Volgens mij gaat het zozeer om lastig te repareren maar vooral dat er geen onderdelen te krijgen zijn omdat hij veel niet standaard onderdelen gebruikt. Dan is het misschien niet lastig te repareren maar zonder onderdelen begin je niet veel.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:36 schreef dop het volgende:
Gisteren toevallig de VanMoof van mijn collega even na gekeken.
Remblokken en remolie.
Wel er zijn zeker dingen aan die fiets die lastiger te vervangen zijn, maar dit was net zo simpel of ingewikkeld als op elke andere fiets.
Slot en alarm doen het ook nog gewoon. Ik zal er zelf nooit een kopen maar de doem scenario 's die hier voorbij kwamen blijken nog steeds onzin.
Tja en hoe denk jij dat ik remolie heb bijgevuld en remblokken vervangen, als ik die onderdelen niet kon krijgen?quote:Op zondag 21 januari 2024 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het zozeer om lastig te repareren maar vooral dat er geen onderdelen te krijgen zijn omdat hij veel niet standaard onderdelen gebruikt. Dan is het misschien niet lastig te repareren maar zonder onderdelen begin je niet veel.
Ik denk dat een fiets uit meer onderdelen dan remblokken bestaat.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:02 schreef dop het volgende:
[..]
Tja en hoe denk jij dat ik remolie heb bijgevuld en remblokken vervangen, als ik die onderdelen niet kon krijgen?
Er zijn zeker zaken die veel lastiger zijn aan de VanMoof maar het is niet dat je er niets aan kunt doen.
Zou ik je nu aanraden er een te kopen, nee dat niet, maar het drama is niet zo groot als in dit topic wordt voorgesteld.
Ik kan dat uit ervaring melden (dat is wat ik ook doe in mijn vorige post), jij zet daar tegenover dat je iets gehoord hebt, wat je eigenlijk helemaal niet in de praktijk hebt gecheckt.
Mijn conclusie is dat er zat te repareren en onderhouden valt aan een vanMoof.
Ook al zijn er ook zeker dingen die ik niet zou kunnen vervangen, het is echt niet zo dat je hem gelijk weg kunt gooien als er iets stuk gaat.
ik ook maar zie mijn toevoeging.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat een fiets uit meer onderdelen dan remblokken bestaat.
45 miljoen en dan moet het UWV nog erbij komenquote:Schuld failliet VanMoof loopt op tot 45 miljoen euro, overgrote deel consumenten krijgt geen geld terug
De schuld die de failliete fietsenmaker VanMoof achterlaat, blijft groeien. Bij het bedrijf hebben zich inmiddels voor 45 miljoen euro schuldeisers gemeld, waaronder consumenten die wel hadden betaald, maar nooit een fiets hebben gekregen. Van hun geld zien zij niets terug.
Dat blijkt uit het nieuwste verslag van curatoren Jan Padberg en Robin de Wit. De schuld zal nog verder oplopen omdat het UWV, dat zich heeft ontfermd over achterstallige loonbetalingen, nog geen rekening heeft ingediend.
De Belastingdienst heeft eind vorig jaar voor in totaal 12,8 miljoen geclaimd. Beide overheidsinstanties krijgen voorrang bij het uitbetalen. Een aantal schuldeisers, voor in totaal 1,1 miljoen, claimt ook voorrang, maar die wordt door de curatoren betwijfeld.
Inmiddels hebben zich voor nog eens ruim 35 miljoen euro 2600 schuldeisers gemeld, het overgrote deel consumenten die nog geld tegoed hebben omdat ze bijvoorbeeld een fiets hebben gekocht die nooit is geleverd
Bezitters van een fiets van VanMoof hebben inmiddels enkele mails gekregen van de nieuwe eigenaar Lavoie, een e-stepfabrikant die onderdeel is van McLaren Applied. Dat bedrijf produceert weer reserveonderdelen en levert die aan partners die reparaties aan de fietsen kunnen uitvoeren. In Amsterdam zijn dat op dit moment Fietswous op de Rijnstraat in Zuid en WheelGood op de Oudezijds Armsteeg in Centrum.
Eerdere modellen in een nieuw jasje
Ook begint VanMoof volgend kwartaal weer met het leveren van nieuwe fietsen. In eerste instantie zullen dat de modellen S5 en A5 zijn die VanMoof al eerder op de markt bracht. Nieuwe modellen staan voorlopig nog niet op de rol. Om de productie van reserveonderdelen en fietsen weer op gang te krijgen, investeert Lavoie tientallen miljoen euro’s in het bedrijf. Het hoofdkantoor blijft in Amsterdam, waar alweer enkele tientallen mensen aan het werk zijn.
De S5 en A5 worden door VanMoof wel in een nieuw jasje gestoken. Het bedrijf zal niet alle onderdelen zelf produceren, maar een deel zal gemaakt worden door externe partijen die meer ervaring hebben met het produceren van fietsonderdelen. De onderdelen moeten daardoor een stuk betrouwbaarder zijn en minder snel kapotgaan, wat in het verleden vaak het geval was.
Wie de ‘nieuwe’ S5 of A5 wil aanschaffen zal wel een stuk duurder uit zijn. De fietsen gaan 3498 euro kosten waar dat voorheen 2248 euro was.
https://www.ad.nl/economi(...)geld-terug~af5dcfdb/
Dat was vorig jaar al zo, in wat voor de rest een niet al te positieve review is.quote:Wie de ‘nieuwe’ S5 of A5 wil aanschaffen zal wel een stuk duurder uit zijn. De fietsen gaan 3498 euro kosten waar dat voorheen 2248 euro was.
zijn zat betere fietsen te koopquote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar al zo, in wat voor de rest een niet al te positieve review is.
Gaat echt een grandioos succes worden.
Nee dit keer gaat het wel goed hoor, koop vooral een nog duurdere. Echt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar al zo, in wat voor de rest een niet al te positieve review is.
Gaat echt een grandioos succes worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |