SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
iets meer is ook niet ergquote:Op maandag 12 juni 2023 21:35 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Gemiddelde maximum temperatuur voor juni in De Bilt is toch echt 20,9 graden voor periode 1991-2020
Zou je zeggen, ja?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:27 schreef INViCTuS het volgende:
Check deze verschillen. Wel zorgelijk
[ twitter ]
quote:Nu is de warmste junimaand ooit gemeten nog die van 2021 met een gemiddelde temperatuur van 18,2°C in De Bilt. Volgens Weerstatstieken (ECMWF data) zou deze maand op 19,8°C kunnen uitkomen. Dat zou een gigantische verbetering van het oude maandrecord zijn met een marge van 1,6°C. Veel groter dan juli 2006 (0,9°C) of mei 2018 (0,7°C).
Aan de andere kant, het was te verwachten dat dit eens zou gebeuren. Sinds 2016 stonden alle junimaanden tot nu toe in de top-15 warmste ooit gemeten met in de top-3 de jaren 2017, 2019 en 2021. Terwijl die junimaanden toch ook niet heel extreem waren naar wat het huidige klimaat kan uitspoken.
Binnenkort maar eens wijnvelden beginnen hier.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
UKMO of ECMWF, ik zie op de langere termijn (richting eind Juni) gewoon aanhoudend warm. "Vroeger" had je nog wel eens dat een warme periode gepaard ging met verkoelende buien, waarna het weer afkoelde. Dat lijkt in deze scenario's ook gewoon niet het geval te gaan zijn.
Druiven hebben juist flink wat water nodig.... of iig, vocht.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Binnenkort maar eens wijnvelden beginnen hier.
Hebben we nog genoeg van in de polder.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Druiven hebben juist flink wat water nodig.... of iig, vocht.
Als dit tot terreurbuien leidt, ben ik bereid het te accepteren. Kanaalrattenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:41 schreef INViCTuS het volgende:
Hogere luchtvochtigheid is niet fijn
[ twitter ]
[ twitter ]
Das waar, nou maak maar een topic als we je nattekat wijn kunnen kopenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hebben we nog genoeg van in de polder.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:27 schreef INViCTuS het volgende:
Check deze verschillen. Wel zorgelijk
[ twitter ]
tEmpeRAtuRen ScHOmmeLEn alTIJd, nIks meT cLImatE cHanGe tE maKEn, wOKe geZEUrquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
2023 lijkt ook redelijk een outlier te gaan worden
Volgende week dus een zwanusquote:
IK BEN WOEDEND.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Die afkoeling gaat echt niet komen.. eventuele regen is tijdelijk en daarna gewoon weer 26-28 graden elke dag..
Nat van het zweet met het naadzweet in je zweetnaad.quote:
Klopt, koelt hier in ZO in de nacht ook wat meer af 's nachts tov ZW.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:49 schreef Momo het volgende:
Zwaartepunt van de warmte ligt wel echt meer richting ZW dan ZO.
Tijdens andere hete dagen was dat wel eens anders, bijvoorbeeld hier:
[ afbeelding ]
Ik vind dit echt prima te doen. Luchtvochtigheid is vrij laag en daardoor goed uit te houden. Komende 4 nachten gaan zelfs naar 12-14 graden. veel beter kan het gewoon niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Tyfushitte. Zit geen enkele dynamiek in het weer. Heet, kurkdroog en komende week geen andere setting (hoogstens nog kutter, want benauwd).
Voordeel is dat de komende nachten wat koeler worden. Lijkt volgende week weer naar 15+ te gaan.
Rare definitie weer. Welke 13 zijn dat dan?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:42 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
We noemen een dag in Nederland droog als er op 13 stations verspreid over Nederland minder dan 0,3 millimeter neerslag is gevallen.
normaal telt alleen de bilt, maar hiermee alle 13quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Rare definitie weer. Welke 13 zijn dat dan?
Internet heeft helaas de allerdomsten onder ons het idee gegeven dat hun mening er toe doet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:15 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)rg-doodsbedreigingen
Veelzeggend dit.
Hier waaide er de laatste dagen een briesje en nu echt pas een flinke wind. Moet een vest aan buiten.quote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:15 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)rg-doodsbedreigingen
Veelzeggend dit.
Je hebt een vest nodig in 25/26 graden met een windje?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier waaide er de laatste dagen een briesje en nu echt pas een flinke wind. Moet een vest aan buiten.
Ah de kledingpolitie is gesignaleerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt een vest nodig in 25/26 graden met een windje?
Ik vraag het toch alleen omdat ik mij niet kan voorstellenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah de kledingpolitie is gesignaleerd.![]()
Is dit de broer van “mensen droegen handschoenen, wat een schande, het was niet minstens -5!!”.
Ik loop met blote voeten en rokje. 22 graden, veel wind en dichtbij open natuur en water.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag het toch alleen omdat ik mij niet kan voorstellenMoet je vooral zelf weten al draag je een dikke winterjas met dit weer
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag het toch alleen omdat ik mij niet kan voorstellenMoet je vooral zelf weten al draag je een dikke winterjas met dit weer
Ik lig momenteel op de bank onder een dekentjequote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik loop met blote voeten en rokje. 22 graden, veel wind en dichtbij open natuur en water.
Een dun klein (open) vestje.
Dat heeft alles met de windrichting te maken en de zandgronden bij de Kempen die gruwelijk opwarmen. Zit het oost-component bij de windrichting dan wordt het in Gilze-Rijen en Woensdrecht vaak het warmst, zit er een west-component bij dan vaak in Eindhoven, Volkel, Ell en Arcen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:49 schreef Momo het volgende:
Zwaartepunt van de warmte ligt wel echt meer richting ZW dan ZO.
Tijdens andere hete dagen was dat wel eens anders, bijvoorbeeld hier:
[ afbeelding ]
das niet veel ::Pquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik loop met blote voeten en rokje. 22 graden, veel wind en dichtbij open natuur en water.
Een dun klein (open) vestje.
Wel lekkere zeebries momenteel.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier waaide er de laatste dagen een briesje en nu echt pas een flinke wind. Moet een vest aan buiten.
Ben met dat soort berichten altijd net zo sceptisch.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:11 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Voor wat het waard is. Ik vermoed niet veel maar hey we zullen zien.
Zo te zien gaan een aantal modellen nu wel voor regen volgende week dinsdag en woensdag. Zit nog wel een redelijk range op de voorspelling. Zou nog niet gaan juichen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:11 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Voor wat het waard is. Ik vermoed niet veel maar hey we zullen zien.
Zit jij in het Oosten verstopt?quote:
Nee West-FrieslandGODENquote:
Bij mij is het 27 graden binnen. Ik woon wel in Gilze-Rijen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:23 schreef Momo het volgende:
Fijn dat het gewoon een keertje 21 graden is deze tijd. Vorige avonden was het nog 25+ en had ramen openzetten nog niet veel zin
Ja hier ook zoiets binnen nu. Gisteravond 29 graden. We gaan de goede kant op.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:30 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Bij mij is het 27 graden binnen. Ik woon wel in Gilze-Rijen.
Bij mij was het ook zo ja, nu 21.5 graden binnen (maar zal wel weer een stuk opwarmen als de ramen weer dicht zijn).quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:30 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Bij mij is het 27 graden binnen. Ik woon wel in Gilze-Rijen.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier in Noord Holland ook niet maat. Kut leven.
woon jij in Noord Hollandquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier in Noord Holland ook niet maat. Kut leven.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Blaadjes bewegen hier amper aan de boom hoor.
Met je kaartje.
Toen we in 2019 de 40 graden haalden had ik dus daadwerkelijk een collega die in een winterjas op het werk kwam.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Wind (Gem)quote:
Ik ging vroeger elke dag naar school met minstens windkracht 5 joh. Windkracht 3 is voor mietjesquote:
Bij ons 14 km/uquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Wind (Gem)
3.1 km/u
1 Bft
Zeer zwak
Richting (Gem)
ONO 67°
Van het lokale weerstation.
Nattekatweetalles.gif
Woon in flat hoor. In het paupergdeelte. Gelukkig wel aircogenot met deze temperaturen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
wist niet dat je zo rijk was. ik woon weer terug in het noordenGOD
Heb al overal warmte uitslag. Laatste weken was perfect. Dit hoeft ook weer nietquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Woon in flat hoor. In het paupergdeelte. Gelukkig wel aircogenot met deze temperaturen.
Alle regen is ook weer bijna uit de kaartjesquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb al overal warmte uitslag. Laatste weken was perfect. Dit hoeft ook weer niet
nouja ook wel lekker hoor. beter dan 15 graden en regenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Alle regen is ook weer bijna uit de kaartjes. 25+ en droog tot september genot.
Mag best ff een paar dagen anders hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:11 schreef Tjacka het volgende:
[..]
nouja ook wel lekker hoor. beter dan 15 graden en regen
Ff de hooikoorts eruit en resetten, dan weer door.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mag best ff een paar dagen anders hoor.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
RIP natuurquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ahja, maar dat houdt niet aan toch? Zal daarna ws wel weer zakken lijkt me.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
Gaan we, hoor. Zondag en maandag een onaangename 32-34
[ twitter ]
Daarna een dag of 5 26-28 gradenquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, maar dat houdt niet aan toch? Zal daarna ws wel weer zakken lijkt me.
Het waaide ook best flink, inderdaad. Telkens weer de parasol omverquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:28 schreef Tjacka het volgende:
N
[..]
Nee West-FrieslandGODEN
Hele dag dikke warme wind nu is er verkoeling maar geen wind
ze vallen ook het waterbakje van de konijnen aanquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:22 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Als ik nu de sproeier aanzet zitten er al 25 vogeltjes.
Wel veel minder zon.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:31 schreef Momo het volgende:
Pluim voorspellingen ECMWF en GFS, nog steeds heel schraal qua neerslag en vrijwel alle dagen 25+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HEBBEN WE AL EEN HITTEGOLFquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:31 schreef Momo het volgende:
Pluim voorspellingen ECMWF en GFS, nog steeds heel schraal qua neerslag en vrijwel alle dagen 25+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Bilt verpeste de reeks door een 29,9 volgens mij, alleen als het donderdag en vrijdag niet onder de 25 graden wordt kunnen we die wel doorzetten met 30+ op maandag en dinsdag volgende week.quote:
Kan nog steedsquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:42 schreef Momo het volgende:
[..]
De Bilt verpeste de reeks door een 29,9 volgens mij, alleen als het donderdag en vrijdag niet onder de 25 graden wordt kunnen we die wel doorzetten met 30+ op maandag en dinsdag volgende week.
Hatsjoe, hatsjoe, hatsjoe....... hatsjoe,...... haAAAAAAATSJOE!!!!!! Snottersnotter.quote:
warmtegetal staat wel al op 26 lolquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:42 schreef Momo het volgende:
[..]
De Bilt verpeste de reeks door een 29,9 volgens mij, alleen als het donderdag en vrijdag niet onder de 25 graden wordt kunnen we die wel doorzetten met 30+ op maandag en dinsdag volgende week.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kan even geen afbeeldingen plaatsen, maar nieuwe EC run lijkt wat af te zwakken.
Qua temperatuur dus niks mis mee, maar de luchtvochtigheid is wel te hoogquote:Op woensdag 14 juni 2023 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Dinsdag dus flinke buien zo te zien en vanaf woensdag 26-28 graden![]()
Het is veels te warm voor de tijd van het jaar, maar goed dat bedoel je vast niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua temperatuur dus niks mis mee, maar de luchtvochtigheid is wel te hoog
Geen problemen met 26-28 als de lv laag is, nee. Dat dat wat hoger is dan normaal dat is dan maar zo. Liever dat dan te koud met 17-21quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is veels te warm voor de tijd van het jaar, maar goed dat bedoel je vast niet.
[ afbeelding ]
Laat 17 nu juist normale gemiddelde temperatuur zijn in juni.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geen problemen met 26-28 als de lv laag is, nee. Dat dat wat hoger is dan normaal dat is dan maar zo. Liever dat dan te koud met 17-21
Is dat gemiddelde dan op een bepaalde plaats?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat 17 nu juist normale gemiddelde temperatuur zijn in juni.
Uiteraard in de Bilt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat gemiddelde dan op een bepaalde plaats?
17 in Den Helder is 24 in Maastricht. 17 in Maastricht is 13 in Amsterdam.
Sorry, dat was waarschijnlijk een hele blonde vraag.quote:
Jup..quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sorry, dat was waarschijnlijk een hele blonde vraag.
17? Nee, joh. Voor halverwege juni echt nietquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat 17 nu juist normale gemiddelde temperatuur zijn in juni.
16,2 zelfs, als je de hele dag neemt gewoon he, voor max temperatuur 20,9.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
17? Nee, joh. Voor halverwege juni echt niet
Jawel dus, verdiep je eens in de statistieken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
17? Nee, joh. Voor halverwege juni echt niet
Man, wat boeien die statistieken nou. Het weer houdt zich niet aan "statistieken" en als het boven gemiddeld is dan is het boven gemiddeld, punt. Doe je niks aan.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel dus, verdiep je eens in de statistieken.
Laat dat nou net het hele punt zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Man, wat boeien die statistieken nou. Het weer houdt zich niet aan "statistieken" en als het boven gemiddeld is dan is het boven gemiddeld, punt. Doe je niks aan.
Ik denk dat hij er vanuit ging dat je met 17 de maximum temperatuur bedoelde, want dat is waar - ook in de dagelijkse weersvoorspellingen - altijd mee gecommuniceerd wordt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat dat nou net het hele punt zijn.
Invictus zegt zelf dat hij het "te koud vind met 17-21 graden" terwijl dat dus normale temperaturen zijn voor juni. Zegt genoeg over hoe de perceptie van "normaal weer" verschuift voor ons allemaal nu we steeds vaker te maken hebben met langere, warmere periodes zoals nu.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er vanuit ging dat je met 17 de maximum temperatuur bedoelde, want dat is waar - ook in de dagelijkse weersvoorspellingen - altijd mee gecommuniceerd wordt.
Geen enkele weerman op het nieuws zegt ooit:
"Morgen wordt het gemiddeld 17,9 graden over het gehele etmaal genomen"
Ik weet niet of je dat kan scharen onder verschuiven van ''perceptie van normaal weer'' als hij het te fris vindt en er ook bij aangeeft dat hij het prima vindt dat het dan wat warmer dan normaal is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Invictus zegt zelf dat hij het "te koud vind met 17-21 graden" terwijl dat dus normale temperaturen zijn voor juni. Zegt genoeg over hoe de perceptie van "normaal weer" verschuift voor ons allemaal nu we steeds vaker te maken hebben met langere, warmere periodes zoals nu.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:07 schreef Zipportal het volgende:
Lang niet meer zo warm.![]()
![]()
Om dit te vieren een Cornetto. @:coco
Hier ook iets minder warm dan een paar dagen terug. Echt heerlijk in de zon nu.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:07 schreef Zipportal het volgende:
![]()
nu is er wel windgenotquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier ook iets minder warm dan een paar dagen terug. Echt heerlijk in de zon nu.
Het is prima te doen. Noordelijke windgenot.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier ook iets minder warm dan een paar dagen terug. Echt heerlijk in de zon nu.
Ik heb net een uurtje gefietst en ik ben alweer een tint bruiner. Grapje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:11 schreef Coco het volgende:
[..]![]()
mokerheet hier
Tijd voor een perenijsje.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:07 schreef Zipportal het volgende:
![]()
Ja, de hele dag, maar 22 als dagtemperatuur, dus! Voor de Bilt. Hier in Oosten ongetwijfeld iets meer. 22 is acceptabel, maar liever 24-26. 16 doen we in de lente of herfst wel weerquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:02 schreef Momo het volgende:
[..]
16,2 zelfs, als je de hele dag neemt gewoon he, voor max temperatuur 20,9.
Boeit me echt precies niks. Krijg je alleen maar dat geneuzel van dat het te warm, te nat, te koud of te weet ik veel wat is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel dus, verdiep je eens in de statistieken.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:19 schreef Twieki het volgende:
Het hoort rond half juni gewoon rustig 20 á 24 graden te zijn, met een regelmatig buitje en een windje. Wat is dit voor vieze hitte nu de zomer nog niet eens écht is begonnen?
Heb je weer dat gezeik dat mooie dames in korte rokjes meuren naar vis. Want ja, ze kunnen niet luchten omdat er niks doorwaait.
Met oud & nieuw.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:37 schreef INViCTuS het volgende:
16 doen we in de lente of herfst wel weer
Welke vieze hitte? Dit is juist vrij fijne warmte met een lage LV, dus prima te doen. Soms wat warm met 30+, maar redelijk goed uit te houden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:19 schreef Twieki het volgende:
Het hoort rond half juni gewoon rustig 20 á 24 graden te zijn, met een regelmatig buitje en een windje. Wat is dit voor vieze hitte nu de zomer nog niet eens écht is begonnen?
Heb je weer dat gezeik dat mooie dames in korte rokjes meuren naar vis. Want ja, ze kunnen niet luchten omdat er niks doorwaait.
Ik vond 14/15 graden met oud en nieuw persoonlijk wel prettig eigenlijk. Normaal is het natuurlijk niet, maar fijn is het wel.quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:19 schreef Twieki het volgende:
Iemand zei vieze hitte? Dit kaartje heeft GFS voor de volgende week vrijdag berekend:quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke vieze hitte? Dit is juist vrij fijne warmte met een lage LV, dus prima te doen. Soms wat warm met 30+, maar redelijk goed uit te houden.
De vieze hitte komt zondag en maandag
Lijkt weer een feestje te worden voor de Duitsers waar wij in het oosten van het land misschien een randje van meepikken.quote:
En wellicht later volgende week een nieuwe opstoot van hittequote:Op woensdag 14 juni 2023 21:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Lijkt weer een feestje te worden voor de Duitsers waar wij in het oosten van het land misschien een randje van meepikken.
Maar zou wel mooi zijn als de atmosfeer eindelijk weer een keer op ontploffen staat.
Ongetwijfeld vond Nattekat ook dát kut.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vond 14/15 graden met oud en nieuw persoonlijk wel prettig eigenlijk. Normaal is het natuurlijk niet, maar fijn is het wel.
Het is nog ver weg ja gelukkig, maar man man wat heb ik daar geen zin in..quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De oper-run zwiept nog alle kanten op zo ver in de pluim.
Als ik een koopwoning had, had ik het al lang gedaan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:16 schreef dick_laurent het volgende:
Lol, nou jongens, er lijkt geen ontkomen meer aan. Of je nu in noord of zuid Europa woont. Warm gaat het worden en blijven. Groot voordeel voor jullie in NL is wel dat de nachten - vaak - nog wel redelijk afkoelen.
En anders, tja.... toch maar het spaarpotje openbreken en een airco unit laten installeren?
Mobiele unit aanschaffen, voor de slaapkamer bijv? Kan je gewoon meenemen als je verhuist.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik een koopwoning had, had ik het al lang gedaan.
Heb ik al, niet helemaal ideaal met slang die door het raam moet en 1 groot raam dat ik enkel heb in de slaapkamer. Maar het helpt ietsquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mobiele unit aanschaffen, voor de slaapkamer bijv? Kan je gewoon meenemen als je verhuist.
Ik probeer te wennen en ik heb ook zo een mobiele op mijn slaapkamer.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mobiele unit aanschaffen, voor de slaapkamer bijv? Kan je gewoon meenemen als je verhuist.
Dikke bummer, echt vervelend als de hitte niet uit je huis gaat. Bij mij 20.5.. warmt wel op nu.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:04 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik probeer te wennen en ik heb ook zo een mobiele op mijn slaapkamer.
Ik heb het gevoel dat er nog veel meer hitte aankomt. Ik heb gisteren alles door laten waaien en het is bij mij in de woonkamer nu..... tadatadataaaaaaa!
26 graden.
Ik woon ook In Gilze-Rijen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dikke bummer, echt vervelend als de hitte niet uit je huis gaat. Bij mij 20.5.. warmt wel op nu.
Hier ook veel 30 gehad hoor (regio Venlo, bij Arcen). Nachten zijn gelukkig koel afgelopen paar dagen. Dan heb ik gewoon alles open staan, boven en beneden. Zodra plaknachten gaan de airco's aan.quote:
Ocherrumquote:
'Pritty please with sugar on top, clean the fucking car'quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:39 schreef INViCTuS het volgende:
Wellicht zondag al de eerste terreur buien. Goede nieuws is wel nieuwe hogedruk later in de week met zon en stijgende temperaturen
[ twitter ]
Volgens mij is het al onomkeerbaar.quote:
Goed nieuws dan: geboortecijfers dalen overal ter wereld in rap tempo.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij is het al onomkeerbaar.
Er zijn simpelweg te veel mensen
Vooral ook hoe die mensen zich gedragen. Als je als arme afrikaan leeft of als rijke westerling maakt nogal uit voor je ecologische voetafdruk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien wel de reden dat we geen buitenaards leven zien, alle technologische beschavingen verkloten hun eigen planeet voor ze andere planeten aan het koloniseren slaan.quote:
Hardnekkig fabeltje dit. Als we de voorhanden zijnde bronnen van energie en voedsel beter gebruiken en verdelen kan de aarde makkelijk 10 miljard aan. Dat zal dan ook betekenen dat de vleesconsumptie moet dalen bijvoorbeeld maar dat wordt nog een lastig verhaal.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
nee, neequote:Op donderdag 15 juni 2023 15:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ja wetenschappers vrezen... oke oke, we kennen deze riedel wel.... no offence maar laat die wetenschappers zich dan vooral eerst richten op de meest grote vervuilers.
Feit: Van de top 6 grootste corporations ter wereld qua omzet, zijn er DRIE, die als core business olie en gas hebben.
En ja, het is waar dat de gemiddelde west-Europeaan een veel grotere 'voetafdruk' heeft dan een inwoner van een ontwikkelland, dus we kunnen zeker wel dingen doen als vlees consumptie beperken en niet 3X per jaar het vliegtuig pakken etc. En als je een bewuste burger bent, dan doe je dat ook vind ik.
Maar puntje bij paaltje moeten de mega's zoals de Saudi's en de Shell's en de China National Petroleum Corporation worden aangepakt om hun beleid radicaal te veranderen.
Echter dat worden ze nauwelijks. Want heel... heel... heeeeeeeeel veel geld, is wat ze hebben. En that equals = macht in deze maatschappij.
Ik moet dit maar even met mijn vriendin bespreken. Wat betaal je voor een splitunit?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:16 schreef dick_laurent het volgende:
Lol, nou jongens, er lijkt geen ontkomen meer aan. Of je nu in noord of zuid Europa woont. Warm gaat het worden en blijven. Groot voordeel voor jullie in NL is wel dat de nachten - vaak - nog wel redelijk afkoelen.
En anders, tja.... toch maar het spaarpotje openbreken en een airco unit laten installeren?
Ja, maar er zit eigenlijk maar hooguit 1 30+ dag in de voorspellingen en er zitten ook al aardig wat 25- dagen tussen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:39 schreef Elan het volgende:
Zitten we nu nog op schema voor een lange landelijke hittegolf als het zondag en/of maandag weer 30+ zou worden?
Vorig weekend hebben we al een officiële tropische dag gehad (zo). Daarna is het elke dag 25+ geweest in De Bilt dus we zitten dan toch nog in de hittegolf cyclus qua telling?quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar er zit eigenlijk maar hooguit 1 30+ dag in de voorspellingen en er zitten ook al aardig wat 25- dagen tussen.
Oh, en het blijft De Bilt natuurlijk, hè.
8 dagen al 25+ waarvan 1 tropisch volgens mij.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig weekend hebben we al een officiële tropische dag gehad (zo). Daarna is het elke dag 25+ geweest in De Bilt dus we zitten dan toch nog in de hittegolf cyclus qua telling?
de natuur denkt daar anders over,quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
Mooiste weer wat je je kan wensen dit. Mag zo nog 3 maanden duren.
Als er om de paar dagen wat regen valt, dan zou het wel geweldig zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:41 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
de natuur denkt daar anders over,
Afkoelend buitje savonds als de zon net onder isquote:Op donderdag 15 juni 2023 21:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als er om de paar dagen wat regen valt, dan zou het wel geweldig zijn.
Af en toe een terreur bui met stevig onweer mag best. Zolang de luchtvochtigheid maar laag blijft in grote lijnenquote:Op donderdag 15 juni 2023 21:41 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
de natuur denkt daar anders over,
Zondag gaan we doodquote:Op donderdag 15 juni 2023 22:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Af en toe een terreur bui met stevig onweer mag best. Zolang de luchtvochtigheid maar laag blijft in grote lijnen
Van die ochtenden, als het geregend heeft, alsof je op Bali zit. Genieten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Af en toe een terreur bui met stevig onweer mag best. Zolang de luchtvochtigheid maar laag blijft in grote lijnen
Als die blijft hangen kan die voor veel schade zorgen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:28 schreef INViCTuS het volgende:
Lees wel berichten over een mogelijke mcs. Dat mag altijd
Mesocycloon? Met deze CAPE waardes lijkt dat me niet heel waarschijnlijk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:28 schreef INViCTuS het volgende:
quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:28 schreef INViCTuS het volgende:
MCS = Mesoscale Convective Systemquote:Op donderdag 15 juni 2023 22:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mesocycloon? Met deze CAPE waardes lijkt dat me niet heel waarschijnlijk.
Toch nog meso goedquote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
MCS = Mesoscale Convective System
Je weet wel, zo'n onweerscomplex waar met een beetje geluk het hele land plezier van heeft.
En dit is ook het type onweer dat vaak 's nachts over ons land trekt.
suikerspin weerquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Zie een beetje op tegen zondag.. volgens mij wordt het dan echt zo bizar benauwd in de middag![]()
Bizar nog wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Zie een beetje op tegen zondag.. volgens mij wordt het dan echt zo bizar benauwd in de middag![]()
Ben je weer ongesteld dat je zo reageert op mij de laatste dagen?quote:
Aye aye captainquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Are ya ready kids?
[ afbeelding ]
Nee ik ben geen vrouwquote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben je weer ongesteld dat je zo reageert op mij de laatste dagen?
Mag ik dat lekker zelf weten? Dank u!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee ik ben geen vrouw.
Ik vind het gewoon aandoenlijk hoe negatief je in dit topic bent.
Natuurlijk, dat mag.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag ik dat lekker zelf weten? Dank u!
Graag, want het is nogal kinderachtig. Lees ook hierboven, mijn "negativiteit" is niet uit de lucht gegrepen over zondag a.s.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat mag.
En ik mag daar soms op reageren, lijkt me. Maar als het je zo dwars zit zal ik dat niet al te vaak doen!
Check dat filmpje in het tornado topic maar van gister... daar komen toch wat joekels naar beneden zegquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:32 schreef INViCTuS het volgende:
Afgelopen nacht in Texas. G'dumme, die kop je niet terug
[ twitter ]
Dan lig ik bij het zwembad. Ik heb helaas geen vader meer.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:42 schreef cherrycoke het volgende:
voor zondag zie ik 31 graden staan en veel bewolking, dat gaat een lekkere dag worden
Ik ook niet, maar wel een verjaardagquote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:28 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dan lig ik bij het zwembad. Ik heb helaas geen vader meer.
Hitte + ongesteld + hongerig vanwege hoge voedselprijzen denk ik. Dan krijg je dat soort gedrag.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben je weer ongesteld dat je zo reageert op mij de laatste dagen?
25? nog steeds wel warmquote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Ideale temperatuur om je airco op in te stellen is 25c lees ik... het is hier nu 26c binnen. AC staat nog uit.
Vraag me af of die ene graad dan het verschil gaat maken. Heb het wel een beetje warm inmiddels.
Tjemig wat een dilemma zo op de vrijdagochtend.
In de regel niet meer dan 8°C lager dan de buitentemperatuur. Groter verschil is minder efficiënt, veroorzaakt meer slijtage en is ook fysiek niet optimaal.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Ideale temperatuur om je airco op in te stellen is 25c lees ik... het is hier nu 26c binnen. AC staat nog uit.
Vraag me af of die ene graad dan het verschil gaat maken. Heb het wel een beetje warm inmiddels.
Tjemig wat een dilemma zo op de vrijdagochtend.
Ik sta ook liever een week in de stromende regen dan dat benauwde, plakkerige, maar ik probeer dat te onderdrukken.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is geen exacte wetenschap natuurlijk, hangt ook van model en verdere omstandigheden af. Is het buiten ruim 40°C, tsja. Je kan lastig je airco op 32 zettenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:20 schreef dick_laurent het volgende:
@:Dven Ok, ik las dat je een marge van max 10c met buiten moet houden, maar idd.... Vandaag wordt hier rond de 30 buiten, dus als ik hem zou instellen op 25c zit ik daar nog ruim binnen.
@:Invictus Zonder AC 23 doe je goed, al koelen de nachten bij jullie wel stukje meer af dan hier dus dat maakt wellicht wel wat verschil.
We hebben ook een plafondventilator op slaapkamer boven het bed die al sinds een week s'nachts gewoon aan blijft waardoor er een licht briesje over je heen blijft gaan. Op die manier is slapen zonder AC ook (tot nu toe) prima te doen.
vet tofquote:
Zo'n fan heeft nog een voordeel. Die vliegende bloedzuigers houden niet van een briesje, dus wordt je niet gestoken.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:20 schreef dick_laurent het volgende:
@:Dven Ok, ik las dat je een marge van max 10c met buiten moet houden, maar idd.... Vandaag wordt hier rond de 30 buiten, dus als ik hem zou instellen op 25c zit ik daar nog ruim binnen.
@:Invictus Zonder AC 23 doe je goed, al koelen de nachten bij jullie wel stukje meer af dan hier dus dat maakt wellicht wel wat verschil.
We hebben ook een plafondventilator op slaapkamer boven het bed die al sinds een week s'nachts gewoon aan blijft waardoor er een licht briesje over je heen blijft gaan. Op die manier is slapen zonder AC ook (tot nu toe) prima te doen.
Ja, top.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:03 schreef INViCTuS het volgende:
Overgang naar broeierig weertype
Tot in het weekend heeft een hogedrukgebied boven Scandinavië nog invloed op ons weer, maar vanuit het zuidwesten komt ook een lagedrukgebied geleidelijk dichterbij. Af en toe trekken daar al wat (dunne) wolkenvelden van over met name het zuiden van ons land, maar het is nog even wachten op de eerste neerslag. Zondag kan in het zuidwesten al een eerste lokale bui vallen, maar de meeste buien volgen pas in de loop van zondagavond, lokaal ook met onweer. Dat is de start van een nog warme, maar wisselvalligere en broeierige week.
Vandaag en morgen ligt een uitloper van een hogedrukgebied boven de Noordzee en daar omheen waait de wind bij ons vanuit het noordwesten. Ondanks die wind vanaf zee blijft het vooral landinwaarts zomers warm, met nog 25 tot 29 graden. Direct aan zee wordt het wel iets minder warm, met daar nog 20 tot 24 graden. De zon schijnt volop, maar af en toe trekt er vanuit het zuiden ook wat (dunne) bewolking het land in en ontstaan enkele stapelwolken.
Tropisch warme Vaderdag
Zondag komt vanuit het zuidwesten het eerdergenoemde lagedrukgebied dichterbij en duwt het hogedrukgebied verder naar het oosten, waardoor de wind bij ons weer oostelijk wordt. Vanuit die hoek stroomt opnieuw droge en warme continentale lucht ons land in, waarmee het landinwaarts weer tot tropische waarden komt. Aan de kust wordt het dan ook warmer, met daar 25 tot 27 graden. Maar vanuit het zuidwesten begint de lucht op nadering van dat lagedrukgebied tegelijkertijd steeds vochtiger te worden. De wind klapt om naar zuidwest en er trekken sluierwolken over het land. Vooral in de hoek van Zeeland kan vanaf de ochtend al een lokale bui vallen, verder is het nog droog met veel zon. De aangevoerde vochtigere lucht in combinatie met hoge temperaturen maakt het vanaf dat moment ineens broeierig warm.
![]()
Regen- en onweersbuien
Zondagavond trekt er sinds lange tijd weer een eerste echte buienlijn over het land. Op meer plaatsen gaan dan buien vallen en in die broeierig warme lucht kunnen dat stevige zijn, met lokaal onweer en veel regen in korte tijd. De actiefste buien lijken op basis van de huidige berekeningen in de zuidelijke helft van het land te vallen, in het noorden is het minder nat.
![]()
Plaknacht
Ook in de nacht naar maandag blijft een aantal regen- en onweersbuien actief en het wordt een heuse plaknacht, met minimumtemperaturen tussen 16 graden in het noorden en nog 19 graden in het zuiden. Dit soort nachtelijke temperaturen hebben we de laatste tijd wel vaker gehad, maar in combinatie met vochtigere lucht voelt het een stuk minder aangenaam aan.
![]()
Wisselvallige en broeierige week
De rest van de week voelt het ook broeierig warm aan. Met een zuidwestelijke wind wordt het overdag steeds zo’n 25 tot 28 graden in het binnenland en 20 tot 24 graden aan de kust. De zon blijft op alle dagen regelmatig te zien, maar wordt afgewisseld met wolkenvelden en verspreide buien, soms ook met onweer.
![]()
Comeback van de noordelijke wind?
Eind van volgende week laten de weermodellen nu opnieuw een omslag zien, waarbij er een hogedrukgebied bij ons in de buurt komt te liggen en de inmiddels welbekende noordelijke wind zijn comeback maakt.
noordenwind is lage LV en toch 24-26 graden hier
"Zo rond de langste dag vindt de zomer zijn spoor, constateerden we aan het begin van dit verhaal al. De buien die ons land vanaf zondag een aantal dagen kunnen bereiken, lijken in het verdere verloop van de verwachtingsperiode niet meer dan een soort dwaalspoor te zijn. "quote:
Ik zie dat niet terug hoor, ook niet in de echte lange termijn voorspellingquote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Bij ons staat er trouwens heel koel weer in de kaarten voor eind-juni
Ook meer neerslag volgende week.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie dat niet terug hoor, ook niet in de echte lange termijn voorspelling
https://www.weerplaza.nl/(...)regen-onderweg/8306/
Maar dat koele weer zie ik nog niet erin, of je moet enkel de controle volgen voor enkel 28 en 29 juni dan kom net iets onder het gemiddelde van 20-21 graden uit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We zijn 3 dagen verder hè.
Mijn lat voor koel weer ligt niet zo hoog. 21 graden is al ijskoudquote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat koele weer zie ik nog niet erin, of je moet enkel de controle volgen voor enkel 28 en 29 juni dan kom net iets onder het gemiddelde van 20-21 graden uit.
25c hier hoor en voelt icm de plafondventilator heerlijk koel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:12 schreef Twieki het volgende:
Zijn er serieus mensen die hun (split-) airco op 25 graden zetten? Dat is toch geen koelen meer man, da's verwarmen. Zelfs in de winter is 25 graden niet comfortabel, tenzij je dan ook in korte broek en t-shirt wilt zitten.
Airco staat hier al een paar weken op 22 graden, en 't is hier nu 22,5 graden in huis. Perfect wat mij betreft.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We zijn 3 dagen verder hè.
Ik zit heel erg te twijfelen om gewoon lekker overkill elektriciteit te verspillen om de temperatuur hier zo laag mogelijk te krijgen voor het zo ver is. Zodra het klam is, is het te laat om er nog iets tegen te doen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:47 schreef INViCTuS het volgende:
Nog 2 koelere nachten en dan komen de beroerde klam nachten
Dat is misschien hier en daar wat gepruttel, maar als het tot serieuzer onweer komt dan wordt het wellicht grootschaliger tussen 0:00u en 3:00u op maandag.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Zondag einde middag / begin avond al onweer vanuit het zuiden zegt men zojuist bij RTL Weer.
Dan gaat de airco maar aan. Afgelopen nacht alles tegen elkaar open gehad. Was vanmorgen 18.5 graden beneden.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:06 schreef INViCTuS het volgende:
maandag/dinsdag/woensdag nachten van 18-21 graden in grote delen van het land. Knaak is dat. Afgelopen nacht onder de 10 geweest.
Hebbie die van je ma's facebook pagina?quote:
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:15 schreef TheVoice4ever het volgende:
een weer topic, eerder een complotdenkers chat topic
grondwater is gewoon op peil, na een voorjaar met best veel regen, nog geen reden voor paniek hoor
en paniek is stress, iets wat slecht voor je gezondheid is met warm weer dus relax aub
tis vooral het toplaagje wat droog is, onderin is nog nat, dus boeren moeten gewoon bij wateren van hun gewassen nu, doen wij voornamelijk ook voor onze nieuwste planten die nog geen diepe wortels hebben
maar ja komende week komt er regen toch met onweer daarom wordt het wat benauwder ja, gewoon airco aan en dan merk je er weinig van, geluid maar wat harder zetten van tv of zo
Zijn vooral buien die het moeten gaan doen, dus plaatselijk zal dat verschillen van niks tot misschien veel. Dinsdag de grootste kansquote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:27 schreef cherrycoke het volgende:
De regen verdwijnt ook uit de kaarten als sneeuw voor de zon, we gaan het meemaken
Dat komt omdat ik vakantie heb. Houdt rekening met slecht weer tot 10 juli.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Bij ons staat er trouwens heel koel weer in de kaarten voor eind-juni
Ook meer neerslag volgende week.
[ afbeelding ]
De natuur is je dankbaar.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik vakantie heb. Houdt rekening met slecht weer tot 10 juli.
Hier in NL koek je ook gewoon aan als je over straat loopt hoor. 😜quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Oke dan. En dan te bedenken dat er hordes bleke noord Europeanen zijn die hier nu met UV index 9 gaan liggen zonnen op het strand
Tsja die zien er op hun 40e straks al uit alsof ze 70 zijn (hun huid iig).quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Oke dan. En dan te bedenken dat er hordes bleke noord Europeanen zijn die hier nu met UV index 9 gaan liggen zonnen op het strand
Merkte het ookal idd... In het noorden al tegen de 70% terwijl het in het zuiden maar 25% is.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:58 schreef Nattekat het volgende:
Het broeifront is aangekomen. Het was leuk zo lang het duurde, sterkte aan iedereen zonder goede airco.
Het komt uit het zuidwesten. In het noorden is het gewoon nog koud.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Merkte het ookal idd... In het noorden al tegen de 70% terwijl het in het zuiden maar 25% is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |