abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210317868
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:42 schreef Momo het volgende:
Humor/excentrieke acts zijn wel het lastigst om goed te doen voor een breed Europees publiek.
Ja, het is wat Jon Ola ook altijd zei: “Humor doesn’t travel well”. Wat wij grappig vinden is maar al te vaak iets wat een meter over de grens al niet meer landt, en een paar duizend kilometer verderop al helemaal niet.

Waarbij er nog een verschil is tussen dingen die leuk of vermakelijk zijn, zoals Moldavië vaak stuurt, en dingen die grappig bedoeld zijn, waar West-Europese landen geregeld mee falen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 15:07:35 #282
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210317965
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:40 schreef TheVulture het volgende:
Met Donnie lopen we gewoon het risico weer af te zakken naar niveau Toppers/Treble.

Er zijn vast wel artiesten te vinden die de hype/vibe van een Kaarija zouden kunnen creëren, zonder dat het meteen weer de Hollandse spruitenlucht uitstraalt...
Jammer dat de mensen van De Jeugd Van Tegenwoordig inmiddels wat belegen zijn voor het Songfestival, maar in principe valt het bij hen wel mee met de spruitenlucht.

Bij nader inzien is het een gemis dat ze er nooit heen zijn gestuurd.
pi_210318421
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:59 schreef Fred_B het volgende:

Waarbij er nog een verschil is tussen dingen die leuk of vermakelijk zijn, zoals Moldavië vaak stuurt, en dingen die grappig bedoeld zijn, waar West-Europese landen geregeld mee falen.
Spijker op de kop, Kaarija was ook een succes omdat het weliswaar over de top was maar toch heel erg authentiek over kwam en niet alleen maar als gekkigheid.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210318605
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je bent toch niet serieus?

Of dan in het kader van die achterlijke acts waardoor ESF nog altijd belachelijk wordt gemaakt?
Het zou inderdaad een achterlijke act zijn. Maar het nummer is dusdanig over the top slecht dat het wel weer grappig is (vind ik dan). Maar nogmaals, dat komt vooral omdat Chantal Janzen het met een vette knipoog brengt. Die Donnie vind ik echt verschrikkelijk.
  ESF Reporter donderdag 17 augustus 2023 @ 19:42:00 #285
87554 Cee
Welluk?
pi_210321345
Donnie en Joost samen? Nee dat is dan weer de verkeerde kant van ‘out there’ op vrees ik.
pi_210323404
Dat nummer met Chantal is gewoon niveau Shalalie.... en die Joost hype kan me gestolen worden. Anders? Graag! Niveau Joost? Alstublieft zeg, doe maar niet. Dat de naam Käärijä überhaupt genoemd wordt |:(
pi_210324949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, het is wat Jon Ola ook altijd zei: “Humor doesn’t travel well”. Wat wij grappig vinden is maar al te vaak iets wat een meter over de grens al niet meer landt, en een paar duizend kilometer verderop al helemaal niet.

Toevallig heeft Joost aangetoond dat zijn humor wel "travelt", aangezien dat nummer van hem niet alleen een hit is in Duitsland maar zelfs in Oekraïne en de Baltische staten veel wordt gestreamd. Ik vrees wel dat het bij een one hit wonder blijft. Een samenwerking met Donnie gaat in elk geval niet helpen, dat is nou wel echt een figuur waar een enorme spruitjeslucht aan hangt.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 00:04:19 #288
478909 molloot200
alles muziek.
pi_210325400
Maar Joost komt echt met een heel ander muziekgenre dan Cha Cha Cha doorgaans. En het is ook écht zijn stijl, authentiek in die zin. En hij heeft ook écht daar een grote groep fans bij. Of het internationaal werkt is bij dit soort acts altijd de vraag (bij Joost hebben we daar dus nog enigszins bewijs van dat het kán werken met z’n internationale hit), maar ik zou het echt leuk vinden als we dat risico zouden nemen. Liever dat dan weer iets extreem veiligs.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 06:14:45 #289
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210326153
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 23:15 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
...Een samenwerking met Donnie gaat in elk geval niet helpen, dat is nou wel echt een figuur waar een enorme spruitjeslucht aan hangt.
In het circuit van René Froger e.d. ronddwalen = iig een rode vlag, qua Songfestival-potentie.
pi_210326482
Welke nummers van Joost zouden jullie geschikt hebben gevonden?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:15:58 #291
163650 Greys
pi_210327094
Ik vraag me af of we het niet gewoon iets te serieus nemen allemaal. Lopen ze iedereen niet gewoon te fucken? Die 😂😂 achter Donnie z'n 'beste lied voor esf geschreven' opmerking. Joost die eronder diverse mediakanalen tagt. Telegraaf Richard die erop in gaat daaronder. Ze vinden alle geruchten vast prachtig. Moet er wel om lachen. Ze hebben lol. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:38:34 #292
478909 molloot200
alles muziek.
pi_210328606
Dat van Donnie zou een grap kunnen zijn maar Joost wil écht. Daar geloof ik wel in.
pi_210328838
Waarschijnlijk denken ze "Wat Goldband kan met hun zogenaamde deelname, dat kunnen wij ook" :P
pi_210331343
Ik blijf voor Merol of Froukje. Dat geluid is precies wat we nodig hebben voor Nederland. Melancholisch maar dansbaar. Je kan je boodschap/verhaal blijven behouden maar zonder de zoveelste gitaar of pianomelodie.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:18:08 #295
478909 molloot200
alles muziek.
pi_210331510
Merol lijkt me ook een mooie optie van de reële namen.

Froukje denk ik niet dat ze wil (in komende jaren in elk geval) maar wie weet.
pi_210331553
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 16:57 schreef Nexum het volgende:
Ik blijf voor Merol of Froukje. Dat geluid is precies wat we nodig hebben voor Nederland. Melancholisch maar dansbaar. Je kan je boodschap/verhaal blijven behouden maar zonder de zoveelste gitaar of pianomelodie.
Ja, ik ben helemaal voor Froukje, zou de perfecte inzending zijn. Maar dat gaat niet gebeuren, vrees ik.

Merol is misschien iets realistischer, maar ook minder goed.
pi_210333281
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 17:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ja, ik ben helemaal voor Froukje, zou de perfecte inzending zijn. Maar dat gaat niet gebeuren, vrees ik.

Merol is misschien iets realistischer, maar ook minder goed.
Ben je wel van de sad song inzendingen af, die Nederland normaal stuurt naar het ESF :D

Ik vind Applaus van Merol nog steeds heerlijk dansbaar nummer
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210333896
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 07:48 schreef Em31 het volgende:
Welke nummers van Joost zouden jullie geschikt hebben gevonden?
Nou ik heb zelf maar even wat geluisterd en ik heb werkelijk geen idee of dit wat zou gaan worden en bij veel dingen denk ik ook nee doe maar niet, maar tegelijkertijd áls je zoiets wil proberen en je denkt fuck it, dan hem maar.

Alles beter dan weer een waardeloze Burning Daylight of een andere saaie, veilige keuze.
pi_210333953
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 19:53 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ben je wel van de sad song inzendingen af, die Nederland normaal stuurt naar het ESF :D

Ik vind Applaus van Merol nog steeds heerlijk dansbaar nummer
Froukje maakt bijna alleen maar sad songs :) Dansbaar wil niet automatisch zeggen dat het vrolijk is natuurlijk. Liever niet zelfs, liever Froukje dan een nietszeggende dancetrack van dj Lullo.
pi_210334084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 20:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Froukje maakt bijna alleen maar sad songs :) Dansbaar wil niet automatisch zeggen dat het vrolijk is natuurlijk. Liever niet zelfs, liever Froukje dan een nietszeggende dancetrack van dj Lullo.
Nu zitten we heel erg ballad achtige hoek. Zeg maar singer songwriter sound. Hete mag wel eens een andere sound dit keer.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:40:38 #301
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210334542

Ja, dit was eigk wel prima toen. Ze is ook wel camerageniek, imo.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')