quote:VanMoof staakt 'tijdelijk' verkoop van fietsen
Updated 17 min geleden
43 min geleden in FINANCIEEL
DEN HAAG (ANP) - Het Nederlandse e-bikebedrijf VanMoof heeft de verkoop van fietsen tijdelijk gepauzeerd, staat op de website van het bedrijf.
Dat doet de onderneming naar eigen zeggen "om de productie en levering van bestaande bestellingen te kunnen inhalen".
quote:De Amerikaanse nieuwssite TechCrunch meldt echter op basis van meerdere bronnen dat het bedrijf met financiële problemen kampt.
VanMoof zou op zoek zijn naar nieuwe financiering om het hoofd boven water te kunnen houden.
quote:De Amsterdamse fabrikant van elektrische fietsen maakte in mei vorig jaar nog bekend de voormalig topvrouw van Booking.com binnengehaald te hebben.
Gillian Tans werd de nieuwe president van het e-bikebedrijf.
Met die benoeming hoopte VanMoof verder te kunnen groeien.
Maar TechCrunch meldt nu dat Tans het bedrijf stilletjes heeft verlaten
Taiwanquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is niet onbekend dat de fiets veel onnodige problemen met zich mee brengt (je fiets regelmatig moeten updaten bijvoorbeeld)
Veel concurrentie nu ook. Zie veel elektrische fietsen, maar relatief weinig Moofs.
Namen en rugnummers graag.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:18 schreef Toine51 het volgende:
Van Moof. Alleen populair bij kakkers en hipsters.
Voor minder koop je wel iets beters en mooiers.
3299,- ????????? ik zou hem niet kopenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Namen en rugnummers graag.
Heb de Ace Two, prima fiets goede kwaliteit. Goede E-bikes zijn nu eenmaal duur.
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb de Ace Two, prima fiets goede kwaliteit. Goede E-bikes zijn nu eenmaal duur.
Begon dat hele update gedoe niet dramatisch te worden toen een 3rd party ontwikkelaar via een andere app de maximum snelheid van de electromotor kon modificeren?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is niet onbekend dat de fiets veel onnodige problemen met zich mee brengt (je fiets regelmatig moeten updaten bijvoorbeeld)
Nodeloos ingewikkeld gemaakt. Hoe meer fratsen hoe meer er kapot kan gaan of in storing.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.
Koop liever een Koga of Cube.
Is waar maar al die horrorverhalen over slechte service zijn inmiddels wel wat gedateerd. Ze hebben een samenwerking met Kwikfit als servicepartner en dat werkt prima. Ik vind de Cubes dan weer lelijk en over het algemeen en die zijn niet goedkoper, de Kathmandu die minder range heeft kost ook 3600 euro.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.
CUBEquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat mag, ik vind het mooie fietsen. Weinig optische opsmuk en strakke lijntjes. Daar hou ik van.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
3299,- ????????? ik zou hem niet kopen
[ afbeelding ]
wel 1500 euro te duurquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag, ik vind het mooie fietsen. Weinig optische opsmuk en strakke lijntjes. Daar hou ik van.
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.quote:
Mwa dat is gewoon de prijs voor een merkfiets die een bereik heeft van 120 kilometer. Kan verder prima dat jij dat er persoonlijk niet voor over hebt maar dat is weer een andere discussie.quote:
Dat zijn geen updates. Dat is 'onderhoud'.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.
quote:Overhypete flauwekul die Vanmoofs. Ik lag me stuk als al die dingen straks waardeloos zijn omdat de app niet meer werkt.
Lekker je huis af laten fikken en ontdekken dat de verzekering niet dekt omdat je niet gecertificeerde accu uit China de oorzaak was.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:49 schreef machtpen het volgende:
De e-bikes van de Ali houden zich ook goed en kosten helemaal geen drol.
Laggen de baggen. Niet zo lelijk doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.
Overhypete flauwekul die Vanmoofs. Ik lag me stuk als al die dingen straks waardeloos zijn omdat de app niet meer werkt.
Hipstergelul, die het niet kan hebben dat hij teveel voor een fiets betaalt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker je huis af laten fikken en ontdekken dat de verzekering niet dekt omdat je niet gecertificeerde accu uit China de oorzaak was.
In Amsterdam ja.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:04 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik dacht dat die fietsen superhip waren en dus in trek?
Komt vaker voor dan je denkt, wie het onderste uit de kan wil krijgt vaak het deksel op de neus.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:52 schreef machtpen het volgende:
[..]
Hipstergelul, die het niet kan hebben dat hij teveel voor een fiets betaalt.
Zie er in provinciehoofdplaatsje Groningen ook zat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
In Amsterdam ja.
Daar wonen voornamelijk toeristen en wannabe provenciaaltjes
Waar je je fiets koopt in een experience center waar niemand nederlands spreekt en ze nog niet weten hoe een steeksleutel werkt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
In Amsterdam ja.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:55 schreef Zipportal het volgende:
https://nl.trustpilot.com/review/www.vanmoof.com?sort=recency
Als ik al die recensies lees zou ik niet twijfelen.quote:Ik heb op 9 april van dit jaar een Van Moof S3 besteld. Levertermijn staat sinds 9 april tussen 28 juni en 30 juli.
Maar er staat ook nog steeds: Production delay van 88 dagen. Die 88 dagen zijn om, maar er verandert niks.
Van Moof is uitsluitend bereikbaar via de chatrobot. Die verwijst telkens naar de leverdatum en kan geen antwoord geven op vragen.
Ik twijfel sterk om mijn bestelling te annuleren. Het voelt niet goed om aan de voorkant al zo slecht informatie te ontvangen!
Datum van ervaring: 10 juli 2023
Een trieste arme jaloerse sloeber op internet die moet haten op de keuzes van andere mensen om zich beter te voelen. Hoe sneu is je leven dan zeg. 😂quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:52 schreef machtpen het volgende:
[..]
Hipstergelul, die het niet kan hebben dat hij teveel voor een fiets betaalt.
het zijn ook gewoon kut producten, was onlangs nog op tv/youtubequote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel concurrentie nu ook. Zie veel elektrische fietsen, maar relatief weinig Moofs.
dat kan wel .... maar ze kunnen niets want ze kunnen geen onderdelen bestellenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me sowieso erg onhandig als je niet gewoon bij je lokale fietsenmaker terecht kunt.
Nog niet zo sneu als de gemiddelde e-biker met het verkeersinzicht van een gefrituurde garnalenkroket die zich door het verkeer zwalkt. Vooral die op de dure fietsen zijn de ergste.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:01 schreef Knoc het volgende:
[..]
Een trieste arme jaloerse sloeber op internet die moet haten op de keuzes van andere mensen om zich beter te voelen. Hoe sneu is je leven dan zeg. 😂
In de Amsterdamse grachtengordel. Maar daar kun je geen bedrijf op laten draaienquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:04 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik dacht dat die fietsen superhip waren en dus in trek? Maar geen idee, ik ken 1 iemand die er een heeft en die was helemaal lyrisch dat je alles met een app kon regelen terwijl ik dacht.... dat klinkt enorm kut.
Kortom je hebt er niks aan.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:04 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
dat kan wel .... maar ze kunnen niets want ze kunnen geen onderdelen bestellen
Nou ja dat ze geen servicenetwerk hadden was voor mij de reden er geen te kopen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In de Amsterdamse grachtengordel. Maar daar kun je geen bedrijf op laten draaien
Waarom niet beide? Voor woonwerkverkeer in en rondom de stad is het top zo'n e-bike.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Luie flikkers die te lui zijn om te trappen
SpeedPedelec?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:11 schreef Jahr00n het volgende:
ik rijd nu op een cowboy van 3900 euro. heerlijke fiets
Hier fietsen de meest linkse GL stemmers op die dingen, terwijl een ouderwetse fiets de meeste mooie en schone manier van verplaatsen is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom niet beide? Voor woonwerkverkeer in en rondom de stad is het top zo'n e-bike.
Heb ook een racefiets maar dat is gewoon niet praktisch.
Als alternatief voor echt fietsen is het drie keer niks maar als je de auto laat staan hebben ze op zich een punt..Voor stukjes van 20-30 kilometer is het echt ideaal.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hier fietsen de meest linkse GL stemmers op die dingen, terwijl een ouderwetse fiets de meeste mooie en schone manier van verplaatsen is.
Eerste modellen waren nog wel ok. Daarna werd de kwaliteit een stuk minder terwijl de prijs minstens hetzelfde bleef.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Of een ebike nemen juist om niet met het OV of de auto te gaan. Ik snap het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Eh, je moet tóch echt trappen hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik liep pas door Oud-Zuid en het verbaasde me hoeveel Van Moofs ik daar zag staan, ik zou mijn elektrische Gazelle er niet eens neerzetten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
In Amsterdam ja.
Elan - 401381quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
zul je zien, zijn ze straks failliet, gaan de servers uit, app waardeloos, fiets waardeloosquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kortom je hebt er niks aan.
Verder lijkt het me ook onhandig dat je zonder app niets kunt.
Ze zijn ook best in trek: de omzet is gegroeid van 10 miljoen in 2017 naar 83 miljoen in 2021. En daarbij moet je dan nog rekening houden dat die omzet een stuk hoger had gekund als ze geen leveringsproblemen hadden gehad.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:04 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik dacht dat die fietsen superhip waren en dus in trek? Maar geen idee, ik ken 1 iemand die er een heeft en die was helemaal lyrisch dat je alles met een app kon regelen terwijl ik dacht.... dat klinkt enorm kut.
Nah er rijden er genoeg rond om die app voor een klein bedrag per maand draaiend te houden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
zul je zien, zijn ze straks failliet, gaan de servers uit, app waardeloos, fiets waardeloos
mij haal je niet inquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:03 schreef NaarMensje het volgende:
Ik haal op m'n normale fiets zelfs al die daapie's met hun elektrische fietsen in. Alleen die fatbikes en die elektrische fietsen met kenteken gaan me voorbij.
daarom heb ik er nooit een gekochtquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
zul je zien, zijn ze straks failliet, gaan de servers uit, app waardeloos, fiets waardeloos
Het lukt ze nu al niet de boel draaiende te houdenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:39 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nah er rijden er genoeg rond om die app voor een klein bedrag per maand draaiend te houden.
De specifieke onderdelen wordt wel een behoorlijk dingetje vermoed ik
Alleen is er niks moois aan dit bedrijf. Het is een vreselijk hipsterbedrijf met een bijzonder slechte klantenservice die het merendeel van hun klanten niets dan ellende oplevert.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het helemaal niet grappig als er weer een mooi Nederlands bedrijf failliet gaat.
Waarom lachen we altijd om dit soort berichten?
Is toch iemands werk en inkomen.
Mooi bedrijf?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het helemaal niet grappig als er weer een mooi Nederlands bedrijf failliet gaat.
Ik hoef die fiets niet te kopen, waarom zo’n haat naar dit bedrijf?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alleen is er niks moois aan dit bedrijf. Het is een vreselijk hipsterbedrijf met een bijzonder slechte klantenservice die het merendeel van hun klanten niets dan ellende oplevert.
Nederland heeft hele mooie bedrijven die fietsen produceren en waar we trots op kunnen zijn. Van Moof is niet zo'n bedrijf.
Lag je stuk ja? Man man. Droevig.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Overhypete flauwekul die Vanmoofs. Ik lag me stuk als al die dingen straks waardeloos zijn omdat de app niet meer werkt.
Jepquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Wow wat geweldigquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:03 schreef NaarMensje het volgende:
Ik haal op m'n normale fiets zelfs al die daapie's met hun elektrische fietsen in. Alleen die fatbikes en die elektrische fietsen met kenteken gaan me voorbij.
Omdat ze slechte kwaliteit en service leveren?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Laten we wel wezen: we lachen erom vanwege onze vooroordelen over VanMoof-bezitters.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat ze slechte kwaliteit en service leveren?
Ook, maar als VanMoof normale kwaliteit zou leveren was er niet veel om te lachen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: we lachen erom vanwege onze vooroordelen over Van Moof-bezitters.
Het lijkt me een typische fok afgunst. Hoor hier in het echte leven echt nooit iemand over. Wel veel complimenten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: we lachen erom vanwege onze vooroordelen over VanMoof-bezitters.
Je kunt er oa de fiets mee van het slot halen en versnellingen wijzigenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:28 schreef kibo het volgende:
Waar heb je in hemelsnaam die app voor nodig?
Grote merendeel heeft het in plaats van een fiets. Voor ritjes van 5kmquote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:43 schreef Rene het volgende:
[..]
Of een ebike nemen juist om niet met het OV of de auto te gaan. Ik snap het probleem niet zo.
Aldus je onderbuik? Uit onderzoek blijkt dat elektrische fietsen voor langere afstanden worden gebruikt dan de fiets, het vaakst voor 10-20 km (voor werk/school) of 20-30 km (fietstochten). Bronquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Grote merendeel heeft het in plaats van een fiets. Voor ritjes van 5km
Ik kan die dingen niet meer aan.
Ze kopen goedkope Chinese rotzooi in en plakken daar vervolgens een Merk op , er is nog niet eens een fatsoenlijke kwaliteitscontrole bij produktie, alles om het maar goedkoop te houden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik hoef die fiets niet te kopen, waarom zo’n haat naar dit bedrijf?
Niet een of ander goedkoop model waarvan je de naam niet weet kopen of een of andere kekke website, maar bijv een (wss iets duurdere) fiets kopen van een bekend, betrouwbaar merk. Ik noem maar wat..quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:25 schreef NgInE het volgende:
De e-bike van mijn vrouw had laatst kuren. De lokale fietsenmaker kon hem niet repareren, omdat het blijkbaar ook geen standaard model is. Maar hoe weet je van te voren dat een e-bike wel makkelijk te fixen is door de gemiddelde fietsenmaker?
Het was zo'n goedkoop model van ebikes.nl ofzo.
Amsterdamquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:16 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een VanMoof s3, paar jaar geleden voor 1800 gekocht. Mooi ding wel, werkt ook prima zonder de app. Nog nooit een probleem mee gehad.
Je kunt er wel op zeiken en ik lees ook de problemen wel op internet maar zie maar eens een goedkopere eBike te vinden. Bovendien lees je de succesverhalen ook maar weinig.
Overigens word je er in Amsterdam mee doodgegooid.
Oh, oeps. Dit is wel een hele pijnlijke spelfoutquote:
Eens.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:51 schreef Kreator het volgende:
Notjustbikes is inderdaad wel leuk om te volgen, niet dat het verder iets met VanMoof te maken heeft.
Batavus, Amslod en Stella dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Niet direct.
Maar dat kanaal is zo'n promotie en vooral momentum voor de Nederlandse fietsinfrastructuur dat ze van allerlei landen (de VS, Japan, Australië) hier komen kijken. En dan willen die mensen in die landen ook zo'n Nederlandse e-bike.
En dan heb je Van Moof en Gazelle. Van Moof is/was een hit in New York en Californië etc.
Het is gewoon jammer. Een mooi Nederlands export product haalt het niet. Omdat ze de aftersales niet op orde hebben.
Je hebt Batavus ook nog.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Niet direct.
Maar dat kanaal is zo'n promotie en vooral momentum voor de Nederlandse fietsinfrastructuur dat ze van allerlei landen (de VS, Japan, Australië) hier komen kijken. En dan willen die mensen in die landen ook zo'n Nederlandse e-bike.
En dan heb je Van Moof en Gazelle. Van Moof is/was een hit in New York en Californië etc.
Het is gewoon jammer. Een mooi Nederlands export product haalt het niet. Omdat ze de aftersales niet op orde hebben.
Ik heb nog geen enkel Amerikaans ebike kanaal ontdekt wat Batavus, Amslod en Stella promoot. Sorry.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Batavus, Amslod en Stella dan?
Of hun eigen Cannondale? Mijn ouders rijden al ruim tien jaar op een Cannondale e-bike, fantastische dingen.
Jep. Ik ook. 10km per dag naar werk. Naar mn ouders is het ongeveer 10 enkele. En mn werk heeft meerdere vestigingen in de stad. Dus is het toegestaan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Grote merendeel heeft het in plaats van een fiets. Voor ritjes van 5km
Ik kan die dingen niet meer aan.
https://www.cannondale.co(...)touring/tesoro-neo-xquote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel Amerikaans ebike kanaal ontdekt wat Batavus, Amslod en Stella promoot. Sorry.
Het zijn de NLse fietsen die ze willen. Zelfs tweede hands, en ook als niet ebike. Gaan met containers vol naar Canada bijvoorbeeld, onze second hands. Want is daar niet te krijgen.
Noem mij maar eens wat YouTube kanalen uit de VS die een ebike van Batavus unboxen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt Batavus ook nog.
En of het een mooi product is is vrij twijfelachtig, het zit hem niet alleen in de aftersales. Er zitten conceptuele fouten in, omdat gebruiksvriendelijkheid is opgeofferd voor imago en innovatie. Dat maakt de fiets bijzonder storingsgevoelig, en doordat ze het onderhoud met alle geweld zelf willen doen hou je uiteindelijk gewoon een slecht bruikbaar product over. Eenvoudig fietsonderhoud is nu net iets wat je óf in je achtertuin, of bij de dichtstbijzijnde fietsenmaker wil kunnen doen.
Dat van Moof nu in de problemen komt is geen organisatiefout, en ook geen pech. Het is een denkfout.
Dat is de producent.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:04 schreef Adames het volgende:
[..]
https://www.cannondale.co(...)touring/tesoro-neo-x
Ik zal dan maar niet zeggen dat mijn fiets duurder was dan de duurste vanMoof en dat daar niet eens een motor in zit, moet gewoon zelf trappen. En dat was niet eens de duurste fiets. Het is maar waar je de fiets voor wil gebruiken en wat voor eisen je eraan stelt, dan kan het heel duur worden. Maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Een vanMoof niet, die hoef ik echt niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:31 schreef Alpha0 het volgende:
De prijs van een goede 2e hands auto betalen voor een nieuwe fiets? Krankjorum.
https://www.researchgate.(...)a_in_the_Netherlandsquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Aldus je onderbuik? Uit onderzoek blijkt dat elektrische fietsen voor langere afstanden worden gebruikt dan de fiets, het vaakst voor 10-20 km (voor werk/school) of 20-30 km (fietstochten). Bron
Eens. Ik vind die houding op fok altijd een beetje jammer, ook als het bijvoorbeeld gaat om bakfietsmoeders. Elektrische (bak)fietsen zijn een fantastische alternatieve vorm van vervoer. Het zal voor veel gezinnen niet de hoofd auto kunnen vervangen maar er zijn er zat die geen tweede auto meer nodig hebben (zeker in combinatie met regelmatig thuiswerken). Dat scheelt al zoveel blik op straat. En iedereen die roept dat de aanschaf prijs gelijk is als die van een tweedehands auto moet ook naar de gebruikskosten (benzine, belasting, verzekering en onderhoud) kijken en het rekensommetje opnieuw maken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Niet direct.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |