Ik vond 14/15 graden met oud en nieuw persoonlijk wel prettig eigenlijk. Normaal is het natuurlijk niet, maar fijn is het wel.quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:19 schreef Twieki het volgende:
Het hoort rond half juni gewoon rustig 20 á 24 graden te zijn, met een regelmatig buitje en een windje. Wat is dit voor vieze hitte nu de zomer nog niet eens écht is begonnen?
Heb je weer dat gezeik dat mooie dames in korte rokjes meuren naar vis. Want ja, ze kunnen niet luchten omdat er niks doorwaait.
Iemand zei vieze hitte? Dit kaartje heeft GFS voor de volgende week vrijdag berekend:quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke vieze hitte? Dit is juist vrij fijne warmte met een lage LV, dus prima te doen. Soms wat warm met 30+, maar redelijk goed uit te houden.
De vieze hitte komt zondag en maandag
Lijkt weer een feestje te worden voor de Duitsers waar wij in het oosten van het land misschien een randje van meepikken.quote:
En wellicht later volgende week een nieuwe opstoot van hittequote:Op woensdag 14 juni 2023 21:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Lijkt weer een feestje te worden voor de Duitsers waar wij in het oosten van het land misschien een randje van meepikken.
Maar zou wel mooi zijn als de atmosfeer eindelijk weer een keer op ontploffen staat.
Ongetwijfeld vond Nattekat ook dát kut.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vond 14/15 graden met oud en nieuw persoonlijk wel prettig eigenlijk. Normaal is het natuurlijk niet, maar fijn is het wel.
Het is nog ver weg ja gelukkig, maar man man wat heb ik daar geen zin in..quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De oper-run zwiept nog alle kanten op zo ver in de pluim.
Als ik een koopwoning had, had ik het al lang gedaan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:16 schreef dick_laurent het volgende:
Lol, nou jongens, er lijkt geen ontkomen meer aan. Of je nu in noord of zuid Europa woont. Warm gaat het worden en blijven. Groot voordeel voor jullie in NL is wel dat de nachten - vaak - nog wel redelijk afkoelen.
En anders, tja.... toch maar het spaarpotje openbreken en een airco unit laten installeren?
Mobiele unit aanschaffen, voor de slaapkamer bijv? Kan je gewoon meenemen als je verhuist.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik een koopwoning had, had ik het al lang gedaan.
Heb ik al, niet helemaal ideaal met slang die door het raam moet en 1 groot raam dat ik enkel heb in de slaapkamer. Maar het helpt ietsquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mobiele unit aanschaffen, voor de slaapkamer bijv? Kan je gewoon meenemen als je verhuist.
Ik probeer te wennen en ik heb ook zo een mobiele op mijn slaapkamer.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mobiele unit aanschaffen, voor de slaapkamer bijv? Kan je gewoon meenemen als je verhuist.
Dikke bummer, echt vervelend als de hitte niet uit je huis gaat. Bij mij 20.5.. warmt wel op nu.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:04 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik probeer te wennen en ik heb ook zo een mobiele op mijn slaapkamer.
Ik heb het gevoel dat er nog veel meer hitte aankomt. Ik heb gisteren alles door laten waaien en het is bij mij in de woonkamer nu..... tadatadataaaaaaa!
26 graden.
Ik woon ook In Gilze-Rijen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dikke bummer, echt vervelend als de hitte niet uit je huis gaat. Bij mij 20.5.. warmt wel op nu.
Hier ook veel 30 gehad hoor (regio Venlo, bij Arcen). Nachten zijn gelukkig koel afgelopen paar dagen. Dan heb ik gewoon alles open staan, boven en beneden. Zodra plaknachten gaan de airco's aan.quote:
Ocherrumquote:
'Pritty please with sugar on top, clean the fucking car'quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:39 schreef INViCTuS het volgende:
Wellicht zondag al de eerste terreur buien. Goede nieuws is wel nieuwe hogedruk later in de week met zon en stijgende temperaturen
[ twitter ]
Volgens mij is het al onomkeerbaar.quote:
Goed nieuws dan: geboortecijfers dalen overal ter wereld in rap tempo.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij is het al onomkeerbaar.
Er zijn simpelweg te veel mensen
Vooral ook hoe die mensen zich gedragen. Als je als arme afrikaan leeft of als rijke westerling maakt nogal uit voor je ecologische voetafdruk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien wel de reden dat we geen buitenaards leven zien, alle technologische beschavingen verkloten hun eigen planeet voor ze andere planeten aan het koloniseren slaan.quote:
Hardnekkig fabeltje dit. Als we de voorhanden zijnde bronnen van energie en voedsel beter gebruiken en verdelen kan de aarde makkelijk 10 miljard aan. Dat zal dan ook betekenen dat de vleesconsumptie moet dalen bijvoorbeeld maar dat wordt nog een lastig verhaal.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
nee, neequote:Op donderdag 15 juni 2023 15:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ja wetenschappers vrezen... oke oke, we kennen deze riedel wel.... no offence maar laat die wetenschappers zich dan vooral eerst richten op de meest grote vervuilers.
Feit: Van de top 6 grootste corporations ter wereld qua omzet, zijn er DRIE, die als core business olie en gas hebben.
En ja, het is waar dat de gemiddelde west-Europeaan een veel grotere 'voetafdruk' heeft dan een inwoner van een ontwikkelland, dus we kunnen zeker wel dingen doen als vlees consumptie beperken en niet 3X per jaar het vliegtuig pakken etc. En als je een bewuste burger bent, dan doe je dat ook vind ik.
Maar puntje bij paaltje moeten de mega's zoals de Saudi's en de Shell's en de China National Petroleum Corporation worden aangepakt om hun beleid radicaal te veranderen.
Echter dat worden ze nauwelijks. Want heel... heel... heeeeeeeeel veel geld, is wat ze hebben. En that equals = macht in deze maatschappij.
Ik moet dit maar even met mijn vriendin bespreken. Wat betaal je voor een splitunit?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:16 schreef dick_laurent het volgende:
Lol, nou jongens, er lijkt geen ontkomen meer aan. Of je nu in noord of zuid Europa woont. Warm gaat het worden en blijven. Groot voordeel voor jullie in NL is wel dat de nachten - vaak - nog wel redelijk afkoelen.
En anders, tja.... toch maar het spaarpotje openbreken en een airco unit laten installeren?
Ja, maar er zit eigenlijk maar hooguit 1 30+ dag in de voorspellingen en er zitten ook al aardig wat 25- dagen tussen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:39 schreef Elan het volgende:
Zitten we nu nog op schema voor een lange landelijke hittegolf als het zondag en/of maandag weer 30+ zou worden?
Vorig weekend hebben we al een officiële tropische dag gehad (zo). Daarna is het elke dag 25+ geweest in De Bilt dus we zitten dan toch nog in de hittegolf cyclus qua telling?quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar er zit eigenlijk maar hooguit 1 30+ dag in de voorspellingen en er zitten ook al aardig wat 25- dagen tussen.
Oh, en het blijft De Bilt natuurlijk, hè.
8 dagen al 25+ waarvan 1 tropisch volgens mij.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig weekend hebben we al een officiële tropische dag gehad (zo). Daarna is het elke dag 25+ geweest in De Bilt dus we zitten dan toch nog in de hittegolf cyclus qua telling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |