Ja, het is wat Jon Ola ook altijd zei: “Humor doesn’t travel well”. Wat wij grappig vinden is maar al te vaak iets wat een meter over de grens al niet meer landt, en een paar duizend kilometer verderop al helemaal niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:42 schreef Momo het volgende:
Humor/excentrieke acts zijn wel het lastigst om goed te doen voor een breed Europees publiek.
Jammer dat de mensen van De Jeugd Van Tegenwoordig inmiddels wat belegen zijn voor het Songfestival, maar in principe valt het bij hen wel mee met de spruitenlucht.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:40 schreef TheVulture het volgende:
Met Donnie lopen we gewoon het risico weer af te zakken naar niveau Toppers/Treble.
Er zijn vast wel artiesten te vinden die de hype/vibe van een Kaarija zouden kunnen creëren, zonder dat het meteen weer de Hollandse spruitenlucht uitstraalt...
Spijker op de kop, Kaarija was ook een succes omdat het weliswaar over de top was maar toch heel erg authentiek over kwam en niet alleen maar als gekkigheid.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:59 schreef Fred_B het volgende:
Waarbij er nog een verschil is tussen dingen die leuk of vermakelijk zijn, zoals Moldavië vaak stuurt, en dingen die grappig bedoeld zijn, waar West-Europese landen geregeld mee falen.
Het zou inderdaad een achterlijke act zijn. Maar het nummer is dusdanig over the top slecht dat het wel weer grappig is (vind ik dan). Maar nogmaals, dat komt vooral omdat Chantal Janzen het met een vette knipoog brengt. Die Donnie vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je bent toch niet serieus?
Of dan in het kader van die achterlijke acts waardoor ESF nog altijd belachelijk wordt gemaakt?
Toevallig heeft Joost aangetoond dat zijn humor wel "travelt", aangezien dat nummer van hem niet alleen een hit is in Duitsland maar zelfs in Oekraïne en de Baltische staten veel wordt gestreamd. Ik vrees wel dat het bij een one hit wonder blijft. Een samenwerking met Donnie gaat in elk geval niet helpen, dat is nou wel echt een figuur waar een enorme spruitjeslucht aan hangt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het is wat Jon Ola ook altijd zei: “Humor doesn’t travel well”. Wat wij grappig vinden is maar al te vaak iets wat een meter over de grens al niet meer landt, en een paar duizend kilometer verderop al helemaal niet.
Waarbij er nog een verschil is tussen dingen die leuk of vermakelijk zijn, zoals Moldavië vaak stuurt, en dingen die grappig bedoeld zijn, waar West-Europese landen geregeld mee falen.
In het circuit van René Froger e.d. ronddwalen = iig een rode vlag, qua Songfestival-potentie.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
...Een samenwerking met Donnie gaat in elk geval niet helpen, dat is nou wel echt een figuur waar een enorme spruitjeslucht aan hangt.
Ja, ik ben helemaal voor Froukje, zou de perfecte inzending zijn. Maar dat gaat niet gebeuren, vrees ik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:57 schreef Nexum het volgende:
Ik blijf voor Merol of Froukje. Dat geluid is precies wat we nodig hebben voor Nederland. Melancholisch maar dansbaar. Je kan je boodschap/verhaal blijven behouden maar zonder de zoveelste gitaar of pianomelodie.
Ben je wel van de sad song inzendingen af, die Nederland normaal stuurt naar het ESFquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, ik ben helemaal voor Froukje, zou de perfecte inzending zijn. Maar dat gaat niet gebeuren, vrees ik.
Merol is misschien iets realistischer, maar ook minder goed.
Nou ik heb zelf maar even wat geluisterd en ik heb werkelijk geen idee of dit wat zou gaan worden en bij veel dingen denk ik ook nee doe maar niet, maar tegelijkertijd áls je zoiets wil proberen en je denkt fuck it, dan hem maar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:48 schreef Em31 het volgende:
Welke nummers van Joost zouden jullie geschikt hebben gevonden?
Froukje maakt bijna alleen maar sad songsquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ben je wel van de sad song inzendingen af, die Nederland normaal stuurt naar het ESF
Ik vind Applaus van Merol nog steeds heerlijk dansbaar nummer
Nu zitten we heel erg ballad achtige hoek. Zeg maar singer songwriter sound. Hete mag wel eens een andere sound dit keer.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Froukje maakt bijna alleen maar sad songsDansbaar wil niet automatisch zeggen dat het vrolijk is natuurlijk. Liever niet zelfs, liever Froukje dan een nietszeggende dancetrack van dj Lullo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |