In 2041, als het kind 18 jaar wordt, mag het zelf zijn/haar identiteit bepalen, danwel gender openbaren. Tot die tijd zullen we het onzijdig opvoeden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:21 schreef Troel het volgende:
Wanneer is de genderrevealparty(echte spuit 11 reactie zie ik al)
quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
In 2041, als het kind 18 jaar wordt, mag het zelf zijn/haar identiteit bepalen, danwel gender openbaren. Tot die tijd zullen we het onzijdig opvoeden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien in de toekomst idd. Nu komende augustus en september komt er niks van ivm vakanties. Maar als het kan is eens in de 2 weken al lekker.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn @:blues Zou dat jou ook de mogelijkheid geven om bv iedere maandag thuis te werken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker Grieks!quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben vandaag de hele dag in de tuin gewerkt, het was heerlijk. Voor mij was het fijn dan, de wederhelft is uren snippers in de kruiwagen aan het scheppen geweest![]()
Straks gaan we uit eten. Naar de Griek waarvan we op Zakynthos steeds verlangden.
Had je geen keus wbt zitplaats?quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrr boven in een aula voor diploma uitreiking van Ahmad. Eng hoog, te ver om t goed te zien en moet straks ook weer naar beneden
quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vader had vandaag 3 problemen voor mij om op te lossen en ik werd er al gefrustreerd van voor ik er aan begon. Alle 3 de problemen opgelostDie van de belastingdienst was het makkelijkst, want hij had de brief niet goed en helemaal gelezen
(ik begreep wel waar het 'mis' ging, zeg maar - en hij was zo boos dat hij niet wilde bellen omdat hij bang was boos te worden tegen de medewerker aan de telefoon, die natuurlijk niets te maken had met het veroorzaken van het probleem)
Nee, de onderste rijen waren voor de afgestudeerden en er zaten al best wat mensen en wij waren met z’n vijven. Gelukkig werden de groepen daarna gesplitst zodat we niet 40-50 speeches hoefden aan te horen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Had je geen keus wbt zitplaats?Wel lief dat je er bent voor hem
Ze bezorgen hierquote:Op donderdag 6 juli 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, wie gaat er Franse taco's durven eten om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen? Bijvoorbeeld een taco gevuld met cordon bleu, cheddar, andalouse, frietjes en kaassaus![]()
Menu:
https://www.otacos-roosendaal.nl/#cat2
Lokaties: https://otacos.simplywebshop.nl/storedata/listStore
quote:
Nee. Dit lijkt me serieus helemaal niet lekker. Met kipnuggets of frietjes gevuld. Que?quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, wie gaat er Franse taco's durven eten om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen? Bijvoorbeeld een taco gevuld met cordon bleu, cheddar, andalouse, frietjes en kaassaus![]()
Menu:
Dit klinkt al 1000x beter!quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ons Griekse eten was heerlijk. We deelden een grote schaal met calamares, scampi, witvis, kip, gyros en lamskoteletten met grote salade en balsamico-aardappeltjes
Ik denk dat het 10 minuten fietsen is, maar ik kan niet zien of het ook afhaal iscquote:Op donderdag 6 juli 2023 21:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik vind het ineens jammer dat ik nooit meer straalbezopen bij zo'n tent in de buurt kom.
Uit nieuwsgierigheid zou ik het ook opeten als het voor me zou staanquote:Op donderdag 6 juli 2023 21:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zou ze allemaal eten.
Lijkt me allemaal megagoor.
Zou toch eten.
Lekker Frans! Het eten ook!
Zou bestellen, zodat het voor me zou staan. En ik het wel moest eten. Anders zonde.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid zou ik het ook opeten als het voor me zou staan
quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ons Griekse eten was heerlijk. We deelden een grote schaal met calamares, scampi, witvis, kip, gyros en lamskoteletten met grote salade en balsamico-aardappeltjes
Ik zou t etenquote:Op donderdag 6 juli 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Menu:
Zo benieuwd naar de andere 2quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vader had vandaag 3 problemen voor mij om op te lossen en ik werd er al gefrustreerd van voor ik er aan begon. Alle 3 de problemen opgelostDie van de belastingdienst was het makkelijkst, want hij had de brief niet goed en helemaal gelezen
(ik begreep wel waar het 'mis' ging, zeg maar - en hij was zo boos dat hij niet wilde bellen omdat hij bang was boos te worden tegen de medewerker aan de telefoon, die natuurlijk niets te maken had met het veroorzaken van het probleem)
Zo denk ik er ook over. Wij kunnen alleen afhalen en er daarna 20 minuten mee naar huis rijden. Dat is het toch niet helemaal waard denk ik.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zou ze allemaal eten.
Lijkt me allemaal megagoor.
Zou toch eten.
Lekker Frans! Het eten ook!
quote:
Kan je het niet ter plekke opeten?quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo denk ik er ook over. Wij kunnen alleen afhalen en er daarna 20 minuten mee naar huis rijden. Dat is het toch niet helemaal waard denk ik.
In theorie kunnen we het wel tussen de hangende Deliveroo en Thuisbezorgd pubers opeten. Maar nee, toch maar niet.quote:
Om gek van te worden ja.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]iets met een nieuwe telefoon, een puk code, een klantnummer en andere problemen gerelateerd aan een nieuwe telefoon (zoals nergens kunnen vinden waar de sim kaart in moest).
En het vinden van een lokatie waar ze DHL Expres Internationaal pakketjes wilden versturen. Dat doen ze niet automatisch bij een DHL pakketservicepunt en de website geeft alleen maar alle DHL punten aan. Ook die waar ze dus geen internationale pakketten versturen. Heel....logisch? Klantenservice bellen was ook een probleem, want als je eindelijk aan de beurt was na 20 minuten in de wacht staan werd de verbinding gewoon verbroken. Tot 2x toe.
Nou, dat zou ik gewoon doen. Even stukje naar een park rijden en helemaal primaquote:
Ik vrees dat iedereen die oudere ouders krijgt (wat natuurlijk een zegen is) op een gegeven moment continu aan het regelen isquote:Op donderdag 6 juli 2023 22:18 schreef Blues het volgende:
Om gek van te worden ja.
Gelukkig hebben ze hun eigen mantelzorghelpdesklievedochter
Woonbootquote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:47 schreef borisz het volgende:
Thuis.
We hadden zomerborrel op woonboot van collega. De plek isWas fijne borrel met lekkere pzza?s en ook nog een paar goede gesprekken.
Dankjewelquote:
Mocht je een diep grommende BMW zien parkeren naast je houtsnippers....quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Om 7.10 ging de deurbel alDe glasvezeljongens wilden dat mijn auto werd verplaatst. Vroeg
![]()
Gefeliciteerd Fietsie! Je bent op dezelfde dag jarig als mijn beste vriend. Hij en zijn vrouw komen straks barbecueën. Ze hebben pulled chicken verzocht.
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mocht je een diep grommende BMW zien parkeren naast je houtsnippers....![]()
Pulled Chicken.....
Dat duurt nog 2 jaarquote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gefeliciteerd Fietsie, de zijwieltjes mogen er nu vanaf?
Alleen van poten, anders wordt het snel droog.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik heb denk ik nooit pulled chicken op. Het is vast lekker
Denk dat het " een groot on-Nederlands stuk vlees " is wat de hype wat aanjaagt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alleen van poten, anders wordt het snel droog.
Vind Pulled Pork wel lekker, maar ook niet meer dan dat, de hype eromheen heb ik nooit echt begrepen
Hier in D is het nog erger, meer dan de helft van het vleesvak is nu gevuld met "gemarineerd" vlees voor de grill, speklappen en worsten. Als ik mensen uitnodig voor BBQ dan gaan er Sate op, sucadesteaks, vertel niets mee te nemen, want dan komen ze met de vreselijkste dingen aan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Denk dat het " een groot on-Nederlands stuk vlees " is wat de hype wat aanjaagt.
Gemiddelde nederlandse bbq-er neemt immers doorzichtigdun gesneden vlees in fabrieks zuur-zout marinade en verkoolt dat op een rooster.
We maken hem van dijen uiteraard.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alleen van poten, anders wordt het snel droog.
Vind Pulled Pork wel lekker, maar ook niet meer dan dat, de hype eromheen heb ik nooit echt begrepen
Laatste keer winkelen in Meppen viel me wel op dat er meer geinjecteerd gevacumeerd vlees lag dan eerder ja.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hier in D is het nog erger, meer dan de helft van het vleesvak is nu gevuld met "gemarineerd" vlees voor de grill, speklappen en worsten. Als ik mensen uitnodig voor BBQ dan gaan er Sate op, sucadesteaks, vertel niets mee te nemen, want dan komen ze met de vreselijkste dingen aan.
Ik vertrouw k&k gemarineerd vlees voor geen meter, daar ken ik slagers te goed voor.
We gaan maandag trouwens naar Bauernmarkt Lindchenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hier in D is het nog erger, meer dan de helft van het vleesvak is nu gevuld met "gemarineerd" vlees voor de grill, speklappen en worsten. Als ik mensen uitnodig voor BBQ dan gaan er Sate op, sucadesteaks, vertel niets mee te nemen, want dan komen ze met de vreselijkste dingen aan.
Ik vertrouw k&k gemarineerd vlees voor geen meter, daar ken ik slagers te goed voor.
Vind ze achteruit gegaan met vleeswaren, hadden tot een jaar of 2 terug een geweldige gekookte ham, die was echt fantastisch voor Aspergerolletjes, maar ze zijn van leverancier gewisseld, en nu is het niet meer zo goed als het was, maar nog steeds veel beter dan de Supermarkt. De verse melk daar is trouwens ouderwets lekker en als ze weer eens mango's in de aanbieding hebben (soms overrijp voor 9 cent het stuk) vreet ik mij daar kapot aan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We gaan maandag trouwens naar Bauernmarkt LindchenNiet voor spekfakkels enzo natuurlijk.
D en vlees verkolen, de hele zomer.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Laatste keer winkelen in Meppen viel me wel op dat er meer geinjecteerd gevacumeerd vlees lag dan eerder ja.
Hier hebben de leerlingen van de basisschool uit het dorp en omliggende dorpen een "boerderijdag"quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb al een enorme stapel laatste-schooldag-pannenkoeken gebakkendat moest vanochtend al, want zo komt de fysio en daarna hebben we een uur om naar huis te lopen en de stapel te verorberen
Mooi om de invloed van BBB gelijk terug te zien in het lesprogramma op scholen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hier hebben de leerlingen van de basisschool uit het dorp en omliggende dorpen een "boerderijdag"
Leerlingen uit het dorp hebben eerst ontbijt, dan sluit de rest aan en gaan ze met allerlei voertuigen naar boerderijen.
Dit ook het kader van het Zuidenveld (een van de Drentse dingspellen, elk jaar wordt het georganiseerd in een van de acht voormalige gemeenten in deze regio) wat van oorsprong "landbouwtentoonstelling vereniging het Zuidenveld heet.
Gisteren een opening met vuurwerkshow door de lokale vuurwerkhandel en optocht. Wel leuk om te zien, de landbouwvereniging reed vooraan de optocht met "mechanisatie toen en nu". Een Dexta met een cyclomaaier
Reed voor een Krone Big M
[ afbeelding ]
Datzelfde geintje werd gedaan met combines, hakselaars, aardappelrooiers.
Fantastisch toch, kunnen ze zelf hun mening vormen IPV de PvdD mening in sommige schoolboeken over te nemenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:38 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Mooi om de invloed van BBB gelijk terug te zien in het lesprogramma op scholen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Toen HKH naar Hoogeveen kwam is het hele centrum op de schop gegaan en alle winkels gingen plots opknappen en verven etc. Ik kreeg toen het gevoel dat de koninklijke familie moet denken dat Nederland altijd super netjes en schoon is overalquote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:20 schreef derLudolf het volgende:
Centrum van Emmen zal ook wel helemaal opgeknapt worden. Of eigenlijk is het best prima maar door die zwakzinnige Duitser moet het nog wat beter.
Zijn die kaartjes niet digitaal beschikbaar?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vrienden komen het weekend logeren. Zij drie dagen festival, ik alleen vandaag. Komen hier auto en spullen droppen en dan op de fiets erheen.
We vertrekken iets later van hieruit.. want ze kwamen er halverwege achter dat ze de kaartjes vergeten zijn![]()
Alweer
Vast wel. Maar dit is een lokaal (best wel groot gegroeid) ouwe lullen festival. En wij zijn in de loop der jaren meegegroeid en ouwelullen daar ook al jaren rond. Dus die kaartjes worden door ons alleen in een fysieke winkel gekochtquote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zijn die kaartjes niet digitaal beschikbaar?
Ik bezoek toch best veel concerten en theatervoorstellingen, maar heb al jaren geen fysieke kaartjes meer…
Ik ga zondag naar Pink in Duitsland en kon daarvoor alleen een fysiek kaartje bestellen. Ben dus doodsbang dat ik hem vergeet want inderdaad altijd digitale kaartjes tegenwoordig.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zijn die kaartjes niet digitaal beschikbaar?
Ik bezoek toch best veel concerten en theatervoorstellingen, maar heb al jaren geen fysieke kaartjes meer…
Modern landje is dat toch soms hequote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ga zondag naar Pink in Duitsland en kon daarvoor alleen een fysiek kaartje bestellen. Ben dus doodsbang dat ik hem vergeet want inderdaad altijd digitale kaartjes tegenwoordig.
Nu vast in de auto leggen?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ga zondag naar Pink in Duitsland en kon daarvoor alleen een fysiek kaartje bestellen. Ben dus doodsbang dat ik hem vergeet want inderdaad altijd digitale kaartjes tegenwoordig.
Ik had dat ook met mijn kaartje vandaagquote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
De tijd dat je voor de ticketshop in de rij lag voor een kaartje roept ook wel mooie herinneringen op.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vast wel. Maar dit is een lokaal (best wel groot gegroeid) ouwe lullen festival. En wij zijn in de loop der jaren meegegroeid en ouwelullen daar ook al jaren rond. Dus die kaartjes worden door ons alleen in een fysieke winkel gekocht
Die had ik ookquote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De tijd dat je voor de ticketshop in de rij lag voor een kaartje roept ook wel mooie herinneringen op.
In ons toilet is één wand voorzien van foamboard en daar zijn honderden concert- en theaterkaartjes (en andere memorablia) op bevestigd met push pins.
The wall of our life…
Goeden tip maar bij Bospop hoort gewoon met een fysiek kaartje aan de poort staan. En verzamelen met de groep op de vaste plek. En hangen op het kleedje terwijl de rest rondwandelt. En de gekke winkeltjes checken. Traditiequote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:06 schreef MadMaster het volgende:
Voor zover niet bekend:
Met diverse apps (ik gebruik zelf Passholder) kan je via de barcode van je fysieke ticket of de gedownloade/per mail toegezonden PDF een digitale versie er van maken die in de app als barcode én QR code vastgelegd wordt.
Nog nooit problemen gehad bij de toegang van een evenement met een op die manier gedigitaliseerd toegangsbewijs…
De line-up spreekt mij persoonlijk nooit zo aan, veel bands voor bejaarde rockers maar daar is natuurlijk wel een markt voor. Lijkt me verder wel een prettig festival om heen te gaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:16 schreef MadMaster het volgende:
Bospop, dat is het predikaat 'lokaal' m.i. al jaren ontstegen.
Mooi festival, waar het nog gewoon om de muziek en de bands gaat, zonder dat daar een vaag thema aan gekoppeld wordt…
Ik plaats je volgende post alvast…quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:30 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
De line-up spreekt mij persoonlijk nooit zo aan, veel bands voor bejaarde rockers maar daar is natuurlijk wel een markt voor. Lijkt me verder wel een prettig festival om heen te gaan.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:36 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Iedereen vindt andere dingen leuk, ik stoor me er verder niet aan.
OK, het vak waar het om spande (hij stond een 5 voor wiskunde), heeft hij afgerond met een vette 9,2.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:47 schreef Troel het volgende:
Ik heb mijn examen ingeleverd![]()
Nu maar wachten op het resultaat. Er staat nergens hoe lang het kan duren, maar ik heb sowieso een herkansing, dus het moet goed komen.
En zoals het er nu uitziet zijn beide koters door naar het volgende jaar. Al durf ik voor de oudste nog niet helemaal te jompelen, want wil het niet jinxen (ook al heeft ook hij nog een herkansing).
Jeutjequote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:45 schreef Troel het volgende:
[..]
OK, het vak waar het om spande (hij stond een 5 voor wiskunde), heeft hij afgerond met een vette 9,2.
Het hele gezin goed bezigquote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:45 schreef Troel het volgende:
[..]
OK, het vak waar het om spande (hij stond een 5 voor wiskunde), heeft hij afgerond met een vette 9,2.
Dan vergeet ik ze zeker.quote:
Ik dacht eerst dat hij een geintje maakte. Hij zei al wel dat hij het goed gemaakt had, maar dat zegt hij wel vakerquote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dan vergeet ik ze zeker.
Mijn zus haalt mij op en we gaan met haar auto![]()
Komt vast goed en anders 1.5 uur terugrijden
'"Emmen ligt vlak bij Duitsland"quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:20 schreef derLudolf het volgende:
Centrum van Emmen zal ook wel helemaal opgeknapt worden. Of eigenlijk is het best prima maar door die zwakzinnige Duitser moet het nog wat beter.
Dat is op Goede Vrijdag, 1 mei en 3 oktober te merkenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
'"Emmen ligt vlak bij Duitsland"
Lang geleden op Borkum een gesprek tussen een echtpaar gehoord. Spraken met een accent als in Zaaiquote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is op Goede Vrijdag, 1 mei en 3 oktober te merken
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:21 schreef sigme het volgende:
Ik heb een finale afspraak met de dierenarts gemaakt voor onze dappere edoch niet zo schrandere hond.
Komende donderdag.
Ik heb een finale afspraak met de dierenarts gemaakt voor onze dappere edoch niet zo schrandere hond.
Komende donderdag.
Achquote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:21 schreef sigme het volgende:
Komende donderdag.
Achquote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:21 schreef sigme het volgende:
Komende donderdag.
Minder…quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:21 schreef sigme het volgende:
Komende donderdag.
Och. Het zat er aan te komen, maar het is nu wel heel definitief dichtbijquote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:21 schreef sigme het volgende:
Komende donderdag.
Komende donderdag.
Het probleem is, wat is het alternatief, is dat beter? Zolang de kamer een tandeloze golden retriever is, ipv een woeste kettinghond gaat het nooit wat worden. De gevestigde partijen willen de problemen niet aangaan of inzien en de populisten hebben geen oplossing.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:23 schreef borisz het volgende:
Thuis van een leuke middag/avond op de vu (het oude nest). Promotie van studiegenote.![]()
In mijn appgroepen zowel intern als extern (niet partijgebonden) is het één en al cynisme en dat is wellicht nog erger dan #DeVal. Dit kabinet was al dood voordat het geboren was. Maar aan de andere kant hebben ze nog best wat voor elkaar gekregen. Mijn gevoel is dubbel vanavond. Maar cynisme overheerst.
Alternatief is VVD, BBB, CDA en bruine partijen. God verhoede.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het probleem is, wat is het alternatief, is dat beter? Zolang de kamer een tandeloze golden retriever is, ipv een woeste kettinghond gaat het nooit wat worden. De gevestigde partijen willen de problemen niet aangaan of inzien en de populisten hebben geen oplossing.
Het jaar 1672 staat in de Nederlandse geschiedenis bekend als het Rampjaar. Volgens een Nederlands gezegde was "de regering radeloos, het volk redeloos en het land reddeloos"
Eerst de nieuwe verkiezingen maar afwachten. Misschien de eerste vrouwelijke MP. Moeten veel mensen toch blij mee zijn?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Alternatief is VVD, BBB, CDA en bruine partijen. God verhoede.
Ik denk niet dat Fleur Adema geschikt is voor die positie…quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eerst de nieuwe verkiezingen maar afwachten. Misschien de eerste vrouwelijke MP. Moeten veel mensen toch blij mee zijn?
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Fleur Adema geschikt is voor die positie…Ik ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Was het leuk?quote:
Ik denk niet dat ik er een kan bedenken waar ik blij van zou wordenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eerst de nieuwe verkiezingen maar afwachten. Misschien de eerste vrouwelijke MP. Moeten veel mensen toch blij mee zijn?
En bij de manlijke kandidaten lukt dat wel?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 04:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik er een kan bedenken waar ik blij van zou worden
Geen Rutte, geen Kaag, geen Wopke (gaat sowieso niet gebeuren), die hebben allemaal hun kans gehad. Als VVD weer de grootste wordt dan mag van mij Yesilgoz (omdat vrouw, ik weet nog niet of ik haar vertrouw) best een kans krijgen of de kroonprins Klaas Dijkhoff. Maar alsjeblieft geen mensen waar we al jaren tegenaan kijken en die het verprutst hebben, geldt dus ook voor Klaver. Laat Frans Timmermans aub ook ver van Den Haag blijven en Edith Schippers al helemaal.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En bij de manlijke kandidaten lukt dat wel?
Klaas blijft leuke dingen doen. Yesilgoz is in elk geval beter dan Hermans.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:25 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Geen Rutte, geen Kaag, geen Wopke (gaat sowieso niet gebeuren), die hebben allemaal hun kans gehad. Als VVD weer de grootste wordt dan mag van mij Yesilgoz (omdat vrouw, ik weet nog niet of ik haar vertrouw) best een kans krijgen of de kroonprins Klaas Dijkhoff. Maar alsjeblieft geen mensen waar we al jaren tegenaan kijken en die het verprutst hebben, geldt dus ook voor Klaver. Laat Frans Timmermans aub ook ver van Den Haag blijven en Edith Schippers al helemaal.
Jaquote:
Hartstikke veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:24 schreef MadMaster het volgende:
Festivaldag.
Afgelopen woensdag werd alles op het festivalterrein nog in puin geblazen, vandaag is het er 31 graden.
Ik denk dat ik vanavond pas die kant op ga…
Mijn voorspelling is dat Rutte de volgende minpres wordtquote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:19 schreef Barreltje het volgende:
Goedemorgen..
Ahh Nederlandse politiek![]()
Ik moet me eens inschrijven dan kan ik geloof ik vanaf hier ook stemmen![]()
Is het al zeker dan dat rutte verdwijnt? Het is op zich wel een keer tijd.. hoeveel van zijn kabinetten hebben eigenlijk de 4 jaar volgemaakt?
Je hebt mijn nummer hè, als je ergens strandt en niemand je komt redden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn voorspelling is dat Rutte de volgende minpres wordtHet zou me niets verbazen.
Goedemorgen en ik ga maar eens naar bed. Trein stuk. Meer dan een uur stil gestaan met het treintje vlak na Assen. Paniekerige mensen, want vliegtuigen wachten nooit op jou. En toen we eindelijk weer gingen rijden werd er omgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Meppel en ZwolleOh, en de NS ging ook geen bussen in zetten. Maar de vraag was ook of we terug naar Assen zouden gaan of toch richting Zwolle en de uitspraak was: verder richting mijn huis
Iets van lichtelijk positief nieuws was dat.
Och, een keer een kort nachtje kan best. En anders zijn er idd dutjesquote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ja
Nu is het vooral vroeg![]()
Maar ja, anders kreeg ik het niet gepland een pakje op te halen. Dadelijk (weer) bijslapen of zo.b
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:40 schreef sigme het volgende:
Je hebt mijn nummer hè, als je ergens strandt en niemand je komt redden.
Ik weet het, heb er ook wel eens in gezeten. Maar als ze je terug transporteren naar Assen en daar laten staan bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]ja, ik heb je nummer. Maar bij een gestrande trein zit je wat opgesloten
is in ieder geval wel veilig thuis komenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Fijn dat je thuis bent @:isabeau slaap lekker. Ook voor @:cat-astrophe straks.
Gisteravond geborreld met een groepje. 2 waren zo enorm aangeschoten (netjes gezegd), goed dat ze alleen maar met de lift naar beneden hoefden.
Poly Jehovaquote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Och jee, Jehova getuigen aan de deurDie heb ik al 10 jaar niet gezien of zo.
Oh Isa wat een ellende.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn voorspelling is dat Rutte de volgende minpres wordtHet zou me niets verbazen.
Goedemorgen en ik ga maar eens naar bed. Trein stuk. Meer dan een uur stil gestaan met het treintje vlak na Assen. Paniekerige mensen, want vliegtuigen wachten nooit op jou. En toen we eindelijk weer gingen rijden werd er omgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Meppel en ZwolleOh, en de NS ging ook geen bussen in zetten. Maar de vraag was ook of we terug naar Assen zouden gaan of toch richting Zwolle en de uitspraak was: verder richting mijn huis
Iets van lichtelijk positief nieuws was dat.
Hier Bofrostquote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Och jee, Jehova getuigen aan de deurDie heb ik al 10 jaar niet gezien of zo.
Ik ga lavendel kopenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net ff in de hitte naar buiten om de auto aan de stekker te hangen. De lavendel in de voortuin trekt veel aan, telde een 30 vlinders (Gele, Witte en bonte), ca 80-100 hommels in zeker 4 verschillende soorten en minstens 2 soorten bijen
Borders in de achtertuin vol wilde bloemen, inmiddels vrijwel allemaal uitgebloeid,quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ga lavendel kopenvind dat er hier, al heb ik veel bijenmix etc heb gestrooid aan de voorkant in een stukkie grond bij de oprit en veel nu bloeit, maar weinig op afkomt.
In de tuin ook niet zoveel als anders idd.
Hier ook een voortuin vol met vlinders en bijenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net ff in de hitte naar buiten om de auto aan de stekker te hangen. De lavendel in de voortuin trekt veel aan, telde een 30 vlinders (Gele, Witte en bonte), ca 80-100 hommels in zeker 4 verschillende soorten en minstens 2 soorten bijen
Ik heb een hommelkolonie lijkt het. Hele tuin vol. Blij mee.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dit jaar amper vlinders. En ook het idee dat er weinig hommels en bijen zijn. De tomaten gaan ook kut.
In het net verse coalitie-akkoord van de provincie wordt dat ook nog benoemd:quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:48 schreef Isabeau het volgende:
Hele noorden is ook gewoon van de rest van Nederland afgesloten hè, met een stroomstoring tussen Meppel en Zwolle.
quote:De huidige infrastructuur en het openbaar vervoer (ov) moet op peil blijven. De auto is volgens het akkoord het belangrijkste vervoermiddel, maar ze willen geen verdere verschraling van het openbaar vervoer.
Onverminderd wordt de inzet om de 'flessenhals' op het spoor tussen Meppel en Zwolle op te lossen. Als daar nu een storing of een ongeval is, ligt het hele treinverkeer van en naar het noorden plat. Ook gaat de lobby voor de Nedersaksenlijn door.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren met 4 man in de tuin gezeten. 3 Man geen muggenbulten. Ik zit helemaal onder.
Ik heb dit jaar 2 koolwitjes gezien, verder geen vlinders. Wel redelijk wat hommels enzo. We zaten gisteren voor het eerst laat buiten sinds we ook beplanting in de tuin hebben. Om 23.30 waren er nog hommels aan het werk
Het is echt oneerlijk. Als iedereen een beetje gestoken zou worden, zou het voor niemand heel dramatisch zijn. Gewoon een beetje solidariteit in de wereld. Maar neequote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Gek is dat he? Ik word ook nooit gestoken
Dat weet ik nog nietquote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En bij de manlijke kandidaten lukt dat wel?
Jij hebt ook een vrije avond nu natuurlijkquote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:52 schreef Blues het volgende:
Zit nu in de schaduw wat uit te puffen van het grasmaaien bij 27 gradenMaar het moest, en zie een paar koolwitjes, een dagpauwoog en veel hummeltje in vlinderstruiken en ooievaarsbekkies
Ja jammer he @ Floor Jansen, maar verstandig van haar. Babi's en gezondheid gaan voor.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:05 schreef Clubsoda het volgende:
Jij hebt ook een vrije avond nu natuurlijkwij vertrekken desondanks naar het hotel dat we geboekt hadden, misschien vanavond even kijken bij het strand als het wat koeler is.
Dankzij het afzeggen van Floor heb ik dus een kaartje voor het festival vanavond bij Velsen gekocht.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja jammer he @ Floor Jansen, maar verstandig van haar. Babi's en gezondheid gaan voor.
Goed idee om toch hotelletje/strand te doen
Ik moest even Google'n:quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:16 schreef derLudolf het volgende:
Er zijn allerlei paardensport wedstrijden bij ons in het dorp. Ze laten nu horse boarding zien. Gaat er bij
Dat kan warm zijn iddquote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:11 schreef MadMaster het volgende:
Dankzij het afzeggen van Floor heb ik dus een kaartje voor het festival vanavond bij Velsen gekocht.
Hoe warm is het in Caprera op een dag als vandaag? Lijkt me dat er daar niet veel wind te voelen is…
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:16 schreef derLudolf het volgende:
Er zijn allerlei paardensport wedstrijden bij ons in het dorp. Ze laten nu horse boarding zien. Gaat er bij
Ik werd vroeger altijd veel gestoken maar na de chemo was dit over. Nu heb ik al jaren geen muggenbult gehad. Raar he?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is echt oneerlijk. Als iedereen een beetje gestoken zou worden, zou het voor niemand heel dramatisch zijn. Gewoon een beetje solidariteit in de wereld. Maar nee![]()
![]()
Lekker bezig!quote:Verder hebben wij een flink productieve ochtend. We hebben weer eens 'vergadering' waarin ik mijn lijstje van zakelijke en privé administratieve dingen ter sprake breng en we dingen oplossen. Er zijn 15 dingen van de lijstDit soort dingen zijn altijd zo zonde van de tijd en vooral niet leuk, maar toch fijn als het weer achter de rug is voor een paar weken.
Dit heb ik nog nooit gezien!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:16 schreef derLudolf het volgende:
Goed mam!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat kan warm zijn idd
Veel plezier vanaaf! Neem genoeg water mee! #jamoeder
Wat dat betreft kom de afmelding van Floor waarschijnlijk niet zo ongelegen…quote:Het wandelpark van Caprera is tot zeker halverwege vlg week gesloten ivm de nasleep vd storm. Het is nog steeds levensgevaarlijk hier. Net als alle hondenuitlaatbossen/parken/beboste delen in de duinen.
Zeker, en ze was al zo enorm zwanger en dan met dit weer twee shows op een dag. Hotel heeft lekker airco dusquote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja jammer he @ Floor Jansen, maar verstandig van haar. Babi's en gezondheid gaan voor.
Goed idee om toch hotelletje/strand te doen
Jeetje, wat een gat inderdaad. We zouden naar vd Valk Haarlem gaan en dan nog even Haarlem in voor taart bij Waldoquote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:26 schreef Blues het volgende:
Fijn!
Ik was even aan het rondkijken op de beachcam, vreemd gezicht nu dat hele verbrande Bloomingdale opgeruimd is.
Ook lekker druk ah strand natuurlijk.
Zitten jullie in de buurt daar?[ afbeelding ]
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jeetje, wat een gat inderdaad. We zouden naar vd Valk Haarlem gaan en dan nog even Haarlem in voor taart bij Waldoen dan door naar Caprera. Maar toen we daar niet meer aan gebonden waren en het eigenlijk ook teheet is voor stad met baby, zijn we een vd Valk noordelijker gegaan want die hebben een zwembad. Dus zijn nu in Akersloot en als we gaan stranden dan bij Castricum.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Kende heel Waldo niet, dus ff opgezocht
Als je naar vdValk Haarlem was gegaan had je wel moeten zwaaienquote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jeetje, wat een gat inderdaad. We zouden naar vd Valk Haarlem gaan en dan nog even Haarlem in voor taart bij Waldoen dan door naar Caprera. Maar toen we daar niet meer aan gebonden waren en het eigenlijk ook teheet is voor stad met baby, zijn we een vd Valk noordelijker gegaan want die hebben een zwembad. Dus zijn nu in Akersloot en als we gaan stranden dan bij Castricum.
Goede browniesquote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]zijn brownies zijn briljant. De rest is ook lekker, maar de brownies zijn het beste. Ze hebben een winkel maar staan ook elke zaterdag op de markt.
Ik vind het ook heel stom. Ik stel daarom het grootste deel van deze verkopen al een jaar of 5 uit. Het vooruitzicht dat ik (incl kleding) nog een stuk of 50 dingen te verkopen heb, maakt het ook niet makkelijker. Ik heb vandaag het uitzoeken en omschrijven van de technische informatie uit kunnen besteden, dat is wel fijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:31 schreef Clubsoda het volgende:
Lekker bezig trouwens. Ik vind marktplaatsen heel stom terwijl je zo tevreden kan zijn als iets verkocht is.
Ik heb in maart ofzo ook alles dat ik er op had gezet verkocht. Dat leverde geloof ik 600 euro op. Toch leukquote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:35 schreef Blues het volgende:
Zelfs mijn heel oude fiets via MP verkocht laatst. 60 euro. Mevrouw was helemaal blij.
Ik had alleen de kapotte jasbeschermers verwijderd en de fiets schoongemaakt.
Tot nu toe alles wat we ooit op MP hebben gezet verkocht.
Soms door de adv. voor een paar euro omhoog te kicken.
Zelf hebben we ook wel e.e.a. gekocht via MP![]()
Succes met de verkoop @:Lucky_Strike!
Dat werd hier geweigerd. Nooit eerder gebeurd. We gaan een luxe frietje halen bij Sergio Herman en daarna een fancy ijsje.quote:
Lekker bezig. Wat ga je maken dinsdag?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ook best veel gedaan, veel (in een rustig tempo) opgeruimd. Ondertussen staat de voedseldroger bouillonpoeder en champignonpoeder te maken, heb ik een sollicitatiebrief geschreven en geluisterd naar een UWV webinar (handig tijdens strijken), boodschappenlijstje gemaakt want onverwacht eters dinsdagavond
Ik vind het ook stom. Ik heb al zoveel aan de kringloop gegeven of gewoon weg gegooid wat ook prima nog verkocht kon wordenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:31 schreef Clubsoda het volgende:
Lekker bezig trouwens. Ik vind marktplaatsen heel stom terwijl je zo tevreden kan zijn als iets verkocht is.
Ik bedacht me gisteren nog toen ik een dagpauwoog zag dat ik zo weinig vlinders zie vergeleken met toen ik een kind was. Toen zag je ze overal en nu was het een unieke ontmoeting.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:43 schreef Blues het volgende:
Hoog bezoek in de tuin, keizersmantel en een hommeltje
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het zijn er ook echt veeeeel minder dan vroegerquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik bedacht me gisteren nog toen ik een dagpauwoog zag dat ik zo weinig vlinders zie vergeleken met toen ik een kind was. Toen zag je ze overal en nu was het een unieke ontmoeting.
quote:
Eckte camera!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:56 schreef Isabeau het volgende:
Maar wat maak je toch mooie foto'sIs dat met je telefoon of een eckte camera?
Leek me al sterk dat je zulke mooie foto's met een telefoon kon maken. Prachtigquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:59 schreef Blues het volgende:
Eckte camera!
Het mooie beestje fladderde en landde steeds dus snel naar binnen camera gepakt
Jawel, onze auto zouden we echt weer eens moeten wassenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]nou, in het geval van vlinders ècht wel. Sowieso meer insecten. Ik waste met mijn broer regelmatig de auto van onze ouders. Vol dode insecten (vooral op voorrruit en koplampen). Zie je dat nog?
Alleen op routers in moeras-zones helaas.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]nou, in het geval van vlinders ècht wel. Sowieso meer insecten. Ik waste met mijn broer regelmatig de auto van onze ouders. Vol dode insecten (vooral op voorrruit en koplampen). Zie je dat nog?
Waar staan jullie?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:21 schreef Sarabi het volgende:
Morgen staan we op een festival, ik ben heel benieuwd of het noodweer komt en of er maatregelen genomen gaan worden.
Nou liever niet. Heb een huis vol bezoek en dat parkeer ik toch liever buitenquote:
Jij woont toch in het Noorden van Nederland? Daar pas morgenavond onweerquote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou liever niet. Heb een huis vol bezoek en dat parkeer ik toch liever buiten
Heus niet in jouw bubbelquote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou liever niet. Heb een huis vol bezoek en dat parkeer ik toch liever buiten
Ja thv Heerenveen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij woont toch in het Noorden van Nederland? Daar pas morgenavond onweer
Leuk!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:00 schreef sigme het volgende:
Ik heb vandaag op marktplaats een broodbakmachine gekocht.
Eerst uitgezocht wat het kleinste broodbakmachientje op de markt is, en toevallig stond er daarvan 1 op marktplaats. En dat lijkt me beter dan een nieuwe, voor de wereld, het heelal en de rest. Dus heb ik die gekocht.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
In 2041, als het kind 18 jaar wordt, mag het zelf zijn/haar identiteit bepalen, danwel gender openbaren. Tot die tijd zullen we het onzijdig opvoeden.
Pffff nu al warm en moe, alleen al van het lezen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:17 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 ging vandaag weer eens onverstandig sporten
Sla deze post over als je je 3 weken geleden over mijn lange survivalrun-avontuur opwond en het allemaal maar erg gevaarlijk en onverstandig vond
We hadden vanmiddag clubkampioenschappen
Er waren 2 dames waarvan ik dacht dat ik ze niet voor zou kunnen blijven en 1 dame waarmee het misschien spannend kon worden als ze haar dag had. Helaas liep ik vanaf ongeveer 3/4 van de wedstrijd achter alledrie... ik had toch wel erg veel last van de warmte en had bij het baksteenwerpen misgegooid waardoor ik een strafhindernis moest klimmen. Warempel toen ik bij de laatste hindernis kwam (een lange combinatie van hindernissen) hingen 2 van de 3 daar nog in!Er zat een lastig stuk in waarbij je zowel kracht (vooral knijpkracht) als snelheid/behendigheid nodig had, en dat gaat niet zomaar als je al helemaal moe en zweterig bent, en kapotte of pijnlijke handen hebt. Degene waarvan ik dacht dat het spannend kon worden of ze me inhaalde heeft toen een ander ingehaald en werd tweede. De ingehaalde gaf het op en klom een alternatieve (minder moeilijke) hindernis. Omdat het maar de clubkampioenschappen waren, delen ingehaalde dame en ik nu de derde plaats. Eigenlijk krijg je veel meer straftijd voor een gemiste hindernis dan die 4 minuten die het tussen haar en mij scheelde, maar ik wilde het ook gezellig houden
![]()
Daarna lekker gebarbecued![]()
Iedereen was echt supergaar. Even gaar als de gebarbecuede vegaburgers
Broertje is bij de heren ook derde geworden. Dit dankzij het feit dat iets van 4 heren onderweg afgehaakt zijn vanwege de hitte maar broertje gewoon kalmpjes aan om de zoveel tijd een nieuw koud nat shirt aantrok en doorliep![]()
Dit wordt voor volgende keer denk ik de strategie. Een emmer met ijs en shirts meenemen![]()
De clubkampioenschappen zijn op ons trainingsterrein dus je komt telkens langs dezelfde plek en kunt dus heel makkelijk even je handen intapen, even wat drinken, even een nieuw shirt aantrekken
Oh dat ijs klinkt erg goed!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij zijn net bij het Frites Atelier van Sergio Herman geweest. Vorig jaar waren we er ook en dat was werkelijk fenomenaal. De beste friet met veel verschillende toppings per portie. Ik had misschien wel 12 ingrediënten op mijn friet met harissa, feta, noten en nog meer.
Vandaag was de friet nog steeds heel goed. De toppings smaakten ook echt wel goed maar er waren opvallen minder ingrediënten gebruikt. Nauwelijks spekjes op de friet carbonara en heel weinig kip op de Thai Chicken. Er is ook geen vegavariant meer. De prijs is maar een klein beetje omhoog gegaan, ze hebben overduidelijk het eten aangepast.
Ik geloof toch dat ik liever meer betaal dan dat het eten van mindere kwaliteit is. We hebben nu al een paar keer gehad dat het daardoor tegenvalt in een restaurant.
Tevens! Het Ottolenghi-achtige restaurant in waar we dinsdag waren heeft ook schepijs. Na de friet zijn we daar een ijsje gaan halen. We hebben 5 smaken geprobeerd: aardbei sumac, abrikoos kardemon, labneh granaatappel, echte pistache, sinaasappel oranjebloesem amandel. LekkerVooral de aardbei en labneh maar de pistache was de winnaar.
Ik wil al een tijd echt pistacheijs eten en dat is dus gelukt. Ik vind normaal pistachijs altijd een beetje dubieus. Het smurfenijs van de jaren '70.
Je denkt dat het goed is omdat je er veel voor moet betalen maar een echt goede Belgische frituur voor normale prijzen is toch echt veel beter dan al die onzin op je friet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij zijn net bij het Frites Atelier van Sergio Herman geweest. Vorig jaar waren we er ook en dat was werkelijk fenomenaal. De beste friet met veel verschillende toppings per portie. Ik had misschien wel 12 ingrediënten op mijn friet met harissa, feta, noten en nog meer.
Vandaag was de friet nog steeds heel goed. De toppings smaakten ook echt wel goed maar er waren opvallen minder ingrediënten gebruikt. Nauwelijks spekjes op de friet carbonara en heel weinig kip op de Thai Chicken. Er is ook geen vegavariant meer. De prijs is maar een klein beetje omhoog gegaan, ze hebben overduidelijk het eten aangepast.
Ik geloof toch dat ik liever meer betaal dan dat het eten van mindere kwaliteit is. We hebben nu al een paar keer gehad dat het daardoor tegenvalt in een restaurant.
Tevens! Het Ottolenghi-achtige restaurant in waar we dinsdag waren heeft ook schepijs. Na de friet zijn we daar een ijsje gaan halen. We hebben 5 smaken geprobeerd: aardbei sumac, abrikoos kardemon, labneh granaatappel, echte pistache, sinaasappel oranjebloesem amandel. LekkerVooral de aardbei en labneh maar de pistache was de winnaar.
Ik wil al een tijd echt pistacheijs eten en dat is dus gelukt. Ik vind normaal pistachijs altijd een beetje dubieus. Het smurfenijs van de jaren '70.
Kokos abrikoos klinkt ook goed zegquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dat ijs klinkt erg goed!
We hadden in juni zelfgemaakt kokos-abrikozenijs. Dat was ook erg lekker, de wat meer arabische/mediterrane smaken zijn zo lekker in schepijs
Je hoeft me niet te vertellen wat ik denk en wat mijn smaak is.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:32 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Je denkt dat het goed is omdat je er veel voor moet betalen maar een echt goede Belgische frituur voor normale prijzen is toch echt veel beter dan al die onzin op je friet.
Dat deed ik ook niet, ik bevestigde je klagende ondertoon van minder ingrediënten alleen maar.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te vertellen wat ik denk en wat mijn smaak is.
Ik heb dus liever veel onzin op mijn friet want dat vind ik lekker. Zonder onzin vind ik het ook lekker. En onzin zonder friet ook.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:40 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat deed ik ook niet, ik bevestigde je klagende ondertoon van minder ingrediënten alleen maar.
nog iets leuks gekocht in de outlet? Ik zal de volgende keer de patat er testen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb dus liever veel onzin op mijn friet want dat vind ik lekker. Zonder onzin vind ik het ook lekker. En onzin zonder friet ook.
Het ene moment veel onzin en de volgende keer niet vind ik echter niet leuk.
Verkering kwam afgelopen nacht logerenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kokos abrikoos klinkt ook goed zeg![]()
Derde plaatsHardop gelachen om je disclaimer ook.
Hoe is het met je verkering?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij kwam vandaag nog even naar het park om me bij de wedstrijd aan te moedigen. Dat was wel lief
Best handig om wat te hebben met iemand die maar een kwartiertje van me vandaan woont.
Nee, we zijn alleen voor de friet gegaan. Eigenlijk gingen we friet eten om een excuus te hebben voor het ijsquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:46 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
nog iets leuks gekocht in de outlet? Ik zal de volgende keer de patat er testen.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Verkering kwam afgelopen nacht logeren![]()
Hij kwam met het avondeten al, heeft daarna geholpen met m'n fruitvliegjesplaag, we hebben een wandeling gemaakt waarbij we per ongeluk in een oorlogsherdenking incl. veteranen in de houding en minuut stilte terechtkwamen en waarbij we een krat tomaten vonden. Hij was bang dat ik niet lekker zou slapen en dan niet zou presteren bij de clubkampioenschappen maar ik heb uitstekend geslapen. En ik werd wakker omdat hij in m'n keuken aan het rondstommelen was in een poging om koffie te zetten. Ik vind het wel goed.
Denk nog steeds dat het niet per se ergens heen gaat, het is meer een friends&benefits achtige situatie iets. (We hebben het hier daadwerkelijk al over gehad en hij had ook niet echt meer wensen dan dat qua relatie-diepgang etc)Als je het allebei wel prima vindt op deze manier is het wel ok voor nu lijkt me. Gewoon gezellig, even geen gedoe. Makkelijk dat hij dichtbij woont inderdaad, goed onderdeel van de 'geen gedoe'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij kwam vandaag nog even naar het park om me bij de wedstrijd aan te moedigen. Dat was wel lief
Best handig om wat te hebben met iemand die maar een kwartiertje van me vandaan woont.
Je spoilerHoe krijg je het voor elkaar
![]()
Wat heb je met de tomaten gedaan?Spoilers!
Ja, ik zoek later nog wel eens naar m'n prins op het witte paard of zo. Vooralsnog hebben we het leuk zo.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je het allebei wel prima vindt op deze manier is het wel ok voor nu lijkt me. Gewoon gezellig, even geen gedoe. Makkelijk dat hij dichtbij woont inderdaad, goed onderdeel van de 'geen gedoe'.
Je spoilerHoe krijg je het voor elkaar
![]()
Wat heb je met de tomaten gedaan?
Ja wat mensen quoten heb ik niet in de handquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Tele6 ik sla je eerste post over… ( wel lastig als hij daarna ook nog gequote wordt)
VerkeringMaar je spoiler maakt het weer ingewikkeld
![]()
![]()
De ijssmaken die @:Lucky_Strike beschrijft klinken fantastischWel jammer van de frietjes, maar als het niet uit de breedte komt dan maar uit de lengte helaas.
Ben ik dus net te laat om ook eens de beste versie van ‘friet met onzin’ te proberen, klinkt intrigerend. Ik ben (wat friet betreft dan) maar een eenvoudig friet speciaal meisje. En dan graag met Hollandse mayo, die Belse is me te zuur
Stiekem zijn we allemaal een beetje jaloers.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja wat mensen quoten heb ik niet in de hand![]()
Tot nu toe is m'n verkering niet echt ingewikkeld eigenlijk, ik heb er 2 vrienden voor de prijs van 1 date bij gekregenen als het ingewikkeld zou worden, ben ik er zo vandoor denk ik want ik kwam daar niet voor. Dat is ook wel hoe het nu gaat tussen ons. Gewoon makkelijke dingen
Dan ben ik ook makkelijk. Zolang het goed voelt en leuk is, gewoon mee door gaan, @Tele6 Maar je weet ze wel uit te zoeken qua polyquote:Op zondag 9 juli 2023 08:20 schreef Lonaa het volgende:
Als je je vermaakt tele, dan is het prima toch. Of misschien ben ik daar gewoon te makkelijk in.
Ik sliep mweh. Werd wakker met enorme buikpijn voor 6 uur. Lijf besloot dat cyclus van 23 dagen voldoende is en dat dat gepaard moet gaan met extra auw.
quote:Op zondag 9 juli 2023 08:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan ben ik ook makkelijk. Zolang het goed voelt en leuk is, gewoon mee door gaan, @:Tele6 Maar je weet ze wel uit te zoeken qua poly![]()
En kusje er op![]()
Gisteren had ik een kapotte trein, en op het traject een stroomstoring. Gisteravond lag er blijkbaar een boom op de rails net voorbij Assen. En vanmorgen een defecte bovenleiding op dit traject. De NS-problemen-Bingo-kaart is dit weekend al aardig vol
Ik keek op ns.nl en mijn trein was de laatste die er langs gingquote:
Oef, ja dan hoop ik dat het snel gaat helpen. En sterkte met het werken. Vergeet geen pijnstillers mee te nemen.quote:Op zondag 9 juli 2023 08:38 schreef Lonaa het volgende:
Beter werkt de ibu zo want huuugh en ik moet straks werken.
Die gaan zo direct in de tas. Moet ook nog maar zien hoe de middag loopt want code oranje en theatervoorstelling buiten. Als de voorstelling niet doorgaat moeten we wel alsnog de zooi opruimen want is laatste voorstelling op die locatie.quote:Op zondag 9 juli 2023 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oef, ja dan hoop ik dat het snel gaat helpen. En sterkte met het werken. Vergeet geen pijnstillers mee te nemen.
Zullen we ruilen?quote:Op zondag 9 juli 2023 09:16 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgenonweer staat nu al voor 14u voorspelt, dan wordt het een heel kort festival....
Ai hopelijk heeft het wat vertraging en gaat het pas los als je op je werk bent.quote:Op zondag 9 juli 2023 09:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zullen we ruilen?Rond 2 uur vind ik helemaal prima. Hier barst het los rond de tijd dat ik naar mijn werk moet. Mijn route betreft fietsen en wandelen en gezien de rest van het weekend ook een boom op het spoor of bliksem in een bovenleiding of zo.
Of er voor ophouden, dat is ook goed.quote:Op zondag 9 juli 2023 09:20 schreef Sarabi het volgende:
Ai hopelijk heeft het wat vertraging en gaat het pas los als je op je werk bent.
Weeronline zegt dat het dat het b26 graden is. Ik zit inmiddels tegen de 29 graden aan. En dat het om 12 gaat regenen.quote:Op zondag 9 juli 2023 09:23 schreef fietsie het volgende:
Ik ga straks BBQ-en en de houtoven stoken.
Want onweer komt toch nooit hier, ook al is het voorspeld.
Buienrader: geen enkele druppel
Weeronline: regen en onweer vanaf 14:00
Dankjewelquote:Op zondag 9 juli 2023 09:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of er voor ophouden, dat is ook goed.
Jij in ieder geval een fijne dag met veel klanten en leuke mensen
Windy.com geeft per weermodel fundamenteel andere voorspellingenquote:Op zondag 9 juli 2023 09:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Weeronline zegt dat het dat het b26 graden is. Ik zit inmiddels tegen de 29 graden aan. En dat het om 12 gaat regenen.
Buienradar vind het voor de komende 8 uur compleet droog. En mogelijk dat er om 18:00 uur een rode vlek over komt vliegen.
Ik zit nu alleen nog te twijfelen, Stalen ros uitlaten of niet. Bewolkt, dus geen directe zon, is goed. Geen wind is ik een pluspunt. Maar de temperatuur die rap omhoog gaat, met een relatieve vochtige lucht is zweten, nog harder zweten en compleet leeg lopen.
Ik keek maar dat was een tegenvaller.quote:
Deze geeft rond 17:00 uur water. Een draaiende wind in in de loop van de dag.quote:Op zondag 9 juli 2023 09:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Windy.com geeft per weermodel fundamenteel andere voorspellingen
Het lijkt hier mee te gaan vallen.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uiteraard vandaag naar Amsterdam. Waarvan een deel met trein.
Als we het theater uitkomen maar eens kijken wat wijsheid is: meteen trein terug of eerst een hapje eten en dan met de auto een deel teruggebracht worden.
Het gaat niet alleen om ‘hier’ maar ook om het stuk van hier naar daar (wat dan weer mijn hier isquote:Op zondag 9 juli 2023 10:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het lijkt hier mee te gaan vallen.
Elke boom die op scherp stond is afgelopen woensdag ook al omgevallen.
Veel plezier in Carré…
Sterkte in de hitte. Hopelijk komen er wel wat klanten en waaien jullie niet weg.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:25 schreef Sarabi het volgende:
Auto ingeladendouchen heeft geen nut op een dag als deze....
Ik lig op een loungebank bediend te worden.quote:
Crowdsurfing to the rescue…quote:Op zondag 9 juli 2023 11:19 schreef Kreator het volgende:
Carré sucks. Ik zat daar laatst bij een optreden van Theo Maassen en er zaten zowel links als rechts van mij 23 mensen en ik had buikkramp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |