SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
iets meer is ook niet ergquote:Op maandag 12 juni 2023 21:35 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Gemiddelde maximum temperatuur voor juni in De Bilt is toch echt 20,9 graden voor periode 1991-2020
Zou je zeggen, ja?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:27 schreef INViCTuS het volgende:
Check deze verschillen. Wel zorgelijk
[ twitter ]
quote:Nu is de warmste junimaand ooit gemeten nog die van 2021 met een gemiddelde temperatuur van 18,2°C in De Bilt. Volgens Weerstatstieken (ECMWF data) zou deze maand op 19,8°C kunnen uitkomen. Dat zou een gigantische verbetering van het oude maandrecord zijn met een marge van 1,6°C. Veel groter dan juli 2006 (0,9°C) of mei 2018 (0,7°C).
Aan de andere kant, het was te verwachten dat dit eens zou gebeuren. Sinds 2016 stonden alle junimaanden tot nu toe in de top-15 warmste ooit gemeten met in de top-3 de jaren 2017, 2019 en 2021. Terwijl die junimaanden toch ook niet heel extreem waren naar wat het huidige klimaat kan uitspoken.
Binnenkort maar eens wijnvelden beginnen hier.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
UKMO of ECMWF, ik zie op de langere termijn (richting eind Juni) gewoon aanhoudend warm. "Vroeger" had je nog wel eens dat een warme periode gepaard ging met verkoelende buien, waarna het weer afkoelde. Dat lijkt in deze scenario's ook gewoon niet het geval te gaan zijn.
Druiven hebben juist flink wat water nodig.... of iig, vocht.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Binnenkort maar eens wijnvelden beginnen hier.
Hebben we nog genoeg van in de polder.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Druiven hebben juist flink wat water nodig.... of iig, vocht.
Als dit tot terreurbuien leidt, ben ik bereid het te accepteren. Kanaalrattenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:41 schreef INViCTuS het volgende:
Hogere luchtvochtigheid is niet fijn
[ twitter ]
[ twitter ]
Das waar, nou maak maar een topic als we je nattekat wijn kunnen kopenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hebben we nog genoeg van in de polder.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:27 schreef INViCTuS het volgende:
Check deze verschillen. Wel zorgelijk
[ twitter ]
tEmpeRAtuRen ScHOmmeLEn alTIJd, nIks meT cLImatE cHanGe tE maKEn, wOKe geZEUrquote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
2023 lijkt ook redelijk een outlier te gaan worden
Volgende week dus een zwanusquote:
IK BEN WOEDEND.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Die afkoeling gaat echt niet komen.. eventuele regen is tijdelijk en daarna gewoon weer 26-28 graden elke dag..
Nat van het zweet met het naadzweet in je zweetnaad.quote:
Klopt, koelt hier in ZO in de nacht ook wat meer af 's nachts tov ZW.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:49 schreef Momo het volgende:
Zwaartepunt van de warmte ligt wel echt meer richting ZW dan ZO.
Tijdens andere hete dagen was dat wel eens anders, bijvoorbeeld hier:
[ afbeelding ]
Ik vind dit echt prima te doen. Luchtvochtigheid is vrij laag en daardoor goed uit te houden. Komende 4 nachten gaan zelfs naar 12-14 graden. veel beter kan het gewoon niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Tyfushitte. Zit geen enkele dynamiek in het weer. Heet, kurkdroog en komende week geen andere setting (hoogstens nog kutter, want benauwd).
Voordeel is dat de komende nachten wat koeler worden. Lijkt volgende week weer naar 15+ te gaan.
Rare definitie weer. Welke 13 zijn dat dan?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:42 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
We noemen een dag in Nederland droog als er op 13 stations verspreid over Nederland minder dan 0,3 millimeter neerslag is gevallen.
normaal telt alleen de bilt, maar hiermee alle 13quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Rare definitie weer. Welke 13 zijn dat dan?
Internet heeft helaas de allerdomsten onder ons het idee gegeven dat hun mening er toe doet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:15 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)rg-doodsbedreigingen
Veelzeggend dit.
Hier waaide er de laatste dagen een briesje en nu echt pas een flinke wind. Moet een vest aan buiten.quote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:15 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)rg-doodsbedreigingen
Veelzeggend dit.
Je hebt een vest nodig in 25/26 graden met een windje?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier waaide er de laatste dagen een briesje en nu echt pas een flinke wind. Moet een vest aan buiten.
Ah de kledingpolitie is gesignaleerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt een vest nodig in 25/26 graden met een windje?
Ik vraag het toch alleen omdat ik mij niet kan voorstellenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah de kledingpolitie is gesignaleerd.![]()
Is dit de broer van “mensen droegen handschoenen, wat een schande, het was niet minstens -5!!”.
Ik loop met blote voeten en rokje. 22 graden, veel wind en dichtbij open natuur en water.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag het toch alleen omdat ik mij niet kan voorstellenMoet je vooral zelf weten al draag je een dikke winterjas met dit weer
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag het toch alleen omdat ik mij niet kan voorstellenMoet je vooral zelf weten al draag je een dikke winterjas met dit weer
Ik lig momenteel op de bank onder een dekentjequote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik loop met blote voeten en rokje. 22 graden, veel wind en dichtbij open natuur en water.
Een dun klein (open) vestje.
Dat heeft alles met de windrichting te maken en de zandgronden bij de Kempen die gruwelijk opwarmen. Zit het oost-component bij de windrichting dan wordt het in Gilze-Rijen en Woensdrecht vaak het warmst, zit er een west-component bij dan vaak in Eindhoven, Volkel, Ell en Arcen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:49 schreef Momo het volgende:
Zwaartepunt van de warmte ligt wel echt meer richting ZW dan ZO.
Tijdens andere hete dagen was dat wel eens anders, bijvoorbeeld hier:
[ afbeelding ]
das niet veel ::Pquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik loop met blote voeten en rokje. 22 graden, veel wind en dichtbij open natuur en water.
Een dun klein (open) vestje.
Wel lekkere zeebries momenteel.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier waaide er de laatste dagen een briesje en nu echt pas een flinke wind. Moet een vest aan buiten.
Ben met dat soort berichten altijd net zo sceptisch.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:11 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Voor wat het waard is. Ik vermoed niet veel maar hey we zullen zien.
Zo te zien gaan een aantal modellen nu wel voor regen volgende week dinsdag en woensdag. Zit nog wel een redelijk range op de voorspelling. Zou nog niet gaan juichen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:11 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Voor wat het waard is. Ik vermoed niet veel maar hey we zullen zien.
Zit jij in het Oosten verstopt?quote:
Nee West-FrieslandGODENquote:
Bij mij is het 27 graden binnen. Ik woon wel in Gilze-Rijen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:23 schreef Momo het volgende:
Fijn dat het gewoon een keertje 21 graden is deze tijd. Vorige avonden was het nog 25+ en had ramen openzetten nog niet veel zin
Ja hier ook zoiets binnen nu. Gisteravond 29 graden. We gaan de goede kant op.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:30 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Bij mij is het 27 graden binnen. Ik woon wel in Gilze-Rijen.
Bij mij was het ook zo ja, nu 21.5 graden binnen (maar zal wel weer een stuk opwarmen als de ramen weer dicht zijn).quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:30 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Bij mij is het 27 graden binnen. Ik woon wel in Gilze-Rijen.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier in Noord Holland ook niet maat. Kut leven.
woon jij in Noord Hollandquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier in Noord Holland ook niet maat. Kut leven.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Blaadjes bewegen hier amper aan de boom hoor.
Met je kaartje.
Toen we in 2019 de 40 graden haalden had ik dus daadwerkelijk een collega die in een winterjas op het werk kwam.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Wind (Gem)quote:
Ik ging vroeger elke dag naar school met minstens windkracht 5 joh. Windkracht 3 is voor mietjesquote:
Bij ons 14 km/uquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Wind (Gem)
3.1 km/u
1 Bft
Zeer zwak
Richting (Gem)
ONO 67°
Van het lokale weerstation.
Nattekatweetalles.gif
Woon in flat hoor. In het paupergdeelte. Gelukkig wel aircogenot met deze temperaturen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
wist niet dat je zo rijk was. ik woon weer terug in het noordenGOD
Heb al overal warmte uitslag. Laatste weken was perfect. Dit hoeft ook weer nietquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Woon in flat hoor. In het paupergdeelte. Gelukkig wel aircogenot met deze temperaturen.
Alle regen is ook weer bijna uit de kaartjesquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb al overal warmte uitslag. Laatste weken was perfect. Dit hoeft ook weer niet
nouja ook wel lekker hoor. beter dan 15 graden en regenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Alle regen is ook weer bijna uit de kaartjes. 25+ en droog tot september genot.
Mag best ff een paar dagen anders hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:11 schreef Tjacka het volgende:
[..]
nouja ook wel lekker hoor. beter dan 15 graden en regen
Ff de hooikoorts eruit en resetten, dan weer door.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mag best ff een paar dagen anders hoor.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
RIP natuurquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ahja, maar dat houdt niet aan toch? Zal daarna ws wel weer zakken lijkt me.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
Gaan we, hoor. Zondag en maandag een onaangename 32-34
[ twitter ]
Daarna een dag of 5 26-28 gradenquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, maar dat houdt niet aan toch? Zal daarna ws wel weer zakken lijkt me.
Het waaide ook best flink, inderdaad. Telkens weer de parasol omverquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:28 schreef Tjacka het volgende:
N
[..]
Nee West-FrieslandGODEN
Hele dag dikke warme wind nu is er verkoeling maar geen wind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |