abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2023 @ 17:05:42 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209644239
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Juist ja. Racisme zie je amper bij Amerikanen die Republikeins stemmen.

[ afbeelding ]
[..]

Wikipedia als bron met een quote van één persoon, haha. Je weet mijn post op mooie wijze te bevestigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209644408
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 17:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wikipedia als bron met een quote van één persoon, haha. Je weet mijn post op mooie wijze te bevestigen.
Je weet dat een beetje Wiki-pagina gebruik maakt van voetnoten? Dat citaat van Duke is afkomstig uit dit artikel:

Neo-Nazis and White Supremacists applaud Donald Trump's response to deadly violence in Virginia

Maar er moet zelfs bij jou een lampje gaan branden als neonazi's zich gesteund voelen door Trump, de man die in alle opzichten de leider is van de hedendaagse GOP.

En ben het met je eens dat er zat fatsoenlijke Republikeinen zijn. Het lullige is alleen dat deze groep aan de kant wordt gedrukt door de Trumpisten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 juni 2023 @ 18:32:28 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209645177
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 17:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je weet dat een beetje Wiki-pagina gebruik maakt van voetnoten? Dat citaat van Duke is afkomstig uit dit artikel:

Neo-Nazis and White Supremacists applaud Donald Trump's response to deadly violence in Virginia

Maar er moet zelfs bij jou een lampje gaan branden als neonazi's zich gesteund voelen door Trump, de man die in alle opzichten de leider is van de hedendaagse GOP.

En ben het met je eens dat er zat fatsoenlijke Republikeinen zijn. Het lullige is alleen dat deze groep aan de kant wordt gedrukt door de Trumpisten.
Wikipedia gebruikt inderdaad de meningen en claims van willekeurige journalisten om ze vervolgens als onomstreden feit te presteren. Dat is mij al eerder opgevallen. Maar wat is nu eigenlijk het punt dat je hier probeert te maken?

Het betreft namelijk slechts één quote van één totaalidioot (van wie Trump zelf ook meermaals afstand heeft genomen). Als dat je tegenargument is op wat ik stelde, namelijk dat racisme voornamelijk bij de Democratische Partij en diens adepten leeft, ontkracht dat die realiteit niet en tevens laat het niet zien dat dit bij de Republikeinen ook zo is. Eén zwaluw maakt geen zomer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209645756
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wikipedia gebruikt inderdaad de meningen en claims van willekeurige journalisten om ze vervolgens als onomstreden feit te presteren. Dat is mij al eerder opgevallen. Maar wat is nu eigenlijk het punt dat je hier probeert te maken?

Het betreft namelijk slechts één quote van één totaalidioot (van wie Trump zelf ook meermaals afstand heeft genomen). Als dat je tegenargument is op wat ik stelde, namelijk dat racisme voornamelijk bij de Democratische Partij en diens adepten leeft, ontkracht dat die realiteit niet en tevens laat het niet zien dat dit bij de Republikeinen ook zo is. Eén zwaluw maakt geen zomer.
Hihi, je bent wat dat betreft een koddig kereltje. Het is mij nog altijd niet helemaal duidelijk of je online persona een act is, of dat je oprecht meent wat je schrijft.

Maar goed, allereerst is Wiki geen persoon of instantie die iets doet. Verder gaat het hier om een verifieerbaar citaat van de voormalige leider van de KKK, die zich gesteund voelde door Trump. En hij was niet de enige. In de extreem-rechtse hoek werd het halfslachtige afkeuren door Trump beschouwd als een endorsement, zij voelden zich gesteund.

Mijn punt is dat het lachwekkend is dat wanneer het om racisme gaat, jij meteen naar de Democraten wijst. Dat terwijl met name Trump een held is in alt right kringen, waar die hard racisten deel van uitmaken. Dat zijn uiteindelijk gewoon Republikeinse kiezers, beste Howard, ook al vind jij dat misschien niet leuk.

Feit is dat Trump een bepaalde aantrekkingskracht heeft op hardcore racisten, zoals vrij recent nog die maffe antisemiet Nick Fuentes. Kortom, onder Trumps leiderschap voelen zich steeds meer enge figuren zich thuis bij de GOP.
  zondag 25 juni 2023 @ 19:54:29 #180
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209646057
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hihi, je bent wat dat betreft een koddig kereltje. Het is mij nog altijd niet helemaal duidelijk of je online persona een act is, of dat je oprecht meent wat je schrijft.

Maar goed, allereerst is Wiki geen persoon of instantie die iets doet. Verder gaat het hier om een verifieerbaar citaat van de voormalige leider van de KKK, die zich gesteund voelde door Trump. En hij was niet de enige. In de extreem-rechtse hoek werd het halfslachtige afkeuren door Trump beschouwd als een endorsement, zij voelden zich gesteund.

Mijn punt is dat het lachwekkend is dat wanneer het om racisme gaat, jij meteen naar de Democraten wijst. Dat terwijl met name Trump een held is in alt right kringen, waar die hard racisten deel van uitmaken. Dat zijn uiteindelijk gewoon Republikeinse kiezers, beste Howard, ook al vind jij dat misschien niet leuk.

Feit is dat Trump een bepaalde aantrekkingskracht heeft op hardcore racisten, zoals vrij recent nog die maffe antisemiet Nick Fuentes. Kortom, onder Trumps leiderschap voelen zich steeds meer enge figuren zich thuis bij de GOP.
Waar het vooral op lijkt is dat je een fringe groepering als de KKK, die tegenwoordig bestaat uit een paar duizend man, op basis van één uitspraak wilt beetgrijpen om die in hun geheel weg te zetten als Republikeinse stemmers, om vervolgens dat weer te gaan generaliseren. Maar zo werkt het niet, en vergeet ook niet uit welke partij de KKK is voortgekomen, de Dems.

En dit doet ook allemaal niets af aan het feit dat er anno 2023, maar bij één partij in Amerika een diep geloof is in raciaal essentialistisch gedachtegoed. Immers, anders heb je geen president die 'economic relief' tijdens de Covid-19 pandemie wilde gaan uitdelen op basis van onveranderlijke kenmerken, of een staat waar men zelfs met medicatie hetzelfde probeerde te doen, of een vice-president die wordt gekozen op basis van huidskleur, of een kabinet dat wordt samengesteld op basis van onveranderlijke kenmerken, of een nieuw lid van het Hooggerechtshof dat wordt voorgedragen op basis van huidskleur, of een politicus die stelt dat ze niet zeker wist of een 'interraciale relatie' wel iets voor haar was.

Racisme, en het idee dat huidskleur echt verschrikkelijk belangrijk verschil is, wordt maar echt breedgedragen bij één partij, en dat is de Democraten.
pi_209646197
Hihi, die "patriot front" types hebben het wel erg moeilijk wanneer het masker af gaat.

twitter

Zonder de maskers kunnen we concluderen er op dat ook bij de FBI soja op het menu staat. Verklaart een hoop.
pi_209646316
Dus iemand roeptoetert op twitter dat het Feds zijn, lijkt even later te stellen dat die bewering helemaal nergens op gebaseerd is door aan te geven dat hij helemaal niet weet of het Feds zijn en "kritisch denker" QuidProJoe herhaalt hier braaf dat het om de FBI gaat?
Juist...
  zondag 25 juni 2023 @ 20:53:46 #183
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209646903
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 20:08 schreef QuidProJoe het volgende:
Hihi, die "patriot front" types hebben het wel erg moeilijk wanneer het masker af gaat.

[ twitter ]

Zonder de maskers kunnen we concluderen er op dat ook bij de FBI soja op het menu staat. Verklaart een hoop.
Inderdaad, dan lijken het ineens heel erg veel op een paar niet Republikeins stemmende individuen, die veganistisch eten en in de genderiodelogie geloven. Dit soort zogenaamde "nazi's" die ineens opduiken bij demonstraties of bijeenkomsten van conservatieve groepen, is natuurlijk verder niets nieuws. Deze blijft de mooiste:

Hihi, er zijn zo ontzettend veel nazi's in de VS dat de Blauwen of het Blauwe Establishment ze altijd zelf moeten creëren.
pi_209647010
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 20:08 schreef QuidProJoe het volgende:

[ twitter ]

Iedereen weet dat dit CIA/FBI patsys zijn. Of zelfs Antifa, die houden ook van gezichtsbedekking.
Is ook een reden dat de politie ze niet de-masked bij hen psyops.

Dit is dan zo'n patriot *kuch* antifa member.. je ziet al gewoon aan zijn postuur dat het nep is. Snel gezicht voor de handen anders herkennen ze je ook nog als CIA/FBI of antifa.

[ Bericht 13% gewijzigd door epicbeardman op 25-06-2023 22:55:12 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_209648757
twitter

"after graduation he plans to work for the government"

Glowies noemen ze dit, FBI.
Die gast van hierboven, een van de gemaskerde "rechtse extremisten" Ben Brody. _O- Ook leuk dat CNN Kinzinger zijn frustratie uit dat hij geen blauw vinkje meer heeft.

Je zal maar een droom hebben om bij de FBI te werken en je moet als hurr durr "rechts-extremist" larpen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 25 juni 2023 @ 23:55:50 #186
323401 Kijkertje
met filter
pi_209649172
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 22:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het is niet volledige fragment, die kan ik even niet meer vinden, daarin blijven de journalisten erna ook doorvragen.

[ twitter ]

Deze wel, woede, naja het is duidelijk agitatie die je ziet. Misschien niet helemaal goed verwoord.

[ twitter ]

Is altijd een dem tactiek geweest, niet over praten dan waait het wel over door media propaganda. Die leiden de meute wel af.
Wat is dit nu weer voor dwaze conclusie. Er wordt niet op geantwoord omdat het een idiote vraag is die alleen maar gesteld wordt om het 'Joe Biden is corrupt'-narratief opnieuw te voeden terwijl het onderzoek achter de rug is en er geen grond was om Joe Biden van corruptie te verdenken.

Stel dat Joe Biden idd aanwezig was toen Hunter Biden dat bericht verstuurde? Dat bewijst toch helemaal niks? :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 26 juni 2023 @ 00:26:41 #187
323401 Kijkertje
met filter
pi_209649351
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:00 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Iedereen weet dat dit CIA/FBI patsys zijn. Of zelfs Antifa, die houden ook van gezichtsbedekking.
Is ook een reden dat de politie ze niet de-masked bij hen psyops.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is dan zo'n patriot *kuch* antifa member.. je ziet al gewoon aan zijn postuur dat het nep is. Snel gezicht voor de handen anders herkennen ze je ook nog als CIA/FBI of antifa.

Net zo zeker als de vorige keer dat je zeker wist dat het allemaal FBI-agenten waren wat ook niet waar bleek te zijn :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_209649589
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2023 00:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Net zo zeker als de vorige keer dat je zeker wist dat het allemaal FBI-agenten waren wat ook niet waar bleek te zijn :D
Hoezo? dat ze paar namen opnoemen hoeft nog niet te betekenen dat het niet allemaal nep namen en ID's zijn van mensen die gecreëerd zijn door de overheid. CIA en FBI hebben macht om iets te laten lijken alsof.

Heb je toevallig meer background van die lui? dat antifa er niet achteraan zit en ze met de dood bedreigt zegt al eigenlijk genoeg.

Dat jij gelooft dat het echte patriots zijn, mag. Maar niemand in Amerika zelf trapt er in.
  maandag 26 juni 2023 @ 02:21:04 #189
323401 Kijkertje
met filter
pi_209649628
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2023 01:42 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hoezo? dat ze paar namen opnoemen hoeft nog niet te betekenen dat het niet allemaal nep namen en ID's zijn van mensen die gecreëerd zijn door de overheid. CIA en FBI hebben macht om iets te laten lijken alsof.
'Ze' een paar namen opnoemen? Je bedoelt dat ALLE namen en foto's zijn vrijgegeven door de County Sheriff.

Oh wacht die zitten vast ook in het complot. Dat moet wel anders klopt je verhaal niet meer :D

quote:
Heb je toevallig meer background van die lui? dat antifa er niet achteraan zit en ze met de dood bedreigt zegt al eigenlijk genoeg.
Waarom zou ik de achtergrond van die lui hebben? Jij beweert dat het FBI-agenten zijn terwijl je hun achtergrond niet eens weet 8)7

En zelfs al zou ik dat hebben verzin je wel weer een volgende reden waarom ook dat heel VERDACHT is! :Y

quote:
Dat jij gelooft dat het echte patriots zijn, mag. Maar niemand in Amerika zelf trapt er in.
Niemand nog wel. Niemand in jouw altmedia bubbel bedoel je? Er zijn best veel complotdenkers in de VS maar de meeste mensen geloven dat soort complotten alleen als daar bewijzen voor zijn en die zijn er niet :{w

Valt me toch tegen dat die 'echte' journalisten van je dat nog niet uitgeplozen hebben. Daar hebben ze inmiddels al een jaar de tijd voor gehad om dat aan te tonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 26-06-2023 03:13:25 ]
pi_209649847
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2023 01:42 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Ze zijn bekend met naam en toenaam en waar ze vandaan komen.
Als het FBI acteurs zijn, dan had dat allang breed uitgemeten in de alternatieve media gestaan.
Deze discussie loopt al maanden, en er is geen enkel voorbeeld van een lid van de groep die FBI bleek te zijn.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209652618
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 06:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze zijn bekend met naam en toenaam en waar ze vandaan komen.
Als het FBI acteurs zijn, dan had dat allang breed uitgemeten in de alternatieve media gestaan.
Deze discussie loopt al maanden, en er is geen enkel voorbeeld van een lid van de groep die FBI bleek te zijn.
Hihi, niet echt. Je zou juist eerder verwachten dat de "anti"fascisten uitzoeken wie die patriot front types zouden zijn. Het zijn immers fascisten en nazis, toch?

Tenzij... het toch de feds en "anti"fascisten zelf zijn.

Raar.

Wel grappig om te zien hoe bepaalde ideologiën simpen voor dat patriot front.
pi_209653232
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2023 12:00 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Hihi, niet echt. Je zou juist eerder verwachten dat de "anti"fascisten uitzoeken wie die patriot front types zouden zijn. Het zijn immers fascisten en nazis, toch?

Tenzij... het toch de feds en "anti"fascisten zelf zijn.

Raar.

Wel grappig om te zien hoe bepaalde ideologiën simpen voor dat patriot front.
Je verwacht in een rechtstaat een klopjacht?
pi_209653958
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 12:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je verwacht in een rechtstaat een klopjacht?
De eventuele aanwezigheid van een "rechtstaat" weerhield de "anti"fascisten er niet van om mensen op te jagen, aan te vallen en zelfs te executeren in de Summer of Love.

Enkel vanwege het hebben van een verkeerde mening.

Raar.
pi_209654026
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:49 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
De eventuele aanwezigheid van een "rechtstaat" weerhield de "anti"fascisten er niet van om mensen op te jagen, aan te vallen en zelfs te executeren in de Summer of Love.

Enkel vanwege het hebben van een verkeerde mening.

Raar.
En jij moedigt ze nu aan om daarmee vooral door te gaan en een klopjacht te openen?
pi_209654071
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
En jij moedigt ze nu aan om daarmee vooral door te gaan en een klopjacht te openen?
Doe ik dat? Dit klinkt eerder als een rare stropop.
pi_209655996
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 14:00 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Doe ik dat? Dit klinkt eerder als een rare stropop.
Wat is dan je punt precies?
Ik kreeg de indruk dat je wilde dat ze op jacht gingen naar die bendeleden.
pi_209656271
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar het vooral op lijkt is dat je een fringe groepering als de KKK, die tegenwoordig bestaat uit een paar duizend man, op basis van één uitspraak wilt beetgrijpen om die in hun geheel weg te zetten als Republikeinse stemmers, om vervolgens dat weer te gaan generaliseren. Maar zo werkt het niet, en vergeet ook niet uit welke partij de KKK is voortgekomen, de Dems.
Nee, dat is niet wat ik doe. Jij probeert wel heel kundig de discussie te vernauwen tot dat ene KKK-citaat.

Trump ziet zich gesteund door een breed scala aan extreem-rechtsen, waaronder de alt right, militante groeperingen en, opvallend genoeg, dus ook de voormalige voorman van de KKK.

Is de GOP of Republikeinen racistisch? Nee, dat denk ik niet. Maar sinds Trump het gezicht is van de partij voelen extreem-rechtse racisten zich wel steeds meer thuis bij de GOP. Dat zou se partij zorgen moeten baren en aan het denken moeten zetten.

Verder heb je helemaal gelijk: de KKK komt voort uit de zuidelijke vleugel van de Dems. Alleen weet jij ook best dat die zuidelijke vleugel in de jaren '60 is overgelopen naar de GOP, juist vanwege de Civil Rights Act (ik hoef dat verder niet uit te leggen, toch?).

De rest van je post is vooral een herhaling van je gebruikelijke bullshitgebrabbel.
pi_209656299
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat is dan je punt precies?
Ik kreeg de indruk dat je wilde dat ze op jacht gingen naar die bendeleden.
Bendeleden?

Tevens heb ik geen idee hoe mijn posts jou de "indruk" van een klopjacht geven, laat staan dat ik zoiets zou aanmoedigen. Ik ga er maar van uit dat dat meer iets uit jouw eigen referentiekader is.
pi_209656874
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:43 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Bendeleden?

Tevens heb ik geen idee hoe mijn posts jou de "indruk" van een klopjacht geven, laat staan dat ik zoiets zou aanmoedigen. Ik ga er maar van uit dat dat meer iets uit jouw eigen referentiekader is.
Ik zie je gedraai eerder als een poging om er onderuit te komen dat je iets van onderbouwing moet laten zien dat het om FBI agenten gaan.

Maar dat geeft verder niets hoor...
  maandag 26 juni 2023 @ 19:00:17 #200
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209657232
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, dat is niet wat ik doe. Jij probeert wel heel kundig de discussie te vernauwen tot dat ene KKK-citaat.

Trump ziet zich gesteund door een breed scala aan extreem-rechtsen, waaronder de alt right, militante groeperingen en, opvallend genoeg, dus ook de voormalige voorman van de KKK.

Is de GOP of Republikeinen racistisch? Nee, dat denk ik niet. Maar sinds Trump het gezicht is van de partij voelen extreem-rechtse racisten zich wel steeds meer thuis bij de GOP. Dat zou se partij zorgen moeten baren en aan het denken moeten zetten.

Verder heb je helemaal gelijk: de KKK komt voort uit de zuidelijke vleugel van de Dems. Alleen weet jij ook best dat die zuidelijke vleugel in de jaren '60 is overgelopen naar de GOP, juist vanwege de Civil Rights Act (ik hoef dat verder niet uit te leggen, toch?).

De rest van je post is vooral een herhaling van je gebruikelijke bullshitgebrabbel.
Bullshitgebrabbel?

Alles wat ik daar heb opgenoemd klopt gewoon. Ik zou mij als ik jou was eerder gaan afvragen hoe het komt dat je constant in de bres springt voor een partij die zich aan dat soort dingen schuldig maakt. Om vervolgens dus ook met het beschuldigende vingertje naar de politieke tegenstander te wijzen. De Republikeinen streven tenminste een kleurenblind beleid na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')