De Wagner Republiekquote:
Dit gaat echt niet zonder slag en stoot gebeuren, en hoe veel zou er nog over blijven van beide legers na zo'n slag?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar als prigohjin snel deze slag wint is dat alleen maar nadelig voor Oekrane. Hij is veel feller en waarschijnlijk effectiever dan poetin.
Ik moet nog maar zien of ie dit berhaupt gaat overleven.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd naar welk land Prighozin gaat vluchten na dit alles.
Het kan een fiasco worden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Het lijkt me redelijk kansloos van prigozin toch, zelfs als al je Wagner troepen meedoenzl, wat wil je bereiken?
Ik krijg hetzelfde gevoel als toen de Taliban opstoomde naar Kabul. Van 'weinig aan de hand' naar 'oh shit!'quote:
Machtswisseling.. als het Russische leger (grotendeels) zijn kant kiest is het niet zo kansloos.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Het lijkt me redelijk kansloos van prigozin toch, zelfs als al je Wagner troepen meedoenzl, wat wil je bereiken?
Prighozin is zeker niet dom. Hij doet dit echt niet als hij niet een goed plan heeft. Denk dat er wel meer achter de schermen aan de hand is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Het kan ook een afleidingmanoevre zijn idd, idereen gefocussed of Wagner, en dan vanavond een offenzief wanuit W-ru oid.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Hij is voor geen cent te vertrouwen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef KingRoland het volgende:
[..]
lijkt me ook een type die het niet bij Oekraine zal laten.
niet we, dat doen ze zelf maarquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:17 schreef RAVW het volgende:
Zal mooi zijn als ze vanavond nog het rode plein bezetten en dat er een met het hoofd van Putin naar buiten komt.
Kunnen we eindelijk eens beginnen aan de opbouw van alles
Dat laatste zal pas kunnen als er daarna nog vele hoofden volgen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:17 schreef RAVW het volgende:
Zal mooi zijn als ze vanavond nog het rode plein bezetten en dat er een met het hoofd van Putin naar buiten komt.
Putin is allang weg gevlucht.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:17 schreef RAVW het volgende:
Dat is wel rap gegaan, ik las 1000km en toen 500km en nu al 80kmquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zie dit nergens anders toch? Putin gevlucht en 80 km? Onzin?
Waarom??quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Perrin het volgende:
Het Poolse leger inmiddels ook in staat van opperste paraatheid.
[ twitter ]
Waarom zou het niet kunnen? Het Russische leger zit nu vast in Ukraine.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef PzKpfw het volgende:
Ach geloof maar niet dat zo'n mafklapper met 25k man in staat is om het Russische regime omver te werpen. Die heeft zijn eigen doodvonnis getekend. Of het is een grote act om iedereen om de tuin te leiden wat betreft Oekrane.
Ze staan nu op het rode plein.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is wel rap gegaan, ik las 1000km en toen 500km en nu al 80km
Zijn ze met straaljager?
Misschien met een bolide met Nikita Mazepin aan het stuur?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zijn ze met straaljager?
Je begrijpt het volgens mij niet. Er zijn ook mensen die er klaar mee zijn en dus wagner groep steunen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef PzKpfw het volgende:
Ach geloof maar niet dat zo'n mafklapper met 25k man in staat is om het Russische regime omver te werpen. Die heeft zijn eigen doodvonnis getekend. Of het is een grote act om iedereen om de tuin te leiden wat betreft Oekrane.
Die gaan straks ook even helpen , omdat ze aan gevallen zijn door de Russen.quote:
Die kunnen niets doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik kijk overigens ook reikhalzend uit naar de reactie van China op deze ontwikkeling
Historisch gerommel bij de buren? Dunno.quote:
Omdat een naburige kernmacht balanceert op de rand van een speciale militaire burgeroperatie.quote:
Ja dat wordt geopolitiek erg interessant.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik kijk overigens ook reikhalzend uit naar de reactie van China op deze ontwikkeling
Als Rusland zijn troepen uit Oekrane wilt halen, dan is het wel gemakkelijker gebieden terugveroveren voor Oekrane in ieder geval.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
die lachen zich de ballen uit hun broekquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
Damn dan gaan de wodkaprijzen weer omhoog.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef Toby56 het volgende:
BREAKING NEWS: JELTSIN IS HERREZEN EN IS ZOJUIST MET EEN TANK HET DAK VAN HET KREMLIN OPGEREDEN.
Bron: watkanhetmechotverschelen.net
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zijn ze met straaljager?
Dat klopt. Maar tot nu toe staan ze min of meer achter Putin. Ben benieuwd welke lijn ze gaan aanhouden.quote:
Maar eerst een weekend vrij drinken voor de hele wereld.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Damn dan gaan de wodkaprijzen weer omhoog.
Komt de oorlog toch nog thuis.quote:
Die hebben straks ook een noordkustquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
kan, maar wel mooi dat ze dan echte explosieven gebruiken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:24 schreef KingRoland het volgende:
waarom denk ik dat dit gewoon een groot toneelstuk is
Omdat je teveel voetbal kijkt?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:24 schreef KingRoland het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dit is een interne Russische kwestie."quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:20 schreef BlackLining het volgende:
Een "Prighozin" doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:59 schreef BlackLining het volgende:
Is er eigenlijk een militaire term voor de situatie dat je front zich tegen je keert, waardoor je als land ten eerste zelf tegen je eigen mensen vecht, en ten tweede ook gewoon fysiek niet meer bij je oorspronkelijke front kunt komen?
Ben benieuwd of Oekrane vandaag nog iets gaat doen. De chaos is nu wel compleet natuurlijk.
Als je kijkt wat hij de afgelopen maanden allemaal heeft lopen zeggen over Putin en co, zonder consequenties, dan kan dat eigenlijk alleen maar als hij steun heeft van wat belangrijke figuren achter de schermen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:39 schreef UitStraling het volgende:
Wel vaag, zo'n opmars kost weken zo niet maanden om voor te bereiden en dat vanuit een verdedigende loopgravenpositie onder het oog van het reguliere Russische leger.
Mooi toneelstuk om de algehele mobilisatie aan te kondigenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:24 schreef KingRoland het volgende:
Het is te hopen dat de Oekraners optimaal van de Russische chaos weten te profiteren en nog veel meer militaire infrastructuur en depots weten te vernietigen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:17 schreef mcmlxiv het volgende:
Het grote korte termijn voordeel Oekrane is dat de bevoorrading van de Russische troepen in Oekrane hiermee, waarschijnlijk wel voor weken, volledig ontregelt is. Ook wanneer Wagner verliest zal het herstellen van de aanvoerlijnen tijd kosten en daarmee de Oekraners kansen geven.
maar als hij echt steun heeft vind ik deze manier wel erg bijzonder. Een paleiscoup zou dan veel minder pijn doen dan deze openlijke confrontatiequote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je kijkt wat hij de afgelopen maanden allemaal heeft lopen zeggen over Putin en co, zonder consequenties, dan kan dat eigenlijk alleen maar als hij steun heeft van wat belangrijke figuren achter de schermen.
Hij zal dat zelf alleen maar kunnen bevelen, niet zelf willen uitvoeren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef Akathisia het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom Putin niet een aantal jets (+ een beetje infrastructuur en enkele burgers) zou opofferen om Wagner een halt toe te roepen op de snelweg.
Ze willen meedoen.quote:
En de enige tegenstand bestaat uit wat helikopters en wat lichtbewapende nationale garde.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Moet je je voorstellen dat de US Canada binnenvalt en een jaar later Academi onderweg is naar Washington D.C.
Mooie gelegenheid voor dat Russian Volunteer Corps en dat Russian Freedom Legion om weer een uitstapje te maken naar Belgorodquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is te hopen dat de Oekraners optimaal van de Russische chaos weten te profiteren en nog veel meer militaire infrastructuur en depots weten te vernietigen.
Het is ook nog maar de vraag wat Rusland actief kan inzetten na 1,5 jaar oorlog voeren en (vanwege corruptie) wat minder werkend materieel dan verwacht.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij zal dat zelf alleen maar kunnen bevelen, niet zelf willen uitvoeren.
Als er niemand meer naar je wil luisteren, omdat ze aanvoelen dat je tijd is gekomen, dan is het gewoon einde verhaal.
(Een beetje wishful thinking, maar toch.)
Ze zijn al ruim anderhalf jaar in oorlog en nog steeds niet gemobiliseerd?, ohja dat is altijd het probleem geweest met het 'machtige' Russische leger oid...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Mooi toneelstuk om de algehele mobilisatie aan te kondigen
Ja, de aanname zou dan idd moeten zijn dat de luchtmacht er voor kiest zich afzijdig te houden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij zal dat zelf alleen maar kunnen bevelen, niet zelf willen uitvoeren.
Als er niemand meer naar je wil luisteren, omdat ze aanvoelen dat je tijd is gekomen, dan is het gewoon einde verhaal.
(Een beetje wishful thinking, maar toch.)
Kweenie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:29 schreef quirina het volgende:
Lukashenko zit lekker aan het bier in Antalya met zijn hele familie.
Ze trekken gewoon mannen en jongens van straat af als het moet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ze zijn al ruim anderhalf jaar in oorlog en nog steeds niet gemobiliseerd?, ohja dat is altijd het probleem geweest met het 'machtige' Russische leger oid...
We kunnen gewoon de betrouwbaarheid van alle berichtgeving niet controleren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, de aanname zou dan idd moeten zijn dat de luchtmacht er voor kiest zich afzijdig te houden.
Ze worden uit de lucht geschoten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef Akathisia het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom Putin niet een aantal jets (+ een beetje infrastructuur en enkele burgers) zou opofferen om Wagner een halt toe te roepen op de snelweg.
Gezien de aaneengesloten blamage van het russische leger de afgelopen anderhalf jaar denk ik dat dat soort capaciteiten alleen in hoofden van mentaal zwakke mensen bestaat, zoals Putin bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef Akathisia het volgende:
Dezelfde bondgenoten die hij eerder al liet vallen toen ie Oekrane binnenviel en z'n troepen daar weghaalde?quote:
The cope is strong in this onequote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef PzKpfw het volgende:
Opportunismequote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:30 schreef Perrin het volgende:
In Rostov lijken ze wel blij met Wagner:
[ twitter ]
Eigenlijk kunnen ze Moskou nooit bereiken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die ingebedde bijzin, die is het belangrijkste.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:32 schreef BlackLining het volgende:
Hij kan, als zijn eigen leger nog wil luisteren, natuurlijk ook gewoon die hele stad en de zooi er omheen plat gooien. Dat was bij Grozny ook geen probleem.
Geen wapens, geen munitie, geen goede leiders, slecht gemotiveerd personeel.....quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is ook nog maar de vraag wat Rusland actief kan inzetten na 1,5 jaar oorlog voeren en (vanwege corruptie) wat minder werkend materieel dan verwacht.
Als je na zo'n korte periode voor je wapens al afhankelijk bent van Iran en Noord-Korea is dat geen goed teken.
Met 25.000 man kan je inderdaad niet het Russische leger verslaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:18 schreef PzKpfw het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die ingebedde bijzin, die is het belangrijkste.
Hoeveel? Allemaal? Een paar? Hoeveel zijn er nodig?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze worden uit de lucht geschoten.
Dat helpt ze tegen te houden!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is het doel van al dat zand?
[ twitter ]
Handig om je kop in te steken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De enige jets die opstijgen zitten vol met voormalige kontlikkers die Rusland willen ontvluchten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hoeveel? Allemaal? Een paar? Hoeveel zijn er nodig?
Tot nu toe allemaal en een onschuldig voorbijvliegend transport toestel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hoeveel? Allemaal? Een paar? Hoeveel zijn er nodig?
Je zal maar in Moskou wonen en ineens beseffen dat de gevolgen van de "speciale operatie" bijna in je huiskamer zijn.quote:
Kunnen ook gewoon werkzaamheden zijn he:Pquote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dat zou hij vast willen. Maar kan hij het ook? Weet hij berhaupt wat er gaande is? Die piloten, onderhoudstechnici etc. zijn die bereid? Heeft hij de jets? Etc?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:26 schreef Akathisia het volgende:
Om in ogen te strooien.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kunnen ook gewoon werkzaamheden zijn he:P
Precies, het is niet alsof er een daadwerkelijke veldslag tussen 20k man zal plaatsvinden om Moskou.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met 25.000 man kan je inderdaad niet het Russische leger verslaan.
Alles valt of staat met steun en loyaliteit.
De meeste staatsgrepen zijn gepleegd door relatief kleine groepjes die het leger of het volk achter zich kregen.
Gewicht, dan ramt een tank er niet zomaar doorheen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Idd mobiele provisorische blokkade.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Gewicht, dan ramt een tank er niet zomaar doorheen.
Rijdende afzettingen. Je hebt flink wat vermogen nodig om dat weg te krijgen. Zijn gewoon obstakels.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Zou verstandig zijn. Dit loopt niet goed af.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |