quote:VanMoof staakt 'tijdelijk' verkoop van fietsen
Updated 17 min geleden
43 min geleden in FINANCIEEL
DEN HAAG (ANP) - Het Nederlandse e-bikebedrijf VanMoof heeft de verkoop van fietsen tijdelijk gepauzeerd, staat op de website van het bedrijf.
Dat doet de onderneming naar eigen zeggen "om de productie en levering van bestaande bestellingen te kunnen inhalen".
quote:De Amerikaanse nieuwssite TechCrunch meldt echter op basis van meerdere bronnen dat het bedrijf met financiële problemen kampt.
VanMoof zou op zoek zijn naar nieuwe financiering om het hoofd boven water te kunnen houden.
quote:De Amsterdamse fabrikant van elektrische fietsen maakte in mei vorig jaar nog bekend de voormalig topvrouw van Booking.com binnengehaald te hebben.
Gillian Tans werd de nieuwe president van het e-bikebedrijf.
Met die benoeming hoopte VanMoof verder te kunnen groeien.
Maar TechCrunch meldt nu dat Tans het bedrijf stilletjes heeft verlaten
Taiwanquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is niet onbekend dat de fiets veel onnodige problemen met zich mee brengt (je fiets regelmatig moeten updaten bijvoorbeeld)
Veel concurrentie nu ook. Zie veel elektrische fietsen, maar relatief weinig Moofs.
Namen en rugnummers graag.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:18 schreef Toine51 het volgende:
Van Moof. Alleen populair bij kakkers en hipsters.
Voor minder koop je wel iets beters en mooiers.
3299,- ????????? ik zou hem niet kopenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Namen en rugnummers graag.
Heb de Ace Two, prima fiets goede kwaliteit. Goede E-bikes zijn nu eenmaal duur.
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Namen en rugnummers graag.
Heb de Ace Two, prima fiets goede kwaliteit. Goede E-bikes zijn nu eenmaal duur.
Begon dat hele update gedoe niet dramatisch te worden toen een 3rd party ontwikkelaar via een andere app de maximum snelheid van de electromotor kon modificeren?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is niet onbekend dat de fiets veel onnodige problemen met zich mee brengt (je fiets regelmatig moeten updaten bijvoorbeeld)
Nodeloos ingewikkeld gemaakt. Hoe meer fratsen hoe meer er kapot kan gaan of in storing.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.
Koop liever een Koga of Cube.
Is waar maar al die horrorverhalen over slechte service zijn inmiddels wel wat gedateerd. Ze hebben een samenwerking met Kwikfit als servicepartner en dat werkt prima. Ik vind de Cubes dan weer lelijk en over het algemeen en die zijn niet goedkoper, de Kathmandu die minder range heeft kost ook 3600 euro.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.
Koop liever een Koga of Cube.
CUBEquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.
Koop liever een Koga of Cube.
Dat mag, ik vind het mooie fietsen. Weinig optische opsmuk en strakke lijntjes. Daar hou ik van.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
3299,- ????????? ik zou hem niet kopen
[ afbeelding ]
wel 1500 euro te duurquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag, ik vind het mooie fietsen. Weinig optische opsmuk en strakke lijntjes. Daar hou ik van.
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.quote:
Mwa dat is gewoon de prijs voor een merkfiets die een bereik heeft van 120 kilometer. Kan verder prima dat jij dat er persoonlijk niet voor over hebt maar dat is weer een andere discussie.quote:
Dat zijn geen updates. Dat is 'onderhoud'.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.
quote:Overhypete flauwekul die Vanmoofs. Ik lag me stuk als al die dingen straks waardeloos zijn omdat de app niet meer werkt.
Lekker je huis af laten fikken en ontdekken dat de verzekering niet dekt omdat je niet gecertificeerde accu uit China de oorzaak was.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:49 schreef machtpen het volgende:
De e-bikes van de Ali houden zich ook goed en kosten helemaal geen drol.
Laggen de baggen. Niet zo lelijk doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.
Overhypete flauwekul die Vanmoofs. Ik lag me stuk als al die dingen straks waardeloos zijn omdat de app niet meer werkt.
Hipstergelul, die het niet kan hebben dat hij teveel voor een fiets betaalt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker je huis af laten fikken en ontdekken dat de verzekering niet dekt omdat je niet gecertificeerde accu uit China de oorzaak was.
In Amsterdam ja.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:04 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik dacht dat die fietsen superhip waren en dus in trek?
Komt vaker voor dan je denkt, wie het onderste uit de kan wil krijgt vaak het deksel op de neus.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:52 schreef machtpen het volgende:
[..]
Hipstergelul, die het niet kan hebben dat hij teveel voor een fiets betaalt.
Zie er in provinciehoofdplaatsje Groningen ook zat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
In Amsterdam ja.
Daar wonen voornamelijk toeristen en wannabe provenciaaltjes
Waar je je fiets koopt in een experience center waar niemand nederlands spreekt en ze nog niet weten hoe een steeksleutel werkt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
In Amsterdam ja.
Daar wonen voornamelijk toeristen en wannabe provenciaaltjes
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:55 schreef Zipportal het volgende:
https://nl.trustpilot.com/review/www.vanmoof.com?sort=recency
Als ik al die recensies lees zou ik niet twijfelen.quote:Ik heb op 9 april van dit jaar een Van Moof S3 besteld. Levertermijn staat sinds 9 april tussen 28 juni en 30 juli.
Maar er staat ook nog steeds: Production delay van 88 dagen. Die 88 dagen zijn om, maar er verandert niks.
Van Moof is uitsluitend bereikbaar via de chatrobot. Die verwijst telkens naar de leverdatum en kan geen antwoord geven op vragen.
Ik twijfel sterk om mijn bestelling te annuleren. Het voelt niet goed om aan de voorkant al zo slecht informatie te ontvangen!
Datum van ervaring: 10 juli 2023
Een trieste arme jaloerse sloeber op internet die moet haten op de keuzes van andere mensen om zich beter te voelen. Hoe sneu is je leven dan zeg. 😂quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:52 schreef machtpen het volgende:
[..]
Hipstergelul, die het niet kan hebben dat hij teveel voor een fiets betaalt.
het zijn ook gewoon kut producten, was onlangs nog op tv/youtubequote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is niet onbekend dat de fiets veel onnodige problemen met zich mee brengt (je fiets regelmatig moeten updaten bijvoorbeeld)
Veel concurrentie nu ook. Zie veel elektrische fietsen, maar relatief weinig Moofs.
dat kan wel .... maar ze kunnen niets want ze kunnen geen onderdelen bestellenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me sowieso erg onhandig als je niet gewoon bij je lokale fietsenmaker terecht kunt.
Nog niet zo sneu als de gemiddelde e-biker met het verkeersinzicht van een gefrituurde garnalenkroket die zich door het verkeer zwalkt. Vooral die op de dure fietsen zijn de ergste.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:01 schreef Knoc het volgende:
[..]
Een trieste arme jaloerse sloeber op internet die moet haten op de keuzes van andere mensen om zich beter te voelen. Hoe sneu is je leven dan zeg. 😂
In de Amsterdamse grachtengordel. Maar daar kun je geen bedrijf op laten draaienquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:04 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik dacht dat die fietsen superhip waren en dus in trek? Maar geen idee, ik ken 1 iemand die er een heeft en die was helemaal lyrisch dat je alles met een app kon regelen terwijl ik dacht.... dat klinkt enorm kut.
Kortom je hebt er niks aan.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:04 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
dat kan wel .... maar ze kunnen niets want ze kunnen geen onderdelen bestellen
Nou ja dat ze geen servicenetwerk hadden was voor mij de reden er geen te kopen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In de Amsterdamse grachtengordel. Maar daar kun je geen bedrijf op laten draaien
Waarom niet beide? Voor woonwerkverkeer in en rondom de stad is het top zo'n e-bike.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Luie flikkers die te lui zijn om te trappen
SpeedPedelec?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:11 schreef Jahr00n het volgende:
ik rijd nu op een cowboy van 3900 euro. heerlijke fiets
Hier fietsen de meest linkse GL stemmers op die dingen, terwijl een ouderwetse fiets de meeste mooie en schone manier van verplaatsen is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom niet beide? Voor woonwerkverkeer in en rondom de stad is het top zo'n e-bike.
Heb ook een racefiets maar dat is gewoon niet praktisch.
Als alternatief voor echt fietsen is het drie keer niks maar als je de auto laat staan hebben ze op zich een punt..Voor stukjes van 20-30 kilometer is het echt ideaal.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hier fietsen de meest linkse GL stemmers op die dingen, terwijl een ouderwetse fiets de meeste mooie en schone manier van verplaatsen is.
Eerste modellen waren nog wel ok. Daarna werd de kwaliteit een stuk minder terwijl de prijs minstens hetzelfde bleef.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.
Koop liever een Koga of Cube.
Of een ebike nemen juist om niet met het OV of de auto te gaan. Ik snap het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Luie flikkers die te lui zijn om te trappen
Eh, je moet tóch echt trappen hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Luie flikkers die te lui zijn om te trappen
Ik liep pas door Oud-Zuid en het verbaasde me hoeveel Van Moofs ik daar zag staan, ik zou mijn elektrische Gazelle er niet eens neerzetten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
In Amsterdam ja.
Daar wonen voornamelijk toeristen en wannabe provenciaaltjes
Elan - 401381quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Namen en rugnummers graag.
Heb de Ace Two, prima fiets goede kwaliteit. Goede E-bikes zijn nu eenmaal duur.
zul je zien, zijn ze straks failliet, gaan de servers uit, app waardeloos, fiets waardeloosquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kortom je hebt er niks aan.
Verder lijkt het me ook onhandig dat je zonder app niets kunt.
Ze zijn ook best in trek: de omzet is gegroeid van 10 miljoen in 2017 naar 83 miljoen in 2021. En daarbij moet je dan nog rekening houden dat die omzet een stuk hoger had gekund als ze geen leveringsproblemen hadden gehad.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:04 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik dacht dat die fietsen superhip waren en dus in trek? Maar geen idee, ik ken 1 iemand die er een heeft en die was helemaal lyrisch dat je alles met een app kon regelen terwijl ik dacht.... dat klinkt enorm kut.
Nah er rijden er genoeg rond om die app voor een klein bedrag per maand draaiend te houden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
zul je zien, zijn ze straks failliet, gaan de servers uit, app waardeloos, fiets waardeloos
mij haal je niet inquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:03 schreef NaarMensje het volgende:
Ik haal op m'n normale fiets zelfs al die daapie's met hun elektrische fietsen in. Alleen die fatbikes en die elektrische fietsen met kenteken gaan me voorbij.
daarom heb ik er nooit een gekochtquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
zul je zien, zijn ze straks failliet, gaan de servers uit, app waardeloos, fiets waardeloos
Het lukt ze nu al niet de boel draaiende te houdenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:39 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nah er rijden er genoeg rond om die app voor een klein bedrag per maand draaiend te houden.
De specifieke onderdelen wordt wel een behoorlijk dingetje vermoed ik
Alleen is er niks moois aan dit bedrijf. Het is een vreselijk hipsterbedrijf met een bijzonder slechte klantenservice die het merendeel van hun klanten niets dan ellende oplevert.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het helemaal niet grappig als er weer een mooi Nederlands bedrijf failliet gaat.
Waarom lachen we altijd om dit soort berichten?
Is toch iemands werk en inkomen.
Mooi bedrijf?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het helemaal niet grappig als er weer een mooi Nederlands bedrijf failliet gaat.
Waarom lachen we altijd om dit soort berichten?
Is toch iemands werk en inkomen.
Ik hoef die fiets niet te kopen, waarom zo’n haat naar dit bedrijf?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alleen is er niks moois aan dit bedrijf. Het is een vreselijk hipsterbedrijf met een bijzonder slechte klantenservice die het merendeel van hun klanten niets dan ellende oplevert.
Nederland heeft hele mooie bedrijven die fietsen produceren en waar we trots op kunnen zijn. Van Moof is niet zo'n bedrijf.
Lag je stuk ja? Man man. Droevig.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.
Overhypete flauwekul die Vanmoofs. Ik lag me stuk als al die dingen straks waardeloos zijn omdat de app niet meer werkt.
Jepquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
zul je zien, zijn ze straks failliet, gaan de servers uit, app waardeloos, fiets waardeloos
Wow wat geweldigquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:03 schreef NaarMensje het volgende:
Ik haal op m'n normale fiets zelfs al die daapie's met hun elektrische fietsen in. Alleen die fatbikes en die elektrische fietsen met kenteken gaan me voorbij.
Omdat ze slechte kwaliteit en service leveren?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het helemaal niet grappig als er weer een mooi Nederlands bedrijf failliet gaat.
Waarom lachen we altijd om dit soort berichten?
Is toch iemands werk en inkomen.
Laten we wel wezen: we lachen erom vanwege onze vooroordelen over VanMoof-bezitters.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat ze slechte kwaliteit en service leveren?
Ook, maar als VanMoof normale kwaliteit zou leveren was er niet veel om te lachen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: we lachen erom vanwege onze vooroordelen over Van Moof-bezitters.
Het lijkt me een typische fok afgunst. Hoor hier in het echte leven echt nooit iemand over. Wel veel complimenten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: we lachen erom vanwege onze vooroordelen over VanMoof-bezitters.
Je kunt er oa de fiets mee van het slot halen en versnellingen wijzigenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:28 schreef kibo het volgende:
Waar heb je in hemelsnaam die app voor nodig?
Grote merendeel heeft het in plaats van een fiets. Voor ritjes van 5kmquote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:43 schreef Rene het volgende:
[..]
Of een ebike nemen juist om niet met het OV of de auto te gaan. Ik snap het probleem niet zo.
Aldus je onderbuik? Uit onderzoek blijkt dat elektrische fietsen voor langere afstanden worden gebruikt dan de fiets, het vaakst voor 10-20 km (voor werk/school) of 20-30 km (fietstochten). Bronquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Grote merendeel heeft het in plaats van een fiets. Voor ritjes van 5km
Ik kan die dingen niet meer aan.
Ze kopen goedkope Chinese rotzooi in en plakken daar vervolgens een Merk op , er is nog niet eens een fatsoenlijke kwaliteitscontrole bij produktie, alles om het maar goedkoop te houden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik hoef die fiets niet te kopen, waarom zo’n haat naar dit bedrijf?
Niet een of ander goedkoop model waarvan je de naam niet weet kopen of een of andere kekke website, maar bijv een (wss iets duurdere) fiets kopen van een bekend, betrouwbaar merk. Ik noem maar wat..quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:25 schreef NgInE het volgende:
De e-bike van mijn vrouw had laatst kuren. De lokale fietsenmaker kon hem niet repareren, omdat het blijkbaar ook geen standaard model is. Maar hoe weet je van te voren dat een e-bike wel makkelijk te fixen is door de gemiddelde fietsenmaker?
Het was zo'n goedkoop model van ebikes.nl ofzo.
Amsterdamquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:16 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een VanMoof s3, paar jaar geleden voor 1800 gekocht. Mooi ding wel, werkt ook prima zonder de app. Nog nooit een probleem mee gehad.
Je kunt er wel op zeiken en ik lees ook de problemen wel op internet maar zie maar eens een goedkopere eBike te vinden. Bovendien lees je de succesverhalen ook maar weinig.
Overigens word je er in Amsterdam mee doodgegooid.
Oh, oeps. Dit is wel een hele pijnlijke spelfoutquote:
Eens.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:51 schreef Kreator het volgende:
Notjustbikes is inderdaad wel leuk om te volgen, niet dat het verder iets met VanMoof te maken heeft.
Batavus, Amslod en Stella dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Niet direct.
Maar dat kanaal is zo'n promotie en vooral momentum voor de Nederlandse fietsinfrastructuur dat ze van allerlei landen (de VS, Japan, Australië) hier komen kijken. En dan willen die mensen in die landen ook zo'n Nederlandse e-bike.
En dan heb je Van Moof en Gazelle. Van Moof is/was een hit in New York en Californië etc.
Het is gewoon jammer. Een mooi Nederlands export product haalt het niet. Omdat ze de aftersales niet op orde hebben.
Je hebt Batavus ook nog.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Niet direct.
Maar dat kanaal is zo'n promotie en vooral momentum voor de Nederlandse fietsinfrastructuur dat ze van allerlei landen (de VS, Japan, Australië) hier komen kijken. En dan willen die mensen in die landen ook zo'n Nederlandse e-bike.
En dan heb je Van Moof en Gazelle. Van Moof is/was een hit in New York en Californië etc.
Het is gewoon jammer. Een mooi Nederlands export product haalt het niet. Omdat ze de aftersales niet op orde hebben.
Ik heb nog geen enkel Amerikaans ebike kanaal ontdekt wat Batavus, Amslod en Stella promoot. Sorry.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Batavus, Amslod en Stella dan?
Of hun eigen Cannondale? Mijn ouders rijden al ruim tien jaar op een Cannondale e-bike, fantastische dingen.
Jep. Ik ook. 10km per dag naar werk. Naar mn ouders is het ongeveer 10 enkele. En mn werk heeft meerdere vestigingen in de stad. Dus is het toegestaan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Grote merendeel heeft het in plaats van een fiets. Voor ritjes van 5km
Ik kan die dingen niet meer aan.
https://www.cannondale.co(...)touring/tesoro-neo-xquote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel Amerikaans ebike kanaal ontdekt wat Batavus, Amslod en Stella promoot. Sorry.
Het zijn de NLse fietsen die ze willen. Zelfs tweede hands, en ook als niet ebike. Gaan met containers vol naar Canada bijvoorbeeld, onze second hands. Want is daar niet te krijgen.
Noem mij maar eens wat YouTube kanalen uit de VS die een ebike van Batavus unboxen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt Batavus ook nog.
En of het een mooi product is is vrij twijfelachtig, het zit hem niet alleen in de aftersales. Er zitten conceptuele fouten in, omdat gebruiksvriendelijkheid is opgeofferd voor imago en innovatie. Dat maakt de fiets bijzonder storingsgevoelig, en doordat ze het onderhoud met alle geweld zelf willen doen hou je uiteindelijk gewoon een slecht bruikbaar product over. Eenvoudig fietsonderhoud is nu net iets wat je óf in je achtertuin, of bij de dichtstbijzijnde fietsenmaker wil kunnen doen.
Dat van Moof nu in de problemen komt is geen organisatiefout, en ook geen pech. Het is een denkfout.
Dat is de producent.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:04 schreef Adames het volgende:
[..]
https://www.cannondale.co(...)touring/tesoro-neo-x
Ik zal dan maar niet zeggen dat mijn fiets duurder was dan de duurste vanMoof en dat daar niet eens een motor in zit, moet gewoon zelf trappen. En dat was niet eens de duurste fiets. Het is maar waar je de fiets voor wil gebruiken en wat voor eisen je eraan stelt, dan kan het heel duur worden. Maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Een vanMoof niet, die hoef ik echt niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:31 schreef Alpha0 het volgende:
De prijs van een goede 2e hands auto betalen voor een nieuwe fiets? Krankjorum.
https://www.researchgate.(...)a_in_the_Netherlandsquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Aldus je onderbuik? Uit onderzoek blijkt dat elektrische fietsen voor langere afstanden worden gebruikt dan de fiets, het vaakst voor 10-20 km (voor werk/school) of 20-30 km (fietstochten). Bron
Eens. Ik vind die houding op fok altijd een beetje jammer, ook als het bijvoorbeeld gaat om bakfietsmoeders. Elektrische (bak)fietsen zijn een fantastische alternatieve vorm van vervoer. Het zal voor veel gezinnen niet de hoofd auto kunnen vervangen maar er zijn er zat die geen tweede auto meer nodig hebben (zeker in combinatie met regelmatig thuiswerken). Dat scheelt al zoveel blik op straat. En iedereen die roept dat de aanschaf prijs gelijk is als die van een tweedehands auto moet ook naar de gebruikskosten (benzine, belasting, verzekering en onderhoud) kijken en het rekensommetje opnieuw maken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Niet direct.
Maar dat kanaal is zo'n promotie en vooral momentum voor de Nederlandse fietsinfrastructuur dat ze van allerlei landen (de VS, Japan, Australië) hier komen kijken. En dan willen die mensen in die landen ook zo'n Nederlandse e-bike.
En dan heb je Van Moof en Gazelle. Van Moof is/was een hit in New York en Californië etc.
Het is gewoon jammer. Een mooi Nederlands export product haalt het niet. Omdat ze de aftersales niet op orde hebben.
Niet bij je lokale fietsenmaker terecht kunnen voor reparaties, geen "off the shelf parts" waar de fiets uit opgebouwd is, een app nodig hebben (hallo "planned obsolescence"!) voor zelfs de meest basale functies en ga zo maar door. Wanneer dan niet alle alarmbellen gelijktijdig bij je gaan rinkelen ben je het ook gewoon zelf schuld.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me sowieso erg onhandig als je niet gewoon bij je lokale fietsenmaker terecht kunt.
Taiwan kan prima fietsen bouwen. Ze maken al jaren de nieuwste generatie chips, een fiets moet ook wel lukken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:17 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Taiwan![]()
Bouw eens een degelijke electrische fiets ipv van die overpriced hype want wij moeten ook meedoen, dat geld voor meerdere fabrikanten.
Ik vind die hele omslag geweldig.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:38 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Eens. Ik vind die houding op fok altijd een beetje jammer, ook als het bijvoorbeeld gaat om bakfietsmoeders. Elektrische (bak)fietsen zijn een fantastische alternatieve vorm van vervoer. Het zal voor veel gezinnen niet de hoofd auto kunnen vervangen maar er zijn er zat die geen tweede auto meer nodig hebben (zeker in combinatie met regelmatig thuiswerken). Dat scheelt al zoveel blik op straat. En iedereen die roept dat de aanschaf prijs gelijk is als die van een tweedehands auto moet ook naar de gebruikskosten (benzine, belasting, verzekering en onderhoud) kijken en het rekensommetje opnieuw maken.
VanMoof heeft verkeerde beslissingen gemaakt en betaalt daar nu de prijs voor. Dat is zonde.
https://www.researchgate.(...)a_in_the_Netherlandsquote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind die hele omslag geweldig.![]()
En dat ebikes zorgen dat mensen minder in de auto zitten
Je hebt een lichaam vol spekvet gemaakt om energie te verbranden en dan koop je een dure e-bikequote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Namen en rugnummers graag.
Heb de Ace Two, prima fiets goede kwaliteit. Goede E-bikes zijn nu eenmaal duur.
4.Interestingly, the results show that specifically for commuting trips, the e-bike not only substitutes the conventional bicycle, but also the car. Apparently, for commuting trips peo-ple consider the e-bike not only as a replacement for the conventional bicycle but also for the car. Furthermore, for commuting, the car acts as a substitute for the train, while the conventional bicycle stimulates walking and walking stimulates train usequote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
https://www.researchgate.(...)a_in_the_Netherlands
Onzin. Voornamelijk gewoon fietsritjes worden vervangen.
Het is dus juist slecht voor de planeet.
In NL (dat is je link toch?) hebben we gelukkig al de beste fietsinfrastructuur van de wereld.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
https://www.researchgate.(...)a_in_the_Netherlands
Onzin. Voornamelijk gewoon fietsritjes worden vervangen.
Het is dus juist slecht voor de planeet.
Dit inderdaad. Meer stroomverbruik (maar niet minder eten/drinken) en een generatie gecreëerd die nog luier en ongezonder leeft.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
https://www.researchgate.(...)a_in_the_Netherlands
Onzin. Voornamelijk gewoon fietsritjes worden vervangen.
Het is dus juist slecht voor de planeet.
The outcomes show that inquote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:56 schreef Gimmick het volgende:
[..]
4.Interestingly, the results show that specifically for commuting trips, the e-bike not only substitutes the conventional bicycle, but also the car. Apparently, for commuting trips peo-ple consider the e-bike not only as a replacement for the conventional bicycle but also for the car. Furthermore, for commuting, the car acts as a substitute for the train, while the conventional bicycle stimulates walking and walking stimulates train use
effectsThe analyses into substitution effects of e-bike use showed that at a general level—that is, taking all trip purposes together—e-bike trips only substitute conventional bicycle trips. Only for commuting trips it was found that e-bike trips, in addition to substituting conven-tional bicycle trips, also substitute trips made by car. This implies that if the share of com-muting in e-bike use would increase, this substitution effect will probably also be observed at the general level in due time. To assess whether it is likely that substitution effects will indeed change in the future, it is important to know which different e-bike user groups exist and how these groups are growing or shrinking over the years as a share of the total popu-lation of travellers. This is assessed in the next section.
Ik snap niet exact wat dit überhaupt heeft te maken met de averechtse uitkomsten van een elektrische fiets.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
In NL (dat is je link toch?) hebben we gelukkig al de beste fietsinfrastructuur van de wereld.
Bestuurders/engineers van heel de wereld komen hier kijken hoe wij onze infrastructuur aanleggen. En leren daar zoveel van.
Dat in andere, ook ontwikkelde landen (de VS, Australië, Canada) er niet eens een seperate bikelane is. Je hebt geen idee hoe wij mijlenver voorop lopen.
En hoe de ebike de auto kan vervangen in andere steden buiten NL.
Het is echt wel iets om trots op te zijn.![]()
Aldi troep.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:55 schreef Zipportal het volgende:
https://nl.trustpilot.com/review/www.vanmoof.com?sort=recency
ja. Eens. Fantastisch en mooi.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik snap niet exact wat dit überhaupt heeft te maken met de averechtse uitkomsten van een elektrische fiets.
Normale fietsen maken ook gebruik van die infrastructuur hé? Dus uiteraard is dat fantastisch en en mooi.
This is not a Dutch bike.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:04 schreef Adames het volgende:
[..]
https://www.cannondale.co(...)touring/tesoro-neo-x
Juist. En daarvoor heb ik een Koga Kimera gekocht. Maar die is gewoon totaal niet praktisch voor naar werk.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:56 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je hebt een lichaam vol spekvet gemaakt om energie te verbranden en dan koop je een dure e-bike
Leuk maar 1 anekdotisch geval maakt 't verschil niet. Je bent een uitzondering, voor jou zijn er 3 anderen die hun normale fietsritjes hebben vervangen voor een elektrische.quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist. En daarvoor heb ik een Koga Kimera gekocht. Maar die is gewoon totaal niet praktisch voor naar werk.
En met een normale stadsfiets zou er m.i.z. teveel tijd in gaan zitten om de 38 kilometer heen en terug te fietsen. Het is dus puur een alternatief voor de auto.
Vraag me ook af of iedereen die er zijn mening over klaar heeft allemaal dagelijks met de fiets lange afstanden afleggen. Mijn gok is dat ze gewoon elke dag in de auto stappen. En dan natuurlijk wel klagen over hoe slecht e-bikes wel niet zijn voor het milieu.
If I understand you correct, at least they cycle?quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Leuk maar 1 anekdotisch geval maakt 't verschil niet. Je bent een uitzondering, voor jou zijn er 3 anderen die hun normale fietsritjes hebben vervangen voor een elektrische.
En ik fiets gewoon naar werk maar hoef gelukkig maar 5 kilometer.
Replace car rides by Electric bike: buenoquote:Op woensdag 12 juli 2023 01:17 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
If I understand you correct, at least they cycle?
Which is much more preferable then going by car.
Ah okay. You think it's a hype. The whole ebike thing.quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Replace car rides by Electric bike: bueno
Replace normal bike rides by Electric bike:no bueno
First thing does happen, ze ons thing happens way more. I support the first but the whole ebike hype is not something to defend as good for our planet.
Jezus wat begrijp je niet? Ze fietsten sowieso al.quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:38 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ah okay. You think it's a hype. The whole ebike thing.
Possible. Who knows? At least they cycled.
I'm sorry. My apologies. I think I have misunderstood 'ze ons thing'. And 'the whole ebike hype'.quote:Op woensdag 12 juli 2023 03:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Jezus wat begrijp je niet? Ze fietsten sowieso al.![]()
Ik vind ebikes fantastisch als je het pakt in plaats van de auto. Maar dat gebeurt vooralsnog te weinig.
Plus het is geen hype. Nooit beweerd.
Herhaling maakt het niet meer waar, dus hou er maar mee op.quote:Op woensdag 12 juli 2023 03:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
O wacht ja ik zei hype lol sorry.
Kijk ebikes an sich zijn prima. Maar nogmaals, en voor mijn gevoel speelt dit voornamelijk bij VanMoof maar is dus gewoon op nationaal niveau
, gaat 't z'n doel een beetje voorbij als mensen hun normale fietsritjes vervangen door ebike ritjes. Dat is dus gewoon niet een vooruitgang maar achteruitgang.
Maar goed dat heb ik nu al paar keer gezegd.
Elke dag 15km. Maar wat jij doet met 38km zijn er maar weinig in verhouding tot de mensen die maar 5-15km fietsen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 01:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist. En daarvoor heb ik een Koga Kimera gekocht. Maar die is gewoon totaal niet praktisch voor naar werk.
En met een normale stadsfiets zou er m.i.z. teveel tijd in gaan zitten om de 38 kilometer heen en terug te fietsen. Het is dus puur een alternatief voor de auto.
Vraag me ook af of iedereen die er zijn mening over klaar heeft allemaal dagelijks met de fiets lange afstanden afleggen. Mijn gok is dat ze gewoon elke dag in de auto stappen. En dan natuurlijk wel klagen over hoe slecht e-bikes wel niet zijn voor het milieu.
Het zou mooi zijn als er een e-bike kwam die 'volledig uitgeschakeld ' zou fietsen als een normale fiets met versnellingen. Helaas is ie uitgeschakeld een te zwaar waardeloos ding die amper fietsbaar is.quote:Op woensdag 12 juli 2023 03:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
O wacht ja ik zei hype lol sorry.
Kijk ebikes an sich zijn prima. Maar nogmaals, en voor mijn gevoel speelt dit voornamelijk bij VanMoof maar is dus gewoon op nationaal niveau
, gaat 't z'n doel een beetje voorbij als mensen hun normale fietsritjes vervangen door ebike ritjes. Dat is dus gewoon niet een vooruitgang maar achteruitgang.
Maar goed dat heb ik nu al paar keer gezegd.
Het ligt anders helemaal niet voor de hand dat een fietsenmaker (let op die naam) een fiets niet kan maken. Je zou zeggen dat zo'n iemand een prutser is. Of electrische fietsen zijn (nog steeds) niet volledig geïntegreerd in onze infrastructuur.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Niet een of ander goedkoop model waarvan je de naam niet weet kopen of een of andere kekke website, maar bijv een (wss iets duurdere) fiets kopen van een bekend, betrouwbaar merk. Ik noem maar wat..
Veel ebikes zoals de vanmoofs hebben ook veel digitale technologie die volledig gesloten is en daar kan dus niemand behalve de fabrikant zelf wat mee. Dat probleem heb je tegenwoordig ook met veel auto's. Heel slechte ontwikkeling.quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:32 schreef NgInE het volgende:
[..]
Het ligt anders helemaal niet voor de hand dat een fietsenmaker (let op die naam) een fiets niet kan maken. Je zou zeggen dat zo'n iemand een prutser is. Of electrische fietsen zijn (nog steeds) niet volledig geïntegreerd in onze infrastructuur.
Ik vind zelf het product goed, de elektrische fiets, maar de berijders rijden er zo asociaal op. Vooral Van Moof rijders.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:38 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Eens. Ik vind die houding op fok altijd een beetje jammer, ook als het bijvoorbeeld gaat om bakfietsmoeders. Elektrische (bak)fietsen zijn een fantastische alternatieve vorm van vervoer. Het zal voor veel gezinnen niet de hoofd auto kunnen vervangen maar er zijn er zat die geen tweede auto meer nodig hebben (zeker in combinatie met regelmatig thuiswerken). Dat scheelt al zoveel blik op straat. En iedereen die roept dat de aanschaf prijs gelijk is als die van een tweedehands auto moet ook naar de gebruikskosten (benzine, belasting, verzekering en onderhoud) kijken en het rekensommetje opnieuw maken.
VanMoof heeft verkeerde beslissingen gemaakt en betaalt daar nu de prijs voor. Dat is zonde.
Dat was mijn idee ook. Vooral veel scholieren die nu ene E-bike rijden ipv een normale fiets.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
https://www.researchgate.(...)a_in_the_Netherlands
Onzin. Voornamelijk gewoon fietsritjes worden vervangen.
Het is dus juist slecht voor de planeet.
Elke fietsenmaker kan waarschijnlijk als hij tijd genoeg neemt speciale sleutels bestelt en niet standaard onderdelen alles wel repareren, daar komt wel opeens een ander prijskaartje aan te hangen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:32 schreef NgInE het volgende:
[..]
Het ligt anders helemaal niet voor de hand dat een fietsenmaker (let op die naam) een fiets niet kan maken. Je zou zeggen dat zo'n iemand een prutser is. Of electrische fietsen zijn (nog steeds) niet volledig geïntegreerd in onze infrastructuur.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:01 schreef CoExist het volgende:
8 jaar geleden een witte VanMoof aangeschaft. Was toen nog een gewone trapfiets. Prachtig design waar ik direct verliefd op werd. In het hoge Noorden zag je ze ook niet veel op straat.
Fiets werd geleverd in een TV doos en moest hem zelf in elkaar sleutelen waarbij ik de kwaliteit uitermate teleurstellend vond.
Paar weken op gefietst en kwam tot de conclusie dat de fiets erg gevoelig was voor beschadigingen en onderdelen zeer zwakke constructies hadden.
De fiets daarna snel van de hand gedaan en weer op mijn hufterproof Sparta Downtown gestapt.
Ben in de markt voor een eBike maar sla deze partij over.
juist dus ik heb mijn gazelle trapfiets nog gewoon weer in het onderhoud gedaan bij de fietsen boer , lekker voor de korte ritjesquote:Op woensdag 12 juli 2023 03:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
O wacht ja ik zei hype lol sorry.
, gaat 't z'n doel een beetje voorbij als mensen hun normale fietsritjes vervangen door ebike ritjes.
Het is juist bevordelijk want voor oudjes geldt: beweging is goed. Op zo'n e-bike maken ze veel langere ritten en dus langere beweging van de ledematen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:41 schreef Duiveltja het volgende:
Die e-bike gekte die momenteel heerst is ook lekker voor de gezondheid. Ik zie ze hoor al die dikkerdjes of oudjes voorbij sjezen op een e-bike. Dan denk ik neem toch een normale fiets, veel beter voor je conditie.
Vervolgens klappen ze met een kenkergang op hun bek. Weg oudje.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
oudjes geldt: beweging is goed. Op zo'n e-bike maken ze veel langere ritten en dus langere beweging van de ledematen.
Ze zijn ook ingehaald door de concurrentie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:49 schreef Gunnter het volgende:
Ze hebben normale fietsen met een extra elektra-motortje zelf stervensduur gemaakt. Wie wil dat nou kopen? Hiermee schoten ze in hun eigen voeten.
Je ziet nog vaker dat ouders hun kinderen voor 2 kilometer in de auto zetten om naar school te brengen om op straat elkaar verrot te schelden dat het verkeersonveilig is. (door hun eigen kortzichtig gedrag.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Vervolgens klappen ze met een kenkergang op hun bek. Weg oudje.
Ik zie bv ook veel kinderen op zo'n ding zonder te trappen. Zit vaak dan ook een vadsig kind op. Dat zou verboden moeten worden. Je vraagt je af wat de ouders bezielt
Omdat ze daarna door moeten naar werk wellicht?quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:54 schreef Basp1 het volgende:
Je ziet nog vaker dat ouders hun kinderen voor 2 kilometer in de auto zetten om naar school te brengen om op straat elkaar verrot te schelden dat het verkeersonveilig is. (door hun eigen kortzichtig gedrag. ) Bij zulk gedrag vraag ik me veel meer af wat die ouders bezielt en zouden juist niet autoritjes voor zulke afstanden verboden moeten worden.
Ja en dan gaan ze maar eerst op de fiets naar school en terug.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:57 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Omdat ze daarna door moeten naar werk wellicht?
Het scheelt wel hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:59 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik vraag me altijd hoe mensen erbij komen dat je op een elektrische fiets helemaal niet hoeft te trappen of 0 inspanning moet geven
Ook die groep is pure winst als ze van hun stikstof uitstotende auto en dagelijks bijdragen aan het filespook op een e bike stappen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 05:53 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Elke dag 15km. Maar wat jij doet met 38km zijn er maar weinig in verhouding tot de mensen die maar 5-15km fietsen.
Ja in een auto moet je ook inspanning leveren, je moet de pedalen indrukken en aan het stuur draaien!quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:59 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik vraag me altijd hoe mensen erbij komen dat je op een elektrische fiets helemaal niet hoeft te trappen of 0 inspanning moet geven
Die fietsen kosten helemaal geen 7000¤quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:06 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Het scheelt wel hoor.
Oudjes sjoefen mij met weinig inspanning zo voorbij op hun elektrische fiets. De mate waarin de fiets je helpt met de motor kun je namelijk instellen.
Maar dat die fietsen 7000 kosten dat is gewoon schandalig. Wat dachten ze dat ze gouden bergen konden verwachten? Ga dan maar failliet.
Ik zie ze van bezorgrestaurants weleens voorbij komen dat ze helemaal niet trappen, maar je die trappers wel rond ziet gaan.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:59 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik vraag me altijd hoe mensen erbij komen dat je op een elektrische fiets helemaal niet hoeft te trappen of 0 inspanning moet geven
Het maakt het niet meer waar nee, want er is niet is hoger dan 'waar'quote:Op woensdag 12 juli 2023 05:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Herhaling maakt het niet meer waar, dus hou er maar mee op.
"ik zat aan de fiets van een ander en het geluid stoorde me".quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog geen reactie gelezen over dat belachelijke alarm systeem wat de fietsen hebben trouwens. Als je in een rek naast een vanmoof moet parkeren maak je borst maar nat want bij de minste aanraking hoor je al zo'n robot hond geluid.
Gaat continue door omdat mensen komen en gaan en de rekken erg smal zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
"ik zat aan de fiets van een ander en het geluid stoorde me".
man man man.
quote:,,Mijn fiets staat hier al maanden”, zegt Rafaël (19), die samen met zijn hele familie is gekomen. ,,Ik wil m’n fiets, en als ik ’m heb gooi ik hem in de gracht!”
Tot ik op de link klikte dacht ik aan De Speld.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:00 schreef Zelva het volgende:
Winkel VanMoof gesloten, klanten boos voor de deur omdat ze hun fiets niet terugkrijgen
[..]
Failliet dus..quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:00 schreef Zelva het volgende:
Winkel VanMoof gesloten, klanten boos voor de deur omdat ze hun fiets niet terugkrijgen
[..]
Fietsen jatten. Ze hadden beter VanMof kunnen heten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:00 schreef Zelva het volgende:
Winkel VanMoof gesloten, klanten boos voor de deur omdat ze hun fiets niet terugkrijgen
[..]
Of VanMo.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:17 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Fietsen jatten. Ze hadden beter VanMof kunnen heten.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:00 schreef Zelva het volgende:
Mijn fiets staat hier al maanden”, zegt Rafaël (19), die samen met zijn hele familie is gekomen. ,,Ik wil m’n fiets, en als ik ’m heb gooi ik hem in de gracht!”
Die zijn er met de kas vandoor gegaan al in 2021quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Begin dit jaar bleek dat een accountant de jaarrekening van 2021 weigerde te ondertekenen. tsja
Als je vanuit ergens in 'the middle of nowhere' naar school moet, snap ik het ook wel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:32 schreef PzKpfw het volgende:
Iedereen die jonger is dan 70 jaar en op een elektrische fiets rondfietst moet zich doodschamen.
Wat een gelul weer..quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:32 schreef PzKpfw het volgende:
Iedereen die jonger is dan 70 jaar en op een elektrische fiets rondfietst moet zich doodschamen.
De gewone ebikes gaan helemaal niet sneller dan een gewone fiets. Ook vanmoofs niet, die zijn in Nederland gelimiteerd op 25km/u en dat haal je zeker hier makkelijk op een gewone fiets. Dus tijdswinst behaal je er niet mee, hoogstens dat je wat minder hoeft te zweten. En met al die toenemende obesitas is een beetje extra zweten natuurlijk niet verkeerd.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als je vanuit ergens in 'the middle of nowhere' naar school moet, snap ik het ook wel.
Al kan je dagelijks prima 2 x 3 kwartier fietsen op een 'normale' fiets, het neemt toch een flinke hap uit je dag.
Wat een gelul inderdaad.quote:
De trapondersteuning is gelimiteerd tot 25km/uquote:Op woensdag 12 juli 2023 16:46 schreef Farenji het volgende:
De gewone ebikes gaan helemaal niet sneller dan een gewone fiets. Ook vanmoofs niet, die zijn in Nederland gelimiteerd op 25km/u en dat haal je zeker hier makkelijk op een gewone fiets.
Over scooters zegt vooral niemand "dat ze zo goed zijn want daardoor komen mensen buiten en krijgen ze nog wat beweging".quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat een gelul inderdaad.
Vreemd genoeg is er altijd wel een zeiksnor die over eBikes begint maar over scooters hoor je dan vreemd genoeg nooit iemand.
maar goed boeit me verder niet wat iemand daarvan vind.
Boze VanMoof gebruiker gespot.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:03 schreef Gunner het volgende:
Al besproken
Zipportal is weer eens spuit 11
Dat is jouw mening dat maakt het nog geen feit.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Over scooters zegt vooral niemand "dat ze zo goed zijn want daardoor komen mensen buiten en krijgen ze nog wat beweging".
Ebikes zijn gewoon voor luie mensen en niemand wil graag lui gevonden worden dus daarom krijg je altijd weerstand als je dit zegt. Maar het is wel gewoon zo.
Rijden zonder te zweten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is jouw mening dat maakt het nog geen feit.
Wat is het nut van een scooter dan?
Daar zijn we het ook over eens hoor, ebikes en scooters zijn daarin hetzelfde. Ebike rijders zijn gewoon scooterrijders die nog niet uit de kast zijn gekomen.quote:
Ik heb een scootmobielquote:Op woensdag 12 juli 2023 17:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Daar zijn we het ook over eens hoor, ebikes en scooters zijn daarin hetzelfde. Ebike rijders zijn gewoon scooterrijders die nog niet uit de kast zijn gekomen.
Beetje kort door de bocht. Hier midden 40, reuma en een ebike is dan wat nog lukt om 10 km verder op mijn werk te komen..quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:32 schreef PzKpfw het volgende:
Iedereen die jonger is dan 70 jaar en op een elektrische fiets rondfietst moet zich doodschamen.
Dit dus idd, en dan is het niet alleen een geweldig alternatief voor een auto of scooter, het doet ook nog goed aan je gezondheid omdat je er door in beweging blijft.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:48 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Hier midden 40, reuma en een ebike is dan wat nog lukt om 10 km verder op mijn werk te komen..
Niet iedereen wordt gezond oud.
Eens!quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Nog belachelijk dat het zo lang heeft kunnen duren bij een bedrijf welke geen enkele kwaliteitsgarantie kent.
Ja. Zo zie je maar weer.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:48 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Hier midden 40, reuma en een ebike is dan wat nog lukt om 10 km verder op mijn werk te komen..
Niet iedereen wordt gezond oud.
Lekker boeien, hij was toch al kapot.quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je zou je fiets maar even voor een beurtje hebben weggebracht, ben je mooi kwijt aan de curator.
Jep, en op de subreddit ook veel mensen die al maanden geleden er 1 besteld hebben voor bijna 4k, en nog steeds niks ontvangen hebben. Beide zie je niet meer.quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je zou je fiets maar even voor een beurtje hebben weggebracht, ben je mooi kwijt aan de curator.
Niet waar, al zal het wel even duren voor je de fiets weer in bezit hebt (maar dat was bij VM toch alquote:Op woensdag 12 juli 2023 18:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je zou je fiets maar even voor een beurtje hebben weggebracht, ben je mooi kwijt aan de curator.
Maar heb je vanwege die knie-operatie ook echt een e-bike nodig of zou je ook op een gewone fiets kunnen fietsen?quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zo zie je maar weer.
Ik heb er een gekocht na een knie-operatie. Op aanraden van de fysio, voor mijn herstel. Was de beste aanschaf ooit. Had ik veel eerder moeten doen. Uit de auto en op de fiets.
Taiwan is al een tijdje het fabricagecentrum van de betere fietsen. Al die carbon topmodellen van die ogenschijnlijke ambachtelijke Italiaanse merken komen er ook allemaal vandaan. En ook steeds meer uit China. Er is weinig Italiaans aan een Bianchi oidquote:
quote:From: @vanmoof.com>
Date: Wednesday, 12 July 2023 at 18:57
To: <undisclosed-recipients:;>
Subject: VanMoof Update
Dear all,
For the past months we have been engaged in an intensive process to implement a cost saving plan and to secure vital additional funding to support VanMoof's path to profitability. Despite the best efforts of our team, we have not yet been successful.
On Wednesday July, 12 the district court of Amsterdam granted VanMoof Global Holding B.V. (preliminary) suspension of payment (‘surseance van betaling’) and appointed two administrators (‘bewindvoerders’). VanMoof B.V. and VanMoof Global Support B.V. have filed for suspension of payments as well. The court has also ordered a cooling down period (‘afkoelingsperiode’) of two months. Together with the management of VanMoof, the administrators are currently assessing the situation in order to find a solution so that VanMoof can continue its activities.
Due to the recent developments, we have decided to temporarily close the brand stores for the safety of our colleagues in the stores. We work hard to continue our services and will separately contact all customers as soon as possible regarding pending deliveries or repairs.
We will keep you updated as soon as we have more news to share.
Best,
--
Taco Carlier & Carlo Camaiora
Jep, naar dat geld kan je fluitenquote:Op woensdag 12 juli 2023 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jep, en op de subreddit ook veel mensen die al maanden geleden er 1 besteld hebben voor bijna 4k, en nog steeds niks ontvangen hebben. Beide zie je niet meer.
Kan het me niet voorstellen. Zelfs als ze nog overeind blijven gaat niemand hier nog een fiets halen.quote:
Zolang je kan bewijzen met een aankoopfactuur oid dat een fiets die daar staat jouw eigendom is, neem ik toch aan dat jij die gewoon terug krijgt vroeg of laat?quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je zou je fiets maar even voor een beurtje hebben weggebracht, ben je mooi kwijt aan de curator.
Ik vrees dat als ze geld nodig hebben ze alle fietsen kunnen verkopen die binnen staan.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:24 schreef StateOfMind het volgende:
Zolang je kan bewijzen met een aankoopfactuur oid dat een fiets die daar staat jouw eigendom is, neem ik toch aan dat jij die gewoon terug krijgt vroeg of laat?
Komop man, die beweging is minimaal. Straks krijg je ook lof voor het optillen en naar je mond brengen van een glas waterquote:Op woensdag 12 juli 2023 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is juist bevordelijk want voor oudjes geldt: beweging is goed. Op zo'n e-bike maken ze veel langere ritten en dus langere beweging van de ledematen.
Minimaal? Minimale inspanning als je tegenwind of bergop moet. Je moet toch wel trappen hoor, het gaat gewoon wat makkelijker.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Komop man, die beweging is minimaal. Straks krijg je ook lof voor het optillen en naar je mond brengen van een glas water
Het zou nu wel op een gewone fiets kunnen. Maar dit fietst zo lekker. En ik fiets nu veel verder dan op een normale fiets. 60km tochtje is niets. En de e-bike mee de bergen in, de Alpen, doe ik ook niet op een normale fiets.quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar heb je vanwege die knie-operatie ook echt een e-bike nodig of zou je ook op een gewone fiets kunnen fietsen?
Via de curator. Wat een ellende voor die mensen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zolang je kan bewijzen met een aankoopfactuur oid dat een fiets die daar staat jouw eigendom is, neem ik toch aan dat jij die gewoon terug krijgt vroeg of laat?
En dat die niet verkocht worden ren bate van de schuldeisers?
Dat hou je niet lang vol.quote:In 2021 leed het in problemen verkerende bedrijf, bij een omzet van ruim ¤90 mln, een verlies van ¤70 mln.
Mooi artikel. Het laat zien dat de grootste groep gebruikers van elektrische fietsen nog de ouderen zijn, die de elektrische fiets gebruiken ter vervanging van hun gewone fiets. Het artikel laat eveneens zien dat dit aan het veranderen is: bij forenzen vervangt de elektrische fiets wel degelijk de auto. Deze groep wordt steeds groter waardoor er waarschijnlijk ook een overall effect te zien zal zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
https://www.researchgate.(...)a_in_the_Netherlands
Het gaat er om of het autoverkeer vervangt. Dat doet het niet.
Jep. Dat is eigenlijk het voornaamste probleem, ze wilden alles zelf doen, zonder tussenpersonen. Verkoop, distributie, maar ook reparaties etc.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
Krengen zijn peperduur ook nog naar het schijnt.
Ik hoorde straks op de radio dat, naast Amsterdam uiteraard, ook kantoren en vestigingen hebben in oa Berlijn en New York.
Wellicht wat teveel hooi op de vork genomen?
Het blijft tenslotte slechts een fiets
Ik hoorde straks op de radio Rob van Someren zeggen (die heeft er ook een en die had problemen), dat volgens geruchten Kwikfit de reparaties over zou gaan nemen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep. Dat is eigenlijk het voornaamste probleem, ze wilden alles zelf doen, zonder tussenpersonen. Verkoop, distributie, maar ook reparaties etc.
Dat was niet (meer) te bolwerken voor ze. Plus inferieure kwaliteit waardoor hun reparatie-tak overspoeld wordt met reparaties onder garantie wat vervolgens dus ook geen cashflow genereerde.
Overigens is dat hele in-house gebeuren nu dus een extra probleem voor eigenaren, want waar moet je straks je VanMoof laten repareren? Om er nog maar over te zwijgen wat je moet doen als dalijk de servers van de app plat gaan.
Ik weet uit ervaring dat het van de ebike afhangt. Ik heb er een van Gazelle en trap flink. Mijn vriend heeft dezelfde, maar heeft die van hem opgevoerd. Onze zoon had er een waar hij niet veel moeite voor hoefde te doen. Die fiets had steeds mankementen, is grondig gerepareerd en heeft een andere aandrijving gekregen. Nu moet hij wel flink trappen. En ik kan duidelijk zien dat de VanMoofjes harder gaan, niet omdat er harder wordt getrapt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:59 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik vraag me altijd hoe mensen erbij komen dat je op een elektrische fiets helemaal niet hoeft te trappen of 0 inspanning moet geven
Het overgrote deel van de mensen dat mij op een e-bike inhaalt, rijdt een verzet 3x zo groot als ik op mijn normale fiets en zit toch gewoon kaarsrecht op en de gedane inspanning laat ze nauwelijks mee bewegen. Dus die doen zelf 10-15% ofzo.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Minimaal? Minimale inspanning als je tegenwind of bergop moet. Je moet toch wel trappen hoor, het gaat gewoon wat makkelijker.
En het is gewoon waar. Heb je een e-bike dan pak je veel sneller die dan een auto.
Klopt, volgens mij liep dat al begreep ik. Maar die zijn afhankelijk van onderdelen en techniek (zoals communicatie met de firmware van de e-bikes die met unieke encryptie-sleutels gaat) die door VanMoof aan ze geleverd werd.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoorde straks op de radio Rob van Someren zeggen (die heeft er ook een en die had problemen), dat volgens geruchten Kwikfit de reparaties over zou gaan nemen.
Daar was officieel echter nog niks van gekend.
Dat is onzin, want het gaat vooral om ouderen (die willen blijven fietsen in plaats van inactiever te worden), om forenzen (die de auto laten staan om te gaan fietsen) en om jongeren (die de elektrische fiets nemen in plaats van het ov).quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:07 schreef Modus het volgende:
Laten we wel wezen, de grote meerderheid van de mensen is gewoon liever lui dan moe, die paar uitzonderingen daar gelaten.
Mja. Ik zou geen fiets hebben als ik geen vanMoof had, want ik haat fietsen en het is hier nogal heuvelachtig.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:07 schreef Modus het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de mensen dat mij op een e-bike inhaalt, rijdt een verzet 3x zo groot als ik op mijn normale fiets en zit toch gewoon kaarsrecht op en de gedane inspanning laat ze nauwelijks mee bewegen. Dus die doen zelf 10-15% ofzo.
Laten we wel wezen, de grote meerderheid van de mensen is gewoon liever lui dan moe, die paar uitzonderingen daar gelaten.
Om precies te zijn: het klopt voor de VanMoofjes.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mja. Ik zou geen fiets hebben als ik geen vanMoof had, want ik haat fietsen en het is hier nogal heuvelachtig.
Als ik wil sporten pak ik de mountainbike wel.
Dus voor mij zijn het best wel veel fietskm's die ik anders met de auto had gedaan. (even naar de kapper, even ergens lunchen, etc).
Maar dat het geen enkele kracht kost klopt wel.
Dit.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is onzin, want het gaat vooral om ouderen (die willen blijven fietsen in plaats van inactiever te worden), om forenzen (die de auto laten staan om te gaan fietsen) en om jongeren (die de elektrische fiets nemen in plaats van het ov).
Het klopt voor elke ebike. Ook die pedaalkracht meten. Het kost gewoon geen enkele moeite.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om precies te zijn: het klopt voor de VanMoofjes.
Denk je?quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:07 schreef Modus het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de mensen dat mij op een e-bike inhaalt, rijdt een verzet 3x zo groot als ik op mijn normale fiets en zit toch gewoon kaarsrecht op en de gedane inspanning laat ze nauwelijks mee bewegen. Dus die doen zelf 10-15% ofzo.
Laten we wel wezen, de grote meerderheid van de mensen is gewoon liever lui dan moe, die paar uitzonderingen daar gelaten.
Nee, dat is niet waar. Zie:quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het klopt voor elke ebike. Ook die pedaalkracht meten. Het kost gewoon geen enkele moeite.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat het van de ebike afhangt. Ik heb er een van Gazelle en trap flink. Mijn vriend heeft dezelfde, maar heeft die van hem opgevoerd. Onze zoon had er een waar hij niet veel moeite voor hoefde te doen. Die fiets had steeds mankementen, is grondig gerepareerd en heeft een andere aandrijving gekregen. Nu moet hij wel flink trappen. En ik kan duidelijk zien dat de VanMoofjes harder gaan, niet omdat er harder wordt getrapt.
Jep, die zijn echt helemaal custom made.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:09 schreef StateOfMind het volgende:
Is van Moof nou technisch zoveel anders dan andere elecische fietsen?
Kun je voor onderhoud en reparatie niet gewoon bij elke fietsenmaker terecht?
Jawel, kan. Maar fietsenmakers waagde zich er niet meer aan (zowel verkoop als reparatie) omdat de aanlevering van reserve onderdelen zo verschrikkelijk kut geregeld was door VanMoof. Liegen over levertijden, helemaal niet leveren etc. de fietsenmaker was uiteindelijk de dupe want die moest nee verkopen aan zijn klant.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:09 schreef StateOfMind het volgende:
Is van Moof nou technisch zoveel anders dan andere elecische fietsen?
Kun je voor onderhoud en reparatie niet gewoon bij elke fietsenmaker terecht?
Kwikfit...quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoorde straks op de radio Rob van Someren zeggen (die heeft er ook een en die had problemen), dat volgens geruchten Kwikfit de reparaties over zou gaan nemen.
Daar was officieel echter nog niks van gekend.
Het ov kan vermoeiender zijn (en meer tijd kosten) dan e-fietsen. Autorijden ook.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is onzin, want het gaat vooral om ouderen (die willen blijven fietsen in plaats van inactiever te worden), om forenzen (die de auto laten staan om te gaan fietsen) en om jongeren (die de elektrische fiets nemen in plaats van het ov).
VanMoof's kun je ook via een app 32 tot 37km/h laten gaanquote:Op woensdag 12 juli 2023 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat het van de ebike afhangt. Ik heb er een van Gazelle en trap flink. Mijn vriend heeft dezelfde, maar heeft die van hem opgevoerd. Onze zoon had er een waar hij niet veel moeite voor hoefde te doen. Die fiets had steeds mankementen, is grondig gerepareerd en heeft een andere aandrijving gekregen. Nu moet hij wel flink trappen. En ik kan duidelijk zien dat de VanMoofjes harder gaan, niet omdat er harder wordt getrapt.
Ik kan vier soorten fietsen met elkaar vergelijken en wéét dus je voor de een weinig moeite hoeft te doen en voor de ander meer (ook op de hoogste ondersteuningsstand). En ik heb maar één voorbeeld nodig om je stelling te ontkrachten dat het voor elke e-bike geldt. Da's basale logica.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Oja nee, met 1 anecdote haal je dat feit wel onderuit..
Kwik Fit is een franchise formule. Dus ik zou dat niet per definitie doen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kwikfit...
Daar breng ik mijn auto nog niet heen, laat staan mijn fiets..
Ik doe het zelf ook niet vanwege de veiligheid - en omdat ik juist zo gewoon mogelijk wil fietsen. Ik heb de e-bike vooral vanwege de combinatie afstand en harde wind.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:29 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
VanMoof's kun je ook via een app 32 tot 37km/h laten gaan
Ik weet dat je "gewone" ebikes ook sneller kan laten gaan maar ik begrijp niet waarom je dat zou doen ivm veiligheid
Voor elke [soort] ebike. Ik snap dat het moeiijk is, maar probeer tussen de haat door te blijven begrijpen wat er bedoeld wordt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan vier soorten fietsen met elkaar vergelijken en wéét dus je voor de een weinig moeite hoeft te doen en voor de ander meer (ook op de hoogste ondersteuningsstand). En ik heb maar één voorbeeld nodig om je stelling te ontkrachten dat het voor elke e-bike geldt.
En ik geef voorbeelden van vier soorten e-bikes. En nogmaals: ik hoef maar één soort te noemen waar het niet voor opgaat om je stelling te ontkrachten. Is die logicastudie toch nog ergens goed voor geweest. Zou je ook eens moeten proberen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Voor elke [soort] ebike. Ik snap dat het moeiijk is, maar probeer tussen de haat door te blijven begrijpen wat er bedoeld wordt.
Er is geen ebike waar je zonder moeite/energieverbruik niet op kunt fietsen.
moeite is voor iedereen anders.. ik ben voor de gein eens op een ebike gestapt en ik trapte letterlijk "lucht" terwijl ik al best hard reed op een klein stukje, dat is echt geen moeite of energieverbruik te noemenquote:Op woensdag 12 juli 2023 20:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Voor elke [soort] ebike. Ik snap dat het moeiijk is, maar probeer tussen de haat door te blijven begrijpen wat er bedoeld wordt.
Er is geen ebike waar je zonder moeite/energieverbruik niet op kunt fietsen.
persoonlijk vind ik de mensen die als een malloot rijden het meest irritant, en met de opkomst van ebikes is dat percentage wel groter geworden (malloten met een ebike)quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:43 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom zoveel mensen zich ergeren aan mensen op e-bikes
Sta je dan met je hipster havemelkbakkes met een kneiterdure fiets waar je niks mee kunt...quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, die zijn echt helemaal custom made.
Ze schijnen zelfs niet-gangbare kettingen en schroefjes etc te gebruiken om alle reparaties maar in hun eigen kring te houden.
In tegenstelling tot andere e-bikes, die generieke middenmoter, accu, etc gebruiken op standaard fietsen.
En daarnaast de software die volledig is geïntegreerd met de werking van de fiets en volledig is afgeschermd.
Als je niet VanMoof-certified bent kan je vrij weinig. En ook VanMoof-certified reparateurs gaan het lastig krijgen zonder de maatwerk onderdelen straks.
Als het een degelijke elektrische bakfiets is, snap ik het nog wel. Maar zo'n VanMoof die na drie ritten uit elkaar valt is eigenlijk geen enkel bedrag waard.quote:
Blijft toch bijzonder hoe sommige mensen een totaal andere conclusie trekken dan de onderzoekers zelf.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mooi artikel. Het laat zien dat de grootste groep gebruikers van elektrische fietsen nog de ouderen zijn, die de elektrische fiets gebruiken ter vervanging van hun gewone fiets. Het artikel laat eveneens zien dat dit aan het veranderen is: bij forenzen vervangt de elektrische fiets wel degelijk de auto. Deze groep wordt steeds groter waardoor er waarschijnlijk ook een overall effect te zien zal zijn.
Kortom: je cynisme is onterecht.
Lees zelf eens goed: dit is exact de conclusie die de onderzoekers trekken in - nota bene - de conclusie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder hoe sommige mensen een totaal andere conclusie trekken dan de onderzoekers zelf.
Lees nou eens goed. Juist die ouderen zijn prima want die fietsen nu meer en verder, dat heeft nog een nut.
De VM hipsters hebben een fiets van 3000 euro gekocht die ze moeten opladen ter vervanging van hun normale fiets. Die hadden al vaak niet eens een auto.
Kwikfit is tegenwoordig een grote partij in fietsonderhoud. Ze hebben een landelijk netwerk en de mogelijkheid om binnen een paar weken een magazijn vol te gooien.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kwikfit...
Daar breng ik mijn auto nog niet heen, laat staan mijn fiets..
Ik vind het voor mijn moeder en haar vriend ook fantastisch. Gewoon de boodschappen een dorp verderop doen. Geen probleem. Op een normale fiets zouden ze dat niet redden, of wel redden, maar toch liever de auto pakken.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Mijn vader van 82 heeft vorig jaar een E-bike gekocht simpelweg omdat het hem steeds meer moeite ging kosten om op zijn gewone fiets te fietsen, daar fietste hij 2 jaar geleden nog gewoon Amersfoort - Barneveld en terug op, maar qua fitheid gaat het op een bepaald moment hard achteruit.
Hij wandelt ook nog veel, hij komt vrijwel dagelijks aan de 15.000 stappen per dag.
Overigens gebruikt hij zijn E-bike net als ik vrijwel altijd in de eco-stand, alleen als hij een brug op moet wil hij de trapondersteuning nog wel eens een standje hoger zetten.
Niks is custom made, hoewel ze dat wel frame.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, die zijn echt helemaal custom made.
Ze schijnen zelfs niet-gangbare kettingen en schroefjes etc te gebruiken om alle reparaties maar in hun eigen kring te houden.
In tegenstelling tot andere e-bikes, die generieke middenmoter, accu, etc gebruiken op standaard fietsen.
En daarnaast de software die volledig is geïntegreerd met de werking van de fiets en volledig is afgeschermd.
Als je niet VanMoof-certified bent kan je vrij weinig. En ook VanMoof-certified reparateurs gaan het lastig krijgen zonder de maatwerk onderdelen straks.
De meeste kwikfit garages zitten tegenwoordig toch totaal niet op plaatsen waar je normaliter met je fiets komt. Dat de producenten maar de techniek zo maken dat de fietsenwinkel om de hoek deze ook kan repareren dat lijkt me veel klantvriendelijker.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:09 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kwikfit is tegenwoordig een grote partij in fietsonderhoud. Ze hebben een landelijk netwerk en de mogelijkheid om binnen een paar weken een magazijn vol te gooien.
Zou me niks verbazen als meer merken met kwikfit gaan werken.
Dat is beetje wat ik bedoelde inderdaad, het zijn geen standaard OEM-producten die je wel in andere e-bikes ziet. Bafang, Bosch, etc.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Niks is custom made, hoewel ze dat wel frame.
Alle onderdelen zijn ontwikkeld en geproduceerd door de derde partijen, voornamelijk in het oosten.
Het klopt wel dat geen van de onderdelen courant of makkelijk verkrijgbaar is.
Jij lijkt te denken dat mensen die ebikes gebruiken voor werk daarvoor altijd de auto gebruikten?quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lees zelf eens goed: dit is exact de conclusie die de onderzoekers trekken in - nota bene - de conclusie.
"Based on 5 years of data from the Dutch national travel survey we fnd that there are fve diferent user groups within the e-bike population, each having a distinct usage pattern and socio-demographic composition. These groups range from the classical e-bike users in the Netherlands, the retired older people who use the e-bike primarily for leisure purposes to a (small) group of students who use the e-bike for education related trips. Although the frst group is still the largest, its growing at a slower rate compared to the user groups that use the e-bike primarily for work or education purposes. Due to these trends in the diferent user groups of the e-bike, it is likely that substitution efects will change in the future. When enough people with a job own an e-bike, the substitution efect for commuting can probably also be observed on the general level."
Ach het is maar hoe je het ziet, deze onderdelen zijn niet door VanMoof gemaakt en schijnen in meer producten te zitten zonder dat we het weten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is beetje wat ik bedoelde inderdaad, het zijn geen standaard OEM-producten die je wel in andere e-bikes ziet. Bafang, Bosch, etc.
En gesloten firmware met vergaande app-integratie gaat issues geven als straks de authenticatie-servers plat gaan.
Dat laatste is natuurlijk niet waar. Andere apps kunnen gewoon met de fiets communiceren.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is beetje wat ik bedoelde inderdaad, het zijn geen standaard OEM-producten die je wel in andere e-bikes ziet. Bafang, Bosch, etc.
En gesloten firmware met vergaande app-integratie gaat issues geven als straks de authenticatie-servers plat gaan.
Mijn grootste bezwaar is de 0 mogelijkheid om bagage mee te nemen. (concurrenten wellicht net zo) Als ik een fiets gebruik, wil ik ook een een flink doos boodschappen of een hobby tas mee kunnen nemen, anders moet ik alsnog de auto pakken en dan is het hele idee van fiets = gezond = goed voor milieu weer wegquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag, ik vind het mooie fietsen. Weinig optische opsmuk en strakke lijntjes. Daar hou ik van.
Ook jij Moofer werkt met de vanmoof servers, je moet namelijk een authenticatie key ophalen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk niet waar. Andere apps kunnen gewoon met de fiets communiceren.
Ik heb bijvoorbeeld Moofer en die kan hetzelfde als de VanMoof app.
Claudia, zou je alsjeblieft kunnen zeggen waar hier wordt beweerd dat de ebike de traditionele auto vervangt?quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lees zelf eens goed: dit is exact de conclusie die de onderzoekers trekken in - nota bene - de conclusie.
"Based on 5 years of data from the Dutch national travel survey we fnd that there are fve diferent user groups within the e-bike population, each having a distinct usage pattern and socio-demographic composition. These groups range from the classical e-bike users in the Netherlands, the retired older people who use the e-bike primarily for leisure purposes to a (small) group of students who use the e-bike for education related trips. Although the frst group is still the largest, its growing at a slower rate compared to the user groups that use the e-bike primarily for work or education purposes. Due to these trends in the diferent user groups of the e-bike, it is likely that substitution efects will change in the future. When enough people with a job own an e-bike, the substitution efect for commuting can probably also be observed on the general level."
Moofer haalt ook de certificaten op bij de Auth-servers van VanMoof.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk niet waar. Andere apps kunnen gewoon met de fiets communiceren.
Ik heb bijvoorbeeld Moofer en die kan hetzelfde als de VanMoof app.
Ik kan me niet voorstellen dat die paar mensen die nu in plaats van met de auto met de e-bike naar het werk gaan opwegen tegen de gigantische milieuvervuiling die wordt veroorzaakt doordat hele hordes scholieren nu massaal met e-bikes worden uitgerust in plaats van een gewone fiets.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lees zelf eens goed: dit is exact de conclusie die de onderzoekers trekken in - nota bene - de conclusie.
"Based on 5 years of data from the Dutch national travel survey we fnd that there are fve diferent user groups within the e-bike population, each having a distinct usage pattern and socio-demographic composition. These groups range from the classical e-bike users in the Netherlands, the retired older people who use the e-bike primarily for leisure purposes to a (small) group of students who use the e-bike for education related trips. Although the frst group is still the largest, its growing at a slower rate compared to the user groups that use the e-bike primarily for work or education purposes. Due to these trends in the diferent user groups of the e-bike, it is likely that substitution efects will change in the future. When enough people with a job own an e-bike, the substitution efect for commuting can probably also be observed on the general level."
Dat wil ik graag geloven, want dat is met Tesla's en e-Mercedessen precies hetzelfde. die hebben nog nooit van een richtingaanwijzer gehoordquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:08 schreef machtpen het volgende:
[..]
Nog niet zo sneu als de gemiddelde e-biker met het verkeersinzicht van een gefrituurde garnalenkroket die zich door het verkeer zwalkt. Vooral die op de dure fietsen zijn de ergste.
een klein bedrijf wel, dat ging prima. Maar toen kregen ze het te hoog in de bol en wilden wereldwijd groeien...quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In de Amsterdamse grachtengordel. Maar daar kun je geen bedrijf op laten draaien
Dat zou wel mooi zijn voor de Van Moof eigenaren. Zijn er in de loop der jaren voldoende van verkocht om een onderdelenlijn wel specifieke zaken in stand te houden. Anders is het wel snel gedaan met de fiets, zondequote:Op woensdag 12 juli 2023 21:30 schreef TjjWester het volgende:
Ach het is maar hoe je het ziet, deze onderdelen zijn niet door VanMoof gemaakt en schijnen in meer producten te zitten zonder dat we het weten.
Gaat ten koste van de rangequote:Op woensdag 12 juli 2023 21:41 schreef vaarsuvius het volgende:
Dat wil ik graag geloven, want dat is met Tesla's en e-Mercedessen precies hetzelfde. die hebben nog nooit van een richtingaanwijzer gehoord
Het fietst zo lekker, dat is het punt. Uiteraard fietst het lekkerder dan een gewone fiets, maar als je alleen een normale fiets zou hebben en je zou je daar eens een tijd op uitleven, heb je best kans dat op een gegeven moment 60-kilometertochtjes je ook gewoon gemakkelijk af gaan.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou nu wel op een gewone fiets kunnen. Maar dit fietst zo lekker. En ik fiets nu veel verder dan op een normale fiets. 60km tochtje is niets. En de e-bike mee de bergen in, de Alpen, doe ik ook niet op een normale fiets.
Wij hebben een elektrische bakfiets, daar is het natuurlijk wel een substantieel verschil tov een bakfiets zonder ondersteuning.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het fietst zo lekker, dat is het punt. Uiteraard fietst het lekkerder dan een gewone fiets, maar als je alleen een normale fiets zou hebben en je zou je daar eens een tijd op uitleven, heb je best kans dat op een gegeven moment 60-kilometertochtjes je ook gewoon gemakkelijk af gaan.
Ik heb echt het idee, al kan ik dat bij jou niet beoordelen natuurlijk, dat heel veel mensen wel eens af en toe een paar kilometer op een fiets rijden en het zo zwaar vinden dat ze het dan min of meer opgeven. Dan rijden ze op een elektrische fiets en gaat opeens alles gemakkelijk, gedragen door lithium en elektriciteit, en dan komt de bewering ,,ja nu fiets ik veel verder dan ik anders ooit had kunnen doen". En dat weet je dus niet, want men heeft nooit serieus geprobeerd dit op te bouwen. Het lukt daadwerkelijk niemand om met amper fietskilometers in de benen op het gemakje 60 kilometer weg te trappen, maar dat is blijkbaar wel de verwachting. Zoiets moet je opbouwen en dat gebeurt dus niet.
Maar 19000quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn voor de Van Moof eigenaren. Zijn er in de loop der jaren voldoende van verkocht om een onderdelenlijn wel specifieke zaken in stand te houden. Anders is het wel snel gedaan met de fiets, zonde
Dit klopt wel. Je moet wel een beetje conditie opbouwen en ja dat kost wat tijd en moeite. Maar ook weer niet zo heel veel, dat gaat best snel. Ik ben zelf echt geen superfitte sportman, maar tochten van 100km per dag maken vind ik echt geen probleem. Wen je snel aan. Ook met wat tegenwind en/of heuvels. Het grootste probleem is misschien zadelpijn, en ik kan garanderen dat je die met een e-bike sneller krijgt dan met een gewone fiets waar je hard moet trappen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het fietst zo lekker, dat is het punt. Uiteraard fietst het lekkerder dan een gewone fiets, maar als je alleen een normale fiets zou hebben en je zou je daar eens een tijd op uitleven, heb je best kans dat op een gegeven moment 60-kilometertochtjes je ook gewoon gemakkelijk af gaan.
Ik heb echt het idee, al kan ik dat bij jou niet beoordelen natuurlijk, dat heel veel mensen wel eens af en toe een paar kilometer op een fiets rijden en het zo zwaar vinden dat ze het dan min of meer opgeven. Dan rijden ze op een elektrische fiets en gaat opeens alles gemakkelijk, gedragen door lithium en elektriciteit, en dan komt de bewering ,,ja nu fiets ik veel verder dan ik anders ooit had kunnen doen". En dat weet je dus niet, want men heeft nooit serieus geprobeerd dit op te bouwen. Het lukt daadwerkelijk niemand om met amper fietskilometers in de benen op het gemakje 60 kilometer weg te trappen, maar dat is blijkbaar wel de verwachting. Zoiets moet je opbouwen en dat gebeurt dus niet.
Misschien kun je je eigen fiets dan hacken en een private Van Moof server draaien.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar zijn al die mensen nu genaaid als die app straks niet meer ondersteund wordt?
Het zijn alleen niet 'een paar mensen' die de auto verruilen voor de elektrische fiets. Evenmin zijn het 'hordes' scholieren die 'massaal' een e-bike nemen. En zoals uit het artikel blijkt, zijn het vooral scholieren die een elektrische fiets nemen in plaats van het ov (omdat ze buitenaf wonen) of die een elektrische fiets nemen in plaats van een brommer/scooter.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat die paar mensen die nu in plaats van met de auto met de e-bike naar het werk gaan opwegen tegen de gigantische milieuvervuiling die wordt veroorzaakt doordat hele hordes scholieren nu massaal met e-bikes worden uitgerust in plaats van een gewone fiets.
In de conclusie: "When enough people with a job own an e-bike, the substitution efect for commuting can probably also be observed on the general level."quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Claudia, zou je alsjeblieft kunnen zeggen waar hier wordt beweerd dat de ebike de traditionele auto vervangt?
En zou je daarna de daadwerkelijke (sub)conclusie kunnen lezen:
In general, e-bike trips only significantly reduce conventional bicycle trips in the Netherlands, which can be regarded an unwanted effect from a policy-viewpoint.
Ja, uiteraard gaan er meer mensen in de toekomst op een ebike forenzen, dat is wat daar staat.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de conclusie: "When enough people with a job own an e-bike, the substitution efect for commuting can probably also be observed on the general level."
Daarvoor: "If more people start using the e-bike for commuting, it is likely that the substitution efect that e-bike trips have on car trips can also be observed on the general level."
Er staat heel duidelijk dat voor deze groep de e-bike het gebruik van traditionele auto's vervangt en dat naarmate deze groep groter wordt - wat de verwachting is - dat effect ook als algeheel effect terug wordt gezien. Dat is nu nog niet het geval omdat het aandeel ouderen zo groot is, die de e-bike gebruiken als vervanging van hun gewone fiets.
Dus al die scholieren die ik op mijn dagelijks ritje woon-werk door de stad (korte afstand naar school) inhaal rijden volgens jou nog steeds grotendeels op gewone fietsen? Ik observeer toch echt iets anders.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zijn alleen niet 'een paar mensen' die de auto verruilen voor de elektrische fiets. Evenmin zijn het 'hordes' scholieren die 'massaal' een e-bike nemen. En zoals uit het artikel blijkt, zijn het vooral scholieren die een elektrische fiets nemen in plaats van het ov (omdat ze buitenaf wonen) of die een elektrische fiets nemen in plaats van een brommer/scooter.
Heb je het artikel überhaupt gelezen?
En dat zijn ook scholieren die een korte afstand moeten afleggen?quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus al die scholieren die ik op mijn dagelijks ritje woon-werk door de stad (korte afstand naar school) inhaal rijden volgens jou nog steeds grotendeels op gewone fietsen? Ik observeer toch echt iets anders.
Niet waar.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zijn alleen niet 'een paar mensen' die de auto verruilen voor de elektrische fiets. Evenmin zijn het 'hordes' scholieren die 'massaal' een e-bike nemen. En zoals uit het artikel blijkt, zijn het vooral scholieren die een elektrische fiets nemen in plaats van het ov (omdat ze buitenaf wonen) of die een elektrische fiets nemen in plaats van een brommer/scooter.
Heb je het artikel überhaupt gelezen?
Maximaal 4 tot 5 kilometer hier, verder zal het echt niet zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat zijn ook scholieren die een korte afstand moeten afleggen?
Ik zie het vooral bij scholieren die een grote afstand moeten afleggen.
binnen de stad zie ik hier ook veel scholieren met ebikes..quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat zijn ook scholieren die een korte afstand moeten afleggen?
Ik zie het vooral bij scholieren die een grote afstand moeten afleggen.
wat een beetje verf al niet kan doenquote:Op woensdag 12 juli 2023 22:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb een Postcodeloterij fiets en daar heb je al dat gezeik niet mee. Je maakt helaas wel reclame voor de meest hufterige loterij van Nederland.
Kijk! Daar fietsen ze: ‘Tring tring':quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:41 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
77 miljoen verlies op 85 miljoen omzet..x 1000
Klinkt als een toekomstige fraudezaak.quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:41 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dat wil ik graag geloven, want dat is met Tesla's en e-Mercedessen precies hetzelfde. die hebben nog nooit van een richtingaanwijzer gehoord
[..]
een klein bedrijf wel, dat ging prima. Maar toen kregen ze het te hoog in de bol en wilden wereldwijd groeien...
77 miljoen verlies op 85 miljoen omzet..x 1000
Ffies he, waar in de fuck heb je die software voor nodig?quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien kun je je eigen fiets dan hacken en een private Van Moof server draaien.
Ik zie tegenwoordig steeds meer scholieren op een soort scootertjes waar alleen voor de vorm nog pedalen op lijken te zitten.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:59 schreef mschol het volgende:
[..]
binnen de stad zie ik hier ook veel scholieren met ebikes..
en 1 op werk (die geen scholier meer is inmiddels, maar goed) die zet hem maximaal om maar niet te hoeven te trappen
Ah dus daar ging al het geld heen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 01:08 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Kijk! Daar fietsen ze: ‘Tring tring':
VanMoof-broers fietsen lachend Quote 500 binnen
Instellingen aan je fiets wijzigen, ontgrendelen (al kan dat ook op de fiets zelf maar dan moet je elke keer manuele ontgrendelingscode invoeren etc.quote:Op donderdag 13 juli 2023 01:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ffies he, waar in de fuck heb je die software voor nodig?
Ik haal die informatie nota bene uit het artikel dat je zelf hier hebt ingebracht.quote:Op woensdag 12 juli 2023 23:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Niet waar.
https://www.fietsberaad.n(...)en.pdf.aspx?ext=.pdf
Er worden meer elektrische fietsen verkocht dan normale.
En onder scholieren vervangt het het vaakst de reguliere fiets, meer dan scooter of OV.
Dat laatste staat er inderdaad niet, want die zin is volstrekt onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja, uiteraard gaan er meer mensen in de toekomst op een ebike forenzen, dat is wat daar staat.
Er wordt nergens beweerd dat dat het negatief effect van alle leisure ritjes die nu op ebikes worden gedaan teniet worden gedaan.
Dat zie ik wel in en dat heb ik ook gezegd: het zijn vooral de ouderen, die op deze manier langer actief kunnen blijven. Goed nieuws dus.quote:Maar je ziet niet in dat nog veel meer mensen een klimaatneutrale fiets hebben ingeruild voor een ebike.
Waar heb ik dat gezegd?quote:Jij maakt er zelf dan van dat de ebike dus onder de streep goed voor 't milieu is.
Ik denk dat je begrijpend lezen en spelling nog wat aandacht nodig hebben.quote:En zelfs dan doet dit toekomstbeeld nog niets af van mijn oorspronkelijke punt. Dat is gewoon onderbouwt.
Een postcodeloterij fiets, kan het nog Hollandser?quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb een Postcodeloterij fiets en daar heb je al dat gezeik niet mee. Je maakt helaas wel reclame voor de meest hufterige loterij van Nederland.
Ik rij erop want gratis gekregen van iemand die wel bij de loterij zit...quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een postcodeloterij fiets, kan het nog Hollandser?
Dat is heel knap, want volgens dat onderzoek heeft men helemaal niet gevraagd waarom mensen een ebike kopen:quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik haal die informatie nota bene uit het artikel dat je zelf hier hebt ingebracht.
Dus ik hoor graag waar jij expliciet leest dat scholieren ebikes kopen om scooterritjes en OV ritjes te vervangen. Dat staat helemaal niet in dat onderzoek. Dat zuig je gewoon uit je duim.quote:A limitation of this study is that it is unknown why people purchased an e-bike. This is important to know as it has an impact on the potential of the e-bike in terms of substitution efects
Je snapt dat dit gewoon waar kan zijn én dat mijn oorspronkelijke punt nog steeds geldt, namelijk dat het merendeel de elektrische fiets gebruikt in plaats van een reguliere fiets?quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:46 schreef Claudia_x het volgende:
Er staat niet alleen dat meer mensen in de toekomst op een e-bike forenzen. Zie dit stuk: "(...) it is likely that the substitution efect that e-bike trips have on car trips can also be observed on the general level."
Oh please, de conclusie is duidelijk:quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je begrijpend lezen en spelling nog wat aandacht nodig hebben.
En dan vergeten ze nog de zeer vervuilende lithiumwinning.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Our finding that the e-bike is only substituting the conventional bicycle at a general level (i.e. combining all trip purposes), raises the question whether the e-bike has a positive efect on the environment, road congestion and health. Although there are no emissions while using the e-bike, there are charging-related emissions, making the e-bike less environmentally friendly compared to the conventional bicycle
En hoeveel lithium heb je nodig voor een fiets in vergelijking met een auto. Die gezochte argumenten om electrisch fietsen maar af te zeiken snap ik niet. Elke automobilist zou iedereen moeten stimuleren om de fiets te pakken en op die manier zijn eigen fileleed te verminderen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dan vergeten ze nog de zeer vervuilende lithiumwinning.
"zou"quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoeveel lithium heb je nodig voor een fiets in vergelijking met een auto. Die gezochte argumenten om electrisch fietsen maar af te zeiken snap ik niet. Elke automobilist zou iedereen moeten stimuleren om de fiets te pakken en op die manier zijn eigen fileleed te verminderen.
Maar dit gaat het fileleed niet oplossen. Van de 10 e-bikers op mijn werk gebruikt er maar eentje de e-bike voor het vervangen van de auto bij woon-werk verkeer. De rest heeft een fiets vervangen voor een e-bike.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Elke automobilist zou iedereen moeten stimuleren om de fiets te pakken en op die manier zijn eigen fileleed te verminderen.
Je snapt het punt niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoeveel lithium heb je nodig voor een fiets in vergelijking met een auto. Die gezochte argumenten om electrisch fietsen maar af te zeiken snap ik niet. Elke automobilist zou iedereen moeten stimuleren om de fiets te pakken en op die manier zijn eigen fileleed te verminderen.
ja hoe vaak regent het eigenlijk szomers als het niet mooi weer is of bewolkt regelmatigquote:Op donderdag 13 juli 2023 13:14 schreef Zelva het volgende:
Autogebruik vervangen door de fiets is heel goed voor het milieu (maar hoe vaak gebeurt dat nou echt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |