SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Als CNN bevestigd zal ik ook erkennenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:32 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Jij hebt een beetje moeite met nieuwe situaties accepteren volgens mij.
Je hebt bij de groente afdeling van die zelfpopkorrels. Doe die. En daar dan 5 zakken van.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:27 schreef Bensel het volgende:
hmm.. voor mijn dagelijkse boodschappen maar even popcorn toevoegen
Dit is echt geweldig.quote:
CNN zal morgen wel komen met het bericht.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als CNN bevestigd zal ik ook erkennen
https://edition.cnn.com/e(...)-06-24-23/index.htmlquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
CNN zal morgen wel komen met het bericht.
Sabotage om refueling te bemoeilijken?quote:
Vanochtend, in zijn nogal korte speech, was Poetin overduidelijk boos en gespannen.quote:
Ik weet niet of Wagner perse van mening verschilt met Poetin op dit gebied, maar goed.quote:
Dan maar Rusland plunderen. Wat iemand al zei: dat krijg je als je huurlingen niet goed bevoorraad en beloond. De situatie is uitzichtloos en Rusland zelf staat behoorlijk op instorten.quote:
Ga jij nu ook ff twijfel zaaien?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:39 schreef UitStraling het volgende:
Wel vaag, zo'n opmars kost weken zo niet maanden om voor te bereiden en dat vanuit een verdedigende loopgravenpositie onder het oog van het reguliere Russische leger.
Poetin kent geen rechts of links die kent alleen Poetin , net als Hitlerquote:
poetin stopt niks, hij is nog maar net begonnenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:22 schreef Jojoke het volgende:
Dit landverrraad is misschien wel een goede gelegenheid voor Poetin om de oorlog in Oekraïne te stoppen. Hij kan Wagner dan alle schuld geven.
Lijkt wel alsof het onderdeel was van de pauze.quote:
Ik vraag me slechts af wat de rol van het Russische leger in Oekraïne is, die lijken wel de rode loper te hebben uitgerold.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ga jij nu ook ff twijfel zaaien?
Wat wil je nou?
Misschien een wilde gok van die Prigozhin? Een verrassingselement uitbuiten en hopen op totale paniek en ineenstorting?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:39 schreef UitStraling het volgende:
Wel vaag, zo'n opmars kost weken zo niet maanden om voor te bereiden en dat vanuit een verdedigende loopgravenpositie onder het oog van het reguliere Russische leger.
ik denkdat Ruzzia in 10 landjes uiteen valt, iedere oligarch krijgt een eigen land en Prigozin ook en kadyrov ookquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan maar Rusland plunderen. Wat iemand al zei: dat krijg je als je huurlingen niet goed bevoorraad en beloond. De situatie is uitzichtloos en Rusland zelf staat behoorlijk op instorten.
Lol, geruststellende gedachte als Pro Poetin Rus.quote:
die gaan terug denk ik , de vlam is eruitquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vraag me slechts af wat de rol van het Russische leger in Oekraïne is, die lijken wel de rode loper te hebben uitgerold.
Alles hangt af van de reactie van het Russische leger.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Misschien een wilde gok van die Prigozhin? Een verrassingselement uitbuiten en hopen op totale paniek en ineenstorting?
Hoe lang nog voor Poetin zijn bunker uit wordt gesleurd?quote:
Echt gebrand heeft die vlam eigenlijk nooit.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die gaan terug denk ik , de vlam is eruit
Ja daar hoopt hij natuurlijk op maar je krijgt niet zomaar in korte tijd een compleet huurlingenleger de weg op.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Misschien een wilde gok van die Prigozhin? Een verrassingselement uitbuiten en hopen op totale paniek en ineenstorting?
Tot nu toe lijken groten delen de kant van Wagner te kiezen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vraag me slechts af wat de rol van het Russische leger in Oekraïne is, die lijken wel de rode loper te hebben uitgerold.
Nogmaals: de vraag is of hij serieus wordt tegengehouden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja daar hoopt hij natuurlijk op maar je krijgt niet zomaar in korte tijd een compleet huurlingenleger de weg op.
Gaan ze nu al hun eigen infrastructuur slopen?quote:
Kleinigheidje houd je tochquote:
Geweldig, het 'echte' nieuws op social media.quote:
Draait ook wel volledig om als het zaakje in elkaar stort.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:43 schreef BlackLining het volgende:
Die enge Kadyrov staat nog wel achter Putin schijnbaar.
Je kan veel zeggen, maar ze discrimineren niet op afkomst daar. Russische burgers of niet, dood gaan ze.quote:
Dan is hijzelf waarschijnlijk ook aan vervanging toe.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Draait ook wel volledig om als het zaakje in elkaar stort.
Ze hoeven helemaal niet naar Moskou. Als ze voronez innemen zijn ze al een heel eind op weg om het leger van Ru in UA af te sluiten van het moederland. Dan is het klaar.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:41 schreef Jojoke het volgende:
Ze gaan wel best snel. Als ze zo doorgaan dan staan ze vanavond voor de poorten van Moskou.
Ja strategisch is het Russische leger behoorlijk de pas af gesneden nu.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hoeven helemaal niet naar Moskou. Als ze voronez innemen zijn ze al een heel eind op weg om het leger van Ru in UA af te sluiten van het moederland. Dan is het klaar.
Dat kon nog best eens meevallenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:07 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat is denk ik het probleem , dat Poetin een idioot is , daar zijn we het allemaal wel overeens.
Maar wat krijg je er voor terug ?
Natuurlijk, die man is helemaal niks zonder Poetin. Ik verwacht dat als Poetin valt, hij één van de eerste is die de keel doorgesneden wordt door de eigen bevolking.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:43 schreef BlackLining het volgende:
Die enge Kadyrov staat nog wel achter Putin schijnbaar.
Zijn paranoia zal wel pieken nu ja. En niet zonder reden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:49 schreef TLC het volgende:
Zou putler stiekem al 7 kleuren stront scheiten ?
Die zit allang in zijn rukbunkerquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:49 schreef TLC het volgende:
Hij zal het privevliegtuig wel klaar hebben staanquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:49 schreef TLC het volgende:
't Is toch ook wat. Moeten ze straks rechtsomkeert maken om te zorgen dat ze Rusland nog in kunnen. Misschien kan het Oekraïense leger ze wel een zetje gevenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja strategisch is het Russische leger behoorlijk de pas af gesneden nu.
Neerhalen mag ook wel :-) denk dat er weinig mensen zijn die er verdriet van hebbenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij zal het privevliegtuig wel klaar hebben staan
ik hoop dat ze die tot landen dwingen
Laat iedereen maar denken dat je naar Moskou gaat. Om vervolgens het reguliere leger in een omsingeling te dwingen. Prima tactiek wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja strategisch is het Russische leger behoorlijk de pas af gesneden nu.
De meeste Tsjetsjenen kunnen zijn bloed ook wel drinken, als zijn beschermheer Poetin er niet meer is, zou hij ook wel eens een strop om zijn nek kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan is hijzelf waarschijnlijk ook aan vervanging toe.
Die zit zich enkel af te vragen hoe dit kan…quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zijn paranoia zal wel pieken nu ja. En niet zonder reden.
Ik vraag me af of ze ook rekening hebben gehouden met opgeblazen bruggen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze rijden om de stad heen zodat ze sneller bij Moscow zijn. Hoe snel nu alles gaat maakt het duidelijk dat ze dit lang vantevoren hebben voorbereid
It is being reported that some of the Wagner mercenaries have bypassed Voronezh and are heading towards Moscow.
[ afbeelding ]
#nietmijnoorlog vriendquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef xminator het volgende:
Maar maakt iedereen zich weer klaar voor prijsverhogingen hier in NL?
Ik ga zo nog even tanken jaquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef xminator het volgende:
Alleen als ook het gewone leger zich of aansluit, of gewoon toekijkt. Tot nu toe lijkt het daar wel op.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef RAVW het volgende:
Hoe groot is die Wagner Group eigenlijk ?
want hebben ze de kracht om door te gaan naar het rooie plein?
Het Rusbotfront stort als eerste in.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ga jij nu ook ff twijfel zaaien?
Wat wil je nou?
Hoezo?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef xminator het volgende:
Schattingen lopen wat uiteen tussen de 20 en 50k. Maar dat Rostov bijvoorbeeld was ook een logistiek knooppunt. De kans dat daar het nodige aan spulletjes in handen van Prigo en co is gevallen is niet helemaal nihil.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef RAVW het volgende:
2e leger in Rusland jaquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:56 schreef plesner het volgende:
En dit moet dan het land met het 2e sterkste leger ter wereld voorstellen, wat een grap
Ik denk dat Napoleon en Hitler vandaag de dag ook gewoon gewonnen hadden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Inname van Moskou
Napoleon
Hitler
De kok van putin
Denk t ook.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk dat Napoleon en Hitler vandaag de dag ook gewoon gewonnen hadden.
In elk geval zijn ze goed bewapend en hebben ze jarenlange echte oorlogservaring. Denk dat de Russian National Guard en Rosvargardia geen kans tegen ze maken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef RAVW het volgende:
De Golden Horde hebben het in een verder verleden toch ook wel een paar keer tot de grond toe platgebrand.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Inname van Moskou
Napoleon
Hitler
De kok van putin
Hitler had er onmiddelijk 10 atoombommen op geflikkerd, Poetin is maar een schijt neus , die heeft teveel kinderenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk dat Napoleon en Hitler vandaag de dag ook gewoon gewonnen hadden.
Als het leger gaat mobiliseren hebben ze geen enkele schijn van kans. Dit kan alleen slagen als een Gerasimov ofzo zich tegen Poetin keert.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef RAVW het volgende:
Götterdämmerung.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:58 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik denk dat de romanticus in Hitler tot tranen geroerd zou zijn bij de gedachte dat Wagner alsnog Moskou zou innemen.
andere hoeken:quote:
De WAGner groep schijnen meedogeloze rotzakken te zijn , die zuigen je oog eruit en slikken hem doorquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
In elk geval zijn ze goed bewapend en hebben ze jarenlange echte oorlogservaring. Denk dat de Russian National Guard en Rosvargardia geen kans tegen ze maken.
Geruchten gaan dat het Zelensky zelf is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De kernvraag is nu: wie bestuurt die heli.
Voor m'n gevoel heb ik die video ~12 maanden terug al eens gezien.quote:
Ja, deze was al eerder geplaatst.quote:
Maar dat met die auto was in Baku, ooit.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen, maar ze discrimineren niet op afkomst daar. Russische burgers of niet, dood gaan ze.
Zou Russische leger juist voor willen zorgen dat Wagner brandstof op raakt of andersom ja...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bolsjewieken waren er ook goed in maar waren natuurlijk wel “locals”quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Inname van Moskou
Napoleon
Hitler
De kok van putin
Zijn ook veel gevangenen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De WAGner groep schijnen meedogeloze rotzakken te zijn , die zuigen je oog eruit en slikken hem door
FUBAR?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Is er eigenlijk een militaire term voor de situatie dat je front zich tegen je keert, waardoor je als land ten eerste zelf tegen je eigen mensen vecht, en ten tweede ook gewoon fysiek niet meer bij je oorspronkelijke front kunt komen?
Ben benieuwd of Oekraïne vandaag nog iets gaat doen. De chaos is nu wel compleet natuurlijk.
Ah, dan zal het toch nieuw beeld zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
andere hoeken:
https://t.me/typicalvoronezh/11668
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1672543763573424130
Dat denk ik ook , die gewone soldaten balen ook van de enorme corruptie in het leger waardoor ze geen vreten , munitie en gene wodka krijgenquote:
Opgeblazen door Poetin-loyalisten om de opmars van Wagner te vertragen?quote:
Napoleon nam natuurlijk wel Moskou in hequote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Inname van Moskou
Napoleon
Hitler
De kok van putin
Bill Gates is een visionair met het opkopen van al dat landbouwgrondquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:00 schreef Red_85 het volgende:
Hoe zullen de wereldwijde geheime diensten hier naar kijken?
De maisprijzen zullen wel hard aan het stijgen zijn....
Ik neem aan de Russische luchtmacht?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die "grap" gijzelt echter al meer dan een eeuw lang de Europese bevolking met zijn oorlogszucht, imperialisme en barbaarsheid.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:48 schreef Scrummie het volgende:
Rusland is echt de grootste grap van de laatste 50 jaar
Zijn wel veel filmpjes van dat depot in de fik nu, dus dat is zeker wel echtquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor m'n gevoel heb ik die video ~12 maanden terug al eens gezien.
Maar mss lijkt het op een andere...
.Best kans dat er komende week hele legeronderdelen huiswaarts kerenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Is er eigenlijk een militaire term voor de situatie dat je front zich tegen je keert, waardoor je als land ten eerste zelf tegen je eigen mensen vecht, en ten tweede ook gewoon fysiek niet meer bij je oorspronkelijke front kunt komen?
Ben benieuwd of Oekraïne vandaag nog iets gaat doen. De chaos is nu wel compleet natuurlijk.
stront aan de knikkerquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Het is o.a. een kind.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:01 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Heel mooi juist, laat die Russen maar eens voelen wat ze een ander ook aandoen.
He dat kan niet he wodka afpakken , ja dan heb je oorlog :-)quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik ook , die gewone soldaten balen ook van de enorme corruptie in het leger waardoor ze geen vreten , munitie en gene wodka krijgen
Ja, zag het ook. Er zijn zoveel depots gesneuveld het laatste jaar en explosies lijken op elkaarquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn wel veel filmpjes van dat depot in de fik nu, dus dat is zeker wel echt
FUBAR komt wel in de buurt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Het is een bende gewetenloze criminelen.quote:
Speciale operatie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:02 schreef hollandia02 het volgende:
Wagner ontkent de poging tot een staatsgreep, terwijl die net een stad ingenomen heeft en onderweg is naar Moskou, maar goed.
FUBAR heet dat volgens mij.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Hier moet je niet blij mee zijn natuurlijk. Maar even 1 ding, met putin valt niet te praten en na dat statement van prigozhin over ukraine gisteravond, valt er misschien op dat vlak wel wat te winnen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De WAGner groep schijnen meedogeloze rotzakken te zijn , die zuigen je oog eruit en slikken hem door
Als Oekraïne slim is, vergroten ze de chaos.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Ik hoor een kind huilen in een oorlog, daar is niks moois aan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:01 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Heel mooi juist, laat die Russen maar eens voelen wat ze een ander ook aandoen.
Die term is voor meer te gebruiken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
FUBAR heet dat volgens mij.
edit: al genoemd, pff topique gaat zo snel
Beter wordt die kist gewoon door de Russische luchtmacht uit de lucht geschoten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij zal het privevliegtuig wel klaar hebben staan
ik hoop dat ze die tot landen dwingen
jij denkt dat ze in Rusland nu eerlijke verkiezingen gaan houden ??quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is een bende gewetenloze criminelen.
Daarom zit ik hier niet te juichen.
Poetin eruit: yes.
Prigozjin erin: no thanks.
Hooguit kan het leiden tot een terugtrekking van de Russische legers uit Oekraïne. Dat is natuurlijk prachtig nieuws voor de Oekraïners. (Tenzij Prigozjin toch nog nare plannen heeft met dat land.)
Dat zou ook een reden kunnen zijn dat hij claimde te weinig ammo te hebben.quote:
Ze hebben geen operationele pauze.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:04 schreef capricia het volgende:
Heb zo het gevoel dat een aantal Oekraïnse leiders dit al wel wisten. Met hun operationele pauze.
Ik moet echt mijn uiterste best doen om daar helemaal voor te kunnen gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[...]
Voorlopig is het 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'.
Daar lijkt het wel op die hebben egwoon even rust gecreeert, vond het zelf ook al erg verdacht dat het zo rustig was.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:04 schreef capricia het volgende:
Heb zo het gevoel dat een aantal Oekraïnse leiders dit al wel wisten. Met hun operationele pauze.
Ik denk dat we wel gaan meemaken dat deze term gemunt gaat worden .quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Dan kan je toch veel makkelijker verdedigen...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Met zoveel wegen om bij Moscow te komen, hoeveel zin heeft het dan nog om die 3 bruggen op te blazen?
Dat betekent enkel dat ze een andere route moeten nemen en een half uurtje ofzo langer onderweg zijn.
[ afbeelding ]
Ze zijn nog wel een tijdje onderweg hoor, het is geen Nederland, waar je vrijwel overal bent in 2 uur.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Met zoveel wegen om bij Moscow te komen, hoeveel zin heeft het dan nog om die 3 bruggen op te blazen?
Dat betekent enkel dat ze een andere route moeten nemen en een half uurtje ofzo langer onderweg zijn.
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook ja. Die krijgen hun intel van de NATO, en het lijkt me dat die dit wel hebben zien aankomen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:04 schreef capricia het volgende:
Ja blokkeren en mijnen is vooral om te zorgen dat je de vijand kan sturen waar je heen wilt, niet zozeer om ze te stoppen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:07 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan kan je toch veel makkelijker verdedigen...
Oekraïne is nu nog even druk met popcorn eten. En geef ze eens ongelijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik steun Prigozhin niet maar het is voor Oekraïne op dit moment mss wel de beste kans om een sneller einde aan de oorlog te maken.
Ik steun elke kracht die er voor zorgt dat UA zsm weer controle over zn grondgebied heeft. Als circus Prigozin daar voor moet oprukken naar Moskou dan is dat maar zo.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik steun Prigozhin niet maar het is voor Oekraïne op dit moment mss wel de beste kans om een sneller einde aan de oorlog te maken.
Als je vijand een fout maakt dan moet je je daar inderdaad niet mee gaan bemoeien.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oekraïne is nu nog even druk met popcorn eten. En geef ze eens ongelijk.
Denk het ook, Wagner is al 2 maanden lang ammo aan het opsparen was en we mogen er vanuit gaan dat ze geinfiltreerd zijn door Westerse inlichtingendiensten...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:04 schreef capricia het volgende:
How do you like your scrammbled eggs?quote:
Ik denk dat Rainbow Dash jaloers zou zijn op die mooie regenboogquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:49 schreef TLC het volgende:
Maar als prigohjin snel deze slag wint is dat alleen maar nadelig voor Oekraïne. Hij is veel feller en waarschijnlijk effectiever dan poetin.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik steun elke kracht die er voor zorgt dat UA zsm weer controle over zn grondgebied heeft. Als circus Prigozin daar voor moet oprukken naar Moskou dan is dat maar zo.
Ook al zouden ze qua mankracht en materieel inderdaad het "tweede leger van de wereld" hebben, het is en blijft een totalitaire staat met een armoedige en onderdrukte - en dus ontevreden - bevolking. Wanneer een oorlog niet naar tevredenheid verloopt liggen altijd interne oproeren, opstanden en staatsgrepen op de loer.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:56 schreef plesner het volgende:
En dit moet dan het land met het 2e sterkste leger ter wereld voorstellen, wat een grap
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
Niet als je voldoende rust neemt en af en toe afwisseltquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Heph844 het volgende:
Nu 8 uur lang in een rijtje naar Moskou rijden is toch gewoon een zelfmoordmissie?
Lijkt me verzonnen idd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zie dit nergens anders toch? Putin gevlucht en 80 km? Onzin?
Ik lag me kapot als dat hele konvooi van ze straks twee weken lang vast zit in de modder aan de poorten van Moskouquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Heph844 het volgende:
Nu 8 uur lang in een rijtje naar Moskou rijden is toch gewoon een zelfmoordmissie?
Ja, de wegen zijn wel gevaarlijk met die losliggende putdeksels, dronken Russen, enzo.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Heph844 het volgende:
Dan zouden ze nu al bij Novomoskovsk moeten zijn. Dat is 3 uur rijden van Voronez.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
lijkt me ook een type die het niet bij Oekraine zal laten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar als prigohjin snel deze slag wint is dat alleen maar nadelig voor Oekraïne. Hij is veel feller en waarschijnlijk effectiever dan poetin.
Mobilisatie van leger is wel vaker een probleem geweest van de russen, zeker als het geen winter is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Heph844 het volgende:
Klein-Ruslandquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd naar welk land Prighozin gaat vluchten na dit alles.
De Wagner Republiekquote:
Dit gaat echt niet zonder slag en stoot gebeuren, en hoe veel zou er nog over blijven van beide legers na zo'n slag?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar als prigohjin snel deze slag wint is dat alleen maar nadelig voor Oekraïne. Hij is veel feller en waarschijnlijk effectiever dan poetin.
Ik moet nog maar zien of ie dit überhaupt gaat overleven.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd naar welk land Prighozin gaat vluchten na dit alles.
Het kan een fiasco worden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Het lijkt me redelijk kansloos van prigozin toch, zelfs als al je Wagner troepen meedoenzl, wat wil je bereiken?
Ik krijg hetzelfde gevoel als toen de Taliban opstoomde naar Kabul. Van 'weinig aan de hand' naar 'oh shit!'quote:
Machtswisseling.. als het Russische leger (grotendeels) zijn kant kiest is het niet zo kansloos.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Het lijkt me redelijk kansloos van prigozin toch, zelfs als al je Wagner troepen meedoenzl, wat wil je bereiken?
Prighozin is zeker niet dom. Hij doet dit echt niet als hij niet een goed plan heeft. Denk dat er wel meer achter de schermen aan de hand is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Het kan ook een afleidingmanoevre zijn idd, idereen gefocussed of Wagner, en dan vanavond een offenzief wanuit W-ru oid.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Hij is voor geen cent te vertrouwen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef KingRoland het volgende:
[..]
lijkt me ook een type die het niet bij Oekraine zal laten.
niet we, dat doen ze zelf maarquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:17 schreef RAVW het volgende:
Zal mooi zijn als ze vanavond nog het rode plein bezetten en dat er een met het hoofd van Putin naar buiten komt.
Kunnen we eindelijk eens beginnen aan de opbouw van alles
Dat laatste zal pas kunnen als er daarna nog vele hoofden volgen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:17 schreef RAVW het volgende:
Zal mooi zijn als ze vanavond nog het rode plein bezetten en dat er een met het hoofd van Putin naar buiten komt.
Putin is allang weg gevlucht.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:17 schreef RAVW het volgende:
Dat is wel rap gegaan, ik las 1000km en toen 500km en nu al 80kmquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom??quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Perrin het volgende:
Het Poolse leger inmiddels ook in staat van opperste paraatheid.
[ twitter ]
Waarom zou het niet kunnen? Het Russische leger zit nu vast in Ukraine.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef PzKpfw het volgende:
Ach geloof maar niet dat zo'n mafklapper met 25k man in staat is om het Russische regime omver te werpen. Die heeft zijn eigen doodvonnis getekend. Of het is een grote act om iedereen om de tuin te leiden wat betreft Oekraïne.
Ze staan nu op het rode plein.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is wel rap gegaan, ik las 1000km en toen 500km en nu al 80km
Zijn ze met straaljager?
Misschien met een bolide met Nikita Mazepin aan het stuur?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zijn ze met straaljager?
Je begrijpt het volgens mij niet. Er zijn ook mensen die er klaar mee zijn en dus wagner groep steunen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef PzKpfw het volgende:
Ach geloof maar niet dat zo'n mafklapper met 25k man in staat is om het Russische regime omver te werpen. Die heeft zijn eigen doodvonnis getekend. Of het is een grote act om iedereen om de tuin te leiden wat betreft Oekraïne.
Die gaan straks ook even helpen , omdat ze aan gevallen zijn door de Russen.quote:
Die kunnen niets doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik kijk overigens ook reikhalzend uit naar de reactie van China op deze ontwikkeling
Historisch gerommel bij de buren? Dunno.quote:
Omdat een naburige kernmacht balanceert op de rand van een speciale militaire burgeroperatie.quote:
Ja dat wordt geopolitiek erg interessant.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik kijk overigens ook reikhalzend uit naar de reactie van China op deze ontwikkeling
Als Rusland zijn troepen uit Oekraïne wilt halen, dan is het wel gemakkelijker gebieden terugveroveren voor Oekraïne in ieder geval.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
die lachen zich de ballen uit hun broekquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
Damn dan gaan de wodkaprijzen weer omhoog.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef Toby56 het volgende:
BREAKING NEWS: JELTSIN IS HERREZEN EN IS ZOJUIST MET EEN TANK HET DAK VAN HET KREMLIN OPGEREDEN.
Bron: watkanhetmechotverschelen.net
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zijn ze met straaljager?
Dat klopt. Maar tot nu toe staan ze min of meer achter Putin. Ben benieuwd welke lijn ze gaan aanhouden.quote:
Maar eerst een weekend vrij drinken voor de hele wereld.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Damn dan gaan de wodkaprijzen weer omhoog.
Komt de oorlog toch nog thuis.quote:
Die hebben straks ook een noordkustquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
kan, maar wel mooi dat ze dan echte explosieven gebruiken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:24 schreef KingRoland het volgende:
waarom denk ik dat dit gewoon een groot toneelstuk is
Omdat je teveel voetbal kijkt?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:24 schreef KingRoland het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dit is een interne Russische kwestie."quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
Een "Prighozin" doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Als je kijkt wat hij de afgelopen maanden allemaal heeft lopen zeggen over Putin en co, zonder consequenties, dan kan dat eigenlijk alleen maar als hij steun heeft van wat belangrijke figuren achter de schermen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:39 schreef UitStraling het volgende:
Mooi toneelstuk om de algehele mobilisatie aan te kondigenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:24 schreef KingRoland het volgende:
Het is te hopen dat de Oekraïners optimaal van de Russische chaos weten te profiteren en nog veel meer militaire infrastructuur en depots weten te vernietigen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:17 schreef mcmlxiv het volgende:
Het grote korte termijn voordeel Oekraïne is dat de bevoorrading van de Russische troepen in Oekraïne hiermee, waarschijnlijk wel voor weken, volledig ontregelt is. Ook wanneer Wagner verliest zal het herstellen van de aanvoerlijnen tijd kosten en daarmee de Oekraïners kansen geven.
maar als hij echt steun heeft vind ik deze manier wel erg bijzonder. Een paleiscoup zou dan veel minder pijn doen dan deze openlijke confrontatiequote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je kijkt wat hij de afgelopen maanden allemaal heeft lopen zeggen over Putin en co, zonder consequenties, dan kan dat eigenlijk alleen maar als hij steun heeft van wat belangrijke figuren achter de schermen.
Hij zal dat zelf alleen maar kunnen bevelen, niet zelf willen uitvoeren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef Akathisia het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom Putin niet een aantal jets (+ een beetje infrastructuur en enkele burgers) zou opofferen om Wagner een halt toe te roepen op de snelweg.
Ze willen meedoen.quote:
En de enige tegenstand bestaat uit wat helikopters en wat lichtbewapende nationale garde.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Moet je je voorstellen dat de US Canada binnenvalt en een jaar later Academi onderweg is naar Washington D.C.
Mooie gelegenheid voor dat Russian Volunteer Corps en dat Russian Freedom Legion om weer een uitstapje te maken naar Belgorodquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is te hopen dat de Oekraïners optimaal van de Russische chaos weten te profiteren en nog veel meer militaire infrastructuur en depots weten te vernietigen.
Het is ook nog maar de vraag wat Rusland actief kan inzetten na 1,5 jaar oorlog voeren en (vanwege corruptie) wat minder werkend materieel dan verwacht.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij zal dat zelf alleen maar kunnen bevelen, niet zelf willen uitvoeren.
Als er niemand meer naar je wil luisteren, omdat ze aanvoelen dat je tijd is gekomen, dan is het gewoon einde verhaal.
(Een beetje wishful thinking, maar toch.)
Ze zijn al ruim anderhalf jaar in oorlog en nog steeds niet gemobiliseerd?, ohja dat is altijd het probleem geweest met het 'machtige' Russische leger oid...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Mooi toneelstuk om de algehele mobilisatie aan te kondigen
Ja, de aanname zou dan idd moeten zijn dat de luchtmacht er voor kiest zich afzijdig te houden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij zal dat zelf alleen maar kunnen bevelen, niet zelf willen uitvoeren.
Als er niemand meer naar je wil luisteren, omdat ze aanvoelen dat je tijd is gekomen, dan is het gewoon einde verhaal.
(Een beetje wishful thinking, maar toch.)
Kweenie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:29 schreef quirina het volgende:
Lukashenko zit lekker aan het bier in Antalya met zijn hele familie.
Ze trekken gewoon mannen en jongens van straat af als het moet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ze zijn al ruim anderhalf jaar in oorlog en nog steeds niet gemobiliseerd?, ohja dat is altijd het probleem geweest met het 'machtige' Russische leger oid...
We kunnen gewoon de betrouwbaarheid van alle berichtgeving niet controleren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, de aanname zou dan idd moeten zijn dat de luchtmacht er voor kiest zich afzijdig te houden.
Ze worden uit de lucht geschoten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef Akathisia het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom Putin niet een aantal jets (+ een beetje infrastructuur en enkele burgers) zou opofferen om Wagner een halt toe te roepen op de snelweg.
Gezien de aaneengesloten blamage van het russische leger de afgelopen anderhalf jaar denk ik dat dat soort capaciteiten alleen in hoofden van mentaal zwakke mensen bestaat, zoals Putin bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef Akathisia het volgende:
Dezelfde bondgenoten die hij eerder al liet vallen toen ie Oekraïne binnenviel en z'n troepen daar weghaalde?quote:
The cope is strong in this onequote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef PzKpfw het volgende:
Opportunismequote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:30 schreef Perrin het volgende:
In Rostov lijken ze wel blij met Wagner:
[ twitter ]
Eigenlijk kunnen ze Moskou nooit bereiken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die ingebedde bijzin, die is het belangrijkste.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:32 schreef BlackLining het volgende:
Hij kan, als zijn eigen leger nog wil luisteren, natuurlijk ook gewoon die hele stad en de zooi er omheen plat gooien. Dat was bij Grozny ook geen probleem.
Geen wapens, geen munitie, geen goede leiders, slecht gemotiveerd personeel.....quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is ook nog maar de vraag wat Rusland actief kan inzetten na 1,5 jaar oorlog voeren en (vanwege corruptie) wat minder werkend materieel dan verwacht.
Als je na zo'n korte periode voor je wapens al afhankelijk bent van Iran en Noord-Korea is dat geen goed teken.
Met 25.000 man kan je inderdaad niet het Russische leger verslaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef PzKpfw het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die ingebedde bijzin, die is het belangrijkste.
Hoeveel? Allemaal? Een paar? Hoeveel zijn er nodig?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze worden uit de lucht geschoten.
Dat helpt ze tegen te houden!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is het doel van al dat zand?
[ twitter ]
Handig om je kop in te steken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De enige jets die opstijgen zitten vol met voormalige kontlikkers die Rusland willen ontvluchten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hoeveel? Allemaal? Een paar? Hoeveel zijn er nodig?
Tot nu toe allemaal en een onschuldig voorbijvliegend transport toestel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hoeveel? Allemaal? Een paar? Hoeveel zijn er nodig?
Je zal maar in Moskou wonen en ineens beseffen dat de gevolgen van de "speciale operatie" bijna in je huiskamer zijn.quote:
Kunnen ook gewoon werkzaamheden zijn he:Pquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dat zou hij vast willen. Maar kan hij het ook? Weet hij überhaupt wat er gaande is? Die piloten, onderhoudstechnici etc. zijn die bereid? Heeft hij de jets? Etc?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef Akathisia het volgende:
Om in ogen te strooien.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kunnen ook gewoon werkzaamheden zijn he:P
Precies, het is niet alsof er een daadwerkelijke veldslag tussen 20k man zal plaatsvinden om Moskou.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met 25.000 man kan je inderdaad niet het Russische leger verslaan.
Alles valt of staat met steun en loyaliteit.
De meeste staatsgrepen zijn gepleegd door relatief kleine groepjes die het leger of het volk achter zich kregen.
Gewicht, dan ramt een tank er niet zomaar doorheen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Idd mobiele provisorische blokkade.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Gewicht, dan ramt een tank er niet zomaar doorheen.
Rijdende afzettingen. Je hebt flink wat vermogen nodig om dat weg te krijgen. Zijn gewoon obstakels.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Zou verstandig zijn. Dit loopt niet goed af.quote:
Dat is de vraag. Is dit een goed geplande en voorbereide operatie of is het een laatste wanhoopspoging van iemand die geen kant meer op kon?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Prighozin is zeker niet dom. Hij doet dit echt niet als hij niet een goed plan heeft. Denk dat er wel meer achter de schermen aan de hand is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |