Hij ziet natuurlijk wel een beetje in waar de valkuilen van andere landen zitten. Waar het mogelijk misging achter de schermen. Het belang van staging. Dat zijn best fijne dingen om mee te hebben.quote:Op maandag 31 juli 2023 17:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij lijkt als zijn belangrijkste kwaliteit te beschouwen dat hij de plannen van andere landen heeft kunnen inzien. Tja... dan weet je nog niet of de man er zelf ook een beetje kijk op heeft natuurlijk. Dat zal allemaal nog moeten blijken.
Mensen zijn vergeten dat ze ook moeten kunnen zingen?quote:
Die meid doet er alles aan om in de schijnwerpers te komen. Dit kan ik dus niet serieus nemen.quote:
Er mogen er maar zes op het podium.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:28 schreef blackswangreen het volgende:
Ik ken dit hele mens niet, maar kunnen we al die tokkies niet gewoon samen naar Eurovisie sturen, dan zijn we in één keer van al het gezeik af en mogen daarna de echte artiesten weer.
Oh wacht, dat hebben we al een keer gedaan, met de Toppers.
Alle media die zeuren om een nationale finale gaan dit nu ook alle aandacht geven, uiteraard.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:48 schreef Momo het volgende:
Ach dit was weer een TV momentje voor iemand die camera geil is heeft ook meegedaan aan allerlei programma's op TV.
Je kunt opnames maken en die dan projecteren. En je mag opgenomen stemmen laten horen. Ik zie wel mogelijkheden. Kris Kross Amsterdam ft. Dreetje Hazes ft. Bankzitters ft. Dries Roelvink ft. de buurvrouw van hierachter ft. Lange Frans ft. Zanger Rinus ft. elke talentloze rukker die ook nog z'n momentje in de schijnwerpers wil meepakken.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:11 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er mogen er maar zes op het podium.
De kop is behoorlijk misleidend. Maar wel waar wat ze zegt.quote:
Lekkere clickbaitquote:
Wie?quote:
Deze had ze wat mij betreft best in mogen sturen naar de commissie. Maar als ze zelf vindt dat het nog beter kan, wacht ik met plezier een paar jaar af.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 17:33 schreef usagi414 het volgende:
[..]
De kop is behoorlijk misleidend. Maar wel waar wat ze zegt.
Eerst een nummer hebben waarmee je mee wilt doen en niet onder druk dat nog moeten gaan schrijven,
Vandaag is haar nieuwe single uitgekomen trouwens.
Ik denk dat dit best een aardig resultaat had opgeleverd. maar daar ga je natuurlijk niet voor.
Ik vind haar nieuwe single best wel leuk, beter dan meeste van haar liedjes.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 17:33 schreef usagi414 het volgende:
[..]
De kop is behoorlijk misleidend. Maar wel waar wat ze zegt.
Eerst een nummer hebben waarmee je mee wilt doen en niet onder druk dat nog moeten gaan schrijven,
Vandaag is haar nieuwe single uitgekomen trouwens.
Ik denk dat dit best een aardig resultaat had opgeleverd. maar daar ga je natuurlijk niet voor.
Naaz wil niet, maar misschien wil Eyelar wel. Ze doet me 'n beetje aan Naaz denken. Heeft enkele samenwerkingen met dj's gedaan, maar nu ook haar eigen EP uit. En die is best goed.quote:
ik heb verder niet het idee dat ze heel graag wil ofzoquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:56 schreef Rebel- het volgende:
April Darby doet mee aan een writers camp voor het Songfestival.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik snap het ook, en ik vind het zelfs heel netjes van ze om niemand er buiten te willen laten, maar de muzikanten spelen niet eens live op het podium. Dus wat dat betreft is het wel weer zonde dat ze het daarop zouden laten schieten, dat er eentje minder 'playbackt' met z'n instrument. Neem die zevende gewoon mee als begeleider dan ofzo. Of wissel er twee af op podium, de ene mag de gitaar vasthouden in de semi, de ander in de finale.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 08:25 schreef molloot200 het volgende:
Ik snap het wel van Son Mieux, maar het is natuurlijk wel jammer
Ach wat een bullshit. Als ze in het buitenland optreden gaan ze ook gewoon met z'n vieren. Want de helft van hun muziek staat toch op band. En op Eurovisie maakt het sowieso geen reet uit, al sta je met 5 etalagepoppen op het podium, als de zanger er maar is.quote:optreden met een lid minder ziet Son Mieux niet zitten: "Je bent een bandje of je bent geen bandje. We leave no men behind", aldus de zanger.
Ze willen dan toch niet graag genoegquote:Op donderdag 10 augustus 2023 08:25 schreef molloot200 het volgende:
Ik snap het wel van Son Mieux, maar het is natuurlijk wel jammer
Met je eens.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 23:00 schreef Aadrianus het volgende:
Van mij hoeft Son Mieux sowieso niet zo dringend.
Dit dus. Ik heb nog nooit iets van ze gehoord waarvoor/waardoor ik op het puntje van mijn stoel ging zitten. Het kabbelt lekker, maar het heeft geen bite En ze dwarrelen maar wat doelloos rond op het podium. Dat leidt me altijd af. Aardige jongen vast, die front man, maar geen stem die markant is en me wegblaast. Dat gaat geen potten breken bij het ESF. Ze schijnen het leuk te doen bij zomerfestivals. Laat ze daar vooral lekker mee doorgaan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Met je eens.
Ik heb weinig met hun muziek. Ik vraag me ook af of aanslaat op het ESF.
Je hoeft geen Freddie Mercury te zijn om het goed te doen op Eurovisie he. Mits een goed nummer zijn ze gewoon top 10-materiaal, door hun uitstraling, en nummers die goed in elkaar zitten. Hun laatste nummers vind ik wel een beetje veel van hetzelfde, maar dat weet in Europa niemand natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:30 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dit dus. Ik heb nog nooit iets van ze gehoord waarvoor/waardoor ik op het puntje van mijn stoel ging zitten. Het kabbelt lekker, maar het heeft geen bite En ze dwarrelen maar wat doelloos rond op het podium. Dat leidt me altijd af. Aardige jongen vast, die front man, maar geen stem die markant is en me wegblaast. Dat gaat geen potten breken bij het ESF. Ze schijnen het leuk te doen bij zomerfestivals. Laat ze daar vooral lekker mee doorgaan.
Ik vind het wel mooi dat die gast nu gewoon als Instagram bio heeft: "Eurovision 2024". Kijk, dat is zelfvertrouwen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef molloot200 het volgende:
Hate me, maar ik ben op dit moment vooral team Joost
Ik ook hoor. Toe maar, ga ervoor. Voor Nederland eindelijk eens echt wat anders op het ESF podium en gek genoeg eindelijk iets wat écht eigentijds is. Kijken wat het oplevert.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef molloot200 het volgende:
Hate me, maar ik ben op dit moment vooral team Joost
Z’n liedjes zijn allesbehalve niksig en ik heb honderd keer liever dat we iemand sturen waarvan andere mensen denken dat “we” Käärijä nadoen (doen we niet, we sturen gewoon eindelijk iets dat meer out of the Eurovisiebox is) dan de zoveelste veilige singer songwriter of een of andere popgirlie (waar dan weer over gezegd gaat worden dat “we” Zweden of Israël nadoen, want het is nooit goed).quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:12 schreef Greys het volgende:
Ik vind alles best dus van mij mag hij ook gaan, al voelt het voor mij persoonlijk toch net iets te veel als een Käärijätje en dat vind ik ergens een píetsie gênant. Dat 'wat hij kon kan ik ook'-achtige. Maar ach, een jaartje luchtige lol is sowieso wel weer eens leuk. Mits een tering-aanstekelijk nummer, want zonder dat had Käärijä ook geen hoge ogen gescoord. Dus stuur Joost ajb niet 'omdat hij zo leuk is'. Met een niksig lied gewoon niet gaan.
Dat is nog niet bekend!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:27 schreef Thrts het volgende:
Zijn de halve finales dit jaar weer alleen televote?
Ik vind z'n liedjes wel niksig.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Z’n liedjes zijn allesbehalve niksig en ik heb honderd keer liever dat we iemand sturen waarvan andere mensen denken dat “we” Käärijä nadoen (doen we niet, we sturen gewoon eindelijk iets dat meer out of the Eurovisiebox is) dan de zoveelste veilige singer songwriter of een of andere popgirlie (waar dan weer over gezegd gaat worden dat “we” Zweden of Israël nadoen, want het is nooit goed).
Ik ben ook niet zo enorm bekend mee. De nummers die ik heb gehoord vallen wel een beetje onder de categorie 'it's crazy, it's party'. Maar als ze beter tot hun recht komen op een festival dan zou dat wel zo zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:29 schreef Cee het volgende:
De Staat is dat qua muziek totaal niet. Maar dat is ook meer een festivalband dat niet in 3 minuten tot z’n recht komt met niet ingeplugde instrumenten in een tot op de seconde uitgeschreven regie.
Ommezwaai? Ik had tot voorheen hooguit een half nummer van hem gehoord. Dus m’n mening was gebaseerd op een halve minuut en ik wilde dat beter kunnen onderbouwen en toen kwam ik er achter dat het meer is/ik het veel leuker en sterker vind dan ik had verwacht.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind z'n liedjes wel niksig.
Sorry geen sorry. Het haalt het niet bij bv Käärijä imho.
Ik snap de Joost-voor-ESF-hype dan ook (nog) niet en jouw ommezwaai betreffende hem ook niet
Ik bedoel ommezwaai ook niet negatief, maar ik weet geen ander woord.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:43 schreef Cee het volgende:
[..]
Ommezwaai? Ik had tot voorheen hooguit een half nummer van hem gehoord. Dus m’n mening was gebaseerd op een halve minuut en ik wilde dat beter kunnen onderbouwen en toen kwam ik er achter dat het meer is/ik het veel leuker en sterker vind dan ik had verwacht.
Oh dat wilde ik nog vragen idd, weten we überhaupt of hij wel echt iets heeft ingestuurd.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:25 schreef blackswangreen het volgende:
Het lijkt er wel op dat Joost iets heeft ingestuurd.
Deze naam maakt me droef.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie net via de insta van 3FM dat Maradonnie samen met Joost een lied heeft ingestuurd
Donnie is een heerlijk guilty pleasure (met zijn 'lieve mensies') maar geschikt voor ESF? Nee.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie net via de insta van 3FM dat Maradonnie samen met Joost een lied heeft ingestuurd
quote:
Snappen we dit in Nederland dan wel?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:21 schreef TheVulture het volgende:
Nee ik ben ook een beetje bang dat ze dit in Europa niet gaan snappen
Na de flop met Mia & Dion denkt iedereen dat ze het beter kunnen. Van Kris Kross Amsterdam tot aan Louisa Jansen (nee, die hoef je niet te kennen)quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:25 schreef Guanabana het volgende:
Ik begin toch het idee te krijgen dat we na jaren van 'het snappen' nu na één slecht jaar weer terug bij af zijn
Joost is wel erg bezig met manifesteren, in elk geval. Zijn twitter bio is ook "Eurovisie 2024".quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh dat wilde ik nog vragen idd, weten we überhaupt of hij wel echt iets heeft ingestuurd.Of dat hij alle aandacht gewoon wel leuk vindt qua ESF-roeperij (wat ik snap, dat deden mensen eerder en vind ik altijd wel grappig) maar niks heeft ingezonden. Ben wel echt benieuwd, geef ik toe. Het is S10 tenslotte ook gelukt om van de 'zeg schatjes hoe gaan we regelen dat ik mee ga doen aan het ESF'-tweet uiteindelijk daadwerkelijk op dat grote podium te komen dus ik ben op zich wel voor dat enthousiasme en het heel graag willen.
(Zélfs van Dries vond ik het soort-van schattig maar die heeft het opgegeven begreep ik.)
Zelfs dat maakt me niets uit. Als het een singer-songwritertje met een verhaaltje is, prima. Maar zorg dan gewoon dat het een goed nummer is, niet heel pretentieus gaan doen over een matig kutnummer.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:29 schreef NailQueen het volgende:
Mijn enige hoop is dat we niet weer een singer-songwritertje met een verhaaltje krijgen. We hebben echt behoefte aan wat meer energie.
Je bent toch niet serieus?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:19 schreef blackswangreen het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat toen ik dit liedje hoorde van Donnie met Chantal Janzen ik wel dacht: dit zou het nog best goed doen op Eurovisie.
Ja, het is wat Jon Ola ook altijd zei: “Humor doesn’t travel well”. Wat wij grappig vinden is maar al te vaak iets wat een meter over de grens al niet meer landt, en een paar duizend kilometer verderop al helemaal niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:42 schreef Momo het volgende:
Humor/excentrieke acts zijn wel het lastigst om goed te doen voor een breed Europees publiek.
Jammer dat de mensen van De Jeugd Van Tegenwoordig inmiddels wat belegen zijn voor het Songfestival, maar in principe valt het bij hen wel mee met de spruitenlucht.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:40 schreef TheVulture het volgende:
Met Donnie lopen we gewoon het risico weer af te zakken naar niveau Toppers/Treble.
Er zijn vast wel artiesten te vinden die de hype/vibe van een Kaarija zouden kunnen creëren, zonder dat het meteen weer de Hollandse spruitenlucht uitstraalt...
Spijker op de kop, Kaarija was ook een succes omdat het weliswaar over de top was maar toch heel erg authentiek over kwam en niet alleen maar als gekkigheid.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:59 schreef Fred_B het volgende:
Waarbij er nog een verschil is tussen dingen die leuk of vermakelijk zijn, zoals Moldavië vaak stuurt, en dingen die grappig bedoeld zijn, waar West-Europese landen geregeld mee falen.
Het zou inderdaad een achterlijke act zijn. Maar het nummer is dusdanig over the top slecht dat het wel weer grappig is (vind ik dan). Maar nogmaals, dat komt vooral omdat Chantal Janzen het met een vette knipoog brengt. Die Donnie vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je bent toch niet serieus?
Of dan in het kader van die achterlijke acts waardoor ESF nog altijd belachelijk wordt gemaakt?
Toevallig heeft Joost aangetoond dat zijn humor wel "travelt", aangezien dat nummer van hem niet alleen een hit is in Duitsland maar zelfs in Oekraïne en de Baltische staten veel wordt gestreamd. Ik vrees wel dat het bij een one hit wonder blijft. Een samenwerking met Donnie gaat in elk geval niet helpen, dat is nou wel echt een figuur waar een enorme spruitjeslucht aan hangt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het is wat Jon Ola ook altijd zei: “Humor doesn’t travel well”. Wat wij grappig vinden is maar al te vaak iets wat een meter over de grens al niet meer landt, en een paar duizend kilometer verderop al helemaal niet.
Waarbij er nog een verschil is tussen dingen die leuk of vermakelijk zijn, zoals Moldavië vaak stuurt, en dingen die grappig bedoeld zijn, waar West-Europese landen geregeld mee falen.
In het circuit van René Froger e.d. ronddwalen = iig een rode vlag, qua Songfestival-potentie.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
...Een samenwerking met Donnie gaat in elk geval niet helpen, dat is nou wel echt een figuur waar een enorme spruitjeslucht aan hangt.
Ja, ik ben helemaal voor Froukje, zou de perfecte inzending zijn. Maar dat gaat niet gebeuren, vrees ik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:57 schreef Nexum het volgende:
Ik blijf voor Merol of Froukje. Dat geluid is precies wat we nodig hebben voor Nederland. Melancholisch maar dansbaar. Je kan je boodschap/verhaal blijven behouden maar zonder de zoveelste gitaar of pianomelodie.
Ben je wel van de sad song inzendingen af, die Nederland normaal stuurt naar het ESFquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, ik ben helemaal voor Froukje, zou de perfecte inzending zijn. Maar dat gaat niet gebeuren, vrees ik.
Merol is misschien iets realistischer, maar ook minder goed.
Nou ik heb zelf maar even wat geluisterd en ik heb werkelijk geen idee of dit wat zou gaan worden en bij veel dingen denk ik ook nee doe maar niet, maar tegelijkertijd áls je zoiets wil proberen en je denkt fuck it, dan hem maar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:48 schreef Em31 het volgende:
Welke nummers van Joost zouden jullie geschikt hebben gevonden?
Froukje maakt bijna alleen maar sad songsquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ben je wel van de sad song inzendingen af, die Nederland normaal stuurt naar het ESF
Ik vind Applaus van Merol nog steeds heerlijk dansbaar nummer
Nu zitten we heel erg ballad achtige hoek. Zeg maar singer songwriter sound. Hete mag wel eens een andere sound dit keer.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Froukje maakt bijna alleen maar sad songsDansbaar wil niet automatisch zeggen dat het vrolijk is natuurlijk. Liever niet zelfs, liever Froukje dan een nietszeggende dancetrack van dj Lullo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |