In elk geval zijn ze goed bewapend en hebben ze jarenlange echte oorlogservaring. Denk dat de Russian National Guard en Rosvargardia geen kans tegen ze maken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef RAVW het volgende:
Hoe groot is die Wagner Group eigenlijk ?
want hebben ze de kracht om door te gaan naar het rooie plein?
De Golden Horde hebben het in een verder verleden toch ook wel een paar keer tot de grond toe platgebrand.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Inname van Moskou
Napoleon
Hitler
De kok van putin
Hitler had er onmiddelijk 10 atoombommen op geflikkerd, Poetin is maar een schijt neus , die heeft teveel kinderenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk dat Napoleon en Hitler vandaag de dag ook gewoon gewonnen hadden.
Als het leger gaat mobiliseren hebben ze geen enkele schijn van kans. Dit kan alleen slagen als een Gerasimov ofzo zich tegen Poetin keert.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef RAVW het volgende:
Hoe groot is die Wagner Group eigenlijk ?
want hebben ze de kracht om door te gaan naar het rooie plein?
Gtterdmmerung.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:58 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik denk dat de romanticus in Hitler tot tranen geroerd zou zijn bij de gedachte dat Wagner alsnog Moskou zou innemen.
andere hoeken:quote:
De WAGner groep schijnen meedogeloze rotzakken te zijn , die zuigen je oog eruit en slikken hem doorquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
In elk geval zijn ze goed bewapend en hebben ze jarenlange echte oorlogservaring. Denk dat de Russian National Guard en Rosvargardia geen kans tegen ze maken.
Geruchten gaan dat het Zelensky zelf is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De kernvraag is nu: wie bestuurt die heli.
Voor m'n gevoel heb ik die video ~12 maanden terug al eens gezien.quote:
Ja, deze was al eerder geplaatst.quote:
Maar dat met die auto was in Baku, ooit.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen, maar ze discrimineren niet op afkomst daar. Russische burgers of niet, dood gaan ze.
Zou Russische leger juist voor willen zorgen dat Wagner brandstof op raakt of andersom ja...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bolsjewieken waren er ook goed in maar waren natuurlijk wel “locals”quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Inname van Moskou
Napoleon
Hitler
De kok van putin
Zijn ook veel gevangenen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De WAGner groep schijnen meedogeloze rotzakken te zijn , die zuigen je oog eruit en slikken hem door
FUBAR?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Is er eigenlijk een militaire term voor de situatie dat je front zich tegen je keert, waardoor je als land ten eerste zelf tegen je eigen mensen vecht, en ten tweede ook gewoon fysiek niet meer bij je oorspronkelijke front kunt komen?
Ben benieuwd of Oekrane vandaag nog iets gaat doen. De chaos is nu wel compleet natuurlijk.
Ah, dan zal het toch nieuw beeld zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
andere hoeken:
https://t.me/typicalvoronezh/11668
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1672543763573424130
Dat denk ik ook , die gewone soldaten balen ook van de enorme corruptie in het leger waardoor ze geen vreten , munitie en gene wodka krijgenquote:
Opgeblazen door Poetin-loyalisten om de opmars van Wagner te vertragen?quote:
Napoleon nam natuurlijk wel Moskou in hequote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Inname van Moskou
Napoleon
Hitler
De kok van putin
Bill Gates is een visionair met het opkopen van al dat landbouwgrondquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:00 schreef Red_85 het volgende:
Hoe zullen de wereldwijde geheime diensten hier naar kijken?
De maisprijzen zullen wel hard aan het stijgen zijn....
Ik neem aan de Russische luchtmacht?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die "grap" gijzelt echter al meer dan een eeuw lang de Europese bevolking met zijn oorlogszucht, imperialisme en barbaarsheid.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:48 schreef Scrummie het volgende:
Rusland is echt de grootste grap van de laatste 50 jaar
Zijn wel veel filmpjes van dat depot in de fik nu, dus dat is zeker wel echtquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor m'n gevoel heb ik die video ~12 maanden terug al eens gezien.
Maar mss lijkt het op een andere...
.Best kans dat er komende week hele legeronderdelen huiswaarts kerenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Is er eigenlijk een militaire term voor de situatie dat je front zich tegen je keert, waardoor je als land ten eerste zelf tegen je eigen mensen vecht, en ten tweede ook gewoon fysiek niet meer bij je oorspronkelijke front kunt komen?
Ben benieuwd of Oekrane vandaag nog iets gaat doen. De chaos is nu wel compleet natuurlijk.
stront aan de knikkerquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Het is o.a. een kind.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:01 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Heel mooi juist, laat die Russen maar eens voelen wat ze een ander ook aandoen.
He dat kan niet he wodka afpakken , ja dan heb je oorlog :-)quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik ook , die gewone soldaten balen ook van de enorme corruptie in het leger waardoor ze geen vreten , munitie en gene wodka krijgen
Ja, zag het ook. Er zijn zoveel depots gesneuveld het laatste jaar en explosies lijken op elkaarquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn wel veel filmpjes van dat depot in de fik nu, dus dat is zeker wel echt
FUBAR komt wel in de buurt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Het is een bende gewetenloze criminelen.quote:
Speciale operatie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:02 schreef hollandia02 het volgende:
Wagner ontkent de poging tot een staatsgreep, terwijl die net een stad ingenomen heeft en onderweg is naar Moskou, maar goed.
FUBAR heet dat volgens mij.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Hier moet je niet blij mee zijn natuurlijk. Maar even 1 ding, met putin valt niet te praten en na dat statement van prigozhin over ukraine gisteravond, valt er misschien op dat vlak wel wat te winnen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De WAGner groep schijnen meedogeloze rotzakken te zijn , die zuigen je oog eruit en slikken hem door
Als Oekrane slim is, vergroten ze de chaos.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Ik hoor een kind huilen in een oorlog, daar is niks moois aan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:01 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Heel mooi juist, laat die Russen maar eens voelen wat ze een ander ook aandoen.
Die term is voor meer te gebruiken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
FUBAR heet dat volgens mij.
edit: al genoemd, pff topique gaat zo snel
Beter wordt die kist gewoon door de Russische luchtmacht uit de lucht geschoten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij zal het privevliegtuig wel klaar hebben staan
ik hoop dat ze die tot landen dwingen
jij denkt dat ze in Rusland nu eerlijke verkiezingen gaan houden ??quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is een bende gewetenloze criminelen.
Daarom zit ik hier niet te juichen.
Poetin eruit: yes.
Prigozjin erin: no thanks.
Hooguit kan het leiden tot een terugtrekking van de Russische legers uit Oekrane. Dat is natuurlijk prachtig nieuws voor de Oekraners. (Tenzij Prigozjin toch nog nare plannen heeft met dat land.)
Dat zou ook een reden kunnen zijn dat hij claimde te weinig ammo te hebben.quote:
Ze hebben geen operationele pauze.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:04 schreef capricia het volgende:
Heb zo het gevoel dat een aantal Oekranse leiders dit al wel wisten. Met hun operationele pauze.
Ik moet echt mijn uiterste best doen om daar helemaal voor te kunnen gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[...]
Voorlopig is het 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'.
Daar lijkt het wel op die hebben egwoon even rust gecreeert, vond het zelf ook al erg verdacht dat het zo rustig was.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:04 schreef capricia het volgende:
Heb zo het gevoel dat een aantal Oekranse leiders dit al wel wisten. Met hun operationele pauze.
Ik denk dat we wel gaan meemaken dat deze term gemunt gaat worden .quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Dan kan je toch veel makkelijker verdedigen...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Met zoveel wegen om bij Moscow te komen, hoeveel zin heeft het dan nog om die 3 bruggen op te blazen?
Dat betekent enkel dat ze een andere route moeten nemen en een half uurtje ofzo langer onderweg zijn.
[ afbeelding ]
Ze zijn nog wel een tijdje onderweg hoor, het is geen Nederland, waar je vrijwel overal bent in 2 uur.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Met zoveel wegen om bij Moscow te komen, hoeveel zin heeft het dan nog om die 3 bruggen op te blazen?
Dat betekent enkel dat ze een andere route moeten nemen en een half uurtje ofzo langer onderweg zijn.
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook ja. Die krijgen hun intel van de NATO, en het lijkt me dat die dit wel hebben zien aankomen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:04 schreef capricia het volgende:
Ja blokkeren en mijnen is vooral om te zorgen dat je de vijand kan sturen waar je heen wilt, niet zozeer om ze te stoppen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:07 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan kan je toch veel makkelijker verdedigen...
Oekrane is nu nog even druk met popcorn eten. En geef ze eens ongelijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik steun Prigozhin niet maar het is voor Oekrane op dit moment mss wel de beste kans om een sneller einde aan de oorlog te maken.
Ik steun elke kracht die er voor zorgt dat UA zsm weer controle over zn grondgebied heeft. Als circus Prigozin daar voor moet oprukken naar Moskou dan is dat maar zo.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik steun Prigozhin niet maar het is voor Oekrane op dit moment mss wel de beste kans om een sneller einde aan de oorlog te maken.
Als je vijand een fout maakt dan moet je je daar inderdaad niet mee gaan bemoeien.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oekrane is nu nog even druk met popcorn eten. En geef ze eens ongelijk.
Denk het ook, Wagner is al 2 maanden lang ammo aan het opsparen was en we mogen er vanuit gaan dat ze geinfiltreerd zijn door Westerse inlichtingendiensten...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:04 schreef capricia het volgende:
How do you like your scrammbled eggs?quote:
Ik denk dat Rainbow Dash jaloers zou zijn op die mooie regenboogquote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:49 schreef TLC het volgende:
Zou putler stiekem al 7 kleuren stront scheiten ?
Maar als prigohjin snel deze slag wint is dat alleen maar nadelig voor Oekrane. Hij is veel feller en waarschijnlijk effectiever dan poetin.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik steun elke kracht die er voor zorgt dat UA zsm weer controle over zn grondgebied heeft. Als circus Prigozin daar voor moet oprukken naar Moskou dan is dat maar zo.
Ook al zouden ze qua mankracht en materieel inderdaad het "tweede leger van de wereld" hebben, het is en blijft een totalitaire staat met een armoedige en onderdrukte - en dus ontevreden - bevolking. Wanneer een oorlog niet naar tevredenheid verloopt liggen altijd interne oproeren, opstanden en staatsgrepen op de loer.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:56 schreef plesner het volgende:
En dit moet dan het land met het 2e sterkste leger ter wereld voorstellen, wat een grap
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
Niet als je voldoende rust neemt en af en toe afwisseltquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Heph844 het volgende:
Nu 8 uur lang in een rijtje naar Moskou rijden is toch gewoon een zelfmoordmissie?
Lijkt me verzonnen idd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zie dit nergens anders toch? Putin gevlucht en 80 km? Onzin?
Ik lag me kapot als dat hele konvooi van ze straks twee weken lang vast zit in de modder aan de poorten van Moskouquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Heph844 het volgende:
Nu 8 uur lang in een rijtje naar Moskou rijden is toch gewoon een zelfmoordmissie?
Ja, de wegen zijn wel gevaarlijk met die losliggende putdeksels, dronken Russen, enzo.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Heph844 het volgende:
Dan zouden ze nu al bij Novomoskovsk moeten zijn. Dat is 3 uur rijden van Voronez.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zie dit nergens anders toch? Putin gevlucht en 80 km? Onzin?
lijkt me ook een type die het niet bij Oekraine zal laten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar als prigohjin snel deze slag wint is dat alleen maar nadelig voor Oekrane. Hij is veel feller en waarschijnlijk effectiever dan poetin.
Mobilisatie van leger is wel vaker een probleem geweest van de russen, zeker als het geen winter is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef Heph844 het volgende:
Klein-Ruslandquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd naar welk land Prighozin gaat vluchten na dit alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |