Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wedstrijdverloop was er ook niet naar. Als je nou zelf lang 2-0 had voorgestaan en je werd overlopen door de Argentijnen in het laatste kwartier snap ik wel dat je op pingels gaat gokken.
In dit geval echter waren die Argentijnen helemaal in paniek na die late goals van Weghorst, terwijl ze een ronde daarvoor tegen de Australiers ook al een lastige slotfase hadden na een tegengoal.
Druk dan door op dat momentum.
Hadden de Argentijnen niet nog een baal tegen de paal in de verlenging?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.
Desalniettemin sloeg de arrogantie voor de strafschoppen inderdaad helemaal nergens op. Waarbij ik tegelijk ook weer zeg: Onder Koeman waren we er gewoon kansloos 3-0 afgegaan dus 2-2 was eigenlijk best knap.
Ja allerlaatste seconde ja, toen Noah Lang nog 2 keer knullig een bal verspeelde.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hadden de Argentijnen niet nog een baal tegen de paal in de verlenging?
Afijn, niets meer aan te doen.
Keek er 1 naast tegen Argentinië.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Noppert is nog een slechtere pingelkeeper dan Cillessen.
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.
Hij zat er bij 1 in de goede hoek, bij de gemiste penalty van Enzo Fernandez. 1 op 5 'pakken' is niet heel bijzonder maar Edwin van der Sar pakte bijvoorbeeld in 96, 98 en 2000 geen enkele keer een penalty.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.
Het meest trieste was dat er heel geheimzinnig werd gedaan over die ingelaste penaltysessie op Zeist vóór het WK. Alsof ze nu wel echt super goed voorbereid waren... maar er was bij de penaltyserie tegen Argentinië uiteindelijk echt he-le-maal niks van te zienquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.
Cillessen had 'm tussen de palen gezogen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Keek er 1 naast tegen Argentinië.
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weerquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij zat er bij 1 in de goede hoek, bij de gemiste penalty van Enzo Fernandez. 1 op 5 'pakken' is niet heel bijzonder maar Edwin van der Sar pakte bijvoorbeeld in 96, 98 en 2000 geen enkele keer een penalty.Het kan dus altijd nog veel slechter.
Meestal zijn er wel één of twee koekebakkers die recht- of half door het midden schieten en dan kan zelfs Noppert 'm pakken. Dat geluk hadden we dit keer echter niet. Niet dat het had uitgemaakt in dit geval want we misten zelf al veels te veel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weer
Eens. Iedereen nam hem ook totaal verschillend.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het meest trieste was dat er heel geheimzinnig werd gedaan over die ingelaste penaltysessie op Zeist vóór het WK. Alsof ze nu wel echt super goed voorbereid waren... maar er was bij de penaltyserie tegen Argentinië uiteindelijk echt he-le-maal niks van te zien. Zowel bij de nemers als bij de keeper niet.
Je zou in ieder geval verwachten dat als ze echt zo wetenschappelijk erop getraind hadden, iedereen dezelfde aanloop zou nemen. Maar dat was niet zo. En Luuk de Jong en Weghorst namen slappe rollertjes door het midden. Tja, ze zaten maar goed ingeschoten was het allemaal niet.quote:"Basisregel één, de aanloop moet zeker vijf meter zijn. Hoe korter de aanloop, hoe meer kracht de nemer moet zetten. En dat gaat ten koste van de zuiverheid van de trap", ergerde Vergouw zich al aan de eerste penalty.
Virgil van Dijk miste. En daarna ook Steven Berghuis. Allebei een te korte aanloop en slecht ingeschoten.
Dat was het punt helemaal niet, ik vind dat we momenteel alleen maar kutkeepers hebben. (ook Bijlow trouwens) Zeg alleen dat er in ieder geval nog 1 mis ging en dat is normaal gesproken genoeg om in ieder geval door te gaan naar de knock-outfase van de strafschoppenserie. Tenzij je zulke waardeloze nemers hebt als Nederland. Tegen Costa Rica in 2014 schoten we bijvoorbeeld alles raak, dat is een stuk lekkerder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weer
Gewoon Pierre van Hooijdonk of Roy Makaay als assistent meenemen en elke trainingsdag een sessie houden voor en tijdens het toernooi. Die twee waren er echt meesters in. Beide ooit maar één keer gemist.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens. Iedereen nam hem ook totaal verschillend.
https://nos.nl/artikel/24(...)met-penalty-s-omgaat
[..]
Je zou in ieder geval verwachten dat als ze echt zo wetenschappelijk erop getraind hadden, iedereen dezelfde aanloop zou nemen. Maar dat was niet zo. En Luuk de Jong en Weghorst namen slappe rollertjes door het midden. Tja, ze zaten maar goed ingeschoten was het allemaal niet.
PIETJEPUKKED @De_Kraamquote:Op woensdag 14 juni 2023 11:13 schreef Caland het volgende:
Het is een stuk lekkerder als je in een penaltyserie alles raak schiet.
-PietjePuk2000
Ja leuk Hans.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:13 schreef Caland het volgende:
Het is een stuk lekkerder als je in een penaltyserie alles raak schiet.
-PietjePuk2000
Zie het ja, volgens mij kloppen de statistieken van Transfermarkt overigens niet helemaal. (Pierre miste ook in 2001 tegen Sparta, weet ik toevallig)quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gewoon Pierre van Hooijdonk of Roy Makaay als assistent meenemen en elke trainingsdag een sessie houden voor en tijdens het toernooi. Die twee waren er echt meesters in. Beide ooit maar één keer gemist.
Nederland heeft helemaal geen waardeloze nemers. Dit kwam puur door die hele hype door van Gaal gecreëerd en bijkomende druk. Als er gewoon normaal was gedaan hadden spelers gewoon normaal hun penalty genomen zoals ze ook bij hun club doen. Waren er misschien ook 1-2 mis gegaan want dat kan altijd maar dan was het geen debacle zoals nu geweest.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat was het punt helemaal niet, ik vind dat we momenteel alleen maar kutkeepers hebben. (ook Bijlow trouwens) Zeg alleen dat er in ieder geval nog 1 mis ging en dat is normaal gesproken genoeg om in ieder geval door te gaan naar de knock-outfase van de strafschoppenserie. Tenzij je zulke waardeloze nemers hebt als Nederland. Tegen Costa Rica in 2014 schoten we bijvoorbeeld alles raak, dat is een stuk lekkerder.
Gelukkig is Depay er vanavond niet bij om die bal weer ouderwets de tweede ring in te schieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |