abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juli 2023 @ 12:27:13 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209914890
quote:
VanMoof staakt 'tijdelijk' verkoop van fietsen

DEN HAAG (ANP) - Het Nederlandse e-bikebedrijf VanMoof heeft de verkoop van fietsen tijdelijk gepauzeerd, staat op de website van het bedrijf. Dat doet de onderneming naar eigen zeggen ,,om de productie en levering van bestaande bestellingen te kunnen inhalen."

De Amerikaanse nieuwssite TechCrunch meldt echter op basis van meerdere bronnen dat het bedrijf met financiële problemen kampt. VanMoof zou op zoek zijn naar nieuwe financiering om het hoofd boven water te kunnen houden. Volgens de bronnen zou al deze week een beslissing over het lot van VanMoof kunnen komen.

Bij VanMoof was dinsdagmiddag niemand bereikbaar voor commentaar. Volgens TechCrunch zou een aantal topmensen de onderneming inmiddels hebben verlaten.

De Amsterdamse fabrikant van elektrische fietsen maakte in mei vorig jaar nog bekend de voormalig topvrouw van Booking.com binnengehaald te hebben. Gillian Tans werd de nieuwe president van het e-bikebedrijf. Met die benoeming hoopte VanMoof verder te kunnen groeien. Maar TechCrunch meldt nu dat Tans het bedrijf stilletjes heeft verlaten. Wanneer precies is niet bekend.

VanMoof werd in 2009 opgericht door de broers Taco en Ties Carlier. Het merk heeft winkels in onder meer Amsterdam, Berlijn, Londen, New York, San Francisco en Tokio. In 2021 haalde VanMoof nog 128 miljoen dollar op in een investeringsronde om de productiecapaciteit te vergroten. Het opgehaalde bedrag voor investeringen liep daarvoor al op tot 182 miljoen dollar.
quote:
Geld weg, fiets weg: hoelang kunnen VanMoof-rijders nog doorfietsen?

Geld weg, fiets weg. En als hij nog rijdt, dan is het maar de vraag voor hoelang. Kopers van dure VanMooffietsen zitten nog weken in onzekerheid over hun aanschaf. Het vooruitzicht op een goede oplossing lijkt klein.

"Wie nu een VanMoof bezit, zit in een heel onfortuinlijke positie," zegt advocaat Sanne Depmann van juridisch dienstverlener DAS. "Het is een vervelende, onzekere periode. Er is nul garantie op geld. Zelfs als het bedrijf doorgaat of na een eventuele doorstart blijft bestaan, is de werking van de fietsen niet verzekerd."

Woensdag werd, na weken onzekerheid, uitstel van betaling verleend aan fietsenmaker VanMoof, nadat de hele dag al boze klanten voor de winkels stonden om hun fiets of hun geld terug te eisen. De rechtbank heeft bewindvoerder Jan Padberg aangesteld, die eerder onder meer de faillissementen van computerketen Mycom, amusementsgroep TEG (van ondernemer Marco Borsato) en reisbedrijf Travelbird heeft begeleid.

Die kans op terugbetaling of teruggave van de fiets is met het betalingsuitstel verkeken. "Surseance is afwachten," zegt een woordvoerder van de Consumentenbond. "Dat is heel vervelend voor die mensen die in onzekerheid zitten, maar het is niet anders. Alles is bevroren, er wordt niets betaald, juridische procedures liggen stil. De bewindvoerder onderzoekt nu of VanMoof te redden is en of daarvoor financiers kunnen worden gevonden. Daar zal binnen een of twee weken duidelijkheid over komen."

Volgens advocaat Depmann is de traditionele kopersbescherming met het uitstel van betaling vervallen. "Als je online een fiets hebt gekocht, betaald of aanbetaald, kun je volgens de wet gebruikmaken van herroepingsrecht. Dan mag je tot veertien dagen na de ontvangst van de fiets, maar ook in de periode daarvoor, zonder opgave van redenen de koop ontbinden. Dan moet het geld binnen twee weken worden terugbetaald."

VanMoof mag niemand betalen

"Door de surseance komt dat in de knel: het bedrijf mag niemand betalen. Je kunt de koopovereenkomst nu wel ontbinden, maar dat verandert niets." Bovendien: als veel mensen hun geld terug willen, kan dat voor de bewindvoerder mede aanleiding zijn om een faillissement door te zetten.

De Consumentenbond adviseert gedupeerden om vast golven te maken. "Het kan geen kwaad nu een brief naar VanMoof te sturen dat je je fiets of je geld terug wilt," aldus de zegsvrouw, "maar dat geeft je geen rechten of voorrang boven mensen die gewoon afwachten."

Loopt surseance uit op faillissement, dan wordt de situatie nog donkerder. "Dan zullen klanten de curator moeten vragen of hij de koopovereenkomst gestand doet," zegt Depmann. "Vaak zegt de curator van niet, wordt de overeenkomst ontbonden en ontstaat een vordering in het faillissement."

De kans dat de VanMoofkoper zijn geld dan nog terugziet, is verwaarloosbaar. "Bij faillissementen staan de fiscus, het UWV en eventuele geldschieters vooraan. Consumenten zijn de laatsten in de lijn."

Reparaties onzeker

Bij reparaties is de situatie mogelijk anders. "Het is onduidelijk of reparaties tijdens de surseance worden uitgevoerd. De taak van de bewindvoerder is nu eerst te onderzoeken of er een externe financier kan worden gevonden, zodat VanMoof zijn activiteiten kan voortzetten."

Gaat VanMoof failliet, dan kan het zijn dat de curator reparaties tijdens de eerste periode van het faillissement voortzet. Reparaties kunnen geld in het laatje brengen. Donderdag liet Kwikfit, dat pas onlangs als externe reparateur werd ingeschakeld, weten alleen reparaties uit te voeren als klanten cash afrekenen.

De vraag is wie het aandurft zijn fiets nog bij VanMoof te stallen. "Ik zou hem daar persoonlijk nu niet neerzetten," zegt de DAS-advocaat, "maar die fiets blijft jouw fiets, die behoort niet zomaar tot een faillissementsboedel. De spullen blijven daar nu even staan, maar op een gegeven moment zal een curator zeggen: je kunt je fiets nu ophalen." In dat geval zal de klant wel moeten aantonen dat de fiets zijn eigendom is, bijvoorbeeld met een factuur.

Voor de tevreden VanMoofrijder valt het doek langzamer. "Tijdens de surseance kan geen beroep worden gedaan op garantie en na een eventueel faillissement zal de levenslange garantie helemaal vervallen," aldus de woordvoerder van de Consumentenbond. "En de software en app zullen niet meer worden ondersteund."

Geen garantie

Maakt VanMoof na een faillissement een gehele of gedeeltelijke doorstart, dan is de nieuwe onderneming niet verplicht garantie, betalingen of andere afspraken na te komen; die blijven meestal achter in de failliete boedel.

Depmann: "Het is de vraag of een opvolgende partij bereid is om garantieverplichtingen en reparaties over te nemen en om de softwareontwikkeling voort te zetten." Dat lijkt onwaarschijnlijk, omdat dat vooral kostenposten zijn.

Ook als er niets kapotgaat, is de toekomst voor elke VanMoof onzeker. De fietsen reguleren de batterijen, de motor en het fietsslot via software. Een deel van die functies is ook via de app te bedienen, zoals het elektronische slot. De rijwielen blijven vooralsnog werken, maar doordat de ontwikkeling van software en app nu stilligt, is het onzeker hoe lang dat nog goed gaat.

Wees alert bij unieke producten

De teloorgang van VanMoof is volgens de Consumentenbond een waarschuwing voor iedereen die producten koopt die afhankelijk zijn van exclusieve software of apps. "Consumenten kiezen juist voor dat exclusieve. Maar als het misgaat dan zit je met de brokken."

"Dat zie je ook bij exclusieve auto's met unieke onderdelen. Of elektronica die alleen werkt met een app of met op maat gemaakte software. Als die niet meer wordt ondersteund, dan is het product waardeloos. Consumenten moeten dat bij aanschaf goed beseffen. Wees je ervan bewust dat je volledig afhankelijk bent van dat ene bedrijf."
quote:
Allerlaatste keer lachen om VanMoof

VanMoof hangt de fiets aan de haak

Je doet niemand een gunst met afgunst en buiten Amsterdam weet helemaal niemand wat VanMoof is (Sigrid Kaag met twee wielen, red.) maar tóch is er geen beter vermaak dan leedvermaak, met dat hautaine geleuter van de Gebroeders Vreselijk over 'alles boven de 12 miljoen is ballast' terwijl ze Ferrari-geld vragen voor een Renault Scénic met snufjes: behhh. 40 miljoen verlies in 2020, 82 miljoen verlies in 2021, 78 miljoen verlies in 2022, kredieten gebruiken om eerdere kredieten te herfinancieren gecombineerd met een krakkemikkig rijwiel met hoge haatfactor en een klantenservice uit de hel: dan fiets je dus omhoog op de Puy de Dome, zo rechtstreeks de krater in. En mogen we toch nog even lachen om al die lui die voor de deur van de VanMoof-shop staan, omdat hun fiets al weken aan de reparatiehaak hangt en straks mogelijk verkocht gaat worden met de inboedel? Mogen we nog even lachen om die peperdure fietsen die alleen met een app op slot kunnen, maar straks (als de server uit de lucht gaat) onbruikbaar zijn? Mogen we nog even lachen om die lui die nog een fiets van 3k in bestelling hebben staan EN DEZE MISSCHIEN NOG KRIJGEN? Ja hoor Calimero, dat mag. VanMoof, en al je prachtige gebruikers, bedankt voor het lachen.

[ Bericht 81% gewijzigd door AchJa op 16-07-2023 13:19:12 ]
  zondag 16 juli 2023 @ 12:28:13 #2
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209914896
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zie regelmatig een puber op een VanMoofje, maar nog veel meer pubers die die kromgebogen over hun stuur tegen de wind zichzelf een weg banen.
Maar liever dat nog, dan het bord voor de kop van de zakenman...
  zondag 16 juli 2023 @ 12:39:30 #3
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209914988
Wat bezielt je om zo'n waardeloze fiets aan te schaffen voor alleen het uiterlijk.
  Spellchecker zondag 16 juli 2023 @ 13:02:28 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209915224
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 12:39 schreef Jahr00n het volgende:
Wat bezielt je om zo'n waardeloze fiets aan te schaffen voor alleen het uiterlijk.
Wat bezielt mensen sowieso om spullen te kopen enkel vanwege het logo?
  zondag 16 juli 2023 @ 13:06:09 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209915254
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 12:39 schreef Jahr00n het volgende:
ik vind hem niet mooi ook, moet je mijn gazelle eens bekijken

12 versnellingen wat een techniek
de van moof schakel doos is steeds kapot en je ziet en niks aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209915365
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 13:02 schreef maily het volgende:

[..]
Wat bezielt mensen sowieso om spullen te kopen enkel vanwege het logo?
Dat vraag ik me ook altijd af bij mensen met peperdure (doch spuuglelijke) merkkleding als Balenciaga en Philip Plein.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Official ESF Kreviewer zondag 16 juli 2023 @ 14:13:43 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209915991
Wat bezielt mensen op een forum om iedereen over 1 kam te scheren?
  zondag 16 juli 2023 @ 15:19:05 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209916909
Closed source, eigen reparatiepunten, overpriced, populair bij hippe yuppen, Van Moof is eigenlijk Apple maar dan zonder kwaliteit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Official ESF Kreviewer zondag 16 juli 2023 @ 20:10:59 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209921050
Je hebt toch niet echt een leven als je dit soort dingen doet.

https://www.parool.nl/ps/(...)moe-worden~b1c1b8c5/
  zondag 16 juli 2023 @ 20:22:57 #10
323876 michaelmoore
pi_209921280
quote:
14s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef Kreator het volgende:

nou sinds mijn Gazelle chamonix weer terug is van de fietsenmaker, kan ik me dat wel goed voorstellen, als je goede benen hebt dan heb je helemaal geen accu nodig , gewoon een hogere versnelling en je gaat bijna net zo hard

afgezien van de irritatie dat je steeds dat ding moet opladen , mijn Gazelle Chamonix stap ik op en rij weg , zonder gepruts
En de Gazelle is nog mooi ook na 8 jaar

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 16 juli 2023 @ 20:36:10 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209921500
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou sinds mijn Gazelle chamonix weer terug is van de fietsenmaker, kan ik me dat wel goed voorstellen, als je goede benen hebt dan heb je helemaal geen accu nodig , gewoon een hogere versnelling en je gaat bijna net zo hard

afgezien van de irritatie dat je steeds dat ding moet opladen , mijn Gazelle Chamonix stap ik op en rij weg , zonder gepruts

[ afbeelding ]
We weten het nou wel, het is niet eens een elektrische fiets, dus simpelwet geen vergelijking of alternatief.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209921789
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Haha!
Wat is dit voor jank topic geworden joh. Vol met ouwe barrels. :D
pi_209923033
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 15:19 schreef -XOR- het volgende:
Closed source, eigen reparatiepunten, overpriced, populair bij hippe yuppen, Van Moof is eigenlijk Apple maar dan zonder kwaliteit.
Laat Apple nou net veel outsourcen, behalve de software.
pi_209925249
Het is natuurlijk een bepaald type yup dat hierdoor gedupeerd raakt. Ik denk dat dat ook de reden is dat er nu toch wat leedvermaak is bij sommigen vermoed ik.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209925374
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 07:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is natuurlijk een bepaald type yup dat hierdoor gedupeerd raakt. Ik denk dat dat ook de reden is dat er nu toch wat leedvermaak is bij sommigen vermoed ik.
Het type yup dat zomaar een paar ruggen uitgeeft aan zo'n fiets is inderdaad een beetje een ergerlijk type, bijna net zoals het type dat op een veertig jaar oud stalen ros wilt blijven zitten om als een soort don quichote tegen electrische windmolens staat te vechten. Dat fietsen zoveel puristen kan leveren, uniek.
-nee-
pi_209925376
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 08:25 schreef Eightyone het volgende:
12 jaar oud, anderhalf jaar gewerkt (voor zover dat op die leeftijd mag) & gespaard voor een VanMoof van 3500 euro, en nu - niks.

https://www.nu.nl/economi(...)-af-op-kalender.html
[..]

12-jarige in de spoelkeuken van een restaurant? Ik hoop voor Flor dat de arbeidsinspectie niet meeleest :') Hoe dan ook zal het wel een wijze les voor hem zijn, een beetje realiteitszin lijkt me wel deugd doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2023 08:23:27 ]
pi_209925548
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 08:21 schreef J.B. het volgende:

[..]
12-jarige in de spoelkeuken van een restaurant? Ik hoop voor Flor dat de arbeidsinspectie niet meeleest :') Hoe dan ook zal het wel een wijze les voor hem zijn, een beetje realiteitszin lijkt me wel deugd doen.
Inderdaad. Veel beter voor Flor om gewoon te fietsen op een normale fiets op zijn 12e. Compleet absurd om een kind van die leeftijd op een elektrische fiets van 3500 euro rond te laten rijden. Op die leeftijd moet je gewoon fietsen en je spieren en karakter ontwikkelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209925871
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Inderdaad. Veel beter voor Flor om gewoon te fietsen op een normale fiets op zijn 12e. Compleet absurd om een kind van die leeftijd op een elektrische fiets van 3500 euro rond te laten rijden. Op die leeftijd moet je gewoon fietsen en je spieren en karakter ontwikkelen.
Nou wil nú niemand meer een Vanmoof hebben, maar ze zijn erg herkenbaar aan hun design.

Een keer door een tunneltje met hangjongeren rijden en de 12 jarige had zijn dure fiets in mogen leveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 17-07-2023 10:01:01 ]
A murky, forgotten land.
pi_209925959
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 07:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit ook wel. Het type dat persé een vanMoof moet hebben, omdat je toch echt niet met een Declathonnetje kan aan komen bij je vrinden.
pi_209926038
In de materialistische wedloop met de buren heb je in sommige kringen simpelweg een VanMoof nodig om wat punten op het scorebord te kunnen zetten.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 17 juli 2023 @ 09:58:14 #21
545 dop
:copyright: dop
pi_209926093
Wat een gezeur man, ik ken een handje vol mensen die VanMoof rijden. Niet een daar van is grachtengordel of jup.
Vergeleken met andere ebikes is het ook geen heel dure fiets.
Dan verwacht in toch eerder een dure speedpedelec, Stromer bijvoorbeeld.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 17 juli 2023 @ 09:59:23 #22
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209926104
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In de materialistische wedloop met de buren heb je in sommige kringen simpelweg een VanMoof nodig om wat punten op het scorebord te kunnen zetten.
En/of een Birò (zo'n 13000 euro per stuk). Sommige schoolpleinen in Blaricum e.d. schijnen er vol mee te staan.

https://www.volkskrant.nl(...)e-stoep-af~b828a6c1/
pi_209926110
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:59 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En/of een Birò (zo'n 13000 euro per stuk). Sommige schoolpleinen in Blaricum e.d. schijnen er vol mee te staan.

https://www.volkskrant.nl(...)e-stoep-af~b828a6c1/
Ach die mensen hebben er de munnie voor.
pi_209926264
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja zoals het cliche gaat: we kopen dingen die we niet nodig hebben, van geld dat we niet hebben, om indruk te maken op mensen die we niet aardig vinden.
  maandag 17 juli 2023 @ 10:18:11 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_209926298
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Er zijn ook niet-elektrische fietsen van VanMoof.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juli 2023 @ 10:22:18 #26
323876 michaelmoore
pi_209926344
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Er zijn ook niet-elektrische fietsen van VanMoof.
Dan ging ik toch voor de Kalkhof met riemaandrijving

https://www.kalkhoff-bikes.com/nl_nl/kh0110007v2022-endeavour-8
pi_209926349
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:58 schreef dop het volgende:
Wat een gezeur man, ik ken een handje vol mensen die VanMoof rijden. Niet een daar van is grachtengordel of jup.
Vergeleken met andere ebikes is het ook geen heel dure fiets.
Dan verwacht in toch eerder een dure speedpedelec, Stromer bijvoorbeeld.
Amsterdamse fietspaden zijn niet gemaakt voor die krengen.
En elke VM owner die ik ken is yup
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 17 juli 2023 @ 10:37:56 #28
545 dop
pi_209926524
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Amsterdamse fietspaden zijn niet gemaakt voor die krengen.
En elke VM owner die ik ken is yup
Nederland is groter dan Amsterdam (gelukkig)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_209926621
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:37 schreef dop het volgende:

[..]
Nederland is groter dan Amsterdam (gelukkig)
Ook groter dan jouw vriendengroep, dat was een beetje het punt ;)
  maandag 17 juli 2023 @ 10:52:18 #30
545 dop
pi_209926645
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:49 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ook groter dan jouw vriendengroep, dat was een beetje het punt ;)
Joh echt, mijn punt daar mee was juist dat het niet alleen een juppen fiets is.
pi_209926696
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:52 schreef dop het volgende:

[..]
Joh echt, mijn punt daar mee was juist dat het niet alleen een juppen fiets is.
Het zijn design objecten waarbij de gewenste functionaliteit die een normale consument van een fiets verwacht uit het oog verloren was. In deze prijsklasse zullen er weinig onder modaal verdienden zo'n duur designobject aan kunnen schaffen.
  maandag 17 juli 2023 @ 11:02:45 #32
545 dop
pi_209926745
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het zijn design objecten waarbij de gewenste functionaliteit die een normale consument van een fiets verwacht uit het oog verloren was. In deze prijsklasse zullen er weinig onder modaal verdienden zo'n duur designobject aan kunnen schaffen.
Hou op, z'n ding heb je onder de ¤2500, en wat modaal betreft dat is ¤40.000 in een jaar.
De gemiddelde fabrieksarbeider verdient dat tegenwoordig.
Dat heeft echt niks met jup te maken.
Als je in een grote stad woont is een ebike praktischer en betaalbaarder dan een auto.

Het is helemaal geen duur design opject.
De gemiddelde Cortina,gazelle of welke andere ebike kost ook gewoon ¤2000+
pi_209926813
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:02 schreef dop het volgende:

[..]
Hou op, z'n ding heb je onder de ¤2500, en wat modaal betreft dat is ¤40.000 in een jaar.
Als je in een grote stad woont is een ebike praktischer en betaalbaarder dan een auto.

Je bestelde dit designobject voor onder de 2500 euro maar deze werd bij de meeste gedupeerden nooit geleverd. :{

Fabrieksarbeiders die 38.000 op jaar basis verdienen, als ik hier waar ik werk in de werkplaats rondloop zouden de meesten een gat in de lucht springen als ze zoveel zouden gaan verdienen. _O-
  maandag 17 juli 2023 @ 11:11:07 #34
323876 michaelmoore
pi_209926832
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:02 schreef dop het volgende:

[..]

\maar een goed afgestelde lichte fiets met 8 versnellingen fiets net zo makkelijk in de stad, een Ebike , pedelec is voor lange afstanden
Je moet hem wel steeds opladen en binnenzetten want electronica
  maandag 17 juli 2023 @ 11:16:56 #35
545 dop
pi_209926891
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je bestelde dit designobject voor onder de 2500 euro maar deze werd bij de meeste gedupeerden nooit geleverd. :{

Fabrieksarbeiders die 38.000 op jaar basis verdienen, als ik hier waar ik werk in de werkplaats rondloop zouden de meesten een gat in de lucht springen als ze zoveel zouden gaan verdienen. _O-
Je hebt wel door dat modaal staat voor doorsnee/gemiddeld.
Ben je dan al een juppie in jouw wereld?

Dat er nu niet geleverd wordt snapt iedereen.
Er zijn de afgelopen 15 jaar wel 200.000 van die krengen geleverd.
pi_209926959
Het design is eigenlijk ook best beroerd. Ik neem aan dat er geen bagagedrager opzit omdat anders het achterlicht geblokkeerd kan worden? Form over function.
  maandag 17 juli 2023 @ 11:26:32 #37
545 dop
pi_209926968
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
\maar een goed afgestelde lichte fiets met 8 versnellingen fiets net zo makkelijk in de stad, een Ebike , pedelec is voor lange afstanden
Je moet hem wel steeds opladen en binnenzetten want electronica
Ben ik het verder helemaal mee eens.
Maar kijk eens om je heen. Los van de VanMoof zie je in en om de stad tegenwoordig heel veel ebikes escooters en estepjes.
pi_209927002
Niemand beweert dat er alleen maar yuppen op fietsen.

Maar het is wel erg populair bij yuppen.
  maandag 17 juli 2023 @ 11:33:17 #39
545 dop
pi_209927055
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Niemand beweert dat er alleen maar yuppen op fietsen.

Maar het is wel erg populair bij yuppen.
Bitterballen, bier, biefstuk en snitsels ook.
Mijn punt is dat je niet speciaal type hoeft te zijn om z'n ding te hebben gekocht.
Ik ontken niet dat er ook juppen zijn die er op fietsen.
Wat is de reden om daar zo graag de nadruk op te leggen?

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 17-07-2023 11:39:29 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 17 juli 2023 @ 11:37:25 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209927111
De afgunst druipt er vanaf in dit topic.
  Official ESF Kreviewer maandag 17 juli 2023 @ 11:39:40 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209927141
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het design is eigenlijk ook best beroerd. Ik neem aan dat er geen bagagedrager opzit omdat anders het achterlicht geblokkeerd kan worden? Form over function.
Ik neem aan dat toen je 'bagagedrager vanmoof' googlede dat er ineens allerlei plaatjes kwamen van de fiets met bagagedrager? Of is het makkelijker om dingen aan te nemen zonder enige vorm van nadenken.
pi_209927162
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:16 schreef dop het volgende:

[..]
Je hebt wel door dat modaal staat voor doorsnee/gemiddeld.
Ben je dan al een juppie in jouw wereld?

Dat er nu niet geleverd wordt snapt iedereen.
Er zijn de afgelopen 15 jaar wel 200.000 van die krengen geleverd.

Er is sowieso een verschil tussen gemiddeld en modaal
Modaal en gemiddeld inkomen per leeftijd, opleidingsniveau en branche

Dat er nu niet geleverd wordt terwijl je maanden aan het lijntje bent gehouden dat is erg zuur voor een grote groep mensen die in de marketing van deze designers is getrapt.

Hoeveel fietsen van die 200.000 waren normale fietsen zonder motor?
pi_209927202
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:39 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik neem aan dat toen je 'bagagedrager vanmoof' googlede dat er ineens allerlei plaatjes kwamen van de fiets met bagagedrager? Of is het makkelijker om dingen aan te nemen zonder enige vorm van nadenken.
Zit er af fabriek een bagagedrager op ja of nee?
pi_209927227
Ach een gefrustreerde fanboy :')

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 19-07-2023 08:43:14 ]
A murky, forgotten land.
pi_209927258
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
Ach een gefrustreerde fanboy :')
Een miskoop van 3,5k is gewoon pijnlijk dus ik begrijp het ergens wel. Dus dan maar met het verstand op nul net doen alsof het een fantastisch product is.
pi_209927292
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:39 schreef Kreator het volgende:

[..]
Het is in ieder geval een verdienmodel overgenomen uit de auto industrie het basismodel relatief goedkoop aanbieden en elke optie voor een royale meerprijs aanbieden. Terwijl een bagagedrager natuurlijk iets is wat wij standaard in Nederland op stadsfietsen hadden zitten. Een speciaal sleuteltje moeten kopen om de hoogte van je zadel te kunnen verstellen. :')
  maandag 17 juli 2023 @ 11:49:54 #47
545 dop
pi_209927297
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er is sowieso een verschil tussen gemiddeld en modaal
Modaal en gemiddeld inkomen per leeftijd, opleidingsniveau en branche

Dat er nu niet geleverd wordt terwijl je maanden aan het lijntje bent gehouden dat is erg zuur voor een grote groep mensen die in de marketing van deze designers is getrapt.

Hoeveel fietsen van die 200.000 waren normale fietsen zonder motor?
Jij maakt de stelling dus ik zou zeggen maak hem eens hard met cijfers.
Ipv dat aan mij te vragen.
De VanMoof bezitters die ik ken rijden allemaal elektrisch.
En het overgrote deel wat ik in de stad zie is ook elektrisch. Dus ik zou zeggen de meerderheid

Natuurlijk is het nu zuur voor iedereen, daar zijn we het over eens

Ik weet verder prima wat modaal is dat is heel ver van Juppie
  Official ESF Kreviewer maandag 17 juli 2023 @ 12:08:17 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209927524
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:44 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Zit er af fabriek een bagagedrager op ja of nee?
Dat is een ander punt? Lul toch niet zo dom?

quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Een miskoop van 3,5k is gewoon pijnlijk dus ik begrijp het ergens wel. Dus dan maar met het verstand op nul net doen alsof het een fantastisch product is.
1800 euro. Wederom, een beetje dom.
pi_209927565
Even zonder dollen. Die VanMoof van 1800 euro. Hoeveel KM heb je er mee gefietst en heb je problemen gehad?
Zie bijvoorbeeld een defecte VanMoof S2 te koop voor 500 euro, waar 500 km op gefietst is. Dat was een fiets die 2 jaar terug 2000 euro gekost heeft.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_209927681
quote:
5s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:08 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dat is een ander punt? Lul toch niet zo dom?
[..]
1800 euro. Wederom, een beetje dom.
Waarom zit er af fabriek geen bagagedrager op?
  maandag 17 juli 2023 @ 12:41:29 #51
545 dop
pi_209927909
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Waarom zit er af fabriek geen bagagedrager op?
vroeger had elke fiets velgremmen stalen velgen 3omm banden een ringslot velgdymamo
Spatborden van blik en een jasbeschermer van goedkoop plastic. En van die fijne verlichting met een 3watt bolletje. En niet te vergeten z'n mooie vegroomde stalen bel
Vroeger was alles beter.
pi_209927958
Is er al een fundraiser gestart door iemand die nu de bakfiets weer van zolder moet halen?
pi_209928015
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:41 schreef dop het volgende:

[..]
vroeger had elke fiets velgremmen stalen velgen 3omm banden een ringslot velgdymamo
Spatborden van blik en een jasbeschermer van goedkoop plastic. En van die fijne verlichting met een 3watt bolletje. En niet te vergeten z'n mooie vegroomde stalen bel
Vroeger was alles beter.
Wat is je punt? Wat is er vooruitstrevend aan het achterwege laten van een bagagedrager? Je levert functionaliteit in. Wat ik mij dus afvraag is of dit uit veiligheidsoverwegingen is vanwege het achterlicht.
  maandag 17 juli 2023 @ 12:55:46 #54
545 dop
pi_209928065
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Wat is je punt? Wat is er vooruitstrevend aan het achterwege laten van een bagagedrager? Je levert functionaliteit in. Wat ik mij dus afvraag is of dit uit veiligheidsoverwegingen is vanwege het achterlicht.
google nu maar eerst eens naar een plaatje van een vanmoof met drager. voor je deze onzin blijft herhalen.
de fietsenmarkt is tegenwoordig wat breder dan de gazelle uit 1971.
de fiets zonder achterdrager was er al lang voor vanMoof
vanMoof heeft ook functionaliteit die nooit op die gazelle heeft gezeten.
pi_209928116
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:55 schreef dop het volgende:

[..]
google nu maar eerst eens naar een plaatje van een vanmoof met drager. voor je deze onzin blijft herhalen.
de fietsenmarkt is tegenwoordig wat breder dan de gazelle uit 1971.
de fiets zonder achterdrager was er al lang voor vanMoof
Tja misschien moet jij dat ook eens doen, want als je bijv een tas op de bagagedrager van je vanmoof bindt is je achterlicht al snel niet meer zichtbaar. Het is bij andere fietsen daarom ook gebruikelijk om het achterlicht te integreren in de bagagedrager, of te monteren op het achterspatbord.

pi_209928203
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:41 schreef dop het volgende:

[..]
Vroeger was alles beter.
Vroeger was alles gestandaardiseerd en tegenwoordig nog steeds bij de meeste fiets fabrikanten. Ik heb nog nooit een fiets gekocht waarbij ik een speciaal sleuteltje moet aanschaffen om de zadelhoogte te verstellen. Altijd met een inbus of moersleutel kunnen verstellen. :+
  maandag 17 juli 2023 @ 13:06:32 #57
545 dop
pi_209928214
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Tja misschien moet jij dat ook eens doen, want als je bijv een tas op de bagagedrager van je vanmoof bindt is je achterlicht al snel niet meer zichtbaar. Het is bij andere fietsen daarom ook gebruikelijk om het achterlicht te integreren in de bagagedrager, of te monteren op het achterspatbord.

[ afbeelding ]
hoeveel moeite denk jij dat het mij kost om 10 verschillende fietsen te posten die geen achterlicht en baggedrager hebben.
dat is bij die fietsen toch als de keuze die je als consument maakt. er is niet 1 beste fiets of 1 beste design.
wat jij mooi vind kan ik lelijk of onhandig vinde.
verder claim ik niet dat een vanmoof een geweldige fiets is. mijn smaak is het verder niet. dat wil niet zeggen dat er geen markt voor is
pi_209928243
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Haha wat een waanzinnig slecht design. Hiermee in het donker over een dijk fietsen zou gekwalificeerd moeten worden als zelfmoordpoging.
  maandag 17 juli 2023 @ 13:10:31 #59
545 dop
pi_209928288
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vroeger was alles gestandaardiseerd en tegenwoordig nog steeds bij de meeste fiets fabrikanten. Ik heb nog nooit een fiets gekocht waarbij ik een speciaal sleuteltje moet aanschaffen om de zadelhoogte te verstellen. Altijd met een inbus of moersleutel kunnen verstellen. :+
je bent duidelijk niet erg thuis in de fietsen markt. neem de komst van schijfremmen vering, 7 speed naar 8 naar 9 naar 10 naar 11 naar 12 electronisch schakelen belt drive, pressfit, steekassen, enzovoort. waar is de standaard in dat alles
pi_209928317
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:06 schreef dop het volgende:

[..]
hoeveel moeite denk jij dat het mij kost om 10 verschillende fietsen te posten die geen achterlicht en baggedrager hebben.
Het gaat er vooral om dat een zichtbaar rood achterlicht wel verplicht is, iig in Nederland, als je in het donker fietst. Dus het kan zeker meegespeeld hebben, dat men dacht "laten we er standaard maar geen bagagedrager op zetten want daarmee blokkeer je het achterlicht".
pi_209928341
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:10 schreef dop het volgende:

[..]
je bent duidelijk niet erg thuis in de fietsen markt. neem de komst van schijfremmen 7 speed naar 8 naar 9 naar 10 naar 11 naar 12 electronisch schakelen belt drive enzovoort. waar is de standaard in dat alles
allemaal gebouwd met onderdelen afkomstig van grote leveranciers als shimano waar iedere fietsenmaker reservedelen van kan blijven bestellen dat is gewoon standaardisatie. :D
  maandag 17 juli 2023 @ 13:19:12 #62
545 dop
pi_209928376
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:14 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het gaat er vooral om dat een zichtbaar rood achterlicht wel verplicht is, iig in Nederland, als je in het donker fietst. Dus het kan zeker meegespeeld hebben, dat men dacht "laten we er standaard maar geen bagagedrager op zetten want daarmee blokkeer je het achterlicht".
tja vroeger moest elke fiets ook nog 20cm wit op het spatbord en een reflector.
ik weet dat de wetgeving nog wat achterloopt maar je krijgt echt geen prent meer voor die dingen.
de verlichting vroeger was heel wat slechter dan tegenwoordig.
je kunt er best iets van vinden maar je overdrijft nu gewoon om het overdrijven of zeuren.
  maandag 17 juli 2023 @ 13:22:53 #63
545 dop
pi_209928435
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
allemaal gebouwd met onderdelen afkomstig van grote leveranciers als shimano waar iedere fietsenmaker reservedelen van kan blijven bestellen dat is gewoon standaardisatie. :D
En vanMoof koos er voor om niet afhankelijk te zijn van Shimano. niet eens een rare keuze gezien de wurgreep waar in shimano soms de markt heeft.
Ga eens aan fietsenmakers vragen met wat voor wachtijden die te maken hebben gehad voor onderdelen.

en nogmaals voor de duidelijkheid ik ga niet beweren dat vanMoof geweldig is maar ik zie geen goede argumenten waarom het soms niet anders kan of moet.
pi_209928475
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is echt een kansloos design, niet alleen met een tas op je bagagedrager is je achterlicht niet te zien, maar met een lange jas / regenjas (in de winter is het toch eerder donker) valt die gewoon over je achterlicht heen.
Design boven veiligheid
pi_209928490
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:22 schreef dop het volgende:

[..]
En vanMoof koos er voor om niet afhankelijk te zijn van Shimano. niet eens een rare keuze gezien de wurgreep waar in shimano soms de markt heeft.
Ga eens aan fietsenmakers vragen met wat voor wachtijden die te maken hebben gehad voor onderdelen.

en nogmaals voor de duidelijkheid ik ga niet beweren dat vanMoof geweldig is maar ik zie geen goede argumenten waarom het soms niet anders kan of moet.
Wat dacht je van de negatieve contributiemarge per fiets? Hoe meer fietsen VanMoof verkoopt, hoe meer verlies ze draaien.
pi_209928523
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:22 schreef dop het volgende:

[..]

Dus je bent het nu wel mee eens dat onderdelen van gerenomeerde leveranciers gebuiken ook een vorm van standaardisatie is?

Een eigen sleutel en verbinding ontwikkelen om een zadelpen te verstellen ik zie voor een consument er echt geen meerwaarde in. :')
  maandag 17 juli 2023 @ 13:32:30 #67
545 dop
pi_209928551
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Wat dacht je van de negatieve contributiemarge per fiets? Hoe meer fietsen VanMoof verkoopt, hoe meer verlies ze draaien.
tja dat zie ik ook wel, maar als je product wel een succes word dan is er daarna ook een grotere up.
daar zijn ook genoeg voorbeelden van Tesla, Apple.
En ja ook genoeg die hun neus stoten en daar is vanMoof er nu ook een van.
  maandag 17 juli 2023 @ 13:36:01 #68
545 dop
pi_209928613
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus je bent het nu wel mee eens dat onderdelen van gerenomeerde leveranciers gebuiken ook een vorm van standaardisatie is?

Een eigen sleutel en verbinding ontwikkelen om een zadelpen te verstellen ik zie voor een consument er echt geen meerwaarde in. :')
nee dat ben ik maar deels met je eens. shimano veranderd elk jaar weer van alles aan die zogenaamde standaarden. als je als relatief kleine producent in de markt mee wil dan is shimano ook echt geen garantie naar de top.
over de kwaliteit van shimano ben ik overigens wel te spreken, daar zal je me niet over horen
pi_209928834
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:36 schreef dop het volgende:

[..]
nee dat ben ik maar deels met je eens. shimano veranderd elk jaar weer van alles aan die zogenaamde standaarden. als je als relatief kleine producent in de markt mee wil dan is shimano ook echt geen garantie naar de top.
over de kwaliteit van shimano ben ik overigens wel te spreken, daar zal je me niet over horen
Je hebt het weer alleen over shimano hier, en die hebben wel een vrij grote grip op de markt, maar het ging om het verstellen van je zadel. Als dat niet met een standaard imbusje of steeksleutel kan maar dat je daar een of ander custom ding voor nodig hebt, dan ben je gewoon af als fietsenfabrikant.

Overigens kun je een shimano versnelling ook gewoon afstellen met standaard gereedschap. Dat ze intern in de hub eigen oplossingen gebruiken is natuurlijk niet zo gek, zo'n ding hoef je toch praktisch nooit open te maken. Voor rohloff geldt wat dat betreft exact hetzelfde.
  maandag 17 juli 2023 @ 13:57:30 #70
545 dop
pi_209928936
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:50 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je hebt het weer alleen over shimano hier, en die hebben wel een vrij grote grip op de markt, maar het ging om het verstellen van je zadel. Als dat niet met een standaard imbusje of steeksleutel kan maar dat je daar een of ander custom ding voor nodig hebt, dan ben je gewoon af als fietsenfabrikant.

Overigens kun je een shimano versnelling ook gewoon afstellen met standaard gereedschap. Dat ze intern in de hub eigen oplossingen gebruiken is natuurlijk niet zo gek, zo'n ding hoef je toch praktisch nooit open te maken. Voor rohloff geldt wat dat betreft exact hetzelfde.
Je zult toch echt een keuze moeten maken of dacht jij remhandels bij shimano en de schijfremmen bij sram en dan de cranks bij Campagnolo.

en wat zadel verstellen betreft ik ken de vanmoof modellen niet allemaal, maar is een Torx 30 de speciale sleutel waar jij het over hebt (net even bij colega met een S4 gekeken)
kan overigens ook een voordeel noemen van een zadel dat niet iedereen eenvoudig los kan maken.
je fiets op het station zetten zonder dat je zadel gestolen is. je kent het vast ook wel van de velgmoeren van een auto

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 17-07-2023 14:02:51 ]
pi_209929049
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:57 schreef dop het volgende:

[..]
Je zult toch echt een keuze moeten maken of dacht jij remhandels bij shimano en de schijfremmen bij sram en dan de cranks bij Campagnolo.
Maar als je de keuze gemaakt heb kun je bij bijna alke fietsenmakers langs komen om er iets aan te laten vervangen omdat hiervan op normale manieren reservedelen te krijgen zijn die met het bestaande gereedschappensets te monteren zijn
quote:
en wat zadel verstellen betreft ik ken de vanmoof modellen niet allemaal, maar is een Torx 30 de speciale sleutel waar jij het over hebt (net even bij colega met een S4 gekeken)
De meeste consumenten hebben geen torx setjes thuis en waarom zou een fietsenmaker daarvan setjes hebben als ze toch geen reserve onderdelen voor die fietsen kunnen krijgen...
  maandag 17 juli 2023 @ 14:09:28 #72
545 dop
pi_209929109
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar als je de keuze gemaakt heb kun je bij bijna alke fietsenmakers langs komen om er iets aan te laten vervangen omdat hiervan op normale manieren reservedelen te krijgen zijn die met het bestaande gereedschappensets te monteren zijn
[..]
De meeste consumenten hebben geen torx setjes thuis en waarom zou een fietsenmaker daarvan setjes hebben als ze toch geen reserve onderdelen voor die fietsen kunnen krijgen...
Ga weg man elke fietsenmaker heeft een t30 en in elke bouwmarkt kun je ze zo kopen. dit is echt zielig doen om niks.
ik heb geen vanMoof maar op verschillende van mijn fietsen zitten ook torx boutjes (Op 1 ook op het zadel)

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 17-07-2023 14:42:00 ]
pi_209929136
https://www.security.nl/p(...)ptiesleutel+te+maken

quote:
Eigenaren van een VanMoof-fiets krijgen het advies om een back-up van hun bluetooth-encryptiesleutels te maken, mochten de servers van het bedrijf offline gaan. De fietsenmaker verkeert in financieel zwaar weer en heeft uitstel van betaling gekregen. Om een VanMoof te kunnen gebruiken moet die eerst via een bluetooth-encryptiesleutel, verstuurd vanaf de bijbehorende app, worden ontgrendeld.

Zonder de sleutel is het niet mogelijk om met de fiets te communiceren. Nu VanMoof aan het randje van de afgrond staat worden rijders geadviseerd hun sleutels te back-uppen. In het geval van een verloren of gestolen telefoon is het via my.vanmoof.com mogelijk om een nieuwe encryptiesleutel aan te vragen, zodat de eventuele dief er niet met de fiets vandoor kan gaan. De angst onder eigenaren is wat er zal gebeuren wanneer deze servers offline zijn.

Een ontwikkelaar heeft nu een key exporter gemaakt. "De bluetooth-verbinding tussen je smartphone en VanMoof is vanwege beveiligingsredenen versleuteld. Elke keer dat je inlogt op je VanMoof-account, wordt deze encryptiesleutel van de VanMoof-server gedownload. Als deze servers offline gaan, zijn de encryptiesleutels voor altijd verloren en heb je geen manier om met je fiets te communiceren", aldus de ontwikkelaar.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_209929197
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 13:57 schreef dop het volgende:

[..]

Ok, dat wist ik niet. Torx is behoorlijk standaard. Alleen in de meeste multitools voor fietsen vind je vaak wel een T25, maar geen T30. T25 wordt best vaak gebruikt, oa voor bagagedragers (zoals Tubus) en remmen (zoals Magura).

Maar als we het toch over zadels hebben... bij een Brooks zadel krijg je een speciaal sleuteltje dat aan geen enkele standaard voldoet, dat je nodig hebt om het leer te spannen. Het kan dus nog erger dan vanmoof. :)
pi_209929418
Ook wel interessant:

https://www.iculture.nl/nieuws/cowboy-vanmoof-app/

quote:
Bikey-app voor VanMoof-rijders

Bikey is een samenvoeging van ‘bike’ en ‘key’ en is bedoeld om de unieke digitale sleutel van de VanMoof-fietsen te genereren en op te slaan. Dit kan nodig zijn als de servers van VanMoof offline gaan en je je fiets niet meer kunt ontgrendelen. Je kunt de sleutel exporteren en ergens veilig bewaren voor later gebruik. Bovendien krijg je via de app toegang tot enkele instellingen van de VanMoof e-bike. Het werkt echter alleen voor de modellen S3 en X3, maar dat zijn toevallig wel de meest gangbare die je nu (nog) op de weg ziet. Support voor de nieuwere S5 en A5 e-bikes is in de maak.

De app is in beta en alleen op iOS te gebruiken, maar er komt spoedig ook een Android beta aan. Cowboy belooft dat er "niets wordt gedeeld buiten de app", zelfs niet je e-mail. Het enige wat je hoeft te doen is je lokale sleutel genereren en je hebt weer "peace of mind". Daarmee geeft Cowboy een steek onder water naar Peace of Mind-service van VanMoof zelf. Cowboy zegt dat ze er geen slechte bedoelingen mee hebben, maar dat ze gewoon willen dat elke fiets op de weg kan blijven rijden. Maar gezien het feit dat Cowboy-fietsen sterke overeenkomsten hebben met die van VanMoof, kan het niet anders dan dat de Belgen een interessante nieuwe doelgroep zien: teleurgestelde VanMoof-rijders. Toch heeft ook Cowboy te maken met miljoenen aan investeringen die nog terugverdiend moeten worden en moeite om de (op maat ontworpen) onderdelen tijdig te leveren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_209929607
Cowboy zal er ook eigenbelang bij hebben. Wanneer er een enorme commotie ontstaat doordat VanMoof-eigenaren met een onbruikbare fiets achterblijven, zal iedereen wel 10x nadenken voordat hij/zij een Cowboy met vergelijkbare technologie koopt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209929670
Het waren 2 mooie weken om je van moof bij kwikfit te laten repareren. :P

KwikFit: VanMoof-onderdelen zijn op
  Official ESF Kreviewer maandag 17 juli 2023 @ 15:22:03 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209930060
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even zonder dollen. Die VanMoof van 1800 euro. Hoeveel KM heb je er mee gefietst en heb je problemen gehad?
Zie bijvoorbeeld een defecte VanMoof S2 te koop voor 500 euro, waar 500 km op gefietst is. Dat was een fiets die 2 jaar terug 2000 euro gekost heeft.
Ik heb er nu 3000km mee gefietst in ongeveer 3 jaar. Dus niet zo heel veel, maar ook niet extreem weinig.
Het grootste en enige probleem tot nu toe was een lekke band (vanMoof zou geen lekke band moeten kunnen krijgen zei men), dus ik kreeg gratis een nieuwe band. Dit kon bij mijn lokale fietsenmaker en de rekening kon worden gedeclareerd. Best wel goed geregeld. Geld was er binnen no time.
  Official ESF Kreviewer maandag 17 juli 2023 @ 15:26:45 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209930150
quote:
quote:
Ja, dit werd een week geleden ook gepost in dit topic. (deel 1 of 2).
pi_209930349
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:22 schreef Kreator het volgende:
vanMoof zou geen lekke band moeten kunnen krijgen zei men
Haha zoiets zei men over de Titanic ook.
pi_209930764
quote:

[..]
Dat valt toch wel mee? Als mijn Shimano-cassette het niet meer doet, kan ik er met hetzelfde gemak een Sunrace opschroeven. Als mijn magura-remblokjes versleten zijn, kan ik uit meerdere merken kiezen om ze te vervangen. Als ik als fabrikant een compleet nieuw remsysteem er op wil zetten omdat ik er met Magura contractueel niet uitkom, kan zonder of hooguit hele beperkte ingrepen in het ontwerp, voor Shimano of SRAM-kiezen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 17 juli 2023 @ 16:41:50 #82
545 dop
pi_209931065
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:19 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dat valt toch wel mee? Als mijn Shimano-cassette het niet meer doet, kan ik er met hetzelfde gemak een Sunrace opschroeven. Als mijn magura-remblokjes versleten zijn, kan ik uit meerdere merken kiezen om ze te vervangen. Als ik als fabrikant een compleet nieuw remsysteem er op wil zetten omdat ik er met Magura contractueel niet uitkom, kan zonder of hooguit hele beperkte ingrepen in het ontwerp, voor Shimano of SRAM-kiezen.
shimano is minerale olie, Sram Dot, Magura royal blood.
ze hebben elk de afgelopen jaren verschillende varianten remblokken in de markt gezet.
het elektrisch schakelen van alle grote spelers heeft een eigen standaard en is niet uitwisselbaar en is ook nauwelijks tot geen onderdelen van te vinden van een andere fabrikant.
de wachttijden voor onderdelen is bij alle 3 lang geweest. beltdrive zelfde verhaal genoeg fabrikanten die geen fietsen konden leveren omdat er gewoon geen onderdelen waren.

nee ook in die hoek was het geen rozengeur en maneschijn

remblokken vervangen kan elke fietsenmaker bij een vanMoof en blokken kun je ook gewoon krijgen bij andere merken. is niet ingewikkelder dan bij andere merken

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 17-07-2023 17:02:10 ]
pi_209933080
quote:

[..]
En wat is nou eenmaal een fietsmerk/producent? Veel meer dan assemblage van onderdelen van derden is het niet. Enige waar je invloed op hebt is het frame, die kun je naar spec laten maken. Maar veel fietsmerken kopen al gewoon open frames ook. Dan kun je je nauwelijks onderscheiden.

Wat dat betreft kon ik de poging van Van Moof om meer intern te houden wel waarderen. Jammer dat het zo'n broddelwerkje is geworden.
pi_209933684
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
En wat is nou eenmaal een fietsmerk/producent? Veel meer dan assemblage van onderdelen van derden is het niet. Enige waar je invloed op hebt is het frame, die kun je naar spec laten maken. Maar veel fietsmerken kopen al gewoon open frames ook. Dan kun je je nauwelijks onderscheiden.

Wat dat betreft kon ik de poging van Van Moof om meer intern te houden wel waarderen. Jammer dat het zo'n broddelwerkje is geworden.
Natuurlijk zijn de onderdelen allemaal van derden afkomstig. Want die zijn daar in gespecialiseerd en hebben ze al helemaal uitontwikkeld. VanMoof had de arrogantie dat ze dachten dat ze dat allemaal wel even zelf konden verzinnen en inelkaar vrotten en dat was een grote vergissing want op al die kinderziektes die andere fabrikanten al lang hadden opgelost maar bij VanMoof tegelijkertijd omhoog kwamen liep alles vast.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 07:41:25 #85
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209937289
https://nos.nl/l/2483207

Nu officieel failliet
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209937301
:W
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209937533
En failliet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209937609
Geen probleem mee ik rij toch scooter
  dinsdag 18 juli 2023 @ 08:34:28 #89
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209937634
Dat krijg je met die paddestoelengroei aan nieuwe merken die hip willen doen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209937663
Heel mooi.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209937694
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 07:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://nos.nl/l/2483207

Nu officieel failliet
nu wachten op de doorstart :!
pi_209937711
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:42 schreef mschol het volgende:

[..]
Haha, blijven hopen he :')
pi_209937721
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2023 15:26 schreef Kreator het volgende:
Ja, dit werd een week geleden ook gepost in dit topic. (deel 1 of 2).
Excuus, dat had ik niet gezien.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_209937725
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:42 schreef mschol het volgende:

[..]
Imago van dat bedrijf is compleet verneukt natuurlijk, lijkt me water naar de zee dragen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209937776
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Imago van dat bedrijf is compleet verneukt natuurlijk, lijkt me water naar de zee dragen.
Van moof 2.0 waarbij alleen de design feature van de doorlopende stang in stand zal blijven. :)
pi_209937801
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:44 schreef Farenji het volgende:

[..]
Haha, blijven hopen he :')
sorry, ik had een /s moeten toevoegen
wat mij betreft mag een merk als dit heel gauw sterven
  dinsdag 18 juli 2023 @ 08:58:53 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209937947
Pfff.... ik begrijp nu pas via het nieuws dat al die onderdelen, en dus de complete techniek die in die fietsen zit allemaal propriety, custom-made, in eigen beheer gemaakte onderdelen zijn. Wat een risico hebben die genomen :o

En we wisten al dat het totaalconcept daarvan te matig functioneert. Nou snap ik waarom er nauwelijks partijen zijn die die ellende, vindt opnieuw het zwarte garen uit oplossing, willen overnemen.

Brrrr..... No thanks :{w :X
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:05:39 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209938077
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:58 schreef Tengano het volgende:
Pfff.... ik begrijp nu pas via het nieuws dat al die onderdelen, en dus de complete techniek die in die fietsen zit allemaal propriety, custom-made, in eigen beheer gemaakte onderdelen zijn. Wat een risico hebben die genomen :o

En we wisten al dat het totaalconcept daarvan te matig functioneert. Nou snap ik waarom er nauwelijks partijen zijn die die ellende, vindt opnieuw het zwarte garen uit oplossing, willen overnemen.

Nee daar zit weinig levensvatbaars in vrees ik.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:08:20 #99
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209938124
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:05 schreef Perrin het volgende:
Nee daar zit weinig levensvatbaars in vrees ik.
Wat je vooral overneemt zijn de problemen waar vanMoof zelf al niet uitkwam en dat valt met standaardoplossingen waar andere ebike bedrijven over beschikken dan niet te fixen.

Hier moet je gewoon je vingers niet aan willen branden. De Tyfus voor ze :{w

Enige kans die bestaat is dat andere bedrijve nu frames gaan maken die diezelfde look hebben, omdat die blijkbaar gewild is, maar dan wel met standaard onderdelen.
pi_209938151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is goed nieuws voor kopers van e-bikes. Die weten dat ze sowieso moeten gaan voor een fiets zonder app en waarbij onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn. :Y

E-bikes mogen wat mij betreft ook verboden worden voor jongeren. Die zijn al vadsig zat. :Y
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:09:59 #101
38496 Perrin
pi_209938161
Wat overblijft is de fietsen kannibaliseren, reserveonderdelen zullen steeds duurder en schaarser worden en fietsenmakers die zo'n fiets kunnen en willen repareren ook.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:15:05 #102
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209938243
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:09 schreef Perrin het volgende:
Wat overblijft is de fietsen kannibaliseren, reserveonderdelen zullen steeds duurder en schaarser worden en fietsenmakers die zo'n fiets kunnen en willen repareren ook.
Ik heb alleen geen enkel beeld of dat haalbaar is. Bij veel ebikes zie je dat de motor, de accu (met vooral de controller) en het display op elkaar zijn afgestemd via hun Macadressen? oid. Als dat niet matcht kun je dus bij dergelijke fietsen niet zomaar even een andere motor of displaytje er op zetten.

Ik heb totaal geen idee hoe dat bij vanMoof is, maar ik las hier al dat het eea via een centrale server loopt.

Ik denk dat de meeste fietsenmakers gaan bedanken als je met zo'n fiets aankomt om te repareren :{w

Wss willen ze hem nog niet eens inruilen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:15:55 #103
38496 Perrin
pi_209938251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:09 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het is goed nieuws voor kopers van e-bikes. Die weten dat ze sowieso moeten gaan voor een fiets zonder app en waarbij onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn. :Y

E-bikes mogen wat mij betreft ook verboden worden voor jongeren. Die zijn al vadsig zat. :Y
Dan pakken ze wel een scootertje.
pi_209938277
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan pakken ze wel een scootertje.
Dat zou ook naar 18+ moeten.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:17:50 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209938281
Als ik zo'n fiets zou hebben en er tot nu toe erg tevreden over was, zou ik nu wel met geknepen billen zitten :X
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:20:19 #106
38496 Perrin
pi_209938326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:17 schreef Tengano het volgende:
Als ik zo'n fiets zou hebben en er tot nu toe erg tevreden over was, zou ik nu wel met geknepen billen zitten :X
Heel zuinig op zijn, niet door regen en plassen fietsen :P
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:21:05 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_209938335
quote:
Mijn vriend heeft een heel oud model zonder motor en daar zitten gelukkig heel veel 'normale' onderdelen in. Gelukkig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209938340
quote:
Als er straks geen nieuw zadel meer te krijgen is zou ik pas echt met samengeknepen billen zitten
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:00:47 #109
323876 michaelmoore
pi_209938799
https://www.telegraaf.nl/(...)-rechtbank-amsterdam
Zo het is gedaan met van Moof.

eens , nu niet meer

quote:
VanMoof failliet verklaard door de rechtbank Amsterdam
Updated 1 uur geleden
2 uur geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft het Nederlandse e-bikebedrijf VanMoof failliet verklaard.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:05:23 #110
545 dop
pi_209938854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:58 schreef Tengano het volgende:

nieuws draagt natuurlijk ook op veel onzin.
dingen als voorwielmotor remmen wielen en aandrijving hebben ze echt niet allemaal in eigen beheer ontwikkeld.
het is een samenvoeging van bestaande technieken en onderdelen die niet door de mainstream onderdelen fabrikanten worden gemaakt.
er zitten zat dingen op die duidelijk gewoon aan bestaande standaarden voldoen.
naaf breedte, wiel grote, balhoofdlagers, crankstel, bandenmaat. remschijven, remklauwen., pedalen, handvatten.
en vast nog veel meer ik heb de VanMoof niet uit elkaar gehaald maar ik ben er vrij zeker van dat ik buiten het elektrische deel plus software, eigenlijk alles zou kunnen maken of vervangen met bestaande onderdelen en kleine aanpassingen.
ga ook eerlijk zeggen dat ik niet weet welke componenten de meeste problemen geven, maar ik verwacht dat het voor 90% gaat om de elektrische componenten.

overigens zou een bedrijf Cowboy mogelijk wel iets uit de boedel willen vissen.
al zou het alleen maar het merk en design zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 18-07-2023 10:11:08 ]
pi_209938900
Ik verwacht wel een doorstart hoor. Toch wel fijne klantenkring met de nodige centjes en naamsbekendheid, daar springt vast wel iemand op in zou je zeggen.

Zal dan wel iets worden zonder reparatiegarantie dus je bent als klant alsnog wel de lul.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:12:07 #112
545 dop
pi_209938916
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik verwacht wel een doorstart hoor. Toch wel fijne klantenkring met de nodige centjes en naamsbekendheid, daar springt vast wel iemand op in zou je zeggen.
precies denken in mogelijkheden en niet in problemen. klanten die genoeg centjes hebben zijn overal welkom
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:12:25 #113
38496 Perrin
pi_209938923
quote:
En dan al die custom onderdelen gaan produceren? QA opzetten? Winstgevend maken? No way, niemand gaat dat doen.

Bovendien is de glans nu ook wel van het merk af. Dit is echt voor niemand aantrekkelijk meer, daar valt geen cent aan te verdienen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:13:14 #114
545 dop
pi_209938937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dan al die custom onderdelen gaan produceren? QA opzetten? Winstgevend maken? No way, niemand gaat dat doen.
zie Cowboy het bestaat al
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:14:09 #115
38496 Perrin
pi_209938952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:13 schreef dop het volgende:

[..]
Ja Cowboy zal de klanten wel willen maar VanMoof zijn problemen en verlieslatendheid niet.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:15:36 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209938974
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:05 schreef dop het volgende:

[..]
nieuws draagt natuurlijk ook op veel onzin.
dingen als voorwielmotor remmen wielen en aandrijving hebben ze echt niet allemaal in eigen beheer ontwikkeld.
het is een samenvoeging van bestaande technieken en onderdelen die niet door de mainstream onderdelen fabrikanten worden gemaakt.
er zitten zat dingen op die duidelijk gewoon aan bestaande standaarden voldoen.
naaf breedte, wiel grote, balhoofdlagers, crankstel, bandenmaat. remschijven, remklauwen., pedalen, handvatten.
en vast nog veel meer ik heb de VanMoof niet uit elkaar gehaald maar ik ben er vrij zeker van dat ik buiten het elektrische deel plus software, eigenlijk alles zou kunnen maken of vervangen met bestaande onderdelen en kleine aanpassingen.
ga ook eerlijk zeggen dat ik niet weet welke componenten de meeste problemen geven, maar ik verwacht dat het voor 90% gaat om de elektrische componenten.

overigens zou een bedrijf Cowboy mogelijk wel iets uit de boedel willen vissen.
al zou het alleen maar het merk en design zijn.
E-shifter bijvoorbeeld is echt wel een uniek onderdeel specifiek ontworpen en gefabriceerd voor VanMoof. Die vind je niet in hetzelfde ontwerp terug in andere fietsen.

En dat is net een onderdeel dat heel veel issues geeft en de fiets onbruikbaar maakt.

Nu heb je dus én geen garantie meer én dat onderdeel is überhaupt bijna niet meer te krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:17:23 #117
323876 michaelmoore
pi_209938993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
E-shifter bijvoorbeeld is echt wel een uniek onderdeel specifiek ontworpen en gefabriceerd voor VanMoof. Die vind je niet in hetzelfde ontwerp terug in andere fietsen.

En dat is net een onderdeel dat heel veel issues geeft en de fiets onbruikbaar maakt.

Nu heb je dus én geen garantie meer én dat onderdeel is überhaupt bijna niet meer te krijgen.
De curator zal die onderdelenfabricage wel uitbesteden aan een bedrijf
daar zit geld in
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:18:40 #118
545 dop
pi_209939005
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

de Eshifter is daar inderdaad een prima voorbeeld van. is daar een standaard voor bij andere onderdelen producenten? ik zeg toch vrij duidelijk dat ik denk dat de grootste problemen bij de elektrische componenten zitten!

als bosch failiet gaat, kan ik dan terug vallen op shimano onderdelen, of Bafang?

[ Bericht 13% gewijzigd door dop op 18-07-2023 10:23:44 ]
pi_209939036
quote:

_O-
pi_209939053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:13 schreef dop het volgende:

[..]
Cowboy is waarschijnlijk het volgende hipster ebike merk die gaat omvallen vorig jaar 40 miljoen omzet en 30 miljoen verlies. :D
pi_209939083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:18 schreef dop het volgende:

[..]
de Eshifter is daar inderdaad een prima voorbeeld van. is daar een standaard voor bij andere onderdelen producenten? ik zeg toch vrij duidelijk dat ik denk dat de grootste problemen bij de elektrische componenten zitten!
VanMoof was bij het eerste model al direct zeer ambitieus bezig. De verlichting werd speciaal ontwikkeld.
Ook niet-electrische fietsen blijken nogal defecten te vertonen.

de e-shifter is helemaal een ramp. vermoedelijk door het ontbreken van isolatie kan vuil bij de electronica komen. Dan ontstaat de error code. Dan kan de fiets niet meer wisselen van versnelling.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:26:02 #122
545 dop
pi_209939085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Cowboy is waarschijnlijk het volgende hipster ebike merk die gaat omvallen vorig jaar 40 miljoen omzet en 30 miljoen verlies. :D
gezien de oplopende voorraden zullen er nog wel meer fietsenbouwers rode cijfers gaan schrijven.
geen idee hoe het met de financiering van Cowboy zit. als die snel geld nodig hebben omdat ze maar kort lopend gefinancierd zijn dan zal het voor hen zeker ook moeilijk worden
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:29:14 #123
38496 Perrin
pi_209939120
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Sheesh. Dan ben je wel dapper als je daarin investeert :X
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:30:33 #124
38496 Perrin
pi_209939127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
VanMoof was bij het eerste model al direct zeer ambitieus bezig. De verlichting werd speciaal ontwikkeld.

de e-shifter is helemaal een ramp. vermoedelijk door het ontbreken van isolatie kan vuil bij de electronica komen. Dan ontstaat de error code. Dan kan de fiets niet meer wisselen van versnelling.
Dat is ronduit rommel. Als je zulke bagger ontwerpt, er een marketing-strik omheen doet en verkoopt aan nietsvermoedende klanten, verdien je ook faillissement.

Eigenlijk pure oplichterij, klanten willens en wetens opzadelen met gammele meuk.
pi_209939132
Een fiets in en uit het westen. Nog nooit 1 van gezien.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:33:26 #126
38496 Perrin
pi_209939152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:31 schreef bianconeri het volgende:
Een fiets in en uit het westen. Nog nooit 1 van gezien.
In delen van Amsterdam zag je er echt heel veel.
pi_209939176
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
en buiten de randstad in de rest van Nederland zag je er er bijna geen. ;)
pi_209939204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
En waar ligt Amsterdam? In het westen inderdaad......
Wat ik al zei een fiets van het westen, daar buiten zie je ze totaal niet.
pi_209939240
quote:

Tis ook echt dikke onzin. Ik was laatst in de fietsenstalling van de middelbare school van m'n oudste dochter (12 t/m 18 jaar). Ruim 99% van de fietsen is gewoon normaal, zonder motortje. En ja, wij wonen ook in een VanMoof stad (niet dé VanMoof stad). En er komen echt kinderen van ver, omdat het een categoraal gymnasium is met een regiofunctie.
PWBF
  dinsdag 18 juli 2023 @ 10:53:04 #130
545 dop
pi_209939399
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Tis ook echt dikke onzin. Ik was laatst in de fietsenstalling van de middelbare school van m'n oudste dochter (12 t/m 18 jaar). Ruim 99% van de fietsen is gewoon normaal, zonder motortje. En ja, wij wonen ook in een VanMoof stad (niet dé VanMoof stad). En er komen echt kinderen van ver, omdat het een categoraal gymnasium is met een regiofunctie.
en dan nog, moet ieder lekker voor zichzelf bepalen. ik schat dat 90% die er hier er op zit te aftegeven zelf braaf hun woonwerk kilometers en de boodschappen met hun gevoelige kontje in de auto zitten.
er zijn ook tijden geweest dat je een verwent nest was als je überhaupt een fiets had.
afgunst en afgeven geeft ze blijkbaar een goed gevoel.
wat mij betreft is rijden op een Ebike al een behoorlijke vooruitgang t.o.v. met je kont in het OV of een auto gaan zitten. zo negatief hoeft het allemaal niet te zijn
pi_209939447
Best dop waarom wordt gefundeerde kritiek door jou toch steeds weer als afgeven en jaloezie geïnterpreteerd?
pi_209939459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:58 schreef Basp1 het volgende:
Best dop waarom wordt gefundeerde kritiek door jou toch steeds weer als afgeven en jaloezie geïnterpreteerd?
maar het is dus niet gefundeerd, deze zeurpiet doet net alsof de jeugd niet meer kan fietsen terwijl de meeste jeugd gewoon op een normale fiets fietst.

en daarnaast, vroeger had je - al vanaf eind jaren '40 - ook jongeren op een gemotoriseerde solex en later op een vespa, puch, peugeot of andere merkige brommers en scooters... maar deze kerel doet net alsof je vroeger in je blote knieën door de sneeuw naar school moest kruipen...

[ Bericht 7% gewijzigd door Nielsch op 18-07-2023 11:06:05 ]
PWBF
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:01:15 #133
545 dop
pi_209939491
quote:
Je wil beweren dat er in dit topic alleen maar gefundeerde kritiek staat? lees eens terug, en wordt wakker.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 11:01:57 #134
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209939499
Ik weet nog dat wij vroeger op onze handen werden gezet en dan alleen met de knokkels vd vingers de straat mochten raken als we naar school liepen, want anders werden je schoenen vies. Weet je, gewoon andere tijden.

Anyway, ontopic. Zonde dat het failliet is, maar leek me verder de enige uitkomst van dit verhaal. Zonde voor mijn reeds afgeschreven fiets, maar triest voor de medewerkers en het merk. Hopelijk komt er nog iets van een mogelijkheid om reparaties uit te kunnen voeren.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 11:03:29 #135
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209939514
quote:
gefundeerde kritiek
Ja, het posten van een 46 jaar oude gazelle met de boodschap 'dood aan alle elektrische fietsen' is super gefundeerd.
pi_209939538
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bovendien is de glans nu ook wel van het merk af. Dit is echt voor niemand aantrekkelijk meer, daar valt geen cent aan te verdienen.
In de praktijk is een doorstart vooral de lusten overnemen en niet de lasten. Dingen als garantie, personeel hoef je je niet aan te branden. Dingen als patent, merknaam, technologie en productielijnen kunnen voor bepaalde partijen interessant zijn.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:06:37 #137
38496 Perrin
pi_209939556
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
In de praktijk is een doorstart vooral de lusten overnemen en niet de lasten. Dingen als garantie, personeel hoef je je niet aan te branden. Dingen als patent, merknaam, technologie en productielijnen kunnen voor bepaalde partijen interessant zijn.
Je bent echt een briljante ondernemer als je aan zo'n verlieslatend concept na faillissement en bijbehorende aantasting van de merkwaarde alsnog weet te verdienen.. Maar we zullen zien.
pi_209939603
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:01 schreef Kreator het volgende:
Ik weet nog dat wij vroeger op onze handen werden gezet en dan alleen met de knokkels vd vingers de straat mochten raken als we naar school liepen, want anders werden je schoenen vies. Weet je, gewoon andere tijden.

Anyway, ontopic. Zonde dat het failliet is, maar leek me verder de enige uitkomst van dit verhaal. Zonde voor mijn reeds afgeschreven fiets, maar triest voor de medewerkers en het merk. Hopelijk komt er nog iets van een mogelijkheid om reparaties uit te kunnen voeren.
Die medewerkers hebben waarschijnlijk al lang en breed en andere baan en het merk "VanMoof" is inmiddels dusdanig besmeurd dat het geen verlies is. Eigenlijk kent dit faillisement alleen maar winnaars.
pi_209939605
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:01 schreef dop het volgende:

[..]
Je wil beweren dat er in dit topic alleen maar gefundeerde kritiek staat? lees eens terug, en wordt wakker.
Dus vanwege Micheal Moore's dementie moet alles over een kam geschoren worden.. _O-

Vertel het publiek nog eens het verhaal hier dat je het gebruik van bijvoorbeeld Shimano onderdelen geen standaardisatie vind en hetzelfde beschouwd als van moof met alles custom bedacht. :')
pi_209939635
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je bent echt een briljante ondernemer als je aan zo'n verlieslatend concept na faillissement en bijbehorende aantasting van de merkwaarde alsnog weet te verdienen.. Maar we zullen zien.
Dat valt wel mee. Ten eerste is een doorstart best populair, vooral in grote faillissementen is er in meer van de helft van de gevallen een doorstart.
Ten tweede, er zijn enorm veel bedrijven die van een verliesgevend concept pas later winstgevend worden. Daar hoef je niet per se een briljante ondernemer te zijn. Een doorstart hoeft zelfs niet hetzelfde concept te betekenen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:14:18 #141
38496 Perrin
pi_209939659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Ten eerste is een doorstart best populair, vooral in grote faillissementen is er in meer van de helft van de gevallen een doorstart.
Ten tweede, er zijn enorm veel bedrijven die van een verliesgevend concept pas later winstgevend worden. Daar hoef je niet per se een briljante ondernemer te zijn. Een doorstart hoeft zelfs niet hetzelfde concept te betekenen.
Ben toch erg benieuwd hoe je dat concreet ziet bij een fiets die helemaal bestaat uit zelf-ontworpen en zelf-geproduceerde onderdelen waar allerlei kwaliteitsproblemen mee zijn. Bovendien gaat zo'n faillissement ook een nekslag geven aan die bestaande keten.

Als je wil doorstarten zal er eerst een heleboel geld bij moeten en vervolgens moet je de boel zo op de rit krijgen dat de fiets weer winstgevend wordt. Dat is nogal een taak.

Het is de broertjes Carlier iig niet gelukt in al die jaren. En die surften mee op de golf van hipheid van het merk, waarvan de bubbel nu wel gebarsten is met het faillissement en alle vuile was die op straat ligt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Perrin op 18-07-2023 11:20:17 ]
pi_209939677
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ben toch erg benieuwd hoe je dat concreet ziet bij een fiets die helemaal bestaat uit zelf-ontworpen en zelf-geproduceerde onderdelen waar allerlei kwaliteitsproblemen mee zijn.
Een bestaande fiets producent met kennis zal vast wel goed kunnen uitdokteren waar kostenefficientie kan worden behaald en waar de exacte kwaliteitsproblemen vandaan komen.

Een doorstart betekent niet dat je exact hetzelfde bedrijf weer voortzet he.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:17:05 #143
38496 Perrin
pi_209939682
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Een bestaande fiets producent met kennis zal vast wel goed kunnen uitdokteren waar kostenefficientie kan worden behaald en waar de exacte kwaliteitsproblemen vandaan komen.

Een doorstart betekent niet dat je exact hetzelfde bedrijf weer voortzet he.
Als je het VanMoof concept met zelf-geproduceerd en zelf-ontworpen spul opgeeft, wat neem je dan precies over? Het design en de onderdelen zijn onlosmakelijk verbonden bij die fietsen.
pi_209939687
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Bij heel veel doorstarts gaat het om compleet andere dingen, vaak gaat het dan om een dienst die makkelijk overgenomen kan worden. En vaak gaat het dan alleen om het klantenbestand, dat dan wordt overgeheveld naar een eigen dienst die al bestaat. Dat is met vanmoof met uiterst specifieke producten veel lastiger, want je kan natuurlijk niet tegen de klanten zeggen, "hoi wij zijn de nieuwe vanmoof en hier heb je een gazelle met middenmotor, daar kun je ook lekker mee fietsen!" En je kan ook niet zomaar even de problemen oplossen die vanmoof genekt hebben, want dan moet je bijna opnieuw beginnen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:18:02 #145
545 dop
pi_209939693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus vanwege Micheal Moore's dementie moet alles over een kam geschoren worden.. _O-

Vertel het publiek nog eens het verhaal hier dat je het gebruik van bijvoorbeeld Shimano onderdelen geen standaardisatie vind en hetzelfde beschouwd als van moof met alles custom bedacht. :')
Joh ga jij nog eens vertellen dat een t30 een speciaal sleuteltje is.
ik heb uitgebreid uitgelegd dat bij andere leveranciers in ebike onderdelen ook geen standaard is en dat shimano zijn standaarden ook constant veranderd. ze maken wel beter onderdelen dan vanMoof, absoluut.
maar jij voelt je duidelijk aangesproken dus ik zal vast een punt hebben, niet waar.
pi_209939703
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je het VanMoof concept van zelf-geproduceerd en zelf-ontworpen spul opgeeft, wat neem je dan precies over?
Patenten, design, merknaam, klantendatabase, complete productielijn. Een curator gaat verkopen wat ie verkopen kan.

VM heeft het concept van Apple gekopieerd, maar wilde alleen veel te hard gaan. Het kent ook exact dezelfde problematiek als Apple begin jaren '90, toen zij ook op het punt stonden failliet te gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:17 schreef Farenji het volgende:

[..]
Bij heel veel doorstarts gaat het om compleet andere dingen, vaak gaat het dan om een dienst die makkelijk overgenomen kan worden. En vaak gaat het dan alleen om het klantenbestand, dat dan wordt overgeheveld naar een eigen dienst die al bestaat. Dat is met vanmoof met uiterst specifieke producten veel lastiger, want je kan natuurlijk niet tegen de klanten zeggen, "hoi wij zijn de nieuwe vanmoof en hier heb je een gazelle met middenmotor, daar kun je ook lekker mee fietsen!" En je kan ook niet zomaar even de problemen oplossen die vanmoof genekt hebben, want dan moet je bijna opnieuw beginnen.
Nogmaals, bestaande fietsenbouwers hebben veel beter idee waar je kosten op kunt besparen bij productie en waar je vanwege kwaliteit niet op moet besparen. Als een bestaande al een complete productielijn heeft en, ik noem maar wat, veel betere naven kan produceren kunnen ze echt wel aan het product schaven om het niet zo kansloos ding te maken. Want we moeten niet opeens beweren dat een VM van slechte onderdelen aan elkaar hangt. Daarvoor hoef je niet per se 'opnieuw' te beginnen.

Maar we zullen zien.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:21:36 #147
38496 Perrin
pi_209939717
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Patenten, design, merknaam, klantendatabase, complete productielijn. Een curator gaat verkopen wat ie verkopen kan.

VM heeft het concept van Apple gekopieerd, maar wilde alleen veel te hard gaan. Het kent ook exact dezelfde problematiek als Apple begin jaren '90, toen zij ook op het punt stonden failliet te gaan.
Ik denk dat alleen de klantendatabase en misschien het uiterlijk nog wat waard is, maar dat laatste betwijfel ik ook. Je hebt niet zo veel aan dat uiterlijk zonder alle custom onderdelen en het merk (en dus het design) is inmiddels behoorlijk bezoedeld.

Wie wil zich nu al die ellende met die custom onderdelen op de hals halen?
pi_209939738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik denk dat alleen de klantendatabase en misschien het uiterlijk nog wat waard is, maar dat laatste betwijfel ik ook. Je hebt niet zo veel aan dat uiterlijk zonder alle custom onderdelen en het merk (en dus het design) is inmiddels behoorlijk bezoedeld.

Wie wil zich nu al die ellende met al die custom onderdelen op de hals halen?
Die custom onderdelen worden imbedded in exact dezelfde fabrieken gemaakt als andere fietsen, dus daar valt aan te sleutelen. VM is niet eigenaar van de productielijnen dus het is helemaal geen gegeven dat men vastzit aan custom onderdelen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 11:25:35 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209939754
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:10 schreef spicymchaggis het volgende:

Eigenlijk kent dit faillisement alleen maar winnaars.
Inderdaad. Alleen maar gefundeerde correcte kritiek in dit topic. Chapeau.
pi_209939779
Het bericht op nu.nl mist wel de onderstaande nuance die op een andere site staat.

"Het faillissement betreft alleen de Nederlandse tak van het bedrijf. VanMoof blijft bestaan in Taiwan, de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk."

De vraag is dan wat van de patenten en intellectuel eigendom zou bij welk onderdeel ondergebracht zijn.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:29:23 #151
545 dop
pi_209939781
quote:

[..]

ik kan me prima een vanMoof voorstellen met een ander type beltdrive en zonder eshifter. maar wel met voorwielmotor, die er verder uiterlijk niet heel anders uit ziet.
pi_209939792
Die landen gaan ook snel genoeg op de fles nu de NL hoofdvestiging weg is.

Zit je dan met je te dure hipster fiets. Waarom kopen mensen zulk spul? Koop gewoon een goed en degelijk bekend merk, heb je al deze ellende niet.
pi_209939800
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:29 schreef dop het volgende:

[..]
ik kan me prima een vanMoof voorstellen met een ander type beltdrive en zonder eshifter. maar wel met voorwielmotor, die er verder uiterlijk niet heel anders uit ziet.
We moeten ook niet doen alsof de gemiddelde VM rijder dat ding heeft gekocht omdat het een custom shifter heeft. Je kunt vrij makkelijk onderdelen vervangen voor kwalitatieve generieke onderdelen en nog steeds een echte VanMoof te hebben.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:32:10 #154
38496 Perrin
pi_209939807
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:29 schreef dop het volgende:

[..]
Zoiets zou nog wel de moeite waard kunnen zijn om te onderzoeken.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:32:57 #155
38496 Perrin
pi_209939816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
We moeten ook niet doen alsof de gemiddelde VM rijder dat ding heeft gekocht omdat het een custom shifter heeft. Je kunt vrij makkelijk onderdelen vervangen voor kwalitatieve generieke onderdelen en nog steeds een echte VanMoof te hebben.
Ja mij leek dat onmogelijk maar als dat mogelijk is dan lijkt me dat een van de weinige zinnige opties voor een doorstart.
pi_209939823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja mij leek dat onmogelijk maar als dat mogelijk is dan lijkt me dat een van de weinige zinnige opties voor een doorstart.
Ja mijn enige angst is dat de curator vast al elke fietsfabrikant in Nederland aan de lijn heeft gehad en dat daar nog niks is uitgekomen...
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:35:15 #157
545 dop
pi_209939834
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zoiets zou nog wel de moeite waard kunnen zijn om te onderzoeken.
zeker en nu wil ik niet gelijk beweren dat het gelijk een geweldige fiets is, of dat dit dan de oplossing is.
Ik zie ook wel beren op de weg, er zijn uiteindekijk ook gewoon veel verschillende producenten en er is veel concurentie.
maar het is wel een type fiets waar markt voor lijkt te zijn. al is het maar in de randstad.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:40:13 #158
38496 Perrin
pi_209939883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:35 schreef dop het volgende:

[..]
zeker en nu wil ik niet gelijk beweren dat het gelijk een geweldige fiets is, of dat dit dan de oplossing is.
Ik zie ook wel beren op de weg, er zijn uiteindekijk ook gewoon veel verschillende producenten en er is veel concurentie.
maar het is wel een type fiets waar markt voor lijkt te zijn. al is het maar in de randstad.
Als je zulk design met meer standaard onderdelen kunt regelen dan heb je een prima concept. Het design van veel van de populaire merken is niet om aan te gluren.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:42:53 #159
545 dop
pi_209939910
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je zulk design met meer standaard onderdelen kunt regelen dan heb je een prima concept. Het design van veel van de populaire merken is niet om aan te gluren.
:D over smaak valt niet te twisten ik vind een vanMoof zelf ook niet heel mooi als ik eerlijk ben. maar ik snap je punt, mee eens.

als het om fiets design gaat dan ben ik Gerard Vroomen fan.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:44:27 #160
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209939928
Lekker voor die yuppen
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:51:46 #161
38496 Perrin
pi_209939989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:42 schreef dop het volgende:

[..]
:D over smaak valt niet te twisten ik vind een vanMoof zelf ook niet heel mooi als ik eerlijk ben. maar ik snap je punt, mee eens.

als het om fiets design gaat dan ben ik Gerard Vroomen fan.

Ontwerpt hij ook e-bikes? Zelf ook niet de grootste fan van VanMoof-design, maar je ziet iig dat er veel moeite in het design is gestoken. In tegenstelling tot veel traditionele merken waar de insteek vooral functioneel is en het design duidelijk het ondergeschoven kindje is.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:56:55 #162
545 dop
pi_209940041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ontwerpt hij ook e-bikes? Zelf ook niet de grootste fan van VanMoof-design, maar je ziet iig dat er veel moeite in het design is gestoken. In tegenstelling tot veel traditionele merken.
Nee Vroomen is geen Ebike fan volgens mij.
wel een voorbeeld van iemand die het anders wil dan de markt en daar meer geluk in heeft gehad.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 11:58:29 #163
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209940057
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:30 schreef GereDathan het volgende:
Waarom kopen mensen zulk spul? Koop gewoon een goed en degelijk bekend merk, heb je al deze ellende niet.
Elk merk, ook goed en degelijk bekend merkspul, gaat failliet met een directie die dit soort beslissingen neemt. Ik bedoel we moeten nu niet gaan doen alsof dit het eerste bedrijf is in de geschiedenis van producten dat failliet ging of net doen of wij de eerste consumenten zijn die hier last van hebben.

Achteraf is het altijd makkelijk praten. 3/4 jaar geleden was er geen enkele financiele reden om geen fiets van dit merk te kopen, dus daarom kopen mensen zulk spul.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 12:01:55 #164
28033 Pek
je moet wat
pi_209940098
Ach gut, rich expats struggles :O
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 12:27:50 #165
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209940397
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:58 schreef Kreator het volgende:

[..]
Elk merk, ook goed en degelijk bekend merkspul, gaat failliet met een directie die dit soort beslissingen neemt. Ik bedoel we moeten nu niet gaan doen alsof dit het eerste bedrijf is in de geschiedenis van producten dat failliet ging of net doen of wij de eerste consumenten zijn die hier last van hebben.

Achteraf is het altijd makkelijk praten. 3/4 jaar geleden was er geen enkele financiele reden om geen fiets van dit merk te kopen, dus daarom kopen mensen zulk spul.
Toen rommelde het ook al en je moet per definitie zo ver mogelijk van walled garden producten wegblijven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209940473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Toen rommelde het ook al en je moet per definitie zo ver mogelijk van walled garden producten wegblijven.
Zo ver mogelijk van walled garden producten wegblijven, zeg dat eens tegen alle Apple telefoon kopers. :P
pi_209940497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heel zuinig op zijn, niet door regen en plassen fietsen :P
Binnenshuis stallen.
anonieme razernist
pi_209940558
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:38 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Binnenshuis stallen.
Dat moesten velen toch al omdat de accu bij van moof niet afneembaar is en de electrische uitvoeringen toch opgeladen moeten worden. ;)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 12:45:47 #169
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209940585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je dan ook geen iPhone hebt.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 12:47:58 #170
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209940610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat moesten velen toch al omdat de accu bij van moof niet afneembaar is en de electrische uitvoeringen toch opgeladen moeten worden. ;)
tenzij je een battery pack erbij hebt gekocht, dan kun je gewoon opladen via deze extra accu die wel afneembaar is (en foeilelijk en kneiterduur, maar dat terzijde).
  dinsdag 18 juli 2023 @ 12:51:13 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209940641
Onhandige fietsen van een klote kwaliteit voor veel te veel geld richtend op pretentieus kutvolk met een klote naam.

Missen we niks an.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209940816
Ik dacht ebikes zijn zo populair, hoe dan failliet.
Maar het blijkt een bedrijf van marketingcowboys te zijn. Geen inhoud, geen kennis, geen interesse in kwaliteit. Wel iets in de markt kunnen zetten. Maar dan hadden ze toch beter een ander product kunnen kiezen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:11:43 #173
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209940835
quote:

Doet mij denken aan de val van Buckler bier idd.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 13:13:01 #174
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209940848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:08 schreef nomina het volgende:
Maar het blijkt een bedrijf van marketingcowboys te zijn.
Hoe vertel ik in 1 zin dat ik geen enkel inhoudelijk bericht heb gelezen over dit merk maar er toch wat over wil zeggen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:16:01 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209940885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mijn buurman deed een verlengsnoer door z'n brievenbus heen naar buiten waar de vanmoof stond. _O-
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:16:14 #176
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209940889
twitter
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:17:58 #177
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209940911
Pardon? Dus als je je fiets hebt afgegeven omdat er bij wijze van spreke even een ander zadel op moest, dan blijft hij daar nu gewoon staan :?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:18:14 #178
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209940916
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:45 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je dan ook geen iPhone hebt.
Jammer genoeg wel maar dat had ik idd ook liever niet gehad.
Dan nog accepteer ik het bij dit apparaat en zie de ¤700 maar als sunk costs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_209940917
quote:

Zal dan wel iets worden zonder reparatiegarantie dus je bent als klant alsnog wel de lul.
Mag/kan dat wel? Nieuwe producten zonder garantie verkopen.
pi_209940935
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:58 schreef Kreator het volgende:

[..]
Alle alarmbellen moeten toch gaan rinkelen als je 3000+ voor een fiets (!) moet betalen waarbij je enkel bij hun servicepunten terecht kunt, hun onderdelen moet kopen en waar om de review gemeld wordt dat ze aan de lopende band kapot gaan? Om nog maar niet te spreken dat zo ongeveer alles via een app geregeld wordt waar je geen enkele controle of garantie op hebt.

Een normaal merk gebruikt gewoon generieke onderdelen die overal te krijgen zijn en elke fietsenmaker kan monteren.

quote:
Ook toen gingen ze aan de lopende band kapot en betaalde je de hoofdprijs. vanMoof is vanaf dag 1 veel te duur geweest voor de kwaliteit die je kreeg. Voor dat geld zijn er vele andere fietsen verkrijgbaar die al hun problemen niet hebben.
pi_209940938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:18 schreef nomina het volgende:

[..]
Mag/kan dat wel? Nieuwe producten zonder garantie verkopen.
Garantiebepalingen hoeven niet mee met een doorstart.
Als de nieuwe eigenaar fietsen gaat verkopen dan geldt er uiteraard wel weer een nieuwe garantiebepaling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Alle alarmbellen moeten toch gaan rinkelen als je 3000+ voor een fiets (!) moet betalen waarbij je enkel bij hun servicepunten terecht kunt, hun onderdelen moet kopen en waar om de review gemeld wordt dat ze aan de lopende band kapot gaan?
Tesla en Apple doen hetzelfde dus nee dat is niet per se direct een alarmbel.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:23:10 #182
545 dop
pi_209940966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:17 schreef Tengano het volgende:
Pardon? Dus als je je fiets hebt afgegeven omdat er bij wijze van spreke even een ander zadel op moest, dan blijft hij daar nu gewoon staan :?
Je zal even op de curator moeten wachten, verbaasd je dat?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:25:52 #183
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209940989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:17 schreef Tengano het volgende:
Er wordt gewerkt aan een ophaalplan juist.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209941003
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:16 schreef Eightyone het volgende:
[ tweet ]
_O- :')
A murky, forgotten land.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 13:27:53 #185
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209941011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jammer genoeg wel maar dat had ik idd ook liever niet gehad.
Dan nog accepteer ik het bij dit apparaat en zie de ¤700 maar als sunk costs.
Hypocriet dus.
pi_209941020
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:23 schreef dop het volgende:

[..]
Je zal even op de curator moeten wachten, verbaasd je dat?
Curator is geen eigenaar van fietsen die ergens ter onderhoud staan.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 13:29:19 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209941031
quote:
Ook toen gingen ze aan de lopende band kapot en betaalde je de hoofdprijs. vanMoof is vanaf dag 1 veel te duur geweest voor de kwaliteit die je kreeg. Voor dat geld zijn er vele andere fietsen verkrijgbaar die al hun problemen niet hebben.
Dit is 100% niet waar en onderbuikgelul. Gewoon feitelijk aantoonbaar onjuist.

Godverdomme zeg, wat is het niveau op fok laag tegenwoordig.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:30:20 #188
545 dop
pi_209941045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:28 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Curator is geen eigenaar van fietsen die ergens ter onderhoud staan.
nee klopt , maar die zal wel even uitmoeten zoeken wie waar eigenaar van is en wie bijvoorbeeld nog een rekening heeft open staan.
of denk je dat hij uit zijn hoofd weet van wie welke fiets is.
pi_209941053
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:29 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dit is 100% niet waar en onderbuikgelul. Gewoon feitelijk aantoonbaar onjuist.
Je hebt duidelijk geen enkele ervaring met vanMoof afval _O-

Werk je er?

quote:
Godverdomme zeg, wat is het niveau op fok laag tegenwoordig.
We kunnen niet allemaal uitblinken zoals jij dat doet toch?
pi_209941064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:30 schreef dop het volgende:

[..]
nee klopt , maar die zal wel even uitmoeten zoeken wie waar eigenaar van is en wie bijvoorbeeld nog een rekening heeft open staan.
of denk je dat hij uit zijn hoofd weet van wie welke fiets is.
VanMoof gaat daar uiteraard gewoon aan meewerken, zoals ze al gezegd hebben.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:31:53 #191
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209941068
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:27 schreef Kreator het volgende:

[..]
Hypocriet dus.
Nee hoor ik ga niet klagen wanneer Apple dingen uitsluit want dat risico heb ik op de koop toe genomen.
Het zou fijn zijn wanneer er weer normaal formaat android toestellen uit komen maar het is niet anders.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:32:00 #192
545 dop
pi_209941070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
VanMoof gaat daar uiteraard gewoon aan meewerken, zoals ze al gezegd hebben.
natuurlijk , dat is immers ook gewoon de taak van een curator
pi_209941096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee hoor ik ga niet klagen wanneer Apple dingen uitsluit want dat risico heb ik op de koop toe genomen.
Het zou fijn zijn wanneer er weer normaal formaat android toestellen uit komen maar het is niet anders.
S22 hier, 6,1"
Fijn formaat, 1 hand nodig.
A murky, forgotten land.
pi_209941097
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Tesla en Apple doen hetzelfde dus nee dat is niet per se direct een alarmbel.
Voor Apple zijn er ruimschoots aftermarket onderdelen verkrijgbaar. Tevens onvergelijkbaar natuurlijk, een prutszaakje als vanMoof of een van de rijkste bedrijven ter wereld... En een telefoon van 500 euro vergelijken met een fiets van 3000+ euro, dat is ook nogal iets.

Tesla is ook lachwekkend, als je dat koopt ben je ook niet fris in de bovenkamer. Veel te dure auto's die kwalitatief amper beter zijn dan LADA. Geen enkele deur hangt er recht in. Om nog maar niet te spreken over de veiligheid, of beter gezegd het gebrek aan veiligheid. Om de haverklap rijden ze achterop andere auto's.
pi_209941127
quote:
De kunst is niet om een goed product op de markt te brengen. De kunst is om dat te doen met (1.) winst voor de verkoper en (2.) betaalbaar voor de koper. Dat is de sweet spot. Met onbeperkt budget kan iedereen iets goeds (laten) maken. Het pijnlijke is dat VM faalde op beide fronten :D
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_209941129
Net op de Duitse truspilot gekeken...41 procent geeft een ster.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 13:42:46 #197
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209941203
Lijkt me niet de moeite waard om zoiets over te nemen. Misschien kan Gazelle een kortingsactie opzetten voor VM klanten, die klanten moeten toch wel op zoek naar een alternatief.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_209941216
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:36 schreef nomina het volgende:
Net op de Duitse truspilot gekeken...41 procent geeft een ster.
Gek zeg, volgens @Kreator kan dat helemaal niet. Zijn alle mensen daar ook dom?
pi_209941222
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:42 schreef MichaelScott het volgende:
Lijkt me niet de moeite waard om zoiets over te nemen. Misschien kan Gazelle een kortingsactie opzetten voor VM klanten, die klanten moeten toch wel op zoek naar een alternatief.
Zolang ze rijden is er niets aan de hand. Maar de meeste vanMoof's gaan zo om de 3 maanden kapot. De meeste mensen komen dus nog net de zomer door _O-
pi_209941260
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:13 schreef Kreator het volgende:

[..]
Hoe vertel ik in 1 zin dat ik geen enkel inhoudelijk bericht heb gelezen over dit merk maar er toch wat over wil zeggen.
Hé, slaat nergens op.
pi_209941288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De kunst is niet om een goed product op de markt te brengen. De kunst is om dat te doen met (1.) winst voor de verkoper en (2.) betaalbaar voor de koper. Dat is de sweet spot. Met onbeperkt budget kan iedereen iets goeds (laten) maken. Het pijnlijke is dat VM faalde op beide fronten :D
Het is echt een klassiek voorbeeld van verkeerde bedrijfsvoering. Duur, geen kwaliteit en geen werkend aftermarket apparaat. Daar waar een, ik noem maar wat, Batavus dit fantastisch geregeld heeft. Ze verkopen de fiets en dat is het. Natuurlijk verkopen ze ook onderdelen voor de fietsen, maar dat zijn over het algemeen standaard onderdelen met een specifieke print. Als de Shimano derailleur kapot gaat kan je deze bij Batavus bestellen, maar ook op elke andere denkbare plek. Elke fietsenmaker kan hem vervolgens monteren met standaard gereedschap.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:03:17 #202
38496 Perrin
pi_209941487
twitter
pi_209941498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:01 schreef dop het volgende:

[..]
48% geeft 4 en 5 sterren tja toch ook aardig wat tevreden klanten, zeker als je bedenkt dat men sneller geneigd is een negatieve review te schrijven. enige nuance is wel op zijn plaats denk ik.
kijk ook naar scores van andere fabrikanten. een Cube, Cannondale, trek, Giant, bijvoorbeeld scoren ook slecht
Als je net duizenden en duizenden euro's aan schroot hebt uitgegeven, dan schrijf je wel een positieve review inderdaad. Anders sta je een beetje voor joker.

Maar sorry en serieus, je product is niet best als meer dan de helft een slechte tot matige review achterlaat.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:07:07 #204
545 dop
pi_209941545
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als je net duizenden en duizenden euro's aan schroot hebt uitgegeven, dan schrijf je wel een positieve review inderdaad. Anders sta je een beetje voor joker.

Maar sorry en serieus, je product is niet best als meer dan de helft een slechte tot matige review achterlaat.
Je zal mij niet horen zeggen dat het geweldig is maar beetje objectiviteit mag ook wel.
Wat is jouw vanMoof ervaring en kennis, waar komt die vandaan?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:07:46 #205
545 dop
pi_209941556
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:07 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik heb er maar 1, maar toch bedankt.
sorry dacht dat je vrouw vriendin er ook een had :D
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 14:08:56 #206
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209941581
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:07 schreef dop het volgende:

[..]
sorry dacht dat je vrouw vriendin er ook een had :D
Nee die heeft een Gazelle uit dezelfde prijsklasse die al best vaak stuk is geweest. :7. Maar ja, generieke onderdelen dus daar hoor je niemand over.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 14:17:03 #207
236264 crew  capricia
pi_209941696
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:08 schreef Kreator het volgende:

[..]
Nee die heeft een Gazelle uit dezelfde prijsklasse die al best vaak stuk is geweest. :7. Maar ja, generieke onderdelen dus daar hoor je niemand over.

Hier wat info.
Ze verwachten wel dat er nog repair centers komen voor Van Moof fietsen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209941700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:07 schreef dop het volgende:

[..]
Je zal mij niet horen zeggen dat het geweldig is maar beetje objectiviteit mag ook wel.
Wat is jouw vanMoof ervaring en kennis, waar komt die vandaan?
Ik heb er 1 gehad en snel verkocht wegens al het gezeik.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 14:18:30 #209
236264 crew  capricia
pi_209941712
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Welke had je? Hoeveel op gefietst en welke gebreken heb je ondervonden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:19:37 #210
545 dop
pi_209941733
quote:

[..]
hoe kan dat nou dat jij er 1 hebt gehad?
was jij ook zo dom als je de rest hier lijkt te vinden?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:22:26 #211
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209941768
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
S22 hier, 6,1"
Veel te groot. Ik had altijd een compact van Sony maar die zijn er mee gestopt.
Nu een 13 mini en die bevalt eigenlijk beter dan verwacht. Zitten wel rare apple dingen in maar echt pionieren doe ik ook niet en het ding werkt wel altijd.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:24:20 #212
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209941794
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
S22 hier, 6,1"
Nu een 13 mini en die bevalt eigenlijk beter dan verwacht. Zitten wel rare apple dingen in maar echt pionieren doe ik ook niet en het ding werkt wel altijd.

Verschillen zijn echt groot:
https://www.phonearena.co(...)2/phones/11637,11763

Deze past ten minste makkelijk in een broekzak.
pi_209941816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoe groot/klein zijn die?
Ik vind dit wat ik nou heb wel de uiterste grens qua grootte.
Wil mijn telefoon gewoon met 1 hand kunnen vasthouden en bedienen :Y
A murky, forgotten land.
pi_209941852
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:19 schreef dop het volgende:

[..]
In principe nog dommer waarmee het bizar is dat hij zichzelf zo te kakken zet en blijkbaar nooit reviews gelezen heeft en als halve yup gewoon in de goede marketing van van moof getrapt is. :+
pi_209941913
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:30 schreef GereDathan het volgende:
Zit je dan met je te dure hipster fiets. Waarom kopen mensen zulk spul? Koop gewoon een goed en degelijk bekend merk, heb je al deze ellende niet.
quote:

[..]
Alle alarmbellen moeten toch gaan rinkelen als je 3000+ voor een fiets (!) moet betalen waarbij je enkel bij hun servicepunten terecht kunt, hun onderdelen moet kopen en waar om de review gemeld wordt dat ze aan de lopende band kapot gaan

quote:

quote:

[..]
Wat een visionair _O-
pi_209941935
Heerlijk om al die verwende rijkeluishufters los te zien gaan nu. Lekker voor ze.
Purr.
pi_209941960
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke had je? Hoeveel op gefietst en welke gebreken heb je ondervonden?
Geen enkele natuurlijk _O-

Ben toch geen halve :')

Gelukkig bestaat mijn ervaring enkel uit personen om mij heen die nu een stuk schroot hebben staan.

Het blijkt maar weer eens hoe goed van vertrouwen men hier is. Laat het een les zijn om de posts van @Kreator op waarde te schatten met zijn geweldig vanMoof.
pi_209941976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:19 schreef dop het volgende:

[..]
Natuurlijk heb ik er geen gehad, als je dat geloofde dan ben je - om met @Kreator zijn woorden te spreken - echt dom.
pi_209941990
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:33 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Wat een visionair _O-

Wat makkelijk om de tuin te leiden _O-

Ik heb niet eens een fiets, fietsen is zwaar overschat.
pi_209942017
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In principe nog dommer waarmee het bizar is dat hij zichzelf zo te kakken zet en blijkbaar nooit reviews gelezen heeft en als halve yup gewoon in de goede marketing van van moof getrapt is. :+
Elke natte scheet wordt hier voor zoete koek geslikt :')
  Forum Admin dinsdag 18 juli 2023 @ 14:40:43 #221
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209942062
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Elke natte scheet wordt hier voor zoete koek geslikt :')
Gelukkig ben jij er om tegengas te geven met goed onderbouwde posts die totaal niet op de man zijn
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209942073
Maar genoeg getrolled, laten we het weer over de geweldige kwaliteit en business case vanMoof hebben. Zo goed dat ze failliet zijn, de redenen zijn duidelijk.

Dus terugkomend op mijn eerste opmerking, je zou maar met zo'n stuk schroot zitten. Zuur.
pi_209942138
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Wat makkelijk om de tuin te leiden _O-

Ik heb niet eens een fiets, fietsen is zwaar overschat.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:47:02 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209942176
https://www.nu.nl/binnenl(...)niets-betekenen.html
Politie vraagt boze VanMoof-klanten niet meer te bellen: 'Kunnen niets betekenen'
De Amsterdamse politie roept boze en bezorgde VanMoof-klanten op om niet meer te bellen over het faillissement van het fietsenbedrijf. De klanten proberen aangifte te doen van diefstal, maar de politie zegt niks te kunnen doen.

De winkels van het bedrijf sloten woensdag al. Dat leverde boze én bezorgde klanten op, die zich afvroegen of hun fiets nog wel kon worden gerepareerd, of dat hun net gekochte fiets nog kon worden geleverd. Sommige van hen hadden hun kapotte fiets nog in een van de gesloten winkels staan.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 14:51:13 #225
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209942243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gelukkig ben jij er om tegengas te geven met goed onderbouwde posts die totaal niet op de man zijn
Gelukkig is er crew om dat een beetje onder controle te houden.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:53:54 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209942337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Hoe krijgen ze dit soort zaken ook zo infantiel ontworpen zeg, als je een fiets ontwerpt die niet tegen vuil kan vraag je ook wel om een faillissement :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2023 14:57:50 ]
pi_209942415
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:57 schreef J.B. het volgende:

[..]
Hoe krijgen ze dit soort zaken ook zo infantiel ontworpen zeg, als je een fiets ontwerpt die niet tegen vuil kan vraag je ook wel om een faillissement :')
Verwarde professor mode aan; in het (schone) testlab draaide de automatisch schakelapparatuur echt lange tijd zonder problemen, een mtbf van 10 jaar :D
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:05:18 #229
38496 Perrin
pi_209942438
quote:

[..]
Ja dit zit ontzettend dicht tegen bewuste oplichterij aan.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 15:05:38 #230
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209942444
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:53 schreef slashdotter3 het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)es-van-de-cloud.html
VanMoof failliet: hoe afhankelijk zijn VanMoof-e-bikes van de cloud?
Holy shit. Volgens mij geldt dit alleen voor de nieuwere modellen (s5 en wellicht s4), maar wat een faal is dit (in 1 vd reacties onder het artikel):

UPDATE JE VANMOOF

VanMoof komt met allemaal mooie beloftes over hoe ze de service draaiende gaan houden - maar dat vertrouwen heb ik niet.

In je VanMoof zit een sim-card van Vodafone. Zodra deze verbinding het niet doet krijg je een 'ERROR 57' en werkt je fiets amper. Dit kan je verhelpen door op de laatste firmware te zitten - ze hebben de dependency tussen de sim-card connectie en trapassistentie eruit weten te halen.

Edit/aanvulling:

Changelog van de laatste firmware, 1.8.1, bevat:

- Removal of testing module settings
- Gear settings not reset after a firmware update
- Deep sleep after 14 days of inactivity
- Allows motor support in case of error 57
pi_209942495
quote:

[..]
Heb je de remschijven wel eens gezien van die dingen? Elke normale fabrikant maakt ze met gaten erin om warmte, vuil en vocht beter te kunnen afvoeren. Maar vanMoof niet, die maakte gewoon massieve versies. Waarom zou je vertrouwen op de kennis en kunde die in tientallen jaren opgebouwd is toch? Ze zouden zo de mede-ontwerpers geweest kunnen zijn van de Titan.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat latere modellen wel fatsoenlijk ontworpen schijven gebruikten.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:11:40 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_209942510
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Heb je de remschijven wel eens gezien van die dingen? Elke normale fabrikant maakt ze met gaten erin om warmte, vuil en vocht beter te kunnen afvoeren. Maar vanMoof niet, die maakte gewoon massieve versies. Waarom zou je vertrouwen op de kennis en kunde die in tientallen jaren opgebouwd is toch? Ze zouden zo de mede-ontwerpers geweest kunnen zijn van de Titan.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat latere modellen wel fatsoenlijk ontworpen schijven gebruikten.
Ik weet niet wat jij hebt tegen die vanMoof dingen, maar het lijkt wel alsof je ooit genaaid bent door zo'n fiets ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209942538
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik weet niet wat jij hebt tegen die vanMoof dingen, maar het lijkt wel alsof je ooit genaaid bent door zo'n fiets ofzo.
En weer andere andere users lijken VM juist te aanbidden als ware het de nieuwe messias :D

Ik vind het wel grappig, al die haters en fanboys die elkaar in de haren vliegen.
A murky, forgotten land.
pi_209942540
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Lezen, ik héb niet eens een fiets. Al jaren niet. En komt er ook niet ook.

Ik vind het gewoon lachwekkend om te zien hoe mensen met boter en suiker in marketing geklets trappen en een grenzeloos vertrouwen hebben in dit soort oplichterij. Een fiets die enkel werkt als de app + servers werken, hoe bedenk je het. Of een fiets kopen waarvan je al gelijk weet dat je onderhoud moet doen op een paar vaste plekken met onderdelen die enkel bij dat merk bestaan.

Dan vraag je er echt om. Heb er geen enkel medelijden mee. Lekker weer terug op je hipster bakfiets in Amsterdam zou ik zeggen.
pi_209942543
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:42 schreef MichaelScott het volgende:
Gelukkig zijn VanMoof eigenaren nu eindelijk van de prangende onzekerheid af en kunnen ze hun fiets met een gerust hart in de oud ijzer container gooien. ^O^
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:14:58 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_209942548
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En weer andere andere users lijken VM juist te aanbidden als ware het de nieuwe messias :D
Dan mag ik hopen dat dat door eigen ervaring is. Maar er wordt al de hele dag bullshit geroepen door deze user. Voegt vrij weinig toe.

Overigens ben ik geen fanboy, maar ook geen hater.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:15:56 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_209942560
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Lezen, ik héb niet eens een fiets. Al jaren niet. En komt er ook niet ook.

Dat heb ik prima gelezen. Ik bedoelde dan ook ECHT genaaid. Als in: zo'n yuppe hipster die er eentje in je reet reed. Dan zou ik je reacties namelijk deels snappen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:19:24 #238
545 dop
pi_209942606
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Natuurlijk heb ik er geen gehad, als je dat geloofde dan ben je - om met @:Kreator zijn woorden te spreken - echt dom.
Tja het wordt er niet beter op, ik ken je niet dus wat het verder met dom te maken heeft moet nog blijken.
wat me wel opvalt is dat jij in het topic behoorlijk loopt af te geven. waarom je dat doet blijft onduidelijk.
Levert dat een goed gevoel op ? of is er toch nog een andere motivatie die je liever niet vertelt?
Jij mag het zeggen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:30:17 #240
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209942765
Waaorm mag je de politie niet bellen?
pi_209942767
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat heb ik prima gelezen. Ik bedoelde dan ook ECHT genaaid. Als in: zo'n yuppe hipster die er eentje in je reet reed. Dan zou ik je reacties namelijk deels snappen.
Ik denk niet dat je mij ooit gaat snappen, dat terzijde.

Nee, ik kom niet in onze hoofdstad waar die dingen (af en toe) rijden. Bij ons zie je dat soort hipster dingen nagenoeg niet.
pi_209942775
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:19 schreef dop het volgende:

[..]
Tja het wordt er niet beter op, ik ken je niet dus wat het verder met dom te maken heeft moet nog blijken.
wat me wel opvalt is dat jij in het topic behoorlijk loopt af te geven. waarom je dat doet blijft onduidelijk.
Levert dat een goed gevoel op ? of is er toch nog een andere motivatie die je liever niet vertelt?
Jij mag het zeggen.
Ik vind het genieten om fanboys te zien spartelen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:35:09 #243
545 dop
pi_209942846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik vind het genieten om fanboys te zien spartelen.
Okay, weten we dat, best triest. hoop dat het goed met je komt.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:36:43 #244
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_209942869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Een overdosis cognitieve dissonantie is inderdaad niet vreemd bij deze categorie van uitgaven.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_209942917
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Natuurlijk heb ik er geen gehad, als je dat geloofde dan ben je - om met @:Kreator zijn woorden te spreken - echt dom.
Als niemand je sarcasme of troll snapt heb je gewoon treurige humor.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:40:06 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_209942921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je mij ooit gaat snappen, dat terzijde.

Nee, ik kom niet in onze hoofdstad waar die dingen (af en toe) rijden. Bij ons zie je dat soort hipster dingen nagenoeg niet.
Ik ook niet. Ik woon op het platteland en hier zie je ze ook gewoon. Wel grappig, want blijkbaar zijn er dus ook wel exemplaren die wel gewoon rijden :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:40:08 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209942923
Allemaal zelfgeproduceerde onderdelen gebruiken. Zelfs de grootste autofabrikanten werken niet zo. :')
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:40:48 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_209942928
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:30 schreef xzaz het volgende:
Waaorm mag je de politie niet bellen?
Omdat het niet hun probleem is ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209942932
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Als niemand je sarcasme of troll snapt heb je gewoon treurige humor.
Ik ben al blij dat je het humor noemt, dank je wel.
pi_209942943
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:40 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ook niet. Ik woon op het platteland en hier zie je ze ook gewoon. Wel grappig, want blijkbaar zijn er dus ook wel exemplaren die wel gewoon rijden :+
Zal wel een foutje zijn van vanMoof, hiervoor zijn ze niet bedoeld :D
  dinsdag 18 juli 2023 @ 15:42:22 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209942952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zal wel een foutje zijn van vanMoof, hiervoor zijn ze niet bedoeld :D
Wrongmoof
pi_209942953
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:35 schreef dop het volgende:

[..]
Okay, weten we dat, best triest. hoop dat het goed met je komt.
Zou er niet vanuit gaan. Waarom zou jij je daarover zorgen maken?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 15:49:40 #255
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209943025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:40 schreef Alpha0 het volgende:
Zelfs de grootste autofabrikanten werken niet zo.
Wat een gejank zal dat worden als je straks je Tesla niet meer OTA kunt updaten als ie een storing heeft en Tesla failliet is.
pi_209943055
quote:
Allemaal zelfgeproduceerde onderdelen gebruiken. Zelfs de grootste autofabrikanten werken niet zo. :')
Zelf ontworpen is wat anders dan zelfgeproduceerd.
pi_209943108
quote:
Misschien zijn ze dat gaan doen om niet voor pattenten/licenties te hoeven betalen. Maar ja, moeten ze wel goede en geteste producten verkopen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 16:02:43 #258
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209943177
Van de website:

We zijn ook het eerste fietsbedrijf dat zijn bedrijfsmodel radicaal vernieuwde door betaalbare, hightech, feature rijke e-bikes aan te bieden. En dan is er ook nog ons team van deskundige Bike Hunters, die over de hele wereld reizen om gestolen VanMoofs op te sporen en terug naar hun eigenaar te brengen.

Geen noodzaak dus om de politie te bellen. :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209943216
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:56 schreef nomina het volgende:

[..]
Misschien zijn ze dat gaan doen om niet voor pattenten/licenties te hoeven betalen. Maar ja, moeten ze wel goede en geteste producten verkopen.
Nu ben je wel erg naïef O+

De enige reden waarom ze dat gedaan hebben is omdat ze hiermee, in combinatie met slechts een paar eigen servicepunten, een volledige vendor lock-in hebben gecreëerd waarbij de klant niet enkel bij de aankoop uitgeknepen kan worden maar ook in de volgende jaren. De klant is letterlijk een speelbal die volledig overgeleverd is aan de vanMoof goden.

Een geweldig business model. Eigenlijk is het een grote prestatie en lintje waard dat je zo'n tent dan ook nog failliet kan krijgen. Al zouden ze per direct gestopt zijn met het produceren van nieuwe fietsen dan hadden ze nog goud in handen gehad de komende 10 jaar.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 16:12:29 #260
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209943288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Nu ben je wel erg naïef O+

De enige reden waarom ze dat gedaan hebben is omdat ze hiermee, in combinatie met slechts een paar eigen servicepunten, een volledige vendor lock-in hebben gecreëerd waarbij de klant niet enkel bij de aankoop uitgeknepen kan worden maar ook in de volgende jaren. De klant is letterlijk een speelbal die volledig overgeleverd is aan de vanMoof goden.

Een geweldig business model. Eigenlijk is het een grote prestatie en lintje waard dat je zo'n tent dan ook nog failliet kan krijgen. Al zouden ze per direct gestopt zijn met het produceren van nieuwe fietsen dan hadden ze nog goud in handen gehad de komende 10 jaar.
Hier zijn ze juist op stuk gegaan. Ieder onderdeel moest uit Taiwan komen, en als 1 op de 10 fietsen binnen de garantietermijn een custom onderdeel nodig heeft.. tjah.

Ten onder aan je eigen gecreëerde schaarste.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209943335
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hier zijn ze juist op stuk gegaan. Ieder onderdeel moest uit Taiwan komen, en als 1 op de 10 fietsen binnen de garantietermijn een custom onderdeel nodig heeft.. tjah.

Daar heb je wel gelijk in, dat onderschat ik (de garantie, dat kost enkel geld).
pi_209943466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zou er niet vanuit gaan. Waarom zou jij je daarover zorgen maken?
Tering hee, wat ben jij ziekelijk obsessief.
pi_209943504
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waar denk jij dat de onderdelen van een Gazelle vandaan komen?
pi_209943585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:30 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Uit een hoge goed. :P
pi_209943590
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:30 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Grotendeels bij algemene fabrikanten met een bewezen track record die ook werken voor de andere merken en gespecialiseerd zijn in 1 of enkele onderdelen.
pi_209943595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:27 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Tering hee, wat ben jij ziekelijk obsessief.
Bedankt voor het compliment O+
pi_209943613
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:35 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Grotendeels bij algemene fabrikanten met een bewezen track record die ook werken voor de andere merken en gespecialiseerd zijn in 1 of enkele onderdelen.
Dan is het probleem dus niet dat het uit Taiwan moet komen :)
pi_209943667
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dan is het probleem dus niet dat het uit Taiwan moet komen :)
Dat is het ook niet in de basis. De poster verwoordde dat wat krom denk ik. Hij bedoeld, als ik het juist beoordeel, als zijnde dat alles custom made is en van ver moet komen.
pi_209943705
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:39 schreef GereDathan het volgende: Hij bedoeld, als ik het juist beoordeel, als zijnde
tering
pi_209943709
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is het ook niet in de basis. De poster verwoordde dat wat krom denk ik. Hij bedoeld, als ik het juist beoordeel, als zijnde dat alles custom made is en van ver moet komen.
Ik ben niet met jou in gesprek clown.
pi_209943887
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ik ben niet met jou in gesprek clown.
Te laat, had je maar niet op mij moeten reageren Adriaantje.
pi_209943898
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:41 schreef Raw85 het volgende:

[..]
tering
Wat heeft een besmettelijke ziekte ermee te maken??
  dinsdag 18 juli 2023 @ 16:55:38 #274
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209943946
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:40 schreef Troel het volgende:

[..]
Omdat het niet hun probleem is ;)
Maar waarom mag je niet bellen als je fiets is gestolen?
pi_209944007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:55 schreef xzaz het volgende:

[..]
Als je fiets echt gestolen is wel.
Alleen is er in het geval van een faillissement geen sprake van diefstal.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 16:59:54 #276
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209944061
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wie zegt dat dan?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:01:07 #277
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209944084
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik snap nooit waarom dit anders is dan anders. Iemand heeft jouw fiets bedrijf geeft hem niet terug dat lijkt mij gewoon diefstal. Hoe en wat er met dat bedrijf is lijkt mij irrelevant (maar blijkbaar niet)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 17:03:52 #278
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209944137
Zojuist in de mail:

quote:
Beste Maarten
Op 17 juli 2023 heeft de rechtbank Amsterdam de Nederlandse juridische entiteiten VanMoof Global Holding B.V., VanMoof B.V. en VanMoof Global Support B.V. failliet verklaard. De juridische entiteiten buiten Nederland bevinden zich niet in een insolventieprocedure.

De curatoren zijn momenteel bezig met het opzetten van een verkoopproces voor de bezittingen en activiteiten van VanMoof, met als doel een partij te vinden die bereid is de activiteiten van VanMoof voort te zetten.

We begrijpen dat je waarschijnlijk veel vragen hebt over de huidige situatie bij VanMoof en hoe deze jou raakt, dus verwijzen we je graag naar onze FAQ.

We houden je op de hoogte - en werken de FAQ's bij - naarmate de situatie zich verder ontwikkelt.

Het VanMoof-team

https://support.vanmoof.c(...)nsolvencyriderupdate
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 juli 2023 @ 17:04:15 #279
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209944151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:59 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wie zegt dat dan?
De wet. Lees je in.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:05:32 #280
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209944185
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:04 schreef Kreator het volgende:

[..]
De wet. Lees je in.
brb even een bedrijfje oprichten en autos laten repareren dan deuren sluiten
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:11:19 #281
545 dop
pi_209944304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:01 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ik snap nooit waarom dit anders is dan anders. Iemand heeft jouw fiets bedrijf geeft hem niet terug dat lijkt mij gewoon diefstal. Hoe en wat er met dat bedrijf is lijkt mij irrelevant (maar blijkbaar niet)
Bij een faillissement houd de curator, de goederen vast tot hij kan vaststellen aan wie wat toekomt.
Je krijgt je fiets dus terug, je moet de curator alleen wel even de tijd geven.
Heeft niets met diefstal temaken.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:11:44 #282
38496 Perrin
pi_209944311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:05 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dan komt een curator alles verkopen om al je schuldeisers te betalen.
pi_209944324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:05 schreef xzaz het volgende:

[..]
Je denkt dat Van Moof hier beter van wordt? De schuldeisers staan al te trappelen. Helaas zijn consumenten meestal de minste prio in die rij voor de curator.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:14:30 #284
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209944358
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:12 schreef Pheno het volgende:

[..]
Je denkt dat Van Moof hier beter van wordt? De schuldeisers staan al te trappelen. Helaas zijn consumenten meestal de minste prio in die rij voor de curator.
Precies. De curator gaat eerst kijken naar de belastingdienst. En die innen als eerste.

Nogmaals; je krijgt echt niet zomaar je fiets terug en naar mijn mening is het gewoon diefstal.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:14:57 #285
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209944365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan komt een curator alles verkopen om al je schuldeisers te betalen.
Oe autotjes / fietsen zijn er niet meer.

Ik weet niet waar ze zijn hoor.
pi_209944366
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:14 schreef xzaz het volgende:

[..]
Precies. De curator gaat eerst kijken naar de belastingdienst. En die innen als eerste.

Nogmaals; je krijgt echt niet zomaar je fiets terug en naar mijn mening is het gewoon diefstal.
Rare mening
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:15:16 #287
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209944372
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:14 schreef Pheno het volgende:

[..]
Rare mening
Rare mening over mijn rare mening :p
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:16:01 #288
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209944393
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:12 schreef Pheno het volgende:

[..]
Ja Van Moof wordt hier beter van omdat ze meer bezit hebben dan hun werkelijk inventaris is.
pi_209944406
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:15 schreef xzaz het volgende:

[..]
Rare mening over mijn rare mening :p
Elk faillissement werkt op die manier. Wat is er diefstal? Je weet bij de koop al dat er vendor-locking is. Je mag hopen voor die kopers dat er een bedrijf is die het overneemt, zodat de fiets nog van zijn slot kan :')
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:18:42 #290
545 dop
pi_209944428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je snapt er weinig van.
De curator mag bezittingen van vanMoof verkopen om schulden te betalen. Maar geen fietsen die reeds van consumenten zijn die slechts ter reparatie daar staan.
Dus ja je krijgt je fiets wel terug.
pi_209944503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ja Van Moof wordt hier beter van omdat ze meer bezit hebben dan hun werkelijk inventaris is.
Van Moof wordt nergens beter van.
Ze zijn failliet, klaar, over en uit, afgelopen.
Geld gaat naar de schuldeisers.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:48:15 #292
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209945088
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
Als jij je auto naar de garage brengt voor de APK, dan zeg jij: "Alsjeblieft, mijn auto is nu van jullie en kun je als bezit bijschrijven op je balans. Als ik hem kom ophalen, is hij pas weer van mij!"? .
pi_209945165
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:55 schreef xzaz het volgende:

[..]
1. De meeste mensen bellen omdat ze nog geen levering van een fiets hebben gekregen die ze wel gekocht hebben.
Dat gaat dus niet om een reparatie die er nog zou staan.

2. Al gaat het om reparatie dan nog...

Beide punten gaat om een faillissement. Niet om een eigenaar die weggelopen is met de inboedel of noem het maar.
Bij punt 2 ga je het op den duur overigens wel terug krijgen, maar alles zit door de curator nu op slot en je gaat er nu dus niet bij kunnen.
pi_209945270
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Een geleverde fiets niet krijgen? :? Mis je zelf niet een paar hersencellen?
De bedoeling van geleverd worden dan.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 18:01:49 #295
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209945272
Aangifte doen voor je waardeloze fiets. _O-

Dat ding is niet meer waard dan de oud ijzer prijs.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')