abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209501761
[quote]0s.gif
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 18:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het wedstrijdverloop was er ook niet naar. Als je nou zelf lang 2-0 had voorgestaan en je werd overlopen door de Argentijnen in het laatste kwartier snap ik wel dat je op pingels gaat gokken.

In dit geval echter waren die Argentijnen helemaal in paniek na die late goals van Weghorst, terwijl ze een ronde daarvoor tegen de Australiers ook al een lastige slotfase hadden na een tegengoal.

Druk dan door op dat momentum.
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.

Desalniettemin sloeg de arrogantie voor de strafschoppen inderdaad helemaal nergens op. Waarbij ik tegelijk ook weer zeg: Onder Koeman waren we er gewoon kansloos 3-0 afgegaan dus 2-2 was eigenlijk best knap.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2023 19:51:03 ]
pi_209504288
Hoop kroaten bij blaak @KingRoland
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:17:24 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209505753
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Die goal viel letterlijk in de laatste seconde voor de verlenging hè. (90+11 dacht ik) Vervolgens is het op zich wel logisch dat beide teams even wat gas terugnamen, Argentinië deed ook niet veel meer in de verlenging. Nederland had 30 minuten zitten beuken en de spelers waren niet fit genoeg om dat vol te houden.

Desalniettemin sloeg de arrogantie voor de strafschoppen inderdaad helemaal nergens op. Waarbij ik tegelijk ook weer zeg: Onder Koeman waren we er gewoon kansloos 3-0 afgegaan dus 2-2 was eigenlijk best knap.
Hadden de Argentijnen niet nog een baal tegen de paal in de verlenging?

Afijn, niets meer aan te doen.
pi_209505796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hadden de Argentijnen niet nog een baal tegen de paal in de verlenging?

Afijn, niets meer aan te doen.
Ja allerlaatste seconde ja, toen Noah Lang nog 2 keer knullig een bal verspeelde. :')
  Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 08:22:34 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209505798
Noppert is nog een slechtere pingelkeeper dan Cillessen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209505951
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Noppert is nog een slechtere pingelkeeper dan Cillessen.
Keek er 1 naast tegen Argentinië.
pi_209507143
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.
pi_209507200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik heb me ook wel een beetje gestoord aan die keeper.. ben zijn naam nu al vergeten. Dan ben je 2 meter en ga je mee naar het WK als penaltykiller, zit je bij geen enkele pingel in de buurt.
Hij zat er bij 1 in de goede hoek, bij de gemiste penalty van Enzo Fernandez. 1 op 5 'pakken' is niet heel bijzonder maar Edwin van der Sar pakte bijvoorbeeld in 96, 98 en 2000 geen enkele keer een penalty. :') Het kan dus altijd nog veel slechter.
pi_209507287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Het meest trieste was dat er heel geheimzinnig werd gedaan over die ingelaste penaltysessie op Zeist vóór het WK. Alsof ze nu wel echt super goed voorbereid waren... maar er was bij de penaltyserie tegen Argentinië uiteindelijk echt he-le-maal niks van te zien _O- . Zowel bij de nemers als bij de keeper niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:52:07 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209507300
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Keek er 1 naast tegen Argentinië.
Cillessen had 'm tussen de palen gezogen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juni 2023 @ 10:55:45 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_209507333
Van Breukelen en Sar stopten ook nooit strafschoppen. Tot ze beiden een cruciale, legendarische, pingel stopten.

Van Basten scoorde uit 54 penalties er 51. En welke van de 54 heeft men onthouden ? :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:55:59 #137
319979 Fok-it
All is well
pi_209507334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hij zat er bij 1 in de goede hoek, bij de gemiste penalty van Enzo Fernandez. 1 op 5 'pakken' is niet heel bijzonder maar Edwin van der Sar pakte bijvoorbeeld in 96, 98 en 2000 geen enkele keer een penalty. :') Het kan dus altijd nog veel slechter.
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weer :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juni 2023 @ 10:57:45 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_209507349
Sommige spelers worden na hun carrière herinnerd door één wapenfeit. Robbie Rensenbrink wordt onrecht aangedaan door alleen aan zijn bal op te paal te refereren, in de laatste minuut van de WK-78 finale tegen Argentinië. Andere spelers teren op zo'n gebeurtenis. Zijn trots op dat ene spotlight-moment. Danken er soms hun status aan. Zoals ook Helmuth Ducadam. De doelman van het Roemeense Steaua Boekarest in de jaren 80.

Nooit had een Oost-Europese club de EC-1 gewonnen. De huidige CL. Wel had Dynamo Kiew in de jaren 70 en 80, onder de legendarische trainer Lobanowski, furore gemaakt in andere Europese competities. Mei 1986, Steaua Boekarest speelt de EC-1 finale in Spanje. Uitgerekend in Sevilla tegen Barcelona. Barcelona had vreemd genoeg nog nooit de hoogste Europese prijs gewonnen, kreeg nu een schot voor open doel en de winst was eigenlijk al binnen. 50.000 tifosi op de tribune, naast een handjevol communistische, geprivéligeerde Bobo's uit Roemenië.

Ducadam speelde de wedstrijd van zijn leven. Het was na 90 minuten 0-0. Na de verlengingen stond het nog steeds 0-0. Ducadam was op dat moment al een held aan het worden. Zijn ultieme hoogtepunt moest echter nog komen. Het leek alsof ie net was warmgedraaid toen ie de eerste strafschop in de penaltiereeks stopte. Dat bleek ook zo te zijn. Nummer twee volgde, en nummer drie. Bij de vierde gestopte penaltie werd het oorverdovend stil in Sevilla. Een legende was geboren. De Oost-Blokker Panenka werd onsterfelijk door een geniale strafschop. Een andere Oost-Blokker door er vier op een rij te stoppen.

Barcelona moest nog een paar jaar wachten op Cruijff en Koeman om de cup met de grote oren te winnen.
Ducadam zelf heeft daarna nog maar een paar wedstrijden gespeeld. Hij moest stoppen door bloedarmoede. Letterlijk arm zal ie na 1986 niet zijn geweest. Het voetbal was een cultheld rijker.

tong80

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209507383
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zowel Bijlow als Pasveer als Flekken als Cil zelfs had fatsoenlijk naar een hoek gedoken elke strafschop. Je had ipv Noppert net zo goed een plastic trainingsgoalie kunnen neerzetten maar natuurlijk verdedig jij dat weer :D
Meestal zijn er wel één of twee koekebakkers die recht- of half door het midden schieten en dan kan zelfs Noppert 'm pakken. Dat geluk hadden we dit keer echter niet. Niet dat het had uitgemaakt in dit geval want we misten zelf al veels te veel.
pi_209507391
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het meest trieste was dat er heel geheimzinnig werd gedaan over die ingelaste penaltysessie op Zeist vóór het WK. Alsof ze nu wel echt super goed voorbereid waren... maar er was bij de penaltyserie tegen Argentinië uiteindelijk echt he-le-maal niks van te zien _O- . Zowel bij de nemers als bij de keeper niet.
Eens. Iedereen nam hem ook totaal verschillend.

https://nos.nl/artikel/24(...)met-penalty-s-omgaat

quote:
"Basisregel één, de aanloop moet zeker vijf meter zijn. Hoe korter de aanloop, hoe meer kracht de nemer moet zetten. En dat gaat ten koste van de zuiverheid van de trap", ergerde Vergouw zich al aan de eerste penalty.

Virgil van Dijk miste. En daarna ook Steven Berghuis. Allebei een te korte aanloop en slecht ingeschoten.
Je zou in ieder geval verwachten dat als ze echt zo wetenschappelijk erop getraind hadden, iedereen dezelfde aanloop zou nemen. Maar dat was niet zo. En Luuk de Jong en Weghorst namen slappe rollertjes door het midden. Tja, ze zaten maar goed ingeschoten was het allemaal niet.
pi_209507467
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat was het punt helemaal niet, ik vind dat we momenteel alleen maar kutkeepers hebben. (ook Bijlow trouwens) Zeg alleen dat er in ieder geval nog 1 mis ging en dat is normaal gesproken genoeg om in ieder geval door te gaan naar de knock-outfase van de strafschoppenserie. Tenzij je zulke waardeloze nemers hebt als Nederland. Tegen Costa Rica in 2014 schoten we bijvoorbeeld alles raak, dat is een stuk lekkerder.

Gelukkig is Depay er vanavond niet bij om die bal weer ouderwets de tweede ring in te schieten.
  woensdag 14 juni 2023 @ 11:13:50 #142
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209507487
Het is een stuk lekkerder als je in een penaltyserie alles raak schiet.

-PietjePuk2000
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209507506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Eens. Iedereen nam hem ook totaal verschillend.

https://nos.nl/artikel/24(...)met-penalty-s-omgaat
[..]
Je zou in ieder geval verwachten dat als ze echt zo wetenschappelijk erop getraind hadden, iedereen dezelfde aanloop zou nemen. Maar dat was niet zo. En Luuk de Jong en Weghorst namen slappe rollertjes door het midden. Tja, ze zaten maar goed ingeschoten was het allemaal niet.
Gewoon Pierre van Hooijdonk of Roy Makaay als assistent meenemen en elke trainingsdag een sessie houden voor en tijdens het toernooi. Die twee waren er echt meesters in. Beide ooit maar één keer gemist.
  woensdag 14 juni 2023 @ 11:16:00 #144
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209507516
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:13 schreef Caland het volgende:

-PietjePuk2000
PIETJEPUKKED @De_Kraam
graag op anoniem
pi_209507519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:13 schreef Caland het volgende:

-PietjePuk2000
Ja leuk Hans.
pi_209507537
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Gewoon Pierre van Hooijdonk of Roy Makaay als assistent meenemen en elke trainingsdag een sessie houden voor en tijdens het toernooi. Die twee waren er echt meesters in. Beide ooit maar één keer gemist.
Zie het ja, volgens mij kloppen de statistieken van Transfermarkt overigens niet helemaal. (Pierre miste ook in 2001 tegen Sparta, weet ik toevallig)

Maar inderdaad uitstekende nemers. Ook met lange aanlopen trouwens. ;) Die laatste van Pierre tegen PSV is de perfecte strafschop.

woensdag 14 juni 2023 @ 11:21:36 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209507575
De beste penaltynemers, onze bondscoach en Rob Rensenbrink (RIP)
  woensdag 14 juni 2023 @ 11:28:00 #148
319979 Fok-it
All is well
pi_209507653
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat was het punt helemaal niet, ik vind dat we momenteel alleen maar kutkeepers hebben. (ook Bijlow trouwens) Zeg alleen dat er in ieder geval nog 1 mis ging en dat is normaal gesproken genoeg om in ieder geval door te gaan naar de knock-outfase van de strafschoppenserie. Tenzij je zulke waardeloze nemers hebt als Nederland. Tegen Costa Rica in 2014 schoten we bijvoorbeeld alles raak, dat is een stuk lekkerder.

Gelukkig is Depay er vanavond niet bij om die bal weer ouderwets de tweede ring in te schieten.
Nederland heeft helemaal geen waardeloze nemers. Dit kwam puur door die hele hype door van Gaal gecreëerd en bijkomende druk. Als er gewoon normaal was gedaan hadden spelers gewoon normaal hun penalty genomen zoals ze ook bij hun club doen. Waren er misschien ook 1-2 mis gegaan want dat kan altijd maar dan was het geen debacle zoals nu geweest.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209507662
Wordt niks vanavond.
  woensdag 14 juni 2023 @ 11:29:35 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209507677
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:28 schreef Oriente het volgende:
Wordt niks vanavond.
Ook goedemorgen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties