abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209658115
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 18:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zie je gedraai eerder als een poging om er onderuit te komen dat je iets van onderbouwing moet laten zien dat het om FBI agenten gaan.

Maar dat geeft verder niets hoor...
Gedraai van wat? Dit is de eerste keer dat jij het over de FBI hebt. Wederom lijk jij de persoon die draait en doelpalen verschuift. Als je iets van mij wilt, dan raad ik je aan vanaf het begin duidelijk te zijn en het zonder stropoppen te proberen.

Aan de andere kant, als je doel is steeds een GOTCHA proberen te scoren, ga zo door.
pi_209658206
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 20:02 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Gedraai van wat? Dit is de eerste keer dat jij het over de FBI hebt. Wederom lijk jij de persoon die draait en doelpalen verschuift. Als je iets van mij wilt, dan raad ik je aan vanaf het begin duidelijk te zijn en het zonder stropoppen te proberen.

Aan de andere kant, als je doel is steeds een GOTCHA proberen te scoren, ga zo door.
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2023 00:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Net zo zeker als de vorige keer dat je zeker wist dat het allemaal FBI-agenten waren wat ook niet waar bleek te zijn :D
Begin eens vanaf daar te lezen.
Je bent volledig het spoor bijster.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209658496
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Begin eens vanaf daar te lezen.
Je bent volledig het spoor bijster.
Die post was niet eens aan mij gericht. Ik denk niet dat je mij het spoor volledig bijster zijn kunt verwijten.

Raar.
pi_209658501
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 20:29 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Die post was niet eens aan mij gericht. Ik denk niet dat je mij het spoor volledig bijster zijn kunt verwijten.

Raar.
Klopt, jij bemoeide je er opeens mee.
En nu loop je helemaal vast :7
pi_209658554
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 20:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, jij bemoeide je er opeens mee.
En nu loop je helemaal vast :7
Grappig dat jij mij nu ook nog eens verwijt om me "opeens" ergens mee te bemoeien, terwijl ik jouw eerste (en toen enige) post in de zaak quotte. En dan loop ik ook nog eens vast?

Raar.

Historie leert verder dat Linksere types in deze zaken altijd het laatste woord willen omdat ze dan winnen. Dus bij deze mag je het hebben. Geniet er van.
pi_209658590
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 20:35 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Grappig dat jij mij nu ook nog eens verwijt om me "opeens" ergens mee te bemoeien, terwijl ik jouw eerste (en toen enige) post in de zaak quotte. En dan loop ik ook nog eens vast?

Raar.

Historie leert verder dat Linksere types in deze zaken altijd het laatste woord willen omdat ze dan winnen. Dus bij deze mag je het hebben. Geniet er van.
Je weet dus precies wanneer je je ermee ging bemoeien.
En vervolgens roepen dat ik het nooit over de FBI heb gehad, terwijl als je de thread volgt het daar steeds over ging, ook door mij.

Maar ik accepteer je verlies, terug naar de orde van de dag.
pi_209660507
twitter

Ik denk dat bij deze niet meer zal worden gesimpt voor Cryin' Kinzinger. Hihi, hij is natuurlijk wel een expert in het herkennen van feds die undercover zijn.
pi_209660658
-onnodig denigrerend doen, laat dat-
Waar is de tijd gebleven dat degenen die zichzelf kritisch noemen nog kritisch waren?

[ Bericht 36% gewijzigd door loveyoulongtime op 26-06-2023 23:14:56 ]
  maandag 26 juni 2023 @ 23:17:59 #209
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209660699
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:12 schreef Kansenjongere het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat degenen die zichzelf kritisch noemen nog kritisch waren?
In alle realiteit werkt een mening 2 kanten op, mag 1 mening niet bestaan dan is het een doctrine. Daarom beter om gewoon alle meningen open te laten en iedereen zijn eigen mening te laten vormen toch?

En ook al ben je het met die mening niet eens, dan is het beter er een normale discussie over aan te gaan dan te ridiculiseren toch? Daarmee verlies je gelijk ieder punt om een open discussie te voeren.
Lach met een schone bips
pi_209660714
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
In alle realiteit werkt een mening 2 kanten op, mag 1 mening niet bestaan dan is het een doctrine. Daarom beter om gewoon alle meningen open te laten en iedereen zijn eigen mening te laten vormen toch?

En ook al ben je het met die mening niet eens, dan is het beter er een normale discussie over aan te gaan dan te ridiculiseren toch? Daarmee verlies je gelijk ieder punt om een open discussie te voeren.
Kom op zeg, iemand post iets op twitter dus het is waar? Ga je schamen in een hoekje.
pi_209660734
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Kom op zeg, iemand post iets op twitter dus het is waar? Ga je schamen in een hoekje.
Waarom zou Cryin' Kinzinger liegen? Het is toch zo een integere man. Links hing aan zijn lippen toen het om 6 januari ging. Die zou nooit liegen. De eerlijkheid zelve.
pi_209660741
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:23 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Waarom zou Cryin' Kinzinger liegen? Het is toch zo een integere man. Links hing aan zijn lippen toen het om 6 januari ging. Die zou nooit liegen. De eerlijkheid zelve.
Beste meneer mod, als je mijn reactie aanpast omdat hij denigrerend zou zijn, dan laat je bovenstaande vast niet staan toch?
  maandag 26 juni 2023 @ 23:24:53 #213
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209660749
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Nee, nu trek jij weer een mening waarin jij meent gelijk te hebben. Wat is waarheid, heeft elke waarheid maar 1 kant? Denk daar ook eens over na :)

Ik ben het ook niet met alles eens wat ik lees wat ik zie als waarheid hier, maar die openheid voor iedereen zou er wel moeten zijn. Daar is BNW voor. En als je iets ziet wat echt niet door de beugel kan dan plaats je een TR. Dan zien we dat eerder, we kunnen niet alles lezen.
Lach met een schone bips
pi_209660754
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Beste meneer mod, als je mijn reactie aanpast omdat hij denigrerend zou zijn, dan laat je bovenstaande vast niet staan toch?
Ik val geen user aan. Het is niet zo moeilijk.
pi_209660758
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:25 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Ik ook niet, net als jij had ik een mening over het twitterbericht, het is niet zo moeilijk.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:28:44 #216
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209660773
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:25 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
En dit klopt ook, dus ik zie hier serieus niks verkeerds in. Maar goed. ik kijk alleen naar wat wel en niet mag. Bij het modden sta ik compleet neutraal. Dus doe je iets verkeerd dan grijp ik in. Een mening niet op andere users gericht zal altijd blijven staan als het binnen de regels is.
Lach met een schone bips
pi_209660788
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
[..]
En dit klopt ook, dus ik zie hier serieus niks verkeerds in. Maar goed. ik kijk alleen naar wat wel en niet mag. Bij het modden sta ik compleet neutraal. Dus doe je iets verkeerd dan grijp ik in. Een mening niet op andere users gericht zal altijd blijven staan als het binnen de regels is.
Dus een twitteraar "Cryin' Kinzinger" noemen is prima, maar de relevantie in twijfel trekken want het is fucking twitter mag niet want is denigrerend?
Kom op, dit geloof je zelf toch niet?
pi_209660807
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dus een twitteraar "Cryin' Kinzinger" noemen is prima, maar de relevantie in twijfel trekken want het is fucking twitter mag niet want is denigrerend?
Weet je wie Adam Kinzinger is?
  maandag 26 juni 2023 @ 23:34:11 #219
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209660808
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Het is de manier waarop je het zegt.

En echt, ik ben er nu ook wel klaar mee hoor. Als je hierover door wil gaan doe dat dan in DM. Dit topic gaat niet verder vernaggelt worden.
Lach met een schone bips
  maandag 26 juni 2023 @ 23:34:27 #220
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209660811
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:33 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Weet je wie Adam Kinzinger is?
Jij nu ook kappen QPJ
Lach met een schone bips
  dinsdag 27 juni 2023 @ 02:52:14 #221
323401 Kijkertje
met filter
pi_209661736
Steve Doocy begint ook eindelijk door te krijgen dat Joe Biden heel VERDACHT! vinden geen bewijs is voor corruptie:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:00:50 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209665240
Ik blijf dit soort beeldmateriaal opvallend vinden, eigenlijk ook triest. Zou Biden echt nog vier jaar kunnen als president?

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:10:59 #223
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209665380
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
Ik blijf dit soort beeldmateriaal opvallend vinden, eigenlijk ook triest. Zou Biden echt nog vier jaar kunnen als president?

[ twitter ]
Zou fijn zijn als ze eens met een fatsoenlijke niet-bejaarde kandidaat kwamen ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_209665395
quote:

[ twitter ]
Stel je voor hoe de honsdolle MSM zouden reageren als President Trump zulke dingen zou doen.
pi_209669938

Breaking NOS: Audiobestand Drumpf gelekt Hurr Durr
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_209670079
twitter

Witte Huis is ook echt aan het gaslighten met al dat gelieg, echt ze leven in hen eigen bubbel. Spuwen propaganda. En zijn er nog mensen die het geloven ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_209671441
quote:

[ twitter ]
Als ik Amerikaan was zou ik hopen op een jonger iemand, want Biden is met zijn 80+ gewoon te oud. Laat die man lekker de hele dag tuinieren en toeren met de camper.

Deze knulligheid is overigens classic Biden, heb ik het idee. Die man was altijd al een beetje maf en verstrooid. Al zal z'n leeftijd dat ongetwijfeld versterken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209671473
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:34 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Witte Huis is ook echt aan het gaslighten met al dat gelieg, echt ze leven in hen eigen bubbel. Spuwen propaganda. En zijn er nog mensen die het geloven ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voel mij ook beter over mijn financiële situatie dan een paar jaar geleden. Lijkt mij dat dat ook geldt voor een hoop Amerikanen.

Het is alleen vrij stupide om daarmee te kokketeren in tijden van hoge inflatie.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 21:56:29 #229
323401 Kijkertje
met filter
pi_209672720
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik voel mij ook beter over mijn financiële situatie dan een paar jaar geleden. Lijkt mij dat dat ook geldt voor een hoop Amerikanen.

Het is alleen vrij stupide om daarmee te kokketeren in tijden van hoge inflatie.
Wat vrij stupide is, is om te oordelen over dit (door rechtse propagandisten) gecherrypickte stukje en de rest van haar uitgebreide antwoord weg te laten op de vraag van een journalist over de huidige economie en Biden's visie daarop.

Op 48.30:

Waarin ze nb zegt dat de inflatie weliswaar 15% gedaald is het afgelopen jaar maar dat die nog veel te hoog is.

Uiteraard is dat Biden's schuld want onder Trump was dat niet zo! MAGA-logica :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 27-06-2023 22:26:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_209673091
Hoef niet eens het filmpje te bekijken om te weten dat het gefabriceerde linkse hersenspinsels zijn uit een complete fantasie wereld, waarin alle gekkies van het Witte Huis zich in wanen.

En dat wij het beter hebben is totaal niet relevant. En altijd maar Trump er bij halen. Huilen.
Biden is gewoon een seniele toiletpot, zijn plannen hebben maar 1 doel. Het volk arm maken voor 2030. De globalisten agenda.

Alles moet minder, reizen, autorijden, vliegen, eten, uitgeven(inflatie), uitgaan, evenementen. Alles behalve immigratie en oorlog.

Ik ben pro RFK, maar daar is Biden bang voor. En ook de Biden aanhang hier. Die zijn ook bang voor RFK.
pi_209673346

Omdat ze RFK blokkeren om met Biden te debatteren, zou Trump eigenlijk een debat moeten aangaan op Twitter spaces met RFK.

Elon Musk doet de hosting.
Tucker Carlson doet de vragen.

Dat jullie nog steeds in de waan zitten dat wij "Trumpers" voor Trump zijn omdat hij Trump is, nee. Iedereen die tegen die engnekken (the swamp) in kan gaan is prima. Ookal is het een democraat zoals RFK of Tulsi Gabbart mijn dushi <3
  dinsdag 27 juni 2023 @ 23:23:59 #232
323401 Kijkertje
met filter
pi_209673565
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 22:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Omdat ze RFK blokkeren om met Biden te debatteren, zou Trump eigenlijk een debat moeten aangaan op Twitter spaces met RFK.

Elon Musk doet de hosting.
Tucker Carlson doet de vragen.

Dat jullie nog steeds in de waan zitten dat wij "Trumpers" voor Trump zijn omdat hij Trump is, nee. Iedereen die tegen die engnekken (the swamp) in kan gaan is prima. Ookal is het een democraat zoals RFK of Tulsi Gabbart mijn dushi <3

Het is nog helemaal niet besloten of Biden met andere (Democratische) kandidaten in debat gaat.

Een debat tussen Trump en RFK zou alleen aan de orde zijn als RFK de Democratische kandidaat wordt en dat zit er niet echt in heb ik het idee hoeveel spierballen hij ook laat zien :D

Is Trump dan ook bang voor DeSantis, Pence etc want die heeft al wel laten weten niet met hem (en andere Republikeinse kandidaten) in debat te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 27-06-2023 23:35:37 ]
pi_209673624
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 23:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het is nog helemaal niet besloten of Biden met andere (Democratische) kandidaten in debat gaat.

Een debat tussen Trump en RFK zou alleen aan de orde zijn als RFK de Democratische kandidaat wordt en dat zit er niet echt in heb ik het idee hoeveel spierballen hij ook laat zien :D

Is Trump dan ook bang voor DeSantis want die heeft al wel laten weten niet met hem in debat te gaan.

DeSantis is een nobody, alleen de polls laten dat al zien. Die heeft geen schijn van kans tegen Trump.

Alleen net zoals jij RFK niet mag om onduidelijke redenen (vast omdat de DNC hem ook niet mag, en alles wat zij projecteren zie ik als echokamer terug komen, zonder enige eigen mening)

Destijds werd altijd geroepen dat Russische trolls betaald werden ala troll farms, ook zo'n mooie democratische hoax. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat sommigen betaald worden dan wel in een stockholm syndroom zitten qua Biden administratie. Iets van als je ze eenmaal gesteund hebt zal en moet je ze blijven steunen.
Maar dan denk je weer aan de MSM copy pasters en hoeveel macht die hebben, dan is het ook weer eigenlijk makkelijk te verklaren.
pi_209673629
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 23:39:30 #235
323401 Kijkertje
met filter
pi_209673654
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 23:35 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
DeSantis is een nobody, alleen de polls laten dat al zien. Die heeft geen schijn van kans tegen Trump.

Alleen net zoals jij RFK niet mag om onduidelijke redenen (vast omdat de DNC hem ook niet mag, en alles wat zij projecteren zie ik als echokamer terug komen, zonder enige eigen mening)

Destijds werd altijd geroepen dat Russische trolls betaald werden ala troll farms, ook zo'n mooie democratische hoax. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat sommigen betaald worden dan wel in een stockholm syndroom zitten qua Biden administratie. Iets van als je ze eenmaal gesteund hebt zal en moet je ze blijven steunen.
Maar dan denk je weer aan de MSM copy pasters en hoeveel macht die hebben, dan is het ook weer eigenlijk makkelijk te verklaren.
Onduidlijke redenen? :D

RFK is een complotdenker, dat is voor mij genoeg reden om hem ongeschikt te vinden.

Het heeft niets te maken met iemand wel of niet mogen, dat is meer jouw ding :{w

Oh en die Russische trollfarms waren geen hoax en weet je wie daar achter zat? De baas van de Wagner-groep Prigozhin.

twitter

SPOILER
Of je hebt een heel slecht geheugen of belabberde bronnen.

Oh wacht dat is natuurlijk een Psy-ops van de FBI, een complot van de Deep State, Uniparty of weet ik veel wat voor imaginaire organisatie en heeft Prigozhin zich om laten kopen door die engnekken van een Democraten! :+

Biden's schuld! :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 28-06-2023 06:31:26 ]
pi_209673949
Beste epische baardmans, dat een figuur zoals jij fan is van die maffe RFK - met z'n halve push ups en gespierde opa-boby - moet toch wel duidelijk maken dat mainstream Democraten niets van hem moeten weten?

Die man maakt geen schijn van kans binnen de Democratische partij, daar pruimen ze zijn complotwaanzin niet. Hij boekt meer succes bij Republikeinen, die zijn dol op dat rare anti-vax gelul.
pi_209673974
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 00:23 schreef KoosVogels het volgende:
Beste epische baardmans, dat een figuur zoals jij fan is van die maffe RFK - met z'n halve push ups en gespierde opa-boby - moet toch wel duidelijk maken dat mainstream Democraten niets van hem moeten weten?

Die man maakt geen schijn van kans binnen de Democratische partij, daar pruimen ze zijn complotwaanzin niet. Hij boekt meer succes bij Republikeinen, die zijn dol op dat rare anti-vax gelul.
Het is niet alleen zijn anti-vax opvattingen, hij beweerde ook dat chemicalien in het kraanwater kinderen homoseksueel en trans maken :')

Soort Alex Jones dus ....
pi_209674688
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 23:39 schreef Kijkertje het volgende:
RFK is een complotdenker, dat is voor mij genoeg reden om hem ongeschikt te vinden.

Da's best raar, om "complotdenker" een diskwalificerende factor te vinden... in BNW.
pi_209674999
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:24 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Breaking NOS: Audiobestand Drumpf gelekt Hurr Durr
Maar als je even niet meteen in de "Ja, maar Biden"-modus schiet, wat is je mening over dat audiobestand?
pi_209675043
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 07:46 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Da's best raar, om "complotdenker" een diskwalificerende factor te vinden... in BNW.
Waarom is dat raar?
pi_209675090
twitter

Trump is blijkbaar van mening dat je verantwoordelijk bent voor de daden van je verre voorouders. Daar zullen de 'compensatie voor slavernij'-roepers het van harte mee eens zijn.
pi_209676324
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 09:15 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Dit verklaart een hoop over de manier waarop zij het Amerikaanse volk behandelen. En ook waarom President Trump zo goed voor het volk is.
Juist ja. Als ik Trump was, zou ik vooral niet teveel dwepen met afkomst, gezien de KKK-liefhebberij van z'n eigen vader.

quote:
Donald Trump isn't the first Trump to get arrested. His father, Fred, was arrested twice, reports say — once at a Ku Klux Klan riot, and another time over building code violations.

Bron
pi_209676340
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Juist ja. Als ik Trump was, zou ik vooral niet teveel dwepen met afkomst, gezien de KKK-liefhebberij van z'n eigen vader.
[..]

Hihi, klinkt alsof het een Democraat was.
pi_209676380
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:19 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Hihi, klinkt alsof het een Democraat was.
Klopt helemaal! Zuidelijke Dems waren in die periode fucking neger-hatende nazi's. Daar stamt Trump dus vanaf.
pi_209676400
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt helemaal! Zuidelijke Dems waren in die periode fucking neger-hatende nazi's. Daar stamt Trump dus vanaf.
Hoe staat dat in verhouding met het houden van slaven? Slaven houden is veel minder erg, toch?
pi_209676459
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:23 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Hoe staat dat in verhouding met het houden van slaven? Slaven houden is veel minder erg, toch?
Slaven houden is een fucking misdaad tegen de menselijkheid, hetzelfde geldt voor het lynchen van Afro-Amerikanen, waar de KKK zich schuldig aan maakte.

Maar wil jij hedendaagse politici dan verantwoordelijk houden voor de misdaden van hun voorouders?
pi_209676556
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Slaven houden is een fucking misdaad tegen de menselijkheid, hetzelfde geldt voor het lynchen van Afro-Amerikanen, waar de KKK zich schuldig aan maakte.

Maar wil jij hedendaagse politici dan verantwoordelijk houden voor de misdaden van hun voorouders?
Maar Fred Trump heeft niemand gelyncht, anders hadden ze dat toch genoemd, nietwaar? De voorouders van de andere (voormalig) presidenten hebben slaven gehouden. Waarom ga je nu voor "guilty-by-association"? Dan zijn alle Democraten schuldig aan alles wat de KKK heeft gedaan. Weet je zeker dat je die richting op wil gaan? (Tevens, wanneer we het argument taalkundig bekijken, kan het zijn dat Fred Trump gearresteerd zou kunnen zijn bij een tegendemonstratie. Zo zien we het immers tegenwoordig ook in de Liegende Media om bepaalde zaken te framen).

Zelf ben ik er geen voorstander van om mensen verantwoordelijk te houden voor misdaden van hun voorouders, dat is mij te Links. Maar het is iets waar Links in gelooft, en ik ben een groot voorstander van om iedereen naar de maatstaven van de eigen ideologie te oordelen. Wanneer dat voor hen problematisch is, dan moeten ze leren concluderen dat hun ideologie niet deugt.
pi_209676629
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 08:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Maar als je even niet meteen in de "Ja, maar Biden"-modus schiet, wat is je mening over dat audiobestand?
Je denkt serieus dat ik er naar geluisterd heb? Heb je ooit van AI gehoord? je kan iemand alles laten zeggen. We zitten in een era dat je niets meer kan vertrouwen.

Deepfakes e.d.

Zelfs Tupac Shakur rapt tegenwoordig weer.
pi_209676657
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:34 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Maar Fred Trump heeft niemand gelyncht, anders hadden ze dat toch genoemd, nietwaar? De voorouders van de andere (voormalig) presidenten hebben slaven gehouden. Waarom ga je nu voor "guilty-by-association"? Dan zijn alle Democraten schuldig aan alles wat de KKK heeft gedaan. Weet je zeker dat je die richting op wil gaan? (Tevens, wanneer we het argument taalkundig bekijken, kan het zijn dat Fred Trump gearresteerd zou kunnen zijn bij een tegendemonstratie. Zo zien we het immers tegenwoordig ook in de Liegende Media om bepaalde zaken te framen).
Allereerst is geassocieerd worden met de KKK natuurlijk al erg genoeg, ook al heb je niet actief meegedaan aan lynchpartijen. Het gedachtegoed van deze beweging is immers net zo vreselijk als dat van de nazi's.

Maar het punt is natuurlijk vooral dat je iemand niet verantwoordelijk kunt houden voor de misdaden van zijn of haar (voor)ouders. Dus ik wil die richting juist niet op.

quote:
Zelf ben ik er geen voorstander van om mensen verantwoordelijk te houden voor misdaden van hun voorouders, dat is mij te Links.
Hulde. Ik ook niet. Beetje vreemd dus om dat anderen aan te wrijven, een weinig consistente houding van jouw kant.
pi_209676714
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Allereerst is geassocieerd worden met de KKK natuurlijk al erg genoeg, ook al heb je niet actief meegedaan aan lynchpartijen. Het gedachtegoed van deze beweging is immers net zo vreselijk als dat van de nazi's.

Maar het punt is natuurlijk vooral dat je iemand niet verantwoordelijk kunt houden voor de misdaden van zijn of haar (voor)ouders. Dus ik wil die richting juist niet op.
[..]
Hulde. Ik ook niet.
Jouw woorden zijn moeilijk te geloven, aangezien je het noodzakelijk vond om die GOTCHA te plaatsen.
quote:
Donald Trump is the only living former president who is a direct descendant of people who were arrested at a KKK rally.
Jij claimt dat je er niet in gelooft, maar toch doe je het. Raar. Jouw ideologisch gelijken lijken er echter wel in te geloven. En dat is logisch, want als het slachtofferschap kan worden geërfd, dan kan dat uiteraard ook met de status als dader gebeuren. De erfzonde (en het erfslachtofferschap), vormt de hoeksteen van de Linkse ideologie. Daarom is het terecht wanneer het tegen hen wordt gebruikt, aangezien ze er in geloven. Het is echter raar om het argument te maken zowel als persoon die er niet in gelooft tegenover een persoon die er niet in gelooft.
pi_209676724
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:34 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Zelf ben ik er geen voorstander van om mensen verantwoordelijk te houden voor misdaden van hun voorouders, dat is mij te Links. Maar het is iets waar Links in gelooft, en ik ben een groot voorstander van om iedereen naar de maatstaven van de eigen ideologie te oordelen. Wanneer dat voor hen problematisch is, dan moeten ze leren concluderen dat hun ideologie niet deugt.
De emotie zit ook erg hoog weer zo te zien bij the establishment, niemand heeft zich zo vaak racistisch uitgelaten als de seniele Biden.

Zo veel racistische opmerkingen door de jaren. Samen met Hilldog noemden ze zwarten "Superpredators" in de jaren 90.
Biden die zei dat je geen 7/11 in kan zonder een Indisch accent te hebben. Noemt zwarte kinderen roaches.

Of de three strike law die de hele zwarte community gesloopt heeft, waar zwarten voor 50+ jaar de bak in gingen voor 3x een grammetje wiet.

Biden is een ramp geweest, destijds wilde hij niet dat zwarten in op de populaire scholen kwamen in de stad, daarom ging hij ze maar via busing seggegration naar scholen buiten de stad sturen, want zwarten horen niet op de elite scholen van de democraten.

En nu blijft hij het volk ook maar verdelen, of het via vaccinaties is of aanvallen van politieke aanhang of zelfs kandidaten.

Biden is echt een OG racist, Trump had zelfs een zwarte vriendin in de jaren 80/90. Supermodelleke.
pi_209676748

@spidermonkey28 2 weeks ago
Joe Biden is the guy that the media keeps confusing Trump with.
1.2K likes
pi_209676768
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:48 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Jouw woorden zijn moeilijk te geloven, aangezien je het noodzakelijk vond om die GOTCHA te plaatsen.
[..]
Jij claimt dat je er niet in gelooft, maar toch doe je het. Raar. Jouw ideologisch gelijken lijken er echter wel in te geloven. En dat is logisch, want als het slachtofferschap kan worden geërfd, dan kan dat uiteraard ook met de status als dader gebeuren. De erfzonde (en het erfslachtofferschap), vormt de hoeksteen van de Linkse ideologie. Daarom is het terecht wanneer het tegen hen wordt gebruikt, aangezien ze er in geloven. Het is echter raar om het argument te maken zowel als persoon die er niet in gelooft tegenover een persoon die er niet in gelooft.
Natuurlijk vond ik het nodig om dat plaagstootje te gebruiken. Als je zulke vergezochte argumenten van stal haalt om andere presidenten aan te vallen, schreeuwt dat om een passende reactie. En daar doe ik graag aan mee.

Verder begrijp ik niet goed wat ik te bouten heb met zogenaamde 'ideologische gelijken'. Omdat er raakvlakken zijn, moet ik hun gedachtegoed in z'n volledigheid overnemen? Hoe werkt dat volgens jou?
pi_209677686
twitter

Tucker dropping bombs, begin hem steeds meer te waarderen nu hij bij die hellhole van FOX weg is.
pi_209678104
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:48 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
De emotie zit ook erg hoog weer zo te zien bij the establishment, niemand heeft zich zo vaak racistisch uitgelaten als de seniele Biden.

Zo veel racistische opmerkingen door de jaren. Samen met Hilldog noemden ze zwarten "Superpredators" in de jaren 90.
Biden die zei dat je geen 7/11 in kan zonder een Indisch accent te hebben. Noemt zwarte kinderen roaches.

Of de three strike law die de hele zwarte community gesloopt heeft, waar zwarten voor 50+ jaar de bak in gingen voor 3x een grammetje wiet.

Biden is een ramp geweest, destijds wilde hij niet dat zwarten in op de populaire scholen kwamen in de stad, daarom ging hij ze maar via busing seggegration naar scholen buiten de stad sturen, want zwarten horen niet op de elite scholen van de democraten.

En nu blijft hij het volk ook maar verdelen, of het via vaccinaties is of aanvallen van politieke aanhang of zelfs kandidaten.

Biden is echt een OG racist, Trump had zelfs een zwarte vriendin in de jaren 80/90. Supermodelleke.
mmmmm. Dit is juist een klassiek voorbeeld van racisme. Ik ben niet racistisch omdat ik zwarte vrienden heb.
Of ik ben zwart, dus kan niet racistisch zijn.

Prachtig voorbeeld, dat een backfire is.

quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

@:spidermonkey28 2 weeks ago
Joe Biden is the guy that the media keeps confusing Trump with.
1.2K likes

Maar laten we even inzoomen op Trump. Die nooit enige verantwoordelijkheid neemt natuurlijk en alles liegt en bedriegt. 'grab them by the pussy', is natuurlijk heel normaal bij hem. Je zal maar vrouw zijn en je weet dat een president dit normaal vind om te zeggen.

Maar het mooie is altijd dat republieken zelf altijd het meeste doen, waar ze de democraten van beschuldigen.

Niet helemaal discriminatie waardig, maar is natuurlijk wel heel triest (al hebben we het over Trump, dus is het eigenlijk normaal).
Trump bespot man om gewicht

Tja... je zal maar invaliden zijn.
Donald Trump onder vuur na bespotten gehandicapte journalist

Maar laten we even inzoomen op disciminatie.

President Trump heeft een inreisverbod afgekondigd voor iedereen afkomstig uit Iran, Irak, Syrië, Libië, Somalië, Sudan en Jemen – zeven landen waarvan de bevolking in meerderheid moslim is. Hoewel het presidentieel decreet niet expliciet melding maakt van moslims, is er overduidelijk en onbeschaamd sprake van religieuze discriminatie, onder meer gezien Trumps retoriek tijdens de verkiezingscampagne. Er bestaan uitzonderingen op het inreisverbod, waaronder voor slachtoffers van religieuze vervolging – maar alleen voor leden van een ‘religieuze minderheid’. Deze uitzondering is zodanig te interpreteren dat het Witte Huis wel christenen accepteert uit landen met een moslimbevolking, iets wat het idee van religieuze verdeeldheid alleen maar vergroot. Nu een federale rechtbank het inreisverbod tijdelijk heeft opgeschort, is Trump ‘moslimverbod’ onderwerp van juridische strijd. Amnesty International roept het Amerikaanse Congres op onmiddellijk actie te ondernemen om het inreisverbod van tafel te krijgen.

Tja je zal maar vrouw zijn..... Gelijke rechten gelden dan natuurlijk niet meer voor je.
Frontale aanval op vrouwenrechten
Trump omringd door mannen in pak terwijl hij de seksuele en reproductieve rechten van miljoenen vrouwen en meisjes ongedaan maakt: de foto is inmiddels symbolisch geworden voor het gevaar dat de nieuwe regering vormt voor vrouwenrechten.

Maar trump zou niet discrimineren? Kan je ook zo'n leuke foto maken met Trump? Past alleen niet meer op mijn 64' TV denk ik.

1973: The US Department of Justice — under the Nixon administration, out of all administrations — sued the Trump Management Corporation for violating the Fair Housing Act. Federal officials found evidence that Trump had refused to rent to Black tenants and lied to Black applicants about whether apartments were available, among other accusations. Trump said the federal government was trying to get him to rent to welfare recipients. In the aftermath, he signed an agreement in 1975 agreeing not to discriminate to renters of color without admitting to previous discrimination.

1980s: Kip Brown, a former employee at Trump’s Castle, accused another one of Trump’s businesses of discrimination. “When Donald and Ivana came to the casino, the bosses would order all the black people off the floor,” Brown said. “It was the eighties, I was a teenager, but I remember it: They put us all in the back.”

1989: In a controversial case that’s been characterized as a modern-day lynching, four Black teenagers and one Latino teenager — the “Central Park Five” — were accused of attacking and raping a jogger in New York City. Trump immediately took charge in the case, running an ad in local papers demanding, “BRING BACK THE DEATH PENALTY. BRING BACK OUR POLICE!” The teens’ convictions were later vacated after they spent seven to 13 years in prison, and the city paid $41 million in a settlement to the teens. But Trump in October 2016 said he still believes they’re guilty, despite the DNA evidence to the contrary.

1991: A book by John O’Donnell, former president of Trump Plaza Hotel and Casino in Atlantic City, quoted Trump’s criticism of a Black accountant: “Black guys counting my money! I hate it. The only kind of people I want counting my money are short guys that wear yarmulkes every day. … I think that the guy is lazy. And it’s probably not his fault, because laziness is a trait in blacks. It really is, I believe that. It’s not anything they can control.” Trump later said in a

1997 Playboy interview that “the stuff O’Donnell wrote about me is probably true.”

1992: The Trump Plaza Hotel and Casino had to pay a $200,000 fine because it transferred Black and women dealers off tables to accommodate a big-time gambler’s prejudices.

1993: In congressional testimony, Trump said that some Native American reservations operating casinos shouldn’t be allowed because “they don’t look like Indians to me.”

2000: In opposition to a casino proposed by the St. Regis Mohawk tribe, which he saw as a financial threat to his casinos in Atlantic City, Trump secretly ran a series of ads suggesting the tribe had a “record of criminal activity [that] is well documented.”

2004: In season two of The Apprentice, Trump fired Kevin Allen, a Black contestant, for being overeducated. “You’re an unbelievably talented guy in terms of education, and you haven’t done anything,” Trump said on the show. “At some point you have to say, ‘That’s enough.’”

2005: Trump publicly pitched what was essentially The Apprentice: White People vs. Black People. He said he “wasn’t particularly happy” with the most recent season of his show, so he was considering “an idea that is fairly controversial — creating a team of successful African Americans versus a team of successful whites. Whether people like that idea or not, it is somewhat reflective of our very vicious world.”

2010: In 2010, there was a huge national controversy over the “Ground Zero Mosque” — a proposal to build a Muslim community center in Lower Manhattan, near the site of the 9/11 attacks. Trump opposed the project, calling it “insensitive,” and offered to buy out one of the investors in the project. On The Late Show With David Letterman, Trump argued, referring to Muslims, “Well, somebody’s blowing us up. Somebody’s blowing up buildings, and somebody’s doing lots of bad stuff.”

2011: Trump played a big role in pushing false rumors that Obama — the country’s first Black president — was not born in the US. He claimed to send investigators to Hawaii to look into Obama’s birth certificate. Obama later released his birth certificate, calling Trump a “carnival barker.” The research has found a strong correlation between birtherism, as the conspiracy theory is called, and racism. But Trump has reportedly continued pushing this conspiracy theory in private.

2011: While Trump suggested that Obama wasn’t born in the US, he also argued that maybe Obama wasn’t a good enough student to have gotten into Columbia or Harvard Law School, and demanded Obama release his university transcripts. Trump claimed, “I heard he was a terrible student. Terrible. How does a bad student go to Columbia and then to Harvard?”

Trump launched his campaign in 2015 by calling Mexican immigrants “rapists” who are “bringing crime” and “bringing drugs” to the US. His campaign was largely built on building a wall to keep these immigrants out of the US.
As a candidate in 2015, Trump called for a ban on all Muslims coming into the US. His administration eventually implemented a significantly watered-down version of the policy.

When asked at a 2016 Republican debate whether all 1.6 billion Muslims hate the US, Trump said, “I mean a lot of them. I mean a lot of them.”

He argued in 2016 that Judge Gonzalo Curiel — who was overseeing the Trump University lawsuit — should recuse himself from the case because of his Mexican heritage and membership in a Latino lawyers association. House Speaker Paul Ryan, who endorsed Trump, later called such comments “the textbook definition of a racist comment.”

Trump has been repeatedly slow to condemn white supremacists who endorse him, and he regularly retweeted messages from white supremacists and neo-Nazis during his presidential campaign.
He tweeted and later deleted an image that showed Hillary Clinton in front of a pile of money and by a Jewish Star of David that said, “Most Corrupt Candidate Ever!” The tweet had some very obvious anti-Semitic imagery, but Trump insisted that the star was a sheriff’s badge, and said his campaign shouldn’t have deleted it.

Trump has repeatedly referred to Sen. Elizabeth Warren (D-MA) as “Pocahontas,” using her controversial — and later walked-back — claims to Native American heritage as a punchline.

At the 2016 Republican convention, Trump officially seized the mantle of the “law and order” candidate — an obvious dog whistle playing to white fears of Black crime, even though crime in the US is historically low. His speeches, comments, and executive actions after he took office have continued this line of messaging.

In a pitch to Black voters in 2016, Trump said, “You’re living in poverty, your schools are no good, you have no jobs, 58 percent of your youth is unemployed. What the hell do you have to lose?”
Trump stereotyped a Black reporter at a press conference in February 2017. When April Ryan asked him if he plans to meet and work with the Congressional Black Caucus, he repeatedly asked her to set up the meeting — even as she insisted that she’s “just a reporter.”

In the week after white supremacist protests in Charlottesville, Virginia, in August 2017, Trump repeatedly said that “many sides” and “both sides” were to blame for the violence and chaos that ensued — suggesting that the white supremacist protesters were morally equivalent to counterprotesters who stood against racism. He also said that there were “some very fine people” among the white supremacists. All of this seemed like a dog whistle to white supremacists — and many of them took it as one, with white nationalist Richard Spencer praising Trump for “defending the truth.”

Throughout 2017, Trump repeatedly attacked NFL players who, by kneeling or otherwise silently protesting during the national anthem, demonstrated against systemic racism in America.

Trump reportedly said in 2017 that people who came to the US from Haiti “all have AIDS,” and he lamented that people who came to the US from Nigeria would never “go back to their huts” once they saw America. The White House denied that Trump ever made these comments.
Speaking about immigration in a bipartisan meeting in January 2018, Trump reportedly asked, in reference to Haiti and African countries, “Why are we having all these people from shithole countries come here?” He then reportedly suggested that the US should take more people from countries like Norway. The implication: Immigrants from predominantly white countries are good, while immigrants from predominantly Black countries are bad.

Trump denied making the “shithole” comments, although some senators present at the meeting said they happened. The White House, meanwhile, suggested that the comments, like Trump’s remarks about the NFL protests, will play well to his base. The only connection between Trump’s remarks about the NFL protests and his “shithole” comments is race.

Trump mocked Elizabeth Warren’s presidential campaign, again calling her “Pocahontas” in a 2019 tweet before adding, “See you on the campaign TRAIL, Liz!” The capitalized “TRAIL” is seemingly a reference to the Trail of Tears — a horrific act of ethnic cleansing in the 19th century in which Native Americans were forcibly relocated, causing thousands of deaths.

Trump tweeted later that year that several Black and brown members of Congress — Reps. Alexandria Ocasio-Cortez (D-NY), Ayanna Pressley (D-MA), Ilhan Omar (D-MN), and Rashida Tlaib (D-MI) — are “from countries whose governments are a complete and total catastrophe” and that they should “go back” to those countries. It’s a common racist trope to say that Black and brown people, particularly immigrants, should go back to their countries of origin. Three of the four members of Congress whom Trump targeted were born in the US.

Trump has called the SARS-CoV-2 coronavirus the “Chinese virus” and “kung flu.” The World Health Organization advises against linking a virus to any particular region, since it can lead to stigma. Trump’s adviser, Kellyanne Conway, previously described the term “kung flu” as “highly offensive.” Meanwhile, Asian Americans have reported hateful incidents targeting them due to the spread of the coronavirus.

Trump suggested that Kamala Harris, who’s Black and South Asian, “doesn’t meet the requirements” to be former Vice President and Democratic presidential candidate Joe Biden’s running mate — yet another example of birtherism.

Trump niet racistisch? _O- In welke sprookjeswereld leeft jij precies?
pi_209678147
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:48 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Hmmmmm. Dit is juist een klassiek voorbeeld van racisme. Ik ben niet racistisch omdat ik zwarte vrienden heb.
Maar laten we even inzoomen op Trump. Die nooit enige verantwoordelijkheid neemt natuurlijk en alles liegt en bedriegt.

Mooie is altijd dat republieken zelf altijd het meeste doen, waar ze de democraten van beschuldigen.

Niet helemaal discriminatie waardig, maar is natuurlijk wel heel triest (al hebben we het over Trump, dus is het eigenlijk normaal).

President Trump heeft een inreisverbod afgekondigd voor iedereen afkomstig uit Iran, Irak, Syrië, Libië, Somalië, Sudan en Jemen – zeven landen waarvan de bevolking in meerderheid moslim is. Hoewel het presidentieel decreet niet expliciet melding maakt van moslims, is er overduidelijk en onbeschaamd sprake van religieuze discriminatie, onder meer gezien Trumps retoriek tijdens de verkiezingscampagne. Er bestaan uitzonderingen op het inreisverbod, waaronder voor slachtoffers van religieuze vervolging – maar alleen voor leden van een ‘religieuze minderheid’. Deze uitzondering is zodanig te interpreteren dat het Witte Huis wel christenen accepteert uit landen met een moslimbevolking, iets wat het idee van religieuze verdeeldheid alleen maar vergroot. Nu een federale rechtbank het inreisverbod tijdelijk heeft opgeschort, is Trump ‘moslimverbod’ onderwerp van juridische strijd. Amnesty International roept het Amerikaanse Congres op onmiddellijk actie te ondernemen om het inreisverbod van tafel te krijgen.

Tja je zal maar vrouw zijn.....
Trump omringd door mannen in pak terwijl hij de seksuele en reproductieve rechten van miljoenen vrouwen en meisjes ongedaan maakt: de foto is inmiddels symbolisch geworden voor het gevaar dat de nieuwe regering vormt voor vrouwenrechten.

1973: The US Department of Justice — under the Nixon administration, out of all administrations — sued the Trump Management Corporation for violating the Fair Housing Act. Federal officials found evidence that Trump had refused to rent to Black tenants and lied to Black applicants about whether apartments were available, among other accusations. Trump said the federal government was trying to get him to rent to welfare recipients. In the aftermath, he signed an agreement in 1975 agreeing not to discriminate to renters of color without admitting to previous discrimination.

1980s: Kip Brown, a former employee at Trump’s Castle, accused another one of Trump’s businesses of discrimination. “When Donald and Ivana came to the casino, the bosses would order all the black people off the floor,” Brown said. “It was the eighties, I was a teenager, but I remember it: They put us all in the back.”

1989: In a controversial case that’s been characterized as a modern-day lynching, four Black teenagers and one Latino teenager — the “Central Park Five” — were accused of attacking and raping a jogger in New York City. Trump immediately took charge in the case, running an ad in local papers demanding, “BRING BACK THE DEATH PENALTY. BRING BACK OUR POLICE!” The teens’ convictions were later vacated after they spent seven to 13 years in prison, and the city paid $41 million in a settlement to the teens. But Trump in October 2016 said he still believes they’re guilty, despite the DNA evidence to the contrary.

1991: A book by John O’Donnell, former president of Trump Plaza Hotel and Casino in Atlantic City, quoted Trump’s criticism of a Black accountant: “Black guys counting my money! I hate it. The only kind of people I want counting my money are short guys that wear yarmulkes every day. … I think that the guy is lazy. And it’s probably not his fault, because laziness is a trait in blacks. It really is, I believe that. It’s not anything they can control.” Trump later said in a

1997 Playboy interview that “the stuff O’Donnell wrote about me is probably true.”

1992: The Trump Plaza Hotel and Casino had to pay a $200,000 fine because it transferred Black and women dealers off tables to accommodate a big-time gambler’s prejudices.

1993: In congressional testimony, Trump said that some Native American reservations operating casinos shouldn’t be allowed because “they don’t look like Indians to me.”

2000: In opposition to a casino proposed by the St. Regis Mohawk tribe, which he saw as a financial threat to his casinos in Atlantic City, Trump secretly ran a series of ads suggesting the tribe had a “record of criminal activity [that] is well documented.”

2004: In season two of The Apprentice, Trump fired Kevin Allen, a Black contestant, for being overeducated. “You’re an unbelievably talented guy in terms of education, and you haven’t done anything,” Trump said on the show. “At some point you have to say, ‘That’s enough.’”

2005: Trump publicly pitched what was essentially The Apprentice: White People vs. Black People. He said he “wasn’t particularly happy” with the most recent season of his show, so he was considering “an idea that is fairly controversial — creating a team of successful African Americans versus a team of successful whites. Whether people like that idea or not, it is somewhat reflective of our very vicious world.”

2010: In 2010, there was a huge national controversy over the “Ground Zero Mosque” — a proposal to build a Muslim community center in Lower Manhattan, near the site of the 9/11 attacks. Trump opposed the project, calling it “insensitive,” and offered to buy out one of the investors in the project. On The Late Show With David Letterman, Trump argued, referring to Muslims, “Well, somebody’s blowing us up. Somebody’s blowing up buildings, and somebody’s doing lots of bad stuff.”

2011: Trump played a big role in pushing false rumors that Obama — the country’s first Black president — was not born in the US. He claimed to send investigators to Hawaii to look into Obama’s birth certificate. Obama later released his birth certificate, calling Trump a “carnival barker.” The research has found a strong correlation between birtherism, as the conspiracy theory is called, and racism. But Trump has reportedly continued pushing this conspiracy theory in private.

2011: While Trump suggested that Obama wasn’t born in the US, he also argued that maybe Obama wasn’t a good enough student to have gotten into Columbia or Harvard Law School, and demanded Obama release his university transcripts. Trump claimed, “I heard he was a terrible student. Terrible. How does a bad student go to Columbia and then to Harvard?”

Trump launched his campaign in 2015 by calling Mexican immigrants “rapists” who are “bringing crime” and “bringing drugs” to the US. His campaign was largely built on building a wall to keep these immigrants out of the US.
As a candidate in 2015, Trump called for a ban on all Muslims coming into the US. His administration eventually implemented a significantly watered-down version of the policy.

When asked at a 2016 Republican debate whether all 1.6 billion Muslims hate the US, Trump said, “I mean a lot of them. I mean a lot of them.”

He argued in 2016 that Judge Gonzalo Curiel — who was overseeing the Trump University lawsuit — should recuse himself from the case because of his Mexican heritage and membership in a Latino lawyers association. House Speaker Paul Ryan, who endorsed Trump, later called such comments “the textbook definition of a racist comment.”

Trump has been repeatedly slow to condemn white supremacists who endorse him, and he regularly retweeted messages from white supremacists and neo-Nazis during his presidential campaign.
He tweeted and later deleted an image that showed Hillary Clinton in front of a pile of money and by a Jewish Star of David that said, “Most Corrupt Candidate Ever!” The tweet had some very obvious anti-Semitic imagery, but Trump insisted that the star was a sheriff’s badge, and said his campaign shouldn’t have deleted it.

Trump has repeatedly referred to Sen. Elizabeth Warren (D-MA) as “Pocahontas,” using her controversial — and later walked-back — claims to Native American heritage as a punchline.

At the 2016 Republican convention, Trump officially seized the mantle of the “law and order” candidate — an obvious dog whistle playing to white fears of Black crime, even though crime in the US is historically low. His speeches, comments, and executive actions after he took office have continued this line of messaging.

In a pitch to Black voters in 2016, Trump said, “You’re living in poverty, your schools are no good, you have no jobs, 58 percent of your youth is unemployed. What the hell do you have to lose?”
Trump stereotyped a Black reporter at a press conference in February 2017. When April Ryan asked him if he plans to meet and work with the Congressional Black Caucus, he repeatedly asked her to set up the meeting — even as she insisted that she’s “just a reporter.”

In the week after white supremacist protests in Charlottesville, Virginia, in August 2017, Trump repeatedly said that “many sides” and “both sides” were to blame for the violence and chaos that ensued — suggesting that the white supremacist protesters were morally equivalent to counterprotesters who stood against racism. He also said that there were “some very fine people” among the white supremacists. All of this seemed like a dog whistle to white supremacists — and many of them took it as one, with white nationalist Richard Spencer praising Trump for “defending the truth.”

Throughout 2017, Trump repeatedly attacked NFL players who, by kneeling or otherwise silently protesting during the national anthem, demonstrated against systemic racism in America.

Trump reportedly said in 2017 that people who came to the US from Haiti “all have AIDS,” and he lamented that people who came to the US from Nigeria would never “go back to their huts” once they saw America. The White House denied that Trump ever made these comments.
Speaking about immigration in a bipartisan meeting in January 2018, Trump reportedly asked, in reference to Haiti and African countries, “Why are we having all these people from shithole countries come here?” He then reportedly suggested that the US should take more people from countries like Norway. The implication: Immigrants from predominantly white countries are good, while immigrants from predominantly Black countries are bad.

Trump denied making the “shithole” comments, although some senators present at the meeting said they happened. The White House, meanwhile, suggested that the comments, like Trump’s remarks about the NFL protests, will play well to his base. The only connection between Trump’s remarks about the NFL protests and his “shithole” comments is race.

Trump mocked Elizabeth Warren’s presidential campaign, again calling her “Pocahontas” in a 2019 tweet before adding, “See you on the campaign TRAIL, Liz!” The capitalized “TRAIL” is seemingly a reference to the Trail of Tears — a horrific act of ethnic cleansing in the 19th century in which Native Americans were forcibly relocated, causing thousands of deaths.

Trump tweeted later that year that several Black and brown members of Congress — Reps. Alexandria Ocasio-Cortez (D-NY), Ayanna Pressley (D-MA), Ilhan Omar (D-MN), and Rashida Tlaib (D-MI) — are “from countries whose governments are a complete and total catastrophe” and that they should “go back” to those countries. It’s a common racist trope to say that Black and brown people, particularly immigrants, should go back to their countries of origin. Three of the four members of Congress whom Trump targeted were born in the US.

Trump has called the SARS-CoV-2 coronavirus the “Chinese virus” and “kung flu.” The World Health Organization advises against linking a virus to any particular region, since it can lead to stigma. Trump’s adviser, Kellyanne Conway, previously described the term “kung flu” as “highly offensive.” Meanwhile, Asian Americans have reported hateful incidents targeting them due to the spread of the coronavirus.

Trump suggested that Kamala Harris, who’s Black and South Asian, “doesn’t meet the requirements” to be former Vice President and Democratic presidential candidate Joe Biden’s running mate — yet another example of birtherism.

Allemaal fake news
pi_209678195
quote:
15s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:51 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Allemaal fake news
Dat is ook zijn enige antwoord wat hij kan verzinnen, alleen blijk keer op keer zijn woord weinig betekenis te hebben.

Trump loopt altijd weg voor zijn verantwoordelijkheid en het ligt nooit aan hem zelf. Altijd aan andere.
pi_209680536
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:48 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
mmmmm. Dit is juist een klassiek voorbeeld van racisme. Ik ben niet racistisch omdat ik zwarte vrienden heb.
Of ik ben zwart, dus kan niet racistisch zijn.

Prachtig voorbeeld, dat een backfire is.
[..]
Maar laten we even inzoomen op Trump. Die nooit enige verantwoordelijkheid neemt natuurlijk en alles liegt en bedriegt. 'grab them by the pussy', is natuurlijk heel normaal bij hem. Je zal maar vrouw zijn en je weet dat een president dit normaal vind om te zeggen.

Maar het mooie is altijd dat republieken zelf altijd het meeste doen, waar ze de democraten van beschuldigen.

Maar laten we even inzoomen op disciminatie.

Tja je zal maar vrouw zijn..... Gelijke rechten gelden dan natuurlijk niet meer voor je.

Maar trump zou niet discrimineren? Kan je ook zo'n leuke foto maken met Trump? Past alleen niet meer op mijn 64' TV denk ik.

Afgaande uit die lijst heb ik toch het idee dat je niet weet wat de definitie van racisme is.

Tenzij Links die definitie onlangs heeft veranderd, iets dat ze graag doen om toch gelijk te krijgen wanneer ze aan de foute zijde zitten.

Uit nieuwsgierigheid, uit die lijst zaken die je hebt genoemd, welke laat voor jou het meeste zien dat President Trump racistisch is? En welk argument acht je zelf het zwakste?
pi_209682793
twitter

Gelukkig maar :D
pi_209683055
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 15:50 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Afgaande uit die lijst heb ik toch het idee dat je niet weet wat de definitie van racisme is.

Tenzij Links die definitie onlangs heeft veranderd, iets dat ze graag doen om toch gelijk te krijgen wanneer ze aan de foute zijde zitten.

Uit nieuwsgierigheid, uit die lijst zaken die je hebt genoemd, welke laat voor jou het meeste zien dat President Trump racistisch is? En welk argument acht je zelf het zwakste?
Volgens mij is Racisme vrij duidelijk?

Racisme is de opvatting of doctrine dat er menselijke rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens waarbij het eigen ras superieur zou zijn aan andere rassen. Wanneer voor het ene ras andere maatstaven gelden dan voor het andere, is er sprake van rassendiscriminatie.

Maar ik begrijp dat het lastig is, om te zien, dat Trump ook gewoon racistisch is. Replublieken hebben liever niet dat hun eigen opmerkingen, net zo hard terug komen op hun eigen partij. Dan doet het er in eens niet meer toe, of moeten we het anders zien

Al zou ik ook mijn twijfels hebben of Trump het begrijpt, het past niet in zijn denkbeeld. Hij is te dom om te begrijpen wat hij fout is met zijn uitspraken of dat dit pijnlijk kan zijn voor iemand.

Maar zijn slechste eigenschap van Trump, narsistisch, liegen en vooral een ander altijd de schuld geven van zijn eigen onkunde of als hij vast loopt in zijn eigen web van leugens en bedrog. Hij denkt alleen aan Trump en niet aan andere.
Hij is niets meer dan een grote clown, maar wordt verheerlijkt door zijn (niet al te slimme) aanhang.
pi_209683297
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 18:58 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Racisme is de opvatting of doctrine dat er menselijke rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens waarbij het eigen ras superieur zou zijn aan andere rassen. Wanneer voor het ene ras andere maatstaven gelden dan voor het andere, is er sprake van rassendiscriminatie.

Maar ik begrijp dat het lastig is, om te zien, dat Trump ook gewoon racistisch is. Replublieken hebben liever niet dat hun eigen opmerkingen, net zo hard terug komen op hun eigen partij. Dan doet het er in eens niet meer toe, of moeten we het anders zien

Al zou ik ook mijn twijfels hebben of Trump het begrijpt, het past niet in zijn denkbeeld. Hij is te dom om te begrijpen wat hij fout is met zijn uitspraken of dat dit pijnlijk kan zijn voor iemand.

Maar zijn slechste eigenschap van Trump, narsistisch, liegen en vooral een ander altijd de schuld geven van zijn eigen onkunde of als hij vast loopt in zijn eigen web van leugens en bedrog. Hij denkt alleen aan Trump en niet aan andere.
Hij is niets meer dan een grote clown, maar wordt verheerlijkt door zijn (niet al te slimme) aanhang.
Wederom: Uit nieuwsgierigheid, uit die lijst zaken die je hebt genoemd, welke laat voor jou het meeste zien dat President Trump racistisch is? En welk argument acht je zelf het zwakste?

Dan kan je meteen even toetsen aan de definitie van racisme. Wellicht kan je ook het racistische gedeelte van de auteur zelf spotten. Die acht zwarte mensen superieur aan bruine mensen.
pi_209684224
twitter

Hihi. Raar toch, dat elke keer weer wanneer er wordt gelekt naar de Liegende Media, dat elke keer weer mag blijken dat het beweerde toch niet blijkt te kloppen. En elke keer weer zijn het dezelfde mensen die er in trappen (of ze weten dat ze liegen, dat kan uiteraard ook). Hoe zou het toch komen dat ze niet in staat zijn om van hun fouten te leren? Waar zijn ze de vaardigheid tot (kritisch) denken verloren?
  woensdag 28 juni 2023 @ 20:30:09 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209684255
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 18:58 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Een uitstekende definitie. En dit zien we momenteel dus allemaal terug bij de Democraten, beleidsmatig ook zelfs.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209684315
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 20:30 schreef HowardRoark het volgende:
Wanneer voor het ene ras andere maatstaven gelden dan voor het andere, is er sprake van rassendiscriminatie.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Links dit racisme vindt:
"Wanneer voor het ene ras andere maatstaven gelden dan voor het andere, is er sprake van rassendiscriminatie."
pi_209684342
Al de systematische racisme die Biden nu "tracht" op te lossen door meer te verdelen en haat te zaaien is dankzij hem zelf onstaan.

Hij was de echte strijder voor deze Three Strike Law, hij heeft duizenden zwarten voor peddy crimes levenslang de bak in gegooid. En nu is het eens de "saviour" of "racism" hurr durr.

Niemand maar ook niemand heeft de zwarte community zo veel pijn gedaan als Biden en Hillary destijds.
pi_209684375
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 20:38 schreef epicbeardman het volgende:
Al de systematische racisme die Biden nu "tracht" op te lossen door meer te verdelen en haat te zaaien is dankzij hem zelf onstaan.

Hij was de echte strijder voor deze Three Strike Law, hij heeft duizenden zwarten voor peddy crimes levenslang de bak in gegooid. En nu is het eens de "saviour" of "racism" hurr durr.
Slavernij is legaal in de VS voor gevangenen. Geen wonder dat Biden zo voor die wet heeft gestreden. Het verklaart ook het handelen van Kamala Harris als aanklager. Dat is de "rechtsstaat" waar Links zo voor simpt.
  woensdag 28 juni 2023 @ 21:08:49 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209684666
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 20:36 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Links dit racisme vindt:
"Wanneer voor het ene ras andere maatstaven gelden dan voor het andere, is er sprake van rassendiscriminatie."
Binnen Democratische kringen heet dit tegenwoordig 'equity'. Tegelijkertijd vindt men het streven om mensen niet op onveranderlijke kenmerken de behandelen juist problematisch'. Zo wordt het begrip van 'colorblindness' bijvoorbeeld als 'racistisch' gezien, je moet juist wél naar huidskleur kijken.

Het benadrukt de upside-down clown wereld die ze hebben gecreëerd. Goed is slecht, slecht is goed, man is vrouw, vrouw is man, geen racisme is racistisch, racisme is anti-racistisch.
pi_209686140
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Binnen Democratische kringen heet dit tegenwoordig 'equity'. Tegelijkertijd vindt men het streven om mensen niet op onveranderlijke kenmerken de behandelen juist problematisch'. Zo wordt het begrip van 'colorblindness' bijvoorbeeld als 'racistisch' gezien, je moet juist wél naar huidskleur kijken.

Het benadrukt de upside-down clown wereld die ze hebben gecreëerd. Goed is slecht, slecht is goed, man is vrouw, vrouw is man, geen racisme is racistisch, racisme is anti-racistisch.
Het probleem is, als rassendiscrimanatie geen racisme is, er wel heel weinig over blijft van Rolfieo's lijstje. Het andere probleem is, wanneer rassendiscriminatie wel racisme is, Links moet erkennen dat het vanuit de kern van hun ideologie racistisch is.

Moeilijk moeilijk.
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:11:27 #270
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209686301
Het moeilijke van rassen discriminatie vind ik juist dat het aan alle kanten gebeurd. Links, rechts, van boven, van onder. En iedereen met de vinger naar elkaar wijst. Dit zou een non issue moeten zijn in mijn beleving. En waar hierboven iedereen elkaar er weer van beschuldigd houd dit stigma ook in stand.

Is niet ieder mens gelijk? In mijn ogen wel. En ik moet jullie heel eerlijk zeggen dat de posts hierboven mij eigenlijk een beetje misselijk maken, racisme bij de een of de ander in de schoenen te schuiven. Je zou juist afstand van alles en iedereen moeten nemen die racisme als een troef gebruikt. Ook al is dat in het verleden gebeurd bij interviews of wat dan ook. Misschien is dat wel wat we nodig hebben, een nieuwe cancel culture.. Zwijg al die bekrompen lui dood. Of het nou vanuit links of rechts komt. Cancel them :) Praat niet meer over ze en laat het gaan :)

Als samenleving denk ik dat we het beter kunnen iedereen samen, ik geloof en wil niet geloven dat het onmogelijk is discriminatie op alle gebieden verholpen kan worden als we elkaar op het gedrag aanspreken.

Dit is mijn persoonlijke mening en dus niet als Mod. Maar ik denk wel dat we allemaal weer even moeten gaan begrijpen wat het is een mens te zijn.
Lach met een schone bips
pi_209686906
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2023 20:26 schreef QuidProJoe het volgende:
[ twitter ]

Hihi. Raar toch, dat elke keer weer wanneer er wordt gelekt naar de Liegende Media, dat elke keer weer mag blijken dat het beweerde toch niet blijkt te kloppen. En elke keer weer zijn het dezelfde mensen die er in trappen (of ze weten dat ze liegen, dat kan uiteraard ook). Hoe zou het toch komen dat ze niet in staat zijn om van hun fouten te leren? Waar zijn ze de vaardigheid tot (kritisch) denken verloren?
Lekker vaag weer. Welk 'beweerde' bedoel je precies :?

Heb je het hele verhaal uberhaupt wel gevolgd? Ik heb nl sterk de indruk dat jij elke keer weer een verkeerde conclusie trekt uit een onjuiste aanname. Hoort dat bij 'kritisch' denken? :D

twitter

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 29-06-2023 01:58:50 ]
pi_209687008
twitter
pi_209687040
De agenda van de Republikeinse meerderheid in het Huis is niet de inflatie, niet het immigratie/illegalen-probleem, niet de gezondheidszorg, niet het onderwijs, niet de armoede/dakloosheid etc etc ...

Het is HUNTER BIDEN! Is ook echt veel belangrijker :Y

twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 10:09:41 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209688426
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 04:37 schreef Kijkertje het volgende:
De agenda van de Republikeinse meerderheid in het Huis is niet de inflatie, niet het immigratie/illegalen-probleem, niet de gezondheidszorg, niet het onderwijs, niet de armoede/dakloosheid etc etc ...

Het is HUNTER BIDEN! Is ook echt veel belangrijker :Y

[ twitter ]
Wat een bijzondere conclusie. Dus omdat zij hier één tweet plaatsen kunnen we concluderen dat anderen onderwerpen niet meer relevant voor hun zijn? Raar. Of is het simpelweg frustratie aan de kant van de Blauwen en diens adepten dat de Republikeinen de twijfelachtige business dealings van 'één van hun' onder de loep gaan nemen?

Het mantra bij de Amerikaanse progressieven blijft interessant om te aanschouwen: ‘For my friends, everything; for my enemies, the law’. En wat is de woede toch hevig als dan ook mensen van de eigen partij zich moeten verantwoorden voor hun criminele of onwetmatige activiteiten. Zo vals! Republicans bad! Orange man bad! Hihi.
pi_209695819
Goed nieuws! SCOTUS heeft een eind gemaakt aan de institutionele raciale discriminatie op hogescholen. Het is mij een raadsel dat het zo lang heeft mogen duren, maar goed. Minder raciale discriminatie is altijd beter.

twitter
pi_209712999
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:31 schreef QuidProJoe het volgende:
Goed nieuws! SCOTUS heeft een eind gemaakt aan de institutionele raciale discriminatie op hogescholen. Het is mij een raadsel dat het zo lang heeft mogen duren, maar goed. Minder raciale discriminatie is altijd beter.

[ twitter ]
twitter

twitter
pi_209713026

Een van de white supremacists die de establishment het bloed onder de nagels vandaan haalt.

Clarence Thomas is een held en moet een standbeeld krijgen, als je hier niet akkoord mee gaat ben je een bigot racist.
pi_209713071
twitter

Die Thomas toch..

https://twitter.com/searc(...)c=typed_query&f=live

Linksen zijn aan het exploderen op dit moment, geen gratis geld! Ze willen hem lynchen.. racistische opmerkingen hier en daar.. the monkey comes out of the sleeve again oO/

[ Bericht 6% gewijzigd door epicbeardman op 01-07-2023 01:43:25 ]
pi_209713085
twitter

twitter

twitter

Altijd maar vol met woede, woede en nog eens woede. Elke 10 seconden honderen posts er bij, de ene nog erger dan de anderen.

Zullen de BLM'ers steden in elkaar gaan slaan? politiebureaus afbranden? antifa weer gekke dingen doen?
pi_209714163
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 01:27 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]

Altijd maar vol met woede, woede en nog eens woede. Elke 10 seconden honderen posts er bij, de ene nog erger dan de anderen.

Zullen de BLM'ers steden in elkaar gaan slaan? politiebureaus afbranden? antifa weer gekke dingen doen?
Wanneer je die racistische tirades van Democraten tegen Clarence Thomas ziet, kun je enkel concluderen dat de "party switch" een Linkse Leugen is.
pi_209714303
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 01:10 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Yup, bekend excuus van mensen die institutioneel racisme in stand willen houden.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:09:41 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209715114
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:27 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Wanneer je die racistische tirades van Democraten tegen Clarence Thomas ziet, kun je enkel concluderen dat de "party switch" een Linkse Leugen is.
Dat is natuurlijk ook een leugen. Het gaat de Blauwen alleen om het kunnen gebruiken van minderheden voor politiek gewin. De bedoeling van minderheden is dat ze hun kunstje doen, het gedicteerde nazeggen en Blauw stemmen. Zodra iemand die je kunt categoriseren in een minderheidsgroep niet helemaal meegaat in het gewenste narratief en zich geen slachtofferrol laat aanpraten, komt de ware aard naar boven.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, bekend excuus van mensen die institutioneel racisme in stand willen houden.
Institutioneel racisme? Leg eens uit, welke instituten hebben we het dan precies over?
pi_209716580
Wat is er racistisch aan de felle kritiek die wordt geuit richting Clarence Thomas?
  zaterdag 1 juli 2023 @ 14:07:23 #284
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209717679
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is er racistisch aan de felle kritiek die wordt geuit richting Clarence Thomas?
Het is duidelijk merkbaar dat de kritiek voortkomt uit een idee over hoe hij zich als zwarte man zou moeten gedragen en wat zijn standpunten zouden moeten zijn. Zijn huidige conservatieve gedachtegoed kan niet voor iemand die zwart is zo wordt er min of meer gesteld. Er wordt zelfs het argument gemaakt dat sinds hij getrouwd is met een blanke vrouw, hij ook denkt dat hij blank is. Dit is zijn toch wel bijzondere claims als je deze enkel maakt op basis van de huidskleur van iemand.
pi_209717764
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is duidelijk merkbaar dat de kritiek voortkomt uit een idee over hoe hij zich als zwarte man zou moeten gedragen en wat zijn standpunten zouden moeten zijn. Zijn huidige conservatieve gedachtegoed kan niet voor iemand die zwart is zo wordt er min of meer gesteld. Er wordt zelfs het argument gemaakt dat sinds hij getrouwd is met een blanke vrouw, hij ook denkt dat hij blank is. Dit is zijn toch wel bijzondere claims als je deze enkel maakt op basis van de huidskleur van iemand.
Naar ik begrijp wordt de man - en zijn vrouw - beschuldigd van dubieus handelen, in strijd met zijn positie als hoogste rechter. Want ja, ook donkere mensen zijn soms niet zuiver op de graad.

Je wekt nu de indruk dat kritiek op een gekleurd persoon per definitie racisme is, omdat die kritiek niet legitiem kan zijn.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 14:21:53 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209717926
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Naar ik begrijp wordt de man - en zijn vrouw - beschuldigd van dubieus handelen, in strijd met zijn positie als hoogste rechter. Want ja, ook donkere mensen zijn soms niet zuiver op de graad.

Je wekt nu de indruk dat kritiek op een gekleurd persoon per definitie racisme is, omdat die kritiek niet legitiem kan zijn.
Haha, heb je die tweets wel gelezen?
quote:
'I was born black. I will die black. Justice Clarence Thomas hates blacks.'

'It's crazy to me that black men have come out in support of a racist ass. Clarence Thomas has been guilty of criming since at least 1991. So, I guess he feels above the law.'

'Clarence Thomas is deluded. Since he married a white woman, he thinks he’s white too. He’s forgotten the affirmative action that helped his black skin get where it is today.'
Dit vind jij kritiek die enkel is gericht op dubieus handelen? Raar dan dat het constant over (zijn) huidskleur gaat.
pi_209718009
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, heb je die tweets wel gelezen?
[..]
Dit vind jij kritiek die enkel is gericht op dubieus handelen? Raar dan dat het constant over (zijn) huidskleur gaat.
Thomas ligt al langer onder vuur en dat heeft geen ene reet met zijn huidskleur te maken. Zie ook dit artikel:

quote:
A ProPublica investigation alleging Justice Clarence Thomas accepted luxury trips from an influential Republican megadonor is fueling calls for strict ethics guidelines on the Supreme Court.
Bron
Jij had het over 'de Dems' die uit racisme kritiek uiten op Thomas. De tweet die jij hier net post - geen idee van wie die afkomstig is - vertegenwoordigt toch niet de mening van 'de Dems'? Ik heb een deel van die tweet wel even door de zoekmachine van Twitter gehaald en het eerste wat ik tegenkwam was dit:

twitter

Niet bepaald een nette tweet, maar ik weet niet of je het racisme kunt noemen.
pi_209720966
Je quote niet de 2de belangrijke tweet Koos, kijk nog eens goed naar mij post. Die van de zwarte vrouw is idd niks mis mee.

Kijk ook nog eens naar https://twitter.com/searc(...)c=typed_query&f=live

Zelfs 24uur later zie je foto's voorbijkomen met hitler snorretjes en weet ik wat allemaal.
twitter

Ook veel "Uncle Tom" grapjes.

Of het publiceren van de adressen, en een Death smiley plaatsen omdat ze maar 20minuten er vandaan wonen.

twitter

Enge mensen.

[ Bericht 11% gewijzigd door epicbeardman op 01-07-2023 17:32:38 ]
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:32:32 #289
323401 Kijkertje
met filter
pi_209721126
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:23 schreef epicbeardman het volgende:
Je quote niet de 2de belangrijke tweet Koos, kijk nog eens goed naar mij post. Die van de zwarte vrouw is idd niks mis mee.

Zelfs 24uur later zie je foto's voorbijkomen met hitler snorretjes en weet ik wat allemaal. Vanuit "call to activism" accounts.

Of het publiceren van de adressen, en een Death smiley plaatsen omdat ze maar 20minuten er vandaan wonen.

[ twitter ]

Enge mensen.
Dan is Trump zeker ook heel eng:

twitter
pi_209721142
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dan is Trump zeker ook heel eng:

[ twitter ]
Ah daar is ze! eindelijk de frustratie liep te hoog op om niet te reageren! Mooie whataboutism, zo kennen we je weer!

Klopt, Trump is eng voor de establishment.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:36:36 #291
323401 Kijkertje
met filter
pi_209721190
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:33 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ah daar is ze! eindelijk de frustratie liep te hoog op om niet te reageren! Mooie whataboutism, zo kennen we je weer!

Klopt, Trump is eng voor de establishment.
Het zit je wel hoog he?

Maar je kan weer rustig verder spammen, ik moet nu weer weg :W
pi_209721271
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het zit je wel hoog he?

Maar je kan weer rustig verder spammen, ik moet nu weer weg :W
Heb je toch je Trump post van de dag gehaald vandaag, geniet er van :D Hele pagina ging het nog niet over Trump maar toch komt Trump weer om de hoek kijken. :@
pi_209721395
twitter
pi_209721421
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:23 schreef epicbeardman het volgende:

Zelfs 24uur later zie je foto's voorbijkomen met hitler snorretjes en weet ik wat allemaal. [ twitter ]

[ twitter ]

Enge mensen.
Dus je wil zeggen dat er kutmensen zijn op Twitter? No shit.

Maar die figuren vertegenwoordigen niet 'de Dems', zoals hier werd gesuggereerd.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 20:58:45 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209724143
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:27 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Enkel als je nul besef hebt van de politieke geschiedenis van de VS. En mijn hemel wat ben je daar een schoolvoorbeeld van.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 juli 2023 @ 21:12:09 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209724405
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook een leugen. Het gaat de Blauwen alleen om het kunnen gebruiken van minderheden voor politiek gewin. De bedoeling van minderheden is dat ze hun kunstje doen, het gedicteerde nazeggen en Blauw stemmen. Zodra iemand die je kunt categoriseren in een minderheidsgroep niet helemaal meegaat in het gewenste narratief en zich geen slachtofferrol laat aanpraten, komt de ware aard naar boven.
[..]
Institutioneel racisme? Leg eens uit, welke instituten hebben we het dan precies over?
Nee, en dat is je ook reeds tweemaal uitvoerig uitgelegd:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat een hoop niet-blanke Amerikanen de Republikeinse partij vaarwel hebben gezegd dan wel links laat liggen ligt toch ook echt aan de Republikeinen zelf. En dat gaat verder terug dan men denkt; reeds tijdens Reconstruction zag men dat zwarte steun voor Republikeinen afnam, iets wat in een versnelling kwam na de verkiezingen van 1888 (Zie 'Jumpin' Jim Crow' Southern Politics from Civil War to Civil Rights, Princeton 2000).

Verder is het natuurlijk niet te ontkennen dat het vooral blank conservatief Amerika was dat ruim tweeënhalve eeuw een uiterst onsmakelijk racistisch en nativistisch wereldbeeld hanteerde (politieke partij deed daar niet eens toe, want die zaten overal, van Whigs en Democrats tot Know-Nothings en Silver Party) dat het pas medio jaren '70 van deze eeuw ietwat is gaan versoepelen.

Minderheden stemmen en stemden niet Democratisch omdat dat zo 'hoort'; dat komt omdat sinds 1948 duidelijk werd dat de Democratische Partij de enige partij was die daadwerkelijk werk ging maken van Civil Rights (zie Hubert Humphrey, The Minority Report en de Democratische Conventie van 1948).

Koppel dat aan de uitkomst van de verkiezingen van 1964 (een zeer opvallende 'swing' van het Diepe Zuiden van Democratisch naar solide Republikeins) en de Southern Strategy van Nixon (een politiek spelletje dat ondanks de ahistorische hersenspinsels van een Candace Owen gewoon aantoonbaar in documentatie van die tijd en in de memo's van betrokken politici is terug te vinden), en het is niet vreemd dat de GOP langzaamaan de partij van roomblank, protestants Amerika werd. En nog grotendeels is gebleven, zeker sinds het met Reagan op de religieuze toer is gegaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De Democratische Partij zette de Civil Rights niet in de jaren '60 op de agenda, dat deden ze reeds in 1948 op instigatie van Hubert Humphrey. Dat leidde ertoe dat de zuidelijke, conservatieve flank zich afscheidde en onder Strom Thurmond als Dixiecrats verder gingen.

De riedel dat de Democraten de partij van de slavernij waren slaat verder natuurlijk nergens op. Ongetwijfeld doel je op de Breckinridge-fractie van zuidelijke Democraten (tot 1861), die qua partijprogramma met geen mogelijkheid meer te vergelijken zijn met de Democratische Partij sinds 1948.

Hoe weten we dat?

A.) Omdat de Dixiecrats - de zuidelijke, conservatieve nalatenschap van Breckinridge cum suis - juist de partij verlieten toen de partij op federaal niveau werk wilde maken van Civil Rights; was de partij nog de good old party van Breckinridge en Wade Hampton, was dat onnodig geweest;
B.) Juist dat eens zo solide, democratische diepe Zuiden in 1964 INEENS massaal Republikeins ging stemmen. Waarom? Omdat de Republikeinen vanaf dat moment het hadden over 'federale inmenging en big government', en dat bepaalde zaken, ook Civil Rights, aan de individuele staten overgelaten dienden te worden, niet aan de federale overheid. Republikein Goldwater (Arizona, zelf geen racist) heeft de Republikeinse partij dan ook die kant opgedrongen: lokaal versus federaal. In het Zuiden natuurlijk een godsgeschenk, immers, als Civil Rights een lokaal en geen federaal issue zou blijven, zou men aldaar tot in de lengte der dagen de zwarten (en arme blanken) kunnen blijven uitsluiten. ALS de Democraten nog altijd de partij van het Oude Zuiden was, is het nogal vreemd dat juist het diepe Zuiden ineens de partij verlaat...
[ afbeelding ]

C.) Nixon heeft dat stokje in 1968 opgepakt met diens Southern Strategy, wat in weerwil van verhalen van Prager U en Candace Owens gewoon een verifieerbare historische gebeurtenis is geweest, en wat ook gewoon uit de papieren van Nixon en diens campagne afgeleid kan worden. En verhip: sindsdien is dat eens zo blauwe Zuiden met enige uitzonderingen knalrood. Uiteraard helpt het dat sinds Reagan de partij bestuurde er ook een flinke dosis (protestants) christendom door gemengd is, waarin het haast doodzonde is voor christenen (zo ongeveer 95% van het Zuiden) om Democratisch te stemmen.

Dat zijn de feiten; al na Reconstructie hebben de Republikeinen de zwarten in de steek gelaten (zie de verkiezing van Rutherford Hayes) en vanaf Goldwater heeft het zich geprofileerd als 'Law & order', ' anti-Big Gov' partij die het vooral goed doet, en deed, bij conservatieve Zuiderlingen die ooit, inderdaad, overwegend blauw stemden, maar dat nu kennelijk niet meer zo zien zitten...

Goede tip: het boek (academisch) 'Jumpin' Jim Crow'; legt precies uit hoe de vork in de steel zit en waarom de zwarte bevolking al eind 19e eeuw wantrouwen jegens de GOP begon te krijgen.

[ afbeelding ]

Dat de zwarten massaal Republikeins bleven stemmen tot 1964 (als ze al mochten stemmen) is complete kolder. Sterker nog, ze waren onder Roosevelt al behoorlijk opgeschoven, en de laatste keer dat er sprake was een Republikeinse opleving onder zwarten was onder Eisenhower/Nixon, omdat men teleurgesteld raakte in Truman. Die liefde was snel voorbij in 1960.
https://www.factcheck.org(...)he-democratic-party/

Jouw verhaal is vooral een uitvinding uit medio jaren 1990, toen de Republikeinen zich ineens gingen opwerpen als inclusief en divers; dan is het natuurlijk raadzaam om de andere kant juist te verwijten de echte racisten te zijn.

Ook al hebben de Democratische Civil Rights Plank (1948) en Johnson's Great Society (1964-1968) het lot van onnoemelijk veel zwarten (en arme blanken) verbeterd.

Daarom stemt het gros van de zwarte bevolking Democratisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209724755
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus je wil zeggen dat er kutmensen zijn op Twitter? No shit.

Maar die figuren vertegenwoordigen niet 'de Dems', zoals hier werd gesuggereerd.
Beetje raar, nu zijn het in eens kutmensen, maar als het pro-Trumpers zijn het in eens hurr durr patriots of rechts-extremisten.

En jawel hoor, alleen maar dems die tot heden furieus hen gal lopen te spuwen. Want geen enkele MAGA dan wel republikein wordt boos om deze uitspraken. Hier ook weer zo'n voorbeeld van zo'n boze heks.

twitter

Zo veel emotie, dag in dag uit.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 21:54:12 #298
323401 Kijkertje
met filter
pi_209725154
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
En hij was ook voor affirmative action :D

twitter

[ Bericht 39% gewijzigd door Kijkertje op 01-07-2023 22:00:54 ]
pi_209726143
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 21:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En hij was ook voor affirmative action :D

[ twitter ]
Zie, een flip-floppende RINO.
  zondag 2 juli 2023 @ 00:52:41 #300
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209727615
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Het maakt voor DeSantis ook niets uit of je nu een linkse, rechtse of centrumhomo bent. Rechtse homoseksuelen willen nog wel eens doen alsof de Republikeinen alleen iets willen doen aan de openlijk uitende homo, maar uiteindelijk zijn ze zelf ook een keer aan de beurt. Net als 'Blacks for Trump'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')