeten nemen, want je moet wel echt compleet van de pot gerukt zijn als je voor die figuur hand en span diensten gaat verlenen.

Er was indertijd al ontzettend veel kritiek op.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 16:39:20 #49
3928 Ulx
pi_210145969
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wat het numerieke overwicht betreft: het is zeker niet gezegd dat Rusland die ook daadwerkelijk volledig in kan zetten. Hoe meer mensen er naar het front worden gestuurd hoe groter de kans op intern verzet en schakels in het systeem die breken. Niet voor niets is Poetin tot nu toe schijtbang geweest om een algehele mobilisatie af te kondigen of dit hele gebeuren uberhaupt een oorlog te noemen.

Daarnaast is het moraal van de Oekrane veel beter afgestemd op een hele lange strijd. Zij vechten voor hun land en hun bestaan. Rusland vecht voor warrige propaganda leugens, geld en omdat het moet van die loser daar in Moskou. Rara welk moraal er sterker gaat zijn :+ :P
Een numerieke overmacht is lastig, maar tenzij Rusland ineens besluit een werkende strijdmacht te creren heb je er weinig aan. Zeker nu Oekrane clustermunitie inzet. Dan zijn banzai-charges echt zelfmoord.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 16:40:32 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210145989
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:30 schreef BlackLining het volgende:

Yep, dat is dan vooral mbt om het einddoel goed te kunnen bereiken.
De lange weg op puur zicht is - autonoom - wat lastiger ... en hoe meer techniek hoe zwaarder en vooral duurder.

Ik heb mij laten vertellen dat voor (be)nadering inmiddels ook gebruik kan worden gemaakt van allerlei uitgepeilde (dwz ge/bekende) op de route liggende conventionele TV/GSM/Radio mastcoordinaten. Wanneer Rusland dingen echt wil tegen houden zullen ze compleet op zwart moeten.

Update, nog even in het archief gedoken, er zijn ook zg traagheids-navigatie systemen die op basis van gyroscopie, hun weg vinden. Nauwkeurig genoeg om goed in de buurt te komen.
Lees ook bv: https://www.militaryaerospace.com/computers/article/16722094/inertial-navigation-for-unmanned-aerial-vehicle-uav-surveillance-and-surveying-introduced-by-sbg

[ Bericht 16% gewijzigd door Vallon op 03-08-2023 16:52:36 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210146047
quote:

[..]
Yusibov vermoedt dat Oekrane in de winter naar de onderhandelingstafel wordt gedwongen.

Geen idee wat de mening van die verdwaalde Azeri verder waard is.
pi_210146059
Rusland werft rekruten in Kazachstan
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71128955

Internetgebruikers in Kazachstan krijgen sinds kort advertenties in beeld waarin wordt opgeroepen dienst te nemen in het Russische leger. Wie dienst neemt, ontvangt omgerekend ongeveer 4850 euro aan tekengeld en ruim 1800 euro aan salaris, zo wordt beloofd. Wie doorklikt krijgt de indruk dat hij in de regio Sachalin in het uiterste oosten van Rusland word gestationeerd.

Kazachstan heeft bijna 20 miljoen inwoners, zo'n 3 miljoen inwoners hebben Russische roots. Het land is een voormalige Sovjetrepubliek. De advertentie speelt daarop in met het tonen Russische en Kazachse vlaggen en de slogan "Schouder aan schouder".

De regering van Kazachstan weigerde zich achter de Russische aanval op Oekrane te stellen en wil dat de oorlog beindigd wordt. De Kazachse wet verbiedt het tegen betaling mee te vechten in een conflict in het buitenland.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 16:53:54 #53
38496 Perrin
pi_210146140
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Yusibov vermoedt dat Oekrane in de winter naar de onderhandelingstafel wordt gedwongen.

Zou me niks verbazen. Eerst nog even een paar maanden toekijken hoe Oekraners een offensief zonder luchtoverwicht proberen te realiseren.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 16:55:58 #54
3928 Ulx
pi_210146164
quote:

[..]

Het Pentagon gaf deze week aan dat ze denken dat het huidige offensief tot in de winter kan gaan duren. Dat zou best kunnen als ze de kust bereiken en de Krim afsluiten en belegeren en de Donbas bevrijden. Ik zie alleen niet in waarom men Oekrane dan nog naar de onderhandelingstafel zou dwingen. Zonder Kerchbrug, zonder landbrug en met boze Oekraners met anti-schip raketten op de stranden van de Zee van Azov en F16's in de lucht is de Krim een verloren zaak voor de Russen. Dan kun je net zo goed wachten tot ze die ook hebben heroverd.
pi_210146188
Deze oorlog kent alleen maar verliezers en de schade is enorm.
Toch zal deze oorlog stoppen, zoals alle oorlogen gestopt zijn.
pi_210146195
quote:

[..]

Misschien voor de beeldvorming maar nut zal het niet hebben. Poetin wil immers geen concessies doen en aan alle eisen van Poetin voldoen is zelfmoord voor Oekrane.

Een aan de NAVO en EU geallieerd West-Oekrane (dus zonder de Donbas en de Krim) is voor Poetin net zo min acceptabel. Poetin accepteert alleen alles houden plus een "neutraal" Oekrane zodat Rusland het in de toekomst weer kan proberen/af kan maken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 16:59:26 #57
3928 Ulx
pi_210146197
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:58 schreef etuiedelapiel het volgende:
Klopt. En vrijwel alle oorlogen zijn gestopt na capitulatie (of terugtrekking) van een van beide partijen.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 17:05:45 #58
38496 Perrin
pi_210146265
quote:
Uiteindelijk stopt alles. Maar voor Rusland zal dit niet de laatste veroveringsoorlog zijn als het aan hen ligt.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 17:08:34 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210146308
Russia has nurtured imperialist far-right ideas for decades... The head of the Trubmann company, Igor Maisuradze, beat up a taxi driver from Kyrgyzstan in #Moscow. The police refused to prosecute. The reason for Maisuradze's attack was the driver's request to the businessman's companions not to drink beer in the car. In response, the passenger inflicted several blows on the taxi driver and cut his eyebrow - this was confirmed by video recording and medical documents.

After the video was published by politician Elvira Vikhareva, HRC member Eva Merkacheva promised to get involved in the situation.

Trubmann is one of the largest manufacturers of containers and reservoirs for industry. ASTRA

twitter
pi_210146339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 17:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Russia has nurtured imperialist far-right ideas for decades... The head of the Trubmann company, Igor Maisuradze, beat up a taxi driver from Kyrgyzstan in #Moscow. The police refused to prosecute. The reason for Maisuradze's attack was the driver's request to the businessman's companions not to drink beer in the car. In response, the passenger inflicted several blows on the taxi driver and cut his eyebrow - this was confirmed by video recording and medical documents.

After the video was published by politician Elvira Vikhareva, HRC member Eva Merkacheva promised to get involved in the situation.

Trubmann is one of the largest manufacturers of containers and reservoirs for industry. ASTRA

[ twitter ]
Wat een laffe zak als je iemand zo gaat slaan (helemaal om zoiets). Zijn van die types die niks durven als ze een gelijke tegenover zich hebben die hun agressie wel verwacht ipv zo'n bitch move.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 17:23:29 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210146493
quote:
15s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 17:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Uiteindelijk stopt alles. Maar voor Rusland zal dit niet de laatste veroveringsoorlog zijn als het aan hen ligt.
Rusland gaat kapot over Ukraine zoals de Sovjet Unie kapot ging over Afghanistan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210146998
quote:

[..]

Rob de Wijk beweert dat ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210147066
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het Pentagon gaf deze week aan dat ze denken dat het huidige offensief tot in de winter kan gaan duren. Dat zou best kunnen als ze de kust bereiken en de Krim afsluiten en belegeren en de Donbas bevrijden. Ik zie alleen niet in waarom men Oekrane dan nog naar de onderhandelingstafel zou dwingen. Zonder Kerchbrug, zonder landbrug en met boze Oekraners met anti-schip raketten op de stranden van de Zee van Azov en F16's in de lucht is de Krim een verloren zaak voor de Russen. Dan kun je net zo goed wachten tot ze die ook hebben heroverd.
Mooie grond: Rusland de Donbas, Oekrane de Krim.

Geopolitiek gezien in de Zwarte Zee ook wel lekker.

Overigens schieten ze wat mij betreft iedereen tot de laatste Rus de Donbas uit hoor, maar ik vrees dat Oekrane toch wel iets zal moeten gaan opgeven.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210147103
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:25 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Jup, alleen heb ik geleerd dat hem in het zicht houden beter is.

Iets met flinke wind en een drone die besloot een noodlanding te doen tussen een trein station en een doorgaande weg...
Ja maar goed, een noodlanding in een Russische wolkenkrabber is niet zo'n probleem natuurlijk.

Zeker niet als er een leuk cadeautje onder hangt.
pi_210147156
quote:

[..]

Yusiboy wist ook zeker dat dat eind juli ging gebeuren..
Vakman pur sang
pi_210147175
twitter

Dit hoor je toch veel de laatste tijd.
Vakman pur sang
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:14:35 #67
38496 Perrin
pi_210147204
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]

Behalve dat Westerse tactieken berusten op luchtoverwicht en lange-afstandsvuur.
pi_210147238
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Behalve dat Westerse tactieken berusten op luchtoverwicht en lange-afstandsvuur.
Oei, dat vergeet Rob er even bij te vermelden.
pi_210147271
twitter
quote:

[..]

Vakman pur sang
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:22:05 #70
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210147281
quote:

[..]
Ok, we zijn als westen dus ongelooflijk naef geweest.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:22:43 #71
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_210147292
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Rob de Wijk beweert dat ook.
Ah, dat verandert de zaak
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:23:50 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210147310
Iedere dag maand wordt de Ruble weer wat minder waard
https://www.finanzen.net/devisen/euro-russischer_rubel-kurs
103,5 voor een euro nu
Euro / Ruble

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 03-08-2023 19:30:29 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210147318
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ok, we zijn als westen dus ongelooflijk naef geweest.
We zijn vooral veel te schijterig geweest en doodsbang voor escalatie.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:27:28 #74
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_210147356
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:23 schreef michaelmoore het volgende:
Iedere dag wordt de Ruble weer wat minder waard
https://www.finanzen.net/devisen/euro-russischer_rubel-kurs
103,5 voor een euro nu

[ afbeelding ]
Dat blijkt niet uit je grafiek
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:28:59 #75
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210147377
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We zijn vooral veel te schijterig geweest en doodsbang voor escalatie.
En terecht.

Het is formeel (nog) niet onze oorlog.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210147380
quote:
[ twitter ]

Zonder luchtsteun kun je niet van westerse tactieken spreken. Vreemd om Oekrane nu te vertellen dat ze de westerse tactieken niet hanteren en het daarom zo lang duurt. De Russen hebben daar helaas lang de tijd gehad om een verdediging op te zetten.

Maw er is nooit een westerse tactiek toegepast omdat je geen luchtsteun hebt het die bij het westen juist van enorm belang is. Enfin mogelijk zie ik het verkeerd vanwege mijn te geringe kennis van bepaalde doctrines.
pi_210147386
quote:
Deze oorlog kent alleen maar verliezers
Nope, de industrieel militaire complexen van met name de VS en Rusland harken bergen met geld binnen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:30:31 #78
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210147392
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:29 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zonder luchtsteun kun je niet van westerse tactieken spreken. Vreemd om Oekrane nu te vertellen dat ze de westerse tactieken niet hanteren en het daarom zo lang duurt. De Russen hebben daar helaas lang de tijd gehad om een verdediging op te zetten.

Maw er is nooit een westerse tactiek toegepast omdat je geen luchtsteun hebt het die bij het westen juist van enorm belang is. Enfin mogelijk zie ik het verkeerd vanwege mijn te geringe kennis van bepaalde doctrines.
Er had met het momentum van voor de winter moeten worden doorgetrokken.

Nu heeft Rusland 8 maanden kunnen ingraven.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:31:21 #79
323876 michaelmoore
pi_210147401
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:27 schreef kibo het volgende:

[..]
Dat blijkt niet uit je grafiek
voor jou dan Ruble / Euro
Altijd mensen die op alle slakjes een beetje zout willen leggen
https://www.finanzen.net/devisen/russischer_rubel-euro-kurs
je hoeft nu nog maar 0,009700 EUR te betalen voor een ruble
Of wel een ruble is nu nog minder dan 1 eurocent waard

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-08-2023 18:39:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210147428
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er had met het momentum van voor de winter moeten worden doorgetrokken.

Nu heeft Rusland 8 maanden kunnen ingraven.
Tja, toen had men nog niet alle materieel en was men schijnbaar nog bezig met het opleiden. Uiteraard ben ik het met je eens dat de Russen te lang de tijd hebben gekregen om zich in te graven in die sector.
pi_210147469
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nope, de industrieel militaire complexen van met name de VS en Rusland harken bergen met geld binnen.
China is een nog grotere winnaar.
pi_210147479
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Sowieso arrogantie van het Westen om te denken dat als je Oekraners op een Westerse manier traint je opeens de oorlog wint.

Het Westen is een stel inboorlingen in het Midden-Oosten gewend als vijand. Een oorlog op deze schaal en tegen een tegenstander als Rusland heeft de NAVO nooit gevoerd. Een oorlog als dit win je maar op 1 manier: brute kracht en heel veel mannen.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:37:35 #83
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210147481
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:33 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja, toen had men nog niet alle materieel en was men schijnbaar nog bezig met het opleiden. Uiteraard ben ik het met je eens dat de Russen te lang de tijd hebben gekregen om zich in te graven in die sector.
Tuurlijk, legitieme redenen. En makkelijk praten nu natuurlijk.

Alleen zijn ze nu nog niet eens bij de hoofdlinie (en daarachter zitten nog een aantal linies).

Wie weet hoeveel materiaal we er nu op kapot moeten slaan. En dan staat wagner ook nog klaar in Belarus.

Niet goed.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:38:46 #84
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210147495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:37 schreef Confetti het volgende:

[..]
Sowieso arrogantie van het Westen om te denken dat als je Oekraners op een Westerse manier traint je opeens de oorlog wint.

Het Westen is een stel inboorlingen in het Midden-Oosten gewend als vijand. Een oorlog op deze schaal en tegen een tegenstander als Rusland heeft de NAVO nooit gevoerd. Een oorlog als dit win je maar op 1 manier: brute kracht en heel veel mannen.
Lijkt vooralsnog de harde waarheid.
pi_210147510
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En terecht.

Het is formeel (nog) niet onze oorlog.
Vanaf dag 1 is dit ook onze oorlog. Wie dat niet inziet is fucking naef en heeft niet opgelet bij geschiedenis...
pi_210147515
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:40:28 #87
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_210147524
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor jou dan
https://www.finanzen.net/devisen/russischer_rubel-euro-kurs
je hoeft nu nog maar 0,009700 EUR te betalen voor een ruble
[ afbeelding ]
Je snapt het nog steeds niet.

Ok dan:
Je grafiekjes vertonen geen continuiteit in de stijgende (dan wel dalende) lijn.
Er is dus sprake van pieken en dalen.

Ergo : Je iedere dag gaat niet op.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:42:34 #88
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210147547
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Vanaf dag 1 is dit ook onze oorlog. Wie dat niet inziet is fucking naef en heeft niet opgelet bij geschiedenis...
Je hebt een andere mening. Duidelijk.

Verder was geschiedenis een van mijn beste vakken.
pi_210147550
quote:
Dank je voor deze wijsheden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210147556
quote:

[..]

Ik zag eerder een. Tweet van zelensky dat hij hoopt in het najaar vredesbesprekingen aan te vangen. Misschien dat die yusibov daar zo zijn eigen draai aan geeft. Standaard yusibov dingetje.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:45:36 #91
323876 michaelmoore
pi_210147589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:40 schreef kibo het volgende:

[..]
Je snapt het nog steeds niet.

Ok dan:
Je grafiekjes vertonen geen continuiteit in de stijgende (dan wel dalende) lijn.
Er is dus sprake van pieken en dalen.

Ergo : Je iedere dag gaat niet op.
ok zeurpiet, iedere week dan
trendmatig gezien bedoel ik , jee o lieve heer , jong jonge
Ruble / Euro
pi_210147679
quote:

[..]
quote:

[..]
quote:

[..]
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:18 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Oei, dat vergeet Rob er even bij te vermelden.
Daarom hebben westerse legers ook beperkte artillerie over het algemeen wordt alles opgelost met luchtoverwicht. En gooien wij ook bommen van een miljoen om 1 schaapherder om te brengen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 18:52:20 #93
323876 michaelmoore
pi_210147693
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daarom hebben westerse legers ook beperkte artillerie over het algemeen wordt alles opgelost met luchtoverwicht. En gooien wij ook bommen van een miljoen om 1 schaapherder om te brengen.
nee drie papaver telers
pi_210147694
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
China is een nog grotere winnaar.
Op langere termijn mogelijk wel als er een 2e gas-pipeline wordt aangelegd van Rusland naar China. Op korte termijn vooral India dat flink profiteert van de export van diesel,kerosine en benzine geraffineerd uit russische aardolie.

quote:
Urals Oil
Recent data showed a rise in Russian exports, with India accounting for approximately 60% of total shipments in June, while China and Turkey accounted for 7% and 8% respectively.
pi_210147781
quote:

[..]

Natuurlijk weet men dat wel, de navo + VS en alle inlichtingen en denktanks weten precies wat te doen en wat nodig is te winnen.
Dat is een precair proces.
Stel dat men alles op alles had ingezet en in mei/juni honderden vliegtuigen en heli’s had geleverd en Rusland was echt helemaal teruggedrongen.
Nog vol soldaten, materieel, woede en kernwapens…

Ook “het Westen” gebruikt Oekrane, door druppelsgewijs mee te doen aan die uitputting.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 03-08-2023 19:04:59 ]
Vakman pur sang
pi_210147813
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dank je voor deze wijsheden.
Zijn feiten.
pi_210147866
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ruble / Euro
[ afbeelding ]
Op de langere termijn schaal, zie je sinds kort wel echt een kentering inderdaad

Vakman pur sang
pi_210147929
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:01 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Zijn feiten.
Ja goh. Het is alleen totaal nietszeggende kak.

Zo kan ik (en elke andere idiot ook) vanavond ook wel analist worden bij Hammarby-Twente: n ding is zeker, als de wedstrijd gespeeld wordt eindigt het in een winst voor de ene partij en een verlies voor de andere partij. f, dat is de andere optie: een gelijkspel. Wie meer doelpunten scoort dan de tegenstander zou weleens kunnen winnen. Hele wilde voorspelling: er gaat een gele kaart uitgedeeld worden.
pi_210148040
quote:

[..]

Die arrogantie zie ik niet. Rob de Wijk is in iedergeval niet arrogant. Ook niet tov het MO waar hij het vaak heeft over steeds dezelfe fouten die het westen maakt. Dat hij het plots over niet westerse doctrine volgen heeft en het daarom zo stroef loopt verbaasd mij dan wel. Defensie klaagt al jaren dat we niet genvesteerd hebben in onze defensie en dat een oorlog tegen een land als Rusland een zware kluif zou zijn of worden. Oekrane moet het zonder luchtsteun doen die het westen juist als kern gebruikt. Het verbaast mij dan ook niet dat het niet zo loopt als wij dat graag willen zien. Jammer om het zo bij Oekrane te leggen die al tijden vraagt om luchtsteun(F16). Bovendien hebben discussies te lang geduurd mbt het leveren van materieel zoals de Leopards.

Helaas bulkt deze oorlog van de propaganda van zowel Rusland als Oekrane. Daarom ook dat ik het niet meer zo intensief volg.
pi_210148177
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die arrogantie zie ik niet. Rob de Wijk is in iedergeval niet arrogant. Ook niet tov het MO waar hij het vaak heeft over steeds dezelfe fouten die het westen maakt. Dat hij het plots over niet westerse doctrine volgen heeft en het daarom zo stroef loopt verbaasd mij dan wel. Defensie klaagt al jaren dat we niet genvesteerd hebben in onze defensie en dat een oorlog tegen een land als Rusland een zware kluif zou zijn of worden. Oekrane moet het zonder luchtsteun doen die het westen juist als kern gebruikt. Het verbaast mij dan ook niet dat het niet zo loopt als wij dat graag willen zien. Jammer om het zo bij Oekrane te leggen die al tijden vraagt om luchtsteun(F16). Bovendien hebben discussies te lang geduurd mbt het leveren van materieel zoals de Leopards.

Helaas bulkt deze oorlog van de propaganda van zowel Rusland als Oekrane. Daarom ook dat ik het niet meer zo intensief volg.
Maar hij geeft toch geen oordeel? Hij zegt hoe het gaat en linkt daarbij (lui) een item van de NYT.
Vakman pur sang
  donderdag 3 augustus 2023 @ 19:31:42 #101
323876 michaelmoore
pi_210148183
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Op de langere termijn schaal, zie je sinds kort wel echt een kentering inderdaad

[ afbeelding ]
maar dat heeft niets met de oorlog te maken
deze wel en dat ondanks en zeer forse rente verhoging onlangs
https://www.themoscowtime(...)asion-fallout-a81924

pi_210148253
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar dat heeft niets met de oorlog te maken
deze wel en dat ondanks en forse rente verhoging onlangs
https://www.cbr.ru/eng/press/keypr/

[ afbeelding ]
Dat zeg ik toch ook?
Vakman pur sang
pi_210148268
Rob de Wijk bashen is sowieso ontzettend vermoeiend. Die man heeft een gigantische staat van dienst en is tevens goed op de hoogte van wat er ook allemaal op de achtergrond afspeelt waar wij geen weet van hebben.

Kan z'n marathoninterview aflevering aanraden van afgelopen weekend. Wist ook al waar Osama Bin Laden was als enige Nederlander met een stuk of dertig anderen.
pi_210148284
https://newsukraine.rbc.u(...)reas-1691054038.html
Rusland is mogelijk overgegaan op het werven van vrouwelijke gevangenen voor de oorlog. Daar ze volgens de Russen veel gevoeliger zijn voor Russische propaganda dan de mannelijke gevangenen. En dus gretiger zijn om mee te vechten.

(Artikel verwijst naar een Russische Telegram kanaal als bron. Dus ik neem het nu nog niet als een vaststaand feit aan. Ook daar ik geen Telegram heb. Al zal het me eerlijk gezegd niks verbazen. De Russen zijn erg wanhopig voor soldaten/kanonnenvoer)
pi_210148350
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/08/3/7414048/
Russische batterijen/accu? fabriek staat in de hens in de regio van Moskou.
twitter

twitter

quote:
In the Moscow region, an explosion occured at an oxygen-battery warehouse in the village of Achkasovo.
Of een fabriek of een magazijn dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 03-08-2023 20:01:02 ]
pi_210148360
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
Rob de Wijk bashen is sowieso ontzettend vermoeiend. Die man heeft een gigantische staat van dienst en is tevens goed op de hoogte van wat er ook allemaal op de achtergrond afspeelt waar wij geen weet van hebben.

Kan z'n marathoninterview aflevering aanraden van afgelopen weekend. Wist ook al waar Osama Bin Laden was als enige Nederlander met een stuk of dertig anderen.
Ok Rob.
pi_210148378
Ik kan tweets niet meer embedden.

https://twitter.com/bigSA(...)0w9Ej5b77aFOzBg&s=19
pi_210148379
quote:
Oekrane daagt n van de grootste energiebedrijven van het land voor de rechter. Dat bedrijf zou via een internationaal netwerk aan brievenbusfirma's in handen zijn van drie Russen, gelieerd aan het Kremlin. Een veroordeling zou een unicum zijn in de geschiedenis n kan grote gevolgen hebben voor soortgelijke rechtszaken.

En saillant detail: een brievenbusfirma aan de Amsterdamse Keizersgracht speelt een belangrijke rol in de zaak.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ne-op-russisch-bezit
pi_210148406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tuurlijk, legitieme redenen. En makkelijk praten nu natuurlijk.

Alleen zijn ze nu nog niet eens bij de hoofdlinie (en daarachter zitten nog een aantal linies).

Wie weet hoeveel materiaal we er nu op kapot moeten slaan. En dan staat wagner ook nog klaar in Belarus.

Niet goed.
Als je het mij vraagt zal dat allemaal weinig uitmaken. Wie gaat een oorlog in deze vorm het langste volhouden zowel economisch gezien als de moraal. En de moraal zal bij Oekrane natuurlijk hoger zijn. Bovendien lukt het ook de VS niet om in het MO iets te bereiken anders dan chaos te creeren. Rusland zie ik dus ook in hetzelfde wespennest terecht komen maar dan tegen een Oekrane dat gesteund word door het westen. Je kunt geen land zomaar bezetten zonder daar een zeer hoge prijs voor te betalen bij tegenstand en steun vanuit het westen. Dat zullen de Russen ook niet blijven volhouden.

De grootste fout van de Russen is dat men dacht dat ze met bloemen ontvangen zouden worden in Oekrane. Wat dat betreft hebben de Russen een blunder begaan. Ongekend ook dat eem inlichtingendienst zulke blunders maakt. Maar dat zal wel door corruptie zijn ontstaan.
pi_210148411
quote:
Oekrane onderzoekt of aanvallen op landbouw oorlogsmisdaden zijn

De procureur-generaal van Oekrane onderzoekt of aanvallen op de Oekraense landbouw kunnen worden aangemerkt als oorlogsmisdaden. Dat zegt het kantoor van de procureur-generaal tegen persbureau Reuters.

Het aantal aanvallen op infrastructuur voor met name de graanexport is opgelopen sinds Rusland zich heeft teruggetrokken uit de graandeal, op 17 juli. Volgens Oekrane heeft Rusland in totaal meer dan honderd aanvallen uitgevoerd op infrastructuur voor de graanbouw en havens.
NOS
pi_210148415
quote:
[ twitter ]

Laat men nou eens lekker geduld hebben. Zolang Oekraine niet (veel) terrein verliest lijkt het mij zo slecht niet gaan. Even aangenomen dat Oekraine haar leger sterker wordt en tactisch slimmer.

Had je Rob van Wijk voor de invasie verteld dat de Russische invasie zou lopen zoals het loopt, dan hij dat nooit geloofd.
pi_210148462
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210148484
quote:
Dat probleem heb ik ook soms. Weet niet wat het is.
-Rabia Al-Basri
pi_210148548
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als er een leeftijdslock op zit, 18+ content/NSFW/agressie kan je het niet embedden meen ik en mensen die geen Twitter account hebben en op de link klikken krijgen te zien dat de tweet niet bestaat.
pi_210148565
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210148609
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Komt volgens mij door: The following media includes potentially sensitive content (view)
Meestal zorgt dat er voor dat je niet kan embedden. De foto's/video's zitten dan verborgen achter een extra filter.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:02:33 #117
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210148676
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:58 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Komt volgens mij door: The following media includes potentially sensitive content (view)
Meestal zorgt dat er voor dat je niet kan embedden. De foto's/video's zitten dan verborgen achter een extra filter.
Ja, dat icm dat sommigen van die mensen een shadowban hebben. Want Elmo heeft de algorithmen getweaked zodat iedereen die het over de oekrainse oorlog heeft, op achterstand begint.
&lt;signature here&gt;.
pi_210148721
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zou mooi zijn als de Russen het bij China hebben verbruid. Al verwacht ik niet dat Rusland met lege handen achterblijft bij onderhandelingen.
pi_210148751
Rob de Wijk heeft altijd gelijk!
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:06:41 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210148754
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:46 schreef Cherni het volgende:
.... ....
De grootste fout van de Russen is dat men dacht dat ze met bloemen ontvangen zouden worden in Oekrane. Wat dat betreft hebben de Russen een blunder begaan. Ongekend ook dat eem inlichtingendienst zulke blunders maakt. Maar dat zal wel door corruptie zijn ontstaan.
Wat niet was verwacht dat het Westen het niet nog eens over "haar" kant zou laten gaan en zich schijnheilig protesterend zou gaan warmen aan o.a. NordStream de gas-pijplijn.
Rusland was verder niet uit op heel de Oekrane . Feitelijk alleen het stuk rechts van de Djper rivier (cq Kiev) en zij ook op die wijze de bodemschatten, de havens en daarmee controle over de Azov zee kreeg, zodat n Noord-Zuid aaneengeregen (buffer)linie ontstond naar de Zwarte Zee als vrije toegang tot de rest van de uitmondende wereld.
pi_210148790
quote:
18s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat niet was verwacht dat het Westen het niet nog eens over "haar" kant zou laten gaan en zich schijnheilig protesterend zou gaan warmen aan o.a. de gas-pijplijn.
Rusland was verder niet uit op heel de Oekrane . Feitelijk alleen het stuk rechts van de Djper rivier (cq Kiev) en zij ook op die wijze de bodemschatten, de havens en daarmee controle over de Azov zee kreeg, zodat n Noord-Zuid aaneengeregen (buffer)linie ontstond naar de Zwarte Zee als vrije toegang tot de rest van de uitmondende wereld.
Jaja en over de Krim was “eerlijk” gestemd.
Want de Krim was al Russisch , dus van Rusland.

En de Donbas heeft Poetin ook Russisch gemaakt.staat ook zwart op wit.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:09:21 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210148801
quote:
Rusland was verder niet uit op heel de Oekrane .
Vandaar de beroemde colonne op weg naar kyiv, natuurlijk.
&lt;signature here&gt;.
pi_210148806
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:42 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ok Rob.
Je hebt er maar moeilijk mee h.
pi_210148819
twitter

Zal zoiets zijn. Mooi natuurlijk, maar het kost doorgaans een hoop moeite waarbij men op dag 1 inderdaad al roept dat men het dorp al bijna heeft.

quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:12:44 #125
38496 Perrin
pi_210148855
quote:
Scheelt van welke bron. Als ze een shadowban hebben dan niet, volgens mij.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:14:28 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210148881
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vandaar de beroemde colonne op weg naar kyiv, natuurlijk.
En die colonne was wmb niet om die - verwesterde - stad in te gaan nemen, hooguit duidelijk maken dat zij als hoofdstad met de Regering verder geen fratsen moest uithalen met wat er verder oostelijk speelde.
Waar Russen buiten de waard hadden gerekend was de tegenstand waar ze als shooted ducks van de weg werden geblazen en er idd geen welkom was.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:21:53 #127
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210148999
quote:
12s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
En die colonne was wmb niet om die - verwesterde - stad in te gaan nemen, hooguit duidelijk maken dat zij als hoofdstad met de Regering verder geen fratsen moest uithalen met wat er verder oostelijk speelde.
Kan je ook nog een mooie draai geven aan het mislukte offensief op hostomel, of niet?
&lt;signature here&gt;.
pi_210149036

In Nederland zijn de aardgasreserves ondertussen voor 90% gevuld. De duitse zijn nu slechts voor 64% gevuld. De grote klootzak is Belgie dat letterlijk zuigt aan de nederlandse aardgasvoorraden. Zij nemen de moeite niet eens eigen reserves te faciliteren en leunen vervolgens op die van Nederland als er stront aan de knikker zit :')
pi_210149235
twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:41:10 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210149347
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:24 schreef Digi2 het volgende:
...
De grote klootzak is Belgie dat letterlijk zuigt aan de nederlandse aardgasvoorraden. Zij nemen de moeite niet eens eigen reserves te faciliteren en leunen vervolgens op die van Nederland als er stront aan de knikker zit :')
Belgi is ons Belarus. :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:42:01 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210149366
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kan je ook nog een mooie draai geven aan het mislukte offensief op hostomel, of niet?
Snap niet goed wat je bedoeling en onderliggende intentie is met deze vraag.

Je hoeft het verder niet eens te zijn met mijn zienswijze dat Rusland vooral gebiedscontrole wil(de) hebben aan de rechtzijde van de rivier en zo op die wijze n aaneengesloten gebied verkijgt van zee tot zee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 03-08-2023 20:51:11 ]
pi_210149436
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik las homostel, ik dacht al wtf :D :D :') :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:46:12 #133
323876 michaelmoore
pi_210149446
zegt die Solovyov nu ??

Kim il Un and his buddy dictator in The Kremlin

Dictator is nu kennelijk een geaccepteerde benaming voor Poetin in Ruzzia
pi_210149460
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:35 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Echt totaal niet te vergelijken. Heel andere schaal
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:50:28 #135
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210149534
quote:
15s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:42 schreef Vallon het volgende:
Je hoeft het verder niet eens te zijn met mijn zienswijze dat Rusland vooral gebiedscontrole wil(de) hebben aan de rechtzijde van de rivier en zo op die wijze een eeneengesloten gebied verkijgt van zee tot zee.
En dat ben ik het dus ook niet.

Je niveau van beargumentering benaderd die van het kremlin.

Gewoon van 7 of 8 kanten aanvallen, en op maar een paar plekken vooruitgang boeken, en daarna doodleuk doen alsof het nooit de bedoeling was om dat hele land onder de voet te lopen.

Maar misschien wil je ff double downen; en hier verkondigen dat kherson stad bezetten ook nooit de bedoeling was, dat deden ze ook alleen maar om "een signaal" af te geven, vandaar dat ze daarna zich ook "tactisch terug hebben getrokken"?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:51:55 #136
pi_210149562
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Tja, anders bombardeer je Chinees graan. :D
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_210149598
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:35 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Whatabout...
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:58:39 #138
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210149688
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Tja, anders bombardeer je Chinees graan. :D
En heel grappig: alle graan die nu in rook op gaat, was graan bedoeld voor China.
&lt;signature here&gt;.
pi_210149692
quote:
12s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Waar Russen buiten de waard hadden gerekend was de tegenstand waar ze als shooted ducks van de weg werden geblazen en er idd geen welkom was.
De Russen hadden verwacht dat de inval in Oekrane een herhaling van zetten ging worden van hun inval in Tsjechoslowakije in 1968 inclusief een luchtbrug en tankcolonne richting de hoofdstad en het vervangen van de zittende regering door pro-Russische marionetten.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:59:37 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210149702
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat ben ik het dus ook niet.

Je niveau van beargumentering benaderd die van het kremlin.

Gewoon van 7 of 8 kanten aanvallen, en op maar een paar plekken vooruitgang boeken, en daarna doodleuk doen alsof het nooit de bedoeling was om dat hele land onder de voet te lopen.

Maar misschien wil je ff double downen; en hier verkondigen dat kherson stad bezetten ook nooit de bedoeling was, dat deden ze ook alleen maar om "een signaal" af te geven, vandaar dat ze daarna zich ook "tactisch terug hebben getrokken"?
Waar ben je op uit met deze persoonlijke aanval en ik snap ook niet goed dat je in mijn posts iets beleest als propaganda of laat staan, downplayen.

Ik geef slechts weer dat de Russen puur n en alleen (sws van oudsher) buffergebiedscontrole wil(de) hebben en het verhaal van whatever ideologie als uitgekraamd door een narcist wmb nauwelijks betekenis heeft.
In een veel eerder stadium had ik al een aangegeven dat je geen stad of land kunt bezetten dat zich niet wil laten bezetten.
Kiev in dit verband is veel te westers georinteerd om zo ja het ingenomen zou worden, dan - anders dan een rokende puinhoop - bezet had kunnen blijven.
pi_210149794
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:10:27 #142
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210149847
quote:
15s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:59 schreef Vallon het volgende:
Waar ben je op uit met deze persoonlijke aanval en ik snap ook niet goed dat je in mijn posts iets beleest als propaganda of laat staan, downplayen.
Het is feitelijke weergave van wat je doet, en hoe zich dat verhoud tot wat het kremlin zegt.

Dat mijn opmerking daarover je niet bevalt is jammer voor je, maar dat is geen persoonlijke aanval.

Als je niet wil horen dat je het kremlin napraat, moet je het kremlin niet napraten.
&lt;signature here&gt;.
pi_210149897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
zegt die Solovyov nu ??

Kim il Un and his buddy dictator in The Kremlin

Dictator is nu kennelijk een geaccepteerde benaming voor Poetin in Ruzzia
Volgens mij was hij aan het oplezen wat Westerse bronnen hun noemden. Al is het nog steeds glad ijs natuurlijk.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:14:41 #144
pi_210149918
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:16:00 #145
323876 michaelmoore
pi_210149939
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 21:13 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Volgens mij was hij aan het oplezen wat Westerse bronnen hun noemden. Al is het nog steeds glad ijs natuurlijk.
Ik heb het idee dat de Russische bovenlaag die vrijage met de ergste dictator van de wereld niet leuk vinden
Hier zet Rusland zichzelf op gelijk niveau met Noord Korea, ofschoon wij dat al wisten
pi_210150076
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nope, de industrieel militaire complexen van met name de VS
Heb je hier een bron voor?
quote:
en Rusland
:?
quote:
harken bergen met geld binnen.
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:23:25 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210150077
Tijdje geleden dat de dam is opgeblazen, water moet nu wel zo gezakt zijn dat ze massaal met zwaar materieel het water kunnen oversteken.
twitter
pi_210150168
twitter
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:28:48 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210150182
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Russen hadden verwacht dat de inval in Oekrane een herhaling van zetten ging worden van hun inval in Tsjechoslowakije in 1968 inclusief een luchtbrug en tankcolonne richting de hoofdstad en het vervangen van de zittende regering door pro-Russische marionetten.
Een gedacht zal ongetwijfeld zijn geweest om de democratisch gekozen regering op aloude Sovjet wijze te kunnen vervangen.
Een aanpak dat imo alleen maar kan, kon (en zal) mislukken. Iemand die vrij wil zijn om te kiezen zal daar altijd naar blijven streven. Dan biedt een democratie meer mogelijkheden dan zich te moeten onderwerpen aan een dictatuur van een op een paard zittende narcist die een groepje oligarchen bewaterd.

Ik denk dat Russische hoofdreden naast afleiden van binnenlandse issues vooral n van economische aard is/was om zo controle te kunnen (blijven) hebben over macht, grondstoffen en het gebied als buffer af te grendelen.
Als gezegd had Rusland niet verwacht dat ze zouden worden belemmerd in de uitvoering van die op het oog, eenvoudige aanpak (door boe te roepen en stoelen in te pikken).
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:44:50 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210150468
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hup, alleen stuitte men op weerstand.
En dat stond niet in de planning.

Vraag me af wat Poetin met Erdogan gaat/heeft bespro/eken, zou het alleen de graan deal zijn of zou er ook meer op tafel komen.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:44:54 #151
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210150471
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 21:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is feitelijke weergave van wat je doet, en hoe zich dat verhoud tot wat het kremlin zegt.

Dat mijn opmerking daarover je niet bevalt is jammer voor je, maar dat is geen persoonlijke aanval.

Als je niet wil horen dat je het kremlin napraat, moet je het kremlin niet napraten.
Geen idee wat/waar je in mijn lezing of posts ziet als Kremlin praat, dat ik toch wel ervaar als vervelende aantijging die je beter kunt laten omdat geen discussie mogelijk is over dis/kwalificaties.

Wil je toelichten waar en hoe je dat ergens "napraten van het Kremlin" dan ziet, beleest of ervaart ?
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:46:07 #152
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210150497
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:37 schreef Delenlill het volgende:
https://newsukraine.rbc.u(...)reas-1691054038.html
Rusland is mogelijk overgegaan op het werven van vrouwelijke gevangenen voor de oorlog. Daar ze volgens de Russen veel gevoeliger zijn voor Russische propaganda dan de mannelijke gevangenen. En dus gretiger zijn om mee te vechten.

(Artikel verwijst naar een Russische Telegram kanaal als bron. Dus ik neem het nu nog niet als een vaststaand feit aan. Ook daar ik geen Telegram heb. Al zal het me eerlijk gezegd niks verbazen. De Russen zijn erg wanhopig voor soldaten/kanonnenvoer)
Voor de verandering eens erg inclusief van de Russen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:48:53 #153
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210150562
Gast is flink geraakt

https://www.reddit.com/r/(...)dic_pointed_out_the/

Russian military medic pointed out the dangerous consequences of US-supplied clustered bombs deployed by the Ukrainian Army against personnel of the Russian Armed Forces.

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 03-08-2023 22:06:12 ]
  donderdag 3 augustus 2023 @ 22:08:47 #154
56749 BlaZ
pi_210150834
quote:

[..]
Wat niet was verwacht dat het Westen het niet nog eens over "haar" kant zou laten gaan en zich schijnheilig protesterend zou gaan warmen aan o.a. NordStream de gas-pijplijn.
Dit blijkt niet uit de oorspronkelijke invasieplannen. Het oorspronkelijke plan ging uit van de inname van het oude Novorossiya. Dit is duidelijk op te maken aan de hand van de aanvallen richting Nova Odesa in het begin van de oorlog. Ook de gelekte plannen gingen uit van de controle van gebied in de richting van Moldavi.
pi_210150854
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 21:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Gast is flink geraakt

Russian military medic pointed out the dangerous consequences of US-supplied clustered bombs deployed by the Ukrainian Army against personnel of the Russian Armed Forces.
Is dat wel clustermunitie? En niet "HIMARS" (Tungsten) M30A1? Of gewone fragmenten van HE?

Die hele subreddit staat vol met russische gruwelen, als je op "New" sorteert.

:{
pi_210150857
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 21:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Gast is flink geraakt

die kan niet meer vechten :)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210150902
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
die kan niet meer vechten :)
Paar pleisters & go with the flow
pi_210150934
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 21:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Is het alweer mislukt? :O
Hangt er vanaf wat je verwachtingen zijn. Een snelle doorbraak van de russische linies is uitgebleven tot nu toe. Voor de NAVO lidstaten lijkt het me van belang de tijd te krijgen de wapenproductie weer op de rails te krijgen. De VS is ondertussen wel zover na bijna 2 jaar. Europa heeft daar minstens 4 jaar voor nodig, dus als het ff kan de oorlog nog minimaal circa 2 jaar rekken. Kans is aanwezig in een noord-zuid korea situatie te belanden maar dat is ook geen groot probleem. ZK is een moderne economische en militaire macht geworden die er wezen mag. Dus als een oorlog niet stopt kan je evengoed economische en militair ontwikkelen, zie ook Israel.
pi_210150975
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wat je verwachtingen zijn. Een snelle doorbraak van de russische linies is uitgebleven tot nu toe. Voor de NAVO lidstaten lijkt het me van belang de tijd te krijgen de wapenproductie weer op de rails te krijgen. De VS is ondertussen wel zover na bijna 2 jaar. Europa heeft daar minstens 4 jaar voor nodig, dus als het ff kan de oorlog nog minimaal circa 2 jaar rekken. Kans is aanwezig in een noord-zuid korea situatie te belanden maar dat is ook geen groot probleem. ZK is een moderne economische en militaire macht geworden die er wezen mag. Dus als een oorlog niet stopt kan je evengoed economische en militair ontwikkelen, zie ook Israel.
Dat is niet heel on realistisch. Alleen zal de EU wel financieel moeten blijven steunen aangezien de export lastig zal blijven voor Oekrane.
pi_210150977
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:12 schreef myShizzle het volgende:

[..]
Paar pleisters & go with the flow
Zijn ze dan vergeten de tungsten kogeltjes in de ricine te dopen :X
  donderdag 3 augustus 2023 @ 22:21:38 #161
pi_210151022
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het lijkt me het beste Rusland zo snel mogelijk kapot te laten gaan en niet de kans te geven om na een frozen conflict een leger op te bouwen en het nog eens te propberen.
pi_210151106
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het lijkt me het beste Rusland zo snel mogelijk kapot te laten gaan en niet de kans te geven om na een frozen conflict een leger op te bouwen en het nog eens te propberen.
Hoe wil je dat doen dan?
  donderdag 3 augustus 2023 @ 22:26:24 #163
pi_210151119
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoe wil je dat doen dan?
Ukraine volpompen met wapens en ze de vrije hand geven. .
  donderdag 3 augustus 2023 @ 22:26:38 #164
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_210151121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ruble / Euro
[ afbeelding ]
Afgezet tov de hoeveelheid wartaal die jij hier post was het idd een druppeltje op een gloeiende plaat
pi_210151140
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Welke wapens?
  donderdag 3 augustus 2023 @ 22:28:52 #166
pi_210151160
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:27 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Welke wapens?
Er is nog genoeg. Nog zeker 450 HiMARS bijvoorbeeld.
pi_210151245
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er is nog genoeg. Nog zeker 450 HiMARS bijvoorbeeld.
Daar een paar meer van zou geen kwaad kunnen.

Maar je kan natuurlijk niet zomaar van alles die kant op plempen en dan maar zien dat Oekrane zich ermee redt.

Zonder luchtoverheersing is het gewoon lastig om de Russen terug te dringen. En luchtoverheersing verkrijgen vergt veel tijd en materiaal.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 22:33:31 #168
pi_210151272
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:32 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Daar een paar meer van zou geen kwaad kunnen.

Maar je kan natuurlijk niet zomaar van alles die kant op plempen en dan maar zien dat Oekrane zich ermee redt.

Zonder luchtoverheersing is het gewoon lastig om de Russen terug te dringen. En luchtoverheersing verkrijgen vergt veel tijd en materiaal.
Terwijl we werken aan luchtoverheersing kunnen we de rest vast sturen. Er is geen enkele reden om, te treuzelen.
pi_210151312
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wat een fantasie zeg.
pi_210151342
whoops
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210151362
twitter
pi_210151446
quote:
in dit topic werd een maand geleden al gepost dat Oekraine westerse tactieken had losgelaten. Rob loopt erg achter als hij de mainstream media nodig heeft
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210151490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
in dit topic werd een maand geleden al gepost dat Oekraine westerse tactieken had losgelaten. Rob loopt erg achter als hij de mainstream media nodig heeft
Ja, Okerinae heeft welgeteld 1 aanval gedaan met tientallen Leopards en Bradley's in 1 aanval in het begin, en sindsdien niet meer.

Ik snap niet waarom dit iedere keer weer ter sprake komt.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 22:46:33 #174
323876 michaelmoore
pi_210151536
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:26 schreef kibo het volgende:

[..]
Afgezet tov de hoeveelheid wartaal die jij hier post was het idd een druppeltje op een gloeiende plaat
je mag me er gerust op attenderen hoor, als ik iets post dat niet klopt
pi_210151553
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Terwijl we werken aan luchtoverheersing kunnen we de rest vast sturen. Er is geen enkele reden om, te treuzelen.
Yeah, zo werkt het niet.
pi_210151675
- stop hiermee -

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 03-08-2023 22:57:45 ]
pi_210151702
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Himars raketten zijn beperkt in productievolume, daar zijn dus geen grote aantallen van beschikbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 03-08-2023 23:48:12 ]
pi_210151781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Himars raketten zijn beperkt in productievolume, dat wordt al van 144 per dag naar 288 per dag opgeschroeft maar daar zijn dus geen grote aantallen van beschikbaar.

Lijkt me niet per dag toch? Dat zijn namelijk wel flinke aantallen. Dan kan je Oekrane er zo 1000 per week sturen, dat is echt veel.
pi_210151802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:41 schreef Mortaxx het volgende:

De NY Times is wel ff van een ander niveau dan wat hier in deze reeks geroepen wordt natuurlijk.

Anyway, als je dat artikel leest is alles terug te voeren op de veel te korte training op alle niveaus en op alle middelen... Goh...
pi_210151837
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Lijkt me niet per dag toch? Dat zijn namelijk wel flinke aantallen. Dan kan je Oekrane er zo 1000 per week sturen, dat is echt veel.
Ik heb het fout inderdaad. 14.000 per jaar, dat is 38 per dag.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 23:12:41 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210151868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:43 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, Okerinae heeft welgeteld 1 aanval gedaan met tientallen Leopards en Bradley's in 1 aanval in het begin, en sindsdien niet meer.

Ik snap niet waarom dit iedere keer weer ter sprake komt.
En als ze wel aanvallen is het ook niet goed want dan gaan er westerse spullen kapot :')
pi_210151878
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210151883
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
De NY Times is wel ff van een ander niveau dan wat hier in deze reeks geroepen wordt natuurlijk.

Anyway, als je dat artikel leest is alles terug te voeren op de veel te korte training op alle niveaus en op alle middelen... Goh...
Had jij eerder niet aangegeven dat gedegen trainingen veel langer nodig hebben?
Vakman pur sang
pi_210151897
quote:

[..]

Er staat in de NYT vast niet dat we vooral meer spul die kant op moeten slepen zeker?

Heb jij trouwens toevallig nog Russen staan Ipponnen ? Of denk ik bij ophef binnen defensie nu te snel aan jou?
pi_210151914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Er staat in de NYT vast niet dat we vooral meer spul die kant op moeten slepen zeker?

Heb jij trouwens toevallig nog Russen staan Ipponnen ? Of denk ik bij ophef binnen defensie nu te snel aan jou?
Rare opmerking zeg. :{
Vakman pur sang
pi_210151948
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rare opmerking zeg. :{
Defensie heeft deelgenomen aan een judotoernooi waar ook Russen aan meededen, vandaar.
pi_210151992
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:14 schreef Lospedrosa het volgende:

Had jij eerder niet aangegeven dat gedegen trainingen veel langer nodig hebben?
Dat heb ik meerdere malen lopen verkondigen maar dat werd hier door een aantal figuren weggehoond (wie de schoen past loopt het lekkerst). Maar ik heb geen zin om die discussie weer opnieuw te voeren aangezien me dat destijds de motivatie van het posten aardig had ontnomen.

Ik hoop alleen dat het kwartje bij sommigen nu eens gaat vallen dat je er niet bent met een paar weekjes training met en op peppie spulletjes.

Het is helaas wel een enorm dure les voor Oekraine.
pi_210152012
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat heb ik meerdere malen lopen verkondigen maar dat werd hier door een aantal figuren weggehoond (wie de schoen past loopt het lekkerst). Maar ik heb geen zin om die discussie weer opnieuw te voeren aangezien me dat destijds de motivatie van het posten aardig had ontnomen.

Ik hoop alleen dat het kwartje bij sommigen nu eens gaat vallen dat je er niet bent met een paar weekjes training met en op peppie spulletjes.

Klopt dat herinner ik me nog goed. Toch mooi dat een vakman gewoon gelijk krijgt tegen de roepers aan wal. ^O^
Vakman pur sang
pi_210152019
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Nee, heb verlof. En verder heb ik een broertje dood aan die Defensie Topsport Organisatie.

Edit: Ik was ook in de veronderstelling dat die club onder Hillen al was wegbezuinigd. Blijkbaar nieuw leven ingeblazen?

[ Bericht 8% gewijzigd door AchJa op 03-08-2023 23:31:29 ]
pi_210152064
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je vecht met het leger dat je hebt, niet met het leger dat je wilt hebben.

Natuurlijk is meer training beter, maar Oekraine kan niet jaren wachten totdat alle eenheden helemaal 100% getraind zijn.
pi_210152074
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, heb verlof. En verder heb ik een broertje dood aan die Defensie Topsport Organisatie.
Haha, oja, ik had je afkeer van Snuifje noemde je hem (?), moeten herinneren.
pi_210152082
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:30 schreef oheng het volgende:

[..]

Natuurlijk is meer training beter, maar Oekraine kan niet jaren wachten totdat alle eenheden helemaal 100% getraind zijn.
En daarom lopen dingen zoals dingen lopen.
En dat is niet hoe men hier graag dingen ziet.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 23:34:52 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210152100
twitter
pi_210152133
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:32 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Weet ik niet of ze met meer training het beter hadden gedaan, dat is makkelijk praten. De situatie is daar vrij specifiek.
Maar daarom gaan de trainingen ook door. Het is geen statische situatie.
pi_210152140
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:30 schreef oheng het volgende:

Correct. Dus moet je ze geen nieuwe kunstjes aan willen gaan leren. Zorg dat ze beter worden in hun vertrouwde optreden met vertrouwd materiaal...

Dezelfde discussie loopt nu natuurlijk weer met de F16's. Paar uurtjes conversie en gaan met die banaan is de opvatting bij sommigen. Maar zo werkt het simpelweg niet.
pi_210152166
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Correct. Dus moet je ze geen nieuwe kunstjes aan willen gaan leren. Zorg dat ze beter worden in hun vertrouwde optreden met vertrouwd materiaal...

Dezelfde discussie loopt nu natuurlijk weer met de F16's. Paar uurtjes conversie en gaan met die banaan is de opvatting bij sommigen. Maar zo werkt het simpelweg niet.
Maar ze hadden een jaar geleden ook al kunnen beginnen met oefenen met de F16.
pi_210152188
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:37 schreef oheng het volgende:

[..]
Weet ik niet of ze met meer training het beter hadden gedaan, dat is makkelijk praten. De situatie is daar vrij specifiek.
Maar daarom gaan de trainingen ook door. Het is geen statische situatie.
Nee, maar men heeft gewoon het leger niet om grote stappen te kunnen zetten.
En dat hoeven we ook niet te verwachten.
pi_210152189
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Of 9 jaar geleden
Vakman pur sang
pi_210152224
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Daar wel mee eens.
Die dingen kunnen ook na de oorlog van pas komen.
pi_210152230
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat hadden NAVO troepen anders gedaan als ze dezelfde spullen ter beschikking hadden en deze situatie?
  donderdag 3 augustus 2023 @ 23:51:29 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210152315
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit blijkt niet uit de oorspronkelijke invasieplannen. Het oorspronkelijke plan ging uit van de inname van het oude Novorossiya. Dit is duidelijk op te maken aan de hand van de aanvallen richting Nova Odesa in het begin van de oorlog. Ook de gelekte plannen gingen uit van de controle van gebied in de richting van Moldavi.
Ik ken verder niet de invasieplannen en ik denk dat die ondertussen bij het oude papier liggen.

Zelf denk ik dat Rusland primair uit is/was op het oostelijk deel en zo ook het gebied van de Azov af te palen.
Dat Rusland het Zuiden (Novorossiya/NieuwRusland) en daarmee ook alle havens kan/kon controleren ligt - ook historisch - voor de hand.

Hieronder een beetje (in rood, naast natuurlijk de Krim ivm Zeetoegang) wat de Russen naar mijn idee van de Oekrane effectief voor ogen stond en wmb staat. Het gebied Noord/Westen (grijs) zou ze qua betekenis/waarde eigenlijk imo aan hun kont roesten.
<-->
(bron plaatjes voor context: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Rusland_(confederatieproject) )
Hier ook een wiki plaatje met de afbeelding waar in Oekrane Russisch dient als moedertaal en daarmee ws ook het sentiment wat meer op de Russisch hand zal (b)lijken te zijn. Dit stemt wmb goed overeen met de feitelijk doelstellingen die de oorlog (heeft): annexeren van oosten en afgrendelen van de zee(n)

bron: wiki (Hoe blauwer, des te meer Russisch taal cq sentiment).

Kern van mijn betoog was dat Rusland ansich, feitelijk weinig interesse (noch strategisch nut) heeft in en aan het westen van Oekrane. Dat Rusland het als bonus onder controle wil(de) krijgen, is wiedes. Echter westen van Oekrane heeft meer een westers sentiment en het zou verrekte lastig te zijn dat om te gaan turnen naar Russisch gedachtegoed.

Om heel Oekrane tegen haar wil te bezetten zou Rusland dan naast vervangen leidende elementen, minimaal iets van 500.000 eigen ordetroepen hebben moeten stationeren. Ik zie niet goed, hoe dat op termijn vol te houden is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 04-08-2023 00:15:51 ]
  donderdag 3 augustus 2023 @ 23:56:54 #203
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210152390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je mag me er gerust op attenderen hoor, als ik iets post dat niet klopt
Nah, je onzin werd ter discussie gesteld door een user waarvan ik weet dattie praktijkervaring heeft in het brandende boot-topic. Maar dat kon je bijzonder slecht handlen. Daar ben je voor mij wel zo grandioos hard door het ijs gezakt dat ik je niet meer serieus kan nemen.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:01:50 #204
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210152452
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Edit: Ik was ook in de veronderstelling dat die club onder Hillen al was wegbezuinigd. Blijkbaar nieuw leven ingeblazen?
Bemerk ik zomaar een edit.
Hier is de link:

https://nos.nl/l/2485266

Volgens mij niet zozeer topsport. Of het nuttig is.. lijkt me toepasselijker voor veteranen, nu krijg je situaties zoals die met Rusland, wat dan weer ingaat tegen het doel van zo’n toernooi, maar dat kan ik dan weer helemaal verkeerd opvatten.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:03:53 #205
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210152470
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nah, je onzin werd ter discussie gesteld door een user waarvan ik weet dattie praktijkervaring heeft in het brandende boot-topic. Maar dat kon je bijzonder slecht handlen. Daar ben je voor mij wel zo grandioos hard door het ijs gezakt dat ik je niet meer serieus kan nemen.
Ervaring met een brandende boot-topic heeft iedereen zo opgelopen.

Maar dat is te flauw zeker? :P
pi_210152491
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Toch zie je het Oekrainsche leger langzaam groeien. Van handheld Stinger/Javelins/AT-4 etc in het begin, tot langzaamaan F-16's.

De logistieke nachtmerrie voor Oekraine vanwege hun kakofonie aan materiaal is natuurlijk wel een probleem, maar vroeg of laat leren ze daar toch -min of meer- mee omgaan.

Hoe is rusland gegroeid sinds februari 2022?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:12:03 #207
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210152558
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:06 schreef oheng het volgende:

[..]
Toch zie je het Oekrainsche leger langzaam groeien. Van handheld Stinger/Javelins/AT-4 etc in het begin, tot langzaamaan F-16's.

De logistieke nachtmerrie voor Oekraine vanwege hun kakofonie aan materiaal is natuurlijk wel een probleem, maar vroeg of laat leren ze daar toch -min of meer- mee omgaan.

Man, wat Oekrane tot nu toe voor elkaar gebokst heeft is super ! Wat de bevolking over heeft voor vrede en zelfstandigheid zegt een hoop over de Oekraners en ook over de Russen.

Helaas is jarenlang een bepaalde doctrine inslijten niet iets wat je zomaar even doet.

Rustig aan je eigen krachten en de zwaktes van je tegenstander uitbuiten is het verstandigst lijkt me.
Daarom lijkt het me ook zo stug dat er een grote klap komt wat offensief betreft. De kans dat die misloopt is gewoon veel te groot.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:12:34 #208
pi_210152564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:44 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Wat hadden NAVO troepen anders gedaan als ze dezelfde spullen ter beschikking hadden en deze situatie?
Kijk eens naar de 2 Golf-oorlogen. De vijand volledig kapotbombarderen en met grondtroepen de restanten opruimen.

Oh, met dezelfde spullen?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:13:09 #209
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210152573
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Kijk eens naar de 2 Golf-oorlogen. De vijand volledig kapotbombarderen en met grondtroepen de restanten opruimen.
Dezelfde spullen !
pi_210152578
quote:

[..]

Mensen hebben echt heel veel moeit met gewoon op de inhoud reageren.
pi_210152660
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Bemerk ik zomaar een edit.
Hier is de link:

https://nos.nl/l/2485266

Volgens mij niet zozeer topsport. Of het nuttig is.. lijkt me toepasselijker voor veteranen, nu krijg je situaties zoals die met Rusland, wat dan weer ingaat tegen het doel van zo’n toernooi, maar dat kan ik dan weer helemaal verkeerd opvatten.
Blijf als defensie dan gewoon weg van zo'n toernooi als je weet dat daar ook Russische militairen aanwezig gaan zijn. :')
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:29:41 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210152666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:06 schreef oheng het volgende:

[..]

Initieel hadden ze (met groene mannetjes op Krim & Donetsk) iets van 42.000 km bezet om vervolgens met hun invasie nog eens 120.000 km meer te bezetten bron=wiki.
Hiervan zou volgens Blinken MinBu-USA inmiddels al door Oekrane reuters effectief de helft zijn terug veroverd. Kortom, er is zeker groei maar gezien alle inspanningen, lijkt het mij niet erg veel om hooguit 20% van Oekrane te kunnen terroriseren.
pi_210152670
quote:

[..]

Alleen een hele grote dombo zou zeggen dat het Oekraense leger met westers materiaal en enkele maanden training wel even alle gebieden terug zou veroveren.

Er speelt natuurlijk wel meer mee dan een gebrek aan training:

- Het Russische leger is enorm groot, voordat Rusland Oekrane binnenviel, dachten velen dat het Russische leger zich kon meten met het Amerikaanse (wat dus echt niet het geval is)
- De Russen hebben wel heel veel raketten/projectielen om af te vuren
- Het Oekraense leger heeft geen luchtoverwicht
- Verdedigen is makkelijker dan aanvallen, als je je ingraaft, kun je relatief eenvoudig standhouden
- Het Russische leger heeft geen ethische normen, ze duwen gemakkelijk duizenden mensen de gehaktmolen in, en het doden van burgers en kapotmaken van burgerdoelen interesseert ze ook niet

En los van dit alles, heeft Oekrane al verschillende successen geboekt, hebben de Russen veel gefaald, en groeien de Oekraners (met westerse steun) nog steeds in hun strijd.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:30:46 #214
56749 BlaZ
pi_210152672
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:51 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik ken verder niet de invasieplannen en ik denk dat die ondertussen bij het oude papier liggen.

Zelf denk ik dat Rusland primair uit is/was op het oostelijk deel en zo ook het gebied van de Azov af te palen.
Dat Rusland het Zuiden (Novorossiya/NieuwRusland) en daarmee ook alle havens kan/kon controleren ligt - ook historisch - voor de hand.

Hieronder een beetje (in rood, naast natuurlijk de Krim ivm Zeetoegang) wat de Russen naar mijn idee van de Oekrane effectief voor ogen stond en wmb staat. Het gebied Noord/Westen (grijs) zou ze qua betekenis/waarde eigenlijk imo aan hun kont roesten.
[ afbeelding ] <--> [ afbeelding ]
(bron plaatjes voor context: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Rusland_(confederatieproject) )
Hier ook een wiki plaatje met de afbeelding waar in Oekrane Russisch dient als moedertaal en daarmee ws ook het sentiment wat meer op de Russisch hand zal (b)lijken te zijn. Dit stemt wmb goed overeen met de feitelijk doelstellingen die de oorlog (heeft): annexeren van oosten en afgrendelen van de zee(n)
[ afbeelding ]

Kern van mijn betoog was dat Rusland ansich, feitelijk weinig interesse (noch strategisch nut) heeft in en aan het westen van Oekrane. Dat Rusland het als bonus onder controle wil(de) krijgen, is wiedes. Echter westen van Oekrane heeft meer een westers sentiment en het zou verrekte lastig te zijn dat om te gaan turnen naar Russisch gedachtegoed.

Om heel Oekrane tegen haar wil te bezetten zou Rusland dan naast vervangen leidende elementen, minimaal iets van 500.000 eigen ordetroepen hebben moeten stationeren. Ik zie niet goed, hoe dat op termijn vol te houden is.
Dat lijkt me een stuk duidelijker, en hier zijn we het volledig eens.
Er komt nog bij dat het westen van Oekrane dichter bevolkt is wat dus ook veel lastiger te controleren is, en daarnaast historisch gezien veel minder met Rusland in aanraking is geweest.

Zie als vergelijking; een kaart uit de periode voor WW-1 en het interbellum.

pi_210152676
quote:

[..]
Persoonlijke veto's daargelaten, is het wel zo dat de trend is dat de roebel continue aan waarde verliest (uiteraard niet dagelijks).
Ik lees iedere dag het russische financiele nieuws, en je ziet aan hun maatregelen dat ze de middelen niet meer hebben om met name de roebel onder de 100 per 1 dollar te houden.

Roebel is nu 104 roebel vs 1 Euro trouwens. :7

En ik las vanmiddag hier in het forum iets over russische olie naar India? Harstikke leuk, maar die worden betaald in de voorheen zwakke rupees, wat de rupee sterker maakt, rusland moet rupees kopen krijgt rupees en moet die vasthouden. Rusland zit met een rupee berg die ze niet kwijt kan. Feitelijk levert rusland voor jan lul olie naar India.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 04-08-2023 10:29:51 ]
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:31:54 #216
36431 bleiblei
pi_210152682
quote:

[..]
En nog steeds doen ze het verrekte goed tegen een zogenaamde top 2 leger van de wereld.

Kortom, ipv. Ze naar beneden te bullshitten. Zouden ze ook met de huidige resultaten de hemel in geprezen moeten worden.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:33:17 #217
36431 bleiblei
pi_210152686
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:30 schreef oheng het volgende:

[..]
Persoonlijke veto's daargelaten, is het wel zo dat de trend is dat de roebel continue aan waarde verliest (uiteraard niet dagelijks).
Ik lees iedere dag het russische financiele nieuws, en je ziet aan hun maatregelen dat ze de middelen niet meer hebben om met name de roebel onder de 100 per 1 dollar te houden.

En ik las vanmiddag hier in het forum iets over russische olie naar India? Harstikke leuk, maar die worden betaald in de voorheen zwakke rupees, wat de rupee sterker maakt, rusland moet rupees kopen. En rusland zit met een rupee berg die ze niet kwijt kan. Feitelijk levert rusland voor jan lul olie naar India.
Daar werd maanden geleden al actief over gepost in deze reeks. Dus is ook niet echt nieuws (voor zover het berhaupt waar is. Want ook dat weet niemand hier volgens mij).
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:34:05 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:35:49 #219
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210152696
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Alleen een hele grote dombo zou zeggen dat het Oekraense leger met westers materiaal en enkele maanden training wel even alle gebieden terug zou veroveren.

Mwa, men is te vaak veel te positief..
Iets realistischer zou het topic best zijn mogen.
pi_210152737
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Jouw analyse laat wel weg dat Rusland serieus geprobeerd heeft om Kiev te veroveren, om zo de controle over heel Oekrane te krijgen. Gezien de sterkte van de ingezette troepen een belachelijk idee (Rusland zette aanvankelijk zo'n 200.000 man in, alleen Kiev had voor de oorlog al een bevolkingsgrootte van 3 miljoen)

Ter herinnering nog even een kaartje van de progressie. Inclusief de belegering van Kiev.
pi_210152744
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Mwa, men is te vaak veel te positief..
Iets realistischer zou het topic best zijn mogen.
Men? Vaak?

Als je al voorbeelden hebt, zullen het vooral de uitzonderingen zijn.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:51:04 #222
56749 BlaZ
pi_210152764
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:30 schreef oheng het volgende:

[..]

En ik las vanmiddag hier in het forum iets over russische olie naar India? Harstikke leuk, maar die worden betaald in de voorheen zwakke rupees, wat de rupee sterker maakt, rusland moet rupees kopen. En rusland zit met een rupee berg die ze niet kwijt kan. Feitelijk levert rusland voor jan lul olie naar India.
Er zijn ook wel wat andere redenen aan te wijzen waarom de koersen lager staan.
1) Toegenomen volatiliteit gezien afgenomen liquiditeit in dollar-roebel handel; die is afgenomen van ~3 miljard naar ~1 miljard op dagbasis.
2) Lage energieprijzen dit jaar, hoewel recentelijk de ural handelsprijs weer is toegenomen naar 68,43.
3) Onrust vanwege Wagner opmars naar Moskou.
4) Hogere importkosten doordat tussenlanden ook wat moeten verdienen.
5) De lagere roebelkoers wordt waarschijnlijk ook gestimuleerd door de Russische overheid aangezien het de begrotingsinkomsten verhoogt zonder inflatie te veroorzaken.
6) Rusland en Indian handelen gebruikmakend van de Yuan, niet de Rupee.
zie:
https://www.india-briefin(...)ssian-oil-28776.html
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:53:23 #223
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210152779
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Men? Vaak?

Als je al voorbeelden hebt, zullen het vooral de uitzonderingen zijn.
:')
pi_210152789
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
:')
Kom maar door met je voorbeelden. :+
pi_210152830
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:12 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Man, wat Oekrane tot nu toe voor elkaar gebokst heeft is super ! Wat de bevolking over heeft voor vrede en zelfstandigheid zegt een hoop over de Oekraners en ook over de Russen.

Helaas is jarenlang een bepaalde doctrine inslijten niet iets wat je zomaar even doet.

Rustig aan je eigen krachten en de zwaktes van je tegenstander uitbuiten is het verstandigst lijkt me.
Daarom lijkt het me ook zo stug dat er een grote klap komt wat offensief betreft. De kans dat die misloopt is gewoon veel te groot.
Grotendeels met je post eens. Maar die grote Oekraense klap kan nog steeds komen. Echter kan zoiets ook jaren duren.

Uiteindelijk moesten de Sovjets ook vertrekken uit Afghanistan, en de Amerikanen uit Vietnam.

Er kan een moment komen dat de Russen de last van deze oorlog niet meer kunnen of willen dragen, voorwaarde is dan wel, dat het westen Oekrane militair blijft steunen.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 01:19:12 #226
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210152864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Kom maar door met je voorbeelden. :+
Moet ik je nu echt gaan wijzen op alle keren dat de russen door hun manschappen, materiaal, munitie, moraal, financin heen waren?

Of de keren dat Oekrane hun offensief starten waarna zaken zomaar echt heel snel zullen gaan. (Laatste keer heette het topic attack (3x).

Om de Russen wordt veel gelachen en als het fout gaat bij Oekrane dan bagatelliseert men.

Dit alles wordt natuurlijk ook wel gevoed door de vloggers op oa twitter die bij elke actie schreeuwen en pijlen trekken tot diep in Rusland.

Ik ben vaker deze zeiker, maar in mijn ogen heeft dit invloed op de nieuwswaarde van dit topic.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 01:23:58 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210152872
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:46 schreef luxerobots het volgende:
Jouw analyse laat wel weg dat Rusland serieus geprobeerd heeft om Kiev te veroveren, om zo de controle over heel Oekrane te krijgen. Gezien de sterkte van de ingezette troepen een belachelijk idee (Rusland zette aanvankelijk zo'n 200.000 man in, alleen Kiev had voor de oorlog al een bevolkingsgrootte van 3 miljoen)
Ik laat het niet weg maar neem/nam het niet mee als houdbaar element voor de onderliggende reden voor de inval.
De aanval richting Kiev was wmb naast simplistisch van aard, primair gericht om idd dan symbolisch de regeringszetel te kunnen bezetten om zo een marionet te kunnen neerplanten.

Destijds was en vond ik dat al een onzinnig plan omdat je geen (relatief modern) ontwikkeld land kunt bezetten door alleen haar hoofdstad over te nemen. De zetel van de macht in een "democratisch" land is weliswaar centraal georganiseerd maar is feitelijk individueel belegd op grond van het kiesstelsel.

Had Rusland vanuit de hoofdstad werkelijk zo de macht willen overnemen, had zij voor heel Oekrane alle overheid/onderwijs/militaire lagen moeten vervangen door haar gezinden. Voorts minimaal een bezettingsmacht van 500.000 of meer eigen troepen moeten neerzetten om dat ook als zekerheid af te kunnen gaan dwingen.
Er is buiten dat ver plassen, geen reden te bedenken waarom iemand - buiten idd grootsheidswaanzin - serieus zo heel Oekrane zou illen gaan onderwerpen. Dat kon 25 jaar leden misschien nog maar nu - eenmaal democratie geproefd hebbend - niet meer.

Dit als mijn reden waarom ik de inval van Kiev niet echt relevant acht(te) als middel om de controle kunnen hebben over lommerdrijke gebieden die van zichzelf al (wat) Russisch minded lijken te zijn.
pi_210153073
https://www.reddit.com/r/(...)content=1&utm_term=1

Iemand had het laatst over de putin jugend…
Nou die is verdomd oud!
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 05:07:04 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210153165
Oof...

https://www.reddit.com/r/(...)th_thermals_drops_3/
Ukrainian drone, equipped with thermals, drops 3 grenades onto a Russian soldier. The first two grenades are thrown away, but the third and final grenade successfully takes him out
pi_210153192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 01:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Moet ik je nu echt gaan wijzen op alle keren dat de russen door hun manschappen, materiaal, munitie, moraal, financin heen waren?

Of de keren dat Oekrane hun offensief starten waarna zaken zomaar echt heel snel zullen gaan. (Laatste keer heette het topic attack (3x).

Om de Russen wordt veel gelachen en als het fout gaat bij Oekrane dan bagatelliseert men.

Dit alles wordt natuurlijk ook wel gevoed door de vloggers op oa twitter die bij elke actie schreeuwen en pijlen trekken tot diep in Rusland.

Ik ben vaker deze zeiker, maar in mijn ogen heeft dit invloed op de nieuwswaarde van dit topic.
Dit.
pi_210153253
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 01:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Er is door weinigen beweerd dat de Russen door hun manschappen heen zijn.
- Wat betreft hun munitie is het een teken aan de wand dat de Russen inkopen doen in Iran en Noord-Korea.
- Wat betreft moraal is het duidelijk dat de Russen of gedwongen vechten, of dit voor het geld doen.
- En wat betreft de financin, is het duidelijk dat de Russische samenleving langzaam leeg gezogen wordt om de oorlog maar vol te kunnen houden.

quote:
Dit is door weinigen beweerd.

quote:
Om de Russen wordt veel gelachen en als het fout gaat
En waarom is dat erg?

quote:
bij Oekrane dan bagatelliseert men.
Er zijn toch ook users zoals jij die juist de successen van Oekrane bagatelliseren.

quote:
Op Twitter (tegenwoordig X) is men juist vaak opvallend pro-Russisch, maar daar hoor ik jou dan weer niet over.

quote:
Valt wel mee, mensen gebruiken fok om serieuze nieuwsberichten te bekijken, maar ook gewoon om te lachen en een lolletje te trappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 04-08-2023 06:57:11 ]
pi_210153383
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 06:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
- Wat betreft hun munitie is het een teken aan de wand dat de Russen inkopen doen in Iran en Noord-Korea.
- Wat betreft moraal is het duidelijk dat de Russen of gedwongen vechten, of dit voor het geld doen.
- En wat betreft de financin, is het duidelijk dat de Russische samenleving langzaam leeg gezogen wordt om de oorlog maar vol te kunnen houden.
[..]

[..]
En waarom is dat erg?
[..]
Er zijn toch ook users zoals jij die juist de successen van Oekrane bagatelliseren.
[..]
Op Twitter (tegenwoordig X) is men juist vaak opvallend pro-Russisch, maar daar hoor ik jou dan weer niet over.
[..]
Valt wel mee, mensen gebruiken fok om serieuze nieuwsberichten te bekijken, maar ook gewoon om te lachen en een lolletje te trappen.
Bron zo uit je losse pols.

Nou ja, dat is nou net zijn punt. Die uitspraken komen van propoganda YT kanalen.
Derk Sauer zegt heel wat anders over de moreel in Rusland. Kun je zeggen, is een lul, ja maar hij weet wel veel over Rusland en Moskou.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lospedrosa op 04-08-2023 08:02:27 ]
Vakman pur sang
pi_210153409
Sea drone attack reported on Russian Black Sea port of Novorossiysk
https://www.bbc.com/news/world-europe-66402046
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:52:40 #234
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210153444
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 06:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
[..]
En waarom is dat erg?
[..]

[..]
[..]
Deze mag jij me dan wel even tonen, waar deed ik dit?

Voor de rest gaan we een welles dan wel nietes discussie krijgen, waar ik niet echt de zin of tijd voor heb.

Essentie van mijn punt is dat nuance nogal ontbreekt. En dat vind ik jammer.
pi_210153590
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 07:44 schreef Aether het volgende:
Sea drone attack reported on Russian Black Sea port of Novorossiysk
https://www.bbc.com/news/world-europe-66402046
twitter

twitter

[ Bericht 7% gewijzigd door Anton91 op 04-08-2023 09:10:19 ]
pi_210153777
quote:

[..]
Link?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:10:08 #237
36431 bleiblei
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:14:01 #238
323876 michaelmoore
pi_210153880
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 03:21 schreef quirina het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)content=1&utm_term=1

Iemand had het laatst over de putin jugend…
Nou die is verdomd oud!
deze dames kijken alleen Russische TV
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:22:02 #239
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210153950
twitter
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:29:07 #240
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210154011
Ik post hier dit maar even, voor het nogal stupide volk dat echt denkt dat de enige factor training is.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210154157
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 07:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Deze mag jij me dan wel even tonen, waar deed ik dit?

Voor de rest gaan we een welles dan wel nietes discussie krijgen, waar ik niet echt de zin of tijd voor heb.

Essentie van mijn punt is dat nuance nogal ontbreekt. En dat vind ik jammer.
Bagetelisseren is misschien een groot woord.

Maar jij staat wel vooral langs de zijlijn om te wijzen waar het niet goed gaat voor Oekrane.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk al grote stappen gezet door het Oekraense leger, en die kunnen best opnieuw komen, vooral als de oorlog langer duurt en het westen Oekrane blijft steunen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nogmaals, zo'n klap kan best nog eens komen. Rusland moet gebieden continu verdedigen, en heeft in bezet gebied last van burgers/partizanen die niet bezet willen worden. Dan is het lastig om grote gebieden langdurig vast te houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 22:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als het westen zou willen, heeft Oekrane binnen 6 maanden het totale overwicht in de lucht (met onder andere F16's en Reaper drones).

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 04-08-2023 09:56:47 ]
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:51:53 #242
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210154258
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 09:22 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]
twitter
4045
onlogisch
pi_210154338
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 07:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bron zo uit je losse pols.

Nou ja, dat is nou net zijn punt. Die uitspraken komen van propoganda YT kanalen.
Derk Sauer zegt heel wat anders over de moreel in Rusland. Kun je zeggen, is een lul, ja maar hij weet wel veel over Rusland en Moskou.
Bron voor de munitie.
https://www.ft.com/content/96e1f526-ae3d-4cff-bc37-8f9dd7d5975f
pi_210154354
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 09:22 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]
Erg mooi.
pi_210154359
Die drones hebben een pokken ene afgelegd zeg

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:07:52 #246
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210154386
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:04 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
En ze hadden het geeneens door tot aan de impact lijkt het
4045
onlogisch
pi_210154509
quote:

[..]

En je ziet zelf ook wel dat Kiev niet in dat mapje van je zit of wel?
Je kent de historie van Kiev blijkbaar niet? En hoeveel die stad voor de Russen zou betekenen?
Dus dat is natuurlijk compleet onzin wat je zegt.
Dat ze het uiterste westen (Lviv bv) niet per se hoefden sure, maar Kiev is een hele belangrijke stad voor de Russen.

Dat is mislukt en daarna zijn de plannen pas aangepast naar gewoon pakken wat ze pakken kunnen. Ik denk niet eens dat daar een duidelijke gedachte en doelen achter zit.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:20:12 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210154511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:04 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Hangt niet veel schever dan de Fremantle gisteren. :)
pi_210154580
Ruski mir
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210154613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:30 schreef luxerobots het volgende:

- Het Russische leger is enorm groot, voordat Rusland Oekrane binnenviel, dachten velen dat het Russische leger zich kon meten met het Amerikaanse (wat dus echt niet het geval is)
Toch is het Russische leger puur qua mankracht groter dan het Amerikaanse leger.
Qua actieve troepen en reservisten.

Ik kan van de VS geen aantallen oproepbare mannen vinden, voor Rusland zou het inclusief nog dienstgerechtigden op een totaal van 35 miljoen uitkomen (aardig optimistisch maar goed).
VS komt op zo'n 2,2 miljoen met actief en reservisten, en daar dan nog alle oproepbare mannen bij.

Ps: Voor mensen weer gaan janken dit is puur op aantallen he, niet qua slagkracht.
pi_210154615
Vanaf deze pov lijkt hij nog verder gekanteld . Mogelijk toch zinken?
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:29:24 #252
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210154645
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:25 schreef Slayage het volgende:
Ruski mir [ twitter ]
Maar moraal is toppie, want derk sauer zegt het.

Ook een redelijk wantstaltig voorbeeld van de uitstekende moraal.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210154780
quote:
Dat geloof ik. Of dat betekend dat er zware munitie problemen zijn is nog onbekend. Er wordt nog veel geproduceerd daar.
Vakman pur sang
pi_210154854
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat geloof ik. Of dat betekend dat er zware munitie problemen zijn is nog onbekend. Er wordt nog veel geproduceerd daar.
Het zou natuurlijk raar zijn wanneer Rusland geen problemen zou hebben met de munitievoorraden. Er is nogal wat doorheen gejaagd. Ik las dat Rusland een eigen productie van ongeveer 1 miljoen artilleriegranaten per jaar heeft terwijl ze er vorig jaar ongeveer 10 miljoen doorheen gejaagd hebben. Dat is wel even vol te houden en die productie zal vast verdubbelen (minstens op papier) maar uiteindelijk wordt het toch wel lastig…
Wat je natuurlijk ook terugziet. Een jaar terug kon Rusland er 60.000 per dag afschieten, dat is nu gedaald tot onder de 10.000…
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:51:45 #255
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210154855
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:27 schreef Slayage het volgende:
Vanaf deze pov lijkt hij nog verder gekanteld . Mogelijk toch zinken? [ twitter ]
Als ie lek is kan er nog wel wat gebeuren.

Simon Stevin w/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Scheepsstabiliteit
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:52:21 #256
323876 michaelmoore
pi_210154863
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:20 schreef bianconeri het volgende:

Dat is mislukt en daarna zijn de plannen pas aangepast naar gewoon pakken wat ze pakken kunnen.

Ik denk niet eens dat daar een duidelijke gedachte en doelen achter zit.
Na de mislukte raid op Kiev

Is Poetin overgestapt om op Zuid Oekraine te claimen , aansluiting bij Moldova en dan verder langs de kust van de zwarte zee , naar Bulgarije

Poetin stopt nooit , never
het is gewoon dom landjepik
pi_210154938
quote:

[..]
Als je het buitenland niet meetelt. Zoals de kaarten er nu voorstaan heeft Rusland natuurlijk een voordeel. Manschappen artillerie.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:06:19 #258
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210155052
quote:

[..]
Dat is fijn maar ik krijg echt een punthoofd van dit geduid. Heel irritant als er iemand vrijwel elke dag fijntjes komt melden dat het "hier" maar kut en onrealistisch/wat dan ook is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210155108
Alweer een spontaan ontstaan brandje in Moskou?
twitter
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:12:30 #260
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210155128
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 09:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bagetelisseren is misschien een groot woord.

Maar jij staat wel vooral langs de zijlijn om te wijzen waar het niet goed gaat voor Oekrane.
[..]
Er zijn natuurlijk al grote stappen gezet door het Oekraense leger, en die kunnen best opnieuw komen, vooral als de oorlog langer duurt en het westen Oekrane blijft steunen.
[..]
Nogmaals, zo'n klap kan best nog eens komen. Rusland moet gebieden continu verdedigen, en heeft in bezet gebied last van burgers/partizanen die niet bezet willen worden. Dan is het lastig om grote gebieden langdurig vast te houden.
[..]
Als het westen zou willen, heeft Oekrane binnen 6 maanden het totale overwicht in de lucht (met onder andere F16's en Reaper drones).
Onzin, nogmaals het gaat mij om de nuance.

Het is een oorlog, daar is sowieso al niet heel veel positiefs aan.
En zo goed gaat het nou ook weer niet met die oorlog. Daar moet je gewoon niet blind voor zijn. Beide kanten verliezen veel en er is nog helemaal niets beslist.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:16:09 #261
pi_210155170
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:51 schreef KareldeStoute het volgende:
op papier
:lijstje: :9~
pi_210155183
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als je het buitenland niet meetelt. Zoals de kaarten er nu voorstaan heeft Rusland natuurlijk een voordeel. Manschappen artillerie.
Zoals de kaarten nu liggen zie ik Oekrane niet alle bezette gebieden bevrijden in ieder geval.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:17:00 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210155184
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 09:44 schreef luxerobots het volgende:

Als je MQ-9's al in 1 zin noemt met luchtoverwicht heb je er echt weinig van begrepen...
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:18:59 #264
pi_210155205
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zoals de kaarten nu liggen zie ik Oekrane niet alle bezette gebieden bevrijden in ieder geval.
Het is puur een kwestie van politieke wil. Oorlog is extreem duur. Rusland maakt geen kans tegen de economien van de EU en NATO.
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:19:48 #265
pi_210155215
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ook niet en ik denk eigenlijk dat Oekrane dat zelf ook wel weet. Wellicht dat dat in de toekomst veranderd door bijvoorbeeld een machtswisseling in ru, of weer zo'n wild verhaal als een coup, maar ze zullen tot het gaatje gaan. En terecht
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210155247
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je MQ-9's al in 1 zin noemt met luchtoverwicht heb je er echt weinig van begrepen...
Hoezo niet?

quote:
Luchtoverwicht is de militaire dominantie in de lucht boven een bepaald gebied, die het mogelijk maakt land-, zee- en luchtoperaties uit te voeren zonder dat de vijand zich hiertegen kan verdedigen, of waartegen de vijand zich slechts in beperkte mate kan verdedigen.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:24:48 #267
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_210155291
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:22 schreef luxerobots het volgende:
Hoezo niet?
Omdat het handig is om al een luchtoverwicht te hebben voordat je met je Reapers aankomt. Tenminste, als je er gehecht aan bent.
Ik ga naar huis.
pi_210155317
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ook niet en ik denk eigenlijk dat Oekrane dat zelf ook wel weet. Wellicht dat dat in de toekomst veranderd door bijvoorbeeld een machtswisseling in ru, of weer zo'n wild verhaal als een coup, maar ze zullen tot het gaatje gaan. En terecht
Het zal daar nu wel flink tekeer gaan in Kiev, bij de betreffende ministeries en legerleidingen.
Kan ik me zo indenken.
Vakman pur sang
pi_210155335
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:24 schreef nietzman het volgende:

[..]
Omdat het handig is om al een luchtoverwicht te hebben voordat je met je Reapers aankomt. Tenminste, als je er gehecht aan bent.
Reapers zijn niet gunstig om bommetjes af te werpen en ervoor te zorgen dat Rusland zich niet/minder goed kan verdedigen?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:28:42 #270
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210155368
quote:

[..]
Als je uiteindelijk elkaar beide aan het uitputten bent, telt op den duur wie de beste trainings-pipelines heeft, wie het beste materiel heeft, en wiens moraal het hoogst is.

Natuurlijk ook manschappen, maar als in de yugo oorlog bepaalde landen 5% van hun totale bevolking onder de wapenen kan brengen, kan oekraine dat ook, als dat moet.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:28:59 #271
pi_210155372
quote:

[..]
Alle partijen gaan tot het gaatje. Putin kan niet stoppen, dat is zijn einde. Het Westen kan ook niet stoppen. Kan jij je voorstellen na Buscha, dat we tegen Putin zeggen "Ach pak Ukraine maar, kunnen we weer gas kopen? Vergeten we alles wat er gebeurd is. "
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:29:02 #272
pi_210155373
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het zal daar nu wel flink tekeer gaan in Kiev, bij de betreffende ministeries en legerleidingen.
Kan ik me zo indenken.
Dat denk ik weer niet. Heb wel het idee dat de (leger)top weten wat ze doen en daar ook afwegingen in maken.
pi_210155376
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Reapers zijn niet gunstig om bommetjes af te werpen en ervoor te zorgen dat Rusland zich niet/minder goed kan verdedigen?
niet als ze al neergehaald worden door russische afweer en migs boven eigen land.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:29:19 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210155379
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:22 schreef luxerobots het volgende:
Hoezo niet?
Omdat de MQ-9 pas ingezet kan worden bij een volledige vrijheid van handelen in de lucht.

Zoals jij het opschrijft is de MQ-9 (samen met de F16) onderdeel bij het verkrijgen van het luchtoverwicht.
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:29:40 #275
pi_210155385
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Alle partijen gaan tot het gaatje. Putin kan niet stoppen, dat is zijn einde. Het Westen kan ook niet stoppen. Kan jij je voorstellen na Buscha, dat we tegen Putin zeggen "Ach pak Ukraine maar, kunnen we weer gas kopen? Vergeten we alles wat er gebeurd is. "
Zeker niet. Dat zou het morele failliet van het westen betekenen.
pi_210155401
twitter

Dit is natuurlijk vreselijke propoganda, we schieten eerst je halve land aan gort, maar hier een teddybeer :')
Vakman pur sang
pi_210155408
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Omdat de MQ-9 pas ingezet kan worden bij een volledige vrijheid van handelen in de lucht.

Zoals jij het opschrijft is de MQ-9 (samen met de F16) onderdeel bij het verkrijgen van het luchtoverwicht.
Ik denk eerder dat jij moeite hebt met lezen.

Zoek maar eens op wanneer je haakjes plaatst. En wat onder andere betekent.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:37:53 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210155492
Reaper drones hebben hoe dan ook niets met luchtoverwicht te maken want ze kunnen niet op ander vliegend tuig schieten

de Apache is net zo ongeschikt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210155499
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat denk ik weer niet. Heb wel het idee dat de (leger)top weten wat ze doen en daar ook afwegingen in maken.
Oekrane heeft al een flinke lijst ontslagen moeten doorvoeren voor de zuivering van corruptie.
Zie onderstaande bericht.
Bedenk me nu dat die nastaande van Zelensky Arestovich moet zijn geweest.
https://www.reuters.com/w(...)ignation-2023-01-24/

Ook top van de geheime dienst is zo’n beetje onlangs vervangen.
In dit licht denk ik dat de situatie na falen daar soms best gespannen kan zijn. Maar het is slechts gissen.
Vakman pur sang
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:39:29 #280
pi_210155509
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:37 schreef sp3c het volgende:
Reaper drones hebben hoe dan ook niets met luchtoverwicht te maken want ze kunnen niet op ander vliegend tuig schieten

Staat me bij dat ze die dingen wel wilden bewapenen.

Maar dan is het nog steeds geen goed idee nee.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:40:07 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210155517
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Staat me bij dat ze die dingen wel wilden bewapenen.

Maar dan is het nog steeds geen goed idee nee.
ja met hellfires en shit
pi_210155533
quote:

Luchtverdediging van de tegenstander uitschakelen heeft niets met luchtoverwicht krijgen te maken?

Bovendien was mijn zin zo niet bedoeld, het westen kan in no-time ervoor zorgen dat Oekrane luchtoverwicht heeft. Steun komt steeds in etappes en mondjesmaat op gang, dat is een probleem. Niet dat wij niet genoeg wapentuig hebben, bijvoorbeeld F16's, of Reapers, of vul iets anders in (vandaar het 'onder andere').
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:43:17 #283
pi_210155561
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja met hellfires en shit
Kun je toch mooi Roman in zn Kamaz opblazen
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:44:04 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210155575
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kun je toch mooi Roman in zn Kamaz opblazen
en terecht ook natuurlijk maar de migs blijven gewoon opstijgen
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:44:17 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210155581
voor zover ze dat kunnen
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:45:26 #286
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210155600
quote:
Nou ja, dat kan wel.

https://www.thedrive.com/(...)-air-to-air-missiles

Of het in de regel succesvol zal zijn is een andere vraag. Propellor aangedreven vliegmachines zijn nogal traag, ivm straaljagers.
&lt;signature here&gt;.
pi_210155614
Arestovych leeft nog wel! Zie dat hij praat over gebrek aan auto’s, mortieren en geweren.
En klaagt over de top.

twitter
Vakman pur sang
pi_210155632
Dat schip zinkt toch echt wel behoorlijk nu.
twitter
Vakman pur sang
pi_210155765
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 00:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Daar werd maanden geleden al actief over gepost in deze reeks. Dus is ook niet echt nieuws (voor zover het berhaupt waar is. Want ook dat weet niemand hier volgens mij).
Waar doel je specifiek op?

Hilarisch genoeg bericht RIA continue over de stijging van de dollar. Nieuwsbericht van een paar minuten geleden.

Maar ja, RIA bericht ook dat de aanval op Novorossyisk gestopt was, dus wat weten die lui nou.

[ Bericht 32% gewijzigd door oheng op 04-08-2023 12:10:44 ]
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:03:25 #290
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210155787
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat schip zinkt toch echt wel behoorlijk nu.
[ twitter ]
Hopelijk blokkeert ie straks de haven.
Maar goed ik zei al afgelopen week, zal me weinig verbazen als ze een schip raken..
En tadaaaaa.
pi_210156017
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maar goed ik zei al afgelopen week, zal me weinig verbazen als ze een schip raken..
En tadaaaaa.
Ik verbaasde me er vooral over dat ze niet veel meer schepen hadden geraakt.

Wordt nog leuk binnenkort, als Oekraine onderwater torpedo drones weet te maken.

RIP Zwarte Zee Vloot.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:28:03 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210156213
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:17 schreef oheng het volgende:

[..]

Wordt nog leuk binnenkort, als Oekraine onderwater torpedo drones weet te maken.

RIP Zwarte Zee Vloot.
Meeste liggen in de haven, en de haven word afgeschermd en dat maakt het lastig.

Maar Oekrane heeft nu 19 schepen tot zinken gebracht of uitgeschakeld.
Das niet slecht voor land wat niet echt een vloot heeft.
pi_210156214
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:17 schreef oheng het volgende:

[..]

RIP Zwarte Zee Vloot.
Denk dat het meerendeel van de naval drones kapot geschoten worden. Als zo'n naval drone in het verzier is van een turret denk ik dat er weinig kans van slagen meer is.
pi_210156280
quote:

[..]
Die kennen we wel, dankzij Loekasjenko:

quote:

[ afbeelding ]

Dat mag jij denken, maar dat verklaart de uitgebreide aanvalsassen niet. Indien Rusland geen interesse zou hebben in het westen/midden lijkt het me bepaald niet noodzakelijk om meerdere aanvalsassen richting Kyiv, de omgeving Krementsjoek en het westelijker gelegen Zjytomyr te lanceren.

De Russen wilden gewoon heel Oekrane hebben. Daar kan je tegenin brengen dat er geen aanvalsas richting Lviv gepland was, maar dat deel van Oekrane zou sowieso ten prooi aan Rusland zijn gevallen omdat het stukje West-Oekraine rondom Lviv een niet levensvatbare rompstaat zou zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2023 12:42:30 ]
pi_210156282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
Meeste liggen in de haven, en de haven word afgeschermd en dat maakt het lastig.

Ja, maar rusland moet nu een marine blokkade afdwingen. Dat lukt niet als je schepen 1 voor 1 tot zinken worden gebracht.
pi_210156289
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210156341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Denk dat het meerendeel van de naval drones kapot geschoten worden. Als zo'n naval drone in het verzier is van een turret denk ik dat er weinig kans van slagen meer is.
Ja, dat zie je ook in de video's van voorgaande aanvallen. Met machine geweren.

Het doet allemaal verrekte veel denken aan de kamikaze aanvallen van de jappen. Alleen dan veel en veel erger, omdat je hier nauwelijks tegen kunt verdedigen, er een onbeperkte stroom drones is, en degenen die de kamikaze uitvoeren telkens meer en meer ervaren worden. Dit in sterk contrast met de jappen destijds.
pi_210156356
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:32 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:37:40 #299
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210156377
quote:
[ twitter ]
Lijkt niet veel te veranderen.
Maar electronica en shit kan slecht tegen (zout-)water. Ding zien we voorlopig niet meer terug.

EDIT: hele ding kan niet tegen water. :P

pi_210156431
quote:
[ twitter ]
Onderzeeboot?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_210156591
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Onderzeeboot?
Helaas…dat kreng drijft nog..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')