Frankrijk had toen toch eigenlijk met de maat genomen ook matig spel laten zien, toch? Zidane was wel belangrijk in de finale. Maar Guivarch tsja, dat is het niet echt inderdaad. Trez en Djorkaeff ook vrij statische spitsenquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Was natuurlijk niet echt een aanvaller en op dat WK , dan denk meer aan spelers als Dugarry en Guivarc'h. Zidane vond ik op het WK98 ook niet geweldig trouwens, maar Frankrijk steunde heel erg op spelers als Thuram, Blanc en Lizerazu.
Nederland had die finale gewonnen van Frankrijk, daar ben ik altijd van overtuigd geweest.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Frankrijk had toen toch eigenlijk met de maat genomen ook matig spel laten zien, toch? Zidane was wel belangrijk in de finale. Maar Guivarch tsja, dat is het niet echt inderdaad. Trez en Djorkaeff ook vrij statische spitsen
Asensio vind ik eigenlijk wel écht goed en Fati mits in vorm.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Spanje heeft toch ook geen enkele wereldspeler voorin?
Zou het wat uitmaken met 85% balbezit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:12 schreef -XOR- het volgende:
Wie gaat er eigenlijk keepen bij Spanje? Sanchez?
Spanje heeft buiten het middenveld niet meer een topselectie als 10 jaar geleden, zou me niets verbazen als Italië hen uitschakelt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Vincente del Bosque zou zich omdraaien in zijn graf als Spanje niet boven deze matigheid uit zou torenen.
Fati kan er niks meer van, lees ik van Barca fans.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Asensio vind ik eigenlijk wel écht goed en Fati mits in vorm.
Fati is sinds z'n blessure(s) niet meer het toptalent dat ie was toch? Eeuwig zonde want in die eerste periode was ik echt enorm fanquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Asensio vind ik eigenlijk wel écht goed en Fati mits in vorm.
Zelfde probleem als Chiesa volgens mij ja.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Fati is sinds z'n blessure(s) niet meer het toptalent dat ie was toch? Eeuwig zonde want in die eerste periode was ik echt enorm fan
Maar die is nog wel goed. Kijk jij ook of?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfde probleem als Chiesa volgens mij ja.
Als je KDB meeneemt tellen Musiala en Bruno Fernandes ook lijkt me. En Georgië is op voetbalgebied ook Europa dus Kvaratskeliaquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar eerlijk, welke Europese topaanvaller die niet Haaland heet komt niet uit Frankrijk? Kane maar die is statisch, dan heb je Leao en KDB die ik dan voor het gemak meeneem en dan houdt het wel op toch?
Oh die kan er wel weer wat van inmiddels? Italiaanse competitie volg ik minder. Ik had begrepen dat die ook een tijdje minder was.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:14 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Maar die is nog wel goed. Kijk jij ook of?
Musialaquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar eerlijk, welke Europese topaanvaller die niet Haaland heet komt niet uit Frankrijk? Kane maar die is statisch, dan heb je Leao en KDB die ik dan voor het gemak meeneem en dan houdt het wel op toch?
Oja Musiala, die heb ik het alleen nog nooit in internationale wedstrijden zien doen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je KDB meeneemt tellen Musiala en Bruno Fernandes ook lijkt me.
Die speelde echt wel goed in de groepsfase van het WK, alleen weinig rendement helaas. Moest ook veel in z'n eentje doenquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oja Musiala, die heb ik het alleen nog nooit in internationale wedstrijden zien doen.
Een gemiddelde lichting waarbij je eigenlijk geen enkel systeem probleemloos kunt spelen. Lange bal? Problematisch met spelers die geen bal vast kunnen houden. Aanvallend positiespel? Veel te matige buitenspelers voor. Misschien is het elftal nog het meest geschikt voor countervoetbal maar Koeman is daar te eigenwijs voor.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.
Dat is de beste speler. Samen met Di Maria.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh die kan er wel weer wat van inmiddels? Italiaanse competitie volg ik minder. Ik had begrepen dat die ook een tijdje minder was.
Pedri Gavi Rodri-genot, dat alleen moet al genoeg zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Spanje heeft buiten het middenveld niet meer een topselectie als 10 jaar geleden, zou me niets verbazen als Italië hen uitschakelt.
Vond ik ook altijd hoor, fijn om te horen dat dat toch wel weer terug is. Dan is Chiesa waarschijnlijk ook meteen de beste aanvaller op de nations league denk ikquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:18 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat is de beste speler. Samen met Di Maria.
Ik vind Bijlow niet minder dan Stekelenburg en Nigel de Jong was ook totaal niet bijzonder, daar kan je de huidige middenvelders naast Frenkie best voor inwisselen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een gemiddelde lichting waarbij je eigenlijk geen enkel systeem probleemloos kunt spelen. Lange bal? Problematisch met spelers die geen bal vast kunnen houden. Aanvallend positiespel? Veel te matige buitenspelers voor. Misschien is het elftal nog het meest geschikt voor countervoetbal maar Koeman is daar te eigenwijs voor.
Ook gewoon teveel rommelaars. Bergwijn en Depay hebben de afgelopen 7 interlands elke bal ingeleverd, alleen maar gerommel en gekloot. Daar lijdt je veldspel enorm onder.
Het centrum en de rechtsback zouden redelijk moeten staan, linksback is een probleem, allebei de middenvelders naast Frenkie zijn een probleem. Aanvallers zijn een probleem. En ik vind zelfs de keeper matig. Wat houd je dan over: Een goed centrum, een goede 6 en verder niet zoveel.
Ik snap echt niet hoe je hier een gemiddelde lichting van kan maken.
Gio speelde toch gewoon een uitstekend toernooi?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van der Wiel was zeer sterk in die tijd een een van de beste rechtsbacks van het toernooi. Van der Gijp noemde hem samen met Sneijder de enige Nederlandse spelers die bij Spanje in de rondo mee zouden kunnen. Links, waar Gio eigenlijk al klaar was, was veel zwakker en moest worden bijgestaan door Kuyt.
Punt is gewoon dat het een geweldig elftal was met veel spelers op de piek van hun carrière.quote:Tijdens het WK waren de prestaties van Van Bronckhorst echter uitstekend, de Feyenoord-verdediger bekroonde een prima toernooi door in de halve finale tegen Uruguay (3-2 winst) de openingstreffer voor zijn rekening te nemen. Van ruim dertig meter besloot Van Bronckhorst uit te halen en de bal vloog buiten bereik van Uruguay-doelman Fernando Muslera in de kruising.
Nigel de Jong was beter dan alle HM/DM's die we nu hebben behalve Frenkie, om over van Bommel maar te zwijgen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind Bijlow niet minder dan Stekelenburg en Nigel de Jong was ook totaal niet bijzonder, daar kan je de huidige middenvelders naast Frenkie best voor inwisselen.
En met Gakpo en Simons loopt er echt wel weer leuk aanvallend talent rond. Je bent vooral veel te negatief over deze selectie, vooral omdat er de afgelopen jaren constant is gewisseld van bondscoach en speelstijl waardoor het een onsamenhangend geheel is (geworden).
Gio deed het verrassend goed met zijn doelpunt tegen Uruguay als hoogtepunt maar ook omdat hij geholpen werd. in mei 2010 leek die echt uitgeblust.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gio speelde toch gewoon een uitstekend toernooi?
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-op-ultieme-afscheid
[..]
Punt is gewoon dat het een geweldig elftal was met veel spelers op de piek van hun carrière.
Is het gek dat ik negatief ben na het laatste jaar? Aanvallend is er de laatste 10 interlands bizar weinig gecreëerd en Koeman is er tegen Frankrijk in geslaagd alle beginnersfouten te maken die je maar kunt maken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind Bijlow niet minder dan Stekelenburg en Nigel de Jong was ook totaal niet bijzonder, daar kan je de huidige middenvelders naast Frenkie best voor inwisselen.
En met Gakpo en Simons loopt er echt wel weer leuk aanvallend talent rond. Je bent vooral veel te negatief over deze selectie, vooral omdat er de afgelopen jaren constant is gewisseld van bondscoach en speelstijl waardoor het een onsamenhangend geheel is (geworden).
Met Louis had er wel wat in dit elftal gezeten. Koeman is gewoon een ontzettend matige trainer.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is het gek dat ik negatief ben na het laatste jaar? Aanvallend is er de laatste 10 interlands bizar weinig gecreëerd en Koeman is er tegen Frankrijk in geslaagd alle beginnersfouten te maken die je maar kunt maken.
Wel eens met Simons trouwens, mag hopen dat hij start vanavond. Maar ik zie echt niet in hoe dit elftal (ook een aantal lakse karakters meenemend in de beoordeling) iets kan gaan presteren.
Nigel niet bijzonder noemen vind ik echt gelul, was een geweldige breker die toen al bij City speelde. Als je dat gaat vergelijken met De Roon en dat soort troep, tja.
Louis had gewoon keihard resultaatvoetbal gespeeld vanavond. Tent achterin dichtgooien, laat die Kroaten maar een beetje voetballen en dan uit de spaarzame kansjes toeslaan. Zo moet je met dit elftal ook gewoon spelen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:28 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Met Louis had er wel wat in dit elftal gezeten. Koeman is gewoon een ontzettend matige trainer.
Niets mis mee, wil gewoon die prijs binnenhalen. Zou echt niet de illusie hebben dat dit elftal de komende jaren lekker gaat voetballen, elk goed resultaat is gewoon lekker.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kroatie gaat ook niet écht voetballen. Dan hadden we 90 minuten oogaids gekeken.
wat valt er uit te leggen. Je vergelijkt postbodes van toen met luxere vervoerders van nu.quote:
Bedankt El Ahmadi.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:57 schreef TLC het volgende:
Al met al is de kans groot dat Nederland of Kroatie zondag in de finale zal komen te staan
Soccernews.nlquote:Vermoedelijke opstelling Oranje: Bijlow; Dumfries, Timber, Van Dijk, Ake; Wieffer, De Jong, Koopmeiners; Malen, Gakpo en Simons.
Vermoedelijke opstelling Kroatië: Livakovic; Juranovic, Sutalo, Erlic, Sosa; Kovacic, Brozovic, Modric, Pasalic, Kramaric en Perisic.
Op 1 speler na gewoon goed.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Doel: Bijlow
Defensie:
Dumfries ,Geertruida,Botman,Aké
Middenveld:
Koopmeiners
Frenkie De Jong, Wieffer
Simons
Aanval:
Malen Gakpo
Wieffer en Koopmeiners kan je nog omdraaien en Simons als halve aanvaller/middenvelder.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
Haha wat gaan we er hard af vanavond met deze kutopstelling
Vooral aanvallend is het gewoon heel matig al jarenlang.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:35 schreef Saekerhett het volgende:
Wat ik jammer vind is dat het nu al heel lang erg matig is, op sommige uitschieters na. Maar je zag in 1994-1998 de overgang van Koeman, Gullit, Van Basten en Rijkaard naar Bergkamp, Overmars, Davids en Kluivert en in de periode 2004-2008 de overgang naar Sneijder, Van Persie, Van der Vaart en Robben (om per periode maar even vier bepalende spelers te noemen, maar er waren er natuurlijk meer).
Dat mis ik nu. Het kabbelt al een jaar of acht een beetje middelmaats verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |