Maar Kroatië is geen wonderploeg. Als je vanavond geveegd wordt, dan heb je een groot probleem.quote:
Wat ik wel interessant vind is hoe ze het doen zonder Depay en als je het dan over toekomst hebt zou ik Wijnaldum ook banken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belangrijkste is om het team goed neer te gaan zetten richting het EK volgend jaar.
Oneens wel. Dit is een matige lichting zonder al teveel potentie en zicht op prijzen. Een team dat hooguit een keer een kwartfinale haalt op een groot toernooi maar dat niemand verder heel erg in vervoering zal brengen. Nu heb je thuisvoordeel en de kans om eindelijk eens een prijs te pakken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belangrijkste is om het team goed neer te gaan zetten richting het EK volgend jaar.
Ik denk dat je tegen de tegenstander van zondag ruim de mindere bent, tegen dit Kroatië moet Nederland gewoon gelijkwaardig kunnen zijn. Wat heeft dit Kroatië nu precies? Een goed middenveld en Perisic. Daar ligt wel het grootste issue, Kroatië kan het middenveld overspelen, maar dan verwacht ik nog niet bijzonder veel dreiging.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oneens wel. Dit is een matige lichting zonder al teveel potentie en zicht op prijzen. Een team dat hooguit een keer een kwartfinale haalt op een groot toernooi maar dat niemand verder heel erg in vervoering zal brengen. Nu heb je thuisvoordeel en de kans om eindelijk eens een prijs te pakken.
Als je het nu niet doet, gaat het echt nooit meer gebeuren. Denk overigens ook dat we vanavond gewoon verliezen maar vind het dus wel heel belangrijk.
Wat een enerverende UI heb jij eigenlijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oneens wel. Dit is een matige lichting zonder al teveel potentie en zicht op prijzen. Een team dat hooguit een keer een kwartfinale haalt op een groot toernooi maar dat niemand verder heel erg in vervoering zal brengen. Nu heb je thuisvoordeel en de kans om eindelijk eens een prijs te pakken.
Als je het nu niet doet, gaat het echt nooit meer gebeuren. Denk overigens ook dat we vanavond gewoon verliezen maar vind het dus wel heel belangrijk.
Dat ben ik met je eens en het thuisvoordeel is ook echt wel een factor. Kroatië scoorde op het WK ook niet veel (minder dan wij in meer wedstrijden) en creëerde nauwelijks wat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat je tegen de tegenstander van zondag ruim de mindere bent, tegen dit Kroatië moet Nederland gewoon gelijkwaardig kunnen zijn. Wat heeft dit Kroatië nu precies? Een goed middenveld en Perisic. Daar ligt wel het grootste issue, Kroatië kan het middenveld overspelen, maar dan verwacht ik nog niet bijzonder veel dreiging.
On-topic. En bedank @AFCNielsquote:Op woensdag 14 juni 2023 11:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat een enerverende UI heb jij eigenlijk.
Nu zijn Spanje wel notoire chokers de laatste jaren die eigenlijk nooit het maximale uit hun materiaal halen en weet ik niet zo goed wat ik van Italië moet verwachten. Maar ik denk dat Nederland best tegen Spanje speelt van die twee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens en het thuisvoordeel is ook echt wel een factor. Kroatië scoorde op het WK ook niet veel (minder dan wij in meer wedstrijden) en creëerde nauwelijks wat.
Als Kroatië wint zal het met minimumverschil zijn. Als we de finale halen zal die wel weer verloren gaan tegen een topland.
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denemarken was in de jaren 80 van wereldklasse, maar zonder Laudrup, Larsen, Lerby, Arnesen, Olsen, Nielsen en Heintze werden ze in 92 Europees kampioen. Noem eens een aansprekende speler van Griekenland 2004.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Charisteas, heeft in de top en bij Feyenoord gespeeld.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Denemarken was in de jaren 80 van wereldklasse, maar zonder Laudrup, Larsen, Lerby, Arnesen, Olsen, Nielsen en Heintze werden ze in 92 Europees kampioen. Noem eens een aansprekende speler van Griekenland 2004.
Dat is wel lachwekkend dat zij toen EK werden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Charisteas, heeft in de top en bij Feyenoord gespeeld.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.
Vanaf 1986 hebben we alleen maar top-lichtingen gehad. De huidige selectie is van niveau na Cruijff en voor van Basten. 1978-1984. Zeg maar niveau Huub Stevens, Ben Wijnstekers, Michel Valke.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.
Zeg dat maar Denemarken in 92 was eigenlijk nog lachwekkender, die gasten waren al op vakantie.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:04 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat is wel lachwekkend dat zij toen EK werden.
Klopt. Verder kom ik niet. Hun coach was aansprekender.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Charisteas, heeft in de top en bij Feyenoord gespeeld.
Dat is een mythe.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeg dat maar Denemarken in 92 was eigenlijk nog lachwekkender, die gasten waren al op vakantie.
overdrijven is ook een vak zie ik alquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
Vanaf 1986 hebben we alleen maar top-lichtingen gehad. De huidige selectie is van niveau na Cruijff en voor van Basten. 1978-1984. Zeg maar niveau Huub Stevens, Ben Wijnstekers, Michel Valke.
Mwa, Smeichel vond ik best wel meevallen, een beetje teveel gehypt omdat hij bij ManU speelde, vd Sar was beter.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is een mythe.Verder hadden die nog aardige spelers en één van de beste doelmannen ooit.
Ben ik met je eens. Maar tegen oranje was ie geweldig op dat EK.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa, Smeichel vond ik best wel meevallen, een beetje teveel gehypt omdat hij bij ManU speelde, vd Sar was beter.
Leg eens uit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:08 schreef Malavita het volgende:
[..]
overdrijven is ook een vak zie ik al
Hadden inderdaad gewoon een sterk elftal maar de pech in de kwalificatiepoule te zitten bij de gouden Joegoslavische lichting.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is een mythe.Verder hadden die nog aardige spelers en één van de beste doelmannen ooit.
Die limbo was wel best kort toen, 4 jaar de max. Inderdaad de minst aansprekende spelers voorin sinds die tijd, dat is het grootste probleem. We hebben sinds de jaren 80 niet zo'n zwakke voorhoede gehad als Gakpo - Memphis - Lang/Danjuma/Whateverquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
Vanaf 1986 hebben we alleen maar top-lichtingen gehad. De huidige selectie is van niveau na Cruijff en voor van Basten. 1978-1984. Zeg maar niveau Huub Stevens, Ben Wijnstekers, Michel Valke.
Maar de beste spelers waren er op het EK uiteindelijk niet bij buiten Schmeichel en broertje Laudrupquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hadden inderdaad gewoon een sterk elftal maar de pech in de kwalificatiepoule te zitten bij de gouden Joegoslavische lichting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |