abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209410986
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen! Misschien kunnen we de wie loopt waar weer leven inblazen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_209410990
Even zonder schaamte mijn laatste post kopiëren.

Na iets van dertien jaar lopen toch een ontwikkeling doorgemaakt. Ik kan eindelijk vier keer per week lopen aan. Ik heb in 2014, 2015 en 2018 een aantal keer geprobeerd vier keer per week te lopen. Dat was steeds in aanloop naar een marathon. Eigenlijk bleek elke keer dat die belasting te veel was.

Daardoor heb ik de afgelopen vier jaar eigenlijk nooit meer dan drie keer getraind. En op zich beviel dat goed.

Dit voorjaar liep ik Rotterdam en het schema dat de trainer maakte, bevatte weer een vierde training, op de woensdag. Naast trainingen op zaterdag, maandag en donderdag. Tijdens de training voor de marathon bleek het dit keer wel goed te gaan. Ik kon het prima aan, geen pijntjes of erger. Het ging gewoon goed.

In mei, na het eerste herstel van de marathon, besloten om toch die vierde training weer op te pakken. Heel mei vier keer gelopen en dat gaat echt supergoed. Vrijdag nog bij de periodieke preventieve behandeling van de masseur geweest en die zei ook al dat het allemaal zo sterk voelde. Dat had ik natuurlijk zelf ook wel gevoeld.

Ben best wel tevreden met hoe het nu gaat. Ik loop nu op maandag een intervaltraining op de club, meestal rond 14 kilometer totaal. Woensdag een rustig rondje op slakkentempo van 6km, donderdag intervallen (in totaal een kilometer of 11, 12 op de baan en dan zaterdag nog de lange duurloop van 16 tot 20 kilometer.

Afgelopen maand zo bijna aan 200 kilometer weer gekomen. Nog nooit zo veel gelopen zonder ergens voor aan het trainen te zijn. Voelt echt lekker.

En zo zie je maar, geleidelijk aan alles opbouwen loont ook.
  maandag 5 juni 2023 @ 16:44:59 #3
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209411030
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:18 schreef valleilijn het volgende:
Mijn hooikoortsseizoen is flink losgebarsten, lekker niezen, jeukende ogen en een snotneus de hele tijd... Gelukkig valt het tijdens het lopen altijd wel mee, maar bij thuiskomst voelt het dan dubbel zo erg
Ga naar de HA en vraag om wat anti-histamine shit. Ik had er in NL ook altijd last van en ik ben naar de HA gegaan en zat aan pillen die echt bijzonder goed hielpen.

Ik heb hier een paar pillen die je OTC kan kopen en die werken ook bijzonder goed (allergie mbt huisdieren). Ik gebruik deze nu https://www.allegra.com/e(...)-hour-allergy-relief. Die werken als een baas. Na plus/minus een uurtje gaan de klachten weg en kan je weer normaal dingen doen zonder continue te niezen, te snotten en in je ogen te wrijven.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_209411072
quote:
99s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:41 schreef mosselmossel het volgende:
Ben best wel tevreden met hoe het nu gaat. Ik loop nu op maandag een intervaltraining op de club, meestal rond 14 kilometer totaal. Woensdag een rustig rondje op slakkentempo van 6km, donderdag intervallen (in totaal een kilometer of 11, 12 op de baan en dan zaterdag nog de lange duurloop van 16 tot 20 kilometer.
Twee keer per week intervallen :o
pi_209412512
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:44 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ga naar de HA en vraag om wat anti-histamine shit. Ik had er in NL ook altijd last van en ik ben naar de HA gegaan en zat aan pillen die echt bijzonder goed hielpen.

Ik heb hier een paar pillen die je OTC kan kopen en die werken ook bijzonder goed (allergie mbt huisdieren). Ik gebruik deze nu https://www.allegra.com/e(...)-hour-allergy-relief. Die werken als een baas. Na plus/minus een uurtje gaan de klachten weg en kan je weer normaal dingen doen zonder continue te niezen, te snotten en in je ogen te wrijven.
Ja goeie, dat zou ik eigenlijk wel gewoon een keer moeten doen :+
  Moderator maandag 5 juni 2023 @ 20:47:01 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_209414253
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:44 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik lig er ook af op het moment, maar vind het altijd nog niet erg genoeg om ervoor naar de huisarts te gaan. Zolang de Kruidvat-pilletjes nog helpen... Een beetje :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 7 juni 2023 @ 12:33:20 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209429987
Zondag de halve marathon van Amersfoort bij 30 graden... ik start om 10:30...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_209430624
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juni 2023 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Vervroegen ze dat niet? Vind dat vrij onverantwoord.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 7 juni 2023 @ 13:51:24 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209430884
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vervroegen ze dat niet? Vind dat vrij onverantwoord.
Tot nu toe lijkt alleen de 5km vervroegd..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_209431273
Tja het is sowieso een risico op warmte om in juni een halve marathon te lopen. Wij hoeven er gelukkig niet ons brood mee te verdienen, dus die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook grotendeels bij jezelf om je tempo aan te passen op de omstandigheden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 7 juni 2023 @ 14:49:21 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209431439
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja het is sowieso een risico op warmte om in juni een halve marathon te lopen. Wij hoeven er gelukkig niet ons brood mee te verdienen, dus die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook grotendeels bij jezelf om je tempo aan te passen op de omstandigheden..
Ik neem ook mijn waterrugzak mee, zodat ik geregeld een beetje water kan drinken. Komt goed. En anders maar stukjes wandelen. Sowieso geen dag voor PR-en.
pi_209431665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat ik heb bij de Tilburg Ten Miles ook al vaak meegemaakt en dat is in September: mensen onderschatten hete temperaturen heel vaak (20-25 graden), waardoor ik veel mensen serieus K.O. heb zien gaan in die laatste kilometers.
  woensdag 7 juni 2023 @ 15:45:51 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209432144
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat ik heb bij de Tilburg Ten Miles ook al vaak meegemaakt en dat is in September: mensen onderschatten hete temperaturen heel vaak (20-25 graden), waardoor ik veel mensen serieus K.O. heb zien gaan in die laatste kilometers.
Had de Dam tot Damloop daar ook niet last van? Vooral ook door de tunnels in dat parcours. Maar goed, dat is september, dan zou de hitte alweer moeten gaan dimmen. Ik heb nog een marathon in augustus, eens kijken hoe die gaat uitpakken >:)
pi_209433050
Bij de zevenheuvelenloop hebben ze ook wel metingen gedaan met van die thermometerpillen en zelfs bij 6 graden hadden daar relatief veel mensen oververhitte lichamen.

Ik ben het er helemaal mee eens dat je voorzichtig moet zijn in de warmte hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre de organisatie echt verantwoordelijk te houden is, 10.30 is toch al best een vroeg tijdstip. Vraag me ook vaak af waarom het niet zo vaak fout lijkt te gaan in bijv van die bergtrails in frankrijk of spanje waar het ook ruim boven de 30 graden is. Ligt het toch ook niet grotendeels aan minder getraind zijn dan je dacht en niet goed in kunnen schatten wat je lichaam aankan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 7 juni 2023 @ 17:03:53 #15
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209433129
quote:
99s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:41 schreef mosselmossel het volgende:
[…]
In mei, na het eerste herstel van de marathon, besloten om toch die vierde training weer op te pakken. Heel mei vier keer gelopen en dat gaat echt supergoed. […]
Goed bezig! Wel wat jaloers, mij lukt het niet om 4 keer per week te lopen. Dankzij een gemiddeld iets langere duurloop kom ik toch op ongeveer dezelfde kilometers, maar ben de laatste tijd de druk met werk en sociale verplichtingen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_209433772
quote:
Mja 10:30 dan is het een graad of 20? Halve marathon is 2uur max ongeveer, dan finish je op 23 graden ofzo. Is niet koud maar wel te doen lijkt me.

Geen lange mouwen, geen maillots, dan ben je al een eind denk ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:00:48 #17
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209433801
quote:
Drinken, drinken en drinken en af en toe wat water over je heen gooien. En vergeet ook de gelletjes of winegums niet. Want teveel water alleen is ook niet goed. Je hebt zouten en suikers nodig.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_209436400
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:49 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Twee keer per week intervallen :o
Dat is volgens mij helemaal niet zo raar. Dat is min of meer standaard bij elke atletiekvereniging toch? En daarnaast is natuurlijk ook geen intervaltraining hetzelfde.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:03 schreef BOKA het volgende:

[..]
Goed bezig! Wel wat jaloers, mij lukt het niet om 4 keer per week te lopen. Dankzij een gemiddeld iets langere duurloop kom ik toch op ongeveer dezelfde kilometers, maar ben de laatste tijd de druk met werk en sociale verplichtingen.
Het is inderdaad soms wat passen en meten met wanneer je dat vierde loopje kan doen. Zelf ook heel druk met werken en kinderen enzo. Nu lukt het allemaal. Vanaf augustus nieuw werk, dus dan valt het allemaal weer te bezien hoe vaak ik kan lopen. Ik moet fit zijn voor het werk, dus ik mag wel trainen in de baas z'n tijd, dat scheelt wel. Ik zie het wel hoe lang ik dit volhoud :)
  donderdag 8 juni 2023 @ 08:55:28 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209439178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:57 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Mja 10:30 dan is het een graad of 20? Halve marathon is 2uur max ongeveer, dan finish je op 23 graden ofzo. Is niet koud maar wel te doen lijkt me.

Geen lange mouwen, geen maillots, dan ben je al een eind denk ik.
Gisteren een 5km traininkje gedaan met een flink korter broekje, dat wordt een go voor dit loopje denk ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:00 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Drinken, drinken en drinken en af en toe wat water over je heen gooien. En vergeet ook de gelletjes of winegums niet. Want teveel water alleen is ook niet goed. Je hebt zouten en suikers nodig.
Er gaat 2 liter water op mijn rug mee, gels en misschien ook maar winegums.
  donderdag 8 juni 2023 @ 14:58:40 #20
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209442385
Ik ben juist een groot fan van hardlopen bij hetere temperaturen. Mijn beste en snelste loop was ook een 23km bij 30 graden, op het heetst van de dag. Ik had ook geen drinken of gels bij me. In de herfst en/of winter zakt het niveau drastisch omlaag. Tja, zo zit iedereen weer anders in elkaar.
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:28:35 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209442674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 14:58 schreef GwaiLow het volgende:
Ik ben juist een groot fan van hardlopen bij hetere temperaturen. Mijn beste en snelste loop was ook een 23km bij 30 graden, op het heetst van de dag. Ik had ook geen drinken of gels bij me. In de herfst en/of winter zakt het niveau drastisch omlaag. Tja, zo zit iedereen weer anders in elkaar.
Heb je tropische genen?
  donderdag 8 juni 2023 @ 16:06:50 #22
179002 GwaiLow
pi_209443030
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Heb je tropische genen?
Nee, ook niet. Ben gewoon een echte hollander :P. Denk dat ik er gewoon meer zin in heb bij mooi/warm weer, en als de motivatie hoog is loop ik ook harder. Spieren voelen ook wat soepeler aan in de zomer. En van de warmte heb ik doorgaans geen last, op een enkele uitzondering na misschien.
pi_209443052
quote:
Ik ben wel fan van lopen tijdens dit soort dagen, maar dan voor 09:00u 's ochtends of vanavond na 20:00u als het alweer wat afkoelt.
pi_209443074
quote:
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat had, ik kan het me moeilijk voorstellen. Ik kan weinig met dit weer, bij temperaturen van +30° denk ik dat ik niet eens meer vooruit zou komen :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_209446031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij de zevenheuvelenloop hebben ze ook wel metingen gedaan met van die thermometerpillen en zelfs bij 6 graden hadden daar relatief veel mensen oververhitte lichamen.

Ik ben het er helemaal mee eens dat je voorzichtig moet zijn in de warmte hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre de organisatie echt verantwoordelijk te houden is, 10.30 is toch al best een vroeg tijdstip. Vraag me ook vaak af waarom het niet zo vaak fout lijkt te gaan in bijv van die bergtrails in frankrijk of spanje waar het ook ruim boven de 30 graden is. Ligt het toch ook niet grotendeels aan minder getraind zijn dan je dacht en niet goed in kunnen schatten wat je lichaam aankan?
Ligt denk meer aan dat ze verstandiger er mee omgaan en zich dan minder hard pushen om een bepaald tempo vol te blijven houden.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:08:45 #26
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209450366
quote:
99s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik moet fit zijn voor het werk, dus ik mag wel trainen in de baas z'n tijd, dat scheelt wel. Ik zie het wel hoe lang ik dit volhoud :)
Wat een luxe! Ik moet ook voor mn werk fit zijn, maar moet wel in mn eigen tijd sporten.

En komend weekend maar lekker vroeg op pad. Want hoewel ik niet snel last heb van de hitte, merkte ik de afgelopen weekenden wel dat ik minder goed liep.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:09:02 #27
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209450371
De halve is ingekort naar 10km, iedereen moet voor 12 uur binnen zijn. Nu moet ik nog wel ergens mijn duurloopjes voor mijn aankomende marathon gaan plannen :+

Ik las trouwens hier: https://www.runnersworld.(...)n%20opvolgen&slide=8 Bizarre regels die marathonlopers moeten opvolgen dat je bij de Boston marathon geen muziek op mag :o
pi_209451051
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
De halve is ingekort naar 10km, iedereen moet voor 12 uur binnen zijn. Nu moet ik nog wel ergens mijn duurloopjes voor mijn aankomende marathon gaan plannen :+

Ik las trouwens hier: https://www.runnersworld.(...)n%20opvolgen&slide=8 Bizarre regels die marathonlopers moeten opvolgen dat je bij de Boston marathon geen muziek op mag :o
Dat van die muziek is wel bij meer marathons, geloof ik
pi_209451185
Tis ook wel een clickbait artikel zeg.

Ik zag wel dat ergens t minimum tempo 6,4km/u is: das gewoon stevig doorwandelen of 2 min aanzetten per uur.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 9 juni 2023 @ 11:34:23 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209451193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef linebear het volgende:

[..]
Dat van die muziek is wel bij meer marathons, geloof ik
Ik heb het nog niet meegemaakt als echt harde afgedwongen regel. Ik kan ook geen marathon zonder muziek lopen.
pi_209451301
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt als echt harde afgedwongen regel. Ik kan ook geen marathon zonder muziek lopen.
weet niet of het echt hard afgedwongen wordt in Boston.
pi_209451869
quote:

Je mag bij geen een hardloopwedstrijd oortjes/koptelefoon in volgens de officiële atletiekunie-reglementen.. Vind ik niet bizar maar heel logisch, wordt alleen meestal niet gehandhaafd.
pi_209451878
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:33 schreef kalinhos het volgende:
Tis ook wel een clickbait artikel zeg.

Ik zag wel dat ergens t minimum tempo 6,4km/u is: das gewoon stevig doorwandelen of 2 min aanzetten per uur.
Hmm maar tegelijkertijd heeft 95% van de mensen die Boston loopt zich moeten kwalificeren met een snelle marathontijd. Zal dus alleen voor een klein groepje van de goededoelenlopers zijn dat dit uberhaupt relevant is.

Edit: oh wacht dit gaat over Chicago, niet Boston.
pi_209452256
pi_209455145
Ik heb sowieso een hekel aan de zomer. Wat mij betreft mag de lente heel lang duren tot aan de herfst en dan de winter.
Verschrikkelijk om jezelf in bochten te moeten wringen om enigszins te kunnen lopen met deze warmte. Om over de muggen en slapeloze nachten nog maar te zwijgen :r
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209456773
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb sowieso een hekel aan de zomer. Wat mij betreft mag de lente heel lang duren tot aan de herfst en dan de winter.
Verschrikkelijk om jezelf in bochten te moeten wringen om enigszins te kunnen lopen met deze warmte. Om over de muggen en slapeloze nachten nog maar te zwijgen :r
_O_

Zomer :r
pi_209456784
quote:
Als je rent heb je juist altijd een lekker briesje?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator vrijdag 9 juni 2023 @ 21:02:27 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_209456995
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 12:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Je mag bij geen een hardloopwedstrijd oortjes/koptelefoon in volgens de officiële atletiekunie-reglementen.. Vind ik niet bizar maar heel logisch, wordt alleen meestal niet gehandhaafd.
Bij triathlons mag je ook geen muziek. Wordt ook écht op gehandhaafd, ik ben één keer bijna uit de wedstrijd gehaald omdat ze dachten dat m'n zwemoordopjes (die met een koordje aan elkaar zitten) muziek-oortjes waren :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:02:44 #39
179002 GwaiLow
pi_209456997
quote:
Lente is oke, maar het moet wel 17 graden + zijn voor mij. Anders loop ik meestal niet zo heel fijn. Liefst 25+, maar oke, ik ga ook akoord met een graadje of 20 :D
pi_209457112
Gewoon rustigaan doen met die temperaturen. Dat hard trainen komt dan gewoon een andere keer. Boeie. Lekker genieten van het weer. 8-)
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:47:52 #41
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209457469
quote:
Wat nep zeg. Al snap ik het wel, de meerderheid van de lopers heeft volgens mij niet kunnen trainen in 30+ graden dus dan voorkom je problemen.

quote:
Ik loop standaard zonder muziek. Maar ik snap het wel, ze zeggen dat als je voor de knikkers loopt dat je dan geen muziek mag gebruiken. Muziek kan ervoor zorgen dat je het ritme kan houden. Een nichtje van mij gebruikt bijv playlists waarin ze de bpm gelijk zet aan haar gewenste tempo. Als je dat in competatief verband gaat doen.. Ik snap het wel, het is een vorm van technologische doping denk ik.

Als ik https://www.worldathletic(...)%20Technical%20Rules erbij pak lijkt het te maken te hebben met regel 144. De athleet mag niet gecoached/geholpen worden. Dat betekent dat je kan zeggen dat het muziek is, maar je kan in direct contact staan met je coach of iemand anders die informatie aan je doorspeelt en zo de race beinvloed. Als je voor het prijzengeld gaat mag je dus geen oortjes oid in hebben om uit te sluiten dat je communicatie met derden hebt.

quote:
6.3.2 Possession or use of video recorders, radios, CD, radio transmitters,
mobile phone or similar devices in the competition area.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 22:02:06 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_209457713
Ik kan niet zonder muziek lopen.. Dan hoor ik mezelf zo hijgen ;)

Met deze warmte sla ik even over; komt qua timing wel prima uit; maandag halen ze m'n galblaas eruit dus deze week ook niet rennen maakt niet zo veel uit. Hopelijk is het over een paar weken een graad of 22 als ik het weer oppak ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_209457922
Tijdens runs gebruik ik de Strava app op mijn horloge. Sinds een update vorige week is de pace die weergegeven wordt ineens de gemiddelde pace van de hele run in plaats van de huidige km, en ik krijg het niet terug.

Dus ik ben scheel of strava doet kut.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 23:54:06 #44
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_209458942
Ik zit midden in een herstelprogramma van de fysio. Maar ik vind het warme weer daardoor heel prettig. Heb ik tenminste toch een vorm van uitdaging, wennen aan rennen in de felle zon :+
Met pijn en moeite derde
pi_209460964
quote:
99s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dat is volgens mij helemaal niet zo raar. Dat is min of meer standaard bij elke atletiekvereniging toch? En daarnaast is natuurlijk ook geen intervaltraining hetzelfde.
[..]
Het is inderdaad soms wat passen en meten met wanneer je dat vierde loopje kan doen. Zelf ook heel druk met werken en kinderen enzo. Nu lukt het allemaal. Vanaf augustus nieuw werk, dus dan valt het allemaal weer te bezien hoe vaak ik kan lopen. Ik moet fit zijn voor het werk, dus ik mag wel trainen in de baas z'n tijd, dat scheelt wel. Ik zie het wel hoe lang ik dit volhoud :)
Totaal ander werk dus wat je nu gaat doen?
  zaterdag 10 juni 2023 @ 09:18:40 #46
179002 GwaiLow
pi_209461133
Ik ben mij vast aan het voorbereiden op een zware en lange intervaltraining later vanmiddag. Gaat heerlijk worden, maar absoluut ook extra pittig. Genietennn!

Geniet allemaal van dit heerlijke loopweer. En voor degene die niet gaan lopen: lekker bij het water gaan liggen/zitten!
pi_209462648
Lekker vanochtend al een uur gelopen, prima weertje was het en nog genoeg schaduw. Ook wel een goede uitdaging om met deze warmte de easy runs echt easy te maken B-)
pi_209462830
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 08:56 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Totaal ander werk dus wat je nu gaat doen?
Yep :Y
pi_209472449
4mijl gelopen...iets teveel borrels vrijdag met dat mooie weer...dacht die 6.4 pakken we wel even..
Weet niet maar ging niet helemaal lekker...ondanks dat het 30C was...had ik het koud(na afloop), bij de 4km was ik al dood...zie ik mensen bij 5km al lopen :') :')

Ging bijna nokkie nog 10 min na de finish _O- _O- _O- was echt beroerd...matige 35min..(achter af lachen moment zelf...ik ga nekken,,ik moet ff liggen)

[ Bericht 3% gewijzigd door Geerd op 11-06-2023 05:38:58 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_209476270
Hardlopers onwel door hoge temperaturen, regionale hittegolf is een feit
https://nos.nl/artikel/24(...)ittegolf-is-een-feit

Zelf net 90 min gelopen in traagste pace in tijden. Gratis sauna _O_
pi_209478274
Ik ben vanmorgen om 7.30 uur vertrokken voor een duurloop van goed 21 kilometer. We veel schaduw op het rondje, maar het ging eigenlijk gewoon heel goed. En ook mijn hartslag deed niks geks. Hooguit op het eind is hoger dan normaal. Ik was dik tevreden en helemaal heppie de peppie.

En ik ben over de 1000 kilometer heen dit jaar :D
pi_209478422
Ik stap wel op de racefiets voor m'n langere trainingen, dat is met dit weer prima te doen. En kortere rondjes hardlopen trek ik ook nog wel.
pi_209479657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:47 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Wat nep zeg. Al snap ik het wel, de meerderheid van de lopers heeft volgens mij niet kunnen trainen in 30+ graden dus dan voorkom je problemen.
[..]
Ik loop standaard zonder muziek. Maar ik snap het wel, ze zeggen dat als je voor de knikkers loopt dat je dan geen muziek mag gebruiken. Muziek kan ervoor zorgen dat je het ritme kan houden. Een nichtje van mij gebruikt bijv playlists waarin ze de bpm gelijk zet aan haar gewenste tempo. Als je dat in competatief verband gaat doen.. Ik snap het wel, het is een vorm van technologische doping denk ik.

Als ik https://www.worldathletic(...)%20Technical%20Rules erbij pak lijkt het te maken te hebben met regel 144. De athleet mag niet gecoached/geholpen worden. Dat betekent dat je kan zeggen dat het muziek is, maar je kan in direct contact staan met je coach of iemand anders die informatie aan je doorspeelt en zo de race beinvloed. Als je voor het prijzengeld gaat mag je dus geen oortjes oid in hebben om uit te sluiten dat je communicatie met derden hebt.
[..]

ja ok dat zijn de pro’s. Al zou ik zeggen: geef het vrij en alle atleten kunnen fijn hun muziek per oordopjes luisteren…tis ook weer niet of je ineens bloeddoping toestaat ofzo.

Een van mijn redenen om te lopen (de trainingen althans) zijn dat ik me juist kan verheugen op wat podcasts te luisteren. Als ik zonder oortjes inloop keer ik eind van de straat weer om denk ik
:')
  zondag 11 juni 2023 @ 19:41:14 #54
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209480114
Ze willen gewoon een eerlijke competitie hebben. Dus geen communicatie met derden. Als je muziek wilt luisteren dan doe je mee met de dagjesmensen.

Zoals gezegd, ik loop zonder muziek, dus ik snap je argument niet echt. Waarom moet je uberhaupt met muziek op lopen?
pi_209480465
Op deze ging ik wel hard tijdens marathon training /guiltypleasure

ik lijk wel zot en ik voel me rot
  zondag 11 juni 2023 @ 22:59:09 #56
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209482866
Ik was om 8 uur vertrokken voor een rondje van 25 km. Laatste paar km was toch wel erg warm. Op zich voelde ik me goed, maar mn hartslag was weer een stuk hoger dan normaal.
Maar misschien kwam dat ook wel omdat ik er pas om 2:30 uur in lag met aardig wat pils op. :')
  maandag 12 juni 2023 @ 04:11:32 #57
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209483907
Lief dagboek. Vandaag eerste loopje sinds de HM. Eentje van 75 min op een pace van 7.15. Nadat ik even een rustige eeste km heb gelopen was de pace nagenoeg 7 met een kleine afwijking van 2 sec naar boven en beneden. Ik ben echt blij dat ik mn pace zo stabiel kan houden zonder hulp van mn horloge. 10km in de pocket en dinsdag weer.
pi_209485574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:47 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
[..]

[..]

Dat, maar ook gewoon de veiligheid, als jij niks hoort kun je ook niet reageren als iemand je aanwijzingen geeft omwille van de veiligheid op het parcours.. Stel er ligt verderop iemand onwel of zo.
  maandag 12 juni 2023 @ 14:42:34 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209488350
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 04:11 schreef slacker_nl het volgende:
Lief dagboek. Vandaag eerste loopje sinds de HM. Eentje van 75 min op een pace van 7.15. Nadat ik even een rustige eeste km heb gelopen was de pace nagenoeg 7 met een kleine afwijking van 2 sec naar boven en beneden. Ik ben echt blij dat ik mn pace zo stabiel kan houden zonder hulp van mn horloge. 10km in de pocket en dinsdag weer.
Lief dagboek. Ik startte gisteren met 25 graden en finishte met 27 graden. Onderweg werd ik gefrituurd, maar toch liep ik de 10 km van Amersfoort in 1:00.
pi_209488371
quote:
14s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Lief dagboek. Ik startte gisteren met 25 graden en finishte met 27 graden. Onderweg werd ik gefrituurd, maar toch liep ik de 10 km van Amersfoort in 1:00.
De marathon ging niet door neem ik aan?
  maandag 12 juni 2023 @ 14:47:08 #61
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209488389
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De marathon ging niet door neem ik aan?
Nee, die hadden ze op zaterdagochtend al omgezet naar een trainingsmarathon. De halve was omgezet naar 10km, zelfde starttijd (10:30).
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 19:58:33 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_209491922
quote:

[..]
Lief dagboek. Ik ben Evy Les 11 gelopen en lig nog steeds op schema om eindelijk weer eens 30min aan één stuk te kunnen lopen. Ik loop 3x per week en daar ben ik trots op :)
  maandag 12 juni 2023 @ 20:29:39 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209492325
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:36 schreef AchJa het volgende:

Met de oude een kilometer of 500 dus dat valt nog mee, dat type (V11) beviel me altijd prima maar zijn niet meer te krijgen. Ze zijn overgegaan naar versie 12 waar ze de demplaag omgedraaid hebben ofzo... Maar eens kijken of een specialist daar wat zinnigs over kan zeggen.
Ben in april naar de Runnersworld geweest en heb op zo'n band met camera gelopen. Daar kwam uit dat mijn voeten helemaal naar binnen doorveerden dus de demping was van de nieuwe versie New Balance lang niet voldoende. Toen een paar Asics aangetrokken en daar bleef ik kaarsrecht op lopen. Ondertussen natuurlijk wel maximaal last van de binnenkant scheen en heb dus een paar maanden amper gelopen en een paar keer fysio gehad, gelukkig geen scheenbeenvliesontsteking volgens de fysio.

De blessure is ondertussen aardig weg dus ben weer begonnen met lopen maar het lijkt wel of ik compleet opnieuw moet beginnen... Voor mijn gevoel totaal geen snelheid en uithoudingsvermogen meer... Of dat deels komt door een ander soort schoenen weet ik niet...

@SEMTEX had jij ook niet zoiets gehad?

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 12-06-2023 20:36:13 ]
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:45:18 #64
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209495656
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

De blessure is ondertussen aardig weg dus ben weer begonnen met lopen maar het lijkt wel of ik compleet opnieuw moet beginnen... Voor mijn gevoel totaal geen snelheid en uithoudingsvermogen meer... Of dat deels komt door een ander soort schoenen weet ik niet...

Dat is toch niet heel vreemd, dat je snelheid en uithoudingsvermogen weg zijn als je zo lang niet gelopen hebt?
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:52:31 #65
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209495710
quote:

[..]
Ben in april naar de Runnersworld geweest en heb op zo'n band met camera gelopen. Daar kwam uit dat mijn voeten helemaal naar binnen doorveerden dus de demping was van de nieuwe versie New Balance lang niet voldoende. Toen een paar Asics aangetrokken en daar bleef ik kaarsrecht op lopen. Ondertussen natuurlijk wel maximaal last van de binnenkant scheen en heb dus een paar maanden amper gelopen en een paar keer fysio gehad, gelukkig geen scheenbeenvliesontsteking volgens de fysio.

@:Semtex had jij ook niet zoiets gehad?
Schenen? Alleen helemaal in het begin van mijn hardloopperiode. Ik merk wel dat zodra ik ga lopen op schoenen zonder mijn podozooltjes, alles veel meer energie kost. Is het misschien zoiets?

En idd, zoals @BOKA zegt, als je maanden niet hebt gelopen zal het wel weer even wennen worden.
pi_209495880
quote:

[..]

Hoort er bij. Ik loop al 12 jaar hard en ben misschien al 4-5x (langere tijd) gestopt en weer opnieuw begonnen. Die eerste maand of 2 zijn altijd killing.
pi_209496026
quote:

[..]
Klinkt alsof je benen dan ook gewoon even moeten wennen aan lopen op de nieuwe schoenen. Als je dan nu ineens wel recht erop staat worden je spieren en pezen etc net iets anders belast, dat voel je wel even ja.

En zoals de anderen zeggen, met een paar maanden niet lopen verlies je flink wat snelheid en uithoudingsvermogen ja, dat is normaal.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 10:12:24 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209496322
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:52 schreef SEMTEX het volgende:

Schenen? Alleen helemaal in het begin van mijn hardloopperiode. Ik merk wel dat zodra ik ga lopen op schoenen zonder mijn podozooltjes, alles veel meer energie kost. Is het misschien zoiets?
Aan zoiets zat ik te denken idd.

quote:
En idd, zoals @BOKA zegt, als je maanden niet hebt gelopen zal het wel weer even wennen worden.
Ik had alleen niet verwacht dat het zo snel minder zou worden.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 13:08:34 #69
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209497766
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Aan zoiets zat ik te denken idd.
[..]
Je hebt het weer ook een beetje tegen he? Elk loopje is zwaar nu.
pi_209497998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:35 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Klinkt alsof je benen dan ook gewoon even moeten wennen aan lopen op de nieuwe schoenen. Als je dan nu ineens wel recht erop staat worden je spieren en pezen etc net iets anders belast, dat voel je wel even ja.
Dit is accuraat. Nieuwe schoenen met andere ondersteuning of zooltjes kunnen in het begin een soort spierpijn-achtig ongemak geven.
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gaat ook snel weer beter hoor, met een loop-geschiedenis.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:53:32 #71
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209499246
quote:

[..]
Nu moet ik denken aan Maya (FitGreenMind @ YT/TT) met haar "Crispy". hehe.
pi_209506477
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je hebt het weer ook een beetje tegen he? Elk loopje is zwaar nu.
Ik vond het gisteren en maandagavond echt heerlijk lopen! Dat is wel weer het grappige, hoe snel je acclimatiseert waardoor 26-27 graden ineens koel voelt..
Hoewel ik geen wedstrijd of lange tempo's heb gelopen in dit weer, dat is denk ik nog steeds wel zwaar.
pi_209506501
Het was tijd voor nieuwe schoenen. Ik had de Saucony Omni 19, nu de 21.
Wegens lichte overpronatie een paar jaar geleden op deze lijn over gestapt en sindsdien nooit meer last van de knieën gehad.

Nu lekker inlopen! Ik leef altijd op als het warmer weer is haha.
pi_209507009
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik vond het gisteren en maandagavond echt heerlijk lopen! Dat is wel weer het grappige, hoe snel je acclimatiseert waardoor 26-27 graden ineens koel voelt..
Hoewel ik geen wedstrijd of lange tempo's heb gelopen in dit weer, dat is denk ik nog steeds wel zwaar.
Ik ben het hier wel mee eens. Echt heel snel gewend. Maandag heerlijk relaxed een rondje gelopen met de club (inclusief een duik in de IJzeren Man, een meer hier in Vught) en zondagochtend ook vroeg vertrokken voor een ronde, waarbij het toch al warm werd, maar ging ook goed. Inderdaad, geen echte tempo's gelopen. Dat deed ik vanmorgen om 6.15 uur wel. Dat is dan prima te doen nog.
pi_209507158
Ik zou graag jullie advies vragen: as zondag ga ik de 1/8e triatlon doen met die hitte (is een officiële wedstrijd dus kan niet eerder starten). Deze start om 11:20 met zwemmen (500m) … ik zet in de wisselzone een grote bidon om te drinken bij de wissels, neem er eentje mee op de fiets (20k) en zit eraan te denken om met het lopen (5k) een aantal kleine bidons mee te nemen. Alle grote met van dat poeder (daar heb ik ook mee getraind dus weet zeker dat dat goed gaat - gels durf ik nu niet meer aan). Ik heb een trisuit aan, dus korte broek en korte mouwen.

Wat zouden jullie doen? Ik heb een belt waar ik 5 kleine flesjes aan kan hangen voor hardlopen - ik zat te denken aan 3 gewoon water en 2 sportdrank. (Er zijn onderweg drank posten maar dat vind ik altijd zo’n geprutst …). Die 5 zijn 750 ml in totaal (de andere bidons 750 & 500 ml). Zou dat voldoende zijn (of te veel)?

Verwachting is dat ik in totaal 1:30-1:40 onderweg ben.
pi_209507254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:34 schreef MeisPluis het volgende:
Ik zou graag jullie advies vragen: as zondag ga ik de 1/8e triatlon doen met die hitte (is een officiële wedstrijd dus kan niet eerder starten). Deze start om 11:20 met zwemmen (500m) … ik zet in de wisselzone een grote bidon om te drinken bij de wissels, neem er eentje mee op de fiets (20k) en zit eraan te denken om met het lopen (5k) een aantal kleine bidons mee te nemen. Alle grote met van dat poeder (daar heb ik ook mee getraind dus weet zeker dat dat goed gaat - gels durf ik nu niet meer aan). Ik heb een trisuit aan, dus korte broek en korte mouwen.

Wat zouden jullie doen? Ik heb een belt waar ik 5 kleine flesjes aan kan hangen voor hardlopen - ik zat te denken aan 3 gewoon water en 2 sportdrank. (Er zijn onderweg drank posten maar dat vind ik altijd zo’n geprutst …). Die 5 zijn 750 ml in totaal (de andere bidons 750 & 500 ml). Zou dat voldoende zijn (of te veel)?

Lijkt mij nogal veel. Op de fiets kun je goed drinken en om voor 5 km lopen nog 5 flesjes mee te sjouwen...
Als ik al iets zelf mee zou nemen voor het lopen, zou ik het persoonlijk bij 2 flesjes laten, 1 water en 1 sportdrank. Als dat niet genoeg zou zijn kun je alsnog iets bij de drankpost pakken.

Waar doe je mee, Rosmalen? Daar ga ik in ieder geval kijken/aanmoedigen.
pi_209507443
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:46 schreef chasse_friet het volgende:

[..]
Lijkt mij nogal veel. Op de fiets kun je goed drinken en om voor 5 km lopen nog 5 flesjes mee te sjouwen...
Als ik al iets zelf mee zou nemen voor het lopen, zou ik het persoonlijk bij 2 flesjes laten, 1 water en 1 sportdrank. Als dat niet genoeg zou zijn kun je alsnog iets bij de drankpost pakken.

Waar doe je mee, Rosmalen? Daar ga ik in ieder geval kijken/aanmoedigen.
Dank je! Denk dat ik dat dan ga doen. Het voelde ook wel veel, is vooral omdat ik denk: maar misschien heb ik te weinig. Maar dan moet ik idd maar van zo’n drinkplaats pakken.

Ja, start inderdaad in Rosmalen, eerste jaar 40+ vrouwen categorie (vorig jaar mocht ik nog in de V16+ starten :) )! Heb er wel zin, ben goed getraind voor mijn doen (maar ga zeker niet in de top 10 eindigen, plan is onder de 1:40, 5 minuten sneller dan vorig jaar), maar hoop dat het weer een beetje meezit. Gelukkig is zwemmen en fietsen ook met warme temperaturen goed te doen, ik kijk vooral op tegen het hardlopen (dat deed ik al voordat ik wist dat het zo warm zou worden…)
pi_209507484
quote:

Ik zou echt verbaasd zijn als je dit allemaal opgedronken krijgt in die anderhalf uur, of eigenlijk 1 uur want tijdens het zwemmen drink je al niet.
Ik zou de dag en ochtend van tevoren goed drinken, ook met een beetje zout in je bidon naast het poeder zodat je het vocht ook vasthoudt. En drinken in de wissels en tijdens het fietsen is heel goed, maar drinken tijdens een 5km zie ik echt het nut niet van in, je verliest meer tijd met het meesjouwen en drinken van die dingen dan dat het je tijdswinst zal opleveren. Je verliest wel wat vocht tijdens die 5km maar normaliter niet zoveel dat het echt tot prestatieverlies zal leiden.
Wel kan het wellicht lekker zijn om het water bij de drankpost over je heen te gooien om zo weer wat te koelen.
pi_209507606
Uit Advanced Marathoning :P :

Research has shown that runners’ stomachs can typically empty only about 6 to 7 ounces (177-207 mL) of fluid every 15 minutes during running, representing about 24 to 28 ounces (710-828 mL) per hour. If you drink more than that, the extra fluid will just slosh around in your stomach and not provide any additional benefit. You may be able to handle more or less, however, so experiment with how much liquid your stomach will tolerate.

Ik zelf een 5k race volgend weekend. Er zijn twee drinkposten zeggen ze .. Het lijkt me ook niet het tijdverlies waard maar wel verleidelijk als het 30 graden wordt :P
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:12:41 #80
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209508745
Ja hoi! *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:03:14 #81
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209509263
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Gisteravond vond ik het ook goed te doen inderdaad, het is meer volle zon die nekt denk ik.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:09:46 #82
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209509341
Ik mag vanavond, 300tjes en 200tjes op de baan 8-) Van 't weekend waren we met 55 lopers in Drenthe weekendje weg. Zaterdagochtend 15 en zondagochtend 21 KM gelopen. Was prima te doen!

Ben benieuwd of het vanavond een beetje te doen is, gok van wel.
3 heen rennen, 3km in totaal op de baan en dan weer 3 terug. :s)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_209509460
Ga vanavond ook weer.. staat wel vrij veel wind helaas.
pi_209510601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Ga vanavond ook weer.. staat wel vrij veel wind helaas.
Dat is toch juist lekker nu?
pi_209512818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Zou ik ook zeggen.
Ik had gisteren vol wind mee tijdens m'n tempoblokje, nou ik vloog _O_
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:51:03 #86
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209516323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja en nee voor mij. De wind stond precies op de laatste 150 meter van de intervals. Dus verkoelend, maar extra weerstand.
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:26:42 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209519744
Ik hoop vanavond nog energie over te hebben om nog een klein rondje te doen.
pi_209519815
Vanavond pijlen gericht op een duurloopje van 15/16km.
Is er al een tijdje niet van gekomen, maar het is nu iets koeler dus wie weet gaat 't weer lukken :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209519999
gewoon doen! Lekker toch

Ik mag weer even in de wachtkamer. Gisteren bij enkel verstuikt. Niet zo erg als in februari vorig jaar, maar toch wel weer lelijk. Hopelijk herstelt het snel. Maar wel behoorlijk balen weer dit.
pi_209521188
Ik was ook wel enigszins verbaasd over hoe snel je conditie en snelheid achteruit holt na wat mindere weekjes, eerlijk gezegd; liep Rotterdam in 3:22 (4:41/km) en dat ging vrij soepel. Na Rotterdam weer elk weekend 90min voetballen (10-12km in 90min) en ongeveer 10-13 km per week nog lopen, ik merk dat een rondje lopen op 5:00/km me nu echt veel meer moeite kost. Had verwacht dat mn basis wel langer goed bleef…

Iets anders trouwens: is het meerdere mensen opgevallen dat het oranje shirtje van Rotterdam een stuk kleiner is dan het zwarte shirt van vorig jaar? Heb voor beiden M (ben 1m90), die zwarte komt keurig ergens tot je kruis, die oranje komt net onder mn navel.
Wel jammer want ik vind die oranje best leuk.
pi_209523411
quote:

Bij een sprint-triathlon (1/8e) onder normale omstandigheden neem ik vlak ervoor een gelletje in en spoel dat weg met water. Misschien dat ik nog een bekertje water pak tijdens het lopen bij een drinkpost, maar anders niet.
In deze hitte, en met de geschatte eindtijd, zou ik een fles op de fiets zetten, en misschien een gelletje op de fiets nemen. Verder nog wat water bij een drinkpost, is die er niet, dan een flinke slok water vlak voor einde fietsen, en miss 1 flesje mee en daar uit drinken na 3-3,5km.
pi_209524681
quote:

Ik wil ‘t allemaal niet teveel bagataliseren maar het is ‘maar’ 5km he. Ik zou max 1 bidon met lopen meenemen, voor je ‘t goed en wel doorhebt ben je klaar.
pi_209524999
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vanavond pijlen gericht op een duurloopje van 15/16km.
Is er al een tijdje niet van gekomen, maar het is nu iets koeler dus wie weet gaat 't weer lukken :)
Het liep voor geen meter. Zware benen van de korte tempoloop van 2 dagen terug. Dat heb ik onderschat. Wel 15km gelopen, maar met 5 pauzes ofzo :')

Maargoed, de meters zijn binnen. Volgende keer anders plannen.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 15 juni 2023 @ 19:47:27 #94
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209525024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:54 schreef kalinhos het volgende:
[..]

Iets anders trouwens: is het meerdere mensen opgevallen dat het oranje shirtje van Rotterdam een stuk kleiner is dan het zwarte shirt van vorig jaar? Heb voor beiden M (ben 1m90), die zwarte komt keurig ergens tot je kruis, die oranje komt net onder mn navel.
Wel jammer want ik vind die oranje best leuk.
Jep, maar ik ben er blij mee. Die zwarte m was veel te groot. Deze is meer zoals mn andere shirts.
pi_209525996
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 19:11 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik wil ‘t allemaal niet teveel bagataliseren maar het is ‘maar’ 5km he. Ik zou max 1 bidon met lopen meenemen, voor je ‘t goed en wel doorhebt ben je klaar.
Dank allemaal! Dan neem ik of geen bidons mee met hardlopen, en zet ik idd de andere 2 klaar en zorg ik dat ik genoeg drink tijdens de wissels en pak ik desnoods van de deinkposten nog wat.

Klopt, 5k is niet heel ver, het is meer alles samen :)
pi_209533071
Verder nog wedstrijden dit weekend? Zijn daar aanpassingen aan het tijdsschema of anderszins gedaan?
pi_209533647
In Oss is er morgen de Maasdijk, inclusief marathon die volgens de voorlopige planning om 18:00 begint. De overige afstanden starten nog wat later in de avond.
De triathlon daar start wel al 's middags.
pi_209536548
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Verder nog wedstrijden dit weekend? Zijn daar aanpassingen aan het tijdsschema of anderszins gedaan?
Ik loop 'n survivalrun zondag, start halverwege de ochtend en verwachting om ca 5 uur onderweg te zijn dus alle hete uurtjes pak ik wel mee

... wadend door sloten waarschijnlijk ^O^

Alleen even een kiloton factor 50 smeren vooraf.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:49:23 #99
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209537098
quote:
Wiezo in Wierden, maar is zomeravond loopje, geen veranderingen. Ik loop m niet
pi_209539525
quote:
zojuist (gisteren) oranje loop in Kwintsheul 5&10km, start was onveranderd om 19:53&20:00.

Was prima te doen, meer last van de wind dan de temperatuur.

PR gelopen enzo
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 11:06:14 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209541773
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:31 schreef ems. het volgende:

Gaat ook snel weer beter hoor, met een loop-geschiedenis.
Idd, het gaat alweer een stuk beter. Nog even rustig aan maar het gaat weer een stuk makkelijker.
pi_209564404
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 00:36 schreef CaLeX het volgende:

[..]
zojuist (gisteren) oranje loop in Kwintsheul 5&10km, start was onveranderd om 19:53&20:00.

Was prima te doen, meer last van de wind dan de temperatuur.

PR gelopen enzo
Oh lekker! Ja ik zie steeds te laat dat die Westlandloopjes zijn, voorheen werd er wat actiever over gecommuniceerd toen het nog echt een circuitje was..
pi_209564843
Woensdag voor de liefhebber is er nog 5/10/16 KM in Dordrecht met de Wantijrun
pi_209567360
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Oh lekker! Ja ik zie steeds te laat dat die Westlandloopjes zijn, voorheen werd er wat actiever over gecommuniceerd toen het nog echt een circuitje was..
Het circuit is weer onder het stof vandaan gehaald (maar daar is inderdaad nauwelijks over gecommuniceerd). Op de site staat wel een geupdate flyer
https://www.zomerruncircuit.nl/flyer
pi_209567706
Gister nog even 10,5km erbij gelopen in 58min.,dijkje op dijkje af...lekker vals plat nog een stuk.
Dacht dat schoenen 1000km meegingen ..hoorde laatst dat je bij 500km ook wel mag vervangen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_209567857
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:27 schreef Geerd het volgende:
Gister nog even 10,5km erbij gelopen in 58min.,dijkje op dijkje af...lekker vals plat nog een stuk.
Dacht dat schoenen 1000km meegingen ..hoorde laatst dat je bij 500km ook wel mag vervangen?
Is geen harde regel, je moet zelf even kijken hoe hard ze slijten. Dat hangt af van je loopstijl, lichaamsbouw, op wat voor ondergronden je loopt, etc..
pi_209567928
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Is geen harde regel, je moet zelf even kijken hoe hard ze slijten. Dat hangt af van je loopstijl, lichaamsbouw, op wat voor ondergronden je loopt, etc..
Slijtage zegt toch niks over de demping?
Ik zwaai naar dieren.
pi_209568257
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:42 schreef Geerd het volgende:

[..]
Slijtage zegt toch niks over de demping?
Soms niet, soms wel. Ik ben geen schoenenexpert maar bij sommige schoenen zie je wel aan de zool dat het materiaal niet meer goed dempt, bij anderen kan de demping er wellicht al uit zijn voordat je het echt aan slijtage ziet. Als je twijfelt gewoon even je oude schoen meenemen naar de winkel.. Maar naarmate je meer schoenen hebt gehad merk je ook vanzelf wel wanneer je nieuwe nodig hebt. De ene schoen loop ik nog heerlijk op met 1400km erop, de ander vind ik inderdaad na 400 km al niet meer lekker.
pi_209568333
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 15:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Soms niet, soms wel. Ik ben geen schoenenexpert maar bij sommige schoenen zie je wel aan de zool dat het materiaal niet meer goed dempt, bij anderen kan de demping er wellicht al uit zijn voordat je het echt aan slijtage ziet. Als je twijfelt gewoon even je oude schoen meenemen naar de winkel.. Maar naarmate je meer schoenen hebt gehad merk je ook vanzelf wel wanneer je nieuwe nodig hebt. De ene schoen loop ik nog heerlijk op met 1400km erop, de ander vind ik inderdaad na 400 km al niet meer lekker.
Deze week maar langs
Ik zwaai naar dieren.
pi_209569022
Zelf aanvoelen inderdaad. Maar een hardloopwinkel (of website) die bij voorbaat al roept dat je schoenen na 500km al moet vervangen, neem ik niet serieus.
Meestal loop ik er 800 tot 1200km mee voordat ik ze vervang. De nieuwe lopen dan wel weer lekkerder dan de oude, maar het is niet zo dat ik m'n oude op-loop tot er geen zool meer onder zit natuurlijk :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209569066
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zelf aanvoelen inderdaad. Maar een hardloopwinkel (of website) die bij voorbaat al roept dat je schoenen na 500km al moet vervangen, neem ik niet serieus.
Meestal loop ik er 800 tot 1200km mee voordat ik ze vervang. De nieuwe lopen dan wel weer lekkerder dan de oude, maar het is niet zo dat ik m'n oude op-loop tot er geen zool meer onder zit natuurlijk :D
Toch heb ik van 'experts' gehoord dat met name de HOKA schoenen die nu zo populair zijn een stuk minder lang mee gaan door het materiaal van de cushioning.
pi_209569180
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Toch heb ik van 'experts' gehoord dat met name de HOKA schoenen die nu zo populair zijn een stuk minder lang mee gaan door het materiaal van de cushioning.
Dat zou kunnen, maar de nuance (dat het aan het merkt ligt), mag dan wel nadrukkelijk benoemd worden. Bovendien ontken ik ook niet dat sommige schoenen na 500km inderdaad op zijn. Ik stel enkel dat je geen verkoper moet geloven die je dat als gouden regel probeert te verkopen ;)
Bovendien moet het voordeel van die cushioning dan wel groot zijn om 2x zo vaak te investeren in peperdure hardloopschoenen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209569952
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mag ik vragen naar je gewicht :@
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:33:02 #114
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209582667
Ja dat is heel verschillend. Ik voel 't wel aan en als het nog lekker loopt en ik heb er geen pijntjes van kan ik wel door.

Trailschoenen gaan nog langer mee.
pi_209582746
Ik vervang mijn schoenen als ik vind dat mijn zool de erg afgesleten is. Dan merk ik dat de demping minder is. Dit kan na 1 jaar of 1,5 zijn veel langer meestal niet.
pi_209584251
Feit is dat Carbon-schoenen (en ja, ook die van HOKA) nu eenmaal veel sneller slijten. Misschien de zool niet per se, maar wel de werking van de carbonplaat. Daarvan kun je eigenlijk gewoon inderdaad als gouden regel stellen dat die na 500km echt naar z'n grootje is.
pi_209585138
Hardloopdip hier.
Door drukte in combinatie met zomerweer weinig gelopen de laatste weken.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 21:45:55 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_209585376
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Hardloopdip hier.
Door drukte in combinatie met zomerweer weinig gelopen de laatste weken.
Morgen loop je vast weer als een kievit :P
pi_209585929
Zondag 5k race, rip aan de nabestaanden

pi_209587802
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:32 schreef Evangelion het volgende:
Zondag 5k race, rip aan de nabestaanden

[ afbeelding ]
Gelukkig is het maar 5 kilometer. Dan ben je er lekker snel vanaf.
pi_209588225
Ik ga voor de 10 bij de Omloop van Empel zondag, de poging om onder 45 minuten te lopen stellen we maar even uit.
pi_209589541
Heb zondag een halve marathon staan in Heemskerk (Marquetteloop). Starten pas om kwart over 12 :(
pi_209589927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:55 schreef linebear het volgende:
Heb zondag een halve marathon staan in Heemskerk (Marquetteloop). Starten pas om kwart over 12 :(
Ha, ik doe daar ook mee (als mijn rug het toelaat waar ik maandag doorheen ben gegaan) :) Heb je al gezien dat het bij 28 graden of warmer ingekort wordt tot 7?

Er is wel weer een discussie of het niet vervroegd kan worden, de organisatie geeft aan dat dat echt niet kan omdat de hekkenbouwers al zo vroeg moeten beginnen. Maar ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed, je weet dat het elk jaar warm is eind juni dus waarom draai je de volgorde van de onderdelen niet om..
pi_209590024
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 20:25 schreef mosselmossel het volgende:
Feit is dat Carbon-schoenen (en ja, ook die van HOKA) nu eenmaal veel sneller slijten. Misschien de zool niet per se, maar wel de werking van de carbonplaat. Daarvan kun je eigenlijk gewoon inderdaad als gouden regel stellen dat die na 500km echt naar z'n grootje is.
Hoe kom je aan deze informatie? Het lijkt mij dat de carbonplaat juist vrij tijdloos is, dat is materiaal wat heel goed zijn stijfheid behoudt .. Maar volgens mij werkt de energie teruggave van het carbon alleen in combinatie met het foam, en dat slijt dus wel heel snel.

Ik heb overigens een carbonschoen van New Balance die wat meer bekend staat als trainingsschoen, en daar heb ik nu al 1100 km op gelopen. Helaas valt het bovenwerk uit elkaar, maar heb nog steeds het idee dat de zool heerlijk is en me nog wel de voordelen van minder schokbelasting oplevert.. Hij levert zeker niet meer zoveel snelheidsvoordeel op als nieuwe nike 2%, maar nog wel wat ten opzichte van mijn 'normale schoenen'.
pi_209590042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Hoe kom je aan deze informatie? Het lijkt mij dat de carbonplaat juist vrij tijdloos is, dat is materiaal wat heel goed zijn stijfheid behoudt .. Maar volgens mij werkt de energie teruggave van het carbon alleen in combinatie met het foam, en dat slijt dus wel heel snel.

Ik heb overigens een carbonschoen van New Balance die wat meer bekend staat als trainingsschoen, en daar heb ik nu al 1100 km op gelopen. Helaas valt het bovenwerk uit elkaar, maar heb nog steeds het idee dat de zool heerlijk is en me nog wel de voordelen van minder schokbelasting oplevert.. Hij levert zeker niet meer zoveel snelheidsvoordeel op als nieuwe nike 2%, maar nog wel wat ten opzichte van mijn 'normale schoenen'.
Ow, dan heb ik de boel een beetje omgedraaid. Maar feit is wel dat die schoenen daardoor minder lang meegaan
pi_209590476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
SuperComp Trainer? Deze week besteld bij New Balance met 70 euro korting, ben benieuwd.
pi_209590977
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 12:10 schreef valleilijn het volgende:

[..]
SuperComp Trainer? Deze week besteld bij New Balance met 70 euro korting, ben benieuwd.
Nee dit was de eerste versie van de Fuelcell TC..
pi_209591447
Net even 7.8km
Ik zwaai naar dieren.
pi_209591470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ha, ik doe daar ook mee (als mijn rug het toelaat waar ik maandag doorheen ben gegaan) :) Heb je al gezien dat het bij 28 graden of warmer ingekort wordt tot 7?

Er is wel weer een discussie of het niet vervroegd kan worden, de organisatie geeft aan dat dat echt niet kan omdat de hekkenbouwers al zo vroeg moeten beginnen. Maar ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed, je weet dat het elk jaar warm is eind juni dus waarom draai je de volgorde van de onderdelen niet om..
Ik zie in de weer app dat het 29 graden wordt. Dus zal 7 km worden. Daar kom ik mijn bed niet voor uit.

Die discussie ook gelezen. Beetje vreemd hoor
pi_209591538
Ah. Bij mijn Fuelcell Rebels van vorig jaar kwam na 750 km het bovenwerk los van de zool, terwijl de zool ook nog prima leek. Jammer, want fijne schoen. Heb de Rebel v3 nog niet geprobeerd.
pi_209591545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 13:28 schreef linebear het volgende:

[..]
Ik zie in de weer app dat het 29 graden wordt. Dus zal 7 km worden. Daar kom ik mijn bed niet voor uit.

Die discussie ook gelezen. Beetje vreemd hoor
Nee die snap ik nog wel idd,
Ik zwaai naar dieren.
pi_209592351
Vanochtend rondje van 11 kilometer. Ging echt heel makkelijk, behoorlijk heuvelachtig gebied en gelopen in 1 uur 4 minuten. Dik tevreden, vooral omdat het zo makkelijk ging.

Ik loop alleen niet meer op een schema, ik loop gewoon 2x per week lekker een stukje. Merk dat ik daardoor al heel lang op dezelfde afstand / rondje blijf hangen. Op zich prima, voel me lekker fit. Maar denk dat ik toch maar eens serieus aan het 15 kilometer schema ga beginnen. Ik heb alleen zo'n hekel aan die intervaltraingen ;(
Alius aliud dicit
pi_209592514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 14:41 schreef Mrmime het volgende:
Vanochtend rondje van 11 kilometer. Ging echt heel makkelijk, behoorlijk heuvelachtig gebied en gelopen in 1 uur 4 minuten. Dik tevreden, vooral omdat het zo makkelijk ging.

Ik loop alleen niet meer op een schema, ik loop gewoon 2x per week lekker een stukje. Merk dat ik daardoor al heel lang op dezelfde afstand / rondje blijf hangen. Op zich prima, voel me lekker fit. Maar denk dat ik toch maar eens serieus aan het 15 kilometer schema ga beginnen. Ik heb alleen zo'n hekel aan die intervaltraingen ;(
Dan doe je ze niet.
  woensdag 21 juni 2023 @ 15:04:41 #134
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209592605
Weer via mijn bedrijf ingeschreven voor de Halve van Eindhoven in oktober. De hele ken ik nu wel en op de halve kan ik nog wel 's een leuke klapper maken zonder overdreven te hoeven trainen.
pi_209593946
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:45 schreef Quoi het volgende:

[..]
Morgen loop je vast weer als een kievit :P
Nou, denk het niet. Ik doe de tijdregistratie :P
  woensdag 21 juni 2023 @ 18:37:28 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_209594937
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 16:45 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Nou, denk het niet. Ik doe de tijdregistratie :P
Oh :{
pi_209598942
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:09 schreef kalinhos het volgende:
Woensdag voor de liefhebber is er nog 5/10/16 KM in Dordrecht met de Wantijrun
En klaar, met 1:10 voor de 16 nog een PR ook.

Knullig maar daarom ook wel weer grappig (oke lullig voor diegenen natuurlijk) was dat op 2,5km een brug staat die open stond op het moment dat de kop van de wedstrijd langskwam. Die verloren allemaal 3 minuten. Daarna bleek degene die de route fietste en aanwees waar de lopers heen moesten 400m de verkeerde kant op te fietsen :')

Zelf wel genoten, toen ik bij de brug was zag ik de slagbomen nog wel knipperen en hoorde ik nog ff t belletje maar dacht eigenlijk dat dat was als een soort feestelijke toevoeging aan de race
  donderdag 22 juni 2023 @ 20:26:54 #138
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209609577
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 14:41 schreef Mrmime het volgende:
[..] Ik heb alleen zo'n hekel aan die intervaltraingen ;(
Ik heb er geen hekel aan, maar het kost me ook wel wat moeite om ze te doen, in tegenstelling tot lange duurlopen. Maar na afloop ben ik altijd blij dat ik het heb gedaan. Dus dat houd ik me dan maar voor, en dat is genoeg motivatie om te starten en het vol te houden. Misschien dat het zo ook kan werken voor jou?
pi_209610679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 20:26 schreef BOKA het volgende:

[..]
Ik heb er geen hekel aan, maar het kost me ook wel wat moeite om ze te doen, in tegenstelling tot lange duurlopen. Maar na afloop ben ik altijd blij dat ik het heb gedaan. Dus dat houd ik me dan maar voor, en dat is genoeg motivatie om te starten en het vol te houden. Misschien dat het zo ook kan werken voor jou?
Ja dat is wel een goede mindset! Ik moet het ook gewoon gaan DOEN
Alius aliud dicit
  donderdag 22 juni 2023 @ 21:58:27 #140
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209611037
Intervals vinnik wel leuk, vooral op intensieve snelheid want dan zijn ze vaak kort. Vorige week bv 6x300 en 6x200. Prachtig 😁
  donderdag 22 juni 2023 @ 23:59:16 #141
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209612552
Ik doe intervallen op de baan. Dat werkt voor mij beter. Aansluiten bij een loper die net zo snel is/net iets sneller. Dan ben ik toch meer gemotiveerd om diep te gaan.
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 23 juni 2023 @ 00:02:28 #142
474254 GurneyIsBestOke
pi_209612586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 23:59 schreef Gimmick het volgende:
Ik doe intervallen op de baan. Dat werkt voor mij beter. Aansluiten bij een loper die net zo snel is/net iets sneller. Dan ben ik toch meer gemotiveerd om diep te gaan.
Intervallen op de baan is wel veel beter ja. Gewoon ook qua ondergrond perfect, dan is het qua omstandigheden perfect om tot het uiterste te gaan.
Met pijn en moeite derde
  vrijdag 23 juni 2023 @ 01:49:59 #143
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209613201
HM training is vandaag officieel gestart met een zgn benchmarkloopje van 5 min
pi_209613559
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 01:49 schreef slacker_nl het volgende:
HM training is vandaag officieel gestart met een zgn benchmarkloopje van 5 min
Wanneer is je HM?

Benchmarkloopje klinkt alsof je een Garmin Coach schema gaat doen, welke?

Ik begin denk ik eind juli aan HM training voor een wedstrijd eind oktober. Dan heb ik 3 maanden om te trainen ^O^
pi_209615985
Mijn halve marathon zondag is definitief omgezet naar een 7km :P Gelukkig was ik toch al niet erg specifiek voorbereid op een halve, en ben maandag door mijn rug gegaan dus komt me niet heel slecht uit.
Maar wel stom dat ze dit niet aan zien komen en jaar na jaar die halve marathon midden op de dag laten starten..
pi_209616303
Bestaat deze topicreeks nog? Die goede tijd... :W

Sinds het motorongeluk in 2015 heb ik niet meer kunnen hardlopen vanwege een verzwakte enkel. Inmiddels zijn alle kilootjes die ik toen eraf heb gelopen weer terug (inmiddels weeg ik 120kg, bij een lengte van 1.82m; in 2015 was dat nog 86kg). :( Ik wil het hardlopen graag weer oppakken, want de mentale rust (en het voor mij doen relatief fitte lichaam) die ik toen had mis ik erg. Met dit gewicht durf ik het echter niet aan en ik merk dat ik alle andere sporten maar niks vind.

Iemand tips om weer langzaam op te bouwen?
pi_209616596
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 12:49 schreef sylvesterrr het volgende:

Sinds het motorongeluk in 2015 heb ik niet meer kunnen hardlopen vanwege een verzwakte enkel. Inmiddels zijn alle kilootjes die ik toen eraf heb gelopen weer terug (inmiddels weeg ik 120kg, bij een lengte van 1.82m; in 2015 was dat nog 86kg). :( Ik wil het hardlopen graag weer oppakken, want de mentale rust (en het voor mij doen relatief fitte lichaam) die ik toen had mis ik erg. Met dit gewicht durf ik het echter niet aan en ik merk dat ik alle andere sporten maar niks vind.

Goed dat je weer wilt beginnen! Ik zou met zo'n gewichtsverschil eerlijk gezegd eerst veel gaan wandelen (of zwemmen en fietsen), het gaat vooral om veel uren maken op lage intensiteit om af te vallen. Je kunt best wat minuutjes hardlopen toevoegen aan het wandelen, maar dat zal eerlijk gezegd niet heel veel toevoegen op dit moment aan je energieverbruik en wellicht wel een hoog risico op blessures opleveren.. Dus wellicht eerst kijken of je wat kilo's af kunt vallen en je belastbaarheid opbouwen door wandelen en dan een opbouwschema pakken?
pi_209616650
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 12:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn halve marathon zondag is definitief omgezet naar een 7km :P Gelukkig was ik toch al niet erg specifiek voorbereid op een halve, en ben maandag door mijn rug gegaan dus komt me niet heel slecht uit.
Maar wel stom dat ze dit niet aan zien komen en jaar na jaar die halve marathon midden op de dag laten starten..
Ik snap hier eerlijk gezegd weinig van. Kort het parcours dan in en maak 2 of 3 rondes, waarna iedereen kan besluiten hoeveel rondes ze willen doen. En ja, zet dat tijdstip naar 9 of 10u in de ochtend. Mensen trainen naar een halve marathon toe (soms wel jaren), je kunt als organisatie niet zo rigoureus zwart/wit zijn wmb.
pi_209616774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik snap hier eerlijk gezegd weinig van. Kort het parcours dan in en maak 2 of 3 rondes, waarna iedereen kan besluiten hoeveel rondes ze willen doen. En ja, zet dat tijdstip naar 9 of 10u in de ochtend. Mensen trainen naar een halve marathon toe (soms wel jaren), je kunt als organisatie niet zo rigoureus zwart/wit zijn wmb.
Het zijn sowieso al 3 rondes van 7 km... En ja iedereen gaf aan dat ze graag vroeger zouden starten maar de organisatie zegt dat de parcours/hekkenbouwers niet vroeger kunnen beginnen. Maarja, volgens mij weet je al elk jaar dat een halve marathon eind juni warm kan zijn, en dan kan je beter de volgorde omdraaien met de kidsruns etc. die toch maar 5-15 minuten duren..
pi_209616793
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 13:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Het zijn sowieso al 3 rondes van 7 km... En ja iedereen gaf aan dat ze graag vroeger zouden starten maar de organisatie zegt dat de parcours/hekkenbouwers niet vroeger kunnen beginnen. Maarja, volgens mij weet je al elk jaar dat een halve marathon eind juni warm kan zijn, en dan kan je beter de volgorde omdraaien met de kidsruns etc. die toch maar 5-15 minuten duren..
Dan is het al helemaal raar, welke HM is het?
pi_209616808
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan is het al helemaal raar, welke HM is het?
Marquetteloop in Heemskerk.
pi_209618409
Voor de omloop van Empel hebben ze ook een hitteprotocol, geen grote ronde voor de 10km en 10em, maar gewoon 2x, respectievelijk 3x de route van de 5km, met op iedere km een verzorgingspost. Helemaal prima!
  vrijdag 23 juni 2023 @ 16:23:37 #153
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209618807
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 12:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Wauw, 7km is nog korter dan in Amersfoort :') .Volgens mij is hetzelfde gebeurd in Roosendaal (daar zou zondag om 15:30 een halve marathon beginnen).
  zaterdag 24 juni 2023 @ 05:38:18 #154
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209625603
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wanneer is je HM?

Benchmarkloopje klinkt alsof je een Garmin Coach schema gaat doen, welke?

Ik begin denk ik eind juli aan HM training voor een wedstrijd eind oktober. Dan heb ik 3 maanden om te trainen ^O^
HM van 020, 15 okt. Ik doe de Jeff Galloway unit. Die traint 3x per week. Ik doe ook aan beach tennis en krachttraining. Dus ik zit al redelijk vol qua inspanning, die 3 dagen kan ik mooi combineren met kracht en BT.
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:29:54 #155
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209625985
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 12:49 schreef sylvesterrr het volgende:

Lekker wandelen is ook fijn voor mentale rust, maar "abs are made in the kitchen" dus bereken wat je per dag nodig hebt aan calorieën en ga daar tot 500 onder zitten.

Calculator: https://tdeecalculator.net/
  zaterdag 24 juni 2023 @ 07:32:48 #156
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209626001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 13:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik help wel eens als vrijwilliger met opbouwen, maar als je savonds de bokken met hekjes al neerzet, heb je ze sochtends in een uur wel klaar staan met een 20 stuks personeel mits niet overal spanddoekjes aan moeten.
pi_209644833
Vanochtend rond 10 uur een vrij rustige 7 km gelopen. Toch al best warm toen :D . Toch trek ik dat best aardig.
pi_209645149
5K PR gelopen bij 32 graden :P
(OK, m'n PR die stond was tijdens een 20k).
SPOILER
Wel benieuwd wat het zou zijn geweest in betere omstandigheden. Maar ik heb niet de motivatie om in mijn eentje nog een 5K te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evangelion op 25-06-2023 19:10:43 ]
pi_209648289
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:29 schreef Evangelion het volgende:
5K PR gelopen bij 32 graden :P
(OK, m'n PR die stond was tijdens een 20k).
SPOILER
Wel benieuwd wat het zou zijn geweest in betere omstandigheden. Maar ik heb niet de motivatie om in mijn eentje nog een 5K te doen.
Wauw gefeliciteerd. Wat een tijd ^O^
Alius aliud dicit
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 23:01:06 #160
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209648798
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Wauw, 7km is nog korter dan in Amersfoort :') .Volgens mij is hetzelfde gebeurd in Roosendaal (daar zou zondag om 15:30 een halve marathon beginnen).
Klopt, ingekort naar 10km had ik vernomen. En de oorspronkelijke 10km naar 8.

En terecht wel hoor, bij ene beetje zon is dat parcours al bloedheet. Kun je nagaan vandaag. :X
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209651129
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:32 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]
Ik help wel eens als vrijwilliger met opbouwen, maar als je savonds de bokken met hekjes al neerzet, heb je ze sochtends in een uur wel klaar staan met een 20 stuks personeel mits niet overal spanddoekjes aan moeten.
Er gaan wel meer dingen niet professioneel bij die loop ;) Uiteindelijk was de prijsuitreiking op een stoep naast een vuilnisbak terwijl er nog allemaal mensen aan het finishen waren die daar dwars doorheen liepen, terwijl er aan de overkant podiumblokken stonden :?
En het was erg warm maar gelukkig hadden veel mensen hun sproeier aangezet, daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt.. dus toch wel heel leuk!
  maandag 26 juni 2023 @ 09:53:49 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209651209
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 23:01 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Klopt, ingekort naar 10km had ik vernomen. En de oorspronkelijke 10km naar 8.

En terecht wel hoor, bij ene beetje zon is dat parcours al bloedheet. Kun je nagaan vandaag. :X
Ik las dat er 50 mensen onwel waren geworden bij een Ironman event in Hoorn.
pi_209652222
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2023 09:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja, bizar..
Eigenlijk zou je bij deze warmte de volgorde van de triatlon willen omdraaien! Kan me goed voorstellen dat mensen bij het fietsen al redelijk warm worden maar dat niet voelen door de rijwind, en dan met het lopen raak je helemaal over de kook. Daarnaast ben je ook al gauw 2+ uur aan het sporten bij zo'n triathlon natuurlijk.. terwijl alle lange afstanden bij de hardloopwedstrijden waren afgelast/ingekort..
  maandag 26 juni 2023 @ 11:30:09 #164
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209652244
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2023 09:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik was even nieuwsgierig, omdat ik moest wachten tot de fietsers daarvan gepasseerd waren voor ik naar huis kon, maar uiteindelijk dus zo'n 90 mensen onwel geworden. Verbaast me niet, aangezien de laatste fietsers tegen 12u nog op dat stuk van het parcours waren. :X
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_209652379
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, bizar..
Eigenlijk zou je bij deze warmte de volgorde van de triatlon willen omdraaien! Kan me goed voorstellen dat mensen bij het fietsen al redelijk warm worden maar dat niet voelen door de rijwind, en dan met het lopen raak je helemaal over de kook. Daarnaast ben je ook al gauw 2+ uur aan het sporten bij zo'n triathlon natuurlijk.. terwijl alle lange afstanden bij de hardloopwedstrijden waren afgelast/ingekort..
Fietsen gaat met 30gr prima inderdaad, tot het moment dat je stopt;

Denk dat omdraaien vd volgorde uit veiligheidsoverwegingen niet kan? Niet heel aantrekkelijk vooruitzicht als je al compleet dwars af bent nog ff moet zwemmen met alle risico’s van dien
pi_209652427
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 11:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Fietsen gaat met 30gr prima inderdaad, tot het moment dat je stopt;

Denk dat omdraaien vd volgorde uit veiligheidsoverwegingen niet kan? Niet heel aantrekkelijk vooruitzicht als je al compleet dwars af bent nog ff moet zwemmen met alle risico’s van dien
Klopt, ze doen het onderdeel met in theorie de meeste veiligheidsrisico's eerst :P Hoewel je je bij deze temperaturen dus kunt afvragen of dat zo is.
Daarnaast is het denk ik ook geen reglementaire triatlon meer als je de volgorde gaat omdraaien.
  maandag 26 juni 2023 @ 11:47:46 #167
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209652466
Los van de veiligheidsoverwegingen en wel/niet officiële triatlon: het zal ook in verband met afgesloten wegen een lastig verhaal worden om dingen om te draaien.

Trouwens nooit geweten dat die fietsen met dicht wiel zoveel geluid maken. :o
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_209653186
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, bizar..
Dit was zelfs een halve triathlon, dus over de 4 uur.

Bij het wedstrijdje waar ik gisteren liep werd uiteindelijk de 10 mijl ingekort naar 10 km, en tragere deelnemers werden na 1 ronde van 5 km uit de wedstrijd gehaald.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 21:02:41 #169
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209672084
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 09:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Er gaan wel meer dingen niet professioneel bij die loop ;) Uiteindelijk was de prijsuitreiking op een stoep naast een vuilnisbak terwijl er nog allemaal mensen aan het finishen waren die daar dwars doorheen liepen, terwijl er aan de overkant podiumblokken stonden :?
En het was erg warm maar gelukkig hadden veel mensen hun sproeier aangezet, daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt.. dus toch wel heel leuk!
Poeh dat is wel amateuristisch ja. Kwestie van een goed draaiboek en afspraken maken.
pi_209672133
Ik heb opeens gratis Strava 30 dagen premium gekregen. Enige wat ik wel geinig vind is de heatmap, verder vind ik voor mij als de amateur die ik ben t niet zo heel spannend. Helaas krijg ik ondank mn premiumstatus nog steeds dit zwemmen niet weg :(

ik doe
-hardlopen
-wielrennen
-voetballen
-golfen

Dan zou het toch logisch zijn dat zwemmen wordt vervangen door voetballen? Zeker gelet op mijn statistieken (en het alfabet)zou zwemmen als allerlaatste van alle sporten moeten zijn.
pi_209672925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb opeens gratis Strava 30 dagen premium gekregen. Enige wat ik wel geinig vind is de heatmap, verder vind ik voor mij als de amateur die ik ben t niet zo heel spannend. Helaas krijg ik ondank mn premiumstatus nog steeds dit zwemmen niet weg :(
[ afbeelding ]

ik doe
-hardlopen
-wielrennen
-voetballen
-golfen

Dan zou het toch logisch zijn dat zwemmen wordt vervangen door voetballen? Zeker gelet op mijn statistieken (en het alfabet)zou zwemmen als allerlaatste van alle sporten moeten zijn.
Same, die 30 dagen premium uit het niets overtuigt me niet terwijl ik eerst nog wel over een abo twijfelde. :P
Ik ben nog steeds boos dat ik tijdens een loop ineens de gemiddelde pace van de hele loop zie in plaats van de pace van de huidige km, en geen mogelijkheid om het terug te veranderen.

Moet maar op zoek naar een andere app en dan koppelen met strava.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 23:19:04 #172
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209673532
Ik heb mij later verleiden tot een jaarabonnement op Strava, maar zie de meer waarde ook niet zo. De route functie is nog wel handig als je in een vreemde omgeving bent.
  woensdag 28 juni 2023 @ 08:50:48 #173
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209675205
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 23:19 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb mij later verleiden tot een jaarabonnement op Strava, maar zie de meer waarde ook niet zo. De route functie is nog wel handig als je in een vreemde omgeving bent.
Je kunt je route in meer kleurtjes tonen :P

Gisteren een 5,6km loopje gedaan. Tot 4km ging het enorm ruk, zware benen, vermoeid lichaam. Daarna perste ik er nog een laatste snelle kilometer uit. Maaltijd waarschijnlijk een beetje laat verwerkt.
pi_209675987
Ik vind de routebouwer wel leuk van strava pro, en de segmenten waarbij je ook met je vrienden kunt vergelijken. Maar dan vooral voor het fietsen. Maar ik heb er geen 60 euro voor over..
pi_209677125
Strava pro vind ik wel handig. Veel inzage in statistieken (hou ik van) en inderdaad de routes uiteenzetten voordat je gaat vind ik prettig.

60eu per jaar betekent 2 biertjes per maand op het terras. Die ben ik best bereid om te missen daarvoor :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209677460
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Strava pro vind ik wel handig. Veel inzage in statistieken (hou ik van) en inderdaad de routes uiteenzetten voordat je gaat vind ik prettig.

60eu per jaar betekent 2 biertjes per maand op het terras. Die ben ik best bereid om te missen daarvoor :D
qua statistieken kan je vele malen meer halen uit (de gratis versie) van https://runalyze.com/

Strava is de facebook van de sport apps, voornamelijk sociaal en voor de rest (zeker qua hardlopen) is het allemaal net niet.
pi_209677541
quote:
99s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]
qua statistieken kan je vele malen meer halen uit (de gratis versie) van https://runalyze.com/

Strava is de facebook van de sport apps, voornamelijk sociaal en voor de rest (zeker qua hardlopen) is het allemaal net niet.
Ben dan ook heel sociaal :) vind het sowieeo leuk om de runs en andere sporten van m'n vrienden bij te houden.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209677656
Voor maken van routes gebruik ik komoot, dat werkt ook goed. De gratis versie is alleen in je eigen provincie te gebruiken als navigator maar voor de rest vd wereld kan ke wel de route bouwen en meenemen tijdens je run, je krijgt alleen geen aanwijzingen dan waar je heen moet. Nou maakt het met lopen minder uit denk ik (omdat je toch vaak niet al t ver van je startpunt gaat) maar als je bv ook fietst is t wel handig.
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:35:43 #179
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209677949
https://intervals.icu/ is ook een mooie gratis tool voor trainingsanalyse. Ok, ik snap 90 procent niet maar die 10 procent die ik wel snap is al best handig. Ik gebruik het om de totale tijd (per week of maand) in de verschillende zones uit te rekenen.
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:20:07 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209678565
Goed artikel van Runnersworld: cardio oefeningen die je loopconditie verbeteren. Mooi om te doen in mijn homegym: https://www.runnersworld.(...)%20cardio-oefeningen
pi_209678951
Even een rondje gelopen na het oudijzertillen ging lekker 6.58 in 34.10...5.12 gemiddeld..en nog een paardje geaaid
Ik zwaai naar dieren.
pi_209679224
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:35 schreef Gimmick het volgende:
https://intervals.icu/ is ook een mooie gratis tool voor trainingsanalyse. Ok, ik snap 90 procent niet maar die 10 procent die ik wel snap is al best handig. Ik gebruik het om de totale tijd (per week of maand) in de verschillende zones uit te rekenen.
Waar intervals ook heel fijn voor werkt is de mogelijkheid om trainingen in te programmeren, die kun je dan gelijk laten synchroniseren naar je horloge, en daarnaast zie je in het 'fitness' scherm je voorspelde fitheid over de tijd als je die trainingen daadwerkelijk zo uitvoert.
pi_209681940
Ik had die 30 dagen ineens vorige maand inderdaad. Ook niet overtuigd. Garmin Connect is veel uitgebreider. Wel overtuigd van de social media-functie van Strava, da's top, maar verder gratis, dus prima.
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:51:34 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209688251
Ik vind Strava ineens enorm Facebookerig de laatste tijd. Je krijgt ineens veel meer content uit groepen aangeboden die totaal niet relevant is, terwijl ik vooral wil zien wat mijn contacten zoal gedaan hebben.
pi_209688492
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:51 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind Strava ineens enorm Facebookerig de laatste tijd. Je krijgt ineens veel meer content uit groepen aangeboden die totaal niet relevant is, terwijl ik vooral wil zien wat mijn contacten zoal gedaan hebben.
Dat en elke maand een enorme lijst van mensen die alle challenges aan gaan..... Nee, je gaat deze maand niet 7500 meter klimmen tijdens fietsritjes, zoveel verkeersdrempels zijn er niet in zuid holland
pi_209689832
Is de azijn in de aanbieding?

*trekt hardloopschoenen aan en doet een tempoloopje naar de Appie*
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209689879
Azijn werkt goed om zweetgeurtjes uit sportkleding te krijgen :P
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:55:18 #188
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209697084
Moest gister 11 a 12 km lopen voor mn HM plan. Ben wezenn lopen met iemand vd Beach Tennis om 10 uur in de ochtend. Het werden er iets minder dan 9km bij 36 graden. Het was ietwat warm.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 07:26:17 #189
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_209699883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Azijn werkt goed om zweetgeurtjes uit sportkleding te krijgen :P
merino-wol is wat betreft zweetgeurtjes het beste!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:08:08 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209700693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 20:55 schreef slacker_nl het volgende:
Moest gister 11 a 12 km lopen voor mn HM plan. Ben wezenn lopen met iemand vd Beach Tennis om 10 uur in de ochtend. Het werden er iets minder dan 9km bij 36 graden. Het was ietwat warm.
.
pi_209701452
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:26 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]
merino-wol is wat betreft zweetgeurtjes het beste!
Loop jij hard in merino-wol? Lijkt me toch minder comfortabel dan polyester.
pi_209702178
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 10:10 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Loop jij hard in merino-wol? Lijkt me toch minder comfortabel dan polyester.
Merino wol is geweldig spul en als het goed 'verwerkt' is is het een prima baselayer die geen frictie zou moeten leveren op de huid. Wel blijft het warmte een stuk meer vasthouden dan polyester dus tenzij je een koukleum bent zou ik het bewaren voor de herfst/winter.
Conscience do cost.
pi_209704864
quote:
8s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:00 schreef ems. het volgende:

[..]
Merino wol is geweldig spul en als het goed 'verwerkt' is is het een prima baselayer die geen frictie zou moeten leveren op de huid. Wel blijft het warmte een stuk meer vasthouden dan polyester dus tenzij je een koukleum bent zou ik het bewaren voor de herfst/winter.
Ja als het koud is kan ik me dat voorstellen, met wintersport draag ik ook alleen maar merino laagjes, maar dit weer lijkt het me toch gewoon minder prettig. Toch ook gewoon want minder luchtig.
pi_209704988
Ik heb hele luchtige wandelshirts van merino. Maar je moet dat spul uberhaupt niet wassen toch? Lijkt mij iets te kwetsbaar om dag in dag uit met hardlopen aan te doen.
pi_209705394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 14:08 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Ja als het koud is kan ik me dat voorstellen, met wintersport draag ik ook alleen maar merino laagjes, maar dit weer lijkt het me toch gewoon minder prettig. Toch ook gewoon want minder luchtig.
Een van de eigenschappen van merino is dan ook dat het ook als het nat is warmte insluit. Dat is heel fijn voor als het koud of nat weer is maar in de zomer is het gewoon wat minder praktisch. Anderzijds zijn er genoeg hele dunne merino layers. Allicht als je alleen die aantrekt dat het nog meevalt.

Maar het is allemaal persoonlijk ook, natuurlijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 14:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb hele luchtige wandelshirts van merino. Maar je moet dat spul uberhaupt niet wassen toch? Lijkt mij iets te kwetsbaar om dag in dag uit met hardlopen aan te doen.
Je mag het best wassen, maar gewoon zo koud mogelijk en absoluut geen wasverzachter gebruiken. En merino kan best tegen een stootje hoor. Maar vanzelfsprekend zijn de dunnere layers merino kwetsbaarder dan de dikkere winter-variaties.
Conscience do cost.
pi_209714647
Sale bij https://sporcks.com/en dus maar ff wat reserve paren gekocht, die Fartlek pinks zijn echt een complimenten magneet. :@
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:10:49 #197
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209715937
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:22 schreef Evangelion het volgende:
Sale bij https://sporcks.com/en dus maar ff wat reserve paren gekocht, die Fartlek pinks zijn echt een complimenten magneet. :@
Dank voor de tip! Besteld!
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:53:26 #198
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_209716712
zo maar even op de fiets stappen om een kind aan te moedigen bij de Ekiden! Gelukkig is het ondertussen droog in R'dam! :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 juli 2023 @ 14:07:34 #199
426493 crew  PippenScottie
pi_209717682
Ik was de afgelopen weken echt niet vooruit te branden. Vandaag een heerlijke 10 kilometer gelopen.
Blijkbaar ben ik een nep-Arubaan die niet tegen warmte kan.
My friends all drive horses
pi_209718396
Lekker even 10,5km 5.29 gemiddeld, nu pils!!!
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 2 juli 2023 @ 01:50:55 #201
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209727830
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:07 schreef PippenScottie het volgende:
Ik was de afgelopen weken echt niet vooruit te branden. Vandaag een heerlijke 10 kilometer gelopen.
Blijkbaar ben ik een nep-Arubaan die niet tegen warmte kan.
Bo a bira macamba
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juli 2023 @ 07:37:02 #202
426493 crew  PippenScottie
pi_209728472
quote:
16s.gif Op zondag 2 juli 2023 01:50 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Bo a bira macamba
:'(
My friends all drive horses
  zondag 2 juli 2023 @ 14:50:21 #203
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209732421
De laatste weken weinig kunnen rennen ivm werk (mn weekgemiddelde is gezakt onder de 40 :'( ) maar vandaag heerlijk 25 km gedaan, met een duik in de zee halverwege. *O*
pi_209736520
Lees al een tijdje mee en heb wat advies nodig. Ben richting 40, nooit sportief geweest maar altijd alles kunnen eten zonder aan te komen. De laatste jaren vader geworden en de nachten zijn al iets beter maar de dagen beginnen erg vroeg. Merk dat ik de laatste tijd wat aankom en gewoon geen energie / conditie heb. Tijd om te gaan sporten lijkt het!

Ben nooit een grote eter geweest (wel snoeper) dus vind het moeilijk om bijvoorbeeld veel eiwitten te eten op een dag. Verder dan een bakje kwark, een kipfilet op m’n 2 broodjes middags en normaal avondeten kom ik niet. Volgens mij sportschoolvrienden zal ik hierdoor nooit echt zoden aan de dijk zetten in de gym. Klopt ook wel denk ik. Laatste weken bezig en altijd ontzettend moe na een sportsessie. Alsof ik het beetje energie dat ik had heb opgemaakt (je zou toch energie krijgen van sporten zeggen ze! 😛).

Daarom dacht ik aan hardlopen, voor m’n gevoel voel ik me een stuk beter na een stukje rennen (moet wel zeggen dat het langzaam opgebouwd wordt naar 5k).
Maar dan nu de echte vraag; is het voor hardlopen minder het minder nodig om als een beest te eten? Zal ik ervan afvallen (als ik er gezond bij eet lijkt het mij wel, minder snoepen iiig). En wordt je er fit van? Volgens mij is het super goed voor de conditie, dus lijkt me ook een ja. Dit is precies mijn doel, wil gewoon lekker achter de kinderen aan kunnen rennen. En denk dat hardlopen dan meer helpt dan 3x12 een gewicht heffen?

De twijfel komt vanuit de sportschool, hoor en lees zo vaak dat krachttraining echt hetgeen is wat je moet doen. Hardlopen is voor doodlopers. Uren cardio is helemaal niet nodig.

39 jaar
175cm
67kg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Flipm0de1 op 02-07-2023 18:25:30 (Extra informatie ) ]
  zondag 2 juli 2023 @ 19:52:53 #205
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209737530
Hardlopen en afvallen hebben weinig met elkaar te maken. Je moet je eetpatroon aanpassen, zoals ook het geval is als je naar de sportschool gaat. Ook bij hardlopen zal je eiwitten moeten eten, je moet je spieren in je benen immers voeden. Anders gezegd, de reden waarom je denkt te gaan hardlopen is fout. Hardlopen om je conditie te verbeteren: goede reden. Hardlopen om af te vallen: slechte reden. Als je puur kijkt naar het mantra spieren verbranden meer energie is krachttraining een veel betere manier om af te vallen. Maar er zijn zoveel manieren om spieren te trainen, je kan dansen, calisthenics, etc etc. Je hebt er geen sportschool voor nodig.
pi_209737673
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:52 schreef slacker_nl het volgende:
Hardlopen en afvallen hebben weinig met elkaar te maken. Je moet je eetpatroon aanpassen, zoals ook het geval is als je naar de sportschool gaat. Ook bij hardlopen zal je eiwitten moeten eten, je moet je spieren in je benen immers voeden. Anders gezegd, de reden waarom je denkt te gaan hardlopen is fout. Hardlopen om je conditie te verbeteren: goede reden. Hardlopen om af te vallen: slechte reden. Als je puur kijkt naar het mantra spieren verbranden meer energie is krachttraining een veel betere manier om af te vallen. Maar er zijn zoveel manieren om spieren te trainen, je kan dansen, calisthenics, etc etc. Je hebt er geen sportschool voor nodig.
Dit klopt, maar als je je niet lekker voelt bij die sportschool en wel met lopen, go for it. Je wordt van lopen hoe dan ook enorm fit, energieker en je kan weer achter je kinderen aan. Ben zelf ook 43, twee kinderen van 2 en 6, dus ik weet waar je het over hebt.

En o ja, en als je gaat lopen, laat snoep staan, matig je alcohol en dan val je waarschijnlijk ook al af.
pi_209739011
Mijn advies: doe wat je leuk vind want dat ga je het makkelijkst volhouden.

En of dat dan hardlopen, de sportschool, of (zoals in mijn geval beiden) is, dat maakt in mijn ogen niet zoveel uit.
Gebruik je gezond verstand en luister niet teveel naar de bro-science om je heen. :P
  zondag 2 juli 2023 @ 21:37:26 #208
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_209739278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 14:17 schreef La_Tramposa het volgende:
ik was het zeker niet iedere keer nadat ik het gedragen heb, gewoon even laten luchten aan de lijn buiten.
En als ik het was, dan was ik het op een handwasprogramma.
  zondag 2 juli 2023 @ 21:45:56 #209
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_209739454
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:24 schreef Flipm0de1 het volgende:
Lees al een tijdje mee en heb wat advies nodig. Ben richting 40, nooit sportief geweest maar altijd alles kunnen eten zonder aan te komen.
Merk dat ik de laatste tijd wat aankom en gewoon geen energie / conditie heb. Tijd om te gaan sporten lijkt het!

39 jaar
175cm
67kg.
Heel herkenbaar!
Ik ben door hardlopen afgevallen, fitter geworden en boevenal, ik het er fantastische vriendschappen aan over gehouden.
Op naar de mid-50 en een lichaam van gebeiteld graniet LOL.
Hoewel ik nog een paar grote races op mijn verlanglijstje heb staan, is fit blijven door lopen op een wat minder jonge leeftijd de voornaamste reden dat ik blijf lopen.
  zondag 2 juli 2023 @ 22:26:42 #210
474254 GurneyIsBestOke
pi_209740215
quote:
Daarom dacht ik aan hardlopen, voor m’n gevoel voel ik me een stuk beter na een stukje rennen (moet wel zeggen dat het langzaam opgebouwd wordt naar 5k).
Maar dan nu de echte vraag; is het voor hardlopen minder het minder nodig om als een beest te eten? Zal ik ervan afvallen (als ik er gezond bij eet lijkt het mij wel, minder snoepen iiig). En wordt je er fit van? Volgens mij is het super goed voor de conditie, dus lijkt me ook een ja. Dit is precies mijn doel, wil gewoon lekker achter de kinderen aan kunnen rennen. En denk dat hardlopen dan meer helpt dan 3x12 een gewicht heffen?
Simpel antwoord: ja.

Langer antwoord: ligt eraan hoe serieus je het neemt en wat je wil bereiken met rennen. Één van de dingen die je gaat merken is dat je renprestaties verbeteren als je je eetpatroon aanpast, en daarnaast zul je ook merken dat die overbodige kilo’s je niet helpen. Wat je extra redenen geeft om minder te snoepen, anders te eten en af te vallen. En aangezien je fit bent van het hardlopen is het een stuk makkelijker om andere sporten op te pakken die je helpen met vet te verbranden, want je voelt je goed/fit en je hebt conditie. Dus simpel gezegd, het is een mooie start, en als het hardlopen je gelukkig maakt en je wil je erin verbeteren, dan zal het proces van willen afvallen vereenvoudigen :)
Met pijn en moeite derde
pi_209743520
quote:
Lees al een tijdje mee en heb wat advies nodig. Ben richting 40, nooit sportief geweest maar altijd alles kunnen eten zonder aan te komen. De laatste jaren vader geworden en de nachten zijn al iets beter maar de dagen beginnen erg vroeg. Merk dat ik de laatste tijd wat aankom en gewoon geen energie / conditie heb. Tijd om te gaan sporten lijkt het!

Ben nooit een grote eter geweest (wel snoeper) dus vind het moeilijk om bijvoorbeeld veel eiwitten te eten op een dag. Verder dan een bakje kwark, een kipfilet op m’n 2 broodjes middags en normaal avondeten kom ik niet. Volgens mij sportschoolvrienden zal ik hierdoor nooit echt zoden aan de dijk zetten in de gym. Klopt ook wel denk ik. Laatste weken bezig en altijd ontzettend moe na een sportsessie. Alsof ik het beetje energie dat ik had heb opgemaakt (je zou toch energie krijgen van sporten zeggen ze! 😛).

De twijfel komt vanuit de sportschool, hoor en lees zo vaak dat krachttraining echt hetgeen is wat je moet doen. Hardlopen is voor doodlopers. Uren cardio is helemaal niet nodig.

39 jaar
175cm
67kg.
Lekker combi doen.. beetje sportschool beetje hardlopen..heb zelf een combi abbo sporten en zwemmen..vanuit de sportschool hardlopen en daarna lekker zwemmen heerlijk!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_209743837
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:52 schreef slacker_nl het volgende:
Nja,,,wanneer je van niks..in eens begint met sporten a 3x in de week...een uurtje ...zeg 400kcalo's...1200 per week extra is toch dik een halve kilo permaand..wat je kunt afvallen zonder je eetpatroon te veranderen..

(10k hardlopen is bij mij 1000kcal zegt tie)
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:08:00 #213
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209745910
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:50 schreef BOKA het volgende:
De laatste weken weinig kunnen rennen ivm werk (mn weekgemiddelde is gezakt onder de 40 :'( ) maar vandaag heerlijk 25 km gedaan, met een duik in de zee halverwege. *O*
Hier ook eindelijk weer een dertiger O+ Hup, dit weer! (helaas wordt het dit weekend alweer 29 graden).

Ik ben tr. ooit begonnen met hardlopen toen ik 91 kilo woog (ik ben 1.73m lang). Sinds ik hardloop ben ik nog wel 's 5 kilo of meer de verkeerde kant opgebounced, maar ik ben nooit meer zo zwaar geworden als toen. Dus het kan wel degelijk een goede invloed hebben op de kilo's. Je moet het alleen geleidelijk aan opbouwen, luisteren naar je lichaam en de juiste schoenen aanschaffen. Je kunt je lichaam ook makkelijk geweld aandoen als je een van die voorgaande puntjes negeert.
pi_209746749
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hier ook eindelijk weer een dertiger O+ Hup, dit weer! (helaas wordt het dit weekend alweer 29 graden).

Ik ben tr. ooit begonnen met hardlopen toen ik 91 kilo woog (ik ben 1.73m lang). Sinds ik hardloop ben ik nog wel 's 5 kilo of meer de verkeerde kant opgebounced, maar ik ben nooit meer zo zwaar geworden als toen. Dus het kan wel degelijk een goede invloed hebben op de kilo's. Je moet het alleen geleidelijk aan opbouwen, luisteren naar je lichaam en de juiste schoenen aanschaffen. Je kunt je lichaam ook makkelijk geweld aandoen als je een van die voorgaande puntjes negeert.
Dit, hier nu op een dag na precies 1 jaar bezig even van >85 naar <75 gegaan (met 177cm).

Opgebouwd naar maanden van 100km, wat ik dit jaar nog iets wil oprekken naar 130~150. Wel iets op het eten moeten letten, mijn valkuil was overdag te weinig eten en dit bij elkaar snacken op weg naar huis. Om dan het avondeten te weinig van te eten en tegen bedtijd mijn muil te verbranden aan gesmolten kaas.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:26:19 #215
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209748174
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 10:56 schreef Geerd het volgende:

[..]
Nja,,,wanneer je van niks..in eens begint met sporten a 3x in de week...een uurtje ...zeg 400kcalo's...1200 per week extra is toch dik een halve kilo permaand..wat je kunt afvallen zonder je eetpatroon te veranderen..

(10k hardlopen is bij mij 1000kcal zegt tie)
Echter ga je ook meer eten omdat de inspanning weer meer energie vraagt en je een honger gevoel krijgt. In theorie heb je gelijk, in de praktijk.. not so much. Men moet gewoon doen wat ze leuk vinden.

Je kan 80kg wegen en 70kg willen wegen en achter je kinderen aan willen kunnen rennen. Wat ik uit het verhaal opmaak is dat er meer vreugde gehaald kan worden uit het actief zijn met de kinderen. Als je alleen maar afvalt maar je kan nog steeds niet achter je kinderen aanlopen is het doel duidelijk niet gehaald. Als je 80kg weegt en je rent uren achter je kinderen aan zonder problemen.. ist beter. Komt bij dat spieren zwaarder zijn dan vet, dus je zit ook nog met wat weegt er nou precies hoeveel als je op de weegschaal staat.
pi_209748318
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:26 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Echter ga je ook meer eten omdat de inspanning weer meer energie vraagt en je een honger gevoel krijgt. In theorie heb je gelijk, in de praktijk.. not so much. Men moet gewoon doen wat ze leuk vinden.
Dit varieert wel per persoon. Als ik veel looptrainingen doe, heb ik juist minder neiging om te eten. Te moe om te eten, niet meer eten uit verveling, over m'n honger heen? Ik weet niet precies waar het aan ligt maar bij mij werkt 't wel zo.
quote:
Je kan 80kg wegen en 70kg willen wegen en achter je kinderen aan willen kunnen rennen. Wat ik uit het verhaal opmaak is dat er meer vreugde gehaald kan worden uit het actief zijn met de kinderen. Als je alleen maar afvalt maar je kan nog steeds niet achter je kinderen aanlopen is het doel duidelijk niet gehaald. Als je 80kg weegt en je rent uren achter je kinderen aan zonder problemen.. ist beter. Komt bij dat spieren zwaarder zijn dan vet, dus je zit ook nog met wat weegt er nou precies hoeveel als je op de weegschaal staat.
Dat zou ik ook zeggen, zorg ervoor dat je allround fit bent dus conditie én kracht, dan kan je tenminste alles doen wat je maar wilt met de kinderen en zo. :Y
  maandag 3 juli 2023 @ 17:58:56 #217
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209749329
Ben nu twee jaar consequent aan het lopen *O* . Twee jaar terug woog ik 80 (1m80), na een jaar lopen 82 -O- ) . Vorig jaar eetpatroon drastisch omgegooid en weeg nu rond de 68 kg. *O* Ik eet wat ik wil maar wat ik wil is flink veranderd.

In mijn ervaring is voor afvallen dieet dus belangrijker dan sporten. Mijn loopprestatie is afgelopen jaar ook fors toegenomen, maar dat komt ook voor een belangrijk deel door het gewichtsverlies.

Voor algemene gezondheid is zowel kracht als cardio belangrijk. Waar je de nadruk oplegt is persoonlijk, maar een van de twee verwaarlozen is onverstandig.
pi_209749530
Voor mij vooral wat Gurney zei.

Toen het lopen ineens klikte ging alles daarna bijna vanzelf beter. Beter willen eten, crosstraining willen doen, andere gezonde gewoontes etc. Maar ik heb geen kleine kinderen.
pi_209749760
Eigenlijk wil ik nu te veel doen.

Snelle marathon. Toeristische marathon. Trails. Ultras. Triathlon.

Keuzes -O-
  maandag 3 juli 2023 @ 18:55:11 #220
474254 GurneyIsBestOke
pi_209750207
quote:
17s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:08 schreef Evangelion het volgende:
Voor mij vooral wat Gurney zei.

Toen het lopen ineens klikte ging alles daarna bijna vanzelf beter. Beter willen eten, crosstraining willen doen, andere gezonde gewoontes etc. Maar ik heb geen kleine kinderen.
Leuk dat die ervaring gedeeld wordt :)

Voor mij is op mijn bek gaan bij mijn eerste halve marathon afgelopen november (en mijn voornemen om een hele te rennen) doorslaggevend geweest. Het besef dat je als je ieder weekend je limieten moet testen door (soms meer dan) 20km te lopen er ook naar moet leven. Ik was al slank en relatief fit, maar zeker in januari/februari was toch een andere ervaring qua hoe fit ik toen was. Ben in die tijd zoveel slechte gewoontes afgeleerd. En een deel daarvan heb ik ook naderhand in mijn patroon gehouden. Met name mijn slaappatroon is sterk verbeterd.

Jammer dat ik zelf nog steeds niet kan rennen nu door mijn lopersknie. Hoop weer na de zomer te kunnen opbouwen.
Met pijn en moeite derde
pi_209778274
^Ik ben ook gezonder gaan eten om niet alsnog aan te komen.

Ingeschreven voor de halve van Eindhoven met als doel onder de 1 uur 40. Ik heb twee HM's gelopen in training begin dit jaar waarvan een in een tijd van 1:49:55 op normale hardloopschoenen.

De afgelopen weken alleen maar met een lage hartslag gelopen.
pi_209784626
quote:

39 jaar
175cm
67kg.
Met deze stats ben je toch helemaal niet te zwaar? Ik weeg precies hetzelfde bij die lengte en ik zou mezelf echt niet te dik vinden, of is dat een man-vrouw verschil?
pi_209784705
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:44 schreef Nober het volgende:
^Ik ben ook gezonder gaan eten om niet alsnog aan te komen.

Ingeschreven voor de halve van Eindhoven met als doel onder de 1 uur 40. Ik heb twee HM's gelopen in training begin dit jaar waarvan een in een tijd van 1:49:55 op normale hardloopschoenen.

De afgelopen weken alleen maar met een lage hartslag gelopen.
10 minuten van die tijd aflopen is nogal een fikse uitdaging. Ik heb de HM toevallig ook in Eindhoven in 1h40 gelopen, maar toen zat alles mee (goede training en perfecte weersomstandigheden).
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:53:40 #224
179002 GwaiLow
pi_209786059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Met deze stats ben je toch helemaal niet te zwaar? Ik weeg precies hetzelfde bij die lengte en ik zou mezelf echt niet te dik vinden, of is dat een man-vrouw verschil?
Denk ook niet dat hij van mening is dat hij te zwaar is, maar hij heeft gewoon heel weinig energie. Dan kan sporten doorgaans wel een uitkomst bieden!
pi_209786071
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:53 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Denk ook niet dat hij van mening is dat hij te zwaar is, maar hij heeft gewoon heel weinig energie. Dan kan sporten doorgaans wel een uitkomst bieden!
Een gebrek aan energie kun je inderdaad goed opbouwen met sporten. Hardlopen is daar ideaal voor als je het in kleine stapjes én in je eigen tempo opbouwt.
pi_209790333
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
10 minuten van die tijd aflopen is nogal een fikse uitdaging. Ik heb de HM toevallig ook in Eindhoven in 1h40 gelopen, maar toen zat alles mee (goede training en perfecte weersomstandigheden).
Ik heb al een kwartmarathon onder de 50 minuten gelopen. Dus hopelijk kan ik het goed opbouwen met een negatieve split eindigen.
pi_209792310
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:32 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik heb al een kwartmarathon onder de 50 minuten gelopen. Dus hopelijk kan ik het goed opbouwen met een negatieve split eindigen.
Van 5km naar 10km is eindtijd *2+2m

Als je deze berekening doorvoert dan zou je over de 21km 1:44 doen. Dat is écht nog wel een flink gat (en dan moet je nog 195 meter).

Mooi doel trouwens wel, hoop hier ook nog ooit eens aan te komen.
  zondag 9 juli 2023 @ 14:38:39 #228
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_209823919
Maandag met mezelf de challenge aangegaan om voor 't eerst sinds bijna anderhalf jaar weer 40km in een week te lopen.

En toen kwam de storm op woensdag , dus moest ik donderdag en vrijdag achter elkaar lopen. En zojuist de laatste kilometers in 33 graden gelopen :')

Gehaald, maar de volgende keer dat ik zo'n challenge met mezelf aan ga, check ik eerst het weerbericht _O-
Verder wel weer heel blij dat ik dit met relatief goede benen heb geflikt :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209836185
Zaterdagmiddag ben ik met d'n @wyccie naar de TwoZeroNine Running Experience geweest. In Utrecht. Nog nooit liep ik in zulke hete omstandigheden (32 graden! Zon! Dauwpunt van 15-18!!!) hard, maar ik heb het overleefd.

TwoZeroNine is het bedrijf van Michel Butter en zijn voormalige coach. Het thema was "Speed for Road Racing". Een divers aantal schoenenmerken had hun snelste schoenen meegenomen die je daar kon uittesten. Na een warming up met Michel (enorm benaderbaar en sympathiek trouwens, al is hij daarin geen uitzondering in de hardloopwereld) en loopscholing o.l.v. Guido mochten we 4 schoenen uitkiezen om te testen.

Elke test bestond uit een uitgezet rondje van 1 kilometer door het park. Dit rondje werd via je Strava-account ook opgenomen in een ranglijst. De snelste man en vrouw kregen een prijs (ik zat daar niet bij). Na een gelopen rondje wisselde je van schoen. Een rondje liep je op je eigen schoenen.

Ik heb geen carbon uitgeprobeerd, wel de Adizero Boston 12, die glasvezeltubes heeft. Die schoen was het niet voor mij. De Saucony Tempus, Hoka Mach 5 en Mizuno Horizon Wave 6 zaten een stuk beter. Gek genoeg had ik inderdaad het idee dat het snelle schoenen waren en leken mijn eigen schoenen (Asics GT2000-11) ineens heel traag, maar misschien is dat placebo.

Na afloop was er een BBQ en een Q&A. Het was een bijzonder geslaagde middag en voor die 35 euro kreeg je wel heel veel. Want naast bovenstaande deelden de diverse fabrikanten ook allerlei goodies uit (zelfs hele trainingspakken). Ik voelde me een freeloader.
pi_209836666
Horizon Wave is een heerlijke schoen maar idd niet echt een snelheidsmodel. Zowel GT2000 als Kayano van Asics vind ik ook heel fijn maar toch echt meer geschikt voor een rondje dorp ipv snelheid. Tempus is daar dan meer geschikt voor.

Maar uiteindelijk blijft het wel relatief allemaal. Wat voor de een een stugge supportschoen is is voor de ander snelheid :P

Ik krijg deze maand trouwens ergens de nieuwe kayano. Ben benieuwd. Zal wel niet zo drastisch veranderd zijn als de Nimbus.
Conscience do cost.
pi_209837824
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 10:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Zaterdagmiddag ben ik met d'n @:wyccie naar de TwoZeroNine Running Experience geweest. In Utrecht. Nog nooit liep ik in zulke hete omstandigheden (32 graden! Zon! Dauwpunt van 15-18!!!) hard, maar ik heb het overleefd.

TwoZeroNine is het bedrijf van Michel Butter en zijn voormalige coach. Het thema was "Speed for Road Racing". Een divers aantal schoenenmerken had hun snelste schoenen meegenomen die je daar kon uittesten. Na een warming up met Michel (enorm benaderbaar en sympathiek trouwens, al is hij daarin geen uitzondering in de hardloopwereld) en loopscholing o.l.v. Guido mochten we 4 schoenen uitkiezen om te testen.

Elke test bestond uit een uitgezet rondje van 1 kilometer door het park. Dit rondje werd via je Strava-account ook opgenomen in een ranglijst. De snelste man en vrouw kregen een prijs (ik zat daar niet bij). Na een gelopen rondje wisselde je van schoen. Een rondje liep je op je eigen schoenen.

Ik heb geen carbon uitgeprobeerd, wel de Adizero Boston 12, die glasvezeltubes heeft. Die schoen was het niet voor mij. De Saucony Tempus, Hoka Mach 5 en Mizuno Horizon Wave 6 zaten een stuk beter. Gek genoeg had ik inderdaad het idee dat het snelle schoenen waren en leken mijn eigen schoenen (Asics GT2000-11) ineens heel traag, maar misschien is dat placebo.

Na afloop was er een BBQ en een Q&A. Het was een bijzonder geslaagde middag en voor die 35 euro kreeg je wel heel veel. Want naast bovenstaande deelden de diverse fabrikanten ook allerlei goodies uit (zelfs hele trainingspakken). Ik voelde me een freeloader.
Wat superleuk dit!
pi_209837855
Ja dat event zag er heel leuk uit in hoeverre ik het zag op de sociale media! Slim ook van die merken, kun je met een beperkt aantal paren testschoenen gelijk heel veel mensen bedienen en marketing doen.

En dat de Asics GT-2000 niet een echt snelle schoen is lijkt me inderdaad ook geen schokkend inzicht ;) Alleen al qua gewicht scheelt het 100 gram met de meeste wedstrijdschoenen.
pi_209838649
Ja, maar die schoen zit wel heel lekker. Ik vraag me af of het nou echt zoveel uitmaakt, 100 gram?

Het was echt heel leuk inderdaad en een mooie gelegenheid om veel schoenen uitgebreid te testen.
pi_209838741
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:33 schreef Zwabberhark het volgende:
Ja, maar die schoen zit wel heel lekker. Ik vraag me af of het nou echt zoveel uitmaakt, 100 gram?

Het was echt heel leuk inderdaad en een mooie gelegenheid om veel schoenen uitgebreid te testen.
100 gram is best veel.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:42:24 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209838794
Ik heb geen kloot gedaan dit weekend 8-) :7 . Vanavond een testrondje op wederom aangepaste podozooltjes, donderdag weer een lange duurloop. Nog een maand tot de marathon van Monschau.
pi_209838955
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 10:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Zaterdagmiddag ben ik met d'n @:wyccie naar de TwoZeroNine Running Experience geweest. In Utrecht. Nog nooit liep ik in zulke hete omstandigheden (32 graden! Zon! Dauwpunt van 15-18!!!) hard, maar ik heb het overleefd.

Klinkt als een leuke dag. Heb nog getwijfeld toen ik dit zag voorbij komen op Facebook
pi_209840950
quote:

Aan je voet maakt dat wel veel uit, want de snelheid waarmee je je voet weer optilt van de grond is zeer bepalend voor de snelheid.
Maar goed, daar staat natuurlijk tegenover dat een zwaardere schoen voor jou best de snelste schoen kan zijn, als dat betekent dat je er veel blessurevrije kilometers op kunt maken.l
  donderdag 13 juli 2023 @ 17:40:04 #238
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209880684
Gister 14km gelopen in de avond. Dat ging echt een stuk beter dan 8km in 36 graden.

Het enige nadeel is dat mn route terug naar huis vol tegenwind heuvelop en vals plat is. Ik was op aan het einde.
pi_209881984
quote:
Hangt ervanaf hoe je bent. Als je gaat min/maxen dan is 100 gram niet veel maar toch iets wat je bij elke stap weer van de grond moet 'tillen' en moet bewegen. Voor de meeste mensen is het inderdaad ronduit irrelevant maar als snelheid belangrijk voor je is kunnen dit soort nuances het verschil maken.

Maar belangrijker is dat je er gewoon comfortabel in loopt.
Conscience do cost.
pi_209884155
Ik ben momenteel op vakantie bij het strand en ik vroeg me af: zijn er nou specifieke trainingen op het strand die goed en leuk zijn om te doen die je niet op de weg kan doen?

Ik loop nu gewoon mijn Garmin loopjes (dus oa interval cadans en gewoon duurlopen die dan wat langzamer gaan) door het mulle zand en van de week suïcide runs gedaan op het strand (lang geleden dat ik spierpijn had van hardlopen 😄).
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:13:06 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209884565
quote:
2s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:42 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb geen kloot gedaan dit weekend 8-) :7 . Vanavond een testrondje op wederom aangepaste podozooltjes, donderdag weer een lange duurloop. Nog een maand tot de marathon van Monschau.
En vandaag mijn duurloop ingehaald: 35km done.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 00:11:56 #242
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209885809
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:50 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben momenteel op vakantie bij het strand en ik vroeg me af: zijn er nou specifieke trainingen op het strand die goed en leuk zijn om te doen die je niet op de weg kan doen?

Ik loop nu gewoon mijn Garmin loopjes (dus oa interval cadans en gewoon duurlopen die dan wat langzamer gaan) door het mulle zand en van de week suïcide runs gedaan op het strand (lang geleden dat ik spierpijn had van hardlopen 😄).
Ik die vaak sprints en suicide runs in het zand (op blote voeten). En gewoon een beetje hardlopen op het strand is ook leuk om te doen, zonder specifieke oefeningen te doen. Tis zwaarder dan op de weg...

Tijdens warming up van beach tennis: sprinten, lunges, knee raises, butt kicks. Je kan het allemaal op de weg ook doen, maar het is vooral de ondergrond die anders is en daarmee de intensiteit van je workout veranderd tov normaal.
pi_209887239
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:11 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ik die vaak sprints en suicide runs in het zand (op blote voeten). En gewoon een beetje hardlopen op het strand is ook leuk om te doen, zonder specifieke oefeningen te doen. Tis zwaarder dan op de weg...

Tijdens warming up van beach tennis: sprinten, lunges, knee raises, butt kicks. Je kan het allemaal op de weg ook doen, maar het is vooral de ondergrond die anders is en daarmee de intensiteit van je workout veranderd tov normaal.
Dank je wel!

Dat de intensiteit zwaarder is merk ik heel goed. Ik loop 0:30-0:45 per km trager dan normaal 😁 en loop wat vaker want het is echt ploegen als het vloed is …

Dan ga ik gewoon door met wat ik deed, want op zich vind ik dat wel leuk en is precies wat je aangeeft.
pi_209896234
Deze week weer na een paar maanden gewoon lopen weer eens aan een trainingsschema begonnen richting m'n 2e halve marathon, de Halve van Haarlem op 24 september. Heb er zin in, wel een beetje vrees voor de zware sessies na een hele tijd vooral op lage hartslag gelopen te hebben en weinig intervallen :9
Sinds een tijdje ook 4x per week aan het lopen, bevalt me wel.
  maandag 17 juli 2023 @ 11:45:09 #245
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_209927211
Iemand tips hoe je langzaam weer een goede conditie kunt opbouwen? Heb al jaren niet meer aan hardlopen gedaan, en merk op (heb ook een enkelbreuk gehad en dat blijf je voelen met het rennen) dat het (met dit weer) echt tegen valt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_209927494
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 11:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Iemand tips hoe je langzaam weer een goede conditie kunt opbouwen? Heb al jaren niet meer aan hardlopen gedaan, en merk op (heb ook een enkelbreuk gehad en dat blijf je voelen met het rennen) dat het (met dit weer) echt tegen valt.
Pak een beginnersschema, kun je gewoon googlen. En ga dat lopen. Let erop dat de hardloopstukjes niet te hard gaan. Lekker rustigaan wat joggen en je gaat met sprongen vooruit.
  maandag 17 juli 2023 @ 12:11:22 #247
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_209927547
quote:
99s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:05 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Pak een beginnersschema, kun je gewoon googlen. En ga dat lopen. Let erop dat de hardloopstukjes niet te hard gaan. Lekker rustigaan wat joggen en je gaat met sprongen vooruit.
Zal ik zeker doen. Wat mij vooral irriteert, is dat de enkel waar ik een breuk mee heb gehad (is alweer een paar jaar geleden), bij het hardlopen stijf aanvoelt. Een brace kun je volgens mij ook niet soepel gebruiken, met de schoenen aan.
pi_209927719
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]
Zal ik zeker doen. Wat mij vooral irriteert, is dat de enkel waar ik een breuk mee heb gehad (is alweer een paar jaar geleden), bij het hardlopen stijf aanvoelt. Een brace kun je volgens mij ook niet soepel gebruiken, met de schoenen aan.
Braces heb je in vele vormen en maten. De lichtste ondersteuningniveau's merk je ook het minst van en zijn in principe niet meer dan hele stevige sokken. Daar zal je niet veel last van hebben terwijl ze toch net wat meer steun bieden.

Maar stijf aanvoelen is denk ik iets wat je een beetje blijft houden of juist minder wordt na verloop van tijd. Als het niet echt pijn doet zou ik het vooralsnog gewoon eventjes negeren. Of dus op z'n best hele lichte ondersteuning nemen.

Mcdavid is een merk met redelijk wat keuze wat betreft ondersteuning. Wel zou ik in de eerste plaats eens goed je hardloopschoenen en eventuele zooltjes daarin herzien. Zijn ze nieuw? Zijn ze goed aangemeten? Is de hielkuip dmv een zool goed ondersteund? Daar bereik je vaak meer mee dan wat extra steun in de vorm van een brace.

Als je schoenen ook al weer een paar jaar oud zijn zou ik die iig meteen vervangen.
Conscience do cost.
pi_209928017
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]
Ik heb ook een tijdje last gehad van mijn voet en enkel na een stressfractuur, en daar had ik in het begin een hele logge brace voor die 6 weken om moest. Maar toen die niet meer om hoefde heb ik deze dingen gekocht:

https://www.action.com/nl-nl/p/sport-support-enkelbandage/

Dat vond ik ideaal, net dat beetje extra steun en het zit niet in de weg in je hardloopschoen.
  maandag 17 juli 2023 @ 14:35:57 #250
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_209929568
quote:
8s.gif Op maandag 17 juli 2023 12:24 schreef ems. het volgende:

[..]
Braces heb je in vele vormen en maten. De lichtste ondersteuningniveau's merk je ook het minst van en zijn in principe niet meer dan hele stevige sokken. Daar zal je niet veel last van hebben terwijl ze toch net wat meer steun bieden.

Maar stijf aanvoelen is denk ik iets wat je een beetje blijft houden of juist minder wordt na verloop van tijd. Als het niet echt pijn doet zou ik het vooralsnog gewoon eventjes negeren. Of dus op z'n best hele lichte ondersteuning nemen.

Mcdavid is een merk met redelijk wat keuze wat betreft ondersteuning. Wel zou ik in de eerste plaats eens goed je hardloopschoenen en eventuele zooltjes daarin herzien. Zijn ze nieuw? Zijn ze goed aangemeten? Is de hielkuip dmv een zool goed ondersteund? Daar bereik je vaak meer mee dan wat extra steun in de vorm van een brace.

Als je schoenen ook al weer een paar jaar oud zijn zou ik die iig meteen vervangen.
Ik heb nog niet zo lang deze: https://www.nike.com/nl/t(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Zitten fijn, en bieden wat betreft demping goede ondersteuning. Het ligt dus meer aan de enkel dan de schoenen dat ik draag.
pi_209929640
Tip voor de liefhebbers, de Andere Tijden Sport van gisteren: https://nos.nl/video/2483(...)am-pijn-als-medicijn
pi_209930170
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Tip voor de liefhebbers, de Andere Tijden Sport van gisteren: https://nos.nl/video/2483(...)am-pijn-als-medicijn
Kreeg er wel motivatie van om mezelf ook even stuk te lopen. Helaas is het rustdag vandaag.
pi_209932567
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]
Ik heb nog niet zo lang deze: https://www.nike.com/nl/t(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Zitten fijn, en bieden wat betreft demping goede ondersteuning. Het ligt dus meer aan de enkel dan de schoenen dat ik draag.
Dat zijn, met alle respect, echt de absolute basis van de basis wat betreft hardloopschoenen. Aantrekkelijke prijs maar veel meer dan een sokje met een kussentje eronder is het niet. Goede ondersteuning zit hier eigenlijk helemaal niet in.

Voor sommige mensen is dat meer dan genoeg maar als je iets meer plezier wilt halen uit het hardlopen zou ik je wel adviseren toch ietsjes meer te investeren in schoenen. De revolution noem ik altijd een hardloopschoen voor mensen die 1x per maand met tegenzin gaan hardlopen en voor de rest totaal geen fysieke klachten hebben.

Ik weet niet wat voor afstanden je doet, hoe oud je bent en hoeveel je weegt maar ik durf nu eigenlijk al te zeggen dat die schoenen niet goed genoeg voor je zijn :P

Gebruik die revolution als sneaker en ga naar een goede hardloopzaak om je te laten adviseren over een andere schoen en zooltjes. Ik denk dat klachten dan verdwijnen en je loopplezier omhoog schiet.
Conscience do cost.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:49:04 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209938641
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:

Wat voor lander ben je? Voorvoet/middenvoet/haklander? Al die verschillende landingen kunnen ook een verschillende schoen vereisen. Ik ben zelf bijv. een haklander en heb dus extra demping in de achterkant van de schoen nodig, want die vangt mijn volle gewicht op. Als een schoen bijna door zijn demping heen is, voel ik dat meteen in die enkel/achillespeeszone.
pi_209939553
quote:
8s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:53 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat zijn, met alle respect, echt de absolute basis van de basis wat betreft hardloopschoenen. Aantrekkelijke prijs maar veel meer dan een sokje met een kussentje eronder is het niet. Goede ondersteuning zit hier eigenlijk helemaal niet in.

Voor sommige mensen is dat meer dan genoeg maar als je iets meer plezier wilt halen uit het hardlopen zou ik je wel adviseren toch ietsjes meer te investeren in schoenen. De revolution noem ik altijd een hardloopschoen voor mensen die 1x per maand met tegenzin gaan hardlopen en voor de rest totaal geen fysieke klachten hebben.

Ik weet niet wat voor afstanden je doet, hoe oud je bent en hoeveel je weegt maar ik durf nu eigenlijk al te zeggen dat die schoenen niet goed genoeg voor je zijn :P

Gebruik die revolution als sneaker en ga naar een goede hardloopzaak om je te laten adviseren over een andere schoen en zooltjes. Ik denk dat klachten dan verdwijnen en je loopplezier omhoog schiet.
Ik heb de miniversie van de Revolution aan de baby van een hardloopmaatje als kraamcadeautje gegeven :D
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:30:52 #256
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209970904
Over schoenen gesproken, mijn Hoka's (Hoka proflt) zijn kennelijk niet geschikt voor de langere afstand. Ik heb nu een paar keer 10+ km op die dingen gelopen en ik heb na ongeveer 10+ km last van m'n tenen in die schoenen. Alsof ze afgestompt worden. Of ze moeten een half maatje groter zijn.

Als ik in okt in NL ben ga ik wel op zoek naar twee paar schoenen. Ik heb ook een paar met Asics die gedegradeerd zijn naar normaal schoeisel.
pi_209986905
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:30 schreef slacker_nl het volgende:
Over schoenen gesproken, mijn Hoka's (Hoka proflt) zijn kennelijk niet geschikt voor de langere afstand. Ik heb nu een paar keer 10+ km op die dingen gelopen en ik heb na ongeveer 10+ km last van m'n tenen in die schoenen. Alsof ze afgestompt worden. Of ze moeten een half maatje groter zijn.

Als ik in okt in NL ben ga ik wel op zoek naar twee paar schoenen. Ik heb ook een paar met Asics die gedegradeerd zijn naar normaal schoeisel.
Welk model is dat dan? ProFly is tegenwoordig hoe Hoka een bepaald materiaal voor hun tussenzolen noemt. Met alle huidige modellen van Hoka moet het geen enkel probleem zijn om 10+ km te lopen, klinkt alsof deze schoenen of op zijn, of gewoon ongeschikt om serieus op hard te lopen.

De Hoka Mach 5 bijvoorbeeld heeft een ProFly+ zool: https://www.hoka.com/nl/n(...)r_1127894_color=WBGL
pi_209987974
Kan aan zoveel dingen liggen. Verkeerde maat of gewoon een schoen die niet bij je voet past. Sommige mensen krijgen ook last van hun tenen bij een zekere heeldrop oid.

Pasvorm blijft het belangrijkst en ik heb het idee dat een hoop mensen zich daarop verkijken. Je kan beter een schoen hebben van 100 euro die goed aansluit dan eentje van 300 die te breed/hoog/smal etc is.
Conscience do cost.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 04:51:42 #259
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209989638
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 20:59 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Welk model is dat dan? ProFly is tegenwoordig hoe Hoka een bepaald materiaal voor hun tussenzolen noemt. Met alle huidige modellen van Hoka moet het geen enkel probleem zijn om 10+ km te lopen, klinkt alsof deze schoenen of op zijn, of gewoon ongeschikt om serieus op hard te lopen.

De Hoka Mach 5 bijvoorbeeld heeft een ProFly+ zool: https://www.hoka.com/nl/n(...)r_1127894_color=WBGL
Tis een mach 4, model welke vorig jaar april in de winkels lag. Probleem is dat ie in Nederland waarschijnlijk zonder problemen te gebruiken is. Maar hier zetten mn voeten gewoon meer uit en na 10km is de schoen icm mijn voeten geen succes. Mn Sauconies en Brooks hebben nul problemen.

Ik ga ze gewoon alleen voor het korte/snelheidswerk gebruiken.
pi_210004297
quote:

Dit heb ik ook gehad met een paar hoka’s trailschoenen, na 35 km in een trail moest ik opgeven omdat ik niet meer kon afdalen. Mijn tenen deden veels te veel pijn, , en ik moest nog een aardig stukje. Met mijn huidige hoka heb ik hier geen last van.
  zondag 23 juli 2023 @ 11:55:42 #261
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210006496
quote:

Klinkt inderdaad als te kleine schoenen. Te strak veteren kan ook nog. In mijn geval kan een type sok ook nog een wereld van verschil maken, vooral omdat je zegt dat je voeten uitzetten. Voor lange afstanden kunnen ze zeker, al verschilt dat ook per model.

Ik gebruik zelf Rincon3's, maar ben nu weer aan het switchen naar Asics Gel Nimbus, want kom niet van de blaren af. De standaard zool in een Rincon3 is echter een heel dun miezerig ding, daarom droeg ik ze met inlegzooltjes.
  donderdag 27 juli 2023 @ 16:08:13 #262
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_210059063
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2023 11:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Klinkt inderdaad als te kleine schoenen. Te strak veteren kan ook nog. In mijn geval kan een type sok ook nog een wereld van verschil maken, vooral omdat je zegt dat je voeten uitzetten. Voor lange afstanden kunnen ze zeker, al verschilt dat ook per model.

Ik gebruik zelf Rincon3's, maar ben nu weer aan het switchen naar Asics Gel Nimbus, want kom niet van de blaren af. De standaard zool in een Rincon3 is echter een heel dun miezerig ding, daarom droeg ik ze met inlegzooltjes.
Grappig, ik loop nu vooral op Luna sandalen en als ik op normale (sport)schoenen loop krijg ik redelijk snel last van m'n voeten. Ik ben juist daarom op zoek naar hardloopschoenen met minimale demping/harde zolen.
  donderdag 27 juli 2023 @ 16:18:00 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210059173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 16:08 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Grappig, ik loop nu vooral op Luna sandalen en als ik op normale (sport)schoenen loop krijg ik redelijk snel last van m'n voeten. Ik ben juist daarom op zoek naar hardloopschoenen met minimale demping/harde zolen.
Bij minimale demping denk ik bijna aan barefoot schoenen, zoiets bijv.: https://all4running.nl/al(...)HuvmUtxoCeIoQAvD_BwE (maar goed, ik ben ook maar een leek).
  donderdag 27 juli 2023 @ 21:48:27 #264
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_210063651
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juli 2023 16:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Bij minimale demping denk ik bijna aan barefoot schoenen, zoiets bijv.: https://all4running.nl/al(...)HuvmUtxoCeIoQAvD_BwE (maar goed, ik ben ook maar een leek).
Dat is idd waar ik meer naar neig ja. Ik heb de Hokas vorig naar ook daarom genomen. Dat waren bij Run2day toen de minst dempende schoenen.
pi_210146065
Gisteren in een hardloopwinkel geweest waar ze op een (voor mij) nieuwe manier meten hoe een schoen loopt. Je trekt een paar schoenen aan en loopt dan 3x heen en weer over een baantje. In het midden ligt een mat die meet hoe je schoen neerkomt. Na afloop zie je dan precies hoe je afwikkelt en hoeveel kracht elke plek uitoefent, waar dus de plekken zitten die de grootste krachten ervaren. Enorm gaaf.

Ik heb zeven schoenen geprobeerd. Ik was op zoek naar een schoen met heel veel demping, ondanks dat ik daar als voorvoetlander weinig aan heb omdat de demping (vrijwel) niet in de voorvoet van de schoen zit. Toch merk ik verschil.

Ze lieten me voor de leuk ook twee carbonschoenen uitproberen: de beruchte Nike Vaporfly en de Saucony Endorphin Elite. De vaporfly liep best zacht. De Endorphin was wat stugger, maar de snelheid die ik voelde was voor mij enorm verrassend. Het voelde eigenlijk zelfs als valsspelen. Maar goed, ik heb geen 300 euro over voor een schoen die maar 500-700 km meegaat. Bovendien weet ik niet hoe mijn lichaam reageert als ik er langere stukken op loop. Maar: erg leuk om ervaren te hebben.
pi_210153657
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:46 schreef Zwabberhark het volgende:
Gisteren in een hardloopwinkel geweest waar ze op een (voor mij) nieuwe manier meten hoe een schoen loopt. Je trekt een paar schoenen aan en loopt dan 3x heen en weer over een baantje. In het midden ligt een mat die meet hoe je schoen neerkomt. Na afloop zie je dan precies hoe je afwikkelt en hoeveel kracht elke plek uitoefent, waar dus de plekken zitten die de grootste krachten ervaren. Enorm gaaf.

Ik heb zeven schoenen geprobeerd. Ik was op zoek naar een schoen met heel veel demping, ondanks dat ik daar als voorvoetlander weinig aan heb omdat de demping (vrijwel) niet in de voorvoet van de schoen zit. Toch merk ik verschil.

Ze lieten me voor de leuk ook twee carbonschoenen uitproberen: de beruchte Nike Vaporfly en de Saucony Endorphin Elite. De vaporfly liep best zacht. De Endorphin was wat stugger, maar de snelheid die ik voelde was voor mij enorm verrassend. Het voelde eigenlijk zelfs als valsspelen. Maar goed, ik heb geen 300 euro over voor een schoen die maar 500-700 km meegaat. Bovendien weet ik niet hoe mijn lichaam reageert als ik er langere stukken op loop. Maar: erg leuk om ervaren te hebben.
En waar ben je nu voor gegaan uiteindelijk?
Overigens, als je de carbons alleen voor wedstrijden en een enkele specifieke training bewaart, is 500-700km nog best veel ;) Ik heb met mijn vorige vaporfly's ruim 2 jaar gedaan.
Overigens hoor ik ook goede verhalen over de Nike invincible als duurloopschoen met veel demping, die lang meegaat! En ben dus zelf heel blij met de Hoka Mach 5, geen carbon maar wel een super snel schoentje en voelt ook nog eens alsof je op wolken loopt!
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:45:54 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210159370
Ik heb een tijdje gelopen op Hoka ONEONE Rincons met inlegzooltjes en een keer zonder. Het basiszooltje van die schoen is zo ongelofelijk mager,. Hoe is dat met andere HOKA modellen?
pi_210159407
Wat bedoel je met mager?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:50:04 #269
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210159433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat bedoel je met mager?
Totaal geen demping, geen ondersteuning.
pi_210159571
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Totaal geen demping, geen ondersteuning.
Ah, ja maar dat komt bij 'normale' zooltjes toch ook niet vanuit de inlegzool? Die is vooral bedoeld voor zweetabsorptie volgens mij, de demping komt vanuit het foam in de zool.
pi_210164228
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 08:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
En waar ben je nu voor gegaan uiteindelijk?
Overigens, als je de carbons alleen voor wedstrijden en een enkele specifieke training bewaart, is 500-700km nog best veel ;) Ik heb met mijn vorige vaporfly's ruim 2 jaar gedaan.
Overigens hoor ik ook goede verhalen over de Nike invincible als duurloopschoen met veel demping, die lang meegaat! En ben dus zelf heel blij met de Hoka Mach 5, geen carbon maar wel een super snel schoentje en voelt ook nog eens alsof je op wolken loopt!
Ik ben voor de Brooks Glycerin GTS 20 gegaan.

Ja klopt, als je het zo bekijkt valt het mee. Maar, ik tob nog steeds met adductoren en allerlei andere spieren/pezen in het rechterlies/heupgebied dus ik weet niet of het nu verstandig is om langere stukken op dat soort schoenen te lopen. Niettemin was het gevoelde verschil voor mij echt onverwacht spectaculair. Had eigenlijk even buiten moeten uitproberen en moeten loggen om te meten of het ook echt zoveel sneller ging. jij had de Mach X toch en niet de 5?
pi_210187457
5 keer natgeregend en half opgedroogd tijdens 1 lange loop. En wind. Gelukkig niet koud.
pi_210195597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 21:49 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Ik ben voor de Brooks Glycerin GTS 20 gegaan.

Ja klopt, als je het zo bekijkt valt het mee. Maar, ik tob nog steeds met adductoren en allerlei andere spieren/pezen in het rechterlies/heupgebied dus ik weet niet of het nu verstandig is om langere stukken op dat soort schoenen te lopen. Niettemin was het gevoelde verschil voor mij echt onverwacht spectaculair. Had eigenlijk even buiten moeten uitproberen en moeten loggen om te meten of het ook echt zoveel sneller ging. jij had de Mach X toch en niet de 5?
Ik wist niet dat er verschillende soorten Mach's waren, ik bleek de Mach 5 te hebben gekocht ;)
Wel een beetje chagrijnig achteraf dat ze me een model van vorig jaar voor de volle mep hebben verkocht, maar goed. Alsnog een fijne schoen.
pi_210210207
Wat gaan jullie nog voor wedstrijden doen de komende maanden?
Ik ga zelf de Tilburg Ten Miles, HM Eindhoven, HM Drechtstadloop en nog 2 kleine loopjes hier in Den Bosch doen (Maximale10 en Prins Hendrikpark Run, waarbij ik vooral in Tilburg en Dordrecht voor een (voor mij) snelle tijd wil gaan.
pi_210211083
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 13:05 schreef chasse_friet het volgende:
Ik ga zelf de Tilburg Ten Miles, HM Eindhoven, HM Drechtstadloop en nog 2 kleine loopjes hier in Den Bosch doen (Maximale10 en Prins Hendrikpark Run, waarbij ik vooral in Tilburg en Dordrecht voor een (voor mij) snelle tijd wil gaan.
Dam tot damloop
Athene Marathon

Meer in de buurt wellicht Leiden Bruggenloop, Aramco Beach Run Den Haag.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:11:25 #276
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210211699
quote:
1. Monschau marathon dit weekend
2. Daarna twijfel ik over de Strabrechtse heide trail 20-8 (ligt aan hoe mijn voeten herstellen, bij de vorige marathon had ik indrukwekkende blaren :') )
3. Veldhoven ten miles
4. High tech Campus run
5. Breda halve marathon/Singelloop
6. Halve marathon Eindhoven (ik kan hem nog laten omzetten naar een marathon als ik daar zin in heb, het is via mijn bedrijf).

En ik twijfel nog over de Freedom run/Libertyloop 10 miles in Geldrop (17 september)
pi_210211864
1. Dam tot damloop
2. Halve marathon van Haarlem
3. Olympisch Stadionloop (10km)
4. Graef Caastricum trail (23 km)

Zowel tussen 1 en 2 als tussen 3 en 4 zit maar een week, lekker gepland :+
Misschien ergens eind oktober nog een trailrun doen (Devil's trail Nijmegen, Posbanktrail of Amerongse Berg trail), even kijken hoe het loopt.
pi_210215816
Halve marathon van Eindhoven

[ Bericht 72% gewijzigd door Nober op 08-08-2023 20:12:26 ]
pi_210221736
Hallo allemaal,

Ik zit even met het volgende, ik ben al langere tijd (een maandje of 4) aan het trainen voor de Ten Miles (in september) en halve marathon (in oktober). Sinds 2 weken heb ik te maken met een irriterende/stekende pijn aan de bovenkant van mijn bovenbeen (rondom de aanhechting), dit speelt vooral op na een kilometer of 4/5 rennen. Hardlopen op beoogd wedstrijdtempo gaat wel (4:40 min/km), echter versnellen en intervaltraining is nogal hinderlijk. De uren na de training speelt de pijn het meest op, daarna vlakt het langzaamaan weer af.

Uiteraard wil ik de wedstrijden niet missen, maar ik weet niet goed wat nu wijsheid is.. Hoe nu verder? Complete rust vind ik lastig kijkend naar mogelijk conditieverlies, maar uiteraard wil ik niet dat het de komende weken erger zou worden. Of zouden jullie sowieso de fysiotherapeut even raadplegen?

Bedankt alvast!
pi_210221795
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:12 schreef Thomas0701 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik zit even met het volgende, ik ben al langere tijd (een maandje of 4) aan het trainen voor de Ten Miles (in september) en halve marathon (in oktober). Sinds 2 weken heb ik te maken met een irriterende/stekende pijn aan de bovenkant van mijn bovenbeen (rondom de aanhechting), dit speelt vooral op na een kilometer of 4/5 rennen. Hardlopen op beoogd wedstrijdtempo gaat wel (4:40 min/km), echter versnellen en intervaltraining is nogal hinderlijk. De uren na de training speelt de pijn het meest op, daarna vlakt het langzaamaan weer af.

Uiteraard wil ik de wedstrijden niet missen, maar ik weet niet goed wat nu wijsheid is.. Hoe nu verder? Complete rust vind ik lastig kijkend naar mogelijk conditieverlies, maar uiteraard wil ik niet dat het de komende weken erger zou worden. Of zouden jullie sowieso de fysiotherapeut even raadplegen?

Bedankt alvast!
Ik zou sowieso wél rust proberen. Of in ieder geval, ik denk altijd dat de fysio als eerste gaat vragen of rust houden hielp, en dan wil ik wel een antwoord kunnen geven :P

Conditieverlies valt wel mee met 2 weken rust. En je zou kunnen kijken of fietsen of zwemmen of op de crosstrainer wel gaat, zodat je nog iets van cardio kan doen.

En dan na 2 weken rust kijken of het beter gaat, zo niet dan fysio. Zou ik doen :s)
pi_210222800
Ik zou meteen een afspraak maken met de fysio, als je een goede fysio hebt die gewend is om met sporters te werken kan die je meteen vertellen of je iets stuk kunt maken door door te trainen ja of nee, of je meteen rust moet houden of dat het bijvoorbeeld met een paar oefeningen op te lossen is.
De pijn zoals jij die beschrijft klinkt al wel al niet meer als een beginnend pijntje.
pi_210223965
Bedankt mensen. Gezien de tijdsdruk die er helaas achter zit ga ik toch maar alvast een afspraak maken bij de fysio...
pi_210225925
quote:
2-9 Bunniks mooiste 12km
17-9 Dam tot Damloop 16km
24-9 Posbankloop 15km
7-10 Rondje om de koepel 10km
13-10 Cityrun Veenendaal 5km
14-10 Kasteel Prattenburgrun 12km trail
4-11 Dorprun Renswoude 10,5km
19-11 Zeven Heuvelenloop 15km

En er gaat nog wel meer bij komen. :) Alleen even kijken hoe ik de wedstrijden op 13 en 14 oktober ga lopen. Denk dat ik er eentje wat rustiger loop.
pi_210239094
Voor wie het interessant vindt: ik kwam deze docu over Barkley 2023 tegen

Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_210241164
begonnen met hardlopen.

Ik volg een heel licht schema om een kwartiertje te kunnen hardlopen :

Het gaat redelijk. Spieren zijn min of meer net hersteld tegen de volgende sessie. Ik neem 16gram eiwit na een sessie.

Zit nu in week 1. Ik kan er ook een 24w sessie van maken, als me niet vlot genoeg gaat doe ik het nog een keer.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_210242521
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
begonnen met hardlopen.

[ afbeelding ]

Het gaat redelijk. Spieren zijn min of meer net hersteld tegen de volgende sessie. Ik neem 16gram eiwit na een sessie.

Zit nu in week 1. Ik kan er ook een 24w sessie van maken, als me niet vlot genoeg gaat doe ik het nog een keer.
Lekker bezig! Hoe vaak loop je dan per week?
Heb je een specifieke reden waarom je wil gaan rennen?
Ik vraag me overigens wel af of het nodig is om na deze trainingen extra eiwit in te nemen, maar je moet vooral doen wat goed voelt.
pi_210242575
quote:
Ik heb alleen de Tilburg Ten Miles op het programma staan. Laatste keer is alweer 8 jaar geleden, toen ik nog amper trainde. Ben erg benieuwd hoe het dit jaar gaat. Heb de afgelopen 2 maanden alleen weinig gerend ivm werk. Vooral interval schoot erbij in, maar nu weer aan het oppakken (en dat valt best tegen _O- ). Gelukkig heb ik nog ruim een maand om weer wat snelheid op te bouwen.
Weekgemiddelde over dit jaar is wel weer 40 km. *O*
pi_210242742
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:29 schreef BOKA het volgende:

[..]
Lekker bezig! Hoe vaak loop je dan per week?
Heb je een specifieke reden waarom je wil gaan rennen?
Ik vraag me overigens wel af of het nodig is om na deze trainingen extra eiwit in te nemen, maar je moet vooral doen wat goed voelt.
ooit eens gehoord dat het goed is voor spierherstel, Mijn spieren voelen soms wat stroef aan, maar pijn heb ik niet echt
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_210243048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
begonnen met hardlopen.

[ afbeelding ]

Succes. 3x per week neem ik aan?

Het belangrijkste en moeilijkste is consequent blijven lopen. Geen sessies overslaan omdat regen/koud/warm/moe/geenzin/druk/etc. Na die 12 weken is het dan een gewoonte geworden.

Weken hoef je niet opnieuw te doen als je tempo laag is. Dat gaat vanzelf omhoog als je langere stukken loopt, dus je kan beter gewoon verder gaan met het schema. En alleen weken opnieuw doen als je de tijden niet kan volhouden of je meerdere sessies hebt gemist door ziekte oid.
pi_210245794
Gisteren nieuwe schoenenbesteld....kom die winkel binnen ja krijg beetje last van mijn knieen,,ohw zegt die ja dan is de demping er wel uit.

Pakt die paar sauconys...nee te groot...
Loopt naar zijn scherm ik heb nieuwe besteld voor je! Wat is je 06? Bel ik wel even wanneer ze binnen zijn...

Was een kortgesprek zegmaar..vroeg nog heeft u misschien nog andere schoenen die meer dempen dan (brooks adreline gts)
Nee...

Nou oke..grgr _O- _O- _O- _O-
(normaal ga ik altijd naar mijn "vaste"winkel maar ingeschreven voor een 10km loop, in de buurt kreeg je 25 euro kortingbij deze zaak)

UIterraard niet bij binnenkomst gezegt anders zal die wel denken heb je er weer eentje...
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:23:38 #291
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210245985
Marathon Monschau deze zondag:
pi_210246314
Veel succes daar!
pi_210247281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:58 schreef Geerd het volgende:
UIterraard niet bij binnenkomst gezegt anders zal die wel denken heb je er weer eentje...
Pro tip. Elke hardloopschoenenwinkel geeft 10% korting op de schoenen als je erom vraagt.
pi_210247307
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 12:39 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Pro tip. Elke hardloopschoenenwinkel geeft 10% korting op de schoenen als je erom vraagt.
Aaah oke...was meer benieuwd eigenlijk naar de reactie van een andere winkel...ik weet wel.
Ondanks de korting volgende weer bij de oude
Ik zwaai naar dieren.
pi_210249743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:49 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
ooit eens gehoord dat het goed is voor spierherstel, Mijn spieren voelen soms wat stroef aan, maar pijn heb ik niet echt
De belasting bij een schema voor beginners is nog niet dusdanig dat het echt nodig is bovenop de eiwitten die je binnen krijgt bij je normale voeding, maar ga er vooral mee door als het goed voelt :)

Veel succes met het schema, hardlopen is een kwestie van rustig aan en consequent blijven trainen, dan ga je vanzelf vooruit :Y
  Moderator vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:15:05 #296
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_210252196
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 23:31 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Succes. 3x per week neem ik aan?

Het belangrijkste en moeilijkste is consequent blijven lopen. Geen sessies overslaan omdat regen/koud/warm/moe/geenzin/druk/etc. Na die 12 weken is het dan een gewoonte geworden.

Weken hoef je niet opnieuw te doen als je tempo laag is. Dat gaat vanzelf omhoog als je langere stukken loopt, dus je kan beter gewoon verder gaan met het schema. En alleen weken opnieuw doen als je de tijden niet kan volhouden of je meerdere sessies hebt gemist door ziekte oid.
Jep 3 keer per week. ik heb nu 2 al 2 keer gelopen deze week.

Maandag en donderdag. morgen ben ik van plan om opnieuw te lopen. spieren voelen redelijk aan, enkel lichte "irritatie" aan de binnenkant van mijn bil.
Hopelijk tegen morgen weg. Anders loop ik de zondag.
pi_210259820
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:15 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Maandag en donderdag. morgen ben ik van plan om opnieuw te lopen. spieren voelen redelijk aan, enkel lichte "irritatie" aan de binnenkant van mijn bil.
Je bent in elk geval verstandig bezig. Lekker hoor.
Maar dat je een klein beetje spierpijn hebt, is niet erg hoor. Kun je gewoon doorheen lopen. Je zult zien dat dat over een paar weken weg is. Gewoon lekker je schema volgen en dan komt dat wel goed. En eiwitten: ach, ik zou me daar nog niet al te veel mee bezig houden zo aan het begin. Dit is nog zo weinig, dat kunnen die spieren wel aan.
pi_210259895
@capu
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:15 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Als je last van je spieren hebt kun je beter aan de gang met een massagetool dan extra eiwitten. Foamrolling bv.

Aan de andere kant, extra eiwitten zijn niet schadelijk (zo ver ik weet), dus doe 't beide :)
pi_210264686
Vanmorgen mijn soft flask ontvangen (aliexpress) nu heb ik er twee en ga ik morgen voor 't eerst met hardloopvest lopen.

Ben van plan om een halve marathon te lopen waarvan 15km tempo.
pi_210268383
Toch niet zo handig om op een lege maag 15km hard te willen lopen. Uiteindelijk 18km hardgelopen waarvan 9km op tempo.
pi_210268560
Gisteren iets te veel bier gedronken en vandag een 14km duurloop op het programma :X
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')