Tijd voor een mysterieus drankjequote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:17 schreef PowerLoungen het volgende:
Hij is weer naar de kleedkamer voor een ''plasje''
Goh
Absoluut, het was ook echt een perfect storm qua niveau. Drie mannen die elkaar zo opstuwen, ook nog eens erg fit en goed op alle ondergronden, ongekend.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:15 schreef EP3 het volgende:
[..]
Ik vrees dat we enorm verwend zijn geraakt de afgelopen decennia met de grote 3.
Zal waarschijnlijk nog wel even duren voor we zoiets weer gaan meemaken. Als het al gebeurt.
Ik heb alleen het einde van de tweede set gezien, daarin was hij heel moeilijk aan het doen. Het was wel gevarieerd, maar niet uit luxe of goed uitgevoerd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vind je niet dat Alcaraz gewoon goed gevarieerd tennis speelt @:wimderon?
hahahaquote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:44 schreef WAvanBuren het volgende:
Waarom toch geen voetbaldokterts die je zo weer oplappen met wat water.
Kniebanden en enkelbanden afgescheurd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:44 schreef superniger het volgende:
Wajo.
Ik was aan het poepen na de 1-1. Wat is er aan de hand met Alcaraz? Wat heb ik gemist?
Dit heeft inderdaad geen enkele zinquote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:47 schreef WAvanBuren het volgende:
Stop dan toch gewoon, dit is volslagen kansloos.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:45 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Kniebanden en enkelbanden afgescheurd.
Dat duurt nog wel even, als iemand die bijna je zoon had kunnen zijn je fysiek nog niet de baas kan.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is wachten tot Djokovic met pensioen gaat.
En lekker eigenwijs op je 19de je lichaam naar de tyfus helpen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:50 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Set afmaken? Of tegen beter weten in hopen op een wonder in de pauze?
Hierin gaat zijn team ook niet vrijuit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:51 schreef superniger het volgende:
[..]
En lekker eigenwijs op je 19de je lichaam naar de tyfus helpen.
Stukje dwangneurose.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:00 schreef Faraday01 het volgende:
Waarom moet je voor elke opslag de bal 12x laten stuiteren?
Okquote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:38 schreef Ambrosius het volgende:
Elk punt meteen voor de winner gaan, dit is voor 6-en klaar.
Fuentes is even langs geweestquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:04 schreef WAvanBuren het volgende:
Al Kras heeft even een snelwerkend tramadolletje naar binnen gewerkt tijdens de break?
Leeg stadion.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zouden er nog wat mensen terugkomen na het borrelen, dineren en natafelen?
Hup vrouwenmepperquote:
Inderdaad moet het spanning zijn geweest, maar hij speelde echt goed die tweede set. Dus die spanning heeft dan geen invloed op je spel maar wel op het krijgen van kramp.quote:
Zverev-stylo zou dit nog wel vijfsetter kunnen worden.quote:
WeejewatisArjan, damaggewoonniegebeure klaar.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:59 schreef GwaiLow het volgende:
Simpel potje voor Ruud dit.
Had Alcaraz echt kramp? Bizar, ik keek zonder geluid en dacht dat hij een blessure op had gelopen. Begin 3e set kramp oplopen zodat je niets meer waard bent, tja dat mag echt niet gebeuren. Hij is nog niet geschikt voor een BO5 op dit niveau, lijkt het. Zaten wel echt geweldige rally's tussen, en wat voor bizarre ballen hij terughaalt is niet te geloven. Maar ja, zijn lichaam kan dat niet zo lang aan. Dan kan je maar beter zo'n ''onmogelijke'' bal laten lopen.
Ja mister feather, ik kan het alleen mezelf verwijten. Ik speelde phenomenal, maar als de kramp er dan plots in schiet....ik ben hier helemaal doodziek van.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
WeejewatisArjan, damaggewoonniegebeure klaar.
Wel ontzettend knap van Ruud dit trouwens. Gaat natuurlijk geen schijn van kans maken tegen Djokovic, maar had dit absoluut niet verwacht.
Precies dit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
WeejewatisArjan, damaggewoonniegebeure klaar.
Wel ontzettend knap van Ruud dit trouwens. Gaat natuurlijk geen schijn van kans maken tegen Djokovic, maar had dit absoluut niet verwacht.
Federer was 36 jaar en 5 maanden toen hij zijn laatste grandslam won (Australian Open 2018). De laatste grote prestatie van Fed. De jaren daarna was allemaal pre-pensioen. Djokovic is nu 36 jaar en 3 weken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is wachten tot Djokovic met pensioen gaat.
Er is geen Djokovic/Nadal voor Djokovic in aantocht.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:21 schreef Peppert het volgende:
[..]
Federer was 36 jaar en 5 maanden toen hij zijn laatste grandslam won (Australian Open 2018). De laatste grote prestatie van Fed. De jaren daarna was allemaal pre-pensioen. Djokovic is nu 36 jaar en 3 weken.
Een goed punt maar Alcaraz is wel veelbelovend op gravel.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is geen Djokovic/Nadal voor Djokovic in aantocht.
Hij wordt ws met 3 -0 tot puin gemept, maar ik hoop heel hard met je mee.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:25 schreef Arizona het volgende:
Toch hoop ik op een wonder want ik vind Ruud zo sympathiek en Djokovic zo niet
Toch best simpel opzijgezet, in cijfers iig. Helaasquote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:37 schreef Peppert het volgende:
[..]
Een goed punt maar Alcaraz is wel veelbelovend op gravel.
In de eerste twee sets had Djokovic het heel zwaar. Daarna was het inderdaad snel voorbij.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:11 schreef Malavita het volgende:
[..]
Toch best simpel opzijgezet, in cijfers iig. Helaas
Als je goed leest dan zeggen we exact dat volgens mij de laatste pagina’s. Beiden is waar overigens. Het is razend knap hoe hij ogenschijnlijk zonder heel bijzondere wapens dit flikt. Tegelijk gaat dat er ook morgen voor zorgen dat hij geen schijn van kans maakt tegen Djokovic. Overigens ook heel opvallend dat hij nog steeds geen toernooi groter dan een ATP 250 heeft gewonnen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:03 schreef geitenbrei het volgende:
Ik las hier vorig jaar tijdens de finale veel haatcomments over Ruud omdat hij er geen wedstrijd van kon maken tegen Nadal. Die comments gaan morgen waarschijnlijk weer komen. Ik vind het onwijs knap dat hij al z'n punten heeft verdedigd én z'n derde grand slam finale in 5 grand slams haalt.
Was ik er vergeten bij te zetten: ik heb het minder gevolgd dit jaar en ik had geen zin om alles terug te lezen. Maar als het er exact staat, had ik niet héél goed hoeven lezenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Als je goed leest dan zeggen we exact dat volgens mij de laatste pagina’s. Beiden is waar overigens. Het is razend knap hoe hij ogenschijnlijk zonder heel bijzondere wapens dit flikt. Tegelijk gaat dat er ook morgen voor zorgen dat hij geen schijn van kans maakt tegen Djokovic. Overigens ook heel opvallend dat hij nog steeds geen toernooi groter dan een ATP 250 heeft gewonnen.
Hij haalt over het algemeen een hoger niveau dan Djokovic, alleen kon dat gisteren om mentaal/fysieke redenen niet tegen Djokovic verzilveren. Ik zie nog wel een leuke rivalry ontstaan tussen hem en Djokovic. (Al is de vrees voor een Del Potro-achtig traject nog niet weggenomenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 00:11 schreef Malavita het volgende:
[..]
Toch best simpel opzijgezet, in cijfers iig. Helaas
Mannen dubbel ga je niet kijken?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:39 schreef monkyyy het volgende:
Hopelijk zijn ze met 30 minuten klaar want dan moet ik weg
Dan zit ik in een all you can eat sushi restaurant, dus neequote:
Inderdaad, leuke en spannende partij! Niet WTA genotquote:
de Djoko-act, díe vind ik pas ergquote:
Strijkplank.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
Stijfje gekregen toen Swiatek haar shirt uitdeed
Ik ga hem oprecht overslaan denk ikquote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:05 schreef Arizona het volgende:
Ik heb trouwens haast geen zin om de mannenfinale morgen te kijken, want
[..]
de Djoko-act, díe vind ik pas erg
Valt nog in het niet bij de Everty-act vind ik. Ik vind haar zo hinderlijk arrogant. Ze begon een keer tegen Serena een zin met "From one legend to another [...]" Wie noemt zichzelf nou een legende. En ze noemt zichzelf ook vaak tussen grootheden van het verleden. Mensen met een beetje klasse laten hun eigen naam dan weg.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:05 schreef Arizona het volgende:
Ik heb trouwens haast geen zin om de mannenfinale morgen te kijken, want
[..]
de Djoko-act, díe vind ik pas erg
Dat vind ik nog genereus.quote:
Het enige dat voor Ruud spreekt is dat hij een enorme Nadalfan is en dat hem misschien extra krachten geeft om Djokovic van het record af te houdenquote:
Ja, zit wat in. Ik gun het Ruud meer dan Djokovic. Maar wat ik zo hinderlijk vind, is dat het journaille Djokovic compleet afschrijft als hij morgen verliest. Erg irritant vind ik dat altijd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:13 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Het enige dat voor Ruud spreekt is dat hij een enorme Nadalfan is en dat hem misschien extra krachten geeft om Djokovic van het record af te houden
Wat moet iemand doen, van Djokovic winnen?quote:
Dat is onzin ja. Als Ruud toevallig een top dag heeft en Djokovic net even wat minder is dan kan hij 'm zomaar verliezen. Daarentegen zie ik geen andere kanshebber dan Djokovic bij deze editie van Wimbledon. Of zou Alcaraz daar heel goed kunnen spelen? Je kan de rallies daar wat korter houden, dus misschien helpt dat hem om kramp te voorkomenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zit wat in. Ik gun het Ruud meer dan Djokovic. Maar wat ik zo hinderlijk vind, is dat het journaille Djokovic compleet afschrijft als hij morgen verliest. Erg irritant vind ik dat altijd.
Nee, Ruud steunen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat moet iemand doen, van Djokovic winnen?
Bedankt maat. 👍quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:39 schreef Federer-fan het volgende:
Let op: de finale begint morgen om 14.30 u. (dus niet om 15.00 u.)
Klopt, al lijkt Ruud me zo ongeveer de gunstigste loting voor een GS-finle. Misschien overdreven negatief hoor, maar hij komt zo vriendelijk over.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:14 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat is onzin ja. Als Ruud toevallig een top dag heeft en Djokovic net even wat minder is dan kan hij 'm zomaar verliezen.
Ik heb ook het idee dat Djokovic de enige kanshebber is op Wimbledon.quote:Daarentegen zie ik geen andere kanshebber dan Djokovic bij deze editie van Wimbledon. Of zou Alcaraz daar heel goed kunnen spelen? Je kan de rallies daar wat korter houden, dus misschien helpt dat hem om kramp te voorkomen. Tsitsipas, Zverev, Medvedev of Ruud zijn toch niet zo heel sterk op gras? Heel misschien dat een speler als Sinner, Khachanov, Tiafoe of Fritz wat geks kunnen doen op gras(?). Rublev geef ik gek genoeg nooit echt een reële kans op een slam.
quote:Geen euforie na triomf op Roland Garros: man die Gillé en Vliegen versloeg, kaffert organisatie uit tijdens speech in stadion
Sander Gillé en Joran Vliegen verloren zaterdag de finale in het mannendubbelspel op Roland Garros. De Limburgse tandem moest zijn meerdere erkennen in de Kroaat Ivan Dodig en de Amerikaan Austin Krajicek. Na afloop zorgde die eerste voor een bijzonder interview.
De intussen 38-jarige Dodig speelde een fantastische partij en schreef zo Roland Garros voor de vierde keer op zijn naam. maar toen de Kroaat de microfoon kreeg voor de traditionele overwinningsspeech was hij niet zo vriendelijk voor de organisatie.
“Ik kreeg niet de behandeling die een atleet dient te krijgen”, aldus Dodig na eerst een compliment te hebben uitgedeeld aan Gillé en Vliegen. “Het spijt me om het te moeten zeggen, maar ik ben triest. Vijftien dagen lang ben ik in een taxi naar dit toernooi gekomen. Ik zat midden op straat in Parijs, kwam laat voor de warming-up met mijn dubbelpartner en wachtte veertig minuten lang op een taxi. Ik voelde me rot en als een toerist in Parijs. Ik ben nu een viervoudig Roland Garros-kampioen, maar dit toernooi moet iedere speler de behandeling geven die hij of zij verdient. Ik hoop dat jullie het volgend jaar beter doen.”
Waarom zou iemand Djokovic afschrijven? Dat heb ik echt nog nergens gelezen. Overigens zie ik geen enkel scenario waarin Ruud wint, tenzij Djokovic valt en zich ernstig blesseert.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zit wat in. Ik gun het Ruud meer dan Djokovic. Maar wat ik zo hinderlijk vind, is dat het journaille Djokovic compleet afschrijft als hij morgen verliest. Erg irritant vind ik dat altijd.
Nee dat zou absoluut niet gebeuren. Wellicht een enkeling, en het Twitter-algoritme zal dat vast naar jouw timeline brengen als je daar onbewust behoefte aan hebt, maar zo algemeen als hier gesteld wordt is nicht im Frage.quote:Op zondag 11 juni 2023 09:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand Djokovic afschrijven? Dat heb ik echt nog nergens gelezen. Overigens zie ik geen enkel scenario waarin Ruud wint, tenzij Djokovic valt en zich ernstig blesseert.
Ja in de hospitalityregels staat gewoon dat je hotel zich binnen een straal van zoveel km van het terrein moet bevinden om van de shuttleservice gebruik te kunnen maken, mongool Dodig kan niet lezenquote:
Toen ie meerdere grand slams miste vanwege z'n domme opvattingen over vaccinaties dachten mensen ook dat ie z'n carriere daarmee om zeep hielp.quote:Op zondag 11 juni 2023 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee dat zou absoluut niet gebeuren. Wellicht een enkeling, en het Twitter-algoritme zal dat vast naar jouw timeline brengen als je daar onbewust behoefte aan hebt, maar zo algemeen als hier gesteld wordt is nicht im Frage.
De enige keer dat ik me kan heugen dat de consensus richting einde tijdperk Djokovic bewoog was tijdens zijn slechte periode in 2018 - het enige jaar sinds 2011 waarin hij geen GS won.
Het enige waar echt bepaald of je richting einde carrière gaat is wanneer je lichaam begint tegen te stribbelen zoals bij Federer en nu Nadal, of wanneer je eenvoudigweg het plezier erin verliest. Maar verder een periode even niet spelen vanwege he wereldopvattingen of even een mindere vorm heeft daar weinig mee te maken. Het is dat Djokovic in New York altijd de meeste tegenstand krijgt van een Medvedev of een Alcaraz, anders wist ik nu al zeker dat hij ze dit jaar alle vier pakt.quote:Op zondag 11 juni 2023 10:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toen ie meerdere grand slams miste vanwege z'n domme opvattingen over vaccinaties dachten mensen ook dat ie z'n carriere daarmee om zeep hielp.
Natuurlijk is dat zo, maar op dat moment was het nog onduidelijk hoe lang er nog beperkingen zouden gelden en voor hoeveel toernooien. Als je 2 volle jaren aan grand slams en belangrijke masters mist kan het zomaar dat je lichaam nooit meer op niveau komt. Dat is natuurlijk niet gebeurd, maar destijds werd er wel zo over gesproken.quote:Op zondag 11 juni 2023 11:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het enige waar echt bepaald of je richting einde carrière gaat is wanneer je lichaam begint tegen te stribbelen zoals bij Federer en nu Nadal, of wanneer je eenvoudigweg het plezier erin verliest. Maar verder een periode even niet spelen vanwege he wereldopvattingen of even een mindere vorm heeft daar weinig mee te maken. Het is dat Djokovic in New York altijd de meeste tegenstand krijgt van een Medvedev of een Alcaraz, anders wist ik nu al zeker dat hij ze dit jaar alle vier pakt.
Dat is natuurlijk zo. Vooral als hij misschien 3-4 jaar gewoonweg niet mocht meedoen, dan werd het een lastig verhaal.quote:Op zondag 11 juni 2023 11:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar op dat moment was het nog onduidelijk hoe lang er nog beperkingen zouden gelden en voor hoeveel toernooien. Als je 2 volle jaren aan grand slams en belangrijke masters mist kan het zomaar dat je lichaam nooit meer op niveau komt. Dat is natuurlijk niet gebeurd, maar destijds werd er wel zo over gesproken.
Ruud is gewoon de Berdych of de Ferrer van deze generatie. Alleen ontbreken er bovenin nu 3 die normaal voor hem zouden staan, waardoor hij kansrijk is voor de finale.quote:Op zondag 11 juni 2023 11:51 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer Ruud voor de tweede jaar op rij een finale van een GS haalt weet je dat het niveau er niet beter op is geworden. Wat een teloorgang voor het tennis.
Omdat de pers de neiging heeft om zo ongeveer elke belangrijke partij als een keerpunt i de tennisgeschiedenis te zien. Federer en Nadal werden aan de lopende band afgeschreven. Bij Djokovic gebeurt dat veel minder vaak. Maar als Djokovic dit verliest, wordt het toch al snel gemaakt tot "De koning is dood, leve de koning."quote:Op zondag 11 juni 2023 09:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand Djokovic afschrijven? Dat heb ik echt nog nergens gelezen.
Ja, ik ook. Is er uberhaupt ies wat Ruud beter kan dan Djokovic?quote:Overigens zie ik geen enkel scenario waarin Ruud wint, tenzij Djokovic valt en zich ernstig blesseert.
Ik was het minst bang voor R. Haase.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Omdat de pers de neiging heeft om zo ongeveer elke belangrijke partij als een keerpunt i de tennisgeschiedenis te zien. Federer en Nadal werden aan de lopende band afgeschreven. Bij Djokovic gebeurt dat veel minder vaak. Maar als Djokovic dit verliest, wordt het toch al snel gemaakt tot "De koning is dood, leve de koning."
[..]
Ja, ik ook. Is er uberhaupt ies wat Ruud beter kan dan Djokovic?
Als ik prof zou worden, zou Djokovic de speler zijn voor wie ik het bangst was en Ruud de speler voor wie ik het minst bang was.
Lekker tennis kijken in de tuin met een glaasje cola zero en ijsquote:Op zondag 11 juni 2023 14:35 schreef monkyyy het volgende:
Het is prachtig weer om binnen bij een airco tennis te kijken
Dit is geil.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:03 schreef Peppert het volgende:
Ik zit in mijn boxershort met hete thee voor mijn scherm.
Goed dat ik om half drie klaar zat! Weer een half uur van mijn leven dat ik nooit meer terug krijg.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:39 schreef Federer-fan het volgende:
Let op: de finale begint morgen om 14.30 u. (dus niet om 15.00 u.)
Ja wat is dat voor domme gewoonte?quote:Op zondag 11 juni 2023 15:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Dat met 1 bal aan je service beginnen, #irritant.
quote:Op zondag 11 juni 2023 16:07 schreef BobW het volgende:
Djokovic loopt er in de eerste set al bij als een oude man.
We moeten de indruk krijgen dat hij half geblesseerd rondloopt, om vervolgens na 4 uur en 45 minuten op heroïsche wijze de vijfde set binnen te slepen.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:07 schreef BobW het volgende:
Djokovic loopt er in de eerste set al bij als een oude man.
Diep in de nacht.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:16 schreef hhh38 het volgende:
10 games in 65 minuten. Dit wordt een lange partij
Vanaf nu gaat het snel. 6-2 en 6-1.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:16 schreef hhh38 het volgende:
10 games in 65 minuten. Dit wordt een lange partij
Ik herkende alleen Neymarquote:Op zondag 11 juni 2023 16:43 schreef geitenbrei het volgende:
Eurosport moet Kristie Boogert een lijstje geven met bekende gasten. Die worden telkens in beeld gebracht maar zij kan ook niet alles weten. Ze herkent bv. Giroud niet, beetje ongemakkelijk als hij zo lang in beeld wordt genomen.
Als jij nou eens niet de hele dag met je piemel in je hand achter een scherm had gezeten, had jij misschien tegen Djokovic gespeeld.quote:
Barney.gifquote:Op zondag 11 juni 2023 16:58 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Als jij nou eens niet de hele dag met je piemel in je hand achter een scherm had gezeten, had jij misschien tegen Djokovic gespeeld.
Onze BoWa heeft nu eenmaal altijd een pispaal nodig. Nu Bertens gestopt is heeft hij Ruud gevonden.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:58 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Als jij nou eens niet de hele dag met je piemel in je hand achter een scherm had gezeten, had jij misschien tegen Djokovic gespeeld.
quote:Op zondag 11 juni 2023 16:58 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Liever wappie Djokovic dan de dodelijk saaie Ruudquote:Op zondag 11 juni 2023 17:30 schreef DeeBee het volgende:
Erg jammer dat de zeer onsympathieke volksmenner Novak D. dit spel gaat winnen
Oneensquote:Op zondag 11 juni 2023 17:31 schreef Szura het volgende:
[..]
Liever wappie Djokovic dan de dodelijk saaie Ruud
Ja zo'n fjordenneuker is ook niet te vertrouwen, maar Djokovic is eng eng engquote:Op zondag 11 juni 2023 17:31 schreef Szura het volgende:
[..]
Liever wappie Djokovic dan de dodelijk saaie Ruud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |