abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209410986
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen! Misschien kunnen we de wie loopt waar weer leven inblazen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_209410990
Even zonder schaamte mijn laatste post kopiëren.

Na iets van dertien jaar lopen toch een ontwikkeling doorgemaakt. Ik kan eindelijk vier keer per week lopen aan. Ik heb in 2014, 2015 en 2018 een aantal keer geprobeerd vier keer per week te lopen. Dat was steeds in aanloop naar een marathon. Eigenlijk bleek elke keer dat die belasting te veel was.

Daardoor heb ik de afgelopen vier jaar eigenlijk nooit meer dan drie keer getraind. En op zich beviel dat goed.

Dit voorjaar liep ik Rotterdam en het schema dat de trainer maakte, bevatte weer een vierde training, op de woensdag. Naast trainingen op zaterdag, maandag en donderdag. Tijdens de training voor de marathon bleek het dit keer wel goed te gaan. Ik kon het prima aan, geen pijntjes of erger. Het ging gewoon goed.

In mei, na het eerste herstel van de marathon, besloten om toch die vierde training weer op te pakken. Heel mei vier keer gelopen en dat gaat echt supergoed. Vrijdag nog bij de periodieke preventieve behandeling van de masseur geweest en die zei ook al dat het allemaal zo sterk voelde. Dat had ik natuurlijk zelf ook wel gevoeld.

Ben best wel tevreden met hoe het nu gaat. Ik loop nu op maandag een intervaltraining op de club, meestal rond 14 kilometer totaal. Woensdag een rustig rondje op slakkentempo van 6km, donderdag intervallen (in totaal een kilometer of 11, 12 op de baan en dan zaterdag nog de lange duurloop van 16 tot 20 kilometer.

Afgelopen maand zo bijna aan 200 kilometer weer gekomen. Nog nooit zo veel gelopen zonder ergens voor aan het trainen te zijn. Voelt echt lekker.

En zo zie je maar, geleidelijk aan alles opbouwen loont ook.
  maandag 5 juni 2023 @ 16:44:59 #3
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209411030
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:18 schreef valleilijn het volgende:
Mijn hooikoortsseizoen is flink losgebarsten, lekker niezen, jeukende ogen en een snotneus de hele tijd... Gelukkig valt het tijdens het lopen altijd wel mee, maar bij thuiskomst voelt het dan dubbel zo erg
Ga naar de HA en vraag om wat anti-histamine shit. Ik had er in NL ook altijd last van en ik ben naar de HA gegaan en zat aan pillen die echt bijzonder goed hielpen.

Ik heb hier een paar pillen die je OTC kan kopen en die werken ook bijzonder goed (allergie mbt huisdieren). Ik gebruik deze nu https://www.allegra.com/e(...)-hour-allergy-relief. Die werken als een baas. Na plus/minus een uurtje gaan de klachten weg en kan je weer normaal dingen doen zonder continue te niezen, te snotten en in je ogen te wrijven.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_209411072
quote:
99s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:41 schreef mosselmossel het volgende:
Ben best wel tevreden met hoe het nu gaat. Ik loop nu op maandag een intervaltraining op de club, meestal rond 14 kilometer totaal. Woensdag een rustig rondje op slakkentempo van 6km, donderdag intervallen (in totaal een kilometer of 11, 12 op de baan en dan zaterdag nog de lange duurloop van 16 tot 20 kilometer.
Twee keer per week intervallen :o
pi_209412512
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:44 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ga naar de HA en vraag om wat anti-histamine shit. Ik had er in NL ook altijd last van en ik ben naar de HA gegaan en zat aan pillen die echt bijzonder goed hielpen.

Ik heb hier een paar pillen die je OTC kan kopen en die werken ook bijzonder goed (allergie mbt huisdieren). Ik gebruik deze nu https://www.allegra.com/e(...)-hour-allergy-relief. Die werken als een baas. Na plus/minus een uurtje gaan de klachten weg en kan je weer normaal dingen doen zonder continue te niezen, te snotten en in je ogen te wrijven.
Ja goeie, dat zou ik eigenlijk wel gewoon een keer moeten doen :+
  Moderator maandag 5 juni 2023 @ 20:47:01 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_209414253
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:44 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik lig er ook af op het moment, maar vind het altijd nog niet erg genoeg om ervoor naar de huisarts te gaan. Zolang de Kruidvat-pilletjes nog helpen... Een beetje :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 7 juni 2023 @ 12:33:20 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209429987
Zondag de halve marathon van Amersfoort bij 30 graden... ik start om 10:30...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_209430624
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juni 2023 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Vervroegen ze dat niet? Vind dat vrij onverantwoord.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 7 juni 2023 @ 13:51:24 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209430884
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vervroegen ze dat niet? Vind dat vrij onverantwoord.
Tot nu toe lijkt alleen de 5km vervroegd..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_209431273
Tja het is sowieso een risico op warmte om in juni een halve marathon te lopen. Wij hoeven er gelukkig niet ons brood mee te verdienen, dus die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook grotendeels bij jezelf om je tempo aan te passen op de omstandigheden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 7 juni 2023 @ 14:49:21 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209431439
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja het is sowieso een risico op warmte om in juni een halve marathon te lopen. Wij hoeven er gelukkig niet ons brood mee te verdienen, dus die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook grotendeels bij jezelf om je tempo aan te passen op de omstandigheden..
Ik neem ook mijn waterrugzak mee, zodat ik geregeld een beetje water kan drinken. Komt goed. En anders maar stukjes wandelen. Sowieso geen dag voor PR-en.
pi_209431665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat ik heb bij de Tilburg Ten Miles ook al vaak meegemaakt en dat is in September: mensen onderschatten hete temperaturen heel vaak (20-25 graden), waardoor ik veel mensen serieus K.O. heb zien gaan in die laatste kilometers.
  woensdag 7 juni 2023 @ 15:45:51 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209432144
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat ik heb bij de Tilburg Ten Miles ook al vaak meegemaakt en dat is in September: mensen onderschatten hete temperaturen heel vaak (20-25 graden), waardoor ik veel mensen serieus K.O. heb zien gaan in die laatste kilometers.
Had de Dam tot Damloop daar ook niet last van? Vooral ook door de tunnels in dat parcours. Maar goed, dat is september, dan zou de hitte alweer moeten gaan dimmen. Ik heb nog een marathon in augustus, eens kijken hoe die gaat uitpakken >:)
pi_209433050
Bij de zevenheuvelenloop hebben ze ook wel metingen gedaan met van die thermometerpillen en zelfs bij 6 graden hadden daar relatief veel mensen oververhitte lichamen.

Ik ben het er helemaal mee eens dat je voorzichtig moet zijn in de warmte hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre de organisatie echt verantwoordelijk te houden is, 10.30 is toch al best een vroeg tijdstip. Vraag me ook vaak af waarom het niet zo vaak fout lijkt te gaan in bijv van die bergtrails in frankrijk of spanje waar het ook ruim boven de 30 graden is. Ligt het toch ook niet grotendeels aan minder getraind zijn dan je dacht en niet goed in kunnen schatten wat je lichaam aankan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 7 juni 2023 @ 17:03:53 #15
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209433129
quote:
99s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:41 schreef mosselmossel het volgende:
[…]
In mei, na het eerste herstel van de marathon, besloten om toch die vierde training weer op te pakken. Heel mei vier keer gelopen en dat gaat echt supergoed. […]
Goed bezig! Wel wat jaloers, mij lukt het niet om 4 keer per week te lopen. Dankzij een gemiddeld iets langere duurloop kom ik toch op ongeveer dezelfde kilometers, maar ben de laatste tijd de druk met werk en sociale verplichtingen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_209433772
quote:
Mja 10:30 dan is het een graad of 20? Halve marathon is 2uur max ongeveer, dan finish je op 23 graden ofzo. Is niet koud maar wel te doen lijkt me.

Geen lange mouwen, geen maillots, dan ben je al een eind denk ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:00:48 #17
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209433801
quote:
Drinken, drinken en drinken en af en toe wat water over je heen gooien. En vergeet ook de gelletjes of winegums niet. Want teveel water alleen is ook niet goed. Je hebt zouten en suikers nodig.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_209436400
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:49 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Twee keer per week intervallen :o
Dat is volgens mij helemaal niet zo raar. Dat is min of meer standaard bij elke atletiekvereniging toch? En daarnaast is natuurlijk ook geen intervaltraining hetzelfde.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:03 schreef BOKA het volgende:

[..]
Goed bezig! Wel wat jaloers, mij lukt het niet om 4 keer per week te lopen. Dankzij een gemiddeld iets langere duurloop kom ik toch op ongeveer dezelfde kilometers, maar ben de laatste tijd de druk met werk en sociale verplichtingen.
Het is inderdaad soms wat passen en meten met wanneer je dat vierde loopje kan doen. Zelf ook heel druk met werken en kinderen enzo. Nu lukt het allemaal. Vanaf augustus nieuw werk, dus dan valt het allemaal weer te bezien hoe vaak ik kan lopen. Ik moet fit zijn voor het werk, dus ik mag wel trainen in de baas z'n tijd, dat scheelt wel. Ik zie het wel hoe lang ik dit volhoud :)
  donderdag 8 juni 2023 @ 08:55:28 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209439178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:57 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Mja 10:30 dan is het een graad of 20? Halve marathon is 2uur max ongeveer, dan finish je op 23 graden ofzo. Is niet koud maar wel te doen lijkt me.

Geen lange mouwen, geen maillots, dan ben je al een eind denk ik.
Gisteren een 5km traininkje gedaan met een flink korter broekje, dat wordt een go voor dit loopje denk ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:00 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Drinken, drinken en drinken en af en toe wat water over je heen gooien. En vergeet ook de gelletjes of winegums niet. Want teveel water alleen is ook niet goed. Je hebt zouten en suikers nodig.
Er gaat 2 liter water op mijn rug mee, gels en misschien ook maar winegums.
  donderdag 8 juni 2023 @ 14:58:40 #20
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209442385
Ik ben juist een groot fan van hardlopen bij hetere temperaturen. Mijn beste en snelste loop was ook een 23km bij 30 graden, op het heetst van de dag. Ik had ook geen drinken of gels bij me. In de herfst en/of winter zakt het niveau drastisch omlaag. Tja, zo zit iedereen weer anders in elkaar.
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:28:35 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209442674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 14:58 schreef GwaiLow het volgende:
Ik ben juist een groot fan van hardlopen bij hetere temperaturen. Mijn beste en snelste loop was ook een 23km bij 30 graden, op het heetst van de dag. Ik had ook geen drinken of gels bij me. In de herfst en/of winter zakt het niveau drastisch omlaag. Tja, zo zit iedereen weer anders in elkaar.
Heb je tropische genen?
  donderdag 8 juni 2023 @ 16:06:50 #22
179002 GwaiLow
pi_209443030
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Heb je tropische genen?
Nee, ook niet. Ben gewoon een echte hollander :P. Denk dat ik er gewoon meer zin in heb bij mooi/warm weer, en als de motivatie hoog is loop ik ook harder. Spieren voelen ook wat soepeler aan in de zomer. En van de warmte heb ik doorgaans geen last, op een enkele uitzondering na misschien.
pi_209443052
quote:
Ik ben wel fan van lopen tijdens dit soort dagen, maar dan voor 09:00u 's ochtends of vanavond na 20:00u als het alweer wat afkoelt.
pi_209443074
quote:
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat had, ik kan het me moeilijk voorstellen. Ik kan weinig met dit weer, bij temperaturen van +30° denk ik dat ik niet eens meer vooruit zou komen :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_209446031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij de zevenheuvelenloop hebben ze ook wel metingen gedaan met van die thermometerpillen en zelfs bij 6 graden hadden daar relatief veel mensen oververhitte lichamen.

Ik ben het er helemaal mee eens dat je voorzichtig moet zijn in de warmte hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre de organisatie echt verantwoordelijk te houden is, 10.30 is toch al best een vroeg tijdstip. Vraag me ook vaak af waarom het niet zo vaak fout lijkt te gaan in bijv van die bergtrails in frankrijk of spanje waar het ook ruim boven de 30 graden is. Ligt het toch ook niet grotendeels aan minder getraind zijn dan je dacht en niet goed in kunnen schatten wat je lichaam aankan?
Ligt denk meer aan dat ze verstandiger er mee omgaan en zich dan minder hard pushen om een bepaald tempo vol te blijven houden.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:08:45 #26
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209450366
quote:
99s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik moet fit zijn voor het werk, dus ik mag wel trainen in de baas z'n tijd, dat scheelt wel. Ik zie het wel hoe lang ik dit volhoud :)
Wat een luxe! Ik moet ook voor mn werk fit zijn, maar moet wel in mn eigen tijd sporten.

En komend weekend maar lekker vroeg op pad. Want hoewel ik niet snel last heb van de hitte, merkte ik de afgelopen weekenden wel dat ik minder goed liep.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:09:02 #27
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209450371
De halve is ingekort naar 10km, iedereen moet voor 12 uur binnen zijn. Nu moet ik nog wel ergens mijn duurloopjes voor mijn aankomende marathon gaan plannen :+

Ik las trouwens hier: https://www.runnersworld.(...)n%20opvolgen&slide=8 Bizarre regels die marathonlopers moeten opvolgen dat je bij de Boston marathon geen muziek op mag :o
pi_209451051
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:09 schreef SEMTEX het volgende:
De halve is ingekort naar 10km, iedereen moet voor 12 uur binnen zijn. Nu moet ik nog wel ergens mijn duurloopjes voor mijn aankomende marathon gaan plannen :+

Ik las trouwens hier: https://www.runnersworld.(...)n%20opvolgen&slide=8 Bizarre regels die marathonlopers moeten opvolgen dat je bij de Boston marathon geen muziek op mag :o
Dat van die muziek is wel bij meer marathons, geloof ik
pi_209451185
Tis ook wel een clickbait artikel zeg.

Ik zag wel dat ergens t minimum tempo 6,4km/u is: das gewoon stevig doorwandelen of 2 min aanzetten per uur.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 9 juni 2023 @ 11:34:23 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209451193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef linebear het volgende:

[..]
Dat van die muziek is wel bij meer marathons, geloof ik
Ik heb het nog niet meegemaakt als echt harde afgedwongen regel. Ik kan ook geen marathon zonder muziek lopen.
pi_209451301
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt als echt harde afgedwongen regel. Ik kan ook geen marathon zonder muziek lopen.
weet niet of het echt hard afgedwongen wordt in Boston.
pi_209451869
quote:

Je mag bij geen een hardloopwedstrijd oortjes/koptelefoon in volgens de officiële atletiekunie-reglementen.. Vind ik niet bizar maar heel logisch, wordt alleen meestal niet gehandhaafd.
pi_209451878
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:33 schreef kalinhos het volgende:
Tis ook wel een clickbait artikel zeg.

Ik zag wel dat ergens t minimum tempo 6,4km/u is: das gewoon stevig doorwandelen of 2 min aanzetten per uur.
Hmm maar tegelijkertijd heeft 95% van de mensen die Boston loopt zich moeten kwalificeren met een snelle marathontijd. Zal dus alleen voor een klein groepje van de goededoelenlopers zijn dat dit uberhaupt relevant is.

Edit: oh wacht dit gaat over Chicago, niet Boston.
pi_209452256
pi_209455145
Ik heb sowieso een hekel aan de zomer. Wat mij betreft mag de lente heel lang duren tot aan de herfst en dan de winter.
Verschrikkelijk om jezelf in bochten te moeten wringen om enigszins te kunnen lopen met deze warmte. Om over de muggen en slapeloze nachten nog maar te zwijgen :r
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209456773
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb sowieso een hekel aan de zomer. Wat mij betreft mag de lente heel lang duren tot aan de herfst en dan de winter.
Verschrikkelijk om jezelf in bochten te moeten wringen om enigszins te kunnen lopen met deze warmte. Om over de muggen en slapeloze nachten nog maar te zwijgen :r
_O_

Zomer :r
pi_209456784
quote:
Als je rent heb je juist altijd een lekker briesje?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator vrijdag 9 juni 2023 @ 21:02:27 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_209456995
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 12:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Je mag bij geen een hardloopwedstrijd oortjes/koptelefoon in volgens de officiële atletiekunie-reglementen.. Vind ik niet bizar maar heel logisch, wordt alleen meestal niet gehandhaafd.
Bij triathlons mag je ook geen muziek. Wordt ook écht op gehandhaafd, ik ben één keer bijna uit de wedstrijd gehaald omdat ze dachten dat m'n zwemoordopjes (die met een koordje aan elkaar zitten) muziek-oortjes waren :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:02:44 #39
179002 GwaiLow
pi_209456997
quote:
Lente is oke, maar het moet wel 17 graden + zijn voor mij. Anders loop ik meestal niet zo heel fijn. Liefst 25+, maar oke, ik ga ook akoord met een graadje of 20 :D
pi_209457112
Gewoon rustigaan doen met die temperaturen. Dat hard trainen komt dan gewoon een andere keer. Boeie. Lekker genieten van het weer. 8-)
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:47:52 #41
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209457469
quote:
Wat nep zeg. Al snap ik het wel, de meerderheid van de lopers heeft volgens mij niet kunnen trainen in 30+ graden dus dan voorkom je problemen.

quote:
Ik loop standaard zonder muziek. Maar ik snap het wel, ze zeggen dat als je voor de knikkers loopt dat je dan geen muziek mag gebruiken. Muziek kan ervoor zorgen dat je het ritme kan houden. Een nichtje van mij gebruikt bijv playlists waarin ze de bpm gelijk zet aan haar gewenste tempo. Als je dat in competatief verband gaat doen.. Ik snap het wel, het is een vorm van technologische doping denk ik.

Als ik https://www.worldathletic(...)%20Technical%20Rules erbij pak lijkt het te maken te hebben met regel 144. De athleet mag niet gecoached/geholpen worden. Dat betekent dat je kan zeggen dat het muziek is, maar je kan in direct contact staan met je coach of iemand anders die informatie aan je doorspeelt en zo de race beinvloed. Als je voor het prijzengeld gaat mag je dus geen oortjes oid in hebben om uit te sluiten dat je communicatie met derden hebt.

quote:
6.3.2 Possession or use of video recorders, radios, CD, radio transmitters,
mobile phone or similar devices in the competition area.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 22:02:06 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_209457713
Ik kan niet zonder muziek lopen.. Dan hoor ik mezelf zo hijgen ;)

Met deze warmte sla ik even over; komt qua timing wel prima uit; maandag halen ze m'n galblaas eruit dus deze week ook niet rennen maakt niet zo veel uit. Hopelijk is het over een paar weken een graad of 22 als ik het weer oppak ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_209457922
Tijdens runs gebruik ik de Strava app op mijn horloge. Sinds een update vorige week is de pace die weergegeven wordt ineens de gemiddelde pace van de hele run in plaats van de huidige km, en ik krijg het niet terug.

Dus ik ben scheel of strava doet kut.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 23:54:06 #44
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_209458942
Ik zit midden in een herstelprogramma van de fysio. Maar ik vind het warme weer daardoor heel prettig. Heb ik tenminste toch een vorm van uitdaging, wennen aan rennen in de felle zon :+
Met pijn en moeite derde
pi_209460964
quote:
99s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dat is volgens mij helemaal niet zo raar. Dat is min of meer standaard bij elke atletiekvereniging toch? En daarnaast is natuurlijk ook geen intervaltraining hetzelfde.
[..]
Het is inderdaad soms wat passen en meten met wanneer je dat vierde loopje kan doen. Zelf ook heel druk met werken en kinderen enzo. Nu lukt het allemaal. Vanaf augustus nieuw werk, dus dan valt het allemaal weer te bezien hoe vaak ik kan lopen. Ik moet fit zijn voor het werk, dus ik mag wel trainen in de baas z'n tijd, dat scheelt wel. Ik zie het wel hoe lang ik dit volhoud :)
Totaal ander werk dus wat je nu gaat doen?
  zaterdag 10 juni 2023 @ 09:18:40 #46
179002 GwaiLow
pi_209461133
Ik ben mij vast aan het voorbereiden op een zware en lange intervaltraining later vanmiddag. Gaat heerlijk worden, maar absoluut ook extra pittig. Genietennn!

Geniet allemaal van dit heerlijke loopweer. En voor degene die niet gaan lopen: lekker bij het water gaan liggen/zitten!
pi_209462648
Lekker vanochtend al een uur gelopen, prima weertje was het en nog genoeg schaduw. Ook wel een goede uitdaging om met deze warmte de easy runs echt easy te maken B-)
pi_209462830
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 08:56 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Totaal ander werk dus wat je nu gaat doen?
Yep :Y
pi_209472449
4mijl gelopen...iets teveel borrels vrijdag met dat mooie weer...dacht die 6.4 pakken we wel even..
Weet niet maar ging niet helemaal lekker...ondanks dat het 30C was...had ik het koud(na afloop), bij de 4km was ik al dood...zie ik mensen bij 5km al lopen :') :')

Ging bijna nokkie nog 10 min na de finish _O- _O- _O- was echt beroerd...matige 35min..(achter af lachen moment zelf...ik ga nekken,,ik moet ff liggen)

[ Bericht 3% gewijzigd door Geerd op 11-06-2023 05:38:58 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_209476270
Hardlopers onwel door hoge temperaturen, regionale hittegolf is een feit
https://nos.nl/artikel/24(...)ittegolf-is-een-feit

Zelf net 90 min gelopen in traagste pace in tijden. Gratis sauna _O_
pi_209478274
Ik ben vanmorgen om 7.30 uur vertrokken voor een duurloop van goed 21 kilometer. We veel schaduw op het rondje, maar het ging eigenlijk gewoon heel goed. En ook mijn hartslag deed niks geks. Hooguit op het eind is hoger dan normaal. Ik was dik tevreden en helemaal heppie de peppie.

En ik ben over de 1000 kilometer heen dit jaar :D
pi_209478422
Ik stap wel op de racefiets voor m'n langere trainingen, dat is met dit weer prima te doen. En kortere rondjes hardlopen trek ik ook nog wel.
pi_209479657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:47 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Wat nep zeg. Al snap ik het wel, de meerderheid van de lopers heeft volgens mij niet kunnen trainen in 30+ graden dus dan voorkom je problemen.
[..]
Ik loop standaard zonder muziek. Maar ik snap het wel, ze zeggen dat als je voor de knikkers loopt dat je dan geen muziek mag gebruiken. Muziek kan ervoor zorgen dat je het ritme kan houden. Een nichtje van mij gebruikt bijv playlists waarin ze de bpm gelijk zet aan haar gewenste tempo. Als je dat in competatief verband gaat doen.. Ik snap het wel, het is een vorm van technologische doping denk ik.

Als ik https://www.worldathletic(...)%20Technical%20Rules erbij pak lijkt het te maken te hebben met regel 144. De athleet mag niet gecoached/geholpen worden. Dat betekent dat je kan zeggen dat het muziek is, maar je kan in direct contact staan met je coach of iemand anders die informatie aan je doorspeelt en zo de race beinvloed. Als je voor het prijzengeld gaat mag je dus geen oortjes oid in hebben om uit te sluiten dat je communicatie met derden hebt.
[..]

ja ok dat zijn de pro’s. Al zou ik zeggen: geef het vrij en alle atleten kunnen fijn hun muziek per oordopjes luisteren…tis ook weer niet of je ineens bloeddoping toestaat ofzo.

Een van mijn redenen om te lopen (de trainingen althans) zijn dat ik me juist kan verheugen op wat podcasts te luisteren. Als ik zonder oortjes inloop keer ik eind van de straat weer om denk ik
:')
  zondag 11 juni 2023 @ 19:41:14 #54
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209480114
Ze willen gewoon een eerlijke competitie hebben. Dus geen communicatie met derden. Als je muziek wilt luisteren dan doe je mee met de dagjesmensen.

Zoals gezegd, ik loop zonder muziek, dus ik snap je argument niet echt. Waarom moet je uberhaupt met muziek op lopen?
pi_209480465
Op deze ging ik wel hard tijdens marathon training /guiltypleasure

ik lijk wel zot en ik voel me rot
  zondag 11 juni 2023 @ 22:59:09 #56
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209482866
Ik was om 8 uur vertrokken voor een rondje van 25 km. Laatste paar km was toch wel erg warm. Op zich voelde ik me goed, maar mn hartslag was weer een stuk hoger dan normaal.
Maar misschien kwam dat ook wel omdat ik er pas om 2:30 uur in lag met aardig wat pils op. :')
  maandag 12 juni 2023 @ 04:11:32 #57
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209483907
Lief dagboek. Vandaag eerste loopje sinds de HM. Eentje van 75 min op een pace van 7.15. Nadat ik even een rustige eeste km heb gelopen was de pace nagenoeg 7 met een kleine afwijking van 2 sec naar boven en beneden. Ik ben echt blij dat ik mn pace zo stabiel kan houden zonder hulp van mn horloge. 10km in de pocket en dinsdag weer.
pi_209485574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:47 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
[..]

[..]

Dat, maar ook gewoon de veiligheid, als jij niks hoort kun je ook niet reageren als iemand je aanwijzingen geeft omwille van de veiligheid op het parcours.. Stel er ligt verderop iemand onwel of zo.
  maandag 12 juni 2023 @ 14:42:34 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209488350
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 04:11 schreef slacker_nl het volgende:
Lief dagboek. Vandaag eerste loopje sinds de HM. Eentje van 75 min op een pace van 7.15. Nadat ik even een rustige eeste km heb gelopen was de pace nagenoeg 7 met een kleine afwijking van 2 sec naar boven en beneden. Ik ben echt blij dat ik mn pace zo stabiel kan houden zonder hulp van mn horloge. 10km in de pocket en dinsdag weer.
Lief dagboek. Ik startte gisteren met 25 graden en finishte met 27 graden. Onderweg werd ik gefrituurd, maar toch liep ik de 10 km van Amersfoort in 1:00.
pi_209488371
quote:
14s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Lief dagboek. Ik startte gisteren met 25 graden en finishte met 27 graden. Onderweg werd ik gefrituurd, maar toch liep ik de 10 km van Amersfoort in 1:00.
De marathon ging niet door neem ik aan?
  maandag 12 juni 2023 @ 14:47:08 #61
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209488389
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De marathon ging niet door neem ik aan?
Nee, die hadden ze op zaterdagochtend al omgezet naar een trainingsmarathon. De halve was omgezet naar 10km, zelfde starttijd (10:30).
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 19:58:33 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_209491922
quote:

[..]
Lief dagboek. Ik ben Evy Les 11 gelopen en lig nog steeds op schema om eindelijk weer eens 30min aan één stuk te kunnen lopen. Ik loop 3x per week en daar ben ik trots op :)
  maandag 12 juni 2023 @ 20:29:39 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209492325
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:36 schreef AchJa het volgende:

Met de oude een kilometer of 500 dus dat valt nog mee, dat type (V11) beviel me altijd prima maar zijn niet meer te krijgen. Ze zijn overgegaan naar versie 12 waar ze de demplaag omgedraaid hebben ofzo... Maar eens kijken of een specialist daar wat zinnigs over kan zeggen.
Ben in april naar de Runnersworld geweest en heb op zo'n band met camera gelopen. Daar kwam uit dat mijn voeten helemaal naar binnen doorveerden dus de demping was van de nieuwe versie New Balance lang niet voldoende. Toen een paar Asics aangetrokken en daar bleef ik kaarsrecht op lopen. Ondertussen natuurlijk wel maximaal last van de binnenkant scheen en heb dus een paar maanden amper gelopen en een paar keer fysio gehad, gelukkig geen scheenbeenvliesontsteking volgens de fysio.

De blessure is ondertussen aardig weg dus ben weer begonnen met lopen maar het lijkt wel of ik compleet opnieuw moet beginnen... Voor mijn gevoel totaal geen snelheid en uithoudingsvermogen meer... Of dat deels komt door een ander soort schoenen weet ik niet...

@SEMTEX had jij ook niet zoiets gehad?

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 12-06-2023 20:36:13 ]
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:45:18 #64
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209495656
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

De blessure is ondertussen aardig weg dus ben weer begonnen met lopen maar het lijkt wel of ik compleet opnieuw moet beginnen... Voor mijn gevoel totaal geen snelheid en uithoudingsvermogen meer... Of dat deels komt door een ander soort schoenen weet ik niet...

Dat is toch niet heel vreemd, dat je snelheid en uithoudingsvermogen weg zijn als je zo lang niet gelopen hebt?
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:52:31 #65
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209495710
quote:

[..]
Ben in april naar de Runnersworld geweest en heb op zo'n band met camera gelopen. Daar kwam uit dat mijn voeten helemaal naar binnen doorveerden dus de demping was van de nieuwe versie New Balance lang niet voldoende. Toen een paar Asics aangetrokken en daar bleef ik kaarsrecht op lopen. Ondertussen natuurlijk wel maximaal last van de binnenkant scheen en heb dus een paar maanden amper gelopen en een paar keer fysio gehad, gelukkig geen scheenbeenvliesontsteking volgens de fysio.

@:Semtex had jij ook niet zoiets gehad?
Schenen? Alleen helemaal in het begin van mijn hardloopperiode. Ik merk wel dat zodra ik ga lopen op schoenen zonder mijn podozooltjes, alles veel meer energie kost. Is het misschien zoiets?

En idd, zoals @BOKA zegt, als je maanden niet hebt gelopen zal het wel weer even wennen worden.
pi_209495880
quote:

[..]

Hoort er bij. Ik loop al 12 jaar hard en ben misschien al 4-5x (langere tijd) gestopt en weer opnieuw begonnen. Die eerste maand of 2 zijn altijd killing.
pi_209496026
quote:

[..]
Klinkt alsof je benen dan ook gewoon even moeten wennen aan lopen op de nieuwe schoenen. Als je dan nu ineens wel recht erop staat worden je spieren en pezen etc net iets anders belast, dat voel je wel even ja.

En zoals de anderen zeggen, met een paar maanden niet lopen verlies je flink wat snelheid en uithoudingsvermogen ja, dat is normaal.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 10:12:24 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209496322
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:52 schreef SEMTEX het volgende:

Schenen? Alleen helemaal in het begin van mijn hardloopperiode. Ik merk wel dat zodra ik ga lopen op schoenen zonder mijn podozooltjes, alles veel meer energie kost. Is het misschien zoiets?
Aan zoiets zat ik te denken idd.

quote:
En idd, zoals @BOKA zegt, als je maanden niet hebt gelopen zal het wel weer even wennen worden.
Ik had alleen niet verwacht dat het zo snel minder zou worden.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 13:08:34 #69
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209497766
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Aan zoiets zat ik te denken idd.
[..]
Je hebt het weer ook een beetje tegen he? Elk loopje is zwaar nu.
pi_209497998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:35 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Klinkt alsof je benen dan ook gewoon even moeten wennen aan lopen op de nieuwe schoenen. Als je dan nu ineens wel recht erop staat worden je spieren en pezen etc net iets anders belast, dat voel je wel even ja.
Dit is accuraat. Nieuwe schoenen met andere ondersteuning of zooltjes kunnen in het begin een soort spierpijn-achtig ongemak geven.
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gaat ook snel weer beter hoor, met een loop-geschiedenis.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:53:32 #71
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209499246
quote:

[..]
Nu moet ik denken aan Maya (FitGreenMind @ YT/TT) met haar "Crispy". hehe.
pi_209506477
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je hebt het weer ook een beetje tegen he? Elk loopje is zwaar nu.
Ik vond het gisteren en maandagavond echt heerlijk lopen! Dat is wel weer het grappige, hoe snel je acclimatiseert waardoor 26-27 graden ineens koel voelt..
Hoewel ik geen wedstrijd of lange tempo's heb gelopen in dit weer, dat is denk ik nog steeds wel zwaar.
pi_209506501
Het was tijd voor nieuwe schoenen. Ik had de Saucony Omni 19, nu de 21.
Wegens lichte overpronatie een paar jaar geleden op deze lijn over gestapt en sindsdien nooit meer last van de knieën gehad.

Nu lekker inlopen! Ik leef altijd op als het warmer weer is haha.
pi_209507009
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik vond het gisteren en maandagavond echt heerlijk lopen! Dat is wel weer het grappige, hoe snel je acclimatiseert waardoor 26-27 graden ineens koel voelt..
Hoewel ik geen wedstrijd of lange tempo's heb gelopen in dit weer, dat is denk ik nog steeds wel zwaar.
Ik ben het hier wel mee eens. Echt heel snel gewend. Maandag heerlijk relaxed een rondje gelopen met de club (inclusief een duik in de IJzeren Man, een meer hier in Vught) en zondagochtend ook vroeg vertrokken voor een ronde, waarbij het toch al warm werd, maar ging ook goed. Inderdaad, geen echte tempo's gelopen. Dat deed ik vanmorgen om 6.15 uur wel. Dat is dan prima te doen nog.
pi_209507158
Ik zou graag jullie advies vragen: as zondag ga ik de 1/8e triatlon doen met die hitte (is een officiële wedstrijd dus kan niet eerder starten). Deze start om 11:20 met zwemmen (500m) … ik zet in de wisselzone een grote bidon om te drinken bij de wissels, neem er eentje mee op de fiets (20k) en zit eraan te denken om met het lopen (5k) een aantal kleine bidons mee te nemen. Alle grote met van dat poeder (daar heb ik ook mee getraind dus weet zeker dat dat goed gaat - gels durf ik nu niet meer aan). Ik heb een trisuit aan, dus korte broek en korte mouwen.

Wat zouden jullie doen? Ik heb een belt waar ik 5 kleine flesjes aan kan hangen voor hardlopen - ik zat te denken aan 3 gewoon water en 2 sportdrank. (Er zijn onderweg drank posten maar dat vind ik altijd zo’n geprutst …). Die 5 zijn 750 ml in totaal (de andere bidons 750 & 500 ml). Zou dat voldoende zijn (of te veel)?

Verwachting is dat ik in totaal 1:30-1:40 onderweg ben.
pi_209507254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:34 schreef MeisPluis het volgende:
Ik zou graag jullie advies vragen: as zondag ga ik de 1/8e triatlon doen met die hitte (is een officiële wedstrijd dus kan niet eerder starten). Deze start om 11:20 met zwemmen (500m) … ik zet in de wisselzone een grote bidon om te drinken bij de wissels, neem er eentje mee op de fiets (20k) en zit eraan te denken om met het lopen (5k) een aantal kleine bidons mee te nemen. Alle grote met van dat poeder (daar heb ik ook mee getraind dus weet zeker dat dat goed gaat - gels durf ik nu niet meer aan). Ik heb een trisuit aan, dus korte broek en korte mouwen.

Wat zouden jullie doen? Ik heb een belt waar ik 5 kleine flesjes aan kan hangen voor hardlopen - ik zat te denken aan 3 gewoon water en 2 sportdrank. (Er zijn onderweg drank posten maar dat vind ik altijd zo’n geprutst …). Die 5 zijn 750 ml in totaal (de andere bidons 750 & 500 ml). Zou dat voldoende zijn (of te veel)?

Lijkt mij nogal veel. Op de fiets kun je goed drinken en om voor 5 km lopen nog 5 flesjes mee te sjouwen...
Als ik al iets zelf mee zou nemen voor het lopen, zou ik het persoonlijk bij 2 flesjes laten, 1 water en 1 sportdrank. Als dat niet genoeg zou zijn kun je alsnog iets bij de drankpost pakken.

Waar doe je mee, Rosmalen? Daar ga ik in ieder geval kijken/aanmoedigen.
pi_209507443
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:46 schreef chasse_friet het volgende:

[..]
Lijkt mij nogal veel. Op de fiets kun je goed drinken en om voor 5 km lopen nog 5 flesjes mee te sjouwen...
Als ik al iets zelf mee zou nemen voor het lopen, zou ik het persoonlijk bij 2 flesjes laten, 1 water en 1 sportdrank. Als dat niet genoeg zou zijn kun je alsnog iets bij de drankpost pakken.

Waar doe je mee, Rosmalen? Daar ga ik in ieder geval kijken/aanmoedigen.
Dank je! Denk dat ik dat dan ga doen. Het voelde ook wel veel, is vooral omdat ik denk: maar misschien heb ik te weinig. Maar dan moet ik idd maar van zo’n drinkplaats pakken.

Ja, start inderdaad in Rosmalen, eerste jaar 40+ vrouwen categorie (vorig jaar mocht ik nog in de V16+ starten :) )! Heb er wel zin, ben goed getraind voor mijn doen (maar ga zeker niet in de top 10 eindigen, plan is onder de 1:40, 5 minuten sneller dan vorig jaar), maar hoop dat het weer een beetje meezit. Gelukkig is zwemmen en fietsen ook met warme temperaturen goed te doen, ik kijk vooral op tegen het hardlopen (dat deed ik al voordat ik wist dat het zo warm zou worden…)
pi_209507484
quote:

Ik zou echt verbaasd zijn als je dit allemaal opgedronken krijgt in die anderhalf uur, of eigenlijk 1 uur want tijdens het zwemmen drink je al niet.
Ik zou de dag en ochtend van tevoren goed drinken, ook met een beetje zout in je bidon naast het poeder zodat je het vocht ook vasthoudt. En drinken in de wissels en tijdens het fietsen is heel goed, maar drinken tijdens een 5km zie ik echt het nut niet van in, je verliest meer tijd met het meesjouwen en drinken van die dingen dan dat het je tijdswinst zal opleveren. Je verliest wel wat vocht tijdens die 5km maar normaliter niet zoveel dat het echt tot prestatieverlies zal leiden.
Wel kan het wellicht lekker zijn om het water bij de drankpost over je heen te gooien om zo weer wat te koelen.
pi_209507606
Uit Advanced Marathoning :P :

Research has shown that runners’ stomachs can typically empty only about 6 to 7 ounces (177-207 mL) of fluid every 15 minutes during running, representing about 24 to 28 ounces (710-828 mL) per hour. If you drink more than that, the extra fluid will just slosh around in your stomach and not provide any additional benefit. You may be able to handle more or less, however, so experiment with how much liquid your stomach will tolerate.

Ik zelf een 5k race volgend weekend. Er zijn twee drinkposten zeggen ze .. Het lijkt me ook niet het tijdverlies waard maar wel verleidelijk als het 30 graden wordt :P
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:12:41 #80
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209508745
Ja hoi! *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:03:14 #81
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209509263
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Gisteravond vond ik het ook goed te doen inderdaad, het is meer volle zon die nekt denk ik.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:09:46 #82
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209509341
Ik mag vanavond, 300tjes en 200tjes op de baan 8-) Van 't weekend waren we met 55 lopers in Drenthe weekendje weg. Zaterdagochtend 15 en zondagochtend 21 KM gelopen. Was prima te doen!

Ben benieuwd of het vanavond een beetje te doen is, gok van wel.
3 heen rennen, 3km in totaal op de baan en dan weer 3 terug. :s)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_209509460
Ga vanavond ook weer.. staat wel vrij veel wind helaas.
pi_209510601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Ga vanavond ook weer.. staat wel vrij veel wind helaas.
Dat is toch juist lekker nu?
pi_209512818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Zou ik ook zeggen.
Ik had gisteren vol wind mee tijdens m'n tempoblokje, nou ik vloog _O_
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:51:03 #86
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209516323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja en nee voor mij. De wind stond precies op de laatste 150 meter van de intervals. Dus verkoelend, maar extra weerstand.
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:26:42 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209519744
Ik hoop vanavond nog energie over te hebben om nog een klein rondje te doen.
pi_209519815
Vanavond pijlen gericht op een duurloopje van 15/16km.
Is er al een tijdje niet van gekomen, maar het is nu iets koeler dus wie weet gaat 't weer lukken :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_209519999
gewoon doen! Lekker toch

Ik mag weer even in de wachtkamer. Gisteren bij enkel verstuikt. Niet zo erg als in februari vorig jaar, maar toch wel weer lelijk. Hopelijk herstelt het snel. Maar wel behoorlijk balen weer dit.
pi_209521188
Ik was ook wel enigszins verbaasd over hoe snel je conditie en snelheid achteruit holt na wat mindere weekjes, eerlijk gezegd; liep Rotterdam in 3:22 (4:41/km) en dat ging vrij soepel. Na Rotterdam weer elk weekend 90min voetballen (10-12km in 90min) en ongeveer 10-13 km per week nog lopen, ik merk dat een rondje lopen op 5:00/km me nu echt veel meer moeite kost. Had verwacht dat mn basis wel langer goed bleef…

Iets anders trouwens: is het meerdere mensen opgevallen dat het oranje shirtje van Rotterdam een stuk kleiner is dan het zwarte shirt van vorig jaar? Heb voor beiden M (ben 1m90), die zwarte komt keurig ergens tot je kruis, die oranje komt net onder mn navel.
Wel jammer want ik vind die oranje best leuk.
pi_209523411
quote:

Bij een sprint-triathlon (1/8e) onder normale omstandigheden neem ik vlak ervoor een gelletje in en spoel dat weg met water. Misschien dat ik nog een bekertje water pak tijdens het lopen bij een drinkpost, maar anders niet.
In deze hitte, en met de geschatte eindtijd, zou ik een fles op de fiets zetten, en misschien een gelletje op de fiets nemen. Verder nog wat water bij een drinkpost, is die er niet, dan een flinke slok water vlak voor einde fietsen, en miss 1 flesje mee en daar uit drinken na 3-3,5km.
pi_209524681
quote:

Ik wil ‘t allemaal niet teveel bagataliseren maar het is ‘maar’ 5km he. Ik zou max 1 bidon met lopen meenemen, voor je ‘t goed en wel doorhebt ben je klaar.
pi_209524999
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vanavond pijlen gericht op een duurloopje van 15/16km.
Is er al een tijdje niet van gekomen, maar het is nu iets koeler dus wie weet gaat 't weer lukken :)
Het liep voor geen meter. Zware benen van de korte tempoloop van 2 dagen terug. Dat heb ik onderschat. Wel 15km gelopen, maar met 5 pauzes ofzo :')

Maargoed, de meters zijn binnen. Volgende keer anders plannen.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 15 juni 2023 @ 19:47:27 #94
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_209525024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:54 schreef kalinhos het volgende:
[..]

Iets anders trouwens: is het meerdere mensen opgevallen dat het oranje shirtje van Rotterdam een stuk kleiner is dan het zwarte shirt van vorig jaar? Heb voor beiden M (ben 1m90), die zwarte komt keurig ergens tot je kruis, die oranje komt net onder mn navel.
Wel jammer want ik vind die oranje best leuk.
Jep, maar ik ben er blij mee. Die zwarte m was veel te groot. Deze is meer zoals mn andere shirts.
pi_209525996
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 19:11 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik wil ‘t allemaal niet teveel bagataliseren maar het is ‘maar’ 5km he. Ik zou max 1 bidon met lopen meenemen, voor je ‘t goed en wel doorhebt ben je klaar.
Dank allemaal! Dan neem ik of geen bidons mee met hardlopen, en zet ik idd de andere 2 klaar en zorg ik dat ik genoeg drink tijdens de wissels en pak ik desnoods van de deinkposten nog wat.

Klopt, 5k is niet heel ver, het is meer alles samen :)
pi_209533071
Verder nog wedstrijden dit weekend? Zijn daar aanpassingen aan het tijdsschema of anderszins gedaan?
pi_209533647
In Oss is er morgen de Maasdijk, inclusief marathon die volgens de voorlopige planning om 18:00 begint. De overige afstanden starten nog wat later in de avond.
De triathlon daar start wel al 's middags.
pi_209536548
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Verder nog wedstrijden dit weekend? Zijn daar aanpassingen aan het tijdsschema of anderszins gedaan?
Ik loop 'n survivalrun zondag, start halverwege de ochtend en verwachting om ca 5 uur onderweg te zijn dus alle hete uurtjes pak ik wel mee

... wadend door sloten waarschijnlijk ^O^

Alleen even een kiloton factor 50 smeren vooraf.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:49:23 #99
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_209537098
quote:
Wiezo in Wierden, maar is zomeravond loopje, geen veranderingen. Ik loop m niet
pi_209539525
quote:
zojuist (gisteren) oranje loop in Kwintsheul 5&10km, start was onveranderd om 19:53&20:00.

Was prima te doen, meer last van de wind dan de temperatuur.

PR gelopen enzo
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')