Wijnaldum is wel zo'n beetje passe wat betreft het Nederlands elftal. Heeft zijn waarde gehad maar tijd om door te selecteren.quote:Op maandag 5 juni 2023 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze waren beter toen ze het wel hadden met Wijnaldum, helaas is hij ook niet meer de oude.
Wel eens ja, zal om sentimentele redenen zijn dat hij is opgeroepen net als Blind, dat vind ik niet zo'n goeie reden.quote:Op maandag 5 juni 2023 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wijnaldum is wel zo'n beetje passe wat betreft het Nederlands elftal. Heeft zijn waarde gehad maar tijd om door te selecteren.
Ben er oprecht blij mee. Krijg steeds meer de indruk dat Depay weleens een vroegtijdig einde van zijn carrière zou kunnen krijgen. En dat is prima, laatste jaar was lachwekkend wat hij liet zien.quote:Op maandag 5 juni 2023 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meteen een andere penaltynemer ook na dat gefaal van Depay vanaf 11 meter.
Die heeft het geld veel te hard nodig, op zich vind ik het wel te prijzen dat hij zo graag voor oranje uitkomt maar je hebt alleen topfit wat aan hem en topfit is hij al heel lang niet meer.quote:Op maandag 5 juni 2023 16:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ben er oprecht blij mee. Krijg steeds meer de indruk dat Depay weleens een vroegtijdig einde van zijn carrière zou kunnen krijgen. En dat is prima, laatste jaar was lachwekkend wat hij liet zien.
Ervaring is alleen leuk om erbij te hebben als de speler in kwestie nog enigszins fatsoenlijk op topniveau mee kan. Anders zou ik gewoon inzetten op een paar jonge gasten die nog flink kunnen verbeteren de komende jaren.quote:Op maandag 5 juni 2023 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens ja, zal om sentimentele redenen zijn dat hij is opgeroepen net als Blind, dat vind ik niet zo'n goeie reden.
Ik vind sowieso dat hij dit toernooi(tje) als een voorbereiding had moeten zien van een groter aankomend toernooi en inderdaad dan de jongens waar je toekomst in ziet meenemen.quote:Op maandag 5 juni 2023 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ervaring is alleen leuk om erbij te hebben als de speler in kwestie nog enigszins fatsoenlijk op topniveau mee kan. Anders zou ik gewoon inzetten op een paar jonge gasten die nog flink kunnen verbeteren de komende jaren.
Nog n klein wonder dat hij niet zijn eigen zoon op doel zet, zou zomaar kunnenquote:Op maandag 5 juni 2023 16:05 schreef -XOR- het volgende:
Koetje selecteert wat hij kent. Eigenlijk had hij het liefst Jan Wouters er ook nog bijgehaald.
Als ik naar de huidige selectie kijk dan zijn 14/22 veldspelers bij het volgende WK nog maar 28 jaar of jonger. Dat is best netjes.quote:Op maandag 5 juni 2023 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ervaring is alleen leuk om erbij te hebben als de speler in kwestie nog enigszins fatsoenlijk op topniveau mee kan. Anders zou ik gewoon inzetten op een paar jonge gasten die nog flink kunnen verbeteren de komende jaren.
Samen met De Berg en De Brub in de aanval bij Ajax zou ook wel passend zijn.quote:Op maandag 5 juni 2023 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die heeft het geld veel te hard nodig, op zich vind ik het wel te prijzen dat hij zo graag voor oranje uitkomt maar je hebt alleen topfit wat aan hem en topfit is hij al heel lang niet meer.
Wie danquote:Op maandag 5 juni 2023 16:58 schreef Malavita het volgende:
Depay er niet bij is wel een zegen om anderen te kunnen opstellen. Minder gezeik
dat zal hem leren!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als Bergwijn in de basis staat kijk ik GEEN minuut. @:RonaldKoeman
Veerman bank denk ik met Frenkie fit, Simons op 10 ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:20 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Simons op 10, Veerman op het middenveld.
De Roon ?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Veerman bank denk ik met Frenkie fit, Simons op 10 ben ik het wel mee eens.
Koopmeiners en Wieffer heb je ook nog, maar je beste middenvelder is Frenkie dus waar hij het makkelijkst mee speelt, Veerman zie ik meer als een vervanger van Frenkie.quote:
Zou voor Koopmeiners-Frenkie gaan dan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Koopmeiners en Wieffer heb je ook nog, maar je beste middenvelder is Frenkie dus waar hij het makkelijkst mee speelt, Veerman zie ik meer als een vervanger van Frenkie.
Spierings! Verovert ziek veel ballen, tikkie breed naar Frenkie en die zorgt dat de bal op het juiste moment bij Simons, Malen, Gakpo etc. terecht komt.quote:
Franse middenmootgenot. Ruudje Vormer is beter.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:36 schreef ISVV het volgende:
[..]
Spierings! Verovert ziek veel ballen, tikkie breed naar Frenkie en die zorgt dat de bal op het juiste moment bij Simons, Malen, Gakpo etc. terecht komt.
Nogmaals, zijn statistieken spreken wel voor hem. Stond in de top drie qua balveroveringen in toch een redelijke competitie. Ik zou het een keer proberen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Franse middenmootgenot. Ruudje Vormer is beter.
Balveroveringen zeggen mij niet zoveel, dat vind ik op zich een weinigzeggende statistiek zonder voortzetting. Nu scheen hij bij RKC juist iemand geweest te zijn die aardig kon voetballen maar als je dergelijke spelers gaat selecteren beken je je definitief tot het niveau van landen als IJsland en Slowakije. Branco van den Boomen vind ik overigens net een niveau hoger.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:24 schreef ISVV het volgende:
[..]
Nogmaals, zijn statistieken spreken wel voor hem. Stond in de top drie qua balveroveringen in toch een redelijke competitie. Ik zou het een keer proberen.
Kan zomaar een speler zijn die precies past in het systeem dat ze daar spelen en dan zo'n team dat nog even boven zichzelf uitstijgt ook. Beetje zoals bij Atalanta of in het verleden AZ.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:24 schreef ISVV het volgende:
[..]
Nogmaals, zijn statistieken spreken wel voor hem. Stond in de top drie qua balveroveringen in toch een redelijke competitie. Ik zou het een keer proberen.
Door te blijven hangen aan Blind Wijnaldum Cillessen etc zijn we al lang van het niveau Ijsland en Slowakije joh.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Balveroveringen zeggen mij niet zoveel, dat vind ik op zich een weinigzeggende statistiek zonder voortzetting. Nu scheen hij bij RKC juist iemand geweest te zijn die aardig kon voetballen maar als je dergelijke spelers gaat selecteren beken je je definitief tot het niveau van landen als IJsland en Slowakije. Branco van den Boomen vind ik overigens net een niveau hoger.
Kan, maar de kans is groot genoeg om ervan uit te gaan dat die jongen specifieke kwaliteiten heeft die we nu missen bij Oranje.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan zomaar een speler zijn die precies past in het systeem dat ze daar spelen en dan zo'n team dat nog even boven zichzelf uitstijgt ook. Beetje zoals bij Atalanta of in het verleden AZ.
Ik vind het wel een belangrijke statistiek, zeker voor het spel van Oranje. En zoals Dr Mikey zegt, liever dit dan types als Wijnaldum en De Roon. Probeer een keer wat anders zou ik zeggen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Balveroveringen zeggen mij niet zoveel, dat vind ik op zich een weinigzeggende statistiek zonder voortzetting. Nu scheen hij bij RKC juist iemand geweest te zijn die aardig kon voetballen maar als je dergelijke spelers gaat selecteren beken je je definitief tot het niveau van landen als IJsland en Slowakije. Branco van den Boomen vind ik overigens net een niveau hoger.
Dit is niet 'wat anders'. Dit is hetzelfde betonvoetbal met een mindere voetballer.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:17 schreef ISVV het volgende:
[..]
Kan, maar de kans is groot genoeg om ervan uit te gaan dat die jongen specifieke kwaliteiten heeft die we nu missen bij Oranje.
[..]
Ik vind het wel een belangrijke statistiek, zeker voor het spel van Oranje. En zoals Dr Mikey zegt, liever dit dan types als Wijnaldum en De Roon. Probeer een keer wat anders zou ik zeggen.
Ik betwijfel dus of ie zoveel minder is en denk dat hij met zijn manier van spelen Frenkie beter kan laten renderen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is niet 'wat anders'. Dit is hetzelfde betonvoetbal met een mindere voetballer.
Frenkie heeft iemand naast zich nodig met wat creativiteit.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:35 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik betwijfel dus of ie zoveel minder is en denk dat hij met zijn manier van spelen Frenkie beter kan laten renderen.
Simons, Spierings, Frenkie wil ik heel graag zien. Als je Veerman naast Frenkie zet word je compleet overlopenquote:Op woensdag 7 juni 2023 19:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Frenkie heeft iemand naast zich nodig met wat creativiteit.
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in,doe mij maar Koopmeinders naast Frenkie, en ook Schouten schat ik hoger in. En liever Simons op links.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:42 schreef ISVV het volgende:
[..]
Simons, Spierings, Frenkie wil ik heel graag zien. Als je Veerman naast Frenkie zet word je compleet overlopen
Frenkie - Koopmeiners met Simons ervoorquote:Op woensdag 7 juni 2023 19:42 schreef ISVV het volgende:
[..]
Simons, Spierings, Frenkie wil ik heel graag zien. Als je Veerman naast Frenkie zet word je compleet overlopen
quote:Bondscoach Ronald Koeman kijkt terug op een succesvolle trainingsstage, bespreekt de nieuwe namen in de selectie en blikt vooruit op Nederland - Kroatië.
quote:In ALL ACCESS ORANJE krijg je een uniek kijkje achter de schermen van het Nederlands Elftal.
In deze aflevering komt een deel van de selectie van bondscoach Ronald Koeman bij elkaar voor een driedaagse trainingsstage in Zeist, ter voorbereiding op de UEFA Nations League Finals in eigen land!
quote:Matthijs de Ligt en Denzel Dumfries creëren hun ORANJE FANTASY PLAYER op basis van Nederlands elftal-spelers van nu en het verleden!
Welke legends vullen ze in op de vijf categorieën koppen, fysiek, snelheid, techniek & schot?
quote:Zaterdag 10 juni traint het Nederlands Elftal in Zeist ter voorbereiding op de Nations League Finals.
In deze show neemt Touzani je mee naar de training, praat hij met bijzondere gasten en maak jij kans op mooie Oranje-prijzen.
Dan komt de KNVB gewoon weer met een Frank de Boer ofzo aanzetten.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:42 schreef GotenSSJ het volgende:
KoemanWat een debiel. Direct ontslaan die man.
Laat die jongen lekker voor Ghana spelen. Ik hoef geen spelers die geen Nederlands kunnen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:52 schreef GotenSSJ het volgende:
Dat er ook niemand bij de KNVB ingrijpt rond FrimpongJe kunt natuurlijk niet het selectiebeleid gaan voeren ipv de coach, maar hier laat je een (potentiele) wereldtopper lopen omdat Koeman met belachelijke redenen aan komt zetten.
Van Gaal had hem overigens ook gewoon moeten laten debuteren op het WK. Dan ligt die nog niet vast met de nieuwe regels, maar ik kan me wel voorstellen dat hij nu door gebrek aan minuten in de voorbereiding van het WK, op het WK zelf, en nu deze onzin met Koeman lekker voor Ghana (of Engeland als die slim zijn) gaat kiezen. Al heeft hij zelf een tijdje geleden aangegeven (nadat hij niet geselecteerd was voor o.a. Frankrijk) voor geen ander land dan Nederland uit te willen komen, geen idee of dat nu nog zo is.
Wat ben jij ongelooflijk simpel zegquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Laat die jongen lekker voor Ghana spelen. Ik hoef geen spelers die geen Nederlands kunnen.
Hij voelt zich Nederlander, dat is het allerbelangrijkste. Verder natuurlijk belachelijk hoe die overschatte, onsympathieke, verbaal zwakke met Frimpong omspringt. Koeman roept nog liever Teze op, met zijn Eredivisie-fetish.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Laat die jongen lekker voor Ghana spelen. Ik hoef geen spelers die geen Nederlands kunnen.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik hoef geen spelers die geen Nederlands kunnen.
Timestamp please,quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:33 schreef Pistolero het volgende:
Wat een totaal debiele uitspraken van Koeman weer over Frimpong. Alleen deze hele kwestie is al reden genoeg om hem op staande voet te ontslaan. (Nog los van het feit dat er ook genoeg andere reden zijn, maar goed)
Het trieste is dat je het nog meent ook.quote:
Regenboogje gespot.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het trieste is dat je het nog meent ook.
Je spot alleen met jezelf.quote:
Kokcu hadden ze ook kunnen hebben en die Duitser die gisteren meedeed bij inter.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:14 schreef -XOR- het volgende:
Ziyech, Frimpong, typisch hoe dit aartsconservatieve landje met de zeer weinige grote talenten omspringt.
Kokcu was bang voor concurrentiequote:Op zondag 11 juni 2023 18:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Kokcu hadden ze ook kunnen hebben en die Duitser die gisteren meedeed bij inter.
Ah, niet verwacht dat Kokcu een afweging had gemaakt, dacht dat Nederland uiteindelijk geen serieuze optie voor hem was omdat zijn hart lag bij Turkije.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Kokcu hadden ze ook kunnen hebben en die Duitser die gisteren meedeed bij inter.
Denk je eindelijk van die prutser af te zijn, krijg je dat weer. Die Blind is net een ziekte, blijft maar terugkomen ook al wil niemand het.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:45 schreef TLC het volgende:
Daley Blind is weer terug mensenwant de Ligt ziek zwak en misselijk
Frimpong gekozen in het elftal van het jaar in Duitsland, maar volgenstje simpelweg niet goed genoeg voor Oranje, wat een luxe he
Zou Blind senior weer een mailtje gestuurd hebben naar de KNVB?quote:Op maandag 12 juni 2023 12:45 schreef TLC het volgende:
Daley Blind is weer terug mensenwant de Ligt ziek zwak en misselijk
Frimpong gekozen in het elftal van het jaar in Duitsland, maar volgenstje simpelweg niet goed genoeg voor Oranje, wat een luxe he
Ik had dan wel De Vrij opgeroepen.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou Blind senior weer een mailtje gestuurd hebben naar de KNVB?
Dit mag wel van Koeman terwijl Frimpong de wind van voren krijgt. Sneu neus geworden die Koeman.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:35 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]
Frenkie is woest woedend en gaat straks mensen slaan.
Motiveert mensen ook echt om hier voor te gaan zitten of om naar de wedstrijden te komenquote:Op maandag 12 juni 2023 13:35 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]
who cares?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we al zicht op een potentiële opstelling?
Doel: Bijlowquote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we al zicht op een potentiële opstelling?
Blunder van French Corner en demente Louis weer hersteld.quote:
Werken voor je geld man, echt klagen hierover, nooit 40 uur gewerkt zekerquote:Op maandag 12 juni 2023 13:35 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]
Was hij niet geblesseerd voor het WK? Maar Hoek heeft altijd iets aparts.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Blunder van French Corner en demente Louis weer hersteld.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Werken voor je geld man, echt klagen hierover, nooit 40 uur gewerkt zeker
Nee juist daarna. Uiteindelijk met dat hele penaltycircus kiezen voor een subtopkeepertje die bij penalty's gewoon bleef staan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was hij niet geblesseerd voor het WK? Maar Hoek heeft altijd iets aparts.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:23 schreef GotenSSJ het volgende:
Noppert was ook meer dan prima op het WK.
Dat is je enige argument of wat?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]![]()
laten we het vooral niet hebben over zijn flop in de penalty shootouts tegen de argentijnen
Hij werd vooral zo opgehemeld omdat hij zo LEKKER GEWOON WAS GEBLEVENquote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:46 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat is je enige argument of wat?
Dat Louis zo op die penalty’s hamerde is toch niet Noppert zijn fout? Keepte een prima toernooi. Blijkbaar tellen reddingen in de 480 minuten daarvoor ineens niet meer oid.
Als die de ballen maar tegen houdt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij werd vooral zo opgehemeld omdat hij zo LEKKER GEWOON WAS GEBLEVEN
Had volgens mij één aardige redding, dat was hem wel.
Achja, het was even een mooi verhaal Noppert. Nu gewoon weer normaal doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:51 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Als die de ballen maar tegen houdt.
Volgens mij tegen Senegal pakte die behoorlijk wat, zeker tegen het einde, en tegen Amerika houdt die in de eerste minuut oid al een mega kans tegen. Wedstrijden staan niet op mijn netvlies gebrand, maar die 2 momenten herinner ik me uit m’n hoofd. Geen tot weinig fouten gemaakt op dat niveau is gewoon prima imo. Bijlow kan best beter zijn, maar op basis van zijn optredens in Oranje zie ik ook geen noodzaak om ‘blunder’ Noppert te wisselen eerlijk gezegd.
Het zou op zich wel leuk zijn als het morgen ook op penalties uitdraait al is het maar niveau JC schaal deze prijs.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:55 schreef Malavita het volgende:
Noppert heeft een prima wk gedraaid. Dat anderen hier al kennelijk erg lekker gaan op bijlow is prima maar dat doet daar verder niks aan af.
3 betrouwbare opties zo te zien.
Op het moment dat het er om ging bleef hij compleet stijf van de zenuwen staan en was hij vergeten dat je mag duiken als keeper of ging hij nog eerder een hoek in dan Cillessen, dan kan je moeilijk zeggen dat hij een prima WK heeft gedraaid imo. Dat staat verder los van Bijlow.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:55 schreef Malavita het volgende:
Noppert heeft een prima wk gedraaid. Dat anderen hier al kennelijk erg lekker gaan op bijlow is prima maar dat doet daar verder niks aan af.
3 betrouwbare opties zo te zien.
een voetballer die omdat ie voor Excelsior speelde al meteen werd afgeschreven maar het in de basis bij de kampioen van Nederland prima doet. heel logisch. Be curious and not judgementalquote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:57 schreef TheVoice4ever het volgende:
snap niet wat ze in die Wieffer zien
gezien het gedram om bijlow staat het er niet helemaal los van.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Op het moment dat het er om ging bleef hij compleet stijf van de zenuwen staan en was hij vergeten dat je mag duiken als keeper of ging hij nog eerder een hoek in dan Cillessen, dan kan je moeilijk zeggen dat hij een prima WK heeft gedraaid imo. Dat staat verder los van Bijlow.
Neuh, weet ook helemaal niet of Bijlow zo'n echte penaltykiller is. Maar wat Noppert liet zien was wel heel extreem.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:04 schreef Malavita het volgende:
[..]
gezien het gedram om bijlow staat het er niet helemaal los van.
wieffer erbij is een logische keuze. Basis (nog) niet alleen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:03 schreef Sabata het volgende:
[..]
een voetballer die omdat ie voor Excelsior speelde al meteen werd afgeschreven maar het in de basis bij de kampioen van Nederland prima doet. heel logisch. Be curious and not judgemental
Dat hou je toch altijd een beetje, bij twijfel eigen speler eerst maar helaas zijn qua keepers de verschillen niet zo groot, het is niet zo dat er eentje van wereldklase op de bank moet zitten zoals bijvoorbeeld bij Brasil.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:03 schreef Sabata het volgende:
[..]
een voetballer die omdat ie voor Excelsior speelde al meteen werd afgeschreven maar het in de basis bij de kampioen van Nederland prima doet. heel logisch. Be curious and not judgemental
Veel topkeepers die weinig pingels pakken. En ook 0 ervaring.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh, weet ook helemaal niet of Bijlow zo'n echte penaltykiller is. Maar wat Noppert liet zien was wel heel extreem.
Maar van die drie moet er toch wel een keeper beter geweest zijn in pingels dan Noppert, want dit sloeg echt helemaal nergens op. Hij lag al in een hoek toen de speler de bal op de stip aan het leggen was.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:09 schreef Malavita het volgende:
[..]
Veel topkeepers die weinig pingels pakken. En ook 0 ervaring.
Geen idee of bijlow wel een penaltykiller is, denk dat we er geen 1 hebben dus daar zou ik de keuze niet op maken.
Zeg niet dat bijlow niet eerste keus moet zijn hoor. Dat kan denk ik prima. Het blijft hetzelfde probleem die we al jaren en jaren hebben. We hebben geen echte topper en onbetwiste nr 1.
Wat vaker Feyenoord moeten kijken afgelopen seizoen Kokcu ging opeens veel beter speler met Wieffer naast hem ipv van met Timber. zo een type speler is Wieffer dat kan bij Oranje ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:57 schreef TheVoice4ever het volgende:
snap niet wat ze in die Wieffer zien
Dat kan best, maar dat gevoel was er dus niet dus dat zegt ook wel wat. En keepte verder wel een prima toernooi. Dus de basisplek af laten hangen puur op basis van die reeks zou nergens op slaanquote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar van die drie moet er toch wel een keeper beter geweest zijn in pingels dan Noppert, want dit sloeg echt helemaal nergens op. Hij lag al in een hoek toen de speler de bal op de stip aan het leggen was.
Dat Bijlow geen onbetwiste 1 is, is voornamelijk omdat hij zo vaak geblesseerd is. Wel zonde want zo heeft hij elke keer weer aanlooptijd nodig om erin te komen al viel dat de laatste keer (gelukkig) mee. Qua keeperskwaliteiten is Bijlow eigenlijk heel compleet. Bovendien ook nog behoorlijk jong voor een keeper.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:09 schreef Malavita het volgende:
[..]
Veel topkeepers die weinig pingels pakken. En ook 0 ervaring.
Geen idee of bijlow wel een penaltykiller is, denk dat we er geen 1 hebben dus daar zou ik de keuze niet op maken.
Zeg niet dat bijlow niet eerste keus moet zijn hoor. Dat kan denk ik prima. Het blijft hetzelfde probleem die we al jaren en jaren hebben. We hebben geen echte topper en onbetwiste nr 1.
Was vooral bijzonder dat de technische staf kennelijk vanaf minuut 1 in de verlenging gokte op de strafschoppen. Geen idee waar dat vertrouwen dan op gebaseerd was eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar van die drie moet er toch wel een keeper beter geweest zijn in pingels dan Noppert, want dit sloeg echt helemaal nergens op. Hij lag al in een hoek toen de speler de bal op de stip aan het leggen was.
Totaal belachelijk was dat. Nederland had geen goede nemers (eigenlijk geen enkel zekerheidje) en een keeper die nog nooit getest was terwijl bij Argentinië een gerenomeerde penaltykeeper op doel stond.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was vooral bijzonder dat de technische staf kennelijk vanaf minuut 1 in de verlenging gokte op de strafschoppen. Geen idee waar dat vertrouwen dan op gebaseerd was eigenlijk.
Je praat onzin joh klapjostiquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Totaal belachelijk was dat. Nederland had geen goede nemers (eigenlijk geen enkel zekerheidje) en een keeper die nog nooit getest was terwijl bij Argentinië een gerenomeerde penaltykeeper op doel stond.
Alle statistieken en training van de wereld gaan je dan echt geen favorietenrol geven.
Denk ook Italië. Als Nederland de finale haalt zullen we die wel weer lullig verliezen. En daarna allemaal roepen dat de Nations League toch niets voorstelt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:00 schreef TheVoice4ever het volgende:
wie denken jullie wie de andere finalist wordt?
spanje of italie
ikzelf zeg italie, ik weet niet waarom maar ik onderschat hun nooit (hetzelfde als met duitsland eigenlijk)
Ja heel vreemd, terwijl Nederland in de laatste minuten van reguliere speeltijd gewoon de bovenliggende partij was.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was vooral bijzonder dat de technische staf kennelijk vanaf minuut 1 in de verlenging gokte op de strafschoppen. Geen idee waar dat vertrouwen dan op gebaseerd was eigenlijk.
Het wedstrijdverloop was er ook niet naar. Als je nou zelf lang 2-0 had voorgestaan en je werd overlopen door de Argentijnen in het laatste kwartier snap ik wel dat je op pingels gaat gokken.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Totaal belachelijk was dat. Nederland had geen goede nemers (eigenlijk geen enkel zekerheidje) en een keeper die nog nooit getest was terwijl bij Argentinië een gerenomeerde penaltykeeper op doel stond.
Alle statistieken en training van de wereld gaan je dan echt geen favorietenrol geven.
French CornerGodquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek van vijf penalties en vervolgens lag de keeper van Heerenveen al in een hoek voordat Messi de bal op de stip legde.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:28 schreef Caland het volgende:
[..]
French CornerGod
Wat hebben die zich een partij belachelijk gemaakt zeg, met hun penaltydag
O jij maakte dat grapje ook al.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijlow is geen geweldige penaltykiller, maar in de weinige keren dat ie een serie heeft gekeept zat ie meestal wel in de goede hoek volgens mijquote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:10 schreef Sabata het volgende:
Flekken stopt er af en toe wel eens een per öngeluk (keer met zijn hak, keer tikt hij een bal tegen de paal), Bijlow weet ik eigenlijk niet, Noppert zou er dus NUL gepakt hebben op die "test", dan had je net zo goed een risico kunnen nemen met een keeperswissel
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wedstrijdverloop was er ook niet naar. Als je nou zelf lang 2-0 had voorgestaan en je werd overlopen door de Argentijnen in het laatste kwartier snap ik wel dat je op pingels gaat gokken.
In dit geval echter waren die Argentijnen helemaal in paniek na die late goals van Weghorst, terwijl ze een ronde daarvoor tegen de Australiers ook al een lastige slotfase hadden na een tegengoal.
Druk dan door op dat momentum.
Hadden de Argentijnen niet nog een baal tegen de paal in de verlenging?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.
Desalniettemin sloeg de arrogantie voor de strafschoppen inderdaad helemaal nergens op. Waarbij ik tegelijk ook weer zeg: Onder Koeman waren we er gewoon kansloos 3-0 afgegaan dus 2-2 was eigenlijk best knap.
Ja allerlaatste seconde ja, toen Noah Lang nog 2 keer knullig een bal verspeelde.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hadden de Argentijnen niet nog een baal tegen de paal in de verlenging?
Afijn, niets meer aan te doen.
Keek er 1 naast tegen Argentinië.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Noppert is nog een slechtere pingelkeeper dan Cillessen.
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.
Hij zat er bij 1 in de goede hoek, bij de gemiste penalty van Enzo Fernandez. 1 op 5 'pakken' is niet heel bijzonder maar Edwin van der Sar pakte bijvoorbeeld in 96, 98 en 2000 geen enkele keer een penalty.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.
Het meest trieste was dat er heel geheimzinnig werd gedaan over die ingelaste penaltysessie op Zeist vóór het WK. Alsof ze nu wel echt super goed voorbereid waren... maar er was bij de penaltyserie tegen Argentinië uiteindelijk echt he-le-maal niks van te zienquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.
Cillessen had 'm tussen de palen gezogen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Keek er 1 naast tegen Argentinië.
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weerquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij zat er bij 1 in de goede hoek, bij de gemiste penalty van Enzo Fernandez. 1 op 5 'pakken' is niet heel bijzonder maar Edwin van der Sar pakte bijvoorbeeld in 96, 98 en 2000 geen enkele keer een penalty.Het kan dus altijd nog veel slechter.
Meestal zijn er wel één of twee koekebakkers die recht- of half door het midden schieten en dan kan zelfs Noppert 'm pakken. Dat geluk hadden we dit keer echter niet. Niet dat het had uitgemaakt in dit geval want we misten zelf al veels te veel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weer
Eens. Iedereen nam hem ook totaal verschillend.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het meest trieste was dat er heel geheimzinnig werd gedaan over die ingelaste penaltysessie op Zeist vóór het WK. Alsof ze nu wel echt super goed voorbereid waren... maar er was bij de penaltyserie tegen Argentinië uiteindelijk echt he-le-maal niks van te zien. Zowel bij de nemers als bij de keeper niet.
Je zou in ieder geval verwachten dat als ze echt zo wetenschappelijk erop getraind hadden, iedereen dezelfde aanloop zou nemen. Maar dat was niet zo. En Luuk de Jong en Weghorst namen slappe rollertjes door het midden. Tja, ze zaten maar goed ingeschoten was het allemaal niet.quote:"Basisregel één, de aanloop moet zeker vijf meter zijn. Hoe korter de aanloop, hoe meer kracht de nemer moet zetten. En dat gaat ten koste van de zuiverheid van de trap", ergerde Vergouw zich al aan de eerste penalty.
Virgil van Dijk miste. En daarna ook Steven Berghuis. Allebei een te korte aanloop en slecht ingeschoten.
Dat was het punt helemaal niet, ik vind dat we momenteel alleen maar kutkeepers hebben. (ook Bijlow trouwens) Zeg alleen dat er in ieder geval nog 1 mis ging en dat is normaal gesproken genoeg om in ieder geval door te gaan naar de knock-outfase van de strafschoppenserie. Tenzij je zulke waardeloze nemers hebt als Nederland. Tegen Costa Rica in 2014 schoten we bijvoorbeeld alles raak, dat is een stuk lekkerder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weer
Gewoon Pierre van Hooijdonk of Roy Makaay als assistent meenemen en elke trainingsdag een sessie houden voor en tijdens het toernooi. Die twee waren er echt meesters in. Beide ooit maar één keer gemist.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens. Iedereen nam hem ook totaal verschillend.
https://nos.nl/artikel/24(...)met-penalty-s-omgaat
[..]
Je zou in ieder geval verwachten dat als ze echt zo wetenschappelijk erop getraind hadden, iedereen dezelfde aanloop zou nemen. Maar dat was niet zo. En Luuk de Jong en Weghorst namen slappe rollertjes door het midden. Tja, ze zaten maar goed ingeschoten was het allemaal niet.
PIETJEPUKKED @De_Kraamquote:Op woensdag 14 juni 2023 11:13 schreef Caland het volgende:
Het is een stuk lekkerder als je in een penaltyserie alles raak schiet.
-PietjePuk2000
Ja leuk Hans.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:13 schreef Caland het volgende:
Het is een stuk lekkerder als je in een penaltyserie alles raak schiet.
-PietjePuk2000
Zie het ja, volgens mij kloppen de statistieken van Transfermarkt overigens niet helemaal. (Pierre miste ook in 2001 tegen Sparta, weet ik toevallig)quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gewoon Pierre van Hooijdonk of Roy Makaay als assistent meenemen en elke trainingsdag een sessie houden voor en tijdens het toernooi. Die twee waren er echt meesters in. Beide ooit maar één keer gemist.
Nederland heeft helemaal geen waardeloze nemers. Dit kwam puur door die hele hype door van Gaal gecreëerd en bijkomende druk. Als er gewoon normaal was gedaan hadden spelers gewoon normaal hun penalty genomen zoals ze ook bij hun club doen. Waren er misschien ook 1-2 mis gegaan want dat kan altijd maar dan was het geen debacle zoals nu geweest.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat was het punt helemaal niet, ik vind dat we momenteel alleen maar kutkeepers hebben. (ook Bijlow trouwens) Zeg alleen dat er in ieder geval nog 1 mis ging en dat is normaal gesproken genoeg om in ieder geval door te gaan naar de knock-outfase van de strafschoppenserie. Tenzij je zulke waardeloze nemers hebt als Nederland. Tegen Costa Rica in 2014 schoten we bijvoorbeeld alles raak, dat is een stuk lekkerder.
Gelukkig is Depay er vanavond niet bij om die bal weer ouderwets de tweede ring in te schieten.
Maar Kroatië is geen wonderploeg. Als je vanavond geveegd wordt, dan heb je een groot probleem.quote:
Wat ik wel interessant vind is hoe ze het doen zonder Depay en als je het dan over toekomst hebt zou ik Wijnaldum ook banken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belangrijkste is om het team goed neer te gaan zetten richting het EK volgend jaar.
Oneens wel. Dit is een matige lichting zonder al teveel potentie en zicht op prijzen. Een team dat hooguit een keer een kwartfinale haalt op een groot toernooi maar dat niemand verder heel erg in vervoering zal brengen. Nu heb je thuisvoordeel en de kans om eindelijk eens een prijs te pakken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belangrijkste is om het team goed neer te gaan zetten richting het EK volgend jaar.
Ik denk dat je tegen de tegenstander van zondag ruim de mindere bent, tegen dit Kroatië moet Nederland gewoon gelijkwaardig kunnen zijn. Wat heeft dit Kroatië nu precies? Een goed middenveld en Perisic. Daar ligt wel het grootste issue, Kroatië kan het middenveld overspelen, maar dan verwacht ik nog niet bijzonder veel dreiging.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oneens wel. Dit is een matige lichting zonder al teveel potentie en zicht op prijzen. Een team dat hooguit een keer een kwartfinale haalt op een groot toernooi maar dat niemand verder heel erg in vervoering zal brengen. Nu heb je thuisvoordeel en de kans om eindelijk eens een prijs te pakken.
Als je het nu niet doet, gaat het echt nooit meer gebeuren. Denk overigens ook dat we vanavond gewoon verliezen maar vind het dus wel heel belangrijk.
Wat een enerverende UI heb jij eigenlijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oneens wel. Dit is een matige lichting zonder al teveel potentie en zicht op prijzen. Een team dat hooguit een keer een kwartfinale haalt op een groot toernooi maar dat niemand verder heel erg in vervoering zal brengen. Nu heb je thuisvoordeel en de kans om eindelijk eens een prijs te pakken.
Als je het nu niet doet, gaat het echt nooit meer gebeuren. Denk overigens ook dat we vanavond gewoon verliezen maar vind het dus wel heel belangrijk.
Dat ben ik met je eens en het thuisvoordeel is ook echt wel een factor. Kroatië scoorde op het WK ook niet veel (minder dan wij in meer wedstrijden) en creëerde nauwelijks wat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat je tegen de tegenstander van zondag ruim de mindere bent, tegen dit Kroatië moet Nederland gewoon gelijkwaardig kunnen zijn. Wat heeft dit Kroatië nu precies? Een goed middenveld en Perisic. Daar ligt wel het grootste issue, Kroatië kan het middenveld overspelen, maar dan verwacht ik nog niet bijzonder veel dreiging.
On-topic. En bedank @AFCNielsquote:Op woensdag 14 juni 2023 11:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat een enerverende UI heb jij eigenlijk.
Nu zijn Spanje wel notoire chokers de laatste jaren die eigenlijk nooit het maximale uit hun materiaal halen en weet ik niet zo goed wat ik van Italië moet verwachten. Maar ik denk dat Nederland best tegen Spanje speelt van die twee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens en het thuisvoordeel is ook echt wel een factor. Kroatië scoorde op het WK ook niet veel (minder dan wij in meer wedstrijden) en creëerde nauwelijks wat.
Als Kroatië wint zal het met minimumverschil zijn. Als we de finale halen zal die wel weer verloren gaan tegen een topland.
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denemarken was in de jaren 80 van wereldklasse, maar zonder Laudrup, Larsen, Lerby, Arnesen, Olsen, Nielsen en Heintze werden ze in 92 Europees kampioen. Noem eens een aansprekende speler van Griekenland 2004.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Charisteas, heeft in de top en bij Feyenoord gespeeld.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Denemarken was in de jaren 80 van wereldklasse, maar zonder Laudrup, Larsen, Lerby, Arnesen, Olsen, Nielsen en Heintze werden ze in 92 Europees kampioen. Noem eens een aansprekende speler van Griekenland 2004.
Dat is wel lachwekkend dat zij toen EK werden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Charisteas, heeft in de top en bij Feyenoord gespeeld.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.
Vanaf 1986 hebben we alleen maar top-lichtingen gehad. De huidige selectie is van niveau na Cruijff en voor van Basten. 1978-1984. Zeg maar niveau Huub Stevens, Ben Wijnstekers, Michel Valke.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.
Zeg dat maar Denemarken in 92 was eigenlijk nog lachwekkender, die gasten waren al op vakantie.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:04 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat is wel lachwekkend dat zij toen EK werden.
Klopt. Verder kom ik niet. Hun coach was aansprekender.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Charisteas, heeft in de top en bij Feyenoord gespeeld.
Dat is een mythe.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeg dat maar Denemarken in 92 was eigenlijk nog lachwekkender, die gasten waren al op vakantie.
overdrijven is ook een vak zie ik alquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
Vanaf 1986 hebben we alleen maar top-lichtingen gehad. De huidige selectie is van niveau na Cruijff en voor van Basten. 1978-1984. Zeg maar niveau Huub Stevens, Ben Wijnstekers, Michel Valke.
Mwa, Smeichel vond ik best wel meevallen, een beetje teveel gehypt omdat hij bij ManU speelde, vd Sar was beter.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is een mythe.Verder hadden die nog aardige spelers en één van de beste doelmannen ooit.
Ben ik met je eens. Maar tegen oranje was ie geweldig op dat EK.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa, Smeichel vond ik best wel meevallen, een beetje teveel gehypt omdat hij bij ManU speelde, vd Sar was beter.
Leg eens uit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:08 schreef Malavita het volgende:
[..]
overdrijven is ook een vak zie ik al
Hadden inderdaad gewoon een sterk elftal maar de pech in de kwalificatiepoule te zitten bij de gouden Joegoslavische lichting.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is een mythe.Verder hadden die nog aardige spelers en één van de beste doelmannen ooit.
Die limbo was wel best kort toen, 4 jaar de max. Inderdaad de minst aansprekende spelers voorin sinds die tijd, dat is het grootste probleem. We hebben sinds de jaren 80 niet zo'n zwakke voorhoede gehad als Gakpo - Memphis - Lang/Danjuma/Whateverquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
Vanaf 1986 hebben we alleen maar top-lichtingen gehad. De huidige selectie is van niveau na Cruijff en voor van Basten. 1978-1984. Zeg maar niveau Huub Stevens, Ben Wijnstekers, Michel Valke.
Maar de beste spelers waren er op het EK uiteindelijk niet bij buiten Schmeichel en broertje Laudrupquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hadden inderdaad gewoon een sterk elftal maar de pech in de kwalificatiepoule te zitten bij de gouden Joegoslavische lichting.
Weghorst, Janssen, de Jong.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die limbo was wel best kort toen, 4 jaar de max. Inderdaad de minst aansprekende spelers voorin sinds die tijd, dat is het grootste probleem. We hebben sinds de jaren 80 niet zo'n zwakke voorhoede gehad als Gakpo - Memphis - Lang/Danjuma/Whatever
Laudrup deed toen al niet meer mee. Volgens mij ruzie met de trainer. Net zoals Heintze.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar de beste spelers waren er op het EK uiteindelijk niet bij buiten Schmeichel en broertje Laudrup
We hebben sinds 1986 2 toplichtingen gehad waarbij de eerste en de tweede in elkaar overgingen tussen '92 en '98. Dat team van 2010 was leuk vanwege de goede aanvallers, dat spreekt meer tot de verbeelding dan goede verdedigers, maar ik vind de huidige selectie niet veel minder dan toen. Zeker als je ook potentie meeneemt, want de aanwas na Sneijder was enkele jaren echt dramatisch waardoor we rond 2015 in de problemen kwamen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
We hadden geen goede aanvallers. Maar vier aanvallende spelers van wereldklasse. Net zoals in 88. Toen ook matige verdedigers als van Aerle en van Tiggelen. Uit armoe destijds Erwin Koeman als valse verdediger.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We hebben sinds 1986 2 toplichtingen gehad waarbij de eerste en de tweede in elkaar overgingen tussen '92 en '98. Dat team van 2010 was leuk vanwege de goede aanvallers, dat spreekt meer tot de verbeelding dan goede verdedigers, maar ik vind de huidige selectie niet veel minder dan toen. Zeker als je ook potentie meeneemt, want de aanwas na Sneijder was enkele jaren echt dramatisch waardoor we rond 2015 in de problemen kwamen.
Rafael van der Vaart is nooit van wereldklasse geweest, maar ze waren heel erg goed inderdaad.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
We hadden geen goede aanvallers. Maar vier aanvallende spelers van wereldklasse. Net zoals in 88. Toen ook matige verdedigers als van Aerle en van Tiggelen. Uit armoe destijds Erwin Koeman als valse verdediger.
Ja. Reiziger en Bogarde waren omgebouwde aanvallers.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Rafael van der Vaart is nooit van wereldklasse geweest, maar ze waren heel erg goed inderdaad.
Maar dan maken puur aanvallende spelers dus een toplichting.
Klopt, het was niet hetzelfde team als het Danish Dynamite team, maar niettemin waren die echt niet zo slecht als wel eens wordt geschetst. Allemaal wel prima voetballers en een hecht team, een beetje zoals ze nu ook hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar de beste spelers waren er op het EK uiteindelijk niet bij buiten Schmeichel en broertje Laudrup
Brian wel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laudrup deed toen al niet meer mee. Volgens mij ruzie met de trainer. Net zoals Heintze.
Ok zou kunnen.quote:
Italië is in het verleden wel ver gekomen met vooral topverdedigers en een paar middelmatige aanvallers. Maar het is wel een uitzondering inderdaad.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is wel een feit dat individuele klasse in de aanval heel belangrijk is voor een nationaal team. Vaak zie je ook dat teams met vrij statische topspitsen het in interlandvoetbal niet zo goed doen ondanks die grote naam. Polen is wel een recent duidelijk voorbeeld.
Zo'n goede speler heb je veel liever op de flanken of op 10, of het moet in ieder geval een spits zijn die ook wat meer creativiteit heeft.
Als je 3 spelers hebt van het niveau Robben/Van Persie/Sneijder en ze zijn fit en scherp, dan ben je nooit uit te vlakken. Ook als je verdedigend misschien spelers van HSV hebt ipv Liverpool.
Dat stelt ook niets voor. Kap met deze act.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk ook Italië. Als Nederland de finale haalt zullen we die wel weer lullig verliezen. En daarna allemaal roepen dat de Nations League toch niets voorstelt.
Ben jij toevallig voor Feyenoord?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Blunder van French Corner en demente Louis weer hersteld.
Die hebben een beetje hetzelfde probleem als Nederland, maar Chiesa/Immobile vind ik wel net beter dan Depay/Gakpo. Geen idee of die allebei fit zijn. Defensie is ook niet top tegenwoordig en Locatelli heeft volgens mij nooit echt meer iets laten zien sinds dat EKquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:56 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat stelt ook niets voor. Kap met deze act.
Frankrijk natuurlijk ook in 98.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Italië is in het verleden wel ver gekomen met vooral topverdedigers en een paar middelmatige aanvallers. Maar het is wel een uitzondering inderdaad.
Die hadden wel ene Z. Zidane.quote:
Ik denk dat Gakpo zoals hij momenteel bij Liverpool functioneert an sich beter is dan Chiesa of Immobile.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hebben een beetje hetzelfde probleem als Nederland, maar Chiesa/Immobile vind ik wel net beter dan Depay/Gakpo. Geen idee of die allebei fit zijn. Defensie is ook niet top tegenwoordig en Locatelli heeft volgens mij nooit echt meer iets laten zien sinds dat EK
Zeker Chiesa is ook een tijdje.. 'minder' geweest en Immobile. Tsja. Ook wel oud.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat Gakpo zoals hij momenteel bij Liverpool functioneert an sich beter is dan Chiesa of Immobile.
Was natuurlijk niet echt een aanvaller en op dat WK , dan denk meer aan spelers als Dugarry en Guivarc'h. Zidane vond ik op het WK98 ook niet geweldig trouwens, maar Frankrijk steunde heel erg op spelers als Thuram, Blanc en Lizerazu.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hadden wel ene Z. Zidane.
Hier doe je dat elftal weer eens veel te veel tekort. Dat elftal was veel beter dan nu met aanvallers die in de Premier League en Bundesliga ontzettend veel scoorden. Zelfs de verdedigende as (Heitinga en Mathijsen) zat toen op een best aardig niveau, gewoon subtop Bundesliga en Premier League. Weliswaar waren die 2 maar een korte periode vrij aardig, maar dat was wel in 2010.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We hebben sinds 1986 2 toplichtingen gehad waarbij de eerste en de tweede in elkaar overgingen tussen '92 en '98. Dat team van 2010 was leuk vanwege de goede aanvallers, dat spreekt meer tot de verbeelding dan goede verdedigers, maar ik vind de huidige selectie niet veel minder dan toen. Zeker als je ook potentie meeneemt, want de aanwas na Sneijder was enkele jaren echt dramatisch waardoor we rond 2015 in de problemen kwamen.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker Chiesa is ook een tijdje.. 'minder' geweest en Immobile. Tsja. Ook wel oud.
Eigenlijk zou het een schande zijn als Spanje dit toernooitje niet wint he? Dus die gaan sowieso niet winnen.
Vincente del Bosque zou zich omdraaien in zijn graf als Spanje niet boven deze matigheid uit zou torenen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker Chiesa is ook een tijdje.. 'minder' geweest en Immobile. Tsja. Ook wel oud.
Eigenlijk zou het een schande zijn als Spanje dit toernooitje niet wint he? Dus die gaan sowieso niet winnen.
Immobile is sowieso een matige spits. Chiesa/Gapko kunnen allebei wel ballen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat Gakpo zoals hij momenteel bij Liverpool functioneert an sich beter is dan Chiesa of Immobile.
Spanje heeft toch ook geen enkele wereldspeler voorin?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van der Wiel was zeer sterk in die tijd een een van de beste rechtsbacks van het toernooi. Van der Gijp noemde hem samen met Sneijder de enige Nederlandse spelers die bij Spanje in de rondo mee zouden kunnen. Links, waar Gio eigenlijk al klaar was, was veel zwakker en moest worden bijgestaan door Kuyt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier doe je dat elftal weer eens veel te veel tekort. Dat elftal was veel beter dan nu met aanvallers die in de Premier League en Bundesliga ontzettend veel scoorden. Zelfs de verdedigende as (Heitinga en Mathijsen) zat toen op een best aardig niveau, gewoon subtop Bundesliga en Premier League. Weliswaar waren die 2 maar een korte periode vrij aardig, maar dat was wel in 2010.
Zwakste plek was in feite de rechtsback, Van der Wiel. Verder gewoon een uitstekend elftal.
Frankrijk had toen toch eigenlijk met de maat genomen ook matig spel laten zien, toch? Zidane was wel belangrijk in de finale. Maar Guivarch tsja, dat is het niet echt inderdaad. Trez en Djorkaeff ook vrij statische spitsenquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Was natuurlijk niet echt een aanvaller en op dat WK , dan denk meer aan spelers als Dugarry en Guivarc'h. Zidane vond ik op het WK98 ook niet geweldig trouwens, maar Frankrijk steunde heel erg op spelers als Thuram, Blanc en Lizerazu.
Nederland had die finale gewonnen van Frankrijk, daar ben ik altijd van overtuigd geweest.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Frankrijk had toen toch eigenlijk met de maat genomen ook matig spel laten zien, toch? Zidane was wel belangrijk in de finale. Maar Guivarch tsja, dat is het niet echt inderdaad. Trez en Djorkaeff ook vrij statische spitsen
Asensio vind ik eigenlijk wel écht goed en Fati mits in vorm.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Spanje heeft toch ook geen enkele wereldspeler voorin?
Zou het wat uitmaken met 85% balbezit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:12 schreef -XOR- het volgende:
Wie gaat er eigenlijk keepen bij Spanje? Sanchez?
Spanje heeft buiten het middenveld niet meer een topselectie als 10 jaar geleden, zou me niets verbazen als Italië hen uitschakelt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Vincente del Bosque zou zich omdraaien in zijn graf als Spanje niet boven deze matigheid uit zou torenen.
Fati kan er niks meer van, lees ik van Barca fans.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Asensio vind ik eigenlijk wel écht goed en Fati mits in vorm.
Fati is sinds z'n blessure(s) niet meer het toptalent dat ie was toch? Eeuwig zonde want in die eerste periode was ik echt enorm fanquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Asensio vind ik eigenlijk wel écht goed en Fati mits in vorm.
Zelfde probleem als Chiesa volgens mij ja.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Fati is sinds z'n blessure(s) niet meer het toptalent dat ie was toch? Eeuwig zonde want in die eerste periode was ik echt enorm fan
Maar die is nog wel goed. Kijk jij ook of?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfde probleem als Chiesa volgens mij ja.
Als je KDB meeneemt tellen Musiala en Bruno Fernandes ook lijkt me. En Georgië is op voetbalgebied ook Europa dus Kvaratskeliaquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar eerlijk, welke Europese topaanvaller die niet Haaland heet komt niet uit Frankrijk? Kane maar die is statisch, dan heb je Leao en KDB die ik dan voor het gemak meeneem en dan houdt het wel op toch?
Oh die kan er wel weer wat van inmiddels? Italiaanse competitie volg ik minder. Ik had begrepen dat die ook een tijdje minder was.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:14 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Maar die is nog wel goed. Kijk jij ook of?
Musialaquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar eerlijk, welke Europese topaanvaller die niet Haaland heet komt niet uit Frankrijk? Kane maar die is statisch, dan heb je Leao en KDB die ik dan voor het gemak meeneem en dan houdt het wel op toch?
Oja Musiala, die heb ik het alleen nog nooit in internationale wedstrijden zien doen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je KDB meeneemt tellen Musiala en Bruno Fernandes ook lijkt me.
Die speelde echt wel goed in de groepsfase van het WK, alleen weinig rendement helaas. Moest ook veel in z'n eentje doenquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oja Musiala, die heb ik het alleen nog nooit in internationale wedstrijden zien doen.
Een gemiddelde lichting waarbij je eigenlijk geen enkel systeem probleemloos kunt spelen. Lange bal? Problematisch met spelers die geen bal vast kunnen houden. Aanvallend positiespel? Veel te matige buitenspelers voor. Misschien is het elftal nog het meest geschikt voor countervoetbal maar Koeman is daar te eigenwijs voor.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is de beste speler. Samen met Di Maria.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh die kan er wel weer wat van inmiddels? Italiaanse competitie volg ik minder. Ik had begrepen dat die ook een tijdje minder was.
Pedri Gavi Rodri-genot, dat alleen moet al genoeg zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Spanje heeft buiten het middenveld niet meer een topselectie als 10 jaar geleden, zou me niets verbazen als Italië hen uitschakelt.
Vond ik ook altijd hoor, fijn om te horen dat dat toch wel weer terug is. Dan is Chiesa waarschijnlijk ook meteen de beste aanvaller op de nations league denk ikquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:18 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat is de beste speler. Samen met Di Maria.
Ik vind Bijlow niet minder dan Stekelenburg en Nigel de Jong was ook totaal niet bijzonder, daar kan je de huidige middenvelders naast Frenkie best voor inwisselen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een gemiddelde lichting waarbij je eigenlijk geen enkel systeem probleemloos kunt spelen. Lange bal? Problematisch met spelers die geen bal vast kunnen houden. Aanvallend positiespel? Veel te matige buitenspelers voor. Misschien is het elftal nog het meest geschikt voor countervoetbal maar Koeman is daar te eigenwijs voor.
Ook gewoon teveel rommelaars. Bergwijn en Depay hebben de afgelopen 7 interlands elke bal ingeleverd, alleen maar gerommel en gekloot. Daar lijdt je veldspel enorm onder.
Het centrum en de rechtsback zouden redelijk moeten staan, linksback is een probleem, allebei de middenvelders naast Frenkie zijn een probleem. Aanvallers zijn een probleem. En ik vind zelfs de keeper matig. Wat houd je dan over: Een goed centrum, een goede 6 en verder niet zoveel.
Ik snap echt niet hoe je hier een gemiddelde lichting van kan maken.
Gio speelde toch gewoon een uitstekend toernooi?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van der Wiel was zeer sterk in die tijd een een van de beste rechtsbacks van het toernooi. Van der Gijp noemde hem samen met Sneijder de enige Nederlandse spelers die bij Spanje in de rondo mee zouden kunnen. Links, waar Gio eigenlijk al klaar was, was veel zwakker en moest worden bijgestaan door Kuyt.
Punt is gewoon dat het een geweldig elftal was met veel spelers op de piek van hun carrière.quote:Tijdens het WK waren de prestaties van Van Bronckhorst echter uitstekend, de Feyenoord-verdediger bekroonde een prima toernooi door in de halve finale tegen Uruguay (3-2 winst) de openingstreffer voor zijn rekening te nemen. Van ruim dertig meter besloot Van Bronckhorst uit te halen en de bal vloog buiten bereik van Uruguay-doelman Fernando Muslera in de kruising.
Nigel de Jong was beter dan alle HM/DM's die we nu hebben behalve Frenkie, om over van Bommel maar te zwijgen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind Bijlow niet minder dan Stekelenburg en Nigel de Jong was ook totaal niet bijzonder, daar kan je de huidige middenvelders naast Frenkie best voor inwisselen.
En met Gakpo en Simons loopt er echt wel weer leuk aanvallend talent rond. Je bent vooral veel te negatief over deze selectie, vooral omdat er de afgelopen jaren constant is gewisseld van bondscoach en speelstijl waardoor het een onsamenhangend geheel is (geworden).
Gio deed het verrassend goed met zijn doelpunt tegen Uruguay als hoogtepunt maar ook omdat hij geholpen werd. in mei 2010 leek die echt uitgeblust.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gio speelde toch gewoon een uitstekend toernooi?
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-op-ultieme-afscheid
[..]
Punt is gewoon dat het een geweldig elftal was met veel spelers op de piek van hun carrière.
Is het gek dat ik negatief ben na het laatste jaar? Aanvallend is er de laatste 10 interlands bizar weinig gecreëerd en Koeman is er tegen Frankrijk in geslaagd alle beginnersfouten te maken die je maar kunt maken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind Bijlow niet minder dan Stekelenburg en Nigel de Jong was ook totaal niet bijzonder, daar kan je de huidige middenvelders naast Frenkie best voor inwisselen.
En met Gakpo en Simons loopt er echt wel weer leuk aanvallend talent rond. Je bent vooral veel te negatief over deze selectie, vooral omdat er de afgelopen jaren constant is gewisseld van bondscoach en speelstijl waardoor het een onsamenhangend geheel is (geworden).
Met Louis had er wel wat in dit elftal gezeten. Koeman is gewoon een ontzettend matige trainer.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is het gek dat ik negatief ben na het laatste jaar? Aanvallend is er de laatste 10 interlands bizar weinig gecreëerd en Koeman is er tegen Frankrijk in geslaagd alle beginnersfouten te maken die je maar kunt maken.
Wel eens met Simons trouwens, mag hopen dat hij start vanavond. Maar ik zie echt niet in hoe dit elftal (ook een aantal lakse karakters meenemend in de beoordeling) iets kan gaan presteren.
Nigel niet bijzonder noemen vind ik echt gelul, was een geweldige breker die toen al bij City speelde. Als je dat gaat vergelijken met De Roon en dat soort troep, tja.
Louis had gewoon keihard resultaatvoetbal gespeeld vanavond. Tent achterin dichtgooien, laat die Kroaten maar een beetje voetballen en dan uit de spaarzame kansjes toeslaan. Zo moet je met dit elftal ook gewoon spelen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:28 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Met Louis had er wel wat in dit elftal gezeten. Koeman is gewoon een ontzettend matige trainer.
Niets mis mee, wil gewoon die prijs binnenhalen. Zou echt niet de illusie hebben dat dit elftal de komende jaren lekker gaat voetballen, elk goed resultaat is gewoon lekker.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kroatie gaat ook niet écht voetballen. Dan hadden we 90 minuten oogaids gekeken.
wat valt er uit te leggen. Je vergelijkt postbodes van toen met luxere vervoerders van nu.quote:
Bedankt El Ahmadi.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:57 schreef TLC het volgende:
Al met al is de kans groot dat Nederland of Kroatie zondag in de finale zal komen te staan
Soccernews.nlquote:Vermoedelijke opstelling Oranje: Bijlow; Dumfries, Timber, Van Dijk, Ake; Wieffer, De Jong, Koopmeiners; Malen, Gakpo en Simons.
Vermoedelijke opstelling Kroatië: Livakovic; Juranovic, Sutalo, Erlic, Sosa; Kovacic, Brozovic, Modric, Pasalic, Kramaric en Perisic.
Op 1 speler na gewoon goed.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Doel: Bijlow
Defensie:
Dumfries ,Geertruida,Botman,Aké
Middenveld:
Koopmeiners
Frenkie De Jong, Wieffer
Simons
Aanval:
Malen Gakpo
Wieffer en Koopmeiners kan je nog omdraaien en Simons als halve aanvaller/middenvelder.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
Haha wat gaan we er hard af vanavond met deze kutopstelling
Vooral aanvallend is het gewoon heel matig al jarenlang.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:35 schreef Saekerhett het volgende:
Wat ik jammer vind is dat het nu al heel lang erg matig is, op sommige uitschieters na. Maar je zag in 1994-1998 de overgang van Koeman, Gullit, Van Basten en Rijkaard naar Bergkamp, Overmars, Davids en Kluivert en in de periode 2004-2008 de overgang naar Sneijder, Van Persie, Van der Vaart en Robben (om per periode maar even vier bepalende spelers te noemen, maar er waren er natuurlijk meer).
Dat mis ik nu. Het kabbelt al een jaar of acht een beetje middelmaats verder.
In beginsel staat je centrum als een huis, met mogelijkheden als Van Dijk, Ake, De Vrij, De Ligt, Timber, Geertruida zijn er maar weinig landen sterker. De rest is op een enkele uitzondering na al langere tijd te beperkt, zeker de aanval.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Vooral aanvallend is het gewoon heel matig al jarenlang.
Matige verdediging kun je nog wel ver mee komen, maar als je moeilijk scoort is het een lastig verhaal.
Die Weghorst heb je voetballend ook geen flikker aan, behalve als ultiem breekijzer.
Dat valt nogal tegen. Van Dijk is over the hill, De Vrij is klaar, Timber en Geertruida moeten het nog maar waar zien te maken. Botman is er dan nog wel, maar bijvoorbeeld Zwitserland heeft met Akanji/Schar bijvoorbeeld een minstens even goede verdediging, en ook Denemarken is met Christensen/Andersen ongeveer even sterk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
In beginsel staat je centrum als een huis, met mogelijkheden als Van Dijk, Ake, De Vrij, De Ligt, Timber, Geertruida zijn er maar weinig landen sterker. De rest is op een enkele uitzondering na al langere tijd te beperkt, zeker de aanval.
Je moet met een vast centrum gaan spelen ja, gewoon De Ligt/Aké. Met dan weer als nadeel dat je backs voetballend klote zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat valt nogal tegen. Van Dijk is over the hill, De Vrij is klaar, Timber en Geertruida moeten het nog maar waar zien te maken. Botman is er dan nog wel, maar bijvoorbeeld Zwitserland heeft met Akanji/Schar bijvoorbeeld een minstens even goede verdediging, en ook Denemarken is met Christensen/Andersen ongeveer even sterk.
Niet overdrijven. Van Dijk heeft een wat mindere periode na jarenlang een van de beste verdedigers ter wereld te zijn geweest. De Vrij is misschien niet meer de beste bij de eerste 11, maar wel 1 van de beste wissels. Timber en Geert zijn inderdaad de aanstormende talenten, en doen het voor die categorie heel aardig. Met De Ligt en Aké, of evt van Dijk mocht hij zijn vorm weer vinden, heb je op die posities een titelwaardig team.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat valt nogal tegen. Van Dijk is over the hill, De Vrij is klaar, Timber en Geertruida moeten het nog maar waar zien te maken. Botman is er dan nog wel, maar bijvoorbeeld Zwitserland heeft met Akanji/Schar bijvoorbeeld een minstens even goede verdediging, en ook Denemarken is met Christensen/Andersen ongeveer even sterk.
Het was voorheen andersom, met exceptioneel talent zoals Robben, Sneijder en V Persie kun je gerust Edson Braafheid opstellen in de verdediging en toch winnen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
In beginsel staat je centrum als een huis, met mogelijkheden als Van Dijk, Ake, De Vrij, De Ligt, Timber, Geertruida zijn er maar weinig landen sterker. De rest is op een enkele uitzondering na al langere tijd te beperkt, zeker de aanval.
Oneens. Starten met Taylor, Blind en Wijnaldum inbrengen. Te weinig defensieve zekerheid inbouwen tegen toplanden. Allemaal kapitale blunders van Koeman. Van Gaal had de boel (ook als er een paar spelers missen) gewoon helemaal dichtgemetseld. Dan verlies je hooguit een keer nipt maar krijg je niet 8 goals tegen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 02:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Wel jammer dat we de vorige interlandperiode helemaal kreupel waren en een B-elftal op moesten stellen en ook nog eens tegen Frankrijk moesten, want die potjes hebben wel echt de toon gezet. Dat gezeur op Koeman is maar voor een klein deel terecht vind ik, maar dat is (gok ik) een onpopulaire mening.
De selectie is verder gewoon los zand met een aantal "sterren" die op de weg terug zijn en sowieso al jaren niks presteren. Lastig om daar wat van te maken, zeker in zo'n korte tijd.
Met het 5-3-2 van Louis was je niet zo afgegaan inderdaad.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oneens. Starten met Taylor, Blind en Wijnaldum inbrengen. Te weinig defensieve zekerheid inbouwen tegen toplanden. Allemaal kapitale blunders van Koeman. Van Gaal had de boel (ook als er een paar spelers missen) gewoon helemaal dichtgemetseld. Dan verlies je hooguit een keer nipt maar krijg je niet 8 goals tegen.
Niet cynisch hoop ik? Want daar heb je gelijk in namelijk. Gewoon schade beperken en die Kroaten (die ook heel aardig kunnen counteren) het spel laten maken. Nu gingen we rommelig proberen aan te vallen, leek nergens op. Geen spelpatronen, niets.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met het 5-3-2 van Louis was je niet zo afgegaan inderdaad.
Nee niet cynisch want je hebt een selectie die dat ook beter ligt, nu heb je voorin niet een echte spits, stelt een potentiele 10 als linksbuiten op en op rechts met Malen de enige in z'n beste positie en Gakpo liet zich steeds zover inzakken, die kwam alleen maar aan de bal rond de middenlijn, dat vonden die Kroaten wel best.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Niet cynisch hoop ik? Want daar heb je gelijk in namelijk. Gewoon schade beperken en die Kroaten (die ook heel aardig kunnen counteren) het spel laten maken. Nu gingen we rommelig proberen aan te vallen, leek nergens op. Geen spelpatronen, niets.
Ik heb Koopmeiners zelfs regelmatig als linksbuiten zien opduiken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee niet cynisch want je hebt een selectie die dat ook beter ligt, nu heb je voorin niet een echte spits, stelt een potentiele 10 als linksbuiten op en op rechts met Malen de enige in z'n beste positie en Gakpo liet zich steeds zover inzakken, die kwam alleen maar aan de bal rond de middenlijn, dat vonden die Kroaten wel best.
Wel eens. Koeman kan er ook moeilijk wat aan doen dat Gakpo en Malacia oerdomme overtredingen maken en Bijlow een bal niet heeft die hij normaal wel pakt. Dan wordt elke pot lastig om te winnen. De selectie is ook niet geweldig natuurlijk al zit er wel wat meer in dan dit.quote:Op donderdag 15 juni 2023 02:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Wel jammer dat we de vorige interlandperiode helemaal kreupel waren en een B-elftal op moesten stellen en ook nog eens tegen Frankrijk moesten, want die potjes hebben wel echt de toon gezet. Dat gezeur op Koeman is maar voor een klein deel terecht vind ik, maar dat is (gok ik) een onpopulaire mening.
De selectie is verder gewoon los zand met een aantal "sterren" die op de weg terug zijn en sowieso al jaren niks presteren. Lastig om daar wat van te maken, zeker in zo'n korte tijd.
Zoals hierboven uitgebreid beargumenteerd: Speel gewoon 5-3-2 tegen toplanden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Wel eens. Koeman kan er ook moeilijk wat aan doen dat Gakpo en Malacia oerdomme overtredingen maken en Bijlow een bal niet heeft die hij normaal wel pakt. Dan wordt elke pot lastig om te winnen. De selectie is ook niet geweldig natuurlijk al zit er wel wat meer in dan dit.
Geeft alsnog geen garanties en zolang dit soort fouten worden gemaakt door spelers ga je het elke pot lastig krijgen met wat voor systeem dan ook.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zoals hierboven uitgebreid beargumenteerd: Speel gewoon 5-3-2 tegen toplanden.
Garanties heb je nooit maar dit was toch ook aan de bal heel armoedig, wie wil je aan de bal krijgen? Gakpo Simons en de Jong, die kwamen niet aan de bal en dan krijg je Wieffer, Koopmeiners en Geertruida, ook Ake lieten ze regelmatig vrij, die kunnen daar toch een stukje minder mee dus het was tikkie terug en breed.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Geeft alsnog geen garanties en zolang dit soort fouten worden gemaakt door spelers ga je het elke pot lastig krijgen met wat voor systeem dan ook.
Het lag toch ook gewoon totaal open, zeker laatste half uur. Dan maar een zaadpot en 0-0 of 1-1.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Geeft alsnog geen garanties en zolang dit soort fouten worden gemaakt door spelers ga je het elke pot lastig krijgen met wat voor systeem dan ook.
De controle was redelijk tot die 1-1, erna waren ze het helemaal kwijt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het lag toch ook gewoon totaal open, zeker laatste half uur. Dan maar een zaadpot en 0-0 of 1-1.
Ik vond het de eerste helft eigenlijk best prima staan. De tweede helft was matig ja, maar het helpt ook niet als Gakpo en Simons totaal hun dag niet hebben en Koopmeiners er een beetje voor Jan Lul bijloopt. Frenkie was ook tamelijk onzichtbaar. Dat ligt allemaal niet zozeer aan het systeem. Koopmeiners moet je sowieso niet meer opstellen, wat een drama is dat elke keer.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Garanties heb je nooit maar dit was toch ook aan de bal heel armoedig, wie wil je aan de bal krijgen? Gakpo Simons en de Jong, die kwamen niet aan de bal en dan krijg je Wieffer, Koopmeiners en Geertruida, ook Ake lieten ze regelmatig vrij, die kunnen daar toch een stukje minder mee dus het was tikkie terug en breed.
Het helpt niet mee dat een coach dan een Wijnaldum gaat inbrengen die sowieso al niet meer kan in het Nederlands Elftal en gisteren ook echt (weer) dramatisch was. En een Bergwijn die al een jaar uit vorm is.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Defensief zou ik het gewoon zo houden met eventueel De Ligt naast Van Dijk, al lijken die twee niet zo goed samen. Aké doet het goed op links. Daar heb je ook niets beters. Dumfries is duidelijk de beste op rechts.
Wieffer speelde goed die zou ik erin houden met Frenkie. Daarnaast heb je wel een probleem want Koopmeiners voldoet niet. Voorin is het dramatisch natuurlijk die houden geen bal vast.
Gisteren was je gewoon een uur lang betere partij tot je weer aloude cliché hebt van een aanvaller die probeert mee te verdedigen (Gakpo) en daarmee een penalty veroorzaakt. Daarna word je overlopen.
Die Kroaten hadden hun huiswerk gewoon goed gedaan, die weten wel wie ze af moeten dekken en wie niet, de eerste helft was ook gewoon matig op die goal na, maar hé je staat 1-0 voor dus het was goed.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:14 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik vond het de eerste helft eigenlijk best prima staan. De tweede helft was matig ja, maar het helpt ook niet als Gakpo en Simons totaal hun dag niet hebben en Koopmeiners er een beetje voor Jan Lul bijloopt. Frenkie was ook tamelijk onzichtbaar. Dat ligt allemaal niet zozeer aan het systeem. Koopmeiners moet je sowieso niet meer opstellen, wat een drama is dat elke keer.
Oh dat ben ik oneens maar dat mag. Vind het wel wat opportuun om direct terug te grijpen op 5-3-2 na een nederlaag ontstaan met name door individuele fouten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
de eerste helft was ook gewoon matig op die goal na, maar hé je staat 1-0 voor dus het was goed.
Alle wissels konden niet. Wijnaldum, Weghorst, Lang, Bergwijn. Wat een droevigheidquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het helpt niet mee dat een coach dan een Wijnaldum gaat inbrengen die sowieso al niet meer kan in het Nederlands Elftal en gisteren ook echt (weer) dramatisch was. En een Bergwijn die al een jaar uit vorm is.
In dat scenario sta je met één overwinning op Griekenland toch meteen op een kwalificatieplaats?quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Maak me trouwens lichtelijk zorgen over de EK kwalificatie met het programma in de poule morgen en maandag:
Gibraltar - Frankijk > winst Frankrijk
Griekenland - Ierland > winst Griekenland
Frankrijk - Griekenland > winst Frankrijk
Ierland - Gibraltar > winst Ierland
Krijg je deze stand:
Frankrijk: 4 - 12
Griekenland: 3 - 6
Ierland: 3 - 3
Nederland: 2 - 3
Gibraltar: 4 - 0
7 september: Nederland - Griekenland
10 september: Ierland - Nederland
Lang maakt wel de 2-2.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alle wissels konden niet. Wijnaldum, Weghorst, Lang, Bergwijn. Wat een droevigheid
Weghorst was 1x leuk tegen de Argentijnen maar verder bakt hij er ook niks van in Oranje.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alle wissels konden niet. Wijnaldum, Weghorst, Lang, Bergwijn. Wat een droevigheid
Is ook gewoon een matige spits maar we hebben niet beter voor op de bankquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weghorst was 1x leuk tegen de Argentijnen maar verder bakt hij er ook niks van in Oranje.
Lang was de beste aanvallende optie die er was. Hij had al in moeten vallen in plaats van Weghorst voor Simonsquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou geef hem de Gouden Bal! Wat een klasse.
Deed hij wel goed, was geen makkelijke bal.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou geef hem de Gouden Bal! Wat een klasse.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Lang was de beste aanvallende optie die er was. Hij had al in moeten vallen in plaats van Weghorst voor Simons
Beste optie inderdaad. Geen makkelijke bal inderdaad.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Deed hij wel goed, was geen makkelijke bal.
Gakpo miste ook nog een grote kans rond de penaltystip, die had z'n dag ook niet maar dat komt mede door de coach die hem veel te ver naar achteren liet komen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lang had die andere bal natuurlijk wel gewoon moeten maken. Of Bergwijn had beter moeten afleggen.
Het is al met al gewoon vrij matig, vooral als je moet gaan wisselen.
Eens. Heeft ook wel vaker goede invalbeurten bij NL.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:31 schreef GGMM het volgende:
Lang viel gewoon goed in
Maar het is Lang, dus het is stoerder om hem te haten
Op een gegeven moment was het spel gewoon blind naar voren pompen, hoe moet je je dan onderscheiden Lang zijnde?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Beste optie inderdaad. Geen makkelijke bal inderdaad.
Maar verder bracht hij ook gewoon weinig. Het geeft de staat van het Nederlands elftal aan en de opties die we hebben. Als je ook maar iemand inbrengt is het gelijk een achteruitgang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |