een voetballer die omdat ie voor Excelsior speelde al meteen werd afgeschreven maar het in de basis bij de kampioen van Nederland prima doet. heel logisch. Be curious and not judgementalquote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:57 schreef TheVoice4ever het volgende:
snap niet wat ze in die Wieffer zien
gezien het gedram om bijlow staat het er niet helemaal los van.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Op het moment dat het er om ging bleef hij compleet stijf van de zenuwen staan en was hij vergeten dat je mag duiken als keeper of ging hij nog eerder een hoek in dan Cillessen, dan kan je moeilijk zeggen dat hij een prima WK heeft gedraaid imo. Dat staat verder los van Bijlow.
Neuh, weet ook helemaal niet of Bijlow zo'n echte penaltykiller is. Maar wat Noppert liet zien was wel heel extreem.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:04 schreef Malavita het volgende:
[..]
gezien het gedram om bijlow staat het er niet helemaal los van.
wieffer erbij is een logische keuze. Basis (nog) niet alleen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:03 schreef Sabata het volgende:
[..]
een voetballer die omdat ie voor Excelsior speelde al meteen werd afgeschreven maar het in de basis bij de kampioen van Nederland prima doet. heel logisch. Be curious and not judgemental
Dat hou je toch altijd een beetje, bij twijfel eigen speler eerst maar helaas zijn qua keepers de verschillen niet zo groot, het is niet zo dat er eentje van wereldklase op de bank moet zitten zoals bijvoorbeeld bij Brasil.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:03 schreef Sabata het volgende:
[..]
een voetballer die omdat ie voor Excelsior speelde al meteen werd afgeschreven maar het in de basis bij de kampioen van Nederland prima doet. heel logisch. Be curious and not judgemental
Veel topkeepers die weinig pingels pakken. En ook 0 ervaring.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh, weet ook helemaal niet of Bijlow zo'n echte penaltykiller is. Maar wat Noppert liet zien was wel heel extreem.
Maar van die drie moet er toch wel een keeper beter geweest zijn in pingels dan Noppert, want dit sloeg echt helemaal nergens op. Hij lag al in een hoek toen de speler de bal op de stip aan het leggen was.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:09 schreef Malavita het volgende:
[..]
Veel topkeepers die weinig pingels pakken. En ook 0 ervaring.
Geen idee of bijlow wel een penaltykiller is, denk dat we er geen 1 hebben dus daar zou ik de keuze niet op maken.
Zeg niet dat bijlow niet eerste keus moet zijn hoor. Dat kan denk ik prima. Het blijft hetzelfde probleem die we al jaren en jaren hebben. We hebben geen echte topper en onbetwiste nr 1.
Wat vaker Feyenoord moeten kijken afgelopen seizoen Kokcu ging opeens veel beter speler met Wieffer naast hem ipv van met Timber. zo een type speler is Wieffer dat kan bij Oranje ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:57 schreef TheVoice4ever het volgende:
snap niet wat ze in die Wieffer zien
Dat kan best, maar dat gevoel was er dus niet dus dat zegt ook wel wat. En keepte verder wel een prima toernooi. Dus de basisplek af laten hangen puur op basis van die reeks zou nergens op slaanquote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar van die drie moet er toch wel een keeper beter geweest zijn in pingels dan Noppert, want dit sloeg echt helemaal nergens op. Hij lag al in een hoek toen de speler de bal op de stip aan het leggen was.
Dat Bijlow geen onbetwiste 1 is, is voornamelijk omdat hij zo vaak geblesseerd is. Wel zonde want zo heeft hij elke keer weer aanlooptijd nodig om erin te komen al viel dat de laatste keer (gelukkig) mee. Qua keeperskwaliteiten is Bijlow eigenlijk heel compleet. Bovendien ook nog behoorlijk jong voor een keeper.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:09 schreef Malavita het volgende:
[..]
Veel topkeepers die weinig pingels pakken. En ook 0 ervaring.
Geen idee of bijlow wel een penaltykiller is, denk dat we er geen 1 hebben dus daar zou ik de keuze niet op maken.
Zeg niet dat bijlow niet eerste keus moet zijn hoor. Dat kan denk ik prima. Het blijft hetzelfde probleem die we al jaren en jaren hebben. We hebben geen echte topper en onbetwiste nr 1.
Was vooral bijzonder dat de technische staf kennelijk vanaf minuut 1 in de verlenging gokte op de strafschoppen. Geen idee waar dat vertrouwen dan op gebaseerd was eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar van die drie moet er toch wel een keeper beter geweest zijn in pingels dan Noppert, want dit sloeg echt helemaal nergens op. Hij lag al in een hoek toen de speler de bal op de stip aan het leggen was.
Totaal belachelijk was dat. Nederland had geen goede nemers (eigenlijk geen enkel zekerheidje) en een keeper die nog nooit getest was terwijl bij Argentinië een gerenomeerde penaltykeeper op doel stond.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was vooral bijzonder dat de technische staf kennelijk vanaf minuut 1 in de verlenging gokte op de strafschoppen. Geen idee waar dat vertrouwen dan op gebaseerd was eigenlijk.
Je praat onzin joh klapjostiquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Totaal belachelijk was dat. Nederland had geen goede nemers (eigenlijk geen enkel zekerheidje) en een keeper die nog nooit getest was terwijl bij Argentinië een gerenomeerde penaltykeeper op doel stond.
Alle statistieken en training van de wereld gaan je dan echt geen favorietenrol geven.
Denk ook Italië. Als Nederland de finale haalt zullen we die wel weer lullig verliezen. En daarna allemaal roepen dat de Nations League toch niets voorstelt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:00 schreef TheVoice4ever het volgende:
wie denken jullie wie de andere finalist wordt?
spanje of italie
ikzelf zeg italie, ik weet niet waarom maar ik onderschat hun nooit (hetzelfde als met duitsland eigenlijk)
Ja heel vreemd, terwijl Nederland in de laatste minuten van reguliere speeltijd gewoon de bovenliggende partij was.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was vooral bijzonder dat de technische staf kennelijk vanaf minuut 1 in de verlenging gokte op de strafschoppen. Geen idee waar dat vertrouwen dan op gebaseerd was eigenlijk.
Het wedstrijdverloop was er ook niet naar. Als je nou zelf lang 2-0 had voorgestaan en je werd overlopen door de Argentijnen in het laatste kwartier snap ik wel dat je op pingels gaat gokken.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Totaal belachelijk was dat. Nederland had geen goede nemers (eigenlijk geen enkel zekerheidje) en een keeper die nog nooit getest was terwijl bij Argentinië een gerenomeerde penaltykeeper op doel stond.
Alle statistieken en training van de wereld gaan je dan echt geen favorietenrol geven.
French CornerGodquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek van vijf penalties en vervolgens lag de keeper van Heerenveen al in een hoek voordat Messi de bal op de stip legde.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:28 schreef Caland het volgende:
[..]
French CornerGod
Wat hebben die zich een partij belachelijk gemaakt zeg, met hun penaltydag
O jij maakte dat grapje ook al.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijlow is geen geweldige penaltykiller, maar in de weinige keren dat ie een serie heeft gekeept zat ie meestal wel in de goede hoek volgens mijquote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:10 schreef Sabata het volgende:
Flekken stopt er af en toe wel eens een per öngeluk (keer met zijn hak, keer tikt hij een bal tegen de paal), Bijlow weet ik eigenlijk niet, Noppert zou er dus NUL gepakt hebben op die "test", dan had je net zo goed een risico kunnen nemen met een keeperswissel
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wedstrijdverloop was er ook niet naar. Als je nou zelf lang 2-0 had voorgestaan en je werd overlopen door de Argentijnen in het laatste kwartier snap ik wel dat je op pingels gaat gokken.
In dit geval echter waren die Argentijnen helemaal in paniek na die late goals van Weghorst, terwijl ze een ronde daarvoor tegen de Australiers ook al een lastige slotfase hadden na een tegengoal.
Druk dan door op dat momentum.
Hadden de Argentijnen niet nog een baal tegen de paal in de verlenging?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.
Desalniettemin sloeg de arrogantie voor de strafschoppen inderdaad helemaal nergens op. Waarbij ik tegelijk ook weer zeg: Onder Koeman waren we er gewoon kansloos 3-0 afgegaan dus 2-2 was eigenlijk best knap.
Ja allerlaatste seconde ja, toen Noah Lang nog 2 keer knullig een bal verspeelde.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hadden de Argentijnen niet nog een baal tegen de paal in de verlenging?
Afijn, niets meer aan te doen.
Keek er 1 naast tegen Argentinië.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Noppert is nog een slechtere pingelkeeper dan Cillessen.
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.
Hij zat er bij 1 in de goede hoek, bij de gemiste penalty van Enzo Fernandez. 1 op 5 'pakken' is niet heel bijzonder maar Edwin van der Sar pakte bijvoorbeeld in 96, 98 en 2000 geen enkele keer een penalty.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.
Het meest trieste was dat er heel geheimzinnig werd gedaan over die ingelaste penaltysessie op Zeist vóór het WK. Alsof ze nu wel echt super goed voorbereid waren... maar er was bij de penaltyserie tegen Argentinië uiteindelijk echt he-le-maal niks van te zienquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.
Cillessen had 'm tussen de palen gezogen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Keek er 1 naast tegen Argentinië.
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weerquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij zat er bij 1 in de goede hoek, bij de gemiste penalty van Enzo Fernandez. 1 op 5 'pakken' is niet heel bijzonder maar Edwin van der Sar pakte bijvoorbeeld in 96, 98 en 2000 geen enkele keer een penalty.Het kan dus altijd nog veel slechter.
Meestal zijn er wel één of twee koekebakkers die recht- of half door het midden schieten en dan kan zelfs Noppert 'm pakken. Dat geluk hadden we dit keer echter niet. Niet dat het had uitgemaakt in dit geval want we misten zelf al veels te veel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weer
Eens. Iedereen nam hem ook totaal verschillend.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het meest trieste was dat er heel geheimzinnig werd gedaan over die ingelaste penaltysessie op Zeist vóór het WK. Alsof ze nu wel echt super goed voorbereid waren... maar er was bij de penaltyserie tegen Argentinië uiteindelijk echt he-le-maal niks van te zien. Zowel bij de nemers als bij de keeper niet.
Je zou in ieder geval verwachten dat als ze echt zo wetenschappelijk erop getraind hadden, iedereen dezelfde aanloop zou nemen. Maar dat was niet zo. En Luuk de Jong en Weghorst namen slappe rollertjes door het midden. Tja, ze zaten maar goed ingeschoten was het allemaal niet.quote:"Basisregel één, de aanloop moet zeker vijf meter zijn. Hoe korter de aanloop, hoe meer kracht de nemer moet zetten. En dat gaat ten koste van de zuiverheid van de trap", ergerde Vergouw zich al aan de eerste penalty.
Virgil van Dijk miste. En daarna ook Steven Berghuis. Allebei een te korte aanloop en slecht ingeschoten.
Dat was het punt helemaal niet, ik vind dat we momenteel alleen maar kutkeepers hebben. (ook Bijlow trouwens) Zeg alleen dat er in ieder geval nog 1 mis ging en dat is normaal gesproken genoeg om in ieder geval door te gaan naar de knock-outfase van de strafschoppenserie. Tenzij je zulke waardeloze nemers hebt als Nederland. Tegen Costa Rica in 2014 schoten we bijvoorbeeld alles raak, dat is een stuk lekkerder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weer
Gewoon Pierre van Hooijdonk of Roy Makaay als assistent meenemen en elke trainingsdag een sessie houden voor en tijdens het toernooi. Die twee waren er echt meesters in. Beide ooit maar één keer gemist.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens. Iedereen nam hem ook totaal verschillend.
https://nos.nl/artikel/24(...)met-penalty-s-omgaat
[..]
Je zou in ieder geval verwachten dat als ze echt zo wetenschappelijk erop getraind hadden, iedereen dezelfde aanloop zou nemen. Maar dat was niet zo. En Luuk de Jong en Weghorst namen slappe rollertjes door het midden. Tja, ze zaten maar goed ingeschoten was het allemaal niet.
PIETJEPUKKED @De_Kraamquote:Op woensdag 14 juni 2023 11:13 schreef Caland het volgende:
Het is een stuk lekkerder als je in een penaltyserie alles raak schiet.
-PietjePuk2000
Ja leuk Hans.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:13 schreef Caland het volgende:
Het is een stuk lekkerder als je in een penaltyserie alles raak schiet.
-PietjePuk2000
Zie het ja, volgens mij kloppen de statistieken van Transfermarkt overigens niet helemaal. (Pierre miste ook in 2001 tegen Sparta, weet ik toevallig)quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gewoon Pierre van Hooijdonk of Roy Makaay als assistent meenemen en elke trainingsdag een sessie houden voor en tijdens het toernooi. Die twee waren er echt meesters in. Beide ooit maar één keer gemist.
Nederland heeft helemaal geen waardeloze nemers. Dit kwam puur door die hele hype door van Gaal gecreëerd en bijkomende druk. Als er gewoon normaal was gedaan hadden spelers gewoon normaal hun penalty genomen zoals ze ook bij hun club doen. Waren er misschien ook 1-2 mis gegaan want dat kan altijd maar dan was het geen debacle zoals nu geweest.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat was het punt helemaal niet, ik vind dat we momenteel alleen maar kutkeepers hebben. (ook Bijlow trouwens) Zeg alleen dat er in ieder geval nog 1 mis ging en dat is normaal gesproken genoeg om in ieder geval door te gaan naar de knock-outfase van de strafschoppenserie. Tenzij je zulke waardeloze nemers hebt als Nederland. Tegen Costa Rica in 2014 schoten we bijvoorbeeld alles raak, dat is een stuk lekkerder.
Gelukkig is Depay er vanavond niet bij om die bal weer ouderwets de tweede ring in te schieten.
Maar Kroatië is geen wonderploeg. Als je vanavond geveegd wordt, dan heb je een groot probleem.quote:
Wat ik wel interessant vind is hoe ze het doen zonder Depay en als je het dan over toekomst hebt zou ik Wijnaldum ook banken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belangrijkste is om het team goed neer te gaan zetten richting het EK volgend jaar.
Oneens wel. Dit is een matige lichting zonder al teveel potentie en zicht op prijzen. Een team dat hooguit een keer een kwartfinale haalt op een groot toernooi maar dat niemand verder heel erg in vervoering zal brengen. Nu heb je thuisvoordeel en de kans om eindelijk eens een prijs te pakken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belangrijkste is om het team goed neer te gaan zetten richting het EK volgend jaar.
Ik denk dat je tegen de tegenstander van zondag ruim de mindere bent, tegen dit Kroatië moet Nederland gewoon gelijkwaardig kunnen zijn. Wat heeft dit Kroatië nu precies? Een goed middenveld en Perisic. Daar ligt wel het grootste issue, Kroatië kan het middenveld overspelen, maar dan verwacht ik nog niet bijzonder veel dreiging.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oneens wel. Dit is een matige lichting zonder al teveel potentie en zicht op prijzen. Een team dat hooguit een keer een kwartfinale haalt op een groot toernooi maar dat niemand verder heel erg in vervoering zal brengen. Nu heb je thuisvoordeel en de kans om eindelijk eens een prijs te pakken.
Als je het nu niet doet, gaat het echt nooit meer gebeuren. Denk overigens ook dat we vanavond gewoon verliezen maar vind het dus wel heel belangrijk.
Wat een enerverende UI heb jij eigenlijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oneens wel. Dit is een matige lichting zonder al teveel potentie en zicht op prijzen. Een team dat hooguit een keer een kwartfinale haalt op een groot toernooi maar dat niemand verder heel erg in vervoering zal brengen. Nu heb je thuisvoordeel en de kans om eindelijk eens een prijs te pakken.
Als je het nu niet doet, gaat het echt nooit meer gebeuren. Denk overigens ook dat we vanavond gewoon verliezen maar vind het dus wel heel belangrijk.
Dat ben ik met je eens en het thuisvoordeel is ook echt wel een factor. Kroatië scoorde op het WK ook niet veel (minder dan wij in meer wedstrijden) en creëerde nauwelijks wat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat je tegen de tegenstander van zondag ruim de mindere bent, tegen dit Kroatië moet Nederland gewoon gelijkwaardig kunnen zijn. Wat heeft dit Kroatië nu precies? Een goed middenveld en Perisic. Daar ligt wel het grootste issue, Kroatië kan het middenveld overspelen, maar dan verwacht ik nog niet bijzonder veel dreiging.
On-topic. En bedank @AFCNielsquote:Op woensdag 14 juni 2023 11:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat een enerverende UI heb jij eigenlijk.
Nu zijn Spanje wel notoire chokers de laatste jaren die eigenlijk nooit het maximale uit hun materiaal halen en weet ik niet zo goed wat ik van Italië moet verwachten. Maar ik denk dat Nederland best tegen Spanje speelt van die twee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens en het thuisvoordeel is ook echt wel een factor. Kroatië scoorde op het WK ook niet veel (minder dan wij in meer wedstrijden) en creëerde nauwelijks wat.
Als Kroatië wint zal het met minimumverschil zijn. Als we de finale halen zal die wel weer verloren gaan tegen een topland.
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denemarken was in de jaren 80 van wereldklasse, maar zonder Laudrup, Larsen, Lerby, Arnesen, Olsen, Nielsen en Heintze werden ze in 92 Europees kampioen. Noem eens een aansprekende speler van Griekenland 2004.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Charisteas, heeft in de top en bij Feyenoord gespeeld.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Denemarken was in de jaren 80 van wereldklasse, maar zonder Laudrup, Larsen, Lerby, Arnesen, Olsen, Nielsen en Heintze werden ze in 92 Europees kampioen. Noem eens een aansprekende speler van Griekenland 2004.
Dat is wel lachwekkend dat zij toen EK werden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Charisteas, heeft in de top en bij Feyenoord gespeeld.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.
Vanaf 1986 hebben we alleen maar top-lichtingen gehad. De huidige selectie is van niveau na Cruijff en voor van Basten. 1978-1984. Zeg maar niveau Huub Stevens, Ben Wijnstekers, Michel Valke.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij vergelijk jij het nog steeds met een lichting als 1998-2000. We hebben gewoon een gemiddelde lichting die je mag verwachten van een land zo groot als wij. Betekent inderdaad dat je op WKs een wonder moet verrichten om te winnen, maar een EK of Nations League is een realistisch doel. Frankrijk is het enige topland wat echt met afstand een beter elftal heeft. Samen met Engeland misschien maar die weten het toch altijd weer te verpesten voor zichzelf.
Zeg dat maar Denemarken in 92 was eigenlijk nog lachwekkender, die gasten waren al op vakantie.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:04 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat is wel lachwekkend dat zij toen EK werden.
Klopt. Verder kom ik niet. Hun coach was aansprekender.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Charisteas, heeft in de top en bij Feyenoord gespeeld.
Dat is een mythe.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeg dat maar Denemarken in 92 was eigenlijk nog lachwekkender, die gasten waren al op vakantie.
overdrijven is ook een vak zie ik alquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
Vanaf 1986 hebben we alleen maar top-lichtingen gehad. De huidige selectie is van niveau na Cruijff en voor van Basten. 1978-1984. Zeg maar niveau Huub Stevens, Ben Wijnstekers, Michel Valke.
Mwa, Smeichel vond ik best wel meevallen, een beetje teveel gehypt omdat hij bij ManU speelde, vd Sar was beter.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is een mythe.Verder hadden die nog aardige spelers en één van de beste doelmannen ooit.
Ben ik met je eens. Maar tegen oranje was ie geweldig op dat EK.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa, Smeichel vond ik best wel meevallen, een beetje teveel gehypt omdat hij bij ManU speelde, vd Sar was beter.
Leg eens uit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:08 schreef Malavita het volgende:
[..]
overdrijven is ook een vak zie ik al
Hadden inderdaad gewoon een sterk elftal maar de pech in de kwalificatiepoule te zitten bij de gouden Joegoslavische lichting.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is een mythe.Verder hadden die nog aardige spelers en één van de beste doelmannen ooit.
Die limbo was wel best kort toen, 4 jaar de max. Inderdaad de minst aansprekende spelers voorin sinds die tijd, dat is het grootste probleem. We hebben sinds de jaren 80 niet zo'n zwakke voorhoede gehad als Gakpo - Memphis - Lang/Danjuma/Whateverquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
Vanaf 1986 hebben we alleen maar top-lichtingen gehad. De huidige selectie is van niveau na Cruijff en voor van Basten. 1978-1984. Zeg maar niveau Huub Stevens, Ben Wijnstekers, Michel Valke.
Maar de beste spelers waren er op het EK uiteindelijk niet bij buiten Schmeichel en broertje Laudrupquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hadden inderdaad gewoon een sterk elftal maar de pech in de kwalificatiepoule te zitten bij de gouden Joegoslavische lichting.
Weghorst, Janssen, de Jong.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die limbo was wel best kort toen, 4 jaar de max. Inderdaad de minst aansprekende spelers voorin sinds die tijd, dat is het grootste probleem. We hebben sinds de jaren 80 niet zo'n zwakke voorhoede gehad als Gakpo - Memphis - Lang/Danjuma/Whatever
Laudrup deed toen al niet meer mee. Volgens mij ruzie met de trainer. Net zoals Heintze.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar de beste spelers waren er op het EK uiteindelijk niet bij buiten Schmeichel en broertje Laudrup
We hebben sinds 1986 2 toplichtingen gehad waarbij de eerste en de tweede in elkaar overgingen tussen '92 en '98. Dat team van 2010 was leuk vanwege de goede aanvallers, dat spreekt meer tot de verbeelding dan goede verdedigers, maar ik vind de huidige selectie niet veel minder dan toen. Zeker als je ook potentie meeneemt, want de aanwas na Sneijder was enkele jaren echt dramatisch waardoor we rond 2015 in de problemen kwamen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
We hadden geen goede aanvallers. Maar vier aanvallende spelers van wereldklasse. Net zoals in 88. Toen ook matige verdedigers als van Aerle en van Tiggelen. Uit armoe destijds Erwin Koeman als valse verdediger.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We hebben sinds 1986 2 toplichtingen gehad waarbij de eerste en de tweede in elkaar overgingen tussen '92 en '98. Dat team van 2010 was leuk vanwege de goede aanvallers, dat spreekt meer tot de verbeelding dan goede verdedigers, maar ik vind de huidige selectie niet veel minder dan toen. Zeker als je ook potentie meeneemt, want de aanwas na Sneijder was enkele jaren echt dramatisch waardoor we rond 2015 in de problemen kwamen.
Rafael van der Vaart is nooit van wereldklasse geweest, maar ze waren heel erg goed inderdaad.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
We hadden geen goede aanvallers. Maar vier aanvallende spelers van wereldklasse. Net zoals in 88. Toen ook matige verdedigers als van Aerle en van Tiggelen. Uit armoe destijds Erwin Koeman als valse verdediger.
Ja. Reiziger en Bogarde waren omgebouwde aanvallers.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Rafael van der Vaart is nooit van wereldklasse geweest, maar ze waren heel erg goed inderdaad.
Maar dan maken puur aanvallende spelers dus een toplichting.
Klopt, het was niet hetzelfde team als het Danish Dynamite team, maar niettemin waren die echt niet zo slecht als wel eens wordt geschetst. Allemaal wel prima voetballers en een hecht team, een beetje zoals ze nu ook hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar de beste spelers waren er op het EK uiteindelijk niet bij buiten Schmeichel en broertje Laudrup
Brian wel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laudrup deed toen al niet meer mee. Volgens mij ruzie met de trainer. Net zoals Heintze.
Ok zou kunnen.quote:
Italië is in het verleden wel ver gekomen met vooral topverdedigers en een paar middelmatige aanvallers. Maar het is wel een uitzondering inderdaad.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is wel een feit dat individuele klasse in de aanval heel belangrijk is voor een nationaal team. Vaak zie je ook dat teams met vrij statische topspitsen het in interlandvoetbal niet zo goed doen ondanks die grote naam. Polen is wel een recent duidelijk voorbeeld.
Zo'n goede speler heb je veel liever op de flanken of op 10, of het moet in ieder geval een spits zijn die ook wat meer creativiteit heeft.
Als je 3 spelers hebt van het niveau Robben/Van Persie/Sneijder en ze zijn fit en scherp, dan ben je nooit uit te vlakken. Ook als je verdedigend misschien spelers van HSV hebt ipv Liverpool.
Dat stelt ook niets voor. Kap met deze act.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk ook Italië. Als Nederland de finale haalt zullen we die wel weer lullig verliezen. En daarna allemaal roepen dat de Nations League toch niets voorstelt.
Ben jij toevallig voor Feyenoord?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Blunder van French Corner en demente Louis weer hersteld.
Die hebben een beetje hetzelfde probleem als Nederland, maar Chiesa/Immobile vind ik wel net beter dan Depay/Gakpo. Geen idee of die allebei fit zijn. Defensie is ook niet top tegenwoordig en Locatelli heeft volgens mij nooit echt meer iets laten zien sinds dat EKquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:56 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat stelt ook niets voor. Kap met deze act.
Frankrijk natuurlijk ook in 98.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Italië is in het verleden wel ver gekomen met vooral topverdedigers en een paar middelmatige aanvallers. Maar het is wel een uitzondering inderdaad.
Die hadden wel ene Z. Zidane.quote:
Ik denk dat Gakpo zoals hij momenteel bij Liverpool functioneert an sich beter is dan Chiesa of Immobile.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hebben een beetje hetzelfde probleem als Nederland, maar Chiesa/Immobile vind ik wel net beter dan Depay/Gakpo. Geen idee of die allebei fit zijn. Defensie is ook niet top tegenwoordig en Locatelli heeft volgens mij nooit echt meer iets laten zien sinds dat EK
Zeker Chiesa is ook een tijdje.. 'minder' geweest en Immobile. Tsja. Ook wel oud.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat Gakpo zoals hij momenteel bij Liverpool functioneert an sich beter is dan Chiesa of Immobile.
Was natuurlijk niet echt een aanvaller en op dat WK , dan denk meer aan spelers als Dugarry en Guivarc'h. Zidane vond ik op het WK98 ook niet geweldig trouwens, maar Frankrijk steunde heel erg op spelers als Thuram, Blanc en Lizerazu.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hadden wel ene Z. Zidane.
Hier doe je dat elftal weer eens veel te veel tekort. Dat elftal was veel beter dan nu met aanvallers die in de Premier League en Bundesliga ontzettend veel scoorden. Zelfs de verdedigende as (Heitinga en Mathijsen) zat toen op een best aardig niveau, gewoon subtop Bundesliga en Premier League. Weliswaar waren die 2 maar een korte periode vrij aardig, maar dat was wel in 2010.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We hebben sinds 1986 2 toplichtingen gehad waarbij de eerste en de tweede in elkaar overgingen tussen '92 en '98. Dat team van 2010 was leuk vanwege de goede aanvallers, dat spreekt meer tot de verbeelding dan goede verdedigers, maar ik vind de huidige selectie niet veel minder dan toen. Zeker als je ook potentie meeneemt, want de aanwas na Sneijder was enkele jaren echt dramatisch waardoor we rond 2015 in de problemen kwamen.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker Chiesa is ook een tijdje.. 'minder' geweest en Immobile. Tsja. Ook wel oud.
Eigenlijk zou het een schande zijn als Spanje dit toernooitje niet wint he? Dus die gaan sowieso niet winnen.
Vincente del Bosque zou zich omdraaien in zijn graf als Spanje niet boven deze matigheid uit zou torenen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker Chiesa is ook een tijdje.. 'minder' geweest en Immobile. Tsja. Ook wel oud.
Eigenlijk zou het een schande zijn als Spanje dit toernooitje niet wint he? Dus die gaan sowieso niet winnen.
Immobile is sowieso een matige spits. Chiesa/Gapko kunnen allebei wel ballen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat Gakpo zoals hij momenteel bij Liverpool functioneert an sich beter is dan Chiesa of Immobile.
Spanje heeft toch ook geen enkele wereldspeler voorin?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van der Wiel was zeer sterk in die tijd een een van de beste rechtsbacks van het toernooi. Van der Gijp noemde hem samen met Sneijder de enige Nederlandse spelers die bij Spanje in de rondo mee zouden kunnen. Links, waar Gio eigenlijk al klaar was, was veel zwakker en moest worden bijgestaan door Kuyt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier doe je dat elftal weer eens veel te veel tekort. Dat elftal was veel beter dan nu met aanvallers die in de Premier League en Bundesliga ontzettend veel scoorden. Zelfs de verdedigende as (Heitinga en Mathijsen) zat toen op een best aardig niveau, gewoon subtop Bundesliga en Premier League. Weliswaar waren die 2 maar een korte periode vrij aardig, maar dat was wel in 2010.
Zwakste plek was in feite de rechtsback, Van der Wiel. Verder gewoon een uitstekend elftal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |