SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, mocht dit, op een langere termijn, in Rusland leiden tot de conclusie "Vladimir Poetin was 1 van de slechtste leiders van ons land en we moeten nu toch echt naar een ander type leiderschap en staatsbestel"... dat zou echt al een enorme winst zijn. Maar helaas heeft vrind Prigozjin niet een CV die tot veel optimisme uitnodigt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zal maar in Moskou wonen en ineens beseffen dat de gevolgen van de "speciale operatie" bijna in je huiskamer zijn.
Ik heb ze ooit live gezien en ze waren geweldig.quote:
Ik denk alleen maar dat die man wel meer coups op zijn naam heeft staan. Het is geen onbekend terrein voor hem.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Is dit een goed geplande en voorbereide operatie of is het een laatste wanhoopspoging van iemand die geen kant meer op kon?
Als zowel Poetin en Prigozjin het einde van het weekend niet halen, dan hoor je mij niet protesteren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:39 schreef quirina het volgende:
Prigozhin haalt Moskou niet eens levend denk ik.
quote:
Het n sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Is dit een goed geplande en voorbereide operatie of is het een laatste wanhoopspoging van iemand die geen kant meer op kon?
Die gast is gewoon aan het pogen de westerse publieke opinie achter zich te krijgen. Maar het blijft een ongelooflijk gevaarlijke zakkenwasser die vrouwelijk personeel laat verkrachten met wijnflessen en personeel dat niet trouw blijkt te zijn, laat vermoorden met een voorhamer.quote:
Liever zelfmoord met 2 kogels in je rug.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die gast is gewoon aan het pogen de westerse publieke opinie achter zich te krijgen. Maar het blijft een ongelooflijk gevaarlijke zakkenwasser die vrouwelijk personeel laat verkrachten met wijnflessen en personeel dat niet trouw blijkt te zijn, laat vermoorden met een voorhamer.
Ongeciviliseerd onbetrouwbaar monster. En ik hoop heel hard dat ie deze actie niet overleeft. Want dan zijn we nog verder van huis.
Dat zou wel de allerbeste uitkomst zijn. En als het dan een beetje meezit gaat ook Medvedev het hoekje om.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als zowel Poetin en Prigozjin het einde van het weekend niet halen, dan hoor je mij niet protesteren.
(Het spijt me dit te moeten zeggen, maar ik beschouw ze nu eenmaal als uiterst kwaadaardige hufters met teveel (potentile) macht.)
Ik hoop dat hij juist veel succes heeft. Hij is nu de sleutel om de hele boel in elkaar te laten klappen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:43 schreef bleiblei het volgende:
Die gast is gewoon aan het pogen de westerse publieke opinie achter zich te krijgen. Maar het blijft een ongelooflijk gevaarlijke zakkenwasser die vrouwelijk personeel laat verkrachten met wijnflessen en personeel dat niet trouw blijkt te zijn, laat vermoorden met een voorhamer.
Ongeciviliseerd onbetrouwbaar monster. En ik hoop heel hard dat ie deze actie niet overleeft. Want dan zijn we nog verder van huis.
Hoe meer die Russen blijven aan vallen hoe bozer ze worden ...quote:
Gaat lekker met dat veiliger maken van Ruslandquote:
Dit soort redeneringen heeft in mijn ogen wel een vrij hoog "Pas op, er komt iemand met een mes op je af om je neer te steken, maar je moet vooral niet terugvechten want dan wordt hij kwaad en steekt hij je neer met zijn mes"-gehalte.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
Hoe meer die Russen blijven aan vallen hoe bozer ze worden ...
:-)
Ach kan nog gezellig worden vandaag of morgen in Moskou
Linksom of rechtsom, mocht het leiden tot het laatste, dan blijf ik hopen dat deze klootzak het niet overleeft.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij juist veel succes heeft. Hij is nu de sleutel om de hele boel in elkaar te laten klappen.
Hopelijk komt er zo'n grote chaos dat het Kremlin geen keus heeft dan troepen uit Ukraine terug te halen om tegen Wagner te vechten.
En vervolgens dus een een oloedepot geraaktquote:
Je standpunt is duidelijk nu.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom, mocht het leiden tot het laatste, dan blijf ik hopen dat deze klootzak het niet overleeft.
Ik weiger momenteel een 'harde' keuze te maken voor 1 van beide klootzakken.
Voor mij mogen ze beiden weggevaagd worden.
Met daarmee ook een definitief einde aan de oorlog in Oekrane.
Hoe verder die klootzak komt, hoe groter de chaos in Rusland en hoe groter de kans dat er troepen uit Oekrane moeten worden gehaald. Dus voor nu ben ik #teamWagner.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom, mocht het leiden tot het laatste, dan blijf ik hopen dat deze klootzak het niet overleeft.
Ik weiger momenteel een 'harde' keuze te maken voor 1 van beide klootzakken.
Voor mij mogen ze beiden weggevaagd worden.
Met daarmee ook een definitief einde aan de oorlog in Oekrane.
Medvedev.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou wel de allerbeste uitkomst zijn. En als het dan een beetje meezit gaat ook Medvedev het hoekje om.
Geruchtenmolen in Moskou via een al Jazeera journalist, Medvedev en familie het land uitquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou wel de allerbeste uitkomst zijn. En als het dan een beetje meezit gaat ook Medvedev het hoekje om.
Ik ben de tel kwijt hoe vaak deze uitdrukking vandaag door m'n kop spookt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat moeten ze ook zeggen? Tja Vladje, wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in?
en deze , is ook niet meer welkom in Italiequote:
Dat zou wel weer echt extreem pech/toeval zijn als dan precies van alle doelen die een raket kan raken het net een oliedepot is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
En vervolgens dus een een oloedepot geraakt [ twitter ]
Ja, eens. Maar als hij zo succesvol wordt dat ie aan de macht komt...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij juist veel succes heeft. Hij is nu de sleutel om de hele boel in elkaar te laten klappen.
Hopelijk komt er zo'n grote chaos dat het Kremlin geen keus heeft dan troepen uit Ukraine terug te halen om tegen Wagner te vechten.
En eenmaal in Rusland deserteert iedereen gelijk terug naar huis.
Ja, de lijst is eindeloos.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en deze , is ook niet meer welkom in Italie
[ twitter ]
Ik zou als Ukraine nog een paar dagen wachten op het maximale punt van chaos. Straatgevechten in Moscow rondom het Kremlin bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:52 schreef alopio het volgende:
Kan dit een kantelpunt zijn? de Russen moeten nu op 2 fronten vechten en zowel de Russen als Wagner verliezen hierdoor manschappen en materiaal. Kan Oekrane hiervan profiteren door in de chaos (en het vertrek van Wagner uit Oekrane) een grootschalige offensief te starten? Het lijkt mij dat de Russische troepen in Oekrane ook in verwarring zijn nu.
Kortom, kan Oekrane nu heel snel de Russen eruit trappen?
Als ze straks vanzelf weggaan vanwege de Russische interne oorlog zou dat het mooist zijn. Scheelt een boel moeite.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zou als Ukraine nog een paar dagen wachten tot het maximale punt van chaos. Straatgevechten in Moscow rondom het Kremlin bijvoorbeeld.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Oekrane hier niet van geweten heeft. Die krijgen gewoon NATO intel natuurlijk. En die 'operationele pauze' kon ook wel eens toevallig vandaag afgelopen zijnquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:52 schreef alopio het volgende:
Kan dit een kantelpunt zijn? de Russen moeten nu op 2 fronten vechten en zowel de Russen als Wagner verliezen hierdoor manschappen en materiaal. Kan Oekrane hiervan profiteren door in de chaos (en het vertrek van Wagner uit Oekrane) een grootschalige offensief te starten? Het lijkt mij dat de Russische troepen in Oekrane ook in verwarring zijn nu.
In Amerika doen ze niet aan maximale arbeidstijden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Btw, Steve heeft blijkbaar 17 uur lang gestreamed
Dat Rusland een raket op hun eigen hoofdkantoor in Rostov (nu bezet door Wagner) heeft afgeschoten.quote:
Kan vanalles zijn.quote:
Gewaagde uitspraak.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:56 schreef Seven. het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat Prigozhin aan de macht komt in Rusland, hij is echt knettergek.
Vreemd genoeg hebben ze in deze oorlog ook een werkweek en een weekend waar er wat minder gebeurt. Het is mij opgevallen dat er maandagochtend altijd actie is. Dus ik gok op pas maandag.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat Oekrane hier niet van geweten heeft. Die krijgen gewoon NATO intel natuurlijk. En die 'operationele pauze' kon ook wel eens toevallig vandaag afgelopen zijn
Russische leger wellicht? Die het net door wagner ingenomen hoofdkantoor daar aanvalt?quote:
Sjerry is een lul , met zijn reptielen regeren de wereldquote:
Marokkanen ?quote:
Die zal wel huilen dat de Russen broedermoord plegen en zal hopen dat de schermutselingen snel stoppen in het belang van Rusland.quote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Sjerry is een lul , met zijn reptielen regeren de wereld, die moet van de cook afblijven
Marokko heeft niet expliciet de kant van Oekrane gekozen, proberen neutraal te blijven. En dus zul je ook gewoon toeristen, zakenlui en studenten over en weer hebben.quote:
En van Oekrane natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die zal wel huilen dat de Russen broedermoord plegen en zal hopen dat de schermutselingen snel stoppen in het belang van Rusland.
Dan heb je zo'n groot land en dan ga je naar Kazachstan. Korreltje zout dit dat.quote:
Ik denk dat dat uiteindelijk ook niet gaat gebeuren, maar de vraag is wie dan wel...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:56 schreef Seven. het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat Prigozhin aan de macht komt in Rusland, hij is echt knettergek.
Kijk maar het filmpje waar allemaal mensen wegrennen na een explosie.quote:
Nee, afsluiten met voertuigen met zandladers.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
Wat moeten die voertuigen met zandladers voorstellen? Ze gaan moskou afsluiten met hopen zand ofzo?
Momentje hoor; is dit vluchtverhaal van Poetin al officieel bevestigd ergens? Of vanuit een betrouwbare bron?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat Putin naar Kazachstan vlucht ipv z'n bunker
[ twitter ]
[ twitter ]
Daarmee heeft ie een logistiek knooppunt in handen, en Poetin bij de edele delen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:04 schreef ETA het volgende:
Wagner is van plan om nog even te blijven in Rostov, ze zijn bezig met mijnen te leggen...
[ twitter ]
Dan eet 'ie vanavond nog een lekker hamburgertje, die ooit is uitgevonden door de vader van die papzak die daar nu de scepter zwaait.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zou er nou gebeuren als Putin naar NoordKorea vlucht? 🤔
Ergens verderop in die tweet staat dat Poetin's eigen vliegtuig het luchtruim van Kazhakstan wilde binnenvliegen, maar dat het de toegang geweigerd is. Kunnen we hier uit concluderen dat Poetin op de vlucht geslagen is?quote:
Ik hoop dat ze Rostov lang bezet houden. Lijkt me desastreus voor de Russische verdediging in Oekrane.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:04 schreef ETA het volgende:
Wagner is van plan om nog even te blijven in Rostov, ze zijn bezig met mijnen te leggen...
[ twitter ]
Om nog maar te zwijgen over wat dit met het moreel onder Russische troepen aan het front doet, naarmate dit langer duurt en hoe verder de cateraar komt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe verder die klootzak komt, hoe groter de chaos in Rusland en hoe groter de kans dat er troepen uit Oekrane moeten worden gehaald. Dus voor nu ben ik #teamWagner.
Moeten soldaten bij ons in het land eigenlijk een eed oid afleggen o.i.d.?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:04 schreef ETA het volgende:
[ twitter ]
Alle wappies weg.. wat zou dat mooi zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Baudet ook op een vlucht naar Turkije?
Ik denk niet dat ze voorbij de Oka rivier gaan komen. Of het Kremlinleger is echt hopeloos incompetent.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over wat dit met het moreel onder Russische troepen aan het front doet, naarmate dit langer duurt en hoe verder de cateraar komt.
Beelden van gevechten in de straten van Moskou zijn echt killing voor de front linies lijkt me.
Finland was al bezig met een hek.quote:
Ja lekker! Een onbestuurd Rusland n Wagnergroep. Leren mensen dan helemaal niets van de Arabische Lente?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als zowel Poetin en Prigozjin het einde van het weekend niet halen, dan hoor je mij niet protesteren.
Dat was inderdaad ook een coup poging, maar dat was binnen een aantal uur afgeslagen en was niet zo gescaleerd als wat we nu zien in Rusland.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:08 schreef maan_man het volgende:
15-16 juli 2016 waren er militaire in de straten van Ankara, werd het Turkse parlement gebombardeerd en werd een moordaanslag op de president afgewend. Ik dacht dat Erdogan zijn langste tijd had gehad. Die gevoelens kwamen een beetje overeen met de gevoelens die ik nu heb bij het nieuws uit Rusland.
De ervaring uit Ankara leert dat ik een paar dagen moeten wachten voordat ik conclusies trek.
Absoluut.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:08 schreef maan_man het volgende:
15-16 juli 2016 waren er militaire in de straten van Ankara, werd het Turkse parlement gebombardeerd en werd een moordaanslag op de president afgewend. Ik dacht dat Erdogan zijn langste tijd had gehad. Die gevoelens kwamen een beetje overeen met de gevoelens die ik nu heb bij het nieuws uit Rusland.
De ervaring uit Ankara leert dat ik een paar dagen moeten wachten voordat ik conclusies trek.
Kwestie van hoe je het brengt. Als je tegen de soldaat zegt dat de vijand nazis zijn die wreedheden begaat, en dat hij er is om ze te stoppen, dan denkt hij dat hij aan de goede kant staat.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moeten soldaten bij ons in het land eigenlijk een eed oid afleggen o.i.d.?
Blijft een gek idee dat je als soldaat ingezet kan worden voor vijandigheden tegen "de mens." En daarmee effectief ook zelfs moorden pleegt, krankzinnig deze oorlog, echt.
Mijnen zijn ook zo gezellig daar overlijden nog steeds ieder jaar mensen aan in Bosni?
Wel een goed punt met betrekking tot NK: Rusland is een grote partner van hun. Noord-Koreanen werken bijvoorbeeld (in dienst van Kim) in de Russische houtkap en mijnbouw.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:04 schreef slashdotter3 het volgende:
quote:
Bovendien zijn er nog steeds zeer serieuze twijfels rondom die hele 'coup'. We gaan daar het fijne nooit van weten maar daar is iets raars gebeurd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat was inderdaad ook een coup poging, maar dat was binnen een aantal uur afgeslagen en was niet zo gescaleerd als wat we nu zien in Rusland.
Ik heb niet beweerd dat het verdwijnen van Poetin en Prigozjin alle problemen meteen oplost.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:10 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Ja lekker! Een onbestuurd Rusland n Wagnergroep. Leren mensen dan helemaal niets van de Arabische Lente?
Dan ga je uit van een laag intellect van de soldaat, en diens superieuren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:11 schreef ETA het volgende:
[..]
Kwestie van hoe je het brengt. Als je tegen de soldaat zegt dat de vijand nazis zijn die wreedheden begaat, en dat hij er is om ze te stoppen, dan denkt hij dat hij aan de goede kant staat.
Dan komt ie terug als Vladimir Kim met 1.15 miljoen soldaten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland is geen Libie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:10 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Ja lekker! Een onbestuurd Rusland n Wagnergroep. Leren mensen dan helemaal niets van de Arabische Lente?
Kijk eens naar Zelensky en naar Reaganquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik zat net weer naar zo'n filmpje over de levensloop van Prigozhin te kijken, toch bizar dat deze man van hotdogverkoper tot deze militaire dreiging heeft kunnen uitgroeien
CALIBRATED ALTITUDEquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:12 schreef byah het volgende:
De Hercules vliegt echt super laag hier
https://www.flightradar24.com/ROGUE01/30da59c9
Ja? Wat betekent dat?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:12 schreef byah het volgende:
TO THE BEST OF YOUR ABILITY.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik zat net weer naar zo'n filmpje over de levensloop van Prigozhin te kijken, toch bizar dat deze man van hotdogverkoper tot deze militaire dreiging heeft kunnen uitgroeien
Is voor de veteranendag in Den Haag/ fly-overquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:12 schreef byah het volgende:
Ik heb nog mensen gekend die de dienstplicht moesten vervullen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan ga je uit van een laag intellect van de soldaat, en diens superieuren.
Is waarschijnlijk familie zoals vrouw en kinderen maar niet hem zelfquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ergens verderop in die tweet staat dat Poetin's eigen vliegtuig het luchtruim van Kazhakstan wilde binnenvliegen, maar dat het de toegang geweigerd is. Kunnen we hier uit concluderen dat Poetin op de vlucht geslagen is?
Huh sinds wanneer laat FR24 militair verkeer zien?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:12 schreef byah het volgende:
Putin in een sledgehammer video van Wagnerquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:12 schreef Haags het volgende:
Is Putin al dood? Staat Moskou al in brand?
Tag me even wanneer dat het geval is, dan vier ik feest.
Of a la Caecescu gefusilleerd voor het Kremlin op het Rode Pleinquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Putin in een sledgehammer video van Wagner
Liver uitgezonden over de hele wereld.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Of a la Caecescu gefusilleerd voor het Kremlin op het Rode Plein
Dat hoop ik wel dat het gebeurd maar voor de wereld vrede niet goed denk ik ..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Of a la Caecescu gefusilleerd voor het Kremlin op het Rode Plein
Juridisch is het geen moord omdat het militair strafrecht rechtvaardigingsgronden bevat.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:08 schreef ludovico het volgende:
Blijft een gek idee dat je als soldaat ingezet kan worden voor vijandigheden tegen "de mens." En daarmee effectief ook zelfs moorden pleegt, krankzinnig deze oorlog, echt.
Lief dagboek...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:08 schreef maan_man het volgende:
In 4Kquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:18 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Liver uitgezonden over de hele wereld.
Niks over gezien. Aangezien dit big news zou zijn, zou je het overal terug moeten zien komen. Dus voorlopig lijkt dit niet het geval.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:17 schreef Toby56 het volgende:
Nogmaals een vraag: is al die praat over Poetin in een vliegtuig al ergens op een betrouwbare site gemeld/bevestigd?
Of is het allemaal strontvervelende social media wishful thinking.
Roemeni werd er, zeker in het eerste decennium, ook niet veel beter op na de dood van Caecescu.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel dat het gebeurd maar voor de wereld vrede niet goed denk ik ..
te veel haantje die dan graag het over willen nemen, dan krijg je helemaal een verdeelt gebied daar
Is de Putinjugend al voorzien van Panzerfuste?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:18 schreef ETA het volgende:
De zand dumpwagens schijnen zand rond te leveren in Moskou om verdedigingsposities op te bouwen.
De vraag is inderdaad wel wat er gaat gebeuren met Rusland, misschien dondert het helemaal uit elkaar als veel van de provincies hun kans op onafhankelijkheid ruiken. Dan heb je als Putin dus precies het tegendeel bereikt van wat je wilde: herstel van de Sovjet Unie. De man zal het dan alleen zelf niet meer mee maken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
te veel haantje die dan graag het over willen nemen, dan krijg je helemaal een verdeelt gebied daar
Ja klopt daarom .. hoe dit uit pakt , het zal niet snel veel beter gaan worden. Te veel machsgeile mannetjes die behoorlijk freaky zijn die dan het over kunnen nemen .quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Roemeni werd er, zeker in het eerste decennium, ook niet veel beter op na de dood van Caecescu.
De ene groep criminelen werd vervangen door een andere.
Zoals nu ook in Rusland dreigt/lijkt te gebeuren.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:22 schreef Hathor het volgende:
Dit hele gedoe doet me trouwens sterk denken aan het boek Icoon van Frederick Forsyth.
Daar is het zand van de dumptrucks dus naar toequote:
Jij gaat ook elke zondag naar de kerk dus wat dat betreft is je gedachte niet zo gekquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:24 schreef KingRoland het volgende:
waarom denk ik dat dit gewoon een groot toneelstuk is
Nja... ben niet echt onder de indruk van ze tot nu toe, of je moet van clusterfucks houden, dan welquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:09 schreef Nattekat het volgende:
Of het Kremlinleger is echt hopeloos incompetent.
Dat krijg je als er een dictatuur valt. Er is geen infrastructuur van bestuurders die niet besmet zijn. De nieuwe Bundeswehr bijvoorbeeld, bestond voor een groot deel uit oud-Wehrmachters.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Roemeni werd er, zeker in het eerste decennium, ook niet veel beter op na de dood van Caecescu.
De ene groep criminelen werd vervangen door een andere.
Zoals nu ook in Rusland dreigt/lijkt te gebeuren.
Eerder vroeg iemand hier: waarom laat Poetin geen jets opstijgen?quote:
Dit is natuurlijk de volgende crisis die we krijgen. Als die in Oekrane is opgelost heb je nog steeds dat totaal debiele land waar "we" iets mee moeten..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is inderdaad wel wat er gaat gebeuren met Rusland, misschien dondert het helemaal uit elkaar als veel van de provincies hun kans op onafhankelijkheid ruiken. Dan heb je als Putin dus precies het tegendeel bereikt van wat je wilde: herstel van de Sovjet Unie. De man zal het dan alleen zelf niet meer mee maken.
Dan praat je over het leger.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat krijg je als er een dictatuur valt. Er is geen infrastructuur van bestuurders die niet besmet zijn. De nieuwe Bundeswehr bestond voor een groot deel uit oude Wehrmachters.
Wedstrijdje wie zijn benen het wijdst kan houden en zich het breedst kan maken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:20 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Met ondertiteling. Fascinerend gesprek.
De oplossing ligt zo voor de hand, gewoon even zoeken of er nog iemand van de laatste tsaar zijn bloedlijn in leven is, en die dan in ere herstellen, net als in Icoon.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de volgende crisis die we krijgen. Als die in Oekrane is opgelost heb je nog steeds dat totaal debiele land waar "we" iets mee moeten..
Tik Tok army to the rescue.quote:
Er is heel veel aan de hand in Rusland (en nog steeds in Oekrane).quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:31 schreef Paul het volgende:
Kan iemand in jip en janneke taal uitleggen wat er aan de hand is en of dat Wagnerleger goed of slecht is?
Zou je kogel vangen voor je mattie?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:31 schreef Paul het volgende:
Kan iemand in jip en janneke taal uitleggen wat er aan de hand is en of dat Wagnerleger goed of slecht is?
Ik denk dat die wetteksten enigszins aan interpretatie onderhevig zijn. Cq daar zit subjectiviteit die afgewogen wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:19 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Juridisch is het geen moord omdat het militair strafrecht rechtvaardigingsgronden bevat.
Goed omdat hij tegen Russische leger vechtquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:31 schreef Paul het volgende:
Darth Vader en Keizer Palpatine hebben onderling ruzie gekregen en nu trekt Vader met zijn leger op om Palpatine van de troon te stoten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:31 schreef Paul het volgende:
Beter getraind en bewapend dan reguliere Rus leger, maar wel beperkt in getallen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:31 schreef Paul het volgende:
Kijk, de Tsjetsjenen.quote:
De video is geen 30 minuten, dus dat maakt het wat onbetrouwbaar.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:33 schreef slashdotter3 het volgende:
30 minuten lang, dat zijn honderden wagens
[ twitter ]
Ja, dat gaat meer richting dat het zeer goed voorbereid is door Wagner, zoiets zet je niet op na 1 dag. Dus ze hadden deze plannen al voordat hun kamp werd aangevallen door Rusland.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:33 schreef slashdotter3 het volgende:
30 minuten lang, dat zijn honderden wagens
[ twitter ]
Of allebei.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:09 schreef ETA het volgende:
Dus aan het einde van dit gebeuren is of Putin afgezet of Prigozjin dood.
Nja, je kan van de Perishodinges vinden wat je wil, maar ik geloof zo dat hij kloten ter grootte van de periferie van parijs heeft, dus nja..dan moet je wel hequote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wedstrijdje wie zijn benen het wijdst kan houden en zich het breedst kan maken.
Rostov, de stad die Wagner omgebouwd heeft tot fort. Dat kan nog leuk worden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Wagner vs Kadyrov in Rostov
[ twitter ]
En als palpatine wint wat gebeurt er dan? Palpatine is ook tegen oekraien toch, dus oekraine schiet hier niets meer op?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Darth Vader en Keizer Palpatine hebben onderling ruzie gekregen en nu trekt Vader met zijn leger op om Palpatine van de troon te stoten.
En nog gekker!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beter getraind en bewapend dan reguliere Rus leger, maar wel beperkt in getallen.
Haha dan rijden ze mooi fout want Wagner zit ik die colonne op 200km van Moskou nu.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij kan Oekrane beter de kat uit de boom kijken en waar mogelijk de eigen soldaten zo veel als mogelijk rust geven voor wat er nog komen gaat. De mijnen bij die kerncentrale weghalen zodra er een gaatje is, dat zou mijn prioriteit zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:52 schreef alopio het volgende:
Oekraine (de Rebellen) hebben voordeel bij gerommel in het Keizerrijk. Hoe meer het keizerlijke leger onderling vecht en niet tegen de Rebellen, hoe beter.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:35 schreef Paul het volgende:
[..]
En als palpatine wint wat gebeurt er dan? Palpatine is ook tegen oekraien toch, dus oekraine schiet hier niets meer op?
Die oorlog stoppen links of rechtsom is toch echt het enige wat een beeeetje reden geeft voor deze acties vanuit Wagner?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:34 schreef jeroen25 het volgende:
Terugtrekking uit Oekrane kun je dan ook legitimeren door de invasie als een fout van Putin te bestempelen.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:31 schreef Paul het volgende:
Ik verwacht dat wagner mochten ze slagen in hun opstand uiteindelijk nog harder te keer zou gaan in Oekrane.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die oorlog stoppen links of rechtsom is toch echt het enige wat een beeeetje reden geeft voor deze acties vanuit Wagner?
Poetin afzetten is wel een long-shot. Tot het suicidale toe.
Moeten ze wel de troepen weer weghalen uit Rusland, vooralsnog gaan de troepen de juiste kant op,quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik verwacht dat wagner mochten ze slagen in hun opstand uiteindelijk nog harder te keer zou gaan in Oekrane.
Het is beetje zoals soennieten en sjieten die elkaar de hersens inslaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:37 schreef Haags het volgende:
Ik ben niet voor Wagner, niet voor Putin en ook niet Kadyrov. Maar het feit dat ze elkaar afmaken maakt het toch wel erg grappig.
Jawel, jij bent voor Kadyrov, verkapte potenrammer dat je daar in je buggy gedrukt zit.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:37 schreef Haags het volgende:
Ik ben niet voor Wagner, niet voor Putin en ook niet Kadyrov. Maar het feit dat ze elkaar afmaken maakt het toch wel erg grappig.
Ze wachten nog welke Rus het geld de komende maand overmaakt.quote:
Nou nee. Ik zou namelijk huidige protestanten en katholieken bijvoorbeeld ook niet durven gelijk te stellen aan nazi's en stalinistenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:39 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het is beetje zoals soennieten en sjieten die elkaar de hersens inslaan.
Als ze klaar zijn met elkaar slachten, afmaken en land innemen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:39 schreef Ronald het volgende:
[..]
Die Kadyrovs hebben toch amper echt gevochten?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Rusland is al sinds mensenheugenis een zwijnenstal. Zo nu en dan kiezen ze keer ongeluk iemand als Gorbatsjov en dan lijkt het even goed te gaan, maar de ervaring leert dat Rusland uiteindelijk toch weer ten prooi valt aan dieven en moordenaars.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:39 schreef Toby56 het volgende:
Wat hoop ik dat de Russische bevolking eindelijk eens opstaat.
Zien ze dan (eindelijk) niet in dat die zak in het Kremlin, samen met zijn trawanten, hun land in een slagveld gaat veranderen?
Criminele Wagner-groepen, krankzinnige Tsjetsjenen, half-dronken Russische troepen... wat een zwijnenstal.
Of twee ploegjes drillrappers, maakt geen zak uit, zet hem op boys!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:39 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: je hebt een adder aan je borst gekoesterd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat moeten ze ook zeggen? Tja Vladje, wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in?
Waarschijnlijk liggen die nu allemaal laveloos in de hoek, omgeven door lege wodkaflessen en bergen sos.quote:
Goede vraag, misschien wil Prigozjin zelf ook gewoon wel de roverhoofdman van Rusland worden en paleizen bewonen en een jacht met twee dozijn maagden bezitten?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:40 schreef littlemindy het volgende:
Wanneer zou de Wagner groep tevreden zijn?
Wanneer de legerleiding is afgetreden?
Poetin is afgetreden?
Lijkt me niet dat ze staan te springen om een land te besturen.
Hooguit gebaat bij de macht hebben/zichzelf verrijken.
In een land met kernwapens vind ik dat een eng idee.
Alle middelen en mankracht dat hiermee verloren gaat kan niet meer ingezet in Oekrane dus dat is een grote plus.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:39 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Moeten ze wel de troepen weer weghalen uit Rusland, vooralsnog gaan de troepen de juiste kant op,
Is dit een soort Haiku?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:40 schreef littlemindy het volgende:
Wanneer zou de Wagner groep tevreden zijn?
Wanneer de legerleiding is afgetreden?
Poetin is afgetreden?
Lijkt me niet dat ze staan te springen om een land te besturen.
Hooguit gebaat bij de macht hebben/zichzelf verrijken.
In een land met kernwapens vind ik dat een eng idee.
En wie gaat die macht overnemen? Mensen zoals Medvedev en clown Prigozhin vinden sowieso dat Rusland al veel harder moest ingrijpen. En een totale chaos met gigantische vluchtelingen en een mo situatie naast onze deur is ook niet al te gunstig met alle wapens die zowel in Oekrane en Rusland voor het grijpen liggen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
Y?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik verwacht dat wagner mochten ze slagen in hun opstand uiteindelijk nog harder te keer zou gaan in Oekrane.
Ik weet het.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Rusland is al sinds mensenheugenis een zwijnenstal. Zo nu en dan kiezen ze keer ongeluk iemand als Gorbatsjov en dan lijkt het even goed te gaan, maar de ervaring leert dat Rusland uiteindelijk toch weer ten prooi valt aan dieven en moordenaars.
En lavendelquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk liggen die nu allemaal laveloos in de hoek, omgeven door lege wodkaflessen en bergen sos.
Zonder Poetin ziet het er voor de wannebe warlord slecht uitquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:43 schreef PzKpfw het volgende:
Waarom bemoeien die Tsjetsjenen zich er weer mee
Rusland overwin je niet 1-1 maar van binnenuit, als het idee sterk heerst dat dit zo niks is, en het hele leger zich tegen de leiding van het land keert... Ja dan wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:42 schreef Paul het volgende:
Dus het wagnergroepje vind Poetin stom en wil met hem oorlog en het wagnergroepje denkt groot genoeg te zijn om rusland over te nemen
En dan daarna
Omdat er vast nog wel iets te vermoorden of te verkrachten valt ergens.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:43 schreef PzKpfw het volgende:
Vind ik toch wel een mooi verhaal sinds die vikingtijd. Een bijzonder hard volk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik weet het.
Vorig jaar maart ofzo plaatste ik hier nog een link, maar ik ben hem kwijt, met een geschiedsvertelling over Rusland sinds Ivan de Verschrikkelijke.
Zijn (bij)naam zegt het al.
En de bevolking is grotendeels murw gemaakt/geraakt.
Deze is nog onzeker. Zag ook nog de verklaring dat Wagner een Russische helikopter uit de lucht geeft proberen te schieten en per ongelijk dat oliedepot heeft geraaktquote:
Slecht, koppensnellers en smidshamer-moordenaars. Net zo slecht als Poetins leger. Maar als twee valse honden vechten om een been, heeft het been even rust. Hopelijk decimeren ze elkaar.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:31 schreef Paul het volgende:
Ja daar gaat Rusland niet zijn high profiel mensen op loslaten, daarvoor zoeken ze nog wat tandeloze verkrachters die dat zaakje opknappen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:45 schreef phpmystyle het volgende:
Gaat het Russische leger ook nog wat doen of wordt het Wagner against Kadyrov/Tjetjenen?
Omdat Kadyrov zijn macht en rijkdom puur en alleen aan Putin's steun dankt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:43 schreef PzKpfw het volgende:
Alsof Poetin groot genoeg isquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:42 schreef Paul het volgende:
Dus het wagnergroepje vind Poetin stom en wil met hem oorlog en het wagnergroepje denkt groot genoeg te zijn om rusland over te nemen
En dan daarna
Waarom? We hebben geen idee hoeveel rijke vriendjes van Putin zijn overgelopen? We hebben nog geen idee wat het Russische volk gaat doen... We hebben nog geen idee hoeveel militairen bereid zijn om over te lopen naar Wagner..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die oorlog stoppen links of rechtsom is toch echt het enige wat een beeeetje reden geeft voor deze acties vanuit Wagner?
Poetin afzetten is wel een long-shot. Tot het suicidale toe.
Omdat kadirovs meester Putin bedreigd wordt. Putin geeft orders en kadirov gehoorzaamt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:43 schreef PzKpfw het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Rusland is al sinds mensenheugenis een zwijnenstal. Zo nu en dan kiezen ze keer ongeluk iemand als Gorbatsjov en dan lijkt het even goed te gaan, maar de ervaring leert dat Rusland uiteindelijk toch weer ten prooi valt aan dieven en moordenaars.
Hebbes!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik weet het.
Vorig jaar maart ofzo plaatste ik hier nog een link, maar ik ben hem kwijt, met een geschiedsvertelling over Rusland sinds Ivan de Verschrikkelijke.
Zijn (bij)naam zegt het al.
En de bevolking is grotendeels murw gemaakt/geraakt.
Bizar hoe de burgers eromheen staan alsof het niks is.... en straks maar gillen en rennen....quote:
Hahaha nee hahaha waarschijnlijk is hij direct of indirect door Poetin zelf betaaldquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:45 schreef BeriBeri het volgende:
Die gast is gewoon betaald door de CIA om een coup te plegen
Ze zijn lekker een roadtrip aan het doen. Het Kremlin bouwt een verdedigingslinie dichter bij Moskou.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:47 schreef BlackLining het volgende:
Er gebeurd even niet zoveel heb ik het idee. Da's fijn, kan ik ook nog wat nuttigs doen vandaag
Wel bijzonder hun loyaliteit aan Putin gezien wat er niet zo lang geleden in Tsjetsjeni is gebeurd...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:43 schreef PzKpfw het volgende:
Het lijkt toch ook niet per se spontaan? Ik ga er vanuit dat niemand denkt dat Prigozhin en z'n maten dit gisteravond even bedacht hebbenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:30 schreef ETA het volgende:
Geruchten dat dit niet zo spontaan is als het lijkt, dat het al tijdje in de planning stond bij Wagner. Klinkt opzich plausibel, je verzamelt niet eventjes zo'n konvooi en trekt dan Rusland in. En ze hebben waarschijnlijk wel flink gelobbyed in Rusland om te checken wie ze uit de top konden meekrijgen.
Als dit waar zou zijn, dan is de aanval van Rusland op Wagner in Oekraine mogelijk een false flag van Wagner, puur als kickoff voor de inval in Rusland.
Dat gevoel krijg ik wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja daar gaat Rusland niet zijn high profiel mensen op loslaten, daarvoor zoeken ze nog wat tandeloze verkrachters die dat zaakje opknappen.
Kritiek van Prigozhin is ook niet van gisteren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het lijkt toch ook niet per se spontaan? Ik ga er vanuit dat niemand denkt dat Prigozhin en z'n maten dit gisteravond even bedacht hebben
Ik denk niet dat Russische vluchtelingen veel kans maken om in Europa opgevangen te worden, dat accepteert de Europese bevolking nooit. En bovendien zullen ze eerst door Polen moeten en ik heb zo'n vermoeden dat Polen ze niet zingend "welkom in mijn land" gaan verwelkomen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
En wie gaat die macht overnemen? Mensen zoals Medvedev en clown Prigozhin vinden sowieso dat Rusland al veel harder moest ingrijpen. En een totale chaos met gigantische vluchtelingen en een mo situatie naast onze deur is ook niet al te gunstig met alle wapens die zowel in Oekrane en Rusland voor het grijpen liggen.
Maar goed de situatie is toch al compleet gescaleerd.
De EU kennende laten ze alles binnen. Nee, daar heb ik geen vertouwen in.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Russische vluchtelingen veel kans maken om in Europa opgevangen te worden, dat accepteert de Europese bevolking nooit. En bovendien zullen ze eerst door Polen moeten en ik heb zo'n vermoeden dat Polen ze niet zingend "welkom in mijn land" gaan verwelkomen.
De Russen hebben wind gezaaid en mogen nu zelf storm oogsten...
Idd we weten allemaal dat de echt getrainde mannen en special opps in Rusland bespaart blijven van de echte gevechten aan het front.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik wel.
Maar wel tricky allemaal van Poetin. Straks gaat Kadyrov (of delen van) ook nog collaboreren met de Wagner, heb je een nog groter probleem.
Je weet gewoon niet wat voor sentiment leeft onder die hersenloze (of tandenloze) tokkies in die legers.
naja ik ben een tikje flabbergasted, het lijkt mij niet zo gemakkelijk om een coup te plegen tenzij het Russische leger zelf het er helemaal mee eens is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Waarom? We hebben geen idee hoeveel rijke vriendjes van Putin zijn overgelopen? We hebben nog geen idee wat het Russische volk gaat doen... We hebben nog geen idee hoeveel militairen bereid zijn om over te lopen naar Wagner..
Kan allemaal wel eens helemaal verkeerd aflopen voor Putler...
Hahahaquote:
Alleen het Kadyrov kliekje.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel bijzonder hun loyaliteit aan Putin gezien wat er niet zo lang geleden in Tsjetsjeni is gebeurd...
Moet geen Russen hier.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
De EU kennende laten ze alles binnen. Nee, daar heb ik geen vertouwen in.
nee daar zijn we in europa goed klaar meequote:
Wie betaalt, bepaalt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel bijzonder hun loyaliteit aan Putin gezien wat er niet zo lang geleden in Tsjetsjeni is gebeurd...
Wat een haat.quote:
eens.quote:
Wat waren de uitkomsten van die evaluatie? Op welke punten konden nog verbeteringen of kostenbesparingen aangebracht worden?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind ik toch wel een mooi verhaal sinds die vikingtijd. Een bijzonder hard volk.
Maar wel raar dat die gasten zijn blijven hangen terwijl Scandinavi bijvoorbeeld prima gevalueerd is.
Die gast was het al maanden oneens met het beleid van de Russische legerleiding en vroeg continu om meer munitie. Hij werd steeds lastiger, ook met zijn filmpjes met alle gedode soldaten, iets wat Poetin en de Russische legerleiding liever uit zicht wilden houden. Toen kwam daar de eis dat vr 1 juli alle Wagnerites moesten intekenen bij het Russische leger, zodat zijn manschappen, die hij persoonlijk uit gevangenissen bij elkaar had geschraapt, onder bevel van de door hem gehate Russische legerleiding zouden komen te vallen. Geen leger meer, geen macht meer.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:45 schreef BeriBeri het volgende:
Die gast is gewoon betaald door de CIA om een coup te plegen
Straks hebben ze een significante groep in je land moet de nieuwe dictator zogenaamd de Russen redden.quote:
Ik denk dat gemiddelde Rus echt niet zo kwaad is, deze hele oorlog voelt een beetje alsof NL Belgi binnenvalt. Haten die soldaten elkaar echt denk je? Of is het een grote triestigheid.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
eens.
Opvang in de regio. Ga maar naar Wit Rusland en Kazachstan enzo.
Of Siberi. Als n land de ruimte heeft is het Rusland wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
eens.
Sluit ze in dat geval maar in werkkampen op ofzo.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
De EU kennende laten ze alles binnen. Nee, daar heb ik geen vertouwen in.
Die gast plaatste al eerder wat dingen die een groot fake nieuws gehalte hadden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:55 schreef Breekfast het volgende:
Deze gast op twitter hoeven we niet meer serieus te nemen:
[ twitter ]
Als Nederland Belgi binnenvalt, steden bombadeert, burgers vermoordt en verkracht, denk ik dat dat toch wel wat haat kweekt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat gemiddelde Rus echt niet zo kwaad is, deze hele oorlog voelt een beetje alsof NL Belgi binnenvalt. Haten die soldaten elkaar echt denk je? Of is het een grote triestigheid.
Begin maar met lopen/vluchten richting Vladivostok.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
eens.
Ik heb medelijden met die soldaten. Rus en Oekraine.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Nederland Belgi binnenvalt, steden bombadeert, burgers vermoord en verkracht, denk ik dat dat toch wel wat haat kweekt.
Men zegt in deze reeks inderdaad al lange tijd dat hij niet betrouwbaar is; toch blijft hij maar voorbij komenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Die gast plaatste al eerder wat dingen die een groot fake nieuws gehalte hadden.
Ik durf niet meer te zeggen hoeveel procent van het Russische leger nog niet is ingezet, maar heb het gevoel dat reeds 80% ingezet is. En die andere 20% zijn inderdaad de stedelingen die hier wat minder zin in hebben.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Idd we weten allemaal dat de echt getrainde mannen en special opps in Rusland bespaart blijven van de echte gevechten aan het front.
Dat wordt telkens gedaan door huurlingen of net gemobiliseerde arme sloebers.
Dat is ook de reden dat die oorlog nog verkocht kan worden in de grote steden.
Mischien is juist dat dan wel een ommekeer nu.
Ik was ook verbaasd toen ik vanmorgen het nieuws las.. Maar ook weer niet, we hadden natuurlijk al die speldenprikjes gezien van dat vrijheidsleger..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
naja ik ben een tikje flabbergasted, het lijkt mij niet zo gemakkelijk om een coup te plegen tenzij het Russische leger zelf het er helemaal mee eens is.
Hypocrietquote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met die soldaten. Rus en Oekraine.
Mjinen ruimen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:00 schreef capricia het volgende:
Maar ik ben er wel voor dat die Russen straks verplicht Oekrane moeten helpen opbouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |