quote:VanMoof staakt 'tijdelijk' verkoop van fietsen
Updated 17 min geleden
43 min geleden in FINANCIEEL
DEN HAAG (ANP) - Het Nederlandse e-bikebedrijf VanMoof heeft de verkoop van fietsen tijdelijk gepauzeerd, staat op de website van het bedrijf.
Dat doet de onderneming naar eigen zeggen "om de productie en levering van bestaande bestellingen te kunnen inhalen".
quote:De Amerikaanse nieuwssite TechCrunch meldt echter op basis van meerdere bronnen dat het bedrijf met financiėle problemen kampt.
VanMoof zou op zoek zijn naar nieuwe financiering om het hoofd boven water te kunnen houden.
quote:De Amsterdamse fabrikant van elektrische fietsen maakte in mei vorig jaar nog bekend de voormalig topvrouw van Booking.com binnengehaald te hebben.
Gillian Tans werd de nieuwe president van het e-bikebedrijf.
Met die benoeming hoopte VanMoof verder te kunnen groeien.
Maar TechCrunch meldt nu dat Tans het bedrijf stilletjes heeft verlaten
Taiwanquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is niet onbekend dat de fiets veel onnodige problemen met zich mee brengt (je fiets regelmatig moeten updaten bijvoorbeeld)
Veel concurrentie nu ook. Zie veel elektrische fietsen, maar relatief weinig Moofs.
Namen en rugnummers graag.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:18 schreef Toine51 het volgende:
Van Moof. Alleen populair bij kakkers en hipsters.
Voor minder koop je wel iets beters en mooiers.
3299,- ????????? ik zou hem niet kopenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Namen en rugnummers graag.
Heb de Ace Two, prima fiets goede kwaliteit. Goede E-bikes zijn nu eenmaal duur.
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Namen en rugnummers graag.
Heb de Ace Two, prima fiets goede kwaliteit. Goede E-bikes zijn nu eenmaal duur.
Begon dat hele update gedoe niet dramatisch te worden toen een 3rd party ontwikkelaar via een andere app de maximum snelheid van de electromotor kon modificeren?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is niet onbekend dat de fiets veel onnodige problemen met zich mee brengt (je fiets regelmatig moeten updaten bijvoorbeeld)
Nodeloos ingewikkeld gemaakt. Hoe meer fratsen hoe meer er kapot kan gaan of in storing.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.
Koop liever een Koga of Cube.
Is waar maar al die horrorverhalen over slechte service zijn inmiddels wel wat gedateerd. Ze hebben een samenwerking met Kwikfit als servicepartner en dat werkt prima. Ik vind de Cubes dan weer lelijk en over het algemeen en die zijn niet goedkoper, de Kathmandu die minder range heeft kost ook 3600 euro.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goede ja, maar die Van Moofs hebben veel problemen, lees de reviews maar eens. Jij zal wel geluk hebben maar over het algemeen komen ze er belabberd vanaf.
CUBEquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat mag, ik vind het mooie fietsen. Weinig optische opsmuk en strakke lijntjes. Daar hou ik van.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
3299,- ????????? ik zou hem niet kopen
[ afbeelding ]
wel 1500 euro te duurquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag, ik vind het mooie fietsen. Weinig optische opsmuk en strakke lijntjes. Daar hou ik van.
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.quote:
Mwa dat is gewoon de prijs voor een merkfiets die een bereik heeft van 120 kilometer. Kan verder prima dat jij dat er persoonlijk niet voor over hebt maar dat is weer een andere discussie.quote:
Dat zijn geen updates. Dat is 'onderhoud'.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.
quote:Overhypete flauwekul die Vanmoofs. Ik lag me stuk als al die dingen straks waardeloos zijn omdat de app niet meer werkt.
Lekker je huis af laten fikken en ontdekken dat de verzekering niet dekt omdat je niet gecertificeerde accu uit China de oorzaak was.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:49 schreef machtpen het volgende:
De e-bikes van de Ali houden zich ook goed en kosten helemaal geen drol.
Laggen de baggen. Niet zo lelijk doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Nieuwe binnenband opgelegd en een lampje vervangen.
Overhypete flauwekul die Vanmoofs. Ik lag me stuk als al die dingen straks waardeloos zijn omdat de app niet meer werkt.
Hipstergelul, die het niet kan hebben dat hij teveel voor een fiets betaalt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker je huis af laten fikken en ontdekken dat de verzekering niet dekt omdat je niet gecertificeerde accu uit China de oorzaak was.
In Amsterdam ja.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:04 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik dacht dat die fietsen superhip waren en dus in trek?
Komt vaker voor dan je denkt, wie het onderste uit de kan wil krijgt vaak het deksel op de neus.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:52 schreef machtpen het volgende:
[..]
Hipstergelul, die het niet kan hebben dat hij teveel voor een fiets betaalt.
Zie er in provinciehoofdplaatsje Groningen ook zat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
In Amsterdam ja.
Daar wonen voornamelijk toeristen en wannabe provenciaaltjes
Waar je je fiets koopt in een experience center waar niemand nederlands spreekt en ze nog niet weten hoe een steeksleutel werkt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
In Amsterdam ja.
Daar wonen voornamelijk toeristen en wannabe provenciaaltjes
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:55 schreef Zipportal het volgende:
https://nl.trustpilot.com/review/www.vanmoof.com?sort=recency
Als ik al die recensies lees zou ik niet twijfelen.quote:Ik heb op 9 april van dit jaar een Van Moof S3 besteld. Levertermijn staat sinds 9 april tussen 28 juni en 30 juli.
Maar er staat ook nog steeds: Production delay van 88 dagen. Die 88 dagen zijn om, maar er verandert niks.
Van Moof is uitsluitend bereikbaar via de chatrobot. Die verwijst telkens naar de leverdatum en kan geen antwoord geven op vragen.
Ik twijfel sterk om mijn bestelling te annuleren. Het voelt niet goed om aan de voorkant al zo slecht informatie te ontvangen!
Datum van ervaring: 10 juli 2023
Een trieste arme jaloerse sloeber op internet die moet haten op de keuzes van andere mensen om zich beter te voelen. Hoe sneu is je leven dan zeg. 😂quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:52 schreef machtpen het volgende:
[..]
Hipstergelul, die het niet kan hebben dat hij teveel voor een fiets betaalt.
het zijn ook gewoon kut producten, was onlangs nog op tv/youtubequote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel concurrentie nu ook. Zie veel elektrische fietsen, maar relatief weinig Moofs.
dat kan wel .... maar ze kunnen niets want ze kunnen geen onderdelen bestellenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me sowieso erg onhandig als je niet gewoon bij je lokale fietsenmaker terecht kunt.
Nog niet zo sneu als de gemiddelde e-biker met het verkeersinzicht van een gefrituurde garnalenkroket die zich door het verkeer zwalkt. Vooral die op de dure fietsen zijn de ergste.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:01 schreef Knoc het volgende:
[..]
Een trieste arme jaloerse sloeber op internet die moet haten op de keuzes van andere mensen om zich beter te voelen. Hoe sneu is je leven dan zeg. 😂
In de Amsterdamse grachtengordel. Maar daar kun je geen bedrijf op laten draaienquote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:04 schreef herverwijderd het volgende:
Oh ik dacht dat die fietsen superhip waren en dus in trek? Maar geen idee, ik ken 1 iemand die er een heeft en die was helemaal lyrisch dat je alles met een app kon regelen terwijl ik dacht.... dat klinkt enorm kut.
Kortom je hebt er niks aan.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:04 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
dat kan wel .... maar ze kunnen niets want ze kunnen geen onderdelen bestellen
Nou ja dat ze geen servicenetwerk hadden was voor mij de reden er geen te kopen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In de Amsterdamse grachtengordel. Maar daar kun je geen bedrijf op laten draaien
Waarom niet beide? Voor woonwerkverkeer in en rondom de stad is het top zo'n e-bike.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Luie flikkers die te lui zijn om te trappen
SpeedPedelec?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:11 schreef Jahr00n het volgende:
ik rijd nu op een cowboy van 3900 euro. heerlijke fiets
Hier fietsen de meest linkse GL stemmers op die dingen, terwijl een ouderwetse fiets de meeste mooie en schone manier van verplaatsen is.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom niet beide? Voor woonwerkverkeer in en rondom de stad is het top zo'n e-bike.
Heb ook een racefiets maar dat is gewoon niet praktisch.
Als alternatief voor echt fietsen is het drie keer niks maar als je de auto laat staan hebben ze op zich een punt..Voor stukjes van 20-30 kilometer is het echt ideaal.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hier fietsen de meest linkse GL stemmers op die dingen, terwijl een ouderwetse fiets de meeste mooie en schone manier van verplaatsen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |